Dit wil je ook lezen
VIDEO. Rutte en zijn afhaalkoffie in India
Dingen die we niet gaan missen
@Struikrover |
11-09-23 | 17:03 |
172 reacties
U mag kiezen, er gaat er nog 1 weg, wie wordt het
Willekeurige foto
@Mosterd |
14-07-23 | 15:00 |
387 reacties
John van den Heuvel haalt bruine arm bij Rutte
In november op de lijst bij Dilan?
@Ronaldo |
13-07-23 | 15:00 |
118 reacties
Kwijlsterren op de Schaal van vvd - de reacties op het vertrek van Mark Rutte
Wie kruipt het diepst in de kont van Mark Rutte? (Restje debat daarrr)
@Mosterd |
10-07-23 | 17:00 |
330 reacties
Ennnn wat gaat Rutte doen? NAVO of mavo?
Functie elders voor Mark Rutte
@Mosterd |
10-07-23 | 13:30 |
214 reacties
Ook vissers gooien Rutte IV overboord
De ongewenste vangst mag weer gaan DOEI
@Mosterd |
08-07-23 | 18:00 |
92 reacties
Kabinet Gevallen - Dit Is Wat Er Gebeurde
Voor iedereen die het gemist heeft
@Mosterd |
08-07-23 | 08:00 |
365 reacties
Proosten op DE VAL in het Stamcafé
Wij hebben nog energie voor een feestje
@Ronaldo |
07-07-23 | 23:31 |
656 reacties
Reaguursels
InloggenOnze eeuwige premier spendeert zijn centen niet aan brillen en auto’s, dat is zeker…
Vluchtelingen, asielzoekers, Moslims, Marokkanen etc. zal altijd een gevoelig punt blijven, omdat Nederlanders hypocriet zijn.
Zogenaamd vinden ze het prima om deze mensen hierheen te halen, maar niet in hun eigen woonomgeving. Tientallen jaren konden ze ermee wegkomen, maar nu wordt het hen toch te heet onder de voeten. We kunnen niet langer doorgaan op deze manier.
Probeer maar eens te roepen dat het genoeg is met die vluchtelingen, zonder voor racist en nazi uitgemaakt te worden.
Elk regio hotel is opgekocht.
Alle capaciteit op wonen is uitgemolken voor asielzoekers.
Nederlanders kunnen geen gezin starten. Waar zijn de moeders van Nederland die de psychopaat Rutte weg stemmen?
@McCain | 08-07-23 | 15:36: Het is niet alleen Rutte, dit speelt in heel Europa.
Het is genoeg met "vluchtelingen". Geen enkele meer erbij.
@Wiebenick | 08-07-23 | 16:42: niet in Denemarken en ook niet in oost Europa
@intrigant | 08-07-23 | 18:08: Dat klopt, maar de rest wel. Grote machtige landen als Frankrijk en Duitsland geven de toon aan.
Alle argumenten dat we juist nu een kabinet nodig hebben en dat het onnodig is gevallen. Die geluiden komen allemaal uit linkse hoek. Ze zijn angstig dat er straks rechtsom wordt geformeerd en dan zijn al het linkse d66 en cu beleid kwijt.
Wie had dat ooit, of beter nog, geen half jaar geleden kunnen, denken dat PvdA'ers en extremistische GL/D66'ers het hardst zouden roepen om het aanblijven van Rutte. Wel erg komisch natuurlijk.
@Grachus | 08-07-23 | 16:48: Overigens toon ook dat weer het onderliggende morele democratische tekort van die lui aan. Ze willen hoe dan ook niet toestaan dat een ander invloed of zelfs macht heeft. En daarom dat je dus ook columnistes bij de VARA hebt die vinden dat het misschien wel tijd wordt voor een staatsgreep of dat er gefilosofeerd wordt in Pakhuis de Zwijger over 'gerechtvaardigd geweld'.
Het is maar een voetnoot, maar toch: ik vind het wel jammer dat de kwestie rond het eventueel innemen van Sylvana's zetel door Quincy Gario bij een ziekteverlof nu van de baan is. Dat had mooie heibel op kunnen leveren.
Dat was de enige reden dat Sylvana nog niet met ziekteverlof was. Anders had ze dat allang gedaan.
Ja lekker naar buiten zo, nog één keutel leggen.
Wat is dat toch met het imago, de camera-geilheidsfactor van een premier?
Serieus, het is toch geen auditie voor een popsterretje? Daar kan ik me voorstellen (inmiddels, vroeger had je uitstekende muzikanten, zo lelijk als de nacht en niemand kon het wat bommen), dat het enige impact heeft voor je muziekvideo's. Doelgroep is jeugd, die blijven langer plakken en dwepen bij een camerageil sterretje. Dan zet je in op looks.
Voor een premier hoort dit slechts een paar procent mee te wegen, niet zo zwaar als nu. Het kan me niet schelen als de premier van Nederland lelijk is, of saai overkomt op de camera, misschien zelfs des te beter. Functioneren boven looks. Behaalde successen boven imago.
Wie schaamt zich meer voor een premier die het niet goed voor de soundbites, dan voor een premier die het niet goed doet op dossiers?
Schiet mij maar lek.
Okay, naar buiten jongens, op de fiets met een tas aan snacks en drinken. Fijne dag!
Tja, ik weet niet zo goed waar ik moet moet beginnen maar ik waag toch een poging: Ik was toch wel verrast gister, afgelopen jaren zijn er al meer van dit soort momenten geweest waarbij er gedreigd werd met de boel te laten klappen maar bleek het slechts toneelspel.
Dat dit kabinet gedoemd was te mislukken stond eigenlijk al vast na "hier scheiden onze wegen", de "functie elders", het gedoe om het kamervoorzitterschap etc, het is één groot wespennest gecombineerd met een slangenkuil daar in Den Haag. Om daar overeind te blijven moet men bij het betreden direct alle principes en verkiezingsbeloften overboord gooien. Te debiel voor woorden eigenlijk. Een enkeling houd wel vast aan zijn/haar principes en beloftes maar word dan ook op vakkundige wijze "kaltgestellt" Zie, Omzigt, Wilders, Keijzer, Arib. Het heeft met volksvertegenwoordiging niets te maken, eerder het tegenovergestelde: hoe maken wij het land zo snel mogelijk kapot zodat wij zelf ons baantje kunnen behouden. Je moet het maar kunnen. De meest achterlijke en onwerkbare constructies worden verzonnen om maar op het pluche te kunnen blijven zitten.
Aan het hoofd van dit schouwspel staat al 12 jaar lang de aalgladde en vreselijk uitgekookte Mark "Marktwerking" Rutte, de trekpop van het grootkapitaal en de hoofdverantwoordelijke van de huidige stand in dit land. Mark heeft werkelijk niets op met de gewone man, nooit gehad ook. Aan de macht gekomen door de belofte van 1000 euro maar in de praktijk is de gewone man onder zijn kabinetten een veelvoud daarvan kwijtgeraakt. Tel uit je winst. Mark weet als geen ander hoe ie de kiezer moet bespelen en bedonderen.
Hij krijgt het nog voor elkaar om aan een terminale longkankerpatiënt zijn laatste pakje sigaretten te verkopen.
Maar hoe nu verder?
Ik gok dat Mark al 4 stappen verder denkt en allang weet wat hij gaat doen. Vanuit de EU kan hij nog veel meer schade aanrichten mbt marktwerking voor zijn vrienden. Kaag is uitgespeeld, die is door Rutte vakkundig uitgekleed. Hoekstra idem dito. Lientje wil niet met Rutte aan het roer samenwerken met de VVD, als ze daar aan vast houd en bij verkiezingen de grootse wordt ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren. Wie moet het het stokje van Mark overnemen?
Voor de PvdA/Groene Khmer ben ik niet bang. Die obesitas patiënt met zijn klimaatgedram uit Brussel gaat zijn dikbetaalde baantje daar never nooit niet opgeven om terug in de marge in Den Haag te gaan werken. Daarbij zijn de restaurants in Brussel beter.
Eén ding staat wel vast, het volgende kabinet heeft gigantisch veel puin te ruimen. Hopelijk komt er ook echt een coalitie die dat durft aan te pakken en luistert naar het volk. Na 12 jaar mag dat ook wel...
Naast het dikbetaalde baantje zie ik Timmerfrans ook geen trek hebben in de pers. Hij is, als de pers zijn voeten niet kust, wat dat betreft net zo'n engerd als Kaag.
Enorme asielcrisis deze zomer is inmiddels zeker. Dat gaat BBB niet bepaald in de kaart spelen. De VVD gaat dat item proberen te kapen. Ook de andere voormalige coalitiepartijen kunnen er niet onderuit dat dit hét thema wordt (en niet stikstof), anders hadden ze dáár de boel wel op laten klappen. Of ze worden nog ongeloofwaardiger dan ze al zijn, maar ook dat speelt de VVD in de kaart. Het CDA implodeert nog harder dan de titan, die zien we nooit meer, te-rúg.
Hopelijk is de rechtse stroming in de VVD nu eens sterk genoeg om over rechts te gaan, zodat stikstof, asiel, milieu, kernenergie etc. eindelijk nuchter aangepakt worden.
Reken maar dat de asielmaffia alles op alles zet om het land vol te pompen met gelukzoekers zo lang er nog geen andere wind waait.
Die overigens niet komt, is mijn inschatting.
Haha, Leuter Lucassen doet ook een duit in het twitterzakje:
'Op een of andere manier zijn we erin geslaagd ‘migratie’ als een besmettelijke ziekte voor te stellen, terwijl het in werkelijkheid een structureel element van menselijke samenlevingen is'.
Nou Leuter, het grijpt i.i.g. als een epidemie om zich heen.
Leo Lucassen is een wereldvreemde activist, die het totaal geen probleem vindt dat de halve derde wereld op weg is naar de EU en Nederland, of op zijn minst aan het sparen is om over een tijdje ook een plaatsje aan boord van zo'n lekke schuit te kunnen kopen, want ja, dat landverhuizen naar 'rijke' landen waar die lieden vanaf dag 1 hun hand gaan ophouden ipv hun eigen broek, is nu eenmaal ''een structureel element van menselijke samenlevingen''.
Die mensen zien de illegale migratie tot in het oneindige totaal niet als een probleem, zoals ook weer iemand die een stukje heeft geplempt op de Joop:
"Wat het machtsspelletje van Rutte extra schandalig maakt, is het feit dat hij het kabinet heeft laten klappen op een non-issue, namelijk de kwestie van gezinshereniging bij asielmigratie.''
Zo denken al die linksisten erover: asielzoekers en illegale migratie? Dat is een ''non-issue''.
Menselijke samenlevingen hebben in werkelijkheid structuur nodig, dus geen ongebreidelde instroom vanuit alle windstreken die het unieke weefsel van elke samenleving langzaam maar zeker verwoest waarna complete chaos heerst. Dan geldt het recht van de sterkste. En zijn we weer terug bij af.
Echte Vluchtelingen (TM) scoren hoog op Dankbaarheid Index Test (DIT)... Zij willen actief bijdragen aan hun Gastland en keren na terug naar het eigen land als het tumult is gaan liggen.
Wat we nu grotendeels zien zijn schooiers die de zware overtocht hebben overleefd (...) én hier zijn om de verkeerde redenen. Maar Mieles moeten verkocht worden (VVD) en er moet gedeugd worden (D66). DUS JA, STEMPT BBB OF PVV OF LIJST OMTZIGT!!! Amen.
Massa migratie en volksverhuizingen geven nog nooit in de geschiedenis van de mens goed uitgepakt voor de zittende samenleving/cultuur.
@Hevvlan Demuru | 08-07-23 | 13:08:
"Zij willen actief bijdragen aan hun Gastland........''
Dat willen ze aanvankelijk inderdaad wel, maar verreweg de meesten 'kunnen' niks. De vaardigheden die ze hebben worden in een hightech kennis- en diensteneconomie als de Nederlandse niet gevraagd in personeelsadvertenties, en dus worden ze allemaal uitkeringsafhankelijk, en na 15 jaar is ca de helft dat nog steeds.
"..... en keren na terug naar het eigen land als het tumult is gaan liggen."
En dat is gewoon niet waar. Met een heel enkele uitzondering willen ze zich hier allemaal voorgoed vestigen; ze hebben immers een - voor hun doen - fortuin geïnvesteerd om zich helemaal hierheen te laten smokkelen, en bij terugkeer - vrijwillig of gedwongen - zien ze die investering in rook opgaan.
Die ca 120.000 Syriërs die hier sinds 2014 - en vooral in 2015 - zijn neergestreken, zijn een 'case in point': die zitten nog allemaal hier, verzetten zich hevig tegen elke suggestie om weer eens huiswaarts te gaan - in Syrië is grotendeels de rust weergekeerd, muv de provincie Idlib waar nog rebellen de dienst uitmaken - maar als ook Ililb weer gestabiliseerd is, zullen ze allelrlei andere excuses gaan bedenken om hier voorgoed te kunnen blijven, dat doen ze al jaren trouwens: Ja, maar Assad is aan de macht; juist voor hem zijn we nu gevlucht (wie er ook aan de macht in Syrië is, het zal altijd net de verkeerde blijken te zijn, voor wie ze nou juist gevlucht zijn.) Ze zullen er met de nek worden aangekeken, omdat ze hun land 'in de steek hebben gelaten'; ze hebben niets meer om naar terug te gaan, hun huizen zijn door de Russen platgebombardeerd, of nog liever door onze F16's, dan kunnen ze weer op ons schuldgevoel inspelen; hun kinderen zijn hier nu 'geworteld', en ze doen het zo leuk op school en willen later allemaal dokter worden; enz, enz.
Het zijn allemaal redenen die Nederland als irrelevant terzijde zou moeten schuiven. Voor oorlogsvluchtelingen zou maar één criterium moeten tellen: ze zijn hier om te schuilen tegen de bommen en granaten en kogelregens. Zodra de wapens er het zwijgen toe doen, vervalt de hun reden om zich hier op te houden en moeten ze terug.
@Dr_Johnson | 08-07-23 | 13:40: ja, en dat bedoel ik nou met Echte Vluchtelingen (Trademark)... je WIL bijdragen, al is het "maar" laaggeschoold werk, vrijwilligerswerk,... En keert netjes terug als de kust weer veilig. Klinkt idealistisch, maar dat is het ook. Zo hóórt het ook.
Niemand, met het hart op juiste plaats heeft iets tegen zulke lieden, want dit zijn Echte Vluchtelingen!
@Dr_Johnson | 08-07-23 | 13:40: Op 50% van het Syrische grondgebied is geen bom of ED afgegaan. Er was dus vanaf het begin al geen enkele reden voor Syri|ers geweest om hier naar toe te komen. Ze hadden allemaal naar de regio Damascas kunnen gaan. De enige reden dat ze hier komen is voor alle levenslange gratis voorzieningen,
Als Omtzigt zich nu bij BBB aansluit, zijn alle andere partijen dood.
Zou hem liever bij Ja21 zien aansluiten, dat word dan samen met BBB een machtsblok die prima samen kunnen werken.
Dan moet Omtzigt nog wel even aan zijn ideeën omtrent migranten gaan werken. Als ik hem zo af en toe hoor, vind hij het ook allemaal wel prima en zijn die gelukzoekers allemaal kneiter zielig.
@Kopieerapparaat | 08-07-23 | 16:52: BBB idem dito. Als zij hun huidige opstelling niet veranderen, dan zijn ze in rap tempo weer bij 1 zeteltje uit.
Mijn gedachten: BBB moet nu dus met lijst van zeker 50 mensen komen die in de kamer kunnen komen, zijn ze denk ik al lang mee bezig. VVD zal zeker niet zeggen dat ze BBB uitsluiten want in de provincie is al gebleken dat men kan samenwerken. Kaag zal niet meer meedoen vanwege haar kinderen (proest vanwege georkestreerde tv nonsens) en weggaan (good riddance), Consultancy partiij D66 heeft nul speelruimte meer, hun eigen graf gegraven en de kiss of death van Rutte gehad. Omtzigt moet nu kiezen wat te doen, kan zijn dat hij gewoon stop. Simons krijgt weer een zetel want geld op de bank voor die vrouw en genoeg subsidie idioten in de Bijlmer die op haar stemmen. Wat de PVDA gaat doen is interessant want ik heb niet het gevoel dat men echt met GL een lijstverbinding wil. Let op overbodige welvaartspartijen als VOLT en PvdD want veel ontheemde overbodige consultancy D66 stemmers zullen daar naartoe gaan.
Ik denk dat Omtzigt naar BBB gaat.
Niet de rompslomp van een eigen partij en alle ruimte om zichzelf te zijn.
@Wattman | 08-07-23 | 12:43:
Klopt. Als hij wil blijven dan is dat, denk ik, de grootste kanshebber en zeer goed voor BBB qua kiezers. Die man is goed voor minimaal 5 a 10 zetels.
Ik heb het vermoeden dat de partij van Sylvana Simons op haar gat ligt. Je hoort er vrijwel niets meer over, ook van Simons niet trouwens, en de partij heeft nergens meegedaan aan de Statenverkiezingen, zelfs niet in Noord-Holland.
Ik denk ook niet dat de lijstverbinding tussen PvdA en GL doorgaat. PvdA zal haar (letterlijke) zwaargewicht Timmerfrans wel inzetten. Het is niet te hopen dat afgehaakte D66 en GL stemmers zich achter hem scharen en we opgescheept zitten met een ergere coalitie dan de huidige
@MAD1950 | 08-07-23 | 12:52:
Was ook nooit de bedoeling. BIJ1 is een shopfront voor Simons haar bankrekening. Simons is gewoon een domme ordinaire ex kapster, muziek VJ-etje die alleen bezig is met zichzelf en het liefst dag in dag uit
(gesubsidieerde) Chardonnay wil leuten met haar vriendinnetjes bij cafe de Doffer in Amsterdam Zuid (Biro staat om de hoek, serieus) op zoek naar een rijke blanke (witte voor haar) idioot. Vraag maar aan Roland Kahn, die heeft dat aan de lijve ondervonden en had daar later zijn gedachten over en die waren niet positief.
@MAD1950 | 08-07-23 | 12:52: excuus negers kunnen er massaal op stemmen?
1 zetel haalt ze misschien helaas
@Guy_Tare | 08-07-23 | 12:54:
Timmermans is in Brussel gekomen door vooral stemmers in Zuid Oost Limburg door dat domme Limburgse "Joa, det is eine van os." (geloof mij ik kom origineel uit Limburg en ken die mentaliteit) maar ik denk dat hij landelijk niet veel stemmen zal halen daarvoor heeft men te veel een hekel aan hem en hij wil waarschijnlijk niet eens want in Brussel verdient hij tig keer meer en heeft zeer veel meer belasting douceurtjes dan de premier in Nederland. Aan de andere kant: Keizer zonder kleren die man. Hij is nml zo ijdel dat het mij niet zou verbazen. Als PVDA hoofdkwartier slim is weigeren ze hem.
@Therrie | 08-07-23 | 13:01:
Zou mij niet verbazen inderdaad.
@Guy_Tare | 08-07-23 | 12:54: Hoe is Timmermans in te zetten dan? Hooguit met zijn EU-netwerk. Ik vraag me echter af hoe groot zijn invloed is in de EU; kan maar zo zijn dat dat nog eens vies tegenvalt. Frans doet zich, letterlijk én figuurlijk, groter voor dan ie is. En de man is zó'n megalomane narcistische dwaas, net zo blind voor zijn eigen falen als Rutte. Ik zie niet zo snel hoe PvdA kiezers terug kan winnen na dat pak slaag wat ze hebben gehad, met Frans Timmermans. Ook voor hem geldt eigenlijk hetzelfde als voor Kaag, te groot voor NL geworden. Waarbij Kaag dan eerlijk gezegd de betere kaarten heeft voor het internationale spel dan Timmermans.
@Joyce | 08-07-23 | 13:27:
Allebei vreselijke prutsers en: te breed voor een servet, en te smal voor een tafellaken.
@Therrie | 08-07-23 | 13:01: of tot slavyna’s gemaakten
Wat een timing.
De nieuwe wereld
De asielcrisis en de val van het kabinet | Gesprek met Wierd Duk
www.youtube.com/watch?v=mq3c4T2-Mn8
Je vergeet de valuta crisis. De euro staat op knappen, de bundesbank heeft een geldinjectie nodig, het kan haar schulden niet betalen.
Met dank aan de ECB, lees Brussel.
Marcel van Roosmalen zag het al aankomen, bij Annemarie 'ik heb wel wat beters te doen' Jorritsma.
"In Annemarie is al het rot uit de VVD zichtbaar"
"Ze praat prut"
"Ieder bedrijf waarvan zij commissaris is is fout of heeft iets te verbergen"
www.youtube.com/watch?v=A326BjIL9qI
Een weekje eerder
Marcel van Roosmalen over de ‘politieke mislukkingen’ van Annemarie Jorritsma
www.youtube.com/watch?v=QHy8km343yY
Haha, heerlijke rant.
Het wordt tijd dat de Zwitsers weer eens een nieuw blik Global Leaders opentrekken. Wat er nu nog in Den Haag zit, is ver over de houdbaarheidsdatum.
Laat de Zwitsers eerst de mensenrechten in eigen land maar eens op orde brengen.
Jan: vertel?
Rutte denkt in termijnen van wat goed is voor Mark Rutte.
Campagne voeren op asielbeleid ligt lekker bij de achterban.
Terwijl de VVD verantwoordelijk is voor 403,000 immigranten vorig jaar.
Mark Rutte de liegende psychopaat die over lijken gaat voor promotie op kantoor.
Suggereert u dat er in 2022 403.000 asielzoekers waren?
@Red shirt | 08-07-23 | 13:58:
Suggereert u dat iedere immigrant een asielzoeker is?
Heb je een bron?
Op de vraag wat dit kabinet wel goed voor elkaar heeft gekregen antwoordde men o.a. met de pensioenwet. Proest. Daar moeten we nog maar heel even van afwachten hoe dat gaat uitpakken…
Daar is een groot aantal deskundigen het sl over eens: dat wordt de pensioencrisis waarbij het hele land tegenover elkaar komt te staan
Die pensioenwet wordt een drama. Is al voorgeprogrammeerd.
Echt wel benieuwd of Hugo de Jonge nu heel snel in het prive vliegtuig naar Minsk is gestapt.
Over een uurtje gaat ie op de koffie bij Willie.
Kiest Kuiken voor nieuw leiderschap <3
Even serieus; gisteren kwam ik midden in een talkshow terecht met allemaal linkse lui die tekeer gingen tegen Sophie - best wel zielig.
En een oude GL mevrouw met de volgende quote: 'We hebben geen migratiecrisis, we hebben een opvangcrisis' *facepalm*
Dus geeft elke immigrant een eigen huis en de crisis is opgelost MUHAHAHAHA
Hoezo, die tassendraagster is zelf ook links
@Plastique | 08-07-23 | 11:58: Ik dacht ik ga dat even terugkijken. Maar toen... Paternotte, Kuiken, Scherrenburg, van Jole... aaaargghhh UIT! Ik trek dat echt niet hoor.
@Plastique | 08-07-23 | 11:58: het ergste is nog dat dat mens hoogleraar immigratie recht (let op het woordje recht, plichten worden vergeten) is en mede de nieuwe rechters opleidt. En daarom sneuvelt er zoveel bij de rechter. We horen een scheiding der machten te hebben (trias politica) maar D66 en GL zitten volledig verankerd in de rechterlijke macht. En nu zijn ze vrolijk bezig alle korpschef posities te confiskeren
@Klaagbaan | 08-07-23 | 12:42: Die mevrouw Strik is tevens Europarlementarier van GroenLinks. 'Nuff said.
Begin volgend jar dus weer de geheime formatiegesprekken.
Zodat de kiezer niet weet welke speerpunten in de verkiezingscampagne toch onderhandelbaar bleken te zijn.
Geheim.
Mooi he, democratie....
Het gezicht van een mislukkeling.
Dilan Yesilgoz de volgende minister president!
Hear Hear.
Die is iets beter op de hoogte van wat moslims elkaar en christenen aan kunnen doen. Met haar als president gaan alle in het westen omarmde en embedded groepjes maar in landen waar ze deze echt kennen, zoals UAE en Dubai weggewerkte organisaties zoals Hamas en Moslimbroederschap keihard tegen werken.
Onze beste optie om niet als Frankrijk te eindigen.
Endorse Dilan!
Uhm.... nee.
Dilan lijkt mij een geschikte om Rutte op te volgen. Sophie is een lieverd maar wordt afgeslacht door bijvoorbeeld een Wilders.
Wat vindt Erdogan daarvan?
Onze beste optie om niet als Frankrijk te eindigen.
Hahahaha...
Te laat.
Oh, de minister VOOR Justitie.
Alles beter dan Rutte.
Ze heeft niet heel erg gescoord op law & order.
Dus CU Gutmensch gristentuig hebben ´t kabinet laten vallen?
Ik vraag me wel eens af wat de cijfers zijn van Christelijke NGO's die Moslims helpen ... en omgekeerd Moslims die Christenen helpen. Die verhouding is wsl behoorlijk scheef ... En dat wil ook wel wat zeggen wie de Religie vd Vrede werkelijk is... Cijfers, iemand?
Zie je haar al op alle persco's met dan baby stemmetje? Nee bedankt
Kunnen ze beter Ayaan Hirsi Ali terug halen.
Weer zo'n VVD-er met die prozac glimlach-tick.
Wat is dat toch met die mensen.
Kan best een goede politica zijn en die heel aardig is hoor.
Maar doe even een gewoon een normaal mens graag.
@NLgaatnaardeklote | 08-07-23 | 12:06:
Juist dan wel. In die week is er geen enkele roze wolk en laat niemand zich iets wijsmaken.
Dilan was/is het enige lichtpuntje bij de VVD, Ik denk dat ze het goed zou doen als opvolger van Rutte.
Oh ja, al nieuw topic erover, dan de vraag maar hier!
Wordt het nu ook functie elders voor de nu briesende Wopke Hoekstra? Want kan me niet voorstellen dat het CDA bestuur een nog kleinere partij wil worden dan al in de peilingen het geval is? Nog ergens burgemeesterspositie vrij? Oh, shit, mijn eigen stad zoekt er 1 ! Niet die Wopke hoor!
Lekker laten zitten, hoe meer verlies voor het CDA hoe beter.
@CornholioNL | 08-07-23 | 11:46:
Ja, maar daar zal het bestuur wel anders over denken!
Als ze iets snuggerder waren geweest bij het CDA, hadden ze de boel laten klappen op de stikstofkwestie, en zo weer wat kiezers terug gehaald.
Maar ze waren te bang. Nu gaan ze dus als volslagen losers de verkiezingen in straks. Dat wordt een slachting. Van het CDA blijft niets meer over.
@KeesBruin | 08-07-23 | 12:03:
Nee, dat denk ik ook!
De boeren revolutie bracht Rutte & Kaag ten val.
De VVD ziet nu de kans om stoere mannen taal te uiten op het politiek thema migratie. Val er niet voor.
Defensie kapot bezuinigt
Zorg leeg getrokken
Infrastructuur zit op slot
Onderwijs verwaarloosd
De boeren tot de afgrond gebracht
Zimbabwaanse graaiflatie
Geen woning te vinden voor uw kinderen
900,000 Nederlanders onder de 30 wonen bij hun ouders
2 miljoen Nederlanders in de armoede
Schiphol moet dicht
Het geluk van een auto is niet meer te betalen
Met uw pensioen wordt vanaf nu gegokt.
De VVD heeft Nederland naar de afgrond gebracht met een te korten maatschappij.
VVD heeft in elk geval dit land niet geholpen afgelopen kabinetten, maar wel goed voor de puissant rijke achterban gezorgd.
Sorry, maar dit is rechts beleid. En met de populististen krijg je daar nog veel meer van.
@Bigi Bana Boy | 08-07-23 | 11:44: Mop van de dag?
Maak je geen zorgen, de vrije markt lost alles op.
Altijd.
Echt waar.
Vraag maar aan Annemarie Jorritsma.
Gaat helemaal vanzelf.
Je hoeft het niet in de gaten te houden of zo.
De menselijke maat in de gaten te houden.
Er zullen nooit mensen zijn die voor een paar miljoentjes extra dingen gaan doen die eigenlijk niet kunnen of die eigenlijk schadelijk zijn voor ons land.
Echt niet.
Ze zullen echt niet de grenzen van het betamelijke en de wet opzoeken en er zoveel mogelijk overheen gaan.
Echt niet.
Je hoeft het echt niet in de gaten te houden.
Want dan corrigeert de markt weer zich helemaal vanzelf omdat .. eh... er zoveel veel ellende uit voorkomt bij burgers... en dan... eh... vanzelf... eh... onzichtbare hand...
Goh, lekker weer he.
De buurman heeft net een ander huis gekocht met een zwembad, goed bezig he.
Hoho. Ze hebben wel 60 miljard vrijgemaakt om voor de bühne wat aan co2 en stikstof te doen en kort geleden bleek ee gelukkig ook nog 9 miljard ongebruikt grld te liggen dat extra in het asielcircus zal worden gepompt. Bijna 70 miljard om consultants van ddr666 en vvd in te huren die dan modellen mogen naken waarmee we net doen alsof we de controle hebben over deze zaken
En nog gaan er veel op stemmen
Helaas.... waarschijnlijk
@Bigi Bana Boy | 08-07-23 | 11:44: Wat zijn eigenlijk populisten?
@ZomaarEen | 08-07-23 | 12:51: Het probleem met modellen is dat eruit komt wat je erin stopt.
Nou Rutte lacht zich kapot lekker miljonair geworden in tien jaar afbraak van het vormalige Holland hahaha goed gedaan gefiliciteerd Nederlanders! Lekker blijven stemmen op al dat liegende, bedriegende, graaiende corrupte gajes! Ik zeg, beslag leggen op al dat inkomen van deze crimineel Prutse! Want die is geen cent waard en heeft het land en velen duizenden mensen in ellende gestort!
Het kabinet van de 666 Mark of the beast is gevallen omwille van het uiterst belangwekkend probleem om 2 van de honderdduizend landsveroveraars tegen te kunnen houden die elke maand het land binnenvallen.
Tja..
Klaar voor de volgende stoelendans. Kijken onder welk 'nieuw elan 2.0' bullshitverhaal ze het dadelijk weer proberen te flikken terug te komen. Lopende integriteitskwesties en wanbeleid blijven dat.
Lopende..
Ik ken 56-jarigen die er een stuk ouder uitzien.
Het lijkt mij best interessant een keer te kletsen over de dingen des levens.
Ergens is hij natuurlijk een mysterie.
Ik vermoed dat je zijn moeder moet zijn om er een stukje 'ware Mark' uit te kunnen filteren.
Van "de dingen des levens" heeft Mark weinig verstand, vrees ik.
De man is een maniak, die alleen maar met politiek en zijn baantje als premier bezig is.
Verder ben ik er wel zeker van, dat het een homo is, die niet uit de kast durft te komen, en zich volledig in zijn werk stort, om dat feit niet onder ogen te hoeven zien.
En laten we dat aub zo houden.
Enigma Mark
Wie Is Toch Die Man Die Iedere Dinsdag Economie Les Komt Geven?
....if you can´t do it, teach it....
Redactie van GeenStijl is gisteren tot 1.00 uur of later in touw geweest. Vandaag maar een dagje zwembad en luchtbed in de schaduw voor ze? Kunnen ze even op adem komen! In elk geval gun ik ze dat!
Het zijn bikkels
Work aholics
De Brexit ging maar om 1 ding: de immigratie. Rutte werd in de media neergezet als liberale kameraad van Cameron en die goede verstandhouding zou de UK wel binnen de EU houden. Ook dat is faliekant mislukt. Zoals alles wat die JOVD-er aanpakt.
Rutte kiest niet wat goed is voor Nederland.
Mark gaat campagne voeren op asielzoekers om aan de macht te blijven.
Weg met Rutte en de te korten maatschappij van de VVD!
Brexit en Immigratie, dat denk ik ook, al werd dat nooit publiek gezegd. Verklaart wel waarom ik grotendeels kleinbedrijven hoorde klagen, die hadden de lasten niet, maar wel de baten bij een hele grote afzetmarkt.
Hebbu ook foto's van Sigrid Kaag? De absoluut meest mislukte politicus die we ooit hebben gehad? Nieuw 'leiderschap'. Grootste grap aller tijden.
Die is de tafel aan het verkopen. Bijna als nieuw, slechts één keer op gedanst.
@Zapata10 | 08-07-23 | 11:23: Dance Macabre?
Kaaggeschoold werk!
Sophietjes was gister duidelijk: Hoe graag Geert (zijn kapsel begint hoe langer hoe meer op dat van Beatrix te lijken) ook wil,
"Regeren met de PVV zie ik niet gebeuren. Want wij hebben daar eerder dingen over gezegd, daar is niks aan veranderd", zei ze in het programma Op1.
De asielvoorstellen van de PVV komen helemaal niet overeen met die van haar partij, verklaarde Hermans. "Hij wil uit Europa, er mag hier helemaal niemand meer naar toekomen."
Bij eerdere verkiezingen sloot de VVD de PVV en FVD uit als partner.
Altijd Wilders gestemd. Van mij hoeft Nederland op bepaalde punten niet uit Europa. Moeten wel eigen beslissingen inzake asiel enz. kunnen blijven nemen. Grenzen vrijwel dicht mag van mij absoluut. Doe maar fijn opvang in de regio.
Is idd beetje laat om nu nog het PVV gedachtegoed “los te laten” op Nederland, dus in die zin lastig om daarmee te gaan regeren.
Helaas gematigd over rechts ook niet mogelijk zonder VVD. Of er moet wel zo’n aardverschuiving plaatsvinden bij de komende verkiezingen.
Mooiste zou zijn; Rutte opgerot en de VVD in tweeën gejorist.
I have a dream, laten mensen in NL nou eens tot bezinning komen, en deze 4 rampzalige kartel partijen volledig weg stemmen, en andere partijen nu eens orde op zaken stellen. Wilt u echt verandering, en niet nog een verdere gang naar de afgrond, stem dan eindelijk eens anders.
Een kabinet is altijd gebaseerd op compromissen, PVV is vast bereid om water bij de wijn te doen als daarmee Nederland al HALF gered is. Maar prima joh, zet het cordon sanitaire gewoon voort, we zien de Franse taferelen in Amsterdam wel tegemoet.
@Sneerpoets | 08-07-23 | 11:49:
Nou de formatie van een jaar is toch echt een oer-Hollandse traditie hoor!
@Sneerpoets | 08-07-23 | 11:49: Ik dacht hetzelfde. Beetje dom van de tassendraagster om een vredesaanbod af te slaan.
Maar nu ze demissionair zijn, kunnen ze ongestraft nog grotere schade aanrichten aan Nederland BV…
Alleen de lopende zaken? My ass. Ze zullen alles door onze strot duwen. Let maar op.
@Colin.Fart | 08-07-23 | 11:21:
Nou, dat vrees ik dus ook. Dat ze alles alsnog aan miljarden komende maanden over de balk gaan gooien aan Klimaat terwijl dat elders keihard nodig is! Vertrouw deze kliek voor geen meter!
En wie gaat dan het VVD stokje overnemen, Sophie Hermans ?
Nou dat wordt dan dikke pret. Of dunne pret ?
Ze heeft wel een rustige uitstraling. Kan Caroline wat van leren.
Dikke pret; stressende specialist in loze teksten.
@TanteJuut | 08-07-23 | 11:32:
Haha dat overslaande snikkende piepstemmetje in combinatie met wild zwaaiende de handjes een rustige uitstraling noemen, het kan verkeren.
Toen hij 20 was zag hij eruit alsof hij 40 was. En dat doet hij nu nog steeds. Wordt hij bij iedere verkiezing opnieuw gekloond ofzo?
Ja, bij het Unilever kunnen ze dingen die wij (nog) niet weten.
Ik verwacht geen verbetering. Te veel teleurgesteld in het verleden.
Rutte functie elders.
Kaag functie elders
Dat betwijfel ik. Maar Ollongren zeker wel.
Gelukkig die beroepsleugenaar is opgerut
Toen we massaal over onze nekken gingen bij kabinet Balkenende hadden we nog geen idee hoe veel erger de terreur zou gaan worden. Dat hield je gewoon niet voor mogelijk, maar kijk nu...
Is wel zo
Het is eigenlijk ongelooflijk wat er allemaal gebeurt.
Gheheheh..
'Nee Wopke, Wopmeister, wacht even met de stekker eruit trekken. We komen er wel uit jongen, je krijgt een dossier, of een agenda item of iets. Wacht toch even.'
"Okay. Maar als het niet gaat, dan doe ik het hoor, voor mijn stemmers."
'Die kans ga je krijgen, heus.'
Dag CDA, kans verkeken, moment gekaapt. Sukkelll!
Daar heb je de spijker op de kop. Wopke had de kans dit kabinet op te blazen. Ze stonden er vreselijk voor en dat is nu niet anders. Met een beetje visie bij het cda had men moeten weten dat het hoe dan ook wonden likken wordt en hopen op betere tijden, dan had hij wel deze stap moeten nemen.
Dom van hem, hij moet toch weten hoe gewetenloos en opportunistisch Rutte is. Nu is het cda geen partij die staat voor enige verandering, maar voor het afbraakbeleid van dit kabinet.
@Nuuk | 08-07-23 | 11:10:
Ja exact. Ze verdienen het hoor, dat CDA zooitje. Ongelooflijk dom, een gebrek aan mensenkennis en prioritering. Nog losstaand van feeling met het land en/of achterban.
Ontstellend, zo'n gebrek aan visie, aan daadkracht.
Je hebt er met je neus opgezeten én je had het moment. Dan gepaaid worden, of gesensibiliseerd zo u wilt, meneer Hoekstra, dat trucje had je heel erg bekend voor moeten komen, maar nope. Niks, aapje met cimbalen in de bovenkamer.
@Nuuk | 08-07-23 | 11:10: Caroline reikte hen nog die tip aan. Steun die motie dan, dan spinnen jullie er zelf garen bij. Schijtebroeken bij het CDA. Angst is een slechte raadgever, zo zie je maar weer. Nee, CDA is passé, niet meer terugkomen ajb. Laat de 'goeden' maar overstappen naar BBB en helpen het daar weer recht te zetten. Bedenk goed dat BBB de beste kaarten heeft nu om weer het door de bevolking echt gewenste midden te gaan vormen. Ik zou Omtzigt haast smeken; alsjeblieft sluit je bij hen aan.
Die tweet van Kaag ook; wij zijn een land van minderheden. Helemaal, die minderheden zijn gevormd door die bloody linkse, ook kerkelijke, hobbyclubs. Verdeel en heers. Wij zijn geen land van minderheden. Wij zijn een klein land, dat wel.
Wie gaat de kar (nou ja, kar, handkarretje) bij onze vrinden van Democraten666 trekken? Rob Jetten? Die heb ik nog nooit live een vraag zien beantwoorden en er komt verder alleen maar politiekwensdenkerige onzin uit. Jan Paternotte? Hij genereert in het land minimaal zoveel antiperistaltische reflexen als Sigrid Kaag. Ze hebben dus een probleem.
Jetten is totaal niet geschikt voor een (politieke) bestuursfunctie laat staan als minister. Zit er puur om aan het D66 diversiteitsplaatje te voldoen en heeft de juiste reten gelikt.
Zou Jan Paternotte op een tafel kunnen dansen?
@Cornelis12 | 08-07-23 | 11:17: Letterlijk.
Ddr666 is net als de pvv geen partij. Waar de pvv een eenmans bv is, is ddr666 een machtig lobby en adviesbureau. Dus maak je geen zorgen over de opvolging dat wordt extern voor ze geregeld door de mensen die bepalen wat er bij ddr666 gebeurd
www.nieuwnieuws.nl/5160387/video-mart...
Pffff.... wel heel erg melig dit!
Je hebt niet het idee dat die man ouder wordt.
Dat moet wel adrenochroom zijn..!!
/wappiemodus off
Al jaren dezelfde bril.
Goeie truuk.
Pas hem zelf ook toe, kan je het niet aan me zien?
Vanavond zit D66 al bij NPO, let maar op.
Gisteren al.
Krijgen we nou geen 1.000 euro?
Lol, neen! Wij gaan per huishouden duizenden euros in leveren voor de hobbys van onze politieke macht.
@Xaffier | 08-07-23 | 11:02: Alleen Robkes klimaatplan kost al krap 4000 de neus.
Nee, behalve de mensen in Groningen, die worden door het IMG ruimhartig vergoed voor alle emotionele schade.
Voor de psychopaat Mark Rutte is het een spel, een machtsspel. Het kabinet stond op springen, en hij koos, mede omdat zijn partij druk zette, voor het juiste moment, het moment waarop alle aandacht naar de asielcrisis ging, dus niet naar de toeslagenaffaire, niet naar Groningen, niet naar stikstof, niet naar de huizencrisis, om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Als het kabinet zou vallen, dan zou het zijn rond het asielvraagstuk, en zou hij juist op dat thema de volgende verkiezingen in kunnen gaan en maximaal de rechts van de VVD opererende partijen, maar ook BBB, de pas af kunnen snijden. Aldus geschiedde.
Wat kan hem het land schelen, wat kan hem de burger schelen, wat kan hem, als het erop aankomt, de vvd-kiezer, het vvd-lid, de vvd schelen, alles voor de macht.
Het is zo November, en dan mag de kiezer weer naar de stembus, lekker gemaakt door gladde verkiezingscampagnes die alle ellende van nu doen vergeten.
Als Omtzigt nog wat wil, dan zal hij snel moeten zijn, want anders is het momentum voorbij.
Als Rutte als lijsttrekker vab de VVD de verkiezingen wint dan wordt hij gewoon weer de volgende premier. Ik hoop niet dat het de mensen hier boos maakt.
Omzigt zal zich aansluiten bij BBB. Hij is geen premier, hij is een dossierpitbull.
Maar wel een stemmentrekker.
Rutte heeft door juist nu de stekker eruit te trekken Timmerfrans de pas afgesneden, en daar mogen we Rutte dankbaar voor zijn.
@Remus McMillan | 08-07-23 | 11:00:
Dat zal inderdaad een extra reden zijn geweest, de dreiging dat die man de tijd zou krijgen om terug te keren en de voorman van PvdA/GroenLinks te gaan uithangen. Rutte weet precies wie zijn tegenstanders zijn, hoe sterk ze zijn en hoe hij ze kan verwonden of op z'n minst onschadelijk maken. Maar wat hij als geen ander besheerst is het spel om al diegenen om hem heen als kanonnenvlees te gebruiken, en de een na de ander te offeren en aan de wolven te voeren, zoals in dat liedje van Drs. P.
Nou, is een beetje eenzijdig. Voor mij zaten vvd en cda vooral gevangen in een kabinet dat de linkse agenda tot grote woede van hun achterban zonder morren uitvoerde. De vvd en cda kiezer kreeg van het kabinet het eene na het andere mes in de rug zonder dat er ook maar iets zoets voor ze tegenover stond. Bij de cda zijn de kiezers daardoor massaal vertrokken, bij de vvd kwamen (kamer)leden en de partij hiertegen in opstand. Dit was wua beleid een ddr666, cu, pvd-elite/gl kabinet. Grachtengordel mentaliteit en idem keuzes. Het was voor vvd en cda niet meer uit te leggen waar ze mee bezig waren. Dus is logisch dat omdat ddr666 en cu op elk terrein alleen linkse oplossingen wilden of de zaak volledig blokkeerden, zoals op het asiel dossier, dat er voor beide rechtse partijen geen andere oplossing was dan stoppen.
De kern van de democratie, de wil van het volk, was ondergeschikt gemaakt aan de linkse luchtkastelen en daarmee is het vertrouwen in de politiek zeer ernstig aangetast. Het feestje voor links nederland is voorlopig voorbij, na de verkiezingen gaat nederland hopelijk weer verder als echte democratie. Of dat nu over links of rechts is maakt niet uit. Als het maar op basis van een echte kamer meerderheid is en niet omdat vvcda zich volledig onderwerpt aan een linkse minderheid
@ZomaarEen | 08-07-23 | 11:16: deze analyse deel ik wel.
@zomaareen eens met je analyse, naar niet eens met je eindconclusie. Ik vrees dat de VVD zometeen weer een links blok aan de macht gaat helpen. Rutte heeft de meeste rechtse partijen bij de eerste Kamer verkiezingen expliciet uitgesloten van samenwerking, waardoor alleen regeren over links voor hem overblijft. Niet zo slim van hem.
@Roos | 08-07-23 | 11:21: Ik ook. VVD leden heb ik altijd al slappe zakken gevonden, maar toch ben ik nog steeds verbaasd dat ze het ultra linkse beleid op asielgebied zo lang hebben gepikt. Klaver was altijd bezig om qua aantallen te overtoepen, maar in zijn stoutste dromen had hij niet kunnen verwachten dat Rutte nog eens de door Klaver genoemde aantallen ging overtoepen.
Even advocaat van duivel: Ik zou een analyse niet beginnen met een psychiatrische classificatie. Voor hetzelfde geld is Rutte bezig er zoveel mogelijk uit te slepen binnen de krappe marge waarbinnen leiders én politici moeten opereren, gezien de wurggreep van allerhande verdragen en dwingelandij van de EU. Voor het land, daar ga ik van uit. Dat is ook in zijn belang. Ik heb het gevoel dat Rutte dondersgoed beseft dat Europa zo niet door kan, zakelijk en analytisch gezien is dit de enige mogelijke conclusie. Rutte weet dat. Begrijp me goed, hij kan nog steeds een psychopaat zijn ;-)
@ZomaarEen | 08-07-23 | 11:16:
Er waren legio momenten waarop de stekker eruit had gekund, neem me niet kwalijk. Het moment is strategisch gekozen, geleel los van wat de problemen in het land zijn of wat goed zou zijn voor de Nederlander. Het is pure machtsstrategie.
@Schoorsteenveger | 08-07-23 | 11:59: datcrecht heeft rutte naar mijn mening omdat 2 partijen al 9 maanden lang elke oplossing in de asiel crisis blokkeren. Vanaf ca 2 a 3 maanden status quo mag je wat mij betreft het voor jou ideale moment afwachten en dan de boel opblazen. Dan moeten die partijen maar niet zo dom zijn je maanden lang in deze ideale positie neer te zetten
@ZomaarEen | 08-07-23 | 12:56: Juist! Zo zie ik het ook.
Dag Kaag en neem die debiel van een de Groot mee.
Ik stem niet op de VVD, laat onverlet dat ik Rutte en goed staatsman vind. Een man met ervaring en aanzien.
Hij zal richting EU gaan en binnen onbepaalde tijd daar President worden.
Hier wordt het tijd voor iets anders.
Ik zie graag een Rechts realistische coalitie.
Bij de andere partijen zit er gewoon geen alternatief.
Die is er helaas niet.
Wat me als buitenstaander het meeste verbaast is het standpunt van de ChristenUnie. Die hebben blijkbaar geen probleem met de invasie van nieuwkomers uit Afghanistan or andere landen waar ze Christenen op de barbecue gooien? Zijn ze werkelijk zo naïef?
Ja
Nee, ze zijn helemaal niet naïef; hoe meer godsdienstgestoorden in dit land hoe beter....
het versterkt hun positie als religiepartij.
Ze faciliteren hun eigen christelijke ondergang.
De CU zijn in een paar maanden tijd flink aan het radicaliseren. Denk dat Mirjam Bikker daar de reden van is. Die gaan GL nu op de linker weghelft voorbij.
De tradiotionele achterban van de CU ken ik zelf ook goed, die zijn aan het oversteken naar PVV en BBB. Vluchtelingen zijn het nieuwe Jezus-project, vooral in die nieuwe groeikerken. Die zijn geinspireerd door een soort Justin Bieber achtig christendom. Heel emotioneel en heel impulsief. Met rockbands in grote hallen met mooie lichtshows. Interessant wel. Zoek Hillsong eens op google op.
De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Werkte ook goed voor de socialisten in Iran die samenwerkten met de ayatollahs
@adhd-je | 08-07-23 | 11:07: Die gekke protestanten zijn wat mij betreft geen Christenen. Dat zijn degenen die in onze kerken de beelden en schilderijen kwamen kapotslaan. Mogen wij aub een miljoen miljard schadevergoeding? Dank u wel.
@Nonkel Frituur | 08-07-23 | 11:10:
Haha. Een katholiek die over schadevergoeding begint.
@SterF... | 08-07-23 | 11:13: Tja, wij kunnen niet anders. Koorknaapjes zijn nauwelijks nog te betalen.
@Nonkel Frituur | 08-07-23 | 11:10: Wim Eik verkoopt die beelden en kerken direkt aan projectontwikkelaars, vanwege de leegstand en cash-tekort. Bij de Protestanten worden de kunstschatten bewaard.
@Snap_het_ook_niet | 08-07-23 | 11:08: Ja, maar dat liep voor de socialisten/studenten niet zo goed af; de gingen als eerste de hijskranen in!
Rutte ziet er niet veel slechter uit na 13 jaar. Konden we dat ook maar van Nederland zeggen.
youtu.be/SLN0LPD1lz0
Vermits hij niet zo'n selectief geheugen zou hebben, dat hem af en toe precies op het juiste moment in de steek laat, zou het een goede kaartspeler kunnen zijn. Strippoker met Kaag bijvoorbeeld? Deze zelfgecreëerde kabinetscrisis heeft hij technisch briljant uitgespeeld. De kleine CU gewetensvol, het CDA dat zichzelf decimeerde door tweedeling en het D66 met Kaag die in een vroeg stadium zei "Hier scheiden onze wegen", maar het niet deed, waarop Rutte dat nu als troef gebruikte.. Van zijn coalitiepartners heeft hij gehakt gemaakt; zijn eigen VVD, nog steeds de grootste partij, maar met teruglopend ledental, in verdeeldheid gebracht en rücksichtslos ontdaan van de kwaliteit aan de top en ziedaar eenoog die als koning overblijft. Briljant? Althans, hij zou zijn hand ook weleens overspeeld kunnen hebben. Nederland is nu aan zet, dus het spinnen en bashen kan beginnen. Gelukkig zijn er ook nog politici en aanstormend talent met fatsoen in hun donder. Kortom het blijft mooi weer en ik zie de toekomst zonnig en positief tegemoet. Cheers!
Nederlanders hebben echter hetzelfde slechte geheugen als Rutte.
Vlak voor de verkiezingen tovert Rutte zoals gewoonlijk weer een leuk truukje uit de hoge hoed en heel Nederland knielt weer voor de zonnekoning.
@Hangtietsmurfin | 08-07-23 | 10:54: 2000 euro?
Ik vind deze move briljant. Met name de timing. Veel vleiegen in één klap. Zo kan de pvda/gl Frenske niet tijdig in stelling brengen, is Mark verlost van de incompetente Kaag, BBB nog niet tot wasdom gekomen én veinst hij echt iets aan de asielinstroom te willen doen. Kortom: sterke uitgangspositie voor de volgende verkiezingen. Twee maandjes vakantie eroverheen en de kiezer is de finesse al lang weer vergeten. Kortom: briljante zet.
Exact
Sterker. Zo'n 11 procent van de guurders was het gisteren al vergeten en zou doodleuk weer Rutte stemmen.
Machiavellisch Oportunisme avant la lettre
@TanteJuut | 08-07-23 | 10:56:
Avant la lettre?
Huh?
Met een beetje mazzel kan Omtzigt hier geen draai aan geven.
Zijn ze ook lekker daar vanaf.
Dat loopt maar lijken uit de kast te trekken.
Moet je toch niet willen.
Wilders is op twitter dolgelukkig met de val van het kabinet. Ik denk dat hij best veel stemmen gaat krijgen bij de volgende verkiezingen. Hoop kiezers gaan een proteststem op de PVV uitbrengen is mijn inschatting. VVD de meeste stemmen, daarna de PVV, op 3 de BBB. Ik stem zelf niet op deze partijen overigens.
@meneer Q | 08-07-23 | 10:55: Omvolking? Ben jij dat Thierry?
Als de PVV alleen om zich heen blijft meppen zal er niet veel van komen.
Heel onderhoudend hoor, maar je hebt er verder niet veel aan.
Heeft hij maar 1 type pak?
In het weekend draagt hij een mini rokje, netkousjes en hakjes.
Nee, wel steeds hetzelfde gezicht.
@Clint Hardwood | 08-07-23 | 10:50: Geil. Is hij soms niet Megan Rosetta?
Wie is dat?
(Vind ik persoonlijk een vd leukste reaguursels, naast "ik heb al 30 jaar geen tv" natuurlijk)
En "gelukkig ben ik jaren geleden al geëmigreerd"
Ja ook mooie. Keer op keer genieten.
Hij begint steeds meer te lijken op zijn karikaturen.
Waar gaat het eigenlijk over?
Beetje inkrimpen van de gezinshereniging. Dat betekent dat de grote instroom gewoon door gaat.
En waar kan ik dat plan vinden?
Welke grote instroom? U moet niet alles geloven wat Henk Kamp zegt.
@Red shirt | 08-07-23 | 10:40: Instroom is in dit verband natuurlijk een verkeerd woord. Bedoeld wordt de massale invasie van 3e wereldpaupers. Van die lui die door lieden die drie huizen bezitten over de schutting van de arme Nederlanders wordt gegooid. Een volledig ontbreken van compassie, solidariteit en realisme ligt hier aan ten grondslag. Deugpronken is het enige dat telt.
@Red shirt | 08-07-23 | 10:40: Arbeidsmigranten. Ze pikken onze banen!
Red: je bent nog steeds niet op de hoogte?
Dr: wat je zegt klopt niet.
@Red shirt | 08-07-23 | 10:40:
Haal je hoofd nou eens uit je hol!
Je weet dondersgoed hoe de import van mensen uit de klauwen loopt.
Wellicht heb je er zelf geen last van, maar er is wel degelijk een probleem met de instroom van vluchtelingen en ook zeker met asielzoekers en arbeidsmigranten.
Raar om dit te ontkennen.
Net als dat je altijd ontkent dat NL NETTO betaler is aan de EU.
@donkieshot | 08-07-23 | 10:48: De VVD heeft het kabinet bewust opgeblazen. Wat we de afgelopen dagen hebben gezien is een door de VVD geregisseerde actie. De reden was een paar honderd buitenlanders die vanwege gezinshereniging naar NL willen komen. Ik benadruk: een paar honderd. Henk Kamp deed het voorkomen alsof er jaarlijks 400.000 asielzoekers naar NL komen, wat een aperte leugen is. Dat aantal was vorig jaar ongeveer 40.000 waarvan een groot deel uit Ukraine kwam.
Volgens mij ben ik prima op de hoogte.
@donkieshot | 08-07-23 | 10:49: Weet ik, maar dit oudje is te leuk om te vergeten.
@Dr. Blechtrummel | 08-07-23 | 10:46: En ze smelten de kazen.
@Ruimedenker | 08-07-23 | 10:54: Hier leest u alles over de afdrachten. www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/50/neder...
Wat ik beweer is dat de opbrengsten die de EU ons brengt, NL is een teansitieland, ons vele malen meer brengt dan dat de EU ons kost. Dit is niet exact te berekenen, maar zelfs met een ruime marge blijft mijn constatering juist. U en ik betalen gemiddeld 12 euro per maand aan de EU, dat zijn niet de bedragen om wakker van te liggen. NL levert een hogere bijdrage omdat NL een uitermate welvarend land is. Wees blij, zou ik denken. Bent u van mening dat u niet voldoende deelt in deze welvaart, dan is dat een binnenlandse zaak. Mijn advies zou zijn om niet op een rechts-populistische of rechts-conservatieve partij te stemmen, maar op een partij die een eerlijkere verdeling voorstaat. Tot slot, de gedachte dat NL de EU verlaat is enkel hypothetisch, dat gaat niet gebeuren. Uw geluk zit in uwzelf, niet in een paar euro afdracht of een paar asielzoekers meer of minder. Laat uw kop niet gek maken door lieden die enkel hun eigenbelang dienen.
@Red shirt | 08-07-23 | 10:55:
Een paar honderd per gezinshereniging met die kettingreactie bedoel je.
@Red shirt | 08-07-23 | 10:55:
Nee veel meer Oekraïners, je bent slecht op de hoogte. Bovendien worden zij niet bij asielzoekers opgeteld.
LOL @ RS: ga je nu tegelen wat iedereen je hier keer op keer tracht uit te leggen? Dat we dus wel degelijk netto-betaler zijn? En dat wat Europa ons brengt qua handel een heel ander verhaal is?
@Lorejas | 08-07-23 | 11:39: Wij zijn al meer dan 400 jaar een handelsland. Dat de EU ons handel en welvaart brengt is simpel gezegd een volstrekt leugenachtige voorstelling van zaken.
130 terug graag. Dit is wel zo ruk.
Waarom, je kunt nu toch ook 130 rijden , honderd zestig zelfs als je het lef hebt;)
Dat doet iedereen al. Inmiddels heeft iedereen door dat 100km/u niks met veiligheid en alles met politieke agenda's van anderen te maken heeft. Resultaat is dat je op de meeste snelwegen prima 130 kan rijden en niemand daar een probleem mee heeft
Flitsmeister aan en 130 is meestal geen probleem.
Dijkhof terug, of Yeşilgöz
Alles behalve Rutte als nieuwe MP
Vraagje, waarom het tweede?
Laat Woppert zijn werk afmaken!
Woppert deed niets.
.,. Oh wacht, dat bedoelt u dus.
Eensch. Hoe kan ie anders Caroline versieren.
Omzigt for President.... zo'n beetje de enige integere politicus die daar zit..
Hij is een waslap die niet kan beslissen. Hij kan het politieke landschap doorslaggevend veranderen en Nederland de juiste kant op laten bewegen door zich aan te sluiten bij BBB of Ja21..... maar....... hij doet het niet. Wegwezen dus en onze hoop vestigen op Caroline en Joost Eerdmans......
Omzigt heeft (nog) geen politieke beweging. Goede (!) mensen vinden (dus geen carrière politici) die politieke functies kunnen invullen, is moeilijk. Daarnaast is Omzigt een gedreven politicus die ergens graag induikt en uitzoekt. Maar ik heb hem zelden kunnen betrappen op echte uitvoerbare ideeën en alternatieven ná de kritiek. Vaak een beetje de typische Wilders reflex met gespeelde boosheid en verbolgenheid. Hij kan zich beter bij een andere partij aansluiten, wil hij munt slaan uit de nieuwe verkiezingen.
@Dionea | 08-07-23 | 10:45: helemaal mee eens. Hij zou wel bij de SP passen, zeker nu Renske Leijten weg is.
Prima politicus. Slechte leider. Geen charisma en te veel een dossiertijger.
Laat hem aansluiten bij Caroline, haal Mona erbij en tel je zegeningen
@Blonde Nel | 08-07-23 | 10:43: Nou eeh... ik lees dit bericht op de T. en daaruit blijkt juist het tegenovergestelde : twitter.com/PieterOmtzigt/status/1677...
@Kattie | 08-07-23 | 11:00: Wat betreft opkomen voor de minder vermogende burger en het aanpakken van misstanden die vooral hen treffen zou Pieter inderdaad prima bij de SP passen. Volgens mij heeft hij minder met veehouderij, dus BBB zie ik dan niet zo.
Kaag weg. D66 weg. Dank de heer.
Dank zij de geniale zet van de heer Rutte! Ere wie ere toekomt.
Het einde van een tijdperk. We zullen weer hard moeten nadenken om een standpunt in te kunnen nemen. Het werd ons zo makkelijk gemaakt door de afgelopen kabinetten. Je hoefde alleen maar het tegenovergestelde te vinden van wat ze binnen het Kartel dachten en je stond automatisch op moreel hogere grond.
Ik ben Rutte en kartelmoe.
Weer een topic over een hoop poep en hoeveel hopen en welke poep.
Maak mij eens blij en schets hoe we van deze route naar de nakende afgrond afkomen?
Welke partijen? Hoe? Opzeggen EU? Consequenties? Opzeggen VN vluchtelingenverdrag? Hervormen autonoom extern collaborerend ambtenarenapparaat?
Constitutioneel hof? Bindende referenda? Terugdraaien Urgendavonnisgevolgen door wetgeving?
Hoe? Je ontkomt er niet aan om een hele reeks maatregelen te nemen die door alles en iedereen die nu nog gewend is dat justitie en overheid alles toestaan, tegengewerkt gaat worden.
Geweld, vernielingen en wat links altijd maatschappelijke ongehoorzaamheid noemt zullen giga zijn.
Kortom, graag plannen want anders houdt het gewoon op.
Neem mijn zeepkist maar....
Beste politicus ooit (betekent zoiets als rijkste drugsdealer, slimste seriemoordenaar)
Wat is het leven toch mooi nu het rampenkabinet gevallen is. Nooit meer D666 en/of andere partijen met een al dan niet gristelijke achtergrond in een nieuw kabinet aub. Nu hopen dat Pieter Omtzigt zich aansluit bij BBB of een eigen partij begint en het wordt nog wel wat met ons "gave" landje.
De BBB? Succes gewenst..... Partijprogramma wel eens goed bekeken?...
@Dick-for-brains | 08-07-23 | 10:28: we gaan het gewoon proberen
@Dick-for-brains | 08-07-23 | 10:28: Tja BBB is net zo populistisch als Rutte. Ze beginnen zelfs nu nog over dat kwartje van Kok en die 1000 euro die Rutte ooit beloofde.
@Baron_von_Rijswijck | 08-07-23 | 10:38: En terecht. Belofte maakt schuld. Tijd dat die schulden worden afgelost. Als het om internationale afspraken gaat zitten we er altijd decennia lang als een worst opgebonden aan vast, maar een afspraak met je eigen volk mag blijkbaar bij het oud papier zodra de inkt droog is. Dat deugt niet.
@Baron_von_Rijswijck | 08-07-23 | 10:38: dat kwartje is al diverse malen terugebudgeteerd, verminderen van de accijns is er echter niet bij. De Euro 1000 komt er nooit.
@Baron_von_Rijswijck | 08-07-23 | 10:38: Er is NIKS mis met een populistische partij, hou toch eens op met dat woord... in het Latijns schijnt het ''voor het volk'' te betekenen, wat is er mis met partijen die zich in willen zetten voor HET VOLK, zoals de PVV, BBB en eigenlijk ook de SP.
Over de SP gesproken, in verschillende gemeenteraden hebben ze samen met de VVD in een college gezeten en dat ging prima, ze maakten duidelijke afspraken (jij krijgt DIT en wij DAT), dus zou ik graag een coalitie zien van de volgende partijen :
BBB, PVV, SP, JA21, Groep Omtzigt... die zouden met 5 partijen weleens rond de 60 a 65 zetels kunnen komen.. mogen ze zelf kijken wie er nog bij moet voor een meerderheid van 76.
@Keyboardspeler | 08-07-23 | 11:44:
Lientje wil niet met Wilders, die is foei vies bah, Lilian kan hem wel schieten, en van Ja21 moeten de dames ook niks hebben. Omtzigt ligt in de lappenmand als hij niet koortsachtig door dossiers (minus asiel) tijgert. Asielstop met deze formatie? No way!
Wat is ie toch lelijk!
Bott Hork ben je.
Échte lelijkheid zit vanbinnen.
Wat zijn die coalitie partijen toch wereldvreemd. 80% van de bevolking is blij en dan zegt zo'n Hoekstra dat dit niet uit te leggen is aan diezelfde bevolking.
Doei Kaag monster en co, doei CDA en doei CU. Ik hoop ook doei Rutte.
En leuk dat het gezicht van Eric van der Burg ook een andere stand heeft dan die misselijk makende grijns, zijn wereldje stort in.
Dit blijft idd opmerkelijk dat ze stekeblind blijven (of dat veinzen) voor deze toch wijdverspreide visie.
Van der Burg heeft ook een onmogelijk opdracht.
Hij moet constant met lapmiddelen en noodoplossingen doorrommelen.
Maar dan kan van der Burg ook zich af te vragen waarom er zo weinig woningen zijn, wat er in de woningmark zo uit de klauw gelopen is.
En wie daar aan heeft bijgedragen.
Ze doen het voor die 20% waarvan een klein deel op de Joop reaguurt. Even gekeken daar, je maag draait om
Heerlijk wakker geworden..! Rutte 5 is een feit, maar zonder invloed van D666 en Sabotage Unie
Kaag weg. D66 weg. Wat heerlijk.
NOOIT meer VVD en D66. Nooit meer. Ze hebben bewezen Nederland kapot gemaakt te hebben. Deze partijen zouden verboden moeten worden zoals ook de pedo-partij verboden werd.
Niet te vroeg juichen. De gemidd Nederlander houdt niet zo van verandering en de NPO zal weer in stelling gebracht gaan worden.
@Cheffff | 08-07-23 | 10:31: NPO is zonder meer een gevaarlijk propaganda middel. Als ze net zo (langdurig en aanhoudend) kritisch waren naar idioot Rutte dan naar Wilders, dan was Rutte al na dag 1 weggebonjourd.
CU heeft het land een grote dienst bewezen.
De kans is groot dat Rutte een 5e kabinet mag leiden, maar als het goed is, zijn we verlost van de firma 66.
De kop van Rutte is wat, maar de koppen van Paternotte, Sjoerdsma, de Groot, Jetten ben ik helemaal spuugzat.
Verder ben ik benieuwd waar BBB mee komt.
Welke mensen krijgt vd Plas bij elkaar om er een succes van te maken.
Ik zie stoere bonken op klompen in vak K voor me.
Verder natuurlijk de vraag wat Pieter gaat doen. Duurt allemaal wel lang bij die gast.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe de grote zaken straks worden opgepakt.
Stikstof, bouwen, asiel, klimaat etc.
Denk maar niet dat er veel verandert.
Het is niet eens zeker dat we van de firma 66 af zijn.
Hoop doet leven, maar hoop is ook uitgestelde teleurstelling.
Mot ‘t nog maar zien.
BBB in de regering zal slechts LPF-taferelen opleveren.
Bij de media gisteren werd Pieter niet genoemd (RTL) denk dat hij zeer veel zou kunnen bewegen.
@Zenzeo | 08-07-23 | 10:21: Na stagnatie zie je vaak een periode van chaos voordat er een nieuwe koers wordt gevonden.
@Zenzeo | 08-07-23 | 10:21: Verklaar ? Waarom Lpf taferelen ?
Slechts omdat het een nieuwkomer is ?
@grapo | 08-07-23 | 10:24: Nou ja, dat is toch wat je hoort te zeggen als individuele politici opeens heel erg populair worden en alleen komen te staan?
Pieter Omtzigt moet wat meer aan zichzelf denken. Heeft ware aard van het politieke bedrijf voldoende blootgelegd. Oppassen voor martelaarsgedrag.
Om zichzelf denken, sorry
@grapo | 08-07-23 | 10:24: Precies.... alvast hulde voor Carolientje dat BBB in vrijwel alle provincies geen college heeft gevormd met D66, die staan dus overal naast (frustratie alom bij die kliek)... neem daarbij ook nog dat vreselijke mens Bergkamp als vrz. die mag ophoepelen.... ik slaakte een zucht van verlichting dat we niet nog ruim 1,5 jaar op verkiezingen moeten wachten, maar al in November onze keus mogen maken.
Hoe dan ook, dat BBB gaat een grote klapper maken en hopelijk worden ze de grootste partij (had dat liever met de PVV gezien, maar het is niet anders)... en als Omtzigt een stel goede mensen in zijn achterhoofd heeft zitten en dus als Groep Omtzigt (logo heeft hij al zag ik gisteren) gaat meedoen, is die ook goed voor minstens 10 zetels.... nu zijn het 20 fracties in de 2e kamer, wie weet worden het straks wel 22 partijen en is een regering vormen met z.g. Kartelpartijen vrijwel onmogelijk (ze hadden met 4 partijen al net 76 zetels).... dus het gaan echt spannende verkiezingen worden.
Ik stem OPRUTTE!!
Goed, ga achter hem aan dan. Oh wacht.
Mr teflon. Waarschijnlijk waren ze bij de VVD net als bij de andere regeringspartijen bang om weggevaagd te worden bij de volgende verkiezingen.
Nu opzichtig een punt maken terwijl er al 14 jaar te weinig wordt gedaan doet daaraan denken.
Ze hopen waarschijnlijk dat wanhopige kiezers hopen dat de VVD er eindelijk iets aan gaat doen.
Ik zie het somber in voor Nederland als deze politicus nogmaals terugkomt.
Iedereen die nu nog VVD stemt leidt aan het Stockholm syndroom
@Mark zit te Dutten | 08-07-23 | 10:20: En toch heb ik nog steeds het idee dat we een herhaling van zetten gaan zien.....
Iedereen weet inmiddels dat teflon (= PFAS) levensgevaarlijk is
@Mark zit te Dutten | 08-07-23 | 10:20: Ik denk eerder aan Down....
Gaandeweg vallen er wel wat dingen op.
Altijd zelfde kapsel.
Altijd zelfde houding.
Altijd zelfde 'moeilijke blik'.
Altijd zelfde bril.
Altijd zelfde kleding (tenzij hij moet fietsen of 'off-duty' is?)
Als je zo veel zaken in zo lange tijd gelijk houdt?
Daar moet in de dsm vast wel iets van een diagnose bij te vinden zijn.
Ook daar hij geen vrouw of kind heeft zegt wellicht iets.
Zorgwekkend dat deze man dan nog steeds, en vast straks weer, aan de macht kan komen.
AI vertelt me: Autisme spectrum stoornis (ASS) of
... of Obsessieve-compulsieve stoornis (OCS)
Altijd eten bij dezelfde Chinees aan hetzelfde tafeltje
Altijd orders per SMS uitdelen en daarna verwijderen op dezelfde oude Nokia telefoon
Al 20 jaar rondrijden in dezelfde Saab.
Altijd naar het werk met hetzelfde WEF tasje
Etc
Maar wellicht is de upside van zijn autisme wel zijn grote dossier kennis…
Dat je geen vrouw of kind hebt zegt tegenwoordig niet zo veel meer. Er lopen nu al meer dan acht miljard mensen op deze planeet rond, dus ik snap de mensen die zich niet zo druk maken om een gezinnetje prima. Maar bij deze mafketel is het dus gewoon zo dat we niet hoeven te speculeren, want we weten dat hij liegt, liegt en nog eens liegt.. En zulke mensen worden meestal leugenaar genoemd, en behoorlijk hard afgestraft door de maatschappij. Dus waarom deze meneer niet?
Off duty= wit overhemd, jeans, versleten All Stars/Converse.
Het is een schimmig figuur. Lijkt me zo'n sado masochistisch persoon die zichzelf ophangt aan een stropdas in de kast van z'n hotelkamer voor een sessie wurgseks rukken onder de coke. Het is sowieso een griezel 2.0
@Ruimedenker | 08-07-23 | 10:44: Je vergeet de accessoire Jort Kelder.
Is het je wel eens opgevallen dat hij moeilijke antwoorden altijd begint met een soort zijwaards knikje? Ook als 14 jaar lang
Die vrije tijds kleding is wel een blamage. Vreselijk gebrek aan niveau.
En welke grote problemen / vraagstukken zijn nu echt goed en definitief opgelost in de afgelopen 14 jaar door deze opportunist?
……
Hmmm, nog geen reactie?
... eeehm..
.... tumbleweed...
Euh ....... en ...... mmm
Wat vroeg u ook al weer?
Ik heb niet alle reaguursels gelezen.
Martin Bosma als MinPres, is dat idee al voorbij gekomen?
Wel realistisch blijven hè.
Hoezo? Voor mijn gevoel zie ik hem dat niet doen. Geen charisma.
@Adriel | 08-07-23 | 10:23: Genoeg charisma. Voor de rest alles in overvloed.
@Adriel | 08-07-23 | 10:23: Charisma. Wat een oubollig woord.
Rizz heet dat anno Gen Z.
@grapo | 08-07-23 | 10:29: tegenwoordig is dat wel zo, Rizz.
"gaaf land" sloop, sloop, sloop, sloop, sloop
Wat weten we eigenlijk verdomd weinig over deze kerel.
Iedereen die een beetje oplet weet genoeg over deze kerel. Foute boel.
Der Mann ohne Eigenschaften.
Je weet dat politici liegen en bedriegen, maar hij spant echt de kroon.
@Swoop | 08-07-23 | 10:21: Jorritsma is wel strakke competitie voor kroon spannen.
@AntiZanicz | 08-07-23 | 11:21: de Nr 2 van de vvd
Meer bewijs dat het een robot is, is niet nodig.
Wat er ook gebeurt, ik blijf de langstzittende ministerpresident, 14 jaar inmiddels
Nog 2 jaar dan mag je brommer rijden.
Je bent regelmatig onder de maat beoordeeld door het volk, je vergeet je fouten, je maakt keer op keer massale schandalen, je hebt bewezen gelogen, je lost problemen niet structureel op, je hebt ontslag ingediend, je kan niet met je collega's een oplossing bedenken. Op welke plek kan je dan nogmaals aan de bak komen? Nergens, behalve in de tweede kamer. De kans bestaat dat deze mafklapper straks weer aan de macht komt.
Als weer 30% op hem stemt wel ja.
Er zouden eens wat publiekscampagnes moeten worden gedaan om die versplintering terug te dringen
Dat komt door de lafheid van het Nederlandse volk (of wat daarvan nog over is).
In de zorg…
Goed gezegd! In iedere andere organisatie zou je eruit geschopt worden en zou iedereen met een grote boog om je heen lopen.
Maar misschien in de nabije toekomst kunnen we met AI en dergelijke, personen van tevoren beoordelen. Dan was Rutte nooit aan de bak gekomen in het Nederlands bestuur want hij creëert alleen maar problemen en crises en zit er uiteindelijk alleen maar voor zichzelf.
Ben bang dat we nooit van deze man afkomen. Van Sieg daarentegen zijn we waarschijnlijk mooi verlost. Nu alleen nog hopen dat die groene gek uit Brussel niet op enge gedachten komt.
Niet alleen van Kaag, maar wat dacht je van die Bergkamp als vrz 2e kamer..... die mag ook opstappen, liever vandaag nog dan morgen... hopelijk houdt zij de eer aan zichzelf en stapt volgende week op en dat wij dan zolang Martin Bosma als vrz krijgen... want als een formatie maanden gaat duren na November, zitten we misschien wel 8 maanden nog met haar opgescheept.
Mijn ma van 80 heeft een bloedhekel aan die groene gek, hahahaha
Komt er ook een foto van Rutte die naar de koning fietst ?
Willy ligt nog voor de Griekse kust te zonnen op het voordek van zijn Wajer 55. Morgen ook goed?
@prins_flip_da_luxe | 08-07-23 | 10:12:
Is vandaag al weer even terug hè.
Mag wat CO2 kosten
@J-van-de-Bontekoe | 08-07-23 | 10:24: Pfff. dan moest ie aan de bak.
@prins_flip_da_luxe | 08-07-23 | 10:12: Nee hoor vrijdagavond al teruggevlogen las ik ergens
@J-van-de-Bontekoe | 08-07-23 | 10:24: Zat ie zeker zelf aan de stuurknuppel. Het is me ook een bikkel, die Willy.
@prins_flip_da_luxe | 08-07-23 | 10:12: kon het niet via telefoon of face time. De Koning heeft toch geen enkele functie meer bij een kabinetscrisis. Hij had zeker zin om effe achter de stuurknuppel van het regeringsvliegtuig te kruipen.
@J-van-de-Bontekoe | 08-07-23 | 10:24: het is betrekkelijk schandalig. PH GOV moet eerst naar Athene. Wlli komt met de gehuurde heli, Dan naar NL en weer terug. Waarna PH GOV weer naar NL gaat om dan later WimLex en familie weer op te halen. De heli brengt WimLex weer naar de topless zonnende familie.
Uitermate kwalijk allemaal. Dit kost zo Euro 200.000
@AntiZanicz | 08-07-23 | 11:19: Pfft, das 2 asielzoekers een jaar eten geven.
Als poppenkastvermijdende maatregel stel ik voor dat twee termijnen het maximum is voor een minister president.
Hear hear
Politici zouden ook hun haar niet moeten mogen verven. Dat maakt ze ook sneller tot einde carriere.
Is overigens al bekend wanneer we naar de stembus gaan?
Hopelijk niet op mijn verjaardag half oktober. Ik wil dan bier drinken.
Op zijn vroegst half November zegt de kiesraad.
@Wattman | 08-07-23 | 10:04:
Nee echt, dan pas?!?!
Na Rutte 28.
Ter info: dit is een democratie.
@Suncatcher | 08-07-23 | 10:03: Je stemrecht vervalt niet in beschonken toestand.
@Dr_Johnson | 08-07-23 | 10:05:
Wat zit daarachter, nietwaar? Daarna duurt het ook weer een half jaar om te formeren.
Ik heb gisteren in de Bijbel gelezen dat Rutte nog minstens duizend jaar lang zal regeren over ons. Tja, daar wordt je wel even stil van hè?
@letopuwzaak | 08-07-23 | 10:20:
Ha Louz. Ja, dat formeren soms lang kan duren is denk ik niet altijd te vermijden als partijen het lastig eens kunnen worden over een regeerakkoord. Hoewel ik vind dat je ook daaraan een max termijn zou moeten stellen, bv als er na 4 maanden - of 5, of 6, daarover kun je nog debatteren - geen akkoord is, volgen er wederom nieuwe verkiezingen.
Maar het organiseren van verkiezingen is toch een fluitje van een cent? Kun je toch bij wijze van spreken over twee weken al doen? Nou ja, zelf zou ik halverwege september redelijk vinden; partijen moeten natuurlijk ook nog even de tijd krijgen om campagne te voeren. Maar half november - ''op zijn vroegst'' - vind ik belachelijk.
Overigens, ik zag daarstraks dat het stamcafé gisteravond toch nog is opengegaan, maar het werd me gewoon te laat.
@Wattman | 08-07-23 | 10:04:
Is ook wel belachelijk laat, kunnen ze nog veel onzalige plannen doordrukken.
@Wattman | 08-07-23 | 10:41:
Nee, dat denk ik toch niet. Zodra een regering demissionair is, mogen ze dacht ik geen controversiële besluiten meer nemen, dat is aan een volgend kabinet. Ze mogen in feite alleen 'op de winkel passen'.
@Dr_Johnson | 08-07-23 | 10:32:
Dat bedoel ik eigenlijk ook. Ik begrijp dat formeren zo serieus en uitgebreid mogelijk moet, daarom frustreert het me dat het daarna vaak een rommeltje wordt. Het is toch gedegen voorbereid? Ik vind dit, en deze aanleiding voor het vallen van het kabinet, een aanfluiting. Het formeren kost tijd, waarom dan zolang wachten op nieuwe verkiezingen?
Ik had je bericht nog gezien en je een goed weekend gewenst! Bij deze nogmaals!
@Dr_Johnson | 08-07-23 | 10:43:
Maar wel lopende zaken afhandelen zoals het stikstofbeleid. Las dat ergens gisteren al spreekt RTL dat tegen:
Dit betekent stilstand, want er komt hoogstwaarschijnlijk geen nieuw beleid op cruciale dossiers. De Tweede Kamer kan dossiers controversieel verklaren. Dat gebeurt meestal met onderwerpen waar veel discussie over is. Dus dan komt er geen nieuw beleid over de woningmarkt, stikstof, klimaat en migratie.
@Dr_Johnson | 08-07-23 | 10:32: Nee, niet te laat.... er staat ook ergens een bericht dat de Kiesraad heeft beslist dat het rond half November gaat worden ivm vakantie's die op dit moment (tot wel eind Augustus-half September) spelen... dat wist ik al meteen, ik heb overigens heel wat kabinetten zien vallen in pakweg 60 jaar en altijd duurde het wel een maand of 4, een enkele keer zal het 3 maanden zijn geweest (geen vakantietijd).
Overigens GS..... ik zou ook maar eens een topic openen over wat ''onze'' Pieter Omtzigt gaat doen, staat ook ergens in de T. dat hij over een paar weken gaat beslissen wat te doen.
Vrijwel elke partij zou hem graag erbij hebben als 1e of 2e man, ik denk aan BBB, maar kan ook goed zijn dat hij zelf als groep doorgaat, want ik zag dat hij al een logo heeft bedacht, met de letters P en O en daaronder Groep Omtzigt.
Het zal overigens toch niet zo zijn dat Renske Leyten opstapt en de volgende dag Rutte 4 valt, iets met elkaar te maken heeft... overigens zou Renske Leyten heel goed bij Pieter zijn groep op de 2e plek kunnen staan... ze hebben beiden keihard gewerkt aan die Toeslagen-affaire.
(mocht zij toch nog wel terugwillen naar die Haagse bubbel.
En waar ik ook bijna niemand over hoor is :
DAT WE EINDELIJK EEN ANDERE KAMERVOORZITTER KRIJGEN !!!
(sorry voor de capslock aan)
Dat vreselijke mens van D66 met haar continue Dank u Wel Dank u wel... met andere woorden, hou nu je bek maar... zal moeten opstappen.... als ik mevrouw Arib was, zou ik snel overstappen naar BBB, zodat de kans groot is dat BBB de Premier mag leveren + de Kamervoorzitter.... ik heb sinds halverwege de jaren 60 best wel wat kamervoorzitters zien komen en gaan..... van deze Marokkaanse oudere vrouw loopt zelfs de hele PVV mee weg.... ik vond haar opmerking tijdens een debat GOUD, toen zij tegen Thierry Baudet riep : DRAMA-Queen.
Daarmee wil ik dus zeggen (hoewel Gerdi Verbeet op nr 2 staat bij mij) dat mevrouw Arib de beste kamervoorzitter is geweest van na de 2e WO die ze op een schofterige wijze eruit hebben gebonsjoerd ten faveure van Bergkamp (die overigens officieel een Marokkaanse voor en achternaam heeft)
@AntiZanicz | 08-07-23 | 11:16:
Wie volgt het nieuws niet? Ik?
@Dr_Johnson | 08-07-23 | 11:32: Geen idee.
T is wel mooi gepland zodat het pluche daarna op kerstvakantie kan.
@Keyboardspeler | 08-07-23 | 11:04: Van Miltenburg was toch ook een topper. *bukken doet*
REAGEER OOK