LIVE. EINDELIJK Geertje Wilders in het Vragenuur
Over asieldingesen
6 juni
13 juni
20 juni
Het schijnt al jaren niet helemaal lekker te lopen met de asielopvang in Ter Apel, en dat komt allemaal omdat Geertje Wilders de vorige drie weken geen vraag mocht stellen in het Vragenuur. Maar! Gelukkig heeft het het Presidium behaagd de volksvertegenwoordiger G. Wilders uit het district Limburg-Noord vandaag aan het woord te laten tijdens de mondelinge vragen aan 's Konings Regering. Want als IETS de asielcrisis uit het slop trekt, dan is het wel Wilders die roept dat het zo echt niet langer kan met dit knettergekke kabinet, een interruptie van een Kamerlid van de coalitie en/of links en/of Volt en/of DENK dat roept dat Wilders dat echt niet zo kan zeggen en een antwoord van de staatssecretaris over ontwikkelingen die zich aan het ontwikkelen zijn. Zometeen straks LIVE, na de inbreng van [opzoeken, red.] over [geen zin in, red.]
UPDATE: Voorbij. We kregen Dilan "TUIG" Yesilgöz ipv Van der Burg. SPUIGATEN/PRIETPRAAT vs. CONCRETE OPLOSSING en BLAREN VAN TONG IN BRUSSEL. En uiteraard was er nog iemand van GroenLinks om te zeggen dat deze vragen niet gesteld mogen worden, omdat er morgen een debat (met Van der Burg) is. Iedereen wil meer politie (en Futselaar van de SP heeft de cijfers), behalve Yesilgöz omdat vragen om meer politie "de complexiteit geen recht" doet.
Antw.: NEE
Social
Alles vergeven en vergeten!
Social
Beste vrienden!
Social
Reaguursels
InloggenCitaatje:
"Het schijnt al jaren niet helemaal lekker te lopen met de asielopvang in Ter Apel, en dat komt allemaal omdat Geertje Wilders de vorige drie weken geen vraag mocht stellen in het Vragenuur."
Je kan er wel schamper, cynisch & ironisch over doen, alsof al die steeds weer herhaalde 'riedels' van Wilders over de asielcrisis en de massa-immigratie er volstrekt niet & nooit toe doen, maar wat is het alternatief? Dat ie z'n bek moet houden?....
We hebben het hier trouwens over een parlement. Die benaming komt van het Franse 'parlement' dat 'discussie' of 'gesprek' betekent. Wilders doet niets anders dan daar gebruik van maken.
Het is al onverteerbaar genoeg, dat ie door de meeste partijen - vooral die aan de macht zijn - niet serieus wordt genomen.
Het is al erg genoeg dat ie door vrijwel de gehele pers wordt genegeerd en / of verketterd, omdat ie schurende waarheden blootlegt en het vloekleed wegtrekt waaronder die enorme olifant in de Nederlandse huiskamer permanent wordt weggeveegd, inclusief de stront die die olifant onophoudelijk produceert.
Het is al onverteerbaar genoeg dat Wilders' gelijk al vele jaren wordt bewezen door het feit dat ie 24/7 beschermd moet worden omdat ie zijn mening geeft en daardoor zijn leven niet zeker is.
En laat ik er even op wijzen dat het merendeel van onze politici én de vertegenwoordigers van onze onvrije pers, níet beschermd hoeven worden en niet bedreigd worden, simpelweg omdat ze de ballen niet hebben om ook maar een beetje kritiek te laten horen op het voor-middeleeuwse, anti-democratische, anti-westerse & gewelddadige gedachtegoed dat het merendeel van de migranten hier koestert.
Wat moet & kan Wilders anders doen dan steeds maar weer het zelfde roepen?? In dat 'parlement'? Wat moet ie dan?? Z'n mond houden? Met 'n Kalasjnikov in de lucht schieten, zodat de kamelenstront in de ogen & oren van die Haagse heikneuters er eindelijk eens uit vliegt?
Ik ben geen echte fan van Wilders, om allerlei redenen, heb nooit op hem gestemd, maar de man heeft gewoon gelijk als het aankomt op massa-immigratie, de bizarre asiel-industrie er omheen en die vermaledijde islam die met die bagger-instroom meekomt.
Kop spijker BAM!
De discussie zou moeten gaan over de vraag: hoe kan het dat onze leiders geleidelijk akkoord zijn gegaan met regels waardoor wij niets meer kunnen om ons belang te dienen. En als we dus min of meer machteloos zijn geworden door die leiders, dan gaan ze ons ook niet beschermen.
Excuses meneer Wilders, de deugvleugel van de kamer heeft het heel druk met het verbieden van een oppositiepartij, voor die lastige vragen van u is nu helaas even geen tijd.
"een interruptie van een Kamerlid van de coalitie en/of links en/of Volt en/of DENK dat roept dat Wilders dat echt niet zo kan zeggen"
Die politici ontkennen dat óók de tot NLer genationaliseerde buitenlanders én NLers met een niet-NLse achtergrond én NLers van kleeur OOK last hebben van de asieltsunami/migratie. Want, door de door immigratie veroorzaakte woningnood kunnen ook hun kinderen geen woning meer huren/kopen. En omdat Rutte+Kaag liever de zielige (kucht) derde-wereld landen geven, dan het gebruiken om de pechgeneratie te compenseren, hebben óók hun kinderen vele tienduizenden euro's studieschuld. En ook zij worden slachtoffer van asielzoekers die roven, stelen en inbreken.
Men denkt dat het immigratieprobleem een rechts idee is dat bij alléén blanke NLers tussen de oren zit.
Wie het immigratieprobleem niet erkent, ziet niet in dat dat de gevolgen iedereen in NL raakt. Iedereen!
Dilan Yeşilgöz zei toch echt dat er ipv een lik-op-stuk-beleid, er een zsm-aanpak is: "snel acteren met maatwerk". Uhm, betekent dat niet dat er minstens twee managerlagen en een commissie tussen zit?
Acteren is toch heel iets anders?
Als je echt heel druk bent is zsm een zeer rekbaar begrip. Afhankelijk van je prioriteiten kan zsm zomaar (ruim) meer dan een jaar laten zijn.
De overheid en zsm is het zelfde ding als de overheid met ict. Geen van beide werkt
Zolang er geen concrete maatregelen komen om jongemannen uit veilige landen van 16-40 jaar meteen terug te sturen en te vervoeren blijft het probleem van allerlei inmiddels bekende overlast alleen maar groeien. Het kabinet kan wel het nodige doen, maar de daadwerkelijke wil ontbreekt, Europa wordt telkens als excuus opgevoerd en de neuzen in dit kabinet staan ook niet bepaald dezelfde kant op. Dan gebeurt er gewoon helemaal niets en de samenleving wordt op den duur steeds meer overal onleefbaar.
En de oorspronkelijke Nederlanders zijn het zat en hebben het nakijken.
Wilders trekt terecht van leer, je kunt hier lacherig over doen maar hij maakt zich oprecht grote zorgen.
Omvolken is geen grap, ons land is naar de kloten.
Onze nieuwe medelanders laten zich niets gelegen aan ons gezwets over diversiteit, multi-cultureel, slavernij-excuses, vrouwenrechten en democratie.
Zij willen de alles overheersende en onderdrukkende islam, sharia en een paar imams aan de macht.
Wie zei ook alweer de Nederlander besteaat niet.
@Coolcalmcollected | 27-06-23 | 17:14:
Dat was in ieder geval geen Nederlander.
Proef toch een beetje aan dit stukje van Ronaldo iets van; "daar heb je Wilders weer die hetzelfde riedeltje weer gaat afdraaien".
Dat is naar mijn mening niet terecht, jazeker Wilders heeft dit al meerdere malen aangekaart maar er wordt gewoon niks mee gedaan, dat is niet de schuld van Wilders maar van de verschillende ministers en staatssecretarissen die dit in hun portefeuille hadden en hebben.
Niet Wilders is de zeikerd die steeds met dezelfde vragen en oplossingen komt, het is de tranentrekkende incompetentie van de politiek om eindelijk eens met helpende maatregelen te komen.
Dik applaus van mijn kant.
Mee eens. Komt bij, dat dit niet over de asielcrisis, maar over de veiligheid rond azc's gaat.
Ronaldo heeft ook de meeste typfouten van allemaal.
Voor de mensen die nog altijd denken "Waarom gebeurt er nu niet gewoon eens iets ?" even een korte persoonlijke analyse:
- Laten we zeggen dat ieder mens een economische unit, een consumptie unit en een werknemer, en een belasting betaler is.
- De inheemse Nederlander plant zich te weinig voort, het geboortecijfer zakt gestaag tot onder 2.1 (die 0.1 is de kans dat je dood gaat voor dat je je voort kunt planten, best significant dus)
- het huidige belasting en pensioen stelsel gaat ervan uit dat de belastingbetaler/pensioenbetaler alle lopende kosten van de staat/pensioen vestrekker ophoest.
-wiskundige modellen laten dan zien dat met de huidige trends het hele kaartenhuisje in afzienbare tijd gaat instorten en we allemaal straatarm worden met alle problemen van dien.
- dus mensen naar binnen halen, deze volpompen met belasting centen, huizen geven, baantjes geven en de bal blijft doorrollen...
- ideologische verschillen zijn niet belangrijk. Saamhorigheidsgevoel, worteling (wel als het van de nieuwkomer is), vangnetten, gezelligheid en ga zo maar door, zijn allemaal onderschikt. Dus er gebeurd niks en er gaat ook niks gebeuren.
Mijn raad : zorg dat je genoeg geld verdient zodat je in een klein paleis kunt wonen ver weg van alle ellende en geniet ervan. Anders: pech gehad !
@Chemprutser | 27-06-23 | 17:01: Precies, ik ben weg als ik 64 ben. Nog een paar jaar in weelde leven en dan een pil. Nederland, maar ook het Westen met zijn superieure cultuur dat is binnenkort voorbij. Mijn kinderen, daar maak ik mij grote zorgen over, vooral mijn dochter. Als vrouw is zij als de islam ons overheerst NIETS, NIETS waard.
@Jan Lange3373 | 27-06-23 | 17:04: Wat is er superieur aan een cultuur die zichzelf euthanaseert vanuit een volkomen onterecht schuldgevoel? Die is niet superieur, maar primitief en sentimenteel.
@wijsvinger | 27-06-23 | 17:15: Harde woorden, maar niet onterecht.
Nou, jongens en meisjes van de VVD. Hebben jullie de woordvoerders van de PVDA en GroenLinks gehoord? Dat is dus jullie voorland, dat worden jullie gedoog- en coalitiepartners als je de BBB en JA21 blijft blokkeren. Veel plezier ermee!
Duidelijk. De bijnaam Kakelkip is welverdiend.
D66’er Rutte heeft het zelf gezegd: het is voor ons geen prioriteit om de asiel instroom te verminderen! Dus we kunnen hoog of laag springen het veranderd er niks aan.
Vroeger was je een linkse rakker, als je (goede) huisvesting wilde voor je eigen bevolking.
Nu ben je zowat een fascist of minstens een Wilders type.
Bewijst maar weer eens dat een politieke voorkeur een plakplaatje is, de kleur is afhankelijk van de nukken van een overheid.
Daarom ben ik soms links en soms rechts.
Waar haalt u die 2 % vandaan, een beetje googelen met cijfers maakt echt geen indruk. Kijk naar ter Apel dat zegt genoeg.
Ja hoor, die 98% kosten geen miljarden, verpesten niet de huizenmarkt en leggen geen beslag op het justitieel apparaat...
Deze reactie is ook muf!
Hij prevelde maar weer eens de luie woordjes racisme en fascisten om vervolgens voldaan in zijn spiegeltje te kijken.
Ik ben wel ff klaar met asielzoekers. Er zijn iets te veel dringende problemen in dit land en er is nog steeds geen licht te zien aan het einde van de tunnel. Nederland heeft behoefte aan goede oplossingen voor reële problemen. Nu is het dweilen met de kraan open.
U heeft kennelojk ook geen oplossing voor de ellende in Ter Apel. U bazelt iets waar we niets aan hebben. De overlast is al jaren aan de gang en de slappe regeerders hebben nog niet een begin van een antwoord. Ga er zelf eens wonen, grapjas
Zo! Die kan Greet in zijn aars steken! Einde carrière! De grote Grafmetkroep is hem zat. Wat zal Greet huilen nu.
Er stroomt een enorm aantal illegale migranten naar Europa en niemand weet hoe hen weer kwijt te raken. Dat is een feit. Heeft niets met racisme, asielzoekers enz. te maken. Het heeft met politiek te maken.
“Over datum heen, ruikt naar schimmel, racisme wint, krijsen, schuimbekken, wat een clown, met je mooie haartjes, fascisten.”
8 beledigingen, zonder onderbouwing natuurlijk, in je 10 regeltjes, dat is 80% van je zinnen met nergens bewezen scheldpartijen. Blijkbaar heb je geen argumenten ten aanzien van de inbreng van Wilders in de TK.
Die 2% komt ook weer eens uit de lucht vallen en mocht dat kloppen, dan verzuim je te melden dat asielzoekers een zeer klein onderdeel zijn van alle mensen die dit jaar in Nederland wonen en verblijven. Bij 70.000 asielzoekers heb je het dus over 0,4% van de aanwezigen. Dan ben je het zeker wel met mij eens dat asielzoekers dus 5 keer zo vaak zich schuldig maken aan misdaad dan de gehele groep, nu aanwezig in het land. Dan mag je nog eens rekening houden dat veel misdaden niet geregistreerd worden want de luitjes worden opgehaald en linea recta gedumpt bij het AZC.
Ik ken enkele voormalige asielzoekers en ik ken 2 mensen die er gewerkt hebben, ook zelf kwam ik vanwege werk nog wel eens in een AZC, overigens nu niet meer. De toestand komt overeen, is vaak nog ernstiger dan wat we geregeld via media nu horen van de bewoners van dorpen waar ze een centrum voor hoogstaande linkse idealen hebben gekregen. Er heerst een terreur voor de meestal grote meerderheid aan moslims. Er wordt op racistische manier gesproken en gehandeld tav de westerse samenlevingen. Daar mag je vragen over stellen, dat doet een volksvertegenwoordiger als Wilders wel en wordt hij in de steek gelaten door de partijvertegenwoordigers van de coalitie en hun PvdGroen vriendjes en de deurwachter van 66.
@Nuuk | 27-06-23 | 16:17: “Over datum heen, ruikt naar schimmel, racisme wint, krijsen, schuimbekken, wat een clown, met je mooie haartjes, fascisten.”
Hier spreekt ‘het zusje van TG’.
Los van het percentage, ik mis urgentie voor een oplossing. Waarom is er nog geen regel die bepaalt dat een asielzoeker die zich tijdens die procedure schuldig maakt aan een vergrijp meteen die procedure uit wordt gedonderd en vastgezet wordt in afwachting van uitzetting onder begeleiding?
@GrandMechantLoup | 27-06-23 | 16:25:
Kan je op enige manier onderbouwen dat ik blaat. Wat klopt er niet in mijn tegel, waar ontbreken mijn argumenten?
Waar blijft het beetje onderbouwing dat ik van je vraag?
@Nuuk | 27-06-23 | 16:17: Dan heeft u vast ook wel van nabij gehoord van het drama dat 'gezinshereniging' heet. Een medewerker wist mij te vertellen, dat de nareizende vrouw (kindbruid) feestelijk wordt onthaalt met een pak rammel en een verkrachting, om haar weer in de pas te krijgen. Vaak zijn ze in het land van herkomst al de tijd dat manlief onderweg was, in huis gevangen gehouden door familie.
Hoor je ook nooit wat over. Ontbinden van kindhuwelijken (ook als de vrouw nu volwassen is) zou een eis moeten zijn.
@GrandMechantLoup | 27-06-23 | 16:25: Jij leest wel, maar leren doe je zeker niet.
Ik weet niet wat je leeftijd is. Herriner je nog de tijd dat NL veilig was, je vrijheid van meningsuiting had, je nog neger kon zeggen, dat Amsterdam nog een stad was van gasten met een grote muil maar een klein hartje? Dat Opsporing Verzocht nog ging over fietsendiefstal?
De immigratie van islam en uit Afrika heeft ons land gesloopt.
2 regels verder: "Ik ben in gesprek met landen over terugnemen en dat werkt." Mwuwahahahahahaha!!!.
Ik luister nu eerst alles maar af, want ben bang elke 2 zinnen te moeten reageren op onzin.
Dat werkt vast net zo goed als die aangestelde ketenmariniers in Ter Apel die de overlast door asielzoekers ook niet onder controle krijgen.
@drs.Nee | 27-06-23 | 15:42: of buurtvader,nee de sharia hebben nodig,of ist die er al.
@drs.Nee | 27-06-23 | 15:42: waren het maar echte mariniers, dan was er wel wat gebeurd. Het waren natuurlijk socio's die in opdracht van de overheid alles goedpraten wat krom is. Zo gaat dat in dit slapoe land.
In de 2e zin gaat Dilan al de mist in: "Mensen die hier te gast zijn"
Gasten nodig je uit, zijn welkom en gaan weer netjes weg.
Mooi praterij. Ze kan moeilijk kansloze asieleisers uit Veiligelandië zeggen.
Kan Geert Wilders ook een trekker besturen? Zoja, dan moet hij even wachten tot overmorgen.
Geert kan alles besturen, wel een heel land!
Nou als Wilders dit niet in de kamer kan zeggen, waar wil je dan dat het onderwerp wel besproken wordt? Het is niet alsof het probleem verdwijnt, of de aandacht die er voor is! Op straat wordt er ook over gepraat hoor. Gaat het Kremlin aan de Noordzee verder wegkijken of komt er ooit een keer beleid?
Nooit, er vreten te veel uitzuigers/raamstaarders van de asieltsunami.
Beleid? Wil je niet zulke vieze woorden gebruiken! Ga je mond spoelen!
Ik las vagevuur. Hm.
Nou Geert, Dilan, dit was weer volstrekt zinloos.
CDA Harmen Krul, lekker wakker geworden gozer?! "Bereikbaarheid is niet alleen belangrijk voor Nederland maar ook voor de Waddeneilanden"
Onze minister heeft wel een behoorlijk schoenmaatje Turkije.
Waarom zit ik op TV te kijken naar de 1e kamer verkiezingen ? Wat doe ik fout,gaat tussen Vos en de Bruijne ?
De Bruijne is het ( weer ) geworden. Doek die hele 1e kamer maar op.Van nut en generlei waarde.......
Toch kan ik met enig leedvermaak constateren dat het plannetje om Vos voorzitter van de eerste kamer grandioos mislukt is. Zo toevallig weer dat relletje over grensoverschrijdend gedrag. Buiten haar gedoogrol kan Vos weer terug de bankjes in. Totaal nutteloos figuur.
Ik ben niet eens nieuwsgierig naar hoe Afrikanen en Marokkanen zouden reageren als daar morgen allemaal Nederlandse jongens verschijnen die zich een beetje gaan staan aftrekken waar hun dochters bij staan. Ook wanneer deze Nederlandse jongens in grote groepjes dan overal lukraak mensen zouden bedreigen en aanvallen, weet ik zeker dat Afrikanen en Marokkanen dan héél véél begrip en sympathie zouden tonen voor hun gasten, en absoluut niet racistisch zouden reageren, want dát is dan weer echt zo typisch iets voor die Nederlanders.
*propje maakt van de fabeltjeskrant*
Ik denk dat wij deze beschermingsdrang ook nog bezitten, echter ook de angst dat onze overheid en leiders dan niet achter ons staan, zoals dit aldaar wel zou gebeuren.
Maar het kantelt. Het gaat té ver. Het komt té dichtbij. We shall overcome!
Ik heb het serieus geprobeerd. Tien minuten lang het ´debat´ gevolgd.
Is niks, wordt niks.
Alleen gekakel.
Tja, je hoeft niks te kunnen om in die kamer terecht te komen. En als je wel iets kunt dan wordt je een functie elders gesensibiliseerd, want bedreigend.
Het moet wel gezellig blijven hè.
De minister toonde veel begrip maar bleek nergens over te gaan.
De hoop is nu gevestigd op de chef die met zijn persoonlijk commitment deze crisis in stand zal houden.
Het is ook best lastig al die chat_gpt teksten die je thuis in elkaar stak netjes mondeling voor te dragen, al doe je het net als zij voor de driehonderdzesenveertigste keer.
We krijgen dus zsm een coördinator met mandaat.
Eerst zullen er mandaatstudies gedaan moeten worden en terzakekundige commissies opgericht. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
Ik zag onze TMF deejay mevrouw Simons ook ronddartelen. Zal straks wel weer de racismekaart trekken. Nooit inhoudelijk meedenken, uiteraard.
Syl bedacht zich. Het is lekker weer en ik krijg m'n geld toch wel, doei.
@John McClane | 27-06-23 | 14:50:
Ze is een schone pruik aan het uitzoeken.
Het is goed schaaf-ijs weer.
@funda | 27-06-23 | 15:00: En ook voor een blikje Fernandes.
Waar heeft die cda-er leren praten?
Terechte vraag van Van der Staaij: wanneer gaan de mensen iets merken van maatregelen?
Antwoord van minister: "Ik begrijp ... blabla... en er komt een coördinator die ... bla bla..."
Dus wanneer? Ooit. misschien.
Inderdaad. Zogenaamde maatregelen hebben nul effect en de rest is slap geouwehoer. Graag effectsorteremde maatregelen, NU !
@Krijgtheenenweer | 27-06-23 | 14:45: “We kunnen de KMAr inzetten”.
Mens, dat had al laaaaang moeten gebeuren…!!
Dat is een standaardtruc van de kabinetten Rutte: een coördinator aanstellen die het probleem mag gaan aanpakken. De verantwoordelijkheid wordt op deze manier afgeschoven: als het proces faalt, dan wordt dat de coördinator aangerekend, niet de bewindspersoon.
@ZOMG | 27-06-23 | 14:48: En je bent ook zo maar weer een jaar verder voordat de coördinator gevonden is, dan duurt het nog een jaartje voordat je überhaupt eventueel over iets van resultaten beoordelen kan spreken, en dan duurt het nog een jaar voordat er in de Tweede Kamer over de resultaten gesproken gaat worden.
Dan zijn we 3 jaar en een import van 500.000 extra asieleisers verder en komen we tot de conclusie: "Zijn we er tóch ingetuind!"
@ZOMG | 27-06-23 | 14:48: dit is een zwakte bod,ze kan en wil hetzelf niet oplossen en noemt men minister.
Och, nadat ze in het AZC getransformeerd zijn tot statushouders krijgen ze in de randstad hun verdiende flatje, krijgen alles gratis en de bevolking in die randstad is al zo voorbeeldig: "Meer dan 14.000 kinderen in de regio Rotterdam – Rijnmond wonen samen met een familielid dat ergens in de vijf jaar ervoor verdacht is geweest van een zwaar misdrijf, zoals vuurwapengeweld, drugshandel, een gijzeling of afpersing."
Die kinderen dus maar uit huis plaatsen dan ?
Die immigranten zien al snel hoe groot de chaos in dit land is, en zorgen dat ze snel aan een wapen komen.
@grapo | 27-06-23 | 14:50: Ja en onmiddelijk op vliegtuig terug naar land van herkomst. Die koters worden met een vooropgezet plan hier naar toe gestuurd. Wegwezen ermee.
“Pure Pvv-haat” Wat een jankerd is het toch
U ontkent?
Change places.
Uw petje? Ik weet genoeg. blakk.market/products/blakkwood-snapb...
Is wel zo.
Alles op alles zetten ....... Yep. We zitten te wachten op de eerste echte held die een criminele AZC-er in elkaar beukt. Dan zijn de rapen gaar.
Bergkamp onderbreekt iedere vraagsteller, Super irritant!
Ongelofelijk!
“Dank. Danke. Ja. Dank.”
Hou je bek’
Ze pleegt een verkapte vorm van censuur, en de coalitie zag dat het goed was...
@Conan de Rabarber | 27-06-23 | 14:32: Ergo, mevrouw Bergkamp geeft de schijn daar te zitten om deze (m.i. niet zo verkapte) form van censuur te plegen.
@viejohuevon | 27-06-23 | 14:39: Pas een paar jaar lang al…
Heeft de "voorzitter"van de tweede kamer niet veels teveel macht? Dit slaat nergens op.
Niemand verplicht de mensen om in Ter Apel te blijven wonen.
Het zal geen probleem zijn je huis ver onder de waarde van de hand te doen nu nog het kan.
Je hebt gelijk; je moet je laten wegjagen door een stel kansloziërs.
Serieus????
Daar begint het mee, wij moeten weg uit eigen land zodat er meer plek is.
Tuurlijk joh!
En dan mag de gemeente beslissen wie het huis mag kopen natuurlijk. Het coa heeft wellicht voorrang.
@tis_wat | 27-06-23 | 14:34: Je hoeft niet weg. Maar ze maken het tegenwoordig wel verleidelijk; wegwezen hier uit dit verloren land.
Dat is een typisch nimby antwoord. Ik wil u wel eens horen als het COA bij u voor de deur gaat bouwen..
U vergeet de Sarcasme Modus uit te zetten.
Al dat gelul helpt helemaal niets. Nieuwe debatten hierover ook niet. Één ding helpt wellicht. Dat tuig opsporen, arresteren en vastzetten totdat ze het land uitgezet kunnen worden. In die tussentijd niet weer loslaten in afwachting van ......(vul zelf maar in) Als ze het land niet vrijwillig uit willen moet je ze er gewoon letterlijk uittrappen. Wilders heeft gewoon gelijk.
Het volk wordt gedwongen recht in eigen hand te nemen.
Vaders, zoons en broers… Wij moeten het gaan doen..
Met vastzetten bedoel ik niet vastzetten in een AZC, maar gewoon in een gevangenis met tralies en zo en bewaking en geen mogelijkheid tot ontsnappen.
@Sjakie | 27-06-23 | 14:34:
Als er maar iéts gebeurt. Nu doet men niets. Pappen en nathouden.. wegkijken. Debatje hier en daar. Schandalig naar de NL burger.
@Sjakie | 27-06-23 | 14:34: Dat gaat weer een hele dure grap worden dan, nog duurder dan het verrotte asielsysteem al is nu.
@NeetNormaal | 27-06-23 | 14:37: Misschien moet de burgerT eindelijk eens opstaan dan. Een 'burgert defence force' of zo...
@Halal gehaktbal | 27-06-23 | 14:40: Kwestie van tijd. Dat er nu al burgerinitiatieven zijn is al schrijnend en tekenend genoeg. De overlast, criminaliteit en haat richting de oorspronkelijke burgers is niet iets van gisteren en duurt veel en veel te lang, wordt steeds extremer en in steeds meer gebieden. In heel Europa…
@Halal gehaktbal | 27-06-23 | 14:39: Mag van mij best een hele boel kosten hoor, als het maar gebeurd. We moesten toch zo nodig een hoop van die gevangenissen sluiten, nou open ze dan maar weer.
U bent niet de Sjakie van Flodder neem ik aan? Verder ben ik het geheel met u eens.
Aha, de minister werkt keihard aan concrete oplossingen en is ook voortdurend in gesprek met andere EU landen. Nog even geduld.
Kijk ik naar het live vragenuurtje of is dit een herhaling van twee jaar geleden of zo?
Als Fortuyn niet uit de weg geruimd was zou het dan net zo'n chaos zijn geweest met asieleisers? Waren we dan nog gekneveld door de EU of leefden we dan in vrijheid?
Volkert leeft wel in vrijheid, dat dan weer wel..
@Conan de Rabarber | 27-06-23 | 14:28: En hardlopers zijn hier geen doodlopers.
@Conan de Rabarber | 27-06-23 | 14:28: zelfs een paard naar hem vernoemt.
@Coolcalmcollected | 27-06-23 | 17:18: Ze hadden beter een vieze geslachtsziekte naar hem kunnen vernoemen.
Vanmorgen weer een of ander rapportje dat zich beklaagd over de opvang-omstandigheden in AZC’s. Zou één van de aanbevelingen zijn dat we eens kritisch naar de instroom gaan kijken of blijven we dweilen met de kraan open?
nos.nl/artikel/2480426-mensonwaardig-...
Er moet gewoon meer belastinggeld in. Voor iedere belastingeuro extra levert de plaatselijke VVD66 COA weer bijna 50 eurocent zorg voor de asielzoekers terug.
Naast Denemarken dat niet direct aan de EU-leiband ligt vwb immigratie en Zweden,gaat nu ook Finland de instroom hard aanpakken.
Hopelijk haalt Geert daar nog wat extra inspiratie vandaan bij een volgend debat.Want iets doen die Scandinaviers best wel goed...
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Als deugend Nederland als een dood paard blijft liggen zal inspiratie het verschil niet gaan maken.
Ja, dit had nooit kunnen gebeuren als er na Arib éérlijke verkiezingen voor een nieuwe voorzitter waren geweest en de eerlijke winnaar, Bosma diejen houtere sloophamer was gaan hanteren.
Het wordt al opgelost. Offerfeest vertraagd Tunesië deal.
Ik had ruim 10 jaar geleden al een collega die zijn vriendin savonds niet meer over straat liet gaan in Ter Apel. Niets is er gebeurd, niets. Geert heeft gelijk.
Zo'n 35 jaar geleden kwamen er ook veel gekleurde mensen naar Ter Apel, op het zelfde terrein als waar nu dat azc is gehuisvest.
Met die gekleurde mensen waren ze in Ter Apel heel blij, die brachten namelijk bakken vol geld naar de horeca, de winkels, betaalden alles en jatten niets.
In discotheek De Bermuda waren de meiden gek op die gasten, niet in de eerste plaats om hun geld maar dansen dat ze konden.
Wij boeren konden alleen de foxtrot en de tango dansen, maar die gasten breakdancen etc, waren de meiden gek op, misschien ook wel op iets anders maar daar heb ik geen ervaring mee gehad.
Er is veel veranderd sinds die Amerikanen vertrokken zijn........
@zwarte-string | 27-06-23 | 14:30: Bermuda... Ik was hem alweer bijna vergeten. Bedankt! Ik denk weer even glimlachend terug aan die tijd.
@zwarte-string | 27-06-23 | 14:30: De Bermuda is voor heel veel mensen een levens-veranderende ervaring geweest.
Luister naar dhr. Wilders. Hij zegt geen gekke dingen, hij spreekt de waarheid en dat is zeer wenselijk voor een politicus,
Jamaar de toon, hij zegt het zo verwijtend naar de minister, dat zou toch niet mogen. Wat kan een minister en een regering nou doen aan beleid? Niets toch.
Waarheid is nooit wenselijk binnen de politiek.
Treurig dat Bosma geen voorzitter mag zijn. Een heel capabele voorzitter die m.i. een goede sfeer weet te bewaren in de kamer. I.t.t. tot Bergkamp. Wat ik erg vind is dat iemand die als tiener, aardig, behulpzaam, vriendelijk en wellicht iets te serieus was, zich zo naïef heeft laten gebruiken/laat gebruiken door een politieke partij.
Ik heb in de loop der jaren een redelijk aantal (latere) BN’ers als leerling in mijn les gehad. Of, in mijn geval helaas, te maken gehad met huidige BN-ers die ouders van een leerling waren. Die laatsten komen, als ik een boekje over ze zou opendoen, er bij lange na niet zo goed af als Bergkamp.
@Nicola-D-Dex | 27-06-23 | 16:40: Goh wat mooi, je bent er dus nog, ik heb je gemist.
‘66 is een dubieuze organisatie met kwade bedoelingen.
coalitie PVV, BBB , Ja21? Tot nu toe houdt BBB zich op de vlakte op het dossier immigratie en azcs. Samenwerken met PVV heb je weer Kaag, Jesse en Attje tegenover je. Wonderbaarlijk zijn de gristenpartijen ook van veilige herberg voor Jan/Mo en alleman inclusief gezinshereniging en generaal pardon . Maar eerst zomerreces
Eerst de centen, dan de vakantie. Daarna tijd voor de deugende medemens.
Zo typisch.
Er worden lastige vragen gesteld, dus de Kamer is vrijwel geheel leeg.
De deugkneuzen schofferen wederom de burger met hun wegblijven.
En de volgende ronde gewoon doen alsof ze van niks weten van de besproken materie want ze waren er niet bij.
Tijd voor een opkomstplicht op straffe van ontslag op staande voet. (of zweepslagen of zo.)
En telefoon verbod. Want wat er aanwezig is, zit van onze centen op zijn/haar foon te gluren.
@bqbq | 27-06-23 | 14:25: Zou al de helft schelen als daar een echte IT-er zou werken die een pr0nfilter in de TK zou installeren.
@bqbq | 27-06-23 | 14:25:
In een schoolklas wordt dat niet getolereerd. In een collegezaal ook niet (hoop ik tenminste). Hebben kamerleden nog steeds niet door wat een rampzalig slechte indruk het maakt op hun baas, de Nederlandse burger?
@bqbq | 27-06-23 | 14:25: *telefoon. Foon is gewoon een lelijk woord.
Dylan Jessilgeus: "mensen die onze gast zijn"
Kijk, daar gaat het fout, gasten nodig je uit.
Wij hebben deze mensen niet uitgenodigd.
Zolang dat in die weke VVD hersentjes niet doordringt, gebeurt er niets om ook maar iets op te lossen.
Gasten kan je na het feestje je huis uitschoppen.
@Flipper | 27-06-23 | 14:17: En ze brengen kado's mee, geen explosieven.
@Flipper | 27-06-23 | 14:17:
Precies. Niks gasten, uitvreters.
Als de VVD een snoepwinkel zou runnen dan is die binnen een week leeggetrokken en failliet.
Ze verwart asielzoekers met gastarbeiders.
Hup Greet!
Mensen die zich alleen op vulgaire wijze kunnen uitlaten over anderen kun je beter negeren.
Het niveau is wel echt aan het dalen richting gekke oom op facebook. Ik mis alleen nog het onnodige hoofdlettergebruik.
De vorm is inderdaad tendentieus en nodeloos kwetsend. Laat onverlet dat Vera Bergkamp geen goede tweede kamervoorzitter is en vaak fungeert als een vooruitgeschoven post van het onzalige kabinet Rutte4.
Asielzoekers negeren !?
Dat hadden we niet van jou verwacht.
Een grote schande!
Ik ben geen pvv stemmer maar hij heeft op sommige punten wel gewoon GELIJK ja!!1
@JJMS | 27-06-23 | 14:22: Hoog tijd dat je dan wel een PVV-stemmer wordt ;-)
@BobDobalina | 27-06-23 | 14:24: Zie je wel, hup Bob!
@BobDobalina | 27-06-23 | 14:24:
luister naar wat HET VOLK wil ja!!!
Is het weer "showtime"? Ik kijk niet meer naar deze onzin. Prettige voorstelling.
Als iedereen op Greet en Snoetje en Pluisje stemt, verdwijnen de asiel problemen als sneeuw voor de zon
Blijven wegkijken is beter voor de gezelligheid. Lacht Rutte al?
Snoetje is al een tijdje dood.
In dat onwaarschijnlijke geval denk ik dat Wilders zeker in actie gaat komen - in Den Haag en in Brussel. Deense status eisen in Brussel, internationale verdragen opzeggen, grenzen sluiten.
kleuter: Als ik niet kijk, is het er niet.
Bergkamp: Zolang het niet benoemd wordt, bestaat het niet.
Bergkamp, kaag, greta. Waarom hebben ze allemaal dezelfde blik in de ogen?
Een verWilderste blik?
Een reptielen blik?
Fanaten oogjes, je ziet ze ook vaak op de EO-jongeren dag, GroenLinkse of SP bijeenkomsten, in de moskee of bij klimaatzeloten die met hun kringspier vastzitten aan een tafel in een praatprogramma of aan het asfalt.
Fetal alcohol spectrum disorder?
Iets met autisme.
Inhumane toestanden.
We hebben sneller meer huizen nodig voor al deze mensen die RECHT hebben op onze voorzieningen.
Ik kijk even op Alibaba voor wat extra steden.
@funda | 27-06-23 | 14:08: Wellicht kunnen we die migranten dáár huizen? Hebben ze ook direct werk, want onze prullaria uit China moeten door iemand gemaakt worden...
@ReyNemaattori | 27-06-23 | 14:11:
Ja, heb ik al eens voorgesteld, maar de Chinezen keken me aan alsof ik gek was. Snapte ik ook wel.
@ReyNemaattori | 27-06-23 | 14:11: Nee joh, ze willen allemaal hier heen omdat onze buurlanden in oorlog zijn. Ze gaan toch niet de halve wereld over met vluchten.....
Laten we een pooltje beginnen.
Na hoe veel minuten gaat het over “de toon”?
Ik trap er niet in, als ik op de toeter druk heb ik de toon gemaakt.
Het maakt ze niet uit dat Wilders fascistisch is, ze zijn alleen verbolgen dat al die asielzoekers na statusverlening PVV stemmen.
@omgponies | 27-06-23 | 14:11: fascistisch? Kan je met een voorbeeld van zijn fascisme komen?
De enige Toon die ik nog wel eens wil horen is Hermans.
@Kapitein Sjaak Mus | 27-06-23 | 14:17:
Die maakte de muziek.
@Flipper | 27-06-23 | 14:16:
Na die bierputsch zou mij toch wel duidelijk lijken waar zijn interesses liggen. En ergens kan ik het hem niet kwalijk nemen met 24/7 bewaking al jaren lang en het feit dat hij durft te benoemen.
@Kapitein Sjaak Mus | 27-06-23 | 14:17: Was Toon ook al aan het lachgas? Hij maakte zich erg vrolijk om een ballonnetje.
Het is allang bekend dat ook dit drama de schuld is van de critici, niet van de veroorzakers. Eigenlijk zou de kritiek verboden moeten worden.
Ach ja, geldt ook voor Greet: je kunt nooit de waarheid zeggen zonder ook onaangenaam te zijn.
Als het over onaangename zaken gaat is de sfeer meestal al onaangenaam.
En zeker als er een onaangenaam incompetent beleid aan ten grondslag ligt.
@funda | 27-06-23 | 14:07: Incompetent beleid? Dat hangt ervan af wat het doel is.
De TK is onaangenaam, dat zou een band moeten scheppen.
@UnderTheDevil | 27-06-23 | 14:11:
Als ik henzelf al jaren hoor willen ze beteugelen, strenger, minder instroom, uitzetten, men reist zelfs naar Tunis.
Ik neem dan voorlopig aan dat dat hun doelen zijn.
Is wel zo
REAGEER OOK