EXAMENUITSLAG! De resultaten van de non-binaire pollfuck Hogeschool 010 zijn binnen
GeenStijl maakt school. Hógeschool!
Daar is dan eindelijk de langverwachte nieuwe Profielen, het schoolkrantje van de Hogeschool Rotterdam. In oktober pollfuckte u massaal een onderzoek naar de 'inclusiviteit' van het maatschappelijke bedrijf dat zich als onderwijsinstelling identificeert. Nou dat liep helemaal ouderwets puberaal uit de hand natuurlijk, het werd zelfs een ANP'tje, een NOS'je, een Villamediaatje en noem maar op. Onderzoek gestaakt, resultaten vervuild, doeidoei diversiteits-onderzoek en een heleboel zware woorden moesten een zwart kadertje om het geheel schetsen. Maar de HR herpakte zich, filterde de post-fuck-inzendingen van de pre-fuck-resultaten en kwam door het scheiden van die twee genders toch tot een soort van bruikbaar onderzoek. En daar is deze maand de schoolkrant helemaal omheen geschreven (PDF/Mirror). We worden echt enorm genoemd en natuurlijk als boosdoener. Bovenstaand opklikken voor groot, kernkwoot:
"De ervaring met GeenStijl geeft aan hoe moeilijk het is om het gesprek over diversiteit te voeren. Wat voor de een nog lang niet inclusief genoeg is, maakt de ander woest over zoveel ‘wokeness’. En ergens hiertussen bevindt zich het grootste gedeelte van de samenleving en de hogeschoolpopulatie die er samen het beste van probeert te maken. Met vallen, opstaan en compassie."
Nou zal het ons als blank patriarchaat met een toetsenbord allemaal biologische mannenworst wezen dat het Schuld van GeenStijl genoemd wordt, maar het is toch grappig dat *wij* als een soort uiterste worden afgeschilderd terwijl alleen al onze huiskleur homotoleranter is dan de meeste - noem eens wat - religies. Diversiteit is als het klimaat: niemand ontkent het evidente bestaan ervan, er is hooguit kritiek op de manier van behandeling, benadering en berichtgeving. En ook dat lezen we in deze schoolkrant (ja we hebben 'm helemaal gelezen): het inclusiviteitsstreven wordt zeer breed belicht, maar van exact één kant: kritiekloos. Er staan nul interviews met critici van het identitaire denken, twijfels bij de gendermode of de vraag of een onderwijsinstelling in Rotterdam - die van nature uit een brede waaier aan studenten van allerlei allooi bestaat - zo veel tijd, geld en energie moet steken in het aanbrengen van zachte wandjes om ieder individueel kwetsuur mee te kunnen accomoderen. Maar hee, wij hebben de Hogeschool nooit afgemaakt, lees vooral de kritische reaguursels onder de online versie een van de artikelen uit de schoolkrant. Huiswerkvraag voor de Hogeschool: Komt een overijverig streven naar "inclusiviteit" niet op zichzelf met een risico op uitsluiting?
Class dismissed.
(p.s. dat kwetskwartet is best geinig)
Reaguursels
InloggenDe diversiteitsdiscussie gaat vaak alleen maar over seksualiteit, ras of geloofsovertuiging. Alsof jouw identiteit enkel en alleen maar afhangt van je pigmentatie of van wat er wel/niet in jouw onderbroekje hangt, of dat een accurate omschrijving van waar je wel/niet op geilt op magische wijze jouw hele persoonlijkheid verklaart. Of om het even welk ''heilig'' boek dan ook. Nu even serieus?
Ondertiteling: Een verscheidenheid aan meningen, levenservaringen, inzichten en persoonlijkheden mag óók diversiteit heten. Maar die discussie voert niemand. Kortom, óók dit ''maatschappelijke debat'' (top-down door je strot geramd!) zal ons wederom niet het Walhalla brengen.
@VBO_B_Niveau | 23-05-23 | 09:15:
Eens. Normale mensen zijn lieve ouders, leuke vrienden, goede buren, vakkundige collegae; die van alles te vertellen hebben over hobby's, sport, maatschappelijke kwesties, politiek, etc. Geen zinnig mens hangt zijn hele identiteit op aan "blanke cis" of "zwarte trans".
nu bezig in Belgorod.
en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_Russ...
"Iedereen moet zich welkom voelen."
Behalve 'witten', hetero's, Joden en christenen, uiteraard.
Zo rolt dat hele inclusiviteitscircus. Weg ermee!
Samen met compassie. Laat me niet lachen? Hoeveel mensen leven er onder de armoedegrens? Hoeveel staan er in de rij bij een voedselbank? Hoeveel zitten er te wachten op een betaalbare woning? Hoeveel slapen er tegenwoordig in een auto? Hoeveel worden er dagelijks wel niet weggezet, weggehoond, sociaal geïsoleerd of gewoon doodleuk ontslagen vanwege een andere mening of kritische blik? Samen met compassie. Serieus? Ik zou een intelligente en genuanceerde tegel kunnen bakken, maar daar heb ik geen zin meer in. Mensen die serieus denken dat hun overijverige diversiteitsgezever daadwerkelijk een inclusievere samenleving tot stand zal brengen lach ik alleen nog maar uit. Het enige dat ik mensen zie doen is méér hokjes, méér stickertjes en méér categorieën creëren, en daar vervolgens allerlei conclusies aan verbinden, die vaker dan niet leiden tot uitsluiting. Dit alles uiteraard onder het mom van ''samen'' en ''compassie''. De hypocrisie is écht stuitend, en de oppervlakkigheid óók. Ga lekker door met je deugtyfus, en je krampachtige sociaal-wenselijke gedrag. Volgend decennium bedenken mensen weer een andere omgangsvorm. How about: Accepteer nu maar gewoon dat er altijd eigenwijze mensen geboren zullen worden die op allerlei manieren afwijken van de norm? Want dat is óók diversiteit. Met je kleurenwaaier en je gender-index.
U bent enigszins maatschappelijk gefrustreerd? Zoek de bron van uw problemen bij uzelf.
@Red shirt | 23-05-23 | 08:34:
Dus iemand die maatschappelijke problemen afwijst is maatschappelijk gefrustreerd?
Rare conclusie.
Jij profileert je hier altijd als een groot voorstander van maatschappelijke problemen, maar bewijst dat dat je maatschappelijk geslaagd bent? Natuurlijk niet.
Integendeel, je loopt hier zo vaak op te scheppen over je zogenaamde maatschappelijke successen, dat dat ongeloofwaardig klinkt. Alleen zware van Nelle rokende Best-bier drinkers op kleine zolderkamertjes hebben die bluf nodig.
@Red shirt | 23-05-23 | 08:34: Nee, totaal niet. Ik zit zeg maar te lachen om alles wat ik debiel vind. En dat is nogal wat. Eigenlijk zit ik non-stop te lachen.
@Red shirt | 23-05-23 | 08:34: En daar is de trol weer. Goedemorgen averechtse.
@Dandruff | 23-05-23 | 08:46: Ojee, u heeft mij betrapt.
@Red shirt | 23-05-23 | 09:03:
Och, iedereen hier inmiddels wel, toch?
Ga je nog proberen jouw denkbeeldige link tussen maatschappelijke problemen afwijzen en maatschappelijk falen aan te tonen?
@VBO_B_Niveau | 23-05-23 | 08:51: J, dat is bij u nogal wat. Zo'n beetje alles wat niet op uw eigen spiegelbeeld lijkt.
@Dandruff | 23-05-23 | 09:10: Nee, ik vind u ridicuul.
@Red shirt | 23-05-23 | 09:12: Tja, wat zal ik zeggen? Ik ben gewoon onweerstaanbaar.
*de spiegel een zuigzoen geeft*
@Red shirt | 23-05-23 | 09:18:
Beledigen is inderdaad jouw enige competentie. En zelfs daar ben je niet heel sterk in.
Moeilijk uitspreekbare namen ?
Er wordt al enkele jaren gesproken over een groep uit Hoorn Kersenboogerd die dorpskermissen afgaat en daar rotzooi schopt. "Namen zijn bekend bij de politie. Maar ze lijken ermee weg te komen.
www.nhnieuws.nl/nieuws/319334/meer-be...
Ben overigens benieuwd naar de afkomst van de aggressieve jongeren en slachtoffers. Zit er wellicht een raciale achtergrond aan de mishandelingen ?
Gewoon een groepje old school Molukkers naar de kermis toe sturen. Dan eens zien wie van de “Nederlanders” de volgende dag nog lekker kauwt en van zijn suiker met thee, want we weten over wie we het hebben, geniet.
Universiteiten zijn "pet semitaries" ( ref. S. King), je gaat er als een normal persoon heen en komt er als een complete idioot weer uit.
Meer The Childeren of the Corn.
Onze woke-redder Dijkgraaf met zijn slap puntenbeleid helpt het zaakje verder in de modder, hork Wiersma staat dichter bij de werkelijkheid maar hij mag de onoplosbare ellende op de basisscholen aanpakken. Ai-oplichting komt daar nog bij komende jaren.
Vroeger had je hippies/PSP-ers, kakker, altenatieven, hard-rockers die meestal wat rechts waren. Wel altijd lol en geen gedram. De leraren waren toen al overwegend links of zeer conservatief.
Universiteiten en hogescholen zijn er om jongvolwassenen te indoctrineren in het gedachtegoed van de Groene Khmer, D'66 en de PvdA. Dat ze denken dat al die onzin normaal is. En natuurlijk doe je dat door jezelf te bevestigen met enquêtes waar maar een heel beperkt spectrum van vooraf gestelde uitkomsten mogelijk is zodat ze kunnen zeggen dat een meerderheid van de studenten (scholieren?) er achter staat.
En afwijkende meningen en pollfucks van GeenStijl zijn niet toegestaan wegens haatzaaien.
Campings, vakantieparken, festivals, dodenherdenking, terrassen bij zonnig weer, musea.
Zomaar wat activiteiten waar de segregatie 100% is. Nou ja, wellicht wel een letterbak het en der een letterbak-dwaallicht maar altijd blank.
Waarom moet een Hogeschool zich dan zo bezighouden met het afvinken van de gehele inclusiviteits-bingokaart?
Omdat wij cultureel de 51e staat van de VS zijn.
Het diversiteitsdenken dreigt door te slaan en zich te transformeren tot intolerantie en racisme.
Dreigt?
@goedverstaander | 23-05-23 | 07:57: Is.
Goedemorgen nachtploeg!
Gelukkig is het altijd de schuld van GeenStijl.
*Koffie zetten doet…*
Haha, zijn de Duitsers er eindelijk van af, van dat schuldgevoel... Goedemorgen, ik neem wel een bakkie, dank je wel, en fijne dag gewenst!
@anja | 23-05-23 | 09:39:
Een hele last minder.
Vraag me af of dat ook meer of minder diepe. "koilen" aan 't strand gaat opleveren. ;)
Und natürlich auch einen schönen guten Morgen liebes Fräulein.
Hoge scholen zouden eens moeten afdalen naar poten in de klei scholen. Een school is een instituut waar je kennis vergaart, daarbij is het hooguit meegenomen als je er ook kennissen vergaart. Als ze hun tijd zouden besteden aan het vergaren van kennis, dan zijn ze in de helft van de tijd afgestudeerd.
Belangrijk is of je met mensen kunt samenwerken, op het zelfde niveau in dezelfde tijd. Daarbij is het absoluut onbelangrijk wat voor kleur, seksuele voorkeur of religie je hebt. Uiteindelijk kiest op het sociale vlak iedereen voor die mensen waar hij mee wil omgaan. Als iemand, om wat voor belachelijke reden dan ook, een hekel hebt aan wat voor alfabet dan ook, dan kunnen ze je duizend cursussen geven, of reclames laten zien met die mensen, of er in de krant over schrijven, dan zal dat niet veranderen, waarschijnlijk in tegendeel.
Sociale interactie gaat bij mij alleen als geen van de deelnemers iets anders claimt te zijn als anderen. Iemand die niets anders in te brengen heeft als zijn Alfabet of religie is geen gesprekspartner. Ik ken genoeg mensen van kleur of seksuele geloofsovertuiging waar ik uitstekend gezellig een pilsje mee kan drinken, ik ken er ook genoeg, waarmee ik dat zeker niet wil, omdat het mens zijn bij hun op de tiende plaats komt.
Hogescholen zijn een verdienmodel en ver beneden het niveau van de HTS
"Een student schrijft: ‘Docenten zeggen wanneer ze een klas binnenkomen “Goedendag dames en heren’’, ik voel me dan als non-binaire student uitgesloten. Vooral omdat m’n docenten en klasgenoten weten hoe ik me identificeer.’ Daar zou zo’n training bij kunnen helpen."
Nou ja, dit dus. Je doet het nooit goed omdat je het nooit goed kunt doen.
Het is een bodemloze put, waar ze zelf mee moeten leven.
"Goedendag studenten en mensen die met iets anders bezig zijn."
@VP732 | 23-05-23 | 07:43:
Als iets onschuldigs als een simpele begroeting al een test wordt, een mijnenveld waarin je maar beter geen enkele identificatie vergeet, want anders! Dan verandert ieder interpersoonlijk contact in een potentieel risicovolle onderneming. Dan dwing je iedere begroeting zo onpersoonlijk mogelijk te maken opdat niemand er aanstoot aan kan nemen. Dan train je mensen om nietszeggend te worden in hun communicatie.
@knutsel_ | 23-05-23 | 07:47:
Geachte reizigers. Iets zegt me dat 'studenten' en 'reizigers' op enig moment ook niet meer inclusief genoeg zullen zijn, dat daar te weinig diversiteit vanuit gaat.
Brian Griffin m.youtube.com/watch?v=VxfdXBncAOQ
En, tot slot, in zekere zin is het onderscheid tussen 'non-binair' en binair ook weer binair.
@BrutusBosch | 23-05-23 | 08:05: Pats! Geweldig..
@Duwbak_Linda | 23-05-23 | 07:57: inderdaad, en afstandelijk te zijn.
Heerlijk.
Die woke lui bekijken sommige zaken heel binair: mensen zijn of zwart, of wit. Nul of één. Goed of slechf. Óf ze bekijken het juist totaal niet binair (QHLBXYZ+). Kies nou eens een stelsel, of bekijk alles zwart-wit, of accepteer op alle vlakken dat er eigenlijk alleen maar grijstinten (of bruintinten in dit geval) zijn. Mensen zijn of heel erg licht bruin van huidskleur, bijna blank, doorzichtig, zou je kunnen zeggen, of mensen zijn heel erg bruin. Maar helemaal niemand ter wereld is zwart en helemaal niemand ter wereld is wit. Of je gaat de wereld volledig binair bekijken. Dan zijn mensen zwart of wit en mensen zijn man of vrouw, that's it, niks er tussen in.
En dan dat verhaal dat positieve discriminatie niet bestaat. Ook dat bekijk ik graag feitelijk. Wat is het netto verschil tussen +10 en 0? Dat is 10. En wat is het netto verschil tussen -10 en 0? Juist, ook 10. Positief of negatief, de ene groep wordt netto 10 anders beoordeeld.
Dan nog een laatste vraag: bestaan er überhaupt mensenrassen? Ik bedoel, labradors zijn een hondenras, maar je hebt witte en zwarte labradors. En als er geen rassen zijn, kun je dan nog wel racistisch zijn? Of is dat puur discriminatie op uiterlijk. Bijvoorbeeld het uitsluiten van mensen met rood haar of dus op basis van iets meer of iets minder pigment in de huid. Iets racistisch noemen is racistisch. Als je in eerste instantie al gelooft dat we allemaal van hetzelfde ras zijn, dan is iemand een racist noemen jezelf buiten het hokje plaatsen.
Mensenrassen bestaan niet, is 1 soort. Alle 'rassen' kunnen zich onderling voortplanten. De verschillen binnen een enkel 'ras' zijn, naar ik begrepen heb, groter dan die tussen de verschillende 'rassen'.
Bij honden kun je er zo onderhand aan twijfelen (labrador paart met chihuahua, lastig, maar 't kan wel).
Zelf discrimineer ik de hele dag, gewoon omdat ik dat leuk vind. Liever niet doorvertellen, voor je 't weet heb ik de aivd aan de deur.
Het lijkt er inderdaad op dat aan de hand van strubbelingen als gevolg van een ietwat verschillend uiterlijk de hele rassentheorie is opgehangen.
@Ichneumonidae | 23-05-23 | 07:44:
Ik begin ook aan een nieuw projectje. Discrimineren op kleur ogen. Ik vind blauwe ogen nou eenmaal het mooist. Vrouwelijke klanten met een goed chassis én blauwe ogen krijgen standaard korting.
Ook roodharigen met krulletjes en sproeten komen in aanmerking.
@J.Cash | 23-05-23 | 09:09: en bij dames met rood haar en blauwe ogen geef je nog geld toe of..?
@anja | 23-05-23 | 09:39:
Alleen bij de jackpot driemaal bonus, als 't onderstel ook voldoet deduceer ik.
Gelovigen trekken naar Polen voor ‘Jezus’ in boomschors
Kerk: 'lijkt meer op Conchita Wurst'.
panorama.nl/artikel/496393/gelovigen-...
Met op de juiste plek een soort 'tent' in het gewaad. Soort opgewonden Jezus / Conchita?
Je moet je toch wel heel erg vervelen wil je dit soort onzin in een boom denken te zien. En uiteraard ook rete-religieus zijn. En naïef, dat helpt zeker mee.
@EEnzame SchizofrEEN | 23-05-23 | 06:54: of geen logica willen toepassen. Iets wat de oude Mesopotamiërs en Grieken al deden maar anno 2023 geloven nog steeds mensen een sprookjesboek.
oud Nieuws (vanuit de safe space).
* Dienst Toeslagen overlegde achter de schermen met rechtbanken over beslistermijn.
* 'Grootste daling uithuisplaatsingen in afgelopen tien jaar'.
* Minstens 19 kinderen dood na brand in schoolgebouw Guyana. Brand vermoedelijk aangestoken.
* Anonieme donateur schenkt 12,5 miljoen aan het Rijksmuseum.
* TikTok spant rechtszaak aan tegen staat Montana om verbod.
* Beleggers verliezen €5 mln op platform 'Grinta Invest', na promotie door 'finfluencers'.
* Politie beëindigt bezetting WUR door klimaatactivisten.
* Meer arrestaties rond geplande staatsgreep door de extremistische Reichsbürger-beweging in Duitsland.
* Opwarming verdrijft steeds meer mensen van hun plek: ‘Waarschijnlijk moeten we mensen herhuisvesten'. Komen vooral uit Afrika.
* Halsema doet noodoproep aan bedrijfsleven: kom in actie tegen armoede en segregatie in de stad.
* Graspollenpiek verwacht.
Weer: bewolkt, tot 15 graden.
Koffie: een onbewust bevooroordeelde top-koffie met een over-zalige croissant met jam én kaas. Suiker en melk mogen, mits de kleur niet te veel richting een bepaalde RAL kleur gaat en een eventuele reaguurder zich hierdoor gekwetst zal voelen.
Kleine update: Afgelopen nacht weer kleine explosie in Rotterdam, nu in Crooswijk.
En doorrrr.
Oh, en drie alpinisten in Zwitserland dood terug gevonden, nadat ze sinds donderdag kwijt waren.
Doodsoorzaak: lawine.
Mogge. Die Reichsburgers begin ik steeds meer te begrijpen, ze zien hun land steeds verder wegglijden zonder iets te kunnen doen. Op een bepaald moment breekt er dan iets.
Maar meest schandalige lijkt me wel de eerste regel, Dienst Toeslagen die in achterkamertjes overlegt met rechtbanken. Uiteraard in het nadeel van de scheiding der machten, maar nog meer in het nadeel van de ouders die door diezelfde Dienst Toeslagen al kapot zijn gemaakt.
Môge! Mag ik een lichtgetint, biologisch theetje in een regenboogkleurige mok met een kapot oor? Dat bericht over die anonieme donateur verheugt me, want het Rijksmuseum lijkt één van de laatste instituten in Nederland dat ons cultureel erfgoed in ere houdt.
Een woordvoerster van de actiegroep zegt tegen persbureau ANP dat veel actievoerders in tranen waren en dat agenten "heel hard getrokken" hebben bij de ontruiming.
Wat een watjes...
Haha, die Halsema. Net trucje van Rutte. Het zelf verkloten en dan de ander de schuld geven en/of het laten oplossen.
@MickeyGouda | 23-05-23 | 07:20: Alleen als de mok zich als meervoudige transgender identificeert. We moeten wel streng zijn, anders is opeens alles inclusief en dat is het hek van de woke dam. Goedemorgen MG, en hetzelfde voor de rest van jullie woest-aantrekkelijke reaguurdersschaar! Schizo heeft weer puik werk geleverd, waarvoor groot dank, het blijft toch een leuke manier om te dag te beginnen. Daarover gesproken: maak er een mooie van, iedereen!
VVD Enschede weigert verder mee te werken aan opvang asielzoekers
tpo.nl/2023/05/22/vvd-enschede-weiger...
Ach welnee…. De soep wordt nooit zo heet gegeten.
Is een VVD trucje.
Als het van de VVD komt, kun je er haast van uit gaan dat er geen bal van waar is.
Alles om maar in het pluche te blijven zitten.
Welnee, dat is om daadkracht te tonen voor de bühne. Dat linkse partijtje doet uiteindelijk gewoon mee.
Ik ga slapen, truste iedereen.
Nogmaals thx CloVis.
Welterusten, TheOne.
Beatles - And your bird can sing
www.youtube.com/watch?v=9g2eU9YGwWQ
Totaal onbekend voor mij en ben toch echt opgegroeid in de beatletijd, zo zie je maar:)
@TheOne48 | 23-05-23 | 05:29:
Heb je als kleuter ook nog iets de laatste jaren '50 meegekregen? De dames met opgestoken haar, pettycoats en naaldhakken.
'van' naar boven gooit.
@CLoVis | 23-05-23 | 05:44:
Nee, net niet, ik kom uit 57, mijn moeder had wel eens een hoofddoekje.
Mooie tijd, ik dacht dat we rijk waren, maar we waren armoedzaaiers. Wist ik veel.
@CLoVis | 23-05-23 | 05:44:
Jij wel ?
@TheOne48 | 23-05-23 | 05:57:
Een stuk wel. Ik heb twee zussen die een stuk ouder zijn dan ik en die stonden zich regelmatig aan te tutten. Hoofddoekje bij de dames hoorde er natuurlijk bij achter op de scooter, net zoals in de italiaanse films.
Voor de liefhebbers nog een keer:
Massimo Bucci-Hang on to a Dream
Bedoel je deze, TheOne?
Massimo Bucci - Hang on to a dream
www.youtube.com/watch?v=VXcaHP43ezg
@CLoVis | 23-05-23 | 05:29:
Zeker, Thx!
Tijd voor een beetje sfeer voor de meelezende dames.
Miami Sound Machine- Conga
Miami Sound Machine- Conga
www.youtube.com/watch?v=VVRHtUes7go
@CLoVis | 23-05-23 | 04:53:
Thx!
Nog 20 minuten Fast 7 kijken en dan doei. Moet Europese klanten nemen. Beter qua tijd.
De sfeer is om te snijden.
Nou, ga je gang, snijden maar.
@TheOne48 | 23-05-23 | 04:24:
De nachtcake.
www.youtube.com/watch?v=aebhW5hnEoc
*gaap*
@keestelpro | 23-05-23 | 04:25:
Leuk cake meiske, verder heb ik er niks mee :)
@TheOne48 | 23-05-23 | 04:27:
Bij mij precies andersom. Ik wou de hele cake.
Dat linkse meiske begint die cake weer in onzinnige parten te snijden.
Dan snap je echt niet hoe welvaart werkt. ;-)
@keestelpro | 23-05-23 | 04:25: pfff. Ik ga naar me nest. Die Canadezen moeten ff zelf hun verbinding probleem oplossen. Geen zorgen het is een game bedrijf. En ik word toch wel betaald. Klaar nu even een paar uur slaap vangen.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 04:30:
Slaap lekker! Fijn dat je weer lekker actief bent!
@keestelpro | 23-05-23 | 04:30:
Lol! Ik heb te weinig bier op om hier weer lollig op te reageren.
@keestelpro | 23-05-23 | 04:32: Was ik inactief dan? Wellicht te actief met roze handtassen koppen..
Valt mee. Selectieprocedure. Zoals op sgool. Hehe.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 04:35:
Je zei dat je naar je nest ging. Slaap lekker nogmaals.
Ik blijf nog wel even cake recepten googlen.
@keestelpro | 23-05-23 | 04:37: Heb nou eenmaal nachtmerries van roze handtassen met stoeptegels. Kan gebeuren.
Trusten en slaap lief, jij ook Joris;-)
Je hebt toch niks geks gezegd?
Trust K.
Fijne nacht allen. 4.00 probeer ik me meestal aan te houden
Is je niet gelukt. Mij wel.
Maar ik ben dan ook perfectionist.
Enjoy ochtendploeg!
@wilderst | 23-05-23 | 04:00:
Dat maken we zelf wel uit.
@keestelpro | 23-05-23 | 04:01: Whatever.
Ik ben al ver gekomen zonder marcheerpoeder. Plat nu
GeenStijl Corona Café Mega Mix 002
▶ www.youtube.com/watch?v=78mj8dAOWOQ
Ga je zo door tot vandaag? Wordt een lange nacht/dag;-)
@K1100 | 23-05-23 | 03:48:
Het is al vandaag. Die eerste mixen waren magisch.
Radar love, altijd goed.
m.youtube.com/watch?v=aRlSHG5hRY4&...
Dagelijks wandelingetje met mijn vrouw(rolstoel) buiten de hekken van de gesloten afdeling.
Inmiddels twee rollatordames die het leuk vinden mee te wandelen. Gezellig!
De colonne wordt steeds langer:)
Maar goed, was lekker weer. K.
Toch nog een positief element aan je dag. Hou je daaraan vast.
Volhouden.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:53:
Hou ik moeiteloos vol. Ik kan geen dag zonder mijn vrouw.
@TheOne48 | 23-05-23 | 04:02: Dat snap ik. Ik heb hetzelfde. Met de mijne dan. Het is nog van korte duur, maar dan juist stop je alle tijd erin die er is.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 04:04:
Sterkte man, vreselijke tijd voor jou en mij maar bovenal voor onze vrouwen.
*kudtzooi*
@TheOne48 | 23-05-23 | 04:16: Absoluut. Het is zoals het is.
*voorzichtig tegel plaatst*
Hoi het was vandaag een mooie dag, lekker warm en aan het begin van de avond een verfrissende onweersbui.
Morgen nog warmer.
In het noorden, oosten en zuiden van het land is het aannemelijk dat de temperatuur stijgt. In het Westen is het ook mogelijk. Oat Moarn.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:29:
Ander land.
@K1100 | 23-05-23 | 03:30: Friesland dus niet. Hmm. Tijd voor koffie.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:32:
Zuid-Frankrijk. Koekje bij?
@K1100 | 23-05-23 | 03:34: Ja lekker. Ben wakker voor een Canadees bedrijf, en ja hoor internet storing daar. Moet even wakker blijven.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:37:
Lijkt hier wel. VI kijken was een crime. 10 seconden beeld en dan knalde de wifi er weer uit. Niet afgekeken. Sterkte.
@K1100 | 23-05-23 | 03:40: Bedankt. Als het te lang duurt ga ik even slapen. Later weer een dag.
Stay safe my friend. En wees gelukkig. Je heb een mooi gelukkig leven met mooie achtergrond verhalen.
Die tegel hoorde onder Basil.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:27:
Grazie e lo so caro! En nummer van de meest geliefde "girl next door" Italiaanse zangeres.
Laura Pausini - Lato Destro del Cuore (Official Video) 2017
www.youtube.com/watch?v=0zZzjesaHCM
Buona notte!
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 03:55: Mooi nummer, bedankt. En kende ik nog niet.
*Zoekt naar rijmwoorden op Kees ineens all over the place*
Case ineens all over the place
Never been the other ways
Kees has always been the fipo king
Until the covid maffia kicked in
Then Van Rossem made him the DJ
The Wurlitzer king of the GS Corona Café!
GeenStijl Corona Cafe Mega Mix 01
▶ www.youtube.com/watch?v=pIcxtEV0IXc
@keestelpro | 23-05-23 | 03:36: AI
@wilderst | 23-05-23 | 03:40: Ai
@wilderst | 23-05-23 | 03:40:
Alsof artificial intelligence al deze info eventjes in rijm kan presenteren.
AI is niets. Was niets. En zal nooit iets worden.
Tenminste niet voor laaggeletterden.
@wilderst | 23-05-23 | 03:42:
Sterk ingedekt. Kom je even goed weg.
@keestelpro | 23-05-23 | 03:44: Ja he
Ik ga richting bed amigos. Was weer bijzonder aangenaam en laat jullie achter met de laatste hit van Tiziano Ferro, zal ongetwijfeld nummer 1 worden in Italië. Al eerder geplempt maar zeer aangenaam zomernummer.
En zoals altijd: Stay safe friends, stay safe!
Tiziano Ferro - Destinazione Mare (Official Video) 2023
www.youtube.com/watch?v=zrDEJvq6-ME
Trusten Basil, a prossima!
De enige echte vrouwelijke punk band uit de jaren 80: Fuzzbox.
(Voor zover ik weet echt de enige: beter weten is uplooien)
Fuzzbox - Live in Munich Alabamahalle (1987)
▶ www.youtube.com/watch?v=wn1zKFXS3AQ
En dan wordt zo'n band 'ontdekt' en dan krijg je dit:
Fuzzbox - Pink Sunshine (1989)
▶ www.youtube.com/watch?v=OLdGBDg-WAE
Een soort van mislukte Bananarama.
Fuck kunstonderwijs, rock schools en ander overheid gestuurde rebellie.
Slaap lekker alvast. En morgen gezond weer op.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:23:
Jij ook Sonja Barend! XD
@keestelpro | 23-05-23 | 03:24: Is die wijn verkeerd gevallen? XD
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:26:
▶ www.youtube.com/watch?v=c9Q58nLXOSM&a...
Pas op ik merk dat ik op dit moment het talent heb om alles te bagatelliseren.
Tegelijkertijd besef ik dat zulks een zéér irritante karaktereigenschap is.
Dus alvast mijn excuses voor voorgaande reaguursels en dito tegels die in de toekomst liggen.
U krijgt 20 klimaatpunten.
Niet dat het helpt. Aflaten kunt u bij een andere reaguurder verkrijgen.
Het is je vergeven. ;-)))
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:02:
Mag ik een voorgaand reaguurdernaam of anders in ieder geval een hint?
@keestelpro | 23-05-23 | 03:03: Aflaatverkoper.?
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:05: Echt. Is een reaguurder hier haha.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:05:
Ja die ken ik! Meer! Meer! Meer! Haaaa!
In ruil verklap ik ook nog een paar van mezelf en van anderen.
We zijn immers een nsb landje is wel gebleken. XD
Bedankt?
Ik nam je toch altijd al met een korreltje zout.
Heb ooit eens Adam Lambert gemixt met Metallica. Voor huis tuin en keukengebruik op een verjaardag. Klonk nog goed ook.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 03:09: Zo kan ik me nog een Verjaardag herinneren, van een onbekende..
Waarbij ik de geluidsinstallatie over nam , en House Lps op 45Toeren zette, en geen kip die het door hat..
Kun je dat gestrekt en alles beroerend been niet weer intrekken?
@Torquemada | 23-05-23 | 03:14: Haha geweldig. Bij mij sloeg de computer op hol en niemand die het doorhad. Virtual DJ stond dus op de achtergrond op te nemen. Ach ja kinderen. Niet aan ouwe ze spullen zitten. Hehe.
The Offspring - Pretty Fly
The Offspring - Pretty Fly (1998)
▶ www.youtube.com/watch?v=QtTR-_Klcq8
@keestelpro | 23-05-23 | 02:47: Bedankt. Nummer vloog toevallig net voorbij, is best toepasselijk.
'For A White Guy' is de toevoeging.
Vies vuil goor racistisch land dat hun perverse geschiedenis op ons, de thuishaven, reflecteert.
Ja zij hebben een 'zwarte community'. En daarom noemen coole gasten zich een 'white guy' om toch in de smaak te vallen bij de exotische dames.
Maar hier in Nederland hebben we een andere cultuur.
@keestelpro | 23-05-23 | 02:50: Ja dat weet ik Kees, maar trekt de balans enigszins naar het midden. Caucasian guy bekt niet lekker.
www.youtube.com/watch?v=-M7vOnlcLbo
Korn - Word Up! (Official Video)
Goed nummer.
‘Ik moet straks een constructie kunnen doorrekenen ‘ …
De woke versie:
‘Ik moet straks een construct….’
Knettergek.
Drie dubbel tarief rekenen. Super woke.
Foreiger - Urgent
Klinkt inmiddels als geef huis.
Foreigner - Urgent (1981)
▶ www.youtube.com/watch?v=Lcb-Fsx_phM
Hoor je die snare drum?
Zo moet je die mixen!
@keestelpro | 23-05-23 | 03:02: Ja dat dan wel. Ging om een stukje tekst, zo rond 01.14
Voor Anja:
www.youtube.com/watch?v=3zPvfVmL0nE
Another brick in the wall
Simply Red - Holding back the years.
Paar rekeningen teruggevonden onder het kopje Italie, wat voordelig toen nog Basil!
twitter.com/beschaafdrechts/status/16...
Toch 300 omgerekend voor lunch. Ik was geen mietje op m'n 29e!
Sneu. Ik had eind jaren negentig al miljoenen lira. Hadden die Turken toen al liever een briefje van 50 euro.
Gezien. Prachtig.
Als ik die rekeningen zie dan neem ik ze voor waar aan en richting ronde archief.
Fantastische avond gehad daar mag ik aannemen: e cosi e la vita!
LOL!
Ik had laatst weer zo'n rekening hier bij een uitspanning. Niet eens gereserveerd maar blijven hangen. pre lunch apprativo en daarna lunch met bloedmooi weer.
Echt, ik probeerde mij tegen te houden maar was zo'n goede sfeer.
Restaurant van Villa Castagnola hier. Hadden tot voor kort ster en chef probeert hem weer terug te krijgen dus volle bak aan het werk. Voordelen, ze willen lokale klanten krijgen dus prijzen lager dan met ster en alles om de ster terug te krijgen en op loopafstand huis. Om 11 uur begonnen en om 4 uur richting huis en zo genoten. En dat zijn de spontane dagen die ze je niet meer afnemen.
Nu kan ik mij dat permitteren maar had hetzelfde gevoel toen ik jong was en met een toenmalig vriendinnetje ergens in Amsterdam aan het water zat en besloot mijn laatste centen te besteden aan een zondag lunch onder het motto. Morgen is een andere dag en dan zie ik wel hoe ik het verdien. Hoe ik die centen toen weer verdiende ben ik vergeten maar dat zomer zondag gevoel vergeet je nooit. ;-))
@keestelpro | 23-05-23 | 02:55: Turken?
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 02:57: Ik kan er enorm van genieten!
@wilderst | 23-05-23 | 03:04:
De Turken in Turkije hadden toen nog briefjes van miljoenen lira.
@keestelpro | 23-05-23 | 03:06: Okee, boeiend.
We hebben het hier over Italie
@wilderst | 23-05-23 | 03:05:
Exact!
@keestelpro | 23-05-23 | 02:55: "Sneu. Ik had eind jaren negentig al miljoenen lira. Hadden die Turken toen al liever een briefje van 50 euro."
Dat briefje van 50 euro was er nog niet, slimpie
@wilderst | 23-05-23 | 03:12:
Jawel slimpie. 1999.
@keestelpro | 23-05-23 | 03:20: Eind jaren 90?
@wilderst | 23-05-23 | 03:23: De munten en bankbiljetten werden op 1 januari 2002 gelijktijdig als betaalmiddel met chartaal geld ingevoerd in twaalf landen van de Europese Unie
In het kader van morgen nacht op vakantie.
Lucio Battisti - La canzone del Sole
youtu.be/RD42gaumE3M
Gerrit gaat tijd vrijmaken,
om zijn CO2-verbranding te wijden,
aan gasvrije uitstoot op toiletten,
in huizen voor klimaatinclusieve huilstruiken, mee ter bestrijding van het watertekort, om naast ongelovigen ook de klimaatverandering te blokkeren.
Dream Theater - A Change of Seasons.
youtu.be/7QlWpv958Uk
Truste allen.
PS:
- K al in door verzengende hitte veroorzaakte landschapsgolving aangeland?
(Nee, ik duid niet op indoor-activiteiten in de camper)
- Casey, keep up the good work.
In deze tijd waarin de natuur groen kleurt, de ogen open houden. Groene blaadjes vallen niet van de boom. Je zult ze zorgzaam dienen te overtuigen, dat plukken geen criminele activiteit is.
T: Enjoy the night, cherish the day
Love 2 the Mrs.!
Truste M, morgen gezond weer op.
Eurythmics - Here comes the rain again
Wordt het geen tijd voor Kamervragen?
resolver.kb.nl/resolve?urn=urn:gvn:RA...
Ondertussen in de west;
www.dbsuriname.com/2023/05/22/nps-ern...
Dan moeten de mensen maar gauw naar Nederland komen. Dat past best.
@Verbandmeester | 23-05-23 | 00:40: Nee. ABC eilanden. Is ook Nederland. Het is te duur hier. Blijf thuis.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 00:43: Suriname een eiland? Enfin….
@Rattus | 23-05-23 | 00:59: Lezon. Dan gaan ze naar de ABC eilanden. Dat is al Nederland. Mogelijk iets onhandig getegeld klopt.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 00:43: Nee, dat is zielig, want daar krijgen ze minder subsidies. Of waren dat de BES-eilanden die daar over klaagden?
Vroeger op deze school gezeten. Nooit meer goed gekomen.
Supertramp - School
youtu.be/JgJRM_8GWHg
Ik heb meteen de neiging om Pink Floyd hier aan toe te voegen - Another brick in the wall - maar heb nog niet alle comments gelezen dus wellicht is dat al gepost..
@anja | 23-05-23 | 00:44: Goed nummer.. Gewoon posten. Schenk ik een drankje in.
youtu.be/HrxX9TBj2zY
Dat nummer werd toen tig keer gedraaid op de "klasseavond"
Mateloos populair waren ze toen.
@anja | 23-05-23 | 00:44: Ik heb ook geen idee. Maar mag het de live versie van Korn zijn op Sziget?
@TanteJuut | 23-05-23 | 00:52: En wij moeten maar op een houtje bijten?
@snapal | 23-05-23 | 00:56: jenevertje voor u dan.
@snapal | 23-05-23 | 00:56: Sorry. Ik heb Bailey, Ouzo, Jameson en Grimbergen in huis. En water en havermelk (voor de drooggekookten)
@TanteJuut | 23-05-23 | 00:59: Ouzo klinkt goed. Havermelk, wat kan je daarmee zo ongeveer?
Genesis - I can't dance.
youtu.be/hGI2d31M7Ns
@MickeyGouda | 23-05-23 | 00:41: Dank u. Jenevertje doorschuift.
Dat vind ik nou zo n kutnummer.
Terwijl ze zoveel beter konden, die elpee heb ik ook uit woede wegesmeten, zo kwaad was ik.
@snapal | 23-05-23 | 00:51: Het was luchtig bedoeld na een nogal serieus verhit Stamcafé met dito discussies.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 00:49:
Die borrel is dank aanvaard. Hier een Genesis-fan.
@MickeyGouda | 23-05-23 | 00:54: Echt Mickey?
Hier zit de grootste fan van Genesis.
Sinds 1970, talloze concerten in binnen en buitenland van ze gezien.
Was helemaal idolaat van ze (tot 1980 toen werden ze mij te commercieel)
It's one o'clock and time for lunch (13:31)
Genesis - Old Medley
(Live 1992,
direct from the laserdisc
The Way We Walk)
youtu.be/yTaqUbh3aOg
@Milton_Styx | 23-05-23 | 01:00: Pompidom pompidon
You knows what you like.
@Milton_Styx | 23-05-23 | 01:00: moet je voor de gein eens ff supper s ready luisteren.
Na afloop huil jij. (tenminste als je Engels kan verstaan)
@Milton_Styx | 23-05-23 | 01:00:
www.youtube.com/watch?v=QVyfj7-mHqs&a...
@snapal | 23-05-23 | 01:16:
Ga ik vanmiddag bekijken / beluisteren. Dank.
Voor de verandering was er vanavond maar weer eens een overval in Gouda en tegelijkertijd werden er op meerdere plekken in de stad een soort mortiergranaten afgestoken. Dat kan toeval zijn of een afleidingsmanoeuvre. Hoe dan ook gaat het hard nu. Hoe lang nog voordat onder druk alles vloeibaar wordt?
Queen - Under Pressure
youtu.be/a01QQZyl-_I
Proef er uit dat iedereen in Gouda op het kookpunt zit.
De mortiergranaten zullen wel plofkraken zijn :)
@snapal | 23-05-23 | 00:42:
Kijkende naar onze buurtapps zit je er niet ver vanaf, snapal. De toont verandert.
Five Finger Death Punch - Wrong side of heaven.
Stamcafe blijkbaar hier, maar goed. Ik doe een rondje bier hier en wat tijgernootjes
voor de dames .
Vanavond VI gezien met Rutte ,het was de Rutte show ongelooflijk en die Gijp is echt een laffe kerel, Hij vroeg hoe zit het nou met die Chinees en dat was bijna het enige wat hij aan Rutte vroeg. Tjeetje.
Dan maar een beetje singen. www.youtube.com/watch?v=O5e2JE_Kzh4&a...
Dat ze zich lenen om de populariteitcijfers van Rutte op te krikken zegt ook wel wat over de koopbaarheid van deze gasten. Quasi kritische onderbroekenlol.
@Wattman | 23-05-23 | 00:33:
Precies ,echt ongelooflijk.
Hm, helemaal vergeten te kijken ( kijk ze eigenlijk nooit meer, teveel van hetzelfde ). Morgen maar even via de kijk.nl...
Johan Derksen, die is pas laf, heeft het altijd over opportunisme, nou, hij draait zoals de wind waait.
Even een lekker nummertje om het luchtig te houden!
youtu.be/MM62wjLrgmA
Wat je neukt doe je op de slaapkamer niet op de subsidielijst.
Wat een onzin, iedere kamer moet ingewijd worden;)
Jaaa die is mooi! Verbeter de wereld, neuk woke! Laat ons daarmee beginnen. Kan iedereen een steentje aan bijdragen. Dus ik verwacht dan ook dat moslima's inclusief denken en buiten hun eigen groep kijken. Dames, het begint bij jullie en bij jullie ouders om jullie zodanig op te voeden. De rest is daarmee, tenminste dat valt mij op, al wat langer en inclusiever bezig dan jullie.
@anja | 23-05-23 | 00:12: Rustig aan Anja, Verbeter de wereld, neuk woke! laat ons daarmee beginnen is mij wat erg snel van stapel, zullen we het eerst bij een koffie date en een goed discours houden;)
@anja | 23-05-23 | 00:12:
Zouden we langer over moeten praten.
@anja | 23-05-23 | 00:12: Ik twijfel.
@anja | 23-05-23 | 00:12:
Heb ik beschuit in huis?
@anja | 23-05-23 | 00:12: Geen koffie morgen ochtend, de suiker is op.
Niet geheel onbelangrijk in dit geheel, is het gegeven dat de kwaliteit van onderwijs al jaren zienderogen keldert. Ik noem t geen causaal verband, maar gegeven de beperkte financiele middelen die elke school heeft is er wel een correlatie, want er moeten keuzes gemaakt worden.
Daar kwaliteitsonderwijs leveren zo'n beetje de enige kerntaak is van een school, vraag ik me af wie of wat daar in het bestuur zit, want een onderwijzershart hebben ze niet...
Gemiddelde onderwijzer moet zelf even naar school want geen echte kennis aanwezig. Iedereen kan een boekje voorlezen. Vergeleken met de jaren 80 is het gemiddelde onderwijs gewoon matig tot niets.
Simpel volk. Het volk waar ze hun eigen inclusiviteits simplistische shit ook aan kwijt kunnen slijten, en het wordt alleen maar erger. Wat was ik vrij in 196x . Toen ik afstudeerde.
Tja,
Op het Kasteelpad in Hellevoetsluis kregen twee vrouwen aan het begin van de avond ruzie met een groepje kinderen van een jaar of 14. Plotseling trokken de kinderen messen, waarmee de vrouwen werden gestoken. De twee slachtoffers zijn goed aanspreekbaar naar het ziekenhuis gebracht voor behandeling. De politie is direct het onderzoek gestart en zoekt naar getuigen.
Opschieten en afhangen dat tuig. Leeftijd maakt niet uit, als ze er zelf ook niet naar handelen
@wilderst | 22-05-23 | 23:53:
Is het niet andersom waarde amigo?
@J.Cash | 23-05-23 | 00:45: Ja maar dit is joris proof.
Wat een gelul eigenlijk.
Op mijn school (havo) moest je maar 1 ding> leren.
Ging (bijna) altijd goed, de meesten slaagden.
Dat gezeik over homo s is ook iets van de laatste jaren.
Vijftig jaar geleden hoorde je daar nooit wat over, we wisten heus wel dat homo s bestonden, maar er werd amper over gepraat, omdat het nooit een probleem was.
Even off topic: intussen is er van alles aan de hand in de Russische regio Belgorod, ten noorden van de grens met Oekraïne. Troepen van het Russische Vrijwilligers Corps (RVC) en de - eveneens Russische - anti-Poetin-brigade hebben een aantal stadjes aan de weg van de Oekraïense grens naar Belgorod bezet. Grayvoron staat in brand....
www.reddit.com/r/UkraineWarVideoRepor...
..... en er is sprake van een uittocht uit Belgorod; inwoners schijnen massaal de stad te ontvluchten....
www.reddit.com/r/UkraineWarVideoRepor...
..... en soldaten van 'Freedom for Russia' richten zich in een video-boodschap tot het volk om te melden dat ze zullen doorgaan tot ze op her Rode Plein staan:
www.reddit.com/r/UkraineWarVideoRepor...
Het lijkt erop dat dit het begin zou kunnen zijn van de déconfiture van Rusland als federatie. En daarmee van het einde van de almacht van Putin's maffia-kliek.
Maar misschien beoefen ik te veel wishful thinking.....
Deze gelezen? Eerder deze dag www.geenstijl.nl/5170671/knokken/ reeds aandacht aan besteed...
Het is allemaal erg onduidelijk, maar dat Poetin er zwak voorstaat is zeker. Het is goed mogelijk dat Rusland in een machtsvacuum vervalt, maar of dat het einde betekent van wat u de 'maffia-kliek' noemt vraag ik mij af. Het Kremlin bestaat uit concurrerende clans die door Poetin bij elkaar wordt gehouden. Valt hij weg dan is het maar de vraag hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Ja, ik volg het ook op de voet, voor zover mogelijk maar bij mij rijst niet zozeer de vraag of het Russen zijn, aan de hand van hun uitspraak kan je wel merken dat ze uit de buurt van Moskou komen.
Dit wil dus zeggen dat het hele Kiev doet dit verhaal niet op gaat.
Wat ik me wel afvraag is of dit de vlam in de pan is van wat uiteindelijk toch het einde van de Russische federatie moet zijn. Hoewel de meeste Russen zich deugdzaam gedragen en zelfs staalhard liegen is het niet zo dat Russen een blij en gelukkig leven hebben. Niet voor de oorlog en zeker nu niet.
Dit, maar ik durf het niet te stellen, gaat zeker nog een staartje krijgen. Poetin staat niet sterk in zijn schoenen maar het grootste wat Poetin heeft te vrezen zijn niet zijn ja-knikkers maar het Russische volk, en zeker ook de etnische minderheden in Rusland.
Het zou mij weinig verbazen als de hele bende implodeert. Ik ken een schat van een meid uit Novosibirsk. Maar als ik haar vraag hoe het zit, wat het gevoel is is het vrij duidelijk dat zij en de mensen in haar omgeving best zelfstandig als republiek zouden willen doorgaan. En dat zijn verre van de enige eerste lijn geluidjes die ik uit die regio hoor komen. In de Kaukasus is het sowieso heibel. Ik kan me niet voorstellen dat er niet een dikke groep Ingushetiya en verwante volkeren niet klaar staan om Kadyrov een kop kleiner te maken.
En het broeit overal wel een beetje.
@Red shirt | 22-05-23 | 23:54: Poetin is een softie vergeleken met de rest van zijn kliek.
De meesten zijn nog oorlogszuchtiger.
De val van Poetin betekent meer kans op escalatie van deze oorlog.
Denk niet dat zo n leger(tje) kans zal hebben om Moskou te bereiken, laat staan om Poetin ten val te brengen.
Rusland schijnt nu heel Bachmut onder controle te hebben.
Schijnt dus.
Als het klopt is het een pyrus overwinning, men denkt dat er 100.000 Russen gesneuveld zijn.
Ooit moet het een keer op zijn.
@snapal | 23-05-23 | 00:19: Het wordt uiteindelijk hun massagraf als ze omsingeld zijn en de vliegtuigen komen..
@Smoelensmid | 23-05-23 | 00:22: Ik denk dat Oekraine een groot offensief gaat starten naar zee toe, om de Russen in het westen te isoleren.
De logistiek afsnijden, daar win je oorlogen mee.
@snapal | 23-05-23 | 00:31: Weet ik wel zeker, vandaar die schermutselingen in het noorden nu.. desorienteren deden de indianen al;)
@snapal | 23-05-23 | 00:13: Het is niet een legertje. Zoals ik begrepen heb zijn het meerdere facties die hier en daar wat klappen uitdelen. En schijnbaar hebben de Russen er last van. Maar goed het totale beeld is ondoorzichtig. Mijn mening en niet perse de waarheid. Zit enkel aardig in de richting.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 00:41: Als die Russen er last van hebben, dan is dat goed nieuws.
Even afwachten maar hoe dat zich ontwikkelt.
@snapal | 23-05-23 | 00:45: Het zal een zooitje worden, maar was het eigenlijk toch al.
Ik bekijk het vrij simpel. Belgorod is een strategisch essentieel knooppunt voor Poetin. Dan wil je daar geen gezeik, ook niet in de omgeving. Deze jongens zorgen voor gezeik ( en als de verhalen kloppen zelfs ook mensen die de stad ontvluchten, geeft weer extra complicaties ) en dat kan hij er niet bij hebben. Het kost resources om dit allemaal weer onder controle te krijgen en wat hij daar inzet is niet bezig met knokken tegen de Oeki's.
Dus, laten we hopen dat goed voorbeeld volgen doet. Des ze meer ze elkaar onderling de hersens inslaan, des te eerder deze ellende voor de Oeki's over is.
@Graaisnaaiert | 23-05-23 | 01:40: Exact.
De Nachthap.
twitter.com/beschaafdrechts/status/16...
Eetse, kan me niet herinneren ooit bieslookbloemen gehad te hebbeb
Mooi, binnen kweek? altijd mooi bij de asperges, hier is ie nog niet in bloei geschoten buiten;(
@Baksteenbakker | 22-05-23 | 23:50: Dan heb je te vroeg geoogst zeker;)
@Baksteenbakker | 22-05-23 | 23:50: Tnx!
Is heerlijk! Kleine plukjes geven een mooie zwoele speciale uiensmaak. Een hele bloem ineens is als wasabi: boom! Ma is er gek op, haha
@Smoelensmid | 22-05-23 | 23:54: Nee.
Toch gewoon buiten. Al een week. En veel!
Maar mijn dakterras op het zuiden en uit de wind warmt heerlijk op
@wilderst | 22-05-23 | 23:58: Sterker nog: de 2 binnen niks
@wilderst
Aanrader. Giorgione Orto e Cucina
www.google.com/search?q=giorgione+ort...
Iedere zondag hier op tv. Schitterende kok.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 00:10:
James Martin staat hier regelmatig op. Vermakelijk. Ik mag 'm wel.
Waar is de avocado?
@J.Cash | 23-05-23 | 00:31: Kom op Cash die heeft ie juist zo mooi gesneden, bij mij krijg je hem binnenkort als je komt met je meissie als tartaartje van avocado tomaat komkommer en bleekselderij, met een gepocheerd ei en gerookte zalm erbovenop, @wilderst wordt woest want teveel smaken bij elkaar maar het is echt onwijs lekker;)
@Smoelensmid | 23-05-23 | 00:43:
Het punt is dat ik het zo erg vind dat de meeste Nederlanders nog nooit een èchte avocado hebben gezien.
Die kleine balletjes uit Israël of “ready to eat” uit Costa Rica. Afschuwelijk.
Ik heb drie bomen in de tuin, laatst hadden we er een die een pond en nog wat woog. Vruchtvlees waar je op kunt kauwen.
Wanneer we komen, neem ik een goeie mee oké?
En sherry want daar heb je het ook nooit over ;).
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 00:10: Ik was bij de toenmalige tv kok, in Baschi of Terni, 2 a 3 Michelin, ff opzoeken
@wilderst | 23-05-23 | 01:03:
Ik weet, denk ik, wie je bedoelt. In de buurt van Bergamo als ik mij niet vergis. Ben ik nog nooit geweest. Wel aangeraden door bekende van mij en zakelijke klant van mijn vrouw die hem zeer goed kent en volgens mij aandeel in die zaak heeft en en al meerdere malen uitgenodigd maar dan ben ik zeer terughoudend ivm latere zgn verplichtingen. Als ik ga dan reserveer ik zelf.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 01:10: Gianfranco Vissani.
Aan de andere kant van Orvieto richting Rome, aan het meer
@wilderst | 23-05-23 | 01:19: Paar rekeningen teruggevonden onder het kopje Italie, wat voordelig toen nog Basil!
twitter.com/beschaafdrechts/status/16...
@wilderst | 23-05-23 | 01:26:
Schitterend omdat te zien!
Overigens zaak die ik bedoel is:
Da Vittorio
guide.michelin.com/en/lombardia/brusa...
Beste man (we kennen hem al 20 + jaar) zei dus, dan kom je toch gezellig langs. Gaan we met zijn 4-en eten. Ik betaal. Nou nee want dan heb ik ergens een verplichting. Gouden vent verder maar nee en natuurlijk schofterig duur.
Als ik ooit ga dan alleen met Sybil en dan voor haar verjaardag of trouwdag.
Toch. Als amateur historicus vind ik het altijd nogal opvallend dat van alle grote culturen het altijd de beschavingen zijn die kennis, diversiteit en samenwerking bemoedigen. Territoriale twisten tussen dorp A en dorp B was eigenlijk altijd al zo gigantisch keuterboertjes zijn. Kijk naar Rome. Groot geworden door samen te werken met andere stammen en volkeren. Dacht men echt dat er Italianen in Nijmegen aan de deur aan het kloppen waren? De Romeinen waren natuurlijk verre van perfect. Hoge corruptie en uiteindelijk kwamen de barbaren uit het oosten oprukken. Maar toch.
Verder terug? Egyptenaren. Hele rel over wat Egyptenaren waren. Arabieren? Semi-Arabieren? Of misschien Afrikanen? Nubiërs speelde een grote rol in zowel het Egyptische rijk als in het Romeinse rijk.
Grieken. Of beter gezegd Macedoniërs waren die wel blank en exclusief of waren ze helemaal niet blond met blauwe ogen zoals Alexander?
En democratie. Athene zeg maar. Mochten vrouwen stemmen? De horigen en slaven? Nee, een groepje van de elite. Dat was het.
Sparta. Door wie werden de Spartanen verraden?
Verder naar voren dan maar. Hoe slecht was het kalifaat eigenlijk? Het antwoord is vrij simpel. Beter dan middeleeuws Europa.
De Ottomanen. Onze vrienden en broeders. Samen trokken we op tegen de Spanjaarden. Hoe ging het daar eigenlijk? Nou... Ze kwamen letterlijk joden ophalen per schip om ze te redden. Dat deden wij trouwens ook.
Eigenlijk kan je wel stellen dat de enige samenlevingen die uiteindelijk falen samenlevingen zijn die diversiteit, andere culturen en ideeën verwerpen. Zie de Russen. Die hadden al niet veel van een cultuur maar ze waren wel goed in uitbreiden. Zolang ze de volkeren zoals Polen, Oekraïners, Finnen etc. maar in hun waarde lieten. En toen ze dat niet meer deden, de diversiteit omarmen toen ging het flink mis.
De Finnen zijn een goed voorbeeld. Eigenlijk konden ze het wel vinden met de Russen. Finnen zijn ook een "volk apart". Bijna nooit ruzie. Totdat de Russen vonden dat de Finnen moesten Russificeren en zich aanpassen aan de Russen. En toen ging het mis.
Het is algemeen geaccepteerd dat Alexander de Grote een homo was. Er zijn miljoenen "transen" in India. Zonder problemen. Er is een naam voor zelfs. Shaka Zulu was zeer begaafd in alles. Ik kom er wel.
Het komt er op neer dat de kracht van een beschaving juist zit in diversiteit. Zolang iedereen maar op zijn of haar eigen manier rondom de vlag gaat dansen of op zijn minst vriendjes kunnen maken. Daarom is de EU briljant. De VS heeft nog wat te leren en de Japanners snappen al heel lang dat ze "westers" zijn. Alleen nog hele slechte landen zoals Iran, Noord-Korea, Rusland, e.d. snappen het niet.
Welterusten.
Interessant maar de rol van corruptie verdiend meer aandacht nog. Daar valt ook het niet hebben van actieve herinneringen aan (dat zie ik als een vorm van morele corruptie). Welterusten en slaap lekker!
010 binair is twee. Toeval ?
Stay woke peeps.
Ik zit net een stukje The Passion Hemelvaart te kijken,
werkelijk, ze “zingen” alleen vals, sommigen hebben geen ritme gevoel, en ze knijpen met hun keel en hun stem, werkelijk,
is er dan geen enkele mbo pop sgool dat óf les geeft óf ze gewoon wegstuurt van de opleiding?
Ik had dit niet uitgezonden, en de maakkosten verhaald op deze cast,
gewoon als teken: ga eens werken, die iets nuttigs.
By the way Rotherham Angleterra weten ze alles van selectieve inclusieve diversiteit.
Die Drs.P heeft een prima verhaal
Eensch. Geen domme jongen.
Het is fin de siecle
Het is niet voor niets dat die achterlijken nu 25 jaar te laat met dat gendergeneuzel beginnen.
Hebben ergens een millenniumbug opgelopen.
Retarded improvisations van hen die de boot gemist hebben, niet kunnen zwemmen en zonder vaardigheid in het diepe springen, in de stellige verwachting dat iemand hen komt redden, omdat ze zielig zouden zijn, vrolijk uitgezwaaid door de kudde schapen die deze geitachtigen gebaard hebben, met een lammetjesoormerk.
Blaten en mekkeren, dat heeft men vooral geleerd. Uitstekende marketing om een roedel wolven en jakhalzen aan te trekken. En dan maar klagen dat ze vervolgens bloederig aan stukken gescheurd worden.
Geen wonder dat de watjes zo duur zijn tegenwoordig. Ze zijn niet meer aan te slepen bij zo een grote vraag.
@Milton_Styx | 22-05-23 | 23:33: Leuk om te zien dat als ik begin te lezen, het tijdens het reaguursel al duidelijk is, of het Kees of Milton of Basil of of of betreft!
@wilderst | 22-05-23 | 23:49:
Ha, zo te begrijpen, kan men zich uitstekend een identiteit verwerven, zonder ten prooi te vallen aan genderitis.
Een zoveelste bewijs, ten overvloede, dat het energievretende discussies zijn, zonder wezenlijke winst voor eigenwaarde, noch productiviteit.
Men hunkert slechts naar bevestiging door de meute van eigen zieligheidswaarde in het spectrum, die, bij afkeuring, niets van restwaarde in de composthoop der mensheid achterlaat.
Minus de leuke architectuur dan.
@anja | 23-05-23 | 00:20: Mooie lelijke,functionele maar heb je ook leuke architectuur, is dat zoiets als Hundertwasser?
@Smoelensmid | 23-05-23 | 00:46: Jugendstil, en dan alles tot de jaren twintig.
@Smoelensmid | 23-05-23 | 00:46: nee hundertwasser is later maar ook leuk. Nu echt slapen, welterusten
De ervaring met de media geeft aan hoeveel nadruk er ligt om het gesprek over diversiteit te laten gaan.
Beetje zoals bij veganisten.
Of religieuze extremisten.
Je moet het maar aanhoren en je er naar schikken. Anders demoniseren.
Met je wit.
Blank.
Je bent blank. Een ander noemt je wit: diversiteit.
Je bent zwart. Een ander noemt je gekleurd:
Racisme...
Je moet er een mening over hebben en die mening moet de juiste zijn. Dat is wat mij het meest tegenstaat. Het interesseert me niet, vind het totaal niet belangrijk en los daarvan, als ik een mening heb bepaal ik zelf wel of, waar en wanneer en tegen wie ik die uit.
Maar probeer maar eens tegen een activist te zeggen dat het je niet interesseert....
@Graaisnaaiert | 22-05-23 | 23:48: Waarheid als een koe.
Dit soort enquettes zou een gruwel voor een religie zijn.
Je moet denken zoals zij, maar eigenlijk zijn die hoge scholen geen haar beter.
Mohamed of links, kiest u maar.
Bij dit soort onderwerpen heb ik altijd het gevoel compleet ondergescheten te worden en dan 3 velletjes toiletpapier krijg om er zelf wat van te maken.
Wat een bende. Komt men nog wel aan leerstof toe? Of gaat het alleen over hoe we de leerstof willen aanbieden? Dus niet wat grosso modo de beste manier is om kennis en kunde over te brengen maar eerst en vooral dat iedereen toegang krijgt, dat continue met van alles rekening moet worden gehouden en als je nog wat ruimte, aandacht en tijd over hebt, dat je dan vrij mag nadenken over wat de beste manier is om de kennis en kunde over te brengen?
Het hoeft geen betoog dat dit een maatschappij verzwakt. Misschien blijven we sterk genoeg maar het is spelen met vuur en weten we wel zeker dat we zo sterk zijn dat we ons deze sociale inefficiëntie kunnen veroorloven?
Ik zat er ook over na te denken. Nu ben ik inmiddels weg uit Nederland (zoals je weet) en woon in Italiaans Zwitserland en daar is onderwijs uitstekend. Zwitsers onderwijs staat altijd in de top 5 Europees onderwijs, en privaat onderwijs vaak nummer 1 (beiden zijn nml mogelijk hier). Maar Nederland bungelt. Voorbeeld: Wij hebben hier regauurders die notoire zeggen dat Brexit een probleem was (weet niet waarom want ze hebben er niks mee te maken. Goedkope linkse pro EU domme kift dus) maar waar Nederland weer plekken was gezakt in lezen en schrijven was het VK juist gestegen (staan in de top 10 als ik mij niet vergis). Maw misschien is het wel eens netjes als Nederland als postzegelland ophoudt met dat vingertje wijzen naar het buitenland en echt gaat kijken naar zichzelf want het is een zooitje thans. En ja ik ben er nog mee bezig want ik wil dat de kinderen van de reaguurders het beste onderwijs krijgen en dan niet gendergelul maar echt onderwijs zoals hier in Zwitserland. Taal, schrijven, wiskunde, natuurkunde, geschiedenis etc. etc.
Liep vandaag naar de supermarkt en kwam toevallig tussen een groep zeer enthousiaste smurfen. Lerares lachen. Ik vroeg wat er aan de hand was? Standaard 1 keer per maand naar museum en in museum een schilderij natekenen en daar worden gewoon 1 tot 10 punten voor gegeven die meetellen dus niet iedereen is een winnaar. En daarna lange wandeling en niks smartphone aan. Mag niet. Gezellig lopen hand in hand, ongelooflijk enthousiast zijn en goede gezonde lunch op school. In de middag weer schrijflessen en wiskunde. Damn! LOL!
Ze zeggen " notoor" ze schrijven notoire;)
@Smoelensmid | 22-05-23 | 23:47:
Lol! Zoals Engelsen zeggen ecs. ecs. ipv etc. etc.
Verhaal klopt overigens wel en dat weet jij ook.
@Basil Fawlty | 22-05-23 | 23:44: Geweldig dit en mooi dat Zwitserland het goed geregeld heeft.
@Basil Fawlty | 22-05-23 | 23:50: Goede scholen goed eten veilige steden en goede communale voorzieningen, zoals bijvoorbeeld de openbare stook en bbq plaatsen in de bergen waar het stookhout keurig klaar ligt . Zo een land daar teken ik voor! en natuurlijk mannetjes die je zwembad schoonmaken;))
@Smoelensmid | 23-05-23 | 00:02: Zolang het Reto en Regula niet zijn klinkt het goed inderdaad.
@Basil Fawlty | 22-05-23 | 23:44: Ik werd vrolijk van je post, dank!!
@Zalwelweer | 23-05-23 | 00:03:
Hahaha! Reto en Regula hebben het goed voor elkaar. Van Oef weet ik niet. :-))
@Smoelensmid | 23-05-23 | 00:02:
Je weet het te vinden.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 00:15: Van Oef zit met zijn permaban in de kelder. Geen idee waarom hij het gekregen heeft. Vond het wel vermakelijk.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 00:19: Jaja ik weet waar je huis woont, nog even wachten tot het meissie weer helemaal mobiel is en dan springen we in de bolide.. tijd maken om eens hele avonden bij te lullen;)
@Basil Fawlty | 22-05-23 | 23:44:
Je 23:44. Prachtig! Ouderwets onderwijs en discipline! Voor het laatst heb ik het gezien bij mijn dochter hier in de buurt van Antwerpen. Uniform, museumbezoek, klassieke muziek en niks troep uit de supermarkt mee naar school.
Het bestaat nog steeds.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 23:59:
Directe democratie en zo nu en dan kan een canton (26 in totaal) een referendum hebben over bepaalde dingen in het onderwijs, zij beslissen zelf. Ene canton kan woke gaan ander weigert het. Zo zijn bijvoorbeeld Geneve, Bern, Basel en Zurich (op het randje) in veel dingen behoorlijk links maar Ticino moet je niet met woke nonsens aankomen. Voor grote dingen als defensie heb je de federale regering. slechts 7 ministers, grote partijen zijn gedwongen om altijd samen te werken en ceremonieel president wisselt ieder jaar en voor de rest is het aan de cantons (tot en met belangrijkste dingen zoals belasting want dat is naast zeer laag federaal voor de rest aan het canton). Het werkt echt, zelfs meer en meer in deze digitale tijd want kiezers weten wat er van belang is voor hun gebied en begrijpen wat voor belang is voor het land.
Maar iedere beslissing in een canton kan na voldoende handtekeningen weer in een referendum worden gegooid als men het er niet mee eens an 4 of 5 jaar. Maw niks staat in steen geschreven.
@Smoelensmid | 23-05-23 | 00:25:
Gaat zeker lukken!
@Zalwelweer | 23-05-23 | 00:24:
In mijn ogen. Te veel een patser en hij ging te neerbuigend naar reaguurders doen. Gewoon niet doen en je hoeft het niet eens te zijn met mensen maar ga niet patsen. Hij begreep niet dat niet iedereen een "winner" was zoals hij zichzelf noemde. Vervelend brallertje was hij.
@J.Cash | 23-05-23 | 00:36:
Dat dus.
Overigens hier over het algemeen geen uniform maar t-shirt of polo van school op openbare scholen, geen uniform. Zelfs op de "normale" private scholen. Echter wel op de zeer dure scholen maar die zijn er maar 2 of 3 hier als ik mij niet vergis.
@Zomaarwat | 23-05-23 | 00:11:
Mooie is. Ik merk gewoon dat die buren smurfen ongelooflijk gelukkig en door goed onderwijs veel plezier hebben en die smurf madammekes zijn al echt stijlvol. Prachtige is dat ze niet eens weten dat ze een van de mooiste talen ter wereld spreken want dat is hun taal. Ik moet iedere ochtend lachen als mijn buurmeisjes (iets van 7 en 8) wakker worden gemaakt (jaren '60 appartement dus hoor je hun geblèr) door la mamma en hun blij blaffende hond en dan moeten hun lange haren in een paardenstaart worden gedaan en hoor ik: "mamma! i miei capelli!" Hahaha! Dan weet ik ook meteen dat Sybil en ik moeten opstaan om half acht. Ze zijn onze wekker.
En het is gemakkelijk opstaan met strakke blauwe lucht, zon en je weet dat het standaard mooi weer is. Serieus, mooi weer is zo van belang. Zeker op een maandag of dinsdag.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 00:43: Hij was dusdanig 'over the top' dat je het geeneens serieus kon lezen zonder in een lachstuip te schieten.
U woont ook inmiddels in Zwitserland, en heeft het mooi voor elkaar. Buren gaan we niet worden maar over een aantal jaar woon ik er ook.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 01:10:
"Hij was dusdanig 'over the top' dat je het geeneens serieus kon lezen zonder in een lachstuip te schieten."
Lol! Dat gevoel had ik ook altijd.
fantastisch dat hij in Zwitserland woont en iedereen vindt dat prima maar pats niet met je AMG, "winners" compound huis in Spanje of tomaten in een plastic zakje die je dan uit Spanje liet overkomen.
Serieus?
En of ik het goed voor mekaar heb? Weet ik niet. De toekomst zal het uitwijzen maar ik vermaak mij hier wel en dan vooral het Italiaanse gedeelte. Ik leef maar een keer en geniet ervan. Ik zie wel waar het schip strandt. Heb overigens niks met het Duitse en Franse gedeelte. Vooral het Duits Protestantse gedeelte. Mijn god wat zijn die mensen lelijk. Ik kan haar of hem niet uit elkaar houden. Beiden kort pittig grijs kapsel, veelal dik, unikleding en Nordic walking sticks en dat spuuglelijke Duits. Het is alsof ze het erom doen om lelijk te zijn. Hier in Ticino verstaan ze, naast standaard Italiaans, in de horeca Hochdeutsch, Frans maar kom niet aan met die accenten en dialecten. En nog steeds heb je van die kinkels die daar in proberen te bestellen. En dan verbaast dat men hen niet verstaat hier. Het is alsof men in het Fries in Maastricht probeert te praten. Werkt ook niet.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 01:35: Haha. Geweldige beschrijving en klopt ook nog. Ik heb daar in dat Duitstalige deel wat belangen en ik zie het ook allemaal wel. Maar als samenleving an sich, is het een mooi land. Weinig gezeik. Ach ja. Ik kan nog niet weg. En de reden waarom niet word je niet vrolijk van. Maar I stand my ground! Totdat het onder mijn voeten weggemaaid wordt.
De tandarts praat je wel bij als ie kan reizen. Mag hij ook. Tot die tijd, veel plezier in Luganu! Mogen jij en Sybel een mooie tijd daar hebben.
@Zalwelweer | 23-05-23 | 01:46:
Absoluut een prima land.
Vorige week sprak ik met een bekende uit Rome die hier ook woont en ook in Amsterdam heeft gewoond en moesten lachen over criminaliteit in Lugano. Dat is echt in onze ogen wat klein gekloot en als er iets gebeurt binnen 2 minuten la polizia! Maar we waren het eens dat is waarom wij beiden hier wonen. Blauw op straat is hier normaal. Show off polizia, niet zo overdreven qua uniform zoals in Italië, maar qua houding nog cooler dan Italië want dit is Zwitserland en Italië? Pfff paupers volgens hem. LOL! Serieus, zo kijkt men hier naar Italië. Italiaans Lombardije is het armere zusje en Italiaans Lombardije ziet Zwitsers Ticino (Noord Lombardije) als rijk klootzak bastaardje. Over het algemeen veel jaloezie van Italiaans Lombardije naar Zwitsers Ticino. Waarom? Het is Italiaans maar alles geregeld op zijn Zwitsers. Iets wat de Italiaans Lombardijnen heel erg graag zouden willen maar tsja... italië.
Daarom wonen er hier veel oud Milanezen. Is 50 minuten met de auto naar Milaan om zaken te doen, lunchen of diner en dan terug naar Ticino. Vluchtoord voor velen.
Ik bekijk het zoals altijd met een grote glimlach, hou mij buiten dat geruzie en bestel dan nog een Merlot Bianco di Ticino.
De leerstof is zowat 1/4 van wat men echt moet leren. Maar men leert alles over inclusief, complete nieuwe letterbak, en alle woke zooi inclusief witte mannen. Want is onze schuld ofzo. Donder een eind op.
Dat die sukkels te dom zijn om te lezen en schrijven en denken zou het probleem niet moeten zijn. Dat zo iemand met 25 van de basisschool afkomt ook niet.
Theorie, die ik erop na houdt, zelfs IT studenten snappen niks. Te verstrooid met discord, youtube en weet ik veel. Het is compleet uitgeschakeld en onmogelijk om zelf te installeren. Dan krijg je de volgende situatie, de kudt, m/v/x kan eigenlijk niets. Prima hier is het adres van UWV.
Lang verhaal kort makend, maak mensen voor de klas specialisten. In plaats van vervangende kinderopvang medewerkers.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 02:19: Heerlijk. Ik kies Zwitserland als oude dag bestemming. Geen gezeik meer aan mijn hoofd. Werk loopt toch wel door.
Persoonlijke omstandigheden houden mij hier. Ben bang dat het echter niet lang meer duurt. En ja voor de haters, makkelijk hé weglopen. Nee. Ik heb dan simpelweg geen keus meer. Mag ik dan de laatste jaren alsjeblieft wat rust in de kop?
@Zalwelweer | 23-05-23 | 02:33:
"Mag ik dan de laatste jaren alsjeblieft wat rust in de kop?"
En terecht. Of het Zwitserland, Bahamas, VS, Australië is?
En wat "hater" (modewoord) idioten denken? Not a fuck given. Je leeft maar een keer en wat er komt nadat je je ogen voor het laatst sluit? Zien we dan wel weer.
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 03:10: Ik ben relatief jong, maar je verliest maar 1x de vrouw van wie je houdt. En dan is er geen reden om te blijven waar ik nu zit.
Als je nu eens begint met de vraag 'Wat vind je belangrijker op school, wokeness en diversiteit, of op feiten gebaseerde lessen waar je wat aan hebt in de praktijk'?
Dat gaat prima samen.
@Red shirt | 22-05-23 | 23:17: Dat is allerminst zeker. Het gedram en de stelligheid die u inbrengt is het probleem. Niet een basaal sociale houding.
@Zomaarwat | 22-05-23 | 23:18: Breng ik 'gedram en stelligheid' in?
@Red shirt | 22-05-23 | 23:27: veel gedram ja
@Is dit nog nieuws? | 22-05-23 | 23:28: Kom zeg, ik deel doordachte inzichten en wijs op dwalingen.
@Red shirt | 22-05-23 | 23:27:
Niet te zuinig nee.
@Red shirt | 22-05-23 | 23:30:
Nee. Inzichten delen is iets anders. Wat jij (veelal) doet is een vorm van corrigeren. Mensen bij de les houden opdat ze niet teveel afwijken van jouw geconsolideerde mening.
@LD69 | 22-05-23 | 23:31: Het spijt me dat mijn intellectuele beschouwingen u niet kunnen bekoren.
@Red shirt | 22-05-23 | 23:35:
U meent in de veronderstelling en misvatting te verkeren dat uw beschouwingen een demonstratie van vaardigheid vertegenwoordigen?
@Red shirt | 22-05-23 | 23:35: Hoge school taal.
@snapal | 22-05-23 | 23:39: En dat terwijl ik hoogtevrees heb.
@Milton_Styx | 22-05-23 | 23:39: Ik krijg rijkelijk betaald voor mijn kennis en ervaring en u krijgt mijn adviezen gratis in de schoot geworpen. U heeft weinig reden tot klagen, lijkt mij zo.
@Red shirt | 22-05-23 | 23:48:
Een reden tot klagen tot klagen heb ik u niet gegeven. Ik stelde een vraag mbt tot uw vermogen tot zelfreflectie aangaande reaguurder(s) die zich wél beklaagden.
Ik mag hopen dat diegenen die u rijkelijk voor uw adviezen betalen zich niet storen aan uw gebrek aan leesvaardigheid en in begrijpend lezen.
@Milton_Styx | 22-05-23 | 23:39: Hihi.. los van de humor vind ik jouw tegel elegant en mooi geformuleerd. Red Shirt moet nog leren dat prijs en kwaliteit niet altijd samengaan, krijg ik de indruk.
@Red shirt | 22-05-23 | 23:48: Ach, weet je, duur betaalde meneer, er zit een verschil tussen wat je kunt krijgen van een gek die bereid is veel ervoor te geven, en wat anderen van de kwaliteit van het gegevene vinden.. zie mijn comment net hiervoor. En ik zeg dat met veel inclusieve liefde en respect.
@anja | 23-05-23 | 00:29:
Ha, mijn gewaardeerde, immer complimenteuze, vertegenwoordigster van elegant "wijzer dan de wereld" rationeel en emotioneel denken.
Uw anwezigheid op dit late uur is zeldzaam, echter als altijd hartverwarmend welkom.
(ik voelde mij opeens "verplicht" geen ongepoetst tegelwerk te presenteren, alwaar edel smeedwerk de glans van het huis eer komt aandoen)
@Milton_Styx | 23-05-23 | 00:44: alles goed maar moet naar bed. Leuk je hier tegen te komen, sowieso altijd een eer en een genoegen. Bonne nuit, allemaal!
Vanwege het artikel vanmiddag over de nieuw gevonden en onmiddellijk uitgestorven nieuwe dieren en planten.
The Muppets - Mah Na Mah Na
www.youtube.com/watch?v=zb47CstE7R4
Blijft geniaal!
Moeten die mensen daar niet studeren?
Hebben ze het te druk voor.
Dat dus. Precies dat.
Divers omdat het moet, ja,
dáár maak je vrienden mee!
Ik ga heus niet op de kudt, omdat zij zich anders buitengesloten voelt,
ik wil gewoon een echte vent, met veel haar er op, en mocht hij dan allah aanroepen als hij komt, ik vind het best, als ik maar een biertje erbij krijg.
Hop, ik werd ook maar geboren met een geslacht, alom bekend om grootte en schoonheid, en als een ander zegt:
geen gelul aan mijn lijf, hak ‘m eraf ik wil met twee siliconen bollen paraderen, net als half internets, be my guest.
En als er mensen zijn die per sé samen kinderen willen, doe je ding, ga trouwen, maar realiseer je dat je de komende tien jaar geen enkele vrij tijd meer hebt en de overheid wel 3 ton bij moet lappen tot het 18 jaar is, dus zeik niet dat je kinderen ‘duur’ zijn, geef ze gewoon niet elke keer het laatste model iPhone, en zeur niet!
Die 3 ton is per kind, dat wil ik wel even toevoegen, want ouders denken dat kindertoeslag, zorgverzekering en scholing en zo niets kost, laat staan de prenatale zorg, en de bijkomende kosten van uitplaatsing van de larf.
Als ze de rekeningen daarvan zouden zien, nou, de één kind polletiek van China was er niets bij.
Uhh, ga jij lekker ja ?
Mooie terechte rant.
Prima als mensen kinderen krijgen. Maar het lijkt er steeds vaker op dat er nauwelijks over nagedacht word. Het is geen meubelstuk van Ikea ofzo.
En voor velen is het een soort van inkomensvoorziening.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 23:06:
Prima als mensen kinderen krijgen.
Nee.
Klimaat en zo.
@Is dit nog nieuws? | 22-05-23 | 23:20: Tsja. Is ook wel een dingetje.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 23:26: k moest even mijn dagelijkse portie deugen hoor...
@Zalwelweer | 22-05-23 | 23:06: Dat is een maar een aanname.
Er is niets wat erop wijst dat er nauwelijks wordt nagedacht over kinderen.
Je zou zelfs kunnen stellen dat er juist meer over nagedacht wordt, vroeger was kinderen nemen heel vanzelfsprekend. (anders kwam de pastoor of de dominee langs)
@snapal | 22-05-23 | 23:28: Het is ook een aanname, en wellicht gekleurd door waar ik woon. Wellicht is het niet zo. Echter als je ziet wat er soms achter een kinderwagen aanloopt, heb ik soms dit soort gedachten.
Aan de andere kant, met kinderen zijn de mogelijkheden legio. Aan alle kanten hulp en subsidie.
Het blijft lastige materie. En iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij doet.
@Is dit nog nieuws? | 22-05-23 | 23:28: U krijgt 10 klimaatpunten.
@Miss_Pinky | 22-05-23 | 23:01: ik vind van ja. Ietswat scherp gesteld maar blijkbaar is dat woke tegenwoordig. Steady as she goes!
@anja | 23-05-23 | 00:38: Bakkie koffie doorschuift.
@anja | 23-05-23 | 00:38: She is an he..
@Zalwelweer | 23-05-23 | 00:46: ik pak 'm nu aan, dank je!
@Zalwelweer | 23-05-23 | 01:27: ik dacht aan de uitdrukking vanwege schepen, waar het vaker gebruikt wordt.. maar een schip zou wss ook mannelijk zin..? Iig niet slecht bedoeld, excuses indien het wel zo overkwam.
Steve Miller Band - Journey from Eden
www.youtube.com/watch?v=-WMzl8CMNbI
Al deze verhalen over inclusie doen mij denken aan een goed verhaal van de Babylon Bee.
Het betreft iemand met een motorfiets die zich als wielrenner identificeert. Filmpje is van een jaar geleden maar tis duidelijk nog steeds actueel.
www.youtube.com/watch?v=ipvesqJP1e4&a...
Als cultuurmarxisme in het curriculum van Hogeschool Rotterdam staat, zou ik een andere onderwijsinstelling zoeken.
Dat doen ze daar al ruim 15 jaar. Vooral bij de economische studies.
Hoor ik nooit meer wat over maar cultureel marxisme is written all over the place.
Ga je naar een hoge school om je in een bepaalde richting te ontwikkelen dan lijkt het me fijn als de vakken en trainingen gefocussed zijn op datgene waarin je geïnteresseerd bent.
Dit soort randzaken zijn alleen maar afleidend en ik betwijfel of ze er echt voor zorgen dat afgestudeerden daadwerkelijk beter voorbereid zijn op de arbeidsmarkt.
Zie een aantal tegels omhoog, of omlaag, ik zeg min of meer hetzelfde. Alles wat niet met een specifiek vak te maken te heeft, moet achterwege blijven.
Als ik een studie in IT doe, hoef ik niets mee te krijgen van een nicht in Adidas badpak, want zo gooooed voor inclusieviteit.
Computers zijn niet inclusief. Het is een gortdroog ding die uitspuugt wat je erin stopt. Ik klop code of kijk deze na. Meer niet en afleiding regel ik zelf wel met muziek.
Vele opleidingen zijn gericht op het werken met mensen. Bijvoorbeeld de docentenopleidingen. Toch wel goed om dan aandacht te besteden aan het werken met allerlei verschillende soorten mensen, toch?
@guldenmiddenweg | 22-05-23 | 22:51: Klopt. Maar ik hoef de geaardheid niet te weten. Of dat Frans in het weekend Nicole heet. Als je met elkaar door een deur kan is dat voldoende. Als het werk nog afkomt op tijd ook.
Zijn er ook exclusie scholen.
@Coolcalmcollected | 22-05-23 | 22:54: Madrassa's
@Is dit nog nieuws? | 22-05-23 | 23:21: ooit, ooit waren dat de lichtpunten van beschaving... Na de Romeinen, en vóórdat de verlichting begon. Dat waren nog eens tijden. Maar goed, ik was er zelf niet bij, dus wellicht is dat dan niet inclusief genoeg.
@Coolcalmcollected | 22-05-23 | 22:54: In Hongarije.
dts Digital Entertainment Tomoyasu Hotei Battle without Honor or Humanity
Wel een schattig badpakje...Op zich...?
Nee.
Zijn woke-mensen niet gewoon enorm saai en willen ze wat regenboogkleuren toevoegen aan hun oneindig trage en saaie leven? @Televaag
Vandaag Inside was jammer vandaag.
Zit die PruTsEr Rutte daar weer... ipv Omtzigt
Joling i.p.v. Omtzigt…
GS, hoe magenta wil je het eigenlijk hebben? Is verdomme zelfs modekleur (spuuglelijk trouwens, maar dit terzijde).
Roze is mooi. Mij staat het niet.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 22:39: Toevallig heb ik vandaag een roze handtas gekocht. Die andere was kapot…
@Miss_Pinky | 22-05-23 | 22:51: Hehe. Dat krijg je ervan.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 22:55: yep, eigen schuld, dikke bult.
@Miss_Pinky | 22-05-23 | 23:03: Was toch al aan vervanging toe.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 23:10: Ik ben gek op tassen dat weet jij.
@Miss_Pinky | 22-05-23 | 23:14: Klopt. Als het maar duurzaam is.
Neem nou zo’n Laurens Buijs, totaal naar de klote geholpen omdat ie een andere kijk heeft op het geheel en daar graag over in debat wil(de) gaan.
Onmogelijk, de man mot hangen.
Hoe bedoel je acceptatie?
Tolerantie? Wat is dat.
Alle argumenten die Buijs aandraagt zijn zeer valide. Maar verspilde moeite voor mensen zoals enkele reaguurders hier, die kritiek op woke altijd wegzetten als 'angst voor' of 'het gebrek aan acceptatie voor mensen die anders zijn'.
Buijs is in het konijnenhol gedoken. Komt ie nooit weer uit. Omarmd door domrechts reutelt hij nog wat na. Jammer, het was zo'n veelbelovende jongen.
Acceptatie is geen probleem, maar het opdringerige, het verplichte taalgebruik, de marketingcampagne, het cancelen van mensen die een andere menig hebben etc.
De lettertypes, regenboogmensen zijn een krijsende minderheid en ze willen niet inzien dat door invloed van internet en dergelijke heel veel jeugd in de war is.
Het prioriteren van dit onderwerp is belachelijk, belachelijk als je weet hoeveel er mis is in de wereld aan oorlog en honger.
Dan is dit “probleem” een speldeprikje.
Dus acceptatie van mensen die “anders” zijn is niet geen probleem, maar doe verder ff lekker normaal.
Heel juist, en het is de laatste tijd al vaker gevallen. Zeker zullen trans mensen wel te maken krijgen met een rare blik en flauwe grappen, maar dat zijn er wel meer. De sportschooljongens-en meisjes feitelijk ook wel. Mensen vinden wat van elkaar en kletsen. Soms zijn er gewelddadige discriminerende toestanden en dat mag nooit, bij niemand niet. Helaas wordt de roze olifant dan niet altijd benoemd.
We hebben artiesten gehad, al in de jaren zeventig zelfs, misschien eerder? Die openlijk flirten met gender: David Bowie, Grace Jones, Sinead O’Connor, Freddie Mercury, die Queen jongens deels ook nog wel, Mud, en nog veel meer. Kon allemaal, maar deze mensen waren niet dwingend, niet aan het cancellen en niet agressief.
Emancipatie schuurt nu eenmaal. En veranderingen en anders zijn zijn vaak lastig, want 'niet normaal'.
Mijn zoon zit op deze hoge school.
Hij had wat problemen met een bepaald vak en heeft de school gevraagd om wat ondersteuning en advies.
Kort gezegd dat hij het zelf maar moet uitzoeken.
Ik begrijp nu waarom ze zijn veel te druk met allerlei onzin die niets met lesgeven te maken heeft.
Sterkte er mee.
De hro heeft zeker goede docenten rondlopen, maar er zit ook een behoorlijke grote, trage administratie achter. En er zullen begeleiders zijn die het idee hebben dat iedereen op dat niveau alles zelf wel oplost.
En dat gaat dus niet altijd. Voorbeeld: als er in Osiris iets verkeerd is ingevoerd, kan je als student enkel nog maar hopen dat je iemand te pakken krijgt die je verhaal aan wil horen, het begrijpt én in Osiris de boel kan aanpassen...
@EEnzame SchizofrEEN | 22-05-23 | 22:28:
Het is een soort ziekte. De mensen zijn prima denk maar een de politie gezondheidszorg en scholen. Helaas wordt daarom heen een enorme organisatie heen gebouwd met management zie er voor zorgt dat de organisatie het doel uit het oog verliest bijvoorbeeld les geven.
Maar ik ben bijna 60 dus te oud om het te begrijpen
Iemand die zich witte man noemt, moet zich morgen melden bij een psychiatrische inrichting.
Ik ben een lichtgetintiër.
@de IJsman | 22-05-23 | 22:20: Maar niet zo licht als een ijsberg neem ik aan.
Moet je eens tegen een albino Afrikaan zeggen.
@EEnzame SchizofrEEN | 22-05-23 | 22:25: Die verstaan me toch niet hehe.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 22:22:
Ik ben een snowflake, vandaar de nickname ;-)
@de IJsman | 22-05-23 | 22:29: Dat verklaart wel e.e.a.. Wel rubberen tegels in het huis toch? U weet maar nooit.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 22:31: misschien zelf witte gewatteerde wanden... En een strenge verpleegster, die drie maal daags het eten door een luikje schuift?
@EEnzame SchizofrEEN | 22-05-23 | 22:34: Haha.
Iemand die zich een witte man noemt, is waarschijnlijk van hetzelfde kaliber als de Nederlansche oermannen die zichzelf in 1566 “Geuzen” noemden. Echte mannen die gewoon weten dat als je het scheldwoord van een ander als erenaam gebruikt, je absolute superieuriteit laat zien. Heel wat anders de jankende zeurnegers die er nog steeds niet overheen zijn dat een over-overgroot oma “nigger” genoemd werd.
Wees een Geus, en noem jezelf wit! Moet Sylvana weer wekenlang nadenken hoe ze ons witte mannen nu weer beledigen kan.
@Wilhelm Tell | 22-05-23 | 22:39: Zie toch geen witte man als ik in de spiegel kijk. Eerder soort van lichtroze, na zonnige dagen goudbruin. Bij wit ga ik een dokter bellen.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 22:41: je bent een “zeurwitte”. Geen haar beter dan de zeurneger.
@Wilhelm Tell | 22-05-23 | 22:45: Ik hoef er niet in mee te gaan. U kennelijk wel. Ieder zijn of haar ding.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 22:56: met jou gaan we de oorlog niet winnen, dat is wel duidelijk.
@Wilhelm Tell | 22-05-23 | 23:10: Al probeert u het nog zo lang, u heeft zich al overgegeven. Er zijn geen witte mensen. Wel blanke. Ik zal nooit van deze zienswijze afstappen en ga niet mee in moderne kulopvattingen die ineens normaal zouden moeten zijn.
Want dat is het niet. Fijne avond verder.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 23:13: Blanke mensen met witte tanden, en zwarte mensen met nog wittere tanden, maar dat is een optische illusie;))
@Smoelensmid | 22-05-23 | 23:28: Ach een gezonde smoel heeft weinig onderhoud nodig. Maar is soms wel grappig, die super witte gebitten die je van 3 kilometer afstand al ziet. :)
@Smoelensmid | 22-05-23 | 23:28:
Ik heb nog een foto uit Nigeria waar onze butler James breed lachend op staat in een deur met mijn zusjes (was echt een hele geschikte vent). Helaas, het enige wat van zijn gezicht te zien is, zijn zijn witte tanden...
@Louter Leuter | 23-05-23 | 00:27: Haha. Geweldig toch? Maar die waren tenminste echt.
@Smoelensmid | 22-05-23 | 23:28:
Ik poets gewoon twee keer per dag maar ze blijven geel van de longfillers, rode wijn en koffie.
Wat nu?
@J.Cash | 23-05-23 | 00:41: stoppen met roken, drinken, leven is het enige wat helpt tegen verval..
Ach, waarom zou je naar school gaan om te leren voor een baan waarvan de geleerde prestaties geleverd kunnen worden in plaats van een gesubsidieerde dagbesteding met gendergeneuzel.
Na het lezen van dit artikel heb ik gehuild.
Reikt een nat doekje aan. Wel in de vuilnisbak werpen na gebruik!
Van het lachen, toch?
Ik las recent dat er een groot probleem was rond "leraren te kort". Dat zullen allemaal Sander Schimmeldingesjes zijn, en die kunnen er nét niet bij, bij die hoge school.
Als 'lengte-beperkte' docent neem ik hier vre-se-lijk veel aanstoot aan en ik zal dan ook een briefje inzenden naar 'profielen', waarin ik mijn hart zal luchten en u en deze site nog eens dubbel en dwars zal noemen!
Vlegel dat u bent!
Als iemand die geen docent is maar wel zal strijden voor een doel wat goed voelt zal ik ook vre -se lijk veel aanstoot hier aan nemen. Dit voor iemand die ik niet persoonlijk ken. "Twitter account aanmaken doet"
Zoals Schizo het al zo treffend omschrijft, als lengte-beperkte vrouw wil ik graag niet geassocieerd worden met ene Sander S. Vaag sujet, deze. En vlegel is een leuk woord.
@maxrelax | 22-05-23 | 22:26: Haha, die is ook wel leuk!
Een unconscious bias training...
Jemig, dat hadden we in mijn tijd op ze hts niet. Ja, een krijtje in je gezicht kon je krijgen, omdat je iemand achter je wilde helpen en je de les verstoorde (volgens de docente rechten)...
Onbewust bevooroordeeld.... Daar heeft die hogeschool ook een beetje last van, vind ik.
Mooie Engelse termen ook. Lekker deugen...
Een hoge school met safe spaces waar je samen met je teddybeer kan gaan zitten uithuilen als de wereld weer eens niet inclusief is. Waar meningen niet mogen worden geuit omdat er altijd iemand is die zich gekwetst voelt.
Dit plaatje geeft het wel goed weer. pbs.twimg.com/media/DQhuOoIW0AAb_5L?f...
Die stilte ruimtes moeten ze lekker naast de gebedsruimtes situeren.
Kijken hoe bevooroordeeld islamitische kinders eigenlijk zijn als er naast 'hun' ruimte plots voordurend stotterende homoseksuelen zitten te grienen. Of drag-studenten (voorheen goth meiden, nu jongetjes die daar jaloers op zijn).
Briljant plaatje, het zegt alles.
Wacht ff...je mag een teddybeer meenemen..? Nu wordt het interessant. Is er ook eten? Dan wil ik ook zo'n safe space. Voor wb koffie heb ik mijn safe space al bij GS. Mss moet GS eens wat les gaan geven daar zo.
Ach ach, het stille meerderheid argument.
De meerderheid is binnen het hoger onderwijs bezig met hun professionele ontwikkeling, niet hun seksuele of identiteitsontwikkeling. Ik ben niet de hele tijd bezig wat ik of een ander in hun broekje hebben. "Private parts".
We hebben vaklui nodig, of die na het werk naar de YMCA gaan, boeit niet.
Voor een beetje concentratie zou een academische instelling een safe space moeten zijn. Niet alleen vrijheid van religie, maar ook vrij van religie.
Amen.
Ik was in de studietijd wel behoorlijk in de weer met broekjes, maar inderdaad kon dat ook prima na de les.
Die laatste zin is perfect, vind ik.
Deze Hogeschool doet dus een onderzoekje en gebruiken een volledig verkeerde methode. Je kan prima een poll doen, mits met goede vragen in de zin dat je vragen de onderzoeksvraag goed dekken.
De methode is fout en geeft vervolgens een verkeerd beeld, want niet studenten en docenten konden meestemmen. Dat komt niet door die buitenstaanders, maar door een erg slechte onderzoeksopzet.
Het is ook geen universiteit natuurlijk.
Haal die hoofdletter maar weg. Nee dat hele woord. Het is een HBO.
Eens.
Ik vind inclusivity en diversity zo beautyful
*Barrie Stevens stemmetje opzetten doet
Goh je bent niet alleen goed in Duits. ;-)
Alle crises samengevat: we hebben een hoogopgeleidencrisis.
Inderdaad. Ze wanen zich te hoog.
Immer terugkerend fenomeen, die waan.
@nobodiesunmighty | 22-05-23 | 22:11:
En erger nog: ze beschouwen iedereen die niet hetzelfde opleidingsniveau heeft als laaggeletterd. Daarbij geheel eraan voorbij gaand dat niet iedereen die niet doorgestudeerd heeft dat heeft gedaan vanwege onkunde.
Sterker nog: veel talenten, genieën en grote denkers kunnen nooit gedijen in de moderne universitaire atmosfeer vanwege de radicale consensus rondom vele wetenschappelijke vakgebieden.
Nieuwe en afwijkende inzichten worden tegenwoordig vaak als kwaadaardig gezien. Da's ook de reden waarom de media, het bedrijfsleven en de politiek zo radicaal en woke geworden is.
Ze claimen een monopoly op een realiteit die alleen in hun eigen links-religieuze waanwereld als heilige waarheid wordt beschouwd maar waarvan de meeste gewone burgers zien dat het complete onzin is.
Maar dat heeft dus alle touwtjes in handen. De horror.
@keestelpro | 22-05-23 | 22:19: Ik heb het zelf meegemaakt jaren terug op de Hogeschool Rotterdam. Na de docent eventjes flink de wind van voren te geven, ben ik ermee gestopt en elders doorgegaan.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 22:29:
Dat siert je. Niet veel studenten hebben dat lef. En de studenten die dat lef niet hebben worden daarvoor beloond met de beste functies in onze maatschappij.
@Zalwelweer | 22-05-23 | 22:29: concilium abeundi. Ze waren vast blij net uw besluit.
@keestelpro | 22-05-23 | 22:32: Ik was toen 38, en als men onjuiste materie aan probeert te smeren kan je het terugkrijgen ook.
@dathoujetoch | 22-05-23 | 22:34: Allesbehalve. Maar verkoop geen onzin als onderwijsinstelling.
Een hogeschool een universiteit noemen is toch wel een behoorlijke fail. Foei, GeenStijl.
Och, er zijn vele vmbo's met de kreet college in de naam.
De kern moet goed onderwijs zijn (wat dat ook precies mag wezen, daar worden veel discussies over gevoerd..).
@EEnzame SchizofrEEN | 22-05-23 | 22:12:
Er was een inmiddels ter ziele gegane hogeschool
in Rotterdam (waar anders) die zich de Islamitische Universiteit noemde. Er moest een wetswijziging aan te pas komen om dit ongedaan te maken. Best een interessant verhaal.
@de IJsman | 22-05-23 | 22:22: Och ja, die toko achter/naast de Thomas More en het centraal station.
Benieuwd waar die bestuurders nu uithangen. Vast nog steeds actief in het onderwijs, maar dan primair onderwijs.
“The Hague University of Applied Sciences” stond voorheen bekend als de Haagse Hogeschool.
@de IJsman | 22-05-23 | 22:22: islamitische universiteit....
Oxymoron
@Is dit nog nieuws? | 22-05-23 | 23:23:
Lol
Een hogeschool was een universiteit met maar één faculteit. Om een universiteit te zijn moesten ten minste een aantal faculteiten zijn waaronder filosofie, medicijnen en rechten. In Delft was maar één faculteit (een technische, met verschillende afdelingen zoals civiele techniek, mijnbouw, werktuigbouwkunde, en veredelde werktuigbouwkunde). In Kampen was er een theologische faculteit, in Tilburg en Rotterdam waren er Economische Hogescholen, en in Wageningen een Landbouwhogeschool.
Terzijde, de ETH, EPF en de RWTH heten nog steeds Technische Hochschule.
@Louter Leuter | 23-05-23 | 00:44: verschil zit 'm in de toegepastheid van het onderzoek. Niet per se in kwaliteit. Zoals altijd zijn er goede in allebei de types hoger onderwijs te vinden. RWTH is één van de beste hogescholen die er zijn in Europa. Beter dan sommige universiteiten. *Kijkt verlekkerd naar RWTH die zelf totaal niet onder de indruk is*
@anja | 23-05-23 | 00:51:
Een HBO onderzoekt niet... Een universiteit is geen onderzoeksinstituut maar primair een school waar je leert wetenschappelijk te denken en onderzoek doen (of het om het seksleven van een fruitvliegje gaat, of de omstroming van een scherprandige deltavleugel gaat, is mij om het even). Noem mij één uitvinding van Delft of Eindhoven. De auto, telefoon, het vliegtuig, de TV, cassette bandjes en de CD komen/kwamen uit bedrijven. De universiteiten zijn publish or perish instituten geworden en rennen van de ene geldpot naar de andere. Met een enorm belangrijk vak als thermodynamica valt niets meer te scoren. Het staat als een huis, en is dus een ondergeschoven kindje tegenwoordig. Dat gaat nog leuk worden met die energietransitie.
PS: Ik heb ook afstudeerders aan de TU München en Imperial College gehad. En nee ik ben niet onder de indruk van Cambridge of Imperial. Werk wel samen met oa de RWTH en andere Duitse universiteiten. In het buitenland zijn er dezelfde problemen.
@Louter Leuter | 23-05-23 | 01:12: overal zijn er (dezelfde) problemen. Ik snap dat je een onderscheid tussen Imperial en Cambridge vs RWTH maakt, maar ze zijn ook verrekt verschillend allemaal natuurlijk. Of jij het nou wil of niet, onderzoek wordt er gedaan, aan de universiteien en ook aan hogescholen, steeds meer, of het nou gedegen is of niet. En soms komen daar zelfs bedrijven uit voort, zoals Booking.
@anja | 23-05-23 | 01:41:
Cambridge is een klassieke universiteit, meer niet. De RWTH, Delft, ETH en Imperial wilden een soort Ivy League... en begonnen het samenwerkingsverband IDEA League (het is meer een papieren werkelijkheid van kijk ons nou eens goed zijn, doe meer geld. Imperial is er inmiddels uitgestapt, en Chalmers TH toegetreden). Uiteraard komen er bedrijven voort uit universiteiten, vooral Stanford heeft een schitterende reputatie (oa HP, Google, Sun. Silicon Graphics, Cisco, PayPal, Nike en Expedia), maar het starten van een bedrijf is mensenwerk. Je leert elkaar kennen op de universiteit en je deelt een idee. Probleem met onderzoek op een universiteit is dat het met de politieke winden en subsidiepotten mee waait. Je kunt er niet op vertrouwen. Daarnaast is een er een gigantisch probleem dat vakgroepen tegenwoordig uitsluitend uit academici bestaan die nog nooit een voet buiten de universiteit hebben gezet. Productontwikkeling is een en al compromis en soms gecombineerd met marketing. Tot voor kort waardeerde ik onderzoeksvoorstellen voor NWO. De hyperbolen zijn schitterend, wereldklasse, fantastische doelen. Alleen valt telkens weer het resultaat tegen (tenzij er 4 publicaties waren). En nee, HBO's kunnen geen en zouden niet eens universiteitje mogen spelen.
@Louter Leuter | 23-05-23 | 08:03: Eens met jou. Maar we horen tot een minderheid. Of we het leuk vinden of niet (vinden we vermoed ik allebei niet). Chalmers zit nu bij de club? Goede mensen aldaar.. nou, ja, heg hangt, staat en valt natuurlijk idd altijd met de mensen. Leuke discussie dit, dank voor jouw tegels!
Dit ook het hogecafé?
Volwassenenonderwijs.
Hall & Oates - Adult education
www.youtube.com/watch?v=XLYqTZKEpvs
@GKJP
Yup.
@CLoVis | 22-05-23 | 22:38:
Is dit waarin / waarmee / waaronder / waarop / waarvoor / waarachter / Mia Khalifa een zekere graad van (stem/hand) vaardigheid in verworven heeft?
@CLoVis | 22-05-23 | 22:38:
Mooi nummer, al een tijd niet meer gehoord.
Overigens Hall samen met maat Herb Albert een beetje aanpielen in kroegen in L.A.
En Herb natuurlijk bekend van:
Herb Alpert - Rise
www.youtube.com/watch?v=q7O3eYJptTc
En dame in de clip werd Herb zijn vrouw. Herb thans ergens in de bergen boven L.A. wonen, beetje schilderen, nog wat trompet spelen en genieten van het leven. Mooie vent.
REAGEER OOK