Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nog even over Kaag, een paar kaarsjes en de rode medialopers voor haar campagnemomentje

"Krankzinnige hetze" aan onze hoela

Stomme deugdisclaimer omdat het moet: neem gewoon geen fakkels of kaarsen mee naar een moreel beraad demootje tegen een D66'er die dagelijks bedreigd wordt. Obligaat complimentje omdat het kan: het is iN dEzE tIjDeN oprecht een beetje dapper om tussen boze, gedupeerde burgers te gaan staan. MAAR TERZAKE.

We hebben nog eens rustig gekeken naar wat beelden van het burgerberaad waar lezers van de Vlaamse kartelkranten en hersendode kijkers van de staatsomroep "intimidatie" of "bedreiging" in worden geacht te zien, maar dat is toch echt niet uit het totaalplaatje te halen. Kaag beweegt ongehinderd tussen boze boeren en burgers en knoopt knullige gesprekjes aan met mensen die hun onmacht met veel moeite onder woorden trachten te brengen. Kaag lijkt hun gemoed een beetje weg te willen wuiven, omdat het gevoel van de gedupeerden niet strookt met haar (politieke) realiteit. De lucht vult zich met wederzijds onbegrip en alles aan Kaag straalt een 'dank voor uw inbreng, doen we verder niks mee'-houding uit. Ergens refereert ze kort aan het brandgevaar van het kaarsje van een vrouw waarmee ze spreekt draagt, maar op geen enkele manier oogt ze bedreigd of geïntimeerd door de "fakkel".

Ondanks de merkbare boosheid en het onbegrip over het beleid, is er niemand die zich dreigend uit jegens Kaag. Desalniettemin mag ze dezelfde avond bij Gajes & Suffie op de NPO enorm het slachtoffer uithangen, waarbij twee opmerkelijke dingen gebeuren: Jeroen Pauw die tot Kaags grote verbazing vraag of de aanleiding van de brede afkeer die ze steeds ontmoet misschien ook een beetje bij haarzelf gezocht kan worden (nee natuurlijk niet, aldus Sieg), en haar eigen bewering dat Geert Wilders zijn persoonsbeveiliging eigenlijk wel een beetje aan zijn eigen korte rokje te danken heeft:

Wat een en ander nog gekker maakt, is een dag eerder dat zogenaamde "moreel beraad" van linksextremisten over de letterlijke vraag hoeveel jaar celstraf je bereid bent te riskeren voor geweldsplegingen uit naam van je religie het klimaat en dáárover belde alleen De T. nog een beetje rond over het wie, wat, waar, waarom en HOEZO DE FUCK KOMT ZOIETS OP DE AGENDA VAN EEN PRAATZAALTJE?

Onder de deelnemende organisaties waren Kamerleden en angehauchten van GroenLinks, Greenpeace, de Ikstinkzo Debielen en andere Postcodekanjers die publieke subsidie genieten en/of relatief brede steun krijgen in de media. Kaag liep geen gevaar. De grachtengordel, om die Zwijger-clubjes in een cliché te vatten, komen op ons bedreigender over dan een paar door onmacht gedreven agrarisch geoccupeerde doelwitten van D66. Nee, het is zoals gezegd niet slim om fakkels naar een demonstratie te dragen. Maar GroenLinks en D66 en de retoriek achter hun ideologische overtuigingen klinken als groterere bedreigingen dan Boerin Clara met den Brandende Kaars. Verhoudingen doen er toe, ook in deze kwestie, en een prominente exponent van de rijksoverheid die zich bij de staatsomroep als slachtoffer profileert tegenover individuele gedupeerden van het beleid van haar kabinet, komt sterk over als een opportunist die weet dat de mainstream media haar kant zullen kiezen. 

Zodoende zagen we zowel bij de NPO als bij RTL de lijmtafels nóg eens over de onmacht van de onderlaag heen kotsen. Nederland is inderdaad geen gaaf land voor de mensen die het vuile werk opknappen. Zo er een hetze is, richt die zich tegen hen, met de technocratische Sigoïden als aanstichters. De Diepenheimers, die in hun retorische onmacht nog het meeste doen denken aan de inwoners van Oranje die Klaas Dijkhoff met de staart tussen de dikke BMW lieten afdruipen (en daarbij een onschuldige vrouw gewond achterliet), worden via de NOS door Kaag met de KKK vergeleken. Kan gewoon, onweersproken in de staatspers:

Maar wat de korterermijnduiding c.q. het door de media vertekende beeld van de situatie ook is: de langere voorspelling is dat de wegen tussen bestuurders en bestuurden alleen maar wijder uiteen zullen blijven lopen. Ditmaal was er geen enkele dreiging en vooralsnog schoot de politie wel op boeren, maar boeren niet op politici, edoch wellicht gaat het alsnog een keer fout. Zeker wanneer extreemgroenlinks openlijk, bijna trots zelfs, geweld overweegt - want hoezo zou die pendule niet inderdaad met hetzelfde gemak de andere kant op zwaaien? Temeer zolang de media de rode loper blijven uitrollen voor de zittende macht, zonder zich te bekommeren wie er door het beleid onder de voet gelopen worden. 

De waarheid is datgene waar de meerderheid je mee weg laat komen. Maar zo waarheden subjectief zijn, kunnen meerderheden ook wisselen.

Social

Navelstaarception dit

Social

Reaguursels

Inloggen

Als je deze bijeenkomst bedreigend vindt als politicus dan ben je overgevoelig en niet geschikt voor dit ambt.

De toon en emotie stond haar niet aan? Je zal maar denken dat jou kijk op de wereld uniek en absoluut is. Kritiek op fakkels, prima, maar doe niet zo zielig met door spindokters zelfgecreëerde ophef.

donkieshot | 23-02-23 | 08:11 | 1

Van de andere kant ken ik vrijwillige volksvertegenwoordigers, die zich met hart en ziel inzetten voor de publieke zaak, problemen willen oplossen, zich voor burgers inzetten. Deze krijgen te maken met allerlei persoonlijke intimidatie die niets heeft uit te staan met wat zij doen, voor elkaar krijgen, waarvoor ze zich dagelijks inzetten. De meest bizarre beschuldigingen krijgen, verwensingen, opmerkingen, ongewenste persoonlijke benaderingen, stalken, intimideren. Je hebt geen idee wat dat betekent voor mensen die overwegen zich bijvoorbeeld verkiesbaar te willen stellen. Voor de democratie is deze ontwikkeling niet erg goed.

Beste_Landgenoten | 23-02-23 | 08:27

Er wordt er een hoop bij gefantaseerd. De feiten. In Diepenheim is om de zoveel tijd een debat middag Politiek in de Pol. In centrum De Pol is dan een discussie middag met politici, met uiteenlopende themas.
https://www.herbergdepol.nl/evenement/politiek-in-de-pol-2-4/
Deze keer met leden van D66 in het kader van de verkiezingen. Kaag zou ook komen en dat was gewoon aangekondigd zoals in deze aankondiging. Daarop was door anderen, niet eens uit Diepenheim een demonstratie aangekondigd, waarbij ze Kaag "een warm welkom'" zouden geven. Daar is een flyer van dus wat er wat ging gebeuren was van tevoren bekend.

Met als gevolg deze situatie. Uiteraard waren die fakkels bedoeld als verwijzing naar de veroordeelde Max van den Berg. Wegens intimidatie bij Kaag voor de deur. Je kan doen alsof dat toeval was maar dat was het natuurlijk niet. Er werd zelfs "de groeten van Max" gedaan alsof het nog even gezegd moest door een van de deelnemers.

Dit kan dus niet anders dan als een soort ludieke poging tot intimidatie worden uitgelegd en dat was het natuurlijk ook. Kaag eens even laten weten hoe ze over haar dachten. Met fakkels. Logisch.

Daarop volgde een knullige geheel eenzijdige discussie waarbij Kaag complotwaardige teksten naar haar hoofd kreeg en waarbij duidelijk was dat men niet gekomen was voor een discussie of een gesprek. Of dit daadwerkelijk intimiderend was, dat kan alleen Kaag beoordelen, er was geen geweld. Maar het is terecht de vraag te stellen of de toenemende persoonlijke aanvallen op politici, door ontevreden burgers en zoals hier een behoorlijk hoog aantal wappies, leidt tot een betere democratie. Ik denk van niet. Uiteindelijk heeft dit tot effect dat burgers de volksvertegenwoordiging als functie mijden. De deelname aan openbaar bestuur en politiek wordt een afweging, waarbij het gevaar voor de politicus en zijn of haar naasten een grote rol speelt. Zo moet het niet zijn. Iedereen keurt de bedreiging van Wilders terecht af. Blijkbaar gelden voor Kaag dan weer andere criteria. Zij mag ongelimiteerd worden uitgemaakt voor rotte vis en krijgt kant noch wal rakende beschuldigingen aan haar adres. Haar steevast als heks wegzetten is daarvan maar één voorbeeld.

Beste_Landgenoten | 23-02-23 | 07:40 | 15

@Beste_Landgenoten | 23-02-23 | 08:17:
Dadelijk ga je de aanwezigen nog bij naam en toenaam op noemen zo goed schijn je hun te kennen.
PS er stonden normaal gesproken ook stille beveiligers tussen de 'betogers', misschien riep hij wel iets over Max.
Zou mij overigens niet verbazen bij een vrouw die hoogstpersoonlijk overtuigd is dat ze een oorlog heeft voorkomen en chemische wapens heeft opgeruimd.

NLgaatnaardeklote | 23-02-23 | 08:26

Wat jij beschrijft zijn symptomen van de tijdsgeest. De EU krijgt een steeds grotere rol, de Nederlandse regering verstopt zich, als het zo uitkomt, achter die regels en verdragen om zo verantwoordelijkheid te ontlopen.
De ontzuiling, waar je vroeger elkaar zag in de (kerk-) gemeenschap en jan met de pet en de hoge heren elkaar spraken is dat nu niet meer.
Je bent steeds anoniemer in Nederland, de individualisering is verworden tot los zand, een kleurloze brij aan mensen die door- en langs elkaar heen leven.
In de maatschappij kennen we de buren niet meer en die spreken steeds vaker nog een andere taal ook. Dat vergroot het gevoel van ontheemding en wakkert angst voor de ander aan. De maatschappij vraagt de regering om daar iets aan te doen, maar de regering kan daar weinig aan doen. Alleen dmv algemene regels en wetten maken die in de meeste gevallen werken kan die iets.
En dat leidt tot wederzijds onbegrip en frustratie. De regels en wetten kunnen daardoor verkeerd uitpakken zoals bij de toeslagenaffaire of juist teveel ruimte laten waardoor je ineens naast een IS kampbeul woont.
Er onstaat een wij tegen zij. Wij de maatschappij de inwoners van Nederland tegen zij van de regering en overheid.
En niemand in de regering belichaamt de elitaire afstand tot het volk meer dan Kaag. Los van het feit of het klopt of niet. Het is de beeldvorming.

ratelaar | 23-02-23 | 08:27

@Beste_Landgenoten | 23-02-23 | 08:17:

Die vrouw met dat zwarte shirt laat Kaag netjes uitpraten, gaat een normaal gesprek met haar aan. terwijl ze toch best reden heeft om boos te zijn.

Ongeacht hoe je verder in deze discussie staat, dit was geen Middeleeuwse kkk-bijeenkomst.

Dandruff | 23-02-23 | 08:29
▼ 12 antwoorden verborgen

Wat een staatsvrouw. Zelfs de huisstyliste heeft er geen vertrouwen meer in. Zelfs Merkel had betere dagen.

MorgenEenAnder | 23-02-23 | 07:37

Dank je voor dit artikel Geenstijl. Dit stuk is in lijn met mijn eigen observatie.

Dr.Platypus | 23-02-23 | 07:26

Kaag wordt de volgende premier van Nederland, wen er maar aan. Met de NPO als propagandamachine en poen van vage IT-miljonairs is de weg naar het torentje in gang gezet.

Zeddegeizot | 23-02-23 | 06:58 | 3

Deze waanzin is tijdloos.

forecastle | 23-02-23 | 07:30

Ik hoop het niet

Janlul | 23-02-23 | 07:45

Haha u cray cray

lamlul007 | 23-02-23 | 07:55

Vanaf welke leeftijd mag je denken: Het zal mijn tijd wel duren?

Zemko | 23-02-23 | 06:56

Kaag moet overal vrij naar toe kunnen, dus ook naar Diepenheim.
En dat kan zij ook; niemand in Diepenheim hield haar tegen.
Kaag moet met iedereen die dat wil vrij kunnen praten, ook in Diepenheim.
En dat kan zij ook; zij ging daar met meerdere mensen het gesprek aan.

Maar ja, campagnetijd. Zo denk je als boerin een goed gesprek met Kaag te hebben. Je laat Kaag netjes uitpraten; je legt Kaag jouw problemen voor; en je hoopt dat Kaag stiekem ook naar jou luistert.
En een dag later ben je een "terrorist van de Middeleeuwse ku klux klan".

En dat zegt niet alleen Kaag; dat zeggen alle kartelpolitici en gesubsidieerde media. Er zijn in NL kennelijk geen journalisten met genoeg focus om een filmpje van een paar minuten helemaal af te kijken. Of zouden ze weten dat er niks aan de hand was, en staan ze ons glashard voor te liegen?

Vandaar dus dat geen zinnig mens vertrouwen heeft in de Staatsomroep, of de door Brussel gesubsidieerde "kwaliteitskranten". We hebben al duizenden keren gezien hoe woorden van de oppositie werden verdraaid en/of uit de context getrokken. We hebben al duizenden keren gezien hoe links en islamitisch geweld werd goedgepraat. We hebben al duizenden keren gezien dat er 24/7 met dubbele maten gemeten wordt.

D66 en trawanten willen dat NL voor voedsel en energie volledig afhankelijk wordt van het buitenland, en dat een bevolkingsexplosie ons sociale stelsel sloopt. dat mag, uiteraard. Wie daar anders over denkt kan maar beter uit de buurt van politiek en media blijven, anders wordt je door het slijk gehaald.

Dandruff | 23-02-23 | 06:52 | 4
-weggejorist-
Dr.Platypus | 23-02-23 | 07:30

Schei toch uit man. D66 wil helemaal niet dat we "voor voedsel afhankelijk worden van het buitenland". Je verzint het ter plekke. Irritante gast. Er is een probleem met teveel stikstof en ammoniak door sommige veehouders in de buurt van natuur, dat is alles. Verder heeft dit land meer dan 50% oppervlakte beschikbaar voor boeren en dat zal nauwelijks veranderen.

Het is deze hetze, gevoerd door dandruffiaanse types die continu de feiten verdraaien, met onware beschuldigingen aankomen en linkse politici de meest belachelijke complotten in de schoenen schuiven die een normale discussie op inhoud saboteert. Dat gebeurt bewust. De hetze neemt bizarre vormen aan.

Beste_Landgenoten | 23-02-23 | 07:46

@Beste_Landgenoten | 23-02-23 | 07:46:

Je weerlegt niet de feiten over wat er gebeurde in Diepenheim.
Dat zegt alles over wie er werkelijk feiten verdraaien, met onware beschuldigingen aankomen en de meest belachelijke complotten bedenken. En dat speelt al ruim 40 jaar, zie de hetze tegen Buikhuizen, waardoor hij zijn baan kwijtraakte en werd bedreigd.
Of ik net zo bevooroordeeld ben als de media is een andere discussie, maar feit is dat ik 0% invloed heb op dit soort hetzes; en de media 100%.

En wat de boerenbedrijven betreft; velen worden gedwongen gesloten, anderen krijgen te maken met beleid dat gericht is op een gebrek aan rechtszekerheid. Boeren weten dat ze over 5 jaar of 10 jaar alsnog gedwongen geslloten kunnen worden, als de regels voor de zoveelste keer veranderd worden. Dat kan de voedselproductie nooit goed doen, lijkt me.

Dandruff | 23-02-23 | 08:26
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me betrekkelijk veilig om te stellen dat D66 een van de meest polariserende partijen is. Of je bent fan of je kotst ze uit.
Het grappige is dat ook Rutte D66, nou ja de partijleider van D66, slecht trekt. www.geenstijl.nl/5169027/het-kan-over...
Een van de zeldzame momenten dat ik het weer eens ben met Rutte.

Verder is het ronduit hilarisch -en typerend- dat GL alles is wat het zegt te bestrijden. Een partij met fascistische trekken en geweld-fantasieën. Kriebel in de onderbuik daar en een vochtig spleetje of een hard plassertje daardoor.

ratelaar | 23-02-23 | 06:19 | 1

Van Mierlo draait zich om in z’n graf, de verreweg meest vreselijke partij van NL. Zum kotsen.

Mr Moore | 23-02-23 | 06:22

Minister Kaag is zondagmiddag door een groep van circa 20 boeren en complotdenkers opgewacht bij Herberg De Pol in het Overijsselse Diepenheim waar ze kwam spreken (Bron: AD).

Moest het even terugzoeken, want volg het nieuws over opportunistische Wereldverbeteraars maar marginaal. Feitelijk moet je dit soort kwesties altijd omdraaien: ‘wat maakt het dat Vicepremier mevr. Kaag (D66) met haar hele entourage van campagne strategen, spindocters en beveiligings adviseurs totaal verrast wordt door boze local’s welke als statement ook nog fakkels bij zich hebben, dit op een locatie waar de landelijke pers aanwezig is en dit vlak voor de verkiezingen?’

Laten we de kansen eens inschatten: 1) faal v.d. campagne strategen? Lage kans. 2) faal v.d. spindocters? Lage kans. 3) faal v.d. beveligings adviseurs? Geef ik ook ’n lage kans en zo toch dan moeten ze de laan uit wegens incompetentie. Immers, je neemt geen enkel risico met hogere stukken op het speelbord. Ja of ja? Lagere kans enerzijds geeft hogere kans anderzijds. Graag verneem ik van de beveiliging of ze deze entourage wel of niet vooraf wisten, ja of nee. Het zal nl. duidelijkheid scheppen in deze Twentse Mississippi kwestie, met als slachtoffer in de hoofdrol de op verlies staande D66.

Unsinkable-Sam | 23-02-23 | 03:51

“ het is iN dEzE tIjDeN oprecht een beetje dapper om tussen boze, gedupeerde burgers te gaan staan”

Eens.

En ik denk dat het sterk van de persoon afhankelijk is of je een groep onbekende mensen met fakkels intimiderend vindt of niet. Als ik Kaag haar reactie terugzag in dat programma hierop, dan werd dat “intimiderend” meer in d’r mond gelegd, dan dat ze het zelf echt intimiderend vond. Verklaart ook waarom ze er gewoon op af stapte.

“…zagen we zowel bij de NPO als bij RTL de lijmtafels nóg eens over de onmacht van de onderlaag heen kotsen.”

Objectieve verslaglegging kunnen we overwegend niet meer verlangen of verwachten van gevestigde media. Dat is een pijnlijke realiteit die goede duiding over het reilen en zeilen van de zittende macht moeilijk zo niet onmogelijk maakt.

GizzleMolby | 23-02-23 | 02:12

Over die opmerking die Kaag plaatste over de KKK had ik ook zitten nadenken.

Waarom haalde Kaag de KKK erbij? Is Kaag zwart? Is Kaag joods?

Heeft mevrouw Kaag doelbewust de KKK er met de haren bijgetrokken om dit als een ‘rechtsextreem’ protest te kunnen framen?

Misschien bewust of onbewust omdat er onder sommige boeren werd/wordt geroepen dat de regering het land van de boeren wil gebruiken om asielzoekers te huisvesten?

In de ogen van sommige ‘linkse’ fossielen (over ‘Middeleeuws’ gesproken) is alles wat riekt naar kritiek op massa-immigratie (van asielzoekers) namelijk ‘extreem-rechts’.

Bekijk Kaags c.v. eens. Deze mevrouw heeft het grootste deel van haar volwassen leven in het buitenland gewoond. Alleen in haar jongere jaren woonde zij langdurig in Nederland. Dat is juist de bekrompen periode waarin men de multiculturele samenleving bijna al heilig beschouwde (met de PvdA als vaandeldrager) en kritiek daarop - en kritiek op asiel werd/wordt als dusdanig beschouwd - niet accepteerde; je was dan een soort fascist.

In dat klimaat groeide zij dus op, een klimaat waar het ‘normaal’ was om mensen die kritisch waren op die multiculturele samenleving en asiel automatisch als fascist te bestempelen, en te beschouwen.

Fortuyn, en de maatschappelijke ontwikkelingen na diens dood heeft zij nooit echt bewust meegemaakt; te druk bezig met haar internationale carrière.

Deze mevrouw leeft gewoon nog in dat verre verleden, in de gedachte van de multiculturele heilstaat van ooit (= nooit dus, want dat is altijd een ‘linkse’ utopie geweest - ten koste overigens van hun kiesvee - ). Een verleden waarin dat automatisme van dat fascisme-roepen ingebakken zit.

Snapt mevrouw Kaag eigenlijk wel ene bal van de hedendaagse Nederlandse samenleving? Heeft zij in haar tientallen jaren afwezigheid uit Nederland het gevoel met de Nederlandse samenleving volledig verloren (voor zover ze dat ooit heeft gehad)? Is zij dan eigenlijk wel geschikt om goed als Nederlands volksvertegenwoordiger als lijsttrekker te kunnen fungeren?

Wanneer je deze demonstranten met de KKK gaat zitten vergelijken, dan wek je de schijn op dat je of op een onfrisse wijze alles als ‘rechts-extreem wil framen (en aangezien Sjoerd in je team zit is die schijn niet denkbeeldig) of je snapt simpelweg geen ene bal (meer) van de hedendaagse Nederlandse samenleving vanuit je ‘VN-bubble-wolk’ en je multicultureel-(Nederland-Gids)land-van-Ooit denken.

Misschien is ‘functie elders’ niet zo’n slecht idee. En aangezien een hoge positie ergens in een grote internationale organisatie sowieso haar werkelijke ambitie is, kan deze mevrouw zich - omwille van landsbelang - maar beter naar het buitenland laten promoveren.

Kompromat | 23-02-23 | 01:30 | 1

Mooie samenvatting, Kompromat.
Mag ik nog iets toevoegen?
Kaag speelt in NL de progressieve dame, maar is gehuwd met een religieus conservatieve man.
Religieus conservatieve mannen kun je onder ouderwets rechts-conservatief scharen.
Ben wel eens benieuwd naar hoe het er thuis aan toe gaat.
Man vindt de ambities van vrouw waarschijnlijk fantastisch, sinds hij bij Fatah geen kudt meer voorstelt.
Dat lijkt progressief, maar dorp in z’n hart…

Ruimedenker | 23-02-23 | 01:44

Strijden, beleid uitstippelen, voor wat jij denkt dat het voor de goede zaak is.
Zo heeft Wilders z’n overtuiging en zo heeft Kaag66 haar overtuiging.
Zij vinden dat Wilders moslims beledigt, zo beledigt Kaag66 de boeren.
Kaag & Co hebben volledig schijt aan boeren, boeren bedrijven die generaties lang hun vak uitoefenen.
Koud en kill, keihard saneren.
Ja, dat doet wat met boeren, dat begrijpen ze niet bij D66.
Islam kritisch, boer kritisch, ja dat raakt mensen, maar ik zie verder weinig verschil tussen de manier van raken.
Met dat verschil, dat Kaag een gesprek kan voeren en Wilders voor z’n leven moet vrezen.

Ruimedenker | 23-02-23 | 01:26

Hoeveel taarten, hoeveel uitwerpselen kreeg Kaag al in het gezicht?
Hoeveel fysieke aanvallen? Hoeveel serieuze doodsbedreigingen?
Ze claimt op nietbestaande gronden politiek slachtofferschap.
Een laffe PR-act over het graf van een ander. Trap er niet in.

funda | 23-02-23 | 01:21 | 1

Iedereen die ooit gestalkt werd weet dat intimidatie niet alleen de vorm van fysiek geweld heeft. Anonieme telefoontjes, kaartjes door de brievenbus met scheldpartijen, persoonlijke ontmoetingen met boze burgers. Anonieme dreigementen op Twitter. Je hebt vrij gemakkelijk praten als je dit niet vrijwel dagelijks ervaart.

Beste_Landgenoten | 23-02-23 | 07:55

Wat je verder ook vindt van de fakkelactie, dom, boers, lomp, of wat dan ook, Kaag voelde zich dusdanig op haar gemak dat ze een gesprek wel aandurfde.
Blijkbaar ging er zo goed als géén dreiging uit van de fakkeldragers, anders was ze er als een haas vandoor gegaan.
Mijn mening over de stijl van protesteren doet er niet toe, Kaag en beveiling hebben een inschatting gemaakt.
Van een reële dreiging was dus duidelijk geen sprake.
Helemaal een met maatje Nuuk ver naar beneden, Nuuk | 22-02-23 | 20:49 |
Heel sneu van Kaag dat ze later in de slachtofferrol kroop.
Zieltjes winnen.
Wat ik al eerder aangaf, is dat de actie in die zin mislukt is, want mensen voelen ineens sympathie voor Kaag, want zielig.
Ligt natúúrlijk niet aan haar.
Maar wat Nuuk ook zegt, aan Wilders ligt het wél, hij vraagt erom…
Totaal geen empathie voor Wilders aan de kant van Kaag66.
Selectieve verontwaardiging is een naar ding.

Ruimedenker | 23-02-23 | 00:47 | 1

Weg van de inhoud en stemmen vergaren met opgeblazen randzaken

J.Dokstijl | 23-02-23 | 00:53

Waar koop je nou zo'n lekkere Fakkel... en wat mot dat koste..?

grapjasz | 23-02-23 | 00:40

Ach Kaag is als het oude joodse mopje. Berlijn 1939 in de dierentuin breekt een leeuw los. 1 man pakt een stuk hout en slaat die leeuw terug in zijn kooi. Alle mensen juichen en applaudisseren interview met een krant. De man vertelt mijn naam is Samuel Cohen kapper. Kop in de krant volgende dag. Agressieve Jood slaat weerloze leeuw.

dedwarsligger | 23-02-23 | 00:36

Dat noem ik geen fakkels hoor. Mevrouw Kaag komt schijnbaar nooit verder dan Amsterdam maar dit is echt niks.

Omebert | 23-02-23 | 00:35 | 1

Fakkels zijn pas fakkels als het halve paasvuren zijn, en die zijn al stumperig klein vergeleken met vroeger.

Zolang er gebruik gemaakt wordt van de intratuin tuinfakkels met beschermring, is er geen sprake van intimidatie. Een doek gedrenkt in verdikte peut om een nog goed natte verse wilgentak gewikkeld, getuigd van motivatie tot een heksenfik. Een fakkel zoals in de video is een slap commercieel sfeermakertje. De ecologisch verantwoorde biobijenwas tuinfakkel is slechts een poging tot charmerend ontdooien van een ijskoud hart.

Reagiertank | 23-02-23 | 00:45

Voelde me een tijdje terug ook precies zo bedreigd. Akelige stilte, hoop volk om me heen met kaarsen en fakkels. Maar was uiteindelijk wel een mooi gebaar, zo'n stille tocht.

Reagiertank | 23-02-23 | 00:33

Mooie laatste zin van Rossem. Helaas is er maar ėėn iemand die de waarheid kent en dat is Borsato.

TanteJuut | 23-02-23 | 00:27

Vergeet mijn tip over het elektrische waxinelichtje. Volgende keer beter allemaal een bezem meenemen. Niet per se alleen voor het heksen thema maar ook omdat nieuwe bezems schoonvegen.

Mokum Kosher | 23-02-23 | 00:25

Wat is waar? Geen idee en wellicht ook een onmogelijke vraag in algemene zin. In mijn omgeving (maar dat zegt wellicht wat meer over mij) herken ik vooral het onbegrip over het kabinetsbeleid, de onmacht en woede. Als ik dan zie en hoor hoe Tjeerd de Groot zich hautain uitlaat over dossiers die vele gezinnen diep raken, dan herken ik die woede direct. Als ik dan ook Kaag hoor in oreren over landsbelang dan heb ik al helemaal de broek op mijn knieen. Als dan vervolgens Jan Paternotte nog even op het podium komt met zijn oorlogs hitserij, dan breekt helemaal mijn klomp. Wat hebben wij burgers gedaan, zodat wij deze regering verdienen?

klaverboerdenham | 23-02-23 | 00:25 | 5

@klaverboerdenham | 23-02-23 | 00:32: dat is dan ook het verkiezingsprogramma, dat is voor de verkiezingen. Zit tenslotte in de naam. Wat ze er na doorvoeren is nog onduidelijk.

Reagiertank | 23-02-23 | 00:37

Houd toch op met dat gejammer. Er zijn regels voor bedrijven, alle bedrijven in dit land qua uitstoot van afval op basis van milieuregelgeving. Het boerenbedrijf is daarvan niet uitgezonderd. Hoewel, tot nog toe wel, maar daar worden nu ook de teugels aangehaald wegens een acuut probleem met teveel ammoniak. Dat kan je dan weer ontkennen, maar feit blijft dat ook boeren normale burgers zijn en ondernemers met regels en beperkingen.

Beste_Landgenoten | 23-02-23 | 08:07
▼ 2 antwoorden verborgen

"De Diepenheimers, [...], worden via de NOS door Kaag met de KKK vergeleken".

Nou weet ik niet of Kaag dit beseft maar haar vergelijking kan als een boomerang keren.
Want we hebben inmiddels de combo Klaver-Kuiken die zich, gezien hun toegenomen populariteit graag presenteren als de Nederlandse K2: de Linkse Samenwerking die al zo lang gewenst werd en die zij samen vooruit gaan helpen. *
Mocht Kaag er een been in zien dan zal ze zich hier bij aansluiten. Ben er op voorhand sceptisch over dat we dan de Nederlandse K3 te pakken hebben.

* (Na die aangekondigde Morele Beraadslaging in Pakhuis De Zwijger maak Kuiken alweer terugtrekkende bewegingen maar da's voor de bühne)

LD69 | 23-02-23 | 00:15

Ook zonder fakkels zou het zijn bestempeld als bedreigend en intimiderend. Puur en alleen al omdat je de toekomstige premier (in haar dromen) nu eenmaal niet met hosanna ontvangt.

SailingDuck | 23-02-23 | 00:13

Dat de NOS zich telkenmale laat gebruiken. Nu dan weer door weer te geven dat madame het op de Ku Klux Klan vond lijken - die arme geframede mensen daar - en daar vervolgens helemaal geen commentaar op heeft, laat staan dat ze ook maar de moeite nemen om precies en nauwgezet te analyseren wat daar daadwerkelijk gebeurde, zegt weer werkelijk alles over die in zichzelf gekeerde apathische redactie van die NOS. Wat een triest inactief niveau weer. Gevalletje "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt"?

Jan, Leiden | 23-02-23 | 00:10 | 1

"Wiens brood men eet, diens woord men spreekt"?
Dat dus: NPO66 hoeft geen financiële beperkingen te vrezen zolang D66 deel uit maakt van het kabinet.

LD69 | 23-02-23 | 02:22

Fophef. Iedere heaumeau weet dat je een emmer water over een heks moet gooien!
Enfin, vrouw Kaag gaat een beetje kletsen met wat mensen met een fakkel, gaan we daar heeeeel moeilijk over doen. Want fakkels, en je weet wel van die éne fakkel …
DAT is dus framing.

Analia von Solmsch | 23-02-23 | 00:09

Wel leuk geprobeerd van Jeroen.... dat zie ik nou die slijmbal van Buitenhof.."Twan Dinges" nooit doen..

grapjasz | 23-02-23 | 00:09

Fakkels overdag gebruiken is dom, want het is licht en heb je ze niet nodig. In het donker zijn ze wel functioneel. En is natuurlijk sneu dat Kaag zich zo moet verlagen tot deze slachtofferrol. En waar iedereen vecht om met Wilders of Caroline een selfie te maken doet werkelijk NIEMAND dat met Kaag. Dat zegt iets over de onmetelijke impopulariteit van Kaag. Ze heeft het niet en ze zal het nooit krijgen. Ze is de vleesgeworden Dédain66.

Colin.Fart | 22-02-23 | 23:37 | 2

Ik heb nog nooit een selfie met een bekende Nederlander gemaakt, het zegt toch ook wel iets over het soort kiezers dat zo nodig met een bepaalde politicus op de foto moet.

Après toi | 22-02-23 | 23:51

Jij zou geen foto met Kaag willen, maar er zijn er die dat doen. Het bestaat. En dat "iedereen vecht" om een foto met Wilders zegt meer over jezelf denk ik.

Beste_Landgenoten | 23-02-23 | 08:13

"Nee, het is zoals gezegd niet slim om fakkels naar een demonstratie te dragen. Maar GroenLinks en D66 en de retoriek achter hun ideologische overtuigingen klinken als grotere bedreigingen dan Boerin Clara met den Brandende Kaars."

Dit ook!
De ideologische bedreiging van Groenlinks en D66?
Man man man.
Het glijdt af, dit.

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 23:28 | 9

D66 is (volgens mij) bij uitstek een partij van beroeps politici, mensen die nog nooit een poot hebben utigestoken in de samenleving behalve het opslurpen van subsidies en leerstoelen. Het plebs... Dit verklaart in mijn beeld waarom ze dit burgervreemde beleid voeren, gesterkt door niet democratische krachten.

klaverboerdenham | 23-02-23 | 00:31

@Après toi | 23-02-23 | 00:22: aperte nonsens. Moet jij eens zien wat er gebeurt met de verdiencapaciteit van Nederland wanneer de agrarische sector wordt gehalveerd, met goedkeuring van de vvd overigens. Wat de oorlog in Oekraïne aantoont is het belang van het hebben van een eigen landbouw/maakindustrie. Vvd en d66 lopen weer eens achter de feiten aan. Op naar de volgende crises onder leiding van Sigrid en Mark.

therealbraindump | 23-02-23 | 08:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Uitstekende diagnose van wat er werklijk gebeurde.
En de zin 'Kaag lijkt hun gemoed een beetje weg te willen wuiven, omdat het gevoel van de gedupeerden niet strookt met haar (politieke) realiteit.' omschrijft precies hoe er door D66 en een groot deel van politiek Den Haag tegen aan gekeken wordt.

In de provincie wordt men geconfronteerd met vervelende feiten, gedicteerd vanuit Den Haag en men reageert daar tegen. Met vragen en argumenten. Vervolgens vertaalt de beroepspoliticus dat als een 'provinciaal gevoel' en en passant met: het is niet mijn gevoel. Dus rot maar lekker op met je bezwaren.

Kaag gaat vervolgens nog een stap verder: ze laat geen enkele kans voorbij gaan om de gebeurtenissen om te buigen in de door haar gewenste beeldvorming. Toppie gedaan NOS !

LD69 | 22-02-23 | 23:22

Ik heb echt nog nooit iemand gezien die zich bedreigd voelt en met de armen op de rug gaat staan praten. Wel bij mensen die de baas zijn en lopen pronken dat ze beter zijn dan de rest .

pegaje | 22-02-23 | 23:14

Bij Pim moesten we ook maar lachen om de taarten in zijn gezicht. Zelfs als t uitwerpselen waren.
Achteraf moeten we toxh echt glashelder zien dat als we iemand genoeg demoniseren er altijd wel een gek een missie ruikt.
Wat dat betreft snap.ik heel goed dat Kaag niet meer om ieder grappig bedoelde lompe actie kan lachen. De tiende keer fakkelen kan het ineens wel platbranden worden.
Overigens heb ik 0 sympathie voor Kaag maar dat zou niet uit moeten maken voor haar mogelijkheden haar mening te verkondigen

Shoarmamasutra | 22-02-23 | 23:10 | 1

Precies, dit.

Après toi | 23-02-23 | 00:00

“Da’s te gemakkelijk” (lijfspreuk minister Kaag)

Tiscali-2 | 22-02-23 | 23:06

Naar wie gaat dat "geoorloofde geweld" dan?
De burger?
Schuld aan alles tenslotte, die burger.

Burger, de radicalen zijn het zàt met jou.
En dat jij tot enkele jaren terug niet wist, niet verteld werd, niet achter kon komen hoe erg het met natuurvernieling en vervuiling gesteld was - zelfs David Attenborough zei het niet door te hebben gehad - ontslaat jou als Westerse verwende burger niet van jouw persoonlijke stukje collectieve schuld.

De globale noorderling is in alles fout. De Groenlinkser zal niet willen horen hoe bijvoorbeeld Noord-Afrika met hun geitenkuddes de bodem tot woestijn hebben afgegraasd, of dat de grote kinderscharen daar voor strijd en opstand zorgt.
Nee, jij burger hebt iéts, zij daar niéts en dus heb je schuld. Jij vervuilt en het is in Noord-Afrika woestijn omdat Carter dit en de Sjah dat en Israël zo en Sadat zo en daarna Prins Claus hier en Frankrijk daar. Dat geklets gaat echt zo. Jawel, echt zo.
En daarom ben jij fout en mogen de slachtoffers van jouw levensstijl hier komen halen wat jij via Claus, de Sjah enz. van de stakkerts hebt ontnomen.

Zodra die globale zuiderlingen daar lucht van gaan krijgen is de strijd van Bij1 tegen de globale noorderling een lachertje.

Zoals bij de strijd tegen Zwarte. Piet staat het blanke grachtengordeltyp weer voorop.

zeurmachine | 22-02-23 | 23:05

Miljoenen kiezers worden uitsluitend getrakteerd op het nieuws van de staatsomroepen (radio en tv), en RTL4. Daarnaast lezen zij NRC, Trouw, AD of VK. Deze mensen stemmen allemaal VVD66. Het vormt samen met PvdA CDA CU Volt GL een kleine meerderheid helaas. Dit blijft nog jaren zo.

Tiscali-2 | 22-02-23 | 22:55 | 1

Nou het medium TV begint behoorlijk aan kracht te verliezen gelukkig en ook de dode bomen verliezen marktaandeel. Waarom denkt je dat ze zo ageren tegen social media?

Zapata10 | 22-02-23 | 23:04

Wát een goed stuk. Typisch geenstijl. Dít is bestaansrecht pur sang.

Dank & hear hear.

Zomaarwat | 22-02-23 | 22:54

Maar waarom überhaupt een hond?

Shoarmamasutra | 22-02-23 | 23:03

@Shoarmamasutra | 22-02-23 | 23:03: Waarom niet? Als je de hond toch moet uitlaten en je loopt even langs die demonstratie en blijft even kijken, dat kan wel gebeuren. Maar ook als je als principe hebt dat je hond overal mee naartoe gaat sta je daar dus met je hond.

Verbandmeester | 23-02-23 | 07:41

D66 geafficheerd als de partij voor de hoger opgeleiden , de liberaal intellectueel . Tsja en dan schuurt het wel eens met de arbeiders en praktisch geschoolden diep in de provincie waarvan de beslissingen in Den Haag vergaande consequenties hebben voor hun inkomens en bestaansrecht

HetOorAakel | 22-02-23 | 22:41 | 9

Ga je radicaliseren BL? Je laat je steeds agressiever uit over je mede landgenoten!

Nico1000 | 22-02-23 | 23:47

Proost!!!!

Nico1000 | 23-02-23 | 00:22
▼ 6 antwoorden verborgen

De fakkel wordt in Nederland als symbool voor de vrijheid gebruikt.

De fakkel staat dan ook in het logo van de 4 en 5 mei vieringen.

Ik ben benieuwd hoe ze dat dit jaar dan gaan invullen zonder politici of andere mensen voor het hoofd te stoten.

KlazienuutZalk | 22-02-23 | 22:28

"Nederland is inderdaad geen gaaf land voor de mensen die het vuile werk opknappen. Zo er een hetze is, richt die zich tegen hen, met de technocratische Sigoïden als aanstichters."

Dit beeld. Alsof D66 speciaal tegen "de onderkant" iets zou hebben? Geen idee waaruit dat blijkt. Misschien uit het bieden van extra kansen voor kansloze jeugd, door beter onderwijs te faciliteren, om iedereen met een gelijkwaardige kans de samenleving in te kunnen sturen. Misschien door de vrijheid en gelijkheid van burgers ongeacht opleiding, afkomst of geaardheid na te streven? Of door te willen zorgen voor een beter gezondheidszorg. Rechtsbescherming dan.

Allemaal natuurlijk punten die de "onderkant" in het vizier heeft. Ik weet niet waar die misplaatste pathetiek steeds vandaan komt, dat opkomen voor die "harde werkers" die natuurlijk de kern vormen van het echte Nederland, maar het heeft helemaal niets uit te staan met de politieke standpunten van degenen die hier weer neerbuigend en met voldoende dedain worden aangeduid als "Sigoiden".

Over dedain gesproken.

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 22:27 | 12

@Zapata10 | 22-02-23 | 22:45:
"Dat zijn allemaal zaken waar de wat beter gesitueerde Nederlander niet zoveel last van heeft."

En wat zou dat? Wil je communisme? Iedereen evenveel? Mag, maar het werkte niet erg goed. Dus inderdaad, beter gesitueerden hebben minder last van hoge kosten. Dat is natuurlijk heel oneerlijk maar Zapata, we hebben hier een progressief belastingstelsel. Dat houdt in dat als je meer verdient je meer betaalt aan de publieke zaak en zelfs zo, dat je veel meer betaalt ook nog wegens de belastingvrije voet.

De onderkant dus, die betaalt vrijwel niet mee aan die publieke uitgaven, die worden namelijk gedragen door de beter verdienenden.

Sta je daar wel eens bij stil?

Dat al die zeurende, klagende mensen, die subsidies kunnen incasseren, toeslagen ontvangen, vrijwel geen belasting betalen ook nog behalve BTW, vrijwel niets bijdragen maar wel evenveel profiteren?

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 23:43

Jaloers BL, mijns inziens is het beter om de lonen te verhogen en de subsidies af te schaffen.
En zoals al eerder aangegeven ook de minder bedeelden betalen hun portie aan belastingen.
Voor het overige iedereen heeft last van D66 zelfs de wetgevende macht, de tweede kamer, schofferen ze bij monde van van Huffelen.

Nico1000 | 22-02-23 | 23:52

@Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 23:43:
Dat die mensen meer geld krijgen wil niet zeggen dat ze beter verdienen.
Vergelijk bijvoorbeeld een Amsterdamse wethouder met een Amsterdamse vuilnisman. De eerste krijgt veel meer (wacht)geld terwijl de tweede zoveel meer verdiend te krijgen.

LD69 | 23-02-23 | 00:35
▼ 9 antwoorden verborgen

Ieder weldenkend mens heeft door dat Kaag de meest foute persoon voor haar functie is. Ze heeft als MinFin werkelijk niets constructiefs bereikt.
Als VicePrem zijn haar bindende adviezen richting Rutte blind gevolgd, met alle ellende en wanorde die we nu met misplaatste verbijstering gadeslaan.
De stikstof ellende die ze over de agrarische sector uitstort, mensen en bedrijven kapot en zelfs tot zelfmoord gedreven.
En maar blind doorgaan op de morele koers...
Hoezo hoeft een politicus zich niet te verantwoorden voor fouten die gemaakt zijn ?
Ik heb begrip voor de wanhoop van genoemde groepen getroffenen.
En ik weet welk vakje ik ga kleuren over een paar weken.
Mocht dat niet helpen, sta ik naast die mensen stenen te gooien op het vervangende binnenhof.
Hek van de dam. Het moet nu klaar zijn.

MagnificentRon | 22-02-23 | 22:26 | 1

Beter kun je zeggen: blind doorgaan op immorele koers,narcisme ten top.
Net als hugo tijdens de corona crissis,politieke doelen waren belangrijker dan de slachtoffers.

Coolcalmcollected | 22-02-23 | 22:39

Kaag is een typisch voorbeeld van iemand die lijdt aan de ziekte die de Yanks "foot in mouth disease" noemen. Elke keer als Kaag in het openbaar de plopkap onder de snuffert krijgt, vergaloppeerd het mens zich op tragische wijze en gaat het imago-technisch weer een tandje richting tragisch.

Dit komt electoraal niet meer goed. Er is in de afgelopen paar jaar teveel gebeurt rond deze mevrouw (of rond D66) en elke keer blijft er weer iets hangen. Tuurlijk zijn er die-hard D66 fanboys &-Girls die de grond aanbidden waarop de Marie-Antoinette van deze partij zich verplaatst maar een zetelmagneet die de BV Nederland tot ongekend grote hoogtes gaat brengen? Nee.

Grijskijkert | 22-02-23 | 22:25 | 1

De totale incompetentie springt eruit als el quack ten tonele verschijnt,echter ze zal elke situatie misbruiken om beter te voorschijn te komen met haar sjoerdsma’s cum suis.

Coolcalmcollected | 22-02-23 | 22:34

Wie niet intuïtief meteen een hekel heeft aan deze vrouw is wel af ja. Wie niet meteen een hekel heeft aan Nederlandse msn na een paar weken idem dito. Wat n volstrekt kudtklimaat in nl inmiddels en dan praat ik niet over t weer.

boreaal | 22-02-23 | 22:17 | 2

Misschien eens verhuizen naar een ander land? Doet sommige mensen heel goed.

Après toi | 22-02-23 | 22:37

@Après toi | 22-02-23 | 22:37: Dat klinkt net als de gemiddelde redneck. You don't like it here? Move away then, commie!

Reagiertank | 23-02-23 | 00:31

Kaag had dit op geen enkele manier goed kunnen doen. Als ze was doorgelopen had ze het bekende "hautain" verwijt gekregen, dan had ze geen oog en oor gehad voor deze "demonstranten". Nu ze is gaan praten, was het ook weer niet goed want nu "buitte ze het uit" door expres deze arme bezorgde burgers zichzelf te laten wegzetten als de bijzondere sukkels die het waren.

Gestoorde wappies, nog net zonder geel hesje, ook niet afkomstig uit Diepenheim overigens maar speciaal opgetrommeld door een hetzerige organisatie. Dat mag ook allemaal, het stond ze vrij en dat blijkt. Maar ga Kaag nou niet verwijten dat deze mensen zichzelf zo te kakken hebben gezet en dat ze daar voordeel uit haalt.

Mensen die zeggen "De groeten van Max", uiteraard refererend aan de malloot voor haar deur, dan weet je toch precies waar deze lui op uit waren? "Het is de WEF agenda die hier wordt uitgerold!". Waar Kaag dan maar zinvol op moest reageren! Het was een poging om toch iets van contact te leggen, ook te laten zien dat ze niet bang was en wie weet haar kans op een mediamoment. Maar wie zaait zal oogsten, dus dat dit in Kaags voordeel werkt kan je haar niet verwijten. En zelf gegraven valkuil.

Hoewel sommigen dus wel probeerden Kaag dit aan te wrijven. Ook hier las ik dat Kaag het zou hebben opgezet, zelf georganiseerd. Dat is complotdenken in 5-D, daar kan Willem Engel nog een puntje aan zuigen,

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 22:14 | 25

@Grijskijkert | 22-02-23 | 23:20: Nou ken ik ook wel wat GL-stemmers en PvdA-stemmers en D66-stemmers en die zijn toch wel te spreken over La Kaag. Vergis je niet in haar populareit.

Après toi | 22-02-23 | 23:53

@Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 22:46:
Je argumenten worden éen voor éen weerlegd dus je begint gewoon een ander onderwerp ? Retorisch wel slim maar inhoudelijk zwak.

LD69 | 23-02-23 | 00:10
▼ 22 antwoorden verborgen

Nu ik er over nadenk kan ik me de ophef over dit incident best indenken... Als mensen tegenwoordig al door een tegendraadse (rechtse) mening van de leg raken, dan is een tuinkaars echt een paar grenzen te ver...

Muxje | 22-02-23 | 22:02 | 4

@funda | 22-02-23 | 22:05: Zet een kaars voor je raam vannacht, zodat men weet, dat je Kaag opwacht.

Usumani | 22-02-23 | 22:22

Daar gaat het niet om: je bent toch wel erg onnozel en slecht opgevoed als je dit soort fratsen uithaalt met een politicus.

Après toi | 22-02-23 | 23:55
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen die denkt dat hij of zij vrij is van de strapatsen van Kaag en de rest.
Ook jullie kunnen gemist worden als het de coalitie uitkomt.
De boeren, de vissers, wie volgt.
En o ja als je gehecht bent aan je beroep, pech.
Kaag heeft haar antwoord al klaar " daar hebben we toch subsidies voor"
De individuele burger is niets waard, zie de toeslagen ouders, de mensen in Groningen, limburg, de zorg kortom iedereen is een potentieel slachtoffer voor deze coalitie!

Nico1000 | 22-02-23 | 21:56

Kaag kwam naar de brandstapel toe en is sindsdien bewezen geen heks!

Sinterbikske | 22-02-23 | 21:55 | 1

Uh, juist wel toch, want ze heeft het er levend vanaf gebracht.

Kowalski11 | 22-02-23 | 22:00

Ok, een lichtpuntje dan. Een aantal, op 1 hand te tellen, heeft zich wel heel erg laten kennen vanavond. Een lach beurt de mens dan toch weer een beetje op.

DrJaap | 22-02-23 | 21:51

Minister Kaag heeft mijn stem zojuist verdiend! Prachtige vrouw die veel heeft gedaan voor Nederland. Bloed, zweet en tranen door haar dagelijkse optreden om Nederland elke dag beter te maken. D66 verdiend het absoluut! Altijd betrokken met de bevolking, zelfs als ze fakkels gebruiken om hun steun te uiten voor Kaag.

Adriel | 22-02-23 | 21:46 | 6

Hebben IJsman en u dezelfde tekstschrijver? Ik zie hier telkens van die gekunstelde pro-d66 reacties langskomen. Ik verwacht dan steeds een /s tag aan het eind, maar die is nooit aanwezig. Blijkbaar is het serieus bedoeld.

lekgoot | 22-02-23 | 22:15

Bloed, zweet en tranen, was dat geen nummer van een alcoholist die graag zich met 12 a 15 jarige ongebakken kroketten verpooste?

Shoarmamasutra | 22-02-23 | 23:15

LOL, ik ben puur sarcastisch haha.

Adriel | 22-02-23 | 23:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik sla dit topic op in de leeslijst zodat ik het snel bij de hand heb, mijn beste vrienden stemmen namelijk d66 en GroenLinks, kan ik ze mooi om de oren wrijven zo net voor de verkiezingen.

Sinterbikske | 22-02-23 | 21:45 | 2

Sterkte!

JanFTE | 22-02-23 | 21:59

Gezellige vrienden

civilian | 22-02-23 | 22:37

Kaag deed dat eigenlijk heel erg goed om te gaan praten met de demonstranten. Dat is wat je graag ziet van je volksvertegenwoordigers.
Waar vervolgens die KKK invalshoek in ene vandaan komt?
Gewetenloos.
spindoctor die dat de beeld de wereld inslingert heeft geen geweten.

adhd-je | 22-02-23 | 21:44 | 3

Daar worden ze voor opgeleid, zelf zijn ze onschuldig.

funda | 22-02-23 | 21:45

Dat was een mediamomentje, niets meer en niets minder. Ze is daar niet lang blijven hangen omdat praten "onmogelijk was" vanwege geschreeuw en een sirene. Ook dat bleek op de video allemaal wel mee te vallen.

Muxje | 22-02-23 | 21:57

Je hebt praten en praten. Praat je met de ander, om die te begrijpen, of praat je voor jezelf? Kaag (en niet alleen Kaag) doet telkens dat laatste en daar komt ook de boosheid vandaan.

Vandeanderekant | 22-02-23 | 22:13

Het dédain dat Kaag uitstraalt kwam in zijn volle glorie terug in de woorden van Marcel van Roosmalen die op Radio1 die fakkeldragers "het pulp" en "het vulles" noemde, "dom" volk dat in een "bruine bubble" leeft. Meneer trok vergelijkingen tussen hun actie en een "veenbrand", of erger nog "een derde wereldoorlog".
Het domme volk wordt bejubeld als het links stemt, op commando staakt of meeloopt in een demonstratie tegen Het Kwaad maar verguisd als het niet exact aan de leiband wil lopen.

Schoorsteenveger | 22-02-23 | 21:40 | 19

@boreaal | 22-02-23 | 22:03: Neem het @BobDobalina niet persoonlijk kwalijk. Hij verwerkt iedere avond hier wat afwijzingen in het echte leven door tegen wild vreemde op los te provoceren en als er gehapt wordt met een blameshift zijn bait nog een extra kleinering na te geven. Heel veel begrip en liefde helpt!

adhd-je | 22-02-23 | 22:31

@Zapata10 | 22-02-23 | 22:25: Die term, Brahmin Left, kende ik niet, dus even opgezocht op het net. Ik snap wat je bedoelt, maar meten met twee maten is niet alleen voorbehouden aan linkse intellectuelen, of wat daar voor door wil gaan.
Maar het stoort mij altijd bijzonder dat linkse grappenmakers en opiniemakers daar zo buitengewoon goed in zijn.

KeesBruin | 22-02-23 | 22:37

Van Roosmalen is een polemist. Een stokebrand.
Maar beetje overdreven om Kaag dat aan te schrijven. Van Roosmalen zei notabene in dezelfde column niks met Kaag te hebben en D66ers stuk voor stuk idioten te vinden.

Shoarmamasutra | 22-02-23 | 23:41
▼ 16 antwoorden verborgen

Een duidelijke schwalbe, maar erg goed uitgevoerd en uitgemolken.

amateurrr | 22-02-23 | 21:38 | 4

@funda | 22-02-23 | 21:40: Dat laten de Kartelista's, helaas, echt niet gebeuren. Alleen een bewijs van duidelijke opzet van D66 kant zou de ballon kunnen laten ontploffen en dat is onwaarschijnlijk.

Grachus | 22-02-23 | 21:51

@funda | 22-02-23 | 21:55: was het maar waar. Misschien ooit, maar nu nog niet. De propaganda molens draaien nog volop en zolang die draaien, via tv, radio, onderwijs en journalistiek keert het tij niet of heel langzaam.

Vandeanderekant | 22-02-23 | 22:17
▼ 1 antwoord verborgen

Alle consternatie ten spijt, aan het eind van de dag gaat de VVD er gewoon weer met de winst vandoor. En terecht. Het is nog nooit zo goed gegaan met Nederland. Of dat ondanks of dankzij is, dat maakt niet uit, behoud is dan een logische keuze.

FogerRederer | 22-02-23 | 21:38 | 17

Dat komt niet door dit kabinet en Rutte. Economisch gaat het goed omdat Nederlanders een opmerkelijk talent hebben om er iets van te maken in een omgeving van moordende bereaucratie en ontiegelijk veel regels en wetten. Met een professsionele kompetente overheid en regering was het economisch veel beter gegaan en hadden we problemen opgelost en geen nieuwe meer gemaakt.

Blonde Nel | 22-02-23 | 23:02

Nooit zo goed gegaan?? Heb je daar onderzoek naar gedaan zodat je deze bewering met feiten kan staven? Geen land of tuinbouwers in de familie zeker. Of winkeliers in de grensstreek. mensen op zoek naar woonruimte? Totaal onbekend voor je?

dijkbewaker | 22-02-23 | 23:17

Het leden aantal van de vvd is vorig jaar al met 10% gedaald, dus nee dat de vvd nog de grootste in de peilingen is, is meer de verdienste van rutte, maar dat de vvd in 10 jaar tijd van 43 zetels naar 23 zetels gaat is ook de verdienste van rutte, de angst dat rutte na de volgende verkiezingen vertrekt is groot bij mijn voormalige mede leden.

Kruimel | 22-02-23 | 23:18
▼ 14 antwoorden verborgen

Halverwege lezende dacht ik: wie zet hier mijn gedachten op papier? Dat kan er maar één zijn. Hup Bart!

Sinterbikske | 22-02-23 | 21:36 | 3

Sinterbikske | 22-02-23 | 21:36 |

Dan heb jij mijn epistel niet gelezen tegen Roos gisteren , snap ik wel hoor daar niet van. ha.

pegaje | 22-02-23 | 21:41

@pegaje | 22-02-23 | 21:41: Heb helaas geen tijd om alle reacties te lezen. Maar je hebt je toch niet misdragen tegenover een van de dames hier mag ik hopen?

Sinterbikske | 22-02-23 | 22:02

De KKK zit diep in diepenheim.
Ik had een vriendin daar met een brandend kruis.

Bochel | 22-02-23 | 21:33 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kan Kaag beter helemaal niet meer neerdalen tussen het volk, het klikt niet zo tussen haar en gewone mensen en oogt nogal gekunsteld.

Gewoon lekker hautain verder gaan, af en toe een debatje skippen omdat ze er zich te goed voor voelt en verder wat monologen houden zonder ook maar één keer concreet te antwoorden op vragen van kamerleden. Altijd dat abstracte nietszeggende gezwam, zelfs kamerleden zijn haar behoorlijk beu.

Nederland is te klein voor deze grootse dame..

Wattman | 22-02-23 | 21:33 | 3

De Palestijnse gebieden zijn te klein voor deze dame..

Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 21:38

@Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 21:38:

En toch zou ze daar beter passen, hopelijk gaat ze inzien dat bijna heel Nederland haar niet pruimt nu ze haar hebben leren kennen.

Wattman | 22-02-23 | 21:43

Ze is vooral erg goed in het beschrijven van procedures.

Sinterbikske | 22-02-23 | 21:58

Het blijkt allemaal een 66 hoax te zijn? Verdeurie nog aan toe, ze stak qua bedreigingsnivo even Wilders naar de kroon. Dan maar weer de tafel op, Siegfrid.

funda | 22-02-23 | 21:32

Maar ook de hele tijd dat gezeik dat Kaag gedemoniseerd wordt omdat ze vrouw is. Caroline van der Plas is razend populair. Dus dat “vrouw” argument is totale kul.

yeps | 22-02-23 | 21:30 | 2

Het 'vrouw-argument' wordt altijd van stal gehaald als het goed uitkomt, en meestal ten onrechte.

KeesBruin | 22-02-23 | 22:20

Ik begrijp dat " vrouw" tussen aanhalingstekens staat?

Shoarmamasutra | 22-02-23 | 23:42

wel slim uitgekozen. Diepenheim. dat moet je ze toch nageven.

goed stuk trouwens.

Ir. Wilhelmus | 22-02-23 | 21:30

Alle reaguursels in overweging nemende ben ik om. Ik ga D66 stemmen.....
Arme mevrouw Kaag.

Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 21:28 | 3

Ja ik ook. Snik, snotter de snot!

Kowalski11 | 22-02-23 | 21:31

Je moet nooit uit medelijden op iemand stemmen.

Zenzeo | 22-02-23 | 21:32

Je hebt te maken met iemand die elke situatie uitbuit, het is dan ook dom om met die fakkels daar te staan. Tegelijk denk ik dat door de manier waarop Kaag dit uitbuit (en de media) het juist gaat zorgen voor meer agressie. Mensen voelen zich nog meer in de zeik genomen. het is geen D66, P66 Polarisatie 66

oh nee he | 22-02-23 | 21:27

Iedereen kan zélf (in HD!) zien dat deze mensen niet veel kwaads in de zin hadden. Dat Sigrid Kaag er zélf voor kiest om het gesprek aan te gaan met deze mensen kun je wel enigszins moedig noemen, daar haar eigen partij toch wel één van de oorzaken is van de onrust bij deze mensen. Maar! Dat zij dan vervolgens op T.V. weer laat zien hoe ontiegelijk laf ze is door vanaf een veilig afstandje te gaan zitten oreren dat die mensen op de KKK lijken, doet haar 'heroïsche' poging tot dialoog weer volledig teniet. En dan kun je nóg duizend keer over fakkels beginnen, maar dat verandert niets aan de minachting voor het werkende deel van Nederland, dat hier zo schaamteloos geëtaleerd wordt alsof het een deugd zou zijn. Jullie willen het over de toon hebben? Over respect? Is jullie niveau werkelijk zó laag dat jullie nog steeds menen dat jullie daar überhaupt nog iets over mogen zeggen na deze stunt? Met je KKK.

VBO_B_Niveau | 22-02-23 | 21:27 | 4

@Lausig | 22-02-23 | 21:30: Oh ja....
En nu over Wilders en de twitter berichten aan zijn adres....

Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 21:33

@Lausig | 22-02-23 | 21:30: Zie je het verschil tussen een fakkel en een knuppel? Waar in deze fragmenten hoor jij intimidatie? Glijdende schaal, jaja.. Burgers die op hún manier van zich laten horen afschilderen als de KKK. Zeg, hoe extreem en overtrokken wil je het precies hebben van de weldenkende hoogbegaafden in dit gave land dat werkelijk uit z'n voegen barst van het wederzijds respect? Sorry hoor.

VBO_B_Niveau | 22-02-23 | 21:43

Hear hear.

2tribes | 22-02-23 | 23:05
▼ 1 antwoord verborgen

Maakt niet uit voor wiens deur ze staan... je gaat daar niet staan met fakkkels. 'Ja maar, ik doe toch niks...'. Dat is echt een grote drogreden. Je bent verantwoordelijk voor je daden als je iets doet, maar ook als je bewust iets nalaat te doen. Dit is een bewuste actie en dan weet je wat je wil. En dat zijn geen goede bedoelingen, althans geen bedoeling op de wijze die we met z'n allen hebben afgesproken. Niet toestaan. Dit is een glijdende schaal. Al heb je deze en gene niet bovenaan je stemlijst staan. Als het bij haar mag, mag het ook bij jouw persoon van voorkeur. Of op jouw stoep. Realiseer je dat wel. Voor de fakkeldragers... 'get al life' of begin een eigen partij, Dit is NL.

Lausig | 22-02-23 | 21:26 | 9

@Après toi | 22-02-23 | 21:40: Dat is nu de Nieuwe Lijn? Of politici er last van ondervinden of niet?

funda | 22-02-23 | 21:47

@funda | 22-02-23 | 21:47: Je moet politici niet thuis opzoeken. Antifa mag dat niet, Boze Boeren mogen dat niet, wappies zoals Max mogen dat niet.

Après toi | 22-02-23 | 21:56

En Diepenheimers mogen dat niet, die vergat je even.

funda | 22-02-23 | 22:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Kaag polariseert zelf ook, maar doet dit in nette bewoordingen en heeft ontegenzeglijk de media mee net als de mensen van het Moreel Beraad. De mensen met de fakkels strijden ook op een bijzondere ongelukkige manier voor hun zaak. De boeren daarentegen hebben in Kerrolain een bijzonder goede woordvoerder, zo zelfs dat de toch vijandige media er niet om heen kunnen.

thanseeuwen | 22-02-23 | 21:26

De slachtofferrol waarin D66 zich wentelt is walgelijk. Nu weer een stuk over heksifisering in het NRC. Terwijl ze iedereen verrot schelden en voor fascist, wappie, racist en debiel uitmaken wanneer mensen het niet met hun eens zijn. (Schimmelpenninck)
Dag in dag uit mogen ze met hun bakkes nauwelijks kritisch bevraagd samen met coalitie genoten en GL/PvdA aanschuiven bij de talkshows terwijl oppositie nauwelijks wordt uitgenodigd.
Het is heel treurig gesteld met de onafhankelijke media en de democratie in Nederland.

Zapata10 | 22-02-23 | 21:25 | 16

Die 'talkshows' zijn in verkiezingstijd gewoon propagandakanalen voor de gevestigde orde. Buiten verkiezingstijd zijn ze dat trouwens ook, maar in iets mindere mate.

KeesBruin | 22-02-23 | 22:22

@Zapata10 | 22-02-23 | 21:43: Veelzeggend lijstje, zeker als je de momenteel gepeilde zetels er even naast zet. Dan weet je gelijk wiens belangen er in Hilversum worden gediend.

KeesBruin | 22-02-23 | 22:41
▼ 13 antwoorden verborgen

Vlak voor verkiezingen zien we dezelfde toneelstukjes van politieke partijen. Ze willen ineens 'luisteren' naar het volk, beloven dat hun partij e.e.a gaat oplossen et. Dan is er gekozen en vervolgens zie je die politieke 'bobo's niet meer. En de toezeggingen worden uiteraard niet nagekomen.
Dit soort gesprekken met politici hebben totaal geen zin.

Gemeen Mosje | 22-02-23 | 21:25

Je kunt alles zeggen van mevrouw Kaag maar dom is ze niet. Ze had in 1 oogopslag door dat ze niks te vrezen had van deze wat simpele mensen en schakelde heel snel met de gedachte dat deze situatie gouden beelden voor haar op ging leveren. Kwalijk vind ik vooral de hersendode journalisten en programmamakers die zich weer slaafs voor haar PR karretje laten spannen.

HD50 | 22-02-23 | 21:23 | 3

Ja hoor...
Alsof deze lui meteen te vergelijken zijn met IS en whatnot.
Oh jee!! Fakkels!!!
Wat deden ze ermee?
-gooien?
-dingen in de fik steken?
-op x meter afstand een beetje media aandacht vragen?

Gewoon wat droeftoeters die hun ongenoegen proberen te uitten met fakkels.
Aan de andere kant.
Stemmen heeft ook geen nut.

Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 21:27

Jeffrey Pelt : Listen, I'm a politician, which means I'm a cheat and a liar, and when I'm not kissing babies, I'm stealing their lollipops. But it also means I keep my options open.

BASinnic | 22-02-23 | 21:36

Als ze slim was, had ze mensen overgehaald op haar te stemmen.

funda | 22-02-23 | 21:49

"Temeer zolang de media de rode loper blijven uitrollen voor de zittende macht, zonder zich te bekommeren wie er door het beleid onder de voet gelopen worden. "

Weet niet onder welke steen VR heeft gelegen de laatste jaren maar de "bezorgde burger" is al heel lang de hoogste instantie voor al je moeilijke vragen in medialand. Weet je hebt even niet, dan nodig je wat gewone mensen uit in de studio, of vraag je wat mensen op straat, liefst authentiek Oud Hollands, of ze hun licht willen laten schijnen over een netelige kwestie.

De zittende macht wordt daarnaast ook nog eens aan alle kanten bevraagd terwijl er steevast ruim baan is voor iedere hersenscheet van Baudet of Wilders. Dus geen idee waar VR zijn wereldbeeld vandaan heeft, maar het kan Nederland niet zijn.

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 21:22 | 16

@Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 21:48: Onlangs nog een topic op Nu punt nl, over waarom ze negatief nieuws minder vaak brengen. Welterusten meneer de Landgenoot. Het zijn wel steeds degenen die met onwelgevallige feiten komen waar u zich jammergenoeg steeds aan ergert, terwijl u ook zou kunnen proberen de feiten te weerleggen. En dan weet u wel over wie ik het heb.

Sinterbikske | 22-02-23 | 22:08

@Après toi | 22-02-23 | 21:44: Het was al lang duidelijk dat u in een sprookje leeft.

president osama | 22-02-23 | 22:19

@president osama | 22-02-23 | 22:19: Je bedoelt dat ik mijn zaakjes prima heb geregeld.

Après toi | 22-02-23 | 22:41
▼ 13 antwoorden verborgen

D66 gaat uit die paar domme fakkels politiek munt proberen te slaan. Kaag als de vermoorde onschuld. Tot dusver is mevrouw Kaag nog geen haar gekrenkt, er is haar geen stronttaart in het gelaat geduwd, of wat dan ook.
Maar de media blazen het gigantisch op, alsof Kaag al zowat afgevoerd is naar het KZ, door de PVV'ers of aanverwante geesten.
Allemaal met het oog op de verkiezingen. D66 staat in de peilingen op een halvering, daar moet aan gewerkt worden, en dat doen ze in Hilversum maar wat graag voor hun vriendjes bij D66, GL en PvdA.

KeesBruin | 22-02-23 | 21:20 | 3

Er is niets 'doms' aan die fakkels.

funda | 22-02-23 | 21:50

@funda | 22-02-23 | 21:50: Ach, ze hadden ze beter achterwege kunnen laten, want je kon er vergif op innemen, dat Hilversum ze gelijk als nazi's zou gaan framen. Je legt met die fakkels toch echt wel de bal voor open doel neer.

KeesBruin | 22-02-23 | 21:55

@KeesBruin | 22-02-23 | 21:55: Misschien is dat maar beter ook. Het kleur bekennen van Kaag en professionele medeslachtoffers is nieuwswaardiger dan de burgers die ze aan de bedelstaf brengen.
Duidelijkheid is altijd goed.

funda | 22-02-23 | 22:09

Sigrid Kaag zit een beetje in Libanon met Hesbollah, Fattah en Hamas te overleggen terwijl ze tegelijkertijd Asad in Syrië wist te overtuigen om geen chemische wapens tegen z'n eigen mensen in te zetten toen Dröge en Van Drimmelen (adviesbureau dat het D'66 beleid bepaalt) kwamen vragen of zij de nieuwe premier van Nederland zou willen worden.
Dat wilde ze wel, en toen belande ze in dit kleuterklasje tussen de ruziënde kleuters, incompetente kleuterleidsters en andere problemen beneden haar waardigheid.

Osdorpertje | 22-02-23 | 21:17

Hoe je het gedrag van deze fakkeldragende debielen kan bagatelliseren, is voor mij volstrekt onbegrijpelijk. Het doet er helemaal niet toe hoe bedreigend het is. Het is een poging te intimideren, er wordt zelfs geroepen over ‘Max’. Dat Kaag daar mee om weet te gaan, is haar te prijzen, maar doet niets af aan dat wat er gebeurt.
Hoe de gebeurtenis vervolgens wordt uitgemolken, ook hier, is weer een heel ander verhaal.

Komjehiervaker | 22-02-23 | 21:17 | 4

@Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 21:32: Knap hoe je bij die zin uitkomt zonder te hebben begrepen wat ik in de zinnen daarvoor schreef.

Komjehiervaker | 22-02-23 | 21:35

Ben je fakkelfoob ofzo? Zijn er strafbare feiten gepleegd? Nee? Dan heb je het over fatsoen. Je kan het best onfatsoenlijk vinden, maar om daar nu zo’n drama van te maken. En als we het over fatsoen hebben, dan valt er op die d66-kliek ook genoeg aan te merken.

president osama | 22-02-23 | 22:38

@president osama | 22-02-23 | 22:38: dus het strafrecht is de maat der dingen? Wat een beperkte invulling van maatschappelijke waarden. Het is inderdaad onfatsoenlijk, maar vooral intimiderend om iemand te confronteren met een zeer nare gebeurtenis uit haar recente verleden. En waarom? Omdat je het niet met haar politieke ideeën eens bent... Maar het echte drama? Het wegkijkgedrag hier, van mensen die zich dag in dag uit omwentelen in de slachtofferdrek.

Komjehiervaker | 23-02-23 | 05:15
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 21:16 | 33
▼ 33 antwoorden verborgen

De jonkvrouw van GroenLinks kent haar partij goed.

smdyasc | 22-02-23 | 21:13

Hare Doorluchtigheid Kaag is de Verlichting / het Lichtend Pad zelve, die boeren domme primitieve middeleeuwers, minder nog dan varkens. Gezonde basis om inderdaad een vruchtbaar overleg aan te gaan ( niet dat zij daar open voor staat, het is slikken of weggepennestreept bij dat mormel )

Graaisnaaiert | 22-02-23 | 21:10 | 5

@Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 21:24: Nou ken ik toevallig een paar erg bekwame mensen die benaderd zijn door (grote) politieke partijen en het 'gedoe' als reden gaven om niet in een kabinet te gaan zitten.

Après toi | 22-02-23 | 21:34

@Après toi | 22-02-23 | 21:34: er is overal tekort aan personeel. Zo sprak ik laatst iemand die graag boer wilde worden, maar vanwege dat gedoe van met name d66 er maar van af zag.

president osama | 22-02-23 | 22:56

@president osama | 22-02-23 | 22:56: Nederland heeft teveel boeren, dat had je geweten als je een beetje het nieuws had gevolgd.

Après toi | 22-02-23 | 23:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Roeren waar het stinkt. En blijven drukken op die pus-puist. Daarom betaal ik GS. Prima stuk @van Rossem.

Lochos | 22-02-23 | 21:10

Goed, D66 wordt door de kiezers weggevaagd met daarbij alle links extremistische partijen die de wereld willen redden van het in de war zijnde klimaat. Dus incl de VVD. Maar hoe reageren ze op hun verlies en het daarbij behorende stopzetten van hun klimaat dogmatiek, stiksof en de rest. De nuchtere Nederlander denkt: Eindelijk zijn wij eens een keer aan de beurt en vindt het logisch dat de gekkigheid van tafel is. Dan krijg je het ongeloof, het gejank alle dagen met "we zijn verloren" Deze planeet sterft op zijn minst in 5 jaar tijd. Geen enkele realiteitszin bij de groene roedel over de nuchtere Nederlander die decennialang het linkse gebral heeft moeten doorstaan zonder al te veel ophef. Dan wordt het: we gaan alles dwarszitten zodat geen enkele nieuwe wet uitvoerbaar is. Kortom links maakt er weer een complete burgeroorlog van met behulp van de immer links draaiende MSM erbij.. Wie de toekomst beter kan voorspellen, ga je gang.

dijkbewaker | 22-02-23 | 21:07 | 9

@BobDobalina | 22-02-23 | 21:18: Wie is die gemiddelde GS reageerder? Ik ken hem niet. Maar goed, de voorspellingen zijn duidelijk, dus zo moeilijk is het allemaal niet.

dijkbewaker | 22-02-23 | 21:23

@dijkbewaker | 22-02-23 | 21:23: Veel GS-reaguurders stemmen op de PVV of het FvD, en misschien op BBB. Dat mag natuurlijk, geen enkel probleem, maar daarmee vertegenwoordigen ze vooral de rechtervleugel in Nederland. Het is niet een dwarsdoorsnee van de Nederlandse samenleving.

Après toi | 22-02-23 | 21:27

@dijkbewaker | 22-02-23 | 21:23: je kan het wel samenvatten tot de verongelijkte, witte man van 40+ die vooral emotioneel op gebeurtenissen reageert en daarmee een makkelijke prooi is voor volksmenners.

Komjehiervaker | 22-02-23 | 21:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Kaag is extreem narcistisch en weinig empathisch, dat wisten we al, maar het blijft stuitend om er weer zo duidelijk mee geconfronteerd te worden.

smdyasc | 22-02-23 | 21:06

Je moet dus de vraag stellen: kennelijk is GL in dertig jaar niets opgeschoten - waarom wordt zij niet expliciet uitgesloten van regeringsdeelname? Zou de (te brave) PvdA misschien wat in de kaart kunnen spelen. En misschien is dat wel goed.

konjodebonjo | 22-02-23 | 21:06

Zei al vanaf het begin dat het demonisering was. Ze staan daar met fakkels, er staat zelfs een gast van een jaar of 12 met een fakkel, te kijken op zijn mobiel, totaal geen aandacht voor Kaag. Die lui staan daar maar een beetje, als dat een bedreiging is, dan is alles een bedreiging. Kom nou op zeg, GS ging er in mee, maar met deze rectificatie/nuancering laat GS zien dat ze soms ook verkeerd zitten en dan geen probleem hebben om van mening te veranderen.

EmilioEsteves | 22-02-23 | 21:06 | 3

Het mens heeft jarenlang tussen de bomgordels, de raketten en de granaten van oompje Arafat geslapen. Die raakt echt niet van de kook van een paar domme boeren met fakkels. Pure beeldvorming weer.

Graaisnaaiert | 22-02-23 | 21:11

@Après toi | 22-02-23 | 21:35: u weet ook echt alles !

Hetiswathetis | 23-02-23 | 07:57

Volgende keer maar zo een electronisch 'waxine'lichtje om haar de wind uit de zeilen te nemen.

Mokum Kosher | 22-02-23 | 21:05

Kaag zegt in een reactie dat we in gesprek moeten blijven, en dezelfde avond bepaalde partijen uitsluit van samenwerken. Jaja, maar dan klopt alles wel weer

Maggiderin | 22-02-23 | 21:01 | 1

Kaag kan geen gesprekken aan, er is geen evenwichtige overdracht. Ze is een narcistisch autistische zendpaal. Ik denk dat ze dat weet, maar niet kan bevatten. Dat zou desintegratie betekenen. Kan ze niet aan
Dus ze gaat door zoals altijd. Jammer, niet goed voor haar en de rest.

nobodiesunmighty | 22-02-23 | 21:14

Tijd voor interessantere dingen, zoals voetbal inter tegen porto

Whisky | 22-02-23 | 21:00

Het is wel een geruststelling dat Kaag zoveel beveiliging had. DKDB en politie aanwezig. Zoals iedereen wel wist. Niemand wil praten over waarom een Kaag of Wilders zoveel beveiliging heeft.

Ndranghitiari | 22-02-23 | 21:00

Ja joh, niets aan het handje. Eerst een debiel die haar thuis opzoekt. Nu een groep debielen met een fakkel. Ik weet niet in welk land het benaderen van tegenstanders met een fakkel als iets onschuldigs wordt gezien. Het gaat er niet om of je met die fakkel daadwerkelijk haar in de fik kan zetten. Er gaat onmiskenbaar een vervelend signaal van uit als een boze meute een fakkel draagt. Als ze er nog een hooivork bij doen zou ik als ik Kaag was niet het gesprek afwachten.

En ja, Wilders heeft het zwaarder. Maar wat heeft dat er mee te maken?

En kom niet aan met ze geven alleen maar uiting aan hun onmacht die door Kaag zelf is veroorzaakt. Het is apologetenspeak.

BobDobalina | 22-02-23 | 20:57 | 24

@Après toi | 22-02-23 | 22:45:

Maar het gaat mij dus niet om die ene bedreigende gek. Zelfs niet om die hele grote groep bedreigende plus gewelddadige gekken bij oa xr, antifa, hamas, kozp, GL, etc.

Mijn punt is dat er met ontzettend verschillende maten wordt gemeten. Daar heb ik nu zat voorbeelden van gegeven, en die komen op GS sowieso bijna dagelijks voorbij.

En dan over polarisatie. Die vrouw die op dat filmpje met Kaag in gesprek gaat... Die haar netjes uit laat praten en denkt dat Kaag bereid is naar haar te luisteren.
Daarover zegt Kaag nu dus dat dat de Middeleeuwse ku klux klan is.

En alles dat laf en links is praat Kaag nu na; politiek, media, allerlei subsidieschrijvertjes, reli-reaguurdertjes. Allemaal schelden en doen of dit keiharde terreur is. Zelfs journalisten die pochen dat ze zich met gemak 5 minuten kunnen concentreren lukt het niet dat hele filmpje te kijken.

En dan verbaasd zijn dat we dat ondertussen een keer zat zijn?

Dandruff | 22-02-23 | 23:16

@therealbraindump | 22-02-23 | 21:04: Waarom is FVD extreem ? ik vind ze extreem goed in wat ze doen. Ze staan voor een beter Nederland Tja , Thierry .. daar vinden we allemaal wel wat van !

Hetiswathetis | 23-02-23 | 07:54

@Dandruff | 22-02-23 | 23:16:
Dat dus.
En voor Kaag daar überhaupt was hebben enige andere D66ers al even de situatie bekeken en beoordeeld.
En toen Kaag laten komen.
Ooewwwww, wat was het eng.
Wat een ongelofelijk toneelstukje.
En zelfs hier stinken er mensen in.
Bullsh….

J-van-de-Bontekoe | 23-02-23 | 08:19
▼ 21 antwoorden verborgen

Het probleem van Kaag is dat ze weinig tot geen voeling lijkt te hebben met mens en maatschappij. Ik zie geen zelfreflectie en ze slaat alles bijna machinaal gade. Haar wil is wet. Onder stress zie je weinig mimiek, wel wat zenuwtrekjes. De koele blik in dat strakke gezicht maken haar kil en koud.
Toch denk ik niet dat ze van nature zo is. Kaag heeft gewoon een functie die haar totaal niet past. Een en ander resulteert in een hoogst ongemakkelijke uitstraling naar de buitenwereld, snibbige, staccato antwoorden en hautain gedrag maken het er niet beter op. Wilders in een interview een goedkope trap nageven is echt "not done".
Als ik Kaag was, zocht ik een functie elders. Ze heeft ongetwijfeld haar kwaliteiten, maar niet als minister. Niet in de schijnwerpers, en niet op dit niveau.
En wat betreft die fakkels: mensen, laat dat.

Gravin v Kippenbouth | 22-02-23 | 20:56 | 2

Oh, dus daarom moet ze beveiligd worden. Geen of weinig voeling met mens en maatschappij. Ik snap het nu.

Ndranghitiari | 22-02-23 | 21:02

@Ndranghitiari | 22-02-23 | 21:02:
Nee, je begrijpt het helemaal niet. Ik heb het over hoe ze overkomt op het publiek en de kiezer, niet over haar politieke standpunten. Beide zaken zijn echter niet los te zien van elkaar. Het is in en in triest dat er uberhaupt politici beveiligd moeten worden.

Gravin v Kippenbouth | 22-02-23 | 21:14

"Ben je bereid 15 jaar gevangenisstraf op te offeren voor klimaatgeweld?"

Het staat er echt.
15 jaar gevangenisstraf = moord, doodslag, gijzeling, zware mishandeling.
En dan met z'n allen gezellig praten en afwegen die de radicaalste activist is.
Links = tuigh en links dicht zichzelf het politieke geweldsmonopolie toe vaak met een toekijkende knipoog van justitie.

12 jaar gevangenisstraf voor de allerergste politie moord uit de Vaderlandse geschiedenis. Een moord die Nederland naar de afgrond bracht.
Of hoe vinden we zelf dat het gaat?

keestelpro | 22-02-23 | 20:55 | 18

@JJMS | 22-02-23 | 21:14: Balthazar is wel een goede paardennaam. Maar zelf vind ik Blue Friso erg mooi.

bitterpete | 22-02-23 | 21:48

Gaan de diensten hier nu ook bovenop zitten?

2tribes | 22-02-23 | 23:12
▼ 15 antwoorden verborgen

Is ook niet voor het eerst dat de kartelmedia een valse voorstelling van zaken geven omdat het beter in hun pokitieke straatje past.
www.geenstijl.nl/5145875/deze-mag-ook...

Barre_de_k | 22-02-23 | 20:54

Het is totaal ongepast om Kaag met fakkels te ontvangen, gewoon niet doen gegeven de eerdere problemen die Kaag daarmee heeft gehad. Het is echter ook ongepast hoe de mannetjesmakers van d66 Sjoerdsma en Paternotte dit verhaal uitventen bij de bevriende media. D66 polariseert net zoal FvD veel te veel.

therealbraindump | 22-02-23 | 20:53 | 4

Ook geen fakkels meer bij stille.tochten? Die fakkels zijn totaal geen probleem. Deze mensen zijn wanhopig en ipv een met auf spandoek aandacht vragen staan zij met rouwkaarten.
Het grote probleem hier zijn niet die kaarsje, het grote probleem zijn de politieke polariserende propaganda machines. Dat Kaagmens is enkel.op.pad gegaan om er zelf beter van te worden, en haar D66 propaganda machine vond het geweldig die kaarsjes om een vuil spinverhaal van te maken. Als het niet de kaarsjes waren, dan hadden ze wel iets van bedreiging gevonden van al die stilstaande trekkers.

Ram_Ram | 22-02-23 | 21:09

@Ram_Ram | 22-02-23 | 21:09: wanneer je een inhoudelijk punt wilt maken moet je daar niet gaan staan met fakkels gegeven het gedoe wat Kaag daarmee heeft gehad. Je weet gewoon dat de ultieme spin en framing partij van Nederland, d66, daarmee aan de haal gaat. D66 wil helemaal geen inhoudelijke discussie en die fakkeldragers hebben dat dus gefaciliteerd.

therealbraindump | 22-02-23 | 21:19

@therealbraindump | 22-02-23 | 21:19: zoals Barre_de_K en ik al aangeven, die fakkels zijn geen enkel probleem en daar zouden ook wij geen punt van hoeven maken. Als die fakkels er niet waren geweest had dat D666 spintuig wel iets van de vlaggen of trekkers gevonden.
En het voorvalletje van man met fakkel bij Kaagmens aan huis is slechte actie van die vent aan dat huis (die oh ja een fakkel bij zich had) That's it.
En die inhoudelijke discussie willen ze idd niet, maar gaat wel.op pad om scoop te scoren zodat ze weer kunnen gaan spinnen en framen.

Ram_Ram | 22-02-23 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

Enne.. Wilders dan en de bedreigingen aan ZIJN adres?

Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 20:50 | 4

Veel uit Pakistan en Bangladesh, begreep ik.

Après toi | 22-02-23 | 20:55

@Après toi | 22-02-23 | 20:55: Welnee joh, niet alleen uit Pakistan en Bangladesh. Ook een heleboel fijne boodschapjes uit eigen land die hij al meerdere malen heeft gedeeld.

Kowalski11 | 22-02-23 | 21:05

@Après toi | 22-02-23 | 20:55:

Zijn Akwasi en van Riessen eindelijk opgerot naar Pakistan?
En die gekke stadsdichter, waar woont die nu?

Dandruff | 22-02-23 | 21:12
▼ 1 antwoord verborgen

Wilders heeft al 18 jaar geen privéleven en wordt dagelijks zwaar beveiligd. Sieg Kaag kan gewoon met boze tegenstanders (die haar op geen enkele manier bedreigen) in gesprek.
Fortuyn lag met 6 kogels in het lijf dood op het mediapark. Kaag kan met haar tegenstanders in gesprek.
Van Gogh lag dood, met een mes in het lijf in de Linnaeusstraat, Kaag kan met haar tegenstanders in gesprek.
Hirshi Ali is het land uit getreiterd. Kaag kan met haar tegenstanders in gesprek.
Lale Gül durft niet meer te schrijven. Kaag kan met haar tegenstanders in gesprek.
Een jonge boerenzoon, 16 jaar oud, deed niets verkeerd en werd met scherp beschoten door de politie. Kaag kan met haar tegenstanders in gesprek.
Meerdere malen heeft de sturm abteilung van de groene khmer, antifa, onder begeleiding van de Amsterdamse politie diens huis met agressieve leuzen beklad. De politie onder leiding van de burgermeester, een groene khmer mevrouw. Kaag kan met haar tegenstanders in gesprek.
Tienduizenden Nederlandse burgers met een niet zo Hollandse naam zijn ernstig bedreigd en hun rechten zijn geschonden. Kamerleden die dit aan de kaak stellen, worden bedreigd. Kaag kan met haar tegenstanders in gesprek.

Nuuk | 22-02-23 | 20:49 | 18

@Nuuk | 22-02-23 | 21:13: Hahahahaha!
Besnijden is niet verminken?
De meeste moslims staan daar achter.
Oh wacht.
Alle moslims.
Want anders volg je de koran niet.

Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 21:18

@Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 21:18:
Besnijden is verminken. Bij de vrouwen de clitoris wegsnijden is echter niet algemeen gangbaar binnen de islam. Echt een klein groepje, en dat is wat ik aangeef. Zit geloof ik vooral in de Hoorn van Afrika. Wel bij moslims dus, maar dit kan je niet “onze” Turken en Marokkanen aanrekenen.
Wel als ze zich er aan schuldig maken, maar dat is onder deze groep (hier dus) zeldzaam.

Nuuk | 22-02-23 | 21:47
▼ 15 antwoorden verborgen

Gif is het dat kartelvolk. Prima geschreven maar wordt zo chagrijnig en moedeloos van deze stukjes. De hoop vervliegt dat t ooit nog goed komt.

DrJaap | 22-02-23 | 20:46 | 2

Waarom denk je dat de situatie nu erger is dan pak hem beetje 1672 of, nog erger, 1972?
Hoop houden betekent ook dat je denkt dat het beter kan worden ook al staan alle seinen op rood.

Barre_de_k | 22-02-23 | 20:58

@Barre_de_k | 22-02-23 | 20:58: Zorgelijk vind ik de volle breedte waarop in sneltreinvaart het verkeerde pad op gegaan wordt. Het gaat niet om maar een paar dingetjes. Afgeven van soevereiniteit, cancelen in kunst en cultuur, angst om voor meningen uit te komen, een overheid die er niet voor je is, langdurig financieel geen verbetering terwijl het elke jaar hosanna is vanwege de mooie economische groei, bedreigd voelen in de openbare ruimte, niet serieus genomen worden door de politiek terwijl tegelijkertijd alles maar dan ook werkelijk alles ontspoort waar zij zich mee bemoeien, horizonvervuiling, onthecht raken van het land dat je kende... ik denk dat ik ff stop.

DrJaap | 22-02-23 | 21:22

Dit gaat de komende weken maximaal uitgemolken worden. Iedereen en z'n ouwe moer die kritiek heeft op Kaag wordt weggezet als een extreemrechtse fascistische vrouwenhater en zal nog tijdenlang worden uitgemaakt voor van alles wat stinkt en smerig is.

Van mij mogen al die hypocriete deugkneuzen spontaan ontbranden, dan draai ik een sjekkie en ga er lekker naar staan kijken. Ik ben echt helemaal klaar met de gevestigde politici en hun 'nieuwe bestuurscultuur".

Alfred E. Neuman | 22-02-23 | 20:46

Die mensen met die fakkels zullen toch niet ingehuurd zijn door kaag. Nee …..

Therapietje | 22-02-23 | 20:45

Gewone mensen zijn heel bedreigend voor Kaag, ik snap dat wel.

Mr_Natural | 22-02-23 | 20:45 | 1

Me2.

Ichneumonidae | 22-02-23 | 20:51

'Kaag vind de fakkels iets weg hebben van de Ku Klux Klan'
Wacht even, zet zij zich nu op hetzelfde level als de negers die dit meemaakt hebben in die tijd? Serieus?
Das lef hebben.

Sjeintje | 22-02-23 | 20:44 | 1

Het lynchen schijnt geen pretje geweest te zijn, maar Kaag heeft ook een keer een negatief twitter bericht gezien op haar anders oh zo smetteloos netwerkcorruptieblazoen. Dus ja, ze weet hoe het is om op social media gelyncht te worden.

Barre_de_k | 22-02-23 | 21:00

Kaag had een tijdje terug een idioot aan de deur, met een grote fakkel, die heel hard begon te schreeuwen, dat ze naar buiten moest komen. Sigrid was thuis met haar kinderen, en die schrokken zich allemaal wezenloos. Dat verhaal heeft ze ook uitgebreid verteld in de pers. Daarna kreeg ze bewaking, voor haar huis staat tegenwoordig een grote politiepost.

Daarom is het op zijn minst onsmakelijk en erg kinderachtig om haar vervolgens op te wachten met ... fakkels. Ook politici aan de rechterzijde van het spectrum spraken daar schande van. Caroline keurde de actie in sterke bewoordingen af, net als Van Roon van de PVV. En terecht.

Après toi | 22-02-23 | 20:44 | 10

@Spring Bruissteen | 22-02-23 | 20:52:
Niet onderschatten hoor. Moest ook gelijk denken aan Mississippi Burning, #proest.

Ichneumonidae | 22-02-23 | 20:54
-weggejorist-
ChalinaRosa | 22-02-23 | 20:56

@Après toi | 22-02-23 | 20:49: Ik ook, dat ben ik met je eens.

ChalinaRosa | 22-02-23 | 20:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Was vanaf begin al duidelijk dat het om een verkiezingsstunt ging; dit keer door zichzelf als slachtoffer te presenteren. Komen nog wel meer van dit soort momenten van aandacht.

Zoelense Hobbyboer | 22-02-23 | 20:44

Ik vraag me af of het wel zo dapper is, van Kaag, om tussen de boze burgers te gaan staan.
Alle gepeupel.problemen zijn zo ver van deze "powervrouw" haar bed, tevens is zij ook nog eens zo hoog verheven. Ze kan zich er niet eens een voorstelling van maken.

deathchant | 22-02-23 | 20:43 | 1

Het mens leeft in een totaal andere wereld.

ChalinaRosa | 22-02-23 | 20:54

Haar stem alleen al triggert irritatie. Het dédain komt uit haar poriën. Deze vrouw staat te ver van de burger af om te kunnen optreden als volksvertegenwoordiger.

MickeyGouda | 22-02-23 | 20:43 | 2

De eerste keer dat ik haar zag, lang voor ze in de politiek ging zat ze een keer bij buitenhof, kreeg ik koude rillingen van haar stem. Iets klopt er niet aan dat mens.

Ze was toen ook al aan het bepleiten dat Nederland meer vluchtelingen moest opnemen, toen ook al...

Wattman | 22-02-23 | 22:09

Ah dat is het Mickey. Haar stem! Nee dat is dedain inderdaad.

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 23:23

Kaag met haar 4 kinderen die leutert over "het klimaat".
"U moet.... Want mijn kinderen...."

U weet waarom u de verwarming lager zet:
Zodat de kinderen van Kaag een toekomst hebben.

Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 20:43 | 1

*verwarming hoger zet uit vaderlandsliefde*

zwenkwieltje | 22-02-23 | 21:18

Ik zag een dergelijk filmpje voorbij komen na de eerste ophef. De ophef bleek duidelijk fophef, zoals hierboven ook beschreven. Het zou Kaag sieren om van die potsierlijke frame van bedreigend afstand te nemen, al zullen de campagne pitbulls van D66 hier fel tegen zijn.

Voordat Kaag aanwezig was liepen er enkele D66'ers rond om de sfeer te peilen, de looproute te bepalen ed. Niet geheel onlogisch, maar dit bezoek was van a tot z bedacht tot het brengen van het fopnieuws aan toe.
Dat is D66.

donkieshot | 22-02-23 | 20:42 | 1

Een foppartij.

ChalinaRosa | 22-02-23 | 20:53

Ah, weer een weekje dom-rechts twitter samengevat vanuit de Moederhart-enclave.

OT.
Tuurlijk spinnen de deug-accountants uit '66 hier garen bij. That's what they do. Spinnen en ouwehoeren. Omdat ze beter zijn in dit spelletje. Het is verdomme verkiezingstijd. Uitmelken

Linkse Zakkenvuller | 22-02-23 | 20:42

Vergeet ook de rol van de MP niet. Die schande spreekt van de fakkels en bedreigingen richting Kaag. Maar geen antwoord geeft op vragen van TK lid Wilders wanneer de MP himself een veroordeelde moslimverdachte in het Torentje ontvangt.

Fervent | 22-02-23 | 20:41 | 1

Inderdaad, zo ongelofelijk goedkoop en gratuit, dat gejammer over die fakkels bij Kaag. Het stelt niks voor, het is alleen een opgelegde kans voor het deugvolk om het gepeupel weer eens als nazi's weg te zetten.

KeesBruin | 22-02-23 | 21:23

Een fakkel kan gebruikt worden als vuurwapen.

Mr_Natural | 22-02-23 | 20:40

Ik moet de dames die hier nog wel eens opmerken dat je in de ogen van een ander de ziel kunt zien wel gelijk geven (al gaat het mij niet om gelijk).
Kijk tien seconden naar Kaag, dan weet je het idd wel.
Met name in dat eerste filmpje.

Ichneumonidae | 22-02-23 | 20:40

Ik vind vooral het gedrag van die mensen om ostentatief Kaag te filmen met hun mobieltje erg vreemd. Is dat ding een amulet? Een geheim wapen om D66ers machteloos te maken? Bewijs?

Risingson | 22-02-23 | 20:38 | 3

Ze hadden volgens mij nog nooit een beroemdheid in het echt gezien.
Ze vroegen nog net geen handtekening.
Heel bedreigend allemaal.

keestelpro | 22-02-23 | 20:41

Een kruis en wat knoflook kan ook.

Mr_Natural | 22-02-23 | 20:42

Tegenwoordig wordt alles en iedereen voortdurend gefilmd, overal worden selfies gemaakt.

Dandruff | 22-02-23 | 20:49

Gelukkig is ons volk dom genoeg om hier in te tuinen.

Kaas de Vies | 22-02-23 | 20:36

Kaag naar Diepenheim is als Wilders naar Schilderswijk. En dan achteraf roepen “ ZIE JE WEL?”.

janjoker | 22-02-23 | 20:34 | 2

Met het verschil dat er in Diepenheim helemaal *niets* gebeurd is. Er ging geen enkele dreiging van die mensen uit, Kaag liep zonder aarzeling op die mensen af om ze aan te spreken. Dapper? Ook de mensen om haar heen probeerden op geen enkel moment haar bij de meute weg te houden voor haar eigen veiligheid. Dat geeft wel aan dat er niets aan de hand is.

Wilders in de Schilderswijk? Ik denk dat er in het beste geval geschreeuwd zou worden en met dingen gegooid zou worden. En dat er van een gesprek met de menigte geen enkele sprake van zou kunnen zijn.

Nee. Niet te vergelijken.

Muxje | 22-02-23 | 20:41

@Muxje | 22-02-23 | 20:41: en dat Wilders met een kogelwereld vest daar rondloopt en 24 beveiligers.

Kaas de Vies | 22-02-23 | 21:03

Als Kaag nou gewoon in haar ivoren toren in DenHagistan was gebleven.......

Is dit nog nieuws? | 22-02-23 | 20:33

Kaag had daar weg moeten blijven.
Ze heeft toch geen goed nieuws voor deze mensen.
Het gaat gaat haar ook niet om deze mensen.
Het gaat om haar. De gevoelens van deze mensen komen niet aan bod.
Deze mensen hebben levensgrote problemen maar we moeten het hebben over hoe Sigrid Kaag zich voelt als een paar sneue dorpelingen een fakkeltje vasthouden.
How to make this about me? Een masterclass!

keestelpro | 22-02-23 | 20:32 | 6

Ach het is gewoon een media momentje georganiseerd door het webcare team. Beste_Landgenoten staat er vast tussen. Zelf zou ik de fakkels een stuk groter hebben gekozen een beetje Indiana Jones achtig en een brandstapel laten bouwen.

voldemort | 22-02-23 | 21:12

jajaja, ze doet het er om. Die Kees

AntiZanicz | 22-02-23 | 21:18
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl