Biden krijgt een makkelijke boeman voor zijn State of the Union en faalt zelfs dan
"Putin bad!" *klapklapklap*
We zullen eerlijk zijn: wij zijn er niet voor wakker gebleven. De State of the Union is misschien de belangrijkste jaarlijkse toespraak van een Amerikaanse president, maar het is ook een langdradig gedrocht vol open deuren, lege retoriek en valse beloften en werd dit jaar opgelepeld door een bejaarde man waarnaast zelfs Siri nog een gepassioneerde spreker lijkt. Met kelderende waarderingscijfers, diepe politieke verdeeldheid en grote maatschappelijke problemen voor de deur kon dit voor Biden een hele zware State of the Union worden, maar toen viel Poetin Oekraïne binnen en was er plots een gezamenlijke vijand waartegen hij democraten en republikeinen kon verenigen en waarmee de haperende binnenlandse politiek naar de achtergrond verdween. De oneliners waren krachtig maar voorspelbaar: "Poetin is een dictator", "Rusland zal boeten" en "We nemen jachten, luxeappartementen en privéjets van Poetins oligarchen in". Maar zelfs bij deze schoten voor open doel trapte de immer warrige president mis: "Putin may circle Kiev with tanks but he'll never gain the hearts and souls of the Iranian people." Is er dan niets dan hij niet weet te verpesten? Gelukkig voor hem klapten zijn partijgenoten snel over deze verspreking heen. Waren ze sowieso dol op, want tijdens de speech van één uur en twee minuten werd Biden liefst 91 (eenennegentig (!)) keer onderbroken door applaus. Zoals we al zeiden: daar blijven we niet voor wakker.
Huh what?
Social
Hier helemaal voor de liefhebber (vanaf 30:00)
Klappen!
Social
Even van het padje
Social
Eindelijk eerlijke woorden
Social
Reaguursels
InloggenBiden is een genie
Zelfs een echte vogelverschrikker doet dat beter. Typisch Amerikaans. Klappen wat de inhoud ook is, apengedrag.
Dit was natuurlijk een veel betere SOTU door een veel betere president. rumble.com/vvyt5c-donald-j.-trump-at-...
Kijk die biden weet tenminste waar die over praat !
@geenhakbar | 02-03-22 | 19:19: Een meerderheid van de Amerikanen is dat niet met je eens. Die vinden het maar een verward mannetje die het land in een jaar tijd gesloopt heeft.
Lavrov zegt net op Russiche TV dat de 3e wereldoorlog nucleair wordt.
3e wereldoorlog? Waarom stoppen we die wannebee-hitlers niet?
Moeten we wachten totdat ze echt atoombommen gaan gooien?
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren!
Bovendien, mocht het gebeuren, is er daarna geen mens meer in leven om er spijt van te hebben....
Mijn opa zei altijd dat de 4e wereldoorlog met stokken en stenen uitgevochten wordt... de sukkel
Biden heeft het door. Het is een Heilige Oorlog. Iran bemoeit zich ermee. Ze zijn de nieuwe Axis of Evil. Alle schapen denken dat het Rusland is en de Oekraine maar Iran, Afghanistan en Syrie zijn het. Wie wat doet, dat weet alleen Biden, die doerak.
Hopelijk zien meer mensen in dat ze door de media, die jubelden dat Biden was gekozen, zand in de ogen is gestrooid. Met Trump nog aan het roer was de kans dat Putin Oekraïne was binnengevallen aanzienlijk kleiner….
Trump was teveel poetin-vriendje. De presidenten voor deze 2 waren allemaal veel beter.
Straks gaat Biden nog genderneutraal worden.
Covfefe in het kwadrant.
De Amerikaanse oligarchen beginnen een beetje onrustig te zweten...
Kamala for el presidente, dan komt alles weer goed en loopt het geopolitieke grondstofeconomische militair industriele sprookje weer goed af
Aan de andere kant, Poetin is er zomaar in geslaagd de reps en de dems samen aan het applaus te krijgen. Wie had dat gedacht. Russian collusion!
Biden is echt een volidioot.
En Europa is ook opeens eensgezind en staat open voor de toetreding tot de eu. En als kers op de taart kan het niet uitgegeven vakantiegeld van de corona periode nu besteed worden aan gas en benzine. Komt het toch allemaal goed voor de elite!
@Trasnochador | 02-03-22 | 16:08: En een slappeling.
Wat een lachwekkende treurnis is dit. Wat vinden ze in Teheran van het idee dat Kiev van Iran is?
Een seniele ouwe gek, een cabaretier en een Russische geheim agent komen een bar binnen…
BOEM
Ergens in de wetten van de VS staat iets dat als de commander-in-chief niet capabel is zijn taken uit te voeren door lichamelijke omstandigheden het commando en presidentschap over gaat op de vice-president.
Het niet foutloos kunnen oplezen van een tekst die op een teleprompter staat zou je prima kunnen beschouwen als een validatie om Biden permanent uit zijn positie te zetten wegens lichamelijk en geestelijk onvermogen.
Liever dat ze daar niet aan beginnen, dan krijgen we president Harris, the horror. Liever nog even kop naar beneden met Biden en dan hopen op iets fatsoenlijkers in the oval office.
Man die in oortje Biden sprak krijgt een biertje van mij.
Dan hadden ze Bush Jr. ook moeten jorissen.
Denk je dat Biden daadwerkelijk zelf over wat dan ook beslist?
Ik had een Russische vriendin met een dochtertje van een jaar of 7, het meisje was en is een schaakgenie.
Dit dus. Dit!
Kijk, Zelensky is ook in zijn laatste dagen, maar komt in zijn groene T shit, zesdaagse baard en vermoeide blik toch honderd keer indrukwekkender over.
En dat voor een cabaretier.
@Keutels | 02-03-22 | 14:28:
-
Who rose to the occasion.
Hij lijkt in zekere zin wel op onze grumpy cat bij ons thuis, die is ook oud en seniel
Russen in het algemeen hebben alleen maar respect voor geld en macht/geweld. Daar moet je rekening mee houden als je wat van ze wilt, Je kan de gaten in je sokken l*llen maar niks anders gaat werken. Primitief volk.
Buiten de Hajnallijn.
Misschien omdat ze als ingestorte supermacht de diepste dalen hbbn gekend waarin ze in een staat van wetteloosheid zijn leeggeroofd, misbruikt en vernederd. Ze zijn opgeklommen in 30 jaar tot een respectable macht die zich niet druk maakt om de surrealistische woke-problemen hier in t westen.
Hou toch op. Wie schoot de eerste man de ruimte in? Wel eens van Russische schrijvers gehoord? Waar komen ook al weer de beste balletdansers vandaan? wel eens naar de hermitage geweest? Kunstuitingen? Architectuur? Componisten?. Alles behalve primitief volk.
Biden kan de naam Putin ook niet fatsoenlijk uitspreken, ik zou daar ook ongezellig van worden. Genoeg om een oorlog te starten? Dat denk dan weer niet.
Beter een bejaarde in je tuin dan een Rus in de keuken.
@funda | 02-03-22 | 14:13: Russische Keuken is anders heel erg lekker. Borsj, salad olivier, herring in a fur coat. Heerlijk die hapjes!
@Harvey2Face | 02-03-22 | 14:44: je weet dat die fur coat gewoon schimmel is omdat niemand het eet.
@Moresnetunited | 02-03-22 | 14:49: brie is ook een schimmelkaas, wat is je punt?
Wat betreft sancties tegen Rusland...
Tijdens de tweede wereldoorlog bombardeerden de Britten burgerdoelen in de hoop het moreel van het Duitse volk te breken, wellicht zouden ze hierdoor zelfs Hitler afzetten. Is niet gebeurd.
Sancties zijn al decennia lang tegen dictators en tirannieke regimes ingezet. Bijna geen van die autocraten werd daarom afgezet (en sommigen zitten er nog steeds), hoogstens werd het volk armer.
En dan zijn er de Russen, een volk dat elke generatie leeft onder een autocraat (Tsaren, communisten en nu Poetin) die zijn volk als horigen ziet en behandelt, hun aan de ene kant onderdrukt en aan de andere kant enorme offers van het volk vraagt, maar desondanks zet dat volk altijd weer gedwee zijn schouders er onder voor Moedertje Rusland, om haar te beschermen tegen de buitenwereld.
Gaan die sancties echt iets anders doen dan de Russen juist sterker in het Poetin-kamp drukken? Ik kan me de volgende speech van Poetin al indenken: 'zien jullie hoe het Westen geniepig jullie geld en brood probeert te stelen? Alleen ik en een sterk Groot-Rusland kunnen jullie beschermen tegen zulke verderfelijke bedreigingen!'
Te laat, de economie en de roebel gaan al door het putje.
Kwestie van tijd voordaat Ivan en Svetlana een nieuwe, sterkere, man willen.
Hoewel je geen ongelijk hebt, is dit vooral bij de oudere generatie het geval. Jongeren zijn of tegen of interesseert het ze geen fuck.
En vergeet niet, protesteren levert je 20 jaar op vanwege 'verraad aan Rusland'. Dus alles en iedereen die protesteert riskeert echt wel wat. Daar moeten we niet lichtzinnig overdoen.
Ja, alleen het Russische volk kan Putin stoppen, dan moet het wel en mass de straat op gaan. Met miljoenen tegelijkertijd, en niet de duizenden die nu op straat staan.
Ik geef je gelijk vwb de Russen. Maar er is ook nog dit: De Oekraïners zijn al vanaf dat de Russen in begin vorige eeuw hun land bij de CCCP dwongen, min of meer pissed.
Zodra ze de kans kregen om zich af te scheiden hebben ze die gegrepen. En nu willen ze niet opnieuw door hun Russische buren gedwongen worden om een knieval voor Moskou te doen.
In wezen is het hetzelfde slag mensen, voor een groot deel afstammelingen van wat eens kolonisten waren uit wat nu Scandinavië wordt genoemd. Het zijn een beetje broedertwisten.
De Oekraïners zetten hun schouders eronder voor 'moedertje Oekraïne', iets dat de Russen wel begrijpen. In die zin is Poetin verkeerd bezig, hij dwingt zijn mensen om te vechten tegen wat zij zelf als hun verwanten zien.
Dat is geen goede situatie, en zonder de dwang en bemoeienis van 'het westen - dat baken van hoop en vrijheid' - ik moet lachen als ik dat opschrijf - zou Poetin het een stuk lastiger vinden om de Russische legers a/d gang te houden.
Maar 'wij' zorgen dus voor extra druk op Rusland, en Poetin gebruikt dat natuurlijk wel om te motiveren, en zelf op de troon te blijven zitten.
Begrijp me wel, die sancties zijn heel begrijpelijk, en zelfs verdedigbaar, maar de vraag is of ze gericht genoeg zijn. Als de grote massa er onder lijdt, zal het averechts werken.
Vroeger, in de tijd van de koude oorlog, was er een groot aandeel aan deze kant van het ijzeren gordijn gericht op communicatie en voorlichting van alle lagen van de bevolking aan de andere kant van dat gordijn.
Het zou de Oekraïne helpen als zoveel mogelijk wordt gericht op inlichting van het Russische volk, waar Poetin mee bezig is, waarom er eventuele sancties zijn/worden genomen. En hoe bijvoorbeeld de laag van bevoordeelden zich weet te onttrekken aan die sancties.
Hoe mss Poetin zelf 's avonds lekker met een volle buik in zijn warme bedje stapt, terwijl de zonen van Rusland in Oekraïne worden (terug)beschoten en op een houtje moeten bijten..
De sancties maken het Rusland wel moeilijker om de oorlogsmachinerie draaiende te houden. Volgens sommige berichten kost de invasie ze 15 miljard per dag (ik weet niet of dit inclusief de afschrijving is voor de enorme materiële verliezen die ze lijden). Ze krijgen met de leverantie van gas dan wel 1 miljard per dag binnen, maar dat kan natuurlijk nooit lang goed gaan. Ze proberen nu ook Chinese assets twv 77 miljard terug aan de Chinezen te verkopen, stel dat dat ze lukt, dan is dat maar genoeg voor nog eens 5 dagen invasie?
Met een beetje geluk is het niet eens nodig dat de Russische bevolking tegen Putin in opstand komt.
@Harvey2Face | 02-03-22 | 14:14: Dat laatste klopt zeker. We hebben het allemaal wel over de dappere burgers in Ukraine, maar vergis je ook niet in de dapperheid van de betogers in Rusland zelf. Het is daar Nederland niet…
De EU-top en EU-landen afzonderlijk buitelen over elkaar heen bij het dagelijks verzinnen van nieuwe sancties voor Rusland (zonder het effect van de oude af te wachten). Escaleren kan eigenlijk al niet meer. Men is volslagen gung-ho, eigenlijk precies wat men Rusland verwijt. Biden doet dat dan toch slimmer, hij laat ruimte voor tussenstappen, wat normaal is in geopolitiek. Het typeert het amateurisme van de EU.
Ja, zo noemde hij Putin al een moordernaar ongeveer een jaar geleden.
Het is Ursula die haar mond voorbij had gepraat. Wat vooral opmerkelijk was, is dat ze niet is teruggefloten. Zou ze dan toch meer macht hebben?
Duitse vrouwen hebben er wel vaker last van, Mutti Merkel sprak ook haar mond voorbij met 'wir schaffen das'.
@Harvey2Face | 02-03-22 | 15:16: Of ze was erg laat met die uitspraak in de ogen van de EU rukkers.
@Harvey2Face | 02-03-22 | 15:16: de Duitse economische machthebbers hadden gewoon behoefte aan nieuwe goedkope arbeid ivm vergrijzing. En dat zijn degenen die Duitsland besturen.
Iedereen die denkt dat deze meneer de verkiezingen op een eerlijke manier gewonnen heeft is - daar komt ie - Knettergek.
Want? Amerikanen zijn eerst zo gestoord om Trump aan de macht te helpen, dus ze kunnen niet zo dom zijn om op deze bejaarde te stemmen?
Je gelooft ook in marsmannetjes en dat de aarde plat is?
Oh, daarover verschillen de meningen. Heb je ook bewijs? Volgens de rechters was dat er niet.
@Beste_Landgenoten | 02-03-22 | 14:19: Ach, volgens diezelfde rechters was de gemiddelde zwarte drugsdealer ook een onschuldig lammetje die nooit een stageplek had gekregen dus dat zegt weinig tot niets.
@Beste_Landgenoten | 02-03-22 | 14:19: Dus jij gelooft dat Biden de meest populaire US president ooit is? Nog populairder dan smooth boy Obama?
Totaal wappie ben je dan en een Putin fanboy .
@tjongerschans | 02-03-22 | 14:34: Trump verloor anders met meer stemmen dan Obama had gehad.
@Diederik_Ezel | 02-03-22 | 14:03: Wat de aarde is niet plat?
Maar hij had wel gelijk. Dit zal zeker niet de hearts and minds hebben gewonnen van de Iraniërs.
"If you grab them by the balls, their hearts and minds will follow."
tis net The Naked Gun
Die gast van the naked gun was tenminste nog grappig.
‘Take that Putin!’ www.newworldorderinfo.com/wp-content/...
Wat vinden Diederik Gommers en Hubert Bruls eigenlijk van deze speech en de Oekraïne crisis?
Gommers heeft het vast loeidruk in het ziekenhuis, nog altijd.
Bruls zal net aan zijn twintigste gehaktbal zitten.
Belangrijker. Wat vinden Diederik_Ezel en uw anagram er eigenlijk van.
Met een jong politiek talent als buurman Justin Trudeau was dit allemaal veel beter gegaan.
De leeftijd is het echte probleem hier, het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Toch?
Ik heb een enorme hekel aan dit soort termen, maar als er ooit sprake was van applausprimaten, dan was het nu wel.
Klapvee?
ik heb hem al eens gepost, briljante speech van sleepy Joe.
Now, look.... listen.... like I was saying. The people in the UK... YouKray.... Ukraine prodigiously trusted the gummy mints, governments.... we have a plan... look. in 1989 president Obama and I evacuated corn-pop from Kiev...... I was very proud of that.... and we had forces in Georgia who ... hey, that's what I said man. The Buick stops with me.
Verzonnen, hoop ik?
"Very bad, bad people, very bad." It's sad, very sad. Sad !
@funda | 02-03-22 | 13:57: Trump is bad, mmmkay?
Deze man. Deze president.
Volop voer voor journalisten, media, critici, stand uppers , enzovoort.
Al dik een jaar lang.
Zo voor het oprapen.
De tenenkrommende uitspraken en versprekingen.. De beelden. De aantoonbare leugens in het verleden en heden. De verdraaiingen. De mentale aftakeling. Het politieke falen.
Maar nog steeds volop krekels en ja, nu nog steeds is het : "maar Trump was erg!".
Kolere.
Trump was super - doorlopend cabaret en enthousiast publiek.
Wel de reden dat ze nu met Biden zitten, maar je moet er wat voor over hebben, nietwaar?
Simpele verklaring.
Biden (of de mensen om Biden heen) doen exact wat het Amerikaanse establishment wil. En dan met enigszins democratische inslag. Trump deed wat hij zelf wil. Wilde internationaal een isolationistische koers varen. Dat is niet wat het establishment wil. Dus hij moest kapot. Amerikaanse gevestigde mediabedrijven zijn deel van het establishment, o.a. door draaideur/nevenfunctie bestuurders en allerlei incentives, deels gecreëerd door Amerikaanse overheidsorganisaties
De vrouw van biden werkte vroeger in een drogisterij en werd verliefd op hem toen hij XXXXXXL condomen wilden kopen. Pas later kwam ze er achter dat hij een beetje stotterde.
Kennen jullie de film Poltergeist?
Met die dominee?
Daar doet hij me aan denken.
Hij doet me denken aan ome Cor die hier op het dorp altijd in zijn tuintje aan het harken is. Met een strohoed op.
Ben je niet mis met Max von Sydow in the Exorcist?
En toch zit hij daar dankzij de meeste stemmen ooit in de Amerikaanse geschiedenis.
De president die oorlogen stopte en de economie oppompte werd vanaf dag 1 gehaat
"My fellow Americans, I'm pleased to tell you today that I've signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes." - Ronald Reagan,1984
Komt omdat'ie boventandjes vergeten was in te doen... Dan krijg je zo'n verhaspeling heh
Begrijpen we ook meteen waarom de usa geen vinger heeft uitgestoken om de invasie in de Iran eh Oekraïne tegen te houden. Land opgeofferd voor politieke winst voor de Biden kliek. Gaat ze niet redden. Slechtste Amerikaanse president die ik ooit heb meegemaakt. En dat is na een jaar. Wat een shit show. Woke, globalisten, opportunisme en de geur van fraude, nepotisme en zelfverrijking blijft maar hangen rond die kliek. Ironisch dat juist de Oekraïne zijn nekslag gaat zijn. Waar hij als special gezand namens Obama naar toe ging en zijn zoon schimmige deals maakten. Waar ze Trump een impeachment voor aansmeerde toen hij belde over een onderzoek naar corruptie. En maar klappen. Ziek.
Hier op GS vooral voorspelde iedereen dat hij binnen een jaar ziek zou worden, en dat Kamala dan naar voren zouworden geschoven. Nu ben ik zovaer dat het van mij mag gebeuren. Minder geestelijke vermogens dan Biden kan bijna niet.
@small_town_dude | 02-03-22 | 13:58: 2 jaar en 1 dag is de termijn waarbij Kamala het meeste profiteert. Tot die tijd nog ff aan de beademing en de pervitin.
@small_town_dude | 02-03-22 | 13:58:
Zowel Joe als Jill Biden hebben in het openbaar Kamala al eens geïntroduceerd als 'President-elect' of 'President of the United States'. En Kamala zelf heeft zich ook al eens versproken toen ze het over de 'Harris administration' had.
Je zou toch denken dat het 'n vooropgezet plan was...
@small_town_dude | 02-03-22 | 13:58: Nou, daar ben ik niet zeker van als je kijkt naar die Kamela Harris.
die corona ziekte, istie er nog? of is het al over? Oorlog is ook leuk natuurlijk, dat begrijp ik wel.. We worden gevoerd.
Jep. Met pure angst.
Het volgende zal een mega credit crisis zijn.
Nog even en dan we reaguren we niet op elkaar op GS maar praten we met elkaar in de loopgraven over onze geliefden die nog thuis zijn. Foto van mijn vriendin zien?
@Patje | 02-03-22 | 13:53: Wut?! Heb jij een vriendin?! Hoe dan??
(Geintje!)
@EEnzame SchizofrEEN | 02-03-22 | 13:59:
Hahaha, al 6 jaar zelfs! Ik snap het zelf ook niet. Ik zal zo eens checken of ze nog leeft want ze slaapt al 3 jaar ;)
De amerikaanse politiek is echt een karikatuur van zichzelf...
En toch hebben ze een mening over anderen
Dat vertelt je meteen dan ook alles over degenen die er achter zitten en de werkelijke beslissingen nemen.
Complotdenker hier, rustig doorlopen mensen. )
Nou dat valt nog te bezien. We hebben in de EU de Russen jaren lang geschoffeerd. En de Amerikanen hebben Europa op de derde plaats gezet in hun belangenlijstje, na het Midden-Oosten dat dan weer na Noord Oost Azië komt. En da's natuurlijk wel even slikken na decennia lang op de eerste plaats onder de paraplu van de USA te hebben verkeerd. Na de verklaring van het Westen in 2008 dat Georgië en Ukraine op termijn toe mogen treden tot de NAVO. Vanaf dat moment heeft Putin aangegeven welke geopolitieke grenzen hij acceptabel vond. Dat is door het Westen volkomen genegeerd. Ik denk Putin wel te snappen, wat niet hetzelfde is als goedkeuren; maar het Westen heeft m.i. dit lot over Ukraine afgeroepen door de gevoerde politiek door straffeloos de NAVO uit te kunnen breiden en Putin te negeren, ingegeven door machtswellust.
@onweer | 02-03-22 | 14:13: Op het moment dat Oekraine aangaf lid te willen worden hebben ze het over zichzelf afgeroepen, in Putins ogen. Inschattingsfout.
Hoe seniel wil je 't hebben....... een lijk op de verkeerde plaats en tijd.
dit is spitting image, toch?
Plottwist... Hij denkt 6 stappen vooruit en bedoelde werkelijk Iranian...
Bij alle ellende in de Oekraïne, bidden make my day. Daarna het gezicht van Kamala Harris, of haar rotte kies een pijnscheut gaf. Wolodymyr Selenskyj was komiek en is nu een politieker. Bidden was nooit een goede politieker maar begint een leuke komiek te worden. hahahaha
Bidden doe je in de kerk.
@inCol | 02-03-22 | 13:41: Sorry, door schudden van het lachen een b teveel, moet dus biden zijn.
Ach een geweldig spreker was stotteraar Biden nooit. De man is tenminste niet krankzinnig.
Maar ja, na Trump mis je zelfs Bush.
The bar is low.
Helaas komt Biden wel over als zeer warrig en seniel, dat stotteren neem ik wel op de koop toe....
Ik weet niet wat erger is, krankzinnig of seniel......
u suggereert dat er iemand wel krankzinnig is? U bedoelt dan Clinton? Of Obama?
Heeft hij deze keer wel zijn broek schoon gehouden?
Gaat wel heen en weer. De ene keer denk je dat Oekraïne en wij aan het winnen zijn, maar dan opeens zie je dit en heeft Poetin opeens weer de voorsprong
Er gaat een hoop "Nepnieuws" rond. Poetin kan en heeft veel meer dan we tot nu toe gezien hebben. Het voelt als een groot politiek spel. Kon je mooi merken bij de bemanning van slangeneiland, die zouden zichzelf opgeofferd zouden hebben. Blijkt dat ze zich hebben overgegeven. Klein verschil, ook zijn er geen beelden van de transport vliegtuigen die neergehaald zouden zijn enzovoort. Lang verhaal kort, het is pas over als het over is.
Poetin heeft een veel groter leger, die gaat winnen. Ook al omdat Oekraïne helemaal geen hulp krijt. Ja, 200 stingers, wat moet je daar nu mee. Pang pang roepen?
Wij moeten helpen. Echt helpen, legers plaatsen in alle andere landen die hierna aangevallen gaan worden en bombardementen op het aanvoerpad van het russische leger.
Maar nee. We gaan het de banken moeilijk maken. Alsof Rusland een democratie is waar de overheid zich aan de regels houdt en banken niet helpt.
Nou is het verschil in uitspraak tussen Ukranian en Iranian in snel Amerikaans Engels niet zo heel groot.
Is het ook niet. Maar dit is het niveau van kritiek tegenwoordig blijkbaar.
@Diederik_Ezel | 02-03-22 | 13:37: Wauw, dat uitgerekend jij met deze conclusie komt. Ik zou zeggen scroll nog eens langs je eigen tegels.
@Diederik_Ezel | 02-03-22 | 13:37: Kom op man. Als iemand zich 1 keer een beetje verspreekt is het misschien te makkelijk en flauw om zo op in te zoomen, maar ihgv Biden is het geen onhandige slip of the tongue meer te noemen. Elke gerontoloog zal je vertellen dat je van mijlen ver ziet dat je hier te maken hebt met een hele oude man die lekker van zijn oude dag had moeten gaan genieten, zolang het nog kan.
@Kowalski11 | 02-03-22 | 13:46: Hij doet dit expres of hij is een oliedomme EGO , ik vermoed het tweede .
precies.
@Quantum Suicide | 02-03-22 | 13:50: Schijnbaar de enige die Bonkers kon laten struikelen en waarschijnlijk ook van 2024 zal afhouden. Hopelijk kan hij dan afhaken en de veep aan het werk laten.
Slava Irania?
Volgende oorlog verklapt.
@Niet_Van_Hier | 02-03-22 | 13:34: Ukraine Akbar!
Dit is toch genant. Man hoort in een bejaardenhuis.
Misschien zei hij wel expres? Om te laten voelen hoe de toekomst voor de Rus eruit gaat zien. Misschien ook niet hoor, maar in een bejaardenhoofd haal je wel eens iets door elkaar.
Had ik ook met de vorige, ander soort tehuis
Injecteert licht in aders.
wellicht, maar hij is president en doet het al een stuk beter dan Bonkers, Obama en Bush of Clinton.
Het is een slappe vaatdoek. Mooi praten over hoe dapper Oekraïne is. Maar ze ondertussen wel in de steek laten. Ze hebben ginds geen enkele kans. Heel het westen laat ze in de steek.
Poetin ziet dit. China ziet dit. En dit vertelt ze dat ze rustig verder kunnen gaan met landen veroveren. Heel het Oost-blok gaat eraan, Taiwan ook. En niemand gaat ze helpen. Niemand.
Er komt geen derde-wereldoorlog want we doen niet mee maar geven alle vrije landen vrijwillig op.
Taiwan is niet te vergelijken met Oekraïne, o.a. vanwege TSMC en ASML.
Niemand heeft zin in een kernoorlog, dus zo lang je daar mee kunt dreigen én geen NAVO land aanvalt, kan je doen wat je wilt inderdaad.
@Diederik_Ezel | 02-03-22 | 13:31: Juist daarom wil China Taiwan. En het mag gewoon. Je mag ALLE niet-NAVO landen bombarderen, mensen vermoorden, alles mag ongestraft. Dat is nu wel gebleken.
Het gaan gouden tijden worden voor dictators.
Zolang ze maar een genderneutraal toilet hebben mag alles.
eris geen enkele verplichting en een nucleaire aanval riskeren is dwaasheid. De rest van het Oostblok zit in de NAVO.
@Diederik_Ezel | 02-03-22 | 13:31: Taiwan gaat wafers lanceren als verdediging? ASML zit gewoon in Nederland, alleen zitten de Foundries vooral in Taiwan.
Schijnbaar heeft lauren boebert (rep. Powervrouw) nog wat geroepen, maar ik heb het niet kunnen verstaan
Rep PowerKaren bedoel je
Boebert is een goeie milf, tikje plork dat wel.. het dijbeenholster op een skinny jeans maakt het af..
... the Heart of the Austrian people. Put another shrimp on the barbecue.
Goeie nieuws, naar mijn idee, is dat de US dus niks gaat doen. Beetje lullen over de dappere Oekraïners is gratis.
De EU kan, op wat sancties na, militair niks dus Putin kan gewoon z'n gang gaan.
Angst voor een nucleair treffen is er dus niet. Prima.
Wat betekent dat ze ook andere landen in gaan nemen. Want het mag.
Om vervolgens Amerikaanse bevrijdingstroepen naar Frankrijk te sturen, want dat deden ze in 1944 ook.
Ik denk dat hij toen al te oud was om mee te doen.
Na met tegenzin in de oorlog betrokken te zijn geraakt door de oorlogsverklaring van Adolf. Na de Russen (en een beetje de Poms) eerst jaren de hete kolen uit vuur hebben laten halen durfden ze voor de show wel mee te doen.
imgur.com/a/g13fjt3
Weet iemand of A) deze echt is en B) waarom Nancy Pelosi zo godse blij wordt van troepen die giftige stoffen in burnpits inademen?
Heel, heel raar.
Juichaapje...
@neonreclame | 02-03-22 | 13:31:
Ja, constant op proberen te letten op een minimale kans om een staande ovatie te geven, er echt naar zoeken, elke aanleiding aangrijpen. Dat is het enige hoe ik het kan verklaren, als je niet naar 'ze is ziek en kickt op mensen die lijden' wilt afzakken.
@Saboteerik | 02-03-22 | 13:36: denk dit inderdaad. Ook heel eng trouwens.
Het gestotter van die man uitvergroten is nog kinderlijker dan het afpakken van een smartphone door een leraar op de middelbare school.. Deze man twijfelt overduidelijk over zijn woordkeuze maar dat komt in mijn ogen meer doordat hij pakweg 150 miljoen Amerikanen moet toespreken met het gemiddelde IQ van een thermometer hartje winter. Hoe je jezelf presenteert voor de media is belangrijker geworden dan het runnen van een land. Kijk naar Trump, stiekem (ik ook) wil ik wel weer een persco zien waarin POTUS trump staat te shinen. Maar dit wil ik puur voor de sensatie, het vermaak.
Terug naar Biden... Ja hij is oud, maar nee hij is niet seniel. Hij is gewoon onwijs voorzichtig in zijn keuzes. Deze man is op dit moment de beste keuze voor het vrije westen (ja we zij nou eenmaal pro-VS als Nederland, gek he als je kijkt naar de pieken die er in ons zijn gestoken). Iedereen in de Verenigde Staten zou achter hem moeten staan. Dit zou in mijn ogen voor ieder staatshoofd/regeringsleider horen te gelden. Op je werk ben je soms ook niet blij met je baas maar luister je (als het goed is) wel naar hem en weet je dat ie er niet zomaar staat en ga je ervanuit dat ie toch echt wel wat meer kan dan alleen koeken bakken.
Men zou het spaghettimonster, of je ouders, op de blote knieën moeten bedanken voor het feit dat je in het vrije westen geboren bent.
TLDR versie: Zonder links geen rechts. Zonder democratie geen keuze.
"Deze man twijfelt overduidelijk over zijn woordkeuze..." Uh, nee de speech wordt van tevoren geschreven (door anderen, maar dat is op zich niet verkeerd) vervolgens uitgebreid geoefend en op de teleprompter geprojecteerd tijdens de voordracht..
School in combinatie met je karakter heeft zijn vruchten afgeworpen. Een volgzame geest, tenzij je keihard loopt te trollen.
Als mijn baas een idioot is, dan krijgt hij/zij/het te horen en een stom idee mag die zelf uitvoeren.
Niet iedereen in de VS moet achter Biden staan. Die kerel is een opportunist pur sang en zwijg maar over zijn politiek in zijn vroege jaren. Nog net geen Blackface, maar dat lijkt weinig uit te maken (zie Trudeau) zolang je maar het juiste narratief onderschrijft.
Een echte president had ingegrepen. Dit is gewoon slappe hap.
Je meent dit echt he? Mijn hemel. Trump is een volslagen idioot die ook amper normale zinnen kon uitspreken, maar die improviseerde ook maar wat. Deze man hoeft enkel dingen voor te lezen. Als je hier niet ziet dat de man echt té oud is om nog coherent te zijn en er van overtuigd bent dat hij het beste is dat we maar kunnen wensen, dan spoor je niet of ben je gewoon aan het trollen.
Biden heeft een teleprompter, die zoekt niet naar woorden, hij moet ze gewoon voorlezen van een volledig voorgekauwde speech waar hijzelf weinig tot niets aan heeft bijgedragen. Probleem is dat hij halverwege een zin het begin al vergeten lijkt te zijn.
Trump had de neiging om zonder voorbereiding over iets uit te weiden en de teleprompter dan volledig te negeren (als hij er al eentje gebruikte) waarbij hij soms heel vreemde zinnen bouwde.
Obama had een goede voorleesstem, maar zonder teleprompter bleef daar weinig van over, dan werd het een eindeloos 'euh', 'euh' verhaal.
Eigenlijk zijn sommige amerikanen zo achterlijk. Zo zij er die menen dat nederland in Amsterdam ligt, enz.
noem jij anders ff de hoofdsteden van alle staten op.. Ben je nu ook achterlijk? Of heeft Juf Ineke je nooit iets anders laten leren dan Europese rivieren en gebergtes?
Sommige Nederlanders denken dan weer dat Washington (DC) in de staat Washington ligt.
Meeste Amerikanen zijn nooit buiten de VS geweest. En ik zou ook niet alle staten van de VS kunnen noemen en de gemiddelde reaguurder kan wsl niet eens 10 staten noemen.
America ligt in Limburg, dat verklaart alles.
Is inderdaad stom als je denkt dat nederland in Amsterdam ligt, het ligt in Belgie.
Grenst Bosnië Hertzegovina aan Montenegro of aan Kosovo?
(Niet stiekem opzoeken)
@jan huppeldepup | 02-03-22 | 13:41:
Echt niet, Nederland is de hoofdstad van Kopenhagen.
@Diederik_Ezel | 02-03-22 | 13:26:
Ok uitdaging, zonder te spieken:
-Hawaï
-Florida
-Texas
-California
-Oregon
-Mississippi
-Iowa
-Kentucky
-New York
-Washington
-Washinton DC
-New-Hempshire
-Massachusets
-Missouri
-North-Virginia
-South-Virginia
-Kansas
-Delaware
-Georgia
-West-Virginia
-Minnessota
-Connectikut
-Maine
-Ohio
-Missouri
-valt tegen
-valt tegen
-valt tegen
-
@King of the Oneliner | 02-03-22 | 13:56:
-
De helft. Bepaald niet onaardig. Een heleboel reaguurders doen het u niet na.
Ik was toevallig wakker..
En toen ben ik gaan slapen... Weet niet of Robbie nog verder gekeken heeft...
Droevig gebeuren....
Ach, wat afleiding voor het volk. Ondertussen creëren we weer een machtsblok waar we afhankelijk van worden, de EU. Na onze afhankelijkheid van bv Rusland voor energie zijn we nu zo diep verweven in een Brussels web dat we 9ok daar onmogelijk uit kunnen komen zonder een harde strijd. De VS is daarentegen juist afhankelijk van onrust, gezien de grote militaire uitgaven van ze.
Is Verhofstadt al van onder zijn preekgestoelte gesignaleerd, die malloot, die de zaak eens goed stond op te draaien met van Baalen?
Een verspreking in een speech van anderhalfuur kunnen vinden, nou nou he he poeh poeh. Vind dit toch een stuk beter dan een president die bullshit als HCQ promoot, liegt over alles incl Covid en de verkiezingen, honderden miljoenen aan steun aan Oekraïne tegenhield vanwege z'n persoonlijke vete met Biden en ook doodleuk classified intelligence deelde met de Russen. O ja en te druk was met in hoofdletters onzin twitteren om meetings met adviseurs bij te wonen en Putin noemt hij "a genius and very savvy". Wat een sukkel om Poetin op te hemelen en sore loser was en is Drumpf.
Typische linkse reactie. Een zinnetje over inhoud (bagatelliseren) en daarna een alinea vol haat over Trump. Schrijf je ook stukjes voor de NOS?
Trump 2024
@Fi-Bu-Bla | 02-03-22 | 13:23: Ik was recent in de VS, je komt enkel in de armste achterbuurten op het platteland dat soort vlaggetjes tegen, maar blijft wel een bizar gezicht.
Ik dacht dat iedereen wel in de gaten had dat het "ophemelen" van tegenstanders (b.v. ook Kim Jong Un) alles te maken had met het scheppen van een goed onderhandelingsklimaat, maar het is u blijkbaar ontgaan. Het verhaspelen van zijn naam werkt ook niet echt overtuigend.
@J.P.Drapeau | 02-03-22 | 13:26: Dat was/is gewoon z'n echte naam. Maar de Drumpf fans weten dat niet eens.
Je probleem is dat je in termen van 'goed' en 'kwaad' denkt. Joe = Goed, Trump = kwaad. Doe 1 stapje verder naar achteren, dan zie je dat ze ieder op een geheel eigen wijze lopen te prutsen.
@Diederik_Ezel | 02-03-22 | 13:28: Van z'n overgrootvader, ja. Je mag tegenwoordig elke dag een nieuw geslacht met bijbehorend voornaamwoord kiezen, maar Trump moet tot het einde der tijden met die gekke oude achternaam van z'n voorouders opgezadeld worden.
@Saboteerik | 02-03-22 | 13:30:
Aanvullend: dat is waarom je nu ook Twump aanhaalt. Twump is nu buiten beeld, maar kritiek op Biden is voor jou gelijk aan Twump ophemelen.
@Saboteerik | 02-03-22 | 13:31: Dat zeg ik exact helemaal nergens. Hou aub op met mij al die onzin in de mond leggen.
En zelfs jij kan niet het feit ontlopen dat Poetin nooit de confrontatie zocht met Trump, maar zodra Biden aan de macht was durfde hij dat wel.
@Diederik_Ezel | 02-03-22 | 13:35:
Je trekt zelf de parralel he 'vind dit toch een stuk beter dan'. Je sleurt hem er met de haren bij.
'Ja maar HIJ was ook niet goed' is geen reden om falings van Biden goed te praten. Je schrijft 1 zin dat Biden eigenlijk niets te verwijten valt, vervolgens ga je los over Trump.
Why?
Komop Diederik, de Trumpanzee staat los van het feit dat deze oude baas een beetje, ehm, warrig is. Plus dat hij voor een heel groot deel gewoon de agenda uitvoert waar Trump ook al aan werkte. Trump heeft zelf de verkiezingen weggegeven door met Covid te blunderen, jammer of gelukkig dan, nu hebben we Biden. En gode zij dank een Europa inclusief EU die wakker zijn geworden, dat niet iedereen lief en aaibaar en woke en knuffelbaar en roze eenhoorntjes is en wil. Hopelijk is het nog niet te laat. Ik dacht van wel, maar als je ziet wat er nu gebeurt in de EU, met linkse rakker Scholtz in de frontlinie. Knijp me, ik droom.
Ik kan gaan Googlen. Maar dan moet ik zelf zoeken. Ik heb nog nooit een First Lady gegoogled. Omdat zij altijd vanzelf vaak genoeg voorbij kwamen. Is Biden weduwnaar?
Kijk eens, helemaal speciaal voor jou gegoogled. lmgtfy.app/?q=is+joe+biden+weduwnaar%...
Ach ja, gelukkig is het maar een symbolische functie, toch? Toch?
*headdeskt*
Covfefe werd dankbaar tot meme gemaakt. Biden verspreekt zich zo vaak dat het niet meer bij te houden is voor de memelords.
En dan heb je dus een situatie waarin deze demente debiel, en aan de andere kant een compleet waanzinnige gek, samen over duizenden kernwapens beschikken. Hoe heeft het ooit zover kunnen komen.
Ooit zullen historici met verbijstering vaststellen dat het grootste land ter wereld een demente dweil als president hebben gekozen en dan ook nog met volle instemming en support van de MSM.
www.imdb.com/title/tt0387808/
"grootste land ter wereld" ?? Rusland heeft een nieuwe president? Scoop!!
Vanochtend refereerde ik op nu punt nl aan de verspreking van Biden en dat hij ‘Iranian’ zei, maar mijn comment werd weggehaald. Op de MSM lees je dat soort dingen niet. Je kunt zeggen irrelevant, maar goede nieuwsvoorzieningen laten dat over aan de lezer.
Irrelevant? Bij Trump (of elke Rep. president) zouden ze over elkaar vallen om het aan te halen als voorbeeld van ongeschiktheid voor het leiderschap.
Nu puntnl heeft een grotere sensuurafdeling dan putin.
Daar zitten politiek correcte deugers jouw plempsel te beoordelen
Nu nl deugt zo goed dat het volstrekt niet serieus te nemen is. Kopie pasta van ANP push berichten en gekuisd door deugend volk. Hetzelfde geldt ook voor de kranten; dezelfde ANP berichten met dezelfde teksten.
@tsjajaja | 02-03-22 | 13:18:
De helft wordt ook weggemodereerd op nunl.
Waarom zou je in godsnaam willen reageren op Nu? Heb een paar keer naar beneden gescrolld om te zien wat er staat en dat is echt niveau Hyves, maar dan wel altijd politiek correct. Vreselijk man.
Dit is dus die seniele figuur, waar zowat 83 miljoen Amerikanen op gestemd hebben? Man, man, man.... wat een ellende wordt er toch over de wereld uitgestort.
Briefje aan Joe: You, Obama and that EU clique had to go in back in 2014 and look were it ended. You broke it you own it pal..
Het is wel verfrissend om een Amerikaanse president te zien die Putin niet ophemelt.
Trump hemelde Poetin alleen op om hem in slaap te wiggelen. Dat soort leiders moet je “aaien” zodat ze in slaap vallen. Ga je tegen ze schreeuwen, dan maak je slapende honden wakker die wel eens gemeen kunnen bijten. Nu staan er nukes op scherp richting ons. Daar kunnen we blij mee zijn.
U begrijpt niets van de onderhandelingstactiek van Trump. Iets waar hij, naast al zijn fouten, erg goed in was.
"de speech van één uur en twee minuten" en dat zonder tussendoor ff een pauze voor een nieuwe incontinentie luier, toch nog knap van deze man.
Stuur hem voor een grote friet oorlog en een lihanboutje naar de Kees Kroket en hij komt 1 week later terug met een accu voor een elektrische fiets.
Amerikanen en aardrijkskunde, altijd voer voor humor....
Wat zijn de hoofdsteden van Vermont, Idaho, North Dakota en Iowa?
@entwederoder | 02-03-22 | 13:21:
Boeien daar woont niemand. Ook hoef ik dat niet te weten van Alberta, BC of New South Wales. Ken jij de hoofdsteden van de Chinese provincies? Oh, iets dichter bij huis, neem de Bundesländer?
@entwederoder: Ook dat is een lastige voor Amerikanen
@entwederoder | 02-03-22 | 13:21: Washington, het zijn geen landen.
@Louter Leuter | 02-03-22 | 13:36: Bremen is toch de hoofdstad van Vrije Hanzestad Bremen ? Hamburg dito van Hamburg.
Geen wonder dat Rusland de NATO niet serieus neemt.
Biden heeft last van zijn leeftijd.
Poetin heeft last van zijn verstand, wat hij overduidelijk kwijt is.
Who is the bad guy??
Dan is Rutte zo gek nog niet..... Jezus wat een verschrikkelijk leiderschap heeft de wereld.
Afgezien van z’n stomme versprekingen, het is gewoon niet handig om Putin te blijven vernederen.
Het vernederen van de Russen is één vd oorzaken dat de Russen geweld gebruiken.
Nu dat ze volop in Oekraïne zitten, is het niet slim om Putin nog verder op z’n ziel te trappen.
Kan een hoop doden schelen als Biden z’n stoere smoel houdt.
Verder hoop ik dat de oorlog in Iran snel over is en de de Oekraïners snel terug naar Teheran kunnen.
Of Poetin zijn leugenachtige mond houden en agressieve daden stoppen?
Zou dat niet schelen????
Volgens u moet men toegeven en kruipen voor een gestoorde gek met een grote bek en kijk wat die idioot flikt.
Maar u zegt, jamaar hullie hebben hem gepest......
@MK27 | 02-03-22 | 13:12:
Dat zou zeker schelen maar het zou ook schelen als we niet alles alleen door een westerse bril zien.
@MK27 | 02-03-22 | 13:12:
Iemand half citeren en geheel niet begrijpen en/of bewust verkeerd uitleggen.
Hoe wil jij Putin laten stoppen met liegen en geweld?
Door hem te vernederen?
Schattig hoor.
"Het vernederen van de Russen is één vd oorzaken dat de Russen geweld gebruiken."
Ik zie de Russen toch echt niet als "vernederd". Ja, tenzij je vindt dat we dezelfde definitie van vernedering hanteren als Pablo Escobar of de Italiaanse Mafia dat doen.
Ziel?
Daarnaast, fuck kleine kleuters pleasen, die houden daarna nooit meer op.
U bent er zeker zo een dat als iemand een pakketbezorger in elkaar aan het schoppen is, u aan de dader vraagt of hij soms een moeilijke jeugd heeft gehad om hem niet agressief te maken?
Vernederen is nooit goed. Kijk wat er gebeurde na Versailles na de vernedering van Duitsland. De Franse generaal had het bij het rechte eind. Truman en Marshall hadden daarvan geleerd en hebben gelijk gekregen. De Russen zijn vernederd (mede door de misbruik van de chaos in de tijd van Jeltsin). We hebben de boot gemist toen met ons triomfantelijk gedrag. Er hoeft maar ergens een verkiezing te zijn and ze Russians did it. Ze wel uit SWIFT willen gooien, maar wel het gas van Poetin willen hebben. De hypocrisie ten top. Oh en webben nog een dingetje met de ISS.
@jan huppeldepup | 02-03-22 | 13:46: Nu je toch deze vergelijking maakt... Stel dat jij toevallig aanwezig was op het moment dat die agressieveling die pakketbezorger in mekaar aan het schoppen was.Denk je dan dat het zal helpen als jij hem ondertussen verrot scheld of zou je het slachtoffer meer helpen als je die agressieveling probeert te kalmeren?
Hoop dom gelul wederom, stomme aannames.
Wat ik zeg, is dat je degene met het geladen pistool in de hand beter geen mietje kunt noemen.
En ja, het Westen kijkt al lang neer op Rusland.
Terecht wat mij betreft, Rusland is geen wereldmacht.
Maar de Russen ervaren dat anders, wanneer het ze dagelijks wordt ingewreven.
Zo beter jongens?
Het valt allemaal niet mee hè..
Verder wat die lange Leuter zegt… thx.
@Louter Leuter | 02-03-22 | 13:55: Truman heeft in zijn klein postuur compensatie dadendrang de Russen beledigd nadat die de Duitsers verslagen hadden, sindsdien was er koude oorlog. Echt een ziener. De marschall hulp was een fooi en heeft Nederland niet echt geholpen. Wij hebben onszelf uit het moeras getrokken. De britten hebben na wo1 en wo2 wel decennia aan het infuus gehangen en werden pas gered door de EU. Dat hadden we ook nooit moeten laten gebeuren.
Met dit leiderschap aan het roer in de VS is het niet zo gek dat Putin zijn kans grijpt.
st putinsburg typt weer mee. Putin had beter onder Bonkers kunnen toeslaan. Die had hij in de pocket. The CIA is an opinion and I believe Vlad
Niks aan de hand met deze man mensen, gewoon doorlopen. Kijk hier een filmpje van Trump die zijn flesje water raar vasthoudt bij het drinken... en hier een filmpje dat Trump een beetje slist als hij praat. Hahaha, hier twittert hij "COVFEFE", die man moet wel seniel zijn zeg.
tja, toen leek zijn gebit los te laten, zoals bij Wilhelmina ooit gebeurde. Bonkers zou toch geld genoeg hebben om zijn gebit goed te laten maken.
Hahaha deze stand up comedia is beter dan die van Oekraine.
Hoe deze man de machtigste leider van de wereld heeft kunnen worden is mij een raadsel. Amerika staat compleet voor aap. Ga je schamen USA!
helemaal niet. de grote aap is net vertrokken en eigenlijk gaat het zo stukken beter. ZOuden de republikeinen een beetje hun best doen dan zou het binnenlands herstel daar ook flink geholpen zijn.
Een verspreking van de man die zich continue verspreekt vind ik nu niet bepaald groot nieuws. Uiteindelijk was de man helder in zijn boodschap omtrent de positie van USA en NAVO in het conflict en dat is wat telt. Wat daarnaast telt is dat de Russische economie in noodtempo naar de afgrond loopt agv de wereldwijde afknijpacties.
En is dat laatste een goede zaak volgens u?
@keestelpro | 02-03-22 | 13:06: Een noodzakelijk kwaad om het stoppen van het bloedvergieten af te dwingen.
Ja en het treft de normale Rus veel harder dan Poetin en zijn vriendjes. Die sancties zijn onzinnig. Al dat geld van de rijke russen zit allang in Dubai. Denk je nou echt dat Poetin zijn maatjes niet heeft gewaarschuwd? Die zitten al in de bitcoins. Maar de gewone rus wordt voorgelogen, en kan straks niet meer normaal leven. En alle russen in het buitenland krijgen opeens geen pensioen meer. Ja echt een goed idee.
wereldwijde afknijp actie........ laat me niet lachen ten eerste china doet niet mee.... en zo'n beetje alle grondstoffen (zoals olie, kolen, ijzererts, kunstmest en granen) afkomstig uit Rusland zijn vrijgesteld van sancties..
Over verspreken gesproken, je verspreekt je continu, of je hebt een continue verspreking.
Mee eens, al dat gezeur over een verspreking..
De toespraak wordt alom geprezen en gewaardeerd. Alleen Putin en Bonkers adepten uit de telegrof fabriek zien er een probleem in.
Voor iemand met een stotter heeft hij het ver geschopt. Voor iemand zonder werkend brein heeft Bonkers Bonespur het ook ver geschopt. Alleen is dat veel erger voor iedereen.
Gelukkig ook nog wat te lachen in deze trieste tijden.
Het was een verkiezingsspeech, geen SOTU.
REAGEER OOK