Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

QUIZ. Joodse studenten verlieten pand UvA na 'Intifada'-leuzen. Wat doen de Diversity Officers?

Dit is: geen moeilijke quiz

Social

Situatie: uit de Folia

"‘Iemand met een bikvakmuts op maakte me opeens uit voor “vuile zionist”,’ vertelt ze. ‘Niemand greep in of riep deze persoon tot de orde.’ Als ze later het woord ‘intifada’ – Arabisch voor ‘opstand’ – hoort vallen weten zij en haar (Joodse) vrienden genoeg: tijd om het pand te verlaten. Efrati: ‘Het voelde heel onveilig om daar rond te lopen. Je kunt het gesprek niet aangaan, dus je gaat maar vluchten. Iedereen van mijn vriendengroep is weggegaan.’ Ze is geschokt. Een dag na de bezetting stuurt ze zowel een mail naar de diversity officer van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid als naar de centrale diversity officer van de UvA, Machiel Keestra."

En wat doen die Officieren in de Orde van de Diversiteit?

A) Schept onmiddellijk een safe space waarin deze slachtoffers op een veilige manier hun verhaal kunnen doen
B) Organiseert een gesprek tussen de demonstranten en de Joodse studenten
C) Stuurt een lief kaartje met 'Heel veel sterkte' erop
D) Niks
E) Hoezo 'niks'?
F) "Joods" is geen diversity, dat weet je toch wel!
G) Anders, namelijk niks

Het is: D

Paradoxale duiding van dr. Waling

Social

Reaguursels

Inloggen

Na het onmenselijke debacle met de Joodse gemeenschap in wwII hadden landen in Europa beter moeten weten en forse straffen moeten zetten op anti semitisme.

Dan hadden er heel wat linkse lieden en islamisten een douw gehad en was het duidelijk hoe wij omgaan met dit hardnekkig, terugkerende fenomeen.

Het tegendeel is waar, de hardste roepers over ‘het moet eerlijker en dit nooit meer’ blijken de grootste haters te zijn. Ik twijfel dan ook aan hun verstandelijke vermogens.

Unsinkable-Sam | 05-07-23 | 01:14

D! Serieus?
Het moet natuurlijk E zijn; “hoezo niets?

Nuuk | 04-07-23 | 23:05

Alleen al dat vreselijke onnodige Engels… brrr

Dr. Worstenbroodje | 04-07-23 | 22:03

Er is één ding niet divers aan de hele diversity industry: het moet wel éénrichtingverkeer blijven. Gejank van de voorspelbare groepen en de zwarte piet (oeps) richting de andere voorspelbare groepen.

nick.name | 04-07-23 | 21:08

joden en blanken kan je niet discrimineren.

MeneerGuggenheimer | 04-07-23 | 20:38 | 1

Wit meneer Guggenheimer (dat klinkt behoorlijk joods), wit. Zoals de heer Breedveld (VU, niet UvA) zou zeggen. Je hebt gelijk.

Joris Klam | 04-07-23 | 21:40

politiek is een hoefijzer. uiterst links en uiterst rechts zijn even gewelddadig en hanteren dezelfde methodes om hun zin te krijgen.

Dr.Utker | 04-07-23 | 20:31 | 1

Maar zonder hoefijzers gaat het rotten en zweren.

Sneeuwbal | 04-07-23 | 21:35

BDS, een van de vele organisaties die zich antizionistisch noemen, maar -niet eens stiekem- regelrechte Jodenhaters zijn die alle Joden van Israel de zee in wensen te drijven.

Zeurders | 04-07-23 | 20:29

De UvA zou een Rudolph Cleveringa moeten produceren.....

Maggiesfarm | 04-07-23 | 20:25

Kortom: houd u uw Ariërverklaring maar bij de hand.....

Maggiesfarm | 04-07-23 | 20:23

Antisemitisme is een linkse hobby.

Piggelmee | 04-07-23 | 19:39

Die geestelijk uitgedaagden verzinnen er elke keer weer wat bij om te sarren, rellen en te ontwrichten. Nu weer "Decarbonize". Hebben ze ook oplossingen aangeboden?

At_Dawn_They_Sleep | 04-07-23 | 19:35 | 1

Plat water aanbieden

Dude heb je eten | 04-07-23 | 19:47

Hoe lullig voor die koekwausen. Zijn ze net begonnen met bezetten, intimideren en iedereen hun wil opleggen, belt er iemand de politie!
Ja hee zeg: zo wordt de wereld natuurlijk nooit een paradijs.

vladimirows | 04-07-23 | 19:19

Het CDO team van het UvA is niet bepaald religieus onpartijdig gezien de samenstelling. Daarbij heeft ze een duidelijke mening over woke, diversiteit en wie de zgn slachtoffers zijn.

donkieshot | 04-07-23 | 19:08

Het grootste gif ter wereld is wanneer de volgelingen van de twee dodelijkste profeten uit de wereldgeschiedenis samenspannen. De aanhangers van Marx en Allah.
We zagen het in de Tweede Wereldoorlog en nu zien we het weer steeds meer.
Gelukkig kunnen we schuilen in de Visegrad(+) landen. Landen met nare ervaringen met het Marxisme en sommige ook nog met de Islam.
Vluchten naar Oost-Europa voor je vrijheid, wie had dat 35 jaar terug kunnen verzinnen?

Haberdoebas | 04-07-23 | 18:28 | 1

35 jaar geleden niet, maar 15 jaar geleden wel. Mijn plan B is in werking.

Kaitseliit | 05-07-23 | 00:19

De ene religieuse of levensbeschouwelijke identiteit is de andere niet. Tijden zijn veranderd, UvA was de veilige haven voor joden de afgelopen 70 jaar maar om dat deze lichting hoogleraren een stel zwijgende schijtluizen zijn die geen stelling durven te nemen over antismitisme is het betreden van de UvA door joden op eigen risico.

adhd-je | 04-07-23 | 18:27

'Woke' - als je het een positieve draai kunt geven, dan zijn we het wel, en als het een negatieve draai krijgt, dan zijn we het even niet. Net zoiets als maagdelijkheid en een gereformeerde jongedame..

konjodebonjo | 04-07-23 | 17:48

Om te kotsen. Machiel dacht nog steun te krijgen van de diversity officer. Maar ja die mag van de UVA alleen moslims of mensen van kleur beschermen. Als je een universiteit zoekt en je gedraagt je normaal dan ga je toch zeker niet bij deze haatuniversiteit studeren.
Ik zou bij de rector bezwaar gaan maken en naar een andere universiteit gaan.
Je zal deze universiteit later je ‘Alma mater’ moeten gaan noemen. Je schaamt je toch dood.

HoniSoit | 04-07-23 | 17:36 | 2

Het zou een hard gelag zijn als de Joodse studenten de UvA zouden verlaten. Waar Nederland vroeger zo gastvrij was voor de Joodse intelligentsia lijkt die gastvrijheid zich nu meer te richten op de bekrompen leden van een andere bevolkingsgroep.

lekgoot | 04-07-23 | 17:52

Toch zou dat een advies moeten worden aan alle Joodse studenten. Niet aan de UVA gaan studeren. Helaas kunnen ze ook nauwelijks meer in Amsterdam wonen.

HoniSoit | 04-07-23 | 18:09

Ja, maar was ze nou ook een vuile zionist of niet?

Hadena | 04-07-23 | 17:32

Dit krijg je als je de Nederlandse universiteiten wagenwijd openzet, dan stromen ze vanzelf vol met buitenlandse mafklappers.

Zenzeo | 04-07-23 | 17:32

Die Diversity Officer dwaalt nu ergens door de polder met een doorgepiepte corpus callosum.

Sans Comique | 04-07-23 | 17:31

Angst meer niet. geloof nou niet dat u hier de rest van de week ook maar iets van duiding te zien krijgt op de Main Stream Media.

Pensinada | 04-07-23 | 17:20

De nieuwe fascisten zullen zichzelf "antifascisten" noemen. That's all it is, folks.

Gladiator Fap | 04-07-23 | 17:09 | 2

Antisemitisme is altijd al een linkse hobby geweest en heeft niets met fascisme te maken.
Het begon met Marx en Hitler nam het over.

Piggelmee | 04-07-23 | 19:51

En de nieuwe antidemocraten noemen zichzelf "Democraten 66".

MAD1950 | 04-07-23 | 22:53

Hypocrisie. Niets menselijks is hun vreemd.

Boerhoektvrouw | 04-07-23 | 17:00

Christenen hebben dit probleem ook, daar is dan helaas vaak weer een stuk minder aandacht voor. Valt mij altijd op dat er voor alle geloven begrip en bescherming is, behalve voor Christenen. Die mogen een andere wang keren en hun mond houden.

keistad | 04-07-23 | 16:56 | 6

Het is wel waar dat je in ons land Christenen mag bekritiseren of de draak mee mag steken. Overigens vind ik dat dit tot op zekere hoogte mag, bv hoe Monty Python dat deels doet met een Life of Brian. Boosheid er over kan maar is geen bedreiging of zo. Bedreigen doe je bij niemand en dus ook niet met Christenen.
Ik voel niet de behoefte lullig te doen over Christenen.

De hypocrisie in ons land is duidelijk met verontwaardiging op links over belediging van de islam terwijl het Christendom veel langer en meer er mee te maken kreeg en daar volgt dan geen ernstig agressieve reactie op.

Nuuk | 04-07-23 | 23:13
▼ 3 antwoorden verborgen

De UvA en andere universiteiten gebruiken een vals prisma waarbij sommige kleuren niet mogen worden weergegeven en andere des te meer.

Tiscali-2 | 04-07-23 | 16:55

Eeuwen aan vervolging, beroepsverboden, pogroms en als apotheose de holocaust. Daarna permanente bedreiging en terrorisme vanuit de religie van de vrede. Toch redden ze zichzelf en zwelgen niet in slachtofferschap, ja dan deug je niet. Wat ze aan de UvA zoeken is me dan weer wel een raadsel, maar dat geldt voor iedereen die aan de UvA studeert.

Blauwpetje | 04-07-23 | 16:44 | 2

Zelfs van de schoonmakers aan de UvA vraag ik me af wat ze daar doen. Behalve het niveau omhoog tillen.

Dandruff | 04-07-23 | 17:13

Zionist is voor de met name linkse antisemieten een gangbaar scheldwoord geworden.
En het voordeel is: iemand uitmaken voor vuile Zionist is niet strafbaar. Stelletje hypocrieten.

Frau_Ferkel | 04-07-23 | 16:43 | 2

gelukkig is iemand voor hypocriet uitmaken ook niet strafbaar.

Nuchternederland | 04-07-23 | 17:16

Het is blijkbaar woke dat de schreeuwers worden beschermd.

the naked truth | 04-07-23 | 16:42

Zelfs de bunker in Berlijn was gezelliger dan de UvA.

whitechocolateface | 04-07-23 | 16:37

"‘Iemand met een bivakmuts op maakte me opeens uit voor “vuile zionist”.’
En wat doen die Officieren in de Orde van de Diversiteit?
H) Die schakelen meteen de politie in om de persoon met bivakmuts uit het gebouw te laten verwijderen waarna die wordt beboet vanwege zich niet aan de NLse wet te houden met z'n agressieve gedrag.
Dankzij Wilders (PVV) zijn boerka's en andere volledige gezichtsbekende kleding bij wet verboden om te dragen in het openbaar vervoer en in gebouwen van het onderwijs, de zorg en de overheid.

drs.Nee | 04-07-23 | 16:35 | 2

Gisteren in een Rotterdamse dierentuin 4 kalifaatkippen( los van elkaar) volledig bedekt. Hoezo verbod. En als er in de dierentuin al 4 lopen, hoeveel lioen er in de gehele stad dan?

Okami | 04-07-23 | 16:40

Misschien kan Rabin Baldewsingh met een persbericht sturen over de antisemitisme bij de UvA. Daar is hij toch voor?

Mahatma | 04-07-23 | 16:28 | 1

Nee, in de functieomschrijving van Baldewsingh staat uitdrukkelijk dat hij zich niet met echte problemen bezig mag houden.
Hij moet geld eisen, geld graaien en janken over het plebs dat zijn "salaris" betaalt. Meer niet.
Typisch PvdA-contract dus.

Dandruff | 04-07-23 | 17:19

Ik begrijp dat Joden de nieuwe Joden zijn,en dat dan met name in Amsterdam. Links zit hier in een lastige spagaat. Iedereen die rechts is is een Nazi,in de optiek van woke. Nazi’s hadden het niet zo op Joden. Maar Woke heeft het ook niet zo op Joden, Woke=Nazi?!

Crankhead | 04-07-23 | 16:22 | 1

in één woord: ja.

Gladiator Fap | 04-07-23 | 17:10

De UvA kijkt wel uit. Is gewoon angst.

Triage | 04-07-23 | 16:20

Omdat dit topic zo wie zo al een Godwin lijkt, heb ik gelijk die deftige 'iengliese' woorden maar even in het Duits laten vertalen ;
Diversity Officer in gewoon Nederlands ; Verscheidenheid Officier maar in het Duits bekt het veel lekkerder als Sortenbeauftragter

En waar was de sfeerbeheerder? Und wo war der Atmosphärenkontrolloffizier?

En goh, allemaal in het zwart dat is toch allemaal al eens in een bepaalde tijd gedaan?

Cunucu | 04-07-23 | 16:16 | 6

Het wordt hier Diversitätsbeauftragter genoemd.
De leider van de Abteilung heet Goebbels, als ik me niet vergis.

“Propaganda works best when those who are being manipulated are confident they are acting on their own free will.”

Frau_Ferkel | 04-07-23 | 16:48

@FrankVeer | 04-07-23 | 16:45: Dat schreef ik toch ook ; alles moet perse in het 'ienglies', want dat is extra vernederend voor de autochtoon en het geeft gelijk aan dat je bij de zelfbenoemde bovenklasse hoort die zichzelf Woke noemt.

Cunucu | 04-07-23 | 16:54

@Cunucu | 04-07-23 | 16:54:
Ik associeer het strooien met Engelse termen toch vooral met middelmatigheid. De tv, youtube, tiktak, enz. zijn dan je belangrijkste informatiebronnen.

lekgoot | 04-07-23 | 17:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo zie je maar weer dat Jodenhaat niet alleen is voorbehouden aan extreem rechts. Jodenhaat is kennelijk geoorloofd omdat ook links en onze "jongeren (lees Marokkanen) uit de grote steden" zich daar aan schuldig maken.
En daarom is er geen verontwaardiging of protest te horen vanuit de politiek en de samenleving. Winkels worden beklad, Joden uitgescholden en beschimpt.... een vergelijking met de jaren '30 dringt zich op.

johnyl | 04-07-23 | 16:09 | 2

Met het subtiele verschil dat de jodenhaters nog even in de minderheid zijn en bovendien erger worden uitgekotst door de meerderheid dan dat bij joden ooit mogelijk zou zijn.

phantom2 | 04-07-23 | 16:21

@phantom2 | 04-07-23 | 16:21: Op zich heeft u wel gelijk, mits onze samenleving redelijk stabiel is. Dat is dus een utopische gedachte. De werkelijkheid is vele malen wankeler. Om dat spel goed te begrijpen, wijs ik u op de twee Balkanoorlogen. Dat is wat korter geleden dan WO2, maar het spelletje blijft hetzelfde. En de balans kan op dit moment zomaar de verkeerde kant uitslaan, terwijl iedereen nog liep te zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen. Dit gedonder van de UvA lijkt klein, maar alle kleine beetjes wordt vanzelf een groot probleem. Wat aan de UvA gebeurt, gebeurt ook op andere plekken. En dat laatste is heel griezelig.

Xaphan | 04-07-23 | 18:01

Vanavond bij OP1... waarom kruipen die Joden toch altijd in de slachtofferrol?
En wat kunnen we daar in vredesnaam aan doen! Zodat al die arme Palestijnen en hun sympathisanten zich niet (enigszins) gekwetst voelen?

roberto9715 | 04-07-23 | 16:09

Ik weet echt niet wat het is met linkse mensen. Die denken, net als hier trouwens, dat de ellende in Gaza en dergelijk door Israël veroorzaakt wordt.

Hier door discriminatie.

Ze denken dat als Israël zou verdwijnen dat de Gazamensen en aanverwante niet-Joodse Semieten dan opeens een goed leven gaan krijgen. Of daar naar gaan streven. En dat dat nu door Israël geblokkeerd wordt.

Ik geloof daar helemaal niks van. Het zijn genen & cultuur die beiden grondig fout zijn. Het doorgefokte (moet je eens bij honden kijken hoe snel je een agressieve hond fokt, hoeveel generaties dat duurt en zie dan hoe die mensen geselecteerd worden qua overleven en voortplanten) dommig-agressieve en de cultuur van vechten, dood en klagen en ook van onderlinge stammenstrijd leidt louter tot armoede en ellende.

In Afrika fokken ze zich ook een slag in de rondte: moeten wij daarom maar plaats maken in Europa?

Ja, zegt links ook hier.

Ze zijn knettergek en levensgevaarlijk, zowel voor Joden als voor Israël als voor ons autochtonen.

Na zaterdag komt zondag. En dat gaat heel snel met Merkelkloontje en Kabouter vetklep in de EU en overal in Europa CO2-roependen die de grenzen open laten staan en de bestaande burgers knevelen en vernederen.

Als Israël valt, zijn wij de volgende. Let dus maar goed op en verdedig ze. Waar en wanneer nodig.

Zomaarwat | 04-07-23 | 16:05 | 10

@Zomaarwat | 04-07-23 | 16:34:
Als dat eurofiele klimatante snelwegrapaille de oudste snelweg van Nederland blijft gebruiken voor hun 'water events-vermaak' waarna ze een handje geholpen worden door de politie om per bus naar het ADO-stadion begeleid te worden, sta dan niet gek te kijken dat tegen die tijd het Colosseum in Rome, gelijk Palmira ten n/o van Damascus met de grond gelijk is gemaakt.

drs.Nee | 04-07-23 | 16:49
-weggejorist-
ReaguurAnalyticus | 04-07-23 | 18:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Maar goed, het begint een kliek te worden.
Woke/eco/XR/anti-Israël/proPallie.
En omdat ze anti-Israël zijn knuffelen ze de muslim.
Want verder hebben ze geen enkel raakvlak.
De moslim eet vlees, leeft niet duurzaam, is niet progressief etc etc.
Één raakvlak, gemeenschappelijke haat.
Triest hoor.

Ruimedenker | 04-07-23 | 16:03 | 2

@El Rico Grande | 04-07-23 | 16:10:
feministen zien in alles een invloed van het patriarchaat. Het lijkt wel een obsessie. Of is het jaloezie?

lekgoot | 04-07-23 | 18:08

Antisemitisme lijkt inmiddels weer heel gewoon in de maatschappij. Dat de UVA dit toelaat is veelzeggend. Wegkijken, negeren en na enige tijd lost het probleem zichzelf wel op. De joodse studenten vertrekken en de universiteit kan rustig doorgaan met dekoloniseren en haar intifada. Dat weet je dat je je aan de goede kant van de geschiedenis begeeft.

El Rico Grande | 04-07-23 | 16:03

UVA = Universiteit van Apartheid.

erkomenanderetijden | 04-07-23 | 16:01 | 1

Universiteit voor Arabieren komt meer in de richting....

Jafco | 04-07-23 | 16:11

Waarom komt al dat activistische gelul altijd vanuit de meningen-faculteiten waar ze niet aan empirisch onderzoek doen? Altijd die (a)sociale wetenschappers en de alpha-studies-praatjesmakers.

Dit krijg je dus, nu met woke smaakje, als je nep wetenschap onderbrengt in een universiteit.

Dude heb je eten | 04-07-23 | 16:01

Dit soort linkse terreur is van alle tijden. De BVD had in de jaren negentig al een vuistdik dossier over Wijnand Duyvendak (van 2002 tot 2008 2e Kamerlid Groen Links). Hij zou volgens de geheime dienst betrokken zijn geweest bij zowel de Makro-branden (1986) als de Shell-aanslagen. Duyvendak zat er heel diep in en speelde een sleutelrol binnen het netwerk van Rara. Dus wat dat betreft ligt er voor deze linkse studenten nog een gouden toekomst te wachten als 2e Kamerlid voor Groen Links. Eerst nog wat terroristische aanslagen plegen in Nederland (niet in Israel want dat is gevaarlijk) en dan vervolgens welkom als 2e Kamerlid bij Groen Links.

johnyl | 04-07-23 | 16:01 | 1

En daarna nog steeds een belangrijke rol bij salonfähig GroenLinks kunnen spelen. Dat mensen op die partij stemmen heb ik nooit begrepen. Behalve natuurlijk als dat radicale gedachtengoed wordt gedeeld.

El Rico Grande | 04-07-23 | 16:05

Jodenhaat altijd +1 bij de linkse woke. Daarin houden ze gelijke tred met mosselmannen. En dan hoeven ze niet over feminisme binnen de Islam te praten. Wel zo fijn.

de Voorzittert | 04-07-23 | 16:01

Maar zijn de toiletten overal genderneutraal gemaakt? Moet wel.

TheseDays00 | 04-07-23 | 15:58

Heeft de ‘Joop’ al gereageerd?

Dubbelepunthoofd | 04-07-23 | 15:57

Efrati had beter met het IDF kunnen bellen. En die nemen de telefoon tenminste op. Zeker voor landgenoten in nood. Overigens is gedonder met een bepaalde groep mensen ook voor normale Nederlanders steeds vervelender aan het worden. Dan is er ook niemand meer die je komt helpen, dus lossen we het zelf maar op. Ergens is dat diep treurig.

Xaphan | 04-07-23 | 15:55 | 2

Mossad bellen. Die lossen ze wel op. Met zoutzuur.

BoerKoekoek | 04-07-23 | 16:28
-weggejorist-
ReaguurAnalyticus | 04-07-23 | 18:30

Als je anti zionisme bent, ben je niet meteen anti joods. Er zijn ook joden die het zionisme niet aanhangen. Ik zie dit dus meer als anti-israel sentiment, want niet direct hoeft te zijn. Je kunt zeker rationeel beargumenteren dat wat Israel allemaal maar die palestijnen uitspook niet kosher is.

MrTee | 04-07-23 | 15:54 | 8

Je kunt zeker rationeel beargumenteren dat wat die Palestijnen allemaal met Israel uitspoken niet halal is.

Usumani | 04-07-23 | 16:01

Israël met die palestijnen uitspookt? Hoe zou dat nu komen ? Mr Tee? Misschien iets te eenzijdige blik. Zolang de palestijnen uit zijn op de vernietiging van de staar Israël zullen ze teroristische aanslagen blijven plegen en zal Israël zich terrecht verdedigen. Simpel als maar zijn kan.

DerkArie-ut-de-Achte | 04-07-23 | 16:32

Maar ook dit zogenaamde anti- zionisme is niet op kennis van de geschiedenis van het gebied, noch is het op kennis van het zionisme gebaseerd. Het is namaak activisme. De juiste mening op het juiste moment hebben. Maar stel ze geen kritische vragen: dat legt hun kennisachterstand bloot en dat wordt schreeuwen.

Hommel | 04-07-23 | 20:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus een voormalige rector vindt iets van de huidige gang van zaken daar aan de UvA. Soit. Maar uit de ouwe doos van Ome Hkv.

Zeilkamp in Friesland van het VWO, vierde klas. Dat hele zeilen, een soort van Hollands Glorie, het waren de avonden in de bar. We waren 16 en 17. Geiten met de consumptiebonnen inclusief de nodige "Godwins".

Naderhand diende ik aan te treden bij de conrector. Die was van joodse afkomst en wist zich bovenmenselijk te beheersen. Het was pas later toen de de echte gevolgen tot mij door drongen. De schaamte voorop.

Het is een ereschuld die nog veel verser is dan de slavernij. Niet dat ik geloof in de erfzonde, maar zelfs in de beste opvoedingen kan het mis gaan.

Hetkanverkeren | 04-07-23 | 15:54

De roepert krijgt geheid een kamerzetel aangeboden bij GroenLinks na de volgende verkiezingen.

eerstneukendanpraten | 04-07-23 | 15:53

Over een paar jaar….
“Amsterdam, Holland, where are your Jews?”
Om te kotsen.

Ruimedenker | 04-07-23 | 15:51 | 1

Ja... Het is al zo in sommige buurten Ruime.

letopuwzaak | 04-07-23 | 16:16

Geen flauw idee waar dit over gaat, zullen wel de gebruikelijke groeistuipen zijn van jongeren.

Masked_Malinois | 04-07-23 | 15:50

Diversiteit? Mensen die daar hun mond van vol hebben, zijn meestal niet zo voor de diversiteit van meningen.
Blijkbaar valt alleen piemel- en huidskleurschaamte onder ‘diversiteit’.

Wilhelm Tell | 04-07-23 | 15:46 | 1

Ik schaam me er gelukkig niet meer voor dat 'ie een paarse camoprint heeft. Het heeft z'n voordelen.

Reagiertank | 04-07-23 | 15:54

In de VS hebben ze ooit een onderzoek gedaan naar reacties bij normale mensen en linkse mensen. De proefpersonen kregen foto's te zien van situaties die een beschermende, sociale reflex zouden moeten uitlokken om de eigen soort in stand te houden, b.v. een kind dat aangevallen wordt door een wild dier.
Linksen bleken nauwelijks te reageren, terwijl bij normale mensen de beschermende reflex zeer meetbaar was.
Kortom: links zijn is een genetische afwijking. Zij missen het gen dat deel uitmaakt van de normale evolutie en dat de mensensoort in stand probeert te houden.

Nonkel Frituur | 04-07-23 | 15:45 | 9

@Dandruff | 04-07-23 | 15:55: Ja, in figuurlijke zin ben ik het zeker met u eens. Mensen/volken die niet een aangeleerde of aangeboren kracht hebben om voor zichzelf en hun gemeenschap op te komen, hebben het historisch gezien niet gemakkelijk om zich in de loop van de geschiedenis te handhaven.
Maar ook volken met een zekere neiging tot zelfverheerlijking (Duitsland, Italië, Japan) komen zichzelf wel eens hardhandig tegen.
Het gaat om de gulden middenweg. Eigenlijk zo'n beetje waar de westerse democratische rechtsorde voor staat (stond?)

nick666 | 04-07-23 | 16:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Tijd voor de sponsoren uit het bedrijfsleven om zich terug te trekken. Eens kijken van WIE de universiteit dán is.
Alternatieve reactie:
HAHAHAHA Amsterdam.

JanVergoor | 04-07-23 | 15:45

Ik weet haast zeker dat die extreem linkse activisten nog nooit met een Israëliër gepraat hebben en nog nooit in dat land geweest zijn. Veel geblaat en weinig wol.

TurpinDick | 04-07-23 | 15:44

Leuke test om tijd uit te proberen, groet eens iemand voor de grap met shalom.

Kartelmaster2000 | 04-07-23 | 15:42 | 1

Yep! Serieus dit scenario meegemaakt bij een grenspost.

Kouwe Kees | 04-07-23 | 16:01

Duurt niet lang meer of u bent zelf de nieuwe Jood:
Behalve als u moslim bent;
Moslims dulden niemand anders dan Moslims.

Is dit nog nieuws? | 04-07-23 | 15:41 | 3

“Na de zaterdag komt de zondag.”
Is een gezegde in de Arabisch islamitische wereld.

Ruimedenker | 04-07-23 | 15:53

Tegenwoordig hebben Joden gezelschap. Blanke mannen mogen namelijk ook altijd en overal legaal gediscrimineerd en uitgescholden worden, want zogenaamd geprivilegieerd. Joden en blanke mannen zijn de nieuwe Joden.

radiatorknopje | 04-07-23 | 15:58

Joden zijn de nieuwe Fransen.

TurpinDick | 04-07-23 | 15:40

Als Israel had geluisterd naar zijn tegenstanders in de westerse wereld, had het allang niet meer bestaan. Het Diversity-Equity-Inclusion-tuig hoort duidelijk tot die tegenstanders. "From the river to the sea," aldus onze eigen nationale woke mob.

J.P.Drapeau | 04-07-23 | 15:37 | 1

Wanneer Israel stopt met verdedigen dan is het oorlog. Wanneer de Palestijnen stoppen met de oorlog is het vrede.

Gomezlopez | 04-07-23 | 16:06

Scenario A: Zit je als Christen hond te bidden voor je eten? Kun je dat stilletjes doen, thuis? Hier is een Metal nummer over kerken in de as.

Scenario B: Ben je aan het bidden tijdens Ramadan? Ik ga me niet inlezen, en niet vragen stellen. Ik stel gewoon dat dit een hoger goed is want volgens het Internet haten Amerikaanse Republikeinen de Moslims.

In het verleden was dit de tendens onder m'n kunstacademie vrienden. Het zal wel niet beter geworden zijn.

GeheidEenGeit | 04-07-23 | 15:37

De Diversity Officers van de UvA?
Die steunen de Haj Amin al-Husseini acolieten.
Volledig in lijn met hun akela, Wicked Witch of the Middle East, Kaag.
Laten we wel wezen die "dit nooit weer" ging heel snel over in ♪From the river to the sea...♪ toen de Allahu Akbars als Sieg Heils in het Westen klonken.

Atheist.Vader | 04-07-23 | 15:37

G - Anti-semitisme tegen Joden is bij ons van GL en de gelieerde boven en ondergrondse organisaties en aanhangers de normaalste zaak van de wereld.

Grachus | 04-07-23 | 15:36

Machiel Keestra. Hij lijkt wel een typetje van Kees van Kooten.

meneer der meneren | 04-07-23 | 15:35

Het is al godgeklaagd dat er zoiets bestaat als een diversity officer. Ik hoop dat het gewoon een ambtenaar is die dat erbij doet. Zoiets als een BHV-er. Of zijn deze mensen echt full time kleurlingen aan het tellen?

BobDobalina | 04-07-23 | 15:35 | 3

Ze zoeken foto's uit voor de website, lezen vacatureteksten en passen die aan, vragen subsidie, kortom een leuk divers beroep.

TurpinDick | 04-07-23 | 15:38

Ja full-time bezig. Ze houden zich niet zozeer bezig met kleurtjes tellen, maar meer naar het zoeken op hoeveel manieren ze blanken kunnen discrimineren, vernederen en tergen.

Grachus | 04-07-23 | 15:41

Bij sommige instellingen lopen diversity officers rond die dit full-time doen en niet even erbij.
Mag wat kosten.

civilian | 04-07-23 | 15:41

Ze probeerden de UvA te dekoloniseren?
Ehhh wat, van welke soevereine staat is de UvA een kolonie dan?

usb stok | 04-07-23 | 15:35 | 1

Blanke mensen hebben nu eenmaal een genetische aanleg en de drang om zwarte mensen tot slaaf te maken. Dus blanken moeten gedekolonialiseerd worden.

Analia von Solmsch | 04-07-23 | 15:38

Je zou zo maar denken dat de Joden de nieuwe Joden zijn.

Otto Normal | 04-07-23 | 15:33 | 2

Ja, precies. Dit is wel mijn WTF-momentje van de dag! Het enige positieve er aan is dat de duivel nu wel zijn gezicht laat zien!

