Bassiehof – De geldezel van de XR-activisten krijgt belastingvoordeel
VVD'ster Ingrid Michon-Derkzen gaat nu de kop van de slang verbrijzelen
De gemeente Den Haag heeft overduidelijk geleerd van de vorige demonstratie van Extinction Rebellion in de Hofstad. De illegale demonstratie deze zaterdag was nog maar net begonnen of het waterkanon werd ingezet. Op standje douche maar toch, om 18.00 uur waren de moedige agenten klaar. Zoals gebruikelijk konden de extreemlinkse activisten zich niet beheersen: 1579 van hen negeerden de oproep huiswaarts te keren en werden opgepakt, slechts 40 van hen zullen worden vervolgd voor opruiing, vernieling en geweld. Eén van de verdachten heeft zelfs een agent gebeten.
Die inzet van politie en hulpdiensten (en schoonmakers) kost klauwen met geld, bovendien kan deze capaciteit niet worden gebruikt voor dringender zaken als bijvoorbeeld de welig tierende drugscriminaliteit. Dat die ruim 1500 activisten niet vervolgd zullen worden is een vrijbrief om binnenkort weer de Hofstad proberen te ontwrichten.
Aansprakelijkheid
Maar kan Extinction Rebellion eigenlijk aansprakelijk worden gesteld? Probleem is dat er niet iets bestaat als een hoofdkantoor, de club werkt net zoals Al Qaida of ISIS met verschillende cellen. Een ogenschijnlijk los verband waar toch een structuur achter zit. Zo heeft de Nederlandse cel een ‘Nationaal Coördinator’, een functie die wordt vervuld door de Italiaanse (over buitenlandse inmenging gesproken!) Chiara Tonndorf. En zij opereert zeer behoedzaam, met een reden zei ze eerder dit jaar: “Ik ben voorzichtig, om te vermijden dat ik wettelijk voor iets aansprakelijk word gehouden.”
De extreemlinkse activisten kunnen in de Tweede Kamer rekenen op de sympathie van VOLT, PvdA, PvdD, BIJ1, GroenLinks en D66. De waarschuwing van het Openbaar Ministerie over de aard van Extinction Rebellion is aan deze partijen niet besteed.
Een Kamerlid dat minder welwillend naar de club kijkt is VVD’ster Ingrid Michon-Derkzen. Een artikel in Elsevier Weekblad zette haar op het spoor en ze heeft nu een achterdeur om Extinction Rebellion aan te pakken gevonden in de stichting Vrienden van XR.
Geldezel van de activisten
De afgelopen twee jaar gaf die stichting ruim 330.000 euro uit aan XR-trainingen, acties en juridische zaken. Michon-Derkzen wil nu dat de overheid deze stichting – die wel gewoon te vinden is - aansprakelijk stelt.
Want er is meer aan de hand met deze geldezel van de activisten. Zo kreeg de stichting op vrijdag 28 februari 2020 de ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling) toegekend door de Belastingdienst. Dan hoeft er geen schenkbelasting te worden betaald, en zijn giften aftrekbaar. Eisen voor het verkrijgen van de ANBI-status zijn onder meer dat de instelling is gericht op het ‘algemeen nut’ en dat activiteiten van de instelling het ‘algemeen belang dienen’.
Ook heeft de stichting 50.000 euro gekregen van Oxfam Novib (u weet wel, bekend van de Oxfam orgies). Oxfam krijgt op zijn beurt jaarlijks van de overheid een kleine 50 miljoen euro belastinggeld toegestopt.
Kop van de slang verbrijzelen
Michon-Derkzen heeft afgelopen week het kabinet daarom om opheldering gevraagd. Want waarom krijgen clubs die ordeverstorende acties financieren belastingvoordelen en zelfs subsidie? Vergeet niet, zegt Michon-Derkzen, dat Extinction Rebellion trainingen geeft om mensen aan te zetten tot het plegen van strafbare feiten waar als gevolg van agenten gewond raken. Dat heeft niets te maken met ‘algemeen nut’ en het ‘algemeen belang dienen’.
Niet een ingevlogen Italiaanse actievoerster of actrice/activiste Carice van Houten is de kop van de slang maar een stichting met een postbus in Lent bij Nijmegen. Michon-Derkzen wil deze nu verbrijzelen. Wordt vervolgd.
Reaguursels
InloggenGeef ze dan tenminste allemaal een boete van 200 eurie wegens ongeoorloofd op de snelweg lopen ofzo.
Wanneer wordt je nu wel of niet vervolgt voor het blokkeren van snelwegen?
Politie: niet
Boeren: soms
Klimaatactivist: niet
Mensen die een gezellig sint feest in dokkum wilden: wel
Hangt het van het doel, de locatie, de grootte af? Ik snap het niet..
Volgens mij krijgt Oxvam geld van de postcode loterij.
Maar die geven aan goede doelen, dus iedereen die ik probeer te overtuigen dat niet meer te doen blijven dat doen.
En vervolgens mopperen dat ze door die xr in de file staan.......
Oorzaak en gevolg is iets dat niet voor iedereen duidelijk is.
Man man man, waar is het land gebleven waarin ik opgroeide.....
Team Michon
Het zou mooi zijn als Ingrid Michon haar werk als kamerlid kan doen zonder last of ruggenspraak.
Denk niet dat we er ooit nog wat van horen. Van Michon of maatregelen tegen die stichting.
En ze zitten dus op een sticker (van plastic) waarop staat subsidies aan fossiele industrie te stoppen?
Het gekmakende ervan is idd dat die kloothommels via die Oxfam pedo's gewoon betaald worden met geld van de belastingbetaler. Echt tenenkrommend.
Ben benieuwd hoe de blokkeer Friezen hierover denken? Ik meen mij te herinneren dat zij wel werden vervolgd en gestraft! Wat een land zijn wij ook geworden, er wordt continue met twee maten gemeten en bepaalde groepen wordt de hand boven het hoofd gehouden. En dat zijn nou net niet de groepen die constructief iets bijdragen aan onze maatschappij. Ook fijn als politieman om te weten dat je beter kan thuisblijven want jouw inzet wordt niks mee gedaan. Ik ben het punt inmiddels voorbij dat ik boos en gefrustreerd ben/raak van zulk nieuws, vandaag de dag ben ik teleurgesteld/verdrietig en terneergeslagen. Ik dacht voorheen dat het 5 voor 12 was meet weet nu dat het allang kwart over 12 is
Dit schijnt volgens een gearresteerde deelnemer gezegd te zijn door iemand van het OM.
twitter.com/Siegersloot/status/166248...
Sommige blokkeer Fries boefjes moesten zelfs DNA afstaan.
@KlaagGraag | 28-05-23 | 19:22: Maar die waren niet links.
Het liberale gedachte'goed' lijkt iig niet het algemeen belang te dienen.
Wat XR krijgt is peanuts vergeleken met wat de boeren toegestopt krijgen om goedkoop te produceren voor het buitenland op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
‘Ja maar hullie’ argument. Probeer het nog een keer.
De boeren produceren tenminste iets.
Wat weerhoudt linkse kamerleden om dat aan te kaarten en dmv een initiatiefvoorstel te veranderen? Als het gedragen wordt door PvdA, GL en D66 is het geen meerderheid, maar ook geen verwaarloosbaar gebaar.
@Sjors W. | 28-05-23 | 14:46:
Toevoeging op: dat is wat productiever dan het aanmoedigen van XR, het 'My first ecoterrorist playset'.
Met name de Nederlandse boer zal het toejuichen als alle Brusselse landbouwsubsidies stoppen. Maar gaat niet gebeuren want Frankrijk en Duitsland zijn de baas in Brussel. Tot die tijd zou het oerdom zijn om ons deel van de subsidie niet aan te nemen.
Wie is ook alweer de netto-betaler? Tijd voor de EUxit.
Weet ik gelijk weer waar verhoogde accijnzen op tabak voor dienen. Niet om de volksgezondheid te bevorderen (anders zouden ze het wel helemaal verbieden), maar om dit soort linksextremistiscje terreurclubjes wat extra centjes toe te stoppen....wat een kloteland is dit aan het worden. Misselijkmakend!
Interessant stukje op de teletekst:
"Politiebonden uiten kritiek op het OM omdat relatief weinig deelnemers worden vervolgd. Ze zeggen dat agenten speciaal waren opgeroepen, een vrije dag opgaven en dat het een precedent zou scheppen."
.
Uiteraard, zou ik zeggen. Dit is gewoon indirect aansporen tot meer, vanuit de linkerhoek van de Kamer met uiteraard Extinction66 in een negatieve hoofdrol als taks van sport die oververtegenwoordigd is binnen de rechterlijke macht.
Het dondert mij niet hoe laag de straf uitvalt, ik wil gewoon voor dat blokkeren van die snelwegen, waar van te voren werd aangegeven dat het niet was toegestaan, en het niet vertrekken van die wegen dat álle aangehouden worden veroordeeld en een strafblad op hun naam krijgen met invloed op hun VOG. Want ben dit "terroristische" afdwingen meer dan zat. Terecht zijn de politiebonden, waarvoor uit het land politie van hun taken zijn getrokken of hun vrije dag inleverden, zwaar gefrustreerd over geen vervolging. 1 had zelfs de politie gebeten. De politiek, met name bepaalde partijen, moeten subiet stoppen met wegkijken en vergoelijken. Waren het andere kwesties geweest, zoals blokkeerfriezen destijds, keken ze ook niet weg. Dit riekt in dat geval naar rechtsongelijkheid en daar moeten we in dit land vanaf nu paal en perk tegen stellen. In elk geval ben ik het meer dan zat, ook deze beslissing van het OM. Een OM dat vanwege andere recente kwesties er toch al niet rooskleurig voorstaat?
wij mogen dus nu ook op de snelweg lopen? Dit is echt een belachelijke beslissing van het OM
@pete1023 | 28-05-23 | 13:58: Ik vraag me af of ik met die argumentatie (geringe overtreding en vreedzaam), als ik een bekeuring krijg voor een snelheidsovertreding van een paar kilometer. Dat lijkt me dan toch ook een geringe overtreding en in principe vreedzaam (geen road rage-gedrag).
@FrankVeer | 28-05-23 | 14:48: zelfde met potloodventen door een asielzoeker zonder sexuele bedoeling. Dus als mn zak wat warm is en ik laat mn broek zakken op straat, krijg ik geen bekeuring.
@pete1023 | 28-05-23 | 13:58:
Inderdaad. Te zot voor woorden.
@FrankVeer | 28-05-23 | 14:48: wie weet. we kunnen het proberen
We zijn een transitieperiode gestart en er is geen weg terug. We moeten afscheid nemen van de fossiele brandstof. Alleen verdrijven als Shell hebben al aangegeven de olie tot de laatste druppel op te willen pompen. Wat dat beleid tot gevolg kan hebben kunnen inwoners van Groningen u haarfijn uitleggen. Het zijn de early adapters, partijen als XR, die nodig zijn om het beleid van Shell e.a. te veranderen. De overheid doet het niet en wij als individu, kunnen het niet. We moeten partijen als XR koesteren, als maatschappij hebben wij ze nodig.
Nee, als maatschappij hebben we partijen nodig die inzetten op een bevolkingskrimp naar een behapbaar aantal. En dat wereldwijd uiteraard, anders is het net zoals het klimaat, puur symbolisch voor de buhne maar wereldwijd maakt het geen donder uit wat we hier doen.
Voor ons land zat dat wenselijke aantal ergens tussen de 10 en 12 miljoen liggen. Is ook nog genoeg aan te verdienen.
Maar daar hoor je die extremisten en hun puppeteers niet over.
Early adapters zijn mensen die als eerste nieuwe ontwikkelingen gebruiken, niet mensen die met de meute mee iets roepen.
Wat heeft ER al uitgevonden dan?
Early adapters? Zijn dat opladers voor ‘s ochtends ofzo?
Olie blijft altijd nodig. Er is uitgerekend dat als alles elektrisch rijdt dat 10% olie scheelt. Stroom opwekken gaat nog steeds met fossiele brandstoffen.
Wanneer iemand zegt “er is geen weg meer terug” dan heb je dictatoriaal denken te pakken.
Me dunkt 10% , als het loonsverhoging zou zijn wist je niet hoe snel je er voor moest gaan, gelukkig wijzen de cijfers uit dat elektrisch veel schoner is. zeker als je net als ik alweer tien jaar op de opbrengsten van eigen zonnestroom rijdt www.transportenvironment.org/discover...
Ach gut, daar heb je onze asperger ook weer. What's next? Protesteren tegen gemodificeerde gewassen toch? En tegen kernenergie? Tegen technieken die het verlichten van hongersnood en schone energieopwekking daadwerkelijk ondersteunen, zeg maar? Ja he? Omdat een groepje linkse narcisten dat vindt vanuit hun benepen geestjes. Eventueel kan een handzame Firestar van pas komen om de argumenten kracht bij te zetten zoals die andere asperger ooit deed.
Shell investeert ieder jaar miljarden meer dan XR (0 euro namelijk) in de energietransitie.
De enige 'toegevoegde waarde' van dat XR is dat het het onderwerp in het publieke debat brengt... maar wat een uitgekauwd onderwerp is het. Ze brengen geen nieuwe inzichten en het onderwerp is politiek al prima vertegenwoordigd.
Laten we inderdaad met Shell beginnen, dan volgen kleine regionale spelers als Saudi Aramco, Petrobras en Gazprom vanzelf. Verder zetten we in Nigeria drie miljoen windmolens neer, in anticipatie van de vierhonderdvijftig miljoen inwoners die dat land spoedig zal hebben. En we verbieden natuurlijk de export van oude auto's naar Afrika, want dat moeten we niet willen met z'n allen: Negers die in oude benzineauto's rijden, toch?
Lees geen stijl als je nog niet beseft hoe dom die slogan is mooi lijstje van producten met olie als grondstof, olie die overigens niet in Groningen is opgepompt.
Dus polymeren, synthetisch spul en andere plastics uit olie hebben we nogsteeds nodig. Die benzine en diesel enzo smijten we gewoon weg?
Is er ook een stichting Vrienden van IS? En ook met ANBI status? Zo niet dan kan die er nu komen, volkomen legaal (artikel 1) en gesubsidieerd.
XR is niets anders dan een terroristische organisatie, gevoed door complottheorieën zoals Willem Engel en consorten. Daar is weinig goeds van te verwachten en dat zie je aan het nu al ernstige geweld uit deze hoek. Alleen deze demonstratie al, meer dan 1500 aanhoudingen. Die zijn niet voor niets. Zet dat af tegen de AZ hooligans van onlangs nog, dat waren er geen 1500 maar het wordt wel “vreselijk” bevonden. Dat is het ook, maar zie de verschillen in aantallen.
Er is een kern van ècht kwaadwilligen en een hoop meelopers die naar mijn idee niet kwaadwillend zijn. Ze maken zich zorgen om klimaat en willen demonstreren en dat moet ook kunnen. Ook als ze onzin roepen. Die mensen lopen wel gevaar dat ze steeds verder een grens over gaan. Die A12 maar blijven bezetten, aanslagen op kunstwerken, forse bedreiging tijdens aandeelhoudersvergaderingen; het zijn nu de kern van xr, de terroristen tak zeg maar. Je wilt niet mee maken dat je kind of oma van rustig type opeens iets verschrikkelijks doms gaat doen.
Het is ook stuitend hoe de NPO deze verdwaasden een podium geeft en dat ze allerlei onzin mogen roepen. Die “subsidie” aan de fossiele industrie bv. Liefst 17 miljard hoor ik vaak, en gisteren in een item op TV, zelfs 30 miljard, al was dat uit de mond van een 12 jarige.
Er is helemaal geen subsidie aan die bedrijven, €0. Deze complottheorieën stellen gewoon een belasting die ze zouden willen heffen en dat is dus geen werkelijkheid. Toch vergeleken ze dit verschil en komen blijkbaar uit op minimaal 17 miljard die anders wel aan heffingen betaald zou moeten zijn. Dat is dus wappieschap. Dan kan je over elke niet geheven belasting gaan stellen dat het “subsidie is”.
Kijk, dat van die subsidies wist ik nog niet terwijl ik best veel nieuws lees.
De nuance van eerst tegen fossiele brandstoffen zijn naar tegen subsidie op fossiele brandstoffen zijn, was me al wel opgevallen. Wat me bevreemde, want als er geen "subsidie" wordt versterkt, zouden de fossiele brandstoffen dan minder erg zijn?
Of zien die mensen in dat ze zelf grof gebruik maken van producten die van fossiele brandstoffen zijn gemaakt? De lipstick van Cariesss, de make-up, de regenjassen, hun sportschoenen, hun mobieltjes...
De parkeergarage bij Babylon stond vol, heb ik me laten vertellen en niet alleen met electrische auto's.
Het is hypocriet gedrag en ik heb het eerder verzocht: graag zou ik meer achtergrond willen zien bij deze organisatie met een miljardair op de achtergrond.
@Nuuk
Dank voor weer eens aanhalen over "subsidie" Ik heb dat ook al vaker aangehaald bij discussies hier maar daar kreeg ik natuurlijk geen antwoord op. Ah joh!
Blijven herhalen en misschien dat ze het dan begrijpen. Maar dat zal helaas wel niet het geval zijn.
@Roos | 28-05-23 | 13:45:
www.climategate.nl/2011/09/climategat...
En je kan zoeken naar CDA kamerlid Henri Bontebal. Hier een link, maar kan die helaas zelf niet lezen.
www.nd.nl/nieuws/politiek/1161122/bon...
Onlangs wel hier de simpele bovenstaande uitleg gehoord, maar vergeten waar dat was.
@Basil Fawlty | 28-05-23 | 13:57:
Ja, het is echt een malle “gedachte sprong” om te stellen dat geen of minder belasting heffen hetzelfde is als subsidie!
Subsidie is geld verstrekken zodat iemand iets kan of gaat doen, bv subsidie op isolatie of zo. Maar ik denk dat ik dat jou niet hoef uit te leggen :)
Zo kan je alles waar in je ogen onvoldoende belasting op wordt geheven wel subsidie gaan noemen.
Het kan zijn dat Shell en zo minder belasting bedongen hebben, maar dat moet je zien als handelen op investeringsklimaat. Ook daar mag elke partij wat van vinden, en bij regeringsmacht, iets mee doen. Persoonlijk lijkt mij dat binnenhouden van belangrijke spelers op wereldtoneel wel belangrijk. Ze brengen geld binnen, werk, ze zijn de spin in het web van innovaties en ook daar kan je je voordeel mee doen, ook met bv klimaatmaatregelen.
Shell wil geld verdienen, het zijn geen filantropen, maar ze zijn zeker niet gek en zetten geloof ik best in op verandering want ja, daar kan je nu een hoop geld gaan verdienen. Prima toch?
‘17,5 miljard euro fossiele subsidie’ – trap er niet in! Elsevier, Simon Roosendaal afgelopen week. Lezenswaardig artikel.
@HD50 | 28-05-23 | 18:14:
Ja dat was hem! Dank.
XR anbi status Oxfam doneert al, geen belemmeringen meer voor postcode loterij zouk zeggen
En die Koerhuis zeuren over de achtergelaten rommel. Wat is dat toch een maf klapper. Waarschijnlijk veel gepest op de lagere school
Hij heeft toch gewoon een punt hier? Ruim je rotzooi op, ook als je "speciaal voor het goede doel" je stinkende nest bent uitgekomen. Ken je die slogan nog? Een beter milieu begint bij jezelf. En daar hoort ook he afval keurig opruimen bij en als er geen bakken zijn neem je het mee naar huis en scheid / composteer / recycle je het daar. maar ja, hysterische vingerwijzende activisten en logisch nadenken he...
@Graaisnaaiert | 28-05-23 | 13:44:
"Laat niet, als dank voor 't aangenaam verpoozen,
den eigenaar van het bosch,
de schillen en de doozen"
Dat mensen die zeggen voor het klimaat te strijden dit fatsoen niet hebben, zegt wel iets over hun intrinsieke motivatie.
Gisteren in het topic hierover heb ik al gesteld dat een overgroot deel dit doet om te kunnen posten op social media, inclusief de selfies.
Eenzelfde fenomeen doet zich ook voor bij een winnende voetbalclub. Mensen die nooit voetbal kijken gaan wel naar de inhuldiging, want anders FOMO.
"De vervuiler betaalt", nog zo'n mooie oneliner voor op een "tegeltje"
Netherlands, laughing stock of the world.
Als ze dat clubje van Engel ook makkelijk konden kaltstellen, dan moet dat nu ook lukken. Maar zal niet gebeuren "want het is zo'n belangrijk doel"...
Gisteravond het NPO Journaal met een uitgebreide achtergrondanalyse over XR met daarin zelfs een wetenschapper die meedeed. Allemaal om deze raddraaiers te faciliteren. Hoe anders gedraagt de NPO zich als het gewone volk demonstreert.
Demonstraties kosten wel vaker geld: denk aan de corona-wappies, en de relboeren met hun grote trekkers.
Gelukkig waren de lockdowns en de Corona-gekte kosteloos. Hebben de maatschappij ook geen enkele materiële of mentale schade toegebracht.
@Wayfaring stranger | 28-05-23 | 13:16: Precies. Hugo heeft zelfs nog vijf miljard bespaard. Oh, wacht.
@Wayfaring stranger | 28-05-23 | 13:16: Nederland heeft het goed gedaan tijdens Corona, dat klopt.
@Après toi | 28-05-23 | 13:19: Niet beter dan een doorsnee Afrikaans land met nul vrijheidsbeperking en amper vaccinaties.
@goedverstaander | 28-05-23 | 13:21: Welk land bedoel je?
@goedverstaander | 28-05-23 | 13:21: en een gemiddelde leeftijd van 25. Goede vergelijking hoor.
@Après toi | 28-05-23 | 13:25: plenty landen. Heb ik hier meermaals gepost. Mag u nu helemaal zelf opzoeken op World of Meters.
Totale gekte.
Deze groepen hebben gezamenlijk denk ik niet eens zo vaak voor blokkades en vernielingen gezorgd. Dik 1500 arrestaties bij alleen dit weekend……….bij boeren en corona complotten hebben ze dat bij elkaar niet eens gehaald.
@BobDobalina | 28-05-23 | 13:27: Onbewezen kreet. Verdient als antwoord een andere bewering: de gemiddelde leeftijd in sub-Sahariaanse landen zit goed in de lift nu de immigratiemacine op volle toeren draait.
Ah, de coronawappies. Koffiedrinken op het museumplein. Daar was niks illegaals aan. Geen nare blokkades van snelwegen.
@BobDobalina | 28-05-23 | 13:27: Is de gemiddelde Zweed ook 25 jaar oud dan? Daar nul lockdowns en geen vaccinatiedwang.
.
Zelfs de Nederlandse apparatsjik gaat nu inzien dat er domme, schadelijke zaken hebben plaatsgevonden in Coronatijd: www.tubantia.nl/enschede/ggd-baas-sam...
@Après toi | 28-05-23 | 13:25: kijk maar even naar the world of data en doe je analyse.
De VVD vindt die demonstraties prima, Rutte ligt er niet wakker van. Dit is alleen maar voor de Búhne, zoals alle 'kritische' geluiden vanuit de VVD.
1580 mensen oppakken? Dat zijn dictatoriale aantallen. Met zoveel arrestanten vraag ik me echt af wiens of wier orde de politie hiermee handhaaft. Niet die van mijn namelijk.
Als je een illegale blokkade van een belangrijke verkeersader wil opheffen kan je natuurlijk ook 80 mensen oppakken maar dan kan je evengoed niets doen. Daar los je niks mee op als er nog 1500 rondlopen.
Dus als de groep die overtredingen pleegt groot genoeg is het Wetboek van Strafrecht in de open haard kieperen. Want dictatoriaal. Weg met die rechtsstaat! Wat denken ze wel niet?
Vraagje nog: bij welk aantal ligt voor u de grens?
Het is natuurlijk heel wat anders als boeren blokkeren dan mag er vrijelijk op los worden geknald en stikt meneertje bijkans van verontwaardiging.
Je kan natuurlijk ook op het malieveld gaan demonstreren. Dan was er niemand opgepakt en was de overlast beperkt gebleven. Maar het ging om die overlast natuurlijk. Lekker het individu pesten dat er toevallig langs moest. Die moet maar zijn tijd en energie en middelen inleveren. In een rechtsstaat wordt dat individu beschermd en niet de agressieve groep.
Dus als er morgen 1000 mensen bij jou inbreken, is dat een dictatoriaal aantal en hoeft de politie niemand te arresteren.
Laat ik nou denken dat het over het overtreden van de wet ging. Goed te weten dat de kwantiteit doorslaggevend is
Ook deugen loont!
Pas als niet alleen deze Derkzen maar de hele VVD, Rutte voorop, de eco-fascisten aanpakt ben ik overtuigd.
Eerlijk gezegd geloof ik er geen barst van dat deze Derkzen dit écht gaat doen.
Verhaaltje voor de buhne.
Wat kregen de eerste overtreders van de corona maatregelen aan boete (tot Grappigthuis het verlaagde)? Dat was ongeveer 400 Euro voor een zeer licht vergrijp. Met zijn vieren aan een tafel was 1600 Euro aftikken. Dus als elk van de 1500 demonstranten 400 Euro boete zou krijgen dan is dat toch ZES ton aan inkomsten voor de staat. Waarom kan het OM 6 ton kado doen?
Totdat Pasgetrouwd ook een boete en een strafblad zou krijgen, toen werden de regels naar beneden bijgesteld. Zo kennen we de politiek met de crime fighters weer. "Pluk ze kaal", ohh, Ferd G. is al kaal.
Chapeau mevr. Ingrid Michon-Derkzen. Ik hoop dat je succes hebt, zijn genoeg VVD-ers in voor een "geintje" en ziet er solide uit. Ik hoop niet dat 1 vd ikstinkzo rakkers het je illegaal "betaald" (haha) gaat zetten.
Mw Ingrid Michon-Derkzen haalt de kerst niet bij de VVD. "Die werkt hier niet meer." Zo zal het haar vergaan.
Het is nu duidelijk:
Het is een COMPLOT
Taghi financiert XR. Defund the police!
Die A12 loopt van denhaag naar het Ruhrgebied dus volgens mij zitten ze aan de verkeerde kant.
Ze moésten die a12-blokkering wel zaterdag doen want vanaf volgende week beginnen de vakanties en dan vliegt dat volk massaal naar de costa's.
Nee joh, die gaan niet tussen het klootjesvolk zitten aan de costa. Die gaan mediteren op Bali of een hippe kookcursus doen in Thailand.
@yeps | 28-05-23 | 12:56: en dan met z’n allen trollen op hun sm accounts. Kijken hoeveel er nodig is om ze opgefokt te maken.
Waarom schrijft de politie niet zelf boetes uit voor lopen op de snelweg en niet voldoen aan bevel of vordering? Staan gewoon vaste bedragen voor. De politie heeft het OM helemaal niet nodig. www.om.nl/binaries/om/documenten/publ... Bladzijde 154, feitcode F060 € 420 en Bladzijde 51 feitcode m R461 a € 130. Beide plus twee keer € 9 administratiekosten. De politie had even 1579 x € 568 = € 896.872 kunnen uitschrijven zonder ook maar 1 keer het OM of een rechtbank te belasten.
Precies!! Een bekeuring is toch het minste dat ze kunnen en moeten doen!!
Goed punt. Politie mag iemand ook 9 uur vasthouden voor onderzoek, pas daarna heeft een officier van justitie er iets over te zeggen. (Die 9 uur gaat pas om 9:00 uur 's morgens in, maar eerder komt ER hun bed toch niet uit.)
politie-OM-rechtbank staan niet zo bekend als goede vrienden van elkaar, misschien een verbod?
De kleine m betekent mulderfeit. F060 ziet overigens niet op niet opvolgen ambtelijk bevel (en staat niet op p. 154). Is evenmin een mulderfeit maar moet waarschijnlijk per strafbeschikking. In beide gevallen kunnen ze in bezwaar / verzet. Dan belast je alsnog het systeem en een rechtbank zal al snel de hoogte verlagen. En vergeet de papierwinkel niet. Alles moet keurig worden vastgelegd in processen-verbaal. Het is dus geen verdienmodel en gelukkig maar.
@W_F | 28-05-23 | 12:59: het is maar goed dat jij geen politie bent, want al die macht is bij jou niet in goede handen.
@BobDobalina | 28-05-23 | 13:01: Bladzijde 156 in de PDF, waar linksonderin wel degelijk 154 als paginanummer is opgenomen.
* dit betreft de OM-feiten. Voor deze feiten kan door de politie geen sanctie worden opgelegd. Indien bij deze feiten een tarief is vermeld dan wordt (na schuldvaststelling door het OM) via het CJIB een strafbeschikking verzonden namens de officier van justitie. - Zie de leeswijzer op pagina 13 PDF, rechtsonder te herkennen aan een 11.
Daar hoeft dus pas een zitting als er iemand in verzet gaat. Die hoef je dus niet allemaal te dagvaarden en zitting prematuur voor te bereiden, wat mij in de panelen eerder werd tegengeworpen. Het OM gebruikt hier het LAF princiepe om via Leugen + Ambtseed is Feit om tot een veroordeling te komen, de rechter gaat daar tzt in mee. Wat hier helemaal niet moeilijk is, genoeg agenten als getuige, plus video plus een verdachte in de tunnelbak van de A12.
@BobDobalina | 28-05-23 | 13:01: F060: "niet voldoen aan de verplichting tot het opvolgen van een BEVEL
van een politieambtenaar om zijn weg te vervolgen of zich te
verwijderen in een door die politieambtenaar aangewezen richting,
welk bevel is gedaan in het kader van...."
Hoe zie jij dit niet als "niet op niet opvolgen ambtelijk bevel"!?
@Feynman | 28-05-23 | 13:30: ik zat me al gek te zoeken, maar keek onderdaad naar de verkeerde nummering. Volgens mij ziet F060 op de bevelen gegeven ogv de APV’s. Dat staat er ook bij. Hoe dan ook, het is geen mulderfeit, omdat daarvoor een m in de codering moet zijn opgenomen. Dan moet het dus per strafbeschikking en krijg je alsnog een strafzaak bij verzet.
@BobDobalina | 28-05-23 | 14:54: voor de goede orde het is dus geen 184 Sr maar een overtreding van de APV.
Mooi klusje voor een paar stagairs bij de politie. Alle aangehouden BSN's in de computer, AI erover en daar rollen de boetes uit het CJIB apparaatski, trajectcontrole in de A12 tunnelbak .
Uitstekend initiatief van dit 2e Kamerlid. Ik hoop wel dat ze en tijdig en voldoende beveiligd gaat worden want we weten hoe extreem links in dit landje rolt als je aan hun speledingetje en financiers komt. En het zou me ook niets verbazen als zij door de VVD geofferd gaat worden omdat de Club van Kaag dat eist, zeker met steun van het extreemlinkse Langemessenverbond tussen de PVDA en GroenLinks
Mevrouw Michon-Derkzen, u heeft mijn volledige steun en support.
Ik help het u hopen maar heb om de een of andere reden, heel raar, niet zo veel fiducie in mensen van de VVD.
Jezus christus zeg, moeilijk doen over het feit dat XR een ANBI is ,en een paar ton aan aftrekbare giften ontvangt, dat is godverdomme wel heel triest. Heb je niet opgelet waar ze nu precies tegen protesteren? De 30 MILJARD subsidie die naar de fossiele industrie gaat? Is toch van een iets andere orde.
Ik beschouw XR ook niet als extreemlinks en niet eens echt als links. Net als het boerenprotest vorig jaar is het langzamerhand aan het uitgroeien tot een breed gedragen beweging. En terecht. Het enige wat het links maakt is dat er aan de rechterzijde nog te veel mensen weigeren, -hetzij uit pure recalcitrantie, hetzij omdat ze verwapt en gevoed zijn met desinformatie, hetzij uit moedwillige domheid- de realiteit en de wetenschappelijke consensus te accepteren
Hahaha. Die is wel raak. Verder lijkt het me een volstrekt kansloze exercitie. De vrienden van XR zullen niet zo dom zijn om specifieke strafbare gedragingen te ondersteunen.
@BobDobalina | 28-05-23 | 12:53:
Ik spreek je wel weer als de eerste fakkeldragers, blikken tomatensaus kilo's lijm en potten verf bij en over de woning van Mevrouw Michon-Derkzen zijn uitgestrooid. Maar ja ludiek he.. En links, dus dan mag het.
Ga je lekker in je bubbel? XR zijn links-extremistische anarchisten, die als doel hebben het huidige kapitalistische systeem af te breken ten gunste van een communistisch systeem.
@Graaisnaaiert | 28-05-23 | 12:55: dus tot die tijd hoor ik niks meer van je?
Om met een voorbeeldpolitica te spreken, XR schuurt langs de lijnen van het onbetamelijke en strafbare. Getuige ook de opzet zoals Bassiehof het omschrijft plus de opgetuigde faciliterende financiele structuur.
Maar goed, misschien vinden Bob en zijn Zakjapannertje het "ook wel eens spannend" iom een keer een XR-actie mee te maken.
Stink er niet in jongens, linksactivisten zijn geen lieve, zachtaardige mensen. Net zo min als rechtsactivisten. Prbleem is met linksactivisten is echter tweekoppig;
1: het zijn er minimaal 10x zoveel als rechtsactivisten.
2: ze hebben de gunfactor mee van zowel overheid als ook het grote publiek.
@BobDobalina | 28-05-23 | 13:02:
In your dreams, mate ;)
@Graaisnaaiert | 28-05-23 | 13:02: nergens staat dat wij de acties steunen. Ik heb wel begrip voor het doel.
"wetenschappelijke consensus" heeft NIETS met wetenschap te maken, dus gebruik dat 'argument' niet.
Ik ben het met je eens hoor, richt je op die 30 miljard aan belastingvoordelen voor de fossiele industrie en reken die XR jongelui even voor wat ze voor hun spulletjes moeten gaan betalen als we die afschaffen.
En de overheid zal het best vinden hoor, alleen al de extra BTW inkomsten zullen de staatskassa behoorlijk doen rinkelen.
Ga eens naar buiten, snuif de voorjaarsgeuren, hoor de vogeltjes, geniet van het zonnetje, van het groen na een oer-Nederlands nat voorjaar. Zie de bio-diversiteit, pluk een bosje veldbloemen en haal eens diep adem.
XR komt voort uit de Occupy beweging, zo extreem links als maar kan.
Artikel uit 2019 (toen al dus).
"Jutta Ditfurth: „Extinction Rebellion ist eine Weltuntergangssekte“
www.fr.de/politik/jutta-ditfurth-exti...
uit het artikel: "Wo kommt die Bewegung Extinction Rebellion plötzlich her?
Vor vier Jahren gründeten ehemalige Occupy-Leute und andere in England die Kapitalgesellschaft „Compassionate Revolution Limited“. Diese Kapitalgesellschaft finanzierte erst die Kampagne Rising Up, und als die nicht erfolgreich war, gründeten sie Extinction Rebellion (XR). Diese Kapitalgesellschaft steht heute im Impressum von Extinction Rebellion Deutschland."
Dit wordt dus door Jutta Ditfurth gezegd. Voormalig politica van Duitse GL en als die al waarschuwt dan is er wat aan de hand.
@KeesBruin | 28-05-23 | 13:12: leg dat eens uit aan die 195 leden van het IPCC. Ik had jou overigens niet voor zo’n opwarmingsontkenner aangezien.
@BobDobalina | 28-05-23 | 13:20: Iedereen met ietsje meer dan muizenverstand begrijpt dat het klimaat louter en alleen een verdienmodel is. Daarom is de VVD ook zo happig om deze nieuwe manier van water naar de zee dragen of windhandel te faciliteren. Nog nooit was geld verdienen zo makkelijk met behulp van de goedgelovigen. Overigens ben jij een klimaatontkenner. Alsof je het klimaat naar wens kouder dan wel warmer kunt maken met wat gerommel in de marge.
@BobDobalina | 28-05-23 | 13:12:
Begrip hebben naar sympathiseren naar steunen is slechts een kleine stap. Voor sommigen zelfs een hele kleine stap, wetenschappelijk te verwaarlozen. Maar praat jij nu ook al voor de Japannert?
@dijkbewaker | 28-05-23 | 13:38:
Daar heeft u een punt. Kijk maar naar de discussies gisteravond, over dat je geld krijgt als je stroom verbruikt, een idioot gevolg van de marktwerking, teruglevering en saldering van het stroomnet.
Oftewel, uitstoten jongens, want de teveel opgewekte stroom kunnen we niet kwijt. Laat alles maar loeien, opwarmen en uitstoten voor Jan met de korte Achternaam want geld geld geld.
Ik vind helemaal idioot!
Dus de wetenschap is het er over eens dat fossiele subsidie moet stoppen? Dat is nieuw voor mij.
Het feit dat jij blind gelooft dat het om 30 miljard 'subsidie' gaat en vervolgens iedereen die twijfels heeft bij XR loopt verwijt dat ze zich laten leiden door desinformatie zegt toch echt alles over jouw extremistische opvattingen. Er telt maar 1 opvatting waarover binnen een extreem nauw kader discussie mogelijk is. Alles en iedereen die buiten de kaders denkt is of dom, of rechts-extremist of moet zich beter laten informeren.
Extreemgelovigen leggen eenzelfde claim op de 'waarheid'. Denk daar maar eens over na
@BobDobalina | 28-05-23 | 13:12: ah, een gevalletje "niet betrokken, wel betrokkenheid".
Er is geen sprake van fossiele subsidies, wel van bepaalde kortingen op de reusachtige heffingen op brandstoffen.
Gebeurt niks mee. Geen enkele stelling pakt hun eigen (gewelddadige) milities aan. Ze zouden nog eens nodig kunnen zijn voor een “putsch”
Rutte gaat persoonlijk een stokje ervoor steken bij Michon.
VVD en XR?
Net zo ongeloofwaardig als de uitspraken van Rutte en van der Berg dat ze iets aan het asielzoekersprobleem gaan doen.
Ik zeg het niet graag meer, maar hulde aan de VVD voor deze actie. En ongelofelijk weer te lezen hoe mijn belastingafdrachten worden gemisbruikt voor zaken waar het algemeen belang in ieder geval niet mijn belang is. Maar goed, ik zie überhaupt weinig terug van mijn belastingafdrachten.
Ik snap ook niet waarom een Oxfam 50 miljoen subsidie krijgt van de regering. Wat heeft de staat met een NGO te maken?
De VV "gaat het onderzoeken". Lees: er gebeurt niks
Wat mij nog niet geheel duidelijk is, is waar juridisch gezien de grens ligt, of liever gezegd waar door de overheden de grens getrokken wordt, tussen vreedzaam demonstreren en strafbare feiten plegen. Er wordt vanuit de hoek van degenen die de acties van Extinction Rebellion goedkeuren of zelfs verheerlijken steeds gesuggereerd dat er sprake is van simpelweg demonstraties, maar we weten donders goed dat waartoe wordt aangezet méér en anders is dan je mening laten horen. Er wordt actief aangezet tot hinderen, blokkeren, bruskeren, irriteren, het bloed onder de nagels uithalen, platleggen, waarbij het toebrengen van schade en het vernielen niet geschuwd worden.
@amateurrr | 28-05-23 | 12:51:
Of vanuit een ah.. zielige achtergrond natuurlijk
Er zullen zat duistere zaakjes gebeuren in de links activistische wereld, maar besef wel dat het aantonen en aanpakken daarvan niets afneemt aan de voedingsbodem van de (in dit geval) klimaatapocalyps-ideologie.
Net zoals cordon sanitairs op rechts niet werken.
We zijn toch zo goed in allesomvattende voorspellende rekenmodellen te maken? Nou prima, modelleer dan maar hoe de samenleving eruit ziet als we alle XR eisen inwilligen. Benieuwd hoeveel mensen dan nog enthousiast voor XR willen demonstreren.
Kort samengevat; kou, honger en dood.
Het bn deugvolk roert zich ook al in deze demo's. Gewoon negeren, geen aandacht aan schenken, dan houdt het vanzelf op.
Als drugscriminelen dit financieren om de politie bezig te houden dan houdt het niet vanzelf op.
Lent, ooit een leuk tuindersdorp met een fijne sociale structuur en bloeiend verenigingsleven. Na de annexatie nu Nijmegen-noord, veel links ‘hoogopgeleid’ bakfiets volk. Nieuwe bewoners hebben zelf straatnaam borden laten maken om een pleintje eigenhandig om te namen in Gretta Thunberg. Overigens wemelt er van gestalde ‘campers’ zelf slech omgebouwde oude brandweer voertuigen uit de jaren 70 met de meest vervuilende dieselmotoren die ooit bestonden. Hypocriet volk.
Nijmegen kent slechts 2 mooie dingen; de trein naar Arnhem en de trein naar Den Bosch.
@gemeentereiniging | 28-05-23 | 12:39: En de Waal naar Zwitserland.
Zuurteregelaar, klein detail, de Waal gaat richting de Noordzee, hij komt van Zwitserland. Lastig zwemmen tegen de stroom
@HD50 | 28-05-23 | 12:48: Ik roei op de grote rivieren en stroomopwaarts gaat net zo makkelijk, daar zijn methodes voor.
Wat een debielen, met die naamborden voor dat pleintje. Eéntje moet namelijk overnieuw gemaakt worden. Ons klimameisje heet namelijk geen Gretta, maar Greta. Foei, zeg dat ze hun schoolgeld gaan terugeisen.
Al die ikstinkzo rebellen zijn zeker met de fiets naar Den Haag gegaan?
Wat willen deze lui eigenlijk?
Tipje van de sluier: www.theartnewspaper.com/2022/10/21/ge...
Eh Caris, ene Frans op lijn 3. Dringend.
Ingrid uiteraard, het was een zware zaterdag.
Volgende keer van die zwarte hekken er om heen zetten, niemand er in of eruit en dan gewoon wachten.
En natuurlijk de waterspuit gebruiken om de boel onder water te zetten.
En alle zaken zijn nu door het OM geseponeerd. Ik ben blij dat ik weg ben. Wat een land is het toch geworden. www.telegraaf.nl/nieuws/773247658/nie...
Heb je als agent alle administratie voor niets gedaan.
Bij de volgende demonstratie niks doen. Laat ze maar zitten op de a12 totdat de lol er af is. Geen politie inzetten. Ja even jammer voor de weggebruikers maar dat moet dan maar. Scheelt een hoop geld, water en politie inzet.
Dat zou nog wel eens kunnen werken ook. Op een gegeven moment haken de journalisten af, die hebben het wel gezien. Je krijgt honger, het wordt donker...
Denk je? En dan een dag later opnieuw? En de dag daarop nogmaals? Wanneer het de narcistische sneeuwvlokkerige prinsjes en prinsjes maar belieft hen onbelemmerd hun gang laten gaan met anderen van hun vrijheid te beroven? Wat is jouw adres? Heb opeens zin om dagelijks jouw voordeur te blokkeren om mijn eigen gestoorde boodschap te verkondigen. Ongestraft, totdat het mij verveelt.
@Goed Volk Kijkt Weg | 28-05-23 | 12:30: Het idee is natuurlijk dat als je dat een of twee keer doet het vanzelf ophoudt. Als dat niet gebeurt dan werkt de strategie dus niet en hou je er mee op.
Die gedachte heeft eerder geleid tot honderd aanrijdingen met een persoon of personen. en.wikipedia.org/wiki/List_of_vehicle...
Paar trekkers met gier erlangs laten rijden....
Het is vervelend naar links deugvolk.
Iedereen met een rechtse mening meteen extreem rechts noemen vind ik ergerlijk.
Stelletje kneuzen die de A12 blokkeren zou ik niet als extreem links betitelen.
Gewoon altijd praten over extreem links.
*Blokkeerfriezen mompelen doet…*
Rehabilitatie zou niet misstaan.
Een VV'er die daadkrachtig op gaat treden, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het laatste uur voor ER is ingegaan.
Deze VVD'ster krijgt een nieuwe functie, dienst elders... Wordt afgeserveerd.
En "pluk-ze-kaal" acties zijn altijd een groot succes.
Ik hoor de laatste tijd opvallend weinig meer over Soros en zijn clubjes. Hoe kan dat?
De wappies zijn uitgestorven.
Er waren wat geruchten over de slechte gezondheid van Soros.
Het klimaattuig moet met harde hand worden aangepakt niet met fluwelenhandschoentjes.
Zolang ze geen natte fakkels bij zich hebben zie ik het probleem niet zo.
Het blijft mooi dat echt bijna alles kan worden gevonden of verklaard met drie simpele woordjes: volg het geld
.. It leads to the Lizzardpeople..
festivalgangers moet je beschermen tegen oververhitting
Vandaar die spuit
REAGEER OOK