Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tegelservice 020. Jullie moeten naar GreenPeace

in Amsterdam-Noord

Screenshot. Advertorial gespot op D66/Stopera-kanaal AT5. Over het verwijderen van tuintegels uit uw tuin. Want dat moet. Tuintegels zijn namelijk SATAN en zorgen voor pimpelmeesjes met kapotte knieën, omvallende eikenbossen en algehele insectocide en vlindermoord. Dus wij eens kijken waar in Amsterdam nou heul veul tegels liggen. Welnu: bij GreenPeace HQ in Amsterdam-Noord. Ongelofelijk dat die organisatie zichzelf nog "green" mag noemen, in die desolate grijze boomloze betonhel. Grote bek over groen doen, maar zelf resideren in een tuintegelhel des doods. Het is ook altijd hetzelfde met die klimaatdrammers. En het zijn niet eens 30x30 burgertegeltjes, waar nog wat grassen tussen groeien. Nee, het zijn MASSA = KASSA-tegels van 100x100. Hup hup Tegelservice Amsterdam. Op naar Greenpeace Amsterdam Noord, de Peter Gillis onder de natuurorganisaties. Foto opklikken voor groot.

Reaguursels

Inloggen

Toen ik mijn huis bouwde was het maaiveld van het gras in de achtertuin 10cm lager dan het vloerpeil in het huis. Nu na 25 jaar is het maaiveld gelijk met het vloerpeil. Is mijn huis nu gezakt of is het maaiveld omhoog gedrukt door het gewicht van het huis?

Het huis staat op funderingsstroken, het is hier allemaal zandige grond. Ik denk dat het maaiveld omhoog is gekomen want het huis is nog helemaal waterpas van voor tot achter. Ik schep dan het gras eraf met wat grond, vlak de boel uit en plant nieuw gras. Dan ben ik ook zo'n brave burger.

Ikbeneenzelfbouwer | 11-06-23 | 17:51 | 1

Tip: Graaf een slootje rondom ivm de kans op een plaatselijke hoosbui.

Dr. Worstenbroodje | 11-06-23 | 19:22

Mijn oude tegels mogen ze ophalen want ik ga mijn terras toch vergroten.

Regentenstijl | 11-06-23 | 16:51

Ik vraag me bij Green Peas altijd af: onder welke tegel komen die vandaan? Nou, dat is moeilijk uitzoeken zo....

vladimirows | 11-06-23 | 15:00

Was ik maar EU ambtenaar geworden, lekker borrelen en happen met Frenske.

thanseeuwen | 11-06-23 | 14:38

Greenpeace Nederland en Greenpeace Europe (2 verschillende naambordjes) zaten vroeger in Astoria gebouw op de Keizersgracht (bij Westerkerk) in Amsterdam. Kapitaal, wel mooi, maar zeer milieuonvriendelijk gebouw want slecht geïsoleerd, enkelglas (want monument) gebouw. Waarom zat Greenpeace Europa daar toch zal menigeen zich hier afvragen? Inderdaad vanwege belastingtechnische redenen (a la Zuid-as belastingontduikers waar Greenpeace zo'n hekel aan heeft) en natuurlijk hartje historische stad waar alle horeca is en waar de directie woonde. Joh!
In ieder geval kwamen daar vragen over van donateurs en verhuisde men naar de Potemkin buurt Noord en dan gedeelte aan het water.
Belastingtechnisch ontduikt men nog steeds. Nu mag ontduiking maar ga aub niet hypocriet bullshitten tov van in Greenpeace hun ogen vervuilende multinationals die het ook doen.
Was ene Diederik S. daar niet geliefd? U weet wel, die vleeshelm die nu ongelooflijk binnenharkt in Brussel samen met Timmermans. Over Lobby gesproken overigens.

Basil Fawlty | 11-06-23 | 13:37 | 3

Mooi voorbeeld van “do as I say, don’t do as I do”……

Als_je_me_nou | 11-06-23 | 13:45

Belasting ontwijking bedoel ik natuurlijk. Ontduiking mag niet. Excuses!

Basil Fawlty | 11-06-23 | 14:07

@Als_je_me_nou | 11-06-23 | 13:45:
Inderdaad en wat dacht je van Liesbeth van Tongeren, ex directrice Greenpeace en jarenlang kamerlid voor GL? Schijnt nu aan te rommelen bij de gemeente den Haag en daar interne metoo affaires af proberen te dekken.
En maar zeuren over de "gigantische" boerenlobby van BBB. Proest.
Vroeger waren de lobby's van Shell (vertrokken), Unilever (vertrokken) groot op het binnenhof. Nu Greenpeace, milieudefensie, AzG, asielzoekersindustrie en die van Vollenbroek groepjes. Dat zijn de mensen die nu echt invloed hebben qua lobby en dat merkt men in Nederland.

Basil Fawlty | 11-06-23 | 14:14

Veel tegels in de tuin toen ik het huis kreeg, borders gemaakt door de hele tuin heen en struiken, rozen, vlinderstruiken enz. geplant en lekker de natuur zijn gang laten gaan. Krijg je een brief van de gemeente dat ik mijn tuin moet "opknappen" want te veel wildgroei. "besteld asfalt"

Clint Hardwood | 11-06-23 | 13:19

De gemeente heeft geen geld meer voor tegels, dus halen zij bij iedereen de tegels uit de tuinen om de trottoirs te kunnen betegelen.

ergensnaartoe | 11-06-23 | 13:17

Zijn wel verdienmodellen hoor. Loop maar eens door buitenwijken en woonerven, alles is bestraat en betegeld, kost klauwen met geld. Als we daar nou eens mee zouden stoppen zouden de gemeentelijke heffingen ook omlaag kunnen, worden de huizenprijzen lager, wordt er veel minder uitgestoten en aan grondstoffen verspild plus de steden warmen minder op.
Maar ja. Verdienmodellen he...

Graaisnaaiert | 11-06-23 | 13:02 | 3

De stratenmakerslobby schijnt echt wel deep state te zitten.

Joris Beltsin | 11-06-23 | 13:06

@Joris Beltsin | 11-06-23 | 13:06:
Meters maken he. En vooral in hun eigen tijd. Mag allemaal van DS.

Graaisnaaiert | 11-06-23 | 13:14

Die gasten kunnen wel werken trouwens.. respect voor!

Unsinkable-Sam | 11-06-23 | 15:49

Hier een waarlijk prachtige tuin met goede combi tussen terrassen, borders, struiken en bomen. De paadjes zijn aangelegd met dunnen betonrandje’s en boomschors. Dat is echt een vondst: het gaat onkruid tegen, het houdt vocht vast, het ruikt lekker, loopt prettig en ziet er mooi uit. De rozen geven prachtige kleuren en geuren, tevens her en der kleine rodo struiken met witte, paarse en roze bloemen. In de voortuin zogenaamde ‘schapenkoppen’ welke je vaak bij boerderijen ziet staan. Laag op de grond diverse vetplantjes, deze koop je bij het tuincentrum en kun je elk jaar uitbreiden. Tevens ‘n cave met uitzicht op de tuin en tot slot een klein moestuintje. De truc is om delen v.d. tuin af te bakenen in vakken en borders te maken. Dit kan mooi met betonnen paaltjes en stoepbandjes. De afzonderlijke delen verbind je met paadjes, bestrating of boomschors. Tegels en klinkers zijn wel handig, want als het langdurig regent dan heb je ‘n blubberpoel. Aldus, bestrating daar gebruiken waar nodig...

Unsinkable-Sam | 11-06-23 | 12:55 | 1

Ben je ook in te huren?

Croissant | 11-06-23 | 17:12

Ze mogen mijn tegels ook ophalen. Woon wel op vier hoog. Dan laag aarde erop voor een moestuin.

Zalwelweer | 11-06-23 | 12:35

Dat Noord is ook een grote gentrified hipster bende geworden (niet jullie GS). Naargeestige, ongewassen, slecht geklede, moral high horse, micro brouwerijen bier drinkende, vega, armoedige uitstraling, deugmens sfeer daar langs de oevers en dat schijnt dan "chill" te zijn. Tuurlijk, maar niet echt.

Basil Fawlty | 11-06-23 | 12:25 | 4

Noord is "hip" tegenwoordig? Kan me nog herinneren dat de auto vroeger spontaan in de achteruit vloog als we hem daar wilden neerzetten.
Ze kunnen die malle wannebe Amsterdammers toch ook echt alles wijsmaken. Wat een gribus daar.

Graaisnaaiert | 11-06-23 | 13:06

@Graaisnaaiert | 11-06-23 | 13:06:
Inderdaad je kunt ze alles wijsmaken. Potemkin buurt noem ik het altijd. Je begrijpt wel wat ik bedoel.

Basil Fawlty | 11-06-23 | 13:15

Lol

Whisky | 11-06-23 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Duiven doen het overigens wel goed daar in die betegelde betonhel.

Hendrik_Ijzerbroot | 11-06-23 | 12:22

Daar waar boeren gier uitrijden stikt het van de weidevogels.
Daar waar het stikstofarm is zijn ook de vogels verdwenen.

van_Zelfsprekend | 11-06-23 | 12:11 | 3

Onwaar.

zeeman73 | 11-06-23 | 12:54

Vergeet dat maar weer.

Red shirt | 11-06-23 | 13:00

Klopt, ik zie dat hier in de omgeving ook.

Verbandmeester | 11-06-23 | 13:12

https://www.youtube.com/watch?v=2pt1QrRB1ho

Nu moeten wij onze tegels vervangen
Een tuintje kweken , zon en regen ontvangen.

dickwvf | 11-06-23 | 12:06

Veel tuinen lijken tegenwoordig, jammer genoeg, op begraafplaatsen.

meneer Q | 11-06-23 | 11:56

En ik maar denken dat tegels gejorist worden vanwege hun inhoud.

grapo | 11-06-23 | 11:54
-weggejorist-
Nico1000 | 11-06-23 | 11:42 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Helemaal mee eens; moeten ze in heel Nederland gaan doen + in iedere straat minstens 4 bomen.

meneer Q | 11-06-23 | 11:40

Typisch Greenpeace. Kwamen mij 30 jaar geleden op de Waddenzee al met 6 grote speedboten ( 200pk per boot) van de zee wegjagen. Reden: ik verstoorde met mijn geruisloos dobberende zeilboot de zeehondjes , schreeuwden ze mij toe met hun oordoppen in, tegen het lawaai van hun eigen motoren.

Dwaalgast | 11-06-23 | 11:39 | 2

Prima anecdote en verbaast mij niet.

Basil Fawlty | 11-06-23 | 13:26

Dat is bizar zeg!
Hoe is dat verder afgelopen? Greenpeace is geen overheid, geen politie, die hebben er niets over te zeggen.

Nuuk | 11-06-23 | 14:08

Het is mijn tuin en die richt ik in zoals ik dat wil, tegels!

Keinap-teiP | 11-06-23 | 11:36 | 1

En zo is het, punt uit. Discussie gesloten.

Sjakie | 11-06-23 | 12:16

OK, ik ben om. Ik spuit morgen mijn tegels groen.

Patraque | 11-06-23 | 11:34

Een tegeltuin hoeft met extreme droogte weer niet besproeid te worden

TAAA | 11-06-23 | 11:28 | 1

Een groene tuin ook niet. Mooi geel is niet lelijk.

BoetoeVoetoe(btvt) | 11-06-23 | 11:48

Ik heb hier overigens de bamboe compleet gerooid. Best mooie planten hoor, daar niet van. Maar ik was helemaal klaar met die kutpanda's.

goedverstaander | 11-06-23 | 11:20 | 1

Oh god, bamboe. Nóg zo'n tuinkiller.

Papa Jones | 11-06-23 | 11:24

Niet zo lang geleden hier ook overal groene tuinen met bomen en de bekende coniferen hagen. Toen namen de nazaten van de gastarbeiders het over en begon de betonellende. Daar wil ik niet naar kijken want zo deprimerend. Dus dan maar een taxus en coniferenhaag aan die kant. De andere kant is een planten eldorado ook voor insecten, vogels en mensen die er geen genoeg van krijgen. Veel selfies worden gemaakt met de tuin als achtergrond. Ik geef ook veel planten weg met een kleine cursus tuinarchitectuur en planten planten op de juiste plaats in de schaduw of volle zon.

dijkbewaker | 11-06-23 | 11:18 | 1

Prima!

meneer Q | 11-06-23 | 11:41

Ik ben toevallig bezig met terassen hier. Uiteraard meer meer meer tegels erin. Als je oude tegels licht ben je verbaasd hoeveel wormen en insecten je tegenkomt. Dat zie je in zo'n Greenpeace-tuin niet. Daar is alles dood, want geen schuilplaats voor die vriendjes.

goedverstaander | 11-06-23 | 11:17 | 3

Fijn die extra hitte vandaag, veel plezier er mee.

meneer Q | 11-06-23 | 11:47

@meneer Q | 11-06-23 | 11:47: Yup. De Nederlandse zomer valt dit jaar op een zondag. Oh nee, gisteren ook al. Wel twee dagen zomer. Ik heb gelukkig plenty schaduw in de tuin. Mijn buren zitten vrijwel nooit buiten omdat het vaak te fris is. Ik heb daar geen last van. Dankzij mijn tegels is het er snel aangenaam. Ik sta dan in korte broek al bierdrinkend te barbecueën terwijl de buren in een dikke jas met zure gezichten aan hun kopje koffie lurken. Ik bedoel maar, comfort is een keuze.

goedverstaander | 11-06-23 | 12:12

Ik ga je hier toch tegenspreken, goedverstaander. Een spa in de grond hier en hop, de wormen krioelen eruit. Wat betreft pissebedden, ach, die zoeken de schaduw wel op. Mooiste aan een vers omgespitte tuin vind ik altijd niog die hoogspringende pogo-ende insecten die volledig uit hun plaat gaan. En natuurlijk vogels die zich lekker zitten te schudden en te schuren aan de verse aarde. Genieten.

Graaisnaaiert | 11-06-23 | 13:13

Ik heb een bloedhekel aan tuinieren. Het laatste wat ik wil, is nog meer werk aan en rondom het huis. Daarnaast trekt gras alleen maar kutbeesten aan.

de IJsman | 11-06-23 | 11:09 | 11

IJsma is dus het soort modelburger wat zich over een aantal jaren in Stadstaat Nederland van Kameraad Rutte Plan-IX mag vestigen. Beton, tegels, opgehokt, tiny, smart, digitaal en bek dicht.
Bofferd.

Graaisnaaiert | 11-06-23 | 13:10

@Roos | 11-06-23 | 12:59:
Maar je hebt ook een groene tuin. Ik zie dat hier wel eens als de decoratie in een tegeltuin.
Heb je genoeg planten, bodembedekkers, wat dode boomstronken dan is dat prima voor de beestjes. Keer maar eens een stuk hout om. Maar ja, een insectenhotel is ook wel weer direct zichtbaar. Op zich niets mis mee dus, als het maar verder een beetje “tuin” is, lekker groen en zo.

Nuuk | 11-06-23 | 14:13

@Nuuk | 11-06-23 | 14:13: ja zo een kale grijze bende met van die grote tegels (de kleinere versie eruit) en dan een hotel naast de canvas poster van een boeddha.
Of een vogelhuis dat verkeerd is opgehangen, waardoor geen vogel er zijn intrede zal nemen.

In mijn tuin staat ook een grote boom en as we speak zitten daar nu mussen in de schaduw van het blad zachtjes te tjilpen.
Hommels vliegen schommelend tussen de bloemen en verzamelen hun nectar in hun heuptasjes. Daar kan ik eindeloos naar kijken.
Vanavond in de schemer zal de egel weer aan komen waggelen om luidruchtig te eten en te drinken.
Leven zonder tuin kan ik me niet voorstellen. En het scheelt zo'n graad of 5 met die van de buren die op hun grijze grote tegels onder hun anttraciet grijze zonnescherm zitten. De airco aan hun buitenmuur zoemt vervelend.
Mijn parasol is zonnig geel.

Roos | 11-06-23 | 14:28
▼ 8 antwoorden verborgen

Het feit dat Greenpeace een uiterst linkse dramclub is, betekent nog niet, dat de oproep om tegels te verwijderen 'dus' niet zou deugen.
Integendeel, de 'verstening' van tuinen is zonder meer een probleem. Ook voor het waterbeheer, niet alleen voor het dierlijk en plantaardig leven.

KeesBruin | 11-06-23 | 11:03 | 7

@Nuuk | 11-06-23 | 11:17: is een hele grote parkeerplaats om hun heen. Verder beton en asfalt. Deug auto’s moeten ook ergens staan.

P-unit | 11-06-23 | 11:30

Met u eens KeesBruin. Is ook koeler in tijden van hitte, dus je hebt er zelf ook wat aan. Voor diegenen die niet houden van maaien/snoeien, kun je ook een dikke laag grind erin gooien in plaats van tegels, dan kan het water alsnog veel beter weg.

Het brein erachter | 11-06-23 | 11:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Gisteren net de tuin uitgegraven, volgende week mooie 60x60 tegels erin. Wel met een vak van 120x120 voor een boompje.

Fedde71 | 11-06-23 | 11:02 | 3

Prachtig. Komt er ook nog een parkeerautomaat?

Duwbak_Linda | 11-06-23 | 11:07

Hiel goed, Fedde!

Après toi | 11-06-23 | 11:08

Lekker extra heet met hittegolven.

meneer Q | 11-06-23 | 11:46

Als ik mijn tegels er uit haal hier in de lieve stad zit ik in de parkeergarage.

P-unit | 11-06-23 | 10:58 | 1

Heb je wel gelijk een koele bewaarkelder erbij.

Verbandmeester | 11-06-23 | 13:18

Dit soort argumenten is altijd zo'n slap en intellectueel lui zwaktebod...

Oei, Greenpeace heeft een kantoor, daarom is alles wat ze doen waardeloos! Iemand vliegt naar een klimaatconferentie dus global warming is een hoax!
XR protesteert tegen de olie-industrie maar iemand had een plastic tasje!

Japannert | 11-06-23 | 10:57 | 9

@Red shirt | 11-06-23 | 11:07: Wijst u mij eens een tuin aan die volledig is dichtgetegeld. Weinig kans. Is ook gelul. Tuinen hebben eigenlijk altijd open stukjes of borders, het water kan dan gewoon de grond in zakken, desnoods ook nog tussen de tegels door.
De grote problemen worden veroorzaakt waar de Groene Maffia het voor het zeggen heeft, de grote steden. Naast het feit dat het gros van de inwoners niet weet wat gescheiden afvalinzameling is (moeten die meisjes met blauw haar opzoeken op Google) hebben die binnensteden geen gescheiden afvalwatersystemen. Dus het regenwater uit de goten komt in dezelfde pijp als het water uit het toilet. En dat gaat dan in zijn geheel naar de rioolwaterzuiveringsinstallatie. Gemiste kans van GL, maar ja, die wijzen liever de burger op tegels in de tuin. Druppel en gloeiende plaat. Geloof toch niet alles wat die idioten roepen.

goedverstaander | 11-06-23 | 11:32

Deze keer volledig met je eens.

meneer Q | 11-06-23 | 11:51

@goedverstaander | 11-06-23 | 11:32:
Daarnaast speelt het autoluw maken van de straten ook een rol. Zeker in Amsterdam. Wat doet men? Kappen van bomen (opeens allemaal ziek) alles vervangen voor de fietser, voetganger en bakfiets en plaatst men een paar jonge bomen terug. Gevolg, daar waar vroeger schaduw was van die grote bomen is het nu zielloos en duurt het nog een jaar of 50 voordat die bomen zo groot zijn als ze voorheen waren en de schaduw gaven zodat het koeler was. Maar D66GLPVDA deugmens is in zijn nopjes want geen auto's meer en groen. Yeah right.

Basil Fawlty | 11-06-23 | 12:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou nou, wat een boze reacties! Mensen zijn toch wel snel op hun tuintjes getrapt.

Après toi | 11-06-23 | 10:54 | 6

@At: Heb een volkstuintje bij de Marqt.

Lorejas | 11-06-23 | 11:11

@Après toi | 11-06-23 | 11:12: Ben ik wel eens geweest. Mooie plek hoor.

Duwbak_Linda | 11-06-23 | 11:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Ergens moeten ze die opgehaalde tegels toch hergebruiken, dan maar in Amsterdam Noord, liever als in de Noordzee.

bergsbeklimmer | 11-06-23 | 10:53

Groene tuinen zijn veel prettiger wonen zelfs als je niet van tuinieren houdt. Zijn frisser in de zomer en in de winter een prettiger uitzicht

jeweettochniet | 11-06-23 | 10:47 | 5

@Papa Jones | 11-06-23 | 10:53: Hop.

Duwbak_Linda | 11-06-23 | 10:56

@Papa Jones | 11-06-23 | 10:53: onzin, planten zijn nooit krengen, zonder planten geen mens of dier. Hedera's (klimop) zijn juist top planten. Maken van elke betonnen muur een groene oase waar allerlei organismen van profiteren incl de mens.

dijkbewaker | 11-06-23 | 11:04

@dijkbewaker | 11-06-23 | 11:04: Die kutklimop sloopt je huis gloeiendegloeiende. En zorgt voor enorm veel stof wanneer je het probeert te verwijderen. Trekt motten aan. Het is onkruid van het ergste soort !!

Papa Jones | 11-06-23 | 11:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon beton storten, kunstgras eroverheen. Kwestie van een goede waterafvoer, klaar.

puszuiger | 11-06-23 | 10:45

Of je neemt tegels van hout

RickTheDick | 11-06-23 | 10:45 | 2

Nederlands tropisch hardhout.

Après toi | 11-06-23 | 10:54

@Après toi | 11-06-23 | 10:54:
De beuk

RickTheDick | 11-06-23 | 11:02

Als je niks degelijks te zeggen hebt ben je niet snel te betrappen op hypocrisie nee.

Neuth | 11-06-23 | 10:44 | 1

Alleen de wijzen weten wanneer te spreken.

Joris Beltsin | 11-06-23 | 10:50

Tegeltuinen zie je vooral bij huurwoningen. Daar groeit dan weer zoveel onkruid tussen, dat het weer groen wordt.

WillemWordtWakker | 11-06-23 | 10:44 | 3

Nou, hier alles koop, en wat doen nieuwe eigenaren? Hup alles grijs en vlak. Van dat dikke doodse steen waar ze gelijk de plantenbakken van maken.

Papa Jones | 11-06-23 | 10:55

@Papa Jones | 11-06-23 | 10:55:

Over duizend jaar denken archeologen dat wij onze doden in onze voortuin begroeven.

JJMS | 11-06-23 | 11:00

@JJMS | 11-06-23 | 11:00: Als een nieuwe bewoner ooit in mijn voortuin gaat spitten treft hij wél een hele dierenwinkel aan.

Papa Jones | 11-06-23 | 11:26

Tja. We kunnen moeilijk toestaan dat iedereen het gemeentelijk trottoir gaat opbreken en er naar eigen inzicht een invulling aangeeft.

Joris Beltsin | 11-06-23 | 10:47

Vreemde actie van de gemeente om het op dit soort baldadigheid te laten aankomen. Daar had echt anders mee omgegaan moeten worden.

Verbandmeester | 11-06-23 | 13:28

En als ik nou mijn tegeltuin in regenboog kleuren schilder?

bitterpete | 11-06-23 | 10:33 | 2

Dan heb je een streepje meer....

neonreclame | 11-06-23 | 10:37

Goed voor uw deugpunten.

Zaadstaaf | 11-06-23 | 10:38

Mensen moeten het helemaal zelf weten.
Tegels of groen.

ChalinaRosa | 11-06-23 | 10:32 | 1

Post modern nihilisme. Het leven wordt steeds saaier zo.

JJMS | 11-06-23 | 10:58

ok dus we gaan allemaal een beetje boos doen om een reclame van de gemeente amsterdam
wat heeft greenpeace hier nou precies mee te maken
grr groene mensen ofzo
nu tevreden?

niemand specifiek | 11-06-23 | 10:31 | 3

Gewoon, het gezeik, waar bemoeien ze zich mee.

pollens | 11-06-23 | 10:34

Altijd fijn om op Greenpeace af te geven, het is een eng clubje.

Muxje | 11-06-23 | 10:37

Het is meer bedoeld als service: de gemeente zoekt tegels, Greenpeace heeft ze: match!

John McClane | 11-06-23 | 10:39

25 graden trouwens hier binnen...

+ 1 vlieg....

neonreclame | 11-06-23 | 10:29 | 5

Haha!

Lorejas | 11-06-23 | 10:49
▼ 2 antwoorden verborgen

#Team Groene Tuinen hier.

Après toi | 11-06-23 | 10:28 | 2

Maar zelf heb je tegels.
Je bent bijna nooit thuis, dus geen tijd voor tuin, dus tegels.
Ik gok Waalse klinkertjes.

Ruimedenker | 11-06-23 | 10:34

Voor het milieu maakt het allemaal niet zoveel uit. Voor zover tegels het regenwater niet onmiddellijk afvoeren naar het riool wordt er wat meer verdampt maar uiteindelijk zal het meeste water toch wel infiltreren in de bodem. Dakafvoeren zou je kunnen ontkoppelen van het riool maar praktische gezien zul je daar geen deuk in een pak boter slaan voor de waterhuishouding (dakoppervlak is 600km2 en Nederlandje zelf is 45000 km2). Je doet het rioolbedrijf er wel een plezier mee, vooral bij het verlagen van de piekbelastingen tijdens hevige buien in stedelijke gebieden. Maar dan moet je wel over een oplossing hebben nagedacht want anders verandert de directe omgeving in een zomp en dat hebben we al sinds de Romeinse tijd geprobeerd te bestrijden. Verder is het een kwestie van smaak. Ik vind persoonlijk niets deprimerender dan versteende wijken met betegelde voortuintjes en een auto erop. Je zou er maar wonen.

Joris Beltsin | 11-06-23 | 10:28 | 3

Ik ben opgegroeid aan een autovrij pleintje. Aan de straat stond zo'n paaltje dat je met een sleutel uit de bouwmarkt kon verwijderen, als je zware spullen in of uit te laden had kon je dat paaltje even lichten en de auto voor de deur zetten. De voortuintjes waren van de gemeente. Allemaal grasveldjes met een strook rozenstruiken als heg aan de voorkant.

En toen begonnen mensen zich de tuintjes toe te eigenen. Eerst nog gewoon gras weg, plantjes erin. Rotstuintje. De grasmaaier van de gemeente kon er niet meer lekker bij.

En laatst nam ik een kijkje... overal tegels. Auto's voor de deur. Zelfs caravans. En méérdere auto's per huis, want 'verkamering'. Niks meer over van dat leuke speelpleintje. Waar buren bij elkaar in de voortuin zaten. Ik kon wel janken!

* vist zakdoek tevoorschijn *

Pwééééép !!

Papa Jones | 11-06-23 | 11:04

Die oplossingen zijn er al lang zoals een wadi. In de jaren negentig werden de eerste wadi’s aangelegd in Nederland, om regenwater te bergen, infiltreren en zuiveren. Een soort van ondiepe sloot tussen de huizen.

dijkbewaker | 11-06-23 | 11:08

Dat gebeurt nu op grote schaal, alle groen weg en vervangen door grafstenen.

meneer Q | 11-06-23 | 12:06

Hier heerlijk groene tuin, met veel bomen en planten. Maar wij vinden een mooie tuin dan ook heerlijk en komen daar tot onze rust. Wat meespeelt is dat we ver van de randstad met al hun ellende wonen. Wij zijn nog gevrijwaard van alle shit daar.
Ook heerlijk ons eigen zwembad, dus kunnen thuis heerlijk zwemmen en hoeven dus niet naar een overvol tokkie-zwembad.
Maar voor wie liever in de stad woont met een grote betonplaat achter in je tuin, be my guest, ieder zijn ding. En het is, wat je er zelf van maakt.

Gizmo579 | 11-06-23 | 10:25

Er bestaan vele soorten waterdoorlatende terrastegels bijv. die van X1. En dreinagetegels. Die zouden gemeenten ook kunnen gebruiken maar dat doen ze zelf nooit want te duur en te ingewikkeld. Dan moeten ze ook niet zeiken als bewoners dat ook niet doen.

Colin.Fart | 11-06-23 | 10:19

Asfalteren, zo'n tuin.
Leuke vluchtheuvel met een romantische lichtzuil.
Klaar.

Wel ZOAB gebruiken, dan zakt het water lekker weg.

Kapitein Sjaak Mus | 11-06-23 | 10:16

Moeilijk hoor, zo een rotsbodem eruit halen, heel de berg gelijk weg.

gato | 11-06-23 | 10:15 | 1

Stort er dan een paar kuub tuinaarde op!

SterF... | 11-06-23 | 10:50

De tegeltuinen zijn geintroduceerd door een zekere groep immigranten waarna het een bijzondere vlucht heeft genomen. Ik snap die tegeldrang niet helemaal anders dan dat het wat minder onderhoud is, een tuin maaien moet je toch al gauw 2 a 3 x per jaar doen en dat kan teveel zijn. In de zomer is een grastuin met gemak 5 graden koeler dan een tegeltuin. Awel, iedereen moet het zelf weten, bouw de vinextuin lekker vol met met die hipsterhutjes en gooi de tuin vol met beton, de apotheek verstrekt je uiteraard graag weer wat anti-depressiva.

Stonecity | 11-06-23 | 10:14 | 8

@Louter Leuter | 11-06-23 | 10:32: Ja aju, dat is toch geen gezicht op het strand?

Heb geen zin in witte plekken in juli ook.

Papa Jones | 11-06-23 | 11:41
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
StolzerErgebenheit | 11-06-23 | 10:06 | 10

@neonreclame | 11-06-23 | 10:25: Als het DIE dag is, moet ik gvd nog op zoek naar een laatste wil die verder reikt als the impossible nothing.

StolzerErgebenheit | 11-06-23 | 10:29

Zijn de Hondsdagen al begonnen?
Der Stolzer is vroeg dit jaar.
Kalm an kerel.

Ruimedenker | 11-06-23 | 10:33
▼ 7 antwoorden verborgen

En dan kom je erachter dat die groene tuin weldra geel ziet als je er niet elke 3 dagen een badkuip aan water overheen sproeit, maar dat mag ook niet van GL want er is water tekort. Ja wat is het nou mensen?

Jeggeworist | 11-06-23 | 10:06

Toch wel een punt, vroegah had iedereen een tuin met gras, paar struiken en misschien wat bomen, is allemaal verwijderd voor tegels en schuttingen,

Blaffendehond | 11-06-23 | 10:03 | 4

@JJMS | 11-06-23 | 10:06:
van dat grind waar uiteindelijk toch weer onkruid oo gaat groeien, of je moet er om de zoveel weken roundup op gieten.

lekgoot | 11-06-23 | 10:26

@JJMS | 11-06-23 | 10:06: En in dat kunstgras dan een barbecue waarop voorgegaard vlees warm gemaakt wordt. Met minstens drie sausjes.

bitterpete | 11-06-23 | 10:27

Ik herinner me daar ook spoorbielzen en grindtegels bij

Veepert | 11-06-23 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen die met opvallend fanatisme tuinen en groen haten wantrouw ik. Die sporen niet.

JJMS | 11-06-23 | 10:02 | 3

Die wonen in wijken waar ze de auto in de voortuin parkeren.

Joris Beltsin | 11-06-23 | 10:06

@Joris Beltsin | 11-06-23 | 10:06: bestaat dat hier? Ik Engeland is het heel gewoon maar ik heb dat hier nog nooit gezien.

Muxje | 11-06-23 | 10:32

@Muxje | 11-06-23 | 10:32:
Ja hoor. Je ziet het ook steeds meer en - eerlijk is eerlijk - het is vaak ook de enige oplossing omdat er op straat geen ruimte meer is.

Joris Beltsin | 11-06-23 | 10:42

Tuintegels zijn een hele goede plek voor mieren. Lekker warm in de zon. Geen natuurlijke vijanden. En overal tussen mn terrastegels zand naar buiten werken voor hun kraamkamers.

TAAA | 11-06-23 | 10:01 | 2

En een bijzonder boeiend schouwspel.

Ruimedenker | 11-06-23 | 10:04

En pissebedden.

Mr_Natural | 11-06-23 | 10:14

Wauw Babette! Wat een prachtige hangplant is dat!
“Nee hoorjj, da’s een hanging Basket.
Gekocht bij de Groenwinkel Stadstuincentrum, superchill daar.”

Ruimedenker | 11-06-23 | 10:01 | 2

Waaaajooh!

Lorejas | 11-06-23 | 10:03

Weekje later...
Wauw Babette, wat een prachtige hangplant heb je weer in de fietstas.
"Jaaa, ik heb een abonnement, dan gooi ik de verdorde plant bij het groenafval en mag een nieuwe ophalen. Mega goeie deal."

Kouwe Kees | 11-06-23 | 10:05

Ha nee ho, dit is eh.. afgekocht. Sponsor een boom en red een holtor en dat soort.
Mijn holtorren in de tuin doen het goed, gaan moedig waar de zon niet schijnt. Plantjes roepen 'hallo Kouwe Kees, dank je voor de plens' als ik 's avonds na zonsondergang met de gieterT langs kom dansen. Vruchten gaan als een malle en de boom krijgt een knuffel. Ik moet ze alleen nog leren praten in rijmvorm.

Kouwe Kees | 11-06-23 | 09:55 | 3

Rijmvorm Ok, als het maar geen drillrap wordt

Veepert | 11-06-23 | 10:05

@Veepert | 11-06-23 | 10:05: zit daar dan een rijmvorm in? Ik dacht altijd dat het gewoon een aandoening was

famkebatsemaar | 11-06-23 | 10:08

@Veepert | 11-06-23 | 10:05:
Neee, niet in mijn tuin!
Soms heh, heel soms gaan de waterlelies in de sloot open, beginnen de kikkers een maat te kwaken, de holtorren gaan tjirpen en komen de waternimfjes met een spookachtig gezang.. maar rijmen ho maar!
Ik heb de inmiddels rijmende zwaan erop afgestuurd om ze in elkaar te beuken totdat ze het geleerd hebben. Vijfde jaar al, wat botbreuken en blauwe plekken verder, ze snappen het nog niet.

Kouwe Kees | 11-06-23 | 10:12

Schoonmoeder eruit, alles groen!

Lorejas | 11-06-23 | 09:52

Ik heb alleen van die franse... trottoir, tellen die ook?

pa_niek | 11-06-23 | 09:49 | 1

Ja allemaal eruit.

TAAA | 11-06-23 | 09:56

Wie wil er in Godsnaam nou in Amsterdam wonen....

Waar komen die gasten vandaan in vredesnaam....!!!

neonreclame | 11-06-23 | 09:49 | 10

En dat nare nare aksjjjjent! Niet te doen ouwe!

Lorejas | 11-06-23 | 10:31

Ik pak straks mooi de laatste trein!

Lorejas | 11-06-23 | 10:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Voor postzegeltuintjes is dit helemaal geen slecht idee.

Joris Beltsin | 11-06-23 | 09:54

Mooi gedaan, verdient navolging!

meneer Q | 11-06-23 | 12:16
▼ 1 antwoord verborgen

De pro-tuin mensen vinden zichzelf altijd zo veel beter met hun postzegel gras en twee leuke plantjes. Leuk als het je hobby is. Zo niet, tyf je lekker je tuin vol met tegels. Al is het alleen om die zeikerige buurman met zn groene vingers te sarren.

Hans Kwalzan | 11-06-23 | 09:46 | 6

Mensen die te lui zijn om een postzegeltuintje te “”onderhouden”” zijn rare mensen. Och wat hebben ze het toch drukdrukdruk.

JJMS | 11-06-23 | 10:08

@JJMS | 11-06-23 | 10:08: belachelijk inderdaad. Hetzelfde soort mensen wat een electrische fiets heeft (je kunt toch zelf wel trappen?). Een robotstofzuiger (of erger nog "hulp in de huishouding"), etc.

Hans Kwalzan | 11-06-23 | 10:45

@Hans Kwalzan | 11-06-23 | 10:45:

U bedoelt het ongetwijfeld cynisch maar inderdaad. Comfort als levensdoel. Saaie mensen.

JJMS | 11-06-23 | 11:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Op zich goed idee om af en toe een open tegel in de tuin te leggen. Kan water mooi de grond intrekken. En geen regenwater in het riool dat door een waterzuivering systeem moet gaan.

shimanski | 11-06-23 | 09:46 | 6

Ik zie wel door het dichtleggen van de tuinen dat de rioleringen overbelast worden. En ja, ik doe riolering onderhoud

shimanski | 11-06-23 | 11:39

Dat heeft met tuinen niks te maken, die hebben zelden een rioolaansluiting. Het zit 'm in daken, niet in tuintjes.

Bakkeleures | 11-06-23 | 11:55

@Bakkeleures | 11-06-23 | 11:55: Normaal zakt het water de grond in bij tegeltuintjes loopt het af naar het padje achter de huizen waar het putje verstopt zit door al het zand wat gebruikt is om het tegeltuintje aan te leggen.

voldemort | 11-06-23 | 12:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze tegel is een tuintegel,.. Gratis te mee te nemen.

The Felchmeister | 11-06-23 | 09:45

Volgend jaar op AT5…
“Ziekte van Lyme explosief toegenomen in Amsterdam”….

Ruimedenker | 11-06-23 | 09:45 | 5
-weggejorist-
AntiZanicz | 11-06-23 | 10:13

@AntiZanicz: met je verkeerde been in je tegeltuin gestapt vanmorgen?

Lorejas | 11-06-23 | 10:25

@AntiZanicz | 11-06-23 | 10:13:
Als je tuin op een bos lijkt kun je rekenen op tekenbeten. Maar ook in stadse tuintjes, midden in de bebouwde kom, kom je teken tegen.
ze zitten in een hinderlaag op grassprietjes, takjes of dode bladeren dicht bij de bodem tot een hoogte van 1,5 meter.
Zo goed, ouwe chagrijn?

Ruimedenker | 11-06-23 | 10:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou inderdaad, dat gebouw van Greenpeace. Hup, alles naar de tEgelopvang.

VP732 | 11-06-23 | 09:44

Die tegeltjes zijn peanuts. Als je de werkelijke omvang van de hypocrisie van Greenpeace wilt blootleggen, lees dan de interviews van mede-oprichter en spijtoptant Patrick Moore.

Joris Beltsin | 11-06-23 | 09:42 | 2

Hun directeur vloog wekelijks van Luxemburg (belastingontwijking?) naar Schiphol.... Tientallen jaren hebben ze de wereldzeeën bevaren met antieke stookolieslurpende schepen.
Enorme rotsblokken in zee gepleurd. Greenpeace is de hypocrisie voorbij.

Jafco | 11-06-23 | 09:46

Het is vroeg. Maar staat er nou Nudism Bikes of BDSM bikes?
Bij de buren van Greenpeace.

MorgenEenAnder | 11-06-23 | 09:42 | 6

Dat gebied heet toch de BDSM-werf?
Zeg maar de kwaliteit van een kraakpand maar met het prijskaartje van een hyperkapitalistisch businessmodel.

Zeurders | 11-06-23 | 12:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Gasprijs gaat door het dak... Lng is niet aan te slepen.. Gasturbines draaien overuren want in Azië is het ook snikheet en de airco's draaien overuren..

Shadow112 | 11-06-23 | 09:42 | 4

@Joris Beltsin | 11-06-23 | 09:44: Dat zegt niks of dat duur of goedkoop is...

ReyNemaattori | 11-06-23 | 10:10

Daar krijgen ze goedkope fossiele energie uit Rusland.
Die goedkope fossiele energie die de EU niet meer wilde hebben voor haar burgers.

ChalinaRosa | 11-06-23 | 10:13
▼ 1 antwoord verborgen

Er is ‘r maar één die m’n tegels mag verwijderen en dat is Joris.
There can be only one TegelwipperT.

Ruimedenker | 11-06-23 | 09:38 | 8

lollig, alsof die feitelijk bestaat of bestaan heeft.

AntiZanicz | 11-06-23 | 10:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Do as I say... and give me your money.

Neutral_Smith | 11-06-23 | 09:37
-weggejorist-
Papa Jones | 11-06-23 | 09:37 | 3

Maar wel zonnepaneeltjes op het dak...
Als het bedrijfsgebouw de fik in gaat, levert dat mooie confetti op zoals we hebben kunnen zijn bij de brand in Te Aar.

Dat mag je nog maandenlang overal vandaan peuteren.
Lekkere bijvangst voor de vogels die voer oppikken.

Roos | 11-06-23 | 09:36 | 1

Volgens mij zijn dat gewoon lichtstraten met getint glas..

redthehaghue | 11-06-23 | 09:39

Het is biologisch natuursteen, dan mag het wel.

Mr_Natural | 11-06-23 | 09:36

Zojuist dat beetje groen in mijn tuin, dat tussen de tegels groeide, weggehaald. Zo irritant he!

baarbar64 | 11-06-23 | 09:36 | 1

RoundUp is een prachtige uitvinding

KlaagGraag | 11-06-23 | 10:34

Gisteren nog 2m³ aan water op mijn grasveldje en plantjes gesproeit.. geen sloot of mogelijkheid voor een regenton.. Nu ben ik dus weer niet goed bezig.. Weet iemand het nog?

Shadow112 | 11-06-23 | 09:34 | 2

Niks doen kan ook, gewoon de natuur haar gang laten gaan. Dat lijkt mij de groenste oplossing.
Wordt het een afgetrapt zooitje, kun je er altijd nog tegels in leggen.

Ichneumonidae | 11-06-23 | 09:37

Ja, maar denk aan de kinderen.. moeten wel rubberen tegels zijn dan.. Tsja gemaakt uit olie.. Ga je weer

Shadow112 | 11-06-23 | 09:40

Deze is gratis!

R. Skickr | 11-06-23 | 09:30

"Bak een tegel" - stond hier.. Irony much?

Wat een gezanik verder, ze hebben Stelcon-platen voor hun deur, who cares...

Joker1977 | 11-06-23 | 09:29

Greenpeace is niets meer of minder dan een ordinaire geldmachine, geleid door tassendragers van de eerste generatie, die bui- ten- ge- woon goed voor zichzelf gezorgd heeft. Groene miljonairs, met prachtige huizen op het Nieuw- Zeelandse Noordereiland , in een groene enclave, bijeengebracht door de tientjes van Nederlandse en Duitse schoolkinderen en in de lucht gehouden door de uren die goedgelovige vrijwilligers er in steken. De Bhagwan was er in vergelijking klein bier bij. Trouwens : zit de GS - redactie daar niet ook ergens tussen de tegels?

bisbisbis | 11-06-23 | 09:29 | 3

Vergeet u de heer Soros niet?

viejohuevon | 11-06-23 | 09:34

de redactie zit gewoon thuis te beunen.

AntiZanicz | 11-06-23 | 10:18

Ik zie ook parkeerplaatsen zonder laadpalen. Hoe komen hun medewerkers weer thuis?

W_F | 11-06-23 | 09:28 | 1

Met het OBV of op de fiets natuurlijk :)

Jafco | 11-06-23 | 09:47

Gaan ze die tegels dan in zee storten om zo overbevissing tegen te gaan?

Rest In Privacy | 11-06-23 | 09:28 | 1

Verkopen om de vliegreisjes van de personeelsvereniging van te betalen.

W_F | 11-06-23 | 09:29

Kijk maar uit GS, straks komen ze hier ook tegels weghalen !
Tegels zijn tegels !

LucaBrasi | 11-06-23 | 09:26 | 1

Daar hebben we hier Joris voor.

BrutusBosch | 11-06-23 | 10:04

Tegelmensen in kantoortuinen hebben altijd wel wat te zeuren over anderen.

Duwbak_Linda | 11-06-23 | 09:26

Greenpeace molenaars!
Gelukkig wel een inpandige Afrikaanse winkel. Wat zou je zonder moeten?!

de Voorzittert | 11-06-23 | 09:26

GreenPeace wil de tegelservice tegemoetkomen en stelt voor om alle tegels groen te verven.

lekgoot | 11-06-23 | 09:23

Minder tegels is ook voor veel goed, dus hup Greenpeace, eruit met die meuk.

SterF... | 11-06-23 | 09:20

Ah, mooi. Ze komen mijn oude tuintegels ophalen. Da's goed nieuws. Zeg, nu jullie toch bezig zijn, kunnen jullie wat asfalt meenemen? Maak ik van mijn voortuin een parkeerplaats. Wel zo makkelijk.

Zwezerik | 11-06-23 | 09:20 | 2

Auto in de voortuin heeft altijd iets tokkies. Zo voor het raam van de woonkamer geparkeerd.

de Voorzittert | 11-06-23 | 09:28

@de Voorzittert | 11-06-23 | 09:28: Wat si er zo tokkie aan een oprit?

Dat is toch ook gewoon een parkeerplaats in je je voortuin?

ReyNemaattori | 11-06-23 | 10:12

En dan het gras maaien met een oude zitmaaier op diesel.

laurentius | 11-06-23 | 09:15 | 3

Je mag mijn net zero stoommaaier met bumpersticker achterop lenen: Deze biomassa maaier gebruikt uitsluitend fsc duurzaam gekapt hout voor een groene toekomst.

ratelaar | 11-06-23 | 09:56

lollig maar die bestaan niet. eerder is het tweetakt, brommer techniek

AntiZanicz | 11-06-23 | 10:11

Minder mensen —> minder huizen —> minder tuinen —> minder tegels.

Ergens gaat er iets mis, want de regering wil meer, meer, meer!

ratelaar | 11-06-23 | 09:15 | 3

Ze hebben 30 miljoen transhumanen nodig voor Tristatecitië aan de Noordzee.

Rest In Privacy | 11-06-23 | 09:23

Voorlopig zitten ´we´ goed, minder huizen.

ChalinaRosa | 11-06-23 | 09:37

Klop klop klop. Goedemorgen burger. Het Openbaar Ministerie hier. Wij constateren dat u een tegel heeft geplaatst. Dat is overtreding 1. En u gebruikt de woorden minder minder minder. Dat is verboden. Komt u even mee?

BoerKoekoek | 11-06-23 | 09:40

Is dit al bij de terroristen-lovers van de man met de vieze witte onderbroek?

eerstneukendanpraten | 11-06-23 | 09:12

De legendarische tegeltuin van Jesse Klaver komt in mijn geheugen , de tegeltuin tjokvol met gestapeld kachel hout van Brommet , Halsema's enkelglas doortocht pand , GroenLinks enkelglas doortocht hoofdkwartier vol met vrijwel witte mensen, klimaat Nijpels meerdere cv's , houtkachel en gebrul over zonnepanelen waarna hij ze uiteindelijk zelf niet bleek te hebben etc etc
Het land der hypocrieten !

Castor12 | 11-06-23 | 09:09 | 7

Halsema woont in de gemeentewoning en er zal best dubbelglas in zitten. Enkelglas wordt al decennia niet meer nieuwe geplaatst in woongebouwen. Kantoren idem. Die worden massaal gestript om een nieuwe gevel te kunnen maken.

AntiZanicz | 11-06-23 | 10:16

@AntiZanicz | 11-06-23 | 10:16: Halsenmuts heeft jaren in een enkelglas grachtenpand energie label F/G gewoond terwijl ze de rest van Nederland de maat nam . Ook zat ze naast Nijpels te praten over dat zonnepanelen zo enorm belangrijk zijn waarna op de vraag of ze die zelf ook had ze samen met Nijpels stamelend toegaf dat dit niet zo was .

Castor12 | 11-06-23 | 11:07

@AntiZanicz | 11-06-23 | 10:16:
Die burgemeesterwoning op de Herengracht bedoel je? Voorkant is enkel glas want monument en mag dus geen dubbelglas in. Achterkant mag wel dubbel wel maar dan zit je met een monumentale tuin met tuinhuis en daar zijn ook weer regels voor.

Basil Fawlty | 11-06-23 | 12:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Was laatste stoep tegels geplaatst in mijn tuin ,want gras is te groen vind grijs mooier en weinig onderhoud net als of een paar tuintjes in Nederland het ZG klimaat kan redden

gerrit5042 | 11-06-23 | 09:08 | 2

Held.

Duwbak_Linda | 11-06-23 | 09:33

Ik kan bevestigen dat gras heel weinig onderhoud nodig heeft, en de katten vinden het ook mooi als het minimaal 1/2 meter hoog staat.

W_F | 11-06-23 | 09:33

Onder elke tegel ligt een klimaatslachtoffer, beetje respect.

Mr_Natural | 11-06-23 | 09:07 | 2

Dus, dan is elke tegel een eigenlijk een grafsteen. Die tegels verwijderen is dan grafschennis.

Rest In Privacy | 11-06-23 | 09:18

Sommige voortuinen lijken inderdaad op halve begraafplaatsen, inclusief grindpad.

SterF... | 11-06-23 | 09:23

Stuur maar een tuinman langs zal ik zeggen, wel op kosten van de staat dan he.

Old_School_Dutchmen | 11-06-23 | 09:06

Goede oproep, en nu zelf aan de slag met al die gruwelijk lelijke tegels uit de tuinen! Achter bij mij klaar. Heerlijk hoor, grasveldje en leuke plantjes. Het volgende project is de voortuin, daar moet nog eea gebeuren.

TancredvanTiberias2 | 11-06-23 | 09:03 | 6

Tancred : 1800 m2 inmiddels mooi de helft kunstgras. Kinderen vinden het leuker. Jij vind "plantjes" leuk? nou het sterft hier van de bereklauw. Je kan ze krijgen. Mijn honden vinden het niks.

strawdog | 11-06-23 | 09:41

mensen willen wel een tuintje, om te zorgen dat daar geen huis kan staan. Er voor zorgen willen ze niet. Vandaar de liefde voor naadloos gelegde tegel en geotextiel

AntiZanicz | 11-06-23 | 10:14

@strawdog | 11-06-23 | 09:41: als je 1800m2 hebt kun je je vast ook wel zo'n leuke riding lawnmower veroorloven ;). Kunstgras is me wel echt een tikkeltje te deprimerend. Zie dat weleens liggen en het zuigt de ziel uit elke omgeving.

En als ik zeg: leuk hoor, grasveld en wat plantjes, bedoel ik natuurlijk niet dat iedereen z'n tuin vol moet gaan gooien met bereklauw. Dacht niet dat dat uitleg behoefde...

TancredvanTiberias2 | 11-06-23 | 11:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog sterker; het zijn bedrijfsvloerplaten van 2x2 meter. Inclusief stalen rand, toe maar.

De vries, Henk. | 11-06-23 | 09:01 | 11

@AntiZanicz | 11-06-23 | 10:10: Mee eens. Een beetje auto is minstens twee meter lang, en er passen toch echt twee van die platen onder die geparkeerde auto's linksboven in.

Met_baard | 11-06-23 | 12:04
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland