Mark Rutte heeft geen actieve herinneringen aan het F-16-verzoek van Zelensky
Oost-Indisch doof
We hadden al het verzoek van Zelensky om Westerse gevechtsvliegtuigen en daar kwam gisteren deze boodschap bij. Een bericht waarin vrij duidelijk aan Nederland specifiek om F-16's wordt gevraagd. Iets waar Warlord Hoekstra wel oren naar had, maar die wordt nu snoeihard teruggefloten door NL-CEO Rutte. Op zijn Ruttiaans, want tijdens een gezamenlijke persconferentie met de Franse president Macron heeft Mark plots geen actieve herinneringen aan deze Oekraïense smeekbedes. "Er is geen sprake van leveranties, er liggen ook geen verzoeken." Geen verzoeken? De Oekraïense ambassadeur ligt bijna op zijn knieën voor het Torentje en Zelensky spreekt ook niet in raadsels. We snappen het wel, Rutte wil geen F-16's leveren, omdat dat nog niet mag van opa Biden. Maar ondanks dat hij gewoon kan uitleggen dat de NAVO-partners één gezamenlijk beleid willen uitstralen, speelt hij weer van de domme. Dan zijn plots Zelensky's sms'jes uit zijn Nokia verdwenen, hapert zijn geheugen en hult hij zich in ambtelijke bullshit. Dan tellen de Oekraïense smeekbedes niet zolang ze niet het juiste verzoekformulier in drievoud hebben ingeleverd. Man, man, man, u zou de oorlog maar moeten winnen met zulke glibberige bureaucraten.
Reaguursels
InloggenEerst tanks, dan F16's en dan boots on the ground? En alles wat je geeft zie je nooit meer terug. 1 grote bodemloze put.
Je bestelt geen F16's met een sms-je of een statement in de krant. Zo werkt het niet. Daarnaast moet Amerika inderdaad toestemming geven voor de verkoop of donatie van F16's. Biden is nog niet van plan om te leveren. Het blijft een kat en muis spelletje.
Resumerend: Heeft Rutte een officieel verzoek gekregen? Nee. Heeft Biden officieel toestemming gegeven? Nee.
Gaat dit gebeuren? Waarschijnlijk wel.
Waarom twijfelt Biden? F16's kunnen nucleaire bommen droppen. De Russen gaan daar dus een drama van maken. Polen aan de andere kant heeft nog wat MiG's en SU's staan die ze graag willen leveren. Uiteindelijk zullen die F16's wel geleverd worden maar nu nog eventjes niet. Het moet de schijn hebben dat Oekraïne mondjesmaat steun krijgt.
Euhm..... Als de poep echt de ventilator gaat raken kan ook de F35 een nuke droppen...
Verschil met de F16 is dat 'we' deze toch al uitfaseren en mondjesmaat verkopen/afstoten.
Nu in minder dan geen tijd overdragen aan Oekraine zou een hele hoop KLu vliegers/instructeurs en grondpersoneel/monteurs ernstig beledigen.
Al die jaren van opleiden, trainen, oefenen, evalueren en verbeteren : door het putje....
De Russen houden zich in, volgens de FvD.
"De Russen willen alleen maar dat de Oekrainers niet verder oprukken richting Moskou, de rest wordt erbij verzonnen!"
Aldus Baudet.
https://twitter.com/mmeeuw/status/1620366241528692737
Kan deze man gedeporteerd worden naar Moskou?
Ach, "hij wil gewoon dat er een soort staakt het vuren komt, dat Oekraïne gedemilitairiseerd wordt en dat ze niet verder oprukken naar Moskou". Raadsel: Hoeveel rimpels heeft een lul die piano speelt?
Baudet en de gehele FVD aanhang zijn dermate gestoord dat ze denken dat Rusland mild is omdat ze nog geen atoombommen op Kiev gooien. Van mij mag justitie toch eens wat beter gaan kijken naar die club. Deporteren vind ik een beetje overdreven tenzij je met Poetin kan regelen dat ze allemaal een Russisch paspoort krijgen. Alle leden dus.
@Psoglav | 31-01-23 | 17:53: Justitie en de AIVD houden die club sowieso al in de gaten vanwege de rekruteringscampagne van Wagner. Een gerekruteerde Wagnersoldaat die vloog van Nederland naar Schotland is afgelopen week in Edinburgh gepakt en in Amerika wordt de rekruteringsvideo gewoon schaamteloos gedeeld.
Oekraïne heeft nog geen officeel verzoek gedaan, is dat echt zo moeilijk?
Bij mij is het Shift+F4...
youtu.be/aPC5b06rh30
De enige reden dat Nederland die zwaar verouderde F16's nog heeft is omdat wij daar die 22 atoombommen onder kunnen hangen die de Amerikanen op vliegbasis Volkel bewaren en met andere straaljagers kan dat niet.
Voor Zelensky zijn dat gewoon oude gevechtsvliegtuigen uit de jaren 80.
Je weet toch wel waarom de nieuwe perse F35s moesten zijn?
Deze oorlog is ook niet te winnen.
Zal mogelijk nog niet de benodigde papieren van op het ministerie voor de aanvraag van liggen? Of is dat nog onderweg of zelfs misschien zoek?
Naja, de F16 kan je ook inderdaad vergeten. Waardeloos spul.
Nou, dat weet ik zo nog niet. Ik hoorde vandaag op Mriya Report (een Twitter Space met nieuws over Oekraïne) dat volgens de NOS (artikel nog niet gevonden) Nederland acht F-16s terug heeft gehaald uit Amerika. Deze zijn gebracht naar Brussel en hebben nu "bestemming naar derde partij" gekregen.
Maar ja, je weet wat men zegt over de NOS...
@Alexander des Burgus | 31-01-23 | 19:41: Ik denk dus dat ze nu al verder zijn of niet en dat er nu een soort van radiostilte komt, totdat ze opeens in Oekraïne verschijnen. Of de missie wordt afgeblazen. Het wordt een Schrödingermissie.
Plausibele ontkenning heeft tie wel verspeeld ja.
na de F16 leveren is het opperdepop , kan Nederland alleen nog soldaten leveren en bol staande Struik blikken over datum, diepvries maaltijden die moeten worden geregenereerd. Misschien nog een aantal Laro's te roesten bij Dienst Domeinen
We kunnen altijd nog Pechtold sturen om heel hard "pang pang" te roepen!
Wow Joris als je iets voor Butler schrijft, Elon moet GS overnemen.
Rutte loopt een gay-bar binnen.
'Mag ik hier even van het toilet gebruik maken?''
'Grote of Kleine boodschap?', vraagt de barman.
'Ik vermoed een grote'
'Hard of zacht?', vraagt de barman.
'Ik denk een harde boodschap.'
'Oké, dat is dan € 1,50.'
''Pinnen of contant'
'Ik wil graag contactloos pinnen.'
''Hahaha, de laatste keer dat hier contactloos gepind werd, was in 1975'
'Oké, geen probleem, ik heb helaas geen herinnering aan mijn portemonnee, dus kan ik misschien afwassen of zo?'
'U kunt misschien de gay-sauna hieronder eens een goede beurt geven.'
'No problem, ik pak gelijk een lekker sopje erbij.'
'Hèhè, ik ben klaar.'
''En ik heb gelijk die meneren ook maar een handjob gegeven. Als ik toch bezig ben.'
'Prima gedaan, man. Het was zeker een glibberige boel daarbeneden.'
'Viel wel mee, glibber is my middle name.'
'Oh ja, is waar ook.' Nou, ik ga dan maar, het land waits for nobody.'
'Das waar, hou je haaks man, enne de volgende keer is on the house!'
'Dat zal ik onthouden, lekkere parfum heb je op, Chanel Bleu?'
'Nee, K-Y jelly, maar je zit in de richting'
'Nou, ik vind het in ieder geval goed ruiken, ik moet nu echt, man, de BMW 740 Plug-in Hybride staat al te tütteren hoor ik.'
'Is goed, man. Ga maar gauw, dan.'
'Oké, jij ook."
Zeer wijze stap van Rutte.
Eerst overwinning, daarna wapenleveranties.
Zo is het en niet andersom.
Geef nou maar gewoon meteen die F35's, kunnen die tenminste getest worden in een echte oorlogssituatie.
Mijn gedachte. Die F16's nog maar niet afschrijven.
Stop maar gewoon meteen met die hele oorlog. Klaar. Over. Pas weer geld heen als er een vredesakkoord ligt. En het zal mij aan mijn reet roesten of het dan Russisch of UKR grondgebied is. Gewoon in beide gevallen geld heen sturen om het op te bouwen. Al een decennium is hij aan de macht en viel er gewoon handel te drijven met Rusland. In het afgelopen decennium hebben wij geen problemen gehad met Putin. Vanaf dat we met onze vuisten in de lucht op het podium op het Maidan plein zijn gaan krijsen dat we niet zouden rusten totdat UKR bij de EU zou gaan horen zijn wij als NL last gaan krijgen van Putin.
@peterdh | 31-01-23 | 13:01:
"Al een decennium is hij aan de macht"
Al bijna 25 jaar. Detail peter.
En nee er was niet "gewoon" handel te drijven, je ziet het aan Duitsland, het was een strategisch belang van Poetin om de EU bij de ballen te houden. Nord-Stream 2 was meer een geopolitieke pijplijn dan economisch. En nog steeds meen je dat "die vuistjes van van Baalen" deze oorlog veroorzaakten.
Uberhaupt, dat "lid willen worden van de EU" een reden voor de totale vernietiging zou kunnen zijn. Voor jou is dat blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld. Al wilde Oekraïne lid worden van de Satanische Lilliputter Club, dan nog is dat Poetins zaak niet.
Misschien worden die nu al getest, en zolang niemand dat in de gaten heeft dan is de test gelukt.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 13:19:
Beter. Decennia aan de macht. Tot nu toe geen problemen. Gewoon handel mee te drijven. Dat NS2 een geoplotitieke pijplijn was doet echt he-le-maal niet terzake. Het was een pijplijn en we hadden goedkoop gas. Klaar. Het overgrote deel van de wereldhandel zijn geopolitieke belangen. Je doet alsof Rusland daar de boeman is. Je moest eens weten hoeveel handel er met VS wordt gedreven uit geopolitieke belangen om de EU bij de ballen te houden, terwijl we spullen net zo goed ergens anders vandaan kunnen halen. Maarja, dan wordt de VS boos, en dat willen we niet. Maar da's ok. Als Clinton/Trump/Biden/whoever daar zit is het de normaalste zaak van de wereld voor jou. Terwijl het allemaal geopolitieke besluiten zijn om de EU bij de ballen te houden. Doet Putin is het een megalomane gek. Maar al 25 jaar dus. En al 25 jaar hebben we gewoon handel met Rusland. Ik haalde Erdogan aan omdat hij *EXACT* aan de beschrijving doet waar jij Putin mee beschrijft. "schijthekel heeft aan democratie, de Europese waarden en de manier waarop burgers in de EU zich met de politiek mogen en kunnen bemoeien."
Zo beschrijf jij Putin. Ik zie echter nog geen gevechtsvliegtuigen, zwaar wapenmateriaal etc aan Turkije geleverd worden terwijl die toch ook al een tijd in een landsconflict zitten waarin ze bezig zijn om gebieden te annexeren. No problemo. Sterker nog: haal bij de EU die hap. Maar als Putin dat doet: "megalomane gek", waar we dus al 25 jaar weinig tot geen probleem mee hadden. Turkije echter 1 en al problematiek. Het doorvoerluik van asielmigrantanten waarme erdogan ons letterlijk bij de ballen houdt.
Dat is hypocriete selectieve verontwaardiging die je hebt. Putin bad, Erdohan good.....
@peterdh | 31-01-23 | 13:01:
" Vanaf dat we met onze vuisten in de lucht op het podium op het Maidan plein zijn gaan krijsen "
Nee voor die tijd was er natuurlijk compleet niks aan de hand daar.
Hoe dom ben je?
@RandyBiel | 31-01-23 | 13:48:
Ja? Voorheen in de afgelopen 25 jaar Putin voerden we hoe vaak oorlog tegen rusland?
@peterdh | 31-01-23 | 13:51:
Geschiedenis bestaat uit wel meer dan oorlog alleen.
Ben je al voor de brugklas afgehaakt uit het onderwijs ofzo? Wat een armoe dit.
@RandyBiel | 31-01-23 | 13:55:
Ahja op de man spelen. Altijd mooi om te zien hoe mensen daarop terugvallen als de argumenten op zijn. Lekker zwak.
@peterdh | 31-01-23 | 14:05:
Doe eerst eens iets aan je niveau dan. Je gelooft toch niet serieus dat er helemaal niks aan de hand was voor Maidan?
Echt...
@RandyBiel | 31-01-23 | 14:10:
Hoppa, op de man. Argumenten op. Wederom prachtig om te zien. Wanneer had de EU en met name Nederland en in het specifiek de Nederlandse burger last van Putin dan? UKR is geen EU. Moeten we ook oorlogje gaan spelen in Venezuela? Moeten we ook oorlog gaan voeren in Azie? Zijn ook zat clubjes die problemen hebben. Ook allemaal geen EU. Maaja. Wij willen graag UKR bij de EU hebben.
Echt... Zo geindoctrineert als het maar kan. Alle blind voor alle nuance. Praat je niet mee met wat je verteld wordt (dit is ook een100% informatieoorlog he, 100% van wat er aan MSN nieuws gegeven wordt is vooraf gedicteerd naar maatstaven van "We Good, They Bad")....
Maargoed dat zie je niet. Nuance is er niet. En iedereeen die niet mee lult is "van laag niveau" of "een nuttige idioot". Lekker op de man spelen.
@peterdh | 31-01-23 | 14:18:
Ah "de MSM"!
Nu zijn we er weer.
Mag ik de term "wappie" al gebruiken of is dat teveel eer peter?
En nee de term "nuttige idioot" is bedacht door de Russen, die graag bevattelijke geesten in het westen voor hun karretje spanden. Je bent er geknipt voor lijkt me.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 14:21:
Ahhh ohja helemaal vergeten. MSM staat op de verboden woordenlijst. Beetje zoals neger en allochtoon. Als ik het reguliere media noem ben je dan blij. Stoot het dan niet meer tegen je zere voetje zodat je mensen als wappie gaat benoemen?
En nee "nuttige idioot" is een term die al tientallen jaren en langer wordt gebruikt voor iedereen die niet mee lult met de "goede gedachtengang". Iedereen die enige nuance durft aan te brengen in de "goede gedachtengang" is een nuttige idioot, laag niveau, wappie etc. Beetje het kenmerk van zoals het gaat tegenwoordig.
@peterdh | 31-01-23 | 14:18:
Je gedraagt je als een kleuter en gaat vervolgens janken als je er ook zo op aangesproken wordt?
@peterdh | 31-01-23 | 14:35:
De MSM suggereert dat er een stille afspraak bestaat om uitsluitend "het officiele verhaal" te vertellen, zoals daadwerkelijk *wel* het geval is in je zo geliefde Rusland. HEt leuke is dat zelfs GS 90% van haar topics en scoops direct kopieert van "de MSM" omdat gek genoeg uit die hoek heel veel goede onderzoeksjournalistiek komt, en zeer zeker ook "tegen" de gevestigde orde, de regering, bewindslieden en zowel aan linker als rechterzijde van het politieke landschap.
Maar haal je feiten gerust uit onafhankelijke websites, RT en andere onbevooroordeelde bronnen. FaceBook is ook altijd een prachtige bron en vergeet goede schrijvers niet zoals Joost Niemoller.
@RandyBiel | 31-01-23 | 14:48:
Hoppa weer op de man. Overigens is dat precies het gedrag waar je mij hier van beschuldigd. Mag hoor. Ik slaap er geen minuut minder om. Ik vindt het alleen een beetje zielig voor je. Geen discussie kunnen voeren en niet de nuance kunnen zien. Triest.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 14:53:
Mwoa het was geen "stille afsrpaak" het waren openlijke afsrpaken die heel wat genuanceerder liggen dat zwart/wit, goed/fout. Maargoed. Enige nuance in brengen in jullie, (BL, randy) optiek valt onder putin-lover, klein-kind-gedrag, jankert, nuttige idioot, laag niveau, etc etc.
Mooi stukje nuance in het verhaal: www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/31/heeft...
@peterdh | 31-01-23 | 15:04:
Dan hoop ik dat je het stuk ook zelf hebt gelezen want dan zie je staan:
"En de gesprekken gingen over de Duitse hereniging, niet over NAVO-uitbreiding. Toen de Duitse hereniging werd vastgelegd in het 4+2-verdrag (de twee Duitslanden + de geallieerden, dus ook de Sovjet-Unie) werd de NAVO overigens zelfs helemaal niet vermeld. Gorbatsjov had geen schriftelijke garantie afgedwongen. Alles wat overbleef, was een mondelinge belofte tijdens confidentiële gesprekken. Volgens Gorbatsjov ging die belofte overigens niet over NAVO-uitbreiding maar over Duitsland. In een interview in 2014 zei hij dat het altijd ging over de stationering van NAVO-militairen in de voormalige DDR, niets meer en niets minder."
Kortom, in het kader van de DDR en de Duitse eenwording, zoals ik je vandaag letterlijk schreef.
En dan nog: 33 jaar geleden!
Mondelinge toezegging, en DAARNA heeft Poetin zo ongeveer alle wetten, afspraken en regels geschonden. Ook en vooral de officiële en niet in het minste de soevereiniteit van een buurland!
Dat valt allemaal weg tegen "wij hadden een belofte gedaan".
In welke wereld leef je eigenlijk?
Ik zeg de sprookjeswereld.
En dat is nou exact de Russische propaganda.
Ik heb het al vaker gezegd over die niet actieve herinneringen van Mark:
Als je zo vaak geen actieve herinnering aan dingen hebt kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
1) Je liegt
2) Je raakt dement, hebt last van alzheimer of een andere ziekte die het geheugen aantast.
In beide gevallen ben je in ieder geval ongeschikt als MP, minister, tweedekamerlid of elke andere functie die te maken heeft met het bestuur van een land. Dan moet je in geval 1) bijvoorbeeld gewoon tweedehands auto's gaan verkopen en in geval 2) de ziektewet in en een behandeling krijgen.
Politici en topambtenaren hebben wel vaker last van geheugenverlies. Wat mij betreft moeten we ze maar eens onder curatele stellen: alle gesprekken opnemen. Niet om openbaar te maken, maar om zo nodig achteraf controle uit te kunnen oefenen.
@Muxje | 31-01-23 | 13:33:
Dat gebeurd ook. Maar onze minister president schuift de wet aan de kant als hem dat uit komt en met zijn volle vesrstand overtreed hij de wet en verwijderd berichten.
Maar ik ben het met je eens. Die klimaattafels: "acher gesloten deuren". Het PandemieTeam. Achter gesloten deuren. Daarnaast wederom: verwijderder berichten. Verdwenen berichten (die later gewoon achtregouden bleken). En geen actieve herinneringen. En anders krijg je 50 pagina's *COMPLEET* zwart gelakt. Zie Omtzigt in de kamer, wat hij kreeg: beschamend.
Je hebt gelijk. Er moet alleen een compleet onafhankelijke instantie komen die gewoon met band en camera bij ieder overleg gaat zitten.
Rutte dient zo spoedig mogelijk worden opgenomen in een psychiatrische inrichting. Dit ter bescherming van zich zelf alsmede ter bescherming van Nederland. Bovendien kan de man op die manier nog onbekwaam verklaard worden voor zijn daden en gevangenisstraf ontlopen!
Biden zit nog steeds te zoeken op zijn toetsenbord.
Biden zoekt nog zijn complete toetsenbord want dat zal volgens hem zo'n ding zijn waar je muggen mee dood slaat ofzo.
Is ie al van dat podium af dan?
@Joris Beltsin | 31-01-23 | 12:53:
Ahh hij zoekt daar naar dat toetsenbord.
Steeds geen actieve herinneringen hebben lijkt mij een dringende reden voor een ziekenhuisopname.
Is Rutte's geheugen nu echt nog slechter dan dat van Biden ?
En dan te bedenken dat Biden dan nog betere besluiten neemt mbt Oekraïne...
Zag gisteren de beelden van Macron met onze minpres.
Je ziet bij de Fransman de nauw verholen ergernis over die waanzinnig grijnzende paljas die steeds maar aan hem zit.
Had een goed idee voor Rutte ,stuur de hele ME inclusief BOAS naar Oekraïne.
Win win voor de NL burgers.
Kennelijk vinden de meeste Nederlanders het heerlijk elke keer weer opnieuw belogen en bedrogen te worden. Rutte bedient ze op hun wenken.
Mooi verhaal in de VK over de teleurstelling van Oekraïense queer en LHTBIQ (etc) in de Berlijnse linkse scene. Ze komen tot de ontdekking dat de Berlijnse activisten erg worstelen met hun beeld over deze oorlog en lijken te vinden dat de Oekrainers deze oorlog aan zichzelf of de NAVO te danken hebben. Volgens de Oekrainers is het Berlijnse engagement "slechts een lifestyle". Ik denk dat dit klopt.
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/queers-in-kyiv-teleurgesteld-in-hun-westerse-vrienden-duitsers-gingen-mij-uitleggen-hoe-echt-het-zat-in-oekraine~bc3e7258/
Als non-binary naar feeststad Berlijn vluchten om vanuit daar te gaan 'strijden' als DJ. De oorlog laten we even aan de binaries. Engagement?
@Joris Beltsin | 31-01-23 | 12:45:
Het heeft ook niet echt mijn sympathie, maar het geeft wel aan dat er een gapend gat zit tussen de Berlijnse en Oekraïense linkse scene. Die laatste weet beter wat oorlog is dan de Berlijnse regenboog-feestjeugd.
Als al het materieel aan het oostfront staat in de Ukraine te blinken -- ergens binnen 6 maanden of zo, doet Putler een D-Daytje, lekker ons vanachter aanvallen.
Moeten ze dan wel toch eerst voorbij de massaal ingegraven Duitsers zien te geraken..
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1620375085977591809
Deze Russische propagandist moet even kijken naar de "Battle of 73 Easting", toen een paar Abrams en Bradley een halve Iraakse tankdivisie vernietigden.
https://www.youtube.com/watch?v=WKZn-vT9CRE
Kansloos verhaal voor de elite van Saddam Hoesseins tankleger.
Een meme maken en dan de naam van de tank verkeerd schrijven.
@TheBigKirth | 31-01-23 | 12:16: Dat is zodat nitwits kunnen zeuren over vooral niet de boodschap.
Putin is de agressor, niet Biden
Weet je wat het wrange is... AL die donaties bedoeld om het land her op te bouwen later gaat regelrecht naar oorlogswaren en oorlogstuig. Het continueert de oorlog alleen maar en uiteindelijk leidt het dat het halve westen erbij betrokken raakt.
De enige die ervan profiteren is natuurlijk USA en andere landen die volop in de wapenhandel zitten.
Niet alles. Er gaat ook een deel naar corrupte ambtenaren, legerleiding en oligarchen. Die bouwen er elders vast iets moois mee op.
Tja, vanderlindemedia. Dat is niet wrang. Dat is het doel. Die donaties zijn nooit bedoeld om het land op te bouwen. Die zijn bedoeld voor het resultaat dat jij beschrijft.
Wellicht kunnen we eens iets terugvragen aan Ukraïne? Bijvoorbeeld een democratisch gekozen, corruptievrije overheid?
Euh, afgelopen 10 jaar onder een steen geleefd ofzo?
Lees je geen krant, krijg je dan helemaal geen nieuws mee?
Onlangs werd toch flink ingegrepen tegen corruptie daar. Ze proberen het in ieder geval wel.
@RandyBiel | 31-01-23 | 11:53:
Ironie lezen is ook een talent.
Vragen staat vrij maar naar een corrupt land moet je geen miljarden overmaken om corruptie te bestrijden, heb ik het niet perse over Oekraïne.
Maar nu we het toch over Oekraïne hebben, Zelensky is bezig met schoon schip te maken (kuch) en heeft al menig ambtenaar werkloos gemaakt. Maar worden die ambtenaren nog aangeklaagd, krijgen ze zwijggeld of zijn ze binnenkort verdwenen? Zelensky is er zelf ook niet vies van.
Die democratische overheid komt er sowieso niet als Poetin er de baas wordt.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 12:06: Dat is een van de weinige zekerheden.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 12:06:
Ja. De opvolger van putin zal het beter doen. Je kan Putin afschilderen zoals je wilt. Maar het is een stabiele factor. Hij kan gek zijn. Hij kan onbetrouwbaar zijn. Het zal allemaal wel. Maar tot nu toe was hij in die staat wel stabiel. En dan kun je er rekening mee houden. Dat is al ruim een decennia goed gegaan. Terwijl de EU oprukte richting rusland is Putin op een gegeven momet gaan zeggen: hohoho, dat was niet de afspraak en is tegengas gaan geven. Maargoed dat doet er niet toe. De vervanger van Putin straks wordt 100% zeker ook een megalomane gek die wel met een triggerhappy vinger op de rode knop zit te drukken alsof hij Modern Warfare 3 speelt op zijn playstation.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 12:06:
Er schijnt bizar veel gas onder de Krim te zitten, meer dan Qatar en Sua samen..
Het geeft te denken..
@peterdh | 31-01-23 | 12:55:
"Terwijl de EU oprukte richting rusland"
Mooi verhaal uit de koker van RT. Maar weet je waarom peter? Omdat Poetin de schijthekel heeft aan democratie, de Europese waarden en de manier waarop burgers in de EU zich met de politiek mogen en kunnen bemoeien. Poetin is bang voor zijn volk en heeft ze "heel stabiel" op grote afstand van het landsbestuur gezet. Als Russische burger heb je niets in te brengen, niets te kiezen, niets te bemoeien met het bestuur. Dat regelt Poetin, en verdeel zo de koek onder zijn vrienden en loyalisten.
Poetin is helaas geen stabiele factor gebleken maar een megalomane gevaarlijke gek. Om zijn maffiaclan in stand te houden is alles geoorloofd en dat blijkt, inclusief westerse sufferds een fraai verhaal op de mouw te spelden waar het het allemaal hun schuld zou zijn.
Poetin en zijn maffia zijn trouwens helemaal niet tegen de EU, allemaal hebben ze er villa's, jachten, kinderen op kostscholen en dure appartementen in Londen en Monaco. Ze profiteren gigantisch van onze vrijheden, luxe en goed georganiseerde landen inclusief hun rechtspraak.
Trap er toch niet in peter.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 12:59:
"Mooi verhaal uit de koker van RT. "
Het is gewoon echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijk op te zoeken hoor. De uitbreiding van de EU sinds de val van de muur.
En in de laatste 10 jaar hebben wij van die "megalomane gek" geen last gehad, totdat wij met onze vuisten in de lucht op het Maidan plein zijn gaan krijsen dat we niet zouden rusten voordat we de EU wederom een stukje uitgebreid hadden.
@AldNuut | 31-01-23 | 12:57:
Bron?
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 12:59:
" Omdat Poetin de schijthekel heeft aan democratie, de Europese waarden en de manier waarop burgers in de EU zich met de politiek mogen en kunnen bemoeien."
Oh. En daarom is het een megalomane gek waarmee we niet kunnen samenwerken. Mmmmmmmmm Waar ken ik dat van:
schijthekel aan de democratie, megalomane gek, hekel aan europese normen en waarden, hekel aan bemoeienis van het volk met het landsbestuur.
Ohja. Turkije. We zitten echter regelmatig met erdogan aan tafel. drijven handel met Turkije. Zitten nog steeds in het proces om Turkije bij de EU te halen (hoewel op pauze, maar desalniettemin). Dus al die argumenten die je noemt zijn behoorlijk selectief.
@peterdh | 31-01-23 | 13:04:
Ach houd toch op peter, met je kwalijke nonsens. Je bent zo'n ongelofelijk gemakkelijk slachtoffer van die Russische propaganda, je hebt er geen weet van. Je bent zoals ze daar zeggen een "nuttige idioot".
En dan nog: Lid willen worden van de EU is een geheel vrijwillig proces. Lid worden van de Russki Mir allesbehalve vrijwillig. Voor jou is dat verschil blijkbaar niet aanwezig, of sowieso niet waard er enig gewicht aan te geven.
Onze hond ook, toen hij vals werd hebben hem in laten slapen.
@peterdh | 31-01-23 | 12:55:
Putin stabiel?
Trok hij voor 2022 dan ook al voor elk wissewasje de nucleaire kaart?
@peterdh | 31-01-23 | 13:04:
Eerst was het nog de Navo uitbreiding die het probleem was, en nu is het de EU?
Lekker 'stabiel' allemaal weer
@RandyBiel | 31-01-23 | 13:40:
Stabiel. Ja. Je leest niet wat ik schrijf. Ook al is iemand maf, zolang hij stabiel maf is kun je daar rekening mee houden. We doen het toch ook dicht bij huis? Rutte liegt, liegt, liegt, liegt en liegt. Overtreed de wet, draait, en liegt. Kan zich niets herinneren en is dus dement of, wederom, liegt. Dat weten we. Daar houden we rekening mee. Hij is een stabiele leugenaar. Heel stabiel stemmen we op hem terwijl we weten dat hij de wet overtreed, wat hij ook gewoon toegeeft (ik schuif de wet aan de kant als het me uit komt), en heeft nergens een actieve herinnering aan. Liegen dus. Maargoed we weten het. We houden er rekening mee. Da's een stabiele factor.
@RandyBiel | 31-01-23 | 13:43:
Wat dacht je van EU *en* NAVO. Maargoed. Ietd verder denken is natuurlijk een brug te ver voor jou. Ergen over te kunnen zeiken da's het belangrijkste.
@peterdh | 31-01-23 | 13:50:
Je wil het niet zien geloof ik.
De EU en de NAVO zijn vrijwillige clubjes.
Je kunt er lid van worden na uitdrukkelijk verzoek en ballotage.
Er zit geen enkele dwang bij, integendeel, eerder het omgekeerde.
Van Ruslands club word je lid, maar je hebt geen keuze. Niemand is lid uit vrije wil maar uit pure angst. En dat is hoe Poetin "vrienden" maakt, door dreigen, drammen en drukken en nu dus door oorlog voeren. Bij verzet volgt de vernietiging, want wie niet horen wil moet voelen. Dat jij dat verschil niet inziet en dat het dus ook nooit "de schuld" kan zijn van vrijwillige deelname aan vrijwillige clubjes, is opmerkelijk.
Maar goed, ik verbaas me nauwelijks meer over de mensheid in al haar zelfdestructieve uitingsvormen en de menselijke geest is blijkbaar extreem beïnvloedbaar voor nonsens.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 14:04:
Wat doet dat er toe of het vrijwillige clubjes zijn? Er is destijds afgesproken NATO komt iet verder richting Moskou. Hoppa de reet afgefeegd met die afspraaak. Maargoed dat doet er niet toe want : we good, putin bad. Geen enkele nuance. Zo niet ben je een nuttige idioot en een putin lover.
En waar zeg ik dat het "de schuld is " van die vrijwillige clubjes. Na de val van de muur afgepaken: "NATO rukt niet verder op richting moskou".
En dan dat gewoon doen, doen, doen, doen en doen. En dan zegt Putin op een gegeven moment, hohoho. Voordat we hier straks op NATO/EU gebied naast Moskou Amerikaanse raketinstallaties hebben staan gaan we wat tegengas geven.
Ik verbaas me ook niet meer over hoe compleet geindoctrineert mensen kunnen zijn over wat hen verteld wordt, zodat ze ook geen enkele nuance meer kunnen zien. Grijs bestaat niet. Zwart of wit. Meer is er niet. En uiteraard wij horen *ALTIJD* bij de goede kant dus automatisch heeft de andere kant het *altijd* 100% fout en is de duivel zelf.
@peterdh | 31-01-23 | 14:11:
" Er is destijds afgesproken NATO komt iet verder richting Moskou "
En waar ergens zouden die afspraken dan vastgelegd zijn?
De open door policy bestond voor die tijd al en liep gewoon door.
@peterdh | 31-01-23 | 14:11:
"Er is destijds afgesproken NATO komt iet verder richting Moskou"
Dat is helemaal niet afgesproken. Er is niets ondertekend, geen verdrag, geen afspraak, geen belofte en destijds ging dit uitsluitend over Oost-Duitsland ook nog. Nergens is echter een document dat deze "afspraak" bekrachtigt of ratificeert.
Ik kan er een lang verhaal over houden, maar lang na die "belofte" (een veel gespind verhaal vanuit de Russen) zijn er wel degelijk harde afspraken gemaakt en ondertekende officiële documenten. Eentje daarvan is de vastlegging van de soevereiniteit van ex-Sovjetlanden en de uitruil van kernwapens voor garanties. Het Boedapest Memorandum.
Maar je lijkt er niet van onder de indruk want "er lag een afspraak".
Het aardige is: Dit bedoelen de Russen met die gemakkelijk beïnvloedbare mensen uit het westen, die het werk opknappen voor de Russische propagandisten.
En dan nog "wat doet het ertoe dat het vrijwillige clubjes zijn"?
Nou peter: Alles! Dat doet er alles toe. Het verschil tussen dwang en vrijwilligheid, vrijheid of autocratie, tussen eigen keuze en dwang.
Daar gaat deze hele oorlog om.
@RandyBiel | 31-01-23 | 14:31:
Ahja. Afsrpaken tussen regeringsleiders in goed vertrouwen hoef je je niet aan te houden. Ik neem aan dat jij ook stemt richting VVD / D66 , dingen beloven en niet nakomen. Geen actieve herinnering hebben. Allemaal de normaalste zaak van de wereld. Zolang het niet door de bureacratie is gegaan mag je iemand naaien zoveel je wilt. Ik zal niet vreemd opkijken als jij ook aanhanger bent van dat zweedse idee dat er eerst praktisch schriftelijk toestemming gegeven moet worden voordat je met je vriendin mag neuken.
@peterdh | 31-01-23 | 14:42:
Er is een land dat zich niet eens houdt aan officiële afspraken, en uitgerekend dat land gaat zeiken over een mondelinge toezegging op een bijeenkomst 30 jaar geleden? Laat me nou toch niet heel hard lachen peter. In wat voor sprookje leef jij?
Iets zegt me dat je eigen waarheid onwrikbaar is en wars van feitelijke zaken overeind zal blijven. Je hebt al besloten dat Rusland een valide punt heeft met deze oorlog. Daar is niets meer aan te doen. Ik zie het als een overwinning voor de Russische propaganda.
@peterdh | 31-01-23 | 14:42:
"Opnaaien", omdat andere landen samenwerkingsverbanden aangaan?
Je bent niet goed snik.
Laat je toch eens niet zo voor het karretje spannen door die slappe propaganda van de Russen. Ben je echt zo simpel van ziel?
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 14:32:
Je verschuilen achter afspraken zijn niet ondertekend betekend niet dat je je reet mag afvegen met afspraken die in goed vertrouwen zijn gedaan. Er zijn gewoon westerse landen waar handshake deals en verbal contracts die niet zijn ondertekend wettige waarde hebben, maargoed. Gewoon je reet afvegen met afspraken is daarentegen in het nieuwe westen ook de gewoonste zaak van de wereld.
"En dan nog "wat doet het ertoe dat het vrijwillige clubjes zijn"?
Nou peter: Alles! "
Nee dat doet er niet toe. Dat zou er toe doen als we het hadden over annexatie en binnenvallen t.o.v. vrijwillig aansluiten bij. Daar gaat het niet over. Het gaat over NATO/EU komt geen centimeter verder naar moskou. En dat doet het keer op keer op keer op keer. En dan maakt het geen ene reet uit of dat vrijwillig gebeurd of niet.
@peterdh | 31-01-23 | 14:50:
De belangrijkste oorzaak waardoor NATO groeit zit in Moskou zelf. Maar dat zal je wel ontgaan, zoals wel meer
@peterdh | 31-01-23 | 14:50:
Ja je blijft dit verhaaltje opdienen he? Die afspraak is geschonden! Nou peter, welkom in de echte wereld waar een afspraak tussen landen iets waard is als die ondertekend op papier staat.
Ik wil best een lijstje maken van alle officiele afspraken die Poetin aan zijn reet heeft gelapt om het niet eens te hebben over de gedane toezegging dat "hij geen oorlog zou beginnen" in de week voor 24 februari. Die "afspraak" vergeten we dan maar even.
Nee jij blijft lullen over een zinnetje, 30 jaar geleden gedaan in een conversatie over de DDR en de stationering van westerse troepen aldaar. DIe is later door Poetin geheel uit zijn verband gerukt.
Dat je zo op dit punt blijft hangen en alles wat daarna is geratificeerd doelbewust vergeet, zegt veel over je religieuze geloof in je eigen gelijk.
Momentele eindfront is als WO 1 Belgische Ieper 2015 t/m 2018 (4 jaar...) Kogels en granaten gaan dit niet oplossen. Als Zelensky zijn "volk" wil sparen dan is praten het enige wat kan. Oorlogje spelen kan de Navo niet en Amerika nog minder momenteel.
1915-1918
@hagelkruis | 31-01-23 | 11:54:
Wereldoorlogen duren altijd 4 jaar.
Oh ja praten.
En dan alsnog voor het Russische vuurpeloton of erger.
het gaat anders aardig, spullen zijn top. Ongeschoolden kunnen er goed mee uit de voeten. Eigenlijk zou men gewoon luchtsteun moeten leveren en zo de ruski extermineren of ejecten.
Ik denk dat er weinig te bespreken valt als Zelensky de Donbas niet opgeeft en publiek erkent dat de Krim bij Rusland hoort zodat die internationaal erkent kan worden. Capitulatie dus. Wat weerhoudt Rusland ervan om in de toekomst nog eens hier en daar een gebied in te pikken als het steeds succesvol is?
@hagelkruis | 31-01-23 | 11:54: of wat ze even dachten in Blackadder
youtu.be/vH3-Gt7mgyM
Best saddest series end ever.
Daar zou nu wel eens een moderne versie van gemaakt mogen worden. Poms in the Gulf war of Blackadder in een woke GB samenleving...
Waar zou de vrouw die wordt verkracht met haar verkrachter over moeten onderhandelen? Of hij misschien wat zachtzinniger tewerk wil gaan?
@koeberg | 31-01-23 | 12:11:
Wat weerhoudt de NAVO en de EU ervan om nog verder op te rukken richting moskou?
@peterdh | 31-01-23 | 13:56:
De NAVO "rukt niet op".
Landen worden geheel vrijwillig lid van een alliantie. Er rijden geen tanks naar het oosten, er wordt niemand gedwongen integendeel, er wordt zo ongeveer gesmeekt om lidmaatschap en waarom zou dat nou zijn peter?
De "oprukkende NAVO" die op sterven na dood was in 2014, toen ieder Europees land haar defensie had weg bezuinigd. Toen iedr NAVO land dacht, waarom heffen we de boel niet op? Toen zelfs Rusland lid wilde worden (2002).
De NAVO is het punt niet. Het is de democratisering in die landen, dat vindt Poetin huiveringwekkend. En waarom zou dat zijn?
Poetin weet dat hij niets te vrezen heeft van de NAVO. Hij haalt zelfs de troepen aan de NAVO grenzen weg, om naar Oekraïne te sturen. Als hij zo bang is voor de NAVO, zou dat een onvoorstelbaar domme move zijn. Hij liegt daar dus over.
En vraag Estland even, of ze tegen hun wil geannexeerd zijn door de NAVO. Ik weet welk antwoord je krijgt.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 14:40:
Ahja, jij denkt dat "oprukken richting moskou" alleen met tanks kan. Wie is hier nou een simpele ziel. Ik neem aan dat jij ook van mening bent dat de coronavaccinatie geheel vrijwillig zonder dwang en drang was?
@peterdh | 31-01-23 | 14:52:
Landen willen zelf (!) heel erg graag lid worden van de NAVO, omdat ze schijtens-benauwd zijn voor de "vriendschap" van de Russen. Logisch, als je weet hoe ze hebben geleden onder de terreur van Stalin en later al die andere vriendelijke USSR leiders.
Je blijft dat niet erkennen. De NAVO zou Rusland nooit aanvallen, ook dat weet Poetin dondersgoed.
In 2011 nog, heeft Medvedev gezegd dat "de vijandschap tussen Rusland en de NAVO is officieel ten einde". Dat veranderde toen Rusland de Krim bezette. Gek genoeg.
@peterdh | 31-01-23 | 14:52:
" Ahja, jij denkt dat "oprukken richting moskou" alleen met tanks kan. "
Aldus de persoon die dacht dat er in Oekraïne voor Maidan niks aan de hand was en de geschiedenis alleen maar in termen van oorlog kan uitdrukken, als dat hem zo uit komt.
Wat een kolder dit.
F16 hoeven van mij ook niet.
Geeft ze maar raketten die MIGs kunnen neerhalen,
vanuit het *eigen* grondgebied.
We hadden ze toch al gegeven voordat ze er om hadden gevraagd?
Beetje als een voetbaltrainer die bij studiosport beweert dat er geen interesse is in een speler. De deal is dus al gemaakt. De USA heeft alleen besloten deze oorlog heel lang te rekken, om diverse politieke en financiële redenen. Dus de transfer moet nog even op zich wachten.
De inmiddels ontelbare leugens van Rutte zijn gevoegelijk bekend bij iedereen.
Onomstotelijk staat vast dat liegen-en draaien allang een tweede natuur van hem is,
Hoe gaat hij het liegen en draaien vormgeven in de burgermaatschappij?
"Nee,nee,nee groenteboertje... ik weet toch echt zeker dat ik je 50€ gaf ipv 20,,!".
In dat geval zou ik een rotte tomaat achter de hand houden.
Weet je de leugens zijn niet eens zozeer het probleem, maar de andere partijen zijn dat.
Als de coalitiepartijen het vertrouwen in hem opzeggen, als niemand zijn plannen meer steunt, als niemand meer met hem wil eten (zo maakt Rutte dealtjes), als niemand meer voor hem wil liegen of zwijgen, dus: als niemand hem meer steunt ... dan kan Rutte niks.
Maar, gebeurt het? Nee.
Zo vlak voor verkiezingen F16 weggeven is geen goed idee, denkt Rutte.
Dat. Of hij is dement, heeft alzheimer of een andere ziekte. In ieder geval staat vast dat hij uit die functie moet. Of therapie in, of tweedehands auto's gaan verkopen zoals leugenaars dat goed kunnen, mensen er rekening mee houden zonder dat het land naar de kloten gaat.
www.psychologiemagazine.nl/artikel/zo...
Heel bijzonder..
En deze man is dus baas van een land, heeeel bijzonder
www.telegraaf.nl/video/447734678/leve...
Rutte doet een Scholzje
Deze thread kan ik me wel redelijk in vinden wat dat betreft (punt 5):
threadreaderapp-com.translate.goog/th...
Leuk man. Die oorlogstaal van D66 en de rest van het kabinet. Kostte wat kost! Oekraïne MOET winnen. Maar er is dus toch een grens... Oke. Helder.
Simpel. Nu is het nog geen EU/Nato grondgebied. Estland, Letland en Litouwen ( en Oost-Polen ) zijn dat wel. Do your math.
@Graaisnaaiert | 31-01-23 | 12:17: Punt niet. Paternotte is zo fanatiek over het verslaan van Poetin, maar is een nuance. Die ontbreekt volledig als het hier om gaat. NAVO heeft daar weinig mee te maken. Het verhaal van de regeringspartijen is vooral voor de buhne. Een politiek afgesproken lijn. Maar geen daden.
Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben voor deescalatie en streven naar vrede. Maar goed, ik ben ook een hopeloze naieveling.
@BBRDWR | 31-01-23 | 12:59:
"Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben voor deescalatie"
Is niet iedereen daarvoor? Het probleem is alleen praktisch van aard. Bereik je die vrede door Oekraïne aan de totale vernietiging kado te doen, of door de militaire maffia van Poetin daar weg te jagen?
Wat als Rusland uiteindelijk wint?
Wat als Oekraïne wint?
Wat al gelijkspel ?
Wat als die onzin maar voortduurt?
Nog meer smaken?
Beetje speculeren op alles. Denken we eigenlijk wel een beetje vooruit nu we met die flauwekul bezig zijn.
Vooruit denken is een functie die niet bij Marx Rutte is geïnstalleerd.
@4HoogAantWater | 31-01-23 | 11:38: Terug denken ook al niet, schiet lekker op zo.
@4HoogAantWater | 31-01-23 | 11:38: laat dat 'vooruit' maar weg
Je bedoelt visie. Helaas niet aanwezig.
Wat-als-vragen. Oh leuk, ik doe mee.
1. Wat als Rusland uiteindelijk wint?
Dan is UA de oostelijke delen kwijt, en de EU landen een hoop oorlogsmaterieel, geld en manschappen armer.
2. Wat als Oekraïne wint?
Dan is de EU ook hoop oorlogsmaterieel, geld en manschappen armer. En een Lidstaat met een premier die zich als een drammer (Ik wil dit, ik wil dat, geef! En wel nu!) rijker.
3. Wat al gelijkspel ?
Zie 1 en 2.
4. Wat als die onzin maar voortduurt?
Zie 1 en 2 + nog véél meer geld.
5. Nog meer smaken?
Ja.
- onderhandelingen.
- UA lidmaatschap van de EU los zien van de oorlog (zoals het ook hoort),
- UA nooit een EU lid laten worden zolang het in een staat van oorlog over de territoriale grenzen verkeert (dat is sowieso een voorwaarde om kandidaat-lid te kunnen worden!),
Zelensky geeft zich over (niet realistisch, maar jij vroeg om 'nog meer smaken', toch?)
Biden en Putin worden vrienden
Biden overlijdt van ouderdom en Putin wordt opgegeten door die beer van hem.
Bij dit alles zouden we bijna vergeten dat het niet onze oorlog is. Wat NPC Rutte allemaal bij elkaar liegt - wie geeft daar nou nog om?
F-16s gingen we toch al wegdoen, dus dan denk ik: Stuur ze liever naar Oekraïne dan aan Erdogan, die de Koerden ermee bombardeert. Veel van ons ex-defensie materieel is al misbruikt door de Turken.
Dat gezegd hebbende, laten we vooral ook zelf wapens kopen, we gaan ze nog hard nodig hebben de komende jaren als dit gedoe nog verder exhaleert.
Zuid-Europa intussen 'bedelt om miljarden euro's'. Het is wel goed zo. Weg-geef-Mark valt teveel op, en zegt teveel ja.
En dan blijven stemmen op de pangpang partij, die al jarenlang op defensie heeft beknibbeld.
Als Oekraïne wint, en op zich is dat te hopen, dan weet je niet wat voor type daar aan de macht komt na Zelensky. Stel dat het een type Orban is... In die regios best voor te stellen. Wil je die F16s geven?
Het is erop of eronder dit jaar.
www.foreignaffairs.com/ukraine/how-ge...
@Duwbak_Linda | 31-01-23 | 11:38: vorig jaar niet?
En 50 jaar Gebroken Geweertjesland NL verdween opeens als sneeuw voor de zon.
@Duwbak_Linda | 31-01-23 | 11:38:
Goed verhaal, en ja helemaal me eens.
Tijd voor een harde klap en dan aan (die lange) tafel.
Is ook nodig want de Russen veroveren iedere dag terrein daar.
De mannen hebben het zelfs weten te verkloten met een paar Leopard 2. Iets te makkelijk in open terrein en een paar rebellen koerden maken er met een westerse raket een eind aan. Duidelijk dat je voorzichtig moet blijven en geen treffers op het dak moet krijgen.
@BBRDWR | 31-01-23 | 11:36:
"Stel dat het een type Orban is..."
Ik verwacht iemand die nog véél erger is.
Van het meest corrupte land van de EU kan je wat dat betreft maar beter niet al te hoge verwachtingen hebben.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 12:00:
Uk denk: binnen 3 maanden zitten ze aan de onderhandelingstafel, UA raakt een reepje land kwijt, en het Russisch leger vertrekt uit de UA.
@BBRDWR | 31-01-23 | 11:36:
Orban is een corrupte lul, maar niet een oorlogszuchtige lul.
@gaffelbaard | 31-01-23 | 12:25:
Dat zou dan een heel mooie uitkomst zijn.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat het daarop uitkomt.
En dat zelfs Zelenski daar blij mee zal zijn.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 12:30:
Het stomme vind ik dat ik dat vanaf ongeveer het begin af aan al riep (en ik weet nog dat je daarom boos op me was), en ondertussen hadden ze dat allang kunnen regelen met elkaar.
Maar, bij ongeveer iedere onderhandelingspoging (even simpel gezegd) lag óf Zelensky weer dwars, of Putin weer dwars en ondertussen is iedereen maanden verder, terwijl het allang geregeld had kunnen zijn.
@gaffelbaard | 31-01-23 | 12:43:
Het is geprobeerd, zelfs aan het begin van deze oorlog. Er is Poetin het voorstel gedaan dat hij de Donbass mocht houden en zelfs de Krim terwijl Oekraine neutraal zou blijven, exact de status quo van voor de oorlog.
Poetin wilde niet, hij wilde koste wat het kost oorlog. Dat was omdat hij dacht gemakkelijk te winnen. Nu zal hij er anders over denken, nu zijn leger 100.000 man verloren is en nauwelijks meer vooruit komt.
Poetin moet begrijpen dat meer oorlog hem de kop gaat kosten, dat inbinden zijn regime kan redden. Dat kan alleen als zijn leger flink terrein verliest.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 13:15:
Ik meen me te herinneren dat dat te maken had met die denazificatie eis, en ik had ergens ook nog een link naar een overzicht van de onderhandelingen, maar helaas. Ik kan het niet meer terug vinden.
Men zou niet alles in de krant moeten zetten. Dat lokt maar acties uit. De tanks gewoon voorbereiden en plots inzetten op een nietvermoeden tegenpartij. Kijken hoe de wagnerknapen dat gaan aanpakken.
Men had allang covert missies moeten vliegen. Af en toe gewoon een hele nacht bombarderen, treinladingen aan GBU's naar beneden vanuit B1 of B2.
Ook hadden alle russische schep allang tot zinken gebracht moeten zijn.
Jaaaa, wilt u de de totale oorlog? Zoiets?
@dathoujetoch | 31-01-23 | 11:37:
Want nu is het partieel?
Gelukkig zijn er maar weinig mensen met macht die naar jouw geraaskal luisteren. Man, hoe verzin je het?
@Ichneumonidae | 31-01-23 | 12:00: meneer, onder uit de zak geven doe je zo en niet met mondjes helpen met de tegenstand. De russen proberen niet anders, die laten gewoon Iraniers meedoen, geloof maar niet dat de russen zelf de drones instellen of zelfs lanceren.
Niet zo oorlogszuchtig doen, kies eens voor vrede.
OMG dit is echt ernstig. Met uw denkbeelden vraag ik me af of uw begeleiding op de hoogte is van het feit dat u helemaal alleen en zonder toezicht op internet zit.
Mijn kleindochters, vijf en zes jaar oud, leren dat liegen niet mag. Waarom, vraag ik me steeds weer af als ik Rutte hoor. Met liegen kun je in dit land de top bereiken.
Weinig ambitie, die dochters van je!
Omdat een meerderheid aan kiezers waarschijnlijk zelf net zo'n vieze leugenaar als Rutte is. Soort zoekt soort en, waar je mee omgaat, wordt je mee besmet.
Het is aan de mensen die geen leugenaars zijn om dat soort mensen aan de maatschappelijke zijlijn te zetten, maar het omgekeerde is de praktijk. Eerlijke, integere mensen, krijgen de goede banen niet. Wil je carrière, en een leuk salaris verdienen, dan moet je kunnen liegen en de Klootzaak durven zijn, het een beloven en iets anders doen, goed zijn in spelletjes spelen en ervan genieten te roven en misbruik te maken van de zwaksten in de maatschappij (ouderen, studenten, zorgpatiënten, iedereen in de lage lonen klasse, het onderwijs, enz).
Ook dat is een direct gevolg van de Rutte-doctrine: een door- en door verrotte, verziekte bedrijfscultuur die door iedereen en in de verste uithoeken van de maatschappij gevoeld wordt.
@gaffelbaard | 31-01-23 | 11:50: Zo is het, als de hoogste machtshebbers er op los liegen, dan denk je snel dat is het nieuwe normaal.
Als we ze wel gaan leveren moeten we het doen als ze nodig zijn, liefst nog iets eerder. Omdat we Poetin dan het meeste pijn doen. Maar ja, we reageren de hele oorlog al veel te laat en veel te slap. Hoe stop je een oorlog? Door de vijand te laten merken dat er niets te halen is. Hoe verleng je een oorlog? Door steeds maar te blijven reageren en reageren en twijfelen, en debatteren etc. Sla terug, sla hard terug, zodat iemand in het Kremlin zich de ogen uit de kop schaamt als hij zijn propagandapraatje op tv en in de Doema moet houden.
Die typische Nederlandse moralistische hysterie waardoor de clowns in hun morele verontwaardiging zichzelf voorbij galopperen om weer eens ‘gidsland’ te zijn of ‘Nederland internationaal op de kaart te zetten.’ Het wordt écht tijd voor iets compleet anders.
Een regering die op de eerste plaats naar de Nederlanders luistert. Poetin bad, hier neem alles wat we hebben. 10 jaar eerder: www.nieuwnieuws.nl/5158775/hans-hille...
Het beleid van die man zwalkt erger dan een dronken gemobiliseerde Rus na 3 flessen vodka.
Oh ja, dat was tijdens Rutte I, dat viel omdat Wilders zich niet liet dwingen tot miljardenbezuinigingen (op niet alleen defensie, maar ook de zorg en de pensioenen) en waarvan toen later door Rutte gelogen en het verhaal verdraaid werd.
Terwijl heel NL leed onder de door Rutte bedachte miljardenbezuinigingen, liep Rutte met miljarden tegelijk het geld weer weg te geven aan Griekenland en Italië.
Als we op 17 juli laten weten dat we toch F16's gaan sturen, weet Rusland genoeg.
Overigens ben ik nog steeds van mening dat de ondertekenaars van het Boedapest-memorandum het voortouw moeten nemen bij het sturen van wapens en andere hulp. Zij hebben een verplichting richting Oekraïne. De Navo, de EU en ons land niet.
China heeft dat memorandum ook ondertekend; het zou wat zijn als China ook onder druk gezet / gedwongen zou worden om wapens aan Oekraïne te leveren.
Van een partij helmen en scherfvesten naar F16's in nog geen jaar tijd.
That escalated quickly.
Met een inlegvelletje in de hand...
Als Oekraïne niet zo'n corrupt kloteland was waar ik voor had gestemd tijdens het verdrag, had ik het ermee eens geweest. Maar zoek het even lekker uit met je hele handel. Geen shit er meer heen sturen, ik heb helemaal niks met dat vreselijke land en ik wil helemaal niet de dupe zijn van deze sneue shitshow waar de machten worden verdeeld over een paar politici.
Nou Zelensky, welkom bij de club.
Ja, dat stukje zegt alles. LOL.
Rutte / Hoekstra hebben ze bijkans zelf aangeboden (staat gewoon op tape) maar zijn teruggefloten. Zeg dat dan gewoon zou je denken. Maar ja, hij heet niet voor niets Pinokkio.
Volgens Bild: “ Der niederländische Regierungschef Mark Rutte betonte seinerseits, es gebe „kein Tabu, aber es wäre ein großer Schritt“, wenn Kampfflugzeuge an Kiew geliefert würden. Für Deutschland hat Bundeskanzler Olaf Scholz (SPD) eine Lieferung von Kampfflugzeugen an Kiew wiederholt ausgeschlossen.”
Wat ook grappig is, Laurens Buijs meldt zich nu ook als deskundige op het gebied van "oorlogspropaganda".
https://twitter.com/laurensbuijs/status/1619963837293420544
Blijkt dat hij toch aan hardcore wappie is.
Dat zou je wel willen. Hij is een wokie die door nog extremere wokies wordt bedreigd.
Och, eerder een gevalletje "how can I make this about me".
Ik dacht dat wappies alleen iets met corona te maken hadden?
Het vslt gewoon prima samen in het plaatje van 'andere mening? Dan doe je niet mee.' Van onze jniversitaire rakkertjes.
@4HoogAantWater | 31-01-23 | 11:41:
Ja joh. Voor Buijs is iedereen met een andere mening "genuanceerd".
Maar 4HW het hangt van je argumenten af he?
*proest* En nu snel terug in de hoek, stelletje schaamteloze kwallen.
Waarschijnlijk zijn ze al lang en breed, druk in de weer om Oekraïense piloten op te leiden om in die kisten te kunnen vliegen.
Ja, vanaf juni geloof ik - ik las dat vorige week ergens.
dat mogen we hopen.
Ik begin me echt af te vragen wat het belang van de Amerikanen is bij het rekken van dit conflict. Hadden we in Europa nou maar 2% van ons BNP in het leger gestoken in plaats van erop te vertrouwen dat de US de kastanjes wel uit het vuur haalt.
Waarom zouden ze een economische concurrent uit de wind te houden?
"het rekken van dit conflict. "
Ben blij dat de Amerikanen het conflict 40-45 toch een beetje gerekt hebben.
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 11:26: Want toen blokkeerden ze ook het leveren van wapens voor de bevrijding van Europa?
@Trekhaas | 31-01-23 | 11:28:
Toen gaven ze die zelfs aan de Russen!
@Beste_Landgenoten | 31-01-23 | 11:26: Ja, daar is ie weer. De WO2-vergelijking.
Als je dit gedoe echt wil vergelijken met een ander conflict, zou ik voor Vietnam gaan. Of de Cuba-crisis.
@Battery!!! | 31-01-23 | 11:34: Volgens mij denkt Beste_Landgenoten dat ik met "rekken van de oorlog" het ondersteunen van Oekraïne bedoel. De mensen die (tijdelijke) vrede willen ruilen voor gebied zeggen altijd zulke dingen. Als ik dat bedoeld had, dan snijdt zijn vergelijking wel hout. Maar met "rekken van de oorlog" bedoel ik het niet doorpakken en die schijtrussen terug naar hun moeders jagen.
Wat bedoelt u met het rekken van dit conflict en hoezo zijn het de Amerikanen die dit conflict rekken? Voor zover mij bekend heeft Oekraïne internationaal erkende grenzen die stelselmatig door de Russen en dus niet door de Amerikanen overschreden zijn. Dat overschrijden gebeurde omdat Rusland bij nader inzien en nádat Oekraïne zijn kernwapens aan Rusland overdroeg, spijt kreeg van die overeenkomst. Rusland is van mening dat alles wat ooit bij Rusland hoorde nog altijd van Rusland is. Rusland is van mening dat het recht heeft op een invloedssfeer en op het knechten van die landen. (Wij noemen dat hier wel eens kolonialisme.) Nu wil het geval dat Oekraïne geen lid is van de NAVO, maar een aantal andere landen waarop Rusland haar oog heeft laten vallen zijn dat wel. Er zijn mensen die zich zorgen maken over de uitbreidingshonger van Rusland en die vrezen dat vroeg of laat een NAVO lid wordt aangevallen waardoor de NAVO rechtstreeks betrokken raakt. Dat is noch in het belang van u, als inwoner van een NAVO lidstaat, noch in het belang van Amerika. Het rekken van dit "conflict" (in mijn ogen een verdoezelend woord voor oorlog) komt geheel voor rekening van Rusland met hun "speciale militaire operatie" hetgeen in mijn ogen een versluierende term voor genocidale oorlog is. Rusland kan als enige deze oorlog per onmiddellijk beëindigen. Of laten de Russen zich in uw ogen voor het karretje van de Amerikanen spannen?
@BenZen | 31-01-23 | 11:50: Gast, dat leg ik om 11:39 toch al uit?
@BenZen | 31-01-23 | 11:50:
Goede tegel, helemaal eensch.
(Buiten het misverstand met trekhaas)
@SterF... | 31-01-23 | 12:29: edit: na uw kanttekening kan dit wel weg :)
BBP Europa = 40 biljoen dollar
BBP Rusland = 1,8 biljoen dollar
Militaire uitgaven Europa = 1+ biljoen dollar
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande...
@Trekhaas | 31-01-23 | 12:26: sorry, ik had al getegeld toen ik uw uitleg las.
@BenZen | 31-01-23 | 16:44: Ja, dat dacht ik al - desalniettemin staat uw tegel als een huis. Chapeau!
Rutte... Rutte... wie is dat ook alweer? De naam komt me vaag bekend voor, maar ik heb er geen actieve herinnering aan.
Mag Rutte nu eindelijk weggaan? Geen actieve of passieve herinnering meer aan deze man hebben, wat zou me dat fijn lijken.
Kost dat nou ? Zo'n F16 cadeau doen.
Ze kosten 'maar' 66 miljoen per stuk.
@CLoVis | 31-01-23 | 11:21: het zijn oude barrels, goede barrels maar oud.
Geef de de F16 van de foto, met Rutte er in.
Nee, eerlijk delen. De F16 is voor Oekraïne, en Rusland krijgt Rutte.
Stuur 'm liever naar Rusland. Dan is het leger daar in no time wegbezuinigd.
@MAD1950 | 31-01-23 | 11:07: Juist :)
Geef het nog een paar maand dan vragen ze om soldaten.
En om A-bommen..
Het is onze oorlog niet, daarom geven we alleen het complete materiële leger zonder de werknemers.
@motorkater: B, altijd B. Of is dit het verkeerde draadje?
REAGEER OOK