Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie pakt zes Extinction Rebellion-types op voor opruiing vanwege blokkade A12

Blokkeerders geblokkeerd

Onder de zes opgepakte blokkeerderoproepers is ook klimaatklever Jelle Bakker. "De drie mannen en drie vrouwen worden ervan verdacht te hebben  opgeroepen tot een gevaarlijke en ontwrichtende blokkade van de  Utrechtsebaan in Den Haag." Wij zetten voor u de voors en tegens even op een rijtje:
Ja maar en toen met Jenny Douwes dan!
Ja maar en toen met de boeren dan!
Ja maar en toen met Willem Engel dan!
Ja maar en het klimaat dan!
Ja maar en de stikstof dan!
Ja maar en de talkshows dan!
Ja maar Laurens Buijs!
Ja? Zo goed?

Enerzijds

Social

Anderzijds

Social

Reaguursels

Inloggen

Begint een beetje te lijken op de tijd die Duyvendak in zijn boekje beschreef. Voor de goede zaak mag alles, inbreken op ministeries, huizen van bestuurders in brand steken, etc. Er is een duidelijke gelijkenis met de toenemende verharding van de klimaat protesten. Dit onder goedkeurend oog en ophitsing van bestuurders als Jetten en Timmermans. Waarom worden deze mensen niet aangeklaagd wegens ophitsen door sterk overdreven doemscenarios omtrend het klimaat te verspreiden.

merallas | 26-01-23 | 19:45 | 1

Zolang ze hun debiliteiten debiteren met een spandoekje op het Malieveld is er niet zoveel aan de hand. Het probleem is dat dit door GL en D66 opgehitste tuig overgaat tot geweld. Geweld niet direct in 1e graads zin, maar in de zin van het leven voor anderen onmogelijk te maken en mensen te gijzelen. En dat keer op keer op keer.

Grachus | 26-01-23 | 21:08

Ambulances, brandweer en hulpvoertuigen gaan volgens die zeloten dus ook maar vrij nemen. Iedere paar minuten passeren die over de Utrechtse Baan.

ceesreis | 26-01-23 | 19:31

Ik heb een voorstel; de volgende keer dat het linkse reltuig zich aan de weg vastlijmt /ophoudt , houdt de politie zich afzijdig en staan wij toe dat burgers deze lieden zelf verwijderen zodat de weg in no time weer vrij is en eenieder zijn weg weer kan vervolgen.

me163komet | 26-01-23 | 19:05

Is mijn reactie over 'het weinige land in NL maar 1x bestemmen. Stikstof. Wat extreme-boeren zich allemaal wel konden permitteren (zelfs op diezelfde snelweg asbest dumpen EN spookrijden)
Mijn reactie over...
Aankoop Schiphol en het woord NATUURVERGUNNING in dit berichtje:
Schiphol Group heeft de stikstofrechten van twaalf boerderijen gekocht en bezit daarmee voldoende rechten om een natuurvergunning aan te vragen voor Schiphol en Lelystad Airport. Dat meldt NRC. Een woordvoerder van de luchthaven bevestigt dat het artikel klopt.

Is mijn reactie nou gelijk weggejorist door een (wist niet dat het bestond) 'Stijlloze Censuurcommissie'?

dickwvf | 26-01-23 | 15:28 | 2

Verbaas u niet over de uiterst willekeurige willekeur van de jorissen alhier. De voormalige Twitter-bans onder het management voor Musk waren logischer en inzichtelijker dan wat er hier gebeurt. En in tegenstelling tot het gestelde: 'wij komen er wel uit' : als u reageert, of protesteert, dan volgt er geheid: geen enkele vorm van reactie. Wees blij dat u niet ook nog 'opgerot' wordt verklaard - dan krijgt u na een maand van ban namelijk nét zo'n gezellige Zwitsal als ik achter mijn nick heb.

bisbisbis | 26-01-23 | 16:06

Toen deze griezels de laatste keer de Utrechtsebaan blokkeerden, hadden ze stelling genomen vlák na de tunnels, waar de automobilisten uit het donker het volle licht weer op het voorruit krijgen. Het is uitsluitend aan het reactievermogen van een paar wakkere autobestuurders te wijten dat er niet een paar naïeve teenies tot vloerkleed zijn getransformeerd.
-
Stelling: deze verdwaalde zeloten gaan in hun evangelische driften zó ver, dat ze letterlijk hopen dat er een grote diesel-SUV met grove terreinbanden over een bevlogen scholiertje heen rijdt: ('zié je wel!').

bisbisbis | 26-01-23 | 15:23

Ja maar hadden ze wel een ID bij zich? Anders kan Justitie niets.

*Op Joris wachten doet*

Piet Karbiet | 26-01-23 | 14:46

Je dwarsdenkers gedogen. Ook deze. Ook Geert.
De vrije samenleving gaat soms gepaard met een beetje overlast zoals een file.
Of een volgestroomd plein.

adhd-je | 26-01-23 | 14:35

Lijkt mij dat opruiing per definitie niet als geweldloos gezien kan worden. Ik begrijp niet zo goed wat die klimaatdrammers nog willen bereiken? Behalve een paar halve zolen weet iedereen toch wel dat de gehele wereld collectief moet gaan proberen om het tij nog te keren? Het enige wat wij als Nederland kunnen doen is ons steentje bijdragen. Dat is het. Het kan een nutteloos steentje zijn. Het kan dat alle landen de doelstellingen halen en het alsnog geen flikker uitmaakt. Maar wat is het met dat actievoeren. Plak jezelf vast op het Rode Plein en ga roepen dat Poetin moet oprotten dan doen je tenminste nog iets nuttigs. En nee ook over de boeren, blokkeerfriezen en andere activistische onzin ben ik niet te spreken. Ga weg.

KingOfTheLoonyBin | 26-01-23 | 13:35

“Heb je géén Actietraining kunnen volgen en is dit je eerste burgerlijk ongehoorzame actie? Sluit je dan aan bij de supporters van de demonstratie, niet OP de A12 maar er NAAST”…..
Er is blijkbaar een getrainde harde kern binnen XR, zeg maar beroeps demonstranten.
Ze pretenderen geweldloos te zijn, maar de acties worden harder en ruwer.
Geweld ligt altijd op de loer.

Ruimedenker | 26-01-23 | 13:29 | 3

Het is een tsunami van micro-agressie.

Grachus | 26-01-23 | 13:30

'Ze pretenderen geweldloos te zijn, maar de acties worden harder en ruwer'.
Klopt: Eerst lieten ze de banden van grotere auto's leeglopen, nu steken ze de banden lek.

MK27 | 26-01-23 | 13:33

Er zijn handboeken voor dit soort acties, die stammen al uit de tijd van de Oktoberrevolutie (1917).

LD69 | 26-01-23 | 16:35

Het probleem met dit soort blokkades is dat mensen tegen hun wil worden vastgehouden. In het geval van de boerenprotesten soms drie uur lang. Als je in zo'n file staat kan je in de praktijk geen kant op, of je moet weglopen met achterlating van je auto. Het versperren van een weg is bovendien als misdrijf opgenomen in het wetboek van Strafrecht.

Het doel van dit type protesten is niet het uiten van een mening, maar ontwrichting. De bazen van de clubs die hebben aangegeven zich er bij aan te sluiten maken zich nu ook schuldig aan opruiing, en bovendien zijn ze in feite het rechtssysteem aan het testen (als je met genoeg massa de wet overtreedt, sta je dan boven de wet?). Ik hoop dat het OM deze mensen ook van hun bed licht.

Dr. Vigilante | 26-01-23 | 13:22

De boerenterroristen mogen alles en wij vreedzame activisten niets, aldus de media.

thanseeuwen | 26-01-23 | 13:15 | 1

Nogal wiedes, het volk bij de media is tegen de boeren en vóór klimaatactivisten, dus dan weet je wel uit welke hoek de wind gaat waaien.

KeesBruin | 26-01-23 | 13:18

Heb ik de tweet gemist met “polizei arresteert gewelddadige XR rebellen in Lützerath“?

Ruimedenker | 26-01-23 | 13:14 | 1

Nou, niet alleen de tweet hoor.

Super Vaagstra | 26-01-23 | 13:41

De advocaat van de opgepakte activisten zegt dat het Gerechtshof in Amsterdam vorig jaar bepaald heeft, dat het oproepen tot blokkades géén strafbaar feit is. "Omdat de opzet niet gericht is op het plegen van strafbare feiten, maar op vreedzame demonstraties. "
Tot zover de waanzinnigen in het Amsterdams Gerechtshof, die voor meest kromme 'logica' nog niet terug blijken te deinzen. Zolang het maar om het 'goede' soort demonstraties gaat, bezien vanuit D66-standpunt, vindt de rechter het best.
Als je oproept om anti-ZP activisten tegen te houden, zit je, qua motivatie, gewoon aan de verkeerde kant van de streep, dus dan wordt je wel veroordeeld.

KeesBruin | 26-01-23 | 13:08 | 2

Met andere woorden: je mag volgens het Gerechtshof te Amsterdam best oproepen tot het plegen van strafbare feiten, mits je maar het goede doel nastreeft.
En dan leutert D66 nog over het verlies van vertrouwen onder de bevolking in de rechtspraak. Ja, hoe zou dat nou komen?

KeesBruin | 26-01-23 | 13:11

Dan bestempelen wij blokkades eenvoudigweg tot een economisch - en daarmee: fiscaal- delict, wat het in haar essentie (wegblokkade) ook is. Dat gaan ze in Nederland niet lang volhouden.

bisbisbis | 26-01-23 | 15:26

De Joop is ook helemaal van de leg. De politie zou dit alleen maar doen om de mafkezen die zaterdag wederom een snelweg willen blokkeren te ontmoedigen.

Goed gezien, Jopers !!

Papa Jones | 26-01-23 | 13:01

Let ook even op dat "geweldloze" bij geweldloze activisten. Ze zijn toch zo lief, die klimaatwappies, je snapt niet dat de politie ze ook maar één strobreed in de weg zou willen leggen.

KeesBruin | 26-01-23 | 13:00

N.a.v. deze 6 arrestaties van de Extinction-groepering sluiten Greenpeace, Urgenda, Milieudefensie, FNV, DeGoedeZaak, Both ENDS, Fossielvrij NL, Jonge Klimaatbeweging en Oxfam Novib zich bij hen aan.
Gek-ken-huis.....

MK27 | 26-01-23 | 12:55 | 10

@pane | 26-01-23 | 13:03: "Internationale ophef?" Mooi zo, laat Nederland maar eens het goede voorbeeld geven, hoe er met die klimaatidioten moet worden omgesprongen.

KeesBruin | 26-01-23 | 13:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Heel goed. Automobilisten pesten is altijd -1.

Papa Jones | 26-01-23 | 12:53

De A12, een stukje te brede ventweg in Den Haag. Beetje overdreven misbaar dit geklep over een zogenaamd vitale zeer drukke weg.

dathoujetoch | 26-01-23 | 12:51 | 4

U bedoelt de A13...

Cavenman | 26-01-23 | 13:11

Aangezien de gemeente Den Haag de afgelopen jaren de ene na de andere weg heeft afgesloten/versmald is die te brede ventweg wel een van de weinige toegangswegen.

Kruijffje | 26-01-23 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Terroristen die als terroristen worden behandeld. En dan gaat 'Amnesty International' het nog goedpraten ook. Geeft aan hoe diep AI is gezonken.

me163komet | 26-01-23 | 12:51 | 4

@MK27 | 26-01-23 | 12:57:
Allemaal van die linkse betweters waarvan de Directeur en aanhang de nuttige idioten op pad sturen en tevens hun eigen zakken zeer goed vullen ,mede gesponsord door de postcode loterij.

Nico_the_Sparrow | 26-01-23 | 13:14

@MK27 | 26-01-23 | 12:57: Het probleem met veel van die NGO's is, dat het gewoon linkse, tot extreem-linkse aksieclubjes zijn geworden.
Wat hebben de FNV of Oxfam Novib in vredesnaam met het klimaat te maken? En kom niet aanzetten met de zwakke smoes, dat "het klimaat ons allemaal aangaat" , want dat is het punt niet.

KeesBruin | 26-01-23 | 13:15

@KeesBruin | 26-01-23 | 13:15:
Ho ho, ik las het net en heb het hier gelijk gemeld.
Ik heb niks met deze linkse muiters te maken.
Ik begrijp netzomin als u waarom zij zich aansluiten bij de activiteiten van ER.

MK27 | 26-01-23 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen heeft recht op zijn mening, ook als die onpeilbaar dom is. Maar ga niet mijn leven saboteren omdat jij meent dat er een klimaatcrisis is. Als iedereen zijn mening op die manier zou doordrukken, dan wordt alles één grote klerezooi.

Zeddegeizot | 26-01-23 | 12:50 | 2

Dat hebt u uitstekend verwoord. Gezien het uiterlijk zijn het ook nog overwegend netto ontvangers die om het hardst roepen dat ánderen alles anders moeten doen. Wat een treurnis.

Harry.Langezwaal | 26-01-23 | 12:55

Precies. En dan zulke achterlijke en gevaarlijke blokkades verwarren met het recht op demonstreren. Nee, halfje! Demonstreren mag je, maar een snelweg blokkeren niet.

Trekhaas | 26-01-23 | 13:03

Leuk en aardig die nuance. Maar als hier niet minstens, let op recidive, vergelijkbaar is als met de zaak Douwes, dan is het voor mij wel een beetje klaar met het vertrouwen in de rechtstaat.

Dan maar zo! | 26-01-23 | 12:46

"Geweldloze" ook.
Passieve agressie is niet geweldloos en vooral heel laf.

Okami | 26-01-23 | 12:40 | 3

Weet je wie ook altijd geweldloos protesteerde!? Oh nee, dit is geen Godwin.

Xbitt | 26-01-23 | 12:55

Precies.
Mijn bewegingsvrijheid wordt geweld aangedaan.

Papa Jones | 26-01-23 | 12:56

Precies. Als ik zo'n ongewassen sukkel in de kelder opsluit is dat net zo geweldloos. Ook maar toestaan dan? Niet dat ik weet wat ik ermee zou moeten, maar dan is er één van de straat.

Trekhaas | 26-01-23 | 13:04

Oproepen tot iets wat leidt tot verkeersgevaar en dan roepen dat je aanhangers onschuldig zijn? Nu kunnen ze nog zeggen dat het niet de intentie was, maar ga er van uit dat de rechter dan wel zegt dat ze wel verantwoordelijk zijn voor de consequenties die uit die oproep kunnen voortkomen?

Jan, Leiden | 26-01-23 | 12:39

Als je maar een landbouwvoertuig de weg gaat blokkeren(gebeurt er niets) of je gaat vreedzaam protesteren zoals ER(wordt je uit huis gepukt).

kannietwaarzijn | 26-01-23 | 12:37 | 5

@Blonde Nel | 26-01-23 | 12:49: Nel, ik mag u wel!

tis_wat | 26-01-23 | 12:58

Met een traktor wordt je zelfs beschoten.

Trekhaas | 26-01-23 | 13:06

Terecht. Er is een aanklacht voor opruiing, iemand van zijn bed plukken is heel lastig, daar moet je ook weer vergunning voor hebben. En de klacht boeren mochten het wel en Jenny ook: Huilie van de kleuterschool. Boeren werden beschoten, wil je dat ook goedpraten?

TheseDays00 | 26-01-23 | 17:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja maar en Willem Engel dan lijkt mij hier bijzonder van toepassing. Engel is recent veroordeeld omdat hij opriep te demonstreren op een niet door de burgemeester toegestane lokatie. Als ieder die zich in Nederland bevindt in gelijke gevallen gelijk wordt behandeld, dan moet ook ER worden opgepakt en veroordeeld.

Sieg Hein | 26-01-23 | 12:17 | 3

Als het vonnis tegen Engel wordt gehandhaafd in hoger beroep heb je zeer zeker interessante jurisprudentie voor de toekomst. En ik ben het met je eens, de actie van het OM nu, kun je niet los zien van de uitspraak vorige week.

rederijker | 26-01-23 | 12:20

Willem Engel riep niet op tot blokkades.

Papa Jones | 26-01-23 | 12:57

Ja maar... Die Engel had toch een voorwaardelijk aan zijn broek hangen? Iets met zijn mond houden en geen oproepjes meer doen. Dacht ik.

Bootvisser | 26-01-23 | 12:59

Ik word wel helemaal gestoord van dat passief-agressieve toontje van die klimaatactivisten. Krijg ik echt van die Willem Engel-vibes van ('geweldloos', 'met liefde', 'vreedzaam'). Verschrikkelijk taalgebruik.

rederijker | 26-01-23 | 12:15 | 2

Dit dus.

Papa Jones | 26-01-23 | 12:58

Precies. Ze bedrijven een lichte vorm van terreur en komen dan met dit soort 1984 nieuwspraak om het goed te praten.

Trekhaas | 26-01-23 | 13:08

Bij sommigen vd XR / ex-XR gaat het licht eindelijk aan. :

2023 January 25
Former spokesperson for Extinction Rebellion turns on group, now rejects climate doomsday: ‘Climate activism has a cult problem…I used to be one of them’ – ‘I watched people brainwashed’

wattsupwiththat.com/2023/01/25/former...

veel anderen zijn natuurlijk nog steeds knettergek....

Zwizalletju | 26-01-23 | 12:14 | 6

@Zwizalletju
Dank voor link en hele artikel van haar hier:
www.thefp.com/p/climate-activism-has-...
En het vinkt alles aan qua cultus.
Groezelige, in het echte leven mislukte, leider die "doom and gloom" verkondigt. Apocalyptisch, aanhangers en aanbidders van de leider zijn vaak jong en vaak vrouwen. Volgzaamheid en verering van leider dmv indoctrinatie en dreiging. Geen ruimte voor tegenspraak of andere ideeën. Zweefteverij. Geen oplossingen hebben etc. etc. etc.
Ik heb zelf al vaker artikelen geplaatst uit de Duitse media waar een Duitse GroenLInks (nota bene) vrouw ze ook al zag als een enge cultus. Goed om het nu uit eerste hand te lezen.

Basil Fawlty | 26-01-23 | 13:18

@TheBigKirth | 26-01-23 | 12:38: werd er niet gericht op een boer van 16 geschoten? Die klimaatactivisten worden met fluwelen handschoenen aangepakt.

sioux_ | 26-01-23 | 14:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Of je het nou wel of niet met hun mening eens bent, lijkt mij hier niet zo belangrijk.
Dat het OM op deze grond iemand uit zijn huis kan laten ophalen lijkt mij zorgwekkender.

Is er een jurist in de zaal die hierover iets zinnigs wil zeggen?

Kapitein Sjaak Mus | 26-01-23 | 12:13 | 2

Ik las je tegel en was het me je eens. Maar ik heb er ook over nagedacht. Want hoe zou het anders moeten dan? Een briefje sturen? Aanbellen en dan vriendelijk vragen of ze zich willen melden later op de dag? Als iemand verdacht wordt van een strafbaar feit, dan kunnen ze opgepakt worden en dat is hier gebeurd. Maar gevoelsmatig komt het wat heftig over, dit zijn geen doorgewinterde criminelen.

rederijker | 26-01-23 | 12:29

Ik ben ook in tweestrijd... tegen wegblokkeerders maar ook vraagtekens bij de ietwat overdreven, preventieve aanpak van de politie. En als die zes personen worden opgepakt, dan gaat hrt overgrote deel toch alsnog proberen om die weg te blokkeren?

Rest In Privacy | 26-01-23 | 18:14

Geen moete mee heeft. Plak ze maar lekker vast achter tralies

darmflora | 26-01-23 | 12:07

Zo gedaan.
Even een dosis realiteit naar dat tunnelvisie clubje gestuurd.

hetmoetdanmaar | 26-01-23 | 12:20

Gedaan. Bedankt voor de link.

Zbrodj | 26-01-23 | 13:09

Na de koffie en een broodje worden ze weer losgelaten, niks geen taakstraffen zoals de blokkeerfriezen die niet wilden dat hun kinderfeest verstoord werd. Ze krijgen nog net geen lintje.

ebonk | 26-01-23 | 12:06

Als je een punt wil maken, wil je natuurlijk opvallen en met overlast veroorzaken doe je dat nu eenmaal het beste. Demonstreren op een parkeerterrein is leuk en aardig, maar daar bereik je weinig mensen mee anders dan diegenen die je toch al steunen. Dus zoeken boeren, zwarte-piet-demonstranten (voor of tegen), coronademonstranten, klimaatactivisten etc. een manier waarbij ze goed en duidelijk gehoord worden. Ik vind dat de overheid hier ruimte voor moet geven, maar de grenzen komen wel in zicht (maar zijn nog niet bereikt). Dat vond ik bij de boeren en dat vind ik nu ook bij ER.

rederijker | 26-01-23 | 12:06

"Toen ze kwamen voor de miljieuactivisten, zei ik niets
Wat ikwas geen milieuactivist..."

Kapitein Sjaak Mus | 26-01-23 | 12:02 | 5

@Kapitein Sjaak Mus | 26-01-23 | 12:04:
Als je maar koers kunt houden..
*Lekko

AldNuut | 26-01-23 | 12:20

Skip, als je een kroontje haalt kan je je eigen tegel corrigeren. Je zit vaak genoeg op dit blog om die investering te rechtvaardigen

Sieg Hein | 26-01-23 | 12:25

@Sieg Hein | 26-01-23 | 12:25:
Een echte vent staat voor zijn tegels, is eerlijk over zijn fouten en gaat die niet stiekem achteraf verdoezelen.

En wat worstenbroodje betreft.
Typo's zijn geen taalfouten.

Kapitein Sjaak Mus | 26-01-23 | 12:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is er eigenlijk tegen extinctie? Jaja, vraag je eigen dat maar eens af.

Ichneumonidae | 26-01-23 | 12:01 | 2

https://www,vhemt,org/
Voluntary Human Extinction Movement
“May we live long and die out”

AdvocatusDiaboli | 26-01-23 | 12:09

doe zelf onderzoek!

sioux_ | 26-01-23 | 14:11

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/13910/artikel/2433202-fdf-voorman-over-acties-radicale-boeren-alles-kan-tot-voedselblokkades-aan-toe

"In een interview met De Volkskrant zaterdagochtend kondigt Mark van den Oever van Farmers Defence Force harde acties aan tegen de stikstofplannen van het kabinet. Ze willen snelwegen afzetten, optrekken naar Schiphol en de voedseldistributie dwarsbomen."

*kuch, proest, rochel*

Beste_Landgenoten | 26-01-23 | 11:59 | 5

Heb je wel een spuugmasker voor? ;)

Duwbak_Linda | 26-01-23 | 12:04

Dat komt omat ze denken dat Den Haag louter over landsbestuur gaat en helpen kan. Globale bestuurders (laat ik ze zo maar noemen) hebben allang besloten dat er grote verschuivingen moeten komen in de locaties van voedselvoorzieningen.
Boeren hier maken alleen kans wanneer ze er bij betrekken waar in de wereld de nieuwe landbouw en veeteelt tot natuurvernietiging leidt.
Let eens op bij reportages en zo hoe weinig natuur er nog is in de 'warme landen'. De bomen tussen de akkers en huizen zijn niet geplant zoals hier: het zijn restjes woud. Er blijft niets meer over.

zeurmachine | 26-01-23 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet je wat me opvalt bij dit soort berichtgeving, het zijn altijd activisten, protesteerders of actievoerders, maar nooit wordt in de linkse media het woord extreemlinks gebruikt. Terwijl als er door een rechte groep een protest of iets wordt gehouden, dan wordt dat gelijk bestempeld als extreemrechts.
Lekkere framing door de media.

usb stok | 26-01-23 | 11:57 | 5

Goed en terecht punt. Ik stoor mij daar ook aan. Ik vind overigens de klimaatactivisten niet extreemlinks net zomin als ik veel mensen die worden weggezet als extreemrechts, niet extreemrechts vind.

rederijker | 26-01-23 | 12:18

Dat ligt nog altijd enigzins gevoelig, dus doen we de grote deksel truuk, 'als we het er niet over hebben is het er niet'

Rote Armee Fraktion: geen gezellig clubje uit de jaren 80

-Wiki zegt

nl.wikipedia.org/wiki/Rote_Armee_Frak...

AldNuut | 26-01-23 | 12:25

@Caveman48 | 26-01-23 | 12:01: Sterker nog. Bij onze Linkse vrienden worden "activisten" veelal als een soort helden gezien. Onze huidge vriendin van de PvdA had er geen enkele moeite mee om tussen de gemaskeerde en zwart geklede hoodies van Antifa te lopen die zongen "wil je Thierry dood, zeg dan Paf".

Grachus | 26-01-23 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer je doordraaft met extreem linkse tunnelvisie retoriek op alle staats- en commerciële media, slaan bij sommigen de stoppen door: Extinction Rebellion-types.

hetmoetdanmaar | 26-01-23 | 11:50 | 1

Mooi, dat dit ook eens wordt aangepakt.

bqbq | 26-01-23 | 12:06

Zolang dit soort lui alleen maar ageren tegen burgers van het Globale Noorden (een door henzelf verzonnen term om de Westerling in alle opzichten te isoleren van de rest van de wereld) neem ik niets serieus van dergelijke actierellers.

Het gaat bij hen nooit over de impact van te grote gezinnen, of het feit dat wanneer er door de industrie niets vervuilt of vernietigt mag worden dit automatisch tot betere consumptiepatronen leidt.

Nee, lekker blèren tegen de Globaal Noordelijke consument. De Globale Zuiderling is, ook wanneer hij/zij in het Globale Noorden woont, een stakker die de emanciperende hand wordt toegereikt door onze Globaal Noordelijke actierellers. Meest typische nog wel is dat het geactierel zo mooi aansluit bij EU plannen. Het toeval.

zeurmachine | 26-01-23 | 11:50 | 2

Ja, dat global north/south slaat nergens op, zeg dan gewoon rijk/arm.
Of accurater: georganiseerd vs. corrupt.

ReyNemaattori | 26-01-23 | 11:59

Het gaat bij hen nooit over de impact van te grote gezinnen,


Ik woon in een wijk waar de NLer een minderheid is en veel moslims (ong. 35% in mijn wijk) grote gezinnen hebben. 5-9 kinderen is in mijn wijk heel gewoon. Racistisch zijn ze ook vaak. Alle meubels komen bij een Turkse woningwinkel of bazarwinkeltje, de nikaabs en chador worden bij dat leuke winkeltje op de buitenlandse laan gekocht, en de boodschappen worden altijd gekocht bij de e-supermarkt waar álle producten uit Turkije of andere moslimlanden kopen. Niet echt duurzaam dus.

Ik durf te wedden dat mijn ecologische voetafdruk véél lager is dan die van die gezinnen.

Je hebt gelijk. Misschien moet inderdaad een keer worden gepraat over de impact van grote gezinnen en het koopgedrag van deze groep consumenten.

gaffelbaard | 26-01-23 | 12:15

Jenny Douwes en de boeren zijn als criminelen vervolgd (of beschoten) en besmeurd door alles en iedereen en worden gewoon weggereorganiseerd/verboden. Zij stonden ergens voor, deze lui zijn alleen maar overal tegen buiten de eigen zeepbel. Dus, gelijke monikken...

TheseDays00 | 26-01-23 | 11:45 | 4

@ebonk | 26-01-23 | 12:12: Je jonge kroost op een feestje willen beschermen tegen agressieve schreeuwers van ver weg is nu rechts gedachtengoed?
*kompas bijstelt*

funda | 26-01-23 | 12:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ach had ik maar een trekker. Dan mocht ik alles. Terwijl ik nu helemaal niets mag.

Duwbak_Linda | 26-01-23 | 11:44 | 2

En als je die trekker dan overhaalt helemaal.

small_town_dude | 26-01-23 | 11:49

Domme tegels bakken mag nog gewoon hoor!

JJMS | 26-01-23 | 11:57

Als je het waterkanon (even lenen van Duitsland) op zo'n vastgeplakte activist richt dan laat de lijm toch wel los?

At_Dawn_They_Sleep | 26-01-23 | 11:43 | 2

De lijm laat ook (spontaan) los van het asfalt als je er overheen pist, probeer maar!

happen_maar | 26-01-23 | 12:05

Ik ben verbluft dat iedereen gelooft dat die 'klevers' daadwerkelijk lijm op hun handen, hoofd enz. smeren en echt vast zitten. In werkelijkheid waarschijnlijk een tubetje dagcrème of vaseline. Maar ja, de Staatsomroep zegt het, dus waar.

Glas-Plas-Was | 26-01-23 | 11:41 | 3

Dat zou slimmer zijn dan jezelf vastlijmen, dus ik vermoed dat ze zichzelf daadwerkelijk vastlijmen.

minderweter | 26-01-23 | 11:59

Deden ze het maar. Gewoon, even rustig de hele hand insmeren met echte cyanaatlijm en het hele handje even rustig en zonder bewegen aandrukken op het wegoppervlak. Tòch eens kijken hoe dat uitpakt : dan kunnen ze mooi de rekening thuis gestuurd krijgen voor het herstellen van het wegdek, want ze moeten er met multitools en flexzagen vanaf gehaald worden…. ( maar zò stom zijn ze niet…)

bisbisbis | 26-01-23 | 12:09

Klimaat is een verdienmodel geworden. Die 'activisten' zijn de dikste dombo's die er in trappen.

Jos Tiebent | 26-01-23 | 11:40 | 1

Domste, geen dikste. Nouja, misschien ook dat wel.

Jos Tiebent | 26-01-23 | 11:41

Met een paar punten geef ik die gasten wel gelijk. Groot deel van de Nederlanders maakt het zich er makkelijk vanaf

Dr.Platypus | 26-01-23 | 11:40 | 3

Welke realistische maatregelen zou een groot deel van de Nederlanders volgens u kunnen nemen?

Trekhaas | 26-01-23 | 11:44

Het enige punt waar ze gelijk in hebben is dat het wellicht beter is om iets aan onze uitstoot te doen, de manier waarop we dat het beste kúnnen doen en vooral de manier waarop we dat nu proberen te doen, lopen nogal uiteen.

ReyNemaattori | 26-01-23 | 12:03

Als die exctinction-rebellion gasten nou eens met een goed doorgerekend plan zouden komen hoe het wel kan, kijken we dan verder. maar voorlopig is er niet een werkbaar, bruikbaar, praktisch, realiseerbaar alternatief.

Zolang energie niet op te slaan is, wind en zon te onbetrouwbaar zijn en de wereldbevolking groeit.

We rijden niet voor onze lol op olie of zo. Het is nu eenmaal een manier om energie ter beschikking te hebben voor van alles en nog wat.

Bovendien rijder er op de A12 ook mensen in een Tesla en zo.

AdvocatusDiaboli | 26-01-23 | 11:38 | 3

Tesla is totaal niet duurzaam, dat snappen ze hopelijk wel. Er was iemand die had uitgerekend dat zijn familie vroeger 8 jaar in een Renault 4 reed, dat weegt 750 kg in tegenstelling tot 2000 kg voor een Tesla. Na die 8 jaar ging die Renault nog 8 jaar naar Portugal, en daarna nog naar Mozambique. De materialen waren duurzamer en makkelijker te vervangen en recyclen. Dus Tesla is een grote boosdoener en de Renault 4-achtigen mogen als enige op de snelweg.

small_town_dude | 26-01-23 | 11:44

Gelukkig zijn ze voordat ze naar hun werk konden vertrekken , opgepakt.....

Nico_the_Sparrow | 26-01-23 | 11:37

Ik krijg opeens beeld van een politieagent die zijn hond wil uitlaten. De mechelaar in kwestie zal dit een heel leuk spelletje vinden.

Arnold Layne | 26-01-23 | 11:35 | 1

Honden hebben een heel goede neus, dus het is zielig om ze naar XR volk te leiden.

small_town_dude | 26-01-23 | 11:45

Wat een rebellen he!

JJMS | 26-01-23 | 11:34

Moeten deze blokkeerders van snelwegen e.d. ook hun dna afstaan?….. want net zo staatsgevaarlijk als de pro zwarte pieten blokkeerders in Friesland.

swapper | 26-01-23 | 11:34 | 4

Vergelijking slaat als een tang op een varken. Douwes c.s. wilden op illegale wijze een demonstratie verhinderen. Hier gaat het om oproepen tot een demonstratie. Overigens ben ik wel verontwaardigd over de manier de blokkeerfriezen zijn aangepakt. Nodeloos streng, dat had anders gemoeten.

rederijker | 26-01-23 | 12:10

@rederijker | 26-01-23 | 12:10: Ze wilden niet de demonstratie verhinderen. Ze wilden verhinderen dat blije kleine kindertjes op hun feest met onbeschofte verbale agressie werden bejegend. Had kozp de dag erna op de Grote Markt willen demonstreren, dan had er geen haan naar gekraaid. Ondanks de suggestieve filmpjes van het OM.

Grachus | 26-01-23 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

De linkse medemens heeft tenminste nog idealen. Alleen blijven ze altijd zo lang plakken.

Duwbak_Linda | 26-01-23 | 11:24 | 3

Die linkse idealen zijn als het laagje chroom om het schroot.

gaffelbaard | 26-01-23 | 11:40
-weggejorist-
Hetkanverkeren | 26-01-23 | 11:20 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Zijn ze al vrij?

Colin.Fart | 26-01-23 | 11:19

Best dom dit van de politie en OM. Hiermee creër je alleen maar meer weerstand. Dit gaat nog wat worden, Mark my words

pane | 26-01-23 | 11:19 | 5

Maar de vraag blijft.. wàt gaat het dan worden? Een mooie gedraaide drol? Een bordje "Weg met alles wat ik om het lijf heb en wat ik gebruik in het dagelijks leven, maar waarvan ik niet snap dat het gemaakt is met... olie..."

DatInternetDingetje | 26-01-23 | 11:28

@AldNuut | 26-01-23 | 11:20: hierdoor zullen zich meer groepen bij het protest gaan sluiten. Logische ontwikkeling. Politie en OM gooit eigen glazen in. Er komt vast ook nog wel internationale ophef hierover

pane | 26-01-23 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat ze zich aan de binnenkant van een celdeur vastlijmen, dat maakt pas veel meer uit voor het klimaat

geen_kwijl | 26-01-23 | 11:18 | 4

of aan de romp van een olietanker. Vervuilt door stoken olie en vervoert de fossiele brandstof. Wat wil je nog meer als activist.

TheseDays00 | 26-01-23 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Dat werd tijd! En nu nog even die vliegveld bezetters vervolgen net zoals de blokkeer Friezen.... oh wacht dat doen ze dus niet......

Blonde Nel | 26-01-23 | 11:18 | 6

Voor zover ik het een beetje heb kunnen terugvinden zijn daar daadwerkelijk mensen voor opgepakt en mogen zij zich voor de rechtbank gaan verantwoorden. Evenals dat eer achteraf ook deelnemers aan de boerenprotesten zijn opgepakt en voor de rechter mogen komen. los van de opgestuurde bekeuringen nog.

we horen helaas zelden de afloop van dergelijke zaken, blijkbaar geeft dat te weinig reuring.

dinges_123 | 26-01-23 | 11:53
▼ 3 antwoorden verborgen

45 uur werkstraf! Ok, voor deze uitvreters is dat een daadwerkelijke straf maar voor de meesten van ons een normale werkweek.

At_Dawn_They_Sleep | 26-01-23 | 11:17 | 1

LOL

Blonde Nel | 26-01-23 | 12:27

Enne aan welk subsidieinfuus hangen deze wereldverbeteraars, tis tenslotte ook maar een businessmodelletje toch?

william7055 | 26-01-23 | 11:17 | 3

Deze terroristenbende word openlijk gesteund door de woke elite, dus dan weet je het wel toch? Die hangen aan de Postcodeloterij tiet.

Nitro | 26-01-23 | 11:28

“Stop fossiele subsidie” staat er te lezen op de muur en op een bord van zo’n demonstrant. Ik meen toch echt dat “fossiel” zwaar belast wordt al jarenlang.

Dr. Worstenbroodje | 26-01-23 | 11:29

@Dr. Worstenbroodje | 26-01-23 | 11:29: Wat hebben de inkomstenbronnen van Rachel Hazes hier nu weer mee te maken?

Kloof2012 | 26-01-23 | 11:44

Je kan ze ook gewoon met hun handjes vast geplakt aan het wegdek laten zitten. Misschien een hekje erom, als waarschuwing voor de automobilisten, en laten zitten. Honger, dorst, kou en regen doen de rest.
Zonder aandacht hebben die demonstraties 0.0 effect en zijn ze snel afgelopen.

gaffelbaard | 26-01-23 | 11:17 | 1

Dat deden ze bij VW toch ook? Vonden ze ook niet goed...

Louter Leuter | 26-01-23 | 11:41

Tessel?
Das een eiland.

Bochel | 26-01-23 | 11:14 | 3

Jelle en Tessel.
Dát klinkt als Maan en Sterre, of Fleur en Jesse. Van die namen die uitgemergelde vegetarische part-time werkende bakfietsouders aan hun kinderen geven. En de nieuwe generatie bully's opvoeden

gaffelbaard | 26-01-23 | 11:23

@gaffelbaard | 26-01-23 | 11:23: Die erg voor het milieu zijn. Tenzij ze voor hun neus in IJburg natuurlijk windmolens gaan bouwen. Die moeten ergens anders. Hoi Groenlinks!

Kloof2012 | 26-01-23 | 11:45

Er bestaat ook een Extinction Rebellion Muslims groep. Niet verbazend. Holocaust ontkennende groepen zoeken elkaar wel vaker op bij demonstraties, als de demonstratie over een Westers bedrijf, persoon of westerse overheid, religie of traditie gaat.

gaffelbaard | 26-01-23 | 11:32

Taakstraf bestaat uit 45 uur douchen en deodorant gebruiken.

Rattus | 26-01-23 | 11:14 | 1

Wat denkt u wat dat heden ten dagen kost?

Zitvlak | 26-01-23 | 11:32

Tuinbroek Asha noemt het "smerige intimidatie" van het OM.
Nou dat liet ik niet tegen me zeggen als overheidsinstantie door een mislukte krantentroela. Het is genoeg geweest in dit steeds dommere land.

hagelkruis | 26-01-23 | 11:13

Gekkies heb je op het gehele spectrum: van Wagensveld tot Tinkebell. De publieke opinie en media in het bijzonder heeft alleen veel meer sympathie voor de linkse gekkies omdat die hoegenaamd opkomen voor de goede zaak en zwakkeren. Dit volk mag van mij ge-dilan-ed worden. Oftewel: keihard aanpakken dat tuig!

_pacman_ | 26-01-23 | 11:11 | 1

Wie heeft Dilan dan hard gepakt?

Grachus | 26-01-23 | 13:12

Het constant in de slachtofferrol duiken is zo vreselijk irritant aan het worden.
Als je aan burgerlijke ongehoorzaamheid doet, own up to it!

Bochel | 26-01-23 | 11:11 | 2

If you can't do the time, don't do the crime. 

Nodeloos Kwetsend | 26-01-23 | 11:18

hoezo, dat doen anderen ook niet. Die terroriseren de samenleving en particulieren die zogenaamd hun nobele doel saboteren.

AntiZanicz | 26-01-23 | 14:56

Ze zijn met een elektrische auto die loopt op bruinkool daar naar toe gereden. Met flesjes water verpakt in plastic flesjes gemaakt van aardolie.

van_Zelfsprekend | 26-01-23 | 11:11 | 6

@rederijker | 26-01-23 | 11:49:
Gezien je laatste zin.
Moet je mijn bovenstaande reactie maar met een korreltje zout nemen..

Nodeloos Kwetsend | 26-01-23 | 12:14

@J-van-de-Bontekoe | 26-01-23 | 12:16: Wat is er redelijk aan om op te roepen om begrip voor mensen te hebben, terwijl diezelfde mensen dat niet voor jou hebben en zelfs je proberen te dwarsbomen? Ik vind het meer het goedpraten van hufterigheid.

Grachus | 26-01-23 | 13:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Oppakken. Vastzetten. Voor de rechter. Veroordelen. Gevangenisstraf. DNA afnemen (want potentiele terroristen).

BoerKoekoek | 26-01-23 | 11:10

Hadden ze maar trekkers gehad, dan was ze geen strobreed in de weg gelegd.

Beste_Landgenoten | 26-01-23 | 11:09 | 17

Nee, laatst heeft de politie bulldozers ingezet. Alleen het voorwiel een beetje optillen van een trekker was al genoeg om te laten zien wie de sterkste was.

De_fluitlokker | 26-01-23 | 12:10

Overigens, denk dat ook strakker op boerenprotesten gehandhaafd gaat worden na 15 maart.

Duwbak_Linda | 26-01-23 | 12:25
▼ 14 antwoorden verborgen

Heeft het OM al een kek voorlichtingsfilmpje gemaakt waarom je wegen niet mag blokkeren? Of geldt dit alleen bij mensen die een kinderfeest niet willen laten verstoren door tuig?

At_Dawn_They_Sleep | 26-01-23 | 11:08 | 3

Er is een vrijstelling voor bezitters van trekkers.

Beste_Landgenoten | 26-01-23 | 11:13

Alternatieve manier om te solliciteren bij GL

pejoar | 26-01-23 | 11:07

WTF! "De gemeente Den Haag heeft geprobeerd afspraken met de extreemlinkse activisten te maken maar deze houden zich onbereikbaar."

At_Dawn_They_Sleep | 26-01-23 | 11:07 | 2

Lullig voor de gemeente. Ik begreep dat ze van IS en Boko Haram ook nog steeds geen antwoord hebben gegeven. Wellicht kan Jan van Zanen binnenkort even naar Noord Korea vliegen om daar met Kim te gaan praten?

BoerKoekoek | 26-01-23 | 11:12

gewoon op het Malieveld demonstreren, is dat zo gek? Dat moeten de meeste anderen ook. ALs ze geen trekker of truck hebben.

AntiZanicz | 26-01-23 | 14:55

Ik ga ook maar eens met mijn toges op de A10 zitten. Als ik die vangrail in mijn bilspleet hou is ie aan beide kanten geblokkeerd.

Kaal-dik-en-lelijk | 26-01-23 | 11:06 | 2

Als dat zo is kunt u uw nick misschien wijzigen in Kaal-extreem-dik-en-lelijk.

Helpmedan | 26-01-23 | 11:28

Zal uw vriend niet leuk vinden , lol.

Zitvlak | 26-01-23 | 11:29

Ze zijn enkel nog maar opgepakt. Eerst maar eens afwachten wat er verder gaat gebeuren en of hen, net zoals die blokkeerfriezen, forse taakstraffen worden opgelegd.

Schoorsteenveger | 26-01-23 | 11:06 | 3

In dit geval hebben ze niet zelf de weg geblokkeerd maar ertoe opgeroepen, dat is toch net iets anders. Je mag juist blij zijn dat het OM op z'n minst mensen van hun bed licht hiervoor, nog even afgezien van het foeigesprek waar het uiteindelijk op zal eindigen.

Bakkeleures | 26-01-23 | 11:35

De blokkerfriezen demonstreerden niet, maar wilden een legale demonstratie op een illegale manier verhinderen. Foute actie, maar veel te steng bestraft.

rederijker | 26-01-23 | 12:13

@Bakkeleures | 26-01-23 | 11:35:
Wel je huiswerk doen. Jenny Douwes is opgepakt omdat ze ertoe opgeroepen zou hebben en werd door het OM als de kwade genius gezien.

Schoorsteenveger | 26-01-23 | 14:02

Mooi man: eerste stap gezet.
En vervolgens gebeurt er waarschijnlijk, ha het foei-gesprek, helemaal niets.
As usual.

MK27 | 26-01-23 | 11:05 | 2

Ho ho niet zo snel. Trial by media. Onherstelbare schade. Tot verdachte gemaakte. Excuses van de overheid en een riante schadevergoeding. Dat is wel het minste lijkt me.

BoerKoekoek | 26-01-23 | 11:13

Was de popo tegenover andere groepen zoals boeren en truckers ook maar zo dapper en van het ingrijpen. Duidelijk dat er dan geen gevaar voor het verkeer is.
Ze moeten gewoon een paar lompe voertuigen huren en gevuld met betonplaten op de weg zetten. Je doet dan net als de boeren en je speelt vermoorde onschuld.

AntiZanicz | 26-01-23 | 14:54

Jullie hebben Jesse Klaver verkeerd gespeld.

Met_baard | 26-01-23 | 11:04

Goed zo. Voor straf kunnen ze om te beginnen hun graffiti van de tunnelwanden af gaan poetsen.

Muxje | 26-01-23 | 11:03 | 1

Maar dan wel zonder rood kruis boven de rijbanen..

Gegierde ZeeOtter | 26-01-23 | 11:55

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl