Goh. Ook onderwijs loopt vast op asielinstroom
Om de alliteratie "onderwijs loopt vast op omvolking" maar te vermijden
Mooi toeval dat de thumbnail van bovenstaande video een asielzoeker in beeld brengt die zegt "zonder taal kom je nergens", want dat maakt hem al meteen intelligenter dan alle beleidsmakers van D66, die liever de Nederlandse taal als norm laten vervagen dan te erkennen dat we te veel vreemde taaltjes in het lokaal krijgen. Want dat is de portee van deze Nieuwsuur-reportage: in het kielzog van de asielstroom komen te veel nieuwe kinderen aan land, waarvoor geen plek is in de klaslokalen. Een meneer die Brandwacht heet - what's in a name, zeg je dan in goed Nederlands - neemt ons even mee naar de situatie op een school in Wageningen. Meneer Brandwacht geeft ook wiskunde en dat komt goed uit, want het nuchtere sommetje van de ongebreidelde asielinstroom is dat de balans van een overdaad aan asielaanvragen niet alleen een tekort aan opvangplekken ontstaat, maar ook een tekort aan ambtelijke capaciteit, een overvraging van politie, hulpdiensten en zorg, een tekort aan huizen en dus natuurlijk ook een tekort aan lessenaars & leerkrachten.
De overvraagde leerkrachten niet te na gesproken maar iedereen met een paar ogen en een basisschooldiploma uit betere tijden kijkt al jaren toe hoe Nederland vastloopt. Maar ja, Mark is alleen maar bezig met zijn Gave Baan™️ en Mirjam wil later graag naar de hemel en voor allebei loopt de route naar hun persoonlijke doelen via de klapzaaltjes van hun eigen congressen, niet via de buslijnen naar Ter Apel of door de overvolle klaslokalen met asielkindjes die op achterstand beginnen, ongeacht hoe dapper en gedienstig de docenten op hoop van zegen hun emmertjes maatschappijwater naar de zee dragen. Maar van het overspoelde COA tot in de overvolle klas: als je de aandacht en energie over alles tegelijk moet verdelen en dus overal maar een klein beetje kunt betekenen, krijg je nooit meer iets af. Hoe je als land op een burn-out afkoerst, Mark en Mirjam verzorgen een masterclass maar betalen zelf nooit eens de rekening.
Social
Social
"Mark, schiet op"
Reaguursels
InloggenHet feit dat het aantal kinderen dat 'gewoon' Nederlands is en de taal niet spreekt wordt hier wel angstvallig vermeden.
Wojooo bro.
Wat figuren als Bikker altijd schijnen te vergeten is dat het niet alleen om die 70.000 gaat van dit jaar maar dat we al tientallen jaren de ene na de andere golf migranten hebben "mogen" verwelkomen waardoor we inmiddels met miljoenen mensen zitten die ondanks de enorme hoeveelheden geld die er zijn uitgegeven nog steeds slecht of helemaal niet mee kunnen komen in de maatschappij en al helemaal nooit ook maar iets netto hebben bijgedragen. Die teren al jaren lang op de door anderen opgehoeste verzorgingsstaat. Dat is simpelweg niet vol te houden. Nog los van het feit dat de oorspronkelijke bevolking dit in meerderheid ook niet wil maar wel middels achterlijk hoge belastingen gedwongen wordt daar aan mee te betalen.. Gelet op de enorme problemen die eerdere groepen migranten veroorzaken ( criminaliteit, opmaken verzorgingsstaat. woningnood en overbevolking om maar wat te noemen), zit ik persoonlijk niet te wachten op nog meer gelukzoekers. Zeker niet omdat het gros van wat zich als asielzoeker aanmeldt hier eigenlijk niks te zoeken heeft maar gokt op een beter bestaan hier ten koste van degenen die hier oorspronkelijk vandaan komen. Zolang er geen waterdicht systeem is om gelukzoekers te weren moeten de grenzen dicht. Zo niet dan gaan we aan onze eigen tolerantie en naïviteit ten onder....
De CU-Christenhonden zijn barmhartig tot iedere prijs.
Over 40 jaar zullen ze zien dat zij voor wie ze zo barmhartig zijn geweest, net zoals de Turken dezer dagen, het liefst op een dictator stemmen. Dat men niet na al die jaren nog steeds niets op heeft met onze vrijheden en het land dat hen zoveel heeft gegeven.
Schattig: hoe kun je omvolken wat al braaf volgens Liberale doctrine verkocht en versjacherd is? Betaalbare woningen zijn in handen van (professionele) beleggers of Boomers, banen zijn kapot-gemarket of over-typte Nep-ZZP baantjes, de maak-industrie is verkocht aan Azie, en in NL is er een overschot aan bullshit-banen en via belastingvoordeel gesubsidieerde flutbaantjes voor de bloenmen van het grootkapitaal. Mensen die hier lopen te janken over overvolle klassen: waar waren jullie toen het onderwijs kapot bezuinigd werd? Die paar asielzoekers zijn het probleem niet. Het probleem is de op Liberale markt geschoeide markt Economie. Het probleem is Kapitalisme. Als we alle pensionado's verplicht laten oprotten naar van die half-lege dorpjes in Frankrijk, Italie en Spanje, is er ruimte ZAT!
typte = hypte. Stop de klok.
Wat een al een eeuw achterhaalde stalinistische onzin bij elkaar.
Wat is er liberaal aan de woningmarkt?
Overheidsbeleid zoals een bouwstop? Overheidsbeleid zoals ongecontroleerde massa-immigratie?
Overheidsbeleid zoals huursubsidie en hypotheekrenteaftrek?
Niet beleggers, maar vraag en aanbod bepalen de prijzen.
En die bullshitbanen zien we vooral bij de almaar groeiende overheid. Precies ja; dat is wat links altijd wil, een zo groot mogelijke overheid die zo hoog mogelijke belastingen heft.
Het onderwijs is niet kapotbezuinigd, integendeel. Google maar eens wat daar jaarlijks naartoe gaat. Maar dat gaat naar de bullshitbanen. Die naast overbodig en peperduur vooral ook ontzettend verstorend zijn. Nota bene de PvdA heeft daar 10 jaar geleden al een mea culpa aan gewijd; decennialange "onderwijshervormingen" en regelmatig veranderende wet- en regel- geving hebben het onderwijs geschaad. Een kleinere overheid had dat kunnen voorkomen.
Het kapitalisme is juist wat altijd welvaart brengt. Hint; daarom leidden socialisme en feodalisme nog nooit (echt nooit) tot een ietsje pietjse welvaart.
Echt liberalisme maakte ons vrij en welvarend, tot de staat zich overal mee ging bemoeien.
En waarom zouden de mensen die dit land hebben opgebouwd moeten oprotten? Waarom zouden de mensen die decennialang belastingen en sociale premies betaald hebben moeten oprotten? Er zijn toch zat gewelddadige derde wereldlanden waar jij kunt gaan wonen als je vrede, vrijheid, tolerantie en welvaart maar niks vindt?
CU leider Bikker: '70.000 asielzoekers is op korte termijn te dragen'
Nee k#t met vingers, dit is niet te doen want je hebt ze niet voor de korte termijn, noch is het een eenmalig iets.
Dit jaar een verwachtte plus van 150.000 fte en met de resultaten uit de voorbije jaren kan je nagenoeg aannemen dat dit aantal tot en met een 2030 elk jaar met een exponentiële groei van 10% in aantal zal stijgen.
Lekker Bikker, waar gaan wij tussen nu en eind 2030 in het meest zwarte scenario een 2.000.000 vluchtelingen extra huisvesten, of in het minst slechte geval worden het er nog "maar" 1.350.000 fte aan vluchtelingen?
Ja en dan nog gezinshereniging daarna.
@kuus | 04-06-23 | 20:32:
Dat is dus een veelvoud daarvan. Men kan nauwelijks achterhalen of de Mo's, de Ali's en de Tamara's wel echt familie zijn. Dit mede omdat betrouwbaar papierwerk niet de sterkste eigenschap is van shithole countries en dat een ticket hiernaartoe voor hen met huis, uitkering en gezondheidszorg for life in het vooruitzicht, werkelijk de JACKPOT !! is.
Wie zal daar niet een leugen(tje) voor eigen bestwil tegenaan gooien.
Andere vraag: Hoe vaak wint u eigenlijk zelf in het leven de Jackpot?
Ik vraag dit omdat elke statushouder heeft hem namelijk wel gewonnen heeft.
Het onderwijs wordt al jaren verwaarloosd door de vvd, wat gek is voor een partij die zich liberaal noemt. Gevolg is een tekort aan leerkrachten vanwege werkomstandigheden en magere beloning. Op de één of andere manier gelooft vvd niet in marktwerking als het aankomt op tekorten in onderwijspersoneel. Daar bovenop komt een grote groep nieuwkomers, waarvan waarschijnlijk meer dan de helft Oekraïners zijn en dus geen asielzoekers. Helaas zijn de artikelen waar GS naar verwijst nogal vaag over wat voor soort nieuwkomers het betreft of over aantallen.
Niet waar. Bij elke formatie in de afgelopen jaren eist ddr666 keer op keer extra geld voor onderwijs en er zijn.in totaal inmiddels miljarden extra beschikbaar tov jaren geleden. En het gaat maar door. De afschaffing van de studiebeurs jaren geleden was geen bezuiniging: al het vrijgekomen geld ging naar onderwijs. Nu de studiebeurs weer terugkomt, komt het geld uit de grote pot: per saldo weer miljoenen extra naar het onderwijs. Een zinloze excersitie, want de besteding zal vast en zeker naat nog meer ddr666 deskundigen gaan:
www.geenstijl.nl/5170706/advies-stop-...
@ZomaarEen | 04-06-23 | 16:16:
D66 komt inderdaad wel op voor goed onderwijs, maar ik had het over de vvd. Er is veel geld naar onderwijs gegaan, maar niet naar het zorgen voor behoud van leraren. Deels zit dat in loon, dat bij aanvang wel marktconform is maar later in de carrière niet, deels zit het hem in de neiging om vooral managers en "onderwijsdeskundigen" aan te nemen ipv leraren. Tekorten in het onderwijs is iets dat je ver van tevoren aan ziet komen, maar waar je ook ver van tevoren op moet anticiperen. Je ziet dat de golf babyboomers nu het onderwijs aan het verlaten is. Nieuwe onderwijzers kun je niet in een maand opleiden.
@* Il Principe * | 04-06-23 | 16:25: moet helaas terug grijpen naar professor Pim. Als een overheidsinstantie zeer inefficiënt werkt dan heeft extra geld toekennen geen enkele zin want het zal vooral besteed worden aan nog meer overhead en niet daar waar het nodig is terecht komen. Onderwijs, zorg, uwv, belastingdienst noem maar op. Je kunt er net zoveel extra geld inpompen als je wilt, het zal sneller verdampen als sneeuw bij 30 graden in de zon.
Niks extra geld. Er gaat elk jaar een nieuw recordbedrag naar toe en de kwaliteit (= het leerresultaat) daalt nog harder dan het tempo waarin er extra geld wordt ingezet. Het systeem moet volledig gereorganiseerd worden. Er worden enorme bedragen besteed aan het bijhouden van de vordering van de individuele leering ipv deze goed onderwijs te geven. Ontsla al die mensen die als taak hebben de leerlingen in de gaten te houden en stel leerkrachten aan. Dan blijven er bakken met geld over en gaat het leerresultaat omhoog
Goh, zou dit uitgebreid in alle kranten te lezen zijn of moet nederland vakkundig onwetend gehouden worden von alle D66 en VVD ellende. Ik wens vanuit het diepste van mijn hard alle VVD en D66 stemmers op dagelijkse basis de geneugten van import toe.
Ik denk dat het nog heel even duurt voordat echt iedereen, links of rechts, doorheeft dat ons land nieuwe stroom aan asielzoekers, hoe zielig we ze misschien ook vinden, niet meer aan kan. Alle voorzieningen zoals wonen, zorg, onderwijs zijn inmiddels overbelast. Of we moeten er voor kiezen de asielzoekers niet alleen op het gebied van wonen, maar ook op het gebied van zorg en onderwijs laten voorgaan, Dat laatste zie ik nog gebeuren ook.
De oplossing voor het Nederlandse / Europese asielprobleem ligt niet in Nederland of Europa. Het ligt in de herkomstlanden. Je zult daar de levensomstandigheden moeten verbeteren zodat mensen geen reden meer hebben om hier naar toe te komen.
De enige andere oplossing is om het hier nog veel slechter te maken dan in de herkomstlanden.
@Der Doktor | 04-06-23 | 15:42: Denemarken lukt het anders prima om immigratie te beperken.
@Der Doktor | 04-06-23 | 15:42:
Daar is Rutte dan ook mee bezig, stapje voor stapje sloopt hij Nederland totdat het hier slechter is dan in de landen van herkomst van asielzoekers.
@Der Doktor | 04-06-23 | 15:42: Nee. De aasgieren komen af op stervend Europa.
@Der Doktor | 04-06-23 | 15:42: Mensen zullen altijd een reden hebben hier naar toe te willen komen.
Wat een ramp weer. Ook bij de CU kunnen ze het nu vergeten. Is er eens een vrouw aan de top en dan begint die weer meteen slaafs Rutte te volgen. Wat een dommigheid. Laat die 70 duizend asielzoekers maar naar die heilige dorpen gaan waar de CU in de meerderheid is. Kunnen ze elkaar ....
Echt D66: taal- en onderwijsnorm loslaten, maar vasthouden aan stikstofnorm.
Immigratie is een ontembare natuurkracht maar voor het wereldklimaat hebben we een knopje.
Inburgeren leer je niet bij McDonald's .
Of KFC.
Zo leren ze nooit netjes met mes en vork eten.
In de comments een tweet van een zekere Wilmie Mathilde (Tilly), jawel, een trans-woman : "In 1914 ving Nederland een miljoen Belgische vluchtelingen op en nu gaan we zeuren over 70.000? Maar ja dit zijn zwarte en bruine mensen uit Afrika en het Midden-Oosten en geen blanke Belgen. Gore racist."
Tilly vergeet dat die Belgen cultureel compatibel zijn met Nederlanders, en dat zij na afloop van WO 1 weer naar Belgie terugkeerden. Met huidskleur had het al helemaal geen fluit te maken.
Zou ze het ook een idee vinden om dat geëlektrificeerde hek bij de grens weer in ere te herstellen, net als tijdens WO-1?
@_pacman_ | 04-06-23 | 13:48: Heh, de moeite van het proberen waard !
Tilly heeft gewoon gelijk. Daarbij zijn mensen uit Afrika en het Midden-Oosten echt dol op transgenders!
Tussen de 1milj Belgen zaten wel apothekers,leraren,dokters enz.Over dankbaarheid maar niet te spreken.
Tilly snapt het niet. België en Nederland zijn buurlanden. Het was slechts 1 grens om het onveilige, door oorlog verscheurde België te ontvluchten. Zodra de oorlog voorbij was, gingen ze weer terug om het land op te bouwen.
En hoe zit dat met de gemiddelde vluchteling? Hoeveel grenzen heeft die overschreden? En hoeveel gaan er terug?
Tillen vergeet ook erbij te vermelden hoe die Belgen hier werden opgevangen werden.
Zonder enige vorm van luxe en zekerheid.
We moeten het beter uitleggen. De asielinstroom is een kans, geen probleem.
Ja wat wil je! Als het onderwijzend volk en het journaille zoveel op D66 heeft gestemt, krijgt men de reactie hierop! Misschien wat harder werken en niet zulke lange vakanties?
Jij weet waar "het onderwijzend volk" op heeft gestemd? Knap hoor.
@wapster | 04-06-23 | 13:43: grosso modo wordt er in het onderwijs daadwerkelijk links tot extreem links gestemd, daar zijn gewoon onderzoeken naar gedaan. Uiteraard zal er ook best een verdwaalde PVV-er of VVD-er tussen zitten maar die moet je met een lampje zoeken. Wereldvreemde parttime juffies die GL of D66 stemmen zijn er echter voldoende.
@_pacman_ | 04-06-23 | 13:46:
Ik denk ook wel dat progressief links er naar verhouding meer stemmen trekt dan gemiddeld. Of het echt heel veel is, weet ik niet. Juist uit het onderwijs komen toch de verhalen naar boven over thema’s die niet meer besproken kunnen worden in de klassen: Tweede Wereldoorlog, seksualiteit, geloof, vrijheid van meningsuiting.
Mogelijk dat er meer PVV, JA21 zit dan je denkt, alleen dat zeggen op je werk, is not done, bij meer banen wel.
@_pacman_ | 04-06-23 | 13:46: Zou u dat lampje alstublieft even ergens anders heen willen schijnen?
Deze docent stemde zeker weten niet op een partij ter linkerzijde van het spectrum.
Een aantal collega's daarentegen zeker weten.
Zie hier de Haagse waanzin. Men denkt wel effe met een draai aan de thermostaat het klimaat te kunnen veranderen vanuit Nederland (proest) maar het migrantenprobleem is ons overkomen en kunnen we niks aan doen aldus oa VVD prominent Kamp ooit.
Ik heb overigens het cv bekeken van mevrouw Bikker want je wil toch weten waar je over praat maar daar word je niet echt vrolijk van. Weer zo'n gristenmeisje die linksaf is geslagen.
"Waarom slaan christenen altijd weer linksaf?"
www.ewmagazine.nl/opinie/blog/2017/05...
Artikel uit 2017 maar nog steeds van toepassing.
Hun god was links.
@ebonk | 04-06-23 | 14:01:
Ik denk dat je de bijbel dan niet zo goed gelezen/begrepen hebt.
Studeerde vreemdelingenrecht hoorde ik laatst. Geen verrassing dus.
Een deel zal niet zo links zijn, de orthodoxere stromingen niet lijkt mij. Het is wel zo dat het een religie is van alles willen verbeteren en vooral de onmiskenbare fundamenten van dwang. Dat calvinistische krijg je er niet zo maar uit.
Het oude verhaal van de Bijbel met goed en kwaad, zonde, verlossing, past zich moeiteloos aan bij een nieuw geloof en nu rond klimaat en vluchtelingen.
Toch snap ik inderdaad dat zo links worden van de CU niet. Voorheen had je de GPV en die waren toch wel rechts, al was het een partij die ook sterk waren op natuurbescherming. Dat was toen trouwens nog op een normaal niveau. Er is ook niks mis mee met zorg voor natuur en medemens, maar keuzes maken hoort er bij, niet alles kan en daar zijn CU Christenen net zo verwend in geraakt als progressief socialisten; alles moet kunnen, “ik, ik, ik ik wil”.
Links = Christendom minus een god.
Het ziekelijke gedweep met de 'zwakkeren' en het ostentatief deugen zijn hiervan een voorbeeld.
@Nuuk | 04-06-23 | 14:24: U gaat nooit naar de kerk denk ik. Ik soms wel, naar de Nederlands-Hervormde Kerk. Wat daar zondags zit, stemt vrijwel allemaal CU. Linksig, naief, wereldvreemd, het o zo goed bedoelend maar niets snappen van hoe de wereld in elkaar zit.
In zekere zin volkomen de weg kwijt.
In de streng gereformeerde kerken zit het volk dat SGP stemt. Dat is heel andere koek. Zij snappen paradoxaal genoeg de wereld veel beter en begrijpen ook beter hoe gevaarlijk de wereld kan zijn.
Ze hebben allemaal een trauma! Dan kan je nooit meer Nederlands leren joh!
Zou Bikker het doorhebben? Nog een paar jaar import en dan is het met de Christenen in dit land ook afgelopen.
Maar ze gaat zelf naar haar hemel, want ‘goed barmhartig’ geleefd. Dat ze miljoenen mensen daarmee in een poel des verderf stort wil ze niet zien. En daarom is religie weerzinwekkend.
Christelijken kennen een stuk of wat manco's. Mínstens één ervan hebben ze met moslims gemeen. Het échte leven begint na de dood. Dus hier op Aarde geven ze rustig alles op als ze maar deugen, inclusief alle Christenen, want die gaan toch naar de hemel. Voor een moslim kan nog gelden dat niet-moslims afleiden vh juiste geloof en dus vijanden zijn die wellicht tijdelijk andere moslims kunnen helpen de islam sterker te maken. Dat is vanuit geloofsperspectief allemaal heel logisch en goed.
Naïviteit grenzend aan kwaadaardigheid.
@Wattman | 04-06-23 | 14:02: Ja, dat is inderdaad wat het is.
Misschien kunnen ze alvast op de basisschool beginnen met arabisch! Om het in Femke haar woorden te houden, die mensen hebben al zo’n lastige tijd meegemaakt, misschien is het tijd dat wij Nederlanders ons aanpassen.
De autochtone NL-er moet, vanwege het hebben van een kabinet dat weigert te acteren inzake de asielcrisis, inleveren op het gebied van; huisvesting, zorg, veiligheid, onderwijs, financiële draagkracht, privacy en arbeidsmarkt. En wat krijgt men voor deze offers terug van Rutte en co?
Mirjam heeft volgens mij een chromosoom te veel.
Dit is geen onderwerp meer om een compromis te sluiten met die deugende Bikker.
Alleen keihard ingrijpen kan ons behoeden voor een ramp.
de egalitaire multiculturele samenleving met eenhoorns, potten met goud en hoorn des overvloeds aangevoerd door PvdA , Groenlinks en D66. VVD doet mee anders pluche weg. In de harde praktijk wordt het tegenovergestelde bereikt taalachterstanden , werkeloosheid, woningnood, korte lontjes agressie en criminaliteit in uw wijk en in uw dochters. Geboden 'toekomstperspectief' van Rutte en coalitie kansloze banlieus zoals Brussel en Parijs en overlast door 'jongeren' in zwembaden en op treinstations
Het dient ook maar eens gezegd: het is de verdienste van CU's Mirjam Bikker dat ons land het meest vergaande gezinsherenigingsbeleid heeft (de 'nareizigers'- de jonge mannen worden eerst vooruitgestuurd). Haar referentie voor Jemen, Oeganda en Somalië is vanzelfsprekend het gereformeerde gezin te Ermelo.
Er is nog genoeg ongeschoold werk wat in Holland gedaan moet worden
Werken is een vies woord,weetjetoch.
Als ze willen werken dan had niemand er problemen mee
Leer eerst het verschil tussen Holland en Nederland. Een 4 minuten durend videootje om je op weg te helpen; www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc
Dit heeft impact op alles. Zeg ik al jaren. Als je zoiets massaals toelaat moet je ook een strategie hebben.
Meer huisartsen
Meer artsen
Meer leraren
Meer scholen
Meer huizen
Betere infrastructuur
Meer GGZ
Meer gevangenissen
Etc.etc.
En je kan dat echt de politiek verwijten. Regeren is vooruitzien.
En dus acteren op ontwikkelingen zeker degene die je zelf in gang zet zoals dit.
Duur betaalde functies die ernstig verzaken.
Diep triest.
En als je zoveel importeert waarvan je weet dat het geld kost en levenskwaliteit die naar beneden gaat, moet je daar ook eerlijk over zijn.
Mijn zoon was een jaar of 9 toen hij 's middags thuis kwam. Op zijn overwegend blanke lagere school waren er tussen de middag de befaamde overblijfmoeders. In dit geval vooral hoofddoeken en Surinaamse dames die zo een uurtje per dag bijverdiende. Zijn klas was onrustig, druk en luisterde niet. De overblijfmoeder riep hem toe met 'n vet Surinaams accent:
"Zet die boek neer!"
"Euh, het is: Leg het boek neer, juf", antwoordde hij.
Overblijfmoeder boos. Dit was in 2014.
Juist ja, de wetten om de toestroom de kunnen ondervangen of te kunnen opschalen zijn al geschreven. Voorstellen die een beetje hout snijden vanuit kabinet voor terugdringen: 0
Maar, na 4 kabinetten die de toestroom zouden terugdringen en raddraaiers terug zouden sturen zal het diezelfde club ongetwijfeld nu wel lukken.
70.000 is een nogal abstract getal voor mevr Bikker,
70.000 is grofweg heel Lelystad.
70.000 is 1,5 keer de Johan Cruyff arena vol.
70.000 is 15 grote cruiseschepen vol.
70.000 is 1.400 volle stadsbussen.
70.000 mensen wonen gemiddeld in 35.000 huizen, het dubbele van wat er gebouwd wordt.
De ellende is niet te overzien.
En dat elk jaar. Bizar dat er niet een beetje wordt ingegrepen.
Het wordt hier Caïro 2.0 met dezelfde levensstandaard, iedereen arm. En heel druk.
En dan hebben we ook nog de nareizigers, en de nareizigers van nareizigers.
Vervolgens stichten die gezinnen, die volgens Aboutaleb "minimaal 3 generaties nodig hebben om te integreren".
Klein detail; omdat er steeds huwelijkspartners uit hun thuislanden worden gehaald komt er nauwelijks een derde of vierde generatie; voor de meesten is tweede generatie het hoogst haalbare.
Ja het is echt bizar, en ik ken werkelijk niemand die het een goed idee vind om jaarlijks 70.000 gelukzoekers binnen te laten, maar de mensen met wie ik het bespreek kennen ook niemand die het een goed idee vinden, wie vind het dan wel een goed idee en waarom gebeurt het in een democratie ? Is het soms omdat van democratie al lange tijd geen sprake meer is ?
Het wordt ook druk onder de bruggen en we krijgen een grote dozen tekort.
@Dandruff | 04-06-23 | 12:19: Daar wordt overigens ook flink mee gesjoemeld. Partner uit land van herkomst halen, jaartje wachten, scheiden, meteen allebei nieuwe partner uit land van herkomst halen.
@Asteroid-B612 | 04-06-23 | 14:47:
Dit gebeurt echt volop, en de autoriteiten vinden het prima en wij mogen ervoor betalen want geen enkele controle/handhaving, internationale verdragen, blablabla. Het is pure polygamie gefaciliteerd door de staat gefinancierd door de werkende burger..
Uit het artikel blijkt niet dat probleem de asielzoekers is. Wel staat er een verwijzing naar Oekraïense leraren die zijn ingeschakeld. Beetje onzorgvuldig?
Beetje onzorgvuldig gelezen door u?
@JJMS | 04-06-23 | 12:28:
Oekraïners zijn geen asielzoekers. Wel zitten er veel in de opvanglocaties.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/opva...
@* Il Principe * | 04-06-23 | 12:44:
Dat weet ik, daarom wordt er in het artikel ook onderscheidt gemaakt tussen asielzoekers en Oekraïners. Voor de laatsten gelden er blijkbaar andere regels dan voor de eersten. Dat willen ze nu rechttrekken omdat asielkinderen op dit moment geen passend (of geen) onderwijs krijgen. Wegens? Juist, capaciteit. “De spoedwet die volgende week naar de Tweede Kamer gaat, moet de verlaagde eisen nu mogelijk maken voor alle leerlingen die nieuw in Nederland zijn.“
@JJMS | 04-06-23 | 12:59:
Yes, lijkt erop dat de tijdelijke toestroom van Oekraïners nogal wat capaciteit opvreet ten koste van de andere nieuwkomers.
@* Il Principe * | 04-06-23 | 13:02:
Lenige conclusie.
@JJMS | 04-06-23 | 13:13:
Verrot artikel, wat dus al eerder mijn conclusie was.
Er zijn hier ook busladingen vol vierde-generatie dubbelpaspoortigen die onze taal niet of slechts gebrekkig machtig zijn, dus het is niet alleen een capaciteitsgebrek in het onderwijs...
Je Kunt niet van vierde generatie spreken als je steeds nieuw bloed importeert. 4e generatie betekent dat ouders en grootouders allemaal in Nederland moeten zijn geboren. Zodiac er een buitenlandse link tussen zit begin je opnieuw te tellen. Vandaar dat de meeste afstammelingen van de eerste lichting nog steeds pas tweede generatie zijn.
gesanctioneerde onwil.
Asielbeleid, Stikstofbeleid, huisvestingsbeleid, toeslagenschandaal, om er maar een paar te noemen. Wanneer gaat de roverheid inzien dat een minister deskundig moet zijn op zijn departement? De Jonge op huisvesting? Kaag op financiën? Ollongren op defensie? Die mensen zijn totaal niet deskundig op hun eigen ministerie. Hoe kan je dan verwachten dat er iets goed gaat? Zet een bankman op financiën, een oud generaal op defensie, een bouwondernemer op huisvesting en ga zo maar door. Het kan zo simpel zijn. Gewoon binnen de menselijke maat zaken doen. Alles wat er nu gedaan wordt is op basis van techno, op basis van excels die moeten kloppen. Dat daardoor de gewone burger in de verdrukking komt is dan maar zo. Maar gelukkig leven we in een gaaf land.
Ik denk dat dat deels het probleem is. Je kunt de beste minister op huisvesting hebben, maar als er 70000 nieuwe NLers komen elk jaar, valt er niet tegenop te besturen.
Het gaat niet alleen om deskundigheid, hoewel u daar volkomen gelijk in hebt.
Maar het gaat ook om de bereidheid om daadwerkelijk in te grijpen in zaken die overduidelijk uit de hand lopen.
En DAAR zit het grootste probleem: onze politici lossen geen een probleem op, sterker nog, ze veroorzaken alleen maar steeds meer problemen.
Je hebt het over onkunde maar daar ligt nog een kwalijkere laag bovenop namelijk bedrog en oplichting. Het Jomanda gehalte van de VVD religie is hoog, geloof in mij en het komt goed. Niet dus.
Helaas vind ik Kuipers op Volksgezondheid nou ook niet direct schitteren.
Maar het idee is verder wel ok.Of een zakenkabinet mag van mij ook.
Het enige verstandige geluid dat ik van de VVD heb gehoord, en überhaupt vanuit de politiek sinds lang, is van Henk Kamp, afgelopen week bij Sven op 1. Helder betoog dat instroom beperking mogelijk is zolang de politieke wil er is.
Henk Kamp was er de afgelopen decennia gewoon bij hoor toen de sluizen werden opengezet. En nu opeens is hij verstandig. Henk Kamp is gewoon een lul.
Als je geld hebt zorg je dat je kinderen op een privéschool zitten, zeker in stedelijk gebied.
Waarom Nederlands leren? Met Engels kun je overal (en op het internet) terecht.
Ik meen dit overigens serieus.
Het zou grappig zijn als GS ook in het Engels werd gepubliceerd. Ik denk dat het naadloos zou kunnen. Maar ja, de onderwerpen zijn vaak lokaal Nederlands, en veel buitenlanders zullen niet ONZE typische sarcastische humor begrijpen. Behalve, inderdaad, de Engelsen. Engels is ook een directe tak van het Oud-Fries en dus het Indo-Germaans, met ook invloeden van het Latijn en Frans.
Waarom dan niet NL in zijn geheel op laten gaan in Duitsland, of Europa. Ja, wat maakt het uit.
@Nietdanjatoch | 04-06-23 | 12:01: Ik zou er een voorstander van zijn om de scandinavische landen, Duitsland, Nederland, België en Luxemburg bij elkaar te vegen. Een mooie nieuwe vlag ontwerpen en iedereen leert Duits met haar heerlijke grammatica.
Omdat we in Nederland wonen?
Omdat taal een onderdeel van de cultuur is, je geschiedenis, je woonomgeving en het leven van alledag. Kortom, daar voel je je "thuis".
Dat gezegd hebbende vind ik dat elke wereldburger tenminste tweetalig dient te zijn. De eigen taal plus het Engels. Mensen die elkaar rechtstreeks kunnen verstaan zijn minder geneigd om zonder ook maar proberen te praten elkaar de hersens in te slaan.
@de Jager59 | 04-06-23 | 12:05: dat is al een paar keer geprobeerd. Liep iedere keer verkeerd af.
VIDEO: Wilders bezoekt Ter Apel,
twitter.com/geertwilderspvv/status/16...
De nieuwe communie in de CU kerken.
Dit is mijn lichaam, dat voor u gegeven wordt,.......
Dit is mijn bloed, dat voor u vergoten wordt,.....
Dit is mijn land, dat voor u verloochend wordt,...
Mirjam Bikker, schelig gezicht en no tits.
‘Dan gaan andere mensen het ook maar minder treffen’. Religieus fanatisme in een nutshell verklaard.
Morele dronkenschap aan het stuur, fantastisch gezegd. Applaus.
We zitten nog lang niet op de 30 á 40 miljoen die de Tristatecitië aan de Noordzee moeten gaan betranshumanen. Nu is het wel te hopen dat de klimaatmaatregelen helpen om zo de zeespiegelstijging tegen te gaan, want anders kunnen er maar zo zo'n 15 á 20 miljoen verdrinken.
En wat dat onderwijs betreft, dat is toch binnenkort niet meer nodig als iedereen zo'n Musk-hersenchip heeft geïmplanteerd gekregen. De hersenen kunnen dan alle info via de razendsnelle 6G, 7G en 8G ophalen uit de databases van google. Daarbij, AI zal bovendien het echte en serieuze werk doen. De transhumanen 'mogen' dan die taken doen een AI niet kan of niet wil doen.
En nu braaf zijn dan krijg je zo je portie meelwormen en één glaasje gerecycled rioolwater.
Indachtig die grafiekjes deze week: een immense meerderheid wil dit dus niet. Er bestaat geen enkel democratisch draagvlak voor de omvolking.
Zo typisch voor deze tijd dat politici alleen nog maar staan te roepen wat er allemaal moet.
En dan een mond vol over "participatie", wat niks anders betekent dan 'meedoen met wat de Staat wil'.
WE.WILLEN.DIT.NIET.
Volgens mij wil niemand dit binnen de hele EU en daarbuiten.
Oh, u gebruik het woord 'omvolking' dus u bent een racist, en een xenofoob.
Zo rolt het tegenwoordig, zodra je het woord omvolking bezigt, ben je een complotdenker en ben je af.
Of 'omvolking' bestaat, dat doet absoluut niet ter zake, het gaat er alleen om dat je gecanceld moet worden.
Omvolking bestaat uiteraard wel, en is ook een heel oud gegeven. Noord-Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland, die landen zijn allemaal grondig door 'omvolking' veranderd. En er hoeft helemaal geen complot, of zelfs maar een gericht plan, achter te zitten, het gebeurt gewoon.
De vraag is alleen, of je het wilt laten gebeuren, of dat je gaat vechten voor je eigen overleving als land, volk en cultuur, of dat je je volledig onder de voet laat lopen en laat marginaliseren.
@ChalinaRosa | 04-06-23 | 11:50: "Niemand" is natuurlijk niet correct. Bij GL en de CU willen ze dit wel degelijk, en zo zijn er nog wel wat groeperingen, die voldoende verdwaasd zijn om hier ruim baan aan te geven.
Maar, u hebt gelijk, de meerderheid van de oorspronkelijke bevolkinge wil dit - uiteraard - niet.
Toch gebeurt het.
Daar mag u in de eerste plaats de EU voor bedanken, en de VN probeert ook zoveel mogelijk 'migratie' naar Westerse landen te promoten.
@KeesBruin | 04-06-23 | 12:18: Zeker. Iemand riep een tijdje terug dat de rechtse oppositie beter het woord 'bevolkingsgroei' kan gebruiken. Doelt op hetzelfde probleem maar niet beladen.
@KeesBruin | 04-06-23 | 12:18: omvolking is gewoon een feit. Onze eigen mag in het buitenland op zoek naar een huis.
@Piet Karbiet | 04-06-23 | 12:35: 'bevolkingsgroei' is veel te neutraal en suggereert dat er sprake is van een natuurlijk, organisch proces, terwijl de huidige import is gewenst, wordt gepromoot en gefaciliteerd. Alleen niet door de burger.
Waar is de tijd gebleven dat "bikker" een beroep was?
of transporbedrijf.
Interessant genoeg is het woord "bikker" in etymologische zin verwant aan het Engelse "beak", snavel. "Bikken" = eten. "Een graantje meepikken" komt er ook vandaan.
Het dreigement om de stekker uit het kabinet te trekken was tweeledig.
Aan de ene kant om de VVD leden tevreden te houden met een loze belofte.
Aan de andere kant om Sigrid Kaag te vertellen dat het aantal gelukszoekers om laag moet.
We weten allemaal dat Mark Rutte het kabinet nooit zal laten vallen en dat hij hoe dan ook de rit wil uitzitten, wat er ook gebeurt.
Het zal hooguit de spanningen in het kabinet verder op scherp zetten, maar de onderlinge verhoudingen waren al heel slecht, ze zullen nu nog slechter worden, maar het kabinet zal niet vallen.
Bikker (CU) : voor mij is 70.000 asielzoekers te dragen.... voor mij NIET, tuthola met je christenkoppie. (vloekt hard).
Dus snel de grenzen dicht, stap uit al die verdragen waar je dit of dat niet van mag ivm asielzoekers.... mijn land gaat echt naar de kl#te.... en ik heb de jaren 50 nog bewust meegemaakt toen inderdaad de touwtjes nog uit de brievenbussen hingen.
VInden jullie het gek dat ouderen van nu graag weer terugverlangen naar die tijd, als het gaat om bevolkings-samenstelling... en leraren (meesters) hadden we ook genoeg, toen ik naar de lagere school ging was de 2e WO net 10 jaar geleden.
En toch over twee jaar gegarandeerd weer een klinkende overwinning voor de VVD en D66, die dan het CDA moeiteloos inwisselt voor PVDA/GL.
Je krijgt als land wat je als burgers bij elkaar stemt. Dat heet democratie. Burgers vinden de huidige situatie blijkbaar wel best zo. En ik moet nog zien dat BBB over twee jaar weer net zo groot wordt, veel mensen zullen hun huidige stem op BBB hebben gedaan om een "signaal aan het huidig kabinet te geven".
Is toch echt lachen, ´voor mij is 70.000 illegalen te dragen, hoe dan?
Ga je elke dag naar een azc om te helpen?
Mirjam leeft in een droomwereld met haar hemel. Dit soort mensen denken dat ze in de politiek zijn om problemen op te lossen, tegenovergestelde is waar: zij zijn het probleem!
Tijdens het congres van de CU cirkelden er trompetterende engeltjes en vliegende eenhoorns rond het gebouw. Bij de vvd gebeurde iets soortgelijks. Privé-vliegtuigjes strooiden gratis briefjes van vijf euro van multinationals uit over het plebs en er kwam een heus geldschip met 400 miljard euro aan strijkgeldpensioen aan boord voorbij.
Met andere woorden wij kaaskoppen worden steeds meer en meer genaaid met de broek aan.
En ze kussen ons niet eens meer voordat ze ons naaien!
Tss, Mark Rutte. Ik heb verdomme nog meer vertrouwen in Clarence Seedorf die achter de bal gaat staan bij het nemen van een penalty.
Nou nou, dat gaat wel echt ver hoor.
Spitsvondig
Ik geloof niet dat het geheel de schuld is van het kabinet dat er een lerarentekort is. Dat heeft vooral te maken met vervagende fatsoensnormen. Onopgevoede kinderen zijn kudt en met onopgevoede ouders valt al helemaal geen land te bezeilen als het om hun kroost gaat.
Regeren is vooruitzien: er wordt al decennia gewaarschuwd voor een lerarentekort dus tal van kabinetten hadden maatregelen kunnen treffen. Dus jawel, dit valt zeker en volledig ten laste te leggen van Rutte 1-4 en voorgaande kabinetten.
De verhuftering van de samenkeving is eveneens een direct gevolg van lang en consequent bezuinigen op zorg, hulp, het zoekhetmaaruit van de VVD en uiteraard onderwijs.
@Boeliemeister | 04-06-23 | 11:44: boeliemeister, spijker en kop.
@Boeliemeister | 04-06-23 | 11:44: Precies, dit is al heel lang aan de gang en jaar in jaar uit hetzelfde gelul; te weinig leraren, te weinig middelen, te veel rugzakjes en uitzonderingen in de klas, statusverlaging beroepen, verhuftering, bemoeizucht ouders, etc. En dit weten we door het ene rapportje na het andere maar verandering ho maar.
Nadat Sophie Hermans klaar was met haar toespraak zette zij de tas van Mark Rutte neer werd het licht enigszins gedempt en werd de rookmachine aangezet.
Daarna begon zij The Song Of Light te zingen youtu.be/_joUAtYUxgY
We are all together now, to get the power of the light.
Let us all hold hands, open up your your mind.
Lol!
Binnen 18 dagen? Binnen 18 jaar gaat de VVD niets lukken. Binnen 180 jaar gaat de VVD niets lukken. Ze spenderen er wel 180000 nietszeggende woorden aan.
en 1800 miljard Euro als het pensioenpotje wordt opgesoupeerd.
Inderdaad, de teruglopende kwaliteit van het onderwijs heeft helemaal niets met de omvolking en massale import van analfabeten te maken.
D66: "Hebben jullie problemen met vreemde luchtjes (talen) in portieken?
Het enige dat in dit land nog stabiel is, is het kabinet.
En de instroom
CU leider Bikker zegt dat 70.000 asielzoekers op korte termijn te dragen zijn, gelukkig is er nu een leeg ziekenhuis in Hilversum. Als daar dan iemand gestoken wordt is het nieuwe ziekenhuis gelijk om de hoek.
Wir schaffen das!
Check even in welke steden en wijken het tekort aan leerkrachten het grootst is en je weet welk probleem daar speelt. Het onderwijsveld bijt echter nog liever zijn/haar/hen tong af dan dit probleem te benoemen, maar als het even kan, stemt het met de voeten.
Extra docenten voor corona herstelprogramma`s
Extra docenten voor asielzoekers
Extra docenten om vakmensen op te leiden voor de energietransitie
Extra docenten om zorgmedewerkers op te leiden voor de vergrijzing
Extra docenten voor burgerschaponderwijs
Extra docenten voor psychische hulpverlening. nos.nl/l/2470363
Elk probleem in de samenleving wordt opgelost met extra docenten. Ze zijn daar niet altijd voor opgeleid, hebben daar niet altijd voor gekozen en ze zijn geen schaap met vijf poten die overal talent in hebben. Het concept dat iedereen zijn specialisme heeft, ontgaat het kabinet. Scholen zijn een soort rond archief voor alle kabinetsproblemen.
Die docenten zijn sowieso niet meer te vinden. Die zijn al een tijdje op. Werkdruk, veiligheid of een salaris waarmee je niet een huis kan huren of kopen. Het gebrek aan realiteitszin is echt bizar.
Geld kun je in een seconde scheppen, mensen niet.
rutte heeft een docentenboom in zijn tuin, even schudden en ze vallen eruit.
@jan huppeldepup | 04-06-23 | 11:24:
Helaas, aan die boom bleken alleen onderwijsmanagers, onderwijsdeskundigen en onderwijswoordvoerders te hangen.
Je kunt met enkele eenvoudige maatregelen de genoemde problemen aanpakken en in één keer ook nog eens het onderwijs inclusiever maken door de huidige niveaus en eisen in het onderwijs aan te passen. Dat zal ook gebeuren.
Met iets meer visie had men de peilers van de samenleving niet aan hun lot overgelaten. De markt, geen contracten kunnen krijgen, massa ontslagen. Investeren in iets goeds voor de lange termijn is blijkbaar heel ingewikkeld.
De 40.000 ontslagen handen aan het bed wandelen ook nog ergens, want dat waren jonge mensen die graag een huis wilden kopen.
Er zit natuurlijk ook een prachtig hiaat in het denken. We moeten arbeidsmigranten hebben want die moeten de vergrijzing opvangen. Maar die arbeidsmigranten vergrijzen ook, hebben ook zorg en onderwijs nodig en huizen. Willen ook allemaal een auto. Dus hebben we nog meer arbeidsmigranten nodig die ook weer allemaal onderwijs en zorg nodig hebben en willen wonen en die ook ouder worden en dus... enz.
@Zapata10 | 04-06-23 | 11:36: Kortom de samenleving is een soort piramidespel, er zijn steeds meer mensen nodig om de zaak aan de praat te houden. Iedereen met een normaal functionerend stel hersens kan bedenken dat dit niet tot in het oneindige zo kan doorgaan. Maar verwacht van de polletiek geen langetermijnvisie om hier iets tegen te doen. Het enige dat ze doen is de sluizen wagenwijd openzetten.
Je kunt niet de kool en geit sparen. Als je het land eerst afknijpt met een klimaatbeleid op basis van acute crisis, en een stikstofbeleid op basis van wensdenken en modelletjesdenken, dan begint alles vanzelf al te piepen en te kraken. Als je dan ook nog eens de bevolking explosief laat groeien met importvee dat economisch niets bijdraagt, dan moet het niet verbazen dat alles vastloopt: De huizenmarkt, de wegen, het onderwijs en de zorg.
Rutte kan mooi praten, maar hij kan niet poetsen. Daarom tijd voor iemand anders.
Maar waarom moet het onderwijs Nederlandstalig zijn? Laten we overschakelen naar het arabisch. Asielzoekers hebben zo geen taalproblemen meer. Nederlandse kindjes kunnen ook arabisch leren zodat ze klaar zijn voor de maatschappij van morgen.
Nederlands spreken is belangrijk. Daarom spreken alle obers in amsterdam en alle professoren op de universiteiten vloeiend ned...... oh wacht
Als ik op een terras ga zitten in Nederland en de ober spreekt mij gelijk aan in het Engels of willekeurig ander taal dan sta ik gelijk op en ben weg.
Wereldvreemde politici hebben vast nog nooit gehoord van Healey's first law of holes.
"if you find yourself in a hole, stop digging."
Kan Rutte zich niet beter uitdrukken in het aantal asieleisers dat nog binnenkomt wanneer hij een pakket maatregelen denkt te kunnen overhandigen? Dus over nog 3 x 900 = 2700 asieleisers heb ik een pakket samengesteld. De vorige keer dat hij dat beloofde was 36000 asieleisers geleden.
Ja maar hij gaat er nu echt achteraan, of het worden er 3 x 899 de volgende keer of hij gaat het openbaar maken van cijfers verbieden. Er komt dus een rutte oplossing.
Een echte manager dus. Nederland runnen als een bedrijf.
@Adriel | 04-06-23 | 11:23:
Ik kan je verzekeren dat elk gezond bedrijf Rutte er allang uit had gegooid. Of met een strikje erom cadeau gedaan aan de grootste concurrent.
Hugo de Jonge was vroeger toch Juf op de basisschool?
Huisjes bouwen lukt niet, dus tijd om z’n ouwe vak weer op te pakken.
Doe maar niet. Van iemand die niets kan kun je niets leren.
Wanneer hij terug zou komen op school, zou ik mijn kinderen er onmiddellijk van af halen.
Als ik kijk naar de Bijlmer, Spangen, de Schilderswijk, Rotterdam Zuid en Amsterdam-Oost, denk ik: ja, als je mensen uit Afrika en het Midden-Oosten haalt, dan gaat je land ook meer op Afrika en het Midden-Oosten lijken. Dat is helemaal niet erg want wat genieten we enorm van babi pangang.
De wal keert het schip lees ik wel eens , maar als deze regering een vaargeul graaft gaat het schip gewoon verder.
Nee hoor, kijk naar de banlieu in Frankrijk of pakweg Molenbeek in Brussel. Op een gegeven moment zijn 'zij' met meer en wordt de koers gewoon verlegd. Naar meer Islam, meer anti-Westerse ideologie en meer seksisme.
De instroom en zéker ook de nakomelingen ervan hangen met heel hun hebben en houden aan de infrastructuur en gemiddeld intellect van dit landje.
De infrastructuur is totaal onvoldoende en het gemiddeld intellect is dalende.
Wordt nog spannend.
" Der untergang "
Maar dan op een andere manier .
Steiner konnte nicht genügend Kräfte für einen Angriff massieren. Der Angriff Steiners ist nicht erfolgt.
@Louter Leuter | 04-06-23 | 11:17:
Und wo bleibt Fegelein?
@Louter Leuter | 04-06-23 | 11:17: Der Angriff Steiner war ein Befehl! Sie sind Feiglinge! Verräter! Versager!
Jede Nation hat das Gift, das sie verdient.
Es bleiben im Raum: Keitel, Jodl, Krebs und Burgdorf.
Bij de onderwijs werknemers zijn de pro asiel partijen toch zeer populair....
Er komt geen serieus plan van het kabinet en de VVD gaat dat braaf accepteren. D66, CU en GL/vdA, Volt, PvdD, Bij1 vinden de asielinstroom helemaal prima en gaan elke serieuze inperking blokkeren. Rutte gaat vast houden aan de macht en geeft toe en de VVD laat hem niet vallen, want de VVD is verder een lege huls.
Dat zegt Rutte zelf, maar dan politiek verwoord. Ik beloof me in te zetten voor afname van de instroom.
@Gebakschep | 04-06-23 | 11:09:
Veel beloven en weinig geven doet de VVD'er in vreugde leven.
De gifbeker moet helemaal leeg.
Die prent van Sofieke de Tassendraagster der Tassendragers. Schitterend!!!
Die 'Jezus' waar die ChristenUnie-types het over hebben, bestaat die echt?
Ja en hij houdt ook van jou.
@Duwbak_Linda | 04-06-23 | 11:05:
En hij weet dat je gelijk hebt, Phil zegt het.
Jazeker, zit bij dezelfde klaverjasclub als Repelsteeltje en Spiderman.
Er was een Joods historisch figuur waarvan men zei dat hij dingen deed ja. Dat heeft een Jezuïet mij geleerd, en die jongens weten dingen.
@Kouwe Kees | 04-06-23 | 11:06: Groepsknuffel
Wacht maar af, bij het "laatste oordeel" verschijnt hij op een wolk en gaan alle ongelovigen naar de hel.
@Duwbak_Linda | 04-06-23 | 11:11:
*boks*
"Micro agressie!!"
“Bevolking in 2022 bijna twee keer zo snel gegroeid als een jaar eerder”
De bevolkingsgroei in 2022 komt volledig voor rekening van buitenlandse migratie.
227000 waarvan slechts een kwart uit Oekraïne.
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2023/01/bevol...
Die knip-plak met Jomanda is hilarisch trouwens, een klein mondhoekje die omhoog krult.
Hopelijk veel politici die onderling gaan grappen erover, opdat het plaatje over tien jaar nog steeds te pas en te onpas op mag duiken!
Een dag niet over asielzoekers geklaagd is een dag niet geleefd.
yep, ik word er een beetje moe van.
Dan moeten ze maar eens normaal doen. Bier drinken, darten, h.o.h. gehaktbal happen, enz.
Volgens enkele visionairs hier is immigratie slechts een logistiek bestuursprobleem dus dit artikel zal ook wel stemmingmakerij zijn.
Het lijkt erop dat de vastgoedwereld en de dromers een monsterverbond hebben gesloten.
Sinds wanneer mag je weer bouwen dan?
De vastgoedwereld rent momenteel hard Nederland uit.
Dan heb je het niet begrepen.
@Shoarmamasutra | 04-06-23 | 11:02: Als je vastgoed bezit, of het nu hotels zijn of woningen, dan worden die meer waard door de komst van steeds meer mensen.
@Mark Bouwman | 04-06-23 | 11:05:
En ondertussen worden de huren door onvolprezen Hugo gemaximeerd op een lager bedrag dan de onvolprezen Marnix jaarlijks aan belastingafdracht wenst te ontvangen. Los van pooiers met vakantieparken en AZC-locaties is er geen vastgoedbelegger die nog een been in Nederland ziet.
@Joris Beltsin | 04-06-23 | 11:11:
Huizenprijzen dalen, grond is te duur, rente loopt op.
Verder wat jij zegt, Joris.
@Joris Beltsin | 04-06-23 | 11:11:
Maximeren is wellicht niet het meest briljante idee maar er moest wel wat gebeuren aan de absurde scheefgroei. Ik woon in een appartementencomplex met een mix aan koop, sociale en vrijesector huur. De appartementen zijn allemaal identiek, 3 kamers, 70m2 en een redelijk balkon. Sociaal betaal je 780 per maand en als er nu een vrijesector versie vrij komt dan betaalt de nieuwe huurder daarvoor dik 1500 euro pm. In de vrije sector mag je best een paar honderd euro meer vragen voor de zelfde hut maar een verschil van bijna 100% voor een identieke woning is gewoon niet meer te rechtvaardigen..
@normanius | 04-06-23 | 11:24: Bedoelt u dat de sociale huur kunstmatig (te) laag wordt gehouden?
@normanius | 04-06-23 | 11:24:
Wat gebakschep zegt.
De investeringswaarde van een appartument in uw gebouw zal wellicht rond de 300k zijn. Om 6 procent huurrendement te maken is de marktconforme huur dus 1500. Dat is ook nog eens brutorendement (zonder kosten) terwijl de belastingdienst vrolijk stelt dat dit netto is. Een lagere huur is niet te rechtvaardigen en daarom nemen vastgoedbeleggers massaal de benen.
@Joris Beltsin | 04-06-23 | 11:43: Voor 6 procent rendement, dus als je eerst de kosten voor onderhoud, gemeentelijke belastingen, ed eraf hangt heb je een huur nodig van ongeveer die richting de 10% van de WOZ waarde gaat. Als de huuropbrengst 6% is dan is het netto rendement na alle belastingen (incl. box 3) ergens tussen 1-2%. Dan levert een spaarrekening meer op. Alleen bij verkoop levert onroerendgoed dan nog winst op bij waardestijging.
@Gebakschep | 04-06-23 | 11:58:
Het echte rendement is in de afgelopen10 jaar uit de prijsstijging gekomen, als de huur maar kostendekkend was. Er is kennelijk weinig fiducie dat dit komende 10 jaar weer zal zijn.
Zit aan een nieuwe partij te denken: de Pv10^7.: Partij van 10 miljoen (inwoners). Hoeveel zetels zou ik halen?
Zo'n 10 miljoen, verwacht ik.
Nog een geluk dat de taalvaardigheid van de inheemse jeugd al jaren fors achteruit gaat. Dat maakt het gat voor de "nieuwkomers" wat kleiner.
Als 'fossiel' herinner ik me nog wat gewauwel over 'kennismaatschappij' en 'hoog opleidingsniveau'. Fijn om te zien dat de beleidsinitiatieven zo boeiend zijn uitgewerkt: verwaterde diploma's en afgenomen alfabetisering. Yes we can! Gaaf land! Vaasje! Iedereen duizend Euro.
@Otto Normal | 04-06-23 | 11:18: "Kennismaatschappij" kwam dat van d66?
@ChalinaRosa | 04-06-23 | 12:15: Nee, Peter Drucker. Iedereen babbelde hem na.
Bikker, de belichaming van naïviteit en goedgelovigheid.
Een levensgevaarlijk heilig boontje.
Eng mens. Een regelrechte reli-gekkie als je het mij vraagt.
Mormoon
Wildewieven blik heeft ze.
Ik geloof niet dat het naiviteit en goedgelovigheid is.
Eigenbelang zie ik eerder.
Vanavond bij Nieuwsuur: ...'Explosieve groei aantal auto's leidt tot files op de Nederlandse wegen'...
Autohater! :)
Die files worden toch veroorzaakt door het extra asfalt ofzoiets zegt men dan? Zonder wegverbreding hoeft u niet naar het werk en dan wordendw treinen vanzelf leger en betrouwbaarder
Maar dat mag je de lichtgetinte auto's niet kwalijk nemen
@de Jager59 | 04-06-23 | 11:05:
Precies, ze staan niet allemaal in de file.
Zo zwak weer om erop te wijzen dat ze bij de CU allemaal een bril hebben en dikke lippen
Je moet ze niet over een kam scheren (!) maar het is wel juist dat je daar scoort met bijziendheid.
Is al langer bekend. Veel druk op speciaal onderwijs ook. Veel immigratie met normaal iq maar slecht taalbegrip gaan via sbo naar de middelbare. Dat taal bijbrengen vraagt veel aandacht van de juf dus zwakke kids waar de school voor bedoeld is die krijgen gewoon minder aandacht. Komt niet door de juf, die probeert gewoon balletjes hoog te houden. Komt allemaal door vvd beleid. Meer budget en meer leraren zou wel helpen. In plaats daarvan gaan de eisen voor taal enzeaux steeds iets naar beneden. Dat laatste lees ik op GS, dus is het waar.
Beste Sjef, al pleur je de complete staatskas er tegenaan zolang de arbeidskrachten er er niet zijn los je met geld niets op.
Als je zonder taal nergens komt hoe kwam hij dan hier?
Met de bus die een of andere aan D66-gelieerde NGO heeft geregeld nadat hij met een boot van ArtsenZonderGrenzen 2 km uit de kust bij Libie opgepikt werd.
ArtsenZonderGrenzen hangt ook al sinds jaar en dag aan het subsidie-infuus.
Dus als iedereen klaar staat om je reis naar Nederland te faciliteren dan heb je maar weinig woorden nodig.
Smartphone plus leuke video`s over Nederland op Facebook waardoor het lijkt alsof iedereen de hele dag aan het feesten is.
@JipEnJanneke | 04-06-23 | 11:00: Geen geld (ons geld) meer naar ngo´s om mee te beginnen.
Ga dan 14 dagen lang in een klooster zitten als je de taal wil leren.
Als je een noeiwkomer neerzet op zo n plaats met 72 maagden wanen ze zich in de hemel
Welkom liedje zingen gaat.
Dit is allemaal collateral damage die ingecalculeerd is door de Europese machthebbers. Europa raakt op termijn vergrijsd en daar moet wat aan gedaan worden. Deze mensen kijken niet op van al deze in hun ogen kleine problemen. En ook niet wat het voor gevolgen heeft voor de huidige bevolking. Er moeten nieuwe arbeidskrachten komen om de boel draaiende te houden.
Gaat wel lukken met analfabeten in die kennis economie.
@Smoelensmid | 04-06-23 | 10:55:
Dat is ook ingecalculeerd. De derde generatie van deze vluchtelingen moet dan zo geïntegreerd zijn dat ze wel die taak op zich kan nemen. Er wordt niet in jaren gedacht maar in decennia. En natuurlijk ook in vermenging van culturen.
@Smoelensmid | 04-06-23 | 10:55: Daar heb je expats Kumar en Muhummad uit Punjab, India voor.
Ik mis iets in de logica. Nu voegt de politiek overwegend mensen toe waardoor de werkende bevolking nog meer belasting moet afdragen. Voor al die nieuwe mensen zijn extra arbeidskrachten nodig (opvang, school, politie, zorg). Maar waar komen die arbeidskrachten dan vandaan?
@Gebakschep | 04-06-23 | 11:04:
Zoals ik al beargumenteerde, dat hoort allemaal bij het opstartproces. Jazeker gaat dit heel veel problemen opleveren. Maar daar wordt niet naar gekeken. Die gaan in de ogen van degenen met de macht, ook weer voorbij en de nieuwkomers zorgen weer voor meer aanwas. Het wordt nog veel erger want Europa gaat niet stoppen met het importeren van vluchtelingen. Er zal nu even voor het oog geminderd worden omdat er teveel protesten zijn maar geloof me, er komen er nog veel meer aan.
Vergrijzing betekent dat er te veel bejaarden zijn, niet dat er te weinig immigranten zijn.
@seasicksteve | 04-06-23 | 11:10: Het lijkt mij een slechte aanname dat ieder mens gedurende 40 jaar een waardevolle arbeidskracht binnen de samenleving is.
@Gebakschep | 04-06-23 | 11:1
U moet mij niet op jaren vastpinnen maar naar ontwikkelingen kijken. Er wordt gesteld dat Europa zich meten moet met opkomende industriële landen zoals Zuid-Amerika, China en India dan moet de vergrijzende bevolking verjongd worden. Dat is wat ik lees, en ik zie alle ontwikkelingen die nu plaatsvinden precies in dat plaatje passen. Ik vind dat ook verschrikkelijk maar ik ben me ervan bewust dat we daar niks aan kunnen doen. Ik heb mijn kinderen al geadviseerd om naar de VS te gaan en daar hun toekomst op te bouwen.
@seasicksteve | 04-06-23 | 11:30: Uw advies geeft wel aan dat het politieke pad niet door een ieder wordt gedragen. Als ik studenten spreek is mijn advies ook om stages in "betere" buitenlanden te zoeken, wie weet belandt je dan zo op een plek met meer toekomst.
@Gebakschep | 04-06-23 | 11:34:
Dat zal ook steeds meer gaan gebeuren. Jonge mensen gaan steeds meer inzien dat hun toekomst niet in Nederland of Europa ligt maar in de VS.
@seasicksteve | 04-06-23 | 11:52: In een wat meer coaching/mentor achtige setting laat ik in het midden waar dat is. Europa kent ook een aantal landen waar asielzoekers niet welkom zijn, of door de beperkte uitkeringen niet met grote getale naar toe gaan. Voor sommige is de familie dichtbij belangrijk, andere hebben geen problemen met vertrek naar de andere kant van de wereld NZ/Austrialie. De uitkomst is hetzelfde, het grootste talent pakt zijn biezen.
Die vergrijzing was en is een tijdelijke aangelegenheid. Bovendien is dat al decennia bekend. Poolse verzorgers waren er genoeg en ook bereid. En het geld voor deze tijdelijke situatie had gereserveerd moeten worden in de afgelopen decennia.
@Arnold Layne | 04-06-23 | 11:13: Tijdelijk. En dat is al decennia lang bekend.
Ik ben er aan uit (was ik al) dom-links is het probleem.
dvhn.nl/groningen/Tegendemonstratie-b...
Heb even snel door artikel heen-gescrolled: Ik denk dat we nog 3 x zoveel asielzoekers naar ter Apel kunnen sturen, ze zijn daar toch blijkbaar welkom.
@skoftig | 04-06-23 | 10:57: Volgende keer langzamer scrollen, dat dom volk komt niet uit Ter Apel.
De grap is, als je antifa vraagt of (groeps-) verkrachting volledig gelegaliseerd moet worden zal bijna de helft zeggen van niet.
Maar aangifte doen of uitzetten vinden ze "racistisch". En dan zijn ze het allemaal eens; gedachtendelicten wegen zwaarder dan geweldsdelicten.
Het gaat ze niet eens om die migranten; het gaat om hun haat tegen alles wat niet net zo anti-rechts is als zijzelf. In dit geval dus tegen doodnormale Ter Apelaars.
"Die grenzen dicht, dat kan natuurlijk niet. Je moet wel realistisch blijven."
Mijn god, denkt die nou écht dat Wilders bedoelt een 10 meter hoge muur te bouwen waar geen auto/vrachtwagen meer langs kan? Grenscontroles hadden we tot 1995 ook, het houdt ook een hoop gestolen goederen richting Oostbloklanden tegen.
Het is natuurlijk ook veel beter dat Nederlandse kaaskopkinderen Farsi, Arabisch en Berber gaan leren.
Leraren genoeg ondertussen.
Nederlands is ook zoooo’n f#cking moeilijke taal voor een buitenlander, da’s gewoon niet eerlijk.
Zeg maar Sgeveningen! Ja Sgggéveningen.
Haha!
#Ruimedenker : het was als je in de 2e WO als Hollander iemand niet vertrouwde (dus een mof zou kunnen zijn) Scheveningse Scheepsbeschuitjes.... dus 3x sgg.
"70.000 asielzoekers moet kunnen als we de schouders er onder zetten." Elk van die 70.000 brengt zijn familie over. Die 70.000 mannen die hun vrouwlaten overkomen zullen goed zijn voor 280.000 koters (met gemiddeld 4). Die moeten allemaal speciaal onderwijs wat begint met Nederlandse taal. Natte vinger: per jaar moeten 70.000 kinderen die geen Nederlands spreken met 4 jaar naar school. Absorberen in normale klassen is gedoemd te mislukken. Hoeveel leraren Nederlands heb je dan nodig als je die kinderen met 7 kinderen in een klas zet. Inderdaad dat vraagt een extra 10.000 leraren. Het huidig tekort aan leraren is al bijna 10.000. Wie zal het een leuke baan vinden om 4-jarige met migratieachtergrond Nederlandse les te gaan geven? Beetje naief om te denken dat je er met een huis, Miele en uitkering al bent als politicus.
Nou ja, om het van de positieve kant te bekijken; een hoop lesstof hoeft niet behandeld te worden. Alle informatie over de holocaust, homoacceptatie, vrouwenrechten, Vrijheid van Meningsuiting en democratie komt te vervallen. We willen immers niet provoceren.
Ook de Nederlandse taal, geschiedenis, aardrijkskunde is te "wit". Net als trouwens alle natuurwetenschappen; daar moeten we ook vanaf.
Visie en lange termijn zijn nooit het sterkste punt geweest van Rutte c.s.
Bouw dan maar eens een asielkasteel in het hart van de bible belt. Eens kijken of de CU achterban dan nog zo positief is.
Een kennisje moest jaren geleden een groepje van 5 of 6 meisjes uit Sierra Leone van een jaar of 15 Nederlands leren. Was niet te doen. Alle 5 of 6 waren analfabeet.
Uiteindelijk is ze ermee gestopt. Een top onderwijzeres gewoon opgezadeld met een niet op te lossen opdracht.
@Ommezwaai | 04-06-23 | 11:02: Precies. Dit houdt alleen op als men er zelf persoonlijk last van heeft. Er zijn nu veel te weinig migranten in de bible belt, dan blijft men gewoon schijnheilig deugen.
Bikker van de Gristenunie : 70.000 is geen probleem volgens haar. Dit is maar een deel van het verhaal. Het is erger: dank zij gezinspartij CU hebben we de aantrekkelijkste gezinsherenigingsregeling van Europa - dus dan de eerlijke cijfers Mevrouw Bikker 70.000+ de 'nareizigers'- dus met een factor X te verhogen.
Tsja, maar de CU heeft de bijbel en het christelijk geloof als leidraad, en daarin is alleen het huwelijk en seks binnen het huwelijk gericht op de voortplanting, en het gezin met kinderen, nastrevenswaardig.
Verder moet je de andere wang toekeren als je slaag krijgt, en hebben ze iets met de 'barmhartige Samaritaan' en 'naastenliefde'. Daarom zijn ze zo vóór het opnemen van onbeperkte aantallen 'vluchtelingen'. Dat verreweg het grootste gedeelte geen vluchteling is, maar gelukszoeker, en dat er gewoon grenzen zitten aan hoeveel mensen Nederland kan absorberen, ook als het 100% bonafide vluchtelingen zouden zijn (quod non, dus), dat zal die gristenen een worst wezen. Zolang ze het maar prettig in hun hoofdjes hebben, en met een goed gevoel in de kerk kunnen zitten op zondag.
Gisteren zag ik twee meisjes van een jaar of zeven, acht met elkaar spelen.
Lachend op fietsjes in de zon, keihard racen tegen elkaar.
Mijn buik reageerde onmiddellijk op hun hoofddoeken. Die waren weliswaar vrolijk van kleur, maar bedekten naast hun hoofd ook de hele rug. Warm zo tijdens het spelen, was mijn gedachte. En is het volgens de cultuur niet gangbaar dat een meisje pas een hoofddoek gaat dragen na haar eerste menstruatie? Deze meisjes zijn dus van een strengere tak, waar ze in het openbaar hun lange vlechten niet mogen tonen.
En toen hoorde ik ze met elkaar praten. Daar zat geen woord Nederlands bij.
Het grootste meisje van de twee zag mijn blik op haar gericht en het kan zijn dat ik me de verharding in haar ogen inbeelde, maar voor het gesis dat ze vervolgens naar me toewierp hoefde ik de taal niet te spreken om het te begrijpen.
Voordat ik weer van racisme wordt beticht, dit is 100% waargebeurd en een objectieve constatering is dat integratie niets anders inhoudt dan de eigen meegenomen cultuur én taal ook op straat te kunnen uiten. Dát is de integratie.
Rest mij de vraag die velen van ons stellen: waarom vlucht je dan naar een seculier, Westers land?
"waarom vlucht je dan naar een seculier, Westers land?"
Allez gratiez!
In de AH, Scheveningen, jong stel flessen wijn in mand en ander gefreutel laat pas zien bij kassa, caissière toets code van pas in op de kassa stel loopt door... Schijnen dus asielzoekers te wezen, G-R-A-T-I-S en voor nop!
Dat is, mijn beste Roos, voor mij ook een raadsel.
Reconquista!
Om het geloof te verspreiden zoals beschreven in koran. En natuurlijk om gebruik en misbruik te maken van onze verzorgingsstaat.
Voor het gratis geld natuurlijk.
Gisteren had ik een hoera-momentje trouwens. Aso-Rifjongere met vriend naast zich moest zijn zwarte golf langs de weg zetten. Momenteel in de wijk veel last hier van aso-bestuurders. Jonge roodharige politiemeid stapt uit en geeft hem een dikke bon. Goed zo politie, en nu dóórzetten!
Graties geld ….
Herkenbaar punt over integratie. Tijdje terug bij het zappen kwam het jeugdjournaal voorbij. Het jeugdjournaal was ondertiteld bij een onderwerp op een school hier in Nederland.
- gratis geld?
- vrijheid om te doen wat je gewoon bent zonder je aan te passen?
- lieve mensen om je heen die alles goed vinden? Of eraan verdienen?
Herkenbaar Roos. Ik schrok toen ik van de week in een bepaalde wijk van het naastgelegen dorp fietste. Het wordt steeds erger.
En het gaat om geld, bovendien hebben die culturen er ook geen geheim van gemaakt graag overal zeggenschap te willen hebben. Terwijl waar zij komen achteruitgang komt.
Het verkrijgen van het Nederlanderschap is voor veel economische migranten en gelukzoekers die zich vermommen als asielzoeker, ik heb het dus niet over echte vluchtelingen die voor hun leven moeten vrezen, als het winnen van de hoofdprijs in een loterij. Een gegarandeerde uitkering, gegarandeerd een dak boven je hoofd, gegarandeerde zorg, gegarandeerde scholing enzovoort. Deze mensen handelen rationeel, de vvd onder Mark Rutte allerminst.
Gratis ontbijt op school voor je hoofddoekjes tegenwoordig.
Ze vluchten hierheen, omdat ze intussen weten dat de Westerse mens een slap wezen is, waar ze overheen kunnen lopen. Dat ze naar hartenlust van racisme en xenofobie kunnen beschuldigen.
En dat ze, als de tijd rijp is en ze talrijk genoeg zijn, kunnen onderwerpen als dhimmi's.
Daarom komen ze hierheen.
@redthehaghue | 04-06-23 | 10:54: Dat is een bijkomende bonus, de echte reden is dat ze Nederland Islamiseren en de liefde van Allah aan ons op gaan dringen. In meerdere steden bestaan de bewoners voor meer dan 50% uit allochtoniërs en wij maken het ze maar al te graag naar de zin.
Trek nog maar een blik onderwijs managers open.
Want hierover zal vergaderd moeten worden met nieuwe beleidsvoorstellen.
Precies. Ook nog wat commissies, task forces, communicatiestrategen, persvoorlichters en (klankbord-) werkgroepen en het komt helemaal goed.
En zo niet dan wijten we dat aan het tekort aan klimaatcoaches.
We moeten méér madrassa‘s.
En we noemen ze “Het Achterhuis Lyceum”.
Laat je toch niet provoceren door een stel zielige figuren die willen shockeren. Het zegt meer over hun dan over ons.
Ik zeg altijd maar zo, een hoop stront kan mij niet beledigen.
Het zijn er gewoon te veel, veels te veel. Hoe moeilijk is het om dat te snappen?
En zo'n Mirjam Bikker, die vindt dat 70.000 klaplopers per jaar ''op korte termijn te dragen is'', moet maar eens duidelijk maken wat zij precies onder ''kort'' verstaat: twee jaar, drie jaar, ze jaar? Al dit soort do-gooders hopen dat de instroom volgend jaar en daarna 'spontaan' weer wat inzakt, totdat het er in, zeg, 2027 opeens tegen de 100.000 zijn, en dan zullen de Mirjam Bikkers van deze wereld zeggen dat een 'tijdelijke' instroom van 100.000 per jaar ook wel te dragen is.
"overvolle klaslokalen met asielkindjes die op achterstand beginnen''
Tsja, vind je het gek? Hun ouders, die uit achterlijke, tribale ontwikkelingslanden uit de derde wereld komen, beginnen allemaal met een achterstand, die ze met hier en daar een enkele uitzondering, nooit zullen inhalen. Ze zullen voor het grootste gedeelte uitkeringsafhankelijk blijven, want ze zijn alleen goed voor ongeschoold werk, dat we in Nederland door de voortschrijdende automatisering en robotisering van de afgelopen 50 jaar, nauwelijks meer hebben.
Die ongebreidelde instroom maar 'gewoon' laten voortbestaan vanwege de 'verdragen', is een recept voor de ontwrichting van Nederland.
Dat zijn dus mensen die dus nooit iets hebben bijgedragen en zullen gaan bijdragen in de toekomst. Is dus niet zo gek dat ziektekosten, belastingen en pensioenen onder druk staan. Een sociaal systeem is gebouwd op solidariteit, iets waar je mensen afkomstig uit shitholes nooit op zult betrappen.
@Ommezwaai | 04-06-23 | 10:54: Maar er komen toch tandartsen, chirurgen, ICT'ers en apothekers binnen?
Zo is het, Dr. Ik zou willen dat politici in ieder geval het respect hebben om het te benoemen. Dat doen ze ook niet, en dat vind ik echt kwalijk.
@de Jager59 | 04-06-23 | 11:02:
Dat willen ze ons wel doen geloven ja.
Stoere woorden van D'n Tas en blotebillengezichtbrekelmans, maar Rutte laat dit kabinet echt niet vallen.
We moeten echt af van mensen met een jezuscomplex in de politiek. Barmhartigheid zou zich voorlopig moeten beperken tot de eigen bevolking, daar is al genoeg mis.
Scheiding van kerk en staat doet wonderen. Religie en politiek gaan aantoonbaar niet samen. Overal waar religieus gemotiveerde politieke partijen het voor het zeggen hebben, gaat dat ten koste van de eigenheid. Wij zijn namelijk allen schepselen Gods. weet u.
Er komt een moment dat gelukszoekers zonder enige vorm van registratie kunnen doorlopen naar de gemeente van hun keuze (daartoe aangemoedigd bij reeds ter stede gevestigde familie) . Die gemeente is dan verplicht om de registratie van de nieuwkomers te verrichten, alsook terstond inkomen, huis en haard te verschaffen. (desnoods wordt woonruimte gevorderd) En hun kinderen worden allemaal vrijgesteld van leerplicht, opdat zij hun goede werken kunnen verrichten op hangplekken, in parken en fietstunnels - en opdat zij geronseld kunnen worden voor de orthodoxe islam door in gemeentelijke dienst zijnde en derhalve door ons allemaal betaalde 'jongerenwerkers'. U, als brave belastingbetaler, is het voorrecht gegeven om uw eigen ondergang te mogen financieren.
Wat scherp gesteld maar in essentie niet helemaal onwaar. Dus richt uw pijlen vooral om de bestuurslagen die dit allemaal faciliteren / mogelijk maken / het verdommen om er wat aan te doen, om wat voor reden dan ook.
@Graaisnaaiert | 04-06-23 | 10:48:
-
'Scherp gesteld'? Moet u eens opletten, hoe snel Den Haag straks het probleem op het bordje van gemeentes legt! En die gemeentes kunnen dan uitsluitend aan de aan hen vanuit Den Haag opgelegde verplichtingen voldoen door lokaal hele onaangename maatregelen te treffen - en om bepaalde doelgroepen te ontheffen van een aantal burgelijke verplichtingen en bijzondere privileges in te stellen. Je ziet dat nu al 'in het klein' het griezelige kopje opsteken, in de schuldhulpverlening, in de huurtoeslagen (een vrijwel uitsluitend Marokkaanse aangelegenheid...) in de gratis voorzieningen (museumpassen, stadpassen, bibliotheeklidmaatschappen, deelname kinderkampen, 'wijkcentra' die maar al te vaak niets meer of minder zijn dan verlengstukken van Rabat) in naam weggelegd voor alle inwoners, in de praktijk gemonopoliseerd door 'nieuwkomers' met een bijstandsinkomen dat maar al te vaak veel hoger ligt dan dat van de gemiddelde witte bijstandsmoeder. Lokale overheden bukken maar al te bereidwillig - en als het ze straks door Den Haag wordt opgelegd, dan is het hek onomkeerbaar en voorgoed van de dam.
Er werd inderdaad al door de oppercheffin aller AZC's geroepen dat asielaanvragen "ruimhartiger" beoordeeld moeten worden, om de asielcrisis het hoofd te bieden. M.a.w. hoe minder je controleert of background checks doet, hoe sneller de doorstroom ! Dan kan je inderdaad netzogoed iedereen toelaten.
Maatschappelijke schade en ontwrichting. Dat lees ik hierboven. Beste meneer Bruin. Er is al lang sprake van ontwrichting. Immers er zijn wijken in Nederland waar een blanke niet meer alleen veilig over straat kan. Dat is voornamelijk in de grote steden zo, maar ook in het OV en andere publieke plaatsen zoals zwembaden. De schade die daardoor wordt opgelopen kan ik met geen rekenmachine becijferen, maar ik kan me voorstellen dat dit fors in de papieren loopt. Het grote probleem is in dit land dat je de doorgeschoten asielzorg niet mag benoemen omdat je dan direct wordt weggezet (gecanceld) als xenofoob en facsist.
Wat moet je nou doen aan die ongebreidelde instroom? Wel als simpel mens zou ik elk bindend verdrag met betrekking tot opvang per direct opzeggen en de grenzen sluiten. Vervolgens ga je de AZC's gecontroleerd leeg laten lopen. Echte asielzoekers kunnen en mogen binnenkomen. Mensen uit veilige landen worden zonder pardon teruggestuurd. Vervolgens komt er geld vrij omdat je geen asielcircus meer hoeft te onderhouden. Dat geld zou je deels beschikbaar kunnen stellen voor asielopvang in de regio. Dus niet hier. Een spin off zou best wel eens kunnen zijn dat de criminaliteit wat afneemt. Dit is ongenuanceerd, maar soms moet je de nuance even loslaten om geesten wakker te krijgen.
Enfin, gaat dit kabinet het halen? Nee daar gelooft mijn lever niet meer in. Gelukkig niet.
Laten we er in ieder geval voor zorgen dat er aan die vluchtelingen eens eisen worden gesteld. Permanent verblijf uitgesloten en bij het plegen van een misdrijf volgt onmiddellijke uitzetting. Vooral het eerste punt zal potentiele gelukszoekers wel enigszins afschrikken.
@Ommezwaai | 04-06-23 | 10:51: Goed idee. Gaan we zo doen. Zullen we de regering omverwerpen en samen een nieuwe regering vormen op basis van deskundigheid?
Je zult je maatschappij met zoveel andere culturen dan de traditioneel Nederlandse echt anders moeten inrichten. Je hebt ze eenmaal binnen gelaten en je kunt er dan nu ook niet meer omheen.
Houd daarom rekening met ze in de Pakketten van Eisen in de te bouwen 900.000 woningen, ten aanzien van hun specifieke woonwensen. Idem dito ten aanzien van de inrichting van de openbare omgeving. De leefomgeving behoeft aangepast, want ook zij zijn nu onmiskenbaar onderdeel van onze diverse maatschappij, die her en der zelfs minder divers zal zijn maar overwegend Afrikaans.
De Jonge wil klaarblijkelijk Nederland als stad inkleden: de Randstad als binnenstad, de Veluwe als stadspark, en Nijmegen als buitenwijk. De vraag is vervolgens: welke steden mogen de nieuwe Vogelaarwijken worden?
It is hard to imagine a more stupid or more dangerous way of making decisions than by putting those decisions in the hands of people who pay no price for being wrong.
Thomas Sowell
Thomas Sowell. Held!
Dus dat !
Schitterende man.
De tassendrager van de leugenachtige heiligman van de vvd doet nog een extra duit in het zakje.
De dreiging van haar betoog is zorgwekkend.
Daar zal menigeen wakker van liggen.
Gelukkig komt meer aan het licht dat de overheid faalt op vele / alle fronten.
Helaas moeten we nog lang wachten op verkiezingen.
Het zou voor het land beter zijn deze procedure te versnellen.
Sarcasme alom.
Leuke woorden van Sophie. Maar die 'afweging' heb ik Rutte gisteren al horen maken.
Het pakket met 'maatregelen' blijft lekker op de plank liggen.
Maar voor wélke zomer, dat is de hamvraag.
Ha..!!
@neonreclame | 04-06-23 | 10:55:
Ik schat in zomer 2030
Je zou bijna denken dat het bepaalde landen/machten het er om te doen is om ons te overspoelen met asielzoekers.
Hebben ze het toch weer voor elkaar daar bij de VVD. Stikstof is even van het toneel verdwenen om plaats te maken voor een oplossing die wel lef vraagt van politici.
En de verkiezingswinst van BBB is ook professioneel de nek om gedraaid. Wat een f*ckin ziek, uh, gaaf land...
@4HoogAantWater | 04-06-23 | 10:48: Tsja, daar zat ik al op te wachten direct NA die grote winst voor BBB in de Prov statenverkiezingen en dus ook 1e kamer.... de Pro EU partijen zoeken elkaar wel op zodat zij net 1 stem meerderheid hebben, VVD, CDA, D66, CU, PVDA/GL en misschien nog wat klein grut.... dus weg met de PVV, BBB, JA21 en wie er nog meer nu in de 1e kamer zitten.
De echt grote klap komt pas over ruim 1,5 jaar (of veel eerder) als er 2e kamerverkiezingen worden gehouden, laten we hopen dat het Volk dan nog niet vergeten is wat het kartel dit jaar geflikt heeft.
Ah, de Jomanda tweet van Arthur van Amerongen is overgenomen. En terecht.
Nederlands is een bedreigde taalsoort.
"Morele dronkenschap" is dan wel weer mooi gevonden.
Het leeft nog op dit podium.
@pollens | 04-06-23 | 10:42:
Maar dronkenschap gaat over. Of je moet constant door blijven zuipen natuurlijk.
@Mr_Natural | 04-06-23 | 10:44: Moreel comazuipen
Zelfs hier in de provincie al merkbaar. Klassen van 30+ kinderen met meer dan een handvol kinderen van buitenlandse afkomst, enkele van de joekel van een AZC hier in de buurt. En ze hebben allemaal een rugzakje, vergen veel aandacht van de leerkrachten en stagneren bovendien ook de ontwikkeling van de rest van de kinderen hierdoor. De leerkrachten weten er maar weinig raad mee en gaan gebukt onder reddeloosheid, iedereen van ouders tot bestuur ziet het gebeuren, maar niemand durft de vinger op de zere plek te leggen. Zoals altijd het geval is in Nederland als het op 'pijnlijke' onderwerken als immigratie en asielzoekers aankomt.
Prima dat ze naar school gaan. Maar het beleid moet er op gericht zijn op uiteindelijke terugkeer naar het land van herkomst.
En het geld gaat vooral naar onderwijsmanagers en adviseurs en specialisten en administratie in plaats van naar handen voor de klas he. En omdat scholen toch een soort van prestatieverplichting hebben ( je moet d ie klassen na een x-aantal jaar afleveren voor het voortgezet onderwijs of richting een beroepsopleiding en docenten ook niet kunnen toveren worden de eisen telkens maar weer naar beneden bijgesteld.
Diep triest...
@Ommezwaai | 04-06-23 | 10:45:
Dat is het niet dus is dit the next best thing.
Tja, als je de hete aardappel van immigratie oppakt als politicus/ca, slaap je in het beste geval nooit meer thuis maar in safehouses en kazernes, met minder geluk moet je gehandicapt door het leven, of je ligt dood in het Mediapark. Die boodschap is in Den Haag duidelijk binnengekomen.
Het was niet zo slim om zowel op de assisterende functies als de speciaal onderwijs plekken te bezuinigen. (Een beetje als de verzorgingshuizen dicht versus de zorgmedewerkers ontslaan die mensen langer thuis verzorgen) Wat er nu over is aan speciaal onderwijs is dikwijls een afvoerputje van gedragsproblematiek, waar kinderen niet beter van worden. En wat er in de reguliere klas overblijft zijn 30 kinderen waarvan soms wel 11 met een rugzakje.
Dat is de situatie en daar kun je niet nog asielzoekers bij hebben. Daar moet je dan iets anders voor bedenken, of zij instromers voor aanstellen.
"Zoals altijd het geval is in Nederland als het op 'pijnlijke' onderwerken als immigratie en asielzoekers aankomt."
Het niet bespreken (of niet bespreekbaar maken) van deze onderwerpen maakt dat de gevolgen vele malen pijnlijker zullen zijn.
Ik zag in die reportage vooral jonge mensen die graag willen leren en dat is bemoedigend. Des te schrijnender is het om dagelijks asielellende uit Ter Apel te horen en dan bedoel ik niet het buiten slapen want daar kun je als COA prima tussen schiften. Gezinnen binnen ( dat rijmt ), alleenstaande jongemannen met weinig tot geen kans mogen lekker buiten kamperen in een tent. Is niet buiten slapen, is niet zielig of mensonterend, is gewoon ontmoedigingsbeleid en daarbij, massa's Nederlanders betalen vele 100en euro's staangeld om een paar dagen op een kutcamping te mogen verblijven tussen andere paupers.
Het voetbalteam van mijn dochter heeft een toernooi elders dit weekend. Ze overnachten in een oude legertent.
@Piet Karbiet | 04-06-23 | 12:17:
Laat me raden, de instanties buitelen over elkaar om in de media "onmenselijk" te schreeuwen.
Als het regent dan wordt het dak nat...
Logisch zei een groot filosoof destijds.
Met alle wachtlijsten in de asielprocedure krijg je genoeg tijd om Nederlands te leren tot het niveau reaguurder, en dat is voor de meeste banen voldoend, zelfs voor minister precedent.
Natuurlijk ook weer de Christen Unie!
Mensen met een ongelimiteerde moraal, die geen boodschap hebben aan de realiteit.
Medelijden is eindeloos, zei W.F. Hermans al. En dat is ook zo. Maar geld, ruimte, woningen, maatschappelijk draagvlak en wat dies meer zij, die dingen zijn wel degelijk eindig. Daar zit een limiet aan.
Dat moet eerst eens tot die botte koppen van CU, GL en andere 'do gooders' doordringen.
Begin er bijna van te vloeken. Godfried Bomans!
@eerstneukendanpraten | 04-06-23 | 11:20: Pot vol blommen !
Niet alleen door de asielinstroom, ook gewoon door zoveelste generatie kinderen die thuis geen Nederlands spreken en Nederlandse verhaaltjes worden voorgelezen.
Veel klassen worden na de ochtend opening al opgedeeld in 'subgroepjes'. Ook hier weer; het is pappen en nathouden.
Tijd om een en ander eens echt uit te spreken.
Er zitten dus ook kinderen tussen al die asielzoekers? Waarom zegt Gidi Markuszower van de PVV altijd dat het om jonge mannen gaat?
Misschien heeft ie het over die 95 % die hij voorbij ziet komen .
Niet dat groepje waar de NPO uren als een jager met de camera op zit te wachten .
Nederlands is geen taal
I mean this serious
Jij durft. 25 miljoen eerste taalsprekers, 5 miljoen tweede taalsprekers, en als je Afrikaans meeneemt dan mag je er nog 16 miljoen erbij tellen, weg zetten (spreek regelmatig met Afrikaners, geen groot probleem). Nederlands is na Engels (Germaans met teveel Franse woorden) en Duits, de derde Germaanse taal.
seriously, misschien?
@Louter Leuter | 04-06-23 | 10:48: Om eerlijk te zijn denk ik niet dat sprekers van pakweg het Mandarijn, Hindi, Urdu, Arabisch, Portugees, Bengali, Russisch, Spaans of Maleis onder de indruk zijn van 'de derde Germaanse taal'. Ik bedoel, in China zijn al 4 of 5 talen enkele malen groter (Cantonees, Shanghainees, Min nan, Hakka).
@drs. Levi Samsonov | 04-06-23 | 11:23:
Ik schijn vroeger zelfs Hakka gesproken te hebben... maar dat terzijde. Wat mij altijd in Nederland verbaast, is dat men het gewoon vindt dat iemand bijvoorbeeld Zweeds studeert (13 miljoen sprekers), en stom dat iemand Nederlands (Brabants, Neder-Frankisch) studeert. In Nederland studeren _slechts_ 200 studenten Duits (onze grote buur, waar we economisch volledig van afhankelijk zijn - Rotterdam is een Duitse haven). Daarentegen studeren ca tegen 2500 Duitse studenten Nederlands! Straks staan Duitsers hier op de middelbare scholen Nederlands te geven.
www.uni-muenster.de/NiederlandeNet/ak...
duitslandinstituut.nl/naslagwerk/1223...
Die linkse is het engst en ook het gevaarlijkst.
De wal zal het schip keren.
Hoe eerder, des te beter, des te minder maatschappelijke schade en ontwrichting de 'migratie' zal aanrichten.
Dan moet de wal wel wat gaan doen want passief aan de zijlijn blijven roepen dat de wal het schip zal keren daar keert dat schip niet van.
in dit geval schuift de wal elke keer iets verder op....
"De wal zal het schip keren." , ja dacht ik ook. 20 jaar geleden.
@robbie103 | 04-06-23 | 12:29:
-
Precies. Kijk maar in de haven van Velzen. Dat schip ligt nog steeds met z'n neus dezelfde kant op.
REAGEER OOK