LIVEBLOG. Woede bij incheckbalie, Karin had liever al op het strand gelegen
Dag #veel van de nationale vliegveldramp
U dacht misschien dat de zwaarste strijd inmiddels wel gestreden was, maar niets is minder waar. Ook vandaag is het weer druk op Schiphol en blijft de oorlog om een bekertje water of een beschikbaar stopcontact onverminderd hard woeden. Wij verwachten extra explosieve situaties bij de incheckbalie waar Amanda met haar roze koffer ruzie gaat maken met een incheckmiep die er ook niets aan kan doen, want het is uiteindelijk de donkere bagagebunker waar het echte gevecht gaande is. Een veel te kleine groep onderbetaalde tassenslingeraars die het dapper opneemt tegen een enorm leger van geavanceerde Samsonites, Travelites en Princessen. Een gigantisch gevecht dat in andere delen van Schiphol leidt tot grote stromen van wanderlustige levensvluchtelingen. De echte slachtoffers van deze kapitalistische strijd die vaak met alleen hun kleren om hun lijf en een één stuk handbagage met persoonlijke bezittingen hun thuisland ontvluchten op zoek naar veiligheid en een all inclusive resort met entertainment voor de kinderen. Vluchtelingen waar ze in Turkije, Zuid-Spanje en de Canarische Eilanden ook niet op zitten te wachten, maar waar ze toch hun AirBnB-huizen beschikbaar stellen voor de noodopvang. Want daar weten ze ook: deze oorlog is nog lang niet ten einde en de ergste strijd komt deze zomer nog. Dan kunt u wel voorstellen om een tweede front te openen in Lelystad, maar vindt maar eens de strijders om die linies te bemannen. Moeilijk, moeilijk. Maar dit is een liveblog makkers, dus later meerrr.
UPDATE 10.00 uur: De hele oorlog is een wraakactie.
UPDATE 11:20 uur: Wanneer koopt Elon Musk eindelijk Schiphol?
Internationale ophef
Social
Disgrace!
Social
Shame!
Social
Reaguursels
Inloggen“ Ben jij op zoek naar een parttime baan op Schiphol? Houd jij ervan om je handen uit de mouwen te steken? Heb je altijd al op Schiphol willen werken ? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor Viggo op Schiphol zijn wij op zoek naar bagagemedewerkers voor de luchtvaartdienstverlener Transavia.
Opleiding MBO Wat wij bieden Salaris: minimaal € 1.413,-“
Ja dat dus. Ga gvd eens fatsoenlijk betalen. En kap eens met achterlijke opleidingseisen.
Betalen ze in roebels?.??
en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_the_b...
Schiphol is qua drukte de derde of vierde luchthaven van Europa. Waarom???
Wat verdient de bv Nederland aan een Amerikaan die van New York in Amsterdam overstapt op zijn vlucht naar Rome of Barcelona.
Nederland en de bewoners van de Randstad zitten in de herrie, kerosinedamp en vervuiling.
Dit is oude economie. Dit zijn de sixties toen we dachten dat zo’n luchthaven welvaart bracht. Inmiddels worden de klotebaantjes door Oostblokkers gedaan en heeft vliegmaatschappij KLM maar liefst 3,4 miljard van de belastingbetaler cadeau gekregen.
Ik vlieg regelmatig op en neer naar San Francisco. Voor Oekraine en Corona zat ie vol met mensen op weg naar India die op Shiphol overstappen. Gewoon omdat t goedkoopste is. Nu ook veel overstappers maar voor binnen Europa. Duitsland, Frankrijk, Italië zo. te horen Vaak is ie ook nog half leeg. Maar een heel klein deel van de passagiers pikt hier zn koffer op. En, ja dus Theo, de rest komt hier alleen maar herrie maken zonder dat we er echt iets mee opschieten.
Van mij mag de KL605/ 606 AMS-SFO gewoon een keer per week. Meer is niet nodig.
Hoorde gisteravond van iemand dat na die € 10,69 per uur van heden die koffergooiers in 2030 op € 14,- zouden komen als basis.
Kortom: staak ze de moeder daar en pas stoppen als je voor dat werk NU minstens € 15,- per uur krijgt. Juist in vakantietijdstaken, anders heeft het veel minder impact.
Beestachtig zwaar slavenwerk voor € 10,69 per uur...
En al die kuthollanders die normaal over het klimaat zeiken en jouw je BBQ of houtkachel misgunnen, gunnen die koffergooiers geen staking voor een paar piek meer omdat ze ineens voor € 349,- tien dagen naar Spanje moeten.
Laf zooitje, eeuwig laf zooitje hier.
Nederigland, nsb-land.
Lees net dit:
"Het gemiddelde uurloon stijgt de komende drie jaar van 11,80 naar 14 euro per uur. Ook krijgen de medewerkers vanaf volgend jaar een vaste onregelmatigheidstoeslag voor nachtwerk en werken op feestdagen."
Gemiddeld hè..
Nou nou, € 2,20 erbij in drie jaar tijd!! Dat ben je al kwijt aan de inflatie van 1 maand!
Door blijven staken dus, wat mij betreft.
Als ik zou vliegen zou ik daar best extra voor willen wachten.
En 'we kunnen moeilijk personeel krijgen'; als je ze zo betaald niet nee.
Logisch nadenken; die schade door de vertragingen is er dus niet door de stakende koffergooiers maar door de domme managers.
@Tierelier | 02-05-22 | 14:35: Mee eens steeds hetzelfde gezeur en gezanik. 14 euro per uur.... succes met woonruimte zoeken in amsterdam...
Mooi man, allemaal in de rij, hopend je vlucht te halen, goeie start van je vakantie.
*auto starten doet*
Alsof het echt onoverkombaar leed is. In Oekraïne met angst in een schuilkelder of onder de trap zitten met luchtalarm, dát is echt leed lijkt me.
Niet vergeten, de volgende keer dat je je kleine teentje stoot.
Typisch een voorbeeld van korte termijn denken binnen het management van Schiphol en de gevolgen daarvan.
Deze werkwijze wordt overal gehanteerd binnen ondernemingen en in de publieke sector, namelijk kosten zo laag mogelijk houden over de rug van het personeel en voor het management ligt er een dan vette bonus te wachten.
Maar nu er overal tekort aan personeel is gaat het i.p.v. werkgeverstijd werknemerstijd worden . Ik zou zeggen heren managers wen er maar aan!
Prima ontwikkeling.
Ik heb zakelijk vrij veel gevlogen, maar ik zou nooit de grote hubs opzoeken als het te vermijden is. Schiphol, Frankfurt, Heathrow, te groot, te onoverzichtelijk, te massaal, zelfs als er geen problemen zijn stap je met zere voeten in van het ellenlange lopen. De kleinere vliegvelden zijn veel leuker. Zodra een vliegveld de bushalte functie voorbij gaat en je een beleving probeert te bieden zijn ze niet leuk meer.
Eens. Berlijn Tegel was fantastisch. Iedere gate z'n eigen security. Heenlopen, door de scanner en instappen. Als je 20 minuten voor het sluiten van de deuren aankwam, dan was je nog ruim op tijd.
@Trekhaas | 02-05-22 | 12:52: Precies en 20 minuten op een vliegveld is ook wel weer genoeg.
Alles komt goed nu: www.linkedin.com/posts/daniel-koerhui...
Ik vlam mooi naar weeze, prop mn wijf en mn jong in zon ryanair kist, 2.5u afzien en we staan voor een appel en ei aan de spaanse costa. Dan zijn die stakkers op schiphol welgeteld 15 meter gevorderd in hun rijtje
Idd, vorige week samen met mn vrouw voor 100 eu op en neer naar kroatië vanaf Weeze, auto voor de deur parkeren uurtje voor vertrek. Bakkie uitstekende koffie voor 1.50eu, geen wachtrij, doorlopen en vliegen.
Werkte Camiel Eurlings nog maar voor de KLM, die zou er wel een beetje gezond verstand inslaan bij de bagagemedewerkers.
Scherp!
Werken daar alleen vrouwen?
@Geilbaard | 02-05-22 | 14:37: Nog scherper!!
En als ze de andere wang toekeren, nog een tweede beetje.
De laatste 12 jaar ben ik op verschillende vliegvelden geweest, waaronder meerder hubs als München, Barcelona, Lissabon en Frankfurt. O ja en 1 keer Schiphol, dat zal ik niet snel vergeten. De onsympathiekste security ooit.
Daarom meer mensen uit Afrika importeren. Die kunnen dan allemaal op Schiphol werken.
@echtpaul, nogmaals, om op schiphol te werken heb je een VOG nodig. Beetje moeilijk voor mensen uit landen waarmee we geen gegevensuitwisseling op inlichtingengebied hebben. Je weet dus niet wie je binnenhaalt.
Dat was bijvoorbeeld een van de oorzaken dat de MH17 uit de lucht wrd gehaald; de Nederlandse overheid wist dat het gevaarlijk was om over de Donbas te vliegen, maar omdat de Nederlandse inlichtingendiensten niet samenwerken met de Maleisische -en dus ook geen inlichtingen uitwisselen- werd Malasia airways niet gewaarschuwd om er omheen te vliegen.
@me163komet | 02-05-22 | 11:53: voor de luchtvaart heb je een VGB nodig, afgegeven door de AIVD. Een VOG van de burgemeester van Wezel is niet goed genoeg om koffers te smijten. Ze kijken welke krant je leest of je op GS of Joop zit. Of je broer, zwager, neef en nicht kosher zijn...
www.elhannouche.nl/zeven-vragen-over-...
@me163komet | 02-05-22 | 11:53:
Het is géén VOG. Maar een Verklaring van Geen Bezwaar. En die VGB wordt afgegeven door een dienst in Zoetermeer.
De VOG wordt afgegeven door Justis. Waarbij alleen justitiële documentatie wordt gecontroleerd.
Ik zweer bij Rimowa
Zo kun je het probleem ook oplossen natuurlijk. Zorgen dat klanten voortaan Schiphol mijden.
Schiphol en de luchtvaartmaatschappijen doen er al jaren alles aan om met zo min mogelijk personeelskosten de winst te spekken. Deze idiote rijen zijn er al jaren in de vakanties. Nu is het nog iets erger door personeelstekorten. Koekje van eigen deeg, want als je mensen al jaren uitknijpt en overwerkt gaan ze bij de eerste mogelijkheid weg een komen niet meer terug.
Kan Siewert niet wat regelen voor Schiphol?
Kost om en nabij de 20 mil, gewoon via Hugo spelen lijkt me het makkelijkst.
Niet zeiken mensen, al je voor 195 euro all inclusive een week naar Spanje of Turkije vliegt kun je ook niet echt veel verwachten. Da's net zo iets als een nieuwe fiets voor 150 euro of een nieuwe auto voor 5000 euro. Alles heeft zijn prijs, en de kwaliteit van het product hangt daar nauw mee samen.
Kennelijk heb jij al jaren geen vakantievlucht geboekt tijdens schoolvakanties.
@steekmug | 02-05-22 | 11:18: School vakantie ook alweer zo een achterlijke uitvinding, blij dat ik met een zelfstandig beroep altijd wel een list vond ons daar aan te onttrekken..
Ferry C. Grijpink heeft geen last van vliegschaamte. Wel van opvliegers.
Het lijden van het Nederlandse volk kent geen grenzen meer.
Niet zo ver hiervandaan, richting het Oosten, op pak 'm beet de vlieg afstand voor een zon vakantie in Turkije, worden tienduizenden burgers omgebracht en vermoord, door 'The Evil Empire'.
Onze landgenoten intussen, maken zich middels mainstream media druk omtrent een wachttijd, wat chaos, op de plaatselijke luchthaven. Relativeren, beste landgenoten .. Relativeren.
Klagen, is makkelijk.
@Nederlandop1 | 02-05-22 | 11:24: Ik ben sinds 1995 niet meer per vliegtuig op reis geweest, en ik leef nog steeds!
Hoeveel verdient de leiding van Schiphol?
Wat heeft dat er mee van doen?
@J.Cash | 02-05-22 | 11:11:
Dat het personeel dat bagage afhandelt en de beveiliging verzorgt er voor negen euro per uur -all inclusive- staan bij een uitbesteed bedrijf. Daar zou ik niet eens mijn nest voor uitkomen. Logisch dat er geen hond te vinden is om dat werk te verrichten zodat jij lekker voor een weekje zowat gratis op vakantie kan.
@me163komet | 02-05-22 | 11:17:
Dat heeft toch niks te maken met wat een ander verdient?
@me163komet | 02-05-22 | 11:17:
Hadden ze maar een vak moeten leren
Maar, Daniel Koerhuis van de VVD gaat dit toch oplossen?
‘Ook in andere bedrijfstakken zijn grote personeelstekorten: de horeca, de bouw, de zorg, noem maar op.’
Ja, maar dat zijn allemaal geschoolde beroepen(met uitzondering van de meeste horeca ws.) , ik kan me niet voorstellen dat je een 4 jarige HBO of MBO opleiding nodig hebt om wat tassen van een band in een vliegtuig te tiefen of vice versa.
Het ongeschoolde personeel zit liever thuis op de bank met een Schultenbräu en een uitkering.
En geef ze geen ongelijk in.. voor zo weinig geld moeten gaan werken.
@Bello de Hond | 02-05-22 | 11:47:
Je draait ploegendiensten en moet bij nacht en ontij maar zien dat je op tijd op Schiphol staat. Woonruimte in de omgeving is onbetaalbaar. Maar je mag komen opdraven voor 11 Euro bruto per uur. Kijk maar op de site van een uitzendbureau
Voordat iedereen roept: kut betaald, wie weet wat ze daadwerkelijk betaald krijgen?
De bagageafhandelaars zitten op minder dan 14 euro bruto per uur.
Dat staat te lezen in de update:
"Het gemiddelde uurloon stijgt de komende drie jaar van 11,80 naar 14 euro per uur. Ook krijgen de medewerkers vanaf volgend jaar een vaste onregelmatigheidstoeslag voor nachtwerk en werken op feestdagen."
Benieuwd of ze nog steeds drie jaar de tijd willen nemen.
50 cent boven het minimum loon.
Volgens Schiphol is dat heel genereus voor flexwerkers zonder enige zekerheid, want ze hadden ze nog minder kunnen betalen.
@Osdorpertje | 02-05-22 | 10:53: Eigenlijk zou Schiphol geld moeten vragen aan rechteloze arbeiders om voor Schiphol te mogen werken.
Kut?
20 cent boven minimumumloon
www.welingelichtekringen.nl/economie/...
@duwbak_linda, kijk hier zit al de kneep. Vaste onregelmatigheidstoeslag toeslag. Nu krijg je toeslag per gewerkte onregelmatige dienst. 5 nachten werken betekent over 5 nachten onregelmatigheid. Dit wordt dus een vast bedrag per maand. De planner kan je dus inplannen voor veel nachten en weekenden. Maar je krijgt een vaste toeslag. Per saldo ga je erop achteruit. Zowel in salaris en vrije tijd.
Aanvulling. Hoeveel nachten je ook werkt je maandelijks toeslag blijft hetzelfde. Dit gaat problemen opleveren want niemand wil nog in de nachten of weekenden werken.
De Schiphol Crisis van 2022.
Dit vraagt om een doortastende politieke oplossing!
En de oplossing voor iedere crisis in NL is 'een taks' (op iets, maakt niet uit wat, in dit geval koffertaks ofzo) en als dat niet helpt dan is de volgende oplossing 'dwang'. Of een QR code.
Regeren is zó simpel.
Of afschaffen, dan is het probleem ook weg
Ongeveer driekwart van de Somaliërs in Nederland heeft geen werk. Misschien een idee voor een luchthaven die op zoek is naar bagagepersoneel?
Die staan nu ook allemaal in de rij voor een fijne vakantie naar Somalië, dus dat gaat niet.
@John McClane | 02-05-22 | 10:38: Nounou, ze zijn dus al op hun werk, dan kunnen ze net zo goed even de handen uit de mouwen steken.
@ReyNemaattori | 02-05-22 | 11:05:
Gewoon iedere keer achteraan laten sluiten, dan geven ze het vanzelf op.
Het is de bedoeling dat tassen enzo ook op de juiste bestemming aankomen....
@ discriminazie | 02-05-22 | 10:35
Om op Schiphol te werken heb je een VOG nodig. Beetje moeilijk voor mensen voor wie jij niet kan controleren wat hun verleden in het land van herkomst is omdat we daar geen informatie uitwisseling op gebied van inlichtingen mee hebben.
@me163komet | 02-05-22 | 11:25: Zouden we diezelfde regel ook niet kunnen hanteren bij binnenkomst in dit land? Eerst zeker weten voordat je ze binnenlaat?
Tachtig procent is analfabeet
De volkskrant staat ook niet meer dicht bij de arbeider... tjonge jonge wat een k#tkrant.
Zaterdag nog een heel groot artikel over de "koffersmijter" in de Volkskrant. Door een undercover journalist (Ich bin Ali)...
@KlaagGraag | 02-05-22 | 10:42:
Was een duidelijk verhaal. Ik zou het binnen een week al voor gezien houden
@KlaagGraag | 02-05-22 | 10:42:
Inderdaad
Goed journalistiek stuk,
gewoon een maand in de onderbuik van Shithole mee beulen.
@KlaagGraag | 02-05-22 | 10:42:
Link?
Het vliegtuig vertrekt wanneer het vertrekt, of je nou in een rij staat te wachten of op een stoel of waar dan ook. En iedereen komt vrijwel tegelijk aan. Je kan niet winnen.
Daarom vlieg ik altijd via Zaventem.
Deutchland 10x beter en goedkoper
ben ik nou de enige die geen medelijden voelt?
Denken dat je personeel eerst heel amerikaans kunt wegsturen bij een beetje economische tegenwind om dan later weer extra goedkoop via een uitzendbureau weer in te huren. Met 400.000 open vacatures. Good luck with that.
Baggage afhandelen blijft minimumloon werk, ik voel ook geen medelijden het minimumloon in Nederland is al schandalighoog en zorgt er voor dat veel basisgoederen duur zijn. Schiphol had alleen de reiziger piek en personeel getallen beter moeten anticiperen. Had ook geholpen als de overheid meer bedrijven die toch op omvallen stonden tijdens de pandemie over het randje had geholpen ipv gratis geld te geven dan was er veel meer personeel op zoek naar werk nu.
@bukkakekampioen | 02-05-22 | 10:30:
Haha trol, met minimumloon kun je niet rondkomen in dit peperdure landje. Trek maar eens op naar 14/15 euro per uur.
Zie hier de marktwerking! Loon te laag en geen mensen die het werk willen doen. Hetzelfde geldt voor de beveiliging . Dus ja…dit zijn de gevolgen geen personeel dus en iedereenkan lekker wachten. Dus wat wordt de keuze ?
@bukkakekampioen | 02-05-22 | 10:30:
U bedoeld schandalig laag.
Met een maand werken voor het minimumloon heb je netto net zo veel als met een uitkering.
@Wattman | 02-05-22 | 10:36: Niets trol, trek het op naar 15 Euro en de goederen of diensten zijn niet meer te betalen en dan loopt de vraag terug en staat de minimumloner op straat. Die banen bestaan omdat het alleen tegen een zo laag mogelijk bedrag kan. Ja er van rondkomen is lastig maar niet onmogelijk en Nederland bied genoeg mogelijkheden om absoluut door te groeien naar iets dat beter betaald als je daar voor wil werken.
Je bedoelt met de reizigers?
Nee, daar heb ik ook geen medelijden mee
@bukkakekampioen | 02-05-22 | 10:46:
Onzin, er is een tekort aan personeel dus moet je meer betalen in een goed functionerende arbeidsmarkt. Maar we haalden graag veel Oost Europeanen binnen die wel voor een hongerloontje wilden werken. Zo hield men neerwaartse druk op de lonen, maar dit kun je niet blijven doen want er is geen woonruimte voor ze.
De race naar de bodem en dit is het resultaat, gewoon dokken Dagobert.
Zo is het
@Wattman | 02-05-22 | 10:36: Met dat minimum loon worden alle minimumloon producten en diensten ook 40% duurder en daarmee net zo onbetaalbaar voor minimumloners als dat ze nu zijn.
@Wattman | 02-05-22 | 11:01:
Het probleem is ook dat Nederlanders alles te veel geld vinden. Als een loodgieter €65,00 kost en een ongediplomeerde Pool € 35,00. Wat kiest de Nederlander dan?
@ReyNemaattori | 02-05-22 | 11:07:
Diensten zijn al duur, heeft niets met minimumloon te maken want daar zitten velen ver boven. (schilders enzovoort) Ben best bereid 5 euro meer te betalen per vlucht als ik er een soepele incheck voor terug krijg.
@J.Cash | 02-05-22 | 11:10:
Ga liefst voor iemand die zijn vak verstaat en niet perse voor de goedkoopste.
@Wattman | 02-05-22 | 11:13:
Dat prijs ik in je maar je behoort niet tot de meerderheid, dat weet je ook wel.
@Wattman | 02-05-22 | 11:11: zozo 5 euro, patser.
Turkenbusjes vol met Turken en helemaal afgeladen met spullen op weg Turkije. Nostalgie.
Alles wat niet erin paste op het dak, oranje Gamma-zeil er overheen. Prachtig. Ik krijg haast heimwee naar mijn achterstandswijkje in de jaren '90.
@John McClane | 02-05-22 | 10:37: u bedoeld Jiskefet
Het valt kennelijk wel mee met de inflatie en energiearmoede. Allemaal en masse naar het vliegveld voor een treurig weekje weg MeT dE kINdErEN !!1! in een of ander troosteloos resort. Ik neem
aan dat iedereen die in die rij staat de hypotheek in een ambitieus tempo aflost en de door Nibud aangeraden buffer aanhoudt? Wat een volk.
Hypotheek met 1,5% rente aflossen zodat je straks in box 3 flink gepakt gaat worden?
Haha, wat denk je zelf? Zodra de scheiding zijn intrede doet, kunnen de gefinancierde auto’s, caravans en het huis met de aflossingsvrije hypotheek de verkoop in.
@2voor12 | 02-05-22 | 10:24:
Je hebt duidelijk de ballen verstand van het Nederlandse belastingstelsel. Geeft niets, hoor.
@de IJsman | 02-05-22 | 10:26:
Juist wel, ze zijn druk bezig overwaarde te gaan belasten. Maar slaap jij gerust verder. Uw overheid is blij met u.
@2voor12 | 02-05-22 | 10:28:
Er zijn geen concrete voornemens om de eigen woning uit Box 1 te halen, hoor.
Afschaffing van de Wet Hillen is
politieke zelfmoord, hoe onwenselijk de perverse prikkel
van de hypotheekrenteaftrek ook is.
@el burro | 02-05-22 | 10:24:
Precies. En dan maar klagen over de ellende die hen overkomt. Teveel mensen leven ver boven hun stand en ontbreekt het aan volwassenheid. Alleen maar gericht op het bevredigen van behoeften op de korte termijn.
Dit vraag ik me dus ook af.
En zo druk als nu is het nooit geweest op Schiphol.
En al die compassie met het klimaat? Maar nu even niet!
Uhm, eigenwoningforfait?
@Roos | 02-05-22 | 11:00: Deze drukte is vooral het gevolg van mensen die na 2 jaar lang geen kant op kunnen de kans grijpen op vakantie te gaan voordat in November het lockdown en QR-circus weer begint.
@Roos | 02-05-22 | 11:00:
Het juist helemaal niet record druk of zo.
Misschien op 70% pre-Corona drukte
Hypotheek aflossen, geen haar op mijn hoofd. Ik betaal 1,5 procent rente voor de komende 20 jaar.
@2voor12 | 02-05-22 | 10:24: Dit dus
@DeaconDrCrane | 02-05-22 | 11:04:
Tja, de Wet Hillen is een abominatie. Al kan ik me niet druk maken om een beetje belasting op woongenot.
@Papa Jones | 02-05-22 | 11:34:
Dat is leuk voor je. Ik zorg liever dat mijn woning binnen 10 jaar na aankoop vrij van hypotheek is.
Vanaf Brussel gevlogen, geen enkel probleem. Zouden meer mensen kunnen doen.
Dit dus.
Vlieg straks vanaf keulen, super relax en nog goedkoper ook
Ook gedaan, ging top!
Schiphol, Marechaussee?
Zogenaamde "Schiphol Security" is gewoon in handen van een
verkapt uitzendbureau.
werkenbijctsn.nl/beveiliger-op-schiph...
Inmiddels begrepen dat je al gewoon bij een poortje kan staan
tijdens je opleiding.
In mijn opa's tijd heette dat ongeschoold werk.
pay peanuts, get monkeys
Niemand wil dat werk nog doen. K*t rooster, een grote smoel krijgen en onderbetaald.
@Dr.Utker | 02-05-22 | 10:26: Haha, ja mooi!
@thekolere | 02-05-22 | 10:39: En dat vat 'm goed samen.
In je opa's tijd werden de meeste opgeleid tijdens hun werk
Vak leren heet dat ipv met je neus in de boeken en zoals al die managers niet weten wat er speelt in de wereld
Als Schiphol al weinig tot geen personeel voor de bagage en security checks kan vinden hoe wil men dan ooit vliegveld lelystad opengooien voor de vakantievluchten en goedkope vliegmaatschappijen?
Nog buitenom de geweigerde stikstofuitstoot vergunningen over vliegveld lelystad.
Met een minimumloon baan rond Lelystad of binnen bereisbare afstand wonen is een stuk makkelijker dan in Amsterdam. Daarnaast zal Lelystand voorlopig een handvol vluchtig per dag hebben en de mensen die over stress mekkeren kunnen hier direct aan de slag. Voornamelijk alle vakantietokkies en Ryanair vliegers bij de echte luchthaven weg filteren zou zeer wenselijk zijn.
Men moet nou eenmaal op vakantie. Waarom? Nou gewoon omdat het moet.
Dat dus... Ergens is het lachwekkend.
Ik kan het me voorstellen in je 80 m2 flatje met twee jong.
Zie de 10.00 uur update. Bedrijven die uit bezuinigingsdrang vaste medewerkers ontslaan en er nul-uren contracten voor in de plaats nemen moeten ook niet raar opkijken dat die nieuwe mensen nul loyaliteit naar het bedrijf hebben. En al helemaal niet in een krappe arbeidsmarkt. Voor jou-tien-anderen maar dan omgekeerd.
Wordt vermoeiend elke keer op een link te klikken waar je weer een betaalde overeenkomt moet afsluiten bij Trouw of Telegraaf b.v.
Ja betalen voor een journalistiek product; het moet niet gekker worden.
@de IJsman | 02-05-22 | 10:24:
De telegraaf en volkskrant bestempelen als journalistiek...*proest*
‘Loonsverhogingen zijn onontkoombaar.’
Maar er is kennelijk alleen genoeg voor de aandeelhouders. Raar dat flexibiliteit alleen wordt verwacht van de werknemer.
Marktwerking geldt kennelijk alleen voor de kleyne luyden.
Bonussen voor de top doen het nog wel goed schijnt.
extragratis tip als je wilt werken voor een bedrijf dat goed is voor zn werknemers: kies er een die niet beursgenoteerd is.
Zet mensen aan de top die net zo kapabel zijn als de gemiddelde beveiligingsmederwerker op Schiphol en je kan Schiphol en KLM over een maand sluiten en de Nederlandse economie kan 30% inleveren. Mensen in Nederland hebben echt niet het kleinste besef wat een tier1 vliegveld doet voor een land en economie met directe vluchten naar vrijwel de hele wereld. Ga eens een jaar in een economie werken en in land wonen met 3 vluchten per dag naar Frankfurt en Londen en je beseft je heel snel waarom deze operatie in Nederland zo waardevol is en waarom het goed gerund moet worden.
@Duwbak_Linda | 02-05-22 | 10:21:
Exact
@bukkakekampioen | 02-05-22 | 10:35:
Hoho, het economisch belang van Schiphol is bij lange na geen 30%, ligt eerder in de buurt van 5%.
Huidige problemen zijn te wijten aan te ver doorgevoerde marktwerking met dank aan de neo-liberalen. Van gezondheidszorg tot de spoorwegen; alles wordt/is vakkundig gesloopt door deze idioten.
Overal op msm wordt het arbeidsprobleem als oorzaak aangewezen. Uiteraard, want de EU wil meer immigranten dus dat moet even onderbouwd en ondersteund worden.
Dit terwijl je weet dat er een miljoen mensen buiten het arbeidsproces staat. Dit terwijl je weet dat 50 plussers nergens meer aan de slag kunnen, want worden niet aangenomen.
Dit terwijl je weet dat het de bedoeling is om arbeid zo goedkoop mogelijk te houden.
Er gaat dus iets op een ander terrein echt fout en dat komt omdat er, zoas gebruikelijk, door de politiek geen keuzes worden gemaakt om zaken op te lossen.
Toch knap om de EU er weer bij te betrekken. Alsof iemand die ouder is en/of jarenlang niet gewerkt heeft, staat te springen om dit zware en slecht betaalde werk te gaan doen. Zie ook het verhaal van de journalist in Volkskrant die tijdje werkt als bagage afhandelaar. Knullig en onnodig om op andere mensen te wijzen en te menen dat zij dit of dat werk moeten oppakken.
Zolang de wet Poortwachter niet wordt aangepast snap ik als ex-werkgever dat je geen 50 plusser inhuurt. Iemand die 32 uur werkt heeft 136 uur in een week over om arbeidsongeschikt te raken. Blijft jouw verantwoordelijkheid.
@StiekemeBunzing | 02-05-22 | 10:23: Als ze 75000 per jaar betalen hebben ze binnen no time mensen. Ook 50 plussers.
@schriever
Helemaal waar, maar je kunt je wel afvragen waarom de politiek werkgevers niet beter beschermd bij het inhuren van ouder personeel en dat is precies wat ik bedoel. Overigens blijkt dat oudere werknemers vaak minder vaak ziekmeldingen doen dan jongere.
Ik lees dat er 4300 Oekraïners een baan hebben gevonden. Vooral in de land- en tuinbouw in de regio's Amsterdam en Den Haag. Waren die banen, met zoveel immigranten daar, zomaar beschikbaar?
@StiekemeBunzing
Ik zeg helemaal niet dat iedereen dat werk maar moet oppakken. Maar ik verwacht wel dat de politiek belemmeringen uit de weg ruimt om mensen te helpen bepaalde keuzes te maken.
Als iemand een bijvoorbeeld een uitkering heeft en hij wil graag werken, levert dat soms behoorlijke financiële risico’s op.
"Overal op msm wordt het arbeidsprobleem als oorzaak aangewezen. Uiteraard, want de EU wil meer immigranten dus dat moet even onderbouwd en ondersteund worden.''
Er zijn op dit moment in bepaalde sectoren personeelstekorten: de horeca, de land- en tuinbouw, de zorg, kennelijk ook op Schiphol. Eea is het gevolg van twee jaar corona-ellende, waarvan we hopen dat die nu voorbij is, maar zeker weten doe je dat allerminst (in het najaar kan zich wel weer een nieuwe, virulente variant melden). Normaal gesproken zullen die tekorten vrij snel oplossen: ik denk dat in bv de horeca studenten en scholieren weer bijbaantjes gaan zoeken, net zoals dat voor corona het geval was. In de land- en tuinbouw zullen de MOE-landers tekorten gaan oplossen. De zorg lijkt me een hardnekkiger probleem; daarvoor heb je opgeleide mensen nodig, en die zijn er kennelijk te weinig. Je zult beter moeten gaan betalen. Dat lijkt me ook het kernprobleem op Schiphol met die bagage-afhandelaars, of koffersmijters, of wat ze ook doen. Je zou ook eens moeten kijken naar al die werklozen die thuis zitten met een uitkering, met name naar die tienduizenden 'statushouders' met bijstand; die mag je m.i. best ertoe 'pressen' eens iets te doen voor al dat gratis geld dat ze ontvangen.
Maar een totaal verkeerde oplossing is die van de Europese Commissie, die weer een nieuwe massa-immigratie op gang wil trekken van niet- en zeer basaal opgeleide derdewereldlanders, waarvan ze waarschijnlijk hopen dat die nog ''eager'' genoeg zijn om als 'flexwerker' kutbaantjes voor een fooi te vervullen (want in de ogen van een derdewereldlander is zo'n fooi een topsalaris, totdat ze niet meer nodig zijn, en dan is het dat hele 'gastarbeider-verhaal' opnieuw).
Ja, er is in Nederland nog wel wat ongeschoolde arbeid, zoals die koffers smijten, maar daar hebben we geen tienduizenden derdewereldlanders per jaar voor nodig. Dat is schieten met een kanon op een mug, en leidt uiteindelijk tot onvoorstelbaar grotere problemen dat deze tijdelijke personeelstekorten.
@goedverstaander | 02-05-22 | 10:40: Het is nu wel voorjaar, dus dat asperge-steken moet nu gebeuren, toch? Maar los van mijn dommige reactie stel ik mij die vraag ook weleens. Is er dan echt een zulk eclatant en consequent verschil tussen immigranten uit verschillende non-EU landen voor wb bereidheid om een baan te accepteren? Geen gekke s**t natuurlijk maar gewoon eerlijk en hard plant/oogstwerk bijvoorbeeld dus. Zouden de Somaliërs en Erithreëese mensen die zover ik weet vaak oververtegenwoordigd zijn in de hieromtrent relevante statistieken, niet kunnen of niet willen participeren (eerlijk en hard werken)? Ik weet niet eens waar informatie ter beantwoording van mijn laatste vraag te vinden is...
Misschien iets beter voor je personeel zorgen in plaats van de miljoenen-bonus-cultuur voor de top.
Is natuurlijk helemaal niet meer van deze tijd.
Zoekt u het zelf maar uit.
Meer iets voor rond 1915. Honderd jaar geleden.
‘Aan alle medewerkers moet in de ruimsten zin aandacht worden geschonken, niet in de eerste plaats als produktiefactor, maar vooral ook als mensch. In het personeelsbeheer dient de menselijke factor vooropgesteld te worden’.
‘sociale zekerheid, arbeidsvreugde en sociale verantwoordelijkheid’.
Philips besloot om zelf woningen te gaan bouwen voor werknemers. Philipsdorp kwam tot stand tussen 1910 en 1923. De architectuur ging uit van een dorps karakter. De meer dan 800 woningen waren omgeven door veel groen en hadden eigen winkels en sport- en ontspanningsvoorzieningen. De ruime huizen kregen gas- en wateraansluitingen en aansluiting op riolering, bijzonder voor die tijd. In 1929 had de onderneming in Eindhoven al bijna 4000 woningen.
Er was een
Pensioenfonds (1913)
Ondersteuningsfonds voor werknemers die buiten schuld in financiële problemen waren geraakt.
Kindertoeslagfonds, decennia voor de Kinderbijslag werd ingevoerd.
Een fonds om beurzen te verstrekken aan studerende kinderen van werknemer (1916)
Vereniging voor Onderwijs en Volksontwikkeling en scholen voor kleuter-, lager- en middelbaar onderwijs (1920)
De Philips-Jongensnijverheidsopleiding (JNO) (1928)
Is voorbij.
Ga maar handjedrukken met de onzichtbare hand.
En nu, alles wat Philips produceert is naar lage lonen gegaan. De goedkoopste laagstbetaalde medewerkers waren nog te duur, winstmaximalisatie moest het zijn (3x woordwaarde)!
Managers leren op school hoe ze met personeel om dienen te gaan. Laatst een interessant onderzoekje naar verschillende soorten topmanagers: het blijkt dat managers met een MBA over het algemeen de winstgevendheid van ondernemingen vergroten, vaker dan bestuurders zonder MBA. Maar ze doen dat vrijwel zonder uitzondering door het personeel uit te knijpen. Dat krijg je als je bedrijven bestuurt door naar spreadsheets te kijken.
@KlaagGraag | 02-05-22 | 10:25: En veel bedrijfstakken die ze hebben afgestoten lopen als een trein nu, o.a. ASML en NXP.
Grote tech bedrijven doen dit nog steeds omdat de problemen vaak lokaal zo zijn geescaleerd zoals woningen dat er geen andere uitwegen zijn. Schiphol heeft een tijdelijk te kort aan minimumloonwerkers, dat is over 3 maanden over. Mensen aan de top slecht betalen krijg je slechte bestuurders voor terug en daar zijn zowel Schiphol en KLM simpelweg te belangrijk voor in Nederland.
@KlaagGraag | 02-05-22 | 10:25:
De eerste cd-spelers waren gemaakt als een tank, die doen het nu nog.
En ze bedachten slimme dingen.
Grootouders zeiden altijd : het is wel een echte Philips.
Maar wij kennen het alleen als slap plastic dat snel stuk gaat. Je mag blij zijn als het na een jaar nog heel is. Slappe constructie, slappe motortjes, slappe accu's, slappe opladertjes.
Het moet blijkbaar niet te lang meegaan.
Zo jammer van ooit Nederlandsch Fabricaat.
@bukkakekampioen | 02-05-22 | 10:44:
Een CEO van 500.000 euro basissalaris is dus veel minder goed als een CEO van 1 miljoen per jaar als basissalaris? Kom nou.
Het is zoals AdvocatusDiaboli schrijft 'Misschien iets beter voor je personeel zorgen in plaats van de miljoenen-bonus-cultuur voor de top.'
Ook in Delft is een prachtig tuinwijk gebouwd, het 'Agnetapark' en werd gebouwd in opdracht van J.C. van Marken de oprichter van de Gist en Spiritusfabriek. Het oudste deel is al gebouwd tussen 1882 - 1885.
Wij hebben in Delft begin jaren 1960 een flat gehuurd waarvan een deel van de huur werd opgebracht door de werkgever.
Vandaag de dag is het grote graaien de norm, mede dankzij de VVD, CDA, D66 en CU.
Eerst het personeel eruit trappen en nu janken dat ze geen personeel kunnen krijgen. Je zal wel gek zijn om daar voor die fooi je rug naar de kloten te helpen.
Het is nu wel duidelijk dat de huidige directie en commissarissen niet berekend zijn voor hun taak.
Mensen, laten we allemaal naar dezelfde plekken gaan op dezelfde dag. En dan lekker klagen. Vloog onlangs van Zaventem naar Tel Aviv, uurtje koffie drinken, doorlopen en klaar, en als ik die foto hier op GS zie dan weet ik genoeg. Vulgus imperitum, ad deteriora promptum
Eelde?
Zag ik daar een oververmoeide Kaag op een veldbedje liggen met een verfrommelde vluchtbevestiging naar Niezjèr in haar knuistjes?
7 dagen meivakantie boeken per vliegtuig à 1200 p.p waarvan al 2 dagen teniet worden gedaan door het vertrek naar vliegvelden en de vlucht.
Eventueel twee keer een jetlag op de koop toe.
Nee dank u.
Hintergarten und einige autosafari's ist ja auch schön und kein stress.
Op tijd uit je hotel geknikkerd worden voor de terugreis.
Ik denk niet dat de meeste (sub)modale mensen voor een week zover vliegen dat een jetlag een ding is. Dat heb je vaak pas last van bij verschillen >3 uur en dan zit je al in Dubai of ten westen van de Azoren...
Om hoeveel geld gaat dit eigenlijk? Heeft het baggagepersoneel een terecht punt?
minimumloonwerk, makkelijk op te zoeken hoeveel deze mensen krijgen.
Ik stuur mijn bagage altijd vooruit met Fedex.
Hoe minder je die kofferboys betaalt hoe sneller je de staatssteun terug kunt betalen. Toch?
Slecht geregeld door Schiphol en dat heeft enkel te maken met geld. Adverteer met een uurloon van € 10,-- en je krijgt niemand. Bied dezelfde baan aan voor € 25,-- en je hebt keuze genoeg.
Inderdaad, en geef ze dan ook nog een gezondere werkomgeving en de arbeiders vallen dan ook niet om aan kanker. Schiphol en KLM schijnt het niet zo nauw te nemen met de fijnstof en de vliegtuigen welke lekker de motoren laten draaien richting het grondpersoneel.
Het minimum loon voor 2022 is €11,06 en Schiphol zit daar €0,50 boven.
Krek zo is het, een horecabaas bood laatst 17 euro per uur en had binnen de kortste tijd 1000 aanmeldingen.
Schiphol wordt gewoon geleid door incapabele mensen.
Ze zijn allemaal gebracht door een familielid, die de bekleding van de kofferbak(hihi) nu los heeft liggen door die grote, zware en vele koffers vol zwembroeken van Wwehkamp, schoenen van Zalando en t-shirts van H&M. De trein is namelijk niet gratis, dus dan is een vluchtig(hihi) dankjewel gemakkelijker.
Gewoon een klein tasje meenemen met de benodigdheden voor de eerste paar dagen.
Een gele zwembroek (type Dries Roelvink) en een flesje zonnebrandolie factor 30.
De rest van je spullen kunnen ze wel een paar dagen laten naleveren als je bagage is aangekomen.
‘De slag bij Schiphol’ men kan later vertellen dat ze er bij waren! Mee gestreden. In de Mallorca of Turkije all in divisie voorop in de strijd.
De vakantiegangers kunnen in de resorts een beetje aansterken voor de terugreis.
Vakantie, ook al zo'n debiel verschijnsel dat de mensen zich door handige marketeers aan hebben laten praten als noodzakelijk.
Klopt. Toen er nog geen marketeers bestonden bleven we allemaal thuis.
Ik krijg er wat een Merhan Karimi Nasseri-gevoel bij:
nl.m.wikipedia.org/wiki/Merhan_Karimi...
Nu met pensioen en ik dank God op mijn blote knieën dat ik nooit meer hoef te vliegen voor mijn werk en als het even kan ook niet meer omdat ik zo nodig moet om andere redenen.
geen van al deze mensen staat daar in de rij omdat ze voor werk moeten vliegen
@geheelvergeter | 02-05-22 | 10:11: ik helaas wel.
Helaas wel. De hufterigheid op Schiphol en ook bij KLM begint ook mij steeds meer tegen te staan. Je kan je klanten netjes behandelen, en nog geld verdienen ook als Airline. in de VS doen ze het.
Mijn vriendin wil half juni een weekje Spaanse zon pakken maar ik heb geen zin om deze week al naar Schiphol af te reizen.
ga via eindhoven. Heerlijke reis-ervaring.
@geheelvergeter | 02-05-22 | 10:12: Doe ik al jaren. Of vanaf Groningen.
Waarom geloof ik uw verhaal niet?
U heeft geen vriendin.
Dezelfde zon schijnt hier ook te schijnen.
Gauw weg sturen met een enkeltje
Gegeven een wachttijd van 2 dagen op of om schiphol kun je beter gewoon de auto pakken. Zuid-Spanje is ruwweg anderhalve dag rijden, met 2 chauffeurs moet dat te halen zijn.
Hoorde vanmorgen op Vrolijk Rechts dat Schiphol heel veel mensen heeft ontslagen tijdens de coronacrisis en die zijn nu dus foetsie. Hopelijk wordt Schiphol nu ook aansprakelijk gesteld voor iedere vertraging en geannuleerde vlucht. Laat marktwerking ook maar eens onze kant op werken. Stelletje schrapers.
Dan is het binnenkort alleen nog van Brussel of Dusseldorf vliegen
Ja maar dan graag eerst even die miljarden belasting subsidies terug svp. Marktwerking is; ga naar de concurrentie, Bremen, Aken, Brussel. Marktwerking is niet nog meer overheidssteun met belastinggeld om personeelstekorten aan te vullen.
Ja die gaan niet meer terugkomen voor die 10 Euro bruto per uur. Krappe arbeidsmarkt.
@strawdog | 02-05-22 | 09:55: Marktwerking is ook mensen zodanig betalen dat ze voor je willen werken.
@strawdog | 02-05-22 | 09:55:
Dat bedoel ik. Die hele toko wordt met miljarden subsidie overeind gehouden. En dan zulk slecht werkgeverschap betonen. Flikker dan ook maar op. Vlieg wel vanaf Duitsland.
Heel duidelijk: als een bedrijf alleen maar goed betalen kan met overheissubsidies dan stopt het.
Dit probleem hebben we eerder gehad in de zorg. Er moet op enig moment bezuinigd worden, dus hupsakee, iedereen eruit. Paar jaar later smeken ze je bijna om terug te keren, want enorme tekorten. Korte termijn denken heeft ook consequenties.
If you pay peanuts, you get monkeys misschien reden probleem?
Nee. Ook als je een normaal of duurder KLM ticket hebt gekocht maar niet de privilege van Skypriority hebt moet je achteraan sluiten.
Het is mismanagement van Schiphol.
mwa, heb dat stukje van die onderzoeksjournalist gelezen die er 3 weken werkte.
Hij had veel met die mensen gesproken met ze gewerkt en ze werken zich voor dat hongerloontje (letterlijk) kapot.
Ze hebben te weinig mensen, zo simpel is het.
dat we duizenden mensen importeren uit afrika/het midden oosten heeft dit probleem duidelijk niet kleiner gemaakt...
Ik voel een jaarlijkse "wachtrijherdenking" aankomen om die VRESELIJKE onmenselijke periode te herdenken.
Is er al slachtofferhulp geregeld voor de nabestaanden?
Wacht maar tot een aantal woke figuren hier lucht van krijgen... Kan je er een geintje over maken, die zouden er direct een protest voor optuigen, schadevergoedingen eisen (maakt niet uit wei betaalt, maar betalen zullen ze!), en de herdenkingsdag programmeren ze op 3 mei. Daarbij zullen we uit solidariteit en 'opdat we nooit zullen vergeten' op het Malieveld een wachtrij neerzetten waar iedereen 5 uur lang zal moeten blijven staan. Uiteraard met de optie om naar een dixie te gaan als je het emotioneel even niet meer trekt.
Op zijn minst. En wat te denken van andere stille rampen die zich voltrekken? Taalkundig gezien is het woord 'vliegensvlug' as we speak aan een keiharde inflatie onderhevig. Om maar wat te noemen. Dit raakt ook het deel van de samenleving die niet direct betrokken is keihard.
Een stille tocht
Als je geen goedkope woning kunt huren in de Randstad heb je als kofferslingeraar niks aan dat baantje. Daar ligt de oorzaak.
Zelfs met een goedkope woning gaat dit nergens over. Beveiligers verdienen niet zo heel veel meer. Fijne gedachte hè?
@YoMoms | 02-05-22 | 10:01: Of een woning nu duur is of je baan betaald te weinig, het effect is hetzelfde: je kan niet in de buurt van je werk wonen en dus wordt het lastig aan werknemers te komen.
Over 5 jaar... Weet je nog dat we in mei 2022 7 uur moesten wachten op het vliegtuig? Man, lachen was dat.
Ja op het moment dat inchecken betekent dat je de eerste 2 dagen van je vakantie in een hotel op Schiphol doorbrengt.
@strawdog | 02-05-22 | 09:58: Gratis?
Kom nou. Gratis in dit land komt uit de portemonnee van de belastingbetaler. Dat zijn er al niet zoveel meer.
En dat onder leiding van ene Dick Benschop een mislukte Pvda politicus, trap die vent er uit.
Zou wel een willen weten wat die beveiligingsfiguren vinden los van de deodorant flesjes.
Weet iemand of dit de rij voor het inchecken is of voor de security? Dwz, als ik online incheck en alleen handbagage heb en ik ben er 2 uur van tevoren, haal ik dan mijn vlucht om 7:00?
Dan heb je de helft van de rijen "bespaard", maar iedereen denkt dat u voordringt, matten...
Inchecken (bagage droppen) is zo gebeurd (bij KLM).
De ellende is echt het wachten voor security.
2 uur is erg krap. Ben je een half uur te laat.
@Boeloeboe | 02-05-22 | 10:34: damn... thanks voor de info, dan ga ik iets vroeger van huis
Nee, tussen 5 en 10 topdrukte, gaat om de security check line, krankzinnig was er vorige week, over 2 weken weer maar dan via Eindhoven mij zien ze niet meer op Schiphol.
@Uw Verzekeringsadvis | 02-05-22 | 10:47: Dank voor dit advis :)
Inmiddels de zoveelste sector in Nederland die kampt met personeelstekorten en lage lonen. Gaat echt fantastisch in ons land.
Daarom hebben we meer asielzoe... uh.. arbeidsmigranten nodig! Race to the bottom!!
Schiphol zag de drukte dus al aankomen maar heeft niks weten te organiseren om dit in goede banen te leiden? Valt me tegen van een bedrijf dat zoveel staatssteun heeft gekregen.
Goed zo, helder opgemerkt, ze zouden zwaar aangepakt moeten worden! Nee, opperhoofd krijgt miljoenen bonus. En Rutte kijkt suf toe.
Incapabel management that is.
Het bizarre is dat aan de Turkse Riviera nog steeds de Russen op het strand domineren omdat er nog gewoon gevlogen wordt naar Turkije.
Hoe weet je dat?
@Normpje | 02-05-22 | 09:44: omdat het zo is. Turkije is te afhankelijk van gevulde Russen om ze toegang te weigeren. Alleen voor de vorm is de Bosporus dichtgezet voor bootjes.
Vluchten zijn nog steeds mogelijk tussen rusland en turkije. Vanuit Turkije kunnen de russische reizigers vervolgens verder de wereld over.
@_pacman_ | 02-05-22 | 09:46: Geweldige reactie op de vraag hoe iemand dat weet...'omdat het zo is', hahaha.
@Ichneumonidae | 02-05-22 | 09:47:
Je kan het nu gewoon bij bijvoorbeeld Turkish Airlines boeken.
@2voor12 | 02-05-22 | 09:54: Dat geloof ik wel, vond de reactie zo grappig.
Nog een reden om Schiphol te mijden als een barebackers darkroom. Genoeg betere en goedkopere opties.
Gewoon betalen!
Wordt hoog tijd om al die baantjes op Schiphol weg te automatiseren.
Strak plan! Koffers uit vrachtruimtes sjouwen automatiseren. Ik verwacht binnenkort wel een functioneel ontwerp van je. En beveiligers weg automatiseren is helemaal briljant. Wat kan daar nu helemaal mee mis gaan zou je zeggen op een luchthaven.
Je bedoelt die zombies bij de poortjes? Die ‘beveiliging’ staat er puur om de illusie van veiligheid te creëren.
@_pacman_ | 02-05-22 | 09:48: Ik neem aan dat je geen Glock bij iemand in de handbagage wilt.
@Zapata10 | 02-05-22 | 09:50: is toch ook een illusie. Alsof je vanaf de ring van Amsterdam niet even snel een tussenstop met een raketwerper kan maken. Hopelijk leest er nu geen terroristen mee.
ja, laten we 'de mens' overbodig maken... wat een goed idee, werkelijk...
Die bovenste foto, dat volk hoort toch niet te reizen? Gelukkig hoef ik niet te vliegen, ik zou een gezichtsmasker dragen, zodat ik dat volk niet hoef te zien.
Ben jij dat, Kaag? "Wie zijn die mensen toch?"
@Muxje | 02-05-22 | 09:44:
En dan zie ik Normpje op een 2e hands Leen Bakker bankstel in zijn minimale flatje zitten….
@J-van-de-Bontekoe | 02-05-22 | 10:21: Ghehe, hou dat vast.
Zoals ze daar nu staan komen ze ook aan op het ‘resort.’ En vaak zijn ze al op hun best gekleed. Waar ik ook geweest ben in het buutnland, Nederlandse toeristen pik je er zo uit. Driekwart broek met eveneens verwassen t-shirt. En ‘wandelschoenen’ van de Hornbach.
@Normpje | 02-05-22 | 10:57:
Ik ervaar ze al decenia als vrij vriendelijke mensen.
Zelden problemen met personeel, geven fooien en worden enthousiast ontvangen.
Spanje, Portugal, Griekenland (toppunt van vriendelijke mensen) en heel vroeger Turkije bezocht en Nederlanders zijn vrij vaak aangename mensen, vriendelijke tegen je kind(eren) ...
Misschien moet u wat minder negatief naar ons volk kijken...
See Buy Die
Hihi, allemaal suffe overstappertjes dus die in het Engels op twitter gaan klagen. Helpt dat dan?
Verbaasde me al even over het gebruik van Engels; een poging om meer hartjes te winnen (geen idee hoe dit werkt of heet bij twatter), of inderdaad mensen op doorreis?
Ik vermoed het eerste.
Mooi he? Schiphol dat zich jaren op de borst ramt dat ze het beste bewegwijzering systeem hebben in de wereld en dan een zo een losse tweet "poor signage" .thats killing ;)
overigens begrijp ik die echt niet. Wat je ook denkt van de kofferwerpers; de borden op Schiphol hangen er gewoon en het gaat je niet lukken om te verdwalen.
@ole guapa | 02-05-22 | 09:40: Het gaat volgens die tweet niet om die borden maar dat er ingeval van uitzonderingen met bewegwijzering met linten er geen ene moer meer klopt van de bestaande routing...
Het zal gaan om bordjes de wachtrijen moeten stroomlijnen.
Ja dat is echt slap gelul. De bewijzering is hartstikke.goed.op Schiphol
Mooi hoor. Nu weer lekker op de fiets naar de tuin.
Potdikke, op wat voor monsterlijk groot landgoed resideert u?!
Amsterdam.
@VP732 | 02-05-22 | 09:50:
Ik denk eerder een volkstuintje aan de rand van de stad.
@VP732 | 02-05-22 | 09:50: Ik had vroeger ook zo'n fiets. Nu heb ik er een die goed rijdt.
Lopen zeiken terwijl je weet dat er wat speelt. Karin gedrag in optima forma.
Karen! My name is Karen you misogynist! WhaoAhAAAH!
Pay peanuts get nobody
En vooral in rustige tijden je flexibele schil er uit trappen die je al bijna niets betaald. En dan verbaast zijn dat ze niet meer terug willen komen om zich het schompes te werken voor een hongerloontje.
@Zapata10 | 02-05-22 | 09:39:
Dit dus. En het vreemde is dat mensen wel tien euro meer willen betalen voor een ticket voor een onzinnige CO2-compensatie maar niet tien euro om die mensen een behoorlijk salaris te betalen.
Je kan ook de snelle trein of auto pakken als je naar Salou gaat.
Groningen - Bordeaux met de trein is €500+ is alleen voor de rijken te betalen en dan zit je tussen de paupers maar met een lowcost airline is dat ook het geval maar dan voor een vijfde van de prijs!
Precies ik heb 150 km onder Bordeaux een huis en ik vlieg erheen en terug voor minder en heb Dan ook nog een auto gehuurd.
@R.j.deVries | 02-05-22 | 09:46: Dat klinkt nogal tegenstrijdig. Hoe hebben die paupers dat dure ticket betaald?
Wij zijn afgelopen vrijdag vertrokken. Vlucht om 17:40. Ging boven verwachting snel. Eten bij de Mac achter security duurde het langst
Eten bij de Mac? Dat eten noemen? Ga weg uit Nederland en kom nooit meer terug. Bah. Door jouw soort wordt de hele maatschappij onleefbaar.
Ik vlieg komende zaterdag ook via Schiphol, hopelijk is die ellende dan beetje opgelost.
Kunt u een beetje rekenen? Dan reken er maar niet op!
Prima ontwikkeling op Schiphol. Hopelijk leidt dit ertoe dat er iets minder gevlogen gaat worden naar al die pauper all inclusive resorts.
Stoer hoor , zie je dan niet dat dit om heel wat anders draait.
Zou goed nieuws zijn
Dit leest enigszins als jaloezie...
Als u ballen heeft gaat u dit staan roepen in Turkije, tegen mensen die hun kinderen hiervan voeden.
@goedverstaander | 02-05-22 | 09:46:
Veel turkse resorts worden al omgebouwd tot halal-resorts om de arabische markt te bedienen met gescheiden zwembaden voor mannen en vrouwen enzovoort.
Zeker, leuke dingen moeten niet bereikbaar zijn voor iedereen!!
Ja vreselijk, al dat volk dat ook wel eens een lolletje wil.
@goedverstaander | 02-05-22 | 09:46: Mensen?
@2voor12 | 02-05-22 | 09:49: Als ze echt willen richten op de toekomst, kunnen ze beter Chinees gaan leren.
@EEnzame SchizofrEEN | 02-05-22 | 10:11:
Chinezen zijn volgens mij niet zo van aan de rand van het zwembad hangen. Maar gezien de aantallen die er rondlopen is een klein percentage natuurlijk al aardig wat.
De nieuwe vertrekhal (A-pier) is bijna klaar, nog een paar jaar wachten op de nieuwe A-aannemer, die op zoek moet naar nieuw personeel en bouwmaterialen die 5x duurder zijn geworden.
oooww wat erg mr Viscount, mensen vinden dingen leuk die u niet leuk vind....
Kennelijk is dit behoorlijk onacceptabel voor u..... Hoe komt dit?
Ik ben niet van plan ooit een voet op Turkse bodem te zetten.
De bagagejongens kunnen toch lekker bijverdienen met het uithalen van drugs uit koffers van reizigers die er in Mexico door hun collega's zijn ingestopt?
REAGEER OOK