achtergrond

Geenstijl

WERK! Online Activistisch Klimaat-Ambtenaar

Er is geen grotere doodscult dan een bureaucratie van de betweters

Het keurige Postbus51 is deaud, leve de activistische desinformatie via digitale wegen! De Postcodeloterij is echt niet de enige die voor planeetpunten pleit, Uw Overheid heeft er zoals u weet ook een flink handje van. Dienen is opdienen geworden, zoals verantwoordelijkheid dragen thans steeds vaker verantwoordelijkheid opdragen wordt. Geen enkele zichzelf respecterende Kwaadaardige Elite heeft ooit voldoende voorlichters om hun web van leugens voorlichting in stand te houden en daarom heeft de ministeriële BV van Rob Jetten dus WERK voor een Online Campagnemanager Klimaat. Voordat u nou begint te jodelen over druk, dwang & machtsmisbruik waardoor je helemaal niks meer over jezelf & je eige levuh hebt te zeggen. Moet je eerst eens lezen in wat voor strafkamp van een functie zo'n arme klimaatambtenaar terecht komt:

Zomaar een werkdag…

"Je start de dag met het hele campagneteam. Jullie bespreken hoe het met de verschillende projecten staat en wat er de komende periode moet gebeuren. Moet er een online strategie geschreven worden of kunnen de bureaus verder met de briefing? Hoe staat het met de always-on campagne? Is de budgetverdeling nog steeds goed en bereiken jullie daarmee de juiste doelgroepen? Aan het einde van de bespreking zijn de taken verdeeld en heb je een aantal mooie nieuwe klussen voor de komende tijd. Je kunt haast niet wachten daarmee te beginnen.

Dan komt er nieuwe informatie van de beleidsafdeling binnen die je nodig hebt om een artikel te maken voor op de website. De inhoud is helder, maar niet voor iedereen makkelijk te begrijpen. Dus besluit je om het zelf te herschrijven op B1-niveau. Voor de zekerheid stem je jouw versie nog even af met de beleidscollega. De tekst moet natuurlijk begrijpelijk zijn, maar inhoudelijk ook helemaal kloppen.

Je werkt de campagnewebsite op een aantal onderdelen bij en maakt daarbij gelijk nieuwe content voor de social media. Kun je de nieuwe zaken gelijk breder bekend maken. Maar eerst stem je de inhoud ervan af met andere departementen, partners en de bureaus.

Dat is het mooie van het onderwerp klimaat: het gaat echt iedereen aan. Dat zie je ook aan de bezoekerscijfers van de website die je checkt: weer gestegen. En toch bedenk je nog een paar slimme zaken om deze weer verder te verbeteren. Ook doe je een check op de social media kanalen die jij beheert voor de campagnes. Komen er lastige vragen binnen voor webcare? Jij helpt met het afstemmen van de antwoorden, samen met collega’s van de afdelingen woordvoering en communicatieadvies. Signalen die relevant zijn geef je door aan beleid.

Tussendoor heb je nog een online statusmeeting met het webbureau over de doorontwikkeling van de websites. En laten zij de eerste schetsen voor de nieuwe infographics zien die nodig zijn voor de campagne.

Je sluit je dag af met het interdepartementaal campagneoverleg. Veel van wat je vandaag hebt gedaan meldt je in de update die je daar geeft. Zo weten de collega departementen ook goed hoe de campagne ervoor staat en wat er de komende periode staat te gebeuren."

Klinkt dit een beetje GROEN & GEYL? Solliciteerrrrrr!
Maandsalaris: Min €3608 - Max €5503

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.