Cunucu | 04-07-23 | 15:47

De kanarie in de kolenmijn mensen.

de directeur | 04-07-23 | 15:32

Helaas worden joden door de anti-blanke woke-fascisten tegenwoordig voor het gemak tot de "witten" gerekend. Dus de haat gaat dan automagisch ook naar de joodse studenten. Gecombineerd met het reeds voorgebakken antizionisme kan dat zomaar een uiterst explosieve coctail ontstaan.

nick666 | 04-07-23 | 15:32

Ja, de extreme islam is echt een lastig puzzelstukje in woke. Want je moet van ze houden maar ze haten alles wat woke is.

John McClane | 04-07-23 | 15:31 | 2

Er is maar 1 soort islam.

R. Skickr | 04-07-23 | 15:33

@R. Skickr | 04-07-23 | 15:33: Nou, dat zou het wel lekker overzichtelijk maken he.

John McClane | 04-07-23 | 15:47

F van Fuck you. De UvA doet alleen aan diversiteit van verongelijkte analfabeten die niet Joods, Christelijk, atheïstisch of rationeel zijn.

Paty | 04-07-23 | 15:31

Ik zie overigens in Nederland nooit iemand met een keppeltje lopen. In Berlijn zie ik ze overal, rara politiepet.

wilmeister00 | 04-07-23 | 15:29 | 1

Ik zie ze regelmatig lopen, vroeg op de zaterdagochtend. Kleine kans dat ze op dat tijdstip door werkschuwe lastigvalliërs gehinderd worden.

nooitgrappig | 04-07-23 | 15:38

En dan opeens zien we hoe inclusief woke is. Je veilig voelen is opeens niet belangrijk als je blank en vooral Joods bent.

De dubieuze medestand aan Palestijnen is ook weer typisch extreem links: er is een groep mensen die je als slachtoffer kunt zien. Die willen linkse mensen dan beschermen. Voelen ze zich lekker moreel verheven. Dat deze 'slachtoffers' zelf doelbewust raketten op burgerdoelen afschieten (de enige reden dat er niet heel veel burgerslachtoffers vallen is dat de Palestijnen daar niet toe in de gelegenheid zijn) maakt kennelijk niet uit. Dat hebben die zionisten zeker verdiend... Een dubieus standpunt, vooral omdat de gemiddelde UvA student ongetwijfeld niet bekend is met de geschiedenis in het gebied (en dus geen onderbouwd standpunt in kan nemen), en niet verder komt dan het roepen van 'Free Palestine' omdat zo zo lekker progressief klinkt.

Hommel | 04-07-23 | 15:29 | 4

Spijker op zijn kop. Ik ke redelijk wat Joodse Nederlanders die naar Israël vertrokken zijn omdat het daar inmiddels ondanks de Palestijnse buren, veiliger is dan in Nederland

DanskeRob | 04-07-23 | 15:36

Als er ergens geld te halen is dan kun je er donder op zeggen dat het beschermd / omarmt wordt door links. De klimaat beweging, Palestina, Venezuela, de rest van Z. Amerika, noem maar op.

viejohuevon | 04-07-23 | 15:36

@DanskeRob | 04-07-23 | 15:36: Ik verbaas me er hier dagelijks over dat ik 's-avonds in het donker meisjes van een jaar of 10, 12 over straat zie lopen, soms met z'n tweeën, soms alleen. En ik woon niet in een afgeschermde kibboets maar een middelgrote stad.

Sneerpoets | 04-07-23 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

De Joden zijn bij de politiek correcten altijd de kwaaie pier maar je mag het geen antisemitisme noemen.

thanseeuwen | 04-07-23 | 15:27 | 1

Fout zonder oorlog, die wokisten, en extreem linkse idioten.

Hommel | 04-07-23 | 15:29

Als jood vind ik dit uitermate slordig. Op Madoff, Weinstein, Kissinger, Soros en zo nog een paar bedenkelijke sujetten na, deugen de meeste joden. Denk aan Ben Stiller, Abella Danger en A'mare Stoudamire en de wetenschappers in onderstaande lijst.

Sterker, persoonlijk denk ik dat we sinds 1945 lijden aan een ernstig jodentekort.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_...

drs. Levi Samsonov | 04-07-23 | 15:27 | 15

@Basil Fawlty | 04-07-23 | 17:24: Calmer than you are...

nick666 | 04-07-23 | 19:43
▼ 12 antwoorden verborgen

Iemand die decarbonize met chemische verf op een synthetische vlag schrijft tegelijk hypocriet in hoofdletters op zijn voorhoofd. De diversity officer past uitstekend bij dat clubje.

Selassie | 04-07-23 | 15:27 | 1

Het doel heiligt de middelen!

Wilhelm Tell | 04-07-23 | 15:43

Het is vooringenomenheid. Men heeft nauwkeurig en dwingend omschreven wie de daders zijn en wie de slachtoffers, en alle gedram rond "diversiteit" en "inclusie" richt zich bij uitsluiting enkel op diegenen die als slachtoffers geïdentificeerd zijn.
Woke, en in het bijzonder BLM met zijn CRT, heeft überhaupt een groot probleem met Joden, wil hen als "witte" daders zien en ontkent daarmee impliciet de Holocaust. Opvallend is dat desondanks Joodse organisaties en individuen alle moeite doen om een variant van CRT toepasbaar te laten zijn op de positie van de Joden.

Schoorsteenveger | 04-07-23 | 15:25 | 3

Ja je moet toch wat als je mee wilt komen in de vaart der Nederlanden

Rdock | 04-07-23 | 15:28

Diversity officers hoeven niets te doen, omdat de islamitische of negroïde mensen geen haartje wordt gekrenkt. Ze lopen hooguit wat irritant de baas te spelen met hun lulspeldje op hun revers, en komen in actie als een zeurkleurkous vindt dat een blanke racist op de gang voor hem opzij had gemoeten.

Madame Poitiers | 04-07-23 | 15:32

@Madame Poitiers | 04-07-23 | 15:32:
Tja, als je een groep als slachtoffergroep identificeert betekent dat natuurlijk niet als vanzelf dat alle leden van die groep ook daadwerkelijk slachtoffer zijn, laat staan dat daarmee voor de eeuwigheid wordt vastgenageld wie precies de daders zijn. Maar de diversity officers houden zich wel angstvallig aan de uitgevaardigde dictaten.

Schoorsteenveger | 04-07-23 | 15:53

Je zal het wel uitgelokt hebben. Moet je maar geen keppeltje dragen.

Swoop | 04-07-23 | 15:25

Ik gebruik zelden mijn joods klinkende achternaam. Mijn broers en zussen ook niet. We profileren ons niet als zodanig -niet dat we die behoefte hebben, maar het kan ook niet-. We hebben veel nare ervaringen die wij absoluut niet uitgelokt hebben, het zou andersom onmiddellijk in de krant staan 'racisme'. Geen incidenten, maar structureel. In de buurt, op de hogeschool en ook op de universiteit, sociale media. (Heb ik niet).
Voor kleine louz is een blanke school (lees; weinig moslims) gekozen. En zo pas je eigenlijk je hele leven aan, in een mooi en vrij land als Nederland.

letopuwzaak | 04-07-23 | 15:25 | 17

@Xaphan | 04-07-23 | 16:50:
Ik heb zelf geen uiting van wat dan ook, maar als hele hordes hier met een hoofddoek over straat gaan is het bijzonder vreemd om daar tegenover te stellen dat iemand zijn ketting maar moet verbergen. Ik begrijp je punt, maar ik vind het toch ietwat raar gezien waar we het over hebben. De intolerantie van de moslim.

letopuwzaak | 04-07-23 | 17:41

@Basil Fawlty | 04-07-23 | 16:44:
Zeker, Basil.

letopuwzaak | 04-07-23 | 17:41

Je hebt het er wel eens vaker over en ik vind het echt bijzonder naar voor je dat dit zo moet. Dat je je achternaam liever niet gebruikt; te gek voor woorden dat dit moet. En dan het geklaag van moslims dat ze zo vreselijk bedreigd en gediscrimineerd worden. Ik ken geen moslim die de noodzaak voelt de achternaam geheim te houden. Zelfde met dat gedoe over Wilders. Die moet beveiligd worden tegen moslims, en ook antifa denk ik, maar er is werkelijk geen moslim of antifa die beschermd moet worden tegen PVVers.

Maar nu in het persoonlijke voor jou, vind ik dit echt wel erg zeg.

Nuuk | 04-07-23 | 23:10
▼ 14 antwoorden verborgen

Bij de SP liep vroeger ook zo'n billenknijper rond die de Joden allerlei verwensingen toe riep. Harry van B. was zijn naam.
Zie niemand wat van.
Maar dat billenknijpen werd hem dan wel weer kwalijk genomen.

Osdorpertje | 04-07-23 | 15:24 | 3

Ja, ik kan mij nog goed herinneren dat hij vrolijk meeliep in een demonstratie tegen Israel met de leus Hamas, Hamas, joden aan het gas. Heeft zich uiteraard daar nooit voor verontschuldigd. Voelde of voelt zich wel thuis bij dat gajes.

forecastle | 04-07-23 | 15:35

@forecastle | 04-07-23 | 15:35: Och, de PvdA heeft een fractieleider die gezellig in een demonstratie loopt waar de gemaskerde mensen direct links, rechts, voor en achter van haar zingen 'wil je Thierry dood? Zeg dan Pief, Paf, Poef'. En maar schijnheilig zeggen dat ze meeloopt tegen "discriminatie".

Grachus | 04-07-23 | 15:47

ommel

meneer der meneren | 04-07-23 | 19:38

De 'Pallies' in de bezette gebieden klagen dan weer over inzet van Artificial Intelligence en Facial Recognition. Op het moment dat ze een stap buiten de voordeur zetten . Daarom is er ook een klaagmuur neergezet

HetOorAakel | 04-07-23 | 15:23

Welkom.

Is dit nog nieuws? | 04-07-23 | 15:23

Blijkbaar volgen de "demonstranten" dagelijks het nieuws in Jenin "Palestina", waar de IDF terroristen thuis bezoekt voor een kort gesprek.
Deze arabier werd geïnspireerd en reed vandaag in op wat mensen in Tel Aviv, om vervolgens uit te stappen en de klus te klaren met een mes, pal voor het gebouw waar m'n schoonzus werkt.
8 gewonden en één dode (de tot terrorist gemaakte), door een passant met een pistool (als die er toch niet geweest was...)
www.jpost.com/breaking-news/article-7...

Sneerpoets | 04-07-23 | 15:22 | 6

@Sneerpoets | 04-07-23 | 15:28: Gezien de enorme steun onder de Marokkaanse bevolking (hier in West-Europa) voor de Taliban, houdt links zich wijselijk op de vlakte, het laffe tuig.

Grachus | 04-07-23 | 15:50

Benieuwd of dit het nos journaal haalt.

prins_flip_da_luxe | 04-07-23 | 15:54

@prins_flip_da_luxe | 04-07-23 | 15:54: Jawel hoor: "rechts extremistische scooterbestuurder executeert verwarde palestijnse jongere!" zal wel het onderwerp zijn.

At_Dawn_They_Sleep | 04-07-23 | 19:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat de diversity officers doen?
De "intifada" roepers belonen natuurlijk.

Osdorpertje | 04-07-23 | 15:21
-weggejorist-
Rdock | 04-07-23 | 15:20

Diversity officer: terechte Intifada leuzen want Palestina.

skoftig | 04-07-23 | 15:18

Je leert aan de UVA wat je moet denken, niet hoe je moet denken

Der Icebear | 04-07-23 | 15:18 | 2

Je leert aan de UVA helemaal niets.

Grote Smurf | 04-07-23 | 15:23

@Grote Smurf | 04-07-23 | 15:23: Jawel, nadenken en afwegen wordt je aan de UvA afgeleerd.

Grachus | 04-07-23 | 15:51

Ik neem aan dat die joodse studenten met onmiddellijke ingang geschorst worden voor het binnendringen van de safe-space van die arme anti-faatjes.

TheEgg | 04-07-23 | 15:17

Ik was altijd in de veronderstelling dat je naar een universiteit ging om te studeren zodat je later met een bul op zak een goede baan kon vinden.
Maar daar gaat het op universiteiten dus helemaal niet meer om. Hoe gaan die linkse mensen die dat lerend deel van de universteit niet meer belangrijk vinden, ooit in hun behoeften en leven voorzien?
Ik word oud denk ik.

Wiezewalakristalix | 04-07-23 | 15:16 | 6

@Der Icebear | 04-07-23 | 15:19: vroeger wel ja.

Paty | 04-07-23 | 15:32

Ze krijgen een volkomen nutteloos overheids- of NGO-baantje waarin ze in hun eerste jaar al meer verdienen dan de expert-bouwvakker die net voor zijn pensioen zit.

Grachus | 04-07-23 | 15:53

@Der Icebear | 04-07-23 | 15:19: Das war einmal. Met genderstudies en hoogleraren genderpsychologie is het niveau van universiteiten verkwanseld.
Alleen met een bètastudie kun je nog een echte baan krijgen, de rest is zwaar onderhevig aan de waan van de dag en leidt je niet op tot een vakman of -vrouw.
Een MBO- of HBO-studie in een praktische richting levert je nog de beste perspectieven. Maar dan moet je dus werken voor die handophouders van de UvA.

Bakkeleures | 04-07-23 | 16:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Duhhhhhhh "G" ze doen niets natuurlijk. Verder weet iedereen dat " diversity officer" een compleet gecreëerde bull shit baan is die maar één belang behartigd.

ikdenkwat | 04-07-23 | 15:15 | 3

Organisaties die een diversity officer aanstellen hebben te maken met institutioneel Marxisme.

marcoplarco | 04-07-23 | 15:21

Yep, windowdressing

Mahatma | 04-07-23 | 15:48

In welke salarisschaal valt deze bullshit baan eigenlijk?

At_Dawn_They_Sleep | 04-07-23 | 19:43

Misschien aangifte doen van antisemitisme? Dan kan de diversiteitspersoon bij de bromsnor uitleg komen geven.

Mahatma | 04-07-23 | 15:13 | 1

Ik zou ieder persoon dat zeker aanraden, maar deze zaak maakt wat dat betreft geen kans (op zich terecht).

Grachus | 04-07-23 | 15:55

In Amsterdam is het koeltoer dat Joden moeten vluchten als ik de verhalen uit de WW2 moet geloven. De politie had toen ook al boter op het hoofd, schijnbaar is er niet veel verandert. Daar helpen diverse officieren ook niets meer.

jan huppeldepup | 04-07-23 | 15:12 | 2

Nou vluchten kwam er niet van, een tijdje verstoppen en dan alsnog naar de hel gestuurd.

wilmeister00 | 04-07-23 | 15:15

Je schaamt je echt de ogen uit je kop dat we in een land leven waar joden niet meer normaal over straat kunnen en elke joodse school en instelling bewaakt moet worden. Eigenlijk om te janken dit.

At_Dawn_They_Sleep | 04-07-23 | 19:41

Ja kijk meisje, leg ik het je uit:
Israël is fout en Palestijnen zijn goed.
¨Witte¨ man fout, zwarte man goed.
¨Witte¨ 50+ man, hetero en 2 x modaal; dat is een racist dus helemaal fout.
Excuses maken aan de negerts voor wat destijds de heersende elite ze aandeed terwijl 95% van de Nederlanders arm waren, grote gezinnen hadden en honger leden door die zelfde elite; dat is heel goed.

Jan Lange3373 | 04-07-23 | 15:09 | 3

Precies. Sterke tegel!

bqbq | 04-07-23 | 15:12

@Jan Lange3373 goed verwoordt.

Agent 421 | 04-07-23 | 16:38

Hear hear!

At_Dawn_They_Sleep | 04-07-23 | 19:39

Monoversiteit lijkt me een betere benaming.

Kowalski11 | 04-07-23 | 15:09

Een diversity officer die geeneens antwoordt. Dat is wel het failliet van de diversity officer.

Papa Jones | 04-07-23 | 15:08 | 1

Die zit met een burn-out op de Antillen.

4HoogAantWater | 04-07-23 | 15:21

Islam claimed weer de openbare ruimte.

de visser | 04-07-23 | 15:06

DEFG

Kukooo1 | 04-07-23 | 15:05

Dit is echt heel erg. Er zou nooit meer een Jood in Amsterdam waar dan ook voor moeten vluchten. Geen woorden voor.

osolemio | 04-07-23 | 15:05 | 4

@Here's Freddy | 04-07-23 | 15:13: Hear, hear!
Bovendien: anti-Joods, anti-blank...
De racisten zitten arm in arm met de fascisten daar aan de UvA.

Aristotalloss | 04-07-23 | 16:14

Maak je geen illusies. De joden hebben op de een of andere manier een status aparte verkregen waardoor ze altijd zielig worden gevonden. Ik zie namelijk zelden of nooit berichten over blanke, oer-Nederlandse mannen die voortdurend worden gediscrimineerd door allerlei links tuigh. Is het niet op de arbeidsmarkt, dan wel bij opleidingsinstituten dus. Dat de joden er niet veilig zijn is dus niks nieuws, ik ben er als rasechte Limburger mn leven ook niet zeker. Wat zou het verschil dan maken als je joods bent?
Precies, niets. Die intifada-roepende laagschedeligen hebben het ook op ons gemunt, maak je maar geen illusies.

Bakkeleures | 04-07-23 | 16:21

En dat in de stad waarvan in de vorige eeuw 80.000 Joodse inwoners zijn vermoord. Walgelijk dit.

Hajduk | 04-07-23 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Vrijheid van meningsuiting werkt toch twee kanten op. Jij mag zeggen wat je wil en die ander ook ?

HaaiBaai | 04-07-23 | 15:03 | 3

Nee, niet meer.

Tiscali-2 | 04-07-23 | 15:04

Jazeker, twee keer naar links.

Kowalski11 | 04-07-23 | 15:10

Nou een mening is natuurlijk totaal iets anders dan bedreigen en intimideren. Intifada wordt niet aangehaald om een gezellig babbeltje op te zetten en een sinasje te gaan drinken.

ikdenkwat | 04-07-23 | 15:28

"decolonize, democratize and decarbonize"
Nou, dat wordt je bier zonder prik drinken, dan.

Met_baard | 04-07-23 | 15:02 | 2

Ja, geef dat arme gist maar weer de schuld.
C6H12O6 + 2 ADP + 2 Pi ---> 2 C2H5OH + 2 CO2 + 2 ATP + warmte

SterF... | 04-07-23 | 15:05

" Join us, the universities belong to students and staf" - behalve als je natuurlijk joods bent of gewoon niet bij dit groepje hoort, dan is die universiteit niet van jou.

FrankVeer | 04-07-23 | 15:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland