Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Hangjongeren" belagen verstandelijk beperkte man systematisch zonder reden. "Altijd de klos"

Toestanden

Social

Neg...envoudig prima...ir hulpbehoevende jongeren maken het er niet gezelliger op in Enschede, dat al zoveel meegemaakt heeft. En daar kunnen we wel weer van alles van vinden, maar soms moet je de bal het werk laten doen, zoals ze dat zeggen bij wielrennen.

Een daderprofiel: "Al langer is de bushalte bij het gelijknamige wijkcentrum een bron van overlast en ergernis. Daar verzamelen jongeren in de leeftijd van 11 tot 16 jaar. De tegels bij het bankje zijn bezaaid met doppen van pistachenoten. Her en der liggen kleine plastic zakjes. (...)  De overlast is bekend bij de instanties. Buurtbewoners zijn gestopt met melden. De namen van de jongeren kennen ze allemaal. (...) „Het gaat hier de hele dag af en aan op scooters. Het is altijd hetzelfde", zegt een buurtbewoner. Ze willen niet met hun namen in de krant, uit vrees om later het mikpunt te worden. „Ze rijden op het achterwiel over de busbaan heen en weer. Laatst was er ingebroken in de gymzaal en hadden ze de boel onder geplast en gepoept.

Het betreffende incident: "De verstandelijk beperkte man fietste langs en kreeg het met de groep aan de stok. De directe aanleiding is onduidelijk. (...) Over en weer zouden klappen zijn gevallen. Vier politieauto’s kwamen op de melding af. Niemand is aangehouden. (...) De man zoekt zijn bril. Tijdens de vechtpartij en de korte achtervolging is hij die ergens rond het wijkcentrum kwijtgeraakt. (...) „Wat heb ik met die man te doen. Die is altijd de klos", zegt een vrouw uit de buurt. Ze vertelt dat de man al langer mikpunt is van getreiter en gescheld. Hij is verstandelijk beperkt en is ook de Nederlandse taal niet goed machtig. Volgens haar hebben de jongeren ook de pik op zijn vrouw en kinderen. „Ze maken hem helemaal gek. Ik vind het zo zielig.

Nederland heeft een kattenkwaadprobleem. 

Volstrekt ongerelateerd

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Nederlanddraaitdoor | 12-05-23 | 00:50 | 1

Het hemeltergende van dit soort herhalende berichten is dat:
.
Het zijn (criminele) *hang* jongeren, dus ze hangen meestal op de zelfde plek.
Dus dus overtredingen van deze (criminele) hang jongeren kunnen makkelijk gefilmd worden qua bewijslast voor vervolging.
Vervolgens kunnen deze (criminele) hang jongeren aangesproken worden op hun gedrag. En met de lange lat verspreid worden.
Vanwege de overtregedingen kunnen deze (criminele) hang jongeren ook om identificatie gevraagd worden, en bij weigering vastgezet worden.
Na identificatie kunnen de ouders van deze deze (criminele) hang jongeren aangesproken worden op hun verantwoordelijkheden als wettelijke voogden.
Bij herhaling kunnen deze (criminele) hang jongeren ook veroordeeld worden, wellicht via jeugd strafrecht, met werkstreffen en opsluiting in jeugd detentie.
.
Het feit dat de politie deze (criminele) hang jongeren structureel niet aanpakt is wettelijk plichtverzuim, en strafrecherlijk vervolgbaar. Begrijp je dit, @korpschef?
.
Waarom al het bovenstaande in onze democratische rechtsstaat niet gebeurt,
dat begrijp ik niet. Okee, eigenlijk wel, iets met D666 en GL en linkse gutmenschen...

hotmint | 12-05-23 | 00:14 | 1

De korpschef heeft de politiek boven zich staan. Aangezien de politiek via de coalitie dicht is getimmerd, veranderd er niets. Ofschoon ik de intentie’s van sommige korps chefs nogal politiek correct vind, durf ik te stellen dat dit geen verzuim v.d. politie betreft. Het gaat om laf en tribaal groepsgedrag waarbij de sujetten tot net over het randje v.d. wet gaan. De politie dient zich in tegenstelling tot dit soort gasten wel a.d. wet te houden. Er zou al lucht komen indien de politiek het mogelijk zou maken om optreden in groepen gezamenlijk strafbaar te maken i.p.v. het Juridische geneuzel: ‘wie gaf de laatste trap’.

Unsinkable-Sam | 12-05-23 | 01:25

Deze hangjongeren, laf tot het bot. Een verstandelijk beperkt iemand aanvallen, hoe laag kan je gaan!

Portemonnee van de A | 11-05-23 | 23:09

Jullie kunnen wel allemaal negatief lopen doen, maar ze eten wel gezonde nootjes in plaats van junkfood. Maar daar hoor je niemand over. /D66GLmodusoff

Reso | 11-05-23 | 22:00

‘Jongeren en pistache nootjes’, de te verwachten down-play v.d. Belgenbode. Echter, het gaat hier om zogenaamde hyena mobs, het begint met het treiteren en afranselen van zwakkeren, veelal op afgelegen of geïsoleerde plekken. Kenmerk is het claimen van een gebied en het meedogenloze geweld tegen de eenling welke per ongeluk in dat gebied komt. Zodra dit gedrag niet bestraft wordt verplaatst het zich naar meer publieke domeinen. Gaat zoiets ongestoord verder – en dat gaat het al ‘n tijdje – dan glij je als regio af naar negatieve territorium claims en tribaal geweld (stam tegen stam). Voorts constateer ik alleen maar.

Unsinkable-Sam | 11-05-23 | 21:49

Citaatje:
".... Daar verzamelen jongeren in de leeftijd van 11 tot 16 jaar. De tegels bij het bankje zijn bezaaid met doppen van pistachenoten."

Ah.
Ik weet alweer genoeg.

Peter Emile | 11-05-23 | 21:37

Wel apart trouwens dat het predicaat "verstandelijk beperkt" wel mag op het AD, maar alle predicaten die gelden voor de "hangjongeren" niet.

Expert Homo | 11-05-23 | 20:14

Het stuk van Enschede ten zuiden van de A35 is de Overijsselse Bijlmer. Mag een bom op.

Met de vriendelijke groeten uit Enschede, ten noorden van de A35.

Expert Homo | 11-05-23 | 20:02 | 2

Zul je uiteindelijk weer zien dat die man met uitdaging en dit gezin weer noodgedwongen zullen gaan verhuizen en dat daarmee dit soort figuren die ze hebben gepest dat als een overwinning zullen vieren? Want zo draait Nederland, nee, het probleem meneer, dat blijft, maar cosmetisch zou het zijn "opgelost".
Spuugzat ben ik het!

Jan, Leiden | 11-05-23 | 19:47 | 1

Aha u is extreem rechts, aivd heeft het er steeds over. Het ECHTE probleem in NL.

Kladderadatsch | 12-05-23 | 00:38

Over hangjongeren had Billie Holiday nog eens een prachtig lied.

Strange Fruit
https://www.youtube.com/watch?v=-DGY9HvChXk

Zeurders | 11-05-23 | 19:31 | 2

Oops...

2tribes | 11-05-23 | 22:17

Mooi lied, maar hier niet zo passend. U bent wel een kenner en dat is dan wel weer leuk.

Schoolmeester | 11-05-23 | 22:46

Wat doet die gozer nu met zijn rechterhand in zijn jaszak? Ja, het zou een pistool, mes ofzo zijn, of voor mijn part een soort loos dreigende beweging, maar als er een verkeerde tegenover die dozer zat, was ie nu total loss geslagen. Dat staat los van dat speeksel uitrochelen.

Xaphan | 11-05-23 | 19:12

"Vier politieauto’s kwamen op de melding af. Niemand is aangehouden."

jochum1980 | 11-05-23 | 18:46

Dit is de maatschappij waar een meerderheid van Nederland decennialang voor gestemd heeft. Straks met de spreidingswet krijgt ook jouw dorp wat misschien nog een blanke meerderheid heeft een paar duizend nieuwe inwoners (jong/man/getint). Het is voorbij.

boonmoi | 11-05-23 | 18:41
-weggejorist-
Johan1235 | 11-05-23 | 18:18

Dat tuffen de hele tijd, dat is net zoiets als honden die elke 3 meter een plasje doen, territorium afbakenen.

Crankhead | 11-05-23 | 18:14 | 2

Van dehumaniseren is geen sprake als het gedrag inderdaad al dierlijk is.

SIogra | 11-05-23 | 18:27

Ze spugen op de hele samenleving. Misschien dat de overheid eens moet zorgen dat zulke mensen minder uitkering krijgen. Het totaal aan uitkeringen van een huishouden mag nooit meer zijn als bijstandsniveau oid.

brie-de-penis | 11-05-23 | 18:33

Getuigd van een geweldig werkende rechtsstaat, wanneer er jeugdbendes vrijspelen hebben en de politie er bewust niks aan doet.

Warhead | 11-05-23 | 18:13

Op zich wel goed dat het probleem steeds zichtbaarder wordt. Wie weet komt er een moment dat er wat kantelt in de samenleving.

Stijlicoon | 11-05-23 | 18:01 | 2

Nee, dat moment komt niet, en als het wel komt, dan kantelt het de verkeerde kant op.

Wiezewalakristalix | 11-05-23 | 18:04

"Wie weet komt er een moment dat er wat kantelt in de samenleving."

Ik wacht al 45 jaar op het moment dat er iets kantelt in de samenleving.
Ik heb de hoop inmiddels opgegeven.
Een volk dat collectief zijn weerbaarheid heeft ingeleverd, verdient niet eens een 'kantelmoment'.

Wil er écht iets veranderen, dan moeten collectieve gelatenheid en angst omslaan in woede.
En een eerste stap zou moeten zijn het volledig opzij zetten van de angst om te discrimineren en de vrees om voor 'racist' te worden uitgemaakt; weg ermee. Met die toxische, alles verlammende geestesgesteldheid gaan we onze ondergang tegemoet.

Peter Emile | 11-05-23 | 21:33

Wat, geen signalement van die "hangjongeren"?
Ik weet genoeg.

knutsel_ | 11-05-23 | 17:46 | 4

Pistachenoten zegt genoeg

shimanski | 11-05-23 | 18:17

@Dandruff | 11-05-23 | 17:54:
U heeft het over "vooroordeel". Ik zou dat willen vervangen door "oordeel op grond van feiten en ervaringen".

Peter Emile | 11-05-23 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Met je bijpassende Himmlerkapseltje op een te krappe schedel....

SIogra | 11-05-23 | 17:44 | 1

Die schedel lijkt me nou niet te krap.
Tufmans beide hersenhelften passen waarschijnlijk samen in een walnoot.

Dandruff | 11-05-23 | 17:49

Ook spoedig of al langer bij u in de straat en land. Daaag, Nederland, blijf nederig bukken!

Acidstain | 11-05-23 | 17:37

Rutte Kaag Halsema bedankt maar weer.

kuus | 11-05-23 | 17:36

Dader stigmatiseren op genetische kenmerken mag niet, het slachtoffer wegzetten als verstandelijk beperkt is dan weer geen probleem. Niet te volgen die mediacodes..

Croisantneuf | 11-05-23 | 17:28 | 2

witte man is altijd de schuldige.

Acidstain | 11-05-23 | 17:37

Vleutenseweg, Kanaalstraat, Lombok. Iedere keer als ik eraan terugdenk word ik weer blij dat ik die ghetto ontvlucht ben.

Zoelense Hobbyboer | 11-05-23 | 17:24 | 2

Ik heb er ook gewoond, al weer een tijd geleden. Het was lang een best leuke wijk, maar de verloedering was gaande en is nu niet fijn meer. Een vriendin fietst er al niet meer doorheen, twee maal aangerand, waarvan één maal met beroving, en ja door de usual suspects.
We hebben er leuke contacten gehad met onze oude Turkse overburen, eerste generatie gastarbeiders en aardige, nette mensen. Ook met de Spar die gerund werd door een Iraans gezin. Zitten ze er nog? Leuke mensen, die zijn toen nog bij is op kraamvisite geweest.

De keerzijde: de toename van drugs gedoe en agressie op straat. We kregen aan een kant een kamerverhuur woning, met meest aardige jongens maar dus ook op gegeven moment een complete aso. Ging die dreigen, en heb ik in zijn bijzijn de politie gebeld. Hoop agressief gebral, maar dat is echt wat je moet doen. Volgens de Turkse overbuur waren “het slechte mensen, meneer”. Tuig was dan ook Marokkaans, en veel Turken hebben er ook een broertje dood aan.
Twee maal intimiderend bejegend door roedeltjes, inderdaad Marokkanen. Het werd tijd te vertrekken.

Nuuk | 11-05-23 | 17:54

hobbyboer, "die" "ghetto"?
Uw grammatica heeft onder uw verblijf geleden,
Ik herinner me nog de sfeer uit de jaren tachtig vorige eeuw, toen was het al volledig verziekt daar, rare linkse mensen noemden het een voorbeeld van samengaan van culturen en zo,
ik herinner me nog de bange omaatjes, gelukkig (?) leven ze niet meer.

drastic | 11-05-23 | 19:07

Ik moet aan een vaasje denken. En aan Rutte.

Zomaarwat | 11-05-23 | 17:24

Dagelijks lees je over rotzooi van de jongeren met niet een witte huidskleur.
Ze maken ongeveer 10 procent van de bevolking uit maar zijn 10 maal vaker betrokken bij rotzooi,geweld en jatten.
Dus concludeer ik dat ze 100 maal vaker overlast geven dan de jongeren met een witte huidskleur.
Dus etnisch profileren is logisch en een 3 strikes is out beleid is meer dan logisch.

pejoar | 11-05-23 | 17:24 | 3

Tja dan ben je rascist, zelfs als je geheel politiek correct het over wit hebt in plaats van blank.

Sieg Hein | 11-05-23 | 17:45

Het ies allemaal hiel siempel, broer: de wiette man ies skoeldig.

SIogra | 11-05-23 | 18:23

Blank, het is blank.

indernaad_datisjuist | 11-05-23 | 19:59

Waar zijn Henk, Jan, Teun en Dirk in dit soort buurten? Niemand die eens denkt ‘nu is het genoeg we gaan eens langs met een paar man’?
Dat moet toch een keer misgaan?
Als dit bij mij gebeurde in de buurt zat ik allang erop.

Braco.me | 11-05-23 | 17:21 | 1

Die hebben het te druk met dingen op het voetbalveld gooien.

Zenzeo | 11-05-23 | 17:28

Overlast kwam toch omdat die lieden geen buurtcentrum hebben?

zwarte_weduwe | 11-05-23 | 17:17

“Een groot gezin, vijftig jaar geleden kwam het veel meer voor dan vandaag de dag. In de Haagse omgeving is het meer uitzondering dan regel, toch wonen in Den Haag nog relatief veel gezinnen met vier of meer kinderen.” Bron:AD.nl

Producent | 11-05-23 | 17:08

DPG/Bonenkampf geven nimmer een daderprofiel.
Idem bij tunnelberoving onlangs.
WARUM nicht?

Verderkijkert | 11-05-23 | 16:55 | 2

Werkt etnisch profileren namelijk weer heel erg in de hand, dit soort feiten. Also deshalb

J.Dokstijl | 11-05-23 | 17:07

Men wil rechts niet in de kaart spelen...

Liever die politiek correcte nek zo diep mogelijk in het zand.

Wattman | 11-05-23 | 17:09

Ruud Koopmans heeft een interessant boek over migratie geschreven. Hij werd vandaag uitgebreid geïnterviewd in de Belgische krant De Morgen. Hij heeft ook wat -Duitse- cijfertjes paraat en dat was wel schrikken. Veel asielzoekers doen het erg slecht in de Duitse maatschappij.
Titel van het boek: De asielloterij.

Après toi | 11-05-23 | 16:54 | 4

Merkel staat op een stevige tweede plaats.

Verderkijkert | 11-05-23 | 17:05

@Wattman | 11-05-23 | 16:57: 'Wir schaffen das', maar zij niet. In ieder geval doen 'wij' altijd alles goed.

SIogra | 11-05-23 | 17:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, nou, meer opvang voor die jongens! Beetje gamen en zo. Boxen! U kent het wel. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Producent | 11-05-23 | 16:53

Onaangepast inteeltvolk. Opvoed- en werkkampen zouden geïntroduceerd moeten worden voor deze lui. De maatschappij heeft nu niks aan ze behalve last.

WillemWordtWakker | 11-05-23 | 16:47

Die amokmakers zijn waarschijnlijk zelf ook zwakbegaafd, mede dankzij tien generaties inteelt.

de IJsman | 11-05-23 | 16:43 | 1

Je kan meelezen met de reacties van Linkse vrouwen en mannen op sociale media. Wanneer 'jongeren' weer eens slecht in het nieuws zijn. Via hun leren we dat alles uit te leggen is met dat de omgeving racistisch tegen de daders doet.

Sommigen zijn dus zo ongeneeslijk racistisch dat ze gaan overcompenseren met dat soort ideeën. "Minderheden zijn mindere mensen, maar heus niet omdat ik dat vindt maar omdat ze onderdrukt worden."

GeheidEenGeit | 11-05-23 | 16:40

Gisteren ook al "hangjongeren" die een oudere man met een hondje treiteren en slaan. Het lijkt wel een trend te worden. Zouden ze te weinig buurtcentra hebben?

Waakvlam | 11-05-23 | 16:40 | 1

En te weinig kickbokslessen.

de IJsman | 11-05-23 | 16:46

De andere opmerking die ik maakte: de man heeft een verstandelijke beperking (Ja en juist daarom is het erg dat het hem overkomt en nee ik praat niets goed etc.).

Een verstandelijke beperking is iets ernstiger dan zwakbegaafd. Het zou zo maar een eufemisme kunnen zijn voor down-syndroom of iets vergelijkbaars. Nee ik denk niet dat Nederland kan verbieden dat die mensen zich voortplanten. Maar meestal zie je dat de omgeving wel zijn best doet om te voorkomen dat mensen met dergelijke beperkingen zich voortplanten. Ik vind dat zeer begrijpelijk.

Je ziet alleen in sommige andere culturen dat deze mensen trouwen en kinderen krijgen en dat vind ik zorgelijk. Niet zelden zijn dit culturen waar neef en nicht ook nog met elkaar mogen trouwen.

Maar goed, men is erg on edge vandaag en dit soort observaties zijn wellicht al verkeerd.

BobDobalina | 11-05-23 | 16:33 | 13

Ik zag de je opmerking er over weggejorist was. Blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd want ik had niet het idee dat je er iets rottige mee bedoelde. Je noemde wel dat een zijpaadje was dat deze verstandelijk beperkte man kinderen heeft en waarom dat eigenlijk toegestaan is, dan kom je wel snel in dubieuze cirkels en mogelijk dat daar het misverstand zit.

Maar goed. Bedenk ook dat het een mediabericht is en geen onderzoeksrapport naar de verstandelijke vermogen. In laatste krijg je een hoop leesvoer en verschillende onderzoeksmethodes die verschillende scores hebben. In de conclusie komt er inderdaad wel een soort “eind score” bv IQ is 80(=zwakbegaafd), maar dan nog zijn al die verschillen belangrijk. Je hebt mensen met laag IQ die bv verbaal best sterk zijn. De een scoort heel laag op taal maar vrij aardig op rekenopdrachten, enzovoorts.

In dat bericht citeren ze mogelijk de buurtbewoners en die hebben het dan over “een verstandelijk beperkte”. Dat is dan straat beoordeling maar geen psychologisch onderzoek.
De man kan ook nog normaal begaafd geboren zijn maar hersenletsel opgelopen hebben. Het zal in ieder geval een opvallende man zijn, en niet als slim beoordeeld.

Nuuk | 11-05-23 | 17:46
▼ 10 antwoorden verborgen

Pff, als je die Twitter timeline doorloopt, wordt je ook niet echt vrolijk.

geheelvergeter | 11-05-23 | 16:33 | 3

Vat eens samen?

Waakvlam | 11-05-23 | 16:35

Hij zat in buslijn 28 naar Vleuten. Weet jij wie dit is?

De 030-Gaza gemeenschap weet waar z'n huis woont maar die gaan hem niet uitleveren.

Ze worden liever als k#t Mar@kkanen in de nek aangekeken dan dat ze dit ratje uitleveren aan de ongelovigen honden.

Ervaringsdeskundige | 11-05-23 | 16:32 | 1

Heeft hij niet uit of ingecheckt ?

Wattman | 11-05-23 | 17:06

Als de hele buurt op één lijn zit en de overlast zat is dan ga je toch met een mannetje of 100 toch even met de jongens praten? Versla ze met aantallen. Enige taal die zij begrijpen. Het is toch godverdomme een keer genoeg.

Okami | 11-05-23 | 16:30 | 2

As is verbrande turf... Ouders van deze "jongeren" spreken een taal die de rest van deze buurt niet begrijpt en de rest van deze buurt zijn te bang om deze "jongeren" aan te spreken. Denk ook niet dat er van van een cohesie in deze buurt sprake is...

Willy | 11-05-23 | 16:40

Of je belt The Magnificent Seven.

Nuuk | 11-05-23 | 17:47

Heel Nederland roept inmiddels “Minder minder minder”.

janjoker | 11-05-23 | 16:28 | 2

Ja over de energie rekening, dat is het enige wat Hollanders interesseert.

ikdenkwat | 11-05-23 | 16:33

En de regentenkliek zag dat het goed was.....

L.E. Raar | 11-05-23 | 16:27
-weggejorist-
_pacman_ | 11-05-23 | 16:25

"De tegels bij het bankje zijn bezaaid met doppen van pistachenoten." Onzin. Dat zijn doppen van zonnebloempitten. Wollah.

meneer der meneren | 11-05-23 | 16:23 | 1

Precies mij eerste gedachte...

Sneerpoets | 11-05-23 | 16:25

Ik werd net weggejorist maar ik denk dat men het punt niet begrijpt. Het is intens treurig dat dit gebeurt en nog wel bij een kwetsbaar persoon. (Dit moet ik er altijd bij zeggen anders denken de minder begaafden dat ik misschien wel iets goedpraat).

Maar hij is de Nederlandse taal niet machtig. Dat is iets anders dan hij is verbaal minder begaafd. Oftewel, het is mogelijk iemand met een migratie achtergrond. Maakt dat uit? Nee, maar misschien is het een idee om niet te speculeren over raciale motieven.

Net als bij die man op het spoor heeft huidskleur mogelijk niets te maken met deze incidenten.

BobDobalina | 11-05-23 | 16:22 | 4

@Bob,

Dan ben ik wel met je eens; het slachtoffer zou inderdaad ook heel goed allochtoon kunnen zijn. Maar ook dat sluit de mogelijkheid van racisme bij de daders niet uit. Er zijn afgelopen jaren heel wat racistische incidenten tussen oa Marokkanen en Antillianen of Molukkers; of Turken en Koerden geweest. Ook (oa) Chinezen zijn relatief vaak doelwit van racistisch geweld uit allochtone hoek.

Maar dat maakt het allemaal niet minder ernstig. En nee, dat zeg jij ook niet. Maar dat is wel de conclusie die ik trek uit 24/7 zeiken over niet-bestaand en irrelevant "institutioneel racisme". Door politiek, journalistiek, fopwetenschappers en andere subsidieverbranders, die wegkijken van structureel geweld met echte slachtoffers.

Voortdurend zeiken dat gisteren geïmporteerde analfabeten ondervertegenwoordigd zijn in het bedrijfsleven; maar over *echte* racismeproblemen wordt stelselmatig gezwegen. Al decennialang.

Dandruff | 11-05-23 | 16:35

@Ichneumonidae | 11-05-23 | 16:30: veel mensen hebben een probleem met lezen vandaag. Ik bedoel dat het slachtoffer zeer waarschijnlijk niet is uitgekozen op huidskleur en dat het ook geen zwart op wit geweld was. Zag dat meerdere keren voorbij komen. Claims over omgekeerd racisme etc. Ook bij dat filmpje van de man op het spoor waar mogelijk een andere motief aan ten grondslag kan hebben gelegen (en nee geen excuus, een motief, net zoals een moordverdachte een motief kan hebben).

BobDobalina | 11-05-23 | 16:36

Misschien was hij wel per ongeluk christen. Ik noem maar wat.

knutsel_ | 11-05-23 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

Jongeren waren in de jaren 60 ook al een groot probleem, in bijvoorbeeld Schotland.
Dat had vrijwel niks met migratie te maken.
Het begint met goede opvoeding, en degelijk onderwijs.
En uiteraard, degelijk Jeugdzorg.
Glasgow Razor Gangs Documentary [1968]
www.youtube.com/watch?v=3f2r8cGwhsQ

Torquemada | 11-05-23 | 16:22 | 5

@Tiscali-2 | 11-05-23 | 16:27: Inderdaad. Samuel Huntinton krijgt steeds meer gelijk met zijn 'Clash of Civilisations'

Mbovenka | 11-05-23 | 16:33

"Dat had vrijwel niks met migratie te maken.''

Ja, en hier heeft het vrijwel uitsluitend met migratie te maken.

Dr_Johnson | 11-05-23 | 17:35

Schotland in de jaren zestig. Goeie vergelijking heur...

knutsel_ | 11-05-23 | 17:49
▼ 2 antwoorden verborgen

1,2,3….10. Ziezo. Weer kalm. Wat een nare jongelui hebben we toch gekregen de afgelopen tientallen jaren.

Tiscali-2 | 11-05-23 | 16:22

He gezellig al dat vrolijke nieuws.

Niamh | 11-05-23 | 16:19

Als ik de reaguursels lees constateer ik dat iedereen hier weet waar de oorzaak van de problemen ligt; bij links (en het daarop voort blijven etteren door een partij die belooft vóór elke verkiezingen en nalaat ná elke verkiezingen ; de VVD). En toch verandert er maar niets.
Wat nu?

polderslootje | 11-05-23 | 16:19 | 1

Conclusies trekken en proberen weg te komen.

Grachus | 11-05-23 | 16:33

Vast getraumatiseerde jongeren, gevlucht voor oorlog en honger...

drs. Levi Samsonov | 11-05-23 | 16:20

Uiteraard achter een betaalmuur, want dit nieuws is niet voor iedereen..

Sneerpoets | 11-05-23 | 18:57

Pistachenoten en zonnebloempitten ook zeker ik weet genoeg over de achtergrond van deze ' jongeren'

seasicksteve | 11-05-23 | 16:17 | 1

Net aapjes.

Calastir | 11-05-23 | 16:24

En toch wordt dit niet alleen gedoogt of zelfs toegejuicht door GL, PvdA, D66, denk en Bij1. Regeringspartijen VVD, CDA en CU zijn net zo verantwoordelijk.

Dandruff | 11-05-23 | 16:17 | 1

Yep. Dat is zo’n 70% van het electoraat. Onveranderlijk percentage.

Tiscali-2 | 11-05-23 | 16:24

Ik moet veel te lang zoeken of ze nou getint zijn of niet.

HogeNood | 11-05-23 | 16:15 | 1

Ik denk dat dit de enquêteurs zijn die de heer Goedemont bedoeld in een van zijn shows.

Bartje01 | 11-05-23 | 16:30

Zelfjoris, ik ga slapen. Is beter voor mijzelf...

Kartelmaster2000 | 11-05-23 | 16:15

Oei, altijd jonge mannen.

drs. Levi Samsonov | 11-05-23 | 16:14 | 1

Er komen er zo´n 70.000 bij dit jaar heb ik gelezen.

ChalinaRosa | 11-05-23 | 16:19

De campagne. "Ik rij MOMO"
Was een soort verkapte waarschuwing?

MorgenEenAnder | 11-05-23 | 16:14

Ik word hier altijd niet goed van. Autoriteiten zijn veel te laks en te soft voor deze conservatieve jongeren. En makkelijke prooien zoals verstandelijk beperkten zijn dan de klos. Boosmakertje du jour.

thanseeuwen | 11-05-23 | 16:13 | 1

Verstandelijk beperkt vind ik een opmerkelijke beschrijving van een krant.
Wat houdt dat in... bedoelen ze gehandicapt?
Hoe is het geconstateerd?

En het is al vaker gezegd: die daders zijn degenen die het verstandelijk beperktst zijn.

Roos | 11-05-23 | 16:17

Wat is er toch aan de hand vandaag, hangklootzakken slaan oude man in elkaar. Bij Mercedes in Duitsland schiet een Turk twee andere Turken dood op het werk omdat ze Erdodinges aanhangers waren. Dan in Ratingen blaast een man zich op met een deflagratie in zijn woning en neemt tien politie en brandweer mannen mee die gedeeltelijk zwaar gewond raken. En het is pas 16:00 uur.

jan huppeldepup | 11-05-23 | 16:13 | 1

Het is maar goed dat Sinterklaas het land uit is, anders hadden we dat ook nog.

Duwbak_Linda | 11-05-23 | 16:15

Bushalte sluiten. Opgelost! / ‘66 modus uit.

P-unit | 11-05-23 | 16:09

Die jongeren zijn ook vaak verstandelijk gehandicapt en de Nederlandse taal niet machtig. Althans die indruk krijg ik 9 van de 10 keer als ik 'jongeren' ergens zie en hoor.

small_town_dad | 11-05-23 | 16:09 | 3
-weggejorist-
drs. Levi Samsonov | 11-05-23 | 16:22

Oei, Joris, Google gerust tussen het jorissen zelf het gemiddelde IQ van Amerikaanse gevangenen, en de demografische verdeling. Feit is dat bepaalde groepen/culturen vaker crimineel zijn dan anderen, en dat de meeste criminelen erg dom zijn.

drs. Levi Samsonov | 11-05-23 | 16:28

@drs. Levi Samsonov | 11-05-23 | 16:28: Voor gedegen informatie over IQ en de gevangenispopulatie in de VS verwijs ik graag naar UNZ.COM

theo-is-dood | 11-05-23 | 17:34

Wat een feest die multi-culti samenleving. Heeft ons land al heel veel gebracht, niet?

Harrie Nak | 11-05-23 | 16:09 | 3

Chinees eten!

drs. Levi Samsonov | 11-05-23 | 16:22

@drs. Levi Samsonov | 11-05-23 | 16:22: wat dan eigenlijk Indonesisch blijkt te zijn

geheelvergeter | 11-05-23 | 16:41

Men heeft alles al gedaan, niveau onderwijs omlaag vader een baan gegeven als buurtwerker , aangepaste maatschappij. Het probleem is er al 30 jaar en gaat niet meer weg. Er zijn groepen onaantastbaar en dat weten deze.

Pensionista | 11-05-23 | 16:08

Vreselijk om te moeten constateren, maar het dringt nu toch wel bij iedereen door dat de migratie de kanker voor de samenleving is? Ook in Den Haag bij D66, GL etc? Toch? Toch??

Waakvlam | 11-05-23 | 16:08 | 1

Nee joh.

Longhorn | 11-05-23 | 16:12

Enerzijds vind ik het verschrikkelijk dat in Nederland mensen niet kunnen leven zonder lastig gevallen te worden door welke groep dan ook. Natuurlijk zijn de "jongeren" daarbij in de meerderheid, maar er zijn meer groepen die niet accepteren dat mensen hun eigen leven leiden en hun eigen mening hebben. Te veel mensen op te weinig ruimte, te tolerant tegen uitwassen, een polariserende regering, een vleugellamme politie en rechtsspraak.

Anderzijds moet me van het hart dat het feit dat een verstandelijk beperkte man niet alleen een vrouw heeft, maar zich ook nog heeft mogen voortplanten net zo hard veel te tolerant.

bergsbeklimmer | 11-05-23 | 16:07

Het voordeel van ‘niet benoemen’ is dat iedereen begrijpt over wie je hebt en dus ook iedereen weet wie de meeste problemen veroorzaken.

laurentius | 11-05-23 | 16:05

Oplossing voor de hangjongeren die niks te doen hebben -> Suriname!
Ondertussen in Suriname: www.gfcnieuws.com/meerderheid-surinam...

Suriname overweegt de import van gastarbeiders. Omdat Surinamers liever niet in de productiesector werken. Dat wordt nog een groot probleem als straks de miljoenen barrels aan olie moeten worden gewonnen, voor de kust van Suriname. Zie: "Meerderheid Surinamers wil niet in productiesector werken, gastarbeiders Afrika enige oplossing"

theo-is-dood | 11-05-23 | 16:05 | 5

@theo-is-dood | 11-05-23 | 17:36:
Als je dat opboort krijg je echter misschien wel aardbevingen.

Moet je eens bedenken wat voor'n devestatie dat vernietigd!

Shestov | 11-05-23 | 17:44

Ok, sturen we alle asielzoekers erheen. Zitten er al een hoop op een schip en komt Frans Guyana ook nog in beeld.

Zalwelweer | 11-05-23 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Toe Yesilguz, roep even weer dat dit “onacceptabel” is, dan zijn we weer gerustgesteld.

Ridde Rogter | 11-05-23 | 16:05

Mag ik inmiddels gaan verlangen naar een volledig blanke enclave, met dikke toegangspoorten? Oranje Vrijstaat 2,0.
.
Ik vrees dat het bij dromen blijft want de huidige nachtmerrie is echt en zal alleen nog maar enger worden.

Wayfaring stranger | 11-05-23 | 16:04 | 7

Orania?

Mbovenka | 11-05-23 | 16:30

@theo-is-dood | 11-05-23 | 16:08: Mooie link. Dit had ik nou niet echt verwacht van Polen. Ken het land ook nauwelijks maar dit ziet er goed uit.

Zalwelweer | 11-05-23 | 19:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Ouders straffen!

pane | 11-05-23 | 16:03

Verstandelijk beperkt zijn die gasten ook.

Old_School_Dutchmen | 11-05-23 | 16:02 | 1

Oprecht vrij letterlijk. Ga met ze praten en je merkt al snel dat ze dat gemiddelde IQ van 100 niet halen. In combinatie met een thuis waarvoor Nederland een soort financiele oplossing is en niet een land waarvan je houdt en dat je respecteert... tsja.

drs. Levi Samsonov | 11-05-23 | 16:25

Die gasten begrijpen maar niet dat we volledig terecht een steeds grotere hekel aan dit soort uitschot krijgen. Op een dag is het klaar.
Dan hebben we met zijn allen op de "verkeerde" partijen gestemd.
Daarna wordt het er niet gezelliger op voor ze.
Met dank aan de wegkijkers uit hun eigen kringen.

Hiesjes | 11-05-23 | 16:02 | 1

Nee hoor. De kans dat er een islamitische partij groter wordt dan jouw gedroomde rechtse partij is veel groter. En dankunnen we definitief afscheid nemen van seculier Nederland.

geheelvergeter | 11-05-23 | 16:43

Gelukkig wordt afkomst niet meer gemeld, dus we hebben geen enkel probleem met de inteelt koppen uit strontlanden.

TheBigKirth | 11-05-23 | 16:01
-weggejorist-
BobDobalina | 11-05-23 | 16:00 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo'n tuffende mocro wens ik hartgrondig toe dat hij een van mijn trainingsmakkers tegen het lijf loopt en fysiek wordt. Kijken of hij daarna nog zo stoer is als na het mishandelen van een willekeurig meisje.

At_Dawn_They_Sleep | 11-05-23 | 15:58

Wat is het toch dat de VVD mbt asiel- en migrantenbeleid zo afhankelijk is van het wereldvreemde D'66. Onvoorstelbaar dat de VVD kiezer dit over z'n kant laat gaan en zich op het VVD congres op 19 november weer door Rutte in slaap heeft laten sussen. We zijn nu inmiddels 6 maanden verder en de belofte van Rutte om het asielbeleid aan te pakken is alweer uit het zicht verdwenen. Zelfs het stopzetten van de "bed bad en broodregeling" werd ongedaan gemaakt nadat D'66 en Christen Unie protest aantekende omdat het tegen het coalitie akkoord inging. De VVD bestaat uit een stelletje slappelingen die zich alles maar aan laten leunen. De Groninger gas en toeslagen crisis is op den duur op te lossen. De massale instroom van migranten uit moslimlanden en de steeds maar hogere kosten die dit met zich meebrengt niet. Immers 85% mag blijven, die krijg je dus nooit meer weg. En voor kapot maken van de Nederlandse normen en waarden en de Nederlandse samenleving is maar één partij verantwoordelijk en dat is de VVD.

johnyl | 11-05-23 | 15:57 | 6

Onbegrijpelijk dat mensen nog steeds af gaan op wat iemand zegt, in plaats van wat hij doet. Niemand gelooft toch nog iets van wat een VVDer zegt, stem er dan ook niet op!

Het brein erachter | 11-05-23 | 16:28

Als je de asieldebatten volgt wordt 1 ding duidelijk. De instroom gaat nooit stoppen en die zwakke VVD verschuilt zich dan achter het coalitieakkoord wat ze zelf mede gemaakt hebben, lees volledig in laten pakken door dat verwerpelijke D66. Van der Burg noemde gisteren het coalitieakkoord "Heilig".

Die gasten die we binnen halen gaan we nog veel van horen want er zitten tikkende tijdbommen tussen.

Wattman | 11-05-23 | 16:54

@entredeuxverres | 11-05-23 | 16:22:

Ja maar internationale verdragen en de EU zegt van den Burg dan en uiteraard ook het coalitieakkoord.

Kortom de VVD wil wel maar kan niets. (Zeggen ze) en gelijk hebben ze, ze kunnen niets wat immigratie en vele andere onderwerpen betreft.

Wattman | 11-05-23 | 19:05
▼ 3 antwoorden verborgen

' Volstrekt ongerelateerd'

Ahaah ..... Deze is misschien dan wel dader maar wel kansen-parel uit 030-Gaza met 'tevens' verstandelijke beperkingen .

Dit is zo'n ventje die je niet graag als stagiaire binnen ziet komen want straalt direct negatief op de onderneming. Kan je dus missen als kiespijn.

Ervaringsdeskundige | 11-05-23 | 15:55 | 2

Het probleem alleen, geen stage, geen werk, dus mogen wij dat afval gaan financieren tot ze hun kist in gaan.

deja_view | 11-05-23 | 16:06

@deja_view | 11-05-23 | 16:06:

Dat zal je toch wel doen. Deel van dat volk is maatschappelijk het paard achter de wagen.

Ervaringsdeskundige | 11-05-23 | 21:41

In mijn straat was eind vorig jaar een gemengd groepje jongeren aan het kloten. Maar nog net van een leeftijd dat ze onder de indruk zijn als je optreedt.

Toen heb ik een zo'n gastje in zijn nek gegrepen en gedreigd hem in de sloot te gooien als ik hem ooit nog eens in de straat zou zien lopen.

Als meerdere buurtgenoten daar structureel met elkaar optreden, krijg je wat voor elkaar.

Roos | 11-05-23 | 15:55 | 3

Tijdens een buurtbijeenkomst in een wijk met veel overlast werd door de wijkagent gesuggereerd dat alle bewoners op de hangplek bij de jeugd gingen staan. Dat zijn ze na 10 minuten al zat en ze verdwijnen. De kracht zit 'm erin dat je het gemeenschappelijk doet. Bovendien als je allemaal een honkbalknuppel bij je hebt helpt natuurlijk ook wel. Een buurtwacht die de problemen in de wijk zelf oplost is zo gek nog niet. Zelfoplossend vermogen wordt ook door de politie toegejuicht alles zullen ze dat niet hardop zeggen.

johnyl | 11-05-23 | 16:03

@johnyl | 11-05-23 | 16:03: de ellende is dat veel buurtbewoners bang zijn voor hun eigen hachie en onder de radar willen blijven, terwijl gezamenlijk optreden echt helpt.

Die paar figuren die bij alle overlast vragen of je zelf niet jong bent geweest, hou je ook wel.

Roos | 11-05-23 | 16:08

Goed zo.
Ik laat het ook niet over mijn kant gaan en spreek niet de hele groep maar de grootste bek aan.
Het scheelt wel dat ik de leeftijd van hun moeder of oma heb, daar speel je op in.
Als man loop je toch meer risico om aangevallen te worden.

entredeuxverres | 11-05-23 | 16:36

Die tuffende religieus gehandicapte is het lichtende voorbeeld van hoe de import over ons en onze maatschappij denkt. Ze spugen erop. En zo vervallen we tot een chaos en een heel smerig Nederland. Hier naartoe komen om het beter te krijgen en er dan net zo'n rotzooi maken in het land van herkomst of in ieder geval het land van herkomst van de genen.

Graeme Reaper3779 | 11-05-23 | 15:49

Misschien had de verstandelijk beperkte man wel een kushandje geworpen - dán vraag je er natuurlijk om. Als die rekels, die kwajongen zich nou even melden kunnen ze mooi op vlinderreisje én een mooie genoegdoening tegemoet zien.

FustViking | 11-05-23 | 15:48 | 1

Mensen die verstandelijk beperkten treiteren, sarren en afjagen. Ik vind dat zo treurig he, het laagste van het laagste. pak dan gewoon een vent met een hond ;)

Graaisnaaiert | 11-05-23 | 15:55

Dit speelt al meerdere jaren, bewoners in die wijk durven zich al helemaal niet meer te uiten, doen ze het wel dan zit hun huis maanden lang onder de eierstruif.

De wijkagent, doet niets, jongerenwerkers doen niets anders dan roepen dat het niet zo bedoeld is, de jongeren eigenlijk slachtoffer zijn, er is een buurtwacht, maar die is ook geen 24/7 op straat etc.

Er gebeurt van alles, behalve ingrijpen zoals nodig.
Maar gezien dat een landelijk verhaal is, verwacht ik niet dat het ooit gaat gebeuren.

Het wachten is op een stel gezonde vaders die het probleem tot binnenshuis bij de jongeren oplost, een groep die de ouders van de jongeren duidelijk maakt dat de volgende stap ook gevolgen voor hun heeft.

Foxcave | 11-05-23 | 15:45 | 2

Ik zal je iets verklappen: het speelt al tientallen jaren en men wacht nog altijd tevergeefs.

funda | 11-05-23 | 15:49

Jongerenwerkers staan altijd aan de verkeerde kant en spelen onder 1 hoedje met deze parels

Kartelmaster2000 | 11-05-23 | 16:16

het is niet fraai, het was niet fraai en zal het ook niet meer worden. Succes lui!

dorstig! | 11-05-23 | 15:45

Is die verstandelijk beperkte man misschien ook pedofiel?
Volgens de Joop is het prima om die in elkaar te trappen.

gestoptmetroken | 11-05-23 | 15:45

Opvoeden kennen bepaalde mensen met niet Nederlandse achtergrond niet. Grootbrengen is wat ze alleen doen en dat doen ze massaal.

Flightless bird | 11-05-23 | 15:44 | 1

Nee die mensen zijn zelf vaak laag- of zwakbegaafd en verstaan hun koters niet als die ''Nederlands' brabbelen dus wat verwacht je?

2tribes | 11-05-23 | 15:48

"Racistisch" ON Nieuws dat vandaag een repo heeft over de oudere aangevallen man dag terug,en daarvoor hun zwarte verslaggever naar zijn dorpje stuurt en de inwoners hun hart laat luchten.
De Grote Duiders van de rest van de linkse NPO ,die het allemaal beter weten,zijn allemaal wit met een grote bek over racistisch ON dat gewoon een afro verslaggever heeft gestuurd naar het dorpje voor dit item.

chausson61 | 11-05-23 | 15:44
-weggejorist-
Randall3.0 | 11-05-23 | 15:43 | 3
-weggejorist-
_pacman_ | 11-05-23 | 15:43

T wordt er niet beter op. 3e,4e generatie onopgevoeden. En wat gaan we hier nou eens aan doen meneer rutte?

TheManiac | 11-05-23 | 15:42 | 2

Meer geld naar de EU sturen om een internationale studiecomissie op te richten, gericht op kansengelijk onderwijs. We moeten iets doen met elkaar.

funda | 11-05-23 | 15:46

meer ophalen

pete1023 | 11-05-23 | 15:47

Hoelang blijft dit vaasje nog heel Rutte?

HaaiBaai | 11-05-23 | 15:42

Het zijn zeker weer ''kwetsbare jongeren die opgroeien in een instabiele situatie'', net zoals die 9 allochtonen die op station Bijlmer Arena die man in elkaar hebben geschopt.

Optiefen ermee! Uitzetten naar hun 'eige' landen. Ik wil mijn land niet met ze delen.

Dr_Johnson | 11-05-23 | 15:41 | 2

Nederland heeft een jongerenprobleem.

2tribes | 11-05-23 | 15:54

Wacht even....pistache noten?
Hoe kunnen ze die betalen?!?!?!

Sjeintje | 11-05-23 | 15:41 | 1

Ik denk dat ze zonnepitten bedoelen.

Flightless bird | 11-05-23 | 15:48

Ben weer benieuwd naar het spinwerk om ook hier het slachtoffer tot dader te bombarderen en de daders tot zielige slachtoffers.

Kowalski11 | 11-05-23 | 15:41 | 3

Hij gaf een kushandje...?

Roos | 11-05-23 | 15:44

@Roos | 11-05-23 | 15:44: Die is net geweest, we scrollen even verder in ons spinlijstje.

Kowalski11 | 11-05-23 | 15:48

Wat ik me dan toch afvraag... 'ze lieten de bus stoppen'' Hoezo ze lieten de bus stoppen?? In welk land leven we dat een obese tiener een buschauffeur kan opdragen te stoppen voor een matpartij met onschuldige burgers? Verder die amoebe is echt geen 14 hoor, is die inschatting gemaakt om de agressie onschuldiger te laten klinken? Trouwens, waar was de Hollandse jongen toen het meisje een pak slaag kreeg? Vragen...

2tribes | 11-05-23 | 15:58

Zoals gisteren al aangestipt: dit houdt niet op, lekker interessant doen met wilde verhalen over zus en zo en alle kutknullen struikelen over elkaar heen om weer een pestactie te doen. Het hoeft niet eens waar te zijn, het nieuwste verhaal is al reden genoeg om weer los te gaan.
Hoe absoluut triest dat er al langere tijd aangiftes zijn gedaan met als resultaat geen oplossing, maar meer gepest en overgave van de buurt om nog aangifte te doen.
Zelfde voor die man met dat hondje: houdt rekening met maaaandenlang getreiter en vuile ramen / troep in de brievenbus.
@politie: ik weet het, druk en onderbemand, maar toch jongens, dit is verre van normaal heh. Complete woonwijken geven het gewoon op, de straat is aan de winnende hand. Met als directe conclusie: jullie zijn zelfs van de straatschoffies (11-16 jaar!) aan het verliezen. Auw.

Kouwe Kees | 11-05-23 | 15:40 | 4

Het is niet alleen de politie. Hetgeen na de politie komt zet geen zoden aan de dijk. De politie ziet dezelfde gezichten keer op keer terugkomen. Het is voor hun ook dweilen met de kraan open.

Gebakschep | 11-05-23 | 15:44

@Ruimedenker | 11-05-23 | 15:42:
Yup, en de 'buurtvaders' die al jaren voor geen meter helpen. Hou daar ook eens mee op, geen uitzonderingen op geldende wetten en regels: als mijn hypothetische zoon iets verkeerd doet in zijn tienerjaren wil ik hem niet bij een buurtvader hebben, maar met een degelijke politieactie geconfronteerd zien.

Kouwe Kees | 11-05-23 | 15:46

@Gebakschep | 11-05-23 | 15:44:
Ja, die snap ik, het is geen benijdenswaardige job, maar waar moet je als burger anders aankloppen?!
Zoveel jaar ellende en het groeit alleen maar. Doe godver het roer omgooien wil je hier nog iets van redden en terug naar een normale situatie (je weet gewoon dat knokploegen de volgende stap gaat worden als je als burgers nergens terecht kan en dan is het hek echt van de dam).

Kouwe Kees | 11-05-23 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

Onderste filmpje….
Een spugende jongere in de bus in Utrecht.
Mishandelde een meisje.
Doet mij denken aan het verhaal dat Angélica over haar zusje vertelde.
Onze Beste Landgenoot twijfelt zeer aan dat verhaal.
Ik niet.
Toen niet en nu al helemaal niet meer.

Ruimedenker | 11-05-23 | 15:40 | 1

Beste heeft een afkeer van Nederlanders.

sjef-van-iekel | 11-05-23 | 15:52

En wéér doen overheid, politiek, justitie en politie niks. Behalve zich afvragen waarom er toch steeds meer "protest" partijen komen en die ook nog eens massaal stemmen trekken.

Goofy Goofball | 11-05-23 | 15:39

Rondhangen zonder doel, pistachenoten, kleine plastic zakjes, scootertjes, mensen lastig vallen, hyenagedrag...
't zullen toch zeker geen Finse nektasjesdragers zijn?

Sla2020MaarOver | 11-05-23 | 15:38 | 1

Nee!
Finnen eten alleen maar zonnebloempitten.

Ruimedenker | 11-05-23 | 15:40

Nederland heeft al heel lang een serieus straatterreurprobleem. Blijven wegkijken mensen...

VP732 | 11-05-23 | 15:38 | 1

We moeten het samen met elkaar meer zien als een 'uitdaging' die we samen aan moeten gaan, denk ik zo.
Eenvoudige antwoorden zijn er niet volgens de deskundigen.
Spoiler: die zijn er wel natuurlijk, maar die moeten we niet willen met elkaar.

funda | 11-05-23 | 15:43

Het lijkt me duidelijk een Nederlandse jongere met Nederlands paspoort in een Nederlandse bus. Zoals zovelen, waar fascisten minder van willen.

funda | 11-05-23 | 15:37

Die 12- en 13-jarige zijn niet minderjarig, hyena's zijn met 3 jaar al volwassen.

Mr_Natural | 11-05-23 | 15:37

Knokploegjes/buurtwachten gaan nog eens groot worden als dit zo doorgaat.

keistad | 11-05-23 | 15:37

De wegkijkers houden de deksel niet langer op de beerput. Het benoemen van overlast door Marokkanen en aanverwante laag-schedeligen mocht nooit benoemt worden? Deze week alleen al een stroom van berichten, zelfs in de main-stream media.

ole guapa | 11-05-23 | 15:36

Volgens mij wijzen we het kenmerk "verstandelijk beperkt" toe aan de verkeerde mensen

Super Grover | 11-05-23 | 15:36 | 2

U bent me voor.

Gebakschep | 11-05-23 | 15:38

Spijker. Kop.

Calastir | 11-05-23 | 16:21
-weggejorist en opgerot-
5Pils1Rosé2Cola | 11-05-23 | 15:36

Had het figuur wel een kaartje?

dathoujetoch | 11-05-23 | 15:35

Berbère

zokanhetookja | 11-05-23 | 15:35 | 1

Lijkt me eerder Antilliaans, maar ja, ze lijken ergens allemaal op elkaar.

doedeljantje | 11-05-23 | 16:27

De schandpaal in het centrum was zo'n gek idee nog niet.

Roos | 11-05-23 | 15:35 | 1

Voor groepen waarvan wij vinden dat ze achterlopen (in hun thuislanden) zouden we inderdaad een stuk in onze tijd moeten gaan en de straffen uit onze Middeleeuwen uit het stof moeten halen. Schandpaal, goededag, vierendelen, kielhalen, iets met pek en veren, ...

Gebakschep | 11-05-23 | 15:42

*denkt terug aan haar eigen opvoeding, een derivaat van hoe de Katholieke nonnen dat deden.

Sjeintje | 11-05-23 | 15:35

Enschede is het Gouda van het oosten.

_pacman_ | 11-05-23 | 15:33

Wanneer krijgt Hans Janmaat postuum een lintje?

benjeallanggek | 11-05-23 | 15:33 | 1

Nooit,want dan moeten ze toegeven dat ze al 40 jaar fout zitten.

Jimmy Mc Clure | 11-05-23 | 15:40

Geen woorden voor zo'n totaal overbodig schepsel op deze planeet.

hagelkruis | 11-05-23 | 15:33

"In het wijkcentrum waren twee jongerenwerkers van Alifa. Zij proberen om de jongeren met positieve activiteiten van de straat te houden. Deze avond lukte dat niet."

Dat is inderdaad heel erg verdrietig.

Duwbak_Linda | 11-05-23 | 15:32 | 7

Hebben ze inmiddels een kringgesprek hierover gehad waarna de oplopende emoties zijn verwerkt in een groepsdans?

At_Dawn_They_Sleep | 11-05-23 | 15:53

Tijd voor wat straatcoaches om met deze jongens te gaan praten.

Met_baard | 11-05-23 | 15:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is gewoon een roedel hyena's: altijd de zwakste.

Bosche Bol | 11-05-23 | 15:32

Van mij mogen ze rubberen kogels gebruiken, om die lui af te schrikken, ze moeten het voelen, dan zijn ze pas onder de indruk

hotbrasil | 11-05-23 | 15:31 | 3

Rubberen uhmmm? Is er geen andere soort? Dan schrikt men nooit meer.

Bankivahoen | 11-05-23 | 15:36

@Bankivahoen | 11-05-23 | 15:36: Nee nee, rubber heeft de voorkeur.
Bij herhaling kan je nog een keer blauwe plekken veroorzaken!
Alles wat je maar 1 keer kan doen, kan je geen 2de keer doen.

Sjeintje | 11-05-23 | 15:37
-weggejorist-
Jos Tiebent | 11-05-23 | 16:00

Nederland is slappe hap

Ruud5 | 11-05-23 | 15:29

Inteelt maakt meer kapot dan ons lief is

van Dam | 11-05-23 | 15:28

oh echt, Het houdt niet op, niet vanzelf (de 5e keer een dergelijk bericht/filmpje deze week)

Bosche Bol | 11-05-23 | 15:28

Ohh dat is een kansenjongere genaamd Hassan dat zie je toch zo.....

HAL 9000 | 11-05-23 | 15:28 | 2

tja, wat zou jij doen als je geen stageplaats kon krijgen.

Bosche Bol | 11-05-23 | 15:28

WiFi inlog veranderen. Of nog beter: uitzetten.
Alle kleine beetjes helpen.

hotnot | 11-05-23 | 15:56

Wederom racistisch gemotiveerd bende geweld tegen een blanke.

Barkruk2 | 11-05-23 | 15:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl