Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Meer arbeidsmigranten halen onvermijdelijk'

Nou dan haal je ze toch gewoon uit de banlieue?

Wachtlijsten. Rijen. Uitstel. Afgelastingen. Gedoe. Gezeik. En dat lossen we niet op door de armoedevalliërs die 's ochtends op de bank ploffen en daar 's avonds weer af klimmen een schop onder het hol te geven. Dus: meer arbeidsmigranten. "De onderzoekers van SEO schetsen vier scenario’s. In het scenario waarin de economie het minst groeit en de regels het strengst zijn groeit het aantal arbeidsmigranten in Nederland door naar 863.000. Bij een hogere economische groei en liberale regels stijgt dat aantal naar 1,25 miljoen." Nu haalden we in de jaren 70 van de vorige eeuw ook een boel arbeidsmigranten hierheen en daar hebben we 50 jaar later nog steeds heel veel plezier van. DUS WE HEBBEN EEN IDEE. In de de banlieue van Parijs wonen heel veel jongeren die hier zouden kunnen werken! We geven Soufiane en Azzeddine een cd van Boef, de verzamelde werken van Abdelkader Benali, 14 euro per uur, een huis en een Miele. Hoe kan het zijn dat nooit iemand op het idee is gekomen om kansloos, geradicaliseerd, onwelwillend, islamitisch, samenleving hatend straattuig uit de krochten van de ergste wijken van Frankrijk HIER aan het werk te zetten? Het is win-win: wij helpen die jongeren op het goede pad te komen! Alle problemen opgelost!

Reaguursels

Inloggen

Gericht zoeken, slimme keuzes maken, anders is het weer een deugkneuzen oplossing van niks. U weet wel, deugen is een ziekte die ellende voortbrengt.

donkieshot | 21-06-22 | 19:07

Bij mij in de buurt is er Burger King waar ze open zijn van 12.00 tot 16.00 uur vanwege personeelstekort. Op korte afstand daarvan zit een kansenwijk waar het stikt van de 'jongeren' er zijn zelfs pendeldiensten vanaf die plek, maar ze verdommen het.

osolemio | 21-06-22 | 17:18

We halen al sinds de jaren 1970 arbeidsmigranten binnen. Asielzoekers zijn overigens ondanks de peperdure procedure voor het overgrote deel economische vluchtelingen, dus in feit ook arbeidsmigranten. In 2007 hebben we nog eens een golf van honderdduizenden arbeidsmigranten mogen verwelkomen.

Volgens de ABU, de algemene bond van uitzendondernemingen, hebben we er desondanks nog meer nodig. En dat betekent dus dat de eerdere golven arbeidsmigranten niks oplosten en tekorten even later alleen maar vergroten. Want nog steeds zegt men arbeidsmigranten nodig te hebben.

Dit bericht was afkomstig van de ABU, dus we weten welk belang er speelt, namelijk het hier in stand houden van lage lonen. Vervelend is dat de ABU zit te navelstaren op goedkope arbeid en verder geen enkele boodschap heeft aan de misstanden, de maatschappelijke gevolgen en tekorten die als gevolg van die arbeidsmigratie zijn ontstaan en met nog meer arbeidsmigratie verergeren.

In plaats van de mensen naar het werk te slepen, zou je dus het werk weer naar de mensen moeten brengen. Bedrijven die geen marktconform salaris kunnen betalen of om andere redenen geen personeel kunnen krijgen, zouden hun activiteiten moeten verhuizen naar landen met lagere inkomens. Die zijn er genoeg. Dan krijgt men daar meer werkgelegenheid, is er voor die mensen minder noodzaak tot emigratie en hebben wij weer wat meer ruimte en minder CO2-uitstoot.

jochum1980 | 21-06-22 | 16:53

SEO, dat is toch de club van Barbara Baarsma? Dan hoeven wij de scenario's niet te lezen.

NeedIsaymore? | 21-06-22 | 16:28
-weggejorist-
Argo182 | 21-06-22 | 15:11

Probleem lost zich vanzelf op want de volgende recessie komt eraan. Ooit. Binnenkort of het duurt iets langer. Weet je nog, twee a drie jaar geleden? Veel meer werkzoekenden dan banen. Wat de regering moet doen is het mogelijk maken dat mensen die extra willen werken, of wat uren willen werken zonder meteen op de uitkering gekort te worden, daarin tegemoet komen, ook al is het tijdelijk. Dan hoeven er geen criminelen uit de banlieus hier naartoe gehaald te worden. We kunnen daar namelijk toch niks mee doen. Ik zeg al jaren dat we verpleegsters en verzorgsters uit de Filipijnen moeten halen om het tekort in de zorg op te lossen. Dat zijn mensen waar je wat aan hebt, als de regering dan toch mensen uit het buitenland wil halen.

Toos Bevergeil | 21-06-22 | 14:41

Ik blijf erbij, laat de bedrijven maar lekker verkassen. Is ook goed voor mondiale nivellering.

Neuth | 21-06-22 | 14:37

ach ach gewoon de zelfde bullshit al decennia lang door de mensen die hun eigen mensen-verplaats-en-importeer industrie in stand willen houden omdat ze er dik centen aan verdienen. En dan nog de godvergeten paarse broeken die menen dat iedereen overal moet mogen wonen en dan vooral in NL.

Verder die hele immigratie draagt geen ene fuk bij... jaar in jaar uit komen er ter grootte van een middelgrote stad mensen binnen. En iedereen schreeuwt om mensen. Maar bedrijven willen mensen die iets KUNNEN. Of anders toch tenminste mensen die iets WILLEN KUNNEN. Waar overgrote deel van deze immigranten liefst niets wil (muv graties!) en niets kan en alleen maar uit de ruif komt vreten.

Als nog even meezit komen ze ook in groepjes hun tribale cultuur op dringen aan de natives. Waar je niets van mag zeggen want iedereen komt dan BIJ1 om racist te roepen.

Ja ja het gaat he-le-ma-al goed komen dit. Zin in!

iustus | 21-06-22 | 14:34

Als iets er tegenwoordig doorgedrukt moet worden is het 'onvermijdelijk'. Echter met alle crisis waar we momenteel inzitten zou 1 ding pas echt onvermijdelijk moeten zijn: een bevolkingspolitiek uitdenken. Met hoeveel mensen kunnen we maximaal op deze kleine rivierdelta leven? Dat betekent keuzes maken. Pijnlijke keuzes. En dat betekent ook eens internationaal 'nee' leren zeggen. Ook daarin kun je misschien een keer koploper zijn voor regio's landen waarvoor hetzelfde geldt. Dus zet m op beleidsmakers.

JB86 | 21-06-22 | 14:27

Wij hebben 1 MILJOEN mensen hier die niet werken. Waarvan 400.000 rechtstreekse werklozen. Waarom die niet laten werken? De mogelijkheid geven wat op de uitkering bij te verdienen door te werken, zonder bureaucratie dat zodra het niet lukt ze ook de uitkering kwijt zijn. En degenen die niet willen werken moeten dan maar gekort worden op de uitkering.

Verder hebben we mensen op niveau nodig. Geen ongeschoold personeel. Dus heel dat tuig uit achterbuurten binnenhalen werkt niet.

ALS we dan toch dat tuig binnen halen> Dat gaat namelijk WEL gebeuren want politici vinden dat geweldig en dan is dat zo en als stemmer heb je niks te vertellen want jij snapt dat allemaal niet. DAN moeten we dat op de voorwaarde doen dat zodra er geen werk meer is en ze in een uitkering dreigen te komen TERUGgaan naar waar ze vandaan komen. Maak van tevoren een afspraak met het land van herkomst.

Ik weet nu al wel wat er gaat gebeuren. Er gaan een miljoen ongeschoolde criminelen binnekomen, die komen allemaal in de uitkering, met huis (gratis natuurlijk) en wij gaan dat betalen.

Patatter | 21-06-22 | 14:17

je kunt de migrant wel uit de banlieue halen, maar de banlieue niet uit de migrant

Dr.Utker | 21-06-22 | 13:37

Dertig procent van de ambtenaren ontslaan en je hebt weer genoeg mensen erbij die kunnen werken waar het wel nodig is.

Hypno2050 | 21-06-22 | 13:12 | 2

Het zijn " nikskunners" hoor!

streknek | 21-06-22 | 13:21

@streknek | 21-06-22 | 13:21: Maar wel met een academische graad "diversiteit". Komt prima van pas in de kassen: tomaten, komkommers, paprika's, divers genoeg lijkt me.

Ruikbaard | 21-06-22 | 13:47

Ik snap dat serieus niet. Er zijn in Nederland meer dan 1 miljoen mensen die geen ene flikker uitvoeren, omdat ze officieel niet aan het werk zijn. Nu snap ik ook wel dat het overgrote deel van die mensen niet geschikt is voor een baan, want zo'n zwakbegaafde wollah-figuur of een onaangepaste hoofddoek incl. gewaad ga je nergens kunnen plaatsen. Dat soort mensen zijn 3x niks.

Heeft niks met discriminatie te maken, maar je kan geen mensen in dienst nemen die niet eens bereid zijn om zich aan te passen. De problemen die je in de maatschappij hebt met dit soort volk, ga je dan ook op de werkvloer krijgen. Bron: eigen ervaring en met mij zullen er velen zijn.

Als ze mensen hierheen willen halen zullen ze echt moeten selecteren op bv. intelligentie en of ze wel passen in onze samenleving.

Hefbrug | 21-06-22 | 13:10 | 3

Selecteren, dat inderdaad. Dat doet elk verstandig immigratieland: hebben we een bakker nodig en is er in de wijde omtrek niemand te vinden om brood te bakken? Goed, werkvisum voor jou, welkom.

Maar dat gebeurt dus niet. Iedereen kan zomaar dit land binnenwandelen zonder enige kunde en daar nog rechten aan ontlenen ook, ook al ben je illegaal de grens overgestoken, wat je eerder uitgespookt hebt veelal ook onduidelijk, plus als eenmaal status en huis, kan de rest van de fam ook komen, want... ehmm... 'dat is ooit zo opgeschreven'.

Selectie aan de poort gebeurt dus feitelijk niet. En dat zie je aan het type immigranten natuurlijk terug. De kraan moet dicht, maar in plaats daarvan kijkt men naar het formaat badkuip, met een verdere aanzuigende werking tot gevolg.

Zonnebrildrager | 21-06-22 | 13:46

Maar die mensen die ze willen binnenhalen horen ook tot de groep die jij beschrijft. Het verschil met voor en na die binnenhaalactie:
Ervoor: 1 miljoen werken niet
Erna: 2 miljoen werken niet.

Patatter | 21-06-22 | 14:19

@Zonnebrildrager | 21-06-22 | 13:46:

En omdat de kraan open blijft staan is niet alleen de badkuip te klein. Massaimmigratie verergert ook tientallen andere problemen die ogenschijnlijk niks met migratie te maken hebben. Het tekort aan leerkrachten terwijl we vergrijzen, bijvoorbeeld. En door de totale desinteresse van veel importkinderen willen veel leraren liever niet op zwarte scholen werken. Dus gaan de toelatingseisen omlaag en daarmee het lesniveau. Dat ook al lijdt onder de onbespreekbaarheid van bepaalde zaken (joden, homo's, vrouwenrechten), criminaliteit op school of chaos in de klas waardoor leren bemoeilijkt wordt.

En zo zijn er nog allerlei (vaak onbespreekbare) probleempjes die we camoufleren als "randstedelijke problematiek". Zelfs als het om corona gaat blijkt immigratie problematisch.
Immigratie kost veel meer dan die 30 miljard per jaar die we denken dat het kost.

Dandruff | 21-06-22 | 14:21

De ambtenaar heeft een standaard hoe we economische groei realiseren en die zal koste wat het kost ingevuld worden. Een ander beleid dan arbeiders importeren en bouwen bouwen bouwen kennen ze niet en kunnen ze niet bedenken. Daarom: boeren er uit, kansloos volk er in. Dat past het best in het Europese industriële voorland. Heb je centen verhuis je het best wat naar het Oosten (Duitsland of Polen).

Godwint | 21-06-22 | 13:01 | 1

Totdat de economische groei stopt en alle kansloze import geen baan meer heeft en in de uitkering komt te zitten. Zo ging het ook in de jaren 60/70 met die Rifberbers en bergturken. Op een gegeven moment was er geen werk meer en probeer dan maar eens als analfabeet en ongeschoolde een baan te vinden.

Hefbrug | 21-06-22 | 13:12

Overwerken juist lichter belasten ipv zwaarder.

Dr. Worstenbroodje | 21-06-22 | 12:57 | 2

Als alle Nederlandse parttime-prinsesjes (m/v maar vooral v) een dag extra zouden gaan werken, waren alle tekorten zo opgelost.

Festen | 21-06-22 | 13:24

@Festen | 21-06-22 | 13:24:

We hebben nog zo'n 338.000 werklozen op de bank zitten, plus zeeën van overbodige ambtenaren, commissies, raden en managementslagen. Die mogen eerst eens aan het werk gezet worden.

Dandruff | 21-06-22 | 14:02

Boeren eruit, vluchtelingen erin, zo rollen we in dit land. En nu snel weer het vizier op klimaat en diversiteit, want discussies over de ecologische voetafdruk of economische gevolgen van migranten zijn taboe in de MSM.

First Contact | 21-06-22 | 12:54

Dus de werkeloze "Nederlandse" jongeren worden geruild voor "Franse" werkeloze jongeren. Alleen de werkeloze "Nederlandse" jongere woont veelal nog thuis bij pa en ma. Die pa en ma kunnen dan verwachten dat ze een "Franse" werkeloze jongere over de vloer krijgen. Briljant idee.

forecastle | 21-06-22 | 12:49 | 1

Werkeloze, Nederlandse jongeren gaat op eigen bodem concurreren met 'werkeloze, Franse jongeren'.

Kei leuk, die concurrentie tussen de zwakste groepen in de samenleving. Wat zo'n EU allemaal wel niet tot stand brengt.

Bataafje | 21-06-22 | 12:53

Het is toch ontroerend dat Nederland zelfs zo solidair is met Frankrijk dat het de Franse probleemjongeren wil overnemen. Omgekeerd is Frankrijk ook uiterst solidair met Nederland. Zie de pulsvisserij.

MAD1950 | 21-06-22 | 12:44 | 1

En de pensioengerechtigde leeftijd terug naar 60 jaar.

gestoptmetroken | 21-06-22 | 13:09

Als we al die soepsidie-bullshitbanen nu eens zouden schrappen kwam er naast een bulk geld ook meteen weer een berg aan potentiële magazijnwerkers, baggage-handlers en vergelijkbaar volk vrij. Uiteraard zullen ze moeten accepteren dat er geen baan meer is die past bij hun bullshit-opleiding, maar dan hadden ze maar niet naar de UvA etc. moeten gaan.

Abject | 21-06-22 | 12:35 | 3

Inderdaad. Niet alleen in de subsidie-sector valt veel winst te halen qua personeel (20 clubjes die in feite met hetzelfde bezig zijn), maar ook binnen grotere bedrijven en ons altijd hard werkende ambtenaren-apparaat zijn met gemak de nodige bullshit-banen weg te snijden.

Ruikbaard | 21-06-22 | 12:44

@Ruikbaard | 21-06-22 | 12:44: Dit land zit tot de nok toe vol met goedbetaalde ambtenaren die eigenlijk alleen bezig zijn met door anderen met hard werken verdiend geld te herverdelen . Die houden vooral zichzelf in stand .

Castor12 | 21-06-22 | 12:59

Hel land staat in brand en we bestrijden het met benzine.

Zoelense Hobbyboer | 21-06-22 | 12:27

Net Kokkelmans interview met Burgemeester ‘praat veel, dineert graag maar doet niks’ Bruls van Nijmegen op NPO1. Over azc en migratie crisis. Zelfs onze Sven oppert nooit maar dan ook nooit als oplossing om ff de kraan dicht te draaien. Als je die Bruls hoort kwekken dan zie ik een dikke man voor me waarbij het water tot aan de lippen staat en achter hem een brandkraan die vol open staat waar Kokkelmans op zit met zijn hand op het draaiwiel. Bruls blijft maar van alles roepen en Sven maar vragen wat er moet gebeuren behalve die kraan te noemen.

Tiscali-2 | 21-06-22 | 12:26 | 1

Sven is net weer blij dat hij mag presenteren en interviewen en weet heel goed welke vragen hij vooral niet moet stellen aan die gehaktbal wil hij zijn baantje behouden bij de publieke omroep.

Ruikbaard | 21-06-22 | 13:44

Ik heb een veel beter plan, direct stoppen met alle toeslagen, iedereen een basis inkomen, daar moet je het van doen, alles boven het basis inkomen betaal je 40% belasting over.
Dat basis inkomen krijg je van de staat, alles daarboven moet een werkgever betalen.
Het basis inkomen moet net genoeg zijn om van te leven in een 1 persoonshuishouden, is vast te normaliseren.

Hierdoor kan bij de belasting gekort worden op minstens 500.000 ambtenaren en adviseurs.
En hoppa daar is je werkvolk.

Gezien de wetgeving hierdoor ook veel simpeler kan zal dat ook snel een extra 100.000 vrij gekomen ambtenaren opleveren.

En zie, probleem opgelost.

Foxcave | 21-06-22 | 12:25 | 1

Alle toeslagen stoppen en van het vrijgekomen geld de inkomstenbelasting fors naar beneden. Uitkeringen worden een vast bedrag, inkomstenbelasting wordt daar niet meer over geheven zodat men met een uitkering geen voordeel daar van heeft. Zo wordt het gat tussen uitkering en loon groter, houd men netto meer over en stimuleert het weer om te gaan werken...

Air van Boven Dorens | 21-06-22 | 12:37

Stop leeftijdsdiscriminatie van 45+ers op de arbeidsmarkt.

Kinderopvang gratis maken, doorbreek oude rollenpatronen in importculturen en cancel die, alle reeds gemigreerde vrouwen (en mannen) verplichten de taal lleren en de mentaliteit veranderen door te propageren dat vrouwen meer eer en respect krijgen door te leren en te werken dan alleen alleen maar thuis blijven en voor het gezin te zorgen.

Dat zou ook schelen.

In die twee groepen, huisvrouwen en senioren, zit zoveel arbeidspotentieel en ze zijn zo groot dat daarmee meerdere keren in de huidige vraag naar arbeid kan worden voorzien.

We hebben geen arbeidsmigratie nodig als we het onbenut arbeidspotentieel beter benutten en de toegang tot arbeidsmarkt makkelijker maken.

gaffelbaard | 21-06-22 | 12:07 | 5

Conservatieve, islamitische vrouwen mogen niet werken van hun.man.

Bataafje | 21-06-22 | 12:54

@Ruikbaard | 21-06-22 | 12:48:
Dat is waar en zie ook bij bedrijven die het liefst alleen jongeren aannemen. Die zijn goedkoper.
Daarom moet het jeugdloon ook verdwijnen. Zo neem je een prikkel tot leeftijdsdiscriminatie weg. En dat zou ook eerlijker zijn voor de jongeren. Alle boodschappen en vaste lasten zijn voor hen toch even duur.

gaffelbaard | 21-06-22 | 18:45
▼ 2 antwoorden verborgen

In de jaren tachtig van de vorige eeuw ontmoette ik eens een fysisch geograaf in de trein. Hij ging werken in Canada. Zijn werkgever had de verplichting eerst minimaal 6 maanden in Canada te zoeken voor een kandidaat, voordat ze een aanvraag voor een arbeidsmigrant mochten indienen. Daarnaast waren er allerlei aanvullende eisen ( geen strafblad, vast contract, opleidingsniveau, inkomen) voordat hij er voor in aanmerking kwam. De Canadezen wisten toen al wat ze deden en wij bewegen in precies de tegenovergestelde richting.

Blauwpetje | 21-06-22 | 12:07 | 10

@Garantiebewijs | 21-06-22 | 12:29:

Na 2015 ook niet. Sindsdien zijn de kosten voor NL alleen maar fors gestegen door allerlei steunpakketten voor oa kredietcrisis, "wir schaffen das", corona, etc. Het gaat deels ook om blanco cheques waarvan we nog niet weten hoe hoog die uit zullen pakken.

En die 1.000 miljard (miljard!!!) die Timmerfrans aan de onzinnige "energietransitie" gaat uitgeven zal ook niet uit de zakken van Roemeense belastingbetalers geklopt worden. Er zijn maar 5 of 6 nettobetalers.

Dandruff | 21-06-22 | 12:42

@nikolaos | 21-06-22 | 12:34: Uw verdient de BS prijs dit jaar. Nederland is geen nettobetaler omdat er geen oorlog is? Serieus?

Garantiebewijs | 21-06-22 | 13:03

@Garantiebewijs | 21-06-22 | 13:03: Dat van mij was ironisch bedoeld. Maar zo wordt het nogal eens verkocht, dat wij misschien wel netto-betaler zijn wat betreft de inleg en uitgaven uit de "EU-kas" maar dat we het veelvoudige terugverdienen omdat de EU dat op een of andere manier mogelijk zo maken. De vrede gebruikte ik als een voorbeeld van een avn de dingen die de EU op haar conto zet terwijl dat maar de vraag is of zij überhaupt eraan bijgedragen heeft.

nikolaos | 21-06-22 | 14:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Terwijl ik de desi-ghee of humus zit te vreten van onze lieve gastarbeiders vertellen me ze dingen als: "Stupid mothafuckas coming here and expecting to get for free what I worked hard for. I worked all my young years and they treat me like they are better. They are so dumb. Look at their culture. Everything free, and they still do crime." Beetje een menging van de meningen die volgens mij wel meetellen maar niet gehoord worden. Dat komt uit de mond van oude dametjes, jonge programmeurs, managers, zusters, zelfs mensen die zonder werk zitten maar het zuinig aandoen. Allemaal uit derde wereldlanden. Als zij aan de macht waren veranderde deze plek in Singapore. Drugs is enkeltje gevangenis, niet willen werken is enkeltje thuisland.

Gelukkig hebben wij hier mensen die lief zijn en met goede energie de goedheid van de mens tot kracht gaan laten komen. Hoe dat tot sektarische spanningen, plundering, drugs geweld, fraude, en uitkeringsafhankelijkheid heeft geleid is een raadsel.

GeheidEenGeit | 21-06-22 | 12:05

Het is weer tekenend voor Rutte (I-IV) dat ze dit niet aan hebben zien komen. Kijk gewoon naar de bevolkingsopbouw in NL en je ziet dat er heel veel mensen met pensioen gaan (zijn gegaan). Daar is geen vervanging meer voor. Er was nog PvdA-er die iets mompelde over automatisering, maar kan dat echt wel en willen we dat in bijvoorbeeld de horeca? Aan een tafel gaan zitten en bestellen met je telefoon, dat is een oplossing, maar wil de klant dat?
Meer dan de helft van de mensen in de bijstand is al van niet Westerse afkomst, dus dan wil je nog meer busladingen daarvan importeren? Al dan niet uit de achterbuurten van Parijs. Daar zit echt niet de oplossing.

De oplossing: Werken moet lonen!

Tabel kwam hier laatst al eens voorbij. De belastingdruk in de lagere loonschalen is te hoog en het is gewoon niet in je eigen belang om meer uren te werken als je ook toeslagen krijgt. Als je met toeslagen rond kan komen met een 20-30u werkweek. Waarom zou je dan 36 of 38 uur gaan werken. Helemaal als je dat onder de streep niks extra's oplevert?

klaas24 | 21-06-22 | 11:55 | 3

Het is een neerwaartse spiraal. Des te meer immigranten, des te meer mensen nodig voor allerlei dienstverlening, onderwijs, gezondheidszorg, wonen. recreatie, etc.. Bovendien krijg je onder modaal meer dan je aan belastingen betaald, dus de belastingdruk voor de rest gaat omhoog, waardoor het nog minder loont te werken en je nog meer immigranten nodig hebt.

Blauwpetje | 21-06-22 | 12:01

Belastingdruk is te wijten aan een te grote overheid die bovendien ook nog eens teveel geld op de verkeerde manier uitgeeft. Het is de overheid die te duur is geworden voor NL.

ChatBot | 21-06-22 | 12:07

Sowieso werkt bijna niemand nog voor een minimumloon.

Bijna iedereen die ik ken, klikt een vacature gelijk weg als het loon onder die 14 euro is waar Nederland van de EU naar toe moet.
En ik geef die mensen groot gelijk. Anders loont het niet om te gaan werken.

gaffelbaard | 21-06-22 | 12:18

Eerst een baan, dan pas een werkvergunning. Geen baan meer, weer opzouten

Zuma | 21-06-22 | 11:48

We moeten echt helemaal, maar dan ook helemaal kapot. Stuk en er mag niks goeds overblijven in dit land. Waarom? Het is mij een raadsel. Enige wat ik kan verzinnen is datver een geweldig verdienmodel achter zit en er een paar vreselijk d’r zakken vullen over de ruggen van de rest.

Waakvlam | 21-06-22 | 11:48 | 1

Precies. VVD wil boeren weg voor hun land voor de projectontwikkelaars en D66 wil dat voor woningen voor asieleisers die hun status met succes hebben geeist.

Tiscali-2 | 21-06-22 | 12:43

Het wordt echt tijd om me concreet te gaan oriënteren op emigratie. En mocht het voor mij niet meer lukken, zal ik het mijn kinderen van harte aanraden.

Partij v/d Paashaas | 21-06-22 | 11:45

Precies, zo werkt economische politiek. Waarom de systeemfouten aanpakken (de huidige arbeidsomstandigheden en -beleid) als je simpelweg symptoombestrijding (roepen om méér goedkope[re] arbeiders) kunt doen? Wat een mooie wereld!

anja | 21-06-22 | 11:40

Ze hebben bij deze cijfers dus niet meegenomen: het percentage mensen dat hier komt en ook gaat werken want vergeet niet dat als ze hier komen en ze zouden zelf al gaan werken, ze als echte Nederlander met NL paspoort ook de familie, hierheen mogen halen. Laat ik dan ook wat scenario's schetsen. In het beste geval gaat 50% aan het werk. In het slechte geval 10%:

scenario A: we moeten tussen de 1,725mln en 2.5mln mensen hierheen halen
scenario B: we moeten tussen de 8,863mln en 12,5mln mensen hierheen halen.

Top! Gaat vast goed komen!

peterdh | 21-06-22 | 11:40

En dan realiseer je dat we dankzij dat gas zo veel verstandige dingen konden doen.
We verkochten het voor niks aan heel Europa en creëerden een waanzinnig sociaal vangnet dat ons zelfs een tijd lang 1 miljoen wao'ers opleverde plus is zelfredzaamheid gezakt naar nul.
Nu zijn er 1,3 miljoen mensen met een uitkering (zonder de aow) en een beetje handelen in pillen of wiet zorgt er voor dat er nooit gebrek is aan wat extra geld.

pejoar | 21-06-22 | 11:35

Dacht dat er in in Spanje en Griekenland 40% van de jongeren werkloos thuis zitten, waarom hoor je de Europese klerelijers daar niet over als ze werknemers zoeken... Omvolking

d e r e a l i s t | 21-06-22 | 11:34 | 2

Exact. Maar import uit Noord-Afrika is nog goedkoper hè?

Bigi Bana Boy | 21-06-22 | 11:40

@Bigi Bana Boy | 21-06-22 | 11:40:

Welnee want die gaan niet werken, uitzonderingen daargelaten.

Dandruff | 21-06-22 | 12:46

In de vorige eeuw hebben we ze gehaald om derde wereld baantjes in Nederland te vervullen. Het simpele werk in de industrie, Kijk maar waar de concentraties nu zitten. In de textielindustrie volle klossen verwisselen voor lege klossen, dat soort werk. Van al die industrieën en werk waar we ze toen "zo hard voor nodig hadden" is niks meer over. Verhuisd naar de derde wereld (waar het ook thuis hoorde) , omdat onze onmisbare gastarbeiders volgens Nederlandse cao's betaald moesten worden in tegenstelling tot gelijkwaardige krachten in India. Als we in Nederland geen mensen meer kunnen vinden die simpel klootjeswerk willen doen, verhuis dan maar je klootjesbaantjes naar de banlieus, da's win win.

Blauwpetje | 21-06-22 | 11:24

Dagelijks val ik van de ene verbazing over het absolute, totale en allesoverheersende gebrek aan visie van de Nederlandse politiek. Werkelijk alle dossiers die er toe doen leiden ofwel richting de afgrond of hebben de val reeds ingezet. Bijv. zo'n Jetten gisteravond bij Nieuwsuur, wat een talentloos, incompetent kind is deze kolenboer; het wachten is op nieuwe maatregelen om de hernieuwde kolenstook te gaan 'compenseren'. Ik huiver al bij de gedachte. Ik zie idd geen toekomst in NL voor mij en mijn gezin.

tectonicos | 21-06-22 | 11:18 | 2

Bij grotere organisaties zie je mensen die een baantje hebben zonder enig echt mandaat. Die zitten dan de hele dag papieren en files van links naar rechts te schuiven. Totdat zich een probleem voordoet, dan dralen ze net zo lang tot de enig mogelijke oplossing zichtbaar is en doen dat dan maar, ze hebben immers nu een legitimering naar de baas voor hun handelen. Zo zie ik ook onze politici acteren, geen eigenaarschap, geen bezieling, geen mandaat. Bureaucraatjes, verstrikt in EU- en globale- verdragen, regels, akkoorden en convenanten, die files mogen ordenen tot ze geen keuze meer hebben.

Blauwpetje | 21-06-22 | 11:40

Jetten is inderdaad een enorme nitwit. Daarentegen geldt dat als omvolking je doel is, de Nederlandse regering al decennialang uiterst effectief handelt. De migratie-aantallen groeien lekker door, er is een enorme migratieindustrie opgetuigd, en Iedere vorm van kritiek is kaltgestellt.

Festen | 21-06-22 | 13:35

Dit soort bizarre ideeen, we hebben nl een enorme verborgen werkeloosheid, zou breeduit dagenlang in alle kranten en in alle MSM moeten verschijnen.
maar gebeurt niet want links en dus goed. Dit gekkenland met knettergekke incompetente bewindvoerders en beleidsmakers en diens stemvolk.

appeltjesgroeneweide | 21-06-22 | 11:12

De grenzen zijn open en Fransen kunnen en mogen gewoon hier werken als ze willen. Het feit dat ze dit niet doen betekent dat de behoefte er totaal niet is. Die zitten liever in Frankrijk zwart crimineel geld te tellen in hun no-go zone.

YoMoms | 21-06-22 | 11:09

Je hoeft hier natuurlijk niet te blijven, mijn kinderen blijven gelukkig hier niet, veel van hun studiegenoten eveneens. Met een goede studie/praktische scholing kun je buiten de EU een prima toekomst opbouwen.

Al die (vals) naievelingen die denken dat het na aankomende verkiezingen echt wel is afgelopen met het kartel van VVD66 & CDA en aanverwante farizeeers - kan ik nu alvast uit de droom helpen, dat gaat nooit gebeuren.

litebyte | 21-06-22 | 11:08 | 1

Vrees ik ook,
al wordt de vvd wat kleiner, dan gaan de ex-stemmers waarschijnlijk naar d66 of GL,
het middengebied in het kartel verschuift iets maar de uiteindelijke grootte blijft bijna gelijk,
al zag ik wel de pvda en GL beide op 13 staan, meen ik.

drastic | 21-06-22 | 11:15

Lonen drukken, complete implosie van de verzorgingsstaat en opgeven algehele veiligheid en leefbaarheid. Dat krijg je hier door. Wie zijn toch die mafkezen die dit soort slechte ideeën steeds weer opgooien?

Deflatiemonster | 21-06-22 | 11:02 | 1

VVD66CDACU

BadPatNL | 21-06-22 | 11:08

Win win Hedwigepolder wordt weer onder water gezet, plemp helemaal met woonschepen drie verdiepingen hoog aanlegsteigertjes er langs en dat rijen dik voilà

william7055 | 21-06-22 | 11:00

Dit land gaat kapot

Bl0feld | 21-06-22 | 10:58

Extra migratie om effecten als vergrijzing op te vangen is een piramidespel, want al deze migranten (aangenomen dat ze meedoen aan de arbeidsmarkt, wat ook nog maar de vraag is) worden ook oud en dan heb je weer een nieuwe grotere vergrijzingsgolf die je weer met nog meer immigratie moet opvangen.

ZonderNaam | 21-06-22 | 10:57 | 4

Het is ook onzin. Betere oplossing is om gewoon zoveel mogelijk werk te offshoren naar Zuid Europese landen. Je hoeft echt geen mensen van buiten de EU te halen. Verder zullen echt de AOW en pensioenen kariger moeten worden en moeten er belastingvoordelen komen voor mensen met kinderen om de populatie een beetje gezond te houden. Verder zijn er gewoon teveel onzinbanen; knikker alle "diversity officers" er maar uit en stop met het aanbieden van onzinstudies zoals "genderstudies". Playtime is over, nu moet er gewoon gewerkt worden.

IslamPislam | 21-06-22 | 11:15

Iemand moet 50 jaar voorafgaande aan een aow-uitkering in NL hebben gewoont. Voor ieder jaar minder wordt de aow met 2% gekort. Dit bekent dat aow landgenoten is en men voor hun eigen aow-rechten hebben betaald.

Red shirt | 21-06-22 | 11:26

@boerk | 21-06-22 | 11:01:
En het ergste is nog: Er was voor gereserveerd. De pensioenpotten zitten propvol. Ooit bedacht om een situatie als deze te kunnen opvangen of op zn minst verzachten maar iets in mij zegt dat er andere plannen zijn met al dat geld.

MarkiesDeBalzaque | 21-06-22 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom kijkt minister van Gennip niet verder. Als voorbeeld, Argentinië of Thailand lijken mij zeer geschikt. Culturen met normen en waarden die beter matchen en waarbij grote groepen mensen ook over een harde werk mentaliteit bezitten. Ik wordt hier oprecht verdrietig van

Wissewasje | 21-06-22 | 10:57 | 2

Hebben we voor dit volk dan wel woonruimte?

NLgaatnaardeklote | 21-06-22 | 11:13

Argentijnen worden in Nederland niet gelukkig als we over een paar jaar geen vlees meer mogen eten.

J.Cash | 21-06-22 | 11:16

1 miljoen werkloos/bijstand in NL… wat ik gewoon niet snap is dat we effort in maatwerk stoppen om die aan de gang te krijgen ipv (minimaal) dezelfde effort in banlieuezen te stoppen om die effectief aan de gang te krijgen….. en dit nog los van de bewezen ellende die nog decennia erachteraan komt zoals diverse studies hebben bewezen…

10yearsbefore | 21-06-22 | 10:52 | 2

Wat keer op keer ***hier*** wordt vergeten is dat Nederland een enorme machtige probleem & zieligheidsindustrie heeft.

Meer dan 1 miljoen mensen danken hun boterham aan ellende en allerlei vormen van problematiek. Het is een verdienmodel

litebyte | 21-06-22 | 11:02

@litebyte | 21-06-22 | 11:02:

Juist. Als ik vrijwillig in welk land dan ook buiten West Europa ga wonen is het mijn verantwoordelijkheid om daar een baan te vinden.

Zou ik in Marokko recht hebben op gratis inwoning; gratis zorg; gratis rechtsbijstand; gratis uitkeringen, toeslagen en subsidies; gratis taal- en inburgerings- cursussen; gratis "sollicitatietechnieken"?
En dan ook nog voorrang op de arbeidsmarkt want "diversiteit"?
Dit land is stapelgek.

Dandruff | 21-06-22 | 11:32

Gewoon België inlijven, dan is het werkloosheidspercentage meteen een gezonde 4,2%. Of Spanje voor een nog beter percentage.

IslamPislam | 21-06-22 | 10:40 | 3

Werkeloosheid zal komend jaar in Nederland ook flink gaan stijgen. Bepaalde sectoren zullen nog steeds geen personeel krijgen, oftewel een verlies-verlies situatie.

Een grote verpakkingsmiddelenproducent in Nederland, die zien nu al de orders voor aankomend jaar afnemen. Dan gaat het niet alleen om orders uit de EU, maar ook uit Azie.

litebyte | 21-06-22 | 10:54

@litebyte | 21-06-22 | 10:54:
"Werkeloosheid zal komend jaar in Nederland ook flink gaan stijgen. Bepaalde sectoren zullen nog steeds geen personeel krijgen"
Is wat paradoxaal?

drastic | 21-06-22 | 11:02

@drastic | 21-06-22 | 11:02: klopt, de tekorten aan gespecialiseerd technisch personeel gaan komende jaren in Nederland nog flink stijgen. de vraag naar laag/middel geschoolden zal flink afnemen.

Dat bedrijf waar ik het hierboven over heb, krijgt niemand nieuw om de machines te programmeren. Te bedienen is geen probleem.
Met minder orders komend jaar zullen er minder operators nodig zijn, maar die nieuwe m/v om de machines te programmeren is er nog steeds niet.

Dat staat dan nog los van de enorme idiote prijsstijgingen van allerlei regel en meetapparatuur (dat vaak ook nog eens maanden niet op voorraad is bij leveranciers)

litebyte | 21-06-22 | 11:25

Die Spanjaarden toen tekenden in eigen land eerst een Nederlands arbeidscontract en kwamen toen pas naar ons land en gingen dus direct aan het werk bij aankomst. Hoeveel Azetceeërs hebben dit vooraf al geregeld?

Schemerlamp | 21-06-22 | 10:37

Het reproductiegetal van de originele Nederkandse vrouw is 1.1 . om enkel op nivo te blijven hebben we 2.1 nodig.Als dit 1 generatie voorkomt is het nog te overzien maar die eene dochter gaat misschien een half of waarschijnlijker helemaal geen kinderen nemen. Nederlander sterven uit. Net als de rest van de werels behalve Afrika, die n**ken nog even door. Milieuproblemen? even geduld word aan gewerkt.

streknek | 21-06-22 | 10:32 | 1

En kijk naar wat de de n**kende Afrikanen voortbrengen.
Dat zijn pareltjes!
Genoeg documentaires te vinden hoe de vrouwen dermate verkracht worden door meerdere mannen, zo erg dat de edele delen niet meer hersteld kon worden.
De arts die hierover vertelde deed dit huilend.
Hij noemde zijn eigen landgenoten varkens en wist niet of hij dit beeld nog kon verwerken.

En wij halen dat hierheen.

Sjeintje | 21-06-22 | 10:53
-weggejorist-
Toyotomi-Hideyoshi | 21-06-22 | 10:32 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

Wachtlijsten? ja bij het OM en justitie en politie laten we die nog wat langer maken, GS ga eens een Darwin Award uitdelen aan Nederlandse politici.

kapt.Jerkoff | 21-06-22 | 10:26 | 1

30 jaar wachten op een woning is natuurlijk nog niet lang genoeg

Graftak | 21-06-22 | 10:51

Heel soms denk ik wel eens dat er een groter plan achter zit. Als ware NL een soort proeftuin om uit te testen hoe ver men kan gaan. Maar dat zou dan een complot zijn. En ik geloof niet in complotten. In 2021 immigreerden 250.792 personen naar Nederland. Dat waren er 29.939 meer dan in 2020. Daarnaast emigreerden 142.517 personen uit Nederland, 9.977 minder dan een jaar eerder. In totaal migreerden er in 2021 meer personen naar Nederland dan dat er vertrokken. Het migratiesaldo (de immigratie minus de emigratie) bedroeg 108.275 personen. Bron: CBS

Boeddha18 | 21-06-22 | 10:24 | 2

Veelal incompetentie (lees gevolg van slechte en niet terzake doende opleidingen). Men begrijpt niks van oorzaak-gevolg. Men gaat standaard uit van gevolg of voldongen feit, zoals men het noemt. Want internationale verdragen (schijnen heilig te zijn) en modellen (schijnen ook heilig te zijn) die weer door incompetente mensen zijn opgesteld en gemaakt. Vicieuze cirkel. Men rommelt dus aan.

Basil Fawlty | 21-06-22 | 10:31

Alles wat je je kunt bedenken (idealen, asielindustrie, sentimenteel enzovoort) en wat we vooralsnog over het hoofd zien zullen een rol spelen. Maar op het moment denk ik dat de meesten gewoon heel goed geconditioneerd zijn en dat "migratie is goed" zowat een axioma is in hun denken en handelen (dat eruit voortvloeit).

nikolaos | 21-06-22 | 10:43
-weggejorist-
harbi | 21-06-22 | 10:24

Mensen die mij persoonlijk kennen weten dat ik nogal / behoorlijk strijdbaar ben.

Niet snel uit het veld geslagen, hou van genadeloos aanpakken, er vol tegenin gaan en meer van dit, zo steek ik m'n hele volwassen leven al in elkaar.

Maar ik merk steeds vaker dat wat er de laatste tijd gaande is wat betreft dit soort complete waanzin en tenenkrommende idiotie er behoorlijk in begint te hakken.

Moedeloos , machteloos en soms toch ook wel radeloos maakt het me en raakt het me, op z'n minst vrij regelmatig.

M'n vriendin raadt me , als ik bij haar m'n zorgen bespreek, dan aan (dit soort) nieuws actief te (gaan) vermijden maar daar geloof ik niet in.

De laffe struisvogel strategie c.q. tactiek is niet mijn manier van leven.

Maar het hakt maar door, zo goed als elke dag, de stroom van dit soort weerzinwekkende waanzin en het lijkt alleen nog maar sneller te gaan, dit blijkbaar onstopbare proces.

Het maakt het leven , mijn leven, niet bepaald prettiger. Integendeel.

Nee, ik zag het als kind van de 60/70-er jaren in ieder geval niet aankomen, ik kon het niet vermoeden, deze sneltempo teloorgang van alles wat ooit zo herkenbaar, dierbaar en vertrouwd was.

Dr.Mabuse | 21-06-22 | 10:22 | 6

Ik schud u de hand want het zou zo mijn tekst kunnen zijn.
Inderdaad krijg ik vaak advies in de trant van 'kijk alleen maar 1 keer per dag het acht uur journaal', 'mijd nieuws' of 'focus jezelf op lokale zaken en breng verbeteringen aan in je eigen circle of influence'.
En toegegeven, waarom zou een school shooting in America mij moeten raken?
Ik ben geen Amerikaan, heb niets van doen met scholen in Amerika en de discussie over het tweede amendement is voor mij niet relevant.
Er zijn dus zaken die, als ik ze niet zou weten, mij minder stress/moedeloosheid/frustratie zouden opleveren.

Het 8 uur journaal laat echter ook het voor mij niet relevante nieuws zien dus alleen het acht uur journaal kijken is niet de oplossing.
Nieuws mijden zorgt ervoor dat je alles maar over je heen laat komen en je dus maar moet accepteren wat er gebeurt en dat dit je leven negatief kan beïnvloedden.

Jezelf druk maken over en jezelf inzetten binnen je eigen circle of influence zou dan nog een goed alternatief zijn.
Je kan dan wezenlijke dingen veranderen die direct van invloed op je zijn. Lijkt het.
Want die opvang van vluchtelingen of die gasboring/kolencentrale in jouw buurt komen er gewoon als de overheid dat wil.

Echter, als kind realiseerde ik mij al dat de gastarbeiders die wij destijds aantrokken mogelijk tot problemen zouden leiden. En het rechtsextremisme in de jaren '80 had een duidelijk signaal moeten zijn dat er meer aandacht had moeten zijn tot integratie en/of terugkeer.

Johanvb | 21-06-22 | 10:48

@icicle | 21-06-22 | 10:33: Volgens mij had Baudet op tijd begrepen dat als je aan zijn kant van de politiek te bedreigend word, je voor je leven moet vrezen (zie Pim F.).

wakker worden | 21-06-22 | 11:02

"Moedeloos , machteloos en soms toch ook wel radeloos maakt het me en raakt het me, op z'n minst vrij regelmatig.''

Ik herken het, heb het zelf ook wel. Mij helpt het om het hier op GS regelmatig 'van me af te schrijven'. Ik weet dat het gelezen wordt, en dan hoop ik dat niet alleen 'gelijkgestemden' het lezen, maar ook 'andersdenkenden'. Op die manier kom ik als andersdenkende ook regelmatig op de Joop, en dat haatsite-tje van Peter Breedveld, waar ik vele jaren geleden nog wel eens de discussie aanging: maar bij de Joop kreeg ik 5 jaar geleden oid, een 'permaban', en Breedveld heeft de mogelijkheid om te reageren ook allang afgesloten, omdat er teveel 'domrechtse' comments kwamen.

En verder moet je gewoon genieten van de aangename dingen des levens: lekker eten en een wijntje drinken, met mate allemaal natuurlijk, zorgen dat je veel buiten komt (zelf doe ik dat op de racefiets), met vrienden afspreken, dat soort dingen.

En als de meerderheid in Nederland - en de rest van West-Europa - het een goed idee vindt om stug door te blijven gaan met het organiseren van onze eigen ondergang door de derde wereld en de islam met bakken tegelijk binnen te laten komen, dan zij dat maar zo. Daar maak ik me dan niet al te druk over. Nou ja, behalve hier dan.

Dr_Johnson | 21-06-22 | 11:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Wij, met name mijn vrouw, wonen en werken ook deels in Lyon. Er is in de EU vrij verkeer van werk. En wanneer iemand in NL wilt werken dan was en is dat ook geen enkel probleem. Dat zijn internationale afspraken en derhalve niets bijzonders.

Red shirt | 21-06-22 | 10:21 | 2

Inderdaad, niets houdt de jongeren tegen. Als werkgevers ze willen kunnen ze daar zonder meer werven.

Zatkniss | 21-06-22 | 10:23

@Zatkniss | 21-06-22 | 10:23: Waar moet je die laagopgeleiden huisvesten? Lijkt me wel een dingetje. Voor ‘echte’ expats geen probleem, betaalt werkgever wel. Maar voor mensen uit de Parijse achterbuurten?

Ichneumonidae | 21-06-22 | 10:41

Ghe, gaat een wereld voor me open. Gewoon, dat zoiets bestaat, amazing.

Ichneumonidae | 21-06-22 | 10:22

Lekker Theo. Ik weet niet waar het bloed harder uitpompt, mijn ogen of mijn oren.

Graaisnaaiert | 21-06-22 | 10:29

Ik denk dat het zo ondertussen tijd wordt om de Maas-stelling weer in volle glorie te herstellen. Zetten we het land zuidelijk daarvan onder water en dan maar hopen dat het niet gaat vriezen, zoals in de winter van 1794-95.
Oftewel, nee, donder op met dat tuig.

Graaisnaaiert | 21-06-22 | 10:17

Hoe dit land naar de kl*te geholpen wordt, kan in mijn ogen maar 2 redenen hebben: extreme domheid en onkunde of een duivelse agenda en de intentie om het te slopen. In beide gevallen behoren de politici op te krassen.

Goed-hardt | 21-06-22 | 10:15 | 2

Tegel van de dag !

A333aan | 21-06-22 | 10:21
-weggejorist-
De mooie man | 21-06-22 | 10:27

Bijstand is 1.200 per maand, minimumloon 1.700. Ga je voor 500 werken.
Zijn er genoeg die daar geen zin in hebben. Begrijp ik ergens ook wel weer.

Ichneumonidae | 21-06-22 | 10:15 | 7

Mensen werken niet voor 500 euro maar voor 40% meer. Daarnaast stroomt een werkende makkelijk door naar een baan met een hoger salaris dan iemand vanuit de bijstand naar een baan. En een baan is niet enkel een inkomen maar geeft ook eigenwaarde, vergroot het sociale netwerk en haalt mensen uit hun vicieuze cirkel.

Red shirt | 21-06-22 | 10:40

@Red shirt | 21-06-22 | 10:40: Klinkt wel redelijk, maar massa’s mensen die nooit echt veel meer gaan verdienen dan het minimumloon. Bv omdat ze simpelweg te dom zijn en hun sociale omgeving hetzelfde doet, namelijk niet werken.

Ichneumonidae | 21-06-22 | 10:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Joh, maak je niet druk. Die Fransozen komen echt niet deze kant op. Dat mogen ze nu ook al en nu doen ze het ook niet. De meesten weten niet eens waar Nederland ligt.

Vorige week las ik een artikel van een journalist die eens aan de Fransozen zelf ging vragen of het een idee was om in de Nederlandse horeca te komen werken. Iedereen lachte haar uit of was beledigd. Frankrijk heeft zelf 200.000 a 300.00 vacatures in de horeca. Daar wil men ook niet werken. In Frankrijk krijg je een vaste aanstelling en is het minimumloon in de horeca hoger dan in Nederland. Dus waarom zou je vanuit je banlieu helemaal naar Nederland gaan om voor een lager uurloon als oproepkracht met een nul-uren contract te gaan werken.

En beledigd: de Franse keuken is Unesco werelderfgoed, dus als je al iets met lekker eten hebt, dan werk je in de horeca in Frankrijk, niet in Nederland.

Psycho Daddy | 21-06-22 | 10:14 | 5

@Dr_Johnson | 21-06-22 | 10:26:
Die krijgen geen 6 kinderen en zorgen niet voor werkgelegenheid bij de uitkeringsinstellingen,. politie & justitie, de hulpverlening etc. etc. En natuurlijk hoeft daar minder voor te worden gebouwd.

Graaisnaaiert | 21-06-22 | 10:32

@Dr_Johnson | 21-06-22 | 10:26: Oh, de studenten aan de Hogere Hotelschool die ik ken zorgen met name voor meer werkgelegenheid in de horeca.

Psycho Daddy | 21-06-22 | 10:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Is dit idee op een basisschool bedacht in Rotterdam Zuid ofzo? Dit verdient toch sel een prijs, zo slecht.

Gaat het niet dan? | 21-06-22 | 10:11

Volgens mij is er geen weg meer terug. Het eens zo mooie Nederland is binnen een paar decennia door de plee gespoeld door de nuttige idioten.Misschien is het het beste dat de totale ineenstorting zo snel mogelijk gebeurd, zodat dit als voorbeeld kan dienen voor landen die nog niet in de multiculturele val zijn getrapt.

Kowalski11 | 21-06-22 | 10:11 | 1

Mijn gedachte ook. Nog even mijn geld wegsluizen. Over een paar maanden mag het gebeuren.

sander3488 | 21-06-22 | 10:15

We kunnen ze ook geld geven om weg te blijven. Dat drukken we dan gewoon bij. Wat kan er mis gaan?

zeeman73 | 21-06-22 | 10:09

De vraag wie er over veertig jaar voor de dan vergrijsde, al dan niet gewerkt hebbende 'arbeidsmigranten' moet zorgen wordt door niemand gesteld. Dat moeten de Nederlanders van 2060 maar uitzoeken.

J.P.Drapeau | 21-06-22 | 10:06 | 1

Waarschijnlijk zijn de meesten van hen tegen die tijd al geemigreerd. De landelijke vlucht naar een rustiger omgeving zonder naffers wordt dan gewoon globaal voortgezet.

ChatBot | 21-06-22 | 10:11

De einige redenen om dit soort lui te importeren zijn:
- goedkoop werkvolk voor VNO/NCW
- te voorkomen dat de overheid gedwongen moet krimpen door tekort aan belastinginkomsten.

ChatBot | 21-06-22 | 10:06 | 7

@Dandruff | 21-06-22 | 10:13:
Nee, niet echt :
www.ad.nl/rotterdam/syriers-krijgen-w...

Maar toch blijven de werkgevers denken dat deze lui een bijdrage kunnen leveren. Waarschijnlijk is dit het beste wat NL nog binnenkrijgt in termen van immigranten. Hoe meer je er binnenlaat, des te kleiner de kans dat een nijverder soort dit land nog aantrekkelijk vindt.

ChatBot | 21-06-22 | 10:29

Een soort van moderne slaven dus!

wakker worden | 21-06-22 | 11:07

@ChatBot | 21-06-22 | 10:29:

Niet "de werkgevers" denken dat dus, die weten uit ervaring hoe het zit. Al zullen ze dat niet hardop zeggen want "racisme". Wijlen Jaap Blokker van de gelijknamige winkelketen deed destijds wel eens zijn mond open maar dat leverde hem vooral gezeik op.
Dit is geen plan van werkgevers. Hooguit van een belangenclubje dat haar eigen belang (meedraaien in de baantjescaroussel van de overheid) boven dat van werkgevers stelt. Net als FNV staat ook VNO/NCW volledig los van haar oorspronkelijke achterban.

Dandruff | 21-06-22 | 11:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Nog niet zo heel lang geleden ging pa om 7:00 uur naar de fabriek. Met het salaris wat pa in de fabriek verdiende kon hij zijn gezin onderhouden, een nieuwe Opel Kadett kopen, een eigen huis kopen en een caravan waarmee hij jaarlijks zes weken naar Spanje op vakantie kon. Afgelopen decennia hebben we miljoenen en nog eens miljoenen immigranten geïmporteerd. Dit heeft de druk op de arbeidsmarkt nou niet bepaald verlicht. We moeten steeds meer en harder werken om al die zogenaamde hulpjes te kunnen onderhouden. Waar stopt dit? Na vrouwen ook kinderen op de arbeidsmarkt inzetten? Er kunnen gewoon niet nog meer ellende aan!

Arnold9638 | 21-06-22 | 10:04 | 1

We moeten groeien! Waarom? geen idee. Staat ook zo haaks op alle plannen om te extensiveren, druk op de leefomgeving, druk op natuur... liever een keer wat minder banen en zogenaamde 'groei' en de samenleving een beetje lucht geven. Sommige dingen zijn niet uit te drukken in cijfers/geld.

Woodywoodhacker | 21-06-22 | 10:11

Intussen houden ook de projectontwikkelaars niet op met lobbyen, want al die nieuwe arbeidsmigranten moeten natuurlijk wel wonen, daarin gesteund door het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB).
www.trouw.nl/economie/gouden-grond-tw...

grietmetgroenefiets | 21-06-22 | 10:04 | 1

'Met de grondwaarde zijn gigantische bedragen gemoeid en dus móet en zál er gebouwd worden in vier grote polders. Dat vindt een aantal grote projectontwikkelaars, en de Tweede Kamer blijkt gevoelig voor hun lobby. ‘Het is duidelijk dat ze tijd hebben.’
'Terpstra ruilde zijn Kamerlidmaatschap in voor een baan bij Heijmans, een van de projectontwikkelaars met veel grondbezit in Oosterwold en de Zuidplaspolder. In die functie vergezelde hij Koerhuis vorig jaar op zijn derde bezoek aan Oosterwold. Sinds vorige week is de CDA’er wethouder in Leiden. Koerhuis is inmiddels niet langer VVD-woordvoerder over wonen, maar over verkeer – de leus ‘Bouwen, bouwen, bouwen’ heeft hij ingewisseld voor ‘Rijden, rijden, rijden'.

Maar deskundigen zijn glashelder. De aandacht van de landelijke politiek is “natúúrlijk het gevolg van een lobby”, zegt Léon Groenemeijer van onderzoeksbureau ABF Research.'

grietmetgroenefiets | 21-06-22 | 10:14

Zijn wij hier op GS nu nog de enige normale reguurders.... Zien wij als enige dat wij nog meer uitvreters niet nodig hebben

Karel Kruizenruiker | 21-06-22 | 10:02

Want arbeidsmigranten blijven hier niet wonen (dat deden de Turkse en Marokkaanse arbeidsmigranten immers ook niet), en ze vergrijzen ook niet zoals wij dat wel doen.
Dus we zadelen de toekomstige generaties helemaal niet op met een nog veel groter probleem qua sociale problemen, overbevolking en verarming van dit land. Nee, prima hoor.

Hommel | 21-06-22 | 09:59

De Europese Commissie wil 'talent partnerships' beginnen met Egypte, Tunesië, en Marokko: een eufemistische term voor het importeren van ongeschoolde, cultureel slecht inpasbare naffers om hier de - tijdelijke - krapte op de arbeidsmarkt (en dan ook nog een klein segment daarvan, nl ongeschoold werk in de land- en tuinbouw, 'koffers gooien' op Schiphol, en wellicht wat schoonmaakwerk; voor andere sectoren, zoals de horeca, en zeker sectoren waarvoor men opgeleid moet zijn, zoals de zorg, zijn die lui ten enenmale ongeschikt) op te lossen.

En die getikteling van een Van Gennip 'overtoept' de Europese Commissie dan nog eens door te opperen dat we wel kansloze, criminele naffers uit de Franse banlieues kunnen gebruiken.

Die tekorten zijn m.i. zeer tijdelijk van aard. Die verdwijnen over 2 á 3 jaar vanzelf wel weer. Door nu op grote schaal naffers te gaan importeren roep je weer een 'gastarbeidersprobleem 2.0' over jezelf af: die lieden worden over een aantal jare, als de economische constellatie weer heel anders, allemaal ontslagen, gaan niet terug naar hun 'eige' land, en komen weer rechtstreeks voor rekening van de verzorgingsstaat. Terwijl daar op dit moment al zoveel lieden in zitten: veel allochtonen, maar ook vrijwel alle statushouders. Doe daar eerst eens iets mee, laat vooral die statushouders eens iets terug doen voor hun gratis geld.

Dit lees ik dan weer in de Volkskrant van vandaag (over een 'wijkwinkel' in Vianen waar je terecht kunt 'als je iets niet meer begrijpt'):

"Désirée ziet grote gezinnen, die hier tijdens de vluchtelingenpiek van vijf jaar geleden aankwamen en toen onvoldoende zijn begeleid. Mensen die niet kunnen lezen en schrijven, een laag IQ hebben of grote psychische problemen door oorlogstrauma's.''

We hebben toch zat analfabeten binnen onze grenzen voor dat ongeschoolde werk? En dan gewoon nog meer willen importeren? Gekkenhuis.

Dr_Johnson | 21-06-22 | 09:59 | 2

Met je eens en inderdaad vergrijzing (baby boom generatie want daar gaat het over) is een tijdelijk probleem want, en daar komt ie, die mensen sterven. Dus dat "probleem" lost zich vanzelf op. Maw uitzitten.
Hysterisch binnenhalen van ongeschoolden creëert echter nieuwe problemen.
En de bullshit term "talent partnership." Proest. Echte talenten (nee bjidehande reaguurders, ik heb het over goed opgeleide mensen) weten hun weg wel te vinden.

Basil Fawlty | 21-06-22 | 10:21

@Basil Fawlty | 21-06-22 | 10:21:
Talent is een lege huls. Promes is ook een talentvolle voetballer maar aan de rest van zijn talenten hebben wij niet zo heel veel hier.
Ik snap die arabierenfetisj van de EU niet. Als er een volk is wat overal waar ze komen voor ellende zorgt is het dat wel. Het staat zelfs in de bijbel, over Kain en hun afstammelingen. Overal waar jullie komen zullen jullie je vuist opheffen en zullen er vuisten tegen jullie worden geheven ( oid ). Lijkt me toch dat dat er 1500+ jaar terug niet voor niets is ingezet. Had wat mij betreft wel het 11e gebod mogen zijn: gij zult geen arabieren importeren.

Graaisnaaiert | 21-06-22 | 10:27

In NL zijn er genoeg handjes, ruim 1 miljoen mensen staan nog steeds aan de kant, dus help die eerst maar aan het werk.

Diederik_Ezel | 21-06-22 | 09:59 | 2

Jarenlang was 'tegenprestatie' een vies woord en nu zitten we met de brokken.

JJMS | 21-06-22 | 10:11

En vergeet de vrouw van smoelensmid niet.

Maytheforcebewithyou | 21-06-22 | 12:58

Massa-immigratie = Racisme

Zenzeo | 21-06-22 | 09:58

De meeste Fransen die ik heb ontmoet zijn onaardig. Maar ja zou ik misschien ook wel zijn tegen een Ollander.

Hadena | 21-06-22 | 09:57

USSR onder Stalin. Ruzie met boeren. Liet hele volken verhuizen naar gebieden met compleet andere culturen. Zoek de verschillen...

nutsniet | 21-06-22 | 09:57 | 2

Verhuizen was nog een van de beste uitkomsten.

Hadena | 21-06-22 | 09:58

@nutsniet,

Dat dus. Ongeveer een jaar geleden (dus ver voor de oorlog in Oekraïne) las ik dat er ruim een miljoen Oekraïners in Polen werkte, terwijl er een miljoen Polen in Duitsland werkte.
Net als Stalin zet de EU-lobby in op het "vermengen" van bevolkingsgroepen zodat die tegen elkaar uitgespeeld kunnen worden. Zie ook de racistische hetzes die msm tegen autochtone Europeanen voeren, oa kozp en blm. We worden tegen elkaar opgezet. Verdeel en heers.

Dandruff | 21-06-22 | 10:21

Doen. Gewoon doen. Ik woon in een klein dorpje op het platteland, dus het zal mij niet zoveel raken, want hier willen ze toch niet zijn. De mensen in de steden, die zijn de lul. Helaas voor hen, maar ik vind het wel prima. De overheid wil het koste wat het kost doordrukken en dat gaan ze doen ook. Succes ermee, ik volg het wel hoe mensen worden beroofd, mishandeld, uitgescholden en vermoord worden door dat tuig. Oh ja overheid, vergeet niet om de camera's uit te zetten. Het moet immers wel te bagatelliseren zijn.

Kopieerapparaat | 21-06-22 | 09:56 | 3

Dit dus , prima zo

Therapietje | 21-06-22 | 10:03

Wa zal in NL de maximale afstand zijn van een klein dorpje naar een stad? Kilometer of 15-20? Over een paar jaar is uw dorp gewoon een suburb.

Risingson | 21-06-22 | 10:08

@Risingson | 21-06-22 | 10:08: Ooit hebben we hier een familie gehad waar het ganse dorp last van had. Toen de zoon des huizes ook nog klappen begon uit te delen was de grens bereikt. Deze mensen hebben we eigenhandig het dorp uitgetrapt. Hier is de ME nog aan te pas gekomen. De woningbouwvereniging heeft direct alternatieve woonruimte geregeld voor de veiligheid van deze familie. Nooit meer teruggezien. De verdedigingswil bestaat hier wel. We laten onze woonomgeving niet verzieken.

Kopieerapparaat | 21-06-22 | 10:47

De plannen van onze regering worden met de dag waanzinniger. De enige hoop die ik heb is dat er toch érgens een punt is dat een meerderheid van de samenleving er genoeg van heeft en zich niet meer laat gaslighten door de media dat tégen nóg meer kansloze migratie zijn je een racist zou maken.

snakedogman | 21-06-22 | 09:56 | 3

Totdat ook al die immigranten gaan stemmen. Niet op een parij waar u op wil stemmen waarschijnlijk.

Hadena | 21-06-22 | 09:59

Volgens het CPB is op termijn een meerderheid van de inwoners allochtoon dus dat kantelpunt gaat niet meer komen. Een verlichte dictatuur is nog de minst slechte uitkomst maar het kan ook gewoon Afrikaanse anarchie worden.

Ivoren Toren | 21-06-22 | 10:03

@Hadena | 21-06-22 | 09:59: Nou , in Amsterdam stemmen veel allochtonen inmiddels Wilders omdat ze begrijpen dat het ook ten koste van hun gaat .

Castor12 | 21-06-22 | 10:18

Longhorn is wel benieuwd hoe zwart die zwartrijders waren bij het incident met de conducteur.

Longhorn | 21-06-22 | 09:56

Ik word hier zo moe van.... ongeschoolde arbeidskrachten hebben we niet nodig. Die bedrijven kunnen beter innoveren en automatiseren. Aan technisch personeel en bouwvakkers is overal een tekort en vul je niet op met ongeschoolde analfabeten uit Syrië en banlieus. Daarbij wacht nog een jaar en eris recessie. Geloof er niets van dat er een hoogconjunctuur blijft.

MeppieRocks | 21-06-22 | 09:55

Is er een serieuze studie per periode en type arbeidsmigrant wat dit nu eigenlijk heeft opgeleverd?

Kaas de Vies | 21-06-22 | 09:55 | 2

@Ivoren Toren | 21-06-22 | 10:05:
Dank je voor de link
Compleet kansloos dus qua financien, en dan nemen we de overlast niet eens mee.

LonelyWanker | 21-06-22 | 10:17

Laat ze maar lekker thuiswerken in Frankrijk.

de uitbater | 21-06-22 | 09:55

Als ik doordeweeks wel eens in een buitenwijk van een stad kom, per ongeluk meestal, dan zie ik daar midden op de dag honderden mensen van tussen de 20 en 60 op straat rondhangen. Ik snap nooit dat die niet gewoon kunnen gaan werken. Er is altijd wel iets dat je kunt doen, ik denk eerder dat het probleem is dat niks doen voor hen bijna evenveel geld oplevert als tomaten plukken of aan een auto sleutelen.

small_town_dude | 21-06-22 | 09:54 | 2

Die hebben nachtdienst.

Hadena | 21-06-22 | 10:00

Dat is een sociaal probleem. In de VS (sinds d Democraten aan het bewind zijn) is het niet anders. Sommige bevolkingsgroepen doen liever niets al krijgen ze minder inkomen. Resultaat is een ontvolkte arbeidsmarkt. En die vul je niet met mensen die ook niet willen werken.

viejohuevon | 21-06-22 | 10:24

Deze waanzin kan alleen gestopt worden door Nederland wakker te schudden en te beginnen algehele burgerlijke ongehoorzaamheid. Ik zie dat nog als enige manier om dit kabinet te laten vallen. Maar ja heel Nederland is lamgeslagen die 500 moties per week, een lachende Rutte en partijdiscipline. De burger wordt op dit moment gegijzeld gehouden door de kamer. Ja de hele kamer is hier schuldig aan.

Linke Soep | 21-06-22 | 09:54

Zolang het toeslagenstelsel niet afgeschaft wordt en vervangen wordt door belastingverlaging zal er niets veranderen....
Gaat men werken in het huidige stelsel moet je het jaar erop alle toeslagen terug betalen....

A333aan | 21-06-22 | 09:54

Een paar jaar geleden kwamen op elke vacature 200 reacties en was het ontzettend ingewikkeld om als 50 plusser of met arbeidsbeperking aan het werk te komen. Hebben die dan allemaal een baan gevonden?
Er zijn vast ook mensen in ons land die niet werken en wel kunnen.
Ik wil wel iets meer cijfers en onderbouwing.

letopuwzaak | 21-06-22 | 09:53 | 3

Dat klopt er is ook nog een andere wereld, mijn echtgenote heeft haar hele leven niet gewerkt, daar heeft ze domweg de tijd niet voor .tennissen shoppen uitgaan met dinnetjes en zorgen voor het reilen en zeilen van de tweemaster MS smoelensmid.. die mensen zijn er dus vast en zeker wel ;)

Smoelensmid | 21-06-22 | 09:58

@Smoelensmid | 21-06-22 | 09:58
Maar jullie doen ook geen beroep op de verzorgingsstaat, dus dan mag ze van mij lekker tennissen en shoppen:-) goed voor de economie.
Hoewel; als het om echt veel vrouwen gaat die een rijkeluisleven genieten icm een crisis, moeten ze wellicht ook een keer per week in de zorg meedraaien;-). Op tennisschoentjes.

letopuwzaak | 21-06-22 | 10:08

Er wordt ook erg makkelijk gezegd dat parttimers maar meer uren moeten werken terwijl ze dat kennelijk financieel niet nodig hebben. Omdat ze getrouwd zijn.
Dus dan vragen we hetzelfde van vrouwen die helemaal niet hoeven te werken.

letopuwzaak | 21-06-22 | 10:14

Dit gaat fout.

Stijlicoon | 21-06-22 | 09:52 | 2

zorgcrisis, wooncrisis, veiligheidscrisis, etc., etc.

Boeddha18 | 21-06-22 | 09:54

Het is al foutgegaan. Halve eeuw geleden kwam er ook een hele zwik "arbeidsmigranten" naar Nederland uit vergelijkbare contreien als waar die banlieu-jongeren vandaan komen.

icicle | 21-06-22 | 09:55

Als er geen immigratie was geweest hadden we met 13 miljoen geweest en hadden we een heel behoorlijk leefbaar land gehad.

HijgentHert | 21-06-22 | 09:51 | 4

En veel minder energieverbruik en uitstoot.

Hadena | 21-06-22 | 09:55

@Xbitt | 21-06-22 | 09:53: Lees Jan van de Beek. Immigratie is een molensteek om onze nek. De grootste ramp die Nederland de laatste halve eeuw heeft getroffen.

icicle | 21-06-22 | 09:56

Wij hadden als Denemarken kunnen zijn, als de pvda hier niet decennialang het publieke debat had gegijzeld.

Zenzeo | 21-06-22 | 09:58
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon een Piramide spel , die bakken vol nieuw volk moet ook weer met pensioen straks en die vallen ook veel eerder uit als ze al niet een criminele loopbaan kiezen of op hun handen blijven zitten . We weten allemaal hoe zoiets gaat eindigen .

Castor12 | 21-06-22 | 09:49 | 1

als ze nog handen hebben want je weet, islamitisch en stelen.....

oblix | 21-06-22 | 09:51

Kunnen die paturain vreters niet gewoon daar blijven.
We hebben thuigh genoeg in dit land.
De minister van werkgelegenheid heeft nog 350 k aan niet werkenden tot zijn /haar / x beschikking.
Ik wil geen bebaarde moeder kwetsen.
Eerst maar eens de troep in dit land opknappen.
Een meerjaren plan.

Zitvlak | 21-06-22 | 09:49 | 4

Het punt is, ze eten geen paturain maar falafel en kebab.

Linke Soep | 21-06-22 | 10:55

@Linke Soep | 21-06-22 | 10:55: Dan wordt het linke soep, oppassen.

Zitvlak | 21-06-22 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen

De problemen zijn groot en de oplossing is de problemen nog groter te maken. Logica van een regering die het land naar de knoppen wil helpen. Het is hetzelfde als met Jetten, die zet nog liever kolencentrales aan om de rekening door te kunnen schuiven naar u en mij dan dat ie gewoon ons eigen (schone!) gas gaat pompen. Verhelderend!

JJMS | 21-06-22 | 09:49 | 3

Een plan zou zijn geweest om ons gas te pompen totdat we schone, zelf financierende (want betrouwbare energie) kerncentrales aan de praat hebben. Maar dat wil de achterban niet want die hebben ze decennialang bang gemaakt met kreten over Tsjernobiel en Fukujima...

viejohuevon | 21-06-22 | 10:29

@viejohuevon | 21-06-22 | 10:29: Ja maar, volgens dhr. R. Jetten kan je een woning niet verwarmen met een kernenergie. Dat heeft hij echt gezegd.

Xbitt | 21-06-22 | 10:36

@Xbitt | 21-06-22 | 10:36: Ongelooflijk. Heb het gezien maar dacht dat hij een grapje maakte.... want: Hoe kun je in godsnaam zo oliedom zijn?

viejohuevon | 21-06-22 | 11:25

Ik word afgeleid door random retro boobies.

maruyama | 21-06-22 | 09:48

Decolonize de banlieuetjes.

RickTheDick | 21-06-22 | 09:47 | 1

Je zal zien dat ze gaan janken over neokoloniale uitbuiting als blijkt dat er werk is.

Harry.Langezwaal | 21-06-22 | 09:52

De 45plusser is te duur;
De 50plusser is vaak ziek;
Mensen die een mentale inzinking hebben gehad zijn instabiel;
Negers zijn lui;
Marokkanen zijn crimineel;
Mensen met een gat in hun CV hebben een crimineel verleden;
Hoogbegaafden zijn lastig;
Tokkies hebben geen sociale vaardigheden;
Et cetera
Et cetera
Ik denk dat als werkgevers potentiële werknemers als mensen gaan zien er een groot gedeelte van de pakweg 1 miljoen inactieven zó weer aan de slag gaat. Ze willen heus wel.

HomoBorealis | 21-06-22 | 09:46 | 4

Ik ken zat inactieven die het prima zo vinden en zelfs agressief worden als je over werk begint .

Castor12 | 21-06-22 | 10:00

@Castor12 | 21-06-22 | 10:00: En ik ken zat inactieven die heel graag zingeving willen, maar de kans niet krijgen omdat er een smetje op ze zit.

HomoBorealis | 21-06-22 | 10:21
▼ 1 antwoord verborgen

De gemiddelde werkloze 50+ komt niet aan de bak, hoeveel ze ook solliciteren. Ondertussen janken werkgevers dat ze geen personeel kunnen vinden en dat we wellicht mensen uit Noord-Afrika zouden moeten halen. Ik word een beetje onpasselijk van die lui. Want de waarheid is dat ze gewoon zo goedkoop mogelijk personeel willen. Ik ben nooit vergeten hoe die tuinders uit het Westland enerzijds illegale Polen e.d. in huurden en tegelijk massaal PVV stemden “vanwege de gasprijzen”. Hypocrieten.

Bigi Bana Boy | 21-06-22 | 09:46 | 2

Uitzendbureau's roepen al 30 jaar dat we mensen tekort komen. Puur uit eigenbelang over de ruggen van goedkope arbeidsmigranten als koppelbazen hun poen verdienen.

En de rekening van onleefbaarheid komt bij de samenleving te liggen.

Wattman | 21-06-22 | 09:54

Je kunt het ook de overheid verwijten dat ze loon onbetaalbaar houden.

Madame Poitiers | 21-06-22 | 09:59

Problemen los je niet op met meer meer alleen met minder minderrrr.

Kilroywashier | 21-06-22 | 09:45 | 1

Maar als je dat zegt...

HijgentHert | 21-06-22 | 09:47

Een asielzoeker is geen kennismigrant.

MorgenEenAnder | 21-06-22 | 09:44 | 4

@Zenzeo | 21-06-22 | 09:48: De gemiddelde Poolse heeft meer
opleiding dan de gemiddelde man met Afrikaanse achtergrond.
En zijn ook een stuk leuker.

MorgenEenAnder | 21-06-22 | 10:10

Om een glas pils naar een tafeltje op een terras te brengen heb je ook weinig kennis nodig. Ook het uitsteken van een asperge of het plukken van een tomaat vergt weinig bijzondere vaardigheden.

priks | 21-06-22 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

gisteren op een vandaag ook zo'n asielblaag . niks maar dan ook niks deugde er hier en dat is helaas onze toekomst.

Hapselaar | 21-06-22 | 09:43 | 2

EenVandaag is D66-propaganda.

Zenzeo | 21-06-22 | 09:49

Bijzonder meisje was dat. De kamer was niet goed. Het eten was dodelijk. Ze ging bijna dood. Het klinkt als een Turkse All-in vakantie.

MorgenEenAnder | 21-06-22 | 10:14

Verbazingwekkend dat de werkgevers/uitzendbranche goedkope, jonge werknemers hiernaartoe willen halen. Als ze wat ouder/minder geschikt meer zijn, dan kunnen ze eenvoudig worden gedumpt in het Nederlandse sociale stelsel. Niet ons probleem. Ook niet ons probleem zijn de culturele botsingen in de samenleving. Nog een voordeel voor de werkgevers: We hoeven niet te kijken of het efficiënter en aangenamer kan. Een grote mond is wegwezen en op loonsverhoging hoef je ook niet te rekenen. We nemen wel een andere immigrant.

kortebroek | 21-06-22 | 09:41

Hebben de Franse kranten al geschreven over de export van hun problemen?

Harry.Langezwaal | 21-06-22 | 09:40

Volgens mij importeren we al zo'n 700 tot 800 migranten per week. Als we nu eens beginnen met die aan het werk te zetten.

priks | 21-06-22 | 09:39 | 1

Nah. Dit jaar zijn er 11.000 1ste aanvragen van asielzoekers. Dat is ongeveer 400 asielzoekers per week. Een gedeelte daarvan komt uit "veilige" landen en krijgt nooit "asiel". Niemand heeft een idee wat te doen met dat volk uit voornamelijk Noord-Afrika. De rest stroomt niet door dus dat schiet ook niet op.

Theodorus.Goldbach | 21-06-22 | 09:48

Hordes kansloos volk binnenhalen dat niets met de Nederlandse samenleving heeft. Als je ze dan toch haalt, dan maar uit oost Europa.

Der Schnitzeljäger | 21-06-22 | 09:38

Omdat we rap vergrijzen. Hebben we werkers nodig. Ze uit Frankrijk halen lijkt me verstandiger dan ze uit Afrika halen. Denk ik dan.

Theodorus.Goldbach | 21-06-22 | 09:37 | 12

@Theodurus… Op alle fronten slaat u nu de plank mis.. het gaat niet echt goed met u heb ik zo de indruk..

aardv@rk | 21-06-22 | 09:52

Als die 'Fransen' hier zouden willen werken kunnen ze gewoon deze kant opkomen er is niemand die hun tegen kan houden. Psst ze willen niet.

NLgaatnaardeklote | 21-06-22 | 09:59

@Bigi Bana Boy | 21-06-22 | 09:48: Eens, maar het echte probleem is dat iedereen politiek profiteert (of hoopt te profiteren) van deze instroom: de vrijemarktliberaal behoudt goedkope arbeid, de socialist krijgt een nieuw proletariaat om weer (tevergeefs) te verheffen - want het oude is stuk - en de Christendemocratie hoopt op een religieuze revival in de samenleving door mee te surfen op de ongetemde viriele kracht van de Islam.

Daarom is het politiek midden het zo roerend eens over immigratie en gaat het ook gebeuren, ongeacht de gevolgen voor de bevolkingsdichtheid - en daarmee de leefbaarheid.

Sticky_tits | 21-06-22 | 11:03
▼ 9 antwoorden verborgen

Migranten moeten met de grootste spoed met scheepladingen vol binnen worden gehaald.
Meer, meer, meer.
En dan gelijk de kazernes in, trainen en bewapenen en naar de oostgrenzen.
Want de EU heeft via Litouwen in zijn ondoorgrondelijke wijsheid en deugdzaamheid besloten dat goederen die op de EU boycotlijst staan via de Suwalki corridor naar Kaliningrad geblokkeerd worden.
Oftewel een oorlogsverklaring aan Rusland.
Nu snapt u wellicht ook waarom Rutte het 'onze' oorlog noemde.

Eppo | 21-06-22 | 09:37 | 1

Koningsbergen is dan ook eigenlijk helemaal geen Russisch grondgebied maar Pruisisch/Germaans. Het beste voor de wereld is als Rusland zich historisch terugtrekt naar Moskou.

Theodorus.Goldbach | 21-06-22 | 09:40

"niet te vermijden", "kan niet anders", "er is geen keus" want anders! Ja wat, want anders? Wat gebeurt er dan? Wil je rijk zijn en in een land wonen waar je 50 uur per week moet werken en waar de inwoners als kistkalveren op elkaar gepakt zitten, aangestuurd door de financiële stroomstokken van een immorele overheid, of wil je minder rijk zijn en wonen in een land waar ruimte is, waar vrijheid is, waar je zelf beslissingen kan nemen, want keuzes zijn er altijd. In tegenstelling tot wat deze manipulerende slavendrijvers je wijs willen maken.

Dutchbeaurouge | 21-06-22 | 09:35 | 2

Zo voel ik het ook. Ik heb de laatste tijd het idee dat in de media steeds vaker artikelen verschijnen zodat het volk de goede kant blijft oplopen.

kortebroek | 21-06-22 | 09:44

Voor zo'n (beter) land had de politiek b.v. de gasopbrengsten in een nationaal fonds moeten storten. Nu kibbelen ze over de ellende die het gevolg is van wanbeleid, zoals sommige loterijwinnaars doen nadat de kip met de gouden eieren is geslacht.
Er is nog gas, de fout kan nog - deels - worden hersteld, maar ik vrees dat alle eventuele opbrengsten onmiddellijk zullen worden uitgegeven en verspild.

Harry.Langezwaal | 21-06-22 | 10:15

Maar over de maatschappelijke gevolgen en de leefbaarheid in Nederland houdt de SEO zich stil. Het wordt toch tijd om te gaan kiezen: oneindige groei of milieu/klimaat, you can’t have both. Indien het de keuze wordt om ongebreideld arbeidsmigranten te importeren voor de groei van het grootkapitaal zal ik emigreren.

amateurrr | 21-06-22 | 09:35 | 1

SEO heeft het onderzoek gedaan in opdracht van de bond van uitzendbureau's. Even nadenken welk onderzoek in opdracht van welke bond het tegendeel zal kunnen aangeven, en welke scenario's er dan geschetst moeten worden. Waarschijnlijk vier scenario's met als eerste: geen arbeidsmigranten meer, ook geen expats, en minder economische groei. De universiteiten worden niet meer bevolkt door buitenlandse studenten. In de straten van de universiteitssteden zal de voertaal in de eerste plaats weer het Nederlands worden. Dat kan niet anders en is onvermijdelijk, wil Nederland een leefbaar land blijven.

grietmetgroenefiets | 21-06-22 | 09:45

Ik heb een ouwe BMW Touring gekocht en Van Rossem al een mailtje gestuurd. Ik kom er aan.

Dubbelepunthoofd | 21-06-22 | 09:34

Logisch.

Ze spreken de taal al.

Kaas de Vies | 21-06-22 | 09:33 | 2

Lalala, geld.

VP732 | 21-06-22 | 09:40

Bon chef!

JJMS | 21-06-22 | 09:51

Misschien een idee om eerst eens al die onzinbanen te schrapen. Een leger aan sociologen werkt als overbetaalde extern voor de overheid om ons bezig te houden met burgerberaden en heel veel meer van dat soort onzin. Laat die mensen eens iets nuttigs doen, b.v. bij de politie, het leger, het ziekenhuis, de horeca, waar eigenlijk niet ?

Frederik Fluweel | 21-06-22 | 09:32 | 3

Inderdaad, als schilderend kunstenaar kun je volgens mij ook prima deuren en kozijnen in de lak zetten.

Zoelense Hobbyboer | 21-06-22 | 09:36

Chief happiness officer, diversity manager, sustainability lead, equality agent, lifestyle coach… Het wordt inderdaad tijd dat die mensen wat nuttigs gaan doen, inwisselbare welvaartsbaantjes zijn het.

amateurrr | 21-06-22 | 09:37

Dat dus.
Een overheid heeft maar een paar kerntaken; onderwijs, zorg, veiligheid en infrastructuur. In NL zien we al een paar decennia de kwaliteit van al deze taken teruglopen. Toch blijft de overheid groeien en blijven de belastingen stijgen omdat de overheid steeds meer non-issues bedenkt om zich mee te bemoeien. Waarna er hele bataljons overbodige managers aan het werk worden gezet om peperdure externe adviesbureaus in te huren die over zo'n non-issue een irrelevant rapport schrijft.

Dandruff | 21-06-22 | 09:43

Het wordt tijd om de economie te laten krimpen. Economische groei op basis van een groeiende bevolking is niet houdbaar.

Lebowski72 | 21-06-22 | 09:32 | 4

@Uw Verzekeringsadvis | 21-06-22 | 09:34:
Nee, minder bevolking.

kortebroek | 21-06-22 | 09:58

Nulgroei zou al mooi zijn, maar dat is al ingewikkeld; ene Alfred Souvy heeft er b.v. over geschreven. Ons huidige economische systeem is ontwikkeld in een tijd dat je altijd nieuwe grondstukken, grondstoffen en bossen in bezit kon nemen en gebruiken. Langzamerhand grenzen alle bruikbare stukken aan elkaar, en moet er bijgestuurd worden, wat immens ingewikkeld is. Zo had de regering/politiek niet een greep in de pensioenpotten moeten doen toen de regering geld nodig had en de pensioenpotten 'overdreven' groot waren; dat geld was juist nodig om de vergrijzing op te vangen zonder aanwas/instroom.

Harry.Langezwaal | 21-06-22 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

Om kanslozen te helpen zouden we beter alle uitkeringen afschaffen. Dan komen onze kanslozen in NL in actie. Ik ben er van overtuigt dat die dan ineens veel meer kansen gaan zien, verdienen en krijgen. Bonus is dat er dan ook minder kanslozen naar hier willen komen omdat ze weten dat het gratis geld op is.

Stuffed Human | 21-06-22 | 09:31

En gewoon met zn allen ff een beetje een stapje terug doen in ons verwende landje is geen optie? Gewoon wat minder mensen, meer ruimte en dan maar wat langer wachten op dingen? Ik zou het prima vinden. En als mensen dan bang zijn dat vooral de armen daar weer onder te leiden hebben, wil ik best socialistisch als ik ben wat van mijn bovenmodale salaris extra inleveren. Zolang het maar wat leefbaarder wordt.
En nee, ik wil niet naar dat oersaaie kut Denemarken verhuizen.

Quantum Suicide | 21-06-22 | 09:31

Meer migranten hier naartoe betekent dat onze pensioenleeftijd in de nog verdere toekomst komt te liggen en dat we meer belasting zullen moeten betalen.

Dr. Pown3rt | 21-06-22 | 09:31

Het is gewoon een vicieuze cirkel. Hoe meer vluchtelingen we binnenhalen, hoe meer arbeidsmigranten we nodig hebben. Oplossing: opvangen vluchtelingen in de regio.

Mental Theo | 21-06-22 | 09:31

In Zweden schijnen er ook "kansarme" "jongeren" in bepaalde wijken te wonen. Ook maar naar Nederland halen, al het tuig naar Nederland!

Egerius | 21-06-22 | 09:30 | 1

Er zitten ook heel wat bruine mensen in westerse landen in de gevangenis. Dat is gewoon koloniaal racisme. Zo snel mogelijk al die mensen naar Nederland halen en ouderen laten verzorgen.

helodia | 21-06-22 | 09:46

Jonge mannen uit het Midden-Oosten en Afrika zijn momenteel zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteit en werkloosheid en presteren gemiddeld ondermaats op school plus een deel is islamitisch - een religie die toch wat op gespannen voet leeft met de moderniteit.

Wat we dus nodig hebben zijn jonge vrouwen met veel energie uit pakweg Oekraine, Thailand of of Zuid-Europa.

drs. Levi Samsonov | 21-06-22 | 09:30 | 2

En dan zelf arbeiders kweken. Wat een goed idee.

kleybeuker | 21-06-22 | 09:37

Begint bijna op een bewuste poging tot eventuele doodslag te lijken voor ons burgers.

Sjeintje | 21-06-22 | 09:30

Ik vraag me af hoe het straks is om bij een minderheid te behoren.

Mr_Natural | 21-06-22 | 09:30 | 4

Lees "Minderheid in eigen land", dit scenario voortreffelijk beschreven door Martin Bosma (aan de hand van Zuid-Afrika).

icicle | 21-06-22 | 09:32

In Zuid-Afrika valt dat in het dagelijks leven best mee. Beter te pruimen dan hier.

Boterhoofd | 21-06-22 | 09:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben geen econoom, maar kunnen we ook niet tevreden zijn met een mindere groei en dus minder import? Minder groei lijkt mij ook minder consumptie dus minder productie en dus minder "uitstoot".

Super Grover | 21-06-22 | 09:30

Als de economie groeit maar we moeten dit met meer mensen delen dan gaan wij er toch niets op vooruit, of is dit te makkelijk gedacht..?

kobuskuch | 21-06-22 | 09:29 | 1

Klopt helaas.
Zelfde met inflatie, groeit de economie ook giga van.
Je schiet er niets mee op, maar dat is een ander verhaal.

Nuchternederland | 21-06-22 | 09:31

Arbeidsmigranten zijn ook hoger opgeleide Europeanen. De SEO zou dit getal wel
Wat beter mogen uitsplitsen.

oh nee he | 21-06-22 | 09:29

Als er dan toch meer handjes bij moeten komen haal ze dan alsjeblieft uit Oost-Europa. Dan is de kans een stuk groter dat ze ook daadwerkelijk aan het werk gaan en niet staan te matten aan de rand van een zwembad.

Plaque-doctor | 21-06-22 | 09:29

Zolang 55+ers nog enorme moeite hebben met soliciteren is dit gelul.

omanders | 21-06-22 | 09:28 | 1

Ik heb geen moeite met solliciteren. Ik krijg gewoon geen baan.. Maar geen punt hoor. Ik red me wel als zzp-er en wordt gewoon concurrent.

Dubbelepunthoofd | 21-06-22 | 09:31

Dames en heren, stem VVD! Stem CDA! Ons land wordt alleen maar mooier

icicle | 21-06-22 | 09:28

Bij een hoop immigranten moet er generaties lang geld bij voor er iets uit komt, niet bij allemaal, maar de doorsnee immigrant uit een zandbak-land levert niet veel op voor de samenleving. Dan hebben we het niet eens over alle gerelateerde problemen met betrekking tot een plekje vinden in onze samenleving. Uiteraard gaat dit kabinet slagen waar 50 jaar import uit die landen weinig succes heeft genoten.

Persoonlijk voel ik meer voor een Amerikaans beleid, bewijs eerst maar eens dat je iets kan wat onze huidige landgenoten niet kunnen. Hoger opgeleiden krijgen voorrang bij immigratie en gelukszoekers op basis van gelimiteerde loterij.

Terra | 21-06-22 | 09:27 | 1

Uh onder Obama en Biden is greencard voor witte mensen flink terug geschroefd
Ze halen ze uit Afrika,Bangladesh etc etc
Die krijgen een greencard zonder screening en baan als taxichauffeur

Therrie | 21-06-22 | 10:09

‘Make Amsterdam west work again’ zou ook een idee kunnen zijn?

P-unit | 21-06-22 | 09:26

Mogen ze ook vanuit hun huis in de banlieu hier telewerken?

austinhealey | 21-06-22 | 09:26

Ik denk dat een groot deel van de Nederlanders geen enkel bezwaar heeft tegen ARBEIDSmigranten.

Zeurders | 21-06-22 | 09:26 | 2

Daar hebben we er al miljoenen van.
3.6 miljoen om precies te zijn.

Nuchternederland | 21-06-22 | 09:30

Deze Nederlander wel tenminste als ze hier allemaal rechten opbouwen door hier enkele maanden te werken. Je weet wel werkgever de lusten de samenleving de lasten. En dan was er nog iets met huisvesting.

NLgaatnaardeklote | 21-06-22 | 09:30

Alsof die nieuwe 'arbeids' migranten niet al na een dag werken de middelvinger geven en met behoud van outkering 's ochtends op de bank ploffen en daar 's avonds weer af klimmen. En teruggaan doen ze tijdelijk. Naar hun thuisland om de rest van de familie op te halen.

LucaBrasi | 21-06-22 | 09:25

Als in september de crisis zijn intrede doet en de massaontslagen aan de orde van de dag zijn kan dit "plan" voorlopig in de koelkast.

Cheffff | 21-06-22 | 09:25

Gewoon een belasting invoeren voor iedere in BV/NV (b.v. 10% van het balanstotaal) om een fonds in te richten om te zorgen dat de kosten van de arbeidsmigratie niet worden afgeschoven op de rest van de maatschappij. Dan zijn we er snel van af.

EenGoedBegin | 21-06-22 | 09:24 | 4

Nee want het is de linkse overheid die stelselmatig probleemgevallen lokt, binnenlaat en vertroetelt. Werkgevers hebben het liefst Nederlanders maar die zijn er niet. Daarna kiezen werkgevers het liefst Polen of andere Europeanen. Dat zijn niet degenen die de immigratiekosten naar 30 miljard per jaar op laten lopen.

Belangrijker; die Polen zijn ook echt nodig zolang onze kinderen eenhoorn-studies volgen ipv echt een vak te leren.

Dandruff | 21-06-22 | 09:30

En waar gaan zij het geld vandaan toveren dan? Dat halen ze bij hun klanten, en uiteindelijk zijn wij dat.

John McClane | 21-06-22 | 09:32

@John McClane | 21-06-22 | 09:32:
Inderdaad, dat wordt gewoon doorgerekend naar de klant. Maar de meer belasting kreet schijnt voor menigeen de oplossing te zijn voor ieder probleem. Zucht.

Basil Fawlty | 21-06-22 | 09:54
▼ 1 antwoord verborgen

Emigreren lijkt steeds aantrekkelijker.

Von Bliksum | 21-06-22 | 09:24 | 1

Waar naar toe?

Therrie | 21-06-22 | 10:10

Afschaffing alle toeslagen —-> minder deeltijdwerk, meer werken loont weer ——> alles opgelost

Humsico | 21-06-22 | 09:24 | 3

En het aantrekkelijker maken om fulltime te werken. Ik werk fulltime, maar als ik een paar uur in zou leveren scheelt dat netto zo veel nog niet in verhouding tot de extra vrije tijd .

Roos | 21-06-22 | 09:30

@Roos | 21-06-22 | 09:30: U en Humsico, schetsen hetzelfde probleem en de oplossing daarvoor. Meer werken moet meer netto geld opleveren. Maar dat zal wel te rechts voor Nederland zijn; tenslotte moeten ook de "kwetsbare gezinnen" meeprofiteren, want "die hebben het al zo moeilijk".

langelat | 21-06-22 | 10:05

@langelat | 21-06-22 | 10:05: ik zie dat Humsico zijn tegel heeft aangepast, waardoor mijn reactie in feite overbodig is geworden ;-)

Roos | 21-06-22 | 11:14

Het Chinese systeem, iedere vluchteling komt standaard voor 3 jaar in een aanpassingsfaciliteit, waar tewerkstelling een vast onderdeel van de aanpassing is.
Als je na 3 jaar nog onvoldoende aangepast bent, wordt het gewoon met 3 jaar verlengd.

Schadenfreude | 21-06-22 | 09:24 | 1

Prachtige manier om de slavernij weer nieuw leven in te blazen.

Zeurders | 21-06-22 | 09:27

Hoe kom je op zulke onzalige, stupide ideeën?

VP732 | 21-06-22 | 09:23 | 2

Zie de column van mevrouw Marbe in de T. Karien van Gennip heeft in Frankrijk gewerkt en wilde een wit voetje halen bij de Fransen.

thanseeuwen | 21-06-22 | 09:33

@thanseeuwen | 21-06-22 | 09:33:
Vorige week een vraag in de 2e kamer aan van Gennip of ze ooit in een banlieue was geweest. Eerst ontweek ze het antwoord en daarna antwoordde ze halfslachtig dat ze er wel eens geweest was. Maw. Lees: veilig met de Thalys doorheen gereden van Gare du Nord naar Amsterdam. Mme is toen ze in Parijs woonde en werkte voor MckInsey nooit echt in een banlieue geweest en zat veilig in een van de rijke blanke arrondissementen in Parijs, daar durf ik wel een weddenschap op aan te gaan.

Basil Fawlty | 21-06-22 | 09:48

Waarom beginnen we niet met onze eigen kansarme parels ? Kanaleneiland, schilderswijk, ik roep maar iets hoor. En als die op zijn kunnen we toch alsnog over de grens kijken?

dubbeltjeopznkant | 21-06-22 | 09:23

Het laten stijgen van het (minimum) loon en het toelaten van meer arbeidsmigranten is strijdig met elkaar. Bedrijfstakken die de hogere lonen niet kunnen betalen, horen niet in NL thuis.
Het is het één of het andere. Leg dit uit aan het publiek en laten we er dan over stemmen.

langelat | 21-06-22 | 09:22 | 2

De helft van de arbeidsmigranten werkt voor een minimumloon. Schroef dat op naar 15 euro en kijk of die jobs dan ook nog bestaan. Zo nee dan is dit werk wat niets te zoeken heeft in dit peperduur land.

Wattman | 21-06-22 | 09:30

@Wattman | 21-06-22 | 09:30: Nadeel is dan wel dat de werknemers van die omgevallen ondernemingen, dan wel hier zitten en een uitkering krijgen.
Beperk het aanbod van goedkope arbeidskrachten en het loon stijgt vanzelf. Bedrijven die niet mee kunnen komen met de hogere lonen moeten verkassen of omvallen. Evenwicht hersteld, minder mensen die hier wonen (al dan niet met een uitkering).

langelat | 21-06-22 | 09:59

Helemaal niet nodig.
de auto's rijden strak vanzelf als er nog een auto mag rijden. Voor de distributiecentra zijn nauwelijks nog mensen nodig. Vliegen zo duur maken dat niemand nog mee wil, heb je ook geen luchthavens en personeel meer nodig.
Kortom iedereen een uitkering en lekker thuis bij moeders. Al die balieugasten maken alleen de grote franse steden onveilig en wat blijkt daar is een enorm te kort aan arbeidskrachten.
Dus die komen echt hier niet werken ook daar krijgen ze alles graties.

Therapietje | 21-06-22 | 09:22

Ik zie niet zo goed wat er mis is met arbeidskrachten uit Europa te halen. Verder valt het wel mee hoor met dat volk uit de banlieu's.

Theodorus.Goldbach | 21-06-22 | 09:21 | 3

Het zijn allemaal welwillende, goed opgevoede en nette jongens, ik zie het probleem ook niet.

Nuchternederland | 21-06-22 | 09:27

De meeste mensen deugen

icicle | 21-06-22 | 09:29

De meeste werkgevers zijn niet ingesteld op het begeleiden van deze probleemjongeren.

Met je uitspraak doe je echt een hele beroepsgroep te kort. Hardwerkende mensen die middels trajecten lastig bemiddelbare mensen/ jongeren geschikt proberen te maken voor de arbeidsmarkt.
In Nederland zijn al genoeg jongeren die intensief worden begeleid. Velen vallen dikwijls uit gedurende deze trajecten.

Voor degenen uit de banlieux zal dat niet anders zijn. Sterker nog, de kans is groot dat ze nog meer uitvallen. Dan zit een werkgever dus met de loondoorbetalingsverplichting en een "zieke" jongere die blowend met zijn matties de geneugten van Nederland ontdekt.

Ik verbaas me er over hoe mensen die ver van deze materie afstaan zo'n naïef beeld hebben en denken deze jongeren te kunnen "redden".

Roos | 21-06-22 | 09:38

Gelukkig hebben we huizen genoeg.

Wattman | 21-06-22 | 09:21

Scenario 5 lijkt me het meest waarschijnlijk: Recessie, (hyper-)(?) inflatie en werkeloosheid.

ratelaar | 21-06-22 | 09:20

Doe net zoals Qatar, Koeweit, SA: werkvergunningen voor twee jaar voor Nepal en Filipijnen. Harde werkers en die gaan wel terug naar hun familie. En dan natuurlijk wel onder goede omstandigheden.

Middenklas | 21-06-22 | 09:20

Hetzelfde wanneer de emmer overloopt, en er zijn honderden emmers die op dit moment - net als NL zelf- overlopen, een grotere emmer aanschaffen......

Rutte is wel de man met de meest korte termijnvisie ooit !

J.Thee.Cohen | 21-06-22 | 09:18 | 3

Meer dat de emmer overloopt en dat Nederland dan zegt: we hebben meer water nodig!

John McClane | 21-06-22 | 09:22

Uitblinken in kortetermijnvisie moet wel met zo'n slecht geheugen.

Lomo | 21-06-22 | 09:25

De oplossing is heel simpel: gewoon de emmer lek steken, loopt deze ook nooit meer over.

Nuchternederland | 21-06-22 | 09:28

Er is helemaal niets tegen toelaten van mensen die hier komen werken. Maar dan moeten wij wel kunnen beslissen wie er binnenkomt, onder welke voorwaarden en met welke kwalificaties. Naar Canadees of Australisch model dus.

marcoplarco | 21-06-22 | 09:17

Hee, regering, hier is een idee: wat nou als we eens minder miljarden zouden weggeven. Wat nou als we eens de gehele overheid halveren. Wat nou als we eens stoppen met subsidies, heffingen en al die geldpomperij. Wat nou, als we eens een beetje normaal zouden gaan doen. Zou dat ook kunnen helpen denk je?

John McClane | 21-06-22 | 09:17 | 3

Overheid halveren?

Partijen pleiten voor grotere Tweede Kamer
Het aantal zetels in de Tweede Kamer moet worden uitgebreid. Daarvoor pleiten PvdA, GroenLinks, ChristenUnie en Volt. De partijen denken dat de Kamer dan beter haar werk kan doen.

www.ad.nl/politiek/partijen-pleiten-v...

Dat dit probleem ook opgelost kan worden door minder partijen komt niet bij hun op.

NLgaatnaardeklote | 21-06-22 | 09:26

@Zeurders | 21-06-22 | 09:31: Krimpt ? De ambtenaren worden kleiner zal je bedoelen, rijksambtenaren zijn er 20 % bij gekomen en externe inleen is verdubbeld, ook daar gaat het fout.

Uw Verzekeringsadvis | 21-06-22 | 11:18

Thuiswerken blijft de norm, niet wegens corona, wel wegens uw eigen veiligheid.

keensteyl | 21-06-22 | 09:17

We moeten wel arbeidsmigranten halen uit de ghetto's van Parijs want in Nederland zit niemand zonder werk. Dus we hebben geen 1 miljoen werklozen die we aan het werk kunnen zetten. En ook geen 1 miljoen kneuzen die niet lekker in hun vel zitten en daarom in de Wajong of de W.A.O. zijn beland, maar eigenlijk ook kunnen werken met een beetje begeleiding.

Osdorpertje | 21-06-22 | 09:17 | 3

Kaf, koren.

Acidstain | 21-06-22 | 09:19

Spot on, ik ken een paar Wajongers en de mentaliteit is echt vreselijk egoistisch. Laat iemand anders maar rotwerk doen, ik hou mijn handje wel op en krijg nog een gesubsidieerde woning toe.

Zeurders | 21-06-22 | 09:34

Waar gaan ze ingezet worden?
Gaat een puinhoop worden

Therrie | 21-06-22 | 10:13

Er is niks mis met ""arbeids""migranten. Wel met alle andere soorten migranten.

Leptob | 21-06-22 | 09:17

Blijkt uit onderzoek van de Algemene Bond van Uitzendondernemingen. 'De onderzoekers van SEO schetsen vier scenario’s. In het scenario waarin de economie het minst groeit en de regels het strengst zijn groeit het aantal arbeidsmigranten in Nederland door naar 863.000.' Onderzoeken door degene die er belang bij heeft en dan scenario's schetsen.

grietmetgroenefiets | 21-06-22 | 09:16

'Onvermijdelijk' is het nieuwe stopwoordje van dit kabinet. Ze verwachten dat dit de zelfdenkende burger verlamt en meteen in het gareel brengt.

Lomo | 21-06-22 | 09:16 | 2

Precies! Ze hebben hier niet al decennialang op aangestuurd...
Nee, het 'overkomt' ons.

Aristotalloss | 21-06-22 | 09:25

Het woordje 'onvermijdelijk' wordt ingezet om aan te geven dat het niet de bedoeling is dat u zelf nog een beetje nadenkt.

Zeurders | 21-06-22 | 09:35

Als iedereen hier is van die bank komt en niet bij iedere scheet thuisblijft dan zijn we al een stuk verder.En geen zin om te werken geen geld.
Het is heel simpel.
En jeugd die het huis niet uit kan en geen uitzicht op eigen huis of daar voor kunnen werken helpt ook niet.De motivatie om iets op te bouwen voor ze is er dan niet.

van stampij | 21-06-22 | 09:16 | 1

Met welke scheet zit jij nu thuis op de bank?

Galvez | 21-06-22 | 09:21

Werkt alleen op de Zwitserse wijze. Geen werk? TERUG.

BekiekUtMoar | 21-06-22 | 09:16 | 1

Kwak!

Acidstain | 21-06-22 | 09:18

Wat verdienen al die managers van het COA, Vluchtelingenwerk etc. eigenlijk?

eerstneukendanpraten | 21-06-22 | 09:16 | 4

Een schop onder hun hol.

Tjoelker | 21-06-22 | 09:24

Verdienen weet ik niet maar bijgestort door COA op de rekening v.a. E2.8k per maand tot E83k per jaar......

Galvez | 21-06-22 | 09:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ik niet snap, 100.000 den nieuwe Nederlanders en nog steeds enorme krapte op de arbeidsmarkt. Waar zijn toch al die mensen?

Acidstain | 21-06-22 | 09:15 | 6

@Gen. Maximus | 21-06-22 | 09:29: De echte, uit de banlieues? Ik verslik me in de koffie. Hoe gaan ze de echte selecteren dan? Niets lukt de overheid dus ik ben erg cynisch.

pibasso | 21-06-22 | 09:59

@pibasso | 21-06-22 | 09:59: sorry, had m'n cynisme er nog iets dikker op moeten leggen. Same here dus

Gen. Maximus | 21-06-22 | 11:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik denk dat ik maar een lange tijd stop met de kijken op GeenStijl. Wat een droevige berichten tegenwoordig, alleen maar ellende in het land, niks gaat goed. Wordt er alleen maar down van. Doei!

pane | 21-06-22 | 09:15 | 1

Houd moed!

grietmetgroenefiets | 21-06-22 | 09:18

stop maar met proefballonnetjes, als er zo slecht over de gevolgen van arbeidsmigratie na wordt gedacht. Ambtenaren en politici zijn allemaal af!
Kansenparels uit probleemwijken hierheen halen, wat een kansloze bende daar in Den Haag

pibasso | 21-06-22 | 09:15

Alleen maar nadelen opsommen en de culturele verrijking buiten beschouwing laten. Eenzijdig hoor, Geenstijl.

Mariner | 21-06-22 | 09:15 | 2

Ah, ironie altijd plus 1.

Acidstain | 21-06-22 | 09:17

Arbeidsinspectie enkele weken terug:

"De Arbeidsinspectie waarschuwt in haar jaarverslag voor de druk die arbeidsmigratie legt op de Nederlandse samenleving en voor de erbarmelijke omstandigheden waar de migranten soms in leven. De baten van de arbeidsmigratie komen veelal bij de werkgevers terecht, terwijl de samenleving de kosten draagt, zegt de inspectie in een toelichting aan de NOS.

Arbeidsmigratie heeft volgens de inspectie sterke invloed op verschillende problemen in Nederland, zoals de woningmarkt, ongelijkheid, CO2, stikstof en watergebruik. Die problemen worden groter als de bevolkingsomvang toeneemt."

Als je wat naar binnenhaalt dan alleen uit Zuid-Amerika of bepaalde delen van Zuid-Oost Azie. Dat matcht qua cultuur en arbeidsethos beter bij de onze.

Phantomas | 21-06-22 | 09:21

Alleen maar atheïsten binnen halen graag.

Patje | 21-06-22 | 09:14

Nederland is met Rutte volledig in de greep van de projectontwikkelaars en de marxisten die denken dat je alle problemen op de wereld oplost door iedereen maar naar Nederland te halen!
Weg met Rutte! Und ein bisschen plötzlich bitte. Ein bisschen dalli!

Aristotalloss | 21-06-22 | 09:14

Ik mis bij al deze onderzoeken het stijgingscijfer van de misdaad.

baarbar64 | 21-06-22 | 09:13

In Frankrijk hebben ze zelf iets van 250.000 horecavacatures en betalen ze minimaal 14 e, euros meer dan hier.

Shoarmamasutra | 21-06-22 | 09:13

ja, en dan geen verblijfsvergunning of paspoort toestoppen maar gewoon een werkvergunning. Je mag blijven zolang je werk hebt. Werkt prima. Filtert de juiste mensen uit de gelukszoekers en geeft ruimte in het systeem voor vluchtelingen die echt hulp nodig hebben.

Jacques_SiConto | 21-06-22 | 09:12 | 1

Exact dit!

vokjoe | 21-06-22 | 09:30

Waarom moeten we toch alsmaar groeien?

Woodywoodhacker | 21-06-22 | 09:12 | 1

Precies dat.

U-boot | 21-06-22 | 09:48

Kansloos idee van iemand uit de 2e kamer met een giga aftand met wat er in Nederland leeft en gebeurd.

mindblender | 21-06-22 | 09:12 | 4

@Dandruff | 21-06-22 | 09:16: Want beter dan tuig uit Afrika, is tuig uit Afrika dat een aantal jaar heeft kunnen 'rijpen' en criminaliseren.

ReyNemaattori | 21-06-22 | 09:39

@Dandruff | 21-06-22 | 09:16:

"Er zijn al voldoende kansloze Afrikanen in West Europa woonachtig, oa in die banlieus.''

Zeker, maar toch ook hier (Kanaleneiland, Schilderswijk, Bijlmer, etc, etc)? Waarom zou die Van Gennip dan criminele naffers uit de Franse banlieues hierheen willen halen, terwijl we zelfs nog meer dan genoeg criminele naffers hebben om aan het werk te zetten?

ik volg de logica totaal niet.

Dr_Johnson | 21-06-22 | 09:40

@ReyNemaattori,
@Dr_Johnson,

Eens, het ging mij alleen even om de juiste context.
Wij weten dat er hier zat werklozen aan het werk gezet kunnen worden. De EU-lobby zegt echter dat niet te weten en riep op tot meer "arbeids"-immigratie uit Afrika.
In reactie daarop zei van Gennip dat er al zat werkloze Afrikanen in West Europa zaten, ook in Nederland. Over de banlieus zei ze dat die mensen ook hier kunnen werken want EU-open-grenzen-beleid. Als Polen en Roemenen in NL kunnen werken kunnen Fransen en "Fransen" dat ook.

Dandruff | 21-06-22 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen