Feynman en/of Feiten — Kerstdiners
smakelijk iedereen
Het is goed om op deze kerstavond te danken voor de maaltijd en stil te staan bij iedereen waar deze kerst een stuk minder gezellig, warm of voedzaam is. Er zijn zat mensen die dankzij corona, inflatie of oorlog hun bedrijf of baan zijn kwijtgeraakt. De energiebelasting op stroom wordt verdubbeld, de teruggave van energiebelasting wordt gekort. Na het kwartje van Kok, wil Rutte honderden euro's per gezin.
Kabinet Rutte mag heel lief de komende dagen op de RAI, Jaarbeurs en Ahoy een paar kerstdiners organiseren. Laten we beginnen met bejaarde echtparen waarvan de ene al in het verpleegtehuis is opgenomen, en de andere nog op de wachtlijst staat. Deze kunnen elkaar vaak niet eens bezoeken, moeten door een fiscaal moeras, terwijl gezinshereniging voor nieuwkomers wel afdwingbaar is.
Op tweede kerstdag lijkt het mij tijd voor een diner waar tienduizenden ouders getroffen door de kinderopvangtoeslagenaffaire worden herenigd met hun duizenden kinderen die ze al jaren niet meer gezien of gesproken hebben. Die gezinshereniging stagneert ook al jaren. Dit worden de grootste afleveringen van Spoorloos, All you need is Love, het Familiediner en Heel Holland Bakt ooit.
Na het fiscale kopschoppen krijgen we nu een herstelschandaal. We zijn twee jaar verder, maar deze mensen zitten nog steeds onschuldig in de shit. Er zijn nog steeds trollen die vergeten dat deze werkende ouders werden geconfronteerd met 88% marginale belastingdruk. Elk administratieve onnauwkeurigheid leidde tot een leeg bord of lege stoel. De fiscus koos voor totale vernietiging.
Als je zonder bewijs, zonder proces, zonder bezwaarmogelijkheden en zonder rechtspraak jaren aan toeslagen worden geroofd door middel van loonbeslagen en executieveilingen, snap ik dat het gezin failliet gaat en de kinderbescherming de kinderen afhaalt. Mark Rutte bood excuses aan voor ons slavernijverleden, maar heeft zijn eigen wanbeleid op basis van industrieel racisme nog niet hersteld.
Kabinet Rutte3 trad daarvoor af, het leverde een paar weken extra demissionaire status op, maar het is nog niet gelukt in de complexere dossiers gewoon te betalen of de weggerukte kinderen te retourneren. Wij zijn inmiddels moe van deze affaire, bespreken die kwestie niet meer en door het gebrek aan landelijke media-aandacht wordt die gezinshereniging kansloos. Uit het oog, uit het hart.
Het is nog niet gelukt de toeslagenaffaire af te wikkelen of het toeslagencircus te ontmantelen, maar ons parlement heeft afgelopen donderdag de volgende megaoperatie aangekondigd. Zullen we alsjeblieft eerst de complexe schadeafhandeling van toeslagen, aardgas in Groningen en corona afronden voordat we aan het volgende dossier starten. Alleen al vanwege personeelsgebrek!?
Pensioenfondsen zijn leeggeroofd door uitnamewetten, premievakanties en ongedekte vut-regelingen. Dat mocht vanwege inmiddels vervallen werkgeversgaranties. Dat ging decennia goed omdat een derde werd gespaard, een derde door de beurs werd aangezuiverd tijdens de opbouwfase en een derde van de beurs kwam tijdens de pensionering. Het dreef op de beurs.
Dat sprookje overleefde de oliecrisis, maar na de internetbubbel, kredietcrisis, onhoudbare mediterrane staatsschulden, corona en een energietransitie is de koek een beetje op. Amazon, Crypto, Facebook leverden driekwart van hun koerswaarde in. De beurs blijft zoekende naar nieuwe eenhoorns. De oude motor is afgeschreven, de nieuwe nog niet gevonden.
Die langdurige conjunctuurbeweging werd ontdekt door Nikolaj Kondratjev. De start van de industriële revolutie gaf de eerste economische boost. Spoorwegen, elektriciteit, olie, computers en internet gaven economische oplevingen. (zie figuur 1) Zonder zo'n innovatieve revolutie werkt ons oude en ons nieuwe pensioenstelsel niet. Wat de beurs niet bijlegt, zul je zelf moeten inleggen.
Het nieuwe pensioenstelsel neemt meer risico. Het ABP gaat 12% meer uitkeren aan pensionado’s. De dekkingsgraad keldert daarmee evenals het vermogen waarmee wordt belegd. De kans om voldoende rendement te maken voor de jeugd, daalt daarmee ook. De pechgeneratie zijn weer de veertigers, die hebben betaald voor de boomers, maar de generatie na hun betaald niet voor hen.
Mark Rutte heeft een derde kerstdag nodig voor onze boeren. Ze worden gedwongen door de provincie Brabant tonnen te investeren in een emissiearm stalsysteem, een systeem dat de rechter afkeurde. Er is onvoldoende geborgd dat het systeem goed wordt onderhouden om daadwerkelijk ammoniakgas te vangen. Handhaving, APK-keuringen of stikstofkrakers zijn een brug te ver.
Een toekomst zonder intensieve landbouw is een toekomst waar je nooit miljarden mensen zult voeden. Netto importeert Nederland voedsel, en dat maakt ons in deze instabiele wereld kwetsbaar. De afhankelijkheid van kunstmest vanuit aardgas maakt kringlooplandbouw onmogelijk. De eerste stap is zorgen voor genoeg dierlijke mest voor akkerbouw om voedselprijzen te beperken.
Minister De Jonge ziet de toekomst van boeren in het verbouwen van vlas, olifantsgras en hennep voor de bouw. Boeren weten dat het laatste overheidsproject in het verbouwen van hennep jaren vertraging heeft. Elk jaar nieuwe regels kan je nooit op investeren. Je kan nooit jezelf of het klimaat redden. Het vertrouwen in de overheid is zo zoek, dat deze proefballontjes ongelezen wegwaaien.
Overbrug de kloof, ga eens tafelen...
Reaguursels
InloggenMorgen lees ik het verhaal wel, altijd leuk.
Maar die plaatjes, laat mij zeggen dat ik gefrituurde aardappels met goede saus en afhaal Chinees erg kan waarderen, maar de plaatjes in dit topic... ik ruik triestheid, het 'ik doe maar wat', het droge, en 'niet te kanen' ervan af.
Gadver, die plaatjes kloppen niet, AI-afhaal-art. Nee!
Ik wens iedereen betere adresjes toe in 2023.
De auteurs van GS houden vast aan het idee dat er een oorzakelijk verband is tussen de toeslagenaffaire en uuthuisplaatsingen. Dat verband is er niet: www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2022/30/....
Er staat al letterlijk dat de groep waarvan ze voldoende dara hebben te klein is voor een fatsoenlijk onderzoek. Dus je kunt helemaal niet zeggen dat er geen sprake van is. Enkel dat het niet statistisch te bewijzen is.
Het is vaak een opeenstapeling van problemen maar vaak is het wel de belastingdienst die het laatste zetje geeft. Daar gelden namelijk andere regels voor ( icm omgekeerde bewijslast ) dan voor maatschappelijke of private financiele problemen. En het is natuurlijk van de zotte om mensen die hun eigen leven niet kunnen overzien, laat staan onder controle hebben te stimuleren om een pot met andermans goud onder te brengen bij private partijen met winstoogmerk met het idee dat het dan wel goed zal gaan. Mensen die, als ze al een baan hebben, niet meer dan het bare minimum gaan verdienen. Moeten we daar als samenleving 1000en euro's per maand aan kinderopvangtoeslag aan uitgeven? Kom nou toch. Geef dan scholen meer budget voor kinderen uit arme gezinnen, weet je dat het geld direct daar terechtkomt waar het wel effectief is.
"De pechgeneratie zijn weer de veertigers, die hebben betaald voor de boomers,"
En het is ze van harte gegund. Het is deze generatie, die 40-ers, die "ok-boomer" lekker eigenwijs op partijen als '66 en VVD stemmen.
Waar die boomers een verder behoudend beleid voorstaan zijn het al die nieuwe generaties die het beter weten. Veel plezier ermee.
‘Ok boomer’ komt van de generaties daaronder. De achterban van d66 en vvd bestaat overigens voor een groot deel uit boomers. Boomers behoudend? Ja qua eigen financiën misschien. Qua milieu totaal niet. En laten we de Dutch Disease niet vergeten.
Je reactie doet me overigens erg vermoeden dat je een boomer bent. Ik ben door twee opgevoed. Dik geerfd en hun papa en mama hebben hun leventje deels mogelijk gemaakt. Nauwelijks 30 jaar gewerkt (9-5 en vaak minder) en uiteraard al vroeg met pensioen. Maar op geen enkel moment zijn ze zich bewust van hun geprivilegieerde bestaan. Wel wijzen naar anderen, net als jij. Ik hoef overigens nauwelijks iets van een erfenis te verwachten. Naar goed gebruik is het meeste opgemaakt. Sterker nog, ze willen de 100 halen. Boomers vrezen de dood meer dan de generaties daarvoor.
@BobDobalina | 24-12-22 | 22:25: Wat een naar verhaal, hier een boomer waarbij alles in dienst staat en stond van de kinderen, mijn overgrootouders waren keutel boeren mijn opa een mulo leraar mijn vader een directeur van een landbouw multinational en ik een gelukkige smoelensmid en die studie heb ik helemaal te danken aan het geduldig betalen van mijn oudeheer, vandaar dat mijn drie kinderen ook mochten studeren op min kosten het is ze gegund, we beheren het geeërfde en opgebouwde vermogen voor hun toekomst en dat van de hun kinderen . spaarzaam en verstandig omgaan met de middelen en zeker niet verbrassen het is een persoonlijke keuze omdat ik geloof in het stepping stone principe van de opeenvolgende generaties . De dood heb ik al 4x bevochten vrezen heeft geen zin , vechten moet je! Fijne Kerst!
De echt Feynman hield overigens ook niet van eigengereide mensen die de heersende opvattingen wilden uitdagen. John Clauser wilde destijds het gelijk van Einstein aantonen en onderzoeken of quantum entanglement wel echt bestond. Feynman vond dat onzin. Clauser’s experimenten waren echter zeer relevant om aan te tonen dat ‘local realisme’ niet bestond.
Feynman had dus wel gelijk maar wilde belangrijk onderzoek eigenlijk tegenhouden.
www.caltech.edu/about/news/proving-th...
Hij is erg open in The Character Of Phisical Law in wat we wel denken te weten en hoe het te onderzoeken, iedere 'nieuwe ontdekking' aanzien als een reden om 1000en uren besteden aan vage assumpties niet.
Hij wist dat er een einde aan de ontdekkingen komen, en dat we daar in zijn tijd nog niet bij waren, hij was netjes kritisch en hoort lof ipv verwijten te krijgen.
Als internet parody naam doet onze feynman het niet verkeerd.
"De energiebelasting op stroom wordt verdubbeld, de teruggave van energiebelasting wordt gekort."
Even voor het eerlijke verhaal: Dit waren tijdelijke maatregelen in 2022 om de ergste klappen op te vangen. Nu is er in plaats daarvan een prijsplafond opgetuigd, om huishoudens in 2023 enigszins te ontzien.
Hohoho, de 2e klopt wel, dat was inderdaad tijdelijk, de 1e echter niet, die is nieuw.
U riekt naar een lid van een webcareteam van een coalitiepartij.
@Swoop | 24-12-22 | 21:30: Nou, de energiebelasting op stroom was 'vroeger' wel degelijk veel hoger, ik meen me te herinneren ca. 20ct per kWh te betalen waarvan zo'n 6ct de kale leveringprijs was.
De BTW op gas en stroom gaat per 1-1-2023 naar 21 % .... Dat energieplafond is een sigaar uit eigen doos .
Stroom kost in de VS Frankrijk, België, de Uk en Duitsland tussen de 18 en 25 per kwh.
Die Haagse hufters maken met 40 cent per kwh het MKB kapot en zet burgers in de kou..... De concurrentie positie is definitief naar de kloten....
Aldel is al failliet de wkk's van de kassen staan stil en wekken geen warmte en stroom meer op. Die kassen waren goed voor 0% van de totale stroom productie in de winter....
Afijn, in maart 3023 kunnen we afrekenen met de incompetente liegende Volk Val Dood partij en zijn woke linkse fascistische vrindjes.
Als de feiten u inhalen, trekt u uw keutel dan terug? Wat u zegt klopt niet.
@donkieshot | 24-12-22 | 22:20:
Lees dit anders eerst even: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koop....
@FrankOngerust | 24-12-22 | 22:17: 2023
''Het is goed om op deze kerstavond te danken voor de maaltijd en stil te staan bij iedereen waar deze kerst een stuk minder gezellig, warm of voedzaam is.'''
Nou, dat was ik nou eens een keer niet van plan. Het hele jaar door ben je - door alle berichtgeving in de media - welhaast gedwongen om voortdurend stil te staan bij ''iedereen die het een stuk minder gezellig, warm of voedzaam heeft''.
Dat vind ik op zich ook niet erg, maar tijdens de kerst wil ik de ellende van de hele wereld even niet hoeven meetorsen als ik bij goede vrienden aan de kerstdis zit, met een lekker wijntje erbij.
Mensen die toch graag - half-masochistisch - heel schuldbewust gaan zitten kniezen hoe goed zij het wel niet hebben dezer dagen, terwijl er nog steeds zielige mensen in Kamp Moria zitten, etc, etc; be my guest en doe wat je niet laten kunt. Maar ik doe even niet mee. Vanaf 1 januari ben ik ook weer van de partij.
Vrolijke kerst allemaal.
Gun uzelf dan ook een goede wijn i.p.v. een wijntje.. voor wie anders maken ze hem dan ?
Het is een goed idee er altijd bij stil te staan dat je een goed leven hebt (mits dat zo is uiteraard), maar inderdaad zit daar ook voor mij geen schuldgevoel aan vast.
dat moet u dan ook gewoon de rest van het jaar ook niet doen ,ellende van de wereld meetorsen .heeft geen enkele zin.
Nog even , en dan wordt mijn paapse vrouw smoelensmid rusteloos want dan is er de nachtmis het koorgezang en elkaar een zalige kerst wensen. Ooit bleef smoelensmid zelf thuis voor de warme saucijzenbroodjes de kerstthee en de kerststol met amandelspijs , de knetterende haard en heel veel kaarsen in kandelaars kroonluchters en langs de wanden en pilaren in de woning... nu zijn de kinderen er niet en offert deze niet paap zich op om mee te gaan.... het zal me benieuwen ;) Een ieder een fijne kerst gewenst en wees lievv voor elkaar.
Jij ook een fijne Kerst!
O, en wijn maakt meer goed dan de kerk kapotmaakt.
Fijne kerst smoelensmid zo te lezen heb je het leven tot kunst verheven. Zing ook een liedje voor ons reaguurders vanavond tijdens de mis, We hebben het nodig :)
@Whisky | 24-12-22 | 21:09: You! You! Arrrrghh Gekkigheid;)
Nog even over dat patatje oorlog. Geef het een beetje sambal. Ik ben te oud voor het front in Oekraïne, zelfs eigenlijk welk front dan ook welbeschouwd. Helikopters voor de infanteristen van Oekraïne: ik zou wel weten wat ik als Kasja Ollongren naar het Oosten zou sturen: Hinds, aangepast. Voor de vijfde colonne: www.youtube.com/watch?v=VWG4-4Y6Z60
Leuk hè, vrijheid van meningsuiting?
Ons land verbeteren is vrijwel ondoenlijk. Hoe goed je ook je best doet, wat je ook van je leven probeert te maken, overal kom je tegenwoordig de overheid tegen om je verdiensten op te halen. Falen doen ze in werkelijk alles. Van de week werd me nog om een bijdrage voor de voedselbank gevraagd, maar waarom zou je? Voor de mensen die dat nodig hebben? Voor hen wil ik best wat doen, maar wederom steun ik weer de overheid ermee. Zij voeren een beleid waardoor mensen bij de voedselbank terecht komen. Als wij dan met z'n allen die er beter voor staan de voedselbank overeind houden, krijg je die standaard praatjes te horen dat we een gaaf land zijn waar we naar elkaar omkijken en elkaar helpen als dat nodig is. Waarom? Omdat de overheid dat nalaat, terwijl dat wel hun taak zou moeten zijn. Omdat die situatie door henzelf gecreëerd is. Ik ben tegen voedselbanken, omdat ze onnodig zijn. Ze zijn onnodig als die vreselijke overheid eens zou doen wat ze horen te doen in plaats van zich bezig te houden met Rusland, Vollenbroek, stikstof, klimaat, een of ander onzinnig slavernijverleden en andere bullshit. Doe je werk stelletje onbenullen, dan hoef ik de voedselbank niet te steunen.
Hoe kun je hier nog iets aan toevoegen..
Zeer goed omschreven..
Het is helemaal niet de taak van de overheid om voor iedereen te zorgen, maar... als er op (neder)communistische wijze het leeuwendeel van je salaris wordt ingehouden mag je er wel wat voor terugverwachten.
@Monkey Cabbage | 24-12-22 | 22:05: Voor iedereen zorgen niet nee, maar wel om ervoor te zorgen dat iedereen voor zichzelf KAN zorgen. Zonder dat je constant door de overheid kaalgeplukt wordt vanwege het constante wanbeleid. Dat sta ik juist voor, iedereen z'n eigen broek ophouden, maar als dat echt niet lukt, mag de overheid daar niet de oorzaak van zijn.
Lekker, morgen chinees. Zin in !
Niks mis mee. Ik ga morgen gourmetten en dat schijnt ook helemaal fout te zijn. Ja dikke snik, het is gewoon lekker kneuterig en gezellig. En lekker.
Ha Chinees dat heb ik overmorgen dan ben ik in een verzorgingstehuis op bezoek bij iemand, vandaag was ff snel toko en morgen vis met de familie. Mag van mij weer snel voorbij zijn de kerst haha. Maar dat gaat vanzelf heb ik gemerkt.
sambalbij..?
Feynman, ik ga een heel eind met jouw verhaal mee. Maar een ding zit mij dwars. Je hebt hier in principe over het aanvullende pensioen en de fondsen die dat willen regelen (doordat ze minimaal met de beurs moeten groeien, en vooral niet slechter mogen doen, spiegelt hun mandje de index). Maar, niet iedereen in het land zit bij de ABP of PGGM (wiens ambtenaren de staat dwingen om bij te passen). Wat doet iemand bij de Grootmetaal? Stork is nog een schim, van Philips is ook niet veel meer over. De maakindustrie van nu is niet dezelfde als in de jaren 70. Er zijn geen trendsetters en -volgers meer. Daarnaast zijn er velen die nooit bijgedragen hebben aan de huidige potten. Dat zijn vooral de kleine zelfstandigen, de kappers, bakkers en frietkotten op de hoek. Een waan van de dag stort nu in elkaar... Meta. Meer zullen volgen. Ik weet niet wat wijsheid is in deze (meer vastgoed dat wel, liquiditeiten leveren niets op, staatsobligaties ook niet, en de beurs is een tombola geworden - en crypto is geen oplossing, als er iets een Ponzi is dan dat). Als zelfstandige sparen? Word je door de staat, de BD, legaal geroofd. Werken aan een exit dus.
Kosten laag houden door een nieuwe auto te kopen vlak voor je pensionering je huis en verbouwingen afbetaald , energie onafhankelijk zijn en studies van de kinderen afgelost en lijfrentes alsook kapitaal verzekering achter de hand houden.. het leven is voor mi nog nooit zo voordelig geweest als na de AOW.. Niet veel meer nodig dan du vin du pain et du paturain.. beter dan frites en hamburger in ieder geval ;)
@Smoelensmid | 24-12-22 | 20:32: Als het me zo blijft gaan, zal ik eveneens een prima oude dag hebben. Prima kapitaal in de onderneming, inderdaad zorgen dat de boel betaald is en er een goed financieel beleid op na houden. Aangezien ik actief ben op het vlak van het energienet, de transitie en bijbehorende vraagstukken verwacht ik de komende jaren nog wel het een en ander aan groei. Goed personeel vinden is trouwens nog wel een dingetje, maar ik zie prima kansen.
@Kopieerapparaat | 24-12-22 | 20:58:
@Smoelensmid | 24-12-22 | 20:32:
Ik heb mijn schaapjes op het droge. Huis en tweede woning afbetaald. Een nieuwe auto, geen schulden, kinderen zijn het huis uit en van de payroll af, ik heb alles wat ik zou willen hebben (sterker nog ben aan het uitruimen), alleen pecunia nodig voor eten en bier (en dus kan ik erg lang uithouden). Over een jaar vervalt de conserverende aanslag en dan kijk ik verder.
Naast diegenen die in bedrijfstak zitten waar de fondsen nog nieuwe deelnemers hebben (de (semi-)overheid een bedrijfstak noemen wringt). Er zijn er ook die dat niet hebben (van de oude DAF bijvoorbeeld, of minder deelnemers die bijdragen en veel gepensioneerden zijn zoals bij Philips). Los daarvan zijn er vele zelfstandigen, zeg boven de 40, die niet in staat zullen zijn om een aanvullend pensioen op te bouwen (en of die onder de 40 nog daartoe in staat zullen zijn is ook nog maar de vraag). Ik maak mijn geen zorgen over de ambtenaren - we hebben al Franse toestanden -, maar hoe het vorm gegeven kan worden in de toekomst? Ik zou het niet weten.
@Smoelensmid | 24-12-22 | 20:32: ik koop nooit nieuwe auto's,wel andere.enne een goede hamburger is niks mis mee overigens.
Ik mis de halve appeltaart bij de foto's van het kerstdiner voor onze cruise-dobberaars.
Heee..
Een patat flip met uitjes.
Energiegewas kweken met kunstmest die je uit gas maakt? Of mag het met dierlijke mest?
Kort samengevat, het gaat kut.
Dat is al wat beter dan kudt. Sterkte!
Het is goed mensen.
2002 : Balkenende , eerst het zuur dan het zoet.
We wachten al 20 jaar op dat zoet. Sterker nog, we hebben sinds 2002 al tientallen extra lastenverzwaring erbij gekregen en het kabinet doet er volgend jaar doodleuk een schepje bij op.
Het is goed zo. Zoek het allemaal maar uit.
tientallen miljarden...
Eerst het zuur, dan het bitter, dan het bitterzuur, als je geluk hebt nog een bittergarnituur.
Nee, betalen!!
Zie het vorige topic.
Dat was het vorige topic...
Je komt niet vaak op GS, hè? Zie vorig topic.
Deze is inderdaad overtopic.
Vreselijk.
Synthese is iets heel anders dan een schijtlading "weetjes" op een rijtje. Men neme een hypothese. Men is zich bewust van het belang van randvoorwaarden. Die benoemt men. Men toetst. Bij voorkeur aan de hand van wiskunde, maar liever de grondbeginselen van de logica, de moeder van.
Maar dit besef: de grenzen aan je persoonlijke doen en laten. Dat is waar wijsheid mogelijk een aanvang neemt. Weten dat feiten een al dan niet geïnformeerde interpretatie van de input van je zintuigen zijn.
De wetenschappelijke black box die wij maar wat graag ons brein noemen. Een potje klaverjassen met een AI: hooguit tot 150. Gedeeld door 10. Scheelt weer noteren. De 0 die het spelletje op zich niet anders maakt.
Als je maar kunt afronden.
En als een zwaluw een lijster begroet
Goed ontmoet!
Poep op je hoed
@UnderTheDevil | 24-12-22 | 19:54:
Dan ben je wel zoet.
@UnderTheDevil | 24-12-22 | 19:54: Een haiku. Met je pet in je hand.
Met al die haren
Van vroeger niet eens zo wild
Nooit gemist, nu wel?
Voor mij een weet. Een fijne kerst. Bij Chez Hkv gaat om middernacht Mariah Carey op repeat. Het beste repeteerdeuntje ooit ever.
Misselijk ga ik er beslist nooit van worden. Het zijn al die variaties op zogenaamd andere thema's.
De geboorte van de Zoon van God. Het valt niet mee, de eerbied als mens. Wij katholieken voorop: www.youtube.com/watch?v=-g-OcCDWd-U Dat hele biechten. Ergens zou het toch een keertje op mogen houden?
Zie hier, de nieuwjaarstoespraak van onze Koningklijke Hoogheid Willem Alexander van Oranje Nasau met zijn dame op de fluwelen bijzit (Opa had gewoon een bijzit).
Het is niet zozeer uit het oog, uit het hart. Maar sta je in de spotlights, zoals laatst een Toeslagmoeder met haar protestbord bij het Glazen Huis, word je weggeleid.
En ook al is er meer aan de hand dan een ongezonde financiële situatie, dan lijkt het me toch alleszins redelijk om te kijken naar mogelijkheden voor bezoek of andere vormen van contact. En laat daarin de wens van het kind uitgangspunt zijn.
1000en kinderen jarenlang niet gesproken door de toeslagenaffaire?
Ongelooflijk dat GS meegaat in dat gelamenteer van tokkie ouders die de schuld nooit eens bij zichzelf zoeken.
Ja, een grijsgedraaide grammofoonplaat die vals klinkt. Alles en iedereen is blijkbaar slachtoffer.
@Après toi | 24-12-22 | 19:48:
Nog maar eens het linkje naar het artikel:
Jesse Frederiks verwijst oa naar de cijfers van het CBS en dat er veel te voorbarig conclusies werden getrokken door allerlei politici.
decorrespondent.nl/13928/staatsontvoe...
Gelukkig zijn er steeds meer reaguurders zoals jij die zich niet laten leiden door anti-establishment emoties. De gevallen die we hier voorbij zagen komen bleken inderdaad niets met toeslagen te maken te hebben en alles met mensen die nooit kinderen hadden moeten krijgen.
Als het maar 10 ouders waren geweest was het toch allang opgelost , toch?
Een regering die hierdoor valt en volgens u is er niets aan de hand .
Beetje genuanceerder kan ook wel.
Er zullen zeker tokkies erbij gezeten hebben. Echter als er maar 10 op de 1000 onterecht uit huis geroofd zijn, zijn dat 10 teveel. Iets zegt mij, dat 10 een ernstige onderschatting is. Bij twijfel niet veroordelen. Daar is de BD bewust, heel bewust, niet vanuit gegaan. Dat maakt het kwalijk.
@Schipperke | 24-12-22 | 19:55: je hebt het linkje blijkbaar nog niet gelezen?
Dan was u degene die wat genuanceerder had gesproken
@Louter Leuter | 24-12-22 | 19:56: de Belastingdienst gaat niet over uithuisplaatsingen. Lees het linkje maar.
@Louter Leuter | 24-12-22 | 19:56: Er zaten heel veel tokkies tussen. Van het type mensen dat je liever niet als buren hebt.
Ik heb tokkies als buren, en geloof me, die hadden ook geen kinderen moeten kunnen hebben. Zalige kerst allen, vreet ze
@Roos | 24-12-22 | 19:57:
Nee ze zetten de randvoorwaarden. Drijven mensen financieel tegen de muur en dan komt de Jeugdzorg om de hoek zeilen en zet de volgende stap. Beiden wel overheid.
@Après toi | 24-12-22 | 19:58:
Dus meer dan 99.9% waren tokkies?
Het gekke is dat GS dat zelf ook weet.
www.geenstijl.nl/5161720/bah-volkskra...
@Louter Leuter | 24-12-22 | 19:56:
Eens maar moet je de 990 dan ook maar ruim compenseren?
@Keutels | 24-12-22 | 20:46:
Het had nooit zover mogen komen. Dat is het allerbelangrijkste. Dan reageert de politiek met compenseren. En? Is dat al deels gelukt? Hoeveel procent? En die kinderen? Zit daar al schot in? Het gaat op vele fronten fout - en de deur blijft op slot.
@Schipperke | 24-12-22 | 21:29: ja hoor, iedereen in het complot. Ook CBS.
En over nadenken gesproken, 1000 kinderen waarvan er geen een die anders ook uit huis zou worden geplaatst? M'kay
@Louter Leuter | 24-12-22 | 20:26: Ik denk dat 99 op de 100 uithuisplaatsingen terecht was.
@Après toi | 24-12-22 | 22:14:
En de BD en de Jeugdzorg viel niets te verwijten. Toch raar dat een kabinet dat wel alle gegevens had, aftrad.
Een warmer en onvervalster pleidooi voor de introductie van de socialistische heilstaat heb ik zelden eerder gezien.
De jaarlijkse kopekope massa hersenspoeling met een lichtkrans boven het bolletje.
Met al 163 jaar dezelfde liedjes overal.
Ver, ver voorbij de houdbaarheidsdatum.
Gezinshereniging. Ik denk daarbij altijd aan/in land van herkomst.
Alleen tijdens de vakantieperiodes. Dan vlieg je gewoon even heen en weer naar het land waar je leven "op het spel staat".
@R.F.Pickering | 24-12-22 | 19:52:
En zo worden we hier al decennia in de maling genomen. Hebben we ooit nog iets gehoord van de Afghanen die op vakantie waren in Afghanistan toen de Taliban op de deur klopte? Nee toch?
Die moesten als een haas weer terug naar Nederland gehaald worden.
Overigens kan ik als mantelzorger nu twee dagen de keuken in omdat we twee dagen visite krijgen. En nee, geen frietjes en pizza.
Damn vroeg naar bed vanavond. Heb het hele huis al schoon moeten maken.
Heel prettige kerstdagen voor u allen toegewenst.
Met je mentaliteit is weinig mis, maar dat was me al eerder opgevallen. Jij ook fijne kerstdagen!
Damn vroeg naar bed heb je kans dat je helemaal niet slaapt, geen paniek Zapata10 Rustig an dan breekt het lijnte niet , hier 2 dagen 18 man 7 gangen hoog op de smaak ik ken het gevoel, zorg dat je in de flow komt en het is appeltje eitje ;) Succes!!
We geven het even door aan de mensen die geboren zijn tussen 1945-1955, op hun 13e/14e zijn gaan werken en nooit een huis hebben kunnen kopen.
Wow.
@AdvocatusDiaboli | 24-12-22 | 19:40:
Die hebben er mede voor gezorgd dat pijpzeikers zoals El Burro in redelijke welvaart kunnen leven.
@AdvocatusDiaboli | 24-12-22 | 19:40: Dat hoor ik vaker, alleen blijken die mensen niet te bestaan, of ze vertikten het destijds om een bijna gratis huis te kopen. Dat was dan hun eigen keuze. Ik ken absoluut niemand die voldoet aan uw beschrijving.
@Ommezwaai | 24-12-22 | 19:44: Nee, die hebben enkel voor zichzelf gezorgd. Zodra ze volwassen waren hebben ze voor zichzelf allerlei privileges gecreëerd, van een riant ambtenarenpensioen tot gratis openbaar vervoer. En omdat ze te lui waren om echt te werken mochten gastarbeiders het vuile werk opknappen.
@Nonkel Frituur | 24-12-22 | 19:45:
In de seniorenflat waar ik woon, stikt het er van.
@Nonkel Frituur | 24-12-22 | 19:45:
Dat is dan heel vreemd, want die mensen zijn er wel degelijk, ik ken er een aantal.
Ze hebben hun hele leven volle bak gewerkt, met gezin, en zijn nooit in staat geweest te kopen.
U denkt dat iedereen in de jaren 70 en 80 en 90 kon kopen?
Mis.
U bent VVD-er?
@Nonkel Frituur | 24-12-22 | 19:48:
Wat een onzin.. Mijn ouders hebben hun hele leven keihard gewerkt voor hun (grote) gezin. U lult maar wat.
@Nonkel Frituur | 24-12-22 | 19:48: Die gastarbeiders kwamen grotendeels op eigen initiatief en werkten vervolgens een paar jaar in verouderde industrieën, voordat ze voor eeuwig in een arbeidsongeschiktheids-uitkering verdwenen.
@AdvocatusDiaboli | 24-12-22 | 19:49:
Erger nog, een Belg.
@Après toi | 24-12-22 | 19:51:
Ik wilde het net posten. 75% is op eigen initiatief hier gekomen en in de jaren '60 en '70 hadden we ook veel arbeidskrachten nodig, net als nu. Ik hoor immers maar weinig mensen zeuren over Oost-Europese arbeidskrachten die het werk doen waar onze Nonkel z'n neus voor ophaalt.
@Nonkel Frituur | 24-12-22 | 19:48:
Onzin. Mijn ouders behoren tot die generatie, de babyboomers. Dat zijn mensen die de oorlog hebben gekend, en hun ouders ook. Als er 1 generatie het motto had "mijn kinderen moeten het beter krijgen dan ik", dan is het die generatie wel. Het waren hardwerkende mensen die dat niet deden voor zichzelf, maar voor een volgende generatie. Mijn familie waren boeren en koempels. Ga mij niet vertellen dat die te lui waren om te werken en/of gastarbeiders hun vuile werk lieten opknappen. Daar was geen sprake van. En daar stonden mijn ouders bepaald niet alleen in.
Vreemd beeld van babybomers heb jij zeg , aanspraak maken op een chemo of een bestraling gaat je met de protocollen van evidence based medicine niet lukken vrind, daar is de behandelend geneesheer aan zet dat weet ik uit eigen ervaring maar al te goed. Roken doet deze 1955 boomert niet en alcohol evenmin. Alle vermogen opgebouwd door de boomers gaat straks een op een geërfd worden door de millenials, daar waar de boomers het moesten delen met vaak 8 andere broers en zussen is na invoering van de anticonceptiepil de verdeel sleutel voor de millenials heel anders geworden.. Mijn kinderen erven naadloos het vermogen van pa en moe voor een welvarende toekomst. Mocht dat in jouw geval niet zo zijn klop dan eerst eens met al je verwijten aan bij je ouweheer in plaats van te mokken en te schelden op de boomers die het wel goed voor hebben met hun nazaten. www.investopedia.com/news/millennials...
@Nonkel Frituur | 24-12-22 | 19:45: Alhoewel uit 1943 voldoet mijn eigen vader aan die omschrijving. Alhoewel ik noormaalgesproken uw reaguursels waardeer is dit gewoon onzin.
@Après toi | 24-12-22 | 19:51: Eigen initiatief? Ze werden door onze overheden uitgenodigd.
Een voorbeeld: www.demijnen.nl/actueel/artikel/wervi...
@Deksmaat | 24-12-22 | 19:56:
Boomers zijn per definitie die, die na de oorlog geboren zijn tot 1955.
@Nonkel Frituur | 24-12-22 | 19:45:
U kunt zich eens verdiepen in hoe een deel van die generatie niet de kansen heeft gekregen die de sneeuwvlokjes van vandaag wel krijgen en verpesten.
Het is de generatie vlak na de oorlog geboren was, in minder bedeelde gezinnen, die na de ambachtsschool (een soort vmbo na de lagere school) zo gauw mogelijk aan de slag moesten.
Vrouwen kregen huishoudschool en misschien Mulo en daarna moesten ze aan de slag.
Hun ouders hadden een crisis meegemaakt en een oorlog.
Studeren was niet voor gewone mensen.
En alles hoger dan MULO en Ambachtsschool was studeren.
Ook al zouden ze in potentie arts kunnen zijn geworden.
Maar die kans kregen ze niet.
En o ja, geen rare levens met schulden en problemen. Gewoon niet voldoende inkomen.
Je krijgt kinderen en van je eigen leven komt niets meer.
En een heel leven het gevoel houden van een mislukte kans.
Daarom zijn die klagende sneeuwvlokjes zo irritant.
Menig babyboomer uit deze groep zou zo graag die mogelijkheden hebben gehad.
Of jonge vrouwen in landen elders in de wereld.
En weet u wat?
Het gaat terugkomen.
Dus niet alle boomers op een hoop gooien.
De meesten hebben gewoon netjes gewerkt en wisten ook niet beter.
Burgerlijk gehoorzaam.
Krijg naar de groep graaiers.
Die zijn veel interessanter.
Fijne en gezellige dagen toegewenst aan alle bakkers hier.
www.youtube.com/watch?v=yzqTFNfeDnE
Dank voor de fijne menutips! Godt heeft een magnetron.
Wat is er mis met een kerstpizza.
En stracciatella-ijs.
Helemaal niks. Beide zijn hartstikke lekker.
Mooi geschreven Feynman. Prettige feestdagen reaguurders. Doe een beetje rustig aan.
Patatjes, varkensrollade, appelmoes..(allemaal Zelf gemaakt) met een flinke kwak mayo/ketchup/kerriepoeder... Hertog Jan flesje erbij (noblesse oblige)... zo kan 'ie wel weer.
Gisteravond viel in mijn stad / buurt de stroom voor zo'n 5 uur uit. 40.000 huishoudens, w.o. het mijne, zaten in het aardedonker en ook mobiele telefonie, internet e.d. werkten niet meer. In het donker moest ik aan de Oekraïne denken waar mensen dit dagelijks meemaken en ook nog eens verstoken van water e.d. zijn en elk moment een bom op hun huis kunnen verwachten. Zo slecht hebben we het in Nederland nog niet dacht ik meteen.
Er staat hier een deur open.
Ik heb familie in Azie wonen en daar is het in de regentijd bijna dagelijks feest. Ban Fai Dap ( dorp kortsluiting ) noem ik het inmiddels.
U zult pas gaan klagen als er helemaal niets en niemand in het universum het slechter heeft als u. Chapeau.
Die laatste zin, dat is nu nét de valstrik waarmee u, en vele anderen, zichzelf mee zoet houden en alles maar vergoeilijking. En ondertussen zitten mensen letterlijk in de kou en hebben ze geen droog brood te vreten. Maar, hee, zo slecht hebben ze het niet in Nederland...
De grote graaiers hebben precies behoefte aan mensen zoals u.
Die kun je blijven leegknijpen, want er is altijd wel een ander die het slechter heeft.
Haarlem toch? In het centrum - Bakenessergracht -een halve seconde uitval gehad.
Teringjante wat een heerlijke foto's!
Om je vingers bij af te likken!
Ja, de Librije is er niets bij, vergeleken.
*Nu trek in patatje oorlog*
Er zijn of waren betere Chinese restaurants. De beste in de buurt zijn helaas gesloten.
Kerstdiner. Moesten we vroeger verplicht heen, naar opa & oma. En oma kon niet koken, was nog van de generatie die geleerd had dat je groente zo lang mogelijk moest doorkoken. Maakte niet uit wat ze maakte - meestal simpele hollandse pot, het was toch stukgekookte brei. En gezellig was het ook niet dus toen ik op mezelf ging wonen heb ik aan dat soort sociale ellende meteen een eind gemaakt.
Dat gezegd hebbende, morgen moet ook ik eraan geloven, heb gezegd dat ik geen zin in restaurantmeuk heb dus ja, dan moet ik zelf aan de slag. Indisch met een twist ( en shortcuts, want urenlang sudderen is me veel te duur ), minimaal 3 verschillende gerechten, kan er tenminste gekozen worden en heb ik de de dagen erna ook nog wat lekkere restjes.
Vroegah bij Opa/Oma..: taaie paardenbiefstuk , aardappels met waterige jus , andijvie... yoghurt met suiker na... Tja... de oorlog weetjewel... bek houe en koue... anders een dreun van Pa/Ma.... en dan weer huischwaarts met de Rolls...
@grapjasz | 24-12-22 | 19:29:
Precies ja. Een hele abstracte gewaarwording. En zelf vonden ze er waarschijnlijk ook helemaal niks aan.
Kerstdiners. Mijn diner morgen bestaat uit varkensrollade, gebakken aardappels en een mooie rode wijn (Barolo). Groente? Mwah. Niet zo'n zin in met de kerst. Tweede Kerstdag is nog armoediger met een diepvriespizza. Geen wijn, omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk al dronken ben. Jenever enzo. Diepvriespizza ook vanwege het gebrek aan afwas. Ik heb namelijk de neiging spullen te breken als ik dronken ben. Vreemd, nietwaar? Tafelgenoten ontbreken. Niet omdat ik geen diner voor ze heb maar omdat ik niet graag eet waar andere mensen bij zijn. Ja, daar zijn zelfhulpgroepen voor en nee, ik wil niet lid zijn van een zelfhulpgroep. Ik verheug me echt op het kerstdiner, zie alleen op tegen het braden van de rollade. Die moet namelijk 70 minuten in de oven en mijn heteluchtoven maakt een klereherrie. Nou ja, dan ga ik maar een wandeling maken. Een kerstwandeling. Ook leuk. Toch?
Hear hear!
Er zijn zat mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt.... Heus Feynman? Werkloosheid in Nederland is erg laag en de arbeidsparticipatie ligt hoger dan ooit tevoren. Feitjes Feynman, feitjes.
Yup, en hoe groot is het percentage werkenden wat geen toekomst op kan bouwen?
Met twee modale salarissen is al niet eens meer één modale woning te kopen.
Om van alle andere crises maar niet eens te spreken.
@J-van-de-Bontekoe | 24-12-22 | 19:15: Hangt er vanaf waar je woont. Maar die zogenaamde woningnood bestaat al jaren. En heeft weinig met werkloosheid te maken.
Alsof werken aan de onderkant van de samenleving loont. Alsof je niet arm kan zijn als je wel werk hebt.
@JJMS | 24-12-22 | 19:28: Werken is voor veel mensen een goede tijdsbesteding. Of denk je dat ze aan de onderkant van de samenleving beter af zijn als ze veel op straat rondhangen, bij nacht en ontij?
@Après toi | 24-12-22 | 19:18:
Helaas.
Uw reactie is geen respons op mijn opmerking.
@J-van-de-Bontekoe | 24-12-22 | 20:01: Feynman klaagt over mensen die hun baan verliezen. Maar het aantal werkenden is hoger dan ooit tevoren.
@Après toi | 24-12-22 | 20:06:
Hmmmm..
Eigenlijk is uw reactie dus adequater wbt het artikel dan het mijne.
Chapeau!
Ik wilde meer de richting van onze economie, huidige relatie werkgever/werknemer en de economische ontwikkeling in het algemeen duiden.
En ik voel een broodnodige revival van “De Internationale” aan komen.
“We hebben het toch goed hier.”
“Beste zorg van de wereld.”
“Gaaf land.”
Etc.
Ik geef maar vast een paar van de te verwachten reacties onder dit artikel.
Mooi stuk weer Feynman.
Een heel goed stuk Feynman, elke zin is zo’n beetje raak. Goed dus, maar ook een somber beeld waar dit regime van Rutte en Kaag ons gebracht heeft en waar ze nog veel verder op door willen gaan. De sloop van “gewoon Nederland”. De sloop van de middenklasse, de Henk en Ingrid, maar ook van (let op deugend links) Mo en Fatima.
Deugen op abstracte zaken als klimaat en slavernij en echt getroffenen gewoon keihard in de bek tuffen, dat is Rutte en dat is zeker Kaag.
Wat je noemt tav oudere echtparen die uit elkaar worden getrokken omdat een van beide een verpleeghuis in moet. Ik had er niet eens aan gedacht op het thema gezinshereniging voor migranten met al hun eisen, en hun ondankbare neerbuigendheid voor een samenleving waar ze dan toch binnen mogen komen. Maar je hebt helemaal gelijk! Oudere echtparen die na decennia samen zijn gewoon uit elkaar worden gehaald….. triester kan niet.
Nogmaals, een goed stuk maar somber stemmend, en dat in deze dagen. Ik wens je desondanks fijne feestdagen toe, aan iedereen hier trouwens.
Mijn vader moest ook naar een verpleeghuis. Daar werd hij goed verzorgd, totdat hij overleed. Vervelend voor mijn moeder, maar er zat gewoon weinig anders op. Zo is het leven nu eenmaal. Of moeten we daar Rutte en Kaag de schuld van geven?
@Après toi | 24-12-22 | 19:16:
Het gaat om oudere echtparen uit elkaar halen. Dat is lang niet altijd nodig. Thuiszorg kan mensen zo veel langer thuis houden (natuurlijk niet iedereen) en dat is veel humaner dan mensen uit elkaar houden. Mijn moeder kan thuis wonen omdat ze het geluk heeft in een dorp te wonen waar nog goede thuiszorg is en waar nog door buren naar elkaar wordt omgekeken.
Dat stuk thuiszorg; daar is onder Rutte een enorme kaalslag geweest en dat zie je terug in zorg voor mensen. Daar mag je inderdaad Rutte en Kaag verantwoordelijk voor houden.
@Nuuk | 24-12-22 | 19:18: In mijn/ons geval was het wel noodzakelijk. Niet ideaal maar om daar nu zo'n drama van te maken..... De laatste jaren van iemands leven zijn niet altijd een pretje, dat is een gegeven waar we weinig aan kunnen veranderen. Dus tel je zegeningen.
Waren beide naar het verzorgingstehuis gegaan, waren ze samen en was er een woning vrijgekomen.
@Après toi | 24-12-22 | 19:16: Daarentegen had je tot 2013 bejaardenhuizen die allemaal dichtgeflikkert werden onder het mom van die oudjes willen thuis blijven wonen maar het was natuurlijk weer een ordinaire bezuiniging. In die bejaardentehuizen konden die twee oudjes met gecentraliseerde zorg samen de laatste jaren doorbrengen. Meer nee, Rutte 2 besliste anders.
@Après toi | 24-12-22 | 19:16:
U moet eens begrijpend leren lezen in plaats van anderen hierover de les te lezen. Dat recente import de volledig familie mag laten invliegen is de contradictie waar het dus om gaat. Onze ouderen worden uit elkaar gerukt en lieden waar we nooit een kleaute aan zullen hebben mogen dus hun complete familie hierheen halen. En ja, daar kunnen Rutte en Kaag wel degelijk wat aan doen. Denk daar maar eens over na.
@Zapata10 | 24-12-22 | 19:25: Mijn moeder was nog veel te fit voor zo'n bejaardentehuis. Die had geen zin om tussen allemaal oude en zieke mensen te zitten.
@Après toi | 24-12-22 | 19:29: Je mist zoals gewoonlijk het punt weer eens. Veel oudjes namelijk wel omdat ze dan bij elkaar kunnen blijven.
@Ommezwaai | 24-12-22 | 19:26: Ik heb moeite met de pathetische voorstelling van zaken. In Nederland halen veel echtparen de 80 en vaak gaat de man -die meestal een paar jaar ouder is- als eerste hard achteruit. Daar moet dan een praktische oplossing voor worden gevonden. De verpleegtehuizen die ik ken, zijn van prima kwaliteit met gemotiveerd en betrokken personeel. Mijn vader werd er goed verzorgd en had het er prima naar zijn zin. Mijn moeder kwam er 4 keer per week op bezoek, en dan gingen ze gezellig eten en koffiedrinken in het restaurant. Niks geen drama.
@Zapata10 | 24-12-22 | 19:32: En veel oudjes dus ook niet.
Op De Correspondent staat een artikel over die uit huis geplaatste kinderen. De relatie met de fraude met de kinderopvangtoeslag is NUL!
Hoe weten ze dat? Dit is denk ik propaganda van ons kabinet. Uiteindelijk gaat de rechter en jeugdzorg over alles rond OTS of uithuisplaatsing en dat is vertrouwelijke informatie. Het is onmogelijk dat een nieuwssite als Correspondent toegang heeft tot alle gegevens van de duizenden uit huis geplaatste kinderen.
Verder kan de directe aanleiding heftige spanning in huis zijn, of dat de ouders op straat worden gezet, in dat geval zijn zij op nachtopvang aangewezen en gaan kinderen onmiddellijk naar een pleeggezin.
De vraag die Feynman ook stelt, is welke aanleiding voor deze directe aanleiding zit. Zet je mensen zo onder druk, jaag je ze hun huis uit, zorg je voor niet te hanteren spanning als gevolg van overheidsbeleid, dan is dit wel degelijk gerelateerd aan dit massaal kinderen weghalen.
@Nuuk | 24-12-22 | 19:16: Een groot deel van die kinderen is afkomstig uit erg arme milieus. Moeders die al heel jong kinderen baren, de vader vaak foetsie, en dan niet de competenties hebben om kinderen op te voeden.
@Après toi | 24-12-22 | 19:21: Hoe zou dat toch komen?
"Er zijn nog steeds trollen die vergeten dat deze werkende ouders werden geconfronteerd met 88% marginale belastingdruk. Elk administratieve onnauwkeurigheid leidde tot een leeg bord of lege stoel. De fiscus koos voor totale vernietiging"
@keistad | 24-12-22 | 19:37: Veel van die moeders/ouders waarvan de kinderen uit huis werden geplaatst, werken niet of nauwelijks.
Klopt, het artikel heb ik ook al eens gedeeld.
De feiten zijn duidelijk, maar MSM huilt liever mee met de zgn slachtoffers.
@Nuuk | 24-12-22 | 19:16: dit artikel van Jesse Frederiks is heel goed. Hij heeft veel (bron) onderzoek gedaan en is een van de weinige echt onderzoeksjournalisten.
De simpele gegevens zijn bij het CBS zichtbaar, evenals de rapporten.
In het kader van de toeslagenaffaire heeft hij ook veel mensen geïnterviewd.
Iedereen die die moeite neemt, had dezelfde conclusie kunnen trekken, maar MSM herkauwt voorgekauwde verhaaltjes en helaas volgt GS in dezen ook die tendens.
@Après toi | 24-12-22 | 19:44: Oké, ik ga er voor nu maar van uit dat je ze allemaal persoonlijk kende. Al heb ik een donkerbruin vermoeden dat je voornamelijk alles weer op één hoop aan het schuiven bent. Waren zeker ook toevallig allemaal Wappies?
@keistad | 24-12-22 | 19:53: Ik heb wel wat profielen gezien, en verschillende van de 'gedupeerde' ouders die in de publiciteit traden, bleken hun eigen verhaal nogal te hebben opgeleukt. Dus ik geloof die huilverhalen niet zo.
@Après toi | 24-12-22 | 19:56: een van de notoire publiciteitszoekers is een dame die gefraudeerd heeft en hiervoor ook veroordeeld is . Dat staat vast, maar ze huilt krokodillentranen en tandenknarsend kun je hier niets tegen doen . De compensatie van minimaal €30.000 krijgen alle fraudeurs evengoed. Zij dus ook .
@Roos | 24-12-22 | 20:00: Ja, ik weet volgens mij op wie je doelt. Mocht een kind niet meer zien, en een ander kind was overleden. Kwam heel labiel over.
@Nuuk | 24-12-22 | 19:16: Jesse Frederiks zelf vindt het ongelooflijk dat zijn verhaal niet wordt opgepakt door de media, maar dat de emotie blijft regeren. Dat zou dan wel heel slechte propaganda zijn!
Via invloed van D'66 op de NPO en de bekende linkse nieuwsbladen zou er dan allang dat verhaal zijn verteld als dit propaganda was.
Ik volg Frederiks al een tijdje en hij is zelf verbaasd dat maar weinig media geïnteresseerd zijn in zijn onderzoek.
Mij had het het juist voor GS als tegendraads iets geleken.
Ik vind het merkwaardig dat GS achter de met name grote groep allochtonen blijft staan, waarvan op papier bewezen is dat de tussenbureaus voor kinderen voor 60 (!) uur per week kinderopvang zouden hebben geregeld. En dat op dagen die verifieerbaar niet bestaan...
Persoonlijk ken ik ook een dame die "slachtoffer" is. Die wil naast de ontvangen €30.000 nog eens extra smartengeld en is daar via een advocaat mee bezig .
@Roos | 24-12-22 | 20:13: Ja, van GS had ik op dit dossier meer verwacht.
Ik lees de artikelen van Feyman en anderen op GS heel graag. Zo ook weer dit artikel.
Maar wat ik me afvraag:
Hoe kan het zijn dat het guurrechtse Roze weblog sociaal veel meer geëngageerd is dat heel links Nederland bij elkaar?
Wat ik toejuich maar hoe kan het zo zijn?
Als ik in mijn vriendenkring rondkijk zijn er een aantal die wel sociaal bewogen zijn. Het zijn stuk voor stuk D66-stemmers, maatschappelijk zeer geslaagd en ze hebben zeker oog voor de noden van de minder bedeelden. Maar alleen als die buiten Europa verblijven. Dus kinderen in India, Nepal, her en der in Afrika, die krijgen de volle aandacht en ze gaan er graag naar toe. Europese armen, laat staan eigen volk, daar halen ze de neus voor op want daar hoeft geen vliegticket voor gekocht te worden.
En ja, we zijn een rijk land en dus: hoezo armoede hier ? Nooit zo erg als daar.
Dan moet u om te beginnen aangeven waaruit blijkt dat uw stelling juist is. Als u dan kunt heeft u automatisch uw eigen vraag beantwoord. Kunt u dat niet dan is uw vraag onzinnig en staat u voor Jan L*l te juichen.
Naar mijn bescheiden mening omdat links al vele jaren geleden de sociaal democratie vaarwel heeft gezegd en is overgestapt op globalisme, critical theory en klimaatalarmisme. Sociaal democratisch links gedachtengoed vindt je alleen nog bij de PVV en de SP.
@Blauwpetje | 24-12-22 | 19:30: Globalisme is een logische ontwikkeling in een moderne en welvarende wereld.
@Après toi | 24-12-22 | 19:38: Meningen verschillen. In mijn ogen is het dan weer gewoon uit de kluiten gewassen communisme. Een stel Wappie roepende types die denken alle wijsheid in pacht te hebben en voor God te kunnen spelen over de hele wereldbevolking.
@keistad | 24-12-22 | 19:43: Communisme leidt vaak tot minder globalisering, is volgens mij de ervaring. Noord-Korea, Cuba en Venezuela staan nou niet bekend om hun innige contacten met andere landen.
@Après toi | 24-12-22 | 19:46: Daarom noemde ik het ook uit de kluiten gewassen communisme. Een nieuw soort wereldwijd communisme waar je maar één goed gekeurde mening mag hebben en vooral moet bukken voor de grote leider.
@keistad | 24-12-22 | 19:48: Wat heeft dat nou met globalisering te maken?
@keistad | 24-12-22 | 19:48: Dogmatische denkbeelden zijn niet aan een ideologie gebonden. Want dat is wat u bedoelt met dat er maar één waarheid mag bestaan.
@Après toi | 24-12-22 | 19:53:
Best veel, bijvoorbeeld FBI en andere diensten die zich bemoeien met de publieke opinie op sociale media. Bepaalde meningen worden al een poosje aan banden gelegd.
Klaus die trots is op het penetreren van kabinetten:
www.youtube.com/watch?v=SjxJ1wPnkk4
Macron die spreekt over een "Single Global Order"
www.youtube.com/watch?v=2yUYOq2oyAY
Redelijk relevant:
www.geenstijl.nl/5168402/tijd-voor-ni...
www.geenstijl.nl/5167914/live-state-o...
En als je het niet met ons eens bent bent dan verspreid je complottheorieën ben je een racist, een Wappie en ook nog eens homofoob.
*zu will own nothing, and zu will be happy*
@keistad | 24-12-22 | 20:05: Globalisering betekent dat de wereld 'kleiner' wordt. Het is tegenwoordig makkelijker om -ver- te reizen, om in het buitenland te studeren en te werken, om producten te kopen die elders gemaakt zijn, om contacten te onderhouden met vrienden die op een ander continent wonen et cetera. Daar zie ik de voordelen wel van.
Misschien omdat men hier niet zo "dubieus rechts" is als sommige malloten beweren.
@Après toi | 24-12-22 | 20:11: Klinkt als het EU gebeuren, het is voor de handel en makkelijk reizen. Nu willen ze onze soevereiniteit hebben en dwingen ze ons allerlei achterlijke klimaatregeltjes op en mogen we "criminele" vluchtelingen niet uitzetten enzovoort. En contact met je vrienden op andere continenten houden kan al met Zoom of denk je werkelijk dat met alle Co2 waanzin vliegen makkelijker gemaakt word voor de gewone man? Zodra ze hun geliefde programmeerbare geld hebben begint de langzame weg naar meer gedwongen maatregelen, steeds een stapje verder. Al zie je daar waarschijnlijk de voordelen wel van. Hopelijk mag ik over een jaar of tien nog wel een kroontje kopen.
Dit land is zo dom gemaakt met de lieve juffies op school...
waar zijn de meesters?????
www.youtube.com/watch?v=Bery4Yhj_Yw
Sjeu, die bami met saté ziet er machtig lekker uit. Maar ik ga wel voor een Rustler's cheeseburger.
Cheeseburger? De BBQ rib is veel lekkerder!
@UnderTheDevil | 24-12-22 | 19:19: Ik vind die BBQ saus niet zo lekker. Alsof ze het zwart van een BBQ hebben geschraapt en gemengd met azijn.
Een toekomst zonder intensieve landbouw is een toekomst waar je nooit miljarden mensen zult voeden.
Klopt als een bus, daarom is biologische landbouw alleen voor mensen die het niet erg vinden, wanneer anderen minder te eten hebben.
Amen. Fijne feestdagen.
Ik geloof ,zeker gezien de enorme hoeveelheid gewoon nog goed eten die we weg flikkeren dat de bio- en de gangbare landbouw elkaar ergens in het midden kunnen ontmoeten. Betere opbrengst als bio maar niet de puinhopen van gangbaar, qua vervuiling en verlies van bodem kwaliteit
Minder eten is misschien wel een oplossing voor oprukkende obesitas. Doorgaans heb ik nog geen dikke veganisten en vegetariers kunnen ontwaren, Bio consumenten gaan wat bewuster met eten om gewoonweg omdat het een waardevoller en duurder product is verspil je ook minder, je gooit de steel van de broccoli niet weg maar maakt er zelf iets lekkers mee. In plaats van gedachteloos kant en klaar en een tube Pringle chips knutsel je zelf wat in elkaar van onbespoten schillen bijvoorbeeld of van overgebleven groenten.. www.youtube.com/shorts/XmHnYq48FUE
De proleet is nagenoeg volledig gerobotiseerd, dus overbodig.
@Smoelensmid | 24-12-22 | 19:39: Je krijgt er blijkbaar wel rare vlekken van in het gelaat.
@bitterpete | 24-12-22 | 21:42: Die kunnen er nog wel bij de 52 littekens van de niethechtingen in mijn hals ;)))
REAGEER OOK