Correcties en aanvullingen: Top D66 en Sigrid Kaag reageren toch op eigen #MeToo-doofpot
En het is ons een potje consultantscrap van het onzuiverste water!
Eerst begrip veinzen...
...en daarna het onderzoek opnieuw onderzoeken
Koud hadden wij opgemerkt dat Sigrid Kaag niet wil reageren op de pijnlijke openbaringen in de Partijbode, of de spoedvergadering van Magere Mannetjes werd beëindigd om met een veeeeeeel te lange """verklaring""" te komen, die uit naam van het bestuur anoniem online is gezet door deze verwassen provinciale versie van Prins Bril, "Digital Marketing Manager" Benjamin Buurman. Samenvatting: het is inderdaad een stukje digitale marketing, want de partij gaat opnieuw kijken naar het rapport om te zien of ze er nu iets anders in lezen dan de eerste keer. Ze blijven er bij dat Kaag geen inzage heeft gehad in het vertrouwelijke gedeelte, want 'dat heurt niet': het bestuur was de opdrachtgever, niet de fractie. Ja, dikke doei, makkers, alsof een marketingfirma als D66 moedwillig zou riskeren dat Kaag hele stellige uitspraken doet over seksueel grensoverschrijdend gedrag terwijl er een rapport vol slecht afgehandelde meldingen in een lade van de bestuurskamer ligt.
De onzin houdt daar niet op. Het feit dat de politie moest optreden tegen het stalkgedrag van Van Drimmelen, wordt afgedaan als "niet in rapport opgenomen, om te voorkomen dat tegen de wens van betrokkenen privacygevoelige informatie op straat zou komen." (Zal best, maar je weet het íntern dan toch wel? De man bleef gewoon actief voor de partij.) De verklaring vervolgt onder het volstrekt misplaatste kopje "Wat hebben we verbeterd" met een hilarische duiding dat het D66 van 2022 geleerd heeft van het D66 uit 2016 en dat ze een "laagdrempeliger meldstructuur" hebben ingericht. De drempel ligt in de praktijk dus op minimaal drie keer aankloppen bij Kaag, want die gooide dus drie keer de deur dicht voor een gedupeerde die wilde praten. Lekker laagdrempelig!
De hele "verklaring" is hierrrr te lezen. Onze onafhankelijke duiding na een redactionele Zoomsessie van vier uur, het raadplegen van een externe expert en het drie keer over de kop gooien van de advieskosten door het geheel te printen op zwaar papier van een dure consultancyfarm: deze "verklaring" is een Klassiek Gevalletje van 'Het is niet het verzwijgen van de misstanden die het probleem zijn, het is de manier waarop geprobeerd wordt om de sporen te wissen waar ze over struikelen'. Wrijven in een vlek, dus. Tot slot nog even een kwoot uit het verhaal waar het allemaal mee begon: "Frans is een belangrijk adviseur van de nieuwe partijleider Sigrid Kaag. Zij is uiteraard op de hoogte van zijn onacceptabele gedrag jegens vrouwen in de partij." Maar Sieg heeft nooit die vertrouwelijke bijlage gelezen, hoor.
"Laagdrempeliger meldstructuur" bij D66
Had je nu maar de vertrouwelijke bijlagen gelezen hè...
Social
Reaguursels
InloggenDDR66... de naam is het programma
Tja. ze moeten weer gaan onderhandelen over de begroting. goed moment om met stront over kaag naar buiten te komen. Heeft ze helemaal over zich zelf afgeroepen. Ze had het steeds over nieuwe bestuurs cultuur dus als ze alle gelijk open gegooid had dan had ze met dat excuus er gewoon mee wegg kunne komen. Gewoon voorganger Jetten voor de bus gooien of sjoerdsma en dan door gaan. Nu heeft ze het toch echt zelf gedaan en laat ze blijken dat ze precies hetzelfde is als de Rutte's en wilders, zo niet een paar gradaties erger, want zij zou het "anders" doen.
Moet je nagaan hoe groot de verontwaardiging op links zou zijn als Trump zo’n rapport onder de tafel zou vegen.
Wietske Veldman heeft er toch wel pijn in de buik van,net op hetnieuws ze gaan het verbeter traject in nu er geen andere mogelijkheid meer is ( prutte doctrine).
@ B-L en @ Theodorus.
D66 profileert zich nogal eens met een grote afkeer van de Heilige Schrift.
Nu ben ik ook maar een afvallige, maar er staan soms wel zinnige dingen in.
U zou kunnen zoeken naar strofes die betrekking hebben op een splinter en een balk.
Of is juist zulk een oproepen tot moraliteit de oorzaak van de afkeer?
Gelukkig had het RTL Nieuws helemaal aan het eind van de uitzending nog 15 seconden een item hierover.
Kaag had er geen kennis van genomen....
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
El qack heeft het niet in vertrouwen te horen gekregen maar het is wel bevestigd in een vertrouwelijk gesprek,heeft enkel geruchten gehoord maar de casus is eveneens in de partij raad besproken,de rechten van vrouwen moet in alle openheid worden besproken maar de conclusie delen we in een aparte geheime commissie ,enz enz.liegen is een vak bij DDR66.
@Coolcalmcollected | 16-04-22 | 19:10:
Ze is niet betrokken, ondanks dat ze partijleider is, maar had wel betrokkenheid. Dat zei je dus, wat zijn al onze politici toch precies in dezelfde fabriek gecloond.
Aardige draadjes alhier.
Krijg toch de indruk dat hat webcare-team zich al vroeg in de middag stevig moed heeft ingedronken.
De wartaal die daar uit komt.
Wel mooi.
Doofpot66 is een partij die boeren en platteland haat maar dol is op jonge stagiaires.
Een gluiperige partij verdient een gluiperige leider: Kaag!
En toch, ik ben er honderd procent van overtuigd dat dit een logische verklaring heeft. Kaag staat volgens mij verre van het onder de pet willen houden van zoiets, mij lijkt het eerder een poging de zaken zoveel mogelijk buiten de invloed van de partijleiding om te laten onderzoeken, juist door een externe partij, wat ik overigens andere partijen nooit zou zien doen maar dat terzijde, waarbij nu op een onhandige manier de suggestie wordt gewekt van een doofpot. Ik denk eerder onhandige communicatie op een verder integer onderzoek. Maar het zal allemaal ongetwijfeld nog blijken. Het sfeertje in ieder geval, is alweer gewekt.
Hahahaha!!
Mooi man, na al deze artikelen en deze reacties.
Echt mooi.
Ach, als je er beter door slaapt.
Hahahaha.
U bent in ieder geval standvastig.
Hahahahaha.
Ja, de Kaag promotie film van publiek geld verpakt als documentaire was per ongeluk vlak de verkiezingen. Deze openbaring is toevallig net niet voor de verkiezingen naar buiten gebracht.
Allemaal toevallige communicatie op toevallige momenten van een partij die toevallig deugd als het toevallig zo uitkomt.
Grapjas.
Het heeft ook een logische verklaring alleen niet die, die u ons probeert op te dringen. Alleen al de timing wat betreft het overhandigen van de bijlage aan het slachtoffer laat zien dat de partij er volcontinue boven op zat (zit).
Beste, even een vriendelijk verzoek voor de overzichtelijkheid: als u op iemand reageert, kunt u dan even op het ‘reageer’-knopje duwen?
Ik ben overtuigd, volgende keer stem ik op D66. Maar was het niet handiger voor Sieg ( nu ik D66 ga stemmen mag ik haar Sieg noemen) om zichzelf te verdedigen ipv jou daar mee op te zadelen?
Het zit je behoorlijk hoog.
Wel, je mag vinden wat je vindt.
IJskonijn Kaag heeft op Pasen de schijn en veel feiten tegen.
In het meest gunstige geval is het een waardeloze manager.
Ik ben er honderd procent van overtuigd, dat dit zoveelste akkefietje van D66 wéér niet deugt.
Net als dat geklooi van Pechtold, en die evacuatie uit Afghanistan en nog zo het e.e.a.
Kaag moet hier vanaf geweten hebben, dat kan haast niet anders. En die "externe partij" die het gaat onderzoeken is ook gewoon een bureau dat betaald wordt door D66, dus die is ook niet onafhankelijk.
Had jij niet eerder gezegd dat je zou zwijgen, met je obligate downplay nonsens?
Ja ze staat verre van openheid wie oh wie was die roddeltante? De woorden zijn ingetrokken. Meh
Ik zeg gewoon dat ik me niet kan voorstellen dat dit expres zo is aangepakt. Als het wel zo blijkt te zijn, nou dan stel ik mijn mening bij. Het zou me tegenvallen. En nee ik heb vooralsnog weinig met de hetze, sowieso niet als het op GS staat, qua D66. Dan kan je de aantijging en altijd door tien delen.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 18:29: U denkt dat er om 19:37 uur nog kantoor medewerkers aan het overwerken zijn om de uitslag van een rapport door te sturen?
@Sinterbikske | 16-04-22 | 18:45
Och, BL denkt ook dat politieke partijen heuse democratische structuren zijn, en dat verkiezingsprogramma's echt de idealen van de partij weerspiegelen.
Het blijft lachen, dergelijke naïviteit.
@KeesBruin | 16-04-22 | 17:54: ze wist geeneens dat Remkes dronken was.
Quote: "wat ik overigens andere partijen nooit zou zien doen maar dat terzijde"
Als je dit er zo nodig tussen moet zetten had je hier net zo goed geen tegel kunnen bakken, en je tijd beter kunnen besteden aan het inkleuren van een foto van je gedroomde blonde feeks.
Als je zoveel algemeen geleuter nodig hebt om heel simpel te stellen dat het NX66 niet goed uitkwam om zo kort voor de verkiezingen dit in de media te zien langskomen, dan klopt er gewoon iets niet. De verheven principes van NX66-ers gelden alleen als het uitkomt en hun zelf niet raakt.
Schril contrast want normaal hebben NX66-ers altijd heel weinig woorden nodig om anderen de maat te nemen. Dan zijn het rechts-extremisten, nazi's en fascisten en klaar. Die doperwt Sjoerd Sjoersma heeft zich daar een eind mee omhoog geslijmd.
Ik kan hier zo van genieten he. Vrienden die altijd alles posten in mn WhatsAppgroepjes zwijgen nu heel vreemd.
Dat posten, vooral als Geert iets zegt, denk ik? Zoek nieuwe vrienden, met realiteitsbesef.
Kaag hat es nicht gewusst.
Kaag schreef: "Seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld zijn hardnekkige problemen in onze samenleving. Goed én noodzakelijk dat het kabinet de strijd opvoert voor een veilige omgeving voor iedereen." En vergat de volgende harde waarheid:
"Behalve voor leden van D66: de getroffenen zullen genegeerd worden en de daders uiteraard met man en macht beschermd in woord en geschrift"
Nieuw leiderschap..... oh wacht....
Ahh, vandaar ook nieuwe normen en omgangsvormen.
Ik wacht met smart op het moment dat het slachtoffer in kwestie zelf de publiciteit opzoekt. Kaag die nog alles eraan doet om te draaien en te spinnen, maar op eerste paasdag wordt ze dan alsnog aan het kruis genageld.
Die 39 zweepslagen zouden helemaal topvermaak zijn.
Ik haat whataboutism maar.
Kaag: "Ik wist niet zo goed wat er was gebeurd, maar dit is onacceptabel".
Baudet: "Poetin is een prachtkerel, geweldige vent en deze oorlog is zeer mild".
Welke van deze twee moet ik me kwaad over maken vandaag?
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 16:05: als je whataboutisms haat, waarom doe je het dan?
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 16:05: Dat is nu de tweede keer vandaag dat je zegt een hekel te hebben aan whataboutism, maar bijna iedere regel die ik van je lees zegt iets anders..
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 16:05: Baudet geeft al jaren aanleiding om je kwaad over te maken. Dat mag vandaag nog steeds.
Kaag geeft ook al jaren aanleiding om je kwaad over te maken. Er is iets in het nieuws, dus vandaar dat het even benoemd mag worden.
Zullen we voor straf Kaag en Thierry samen op een afgelegen plek brengen, afgesloten van de buitenwereld en veroordeeld tot elkaar?
@Arnold Layne | 16-04-22 | 17:15: lol, wie van twee zal er zwanger terugkomen?
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 16:05:
Veel whataboutisms en slap gelul om de hele zaak maar te downplayen.
Je maakt jezelf er niet geloofwaardiger mee.
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 16:05: wees gerust, jij hoeft je over geen van tweeën kwaad te maken. Voor jou zou het het beste zijn een flinke spiegel te kiezen en daar de hele dag bewonderend voor te gaan staan.
"Volgens mij heeft men niets tegen liberalen, maar tegen de arrogantie. Iedereen de maat nemen maar zelf geen haar beter zijn. En dat is precies waar oa Kaag en Halsema zich schuldig aan maken."
Comment van de dag wat mij betreft.
Hoe heel veel mensen het lezen.
"De schandalige arrogantie van mensen die boven ons gesteld zijn"
Hoe ik het lees?
"Sommige mensen kunnen en doen beter en meer dan jij of ik, kan jij beter? Doe het dan, maar zeiken op de "elite" die zich opwerken is niet kies, zeuren op rijkeluisjochies die nog iets hebben om over te zeuren *kuch* *hoest* Tucker Carlson *kuch* die domme mensen aanzetten om ons te vernietigen wel"
Voor de duidelijkheid.
Ik heb diep respect voor Renske Leijten. Politiek gezien mijn aartsvijand, maar ze doet wat, ze werkt keihard, ze presteert, ze roept niet lafjes van de zijlijn. Dus, nee, ik zal nooit op haar stemmen maar ze verdient al mijn respect.
Ik geloof niet dat het mij in dank afgenomen wordt als ik nog beter dan D66 vrouwen mangel en ze onheus bejegen. U moet het mij dus maar niet kwalijk nemen dat ik daar geen moeite voor ga doen. Liberaal is een containerbegrip waar ook de sociaal democratie onder valt. Extreme ideologieën en godsdienst politiek vallen daar niet onder.
@Zapata10 | 16-04-22 | 15:56:
We blijven het oneens. In mijn wereld is "liberaal" in eerste instantie het zelf voor elkaar krijgen. Daarna kijken we misschien hoe we anderen kunnen helpen.
Socialistisch is andersom. Eerst bedelen en daarna kijken of we iets van ons leven kunnen maken.
Het is een detail. Maar ideologisch voor mij het verschil.
Tucker Carlson erbij slepen waar slaat dat op, moet je het niet ook over Poetin hebben, een dronken aardbei slaat minder onzin uit.
@bijna_raak | 16-04-22 | 16:03:
Tucker heeft invloed.
Volgens zijn advocaten: www.npr.org/2020/09/29/917747123/you-...
Dat is de vijand van binnen. Hij en in de politiek zijn o.a. Thierry (Le Pen, Orban e.d.) zijn de vijfde colonne. Mag ik dat niet melden?
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 16:02: Nee, en ik neem aan dat je de liberale denkers hebt gelezen, liberaal staat voor de vrijheid van het individu, waar dan ook de verantwoordelijkheden bij horen. Maar een Locke, Smith en anderen hebben nooit beweerd dat een staat niet het framework voor het liberalisme zou mogen scheppen en dat ondersteuning van mensen geen plicht zou zijn van die staat. (Friedman en basisinkomen) Sociaal democratie valt volledig binnen dat framework en embedded liberalism. Het kan zijn dat je een andere economische vorm van liberalisme aanhangt maar dat is een andere discussie.
Christenpolitiek kan nooit liberaal zijn omdat het christendom lijnrecht tegenover individuele vrijheid staat.
Lees gewoon zoals het daar staat, doe niet zo moeilijk om voor anderen te gaan denken.
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 16:07:
Je wijst er terecht op dat Carlson politiek geweld en raciaal geweld afwijst. Dat maakt hem volgens de goelaglobby gevaarlijk en extreemrechts.
Alleen zie ik niet het verband met het gedogen van seksuele intimidatie binnen D66.
"Sommige mensen kunnen en doen beter en meer dan jij of ik..."
Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 15:49
Van dat kunnen en doen zien er ervaren we echter zo verdomde weinig Theo. Kun je wel de zaak lopen te verdedigen, maar het is faal-op-faal-op-schandaal-op-faal-op-leugen-etc etc.
Kun je wel een beetje neerbuigend doen, maar inhoudelijk heb je verdomd weinig toe te voegen. Je 'Tucker Carlson' obsessie begint ook een beetje sneue vormen aan te nemen, en maakt je argumentatie echt niet sterker.
Niets kunnen herroepen want politiek. Maar als er een lampion jongen voor de deur staat, is het alle hens aan dek.
Nieuwe normen en omgangsnormen??? Sinds wanneer zijn die ingevoerd??
Ik vermoed dat veel communicatieadviseurs geen leuk weekend hebben. Grappig ook dat Kaag vanuit haarzelf niet wilt reageren, maar na advies van een communicatieadviseur wel.
Dan schat je de situatie goed in.
Dat je als politicus beleidsmaker een adviseur nodig hebt om je ideeën te laten landen dan is het de adviseur die aan de touwtjes trekt en in de regel zijn die hoogopgeleid en zijn misschien te linken aan ngo's, and they pull the strings... we pay... en wat Kaag betreft ben ik benieuwd wat voor een beerput zij later zelf ooit eens opentrekt..
Was er een jaar geleden niet iets soortgelijks, met een ambassade die haar nodig had, maar waar ze geen tijd voor had omdat ze op diner was met twee partijleiders die haar mogelijk konden helpen met een nieuwe regering te vormen? Oftewel: eigen belang boven plichtsbesef stellen, waar ze nota bene ten overstaan van het hele land haar woord had gegeven bij haar beëdiging? Daar moest ze ook op terug komen, uiteindelijk. Dat mens heeft totaal geen inschattingsvermogen wat ze moet doen. Bewijst ze nu ook weer. Opkrassen, mag je hopen, maar oh wat zit dat pluche toch lekker en wat voelt ze zich toch belangrijk.
Fantastisch weer, dit!
Ze gaan "met nieuwe ogen" kijken naar het oude rapport!
Toen ze Remkes voor dronkenlap hadden uitgemaakt, zeiden ze dat ze het "niet zo bedoeld" hadden.
Dat zijn dan die intellectuelen van D66, wat een lutsers!
Remkes is ook een oude dronkelap.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 16:43: ach, als jij Remkes een “oude dronkelap” mag noemen, zal ik het bij Kaag eens proberen met “Palestijnen snol”.
Lekker hè, zo inhoudelijk bezig zijn.
Kaag weigerde met het slachtoffer te praten omdat ze anders van het misbruik zou weten.
Zolang het slechte nieuws maar niet op haar afgeeft.
Plaucible Deniability nl.wikipedia.org/wiki/Plausibele_ontk...
Alles was zorgvuldig gepland.
Vanuit het niets was ze vlak voor de verkiezingen gelanceerd.
Niemand kende haar nog.
Een mooie "documentaire" op de publieke omroep om haar als de nieuwe verlosser te presenteren.
Robot Easy-Jetten die vrijwillig opzij stapte om haar een kans te geven.
Alleen had ze een door en door verrotte partij geërfd. De erfenis van Pechtold.
Met een paar schandalen in de kast.
En met "nieuw leiderschap" worden die schandalen onder het tapijt geveegd.
Soms vraag ik me uit pure armoede wel eens af of er in de functieomschrijvingen van de boven ons gestelden ook gewag wordt gemaakt van iets als “goed huisvader … en OK dan huismoeder”. Goed voor je schaapjes zorgen (of is dat te Bijbels?) … dat werk.
Deze mensen zijn verblind door ambitie, door een te veel aan ambitie, althans de ongezonde variant: carrière maken zonder oog voor het algemeen belang.
Wat wij nodig hebben zijn bestuurders zonder al te veel ambitie; mensen die gewoon in het belang van de burger hun werk willen doen. Zonder verkleedpartijen en populaire shit.
Je begint je af te vragen, met de gestalte die de interne partijcultuur begint aan te nemen uit onthullingen, wat Kaag zelf heeft moeten doen en ondergaan om het zo hoog te schoppen. Het is echt niet vanwege politieke en diplomatieke vaardigheden. Die heeft haar campagne team, zijzelf niet.
Slachtoffer had 3 x geprobeerd contact op te nemen met Kaag maar dat werd geweigerd. Daarna beweert Kaag met droge ogen dat ze van niks wist. Volgens mij heet dit struisvogelpolitiek.
Volgens mij heet dit minachting.
Daarnaast, ik lees dat Kaag aan het partijbestuur heeft gevraagd om onderzoek te doen, maar het vertrouwelijk rapport werd niet met haar gedeeld. Blijkbaar ook niet nadat het slachtoffer drie keer contact opnam.
Dan steek je je kop wel heel diep in het zand.
Nee hoor.
Dat heet keihard liegen.
Maar ja, dat heeft onze MP al vele kabinetten tot een deugd verheven.
Ik begin toch een klein beetje moeite te krijgen wat men eigenlijk tegen liberalen heeft hier soms.
Iedereen verdient soms een oorvijg. En als liberaal vind ik dat zeker wij met enige regelmaat een oorvijg moeten krijgen zodat we liberaal blijven.
Maar het lijkt soms een beetje nabij obsessief een hetze te zijn tegen Kaag, Halsema en anderen.
Zelfs ik, liberaal en anti-fascist heb niet zoveel gratis huurhuisje in mijn bovenkamer voor Baudet of Trump of Poetin.
Is het ruk dat er machtige mannen (of moet ik zeggen witte mannen tegenwoordig? is dat woke?) misbruik maken van hun macht en kracht? Ja. Dat is al eeuwen zo. Ga eens koekeloeren waar het niet openbaar wordt. De rottende stink in onze samenleving. Noem maar de religieuzen (moslims, protestanten, katholieken of nog erger hindoes).
Kaag-bashen heeft geen toegevoegde waarde mijns inziens.
Nou. Ga ik als witte man toch iets seksistisch zeggen (want niet woke of zoiets). Er is in Nederland naast Mark Rutte geen persoon die het land kan "managen" behalve Klaas Dijkhoff gewoon niemand. Niemand op links. Niemand op rechts. De enige die het wel zou kunnen is Sigrid Kaag, ook geen fan, maar ze kan het wel.
Hoe weet je dat allemaal zo goed, Goldbach? Heb je ze allemaal gesproken of geïnterviewd? Beetje domme reactie van iemand die ik normaal redelijk hoog acht.
Voor de duidelijkheid trouwens, jammer dat ik dit moet duiden, Rutte is zeer rechts-liberaal, Kaag is centrum-liberaal, Halsema is links-liberaal.
Oh, voor de Trump fanboys.
Elon Musk is ook liberaal. En. Grappig naar eigen zeggen links-liberaal. Hij zegt socialist zelfs, maar dat is niet zo. Want hij heeft zoals een goed liberaal betaamt enkel oog voor "eigen kracht".
Daarnaast blijft het een prima karakter voor de nieuwste James Bond film. Soort van Bain met nog meer hersenen.
@aamert | 16-04-22 | 15:31:
Ligt aan wie je bedoelt met "ze".
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 15:32:
In woord liberaal, in daad daarentegen....
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 15:32: D66 is ook rechts liberaal. Sociaal economisch. De PvdA is sociaal liberaal, evenals GL. Sociaal democratisch is de SP.
Volgens mij heeft men niets tegen liberalen, maar tegen de arrogantie. Iedereen de maat nemen maar zelf geen haar beter zijn. En dat is precies waar oa Kaag en Halsema zich schuldig aan maken.
@Zapata10 | 16-04-22 | 15:38:
Nee. PvdA is niet liberaal en nee SP is niet democratisch (in mijn boek).
Verder wel eens, D66 is rechts van het spectrum met een "sociaal" hartje.
Wel gvd Goldbach; als ik zo naar de cijfers kijk zou je denken dat de penningmeester van de voetbalvereniging om de hoek de boel beter zou managen en met meer verantwoordelijkheidsbesef.
En geef eens een definitie van “liberaal”
@fokkewoelf | 16-04-22 | 15:48:
Liberaal. Niet zo heel moeilijk.
"Oh je hebt homo? Leuk voor je"
"Oh je vindt het kut dat we racistisch zijn, ja moeten we aan gaan werken"
"Oh, kan ik geld mee verdienen, gaan we doen"
"Oh, niet met je eens maar je moet het wel 'binnen de wetgeving, en zonder mij tot last te zijn' kunnen zeggen"
"Oh, je hoeft natuurlijk geen belasting te betalen waar je geen gebruik van maakt maar heb dan wel eigen verantwoording"
"Oh, geloof jij dat, prima, maar wees mij niet tot last"
Etc.
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 15:45: De PvdA is de partij van de derde weg en absoluut sociaal liberaal ( ik vind ze meer neo-liberaal) Sociaal democratie is ook liberaal en dat is wat de SP is. Socialisme binnen de parlementaire democratie. Dat is puur democratisch.
Oh God…
Daar is ie weer.
Het gaat klote maar we worden bestuurd door diegenen die de ervaring en kennis hebben om ons klote te besturen.
Helsinkisyndroom heet dat toch?
@J-van-de-Bontekoe | 16-04-22 | 16:17:
Oh nee…
Stockholmsyndroom….
Grapjas. Sigrid Kaag zou het wel kunnen. Hoe kom je aan dit waanidee eigenlijk?
@Theodorus.Goldbach | 16-04-22 | 15:45: Theo Goudbeek, je zou er goed aan doen te solliciteren naar een baantje in de Kaagkaravaan. De functie van windhaan die op elke scheet mee waait die ze laat zou je op het lijf geschreven zijn.
Heeft Sigrid Kaag eigenlijk wel oogwit?
Weinig tot geen. Dat heb je vaker met reptielen.
Kijk, en dat kan dan gewoon blijven staan.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 16:45:
Het is het Twitter. Al uw meningen worden verwijderd.
Partijleider Sigrid Kaag heeft volgens het bestuur geen inzage gehad in de ’vertrouwelijke bijlage’ van dat rapport.
Dat maakt het probleem groter dan gedacht, Kaag is geen partijleidster? Moreel ageren op van alles en nog wat en geen benul hebben wat in je partij speelt?
Zo was ze ook niet op de hoogte van de situatie in Afghanistan. Of het waar is of niet, ik zie een patroon. En het is er niet eentje van sterk leiderschap
Geen inzage wil nog niet zeggen dat ze op geen enkele manier kennis heeft genomen van de bijlage of de conclusies…
En waarom is dat zo een groot probleem dan? Leg eens uit..
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:28:
Bent u hopeloos verloren of doet u maar alsof?
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:28:
Spreek jij je als D66 prominent dan eens uit.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:28: Ik zou wel willen maar die plaat beton voor je hoofd is geen doorkomen aan. Zoek eens naar de betekenis van leider en verantwoordelijkheid.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:28:
Is geen probleem.
Sexueel overschrijdend gedrag is voor de gemiddelde D66’er blijkbaar niet belangrijk genoeg om te bespreken met je partij prominenten.
Logisch ook, na Pechtold.
Nee maar serieus. Dit onderzoek is uitbesteed, er zijn conclusies en Kaag bemoeit zich expres niet met de uitkomst juist om de schijn te vermijden van belangenverstrengeling. Ik zie daarin geen enkel probleem. Maar iedereen hier wel. Ik heb het probleem nog steeds niet goed uitgelegd gezien.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 16:47:
Belangenverstrengeling? Ze heeft het bestuur zelf gevraagd om onderzoek te doen.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 16:47:
Is je al meerdere keren uitgelegd. Doe vooral alsof je dom bent.
Vrouwelijke stemmers tegen Sigrid Kaag die geen veiligheid voor vrouwen binnen haar partij biedt: "hier scheiden zich onze wegen".
Kaag zelf: "ik dacht dat een doofpot tot een sexuele minderheidsgroep behoorde".
Afschuwelijk dat je als vrouw zijnde je niet veilig kan wanen bij D66.
Wie kan zich wel veilig voelen bij die club? Op wat paarse broeken, managers, consultants, lobbyisten en vingerwapperaars na?
Ik vat even samen hoor. Eerst zijn er meldingen dat het daar een onveilige gore enge boel is. Omdat dat naar buiten komt zien ze zich genoodzaakt om naar die meldingen onderzoek te doen. Het rapport van dat onderzoek zegt och valt wel mee jongens hartstikke leuke club. En nu blijkt dat dat de 'publieke versie' van het rapport was, maar er ook nog een 'vertrouwelijke bijlage' was. En in die 'bijlage' stonden natuurlijk juist de echte conclusies. Maar goed, die konden ze niet delen, want het was immers een 'vertrouwelijke' bijlage! Logisch toch. Nee, dat is net zo goor en huichelachtig als de meldingen en het misbruik zelf.
En omdat dit nu eindelijk ook naar buiten komt, gaan ze - wederom vanwege druk van buiten en imagoschade en beeldvorming - OPNIEUW naar hetzelfde rapport kijken. Pardon, 'beide delen van het rapport'. Dat is godverdomme onderdeel van het probleem, vind u niet? Dat er überhaupt twee delen zijn. Als je zelfs nu nog de vermoorde onschuld gaat lopen spelen en doet alsof je net zo geschrokken bent als 'sommige mensen' (wie zijn toch die mensen), dan zit je echt wel heel diep met je bestuurlijke kop in je derrière.
Ja maar het was 'vertrouwelijk en daarmee is de kous wel af' aldus D66 webcare. We zijn zeikerds aan de zijlijn en moeten onze populistische bek houden. Slachtoffers, welke slachtoffers? Kaag is heilig.
Vooropgezet, zoals alles bij D66. En vertrouwelijk zodat het niet naar buiten gebracht 'kon' worden. Helaas dat een slimme journalist toch toegang heeft gekregen, daardoor viel het plannetje aan duigen. Nu gaan ze opnieuw een plannetje maken, want ze gaan het rapport nog eens nalezen en daar is tijd voor nodig... kijken of ze de schade kunnen beperken.
Twéé rapporten, waarvan een openbaar. Hemeltergend! Ik ben blij dat de Volkskrant dit boven water heeft gekregen, dat is het winstpunt in deze pijnlijke affaire. Uitsluiten van regeren dat d66!
"Ik was niet betrokken bij het onderzoek maar ik heb wel betrokkenheid gehad."
Kaag heeft goed gekeken naar de Jonge.
Wat nou als Sigrid een van die drie vrouwen is; moet ze dan bij haar eigen gaan klagen of vond ze het wel leuk. (tenminste een man die aandacht voor haar had)
Over smaak valt niet te twisten maar wat denk je zelf, zou ze 1 van die drie vrouwen zijn?
Heb ook het gevoel dat het Rutte goed uitkomt.
Zeker. Zijn ingefluisterde motto is: never waste a good crisis/scandal/failure.
Wat mij opvalt zijn de standaard reacties van de Kaagadepten hier ( ga ze niet eens herhalen ).
Mijn oproep aan hen, lees je eigen reacties qua vingerwijzen na en vergelijk dan de reacties hier ahv Sigrid Kaag ten opzichte van Khadija Arib. Dan maak je jezelf toch totaal belachelijk als je stelt dat "wij" puur en alleen kijken naar het sterke vrouw-zijn icm verwantschap voelen met moslims/arabieren en haar daarom niet lusten.
Zou het niet gewoon puur aan de stuitende arrogantie en het meten met meerdere maten van haar liggen dat "wij" Kaag over het algemeen niet pruimen hier?
Wat Kaag ontgaat en de spindokter-van-dienst haar kennelijk nog niet heeft ingefluisterd: het is haar gedrag & houding wat op weinig sympathie kan rekenen. Het is hetzelfde "holier than thou" waar ook een Halsema meesteres in is waar de doorsnee Nederlander schijtziek van wordt.
De verschijningsvorm waarmee Kaag haar politieke anticipatie ten toon spreidt (als zou zij de vanzelfsprekende 1e vrouwelijke MP worden) is iets waar bij menig Nederlander spontaan de kots naar boven komt.
Zo heel af en toe probeert ze wat sympathieker over te komen. Het resultaat is enkel dat ze weinig authentiek en (nog) minder geloofwaardig overkomt. Ik geloof dat we inmiddels een Nederlandse Hillary Clinton in ons midden hebben, overtuigd als ze lijkt te zijn dat heel Nederland uitgerekend op haar zit te wachten.
Nou, niet dus.
Laten we allemaal zo lekker authentiek zijn als Caroline, dat product van een marketing bureau uit Apeldoorn, en zelf journaliste van beroep..
@Grijskijkert | 16-04-22 | 15:19: Diezelfde houding hebben een paar miljoen Nederlanders gezien de grootte van die partij. Geen wonder dat er zo veel bullshit banen in Nederland zijn.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:30: Ja daar staat Kaag natuurlijk ver boven met haar authentieke dansjes op de tafel.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:30: Benieuwd wanneer de NPO docu over Caroline op de buis komt!!
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:30:
Die heeft niet de pretenties van Kaag en is inderdaad ook een mediaconstructie, net zoals Kaag.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:30: Oh lol, D66 webcare probeert van der Plas erbij te slepen in een discussie rond de oprechtheid van Kaag. Nou, we kunnen naar huis.
@Deflatiemonster | 16-04-22 | 16:19:
Mooi hè, typisch D66 geleuter, niet op de inhoud maar afleiden van de kern van het onderwerp.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:30:
Ja, maar zij.....
'66 is eigenlijk een kaartenbak van bullshitbanen.
Precies die lui die in the Hitchhikers Guide to the Galaxy in de Golgafrinchan Ark Fleet Ship B werden gescheept teneinde nimmer meer terug gezien te worden.
hitchhikers.fandom.com/wiki/Golgafrin...
Of het spul wat gered wordt in de film don't look up. Nutteloze arrogante figuren die alles om zich heen de vernieling in helpen maar er zelf geen last van ondervinden.
@Zapata10 | 16-04-22 | 15:16: Dat is de korte omschrijving van narcisten. Op een of andere manier komen die overal steeds meer boven drijven.
Jij let onbewust teveel op uiterlijk, Rick.
Wat schijnheilig. "Met nieuwe ogen kijken naar het rapport". Dus niemand bij D66 nam ook maar de moeite om meteen het rapport goed te lezen omdat het nu met "nieuwe ogen" wordt bekeken? "Mens, ga toch koken!" zou een flamboyante politicus van weleer ook tegen haar kunnen hebben gezegd.
Ik herken me hier niet in, ik heb er geen actieve herinnering aan, het is betreurenswaardig als er mensen zich gekwetst voelen….
Ziehier de Kaag-doctrine.
“Er mee aan de slag gaan”. Dat is de “plas” in glas, plas, was.
@horsteknots | 16-04-22 | 14:10 Je hebt gelijk: sorry. Maar het is mijn politieke overtuiging. Bovendien zei de tegel niets dat niet waar was, al is hij weggejorist.
@Normpje | 16-04-22 | 14:02: Misschien moet ik opgerot worden.
@Graaisnaaiert | 16-04-22 | 14:03: Je hebt helemaal gelijk: als je anderen de maat neemt kun je niet zelf ermee wegkomen dat je een rapport over een overlastgever in eigen rangen tot na de verkiezingen onder de pet houdt.
@Ir_HardGelag | 16-04-22 | 14:04: Klopt, leef zoals je denkt dat het moet, maar dring je eigen mening niet aan anderen op.
@TeeJee | 16-04-22 | 14:07: ik zal pas opkijken als er net zo kritisch geschreven wordt over JA21 als over D'66, maar ik moet GS nageven dat zij als één van de eersten waarschuwden dat Baudet wat te ver ging.
@Dandruff | 16-04-22 | 14:13: Weer één van de heerlijk verdraaide argumenten waar jij het patent op hebt. Laat ik alleen zeggen dat ik bijna geen vlees eet maar dat anderen niet ontzeg. Ook heb ik nog geen klachten over sexuele intimidatie gehad, maar ik heb dan ook geen machtspositie.
En de mensen die veel vliegen willen vliegen onbetaalbaar maken? Dan snijden ze toch in hun eigen vlees?
Geef het nog even, want JA21 is nog niet groot genoeg. Na de volgende ronde zullen er wel wat lijken uit kast vallen waar de GS scribenten op los kunnen gaan.
"Klopt, leef zoals je denkt dat het moet, maar dring je eigen mening niet aan anderen op."
Hou die zin vast en vul aan met :
"Ik moet niet steeds denken cq. verkondigen dat ik het beter weet".
Dan kom je (nog) een heel eind.
Vrolijk Pasen.
"net zo kritisch geschreven wordt over JA21 als over D'66, maar ik moet GS nageven dat zij als één van de eersten waarschuwden dat Baudet wat te ver ging."
/faalhaas alert
Wat klopt er (contextueel) niet aan deze zin ? Iemand ?
Ik verdraai niks en ik had het ook niet over jou.
Moet ik jou steeds eerst uitleggen wat jij schrijft om mijn antwoord daarop te verklaren?
Als je echt niet kunt onthouden wat je zelf opschrijft kun je het misschien beter even nalezen voor je de reacties daarop leest.
Jij was boos dat D66 vandaag net zo veel aandacht krijgt als FvD ongeveer 2 jaar geleden. En je vindt dat vervelend want D66 wil vlees eten aan banden leggen.
Maar ondertussen hebben we het wel over meerdere vrij ernstig onderwerpen. Seksuele intimidatie; jarenlang stelselmatig zwijgen daarover; 1 rapportje met 2 tegengestelde uitkomsten; waarvan 1 uitkomst geheim bleef tot na de verkiezingen. En dat bij een partij die doet alsof zij vrouwenrechten bijna net zo belangrijk vindt als islamisering.
Dan is moralisme geen excuus maar juist extra kwalijk.
En verder, het is algemeen bekend dat degenen die het hardste "vliegschaamte" roepen ook het vaakste vliegen. Vaak kunnen ze die vliegreizen declareren bij de belastingbetaler (Kaag, Sophie, Llink, Greenpeace, etc) dus daar voelen ze niks van. Zelfs zonder dat gaat het om mensen uit de fopbaantjes-machines die sowieso per natte scheet genoeg voor een vliegreis verdienen.
Fijne Pasen Cuug !
@Dandruff | 16-04-22 | 16:09: Mijn tegel is weggejorist dus heeft het geen zin om te bakkeleien over wat er stond, maar in het algemeen zou ik willen zeggen dat de mensen hier echt extreem rechts zijn terwijl ze denken dat ze redelijk in het midden zitten. Tegelijk vind ik het best een sympathieke club hier en ben ik het met een aantal standpunten wel eens. Maar stel je eens voor: hier vinden ze de VVD veel te links: dan moet je toch zelf ook zien dat je extreem rechts bent.
Hé, ik wil jou en horsteknots ook een hele prettige Pasen wensen. En jullie zouden toch niet willen dat ik en B_L en antizanincz er niet meer zouden zijn: dan heb je niemand om tegenaan te schoppen.
We gaan het onderzoeken = we hebben tijd nodig om er een draai aan te geven. D66 is WEF met slimme mensen die er een goed verhaal omheen draaien. De foto, de documentaire, het is allemaal nep en gefabriceerd. Doodeng die Kaag.
U snapt het.
Een geoliede beeldvormingsmachine voor gelikte en gepolijste kulverhaaltjes.
Sieg(get)rid(of it) is een snelle leerling van Rutte.
Of andersom. Madam zit vuistdiep in het WEF.
Niet mee eens Rutte schuift er altijd een katvanger tussen en zorgt dat er zo min mogelijk op papier staat, maffia praktijk.
Het huidige bestuur gaat het rapport bekijken met nieuwe ogen. Welke spindokter komt met zo’n tekst aanzetten??? Zijn die nieuwe ogen in de bonusaanbieding bij de Appie?
Te achterbaks en te hypocriet goor om aan te pakken, dat secreet Sigrid.
Staande praktijk van de Kagedis:
D66-verkrachters vrij laten rondlopen; hun slachtoffers laten vallen & vernederen.
Door ze glashard 3x de deur te wijzen.
Door een rapport pas anderhalf uur voor het einde van de stembus te openbaren.
Door een jaar later na publicatie met flutverklaringen in gladjanusjargon te komen.
Mevrouw Al Qaq - altijd bereidt u in de bek te schijten.
D66: pissing on your shoes and telling you it's raining!
Ik lach me dood. Niemand kan uitleggen wat er nu zo fout is gegaan. Iedereen slaat aan op de term "vertrouwelijk" en schiet in de doofpot modus. Geen enkele verklaring gelezen wat er nu niet door de beugel kan. Wie zijn toch die mensen, die altijd zoveel ophef maken, om niets?
Doe zelf onderzoek.
Het is een politieke keuze geweest het slachtoffer het vertrouwelijke deel pas te laten inzien anderhalf uur voor het sluiten van de stembussen. Dan heb je een hele verkiezingscampagne Jan en alleman de maat genomen en grote woorden gebruikt en dan ga je zo smerig berekenend te werk uit angst voor electoraal verlies.
Hey! Je denkt, mijn eerdere tegel is ge-jorist, ik probeer de downplay nog eens?
Staan best wel wat tegeltjes die exact uitleggen wat er hier mis gaat BL, maar als echte D66'r ben je dan ook meer van het wegkijken van misstanden en hypocrisie heh?
Gejorist? Oh nog niet eens gezien. Maar ik snap het al. Je mag nooit de suggestie wekken dat D66 extra onder het vergrootglas ligt, uiteraard. Wat natuurlijk voor iedereen duidelijk is, dat iedere scheet van Kaag steevast wordt opgeblazen tot een orkaan. Als ze één partij hier haten, dan is het D66 wel. Ze zeggen het nota bene gewoon zelf dus, lieg ik, als ik dat dat beweer? Nee toch? Het is super duidelijk. Maar soms is het een goed idee om super duidelijke zaken niet te benoemen dus laat ik er dan verder het zwijgen maar toe doen.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:00:
Oh heerlijk toch weer, dat proberen te verleggen van de focus, en het omdraaien van de discussie. Vooral niet praten over wat er gaande is, de olifant in de kamer, maar er een "Nee jullie dan!" in slingeren en hopen dat het werkt. Hilarisch!
Nee beste BL, wat jij probeert hier te doen is de aanklacht bij GS neer te leggen in plaats te discussiëren over de misstanden bij D66. Wat jij poogt te doen is het downplayen van de duidelijke vieze PR-spelletjes van D66, waarbij je volledig voorbij gaat aan de hypocrisie die hier getoond wordt.
Jij wil GS het kwalijk nemen dat ze lekker roeren in de drek die het hyper moralistische D66 zelf gefabriceerd heeft door mooi weer te spelen naar de buitenwereld terwijl ze geen haar beter zijn. Kaag, die beweert van niks te weten, terwijl het slachtoffer in kwestie dus gewoon snoeihard door haar is genegeerd. En nu komt er zo'n verklaring, zo'n standaard riedeltje dooddoener-nonsens waar niemand wat aan heeft.
Dat zijn de super duidelijke zaken die er spelen, maar waar jij geen enkel woord aan vuil maakt! Zeg, hoe hard wil je door de mand vallen vandaag, want het valt iedereen behoorlijk op, gelet op de reacties op jouw schrijfsels.
In plaats daarvan wijs jij met de vinger naar GS en doet 'huilie huilie'. Op zijn minst ben je ongeloofwaardig, de rest mag je zelf invullen.
Het is een goede keus van je om het zwijgen er toe te doen, wie geschoren wordt moet gewoon even stil zitten.
Maar goed dat dit niet de PVV is maar D66, anders waren de rapen gaar.
Hoog op het morele paard zitten maar geen haar beter dan Dion Graus.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:00: Wie zijn toch die mensen die zo verliefd zijn op Kaag?
Doe je ogen eens open en zie hoe vals ze is. Tot 3 keer toe een gesprek weigeren met het slachtoffer. En dat noemt zich partijleider. Je moet je schamen haar te verdedigen.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:00: Die laatste zin, doe dat maar tot in lengte van dagen dan.
Lees het stukje van Van Rossem nog even, wellicht gaat er een lichtje bij je branden. Tenzij het leeslicht van de toch aanwezig werkzame geest uitgaat als ergens D66 ten negatieve genoemd wordt. Zo'n reactie wijst over het algemeen op tunnelvisie.
Vraag me echt af of dat speelt. Heb eerder de indruk dat ze niet betrokken wil worden en dus de conclusie buiten haar eigen verantwoordelijkheid wilde parkeren. En juist daarom verkoos niet volledig op de hoogte te willen zijn. Iets onvoorstelbaars uiteraard, voor wie liefst een almachtige partijleider ziet, maar het kan ook zo zijn dat ze dat expres zo doen, juist om belangen verstrengeling te voorkomen. Maar, ik blijf open voor andere info en als dat zo is, dan zij het zo. Alleen het automatisme waarmee "doofpot" geroepen wordt, begrijp ik niet meteen.
De ophef is niet alleen hier, lees de reacties op bijvoorbeeld nu punt nl maar eens. Het is klaar, Kaag is game over.
Zegt stalking jouw iets? Of wil je het niet begrijpen?
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 15:28: Als je je als moralistische partijleider niet laat informeren over dergelijke zaken dan ben je die functie natuurlijk niet waard. Maar Kaag heeft zich uiteraard tot achter de komma laten informeren over dit hete hangijzer.
Kaag kan niet zwemmen, wel duiken.
Tenenkrommend tekstje hebben ze opgesteld voor Kaag. Die vrouw is niet meer te redden. Wees een een sterke vrouw en neem je verlies. Ga voor altijd kinoa eten met Ploumen.
Oh wat zou dat een opluchting zijn. Die persoon heeft sowieso niets te melden. Lege huls.
Mooi ook dat ze het rapport opnieuw gaan bekijken, uiteraard pas na berichtgeving.
Drie keer wil een slachtoffer praten met Kaag, maar wordt alle keren genegeerd. En dan zou ze wel iets voor de burger willen betekenen? Wat is dat D66-stemvee toch achterlijk/goedgelovig volk. Alles wordt gesloopt, maar blind met oogkleppen.
Dat dus. Minachting voor de "minderen" (in haar ogen) en alleen maar oog voor mensen die haar kunnen helpen nog meer aan het Peter Principle te voldoen.
Blijven onderzoeken, tot het zoek is. Goh.
Dus het slachtoffer heeft wél het vertrouwelijke deel gekregen en gelezen, maar de partijleider niet? Uhuh.
Vrouwen en mannen zijn niet veilig bij D66.
De zo fatsoenlijke partij, die veel te zeggen had over de PVV en hun affaires in het verleden, zijn geen haar beter.
"Seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld zijn hardnekkige problemen in onze samenleving."
Hoe dúrft ze het te zeggen!
Wéér de focus verleggen. Wéér duiken. Als er iemand hardnekkig is, is het Kaag.
“In onze samenleving “ had ook moeten zijn “in onze partij”.
Foutje, bedankt.
Vrouwen die D66 stemmen houden blijkbaar van grensoverschrijdend gedrag. Heren, u kunt uw gang gaan!
Dames ook.
@zwenkwieltje | 16-04-22 | 14:29: Kan die ex van Volt niet lid worden van D66? Ze houdt ook van de EU en van grensoverschrijden en zo.
@Peerkeoud | 16-04-22 | 15:20:
En van vrouwen begreep ik.
Dus de klachten blijven uit de vrouwelijke hoek komen.
@J-van-de-Bontekoe | 16-04-22 | 16:07: Kamerlid Smeets al vergeten?
@bijna_raak | 16-04-22 | 16:18:
Oh ja, het is ook niet bij te houden bij die D66ers hè.
"...een potje consultantscrap van het onzuiverste water!", inderdaad. Alsof je iets anders kon verwachten van DE consultantspartij van Nederland.
Onderzoeken onderzoeken, terwijl de Volkskrant dit net gedaan heeft, dikke middelvinger.
Onder zoeken maar boven kwijt.
@zwenkwieltje | 16-04-22 | 14:33: Onder broeken maar boven schijt
Het is inderdaad in al die jaren nog steeds niet anders dan hoe het in de middeleeuwen met een doorgeprikte schoenendoos opgenomen politieke documentaireserie Yes Minister is vastgelegd. Je doet een onderzoek naar het onderzoek als je wilt vinden dat de conclusies van het onderzoek onjuist zijn, want naar juiste conclusies hoef je sowieso geen onderzoek te doen.
Geef die vrouw verplicht een hoofddoek!!
En een luier;
ze is leugen incontinent.
D'66: we geven Kaag een voorlopige conclusie waarin staat dat er GEEN grensoverschrijdend gedrag is bij D'66.
Intern komt er een vervolg conclusie dat er mannen rondlopen die vrouwen alleen een kans geven bij D'66 als ze zich omhoog willen laten neuken.
We zeggen lekker niets tegen Kaag, want dan kan ze later ontkennen dat ze op de hoogte was. Of Kaag is wel wat verteld, maar zogenaamd officiël niet. Want dan kan Kaag OOK ontkennen.
En dan dat gedoe van niet voor de verkiezingen iets naar buiten brengen.
Doet me denken aan wat Kaag tegen Rutte zei:
HIER SCHEIDEN ONZE WEGEN!
Het is zelfs op de radio, maar zal te weinig ogen openen ben ik bang.
Nee, die links vrouwtjes blijven toch wel op Kaag stemmen.
Alles voor de macht, alles om haar ego.
Kaag heeft wel 3 huizen in Den Haag!
Moeilijk he, een sterke, succesvolle vrouw.
@Red shirt | 16-04-22 | 14:22:
Wat een kinderlijk zwaktebod.
@boremi63 | 16-04-22 | 14:19:
Kaag's karige hut.
@Red shirt | 16-04-22 | 14:22:
Moeilijk he, toegeven dat deze voorbips er een potje van gemaakt heeft.
@Red shirt | 16-04-22 | 14:22:
Ah, u is Rob Jetten. Wat een kleinzielig gezeik brengt u toch voort.
@Red shirt | 16-04-22 | 14:22: Oh jee, daar komt ie dan voorzichtig weer om de hoek kijken, het seksisme labeltje.
@Red shirt | 16-04-22 | 14:22: Ze kan bij jou nog op je hoofd wateren waarna je het steriel vocht noemt in plaats van gezeik.
@Mariner | 16-04-22 | 14:27: ik las oprecht iets anders, maar toch dank
@Red shirt | 16-04-22 | 14:22: hahaha
Ah daar is kameraad Redski met zijn sterke machtige vrouw. Het was even wachten. Maar bingo! Wat heb ik gewonnen!
@Red shirt | 16-04-22 | 14:22: Nee hoor, woon ik mee samen.
Als ik zie hoe een echte powervrouw succesvol is kan ik als ik naar die Kaag kijk alleen maar proberen mijn maaginhoud binnen te houden.
Wat een loeder.
Nieuwe bestuurscultuur, man man man, om te schaterlachen, vind u ook niet?
Blijven roeren GS!
In Drek66.
@Spring Bruissteen | 16-04-22 | 14:12: Zeer toepasselijke naam. Deze onthoud ik. Drek66 mooi.
Natuurlijk. Mensen die menen alle wijsheid in pacht menen te hebben en met minachting naar het gewone volk kijken moet je zo strak mogelijk volgen en bij elke misstap helemaal afbranden. Ga zo door GS, ga zo door.
Kaag heeft duidelijk géén vrienden gemaakt in Den Haag en bij de pers.
Het is natuurlijk ook een bijzonder onsympathiek mens, zonder charisma, en dreigend met van alles je politieke wil doordrammen kan je maar één keer doen.
Kaag doet geen Ploumetje, die blijft zitten tot ze met geweld verwijderd zal worden. Wat goed nieuws is, zij heeft tot nu toe de partij D66 meer slecht dan goed gedaan.
Ga zo door Kaag. Op naar de nul.
Je vergeet: geen Charme!
Dat het bij een keer blijft blijkt niet zo te zijn, kijk maar naar Mark en Hugo. Maar dat ze bijna eigenhandig de partij kapot weet te maken is dan wel weer een positief puntje van d'r.
Van Schimmelen mag dus gewoon blijven zitten. De ranzigheid ettert door.
Eerder: van Schaamlip.
"Daarom steun ik het besluit van het huidige bestuur om met nieuwe ogen te kijken naar de beide delen van het rapport."
Werkelijk tenenkrommende holle, nietszeggende newspeak.
Met nieuwe ogen? Wat betekent dat? Waren ze met z'n allen bijziend dan? Verziend? Oudziend? Of scheel? Kleurenblind? Stekeblind?
Met nieuwe ogen, dat betekent gewoon damage control. Als morgen of overmorgen een nieuw schandaal aan het licht komt beweren ze wéér dat ze nieuwe ogen hebben. Nieuwe bestuurscultuur, laat me niet lachen. Het lijkt op de Christelijke biechtcultuur, je doet gewoon alles wat God verboden heeft, je biecht het op, vraagt en krijgt vergiffenis en je komt gelouterd en weer geheel onschuldig de biechtstoel uit, klaar om op de tafel te springen en te gaan dansen.
Spijker.
Kop.
Raak.
Ah joh Rutte IV ging toch ook alles anders doen vergeleken bij de minkukels van Rutte III? Het zijn gvd exact dezelfde partijen en mensen. Dus ze zijn inmiddels zo diep in de wereld van de inteelt verloren geraakt dat ze werkelijk zijn gaan geloven dat ze zichzelf in de derde persoon kunnen aanspreken op gedrag uit het verleden zodat ze zelf gaan leren van zichzelf. Ik zie zo'n Kaag dan ook aan een bureau zitten, met niemand tegenover zich, om dan telkens van stoel en rol te wisselen. dehoop.org/psychische-problemen/disso...
Mooi toch, die poging tot damage control maakt het alleen maar erger.
Groot deel van het D66 stemmende volk slikt dit voor zoete koek, en kijkt weer de andere kant op.
@TeeJee | 16-04-22 | 14:16:
Ghe, een groot deel van de D66 stemmers heeft dit niet eens door want die doen alleen de heilige stemwijzer de avond van tevoren en dan komen ze of op D66. PvdD of op GL uit. Lekker sturend want het zou mijn niks verbazen als die stemwijzers worden gemaakt door D66/PvvD/GL m/v/x code monkeys.
Moet ergens lachen, binnen 5 minuten, die gasten zitten dus de hele dag op Geenstijl te kijken.
Uiteraard. Een mix van: 'keep your friends close but your enemies closer' en stiekum ook benieuwd naar een stukje realiteit.
Het gaat om een vertrouwelijk deel van een rapport. En daar wordt dan van beweerd dat het onder de pet gehouden werd. Iets wat overigens de definitie is van vertrouwelijk. Wat begrijpt de lezer daar nu weer niet aan?
Dat is semantisch verstoppertje spelen.
Nee dat is precies wat het is. Een vertrouwelijk deel van een rapport is per definitie niet openbaar. Als je dat achter houdt lijkt mij dat helemaal in orde.
@Egerius | 16-04-22 | 14:08:
Tja, wat moet een D66-verdediger anders?
Volgens het onderzoek was er allemaal niks aan de hand, maar in het 'vertrouwelijk' deel blijkt ze ineens gelijk te hebben.
De vrouw in kwestie werd geheel toevallig vlak voor het einde van de verkiezingen pas ingelicht, gut, wat toevallig.
En Kaag, die alles en iedereen langs de moraal-lat legt, zou zogenaamd niets weten en wilde niet reageren, en daarvoor zelfs niet eens met de vrouw spreken. Kaag, de verdedigster van vrouwen en meisjes!
Nou, als ik zo'n hypocriet gebeuren moet verdedigen, dan zou ik het ook zoeken in afleiding en semantiek. Je hebt namelijk niks anders in handen.
Er wordt beweerd dat er met de inhoud van dat rapport niks is gedaan. En dan weet je ook meteen waarom het vertrouwelijk was.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:10: Achtergehouden tot anderhalf uur voor het sluiten van de stembussen omdat ze wisten dat het toch naar buiten zou komen. Nog een leuke trap na voor het slachtoffer. Smeerlapperij is het.
Ik vind het ook raar Bl. D66 ook wel de club van "onder het tapijt vegers en wegkijkers" met een anti democratische inslag doen gewoon waarvoor ze zijn ingehuurd. Niets nieuws of opzienbarend. Dit is wie zij zijn als mens.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:10:
Daar kun je dan een strategie op bouwen, zoals D66 kennelijk ook heeft gedaan. Je geeft opdracht tot een onafhankelijk onderzoek, en spreekt dan met de onderzoekers af dat het voor jou gunstige deel openbaar wordt, en het voor jou ongunstige deel vertrouwelijk. Waardoor de waarde van het openbare deel nul komma nul wordt.
Er zijn diverse redenen om te besluiten dat iets vertrouwelijk moet zijn. Sommige van die redenen deugen niet.
Bekijk nou eens het verschil tussen het openbare en het vertrouwelijke deel van dat rapport, Landgenoot. Dat staat diametraal tegenover elkaar, dat bijt elkaar. Dat kan toch niet? Net zoals die muziekcriticus die in de Oor schrijft dat Michael Jackson een prima optreden heeft gegeven en dan in zijn eigen exemplaar eronder schrijft dat "het best wel ontzettend kut was".
D66’er kunnen heel goed uitdelen maar incasseren is wat moeilijker. Het vertrouwelijke deel van het rapport was om politieke redenen vertrouwelijk.
En in 3,2,1, de volgende goedprater.. BL.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:10: u geeft de indruk dat u het hele onderzoek totaal niet noodzakelijk vond, of wel soms? Als dat zo is, wat zegt dat dan over u?
Ik denk dat het Kaagmens de onderstaande uitdrukking al gepasseerd is:
" Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald"
Geen groter vermaak dan leedvermaak. Mijn dag is weer helemaal goed.
"A train wreck" noemt men dat op z'n Amerikaans Engels.
Maar ga vooral door D66, het wordt vermakelijker en vermakelijker.
Vooral die amateuristische PR baasjes onbenullig "hoog opgeleid" die nu uit hun domme echokamers moeten komen en niet eens weten hoe om te gaan met zo'n situatie.
Hahaha! Ik vind het schitterend die domheid.
Neemt nog wat popcorn en opent een flesje. Plop!
De Commintan kan zelfs niet alles verhullen,wie zijn die mensen die de lastige vragen blijven stellen ?.
Je lacht je ballen uit je broek. De univeristeit (gamma en alpha) misvormt mensen toch wel ernstig. Normaal nadenken en feiten onderkennen die ook niet in je straatje passen kunnen ze niet. Taal is het wapen om alles wat krom is recht te lullen. Beta's hebben daar toch minder last van. Meten is weten.
Wat doe je hier nog, vuile plezierbederver.
Sja cugel, wie hoog van de toren blaast over - simpel gezegd - deugen, fatsoen en veiligheid en daar 24/7 anderen de maat over neemt moet natuurlijk niet gek opkijken dat wanneer de wind draait de shitstorm ook over zichzelf kan heenkomen. Wie zonder zonde is, etc. etc...
Het punt is: prima als mensen geen kachel meer willen stoken, een herriepomp willen aanschaffen, electrisch willen rijden, moslims willen knuffelen, asielzoekers aan de eettafel willen, enkel veganistisch willen leven, 100 km/h of langzamer willen rijden, niet meer willen vliegen, MAAR dring het anderen niet op. That's all.
Ophef is heerlijk om over te schrijven. Of het nou FvD, VVD, PVV, D66 of GL is.
Tel je de volgende keer mee als het weer over de FvD of VVD gaat? Of ben je dan toevallig niet zo van het tellen.
Cugel... elke tegel is een aanklacht tegen je medereaguurders. Uiteindelijk neemt niemand je nog serieus.
Dus als je anderen verbiedt vlees te eten mag je je schuldig maken aan seksuele intimidatie?
Helder!
A propos, hoeveel van de mensen die vlees voor het plebs willen verbieden zullen zelf vegetariër zijn, denk je?
Hint; zo'n beetje alle mensen die vliegreizen onbetaalbaar willen maken vliegen zelf het hele jaar door.
Pechtold zou dit slimmer hebben aangepakt. Ik mis zijn aanwezigheid in de landelijke politiek zo af en toe nog steeds.
Precies, die had die vrouw een breinaald en een appartement gegeven.
@TeeJee | 16-04-22 | 14:02:
Lol
@TeeJee | 16-04-22 | 14:02: Appartement hield hij wel dwong hij tot abortus, kindje kwam hem niet goed uit.
Van Drimmelen zal verteld hebben nadat het rapport op tafel lag dat hij er niet bij betrokken was maar wel betrokkenheid heeft gehad.
Of: Ik ben helemaal niet betrokken, ik moest dat zelf doen!
Het is een bijzonder mens. Om haar weg te krijgen moet je de poten onder haar tafel wegzagen.
Ik vroeg me al af wanneer D66 webcare zou komen downplayen.
Denk je werkelijk dat ook maar iets wat jij nu brabbelt serieus genomen zal worden?
De vraag is hoe ze en relletje downplayen tot een nietsje.
Och, Landgenoot, de NOS is er ook al mee bezig. Jammer dat je dit bagatelliseert, je was net zo goed bezig in de Putingerelateerde topics.
Denk je dat ik me ook maar iets zal aantrekken van zuigers zoals jij?
Dit is geen damage control B_L, hier heeft de partij heel weinig aan. Als je je targets deze maand wil halen zul je met iets beters moeten komen.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:02: een stoere guy, dat ben jai.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:02:
Ocharme, is het snaartje geraakt? Heel makkelijk natuurlijk, want diep van binnen weet je ook wel dat je dit niet recht kan zwetsen.
De feiten liggen op tafel, en al je tegeltjes veranderen daar niets aan. D66 en Kaag zijn hypocriet en nep, een lege PR-machine, en deze ophef toont het weer eens haarfijn aan.
Schrijf vooral je downplay quatsch. Je maakt slechts jezelf ongeloofwaardiger, met elke tegel weer wat meer.
Het gaat zoals gezegd om een vertrouwelijk deel van het rapport. Dat zou dus niet openbaar zijn gemaakt en dat is dan een doofpot. Hahahaha. Echt, hier wordt een relletje gemaakt van iets dat het niet is. Maar graaf vooral verder. Veel succes.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:02:
Eehm.. reageert u nu op uzelf?
Prachtig, van een doofpot spijkers op laag water zoeken maken. Maar wellicht zijn we te voorbarig... kan natuurlijk dat Kaag destijds in Nigèèr zat en daarom wat gemist heeft.
En TJ. Leg jij me dan maar eens exact uit wàt er nu voor vreselijks is voorgevallen. Ik weet zeker dat je het niet weet, maar puur aanslaat op de toon van dit stukje.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:07:
Kijk hier de D66'r in volle glorie:
Met een grote mond iedereen de maat nemen, maar een volledig gebrek aan zelfreflectie wanneer blijkt dat het niks anders is dan hypocriet geneuzel.
Wat een afgang.
Sigrid Kaag is de vleesgeworden hypocrisie. De quintessential onwaarachtigheid.
We onderzoeken net zo lang tot jij, smerige burger, varken in mensenkleding, je handen in de lucht gooit en ons prijst, en gelijk geeft in alles wat we doen. Tot in den eeuwigheid.
Hoewel ik een bloedhekel heb aan D66 die onder het mom van deugen (klimaat, open grenzen, etc) het land naar de tyfus helpt, vraag ik me wel af wat Franske nu precies heeft gedaan? Een Ali Btje toen een andere D66'er al bezig was met het meiske? Een Marco'tje op de billetjes? Een beetje wurging zoals Johnny? Foto's van pielemuizen op z'n Marcs? Belletje trekken toen die deuggriet het uitmaakte? Vragen...
Heb toch meer problemen met D66's politiek grensoverschrijdend gedrag.
Me too.
Der Lobbyist und das Mädchen.
En wat denken ze door het nieuwe onderzoek te bereiken?
Om het zo lang te rekken dat iedereen het weer vergeten is.
@zwenkwieltje | 16-04-22 | 13:59: Wat ook telkens weer effectief blijkt.
Kaag....
That's it...
Ga ik geheel in mee, mijn waarde.
Geen woord teveel.
Het nieuwe elan in uw poeperdt.
Meer "in uw broekje"....
@Lorejas | 16-04-22 | 13:55:
In ieder geval niet waar het hoort.
Kaag trekt een wokegordijn op.
Kaag is bang voor Frans, dat is duidelijk. Frans weet iets over Kaag. Iets dat ze (ook) heel graag onder de pet wil houden.
Zou hij ook haar ....?
Dat ze terreurbewegingen sponsort? Dat ze een teringhekel aan Joden en Israel heeft? Dat ze haar gezin standaard inzet om als vrouw en moeder en kwetsbaar en menselijk en dapper over te komen? Dat haar optreden een groot toneelstuk is in de real live soap "Ik, Sigrid"? Dat deze vrouw letterlijk en figuurlijk over lijken gaat om haar doelen te bereiken? Dat weten we allemaal toch allang?
@Peerkeoud | 16-04-22 | 13:53:
*zou zij ook hem….?
Natuurlijk, zo draait het in de hele wereld en zeker in de politiek.
Fijn dat dit nu ook door de mainstream media wordt opgepikt. Het zou mooi zijn als dit Sekreet Kaag de kop kost, al moet je dan maar weer afwachten wat er voor in de plaats komt.
Sjoerd!!! (?)
Ik moet er niet aan denken dat die parkeerplaatspassant er voor in de plaats komt.
Neuh, dit wordt afgeschoven, en Kaag blijft rustig plakken.
Ja hoor, we (D666) zijn helemaal transparant, eerlijk, en grondig,
alleen wel volgens een voor ons minst schadelijke "news clycle" timing.
Dus even geduld mensen.
.
PS Maar na dit nieuws zal het wel snel afgelopen zijn met de betreffende persoon.
Nou Mw. Kaag toch.
Partijprominenten willen wel meer duidelijkheid maar vrezen voor hun carrière als ze het vragen. Daar sta je dan met je veilige partijcultuur.
Partijprominenten willen wel meer duidelijkheid maar niet over zichzelf.
Daar zit het probleem. Mensen gaan de politiek in om verkeerde redenen. Dan kan het natuurlijk nooit goed gaan.
Nieuw leiderschap!
In het geval van X66 is de enige harde eis Eileiderschap. De rest is wel een mouw aan te passen maar het moet toch vooral van #Team Zitplassen zijn , dat heeft namelijk een enorme symbolische waarde.
Daar komt ze al 1 van de 4 jaren mee weg dus die andere 3 overleeft ze ook wel.
Het origineel van de reactie van Kaag schijnt dit te zijn geweest:
"Wie zijn toch die mensen die menen ons soort mensen de maat te kunnen nemen?"
Correctie: "ons soort mensen de maat denken te kunnen nemen", met de nadruk op denken te kunnen.
Ben het dan ook helemaal met Kaag eens. Wie zijn toch die mensen? Het zijn namelijk de mensen die je nooit ergens aan mee ziet doen, ziet bijdragen, actief zijn in bestuur of vrijwilligerswerk. Het zijn de zeikerds langs de zijlijn vooral. Zij die passief blijven toekijken maar de ander het werk laten doen. De stuurlui aan wal.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:01:
Het een wast het ander niet weg, Landgenoot.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:01: Probeer dat al die terecht gedesillusioneerde mensen die op haar gestemd hebben maar eens uit te leggen, landgenoot. Die hebben namelijk best recht hier iets van te vinden vanaf de zijlijn.
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:01:
Waar haal je die hautaine ongefundeerde onzin weer vandaan?
D66 stemmer zeker?
@Beste_Landgenoten | 16-04-22 | 14:01: U bewijst nu onbedoeld dat de vooroordelen over hersenloze Kaag-stemmers dus gewoon kloppen.
Kak.
Anis?
Ja, die terrorist:
Valt ook niet mee voor iemand die arrogantie tot kunst heeft verheven, om zich in te laten met plebs en gepeupel wat zich schuldig maakt aan grensoverschrijdend gedrag
Te laat te laat, zei Winnetou - het zaad was reeds naar binnen toe.
Kak.
Standaard reactie, niet schuldbewust en ik mis een excuus.
Keine Scheiße, Derrick?
Stuur die heks naar Oekraine. Hoe veel rotzooi moet er nog uitlekken voordat mensen wakker worden?
Liever naar Gaza, waar ze thuis hoort.
Dat kun je die Oeks toch niet aandoen? Die hebben het al lastig zat met die Russen
Maar wel een hoofddoek op als ze een Iraanse leider bezoekt en buigen voor hem.
@JWZ_JMK | 16-04-22 | 13:39: Die zal het wel goed doen met die blonde haren..
REAGEER OOK