Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gijp heeft gezonde tip voor Sander Jengelbengel

"In de tuin zetten, neusje rood verven en de hele dag uitlachen"

Nou, die gig is ie ook kwijt. Je kan het "onafhankelijk" noemen hoor, bij Vandaag Inside gaan zitten omdat je jezelf te verkopen hebt, achteraf zowel de show als de kijkers helemaal onderschijten en vervolgens klagen dat niemand je begrijpt of écht in je is geïnteresseerd. Maar ondertussen zijn er weinig mensen over die nog niet doorhebben dat Graaf Nanojort tot Jengelbengel eigenlijk maar één sneu stokpaardje heeft: opportunisme. Of, omdat ie van adel is, ras-opportunisme. Hij kan tegelijkertijd beweren dat vliegen te goedkoop is (en dat ie last heeft van laag inkomende toestellen waar ie zelf niet in zit) en zelf twintig keer per jaar naar Zweden vliegen. Hij kan een programma over "de kloof" maken en tegelijkertijd hele dagen tierend op twitter tekeer gaan tegen iedereen die niet op glazen muiltjes en met een zilveren lepel in het smoeltje is geboren. Hij kan zich "journalist" noemen maar is net zo makkelijk in te huren voor D66-feesten en bedrijfspartijtjes. Hij kan pleiten tegen fiscale voordelen voor gepensioneerden en tegelijkertijd reclame maken voor pensioenbeleggers, en hij mag een boekje aanprijzen in een interview om daarna de interviewers die hem daarop terecht bevragen "afgunstig" te noemen. Eén talent moet je die licht explosieve kabaalkabouter wel nageven: het frontsoldaatje van het eenrichtingsfatsoen weet precies vanaf welke balkons je naar beneden moet pissen voor je poen. Maar hoe goed het zijn knapzak ook vult, hypocrisie kun je niet afkopen.

Hij weet hoe het heurt. Jammer dat u niet meewerkt!

Reaguursels

Inloggen

Mensen zoals Schimmelpenninck die zo publiekelijk beweren een strijd te moeten voeren tegen bepaalde mensen en uiteraard voor een voor de hand liggend ideaal, hebben iets op hun geweten en proberen het te compenseren. Anders ben je niet zo happig om anderen continue omlaag te trappen. De grootste klootzakken zitten voorin de kerk.

Deflatiemonster | 21-03-23 | 22:41

Ik wist het al, maar die bevestiging dat mijn adblocker prima werkt is toch handig.

W_F | 21-03-23 | 20:22

Schimmelpenis is gelukkig gecancelled bij VI!

funkyd | 21-03-23 | 20:07

Blijft een hautaine pannenkoek

Phreack | 21-03-23 | 19:27

Hier thuis noemen we hem Sander de Schimmelzwammer.

The_Black_Knight | 21-03-23 | 18:56

Mooi woord, eenrichtingsfatsoen.

entredeuxverres | 21-03-23 | 18:26 | 1

Inderdaad: PoenLinks!

Dr. Worstenbroodje | 21-03-23 | 19:36

Kleine mannetjes zijn altijd zeer gefrustreerd tenzij ze wel een grote klabanus hebben.
Sander zal duidelijk nooit een Ron worden.

Piggelmee | 21-03-23 | 18:12

Nederland : land waar mensen zich druk maken over waar mensen van televisie zich druk over maken en alle kranten over televisie gaan. Televisie televisie... enz.

Asteroid-B612 | 21-03-23 | 16:51

Vond Harm Edens wel grappig toen die Gijp verbaal bij de ballen pakte.
Als homolueel houdt die goed stand.
"Het is 𝐼𝑑𝑒𝑛𝑡𝑖𝑡𝑒𝑖𝑡, niet 𝑖n𝑑𝑒𝑛𝑡𝑖𝑡𝑒𝑖𝑡." Twee vliegen in een klap voor de laag opgeleide oudere die op BBB stemt.

Weethetallemaalniet | 21-03-23 | 16:36

Kleine ventjes moet je altijd op twee streken houden.

swassannuf | 21-03-23 | 16:21

Weer nep-humor Gijp. Waar jezelf vast weer het hardst om lachtte. Had maar wat meer uit je voetbaltalent gehaad! Heb Gfijp-1 zeg maar, ook gelezen: nietszeggend.
Heeft ie trouwens zijn blouse altijd nog op half 7?

dickwvf | 21-03-23 | 16:12 | 3

Denk aan je spelling. Lachen - lachte

antonconstandse | 21-03-23 | 16:33

Sander vind ik al jaren wat irritant, af en toe goede punten. Maar als ik met een shotgun op de dam ga staan schiet ik ook wel af en toe een duif.

Baksteenbakker | 21-03-23 | 16:11

Weet hij nog niet dat je mensen niet meer laagopgeleid mag noemen?
Dat kost hem deugpuntaftrek.

En door zichzelf met Real Madrid en de VI met Veendam te vergelijken, bevestigt hij hun stelling dat het een hautain en sneu mannetje is.

Roos | 21-03-23 | 15:44 | 4

Hij heeft bij het Rotterdamse corps gezeten en komt uit een adellijk milieu. Dus kan hij goed babbelen. Maar inhoudelijk is het allemaal niet zo goed en doordacht.

Après toi | 21-03-23 | 16:06

Klopt Roos. De nieuwe bewoordingen zijn nu 'theoretisch geschoold' en 'praktisch geschoold'

johnyl | 21-03-23 | 16:13

Men kan beter over nuttig- en zinloosopgeleid spreken. De meeste studies vallen onder het kopje zinloos.

Piggelmee | 21-03-23 | 18:11
▼ 1 antwoord verborgen

Twijfelt het ventje wel eens aan zichzelf of vindt hij dat niet nodig.

AdvocatusDiaboli | 21-03-23 | 15:26

Die Sander Schimmelpenis is eigenlijk gewoon een Tim Hoffman zonder baard maar in ieder geval wel met een vriendin die niet eigenlijk lesbisch is. Altijd afgeven op anderen maar nul zelfreflectie.

IslamPislam | 21-03-23 | 15:06

Je ben toch wel met mijn eens dat een zich onder spugende Hansie intelligenter overkomt dan dat Sandertje hè?

uisge baugh | 21-03-23 | 15:02 | 2

Zegt ook wel veel over u.

johnyl | 21-03-23 | 15:05

Schimmelpennink is gewoon een gore fascist. Zijn ouders hebben hem natuurlijk niet voor niets de initialen SS gegeven.

Marcelinho | 21-03-23 | 15:01 | 4

Hoho, wel netjes blijven.
Het is hier wel GeenStyle hoor!

Verderkijkert | 21-03-23 | 15:56

Dat zien we tegenwoordig gelukkig niet zo vaak meer.

You-On-A-Gin | 21-03-23 | 16:56
▼ 1 antwoord verborgen

Dit was een dodelijk deel uit het FD-interview. Dodelijk voor Sander, wel te verstaan:

Uitgangspunt van uw boek is dat de verschillen in vermogen hard groeien omdat we inkomen uit vermogen en erfenissen weinig belasten. Maar volgens een ambtelijke studie die in 2022 verscheen, is er de laatste jaren sprake van een dalende trend in de vermogensongelijkheid.

'Als het over vermogensongelijkheid gaat is het gesprek heel moeilijk. Er zijn enorm veel datasets en allerlei tegenstrijdige verhalen. Daar kom je bijna niet uit. Wat ik als leidraad heb genomen is het rapport Licht uit, spot aan: de vermogensverdeling. Daar staat wel degelijk in dat de verschillen toenemen.'

Dat is het onderzoek dat wij bedoelen. Het signaleert een dalende trend.

'Dan is het belangrijk om te kijken naar de langlopende trend, en niet naar conjunctuurgevoelige zaken zoals de huizenprijzen. De ontwikkeling sinds de jaren 80 is echt eenduidig. De verschillen in vermogen in de hele westerse wereld zijn flink toegenomen. Ook in Nederland. Juist in Nederland.'

Après toi | 21-03-23 | 15:00 | 7

@Après toi | 21-03-23 | 15:08: Niets wat Sander niet met nog een paar cursusjes mediatraining kan verhelpen. Alle vertrouwen in.

funda | 21-03-23 | 15:09

Schimmelprunnik is een arrogant stuk schimmel, maar hij kan hier een punt hebben. 'De laatste jaren' is nog helemaal niets, het kan iets tijdelijks zijn. Corona, de oorlog.

AdvocatusDiaboli | 21-03-23 | 15:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Typisch VI Inside. Grote bek over Rutte, Schimmelpenninck, Angela de Jong of wie dan ook en als ze er zitten doen ze hun bek niet open. Gijp gaat voor zich uit zitten staren en is blij dat hij af en toe een helm mag opzetten met een dildo er op. Derksen durft z'n woorden niet te herhalen als de gast er zit en nunaceert zijn uitspraken. Een uitzending daarna begint het weer opnieuw om hun gasten af te zeiken. Sinds het niet meer over voetbal gaat is het wel een kutprogramma geworden.

johnyl | 21-03-23 | 14:57 | 7

Is de azijn in de aanbieding?

ceriel82 | 21-03-23 | 15:26

Je kunt het ook omdraaien. Waarom zegt die hooghartige Schimmelpenninck niet daar aan tafel dat hij er zit om 'de domrechtse hordes tegen te spreken en op te voeden'? Denk dat er dan wel wat verbaal respons was gekomen.
Nu geeft hij met een tweet een trap na.

Ad Fundum | 21-03-23 | 15:51

Is wel zo, maar ‘t is geen kutprogramma.

Verderkijkert | 21-03-23 | 15:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Gewoon een natte wind, niks te melden zit ontzettend parmantig te doen. Wel gezien en werd gewoon normaal behandeld. Gaat zo op zijn ruggetje als die twee van VI het zouden willen. Sjiek achteraf de domme rechtse horde etc. Identiek aan Dolf Jansen, gelul over vliegen en zelf stiekem doen. Weg er mee.

P. Breidel | 21-03-23 | 14:56

Ik vind Sander wel een redelijk mannetje die wat te vertellen heeft. Ik begrijp de afgunst niet zo.

Ndranghitiari | 21-03-23 | 14:46 | 8

Interessant. Vertel, hoe is hij een redelijke man?

anja | 21-03-23 | 15:24

@anja | 21-03-23 | 15:24:

Hij scheldt iedereen met een iets andere mening verrot.
Ons maffiamaatje kent ongetwijfeld nog brutere "argumenten".

Dandruff | 21-03-23 | 16:13

Afgunst? Heb zijn poen niet nodig en de ben ook niet aandacht geil waardoor ik ook niet met iedereen ruzie hoef te maken om relevant ( op twitter en de Nederlandse televee, o de armoei) te blijven.

Swedishchef | 21-03-23 | 20:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Die Van der Gijp is toch eigenlijk viroloog?

fokkewoelf | 21-03-23 | 14:41

Ik heb het niet gezien, maar heeft vd Gijt ‘m hard aangepakt, of durft Rene alleen achteraf een grote muil te hebben?
Praat mij even bij aub.
Sander is een naar menneke, maar ik denk dat ie verbaal gehakt maakt van Gijt en Derksen erbij.

Ruimedenker | 21-03-23 | 14:39 | 3

Achteraf.
Er kwam op twitter veel ongeloof ( lees : geen kijker kon het waarderen) over het (alweer) uitnodigen van schimmelpenninck, dat Gijp en co niets anders restte als het gister gebeurende.

zwarte-string | 21-03-23 | 14:52

Gijp, Genee en Derksen zitten iedereen af te zeiken en verdienen daar een goede boterham mee. Zodra er iemand zit met wat intelligentie (en dat is als snel) slaan ze dicht en hoor je ze niet.

johnyl | 21-03-23 | 14:59

Altijd achteraf uiteraard. Op t moment zelf komt er niet heel veel zinnigs uit.

Weerduivel | 21-03-23 | 20:34

‘Dat vliegtuig vloog toch wel, ook zonder mij’.

Sinterbikske | 21-03-23 | 14:32

We hebben het weer over Sander. Dan doet ie toch iets goed.

thanseeuwen | 21-03-23 | 14:28 | 1

Wel voor de BBB in ieder geval. En ik denk serieus dat figuren zoals Sander en Kaag het linkse blok zetels heeft gekost. De neerbuigende toontjes werken niet zo lekker bij veel keurige mensen uit de provincie.

First Contact | 21-03-23 | 14:33

Jammer dat rur niet meer op de televee is.

rifraf | 21-03-23 | 14:26 | 1
-weggejorist-
Saillant__detail | 21-03-23 | 14:46

Dat FD-interview met Sander - al weer een paar weken geleden -liet heel goed zien dat Schimmelpeninck nogal wat sterke beweringen doet, die feitelijk helemaal niet kloppen. Van economie heeft deze kleine blaag dan ook niet zoveel kaas gegeten. En dan kun je beter maar je mond houden, is mijn idee. En stilzitten als je wordt geschoren.

Après toi | 21-03-23 | 14:26

Wat heeft Sander eigenlijk gestudeerd? Genderstudies?

Après toi | 21-03-23 | 14:26 | 4

@thanseeuwen | 21-03-23 | 14:29: Rechten gestudeerd in Rotterdam, lid van het corps, opleiding tot advocaat op de Zuid-As, ontslagen en iets anders gaan doen.

Après toi | 21-03-23 | 16:05

@Après toi | 21-03-23 | 16:05: Bijna goed. Ontslag genomen want wilde liever iets anders doen.

Weerduivel | 21-03-23 | 20:35

@thanseeuwen | 21-03-23 | 14:29: wat is het met die ex-quotebaasjes? Kelder is ook al zo een hautaine bal gehakt, ze komen er slecht vandaan

Ruud5 | 21-03-23 | 20:51
▼ 1 antwoord verborgen

Aan de ene kant vergoeilijkt Sander een hoop in bijvoorbeeld zijn documentaires en heeft hij veel oog voor 'zwakkeren' met een oneerlijke achterstand in de maatschappij. Dat verhaal kneedt hij helemaal uit.
Aan de andere kant noemt hij een mogelijk voortvloeisel daarvan, namelijk dat mensen uit protest wellicht een stem uitbrengen of one issue stemmen, 'dom rechts'. Dat is meten met verschillende maten.
Ik vind het een zwaktebod en Sander kan beter en rechtvaardiger.

letopuwzaak | 21-03-23 | 14:25

Gijp is een giechelende lafaard. Dit zegt ie niet midden in Sander zijn smoel. Dan is het opeens 'ouwe reus', 'lekker man', 'helemaal goed pikkie' enzovoort. En snor is geen haar beter. Ze willen helemaal geen schurende of spannende tv blijkbaar. En Schimmelpenninck moet eens leren incasseren. Enkel uitdelen, schelden en blocken is armetierig.

TanteJuut | 21-03-23 | 14:23

"Denk wel dat Nederland het enige land ter wereld is waar je met 1.76 voortdurend voor smurf wordt uitgemaakt" haha

ikdenkwat | 21-03-23 | 14:22 | 2

LOL, is wel zo.

2tribes | 21-03-23 | 19:26

Je kunt hier alles roepen. Gros van de Nederlandse mensch hoort 'smurf' en checkt toch niet of het wel waar is wat je zegt.

Weerduivel | 21-03-23 | 20:37

Nog zo’n gek met het Jeruzalemsyndroom.

Bochel | 21-03-23 | 14:20

Ik vraag me af waarom Sander zoveel aandacht krijgt? Voegt hij iets toe voor het aantrekken van nieuwe doelgroepen of kiezers? Nee! De beste optie is negeren, zeg je abo of premium op en boycot de NPO. Zonder inkomsten en bereik is het snel afgelopen met deze walgelijke extreem linkse propaganda.

First Contact | 21-03-23 | 14:15 | 2

Stop dan belasting betalen.. Ohw wacht!

Shadow112 | 21-03-23 | 14:19

@Shadow112 | 21-03-23 | 14:19: Hey, verder geen vragen stellen over de afspiegeling van de NPO want anders ben je een vieze gore complotdenkert. Ruim één miljard Euro subsidie...

First Contact | 21-03-23 | 14:23

Sander geeft goed aan wat de gemiddelde Volkskrant-lezer echt denkt maar niet durft te zeggen. Al scheldend en tierend naar beneden trappen, alles wat niet binnen de netjes uitgestippelde linkse lijntjes loopt bekritiseren en uitschelden, nooit fouten of eigen hypocrisie toegeven maar kritiek altijd beantwoorden met dom gescheld en elk weerwoord beantwoorden met een block, zodat alleen de blinde meelopers overblijven.
Toegegeven, een goed verdienmodel, maar het lijkt me wel zeer vermoeiend om zo te zijn.

spanarchist | 21-03-23 | 14:14 | 2

Hear, hear, inderdaad een irritante scheldgraaf wat voor de Volkskrant zelfs teveel zou moeten zijn. Op zijn vliegen naar Zweden wil meneer niet aangesproken worden, maar iedereen uitschelden die niet in zijn straatje past en praat. VI komt er laat achter dat hij hun achterban haat, de kwal

Ruud5 | 21-03-23 | 15:16

Zoiets moet het zijn. Ik kan geen reden bedenken waarom je als krant Schimmelpennick zou willen inhuren. Een bijzonder onaangenaam persoon, iedereen uitscheldend en die wat feitjes bij elkaar zoekt om in te passen in een op dat moment modieus propaganda-item.
Hetzelfde heb ik ook met As Hatenbroeke als "wetenschapsjournalist". Haar "wetenschaps" bijdragen bestonden doorgaans alleen uit items uit de gender- en soortgelijke fopstudies. Zodra een item het basale niveau van de technische wetenschappen bereikt bij 'hoe sla ik een spijker in een plank', sloeg zij de plank direct mis. Als serieuze krant wil je toch dat je wetenschapsbijdragen voor tenminste 50% op Beta studies zijn gericht i.p.v. kruidenvrouwtjes geëmmer, waarbij 'gevoel' ook een wetenschap is. Volkomen onbegrijpelijk dat die over wetenschap bij de krant gaat.

Grachus | 21-03-23 | 18:42

Sander Schimmelpeen is toch een parodie?
Een acteurtje die een adellijke kakbal speelt en zijn rol zo lang mogelijk blijft spelen totdat men er genoeg van heeft.
Een soort van Adje eigenlijk.

leo de pejo | 21-03-23 | 14:13 | 1

Mooi niet, zag zijn ouders en hun huis.

gato | 21-03-23 | 14:58

Wanneer is iemand eigenlijk domrechts?

der_feldwebel | 21-03-23 | 14:08 | 14

Iedereen weet; stem je links, rij je rechts. Stem je rechts, rij je links. Het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. Dus ben je rechts en rij je rechts, dan ben je dus dom.

scharrelei | 21-03-23 | 17:30

@Bochel | 21-03-23 | 15:07:
Gheghe en zo is het maar net. Net als wanneer de msm stemmers op de dan meest succesvolle tegenpartij standaard framen als oud, dom, rechts, xenofoob, et cetera ("Uit onderzoek... blablabla''). Zo doorzichtig en voorspelbaar.

2tribes | 21-03-23 | 19:33
▼ 11 antwoorden verborgen

Die Sander is één van de grote drie
Die andere twee zijn Bergman en Zevenvink

RickTheDick | 21-03-23 | 14:06 | 4

Waarom noem je Patje nu niet? Het Orakel van Oeteldonk.

Après toi | 21-03-23 | 15:14

In welk opzicht? Die Bergman (Sunny bedoel je neem ik aan) is qua intellect echt leeg en dom. Dan staan Joris en helaas ook Sander toch wel een treedje hoger.

Grachus | 21-03-23 | 18:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ik moet even iets kwijt. Gisteren bij Lubach was er een item over de vijf gelukkigste landen ter wereld. Nederland staat #5. Israel staat #4. Toen wist ik het al. Israel moet afgezeken worden en de Pallos moeten er bij gesleept worden. Die staan #99. Dat komt natuurlijk door Israel en niet door hun vorm van bestuur, Hamas et cetera en islam. Nee door Israel. Ik dacht juist, wat bewonderingswaardig van dat land. Altijd dreiging altijd ellende, altijd die kernbom uit Teheran boven je hoofd en toch gelukkig kunnen zijn. Daar kunnen anderen nog iets van leren. Waarom schrijf ik dit hier.. Omdat het mij opvalt dat de Nederlandse TV altijd op zoek is naar pijn. Een ander pijn doen. Een ander kleineren. Nu gebeurde het bij VI over Sander. De week daarvoor deed Sander het over anderen.. en zo gaat het maar door. Zo stijg je natuurlijk nooit op de lijst van gelukkigste landen.

Mokum Kosher | 21-03-23 | 14:05 | 9

Marokko en Turkije stonden ook heel laag in dat lijstje van gelukkige landen,. Net als Jordanië en Libanon.

Après toi | 21-03-23 | 14:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Alle slim-linkse mensen en anderen hoogopgeleiden die het advies van "fuck the underclass" Sander hebben opgevolgd en hun geld in een van de door hem aangeprezen beleggingsproducten van Brand New Day hebben gestopt, hebben voor zover ik kan zien, alleen maar verlies geleden. Hé, bedankt Sander

batvoca2 | 21-03-23 | 14:05

Iemand die Bart Nijman aanzet tot dit soort gekrenkte humorloze schoolkrant-rants moet wel een fantastisch figuur zijn

Woghtel | 21-03-23 | 14:04 | 7

Het is niet Barts schuld dat Schimmelpennink zo extreem hypocriet is. De gegeven voorbeelden kloppen.

En iemand die dag en nacht iedereen uitscheldt een keertje een "kabaalkabouter" noemen vind ik ook niet echt schokkend. Er is in NL nog nooit iemand bedreigd of erger omdat hij voor een sprookjesfiguur werd uitgemaakt. Het is het soort scheldwoorden dat SS 24/7 gebruikt dat leidt tot afgezette ledematen, nekschoten of afgezaagde hoofden.

Dandruff | 21-03-23 | 16:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Iedere dag Sandertje of Kaag op de tv, kranten en socials heeft een positief effect gehad op de BBB. Ga zo door!

First Contact | 21-03-23 | 14:02

"The cancel culture" is VI binnen geslopen haha wat een lutsers! Ben je het niet met mij eens? Wegwezen! Waar ken ik dat toch van??????

ikdenkwat | 21-03-23 | 14:01 | 2

Van Sander zelf!

dathoujetoch | 21-03-23 | 14:12

Dom rechts. Dat lees ik bijna elke ochtend in ons stamcafe.

*reaguurder x kruiwagentje crowdfund starten doet*

Lorejas | 21-03-23 | 13:59 | 10

Wil je ook in mijn voortuin?

Lorejas | 21-03-23 | 15:59

@Après toi | 21-03-23 | 14:30:
Vandaag de hele dag naast iemand gezeten met een vet Amsterdams accent en tegenover me iemand met een enurrem kakaccent. Allebei vrouwen, Gruwelijke dag!

Maar serieus: ben er niet uit wat ik irritanter vind at the end of the day.

2tribes | 21-03-23 | 19:44
▼ 7 antwoorden verborgen

En zo verdient een totale wegwerp nietskunner geld met niets. Een beetje ophef creëeren, aandacht trekken en vooral een beetje keuvelen op twitter en tv.
Dat genereert ophef, iedereen heeft het er weer over mensen willen hem ,tegen betaling, weer wat woorden laten uitstoten.
En dom- rechts trapt er in, in tegenstelling tot slim rechts. Alsjeblieft Sanderhalve meter, ook van mij een beetje aandacht wat je later te gelde kan maken.
Schreeuwen, polariseren en naar beneden trappen; het is een verdienmodel voor zielloze holle vaten.

ratelaar | 21-03-23 | 13:58

Die Brand New Day reclame staat bij mij al maandenlang met stip op 1 qua ergerlijke reclames. Flikker op! met je persioenpotje vent.
En met je primetime window, ELK reclameblok komt het een paar keer langs.
Tussen de 'gewone mensen' op het perron, kijk die mensen hebben onzekerheid over hun pensioen en mijn bedrijf gaat ze nog verder de put in helpen. Eh ik bedoel (de put in) helpen.

Kouwe Kees | 21-03-23 | 13:58

Ik vind Sander Schimmelpenninck een waardevolle en vaak humoristische bijdrage leveren aan het publieke debat. het feit dat hij zoveel mensen de kast op krijgt is een goed teken en al helemaal als je ziet wat voor sneue replieken die mensen vaak hebben (ook in deze panelen) met of een verwijzing naar zijn lengte of een verwijzing naar de veronderstelde lengte van zijn geslachtsdeel of een verwijzing naar zijn adellijke titel of een verwijzing naar zijn vliegreizen. Zelden of nooit is het een inhoudelijke reactie. Het enige jammere aan Sander vind ik dat hij te vaak in de kramp schiet om een ander als 'domrechts' te betitelen, beetje makkelijk.

rederijker | 21-03-23 | 13:58 | 9

Inhoudelijk is hij niet heel goed. Dat FD-interview heb ik gelezen, en daar schiet hij toch echt een aantal bokken. Doet beweringen die door journalisten Geels en Berentsen meteen onderuit worden gehaald, en dan blijkt Sander helemaal geen weerwoord te hebben. Dat vond ik vrij zwak van iemand die anders altijd een erg grote mond heeft.

Après toi | 21-03-23 | 14:32

@Lorejas | 21-03-23 | 14:08: Daar heb je wel een punt. Hij zet mensen te snel weg met gemeenplaatsen als 'domrechts' oid en gaat niet altijd in op tegenargumenten.

rederijker | 21-03-23 | 15:06

@rederijker | 21-03-23 | 14:04: schelden met een beperkte woordenschat kan hij goed. "Domrechts, extreem-rechts' en natuurlijk het onvermijdelijke 'fascist'. Bij Joop zullen ze hem met gejuich ontvangen en daar zal hij wel eindigen

Ruud5 | 21-03-23 | 15:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat ik me afvraag; waarom zetten Derksen en Gijp er niet iets tegenover als hij daar aan tafel zit? Alle kans gehad om hem aan te pakken in dat programma, maar dat doen ze dan veilig als hij in een volgende uitzending niet aan tafel zit.

jawor36 | 21-03-23 | 13:57 | 2

Ja, dat vind ik ook slap, dat gebeurt eel meer bij de heren

Ruud5 | 21-03-23 | 15:24

@Ruud5 | 21-03-23 | 15:24:
Waarschijnlijk omdat ze wel weten dat ze in inhoudelijke discussies keihard onderuit gaan, het zijn geen debaters. Veel verder dan wat grappen en grollen en wat plaagstootjes komen ze niet, daar is het format ook niet naar.

2tribes | 21-03-23 | 19:50

Sander vindt al zijn critici 'domrechts' zoals antifa alle werkenden 'fascisten' vindt.

Egerius | 21-03-23 | 13:54 | 2

Ja, gelijk iedereen die het niet met hem eens is als "Untermensch" wegzetten. Lekker sociaal weer, onze linkse vriend. Misschien kan hij beter gaan schilderen of zo.

Trekhaas | 21-03-23 | 13:57

Ja dat vind ik dus stom van SS, dat hij zich voordoet als een liberaal, sociaal en inclusief persoon en dan mensen met een afwijkende mening afserveert. Die Paternotte doet dat ook altijd, naar mannetje is dat.

2tribes | 21-03-23 | 19:53

Schimmelpenninck is het exacte voorbeeld waar veruit het grootste deel van de bevolking op kotst.
Het dedain van de pedante lul, en het zich ver verheven boven het in zijn ogen domme volk voelen staan, daar is de bevolking finaal helemaal klaar mee.
Ik denk dat de zogenaamde elite beter een toontje lager kunnen zingen, want gebleken is dat zij er in de afgelopen jaren ook totaal niets maar dan ook niets van gebakken hebben .
Wanneer Schimmelpenninck zijn schijthuis verstopt zit is ie ook kansloos zonder een loodgieter, dus ik zou maar een beetje op mijn tellen passen voordat je je dwaze visie weer naar buiten breng!

leo59 | 21-03-23 | 13:52 | 4

Zo dan je bent je pilletje vergeten vanmorgen he? Sander is niet de president van de wereld ofzo.

ikdenkwat | 21-03-23 | 14:13
▼ 1 antwoord verborgen

Gaat net nou weer over die wandelende schimmelinfectie? Hij vliegt overigens wekelijks van Zweden en terug maar dat maakt voor hem niet uit "want het vliegtuig gaat toch wel, ook zonder dat hij erin zit". Wat een engnek.

Klaas_de_Waal | 21-03-23 | 13:52 | 2

Rare uitspraak van hem inderdaad. Ik mag graag naar hem luisteren, maar deze verantwoording van zijn vliegreizen raakt kant noch wal.

rederijker | 21-03-23 | 14:03

Sommige vrienden van ome Dolf probeerden dat ook:
'die menschen waren toch wel doodgegaan.'

funda | 21-03-23 | 15:17

Iedere keer als Sander "domrechts" zegt trapt hij mij op m'n zieltje. *mimimi*

Duwbak_Linda | 21-03-23 | 13:51 | 4

Dat voel ik ook - weet deze alleskunner niet hoe slim ik werkelijk ben?

funda | 21-03-23 | 13:57

* snicker delen doet met Duwbak *

Lorejas | 21-03-23 | 14:05

Ach, het heeft sinds het corona gebeuren voor mij ook zo z'n voordelen. Als er erg veel reacties zijn is het wel makkelijk om een schifting te maken. Reacties met "wappie, klimaatontkenner, domrechts, e.d." kan ik dan automatisch overslaan. Overigens zie je ook vaak dezelfde nicks bij deze reacties.

scharrelei | 21-03-23 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou lekker in Zweden blijven als ik hem was.
Scheelt 20 keer vliegen en een hoop frustratie en energie om je steeds te verweren tegen aantijgingen die je zelf veroorzaakt hebt.
Maak het jezelf niet zo moeilijk, Sander.

laurentius | 21-03-23 | 13:46

Nu nog een permaban in die misselijke TV commercials en het gaat de goede kant op met Sandertje.

Frietje_Oorlog | 21-03-23 | 13:44

Ik kan niet wachten op de openbaring van het oorlogsarchief om het bewijs te lezen over het oorlogsverleden van Nanojort zijn familie.

JWZ_JMK | 21-03-23 | 13:44 | 2

Landverraad en aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan is een familietrekje, zegt u? Dat zou me niks verbazen. Narcistische mensen hebben vaak ook narcistische ouders. Als kind nooit echte liefde gekend. Alleen maar afgunst en strijd om het gelijk hebben. Dan word je wel een beetje zoals Sander.

Trekhaas | 21-03-23 | 13:56

Met de Franse bezetter? Bewezen.

dathoujetoch | 21-03-23 | 14:16

Weer over die pedante jonker?

dathoujetoch | 21-03-23 | 13:43

Weer dat linkse dedain... meneer weet alles beter en het klootjesvolk snapt het niet. Volgens mij is het maar een onzeker ventje dat de grote jongen probeert uit te hangen. Fake it 'till you make it, Sander.

Trekhaas | 21-03-23 | 13:43 | 2

Verdomd als het niet bijna altijd klopt, met kleine mannetjes heb je altijd gezeik

Ruud5 | 21-03-23 | 17:03

Hij is een beetje in zijn corporale bubbel blijven hangen denk ik, wat wel een beetje sneu is op die leeftijd.

2tribes | 21-03-23 | 19:58

De schimmelman kan beter zijn koffer pakken en in dat andere land gaan wonen.
De uitstraling van dit ventje is om te janken.
Hij is / lijkt echt een kaag adept.
De zelfde air en grootheidswaanzin.
Iemand de les lezen, zijn beide goed in.

Zitvlak | 21-03-23 | 13:43

Meneer heeft last van het God-complex, normaliter voorbehouden aan artsen maar tegenwoordig zijn ook linkse columnisten bij een prutskrantje vatbaar voor grootheidswaanzin.

_pacman_ | 21-03-23 | 13:42 | 2

Ja, dat ze zo'n man überhaupt aannemen. Hij kan dan wel schrijven, maar je merkt toch meteen dat ie het IQ van een visstick heeft?

Trekhaas | 21-03-23 | 13:59

Hij compenseert voor zijn privilege.

Asteroid-B612 | 21-03-23 | 14:24

Ik vind hypotheekrente aftrek een verkeerde stimulans maar maak er toch gebruik van. Is dat nu hypocriet? Een dief van je eigen portemonnee spelen verandert de ongelijkheid niet.

BobDobalina | 21-03-23 | 13:41 | 4

@_pacman_ | 21-03-23 | 13:43: Hypotheekrente-aftrek is een compensatie voor overigens te hoge belastingtarieven.

Glasgow Argus | 21-03-23 | 13:45

Uiteraard is het hypocriet als je hoog van de toren blaast over een systeem waar je zelf ongegeneerd van profiteert. Hou dan je kop dicht anders wordt het ongeloofwaardig.

Jackson | 21-03-23 | 13:52

Rente aftrek is ooit verzonnen om het lenen te stimuleren en de economie aan te jagen. Dat is nu wel een voorbij en het afschaffen doet nu zeer.

ikdenkwat | 21-03-23 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Sander, de personificatie van de kloof tussen bijna iedereen en d66.

Justin_Case | 21-03-23 | 13:41

Zoals Van der Gijp terecht zei: Sander is een beetje teveel in zichzelf gaan geloven.

Glasgow Argus | 21-03-23 | 13:41 | 2

Ja, van der Gijp is altijd goed geweest in het achteraf lullen.

deja_view | 21-03-23 | 13:51

SanderTJE

Boeddha18 | 21-03-23 | 17:08

Mocht Schimmelpenninck ooit een eigen actiepoppetje krijgen, wordt dat dan levensgroot, 1:1 ...?

Conan de Rabarber | 21-03-23 | 13:40 | 1

En wat kan die ? Goeie vraag ja.

Asteroid-B612 | 21-03-23 | 13:58

Hij zat op drie kussentje. LOL!

keestelpro | 21-03-23 | 13:39

Ik vind het een toffe gast!

Petrus Poortwachter | 21-03-23 | 13:39 | 4

Er is niks mis met het onderschijten van domrechts. Zelfs GS doet het.

BobDobalina | 21-03-23 | 13:42

@BobDobalina | 21-03-23 | 13:42: Sander zijn grootste hobby is het benoemen dat iedereen die vraagtekens zet bij de massa-import van islamitische cultuur een racist en xenofoob is. Dit doet hij allemaal omdat het zogenaamd vanuit een moreel oogpunt verplicht is “domrechts” te onderwijzen. Allemaal erg walgelijk en vergelijkbaar met D66.

Wordwatjebent | 21-03-23 | 14:21

@BobDobalina | 21-03-23 | 13:42: De definitie van "domrechts" ligt bij GS en SS hemelsbreed uiteen. Bij GS is dat hooguit de FVD en hun entourage. Bij SS is dat iedereen die niet hetzelfde denkt als D66 of hun GL/PvdA bondgenoten.

Grachus | 21-03-23 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

walchelijke man!!

Demuzieksmaak | 21-03-23 | 13:38 | 4

@Petrus Poortwachter | 21-03-23 | 13:40: haha

BobDobalina | 21-03-23 | 13:46

@Petrus Poortwachter | 21-03-23 | 13:40: Duim omhoog hier.

funda | 21-03-23 | 13:59

@Petrus Poortwachter | 21-03-23 | 13:40: Twente.

gato | 21-03-23 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl