Straatrovers straks in de luiers
'Steeds meer piepjonge straatrovers', een zorgwekkende trend
U wist het natuurlijk al wel maar De T. pakt uit met een stuk met de kop: 'Steeds meer piepjonge straatrovers: politie maakt zich zorgen'. VROEGER waren de criminelen gewoon een jaar of 40, en ze hadden oer-Hollandse namen, met een kleur of een dier als bijvoeglijk naamwoord. Zwarte Joop, Haring Arie. Toen kregen we de criminelen van rond de 30. De Hakkelaar, de Neus, of als je heel oud was: de Ouwe. Daarna kwamen we in de generatie mocro. Jonge, niets ontziende Marokkaanse cokegangsters van een jaar of 20. Vervolgens de drillrappers van Surinaamse of Antilliaanse origine - tieners nog. Tegenwoordig heb je, daar gaat het Telegraaf-stuk ook over, straatrovers en overvallers van 12-13-14-15 jaar. En in 2025 pleegt basisschoolleerling Bram (10) genocide. In 2027 is schoolkind Sem van 6 verantwoordelijk voor een bomaanslag op een bus in Purmerend. In 2030 schiet de 4-jarige Mees, een kleuter nog, 16 mensen dood in de Albert Heijn van Zaltbommel. En dan is het 2040 en dan wordt een juwelier beroofd door een bende van 1-jarigen, de Dreumesgrüppe. Ze heten allemaal Mohammed en Lucas. Ze overvallen juweliers en nemen in hun snelle Audi's niet alleen de buit mee, maar ook de juweliers, van wie ze de oren afsnijden in een loods in het Amsterdams havengebied. Kinderen van 1!! MARK RUTTE BEDANKT VOOR DEZE ONTWIKKELING
Reaguursels
InloggenEn wat me dan immer verbaast:
Deze jongelingen hebben toch ook allemaal ouders?
Juist in culturen waar "eer" zogenaamd in een hoog aanzien staat?
.
Maw: Jullie kinderen zijn "Haram" Doet er wat aan!
Die "Eer" rijkt tot de voordeur.
@puszuiger | 23-02-23 | 14:38: reikt uiteraard, afgelijdt :)
@puszuiger | 23-02-23 | 14:40: Buiten is het niet mijn kind, vriend.
'Eer' wordt in die culturen anders gewaardeerd dan in de westerse cultuur.
Arme agenten. Hun arsenaal wordt steeds uitgebreider, straks even een sprintje trekken a la Femke wordt steeds moeilijker . Ze zeulen al spul mee zoals handboeien, portofoon of smartphone, pistool, bodycam, taser en daar komt straks ook nog een pak luiers bij.
De Duitse puber Max haalde in een jaar één miljoen Euro op met z’n online drugswinkeltje. Op Netflix “Shiny Flakes” : Het verhaal achter de serie 'How to Sell Drugs Online (Fast)': Max S. onthult hoe hij als puber een drugsimperium opbouwde vanuit zijn tienerkamer.
www.netflix.com/nl/title/81207826
Profileren, en fouilleren. Maar dat mag niet van de "bedreigde" woke elite...
En mosterd mag ze zo maar Mohamed noemen ? Waar is Joris ?
Het is heel simpel. Die kinderen worden vanaf hun 4e al de straat op geschopt, papa en mama kijken totaal niet naar ze om, ze krijgen hun 'opvoeding' van 12 tot 18 medehangers en worden al snel gevraagd voor een klusje. Maar houd vooral de grenzen lekker open hoor. Omarm die verrijking!
Haha dit is al minstens 20 jaar geleden voorspeld, puur door de demografische ontwikkelingen door te trekken naar de toekomst. Om maar een paar punten te noemen:
- De onderlaag van de bevolking plant zich massaal voort. Intelligentie is voor 80% erfelijk, dus je gaat het op den duur merken aan de bevolking.
- Bepaalde migrantengroepen planten zich ook massaal voort en trekken de hele maatschappij naar beneden met hun "conservatieve" cultuur en religie.
De toekomst ziet er absoluut niet rooskleurig uit, maar de meeste Nederlanders zijn wegkijkers en/of deugers, dus er zal toch geen actie worden ondernomen.
Daar heeft u volledig gelijk in, maar hoe vaak je die retoriek ook geeft, het helpt niet. Geen idee wat er nou eens zou moeten gebeuren om een echte reactie te krijgen van de mensen.
Het maakt toch niet uit want ze smeren hem gewoon.
"8000 veroordeelden ontlopen straf 90 procent (!) zit in het buitenland".
Nederlandser kan het niet.
www.parool.nl/nederland/bijna-8000-ve...
Dat is (afgerond) 0,04 procent van de bevolking. Waar hebben we het over?
@aflaatverkoper | 23-02-23 | 11:03:
8000 veroordeelden die geen cent meer kosten en nooit meer terug kunnen komen.
@Ndranghitiari | 23-02-23 | 11:06: Ow, dus dan is het goed ? Is dat wat je bedoelt ?
@aflaatverkoper | 23-02-23 | 11:03: Waar we het over hebben is dat veroordeelden die in de bak horen te zitten hun straf ontlopen omdat ze hem, vermoedelijk wegens bezitterTs van twee paspoorten, ongehinderd kunnen smeren. Kennelijk mogen verdachten nadat zij zijn schuldig bevonden en een straf van de rechter krijgen opgelegd gewoon weer naar huis ofziets. Ongelofelijk. Waarom worden ze niet onmiddelijk afgevoerd en hup de cel in gesmeten ? Dat doen ze namelijk in IEDER ander land. Maar niet hier. Mag niet ? Onmenselijk ? Misschien "weigeren ze medewerking" om naar de gevangenis te gaan of zoiets, en dat het dan niet hoeft ofzo. Weet ik veel. Niets verbaast me inmiddels meer in dit totale gekkenhuis aan de Noordzee.
Stelletjes met kinderplannen waarvan je al van verre ziet aankomen dat ze niet de liefde krijgen die ze verdienen, worden overvallen op het moment dat zij onbeschermd seks gaat hebben, Minority Report 2.0
Bij de supermarkt krijg je als 16 jarige €6 euro ofzo? Dus dan komt Mo van paar huizen verder in zijn BMW en die geeft je een scooter en 1000 euro om even paar envelopjes rond te scheuren.
Als je gepakt word kom je misschien een jaartje in de bak waar ze je voornamelijk heel zielig vinden en aan alle kanten proberen te helpen ondertussen kan je lekker netwerken voor de rest van je criminele loopbaan.
-
Misschien moeten we gewoon weer eens gaan straffen,
Dubbele paspoorten afpakken,
Werken in de bak en niet werken is niet vreten.
Loverboys en pedofielen chemisch castreren die gasten.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Als 15-jarige hier 3,62 bij het plaatselijke restaurant in de bediening.
Ergens gaat daar ook wat fout.
Soms klinkt 'open carry' voor burgers zo gek nog niet.
@Nuchternederland | 23-02-23 | 10:35: dat lage loon is geen vrijbrief om criminele activiteiten te ontplooien.
@Nuchternederland | 23-02-23 | 10:35: is 1 biertje met Carnaval.
@MK27 | 23-02-23 | 10:54:
In beleving van de daders dus wel.
Vingertje opsteken is daarmee een lege huls.
@MK27 | 23-02-23 | 10:54:
Zeker geen vrijbrief samen met de lage pakkans en straffen wel een oorzaak.
Geel plafond groene envelop.
Mad as hell and not gonna take it anymore pil op.
De stamboeknummers op de foto zijn niet de diepgrunners.png die we zoeken.
Kinderwerk, Baby Face Nelson was public enemy #1.
Het wachten is op de eerste prenatale overval.
Ongeborenen aan de andere kant kunnen al bedreigd, geschopt en beroofd worden.
Eigenlijk moet hier snel prenatale regelgeving tegen komen.
@funda | 23-02-23 | 10:27:
Je moest eens weten hoeveel moordenaars er onder Twee-eiige tweelingen zijn in de baarmoeder als gevolg van elkaar naar het leven staan.
Vroeger werd ik ook regelmatig overvallen. Mijn ouders gaven me daarom geen zakcentjes meer mee maar kleffe bammetjes met kaas.
Het zal niet lang meer duren eer dat die kleffe bammetjes met kaas ook een kogel waard zal zijn.
Het wordt pas echt angstig als je je overvallertjes niet meer verstaat.
Je kunt altijd nog met je handen en voeten praten. Die taal verstaan ze prima!
@VBO_B_Niveau | 23-02-23 | 10:19: Ja, maar dat is verboten!
Eerst koffie uitserveren en een foei-gesprek toch?
@funda | 23-02-23 | 10:20: Sorry, dat was ik even vergeten. Ik zal héél erg hard mijn best doen om dat te onthouden. Koffie en een foei-gesprek. Natuurlijk. Stom van mij!
Dat is al jaren zo en heeft niets met leeftijd te maken.....
Dit is een prachtige eenregel!
Deze gaat heel diep in al z'n eenvoud.
Je zou het als narratief van een dystopische roman kunnen zien.
Och och och komt de Telegraaf weer mee aan zegt deugend Nederland.
Immigratie uit niet westerse landen. Zijn er ook voordelen? Zo nee, waarom stoppen we er dan niet mee? Vanwege verdrag van Maastricht? Dus dat verdrag heeft geen plek voor voortschrijdend inzicht en is conservatiever dan conservatief. En daar zijn al die progressieve politici voor. Andere wetten en regels worden voortdurend aangepast nav veranderende tijd maar immigratiebeleid vastgelegd in verdrag van Maastricht dat Europa ten gronde richt dat moet zo blijven. Rare jongens die Eurofielen.
Jazeker, meer stem vee op partijen die een hekel hebben alles waar we de afgelopen paar 100 jaar hebben opgebouwd.
Reparatie gaat heel veel ellende/chaos veroorzaken, zonder reparatie is de afbraak van Nederland in dik 30 jaar perfect gelukt.
Komkom, Nederland is een rijk land met voldoende ruimte, huizen, leraren, agenten, zorgmedewerkers en voedselbanken voor de hele wereld.
@funda | 23-02-23 | 10:25: Waardoor alle leraren, rechters, zorgmedewerkers, etc. staken. Duidelijk ! Stem ze weg.
@funda | 23-02-23 | 10:25:
Dat wordt vandaag in de Volkskrant min of meer betoogd in een tenenkrommend artikel van 'prominente' voorstanders van het asielcircus. Ze betogen tegen de aangenomen motie van de TK om te gaan onderzoeken of wij ons kunnen aansluiten bij het Deense (en Britse) initiatief om de opvang van asielzoekers te 'outsourcen' naar Rwanda. Nou ben ik daar zelf ook tegen: je moet al die asielzoekers gewoon afwijzen - want niet op de vlucht 'voor hun leven', maar 'voor een beter leven' - en uitzetten naar hun 'eige' landen. Maar de prominente Gutmenschen komen weer met alle achterhaalde clichés die je al decennia voorbij ziet komen:
"We kunnen in elk geval andere landen niet meer wijzen op de noodzaak van de opvang van vluchtelingen - waarom zouden ze, als het welvarende Nederland het zelf niet meer doet?''
"We verwachten van de regering dat ze deze motie met kracht terzijde zal schuiven onder verwijzing naar de internationale verplichtingen en morele verantwoordelijkheid van Nederland voor de bescherming van vluchtelingen die hier te lande asiel vragen."
Weer het bekende geleuter over de 'verdragen' en onze 'morele plicht'.
@Dr_Johnson | 23-02-23 | 10:47: Het enige echte verschil tussen 'niet toelaten' en 'opvang in de regio' lijkt mij het sturen van enorme bedragen aan belastinggeld te zijn.
Het vreemde daaraan is dan weer dat diegenen die hierover beslissen betaald worden met grote sommen van datzelfde belastinggeld.
De eindeloze verhalen met veel moeilijke buzzwords zie ik inderdaad slechts als geleuter van spindoktertjes en communicatiespecialisten.
@funda | 23-02-23 | 10:57: *toelaten i.p.v. niet toelaten
Als aandeelhouder van Audi zeg ik doen!
Zolang we deze uitdaging kunnen containen tot gebieden waar weinig deugers wonen lijkt me het allemaal prima beheersbaar.
Aandacht geven aan zaken waar je niets aan kan veranderen is zinloos.
Behalve als je het als een hobby wil beschouwen.
We gaan eraan. Allemaal!
Daar kan je de humor van inzien of niet, maar dat veranderd niets.
Politici noemen het bewustwording, ik noem het voortschrijdend gezond verstand.
@funda | 23-02-23 | 10:01:
Voortschrijdend gezond verstand werkt in deze alleen maar als hele grote meerderheid dat krijgt met de neuzen allemaal naar dezelfde kant. Gezien de demografische ontwikkelingen is dit een illusie geworden als het gaat om jouw gezond verstand.
Hoe politici het noemen is een godspe.
@aflaatverkoper | 23-02-23 | 10:08: Toch zie ik stelselmatig bepaalde partijen groeien en andere partijen afsterven ondanks het mediageweld van de spindoktertjes.
@funda | 23-02-23 | 10:12: Dat groeien en afsterven is een proces van communicerende vaten aan zowel linkse als rechtse zijde. Per saldo schieten we er niets mee op. Om de zoveel tijd wordt er weer Jezus (Klaver/Baudet) of een Jeanne d'Arc (Kaag) op het schild gehesen, die onze bevolking naar een land van melk en honing zal leiden, tot blijkt dat ze niets meer dan 'eloquente' sokpoppen zijn.
Bert Tiggelaar, eat your heart out! Met je dromen, durven, doen....
@funda | 23-02-23 | 10:12:
Dat zie ik als gerommel in de marge.
De kaarten voor het eindspel zijn allang geschud.
Fijn voor je dat je nog enige optimisme kan opbrengen opdat je de show kan uitzitten met levenslust.
Ik heb ook nog zat lol in het hier te zijn, maar mijn toekomstbeeld voor de maatschappij waar ik in groot gebracht ben en kon floreren en nog steeds kan, is naar de kloten. Dan heb ik dus over de maatschappij die van ons allen is.
@FrankVeer | 23-02-23 | 10:23: Als je dat van tevoren al incalculeert kun je wat doelgerichter stemmen, is mijn ervaring. Maar een duidelijke trend is juist het tegengestelde van communicerende vaten.
@aflaatverkoper | 23-02-23 | 10:24: Ik zie echt wel welke kant het opgaat (het is in de geschiedenis al vaak vertoond) maar beschouw iedere verlenging als winst.
@aflaatverkoper | 23-02-23 | 10:24: In een optimistische bui denk ik er precies ook zo over.
@funda | 23-02-23 | 10:33:
Op persoonlijk vlak is uitstel van executie natuurlijk wel wenselijk.
@Peerkeoud | 23-02-23 | 10:42:
U bent er een waar wel een biertje mee te drinken valt aan de tap in een schaakcafé.
Wij speelden vroeger ook struikrovertje.
Ik heette toen al Pistolen Paultje.
Wij knutselden vroeger kruisbogen in elkaar. Het is ons gelukt om een keer een ''pijl'' in een garagedeur te schieten. Zo trots als een aap natuurlijk! Toen kwam er een hele vervelende meneer aan die allemaal moeilijke woorden gebruikte, zoals ''crimineel'' en ''vandalisme''. Wij vonden hem maar een beetje raar.
Witte besjes uit plastic electra-buizen geblazen vanuit de struiken, op kniehoogte over het trottoir. Dat kon helaas maar een week per jaar.
@funda | 23-02-23 | 10:14: Noemde jullie die ook spuugbessen?
Gewoon met de tijd meegaan. Vroeger werden oorlogen gevoerd met de knuppel de knots, de goedendag en de morgenster. Nu met himars, drones, enz. Gewoon met de tijd meegaan. Evolueren noemen ze dat; doen kinderen ook..
@VBO_B_Niveau | 23-02-23 | 10:20: Dat zou best kunnen, nu je het zegt ...
@funda | 23-02-23 | 10:40: Straks blijken wij nog jeugdvrienden te zijn. Haha. Dat zou wat zijn hè?
@VBO_B_Niveau | 23-02-23 | 10:42: Ons geheimpje.
Ik voorzie een natuurlijke grens aan deze ontwikkeling; geen zorgen, het vlakt vanzelf af.
Darwin heeft daar verstandige dingen over geschreven.
@funda | 23-02-23 | 09:57: Darwin zat er niet middenin!
@Acidstain | 23-02-23 | 10:00: Jarenlang op die Beagle was echt geen pretje.
Daar hebben wij het luxe bij.
Gisteren hier in fr weer een op een middelbare school een lerares doodgestoken, kan gewoon joh.
Uren over geluld op de nieuwszenders, hoe de veiligheid op scholen moet worden vormgegeven.
In plaats van de instroom van het probleem te benoemen.dus nu is dat elke leerling zijn / haar probleem.
Het schoolgebouw in met hekken en pasjes, cameratoezicht, en metaal detectoren. Maar gaat u gerust door met uw ochtend ritueel, in laat de tv u lekker in slaap dommelen vanavond.
Het was toch een privéschool?
Woke nieuws, het is overal.
Iets zegt mij dat de gemiddelde Fransman intussen nog wel over een gezond verstand beschikt.
Ja, in plaats van ellende binnen te halen, hadden ze die laagiqautochtonen gewoon moeten dwingen om te emigreren.
Wat
..... vermeldt..... Onderwijs, altijd lastig
Zo te zien aan de foto zijn het toch Hendrik, Egbert en Sem, ik wist het wel.
Iedereen met die onderbuikgevoelns dat het Aquasy, Clifton en Khalid betreft, ga je schamen.
Schaamteloos oefenen met invechten bij de toekomstige demografische meerderheid.
Ik hoor ook steeds meer klaagzangen dat nieuwe Nederlanders nog zo zelden inheemschen -dwz oorspronkelijke- Nederlanders tegen komen....maar daar wordt binnenkort een museum voor opgericht !
Billy the Kid was ook geen lieverdje hoor.
Maar hij was wel erg lief voor zijn hond en zei altijd vriendelijk goedendag.
Oei een dreumesgruppe, die zijn niet gespeend van gewelddadigheid.
voor die in het Oosten
Kinderen horen niet buiten. Binnen houden graag. 24/7. Tot een jaar of 28.
'Steeds meer piepjonge straatrovers: politie maakt zich zorgen'.
Ik weet niet precies waarvandaan deze 'piepjonge straatrovers' komen, maar één ding weet ik zeker: ze zijn niet afkomstig uit de oorspronkelijke, autochtone Nederlandse bevolkingsgroep.
Echter, zoiets mag niet opgemerkt en gezegd worden.
Ze kunnen ook in de modder gespeeld hebben tenslotte.
Ik vraag me wel eens af hoeveel criminaliteit we nu zouden hebben zonder al die import. Want laten we eerlijk zijn, deze meeste narigheid komt niet van de oorspronkelijke autochtone Nederlanders. Maar ook dat mag natuurlijk niet gezegd worden.
Je melk of je leven!
Ik rijg je aan die rietje!
'De overvallers zijn gevlucht op een zwarte bmx.' Dat lijkt me dan wel weer geinig.
@Dr. Blechtrummel | 23-02-23 | 09:57:
Nou zie ik de laatste jaren wel veel twintigers en zelfs dertigers schaamteloos op een stuntfietsje, skateboard of nichterig stepje voorbij zoeven als ik weer eens in de grote stad ben. Wonderlijk.
Vroegah (toen dit land nog veel veiliger maar schandelijk niet-divers was) waren er geen straatrovertjes, en speelden wij als kind struikrovertje.
Ik hartje onze taal, nog altijd.
Na Bonanza buiten cowboy spelen en de meester vertelde op maandag van zijn fietstochtje. Dat land hebben we dommer dan dom gewoon weggegeven, politieke terreur was het niet meer of minder.
@Meuntjes | 23-02-23 | 09:47: Is Jan Terlouw toen nog langsgekomen om je bestraffend toe te spreken?
Was laatst in Zuid Afrika, Kaapstad. Die hebben dezelfde problemen. Locals vertelden me dat wij dezelfde problemen gaan krijgen als zij daar nu hebben. Wat een shithole is het eens zo mooie Kaapstad geworden. Lekker blijven wegkijken dames en heren in den Haag.
Zelfs stoppen voor een stoplicht is daar gevaarlijk geworden in verband met ogenblikkelijk overvallen worden, las ik.
Misschien als onze overheid nu eens iedere burger zo'n geblindeerde auto levert?
Electrisch en met chauffeur, uiteraard.
@funda | 23-02-23 | 09:41:
ik voorzie een groeimarkt voor deze:
en.m.wikipedia.org/wiki/Blaster_(flam...)
@funda | 23-02-23 | 09:41: Heb ik ook gehoord van de ouders van een ex. (Afrikaners). Nooit stoppen voor een rood stoplicht. Die overvallers springen niet alleen voor je auto, ze hebben ook snipers op de daken.
@lekgoot | 23-02-23 | 09:45:
hee, dat gaat niet goed met de url op GS. Deze dan:
blog.beforward.jp/car-review/remember...
@lekgoot | 23-02-23 | 09:48: Auto met vlammenwerpers, hopelijk gaan ze die hier niet verkopen. Maar wel erg leuk.
"Fourie had to pull the device out of the market and instead started selling a smaller, handheld flame-thrower device. Carjacking rates in South Africa have since dropped".
Kijk, het kan wel.
En laagvliegend terug uit Duitsland in hun supersnelle Audi Tonka
Kopjes thee, foeigesprekken, gratis kickboks, fopstraffen, gesubsidieerd slachtoffergedrag., parallelle samenleving Enz enz... Maar hoe kan dit nou zo ver gekomen zijn? Tja..
Gewoon nog meer belastinggeld voor vrijmaken, we doen ze duidelijk tekort.
@Nuchternederland | 23-02-23 | 09:48: Koffie- en buurthuizen langs de route, misschien wat kickbox-scholen.
Wie zwaaide de afgelopen 12 jaar de scepter in het Haagsche? VVD toch?
Ik vermoed zo dat het de afkomst van deze ""Nederlanders"" dezelfde is als die van de plofkrakers in Duitsland. Maar gelukkig wordt het allemaal stil gehouden dus hebben we geen probleem met deze import.
Welke import?
@Flightless bird | 23-02-23 | 09:34:
De import van Nederlanders in Duitsland natuurlijk.
Die schaffen dat niet meer.
@funda | 23-02-23 | 09:46:
Ach so!
Dit zijn hoogstwaarschijnlijk ""jongeren"" inderdaad.
Het lijkt me wel een idee om voor de ouders/verzorgers een strafrechtelijke risico-aansprakelijkheid in te voeren.
Gaat je 12-jarige kind in de fout, dan gaan de ouders maar een maandje schoffelen of zoiets.
Ik werd laatst op straat aangevallen door een foetus.
Daarom ga ik nooit zonder schaar van huis. Meteen doorknippen die streng.
Nederlandse kwetsbare jongeren opgepakt in Duitsland:
Vandaag, 09:16
Nederlanders opgepakt voor plofkraak in Duitsland, agenten gewond
Steeds vaker gebruiken kranten ook ‘gefingeerde namen’. Met name Hollandse namen met sterretjes*. Martin* of Joep* of Rob* omwille van zogenaamde privacy, of om geen indrukken te wekken dat de daders wellicht van niet-Nederlandse origine zouden zijn.
Het lijkt wel weer afgesproken werk van hoofdredacteuren en redacties, ivm ‘negatieve connotaties’.
Correct. Stalorders uit België
Schandelijk, iedereen met een Nederlands paspoort is gewoon een Nederlander.
@funda | 23-02-23 | 09:47: lol
@funda | 23-02-23 | 09:47: ja. Maar als ze ook nog een ander paspoort hebben, wat zijn ze dan?
@Boeddha18 | 23-02-23 | 10:22: Dat hangt van de koning die dat andere papiertje verstrekte af, lijkt me. En 'wat ze zijn' is een diepere vraag ...
Kinderen verbieden?
Kan niet, dan moeten we uit de EU.
Opvoeden is toch nog niet verboden, of heb ik wat wooks gemist?
@funda | 23-02-23 | 09:44: We zitten inmiddels met ouders die geen opvoeding kregen.
@Harry.Langezwaal | 23-02-23 | 09:53: Opgevoed door leraren die niet konden rekenen en de taal niet spraken. Gelukkig worden die ook steeds zeldzamer.
Is that a gun in your diaper?
Gelukkig gaan ze de boeken van Roald Dahl binnenkort censureren. Als deze kinderen vanaf nu geconfronteerd worden met gender neutrale oempa oempa's en het woord "dik" niet meer hoeven te lezen dan zal het snel afgelopen zijn met zulks crimineel gedrag. Oh wacht, misschien behoren ze tot de 33 procent die na tien jaar schoolgang nog steeds analfabeet is..
Ik ken verhalen vanuit mijn werk van jongens van 16/17 jaar die vanuit hun slaapkamertje een cocaïnehandel bestieren. Er wonen nog meer minderjarige kinderen in huis en klanten wordt verteld achterom te lopen en op de keukendeur te kloppen. Of die jongens brengen het rond op gejatte scooters, in extreme gevallen ‘dwingen’ ze hun moeder een bestelling weg te brengen. Die jongens maken deel uit van een grote groep van een stuk of 50. De aanwas wordt ook steeds jonger. Normaal opgroeien is er niet bij in die kringen. Een verloren generatie, met de ouders als hoofdschuldige.
Gelukkig hebben we een effectieve set wetten en dito OM om hier wat aan te doen.
Bedenk wel dat de ergste misdaad is als ú iets zélf onderneemt, want dat heet recht in eigen hand nemen.
Lees: dan tornt u aan de macht van die elitaire **kels die nu OM en pliessie naar hartelust op de vijand kunnen afsturen of…. er níét op afsturen…
Dat krijg je van die Roald Dahl verhalen, gif is het.
Volgens mij is het de schuld van BBB hoor zie: AD
De slimme trucs van Caroline van der Plas: ‘Heel selectief shoppen’ en zes andere tactieken
Bekwame journalistiek meneertje, héél bekwáme journalistiek.
Is die krant in handen van Jacobse & Van Es?
Gelukkig zijn andere partijen brandschoon, alsof ze met een faqqel zijn bewerkt.
Los van de tactieken die ze wel of niet gebruikt, is BBB gewoon de politieke tak van LTO en ForFarmers e.d., precies de partijen die zelf verantwoordelijk zijn voor de situatie die nu is ontstaan m.b.t. de boeren. Eerst tegen beter weten in keihard lobbyen voor bepaald beleid en als je dan met de gevolgen wordt geconfronteerd naar de overheid gaan wijzen. BBB vertegenwoordigt niet de belangen van boeren en/of het platteland maar van vervoersbedrijven en hun inkomsten ten kosten van de boeren. Helaas zijn veel mensen te boos en/of wanhopig om dat in te zien.
@Capt. Iglo | 23-02-23 | 09:55: *veevoer bedrijven
@Capt. Iglo | 23-02-23 | 09:55: En als die wanhopige mensen dat wel zouden zien (doen ze al) zouden ze weer CDA stemmen, die (heus) niets met voornoemde sponsors te maken hadden?
Door immigratie heeft de vergrijzing op criminaliteit geen vat.
Zie je wel dat immigratie tegen vergrijzing helpt?!
Méér méér immigratie!
‘Straatrovertjes’.
Seriously?
Kindsoldaten schieten je net zo snel, indien niet sneller, dood heur.
En wat moet het verschrikkelijk zijn dat je kind met/bij deze kinderen op één school zit!
Ik begrijp al die D66- en GL-PvdA- ouders wel die hún kind naar een witte school sturen…
Blanke school*
*ouders=Famke Halsema
@SlijkhuiS | 23-02-23 | 09:20: Sorry, newspeakerror.
@Flightless bird | 23-02-23 | 09:21: Femke.
Onzin, kindsoldaten zijn klein dus veel lastiger te raken.
@Ichneumonidae | 23-02-23 | 09:25:
Ja die!
@Mr_Natural | 23-02-23 | 09:27:
En schieten uit de heup.
Is dat niet ook gewoon wereldwijd een probleem?
Oh dan is goed?
Peuters met een laag voorhoofd, grote oren en een scheef gezicht. Brr
En Unibrow. Lombroso. Hij is niet dood, hij leeft.
Ik denk dat meer immigratie de oplossing voor dit probleem, en eigenlijk voor elk probleem is.
Ja. Zeker. En wellicht de uitkeringen verhogen.
@BBRDWR | 23-02-23 | 09:19: Ja, er is samenhang tussen al deze dingen. Maar het probleem gewoon benoemen is nogal gevaarlijk...
-
En meer EU!
Daarom: stem D66, die durven tenminste de problemen te benoemen en aan te pakken!
D66: voor Europa, maar Europa kan er niets aan veranderen. D66: Georganiseerd onvermogen.
Tsja, we hebben de generatie van hun ouders gepamperd, geholpen, voor ze gekropen. Die generatie weekdieren verwachten van alles, inclusief dat de staat hun kinderen opvoedt. Dat kan/wil/moet de staat niet, met als gevolg dat ze het zelf ook niet doen. Het tuig belandt in een soort apenrots waar het gewoon recht van de sterkste is. Dat gaat van kwaad tot erger.
De oorzaak is de babyboomgeneratie, die zogenaamd ons land hebben opgebouwd na WOII. Die hebben zo hard gefaald. De Sociaaldemocratie heeft zo hard gefaald door de uitwassen niet de kop in te drukken. Zie hier de oogst.
Een 12-jarig kind van een boomer?
Gelukkig komen er nu stevige woke-moedertjes aan, gemixed met alle vreugdevolle immigratie en 4e generatie Nederland... dat wordt een mooi land zo.
@Ichneumonidae | 23-02-23 | 09:15: De ouders van de 12 jarigen zijn de kinderen van de babyboomers. We hebben de ouders van die 12-jarigen gepamperd, omdat we zo lief waren voor de babyboomers. Dat hebben de ouders in hun jonge jaren zien gebeuren... Staat er wat ongelukkig.
@hagelkruis | 23-02-23 | 09:16: Brr.... the horror.
@BBRDWR | 23-02-23 | 09:18: Lijkt me toch meer een kwestie van binnengehaalde 'cultuur'.
De nazaten van die boomers zijn allemaal, niet eentje uitgezonderd, van die sneeuwvlokjes. Doen geen vlieg kwaad. Verder doen ze ook niks, dit terzijde.
De babyboomers hebben ons land niet opgebouwd, dat waren hun ouders : The Great Generation. Die hebben ook de oorlog gevoerd etc. Dat was de laatste generatie die de schouders er nog onderzette. De babyboomers identificeer ik meer met jong in de jaren 60, hippies, alles moet kunnen en kinderen vrij opvoeden, lees niet / nauwelijks opvoeden. Wat daar ook van zij, ik denk niet dat dat de hoofdoorzaak hiervan is. Het is wel de generatie die de deur heeft opengezet voor de hoofdoorzaak.
@R.F.Pickering | 23-02-23 | 09:33: Klopt aardig ja. De Babyboom was NA WO2. Zeg maar de mensen die zijn geboren tussen 1946 en 1955 ofzo. Dat was inderdaad de generatie van vrije opvoeding, lieten hun eigen kleine kinderen die in hun blote ass rondscharrelen terwijl de ouders aan vrije liefde / partnerruil deden, moest allemaal kunnen ("mama werd gisteren lekker geneukt") dat was allemaal normaal en de realiteit voor een heleboel kinderen. Ik heb aardig wat vrienden (m/v) die een behoorlijk trauma hebben opgelopen van hun eigen hippie ouders. Het moest allemaal zo "anti-autoritair" als mogelijk, dus er waren geen regels ofzo. Die kinderen moesten zichzelf maar opvoeden. "Wanneer gaan we nou eten ?" Maar pappie en mammie waren weer veel te knetterstoned of ladderzat, "nog 1 wijntje !" maar dan was er weer geen avondeten, dat soort dingen gebeurden echt.
@R.F.Pickering | 23-02-23 | 09:33:
De boomers is de generatie die mooie goudgerande regelingen voor hunzelf hebben bedacht en hebben gekregen, die nu allemaal afgeschaft zijn omdat het te duur was. Daarna komt de verloren generatie die wel aan die regelingen kom meebetalen maar er zelf geen gebruik meer van kon maken.
@Louter Leuter | 23-02-23 | 09:45: Elk jaar dat ik ouder wordt, vervallen er twee oude lullendagen p/j. Bij de generatie voor mij, de babyboom, was dat precies andersom.
@Grachus | 23-02-23 | 10:02: Met hun VUT gedrag.
Ja, ruwe portretten, maar zo ging het omlaag.
Hiephiep hoera stemming, allemaal samen.
allemaal postief, allemaal opbouwen.
Zo fris en groen en voor de goede zaken warm te maken.
Samen protesteren op een plein, spandoeken met mening en geen ausweis op zak.
Met geen kennis er vol overtuigd zijn dat overal een appje voor is en dan regeren.
Nee opa, dat komt niet uit de klaut,
Dat appje is door Indianen zoals bengels in Lahore
uit standaard width chats in elkaar gezet en in een nep-appstore gebout.
Klagen op die jonkies, die nergens meer voor zouden staan.
Die zijn gepresenteerd met rekening, verdreven naar marge van online bestaan.
Voer nu de licentiecode in voor al je ramen.
OudHollands doofstommetje, op basis van kinderen moet je zien, maar niet horen klagen (over serieuze sociale misstanden die op niveau kleuterspeelplaats hadden moeten worden geaddresseerd).
Overheid, die over oliedeals en volkshuisvesting gaat,
houdt ook toezicht op onderwijs, waarop ambtenaren beleid volgen.
Dus vanuit Leerplicht niet in de zak van de demografie departementen trapt.
Heel Nederland zinkt op de bakplaat.
Het is wachten op gesloten kinderdagverblijven van de DJI.
*Gesloten cluster, Justitieel Complex Kinderdagopvang De Blij Krekel*
Typisch, in het artikel staat nergens - behalve in de kop en lead - dat het aantal jonge verdachten is toegenomen. https://archive.is/lRIsR
Feiten worden overschat.
De krant moet vol, zoiets zal het zijn.
Lees er in het artikel ook niks over (nog bedankt voor je linkje trouwens).
@Après toi | 23-02-23 | 09:11: Feiten zijn ook maar een mening
Er staat ook niets over kokosnoten, het gaat namelijk over het toenemende aantal jonge slachtoffers die bovendien geen aangifte doen. Best goed te verifiëren door rond te vragen op scholen
Is Bram dat jongetje op de foto?
Dacht het wel!
Zag laatst nog een groep spermacellen met eierstokken slaan.
Een juweliersvrouw in Deurne had hier een goede oplossing voor.
Discriminasme!
Ja... maar je mag je zelf niet verdedigen hoor... dat is bij wet verboden...
Zegt artikel in de T. ook uit welke hoek de tieners komen? Vind ik wel van belang ivm het sturen van nog meer buurtvaders naar de juiste wijken. En misschien, héél misschien iets van soort van in de buurt komend van een zeg maar gerichte aanpak?
Tjah. Gericht werken mag niet meer. Want als er ook maar een heel klein kansje is dat er een "bepaalde groep" oververtegenwoordigd is, dan is het discriminatie. Dus we moeten die groep vooral in zijn eigen ellende laten zinken. De enige buiten die groep die er last van hebben is toch het gewone plebs.
Getekend: '66
Vanaf 3de generatie staan ze te boek als volbloed Nederlanders. Geweldig statistisch mistgordijn om feiten te verdoezelen.
@Goed Volk Kijkt Weg | 23-02-23 | 09:27: Maar schrijft de gemeentelijke basisadministratie de kinderen ook nog steeds in in Marokko?
(Tot groot chagrijn van veel Marokkanen trouwens, zeg maar die groep die wél graag willen, die wél proberen te integreren en die wél iets van hun leven willen maken)
Ook leesbaar in de Telegraaf: 8000 veroordeelden spoorloos, 90% zit wsl in het buitenland. Vraag mij dan af wanneer die jonge koters überhaupt veroordeeld worden verdwijnen ze dan ook in grote getale naar het buitenland ?
Zie je wel dat het uitzetbeleid gewoon werkt.
Soms hebben ze dubbele paspoorten. Echt waar. Dan is even van de radar gaan niet zo'n probleem.
-
reken maar dat het er meer zijn..... zie eerdere berichten daarover.
Een peuter op een driewieler is wel beter in te halen dan een scooter.
Niet als het een e-driewieler turbo Max is
Wat te denken van Hell's Grannies?
youtu.be/9_OIs49m56E
Grootstedelijk probleem. Wen er mar an
Mohammed's Bokkerijders.
Het is wel een trieste ontwikkeling. Iets met cultuur en schijt aan naatje, het Westen en haar maatschappij, denk ik.
REAGEER OOK