Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Transgendermensen kunnen na bevalling aanduiding 'moeder' van geboorteakte kind halen

Er valt weer wat te kiezen

Social

En dat is maar goed ook, anders heb je niets te kiezen. Lang verhaal het liefst zo kort mogelijk: mannen die als biologische vrouw geboren zijn en een kind baren kunnen de aanduiding "moeder" op de geboorteakte van hun kind veranderen naar "ouder uit wie het kind is geboren". Hebben we dat ook weer gehad. Toelichting door Sophie Schers (Groenlinks 030), beleidsadviseur van Transgender Netwerk Nederland reageert: "Dit is een belangrijke erkenning voor transmannen en non-binair personen die een kind baren. Als moeder geregistreerd staan op de geboorteakte van je kind, terwijl je niet een vrouw bent en ook niet zo geregistreerd staat, klopt natuurlijk niet. Dat is enorm pijnlijk en dat wordt nu aangepakt, daar zijn we heel blij mee." Heel belangrijk! Maar hoe zit het nu met vader- en moederdag?

Reaguursels

Inloggen

Ik vind het allemaal best maar heb slechts 1 vraag....
Hoeveel belastinggeld / subsidie is in dit "project" gestoken?
en hoeveel belastinggeld gaat dit "project" nog kosten in de toekomst?

Dutch_Viscount | 24-03-22 | 12:52

Hier is prinses papa. :)

lex8310 | 24-03-22 | 11:12

Baard dus

P. Breidel | 24-03-22 | 08:34

Moeder met baarf

P. Breidel | 24-03-22 | 08:33

Dus vader in de geboorteakte wordt: persoon die/dat kind heeft verwekt. Waarom überhsupt een geboorteake met namen verwekker en baarder. Laat het kind lekker kiezen hoe de registratie geformuleerd wordt. Of nog beter: stoppen met geboorteaktes

batvoca2 | 24-03-22 | 06:03

Dit wordt nog een lastige als ook bij het Stamboekvee de Transgenderiteit wordt ingevoerd, en de non-binairiteit etc.

Zwizalletju | 23-03-22 | 22:45

We zijn niet zomaar decadent zoals poetmans zegt. We zijn totaal van de pot gerukt. Tot op het bot verziekt. Maar, wel woke!

Klaas_de_Waal | 23-03-22 | 22:13

Knettergek, als je het mij vraagt. Als ik een labradoedel koop, moet ik wèl laten zien dat ik ervoor kan zorgen. En ieder halfje mag een kind op de wereld zetten. Het is een vreemde tijd..

Happy People | 23-03-22 | 21:28 | 1

Nog erger, als het dan toch niet zo leuk is gooi je het in de opvang en zorgt de rest er wel voor

Mark van Leeuwen | 23-03-22 | 21:57

Gewoon lekker laten gaan, wordt iemand er minder van als er twee vaders op de geboorteakte staan? Hoogsten een keer iemand van de IT afdeling die een vervelende dag tegemoet gaat.

Beetje eelt op de ziel kan ook geen kwaad natuurlijk, maar ik zou het persoonlijk ook niet heel relaxed vinden als de overheid steevast een ander geslacht op mijn documenten zou zetten.

Terra | 23-03-22 | 21:28 | 3

Nee, niet "gewoon lekker laten gaan" ... deze uitwassen zijn het resultaat van 30 jaar zuigen en trekken van een militante egoïstische minderheid die van elke redelijkheid ontdaan is met hun waandenkbeelden over geslacht, gender, sexualiteit. De grootste blaam treft echter de bestuurders van dit land die het zo ver hebben laten komen.

Zwizalletju | 23-03-22 | 22:52

Jij denkt dat de lijst met eisen eindig is?

Allemaal | 23-03-22 | 23:59

Het is een hellend vlak van nieuwe rechten (nooit plichten!) die excentrieke (veelal zogenaamd kwetsbare) minderheden opeisen, terwijl de rechten om dit soort dingen te doen al lang in de grondwet verankerd liggen.

Littledeadbird | 24-03-22 | 00:56

Het moet toch niet gekker worden. Iedereen lekker doen wat ze willen, maar die hele gemaakte aandacht ervoor en doen alsof de hele wereld stiekem tegen hun is, dat gaat nergens meer over.

JDMslut | 23-03-22 | 20:53 | 2

Die gemaakte aandacht is hier. Had het hier niet gestaan had ik het niet geweten.

Sowieso ga ik geen seconde minder lekker slapen van dit soort berichten want het is precies zoals je zegt: iedereen moet maar lekker doen waar ie zin in heeft met zichzelf. Valt dit ook onder

Martin007 | 23-03-22 | 21:27

@Martin007 | 23-03-22 | 21:27: Ja, zeker. Het probleem zit hem erin dat jij ook mee moet doen met dat spelletje. Dus even het woord moeder gebruiken en je bent genderfoob

Mark van Leeuwen | 23-03-22 | 21:59
-weggejorist-
slekkers | 23-03-22 | 20:28

aandacht voor de gestoorde

motje013 | 23-03-22 | 20:27

Enerzijds vind ik t geneuzel.
Anderzijds, waarom houden we eigenlijk zoveel bij. Waarom moet je om de nieuwsbrief van de energiemaatschappij te ontvangen al aangeven of je een gleuf of lul hebt? Dat is toch maar zelden echt relevant. Zet in het paspoort voortaan helemaal geen m/v en zet er in " ouder van".
Mis je dan enige relevante info?
Het blijven doen omdat we het altijd zo hebben gedaan is geen reden
We zijn ool gestopt met het Jood achter namen zetten in de burgerlijke stand. Ook info die je helemaal niet nodig hebt en hooguit.misbruikt kan worden.

Shoarmamasutra | 23-03-22 | 20:19 | 1

En dat stond erachter als aanduiding van religie, niet als aanduiding van ras. Joden zijn overigens geen ras, maar een volk (zeggen ze zelf).

Arachne | 23-03-22 | 22:47

Typisch Randstad weer...

prutsclown | 23-03-22 | 20:12 | 1

Ah. Een Ranstadfoob. Geeft niet, ik deel je mening

Mark van Leeuwen | 23-03-22 | 22:01

Misschien kan Ryan aan het songfestival mee doen.
We waren nog op zoek naar een vrouw met een baard.
Maar een zwangere man is ook goed.

Osdorpertje | 23-03-22 | 20:02 | 3

Kan niet meer, er is al besloten dat de Oekraïne gaat winnen met hun inzending. Waar ze ook mee aan komen

Mark van Leeuwen | 23-03-22 | 20:13

De Zangeres zonder Pruim.

Pretzel Logic | 23-03-22 | 20:28

Russia no points!

slekkers | 23-03-22 | 20:29

"jedem das seine"... maar echt wennen doet het niet..

grapjasz | 23-03-22 | 19:25 | 1

aber mir das meiste

Daemonis | 23-03-22 | 19:52

Vroeger was het simpel. Iemand die kon baren was een vrouw. Voor mij is dat nog steeds zo. Ouder worden is soms heerlijk.

Antigoog | 23-03-22 | 19:23

Een hoop negatieve reacties weer, maar wel stiekem, als je vrouw niet kijkt, naar transporno kijken hé want oh oh oh wat is het spannend om naar een ftm te kijken…

Heau_heau_heau | 23-03-22 | 19:22 | 6

Follow the Money

Grachus | 23-03-22 | 20:10

@Professor Bacterie | 23-03-22 | 19:27: en dat weet je omdat?

Heau_heau_heau | 23-03-22 | 21:54

Ik ga het niet opzoeken maar wat is "een ftm" ? Kom op zeg het?

Zwizalletju | 23-03-22 | 22:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Is het nou ‘baart’ of ‘baard’ of ‘baardt’?

Sinterbikske | 23-03-22 | 19:18 | 1

Een baard die baart.

Harry.Langezwaal | 23-03-22 | 20:16

Zou Oekraïne een non binair, of gender neutraal bataljon hebben?
Ik vraag dit voor een vriend, sorry een niet 0 maar ook geen 1.

Noobster | 23-03-22 | 19:16 | 2

Nee maar vrouwn (maar alleen met figuurlijke ballen dan) vechten gewoon. Bijv binnen Asov. Terwijl dit wokeism door de russische patriarch ook als reden wordt gegeven om oekraine binnen te vallen.

redanx | 23-03-22 | 19:30

Wat ik nou mij afvraag. Heeft het 'het' (de moeder) nou ook tijdens de zwangerschap een zware hormonale kuur gehad? En zo ja, is het zeker dat dit geen invloed op de foetus heeft? In ieder geval arm kind.

Grachus | 23-03-22 | 19:14 | 2

Kind heeft straks op school heel wat uit te leggen, geen vriendjes want wie wil er nu gaan spelen bij een moeder met een baard? En inderdaad ik heb heel erg met het kind te doen, die is het slachtoffer van een vrouw met een identiteitscrisis.

brie-de-penis | 23-03-22 | 19:18

"ouder uit wie het kind is geboren" Ah, ja. Moeder dus, beestjes hebben een naam. Zou ook wel raar zijn als er ineens een haas opstaat die beweert toch een paard te zijn

Mark van Leeuwen | 23-03-22 | 19:05

Soms zou ik willen een Eskimo te zijn.

aflaatverkoper | 23-03-22 | 19:05 | 1

Als je lul bij het wateren als ijslollie afknapt kan je ook zomaar een man zijn wiens geslachtskenmerk niet past bij de eigen beleving

Shoarmamasutra | 23-03-22 | 20:29

Moeder natuur is best wel transfoob, waarom heeft ze niet ook de mannen gewoon tieten en een baarmoeder gegeven en de vrouwen een lul met ballen. Wordt moeder natuur eigenlijk al gecanceld door de letterbak gemeenschap?

Blauwpetje | 23-03-22 | 18:59

is dit het nieuwe normaal waar Rutte het over had?

Spychopaat | 23-03-22 | 18:59

Slechte start voor een kind van zo'n dinges. Daar gaan later heel wat jaartjes therapie in zitten.

Ride_On | 23-03-22 | 18:19 | 1

Hoe zit het met de gezondheid van het ongeboren kind, al die hormooninjecties kan nooit goed zijn. Verbieden!

Acidstain | 23-03-22 | 19:10

"Een lesbische negerin in een rolstoel", dat was ooit een overdrijving. Nu zijn er zich voortplantende non-binaire transgendernegers. Gelukkig heeft Piet Paulusma dat niet meer mee hoeven maken, zullen we maar zeggen.

Xukje | 23-03-22 | 18:13

Er zit toch gewoon poep in die transbuik? Wat een freak show.

inCol | 23-03-22 | 18:00

Er zijn van die momenten dat globale thermonucleaire oorlog helemaal zo gek nog niet lijkt.

Mazzelstof | 23-03-22 | 17:58 | 2

Yup de natuur hersteld zich wel naar enkele 1000den jaren zonder ons als volkomen geschifte parasitaire diersoort.

captain-caveman | 23-03-22 | 18:19

Wij eten soep vanavond en verder geen aandacht geven dit soort figuren (m/v/x/y/z/wtf)

--sjolmers-- | 23-03-22 | 17:50 | 2

Eens. De enige reden dat het een probleem is, is dat er een onophoudelijke stroom aandacht gegeven wordt.

peterdh | 23-03-22 | 18:00

Aha, soep met letter vermicelli?

bitterpete | 23-03-22 | 18:14

Zelfs vroeger op de kermis vonden we dit al compleet gek. Elke keer als je denkt, het kan niet gekker...........

Eminent | 23-03-22 | 17:40

Zucht.. als je dit bericht in de jaren 80 had laten zien had niemand geloofd dat de westerse maatschappij zó diep zou kunnen zinken. Ik vind het fijn voor die mensen, dat ze zich gewaardeerd voelen, maar het politiek correcte gedram is in het geheel niet aan mij besteed.

Gladiator Fap | 23-03-22 | 17:35

`Verrek, ik heb ook zo’n dikke pens en een 3 day shadow baard.
Ik zou †och niet zwanger zijn?

Nonik Neem | 23-03-22 | 17:35

Hooguit enkele gevallen per jaar.
Een samenleving die als doel heeft iedereen te plezieren zal gedoemd zijn om iedereen teleur te stellen. Wat een verspilling van belastinggeld zeg. Weg ermee!

zhirek | 23-03-22 | 17:34

Vroeger was de vrouw met de baard toch een kermis atractie?!

Vacuumbom | 23-03-22 | 17:27 | 2

Attractie

Vacuumbom | 23-03-22 | 17:28

Dat klopt. Maar het dwergwerpen met mongooltjes is ook gestopt. De tentoonstellingen met Afrikaanse dorpen met echte negers zijn ook al een tijdje voorbij

Shoarmamasutra | 23-03-22 | 20:31

Hoe gek kunnen we het maken??? Het wordt tijd voor de 3e Wereldoorlog. Hebben we andere dingen om ons druk om te maken. Meteen een grote reset van deze idiote maatschappij.

Leffe Blonde | 23-03-22 | 17:25 | 4

Apart, ik heb liever iemand met een ander woordje in het paspoort dan jaren nucleare fallout. Maar misschien ligt dat aan mij.

Shoarmamasutra | 23-03-22 | 20:32

Precies. We worden wat te slap. Moeder natuur houdt niet van slap.

Happy People | 23-03-22 | 21:21
▼ 1 antwoord verborgen

Netto junior mag transmensen van mij gewoon freaks of verward blijven vinden. Get a life zeg.

Cor Netto | 23-03-22 | 17:24

Niet zeiken als je op vakantie gaat naar een land waar ze niet zo ruimdenkend zijn en dat het paspoort voor verwarring zorgt.

Vacuumbom | 23-03-22 | 17:22

Ik dacht dat ik heel ruimdenkend was, maar kennelijk ben ik dit toch niet.

Pianoman | 23-03-22 | 17:17

Raar semantisch verhaal volgens mij..
'Ouder uit wie het kind geboren is'. Prima definitie voor het woord 'moeder'. het is alleen niet zo efficiënt om het zelfstandig naamwoord door de definitie te vervangen. wordt de communicatie heel omslachtig door.

Mijn werkgever is ook mijn buurman - De persoon voor wie ik betaalde arbeid verricht is ook een persoon die zich identificeert als man en in de woning naast mijn woning woont.

Lekker omslachtig, onhandig en vooral erg zinloos....

Croisantneuf | 23-03-22 | 17:14

barf.. barf.. stuur dat mens gewoon naar een echte psychiater alsjeblieft.

richardsp1 | 23-03-22 | 17:11

Mijn tweede gedachte is: "geen wonder dat jeugdzorg steeds duurder wordt, arm kind".

nancystjago | 23-03-22 | 17:11

Ziek, deze maatschappij is doodziek

hekstman | 23-03-22 | 17:06

Vrouw met de baard wil wat anders dan m of v in dr paspoort hebben staan nu ze net bevallen is? Boeiend, kan dr niet wakker van liggen. Ze gaat d'r gang maar.

sparka | 23-03-22 | 17:03 | 1

Daaraan kun je al zien dat het iemand is met psychologische problemen. Wie in hemelsnaam gaat zich daar druk over maken na de geboorte van een kind? Dan heb je toch echt je prioriteiten niet op orde.

Grachus | 23-03-22 | 19:39

Al genietend van de zon raakte ik als gewoonlijk aan het filosoferen over de existentiële vragen die er werkelijk toe doen. Zo vroeg ik me af, stel je hebt een zusje... eh broertje... eh nee, een non binaaiirw, hoe noemen ze dat dan? Maar dit dilemma had ik al snel voor ze opgelost: het is een zeurtje.

nsfl | 23-03-22 | 16:54

Er bestaat een mooie documentaire over kinderen die in een Kibboets zijn opgegroeid. Doordat alles van iedereen was, en de kinderen door iedereen opgevoed werden raakten de kinderen niet gehecht aan één persoon voor wie zij het belangrijkst waren. Weinig kaders, geen hechting levert problematiek op. Dit is uiteraard niet exact hetzelfde maar we moeten oppassen met het idealiseren van kadervrije denkbeelden.
Laat kinderen lekker opgroeien met enige kaders en laat ze ervaren dat ze daarvan gaandeweg mogen afwijken.
Dat lijkt me gezonder dan zonder kaders beginnen.

letopuwzaak | 23-03-22 | 16:54

Mannen met een baardmoeder.

Egerius | 23-03-22 | 16:52 | 1

Mooi!

inCol | 23-03-22 | 18:01

Mag ik dan Mafkees M/Vuit wie een kind is geboren op de geboorte akte van mijn kind?

gijnsteel666 | 23-03-22 | 16:50

Met gepaste trots mogen wij melden dat in Nederland het eerste onzijdig kind ter wereld werd gebracht. Volgens de daarvoor aangepaste wet zal de pasgebore vanaf het 18e levensjaar zelf het geslacht mogen bepalen. Het zal dan de daarvoor benodigde operaties ondergaan welke geheel en al vergoed zullen worden door de Nederlandse staat. Een van de genderneutrale opvoeders van het pasgeborene heeft na de geboorte van het pasgebore toch besloten om weer te gaan voor re-genderneutrale post natale her transplantatie .

ilovevarkens | 23-03-22 | 16:46

"Wijsheid kont met de jaren" zeggen ze.... niet bij mij.Ik snap er steeds minder van.

Pierre Lebon | 23-03-22 | 16:43

Gelukkig is Yin en Yang nog wel wat het is. Een vriendin van mij vindt dat erg belangrijk. Iets met spieren trainen.

HebjeHemweer | 23-03-22 | 16:40

Wat is de volgende stap? Je als boomlange witte man identificeren als pygmee vrouwtje?

yeps | 23-03-22 | 16:36 | 1

nee: volgende de woke brigade mag de witte man zich alleen als schuldbewuste koloniaal identificeren. Een pygmee vrouwtje mag natuurlijk wél zelf bepalen wat ze wil zijn.

Gladiator Fap | 23-03-22 | 17:41

Is er ook nog iemand die aan dat kind denkt?

Hunter S. Thompson | 23-03-22 | 16:25 | 3

Juist, als je een kind 'neemt', hoort het te gaan om het kind. En niet om egoistische, narcistische statements

selectief verontwaar | 23-03-22 | 17:39

@selectief verontwaar | 23-03-22 | 17:39: een kind neem je niet, dat krijg je.

Shoarmamasutra | 23-03-22 | 20:34

BA Baracus heb un kindje gekregen...... eeeeeenig

Piet-Kietelaar | 23-03-22 | 16:21

Kut zeg, hoe krijg je zo'n koter door je penis afgedrukt? Of is het een rectale geboorte?
*vragen*vragen*vragen*

Boris Poepnagel | 23-03-22 | 16:15 | 4

Kijk de scène van Rundfunk eens over de ouderavond van Lars

Zalluf | 23-03-22 | 16:28

Hoe kwam het kind ter wereld? Het werd uitgescheten.

Anymethyl | 23-03-22 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

En op een dag krijgt het kleine wonder seksuele voorlichting in het biologielokaal op school en gaat dan bij Groen Links klagen dat er daar wordt verteld over eicellen en eierstokken en testikkels en en dat niemand daar wat van zegt....

Dooiemus | 23-03-22 | 16:10

Wilde ik laatst mijn naar Ferrari omgebouwde Fiat Panda bij het RDW laten registreren als Ferrari werd ik weggestuurd. Kan niet. Want een Panda kan geen Ferrari worden ondanks dat je het uiterlijk er naar veranderd. Maar dat ligt voor de deugers waarschijnlijk weer anders...

DrachiR | 23-03-22 | 16:05 | 1

Tis meer dat je de kleur van je panda laat wijzigen en die ff doorgeeft bij rdw. Het is nog steeds een panda, maar nu een roze ipv een blauwe.

Kokkie_Balneger | 23-03-22 | 16:21

Ik zat van de week te kijken naar het vliegveld van Lima, Peru. Daar werd een ooit man geweeste vrouw opgepakt met een lading cocaine, goed voor minimaal 8 jaar, maximaal 15 in de bak (hopelijk met genderneutrale toiletten. Je halve leven weggegooid om je snikkel kwijt te raken en de andere helft door drugs te smokkelen. Toch gestoord, maar dat mag je niet vinden.

bergsbeklimmer | 23-03-22 | 16:04 | 3

U bent een vliegveld-spotter ?

Piet-Kietelaar | 23-03-22 | 16:17

En ging die naar de vrouwengevangenis of de mannengevangenis? Ik zie kansen.

Vloberto | 23-03-22 | 16:29

Begrijp ik nou dat de smokkelwaar verstopt zat in zijn nieuwe kut?

homieguerneville | 23-03-22 | 16:29

Ok, we gaan er allemaal aan, zoveel is nu wel duidelijk.

wilmeister00 | 23-03-22 | 16:01

A transparent situation.

Theodorik1 | 23-03-22 | 15:57 | 1

Zekers. Een papa met een kut en een mama met een lul. Duidelijk toch voor zo’n kind. Dat je die dan op de wereld zet terwijl je weet dat het in de maatschappij afgeslacht wordt boeit niet. Vooral lekker aan jezelf denken.

Lukiluuk | 23-03-22 | 16:04

Nou gefeliciteerd Ryan!! Ik hoop dat je er blij mee bent. Ik hoop ook dat je trots bent op het (behoorlijk aanemelijk) gegeven dat jouw kind kapot getreiterd en gepest gaat worden op school want dit is en zal nooit echt normaal worden denk ik. Leg je je kleine wonder ook uit dat het een trendy en egoïstische tyfusstreek is van je want die kleine moest en zou er komen uit jouw buik. En heel de wereld is natuurlijk fout dan want dat is ze nu al toch? Succes voor je kleine wonder. Zal die kleine hard nodig hebben denk ik.

Count_Bassie | 23-03-22 | 15:53 | 3

Nou, ik zou mijn baardouder en alle mensen die daar van dichtbij of veraf aan meegewerkt hebben sue-en.

Anymethyl | 23-03-22 | 15:57

Sneu voor die kleine, die heeft nu al een dubbele achterstand. Wat doe je in vredesnaam zo'n kindje toch aan. Stelletje egoïsten, die mama/papa of is het nu papa/mama, nou ja, je weet wel, die persoon die een kind heeft gebaard.

Mad Max | 23-03-22 | 16:13

En hoe verhoudt zich dit tot de rechten van het kind, internationaal vastgelegd in het ivrk. Wat staat er dan in het paspoort over moeder/vader? En als het kind het zo niet ziet of anders wil genoteerd hebben? Is wel een levenslang dingetje dit dan. Die kids raken helemaal verknipt, daar gaan weer miljarden extra naar speciaal onderwijs, psychologen enz. En de omgeving ook totaal verstoord. Die relaties gaan ook weer fout, nog meer problemen. Krijgen weer relaties met andere met non binaire woke gezeik, gaat nog meer problemen opleveren. Ach, ze zoeken het maar lekker uit. Betalen maar weer aan deze onzin.

Lukiluuk | 23-03-22 | 15:51 | 1

Moest even denken aan die kindertjes die zijn opgegroeid op Ruigoord en in de documentaire over dat paradijs zaten te klagen dat ze tijdens het opgroeien nooit enige structuur hadden ervaren en die node hadden gemist.

Schoorsteenveger | 23-03-22 | 16:40

dat ik deze gekheid nog mee mag maken in mijn leven,zal in de geschiedenis boeken in gaan als totale waanzin van de 21e eeuw en ik was getuige ervan.

de_hendrik | 23-03-22 | 15:51 | 1

Klopt, in de 22e eeuw kijkt men terug op de 21e eeuw met de gedachte toen waren er nog mannen en vrouwen. Iedereen is dan namelijk non binair of hoe men het dan ook maar mag noemen.

@WiN™ | 23-03-22 | 16:06

... ik ben ouderwets denk ik... zucht

Jootjejo | 23-03-22 | 15:50 | 1

Vaderwets / moederwets.. Begin jij nu ook al met je ouderwets,?

Mokum Kosher | 23-03-22 | 18:45

Inmiddels is Nederland een gebied dat Poetin niet eens wil veroveren. Wat moet je hier nou mee?

Selassie | 23-03-22 | 15:49 | 1

Dat hoeft hij ook niet te doen. Het stort vanzelf in elkaar.

Arachne | 23-03-22 | 22:37

Dan wil ik daar meer van weten en kom ik door te googlen ('BN Non-binaire Ryan') achter alle zwangerschapkiekjes... - Heeft iemand het telefoonnummer van de zelfhulpgroep voor normale mannen?

Anymethyl | 23-03-22 | 15:49

"terwijl je niet een vrouw bent". Ja, dat is ZE wel.

coitus reservatus | 23-03-22 | 15:45

Ik voel me tri-air. Soms man, soms vrouw, soms strontvlieg.

Kaal-dik-en-lelijk | 23-03-22 | 15:43

The biological woman of the year award goes to: "Ryan!"

nerugaer | 23-03-22 | 15:43 | 1

Rachel Levine was het toch?

culture_vulture | 23-03-22 | 15:47

Leraar :

"En? Wat wil jij later worden meisje?"

Meisje :

"Nou, ik word een heuse en echte stoere non binaire transmanvader.

Dan laat ik me eerst jaren volspuiten met hormonen en veelvuldig behandelen zodat ik zoveel mogelijk een man word.

Want nee hoor, ik word later echt he-le-maal geen vrouw. Ben je mal zeg!

Ik wil ook lekker veel dik vrouwelijk , oh nee, mannelijk lichaamshaar, ook op m'n dikke buik en een grote stoere vrouwenbaard , oh nee, mannenbaard.

En ook al wil ik in alles en zoveel mogelijk een echte stoere man zijn, ik zal zeker gebruik maken van dat handige baarmoederdinges in mijn lichaam want ik ben toch niet gek , dat ding is veel te handig om niet te gebruiken als echte man.

En zo kan ik als volbloed man toch een kind nemen, ik bedoel met mannenspul in mijn mannendinges gespoten een nieuw "het" maken.

Nee joh, niet zwanger worden en zijn als een vrouw , maar zwanger worden en zijn als een echte man.

Want mannen kunnen ook echt zwanger worden en kinderen baren dat weet u toch?

En als dat kind, ik bedoel, als "het" er komt , dan word ik , geholpen door hele lieve helpmensen , echt wel geregistreerd als een echte mannen vader, want nee, nee ik ben dan echt geen vrouwen moeder hoor. Brrrrrr hou op zeg!

De familie en vrienden zijn dan ook vast en zeker dolenthousiast en ik kom ermee in de krant!

Ach zo fijn zal dat zijn , al die aandacht , alles en allemaal voor mij!"

Leraar :

"Zo dan meisje , maar wie gaat dat allemaal dan betalen?"

Meisje :

"Ha, ha. Want denkt u zelf, gekke meneer? Sliep uit!"

Dr.Mabuse | 23-03-22 | 15:39

non binaire personen?
Psychisch gestoorde heet dat toch gewoon

usb stok | 23-03-22 | 15:39 | 2

Ja anorexia noem je wel een stoornis maar dit niet?

PSYx | 23-03-22 | 15:52

Ja , hoogstwaarschijnlijk wel. Maar als je dat hardop op Twitter gaat roepen krijg je een ban omdat je niet inclusief genoeg bent.

Zwizalletju | 23-03-22 | 16:05

Deze wereld is kapot. Ik wil een nieuwe.

Gomezlopez | 23-03-22 | 15:38

Ze doen maar, no skin of my back.

WatZalIkErvanZeggen | 23-03-22 | 15:38 | 1

off

BASinnic | 23-03-22 | 15:41

Zo moeilijk is het niet. Man of vrouw, wit of gekleurd. De rest is aanstellerij.

gestoptmetroken | 23-03-22 | 15:36 | 1

Blank of gekleurd.
Toch nog moeilijker dan je denkt

Franciscus Borchwerf | 23-03-22 | 16:32

Ik schrik echt als Conchita Wurtz een kind baart.

masahide | 23-03-22 | 15:36 | 1

Tom Neuwirth (zo heet hij dus) heeft Conchita verzonnen als act. Hij heeft het zelfs een tijdje weer als man geprobeerd, maar met matig talent ben je niets, ook niet als homoseksueel. Dus is hij weer terug naar Conchita, dat levert meer geld op.

bergsbeklimmer | 23-03-22 | 16:07

Wat een flauwekul allemaal weer. Het zal je moeder zijn, met baard en al en totaal in de war. De wereld aanpassen aan "non-binair" heeft niets met vooruitgang of emancipatie te maken, dit is het normaliseren van waanideeën. Ik heb vooral met het kind te doen.

Thuinman | 23-03-22 | 15:35

“Moeder uit wiens harige buik het kind is geboren”’…het zal maar in je paspoort staan.

Magikdanbijou | 23-03-22 | 15:33

Waarom zijn we voor deze minderheid eigenlijk de hele wereld aan het veranderen? Als je een kind baart en geen moeder wilt zijn dan is dat prima, verveel er een ander niet mee. Noem jezelf papa, boeien. Al dat moeilijke gedoe.

Vloberto | 23-03-22 | 15:33 | 4

Omdat mensen op de verkeerde mensen stemmen.

culture_vulture | 23-03-22 | 15:49

Het punt is dat die minderheid juist wél wil vervelen en de samenleving wil dwingen het onderscheid tussen man en vrouw te herzien en aan te passen aan zijn/haar/het/hen nukken en grillen.

Schoorsteenveger | 23-03-22 | 16:36

Hoe wij omgaan met minderheden, bepaalt het niveau van onze beschaving. Heeft u niet opgelet tijdens geschiedenis en maatschappijleer?

Arachne | 23-03-22 | 22:35
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is het volgende..?

aardv@rk | 23-03-22 | 15:33 | 5

Alle biologie boeken aanpassen want daar staat dat enkel vrouwen kinderen baren - klopt niet!!11

PSYx | 23-03-22 | 15:53

Dat antwoord weet jij ook wel, pedofilie promoten als iets wat normaal moet worden gezien.

tjongerschans | 23-03-22 | 16:12

@culture_vulture | 23-03-22 | 15:51: Zou mooi zijn. Helaas zie ik allemaal 'hoogopgeleide, intelligente, sterke' vrouwen die het fantastisch vinden dat iedereen 'mag zijn zoals ze willen zijn'. Niet begrijpend dat het de ondergang van verworven vrouwenrechten gaat betekenen.
Je zou maar eens de consequentie van hetgeen je voorstaat onder ogen moeten zien... Nee die discussie laten ze liever aan mannen over.

Meer vrouwen in de boardroom! Mooi, dan indentificeert de helft van de mannen zich als vrouw... opgelost!
Gender pay-gap bestond al niet, dan al helemaal niet meer...
Vrouwensport kan je gewoon afschaffen.
Geweld tegen 'vrouwen' zal toenemen en daar zijn de echte biologisch geboren vrouwen de dupe van.
etc, etc...

JanFTE | 23-03-22 | 16:23
▼ 2 antwoorden verborgen

"Als moeder geregistreerd staan op de geboorteakte van je kind, terwijl je niet een vrouw bent en ook niet zo geregistreerd staat, klopt natuurlijk niet."
Ja hallo, de hele discussie draait om de vraag of je kunt stellen dat je geen vrouw bent terwijl je nog steeds in staat bent om een kind te baren. Daar kun je over van mening verschillen.
Voorts zou ik niet weten waarom iemand die beweert geen vrouw te zijn maar het gepresteerd heeft om een kind te baren niet gewoon moeder genoemd kan worden. en wat het wezenlijke verschil is tussen 'moeder" en "ouder uit wie het kind is geboren".
Het lijkt erop dat een bepaald gebruik van woorden als moreel verwerpelijk wordt aangemerkt en er pogingen worden ondernomen om dat gebruik uit te bannen zo niet te verbieden. En waarom? Omdat onderstreept moet worden dat dat gebruik kleeft aan een wereld van patriarchaal denkende, onderdrukkende, discriminerende en uitsluitende onmensen. Het is een ordinaire machtsstrijd die via de taal wordt uitgevochten.
Voor mij blijft die half tot kerel omgebouwde vrouw simpelweg de moeder van het kind, wat er ook in het bijbehorende paspoort staat. Als dat "enorm pijnlijk" wordt ervaren, dan is dat maar zo. Wat ik pals pijnlijk ervaar is dat ik door een hele gebruiksaanwijzing heen zou moeten voordat ik iemand die ik tegenkom aan mag spreken.

Schoorsteenveger | 23-03-22 | 15:32

Straks valt Poetin hier nog binnen met een vredesmacht om ons te bevrijden van dit soort decadente malligheid.

matatwork | 23-03-22 | 15:31 | 3

Met dit ideologisch motief krijgt hij in ieder geval meer medestanders in bezet gebied dan zijn Groot Rusland idee

YesMan! | 23-03-22 | 15:34

*stommel - Russische vlag van zolder haalt - stommel*

wilmeister00 | 23-03-22 | 16:03

En hoe heb je daar last van dan? Is een keer moeten fronzen een bezettjng door de stedensloper Vladold waard?
Ik zou dat soort half cynische verwensingen maar achterwege laten, zo'n Poetin is het echt gaan geloven.

Shoarmamasutra | 23-03-22 | 20:41

Ik word te oud voor dit soort berichten...
"what ever you are being denied of , I hope you get it" is het nieuwe mantra.

MediastadInwoner | 23-03-22 | 15:25 | 1

Inderdaad. Het is bizar. En wegkijken kan haast niet meer. Dit is gewoon misdadig, allemaal uit naam van slachtofferschap. Gatverdamme. Alsof ze gewoon een ideologische oorlog willen…nou die komt er wel op deze manier.

YesMan! | 23-03-22 | 15:32

Fraai stukje geschiedvervalsing. Een geboorteakte is een bewijsstuk en dient weer te geven wat de situatie op dat moment was. Wat je daarna doet, hoe je je daarna voelt of identificeert is volsrekt irrelevant.

Stijlicoon | 23-03-22 | 15:25

Arm kind.

aliealaaf | 23-03-22 | 15:23

Ik snap het wel hoor dat we nog geen buitenaards leven hebben gevonden.
Die vliegen met een grote boog om onze malle planeet heen.
Ik hoop op een dag ontvoerd te worden door ze en ze hoeven me nooit meer terug te brengen.
Die anale probes neem ik wel op de koop toe.

Hangtietsmurfin | 23-03-22 | 15:20

Wel een kind lopen baren, maar verder zo fragiel dat alle termen aan jou aangepast moeten worden. Bel jeugdzorg maar vast.

haddem | 23-03-22 | 15:18

GL en D66: discussieren over en zich sterk maken voor dat er 1000 engelen passen op een speldenknop terwijl de Ottomanen je stad onder beleg hebben

BASinnic | 23-03-22 | 15:18

Ben blij dat er met zo'n eenvoudige ingreep in de regelgeving weer een enorme groep mensen geholpen is.

Zoelense Hobbyboer | 23-03-22 | 15:16

Dit alles gaat zich nog eens gruwelijk wreken. De natuur vergeeft niet.

de drijfsijs | 23-03-22 | 15:15 | 1

De natuur. Is dat net zo' n machtige tegenstander als " het virus"

Shoarmamasutra | 23-03-22 | 20:42

Een vrouw heeft een baarmoeder.
Baar je een kind, dan komt dat uit die baarmoeder. Biologisch gezien per definitie dus een vrouw.

Cultureel gezien kun je je wel een zebra voelen, maar dat doet er niet toe.

Roos | 23-03-22 | 15:15 | 2

Dit is dan kennelijk een vrouw met een baard op die foto’s.

matatwork | 23-03-22 | 15:27

Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan ook succesvol verlopen.
Het komt neer op het eitje en het zaadje. Niet alleen bij organismen dat we voorheen mensen noemden. Oh mag dat wel nog steeds.

frickY | 23-03-22 | 15:29

Over honderdduizend jaar landen er aliens op onze aarde en die vinden resten van een beschaving die lang daarvoor tot stof vergaan is.
Dat gaan ze onderzoeken en ze komen achter de oorzaak van het verval van die beschaving.
Daarna stoppen ze met onderzoeken, de resultaten worden vernietigd. Ze verlaten de planeet en verklaren die tot zeer ongewenst gebied. Als waarschuwing voor andere intelligente wezens die de planeet passeren.

Zapata10 | 23-03-22 | 15:14 | 2

Het bewijs dat er intelligent leven buiten onze planeet is, is het feit dat we ze nooit ontdekt hebben. Ze vliegen nu al met een grote boog om ons heen.

The_Black_Knight | 23-03-22 | 15:26

"mostly harmless" na de nieuwste inzichten

Somsbestgenuanceerd | 23-03-22 | 15:32

Jezus, een volwassen vent die op Instagram zit, laat maar komen die zondvloed.

PaardenliefhebberVet | 23-03-22 | 15:12

Veel reaguurders die het niet begrijpen, ik ook niet eerlijk gezegd. Maar ik besef dat er nog een hele wereld buiten mijn wereld is en die hoef ik ook niet noodzakelijkerwijs te begrijpen. Belangrijkste vraag; worden mijn rechten aangetast door andere mensen meer rechten te geven? Nee is hier het antwoord. Is dit een verloedering van de maatschappij? Zie ik niet. Is dit een aantasting van traditionele waarden? Jazeker, maar is dat erg?

rederijker | 23-03-22 | 15:12 | 7

Jouw "belangrijkste" vraag is gelijk het grote probleem. Het gaat niet om 'jouw' rechten, maar om de rechten van het kind. In mijn optiek is de ideale situatie voor een kind een echte vader en een echte moeder. En daar zou je naar moeten streven. En dat is (o.a.) de reden waarom ik een fel tegenstander van adoptie door homosexuelen, of anderszins zich een afwijkende sexualiteite aanmetende vormen, of de leegheid van nihilistische D66 concepten als paren van 3. Zet je eigen egoïstische gevoelens (we willen er zo dolgraag bij horen als normaal gezin) opzij en laat het belang van het kind prevaleren. Nog even een ook alleenstaande mannen hebben 'het recht' op adoptie. Een gruwelijke idee waar we maar niet aan moeten denken.

Grachus | 23-03-22 | 19:21

@Grachus | 23-03-22 | 19:21:
Waarom zouden alleenstaande mannen geen recht mogen hebben op adoptie? Alleenstaande vrouwen hebben dat ook. Dat is dus discriminatie.

Arachne | 23-03-22 | 22:33

@Arachne | 23-03-22 | 22:33: Ik zie de Robert M en Jos B scenario's al voor me.... Volgens mij hebben alleenstaande vrouwen ook geen recht tot kinderadoptie. Het enige verschil is dat ze zelf kinderen kunnen maken.

Grachus | 24-03-22 | 00:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja, als 'het' dat kind wist te baren dan is het hoe dan ook toch een vrouw.
Ik daag haar uit te stoppen met het toedienen van de hormonen.
Kijken of ze autonoom en op eigen kracht die baard zal behouden.
Spoiler alert :.... dan kan niet he?

hallofreen | 23-03-22 | 15:11 | 1

De effecten van testosteron icm blockers is voor zover ik weet niet -of weinig- omkeerbaar. Zie Keira Bell. Meisje zal voor altijd iets androgyns houden.

treintrien | 23-03-22 | 16:32

Ligt het aan mij of lijkt het er inmiddels steeds meer op dat transgenders een enorme hekel aan vrouwen hebben?

IslamPislam | 23-03-22 | 15:10 | 2


Transgenders en feminisme ligt ook niet zo lekker. En homo's en moslims ook niet. Gewoon niet benoemen en verder. Probleem opgelost. Wie door zeurt is een nazi.

bitterpete | 23-03-22 | 18:30

Ik heb het idee dat er meer mannen zijn die vrouw worden, dan mannen vrouw. Dus nee, is mijn antwoord. Er zijn echter wel heel veel mannen en potten die het labeltje 'transgender' gebruiken die òf relnicht zijn of psychisch verward. Dat zijn de "transgenders" die bijvoorbeeld fysiek geweld naar die schrijfster van Harry Potter toe etaleren.

Grachus | 23-03-22 | 19:30

De brandende vraag is hou moet dat nu met vrouwen quota? Iedereen zich identificeren als vrouw op de dag dat de quota bepaald moeten worden. En kun je je ook identificeren als negerin excuus persoon van kleur of telt het niet meer dat we 400.000 jaar geleden allemaal uit Afrika zijn gekomen, excuus een paar bleven er. Of Aziaat al naar het uitkomt en zo niet wat is dat dan voor een fobie?

bijna_raak | 23-03-22 | 15:09

Baardmoeder

Tjatiswat | 23-03-22 | 15:09 | 1

Het hele verhaal in een woord perfect samengevat. Haha... top!

der Schweinigel | 23-03-22 | 15:25

Ik wil dat al dit soort mensen naar een andere planeet vertrekken.
Ga dit in hemelsnaam ergens anders doen.

Noem mij maar conservatief, xenofoob of knettergek, maar ik zet dat tenminste niet op mijn geboortecertificaat.

frickY | 23-03-22 | 15:06 | 3

Komt wel op je digitale EU identificatie app.

bijna_raak | 23-03-22 | 15:10

Ik sluit aan.

TonAlias | 23-03-22 | 15:16

Inderdaad knettergek en al een tijdje langer gaande in de VS. Dat mensen in deze emo pulp meegaan en bestaande wetenschappelijke en biologische kaders verlaten om mensen met een persoonlijkheidsstoornis en gender dysphoria niet op de afgesneden pik te trappen.

culture_vulture | 23-03-22 | 15:44

Vannacht was Ketanji Brown Jackson (KBJ) niet in staat om de definitie van een vrouw te benoemen tijdens haar supreme court of the united states (SCOTUS) nominatie.

KillerK | 23-03-22 | 15:02 | 1

Ze is kandidaat gesteld OMDAT ze en een vrouw is en zwart.

Arachne | 23-03-22 | 22:30

Arm kind. Dat heeft geen keuze gehad.

Tiscali-2 | 23-03-22 | 15:01

Ergens begrijp ik Rusland wel hoe ze kritiek hebben op dit soort onderwerpen. Een oorlog gaat dan wel wat ver, maar toch, een flinke correctie op deze steeds verder toenemende waanzin, zou niet verkeerd zijn

hotbrasil | 23-03-22 | 15:01

Dit is de reden dat putin dacht dat ie er mee weg zou kunnen komen.

hoffrevisited | 23-03-22 | 15:01

Is het Romeinse rijk ook niet op deze manier aan zijn einde gekomen?

Hier gaat een maatschappelijk correctie komen die zijn weerga niet kent... Met dit soort mensen (zal ik ze maar noemen) ga je de oorlog echt niet winnen...

el burro | 23-03-22 | 14:57

Noem mij maar ouderwets maar bij het zien van die foto's en de tekst wordt ik toch onpasselijk.

RamondeM | 23-03-22 | 14:56 | 2

Ik wilde net hetzelfde zeggen, prima wat iedereen wil of doet maar maak mij er in godsnaam geen deelgenoot van. En wat iedereen in hun paspoort wil of mag zeggen interesseert me echt geen reet.

Wiezewalakristalix | 23-03-22 | 15:11

Die harige buik ook inderdaad. Dit moet toch een sketch zijn? Toch?

Somsbestgenuanceerd | 23-03-22 | 15:12

Als je het eitje had ben je de moeder, als je het zaadje had ben je de vader. Mijn dochter(10) weet dat zelfs.

small_town_dude | 23-03-22 | 14:56

Een vrouw die als vent door het leven wil maar toch weer wel ook kinderen wil baren. Behoort zoiets niet gewoon onder een (labiele) persoonlijkheidsstoornis te worden gecategoriseerd?

zwellevertje | 23-03-22 | 14:55 | 4

Mijn moeder zei vroeger altijd : "Daar zou de blauwe wagen voor moeten komen".

R.F.Pickering | 23-03-22 | 14:58

Werden die niet in een dwangbuis afgevoerd?

P47Thunderbolt | 23-03-22 | 15:00

Ja, de huidige DSM-(I)V voorziet daar wel in (denk ik, pin me er niet op vast). Daarentegen stonden in de DSM-III ook wel weer dingen die we heden ten dage als normaal zijn gaan beschouwen. Best interessant om oude lektuur te bewaren, zegt ook veel over de tijdsgeest.

NietVerlorenDwaler | 23-03-22 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vindt het er onnatuurlijk en onsmakelijk uitzien.

Spartaan1888 | 23-03-22 | 14:54

Zal allemaal wel, snap er niks meer van.

de uitbater | 23-03-22 | 14:54

Dus alles wat medisch technisch
Mogelijk is moet dus kunnen.
Een kind geboren uit een transman is zonder medische techniek biologisch niet mogelijk.
Blijkbaar wordt gekte leidend in wat wel en niet mag

Nico1000 | 23-03-22 | 14:53 | 1

Dit is gewoon een lelijk wijf, geen vent.

frickY | 23-03-22 | 15:26

Zwarte cross zoekt nog wat acts.

Carlos_I | 23-03-22 | 14:53 | 1

Kermis act, net als vrouw met baard. Nu deze met kind pfff

P47Thunderbolt | 23-03-22 | 15:02

Prima, ben altijd al voorstander geweest van meer personen op beleidsbepalende topfuncties, management en politiek.

Johan1235 | 23-03-22 | 14:52

Knotsknettergek.
In Azie hebben we ook zoiets; voordat je een auto koopt ga je naar de monnik om te vragen welke kleur je moet kopen om geluk te hebben. En dan komt er een kleur uit. Helaas hebben sommige mensen die auto al gekocht voordat ze hem om advies vragen met als gevolg dat je de verkeerde kleur hebt. Dus, pragmatisch als ze zijn zie je dan een zilverkleurige auto met een briefje "dit is een rode auto" erop...
Maar goed, als die mensen er gelukkig van worden, voor mij is geslachtsverandering van de partner een reden om te scheiden. Dan maar transfoob, ik wil een flamoes, geen piem0l naast me in bed.

Graaisnaaiert | 23-03-22 | 14:51 | 3

Alles went.

de euro middenweg | 23-03-22 | 14:53

@de euro middenweg | 23-03-22 | 14:53: behalve een vent.

bijna_raak | 23-03-22 | 15:03

@de euro middenweg | 23-03-22 | 14:53:
Hangen ook, als je het maar lang genoeg doet. Maar nee, alle recht om je te voelen wie je bent of hoe je je voelt, ik zal je er nooit om veroordelen. Wat betreft bedpartners hou ik het gewoon op geboren vrouwen die zich als vrouw identificeren ( zo zeg ik het geloof ik netjes en correct ).

Graaisnaaiert | 23-03-22 | 16:37

En we moeten het allemaal heel normaal vinden maar ik kan dat gewoon niet.

2voor12 | 23-03-22 | 14:51

Tja... gelukkig is het bijna 15.00. Misschien weet ik dan wel iets te zeggen.

WasHetMaarMakkelijk | 23-03-22 | 14:51 | 3

En?

2Little2Late | 23-03-22 | 15:01

@2Little2Late | 23-03-22 | 15:01:
Hmm, nee niet echt. Ook over de Taliban zijn kledingkast val ik stil. Sommige dingen zijn gewoon te...
Of het nou over Afghanistan gaat, waar het Westen nooit naartoe had moeten gaan, of over transschizodinges... over sommige onderwerpen weet ik niet zoveel meer te zeggen. En tel mijn eigen, kleine zegeningen. Het zonnetje schijnt, even boodschappen doen, de lach van een kind.

WasHetMaarMakkelijk | 23-03-22 | 15:07

@WasHetMaarMakkelijk | 23-03-22 | 15:07: Precies, dat is ook maar gewoon het beste. Genieten van de mooie dingen in het leven en alle gekte (letterlijk) negeren.

2Little2Late | 23-03-22 | 15:51

Over 100 jaar zullen stamboomonderzoekers zich vast wel eens achter de oren gaan krabben.
Wat een policor decadente brei laten wij achter zeg…

number668 | 23-03-22 | 14:51

Maar waarom een petje op in bed? Ik vind dat niet kunnen.

Boterhoofd | 23-03-22 | 14:51

Ik wil een G in m’n paspoort, ik identificeer mij als geit.
Waar houdt dit op? Wanneer was precies het moment dat we bewezen biologische waarheden als mening zijn gaan zien die ik kan subjectief kan maken op basis van een gevoel?

KritischeKrikker | 23-03-22 | 14:50 | 4

Geit is het soort. Ben je een Mieke of Bok?

EmilioEsteves | 23-03-22 | 15:22

Emilio, niet zo stigmatiserend he, ik voel me geen Mieke en ook geen bok. Ik ben gewoon een geit, nu wil ik een G in m’n geiten-paspoort.

KritischeKrikker | 23-03-22 | 17:53

Niet naar Israël gaan. Daar werden alle zonden van het volk op de geit geladen en deze werd vervolgens de woestijn ingejaagd. Bron: OT.

Arachne | 23-03-22 | 22:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vraag even namens Poetin. Hoe doen jullie dat met oproepen voor het leger? Hoeven dan non-binaire mensen niet mee te vechten? Of juist wel?

deministerpresident | 23-03-22 | 14:49 | 5

Het gelijkheidsprincipe dat zelotisch door iedereens strot geduwd wordt dicteert dat iedereen moet vechten: Man, vrouw, trans, non-binair, homo, pedo, blank, zwart, rood, geel, bruin, blind, doof, verlamd, plus-sized, anorexic: immers iedereen is gelijk, dus iedereen moet dezelfde last dragen!

In de praktijk zal 't er wel op neer komen dat de normale kerels mogen knokken terwijl het woke volk victim card na victim card trekt: 'mijn voorouders waren oppressed', 'oorlog is het gevolg van patriarchy', 'ik kan niet zo'n zware Javelin tillen als die mannen', 'I can't see where/what I'm shooting', 'I can't hear commands given', 'I can't walk, let alone run for cover' en meer smoeslies.

Ik bedoel, dan ga je achter die plus-sized schuilen of rust je je rolstoel uit met rupsbanden, hier hedde ge een Stinger, succes ermee!

ReyNemaattori | 23-03-22 | 15:02

@2Little2Late | 23-03-22 | 14:53:
"Eenhoorn" (unicorn) is al in gebruik. "Kip" ben ik nog niet tegen gekomen.

-> the term “unicorn” is one that is primarily used in polyamorous circles to denote a bisexual woman who will date couples (most commonly heterosexual ones)

Anomiemus | 23-03-22 | 20:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Degeneratie van de mensheid in optima forma, en de totale gekte in de westerse wereld.

Eppo | 23-03-22 | 14:48

Er gaan maanden, zo niet jaaaaaaaaaaaren, voorbij zonder dat ik een transgender persoon in het echt tegenkom. Waar komt die obsessie toch vandaan? Waarom de wereld op z'n kop zetten voor anderhalve man en een paardenkop. En trouwens vermoed ik dat de gekte al op z'n retour is, vrouwen willen nu eenmaal niet geconfronteerd worden met mannelijke geslachtsdelen.

small_town_dude | 23-03-22 | 14:47 | 9

Toevallig is mijn buurvrouw een buurman geworden. Zelfde gemoedelijke onopvallende kleurloze persoon. Denk dat die hier mee bezig is?

bitterpete | 23-03-22 | 18:26

@small_town_dude | 23-03-22 | 14:59: Mijn eerste reactie zou ook 'onmogelijk' zijn. Echter ik heb genoeg kranten-/twitterberichten gezien van allerlei links progressieven die beweerden dat hun 5 jarige kind lesbisch/trans is. Vergeet daarnaast ook niet dat kinderen hun ouders gedrag en opvattingen kopiëren. Om uit mijn eigen geschiedenis te verhalen. Ik ben een kind van een homosexuele vader en een lesbische moeder. In mijn kindertijd (7 t/m 12) hadden mijn ouders vele kennissen bij wie hetzelfde geldde of waarvan in ieder geval één der ouders op het zelfde geslacht viel. Tot mijn stomme verbazing zeiden de kinderen van die paren bijna (inclusief mijn zusjes) allemaal dat zij ook lesbisch/homosexueel waren. Ik heb mij jarenlang afgevraagd, waarom ik de enige "normale" was. Uiteindelijk kwamen die kinderen er rond hun veertiende allemaal achter dat ze gewoon hetero waren en is er geen enkele op het zelfde geslacht gevallen. Concluderend, het lijkt mij een sterk verhaal, maar je moet ook niet opkijken als er al heel veel levens verwoest zijn waar wij over 10 jaar pas van wat gaan horen. En dat allemaal omdat moeders zo graag hip, modern en een Grote Deugerd wilde zijn.

Grachus | 23-03-22 | 20:02

@Grachus | 23-03-22 | 20:02: Langdurig onderzoek laat zien dat kinderen graag hun ouders willen plezieren en dus zeggen wat de ouders willen horen. Dit geldt in overtreffende trap voor moeders. Veel kindermishandeling wordt gedaan door de moeder, als het kind (kinderen) NIET de juiste antwoorden geven. Jongens worden in zulke gevallen het zwaarst mishandeld.

Arachne | 23-03-22 | 22:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Iemand die vindt dat de rest van de wereld zich moet aanpassen aan zijn gevoeligheid (er staat “moeder, boehoe!), die is echt volledig gestoord. Ik heb medelijden met dat kind.

Trekhaas | 23-03-22 | 14:46

Vroeger kon je dr mee op de kermis staan

bier(d)op | 23-03-22 | 14:46

Putin liegt veel maar dat het westen ten ondergaat aan zijn eigen decadentie is toch wel evident.....

Bosche Bol | 23-03-22 | 14:45

Ik zou het niet doen.

FogerRederer | 23-03-22 | 14:45

Smeerlappen, perverselingen ! Nog niet zo lang geleden werden die in een dwangbuis opgesloten.

oldandwise | 23-03-22 | 14:43

Als je al dacht dat het niet gekker zou kunnen, dan weet men er in het westen toch altijd weer overheen te gaan, dat Rusland heeft toch ook wel weer zijn voordelen.

Daemonis | 23-03-22 | 14:43

De gekte regeert.

Weetje71 | 23-03-22 | 14:40

Ongezien de tyfus met je clownwereld.

keistad | 23-03-22 | 14:40

Alle argumenten waarbij vrouwen zich als vrouw willen laten behandelen zijn bij deze verworpen. Dus rot maar op met je feministische trekjes.

Jos Tiebent | 23-03-22 | 14:40

Weer een problem erbij voor de reclamemakers. Te pas en ook te onpas zie je nu koppeltjes in de reclame die met nadruk zwart-wit zijn. Net iets te vaak een overgepigmenteerde vent die een blanke meid aan de haak geslagen heeft.

(Dat die creatieve klootviolen der copywriters hiermee weer de mannelijke suprematie benadrukken snappen ze ook niet, maar OK; ander verhaal.)

Auping, u-weet-wel, van de bedden, heeft een probleem. Gebeurt van alles op die matrassen in die laatste reclame. Ergens aan het begin schettert een klein droppie zijn angst uit en krijst keihard: MAMA (Heb ik toch goed verstaan, dacht ik?)

Tja, Auping hoe nu??? Evocatus
.

Evocatus | 23-03-22 | 14:40 | 2

Wat dacht je van die prinses papa van Bol. Volkomen "deug"lijk evenals al die andere overgepigmenteerde reclames. Het slaat volkomen door.

aartvantiemenvanjand | 23-03-22 | 14:54

@aartvantiemenvanjand | 23-03-22 | 14:54:

Oh, gut, ja, nu u het zegt. Ik herinner me dit. Het ligt er zo dik bovenop.
Ze zullen ons er met de neus op drukken.
Onverdraaglijke woke-stank. Evocatus

Evocatus | 23-03-22 | 15:00

Geen aandacht geven dit, zo zeldzaam, bijna uniek.

Acidbrain | 23-03-22 | 14:39

Blij en trots dat ik van de 20e eeuw ben. Damn.

Fi-Bu-Bla | 23-03-22 | 14:39

Ik vind hier wat van.

CzMichiel | 23-03-22 | 14:38

Komt allemaal door het Internet. Veel mensen die niet lekker in hun vel zitten worden gek gemaakt door anderen en gaan denken dat ze iets zijn wat ze niet zijn. Vroeger had je dit ook , dat weet ik wel, maar het loopt nu de spuigaten uit en er wordt van alles bij verzonnen, zoals dat non-binaire en andere nonsens.

En dan worden ze nog boos ook als niet iedereen met hun rare wereldje wil meedoen.

Zwizalletju | 23-03-22 | 14:38 | 3

Het vervelende is vooral dat we er allemaal aan moeten meebetalen.

Rennieflox | 23-03-22 | 14:40

Helemaal mee eens. Het wordt grotendeels aangepraat. En met die woke hysterie laten mensen zich nog makkelijker hersenspoelen en gaan in dingen geloven waar ze vroeg of laat weer spijt van krijgen.

drekzooi | 23-03-22 | 14:41

En de therapeut is ook geen oplossing meer. Die mag namelijk niets zeggen, behalve dat het allemaal geweldig is.

Arachne | 23-03-22 | 22:19

Mijn bier en shag zijn bijna op. Weet U hoe pijnlijk dat is ?!

Piet Karbiet | 23-03-22 | 14:37 | 7

En je longen laten je vandaag zeker ook al stikken? Lekker wel weer.

Lorejas | 23-03-22 | 14:47

En dan hebben we het over de benzinetank nog niet gehad...

naglfar | 23-03-22 | 14:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Is het dan een mapa of een pama, degene die het kind gebaard heeft?

Gaat het niet dan? | 23-03-22 | 14:37 | 3

Dada

Piet Karbiet | 23-03-22 | 14:39

@Piet Karbiet | 23-03-22 | 14:39: Gaga.

Glasgow Argus | 23-03-22 | 14:39

@Glasgow Argus | 23-03-22 | 14:39: Nee, das een Lady. Of een radio. Daar wil ik vanaf wezen.

Piet Karbiet | 23-03-22 | 14:48

Hou op met me hoor. We houden rekening met iedereen behalve als ze willen roken, drinken, dieren willen eten en/of topless willen rondlopen.

Hypno2050 | 23-03-22 | 14:36

Toch leuk dat de vouw met de baard uit het circus non binaire ouder is geworden!

zaaddodende pasta | 23-03-22 | 14:35 | 2

De rest van rondreizende circus zit nu in de politiek.....

Rest In Privacy | 23-03-22 | 14:38

Toen er nog mensen werden getoond á la de vrouw met baard, maakten activisten overuren want..... het tentoonstellen was onmenselijk. Deze slachtoffers moest hun waardigheid worden teruggegeven.

Arachne | 23-03-22 | 22:18

Geef die recalcitrante wappies, die moral crusaders, want dat zijn het gewoon, 3 dagen geen eten en drinken en dan vragen hoe belangrijk dat geouwehoer is.

Slough | 23-03-22 | 14:35

Arm kind. Een stel verknipte ouders die hun kind vermoedelijk gaan indoctrineren met hun eigen genderdisforische waanbeelden, omdat ze denken dat die beelden reeel zijn.

Hommel | 23-03-22 | 14:34 | 2
-weggejorist-
Humstruks | 23-03-22 | 14:36

Mensen willen dit en stemmen hiervoor (meerderheid?).

Adriel | 23-03-22 | 14:33

Ik weet niet meer hoe te reageren op deze gekkigheid, anders dan dat ik het treurig vind te zien hoe een pasgeboren kind terecht komt bij ouders die in mijn optiek ongeschikt zijn voor het ouderschap. Helaas kunnen de meeste idioten, geesteszieken en -gehandicapten zich onbekommerd voortplanten en is er zelf een groep deugers die probeert dit soort wantoestanden te normaliseren.

_pacman_ | 23-03-22 | 14:33 | 5

@Ivoren Toren | 23-03-22 | 14:37: Exact. Bij VI had ie het 119 x over zijn ''mijn zoon''... Hou een sop. Me God.

Piet Karbiet | 23-03-22 | 15:37

@Ivoren Toren | 23-03-22 | 14:37: Hij wilde graag 3 dochters en een paar teefjes. Het zat tegen. (grapje)

bitterpete | 23-03-22 | 18:23

@Ivoren Toren | 23-03-22 | 14:37: Hij kan het niet laten om te benadrukken dat zijn zoons zwart zijn. En daarom is hij tegen zwarte piet (kleine letters moet).

Arachne | 23-03-22 | 22:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Sorry jongens (of mensen), het zal de generatie wel zijn, maar ik snap hier helemaal niks meer van.

Clavo | 23-03-22 | 14:33 | 1

Mij geeft het zelfs een goed gevoel dat ik er niks van snap. Some things are better left alone.

drekzooi | 23-03-22 | 14:46
-weggejorist-
Zatkniss | 23-03-22 | 14:33 | 1

Je identiteit is juist NIET je biologische oorsprong of huidige lichaam of opvoeding of welke naam iemand eraan hangt is het hele argument, waarom is de term dan zo ontzettend belangrijk als dat toch niet bepaalt als wat je je voelt? De hele filosofie is toch juist dat je bent wat je je voelt en geen taalkundige overtuiging?

een_mike | 23-03-22 | 14:33 | 1

Het best claimen die mensen een nieuwe taal, waar een woord als "vrouw" of "moeder" gewoon heel iets anders betekent.
Dan kunnen ze alle begrippen herdefiniëren, ongevallige woorden schrappen, en hebben ze meer tijd om te bedenken waar er dan nog om gejankt kan worden.

frickY | 23-03-22 | 15:22

Werkelijk???
Krijgen we dan de volgende soort tekst op het geboortekaartje;
Kind geboren, genaamd.......
Kind van ....(het) en ......(het)
Bloedverwant van ........

Geen beschuit met roze of blauwe muisjes, uitsluitend genderneutraal speelgoed etc.etc.

Hou op schei uit met dit soort gezeik.

MK27 | 23-03-22 | 14:33

Het is een misvatting dat het externaliseren van psychische problemen een oplossing is voor die problemen. De dissonantie tussen zelfbeeld en werkelijkheid blijft, en wordt zelfs nog groter. Ik geef het nog een jaar of dertig, dan gaat ook links daar achter komen.

Ivoren Toren | 23-03-22 | 14:33 | 1

Beetje naïef. Dit is een glijdende schaal en komt pas na WW3 weer goed.

frickY | 23-03-22 | 15:21

Deze baar( d )moeder is dus met een baardvader?
Immers de baardvader heeft het kikkervisje geplaats in de baardmoeder / vader, onzijdig.
Drommels wat lastig allemaal voor een oude vader, die ik ben.

Zitvlak | 23-03-22 | 14:33 | 1

Gooit t omhoog.

Zitvlak | 23-03-22 | 14:38

Het valt me op dat de "problemen" waar "transmensen" mee "geconfronteerd worden" wel steeds trivialer worden, naar mijn idee althans. Ik vind dat de wet gewoon heel simpel moet stellen; persoon met baarmoeder dat kind baart = moeder. Persoon die de andere helft van het DNA heeft geleverd = vader/moeder afhankelijk van geslacht in paspoort.

Pontius Vulgaris | 23-03-22 | 14:33 | 3

Ja, dat lijkt mij ook het meest logisch. Het gaat meer om macht en controle volgens mij. Ze willen gewoon bepalen wat daar op papier staat.

Trekhaas | 23-03-22 | 14:53

ik hou het maar op compleet geschift

Jansen63 | 23-03-22 | 14:32

Ik wil dit heel graag vreemd vinden, bizar zelfs, maar dat mag niet meer. Dus hup pap en papa.

Crankhead | 23-03-22 | 14:32 | 1

Bizar is een prachtig woord voor deze decadente gekte.

Slough | 23-03-22 | 14:38

Hmm, je wil geen vrouw zijn maar wel een kind baren? Per definitie is dat bij zoogdieren volgens mij een eigenschap van een moeder. Ach ja. Zolang het maar in je eigen straatje past..

ildib | 23-03-22 | 14:31

Worden deze niet noodzakelijke medische behandelingen uit de ziektekostenverzekering vergoed of betalen wij hier met z’n allen aan mee ? Ik vermoed het laatste.

Carlos_I | 23-03-22 | 14:31 | 2

En wie betaalt de ziektekosten verzekering denkt u?

Crankhead | 23-03-22 | 14:33

Dat klopt, dat gaat in veel gevallen uit de basisverzekering, en daar heb ik an sich weinig moeite mee. Zó alledaags is het ook weer niet.

Pontius Vulgaris | 23-03-22 | 14:34

Wie houdt wie nu uiteindelijk voor de gek?
You can put lipstick on a pig and call it Ryan...

Reebensteeltje | 23-03-22 | 14:31

Egoïsten zijn het, allemaal!

laurentius | 23-03-22 | 14:31

Elke keer vraag ik me af wat ze nog meer kunnen verzinnen en verbaas ik me toch dat het ze weer gelukt is verder in de waanzin te kunnen.

2voor12 | 23-03-22 | 14:30

Vroegah, heel vroegah, hoorde je over een kerel met zo'n buik nog wel eens de grap maken: ''Hij is in verwachting, ja; in verwachting van zijn eerste biervat''.

Maar die tijden zijn voorbij.

Dr_Johnson | 23-03-22 | 14:30 | 3

Wij vertelden altijd " hij is vreemd gegaan met Freddy Heineken"

horsteknots | 23-03-22 | 14:31

Last van een harde buik.

Lorejas | 23-03-22 | 14:35

Jaar of 10 geleden vroeg iemand mij : jij hebt toch een blauw kenteken op je scooter??
Ja.....

Teekje_Tippel | 23-03-22 | 15:07

Ik ben weer eens helemaal in de war van alle terminologie.

Je bent trans-man. Dus omgebouwd of in transitie van vrouw naar man. Je identificeert je uiterlijk dus meer als 'man'.
Tegelijkertijd ben je non-binair. Dus je identificeert jezelf niet als man of vrouw.

Schiet mij maar lek. Toet toet boink boink. Het spijt me echt hoor, en ik gun iedereen alle geluk van de wereld. Je moet ook vooral doen waar je zelf zin in hebt. En alle verdere clichés erbij.

Maar schiet mij maar lek.

Heau even | 23-03-22 | 14:30 | 1

Het is ook enorm egoistisch, je wil wel graag man zijn maar toch gebruik maken van het unieke vermogen van vrouwen om kinderen te kunnen krijgen. Laat dat dan ook achterwege, anders kan je nooit begrijpen wat het is om een echte man te zijn.

elfenstein | 23-03-22 | 14:33

Enorm pijnlijk, ja, dat is het deze waanzin!

lanexx | 23-03-22 | 14:29

Een baarmoeder of toch een baarvader of nog beter een baarmens?

Ja-kun-je-krijgen | 23-03-22 | 14:29 | 1

Een baarkruk.

Glasgow Argus | 23-03-22 | 14:30

"Dat is enorm pijnlijk"

Alles wat je tegenstaat is enorm pijnlijk is het niet? Daarnaast weer eens voor de zoveelste keer duidelijk geworden dat bij groen links de meeste wereldvreemde mafkezen rondlopen al of niet met een of andere persoonlijkheidsstoornis. Ik ben niet associaal, de rest van de wereld is associaal.

JanFTE | 23-03-22 | 14:29

Dat baby'tje kan de oogjes beter toe houden.

Prieelvogel | 23-03-22 | 14:28

Complete Idioterie allemaal, en ook dat we er aan toegeven.
En wat is een transman en wat is een transvrouw? Hoe moeten we dat zien ?

Zwizalletju | 23-03-22 | 14:28 | 2

transman: vrouw -> "man", transvrouw: man -> "vrouw"

ZOMG | 23-03-22 | 14:30

De hele traditionele definitie van man en vrouw bepaal je dus zelf volgens deze gekkies. Je identificeert je immers als iets (wat man of vrouw kan zijn, of iets non-binairs als zij/hun/andere gekkigheid) Een biologische transitie is dus eigenlijk niet meer nodig. De definitie van een vrouw of moeder wordt dus geclaimd.
Iedereen die wel een transitie overweegt zit nog vast in de traditionele vorm van binair denken wat uiteraard is opgelegd door het patriarchaat.

JanFTE | 23-03-22 | 15:06

That's going to be one messed up kid.

Asteroid-B612 | 23-03-22 | 14:28

Die grijze foto bovenaan doet me denken aan een aflevering van South Park waar Randy het opneemt tegen Bono.

We zijn onderhand beland dat mannen een baarmoeder kunnen hebben? Wat mij betreft is de tijd dan ook rijp voor artificiële baarmoeders voor carrière ambiërende echtparen.

HankHill | 23-03-22 | 14:28

Het enige wat we niet zien is zwemmende, tot "man" omgebouwde vrouwen die per se aan zwemwedstrijden voor mannen willen meedoen.

J.P.Drapeau | 23-03-22 | 14:27 | 1

Die zijn er wel, maar ze blijven meestal in de voor-, voor-, voor-, voorronde steken.

Grachus | 24-03-22 | 00:43

sick. just sick. putin laat die bom maar komen.

Ir. Wilhelmus | 23-03-22 | 14:27 | 2

Weer een betalend GS lid... ik word gejorist met dit soort reacties.. maar goed, je hebt wel gelijk. Tijd voor een oorlog

Johan1235 | 23-03-22 | 14:29

Trans, non-binair en zwanger. Heeft het een kut of wat? Je wordt hier toch niet goed meer van.

breakingnews | 23-03-22 | 14:26

Voor de zekerheid nog even gekeken of dit niet de Speld was, maar nee, het is nog echt waar ook.

Plaque-doctor | 23-03-22 | 14:25

Typisch AD berichtgeving, heel belangrijk allemaal enzo............

Robbiegustaaf | 23-03-22 | 14:25 | 1

Ik had gedacht dat het AD met Hans Nijenhuis wel de bodem had geraakt, qua gekte. Maar met Rennie Rijpma is het in een nog hogere versnelling gegooid.

Glasgow Argus | 23-03-22 | 14:28

Wat doen mensen zichzelf toch aan.

SeingaltUNo | 23-03-22 | 14:24 | 1

En hun kinderen...

redanx | 23-03-22 | 14:25

Ja, ja. Maar nul procent BTW op groente is te lastig.

Pilshaas 861 | 23-03-22 | 14:24 | 1

Het zou om te lachen zijn als het niet om te janken was.

Pontius Vulgaris | 23-03-22 | 14:26

Kind is ook onzijdig/onhijdig gezien het beschuit met regenboogmuisjes ?

Carlos_I | 23-03-22 | 14:24 | 1

Dankzij de hoeveelheden hormonen die ze geslikt heeft is dat wel waarschijnlijk.

frickY | 23-03-22 | 15:17

Och was ik maar
bij de ouder uit wie ik ben geboren thuisgebleven...

Het pas niet echt lekker.

Tashtego | 23-03-22 | 14:24 | 3

Even aan mijn ouder uit wie ik ben geboren vragen.

Ik zweer je dat hij/zij/het dat zei, hij/zij/het lachte d'r geeneens bij!

SeingaltUNo | 23-03-22 | 14:25

Persoon zonder baarmoeder! Ik lijk steeds meer op jou!

Pontius Vulgaris | 23-03-22 | 14:26

Persoon zonder baarmoeder Jacob, persoon zonder baarmoeder Jacob, slaapt gij nog? Dat kan best

Johan1235 | 23-03-22 | 14:32

Laten we het voortaan hebben over XY'ers en XX'ers. Dan is hey tenminste weer duidelijk.

Ivoren Toren | 23-03-22 | 14:24 | 5

Dan moeten we dat absoluut wel relevant zien te maken. 2022 he.

Lorejas | 23-03-22 | 14:31

Alsof een XXer niet kan inparkeren...

Johan1235 | 23-03-22 | 14:33

@Lorejas | 23-03-22 | 14:26: Laten we dan weer terug gaan naar de tijd dat we onderscheid maakten tussen feiten en meningen.

Je bent een XY-er, maar je mag best vinden dat het niet zo is.

frickY | 23-03-22 | 15:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is wachten op gender neutrale blijf van mijn lijf huizen.

JanFTE | 23-03-22 | 14:24 | 2

Zijn er al... Staan oa. in ter Apel.... voor alle xyzlhqtb wereldburgers...

MagnificentRon | 23-03-22 | 14:40

Met een stevige deur en begripvolle mensen met witte jassen

Somsbestgenuanceerd | 23-03-22 | 15:30

Weet je wat pas k*t is, als je kind door gebrek aan ziekenhuis ruimte in je eigen woonplaats, (Wereldstad Rotterdam) ter aarde komt in een of ander klein k*t dorpje, En daar dus de rest van z’n leven mee geconfronteerd wordt... Kunnen we daar niet iets aan doen. Is veel pijnlijker..

Nietdanjatoch | 23-03-22 | 14:24

Gefeliciteerd Sjinkie.

BrutusBosch | 23-03-22 | 14:23

Ik volsta met het hier neerplempen van een hele diepe zucht... pffffffff.

VP732 | 23-03-22 | 14:23

Kind is nog niet geboren en ik heb er nu al medelijden mee...

Harvey2Face | 23-03-22 | 14:23

Ik moet kotsen.

Do-na-zi | 23-03-22 | 14:22

Waarom hadden ze hier in de 20ste eeuw geen last van? Of zijn door die opgekropte gevoelens juist twee wereldoorlogen ontstaan. (Waarbij dan wel de conclusie past dat Putin een transgender is.)

mono-culti | 23-03-22 | 14:21 | 2

Een Transputin?

Glasgow Argus | 23-03-22 | 14:24

Omdat mensen toen moesten werken?

Slough | 23-03-22 | 14:29

Goed om te horen dat de politiek druk bezig is met het oplossen van problemen!

Jammer om te horen dat ze die problemen eerst zelf verzonnen hebben en dat het niet eens echte problemen zijn.

Chuck the plant | 23-03-22 | 14:21

"Mensch dewelke het kindeken heeft geworpen" zouden ze in de negentiende eeuw op de geboorteakte gezet hebben.

Schadenfreude | 23-03-22 | 14:21

Ik ga even langs het tuinpad van mijn vader op de draaitafel leggen. Vroeger was echt alles beter.

Carlos_I | 23-03-22 | 14:21

Gatver. Once seen it cannot be unseen.

R. Skickr | 23-03-22 | 14:20

Bah…

W_Drees | 23-03-22 | 14:20

Prachtig, een hoop ophef over die 3x in de tien jaar dat dit gebeurt.

* Il Principe * | 23-03-22 | 14:19

Iets met baarmoeder die heeft geworpen. Dat dekt de lading voor een ieder.

EmilioEsteves | 23-03-22 | 14:19 | 1

Maak er ouders van, mogen ze zelf uitvechten wie wat heeft gedaan.

EmilioEsteves | 23-03-22 | 14:21

Moeder Natuur zal ingrijpen, ze is namelijk piswoest!!!

In-To-Graphics | 23-03-22 | 14:18

Als we nu allemaal toegeven non-binair te zijn, non-binair te denken en te leven...... zou dit idiote gezeik dan stoppen? Soort leugentje om onze bestwil?

Lorejas | 23-03-22 | 14:18 | 8

Waarom een BH? Lekker laten wapperen die dingen op mijn rug!

Lorejas | 23-03-22 | 15:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Wanneer alles een sociaal construct is, is het kind dat ook. Het is voor een transkind erg pijnlijk om niet als 67-jarige pijproker op de geboorteakte te staan. En om daarmee uitgesloten te zijn voor een AOW-uitkering en pensioen.

Glasgow Argus | 23-03-22 | 14:18

En vervolgens eis je van je kind om dagelijks te liegen omdat je aangesproken wilt worden met papa.

mono-culti | 23-03-22 | 14:17

Vaderdag, Moederdag, Koningsdag, Valentijnsdag, Transgekkiedag.

leo de pejo | 23-03-22 | 14:16 | 2

LOL!

LoesjeP | 23-03-22 | 14:29

Veel te hard om gelachen. Dank.

frickY | 23-03-22 | 15:14

“Ouder uit wie het kind is geboren”
Was daar maar een korter woord voor......

bwi | 23-03-22 | 14:16 | 5

Dat is er hoor, VROUW!

LoesjeP | 23-03-22 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen

En hoe moet dat met kinderen die door een ooievaar zijn gebracht? Of die uit een bloemkool zijn gekropen? Gaat GL dat ook mogelijk maken om in de geboorteakte te zetten?

2voor12 | 23-03-22 | 14:15

Is dit nu zo’n okselhaar vrouw 2.0?

MargauxGrandCru | 23-03-22 | 14:15

De 21e eeuwse variant van het rariteitenkabinet, de man met tieten, de vrouw met baard.... spaar ze allemaal.

Alfred E. Neuman | 23-03-22 | 14:14 | 5

@LoesjeP | 23-03-22 | 15:07: Je realiseert je dat je zelf ook een stukje idioterie hanteert met je 'bla bla doet' en 'doe's bla bla'?
Doe maar niet, we hebben er al zo veel van.

JohanF | 23-03-22 | 15:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Godschristus. Spreek dan gewoon af dat een moeder ook een man kan zijn. “Ouder uit wie het kind is geboren” slaat echt nergens op. “Hallo Fritsje, wie is de ouder uit wie je geboren bent?”. Flikker toch op.

Trekhaas | 23-03-22 | 14:14 | 2

Een moeder kan geen man zijn. Ook al spuit je de vrouw vol met mannelijke hormonen en snij je er van alles af of naai eraan, een vrouw blijft een vrouw, de geslachtschromosomen verander je niet. En die bepalen of je man of vrouw bent, "voelen", of wokewaan of transdecadentie heeft daar niets mee te maken

Pieter Breydel | 23-03-22 | 16:13

Jaren 60: zoek jezelf broeder, vindt jezelf zuster, wees en blijf altijd je zelf.

Arachne | 23-03-22 | 22:09

Ik vind het niet erg om toe te geven dat ik hier niks van snap. Ja, ik ben zelfs trots op mijn 'niet-snappen'.

Amsterdamsko | 23-03-22 | 14:14 | 1

Ik kon het vroeger vrij prima volgen. Hosmos, Liesbeths en omgebouwd. Geen enkel probleem mee, maar dit non-binaire-ik ben niks en alles-en-ik ben tegendraads precies iets anders maar ook weer net niet-geouweneel gaat me ver boven de pet.

Lorejas | 23-03-22 | 14:21

Onze maatschappij is toch wel bijzonder decadent geworden, als dit hetgeen is waar je je druk om maakt. Geen wonder dat we langzaam ten onder gaan.

Rest In Privacy | 23-03-22 | 14:14 | 1

Nou zo te zien / horen is het niet langzaam meer.

Slough | 23-03-22 | 14:31

Arm kind. Niemand die "Je moeder!" kan roepen. En Sophie is en blijft een lul.

pendajo | 23-03-22 | 14:14 | 1

"Hahaha, ja je vader die is gek, je bent zelf wel niet zo lekker, maar je vader is veel gekker" zou wel weer aktueel hitje voor Geborenen voor Geborenen kunnen worden....

Lorejas | 23-03-22 | 14:25

Uit de ouderlijke macht ontzetten, en wel meteen, deze gestoorden. Ophouden met deze onzin.

Pieter Breydel | 23-03-22 | 14:13

Doorgeslagen narcistische persoonlijkheidsstoornis, compleet oninteressante berichtgeving in AD. Wel jammer voor het kind. Desalniettemin zal dit soort onzin nog een tijdje ook hier in NL door etteren en zelfs oplaaien. DPG heeft namelijk het plagieeren van dit soort berichtjes uit de VS inmiddels verheven tot evangelie. Elke dag zullen zij u mensen van het alfabet en mensen van de kleur door uw strot douwen. U is namelijk transfoob, racist en zij zijn dapper en moedig.

allemansvijand | 23-03-22 | 14:13

De teloorgang van de westerse cultuur. De natuur strijkt het wel weer glad.

Koekebakker | 23-03-22 | 14:13 | 1

Gaat helaas meestal wel gepaard met enorm veel leed en bloederige toestanden. Naja, het moet maar weer.

elfenstein | 23-03-22 | 14:15

D'r is nog niemand op het idee gekomen om iedereen als mens te benoemen en te behandelen.. moeilijk doen voor de duhne, de aandacht en het deugen.

Ouwe Semelaar | 23-03-22 | 14:12 | 1

Wat, ga jij furries discrimineren? ;)

ZoekEenVrijeNick | 23-03-22 | 14:17

Ik trek dit allemaal niet. Is gewoon teveel voor mij. Westerse overdreven achtelijke doorgedraaidheid is. Het slaat allemaal nergens meer op. Je zal maar biologieleraar zijn. Heb medelijden met die biologieleraren.

Leptob | 23-03-22 | 14:12

Vaderdag, Moederdag. Ik zie een ander probleem opduiken: hoe gaan we de desbetreffende moederkoek voortaan noemen ?

LD69 | 23-03-22 | 14:11 | 2

Placenta, maar zo heeft het volgens mij al....

ReyNemaattori | 23-03-22 | 14:16

@ReyNemaattori | 23-03-22 | 14:16:
Hm, placenta is het levende ding dat de volgroeiing van de foetus naar baby mogelijk maakt. De nageboorte echter is total-loss. Dat verdient de naam placenta niet.
De vraag blijft dus staan.

LD69 | 23-03-22 | 14:22

"Als moeder geregistreerd staan op de geboorteakte van je kind, terwijl je niet een vrouw bent en ook niet zo geregistreerd staat, klopt natuurlijk niet." Maar zou je niet kunnen zeggen dat je daarmee mannen uitsluit van het moederschap? Ik snap er niets van. Het is allemaal maar een sociaal construct, maar het is wel heel belangrijk om de labels aan te passen kennelijk.

Tashtego | 23-03-22 | 14:11 | 1

Ja dat. En dan ook speciaal hun labels, want alle andere labels zijn niet van hen, dus niet goed. Achterlijk narcistisch denken.

Trekhaas | 23-03-22 | 14:17

Dit is waarom de terroristen ons haten.

Battery!!! | 23-03-22 | 14:11 | 3

Eerder de reden waarom ze denken dat ze een makkie gaan hebben met de boel hier overnemen. En weet u, ze hebben nog gelijk ook. Deze maatschappij loopt op z'n eind, je kan dat in de geschiedenis zien, eerst komt de decadentie, dan de pure waanzin en de zelfhaat en dan neemt een krachtiger volk zonder dat soort waanbeelden de boel over.

elfenstein | 23-03-22 | 14:13

@elfenstein | 23-03-22 | 14:13: Tussendoor wordt de bevolking door haar eigen "leiders" uitgebuit en, waar nodig geacht, geslachtofferd.

Arachne | 23-03-22 | 22:06

Mooi. Kunnen we nu ook beginnen aan alle oorlogen, verkrachtingen, misdaad en andere shit oplossen. Gewoon, ik dacht, laten we eens iets prioriteren, in plaats van roepen.

nobodiesunmighty | 23-03-22 | 14:10

"Als moeder geregistreerd staan op de geboorteakte van je kind, terwijl je niet een vrouw bent en ook niet zo geregistreerd staat, klopt natuurlijk niet.''

Maar zwanger worden - in een tijd van alomtegenwoordige anticonceptiemiddelen - ''terwijl je niet een vrouw bent'', dat klopt helemaal?

Het lijkt me, dat als je de voordelen van het ''biologisch'' vrouw zijn wel ten volle benut als 'niet vrouw zijnde', je vervolgens niet moet gaan zitten zeiken over zoiets futiels als ''Als moeder geregistreerd staan op de geboorteakte van je kind''. Flikker nou toch eens een end op met al die overgevoelige, uiterst tere gender kasplantjes. Ik zou zeggen: grow a pair, ipv een baard.

Dr_Johnson | 23-03-22 | 14:10 | 1

Ben ook benieuwd hoeveel dagen verlof de ouder die het kind wierp nu opneemt. Maar ik gok die voor de moeder, zoals ze wel vaker alleen de lusten en niet de lasten kiezen.

frickY | 23-03-22 | 15:12

En geeft die man dan de baby ook de borst? Is dat dan vadermelk? Of non-binaire melk?

Kameraansteker | 23-03-22 | 14:10 | 3

Mafkezenmelk!

LoesjeP | 23-03-22 | 14:15

Ik voorzie vele problemen wanneer je buiten de EU wilt reizen..

WellusNietus | 23-03-22 | 14:09 | 2

Buiten de EU maken ze het van kant.

Nevz | 23-03-22 | 14:24

Wie wil dit?

AntiZanicz | 23-03-22 | 20:50

Hoeveel mensen in deze configuratie lopen er eigenlijk rond in Nederland?

Dezenaamhier | 23-03-22 | 14:09

Ik keur het niet goed. Ik keur het niet af. Maar begrijpen doe ik het niet.

Niet_Van_Hier | 23-03-22 | 14:09 | 3

Dit vooral ja.....

WatMoetJeNu | 23-03-22 | 14:11

Ik snap vooral niet waar iedereen zich mee bemoeit, who the fuck cares, ik heb er geen last van.

menage | 23-03-22 | 14:20

Ze doen maar,

Maar val mij er niet mee lastig en reken ook niet op begrip..

Wijze uit het Oosten | 23-03-22 | 18:29

En wat is het kind? M/V?
Of misschien onzijdig door de hormoontherapie van die baardaap?
Arm schepseltje!

LoesjeP | 23-03-22 | 14:08 | 2

Dit dus. Heb je als foetus niet het recht om een zo gezond mogelijke moeder te hebben, met hormoonwaarden die bij vrouwen horen?

lekgoot | 23-03-22 | 14:16

Ik krijg een beetje een Luizenmoeder-gevoel bij dit soort wanhopige mannen. Laat het kind maar zelf beslissen wat op zijn/haar (pun) wilt hebben staan.

Jos Tiebent | 23-03-22 | 14:08

Leuk die gekleurde muisjes
Ik mis alleen de zwarte muisjes

laurentius | 23-03-22 | 14:08 | 1

Zwart mag niet meer, want racistisch.

ReyNemaattori | 23-03-22 | 14:19

Dit is de vrijheid waarvoor gevochten is en gevochten wordt.

sjef-van-iekel | 23-03-22 | 14:08

"Laat gaan en bekijk het lekker zelf" zei mijn wijze -moeder- altijd.

SterF... | 23-03-22 | 14:07 | 1

Dat is nu net het probleem. Normale mensen halen hun schouders op. Maar het zijn de kleine stapjes en tegemoetkomingen elke keer die deze gekte hebben gecreëerd. Definities langzaam aanpassen en daar dan weer nieuwe regels op maken. En zo verder.

HA BIER!1! | 23-03-22 | 14:39

TOtaal gestoord, wat een volk.

Verderkijkert | 23-03-22 | 14:07

Hersenrot. Niet meer en niet minder.

JJMS | 23-03-22 | 14:06

Maar hebben ze nou een zoon of een dochter, of...?

Kudtkip | 23-03-22 | 14:06 | 1

Ze gaan een genderneutrale gender reveal party houden.

Timide_Aso | 23-03-22 | 14:07

Ik wilde eigenlijk typen, "eerlijk is eerlijk, deze tranny is goed gelukt", maar nee, het is non-binair...

woestecentrist | 23-03-22 | 14:06

The lunatics have taken over the asylum.

Patraque | 23-03-22 | 14:06

De vader lijkt wel heel veel op de moeder/vrouw met baard.

MargauxGrandCru | 23-03-22 | 14:05 | 1

Dat is de broer, maar die identificeert zich als niet-de-broer dus dan is het niet de broer. En daar moet je respect voor hebben.

frickY | 23-03-22 | 15:09

Arme kinderen. Beter worden non-binaire mensen verplicht gesteraliseerd.

harbi | 23-03-22 | 14:05

Wat kost dat geintje de maatschappij wel weer niet?
Dat is is ook heel pijnlijk

laurentius | 23-03-22 | 14:05

Als de vader van het kind dan een klootzak is, dan scheld de moeder hem uit voor fatherfucker.

Timide_Aso | 23-03-22 | 14:04 | 3

Maar is die vader dan eigenlijk heaumeau of is ie geswitched toen ze/het de doos liet ombouwen naar een worst? Ik snap er echt helemaal niks meer van al dat woke gedoe.

elfenstein | 23-03-22 | 14:09

@elfenstein | 23-03-22 | 14:09:
Die doos zal het nog wel hebben, lijkt me. Tenzij het via een keizersnede is geboren omdat er al een piemel aan gefabriekt is.
Eh..... maar hoe is het dan bevrucht geworden. Zit er nog een baarmoeder?
Ik weet het ook ff niet meer met al dat gekloot in die broekjes! * zucht*

LoesjeP | 23-03-22 | 14:37

Nee precies, dus je baart een kind maar je bent geen vrouw en ook geen moeder.
Weet u wat? Doe maar, is goed, helemaal dolletjes. Maar dan ook niet janken als die kinderen volslagen doorgedraaid en wereldvreemd op de gesloten afdeling eindigen of erger.

elfenstein | 23-03-22 | 14:04 | 1

Eens!

LoesjeP | 23-03-22 | 14:13

Knettergek.

gristen | 23-03-22 | 14:03 | 2

Erger nog..

Wijze uit het Oosten | 23-03-22 | 18:27

Onsmakelijk

Der Schnitzeljäger | 23-03-22 | 19:04

- O tempora, o mores! -

theo-is-dood | 23-03-22 | 14:03 | 2

Oh, discordia!

Metaalenzo | 23-03-22 | 14:07

tja, ooit werd van gekleurde mensen gezegd dat die niet zo van de homo en andere seksuele kunsten waren. Duidelijk dat de 1st world problemen daar ook de prio hebben.

AntiZanicz | 23-03-22 | 14:28

Mannen kunnen alles beter. Ook baren.

RickTheDick | 23-03-22 | 14:03 | 2

Hup Rick.

Kudtkip | 23-03-22 | 14:03

Dat gezeur dat mannen de pijn van een bevalling niet zouden kunnen verdragen is nu ook mooi ge-debunked voor eens en voor altijd.

Andersdenkend | 23-03-22 | 14:44

feiten zijn al lang geen feiten meer, ik vind het prima. ik ben vanaf morgen Mohammed en ik zoek huis met Siemens.

Baksteenbakker | 23-03-22 | 14:03 | 4

Jammer. Als u nu een Miele had gewild was het zo voor elkaar.

HA BIER!1! | 23-03-22 | 14:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ryan, ik heb nieuws voor je, een man kan geen kinderen krijgen, je bent goddomme moeder met een baard. Gelukkig hebben ook veel kinderen een moeder met een snor....

pibasso | 23-03-22 | 14:02 | 3

En veel vaders hebben gewoon tieten en een dikke pens.

Zack Hooi | 23-03-22 | 14:21

Net als concheata. Niet een vrouw met een baard maar een 'kerel' met een jurk. Hier een vrouw met baard. Als het kindje maar niet te beschadigd raakt door de hormonen kuren van moeders.

AntiZanicz | 23-03-22 | 14:26

@Zack Hooi | 23-03-22 | 14:21: Precies!

pibasso | 23-03-22 | 14:52

Ergens in de afgelopen 40 jaar hebben we met z'n allen een verkeerde afslag genomen...

4HoogAantWater | 23-03-22 | 14:02 | 3

Niet wij maar zij/het/whatever

Carlos_I | 23-03-22 | 14:04

We?

miknic | 23-03-22 | 14:06

Moet ik dat braaksel in mijn mond uitspugen of weer inslikken?

langelat | 23-03-22 | 14:59

Geen baarmoeder maar een baardmoeder.

MargauxGrandCru | 23-03-22 | 14:01 | 2

Baarbroeder.

Kudtkip | 23-03-22 | 14:02

Mooie woorden. Bravo.

sjef-van-iekel | 23-03-22 | 14:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl