Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OMG LIVE - Thierry bij Ongehoord Nieuws

Kabinet wil NU AL stekker uit nieuwe omroep - Ombudsman NPO doet onderzoek

Gisteren liep Thierry Baudet nog weg bij de NPO, maar vandaag is Thierry alweer terug op de NPO. Gisteravond werd trouwens op de NPO, door de heer Segers van de ChristenUnie (= kabinet, dat met 1 mond spreekt), nog voorzichtig gepleit dat de stekker maar weer uit Ongehoord Nederland moest worden gehaald, wegens PoetinPromotie. En nu mag Thierry alweer op de NPO ene meneer Poetin onveroordelen. We zijn heel benieuwd of Gunay Uslu, de staatsecretaris OCW zometeen op de Rode Knop drukt. Krijgt u zometeen op NEDERLAND1 (livestream) een testbeeld dan is Ongehoord inderdaad Ongehoord om zeep geholpen. Spannend!
Update: 11:35 uur. Ombudsman NPO start onderzoek naar ON (NPO).

Stellen alleen maar vragen. Mag ook al niet

Social

Reaguursels

Inloggen

Had gezien alle reacties geen hoge pet op van ON maar nu toch even deze uitzending compleet bekeken. Prima uitzending eigenlijk, Geert zijn verhaal was zeer consistent en respectvol. En wat er allemaal gebeurd bij de azc’s om dat een keer te horen zonder politiek correct jeugdjournaal toontje is ook eens wat anders.

HD50 | 01-03-22 | 21:31

Slechte verliezers daar bij de NPO en de bekende (moreel boven ieder verheven) nederlanders. Gijsje rademakers de pollduider laat zich nu ook van zijn linkse kant kennen, t maskertje valt af.

Het werd tijd voor een ander geluid bij de NPO, in dit geval was dat de kans voor Omroep ON om in te stappen. Niet dat ik dat nu helemaal top vind, want de in mijn ogen goede oorlogsjournalist Karskens en zijn team hebben nog wel wat bij te schaven in presentatie her en der.
Maar men( ik ook) was wel es zat van altijd maar het 1 vs 3 tafelgast spelletje, het weghalen van zwarte piet, altijd maar dat klimaatgeneuzel, boerenbedrijven zijn slecht (maar wel weer goed genoeg voor boer zoekt vrouw gek genoeg), asielzoekers zijn zielig verhaal etc etc.
Dat npo imperiumpje mag wel es bij de poten afgezaagd worden. Jonathan Krispijn deed wel wat lomp mbt tot dat interview op straat, maar eindelijk iemand die es wil laten zien dat asielzoekers niet altijd maar zielepieten zijn, maar ook stelers en criminelen, tja dat druist in tegen het bekende geluid van de npo dus gaan ze klachten indienen.

Tegen dat standaard npo geluid is gelukkig op internet genoeg te vinden op sites zoals deze, ik kan stiekem ook toch ook wel gniffelen om roddelpraat die bekende (en moreel bovengestelde) nederlanders de plaat voor de kop wegtrapt, in dat programma wordt de hypocrisie van BNers enorm duidelijk. Ik ben helemaal niet een shownieuws kijker, of volger van BN ers. Man ik heb wel wat beters te doen.., maar t was mij wel duidelijk dat die BNers echt niet beter zijn (vaak tegenovergesteld zelfs) dan de gemiddelde piet of jan. Zoals een Marco Borsato die zich inzet voor kinderen.. maar tegelijk ook aan t viespeuken bij kinderen. Een Glennis Grace die vind dat we vreselijke racisten zjn etc.

timmey | 01-03-22 | 19:11

Ze nodigen maar uit wie ze willen, ik ga echt geen minuut van mijn leven aan dat ON besteden.

Bigi Bana Boy | 01-03-22 | 17:28

Je mag van mij zeggen en vinden wat je wilt en de EU heeft zeker boter op het hoofd. Maar als je de inval in Oekraïne niet veroordeelt dan ben je niet helemaal fris in de bovenkamer en mogelijk een trol van Poetin. En ook dat mag ik zeggen gelukkig. Dat onderzoek naar geldstromen is trouwens niet zo'n gek idee.

Giotto | 01-03-22 | 16:51

Welopen is toch zijn handelsmerk geworden?
Doet ie met enige regelmaat...

lilluke halve hoan | 01-03-22 | 16:30

Heb dat stukkie van Baudet nog niet gezien, maar ben op voorhand tegen een verbod op ON. We hebben hier vrijheid van meningsuiting, en laat ze maar hun verhaal doen. Zolang ze niet oproepen tot moord en doodslag of revolutie, lijkt het mij geen probleem.
De dwaas zegt tegen iedereen dat hij een dwaas is, zei Prediker al. Ze zetten gewoon zichzelf voor aap. We moeten de burgers niet als kleine kinderen gaan afschermen van propaganda. Dan is het hek al gauw van de dam. Dan gaat de zittende macht bepalen wat er wel of niet gezegd mag worden.

KeesBruin | 01-03-22 | 16:19
-weggejorist-
Poes Fiep | 01-03-22 | 16:10

Arnold Karskens in uitzending van vandaag: 'Als je oproept tot rust en vrede, ben je een landverrader.'
Wederom weer heel goed naar te kijken (Bart Nijman kwam ook nog even voorbij, toen het over GeenPeil ging). Ik begrijp alle consternatie eigenlijk niet. Die presentator Ahmed Aarad is ook weinig op aan te merken.
(De melding alleen voor 18-plus was inmiddels opgeheven, het hoeft niet meer via NPO-plus.)

grietmetgroenefiets | 01-03-22 | 15:37 | 2

Ach, in Oostenrijk wordt de alternatieve zender AUF1.tv ook bedreigd met sluiting door de omroepbazen daar omdat ze als enige omroep een tegendraads coronastandpunt verkondigden dat tegen het rigide regeringsstandpunt in ging. Ik zie namelijk dit conflict ook iets genuanceerder, omdat de Oekraïense president twee maanden geleden in een toespraak heeft gezegd dat zijn land weer kernwapens zou moeten krijgen, tegen alle vastgelegde verdragen in. Die toespraak viel niet zo goed in Rusland. Dat Rusland daarop hun buurland binnenvalt is wel weer buitenproportioneel, maar het komt voor de goede verstaander ook weer niet echt uit de lucht vallen.

ClintOstwald | 01-03-22 | 15:49

Het past niet in het npo narratief, het is voor of tegen, nuance kan niet.
Het algemene npo narratief is
-ben je tegen immigratie ben je extreem rechts
-asielzoekers oer definitie zielig
-tegen landbouw
-klimaat maatregelen zijn goed
-corona maatregelen zijn goed
-vul maar aan..
Pas je bij dat narratief kom je als tafelgast bij 2 anderen gasten die jou gelijk gaan geven

Pas je niet in dat narratief dan wordt je uitgenodigt en kom je in een slangenkuil terecht.

timmey | 01-03-22 | 19:37

Waar staat ergens dat de hele publieke omroep dezelfde mening moet hebben?

zwarte_weduwe | 01-03-22 | 15:35 | 1

Sterker nog, in de mediawet staat dat de npo pluriform dient te zijn en een afspiegeling van de samenleving. Het geeft ook te denken dat de tegenstanders van Baudet zo hysterisch reageren. Als het allemaal puur gelul is haal je je schouders op lijkt me. Of zou hij misschien soms toch her en der een punt hebben?

MarkiesDeBalzaque | 01-03-22 | 16:52

Vanaf nu aan ga ik alleen nog maar dingen zeggen waar iedereen het mee eens is. Dat is het veiligste.

Zapata10 | 01-03-22 | 15:00
-weggejorist-
Freddy-het-Paard | 01-03-22 | 14:49 | 1

Los van Baudet.

Over Maidan wordt verschillend gedacht: www.youtube.com/watch?v=_sMfNmx0wKo&a...
Onze wereld wordt momenteel overspoeld door lieden die vooral uit zijn op een plekje aan de goede kant van de geschiedenis. Althans volgens de thans heersende smaak dan wel te verstaan.

Het is echter zeer de vraag of zij ook van GOEDE WIL zijn. Om verder te komen, om tot oplossingen te komen lijkt het mij noodzakelijk dat je je verdiept in de argumenten van je opponent.
Het terugkijken van de rede van Poetin op de Internationale Vredesconferentie 2007 is in dat licht net zo interessant als het linkje hierboven.

Als alternatief kun je ook zeggen: Hij is een schoft, hij moet dood, hij moet veroordeeld, ON moet van de buis, Baudet verbieden of beter nog de gevangenis in, alleen nog landen naar het Songfestival die bereid zijn dodelijke wapens te leveren aan Oekraïne.

fokkewoelf | 01-03-22 | 14:49 | 6

@Nosky | 01-03-22 | 14:59: Ik mag ook graag zeggen: "Geen verstandig mens wil oorlog" maar moet mezelf toch de tong afbijten.
Sleepy Joe levert: aandelen Lockheed Martin en Raytheon flink in de plus de laatste dagen.

fokkewoelf | 01-03-22 | 15:14

@* Il Principe * | 01-03-22 | 15:05:

Dit heeft niks met blaiming de victim te maken.
En ik stel nergens dat Oekranie hier de partij is die een en ander had moeten voorkomen. Maar De EU en Amerika zouden eens in de spiegel moeten kijken.

Ik zeg het nog een keer: je hebt het conflict an sich EN je hebt de huidige oorlog / inval. Voor het tweede, 100% op het conto van Putin, en van mij mag hij hiervoor aan de hoogste boom.
Maar het conflict is er niet alleen door Putin, daar is de westerse wereld evengoed onderdeel van.

Als je dit niet wil zien, ligt dat eerder aan je eigen kijk op zaken.
Er wordt heel zwart-wit gedacht. In alle dossiers. Of het nou klimaat, EU, migratie of wat dan ook is. Men kent enkel alleen nog maar een uiterst standpunt. De nuance is compleet weg.

Nosky | 01-03-22 | 15:16

@Tonyvanwychen | 01-03-22 | 15:08: Met alle respect, maar die bevolkingen (van Rusland en Oekraine) zijn ook zo. Dat vertelde Roel Pieper, met andere woorden, hij woont in Kiev. Mensen hebben allerlei handeltjes, iedereen handelt met iedereen, en iedereen verdient daar ook aan. Alleen zijn sommige mensen daar buitensporig goed in en die worden echt rijk.

Poes Fiep | 01-03-22 | 16:17
▼ 3 antwoorden verborgen

"Where did you get this baik?"
Hilarisch, hoe 1 vraag en het antwoord daarop meer zegt dan heel veel praatprogramma's.

ParaPiet | 01-03-22 | 14:45

Een keer wat anders op de NPO, wie kan daar nu tegen zijn. Die Seegers is ook wel erg van het alles verbieden.

Over de islam zei Seegers ooit dat onze rechtsstaat sterk genoeg was maar een omroep als ON zou dan niet mogen ?

Wattman | 01-03-22 | 14:43

Russia Today en Sputnik offline, nu ON er nog bij. PVV en FvD vanwege anti-escalatiestandpunt inzake Oekraine uit de veiligheidsbriefing. Het Vrije Westen marcheert dapper door!

drs. Levi Samsonov | 01-03-22 | 14:39

Als er geen vrijheid is voor mensen die de vrijheid niet respecteren wordt het hoog tijd dat we hier eens met massa-uitzettingen beginnen.

funda | 01-03-22 | 14:35 | 3
-weggejorist-
Freddy-het-Paard | 01-03-22 | 14:37

Oei, pijnlijke waarheid

Rotterdammert1965 | 01-03-22 | 18:14

Ook het eerste wat ik dacht. Mensen die vrouwen, homo's enz. niet de vrijheid gunnen die ze zelf wel hebben. Zin om te zien wat de nieuwe frisse wind in Den Haag ons gaat brengen.

kortebroek | 01-03-22 | 20:35
-weggejorist-
Freddy-het-Paard | 01-03-22 | 14:32

En nog uitzenden op een moment dat de uitkeringstrekkers uit bed komen ook.

RandyBiel | 01-03-22 | 14:29 | 1

Nouja, de concurrentie bij het trekken der uitkeringen wordt ook wel steeds moordender natuurlijk. En leg dat nog maar eens uit zonder tolk.

funda | 01-03-22 | 14:38

Als de oud baas van de militaire inlichtingendienst op NPO 1 mag zeggen dat iemand met een andere mening 'Voor dit soort dingen werden mensen in oorlogstijd opgehangen en geëxecuteerd.' dan wordt daar een heel, heel gevaarlijk precedent mee geschapen. Dit mogen we niet onbesproken laten (zolang dit nog kan).

Teluitjewinst | 01-03-22 | 14:28 | 2

Andere meningen zijn sowieso levensgevaarlijk voor onze kwetsbare samenleving.

funda | 01-03-22 | 14:39

Nederland als zelfbenoemde democratische rechtsstaat met zogenaamd vrijheid van meningsuiting #maarnietheus.

ClintOstwald | 01-03-22 | 15:52

Winfried deugt, daarom werkt hij bij de NOS

thanseeuwen | 01-03-22 | 14:17

Vier jaar lang dagelijks op alle netten Trump zwart maken. Met leugens van de Democraten. En nu bij het onderzoek naar dit Russiangate blijkt dat er geen Russische inmenging was bij die verkiezingen niks melden. Hallo, Ollongen bent u er nog?!

Piet Karbiet | 01-03-22 | 14:08 | 1

Er was wel inmenging natuurlijk. Bedoel je misschien "collusion"? Samenwerking tussen Trump en Rusland is namelijk (nog) niet bewezen.

* Il Principe * | 01-03-22 | 14:37

"Vroeger kreeg je daarvoor de doodstraf "
compleet uit verband gehaald.
De man wilde alleen maar zeggen hoe ernstig het volgens hem die opmerking was.
Dat weet Baudet dondersgoed, maar hij kan dan wel weer lekker stoken en de mensen op de kast krijgen. Hij vindt die spelletjes leuk.En de doelgroep van ON en ON zelf laat zich weer gebruiken. Blijkbaar zitten ze te slapen op de redactie.

Het valt ook op dat ON hele korte nieuwsberichtjes gebruikt, zeer kort zodat je er niet over kan nadenken, die niet zozeer over het bericht gaan maar over het classificeren. Er is geen enkele toelichting of wederhoor. Dat kan als ze niet oppassen uitgelegd worden als opruiing. Het is dan beter om je af te vragen, waarom ze dit willen laten zien. Ook vreemd voor de doelgroep van Ongehoord Nederland..

AdvocatusDiaboli | 01-03-22 | 14:05

Niet normaal dit. Laat me raden, die mevrouw Smit is lid van X66? Jarenlang allerlei linkse leugens en propaganda, haatzaaien, framing, demonisering en selectieve willekeur bij de NPO. Gotver.

Piet Karbiet | 01-03-22 | 13:56

Je zou bijna denken dat de Oekraïne een Nederlandse provincie was, laat staan onderdeel van de EU. Het land heeft mijn steun hoor, maar die hysterische reacties tegen den Rus mogen wel wat minder. Mijn seniele grootvader wordt er weer helemaal bang van.

Trekbeest | 01-03-22 | 13:52 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 01-03-22 | 13:57

Alle tegenstanders van een "ander geluid" zaten al weken lang op het puntje van hun stoel om ON asap de nek om te draaien, onwelgevallige meningen zijn blijkbaar verboden in Nederland, maar dat wisten we al. Terwijl iedereen weet, dat de grens van de VVMU ligt bij het oproepen tot geweld, en terecht!
En dat Baudet al tijden van het padje af is, wisten we ook al.

Rationa | 01-03-22 | 13:51 | 1

Ze spelen de Calimero-kaart.
Ze hebben het namelijk nooit over waarom anderen het niet met hun eens zijn. Alleen dat ze een groep zijn die slachtoffer zijn van iets.
Identity-politics dus.
Slecht hoor ON, dat je je daarvoor laat gebruiken. Niet inhoudelijk.

AdvocatusDiaboli | 01-03-22 | 14:08

Veel Nederlanders hebben een haat/liefde relatie met Rusland.
Mensen die met interesse kennis hebben genomen van de Russische samenleving en dat hebben beleefd voelen daarvoor veel sympathie.

De haat of sterke afwijzing is gericht op de repressieve overheid.

Dit genuanceerd beeld, dat ik door ervaring volledig deel, mag ook wel eens over het voetlicht gebracht worden door de media en onze volksvertegenwoordigers.

Russen zijn niet onze vijanden, evenzo zijn Oekraïners niet onze vrienden, vice versa.

Bolhoed | 01-03-22 | 14:16

@Nosky | 01-03-22 | 15:08: Het rode gevaar, of het gele gevaar of het gevaar dat ON zijn eigen waarheid verteld. Overal is er altijd gevaar.

ffnietnu | 01-03-22 | 15:34

Baudet is doorgedraaid. Leek het eerder goed alternatief op rechts, nu blijkt het een gek te zijn. Kijk naar hoe hij nu uit zijn ogen kijkt. Helemaal van het padje.

borus | 01-03-22 | 13:47 | 6

@AdvocatusDiaboli | 01-03-22 | 14:11: Ja en dat is jouw mening en dat is prima. Bestaan er volgens jou ook andere observaties of is jouw "waarheid" de enige echte?

Blonde Nel | 01-03-22 | 14:28

@AdvocatusDiaboli | 01-03-22 | 14:11: Schei toch uit man. Ik heb veel meer moeite met mensen die alles en iedereen maar op een hoop gooien en geen nuances meer waarnemen.

Kowalski11 | 01-03-22 | 14:30

@Blonde Nel | 01-03-22 | 14:03:

Baudet zegt nog steed heel erg veel zinnige dingen.
Het jammere is alleen, dat de zinnige dingen die hij zegt steeds meer een (klein) onderdeel vormen van de volledig onzinnige dingen die hij erbij zegt. Hij is echt volledig uit de bocht gevlogen.
Maar dat hij in veel onderwerpen heel vaak de kern weet te raken, vind ik wel. De context waarin hij dat aan het doen is, is simpelweg verwerpelijk.

Ik vraag me vooral af, is dit de ware Baudet van het begin af aan (maar verborgen), of is hij zo gevormd gedurende de tijd dat hij actief is in de politiek, en dus simpelweg doorgedraaid.

Nosky | 01-03-22 | 15:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb de uitzending bekeken en wat een malloot is deze Baudet geworden. Nu vond ik hem al geen groot licht maar het lijkt alsof hij steeds verder afdwaalt. Het gaf plaatsvervangende schaamte. Gênant.

Red shirt | 01-03-22 | 13:33 | 4

@Waakvlam | 01-03-22 | 13:36: Hou er rekening mee dat uit allerlei onderzoeken blijkt dat ongeveer 15% van de bevolking matteklap is.

Red shirt | 01-03-22 | 13:39

@Red shirt | 01-03-22 | 13:39: Of Russische connecties heeft.

Nuchternederland | 01-03-22 | 14:15

Tja, veel Nederlanders hebben dat met Rutte, Kaag en Wopstra, en al veel langer.
Genant prekende, onwaarachtige, zakkenvullende luchtfietsers met gevaarlijke ideetjes.
Wederzijds begrip is altijd goed, we voelen hetzelfde, maar over anderen.

funda | 01-03-22 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

FvD, Fanboys van Dictatuur?

Graaisnaaiert | 01-03-22 | 13:32 | 3

Het ongewapende konvooi richting Ottawa kreeg iets minder media aandacht , en ondertussen vecht de Oekraïense maffia onderling een bloederige oorlog uit met de gratis wapens . Punt is Navo is eng Oekraïne is eng en Putin doet t nu .
Jij vind Baudet eng ik niet , de man legt het haarfijn uit hoor. Maargoed dat is mijn mening .

alexanderpechtold | 01-03-22 | 13:41

Het vrije woord wordt vermoord.

Hypno2050 | 01-03-22 | 13:31 | 1

Juist..! Dat krijg je in een land van jaknikkers!

aardv@rk | 01-03-22 | 14:10

Huh? Ik zie alleen maar een nieuw gezicht bij het journaal van het Nationale Onzin Station!
Vooral blond, blauwogig en roodgestifte lippen.
Afke Boven, Friezin. Verfrissend geluid, want geen Gooische rollende 'r' .
Meer, meer, meer daarvan!

haasjerepje | 01-03-22 | 13:31 | 1

Ander gezicht maar zelfde deugkliek

prins_flip_da_luxe | 01-03-22 | 15:49

Ach ja jommes. De VVMU. Ook voor landverraders. Ook ik vind dat het moet kunnen, waarom niet? Laat hen zich maar tonen in al hun onbenullige domheid, zodat mensen hun eigen oordeel kunnen vellen en de keuze kunnen maken.

Beste_Landgenoten | 01-03-22 | 13:29 | 1

Landverraders ? Zijn wij in oorlog met Oekraïne dan ?

Jackson | 01-03-22 | 14:29

Via de belasting betalen voor je eigen hersenspoeling bij de npo. Zelfs in de voormalige DDR hebben ze het nooit zo bont gemaakt.

streknek | 01-03-22 | 13:28 | 3

Dat!.. en verplicht betalen ook nog..

All_Anonymous | 01-03-22 | 13:39

En dan op de NOS berichten over het manipuleren van de Russische staatstelevisie. Krijg echt het idee dat ze of echt totaal oliedom zijn , of er zit een plannetje achter .

alexanderpechtold | 01-03-22 | 13:49

De vrijheid van meningsuiting is absoluut, kwetsend, gevoelloos, geen stijl en soms aperte nonsens. Maar het is ook mijn vrijheid om die kwetsende, gevoelloze uitspraken en soms aperte nonsens te horen. Daar heb ik geen NPO, MSM, Google of Fakenews voor nodig.

Sterker nog. Als ik Brits en Amerikaans nieuws wil zien ga ik naar de BBC (dat woke, helaas heel erg woke geworden is). Voor nieuws uit Frankrijk en Franstalig Afrika ga ik naar France24. Nieuws uit Duitsland en Oost-Europa is er de SZ, Spaans en Latino de Elpais en voor Chinees nieuws, de SCMP. Toegegeven voor regionaal nieuws is er het ED. En soms wil ik mij gewoon ergeren en ga ik naar de Guardian en, voor 5 minuutjes lol - meer trek ik niet -, de Joop.

Liever hoor ik Marijnissen, Poppe en Kox en hun Marxistische-Leninistische kolder, de uitspraken van de Stalinitische griezel Marcus Bakker, de PSP destijds, enzovoorts. Hoe krom ook. Ken uw vijand. Mutatis mutandis geldt dat ook voor de nonsens van Baudet. Hoe krom ook. Een goede levendige democratie kan dat aan. Democratie gaat van au. Twijfel je daar aan, dan hebben we een ander, groot, probleem.

Nooit zal ik vergeten hoe de NOS één zinnetje uit Theresa May's verklaring knipte naar aanleiding van de steekpartij bij London Bridge. Dan ben je niet meer bezig met nieuws maar met volksmanipulatie. Is Trudeau uw held? Niet de mijne. Zijn Killary Clinton en Al-Kaag met hun deplorables en wie-zijn-die-mensen toch, uw anker? Niet de mijne.

Louter Leuter | 01-03-22 | 13:26 | 8

@Red shirt | 01-03-22 | 13:45: Je bedient je hier wel heel sneaky van een stropoppetje om zijn verhaal onderuit te halen.

Kowalski11 | 01-03-22 | 14:37

@Red shirt | 01-03-22 | 13:45:

Je weerlegt geen woord van wat er staat.
Stel dat jij over een paar jaar ook een keer een inhoudelijke reactie zou willen plaatsen. Dan zou je toch ook niet willen dat mensen daarop net zo reageren zoals jij altijd reageert?

Dandruff | 01-03-22 | 14:59

@Louter Leuter,

En zo is het. Niks mis met bijhouden wat de ander bezig houdt.

De Vrijheid van Meningsuiting is sowieso de belangrijkste Vrijheid die we hebben. Alle rechten en vrijheden die we hebben danken we aan de VvMU. Met het verdwijnen van onze VvMU zullen we ook al onze andere rechten en vrijheden verliezen.

Dandruff | 01-03-22 | 15:05
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
grietmetgroenefiets | 01-03-22 | 13:25 | 1

Nog meer desinformatie: islam is vrede, zonder EU komt er oorlog, immigratie is verrijking, hoofddoek is feminisme.
Wat doen de deugers daaraan? Zo lang het uitkomt mag er gelogen worden blijkbaar.

Ride_On | 01-03-22 | 13:24 | 1

Allemaal eenzijdige meningen die u noemt geen nuance niks. Maar daar zijn ze goed in bij de de npo.

timmey | 01-03-22 | 19:46

Emoporno-omroep NPO is lekker bezig. Allerlei hoernalisten worden naar Oekraïne gestuurd om een microfoon onder de snufferd van een persoon te duwen en te vragen wat hij ervan vindt. Uiteraard worden ook veel vluchtelingen lastiggevallen.
Zo wordt de geest van de simpele ziel gemasseerd opdat Nederland via geld en opvang wederom kampioen medemenselijkheid wordt.

gestoptmetroken | 01-03-22 | 13:23

Alle nieuws is partijdig. De linkse krant schrijft andere dingen dan de conservatieve krant. Misschien wel de belangrijkste vorm van fake news is het weglaten van relevante informatie. Een geniepige vorm, omdat je het minder snel in de gaten hebt. Zo hebben veel kranten meer geschreven over de uit de hand gelopen demonstratie bij en in het Capitool op één dag, 6 januari 2021, dan over de hevige, soms maandenlange terreur (geweld, brandstichting, plundering) van BLM, Antifa en aanverwanten in steden als Minneapolis, Atlanta, Portland, Seattle, Milwaukee, Madison en Kenosha. Zo zijn er media die massale raketaanvallen vanuit Gaza op de Israelische burgerbevolking vrijwel negeren totdat Israel terugslaat, waarna de indruk wordt gewekt dat de schuld bij dat land ligt. Laat ze. Ingrijpen wegens partijdige verslaggeving is zinloos, zelfs onmogelijk.
Ik ben erg bang dat, wanneer de regering zich als censor gaat opstellen, dat op een partijdige, "progressieve", Kaag- en Ollongrenachtige manier zal gebeuren. Laat het beoordelen van uitingen over aan de rechter, niet aan de politiek.

J.P.Drapeau | 01-03-22 | 13:21 | 5

Ze schrijven ook niks over de ontwikkelingen bij dat Russiangate nu blijkt dat vooral de Democraten hebben gelogen in hun bewering dat Trump daarom de verkiezingen won. Ratten zijn het.

Piet Karbiet | 01-03-22 | 14:03

@Nosky | 01-03-22 | 14:10: interessant stukje Nosky,
Vooralsnog zie ik het als een puzzel waarvan de stukjes op veel manieren in elkaar passen, al heb ik wel hoop dat het onderzoek van Durham wat meer zinnigs aan het licht brengt.

Baytep | 01-03-22 | 14:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit gaat nu ook wel ver. Wat gebeurt er met de vrijheid van meningsuiting?

thanseeuwen | 01-03-22 | 13:19 | 2

Dat valt niet meer onder meningsuiting, als men constant zegt "het feit"...
Dan gooi je je eigen ruiten in met je "mening"...

Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:27

vrijheid van meningsuiting is exit. voortaan is vrijheid van om je niet gekwetst te voelen belangrijker

niet-creatief | 01-03-22 | 15:14

Er zou ook wat gedaan moeten worden met toughtcrimes zodat andere (onwelgevallige)meningen direct gecanceld kunnen worden, waarom tegenargumenten gebruiken als cancelen beter werkt.

Reebensteeltje | 01-03-22 | 13:18

Haha het 'andere geluid' krijgt de mogelijkheid om op nationale tv een programma te maken en wat krijg je: een fvd journaal waarin een wappie politicus zonder enige tegenspraak mag oreren over zijn complotten. Nou goed gedaan hoor!

jawor36 | 01-03-22 | 13:17 | 3

Zonder tegenspraak dus precies in het NPO straatje.

snaakie | 01-03-22 | 13:26

@snaakie | 01-03-22 | 13:26: Zonder tegenspraak ?
Wat deed Baudet dan bij een NPO straatje ?
Ohja, weg lopen, omdat hij de discussie niet aan kon...

Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:28

Mijn observatie exact. Janken dat discussieprogramma's bij de NPO eigenlijk vooral kringgesprekjes zijn tussen mensen met dezelfde mening en dat komt Ongehoord Nederland met exact hetzelfde.
Dat noemen wij in Fort Graai Hypocriete Huilie Huilie met drie grote "H's".

Graaisnaaiert | 01-03-22 | 13:39

Segers verspreidt met zijn geloof doorlopend nepnieuws

Hiram | 01-03-22 | 13:16 | 1

Dat u iets niet begrijpt, maakt het nog niet meteen nep.

Usumani | 01-03-22 | 13:51

Er is een gevaarlijke trend ingezet n.l. het willen gaan verbieden van "tegengeluid". Tegengeluid (PVV, FvD, Ongehoord etc etc) is essentieel om een democratie te laten functioneren. De drijvers van dit proces is links want een ieder met een andere mening is ultra rechts, fascist, Trump adept, Poetin aanhanger en klimaat ontkenner. De gretigheid waarmee Jesse gisteren FvD wilde belemmeren verder te spreken is tekenend. We gaan hele barre tijden tegemoet...

Blonde Nel | 01-03-22 | 13:15 | 9
-weggejorist-
J-van-de-Bontekoe | 01-03-22 | 13:51

@Diederik_Ezel | 01-03-22 | 13:18: Je beseft het kennelijk nog niet maar jij bent dus al het slachtoffer van onze propaganda machine. Denk zelf na en vorm je eigen opinie. Wat is er zo erg aan tegengeluid of desinformatie? Jij hebt zelf hersenen gekregen en hebt onbeperkt toegang tot informatie in dit vrije land om "onzin" uit je informatiebronnen te filteren of te ontkrachten.

Blonde Nel | 01-03-22 | 13:57
▼ 6 antwoorden verborgen

https://www.rtlnieuws.nl/economie/column/3733071/minister-ollongren-voorbeelden-van-nepnieuws-graag Over Ollongren die zelf niet weet wat nepnieuws is en maar wat roeptoetert.

Lukiluuk | 01-03-22 | 13:15

Wiens brood men eet wiens woord men spreekt. En gezien het warrige gedrag van Baudet zou hij zomaar eens het woord onder zware dreiging moeten spreken. ik zie een zielig hoopje mens dat zich geen raad meer weet. Jammer dat ie het zo verkloot heeft want ergens ik de basis had ie toch best wat goeie standpunten en ideeën.

deministerpresident | 01-03-22 | 13:14

In een democratie moet ook ruimte zijn voor een tegengeluid. Zolang ON geen wetten overtreed lijkt er geen enkele democratische reden om ON van zender te halen. Doen ze dit wel, dan is dit een ondemocratische handeling.

Marvin_NL | 01-03-22 | 13:13 | 13

@Blonde Nel | 01-03-22 | 13:59: Hoe weet jij dat iets niet een leugen is?

Power2All4Ever | 01-03-22 | 14:13

@Power2All4Ever | 01-03-22 | 14:13: Door gewoon te fact checken. Ja zo makkelijk is het. Ik doe het zelf en wil dat blijven doen en dit niet laten bepalen door een suffe ambtenaar onder leiding van Kaag, Rutte, Ollonkreng of Jesse......

Blonde Nel | 01-03-22 | 14:34
▼ 10 antwoorden verborgen

Anders dan dat zij in 2012 rechtstreeks in opdracht van de EU heeft gewerkt, kan ik niets verdachts vinden in het uiterst imposante cv van Margo Smit. Met als kanttekening dat er geen informatie lijkt te zijn over het wel of niet hebben van een specifieke politieke affiliatie. Met een dergelijke verklaring zou zij bij voorbaat een hoop argwaan wegnemen.

Hetkanverkeren | 01-03-22 | 13:12 | 7

@Lukiluuk | 01-03-22 | 13:18: Trouwens: eat this WEF met je zal niets bezitten: https://www.youtube.com/watch?v=w15F4r09Pro Hup Kaukasïe!

Hetkanverkeren | 01-03-22 | 14:46
▼ 4 antwoorden verborgen

'Dan moeten we uiteindelijk kunnen zeggen; joh, voor jou is hier geen plaats.'
Alsof ie het over opstandige pubers heeft die hun kamer niet willen opruimen.

Duwbak_Linda | 01-03-22 | 13:12

Apart standpunt van Segers. Hij gaat er blijkbaar aan voorbij dat religieuze omroepen ook allerlei evidente onzin en onjuistheden op de buis gooien, gefinancierd met publiek geld. Wil hij de EO dan ook van de buis hebben? De gedachte dat een overheid (of bedrijven, daartoe aangezet door de overheid) gaat bepalen wat nepnieuws is, of welke meningen feiten weerspiegelen en welke niet, hoort niet thuis in landen als Rusland en China en niet in westerse democratieën.

In de praktijk zien we het ook fout gaan: informatie over corona die eerder als onjuist was geclassificeerd bleek later toch te kloppen (denk aan veel van de standpunten van Maurice de hond), en in het verleden hebben ook gezien dat Geenstijl artikelen onterecht als nepnieuws werden geclassificeerd. Ook in Oekraïne zijn natuurlijk wel degelijk dingen fout gegaan, en sommige van de dingen die Baudet roept kloppen gewoon. Alleen is de opstelling van Poetin zo extreem fout, dat normale weldenkende mensen nu vooral dáár mee bezig zijn en even niet geïnteresseerd zijn in de fouten van Oekraïne. Volgens mij is de huidige situatie precies zoals gewenst: Baudet mag zijn mening uiten op TV en allerlei onzin uitkramen, en vervolgens mag de rest van Nederland daar lekker boos en verontwaardigd over doen.

Als we de 'nepnieuws' kijk op vrijheid van meningsuiting terugtrekken naar het verleden, dan zouden vermoedelijk ook vernieuwende denkbeelden als dat de aarde niet plat is en dat de zon om de aarde draait als nepnieuws worden geclassificeerd en prompt worden verboden. Dus geen verschil met hoe het er feitelijk aan toe ging in de middeleeuwen.

Dr. Vigilante | 01-03-22 | 13:10 | 2

Exact dit dus! Spot on.

Marvin_NL | 01-03-22 | 13:13

"Alleen is de opstelling van Poetin zo extreem fout, dat normale weldenkende mensen nu vooral dáár mee bezig zijn en even niet geïnteresseerd zijn in de fouten van Oekraïne."
Juist, en dat is een heel gevaarlijke geesteshouding, dat is het verabsoluteren van het eigen gelijk. Wat men Poetin verwijt doet men zelf eveneens, namelijk in alles de ultieme bevestiging zien van het eigen gelijk, van de eigen waarheid en vooral van de eigen morele verhevenheid. Dat maakt blind voor de eigen tekortkomingen, de eigen fouten, de eigen beperkingen, de eigen zelfgenoegzaamheid.

Schoorsteenveger | 01-03-22 | 13:24

Ik vind het ongehoord dat er in OP1 wordt beweerd dat er bij Ongehoord promotie voor Poetin wordt gemaakt. Dat is niet waar. Het wordt alleen op een andere manier besproken dan zij wensen. Lijkt me op zich al een aanleiding voor een klacht.

grietmetgroenefiets | 01-03-22 | 13:10

Die Baudet doet rare uitspraken en vertoond vreemd gedrag , reageert warrig op vragen. tegenwoordig ook een onwerkelijk blos op z'n gezicht. gevalletje hoge bloeddruk of drugs? typisch iemand die zichzelf niet is en eigenlijk niet goed meer weet wat hij wil zeggen of bedoeld.

Uli Aarskopf | 01-03-22 | 13:10 | 2
-weggejorist-
J.Cash | 01-03-22 | 13:19
-weggejorist-
J-van-de-Bontekoe | 01-03-22 | 13:49

Segers zat gisteren bij Op1 zelf de vrijheid om zeep te helpen, daarbij geholpen door zijn tafelgenoten. Het is kennelijk 'not done' om enig geluid te laten horen dat niet duidelijk een veroordeling van Poetin in zich draagt. Vertel mij maar hoe je objectief vast gaat stellen of een analyse, een mening, een perspectief een kijk op de zaak als "promotie voor Poetin" kan worden gezien, laat staan of het daarbij mogelijk is om te bewijzen dat het ook de intentie van de spreker is om Poetin te promoten. En zelfs dan vraag ik mij af of er sprake van zou zijn dat daarmee onze vrijheid in het geding is. Wat ik om me heen hoor is een en al promotie, promotie van Oekraïne, van de president van Oekraïne, van het Oekraïense volk, van de Navo, van de EU, van het Westen, van ons gedachtengoed, van onze idealen, van van alles en nog wat, en in de meeste gevallen ongegeneerde promotie, kritiekloze promotie, ongefundeerde promotie, slecht onderbouwde of in het geheel niet onderbouwde promotie, en vaak onterechte promotie. Er is een sfeertje aan het ontstaan waarbinnen dingen gewoonweg niet gezegd mogen worden, een sfeertje dat tendeert naar een moreel gelijk waaraan niet getornd mag worden, een verstikkend sfeertje waarin de ene morele veroordeling op de andere wordt gestapeld en morele verontwaardiging dwangmatig wordt voorgeschreven, een sfeertje waarbinnen absolute grenzen worden getrokken tussen goed en kwaad en er straffen staan op het niet volledig en kritiekloos accepteren van die grenzen. "Gij zult Poetin niet promoten" is voor nu het elfde gebod, en er wordt nauwlettend op toegezien dat iedereen zich daaraan houdt, zich overgeeft en knielt in deemoed.
Tweeduizend jaar promotie van een geloofssysteem achter de rug en nog niks geleerd.

Schoorsteenveger | 01-03-22 | 13:09 | 2

Dat sfeertje waart zelfs hier al rond.

Joris Beltsin | 01-03-22 | 13:10

Het ging geruisloos over van corona-opiniepolitie naar oekraïne-opininiepolitie. Het zijn meestal dezelfden, maatschappijbreed. Van die types die jou steevast je zinnen niet laat afmaken.

zeurmachine | 01-03-22 | 13:20

Wat een hypocrisie weer. Thierry Baudet loopt weer een (karikaturale) afwijkende mening te verkondigen op de publieke omroep, dus moet ON op zwart (pun intended).
Ondertussen kan de NPO ongegeneerd D66 propaganda films over de D66 heks Kaag de ether in sturen. Want propaganda die de progressieve globalisten goed uitkomt dat kan dan weer wel.
Kennelijk zijn die zou weinig overtuigd van hun standpunten dat zelfs een raaskallende clown als Thiery Baudet als een enorme bedreiging wordt ervaren. Stop Poetin, cancel Baudet, ofzo. Ironisch genoeg bereik je met cancellen precies het tegenover gestelde.
Wat dat betreft mag de hele publieke omroep om zeep. #Bosma #doeiNPO

ratelaar | 01-03-22 | 13:08 | 1

Precies, ik snap dat ook niet. FvD heeft iets van 6 zetels in de peilingen. Is nauwelijks een "speler" in de kamer. Waarom moet die koste wat kost zoveel bagger over zich heen krijgen? Negeer die gast gewoon. Hetzelfde met ON. Nou nou... een andere omroep laat een keer per week in een half uurtje halverwege de dag (waarop sowieso niemand tv kijkt) een tegengeluid zien. Al die ophef erover. Waarom is dat toch?

2Little2Late | 01-03-22 | 13:32

Geen vrijheid van meningsuiting als dat leidt tot minder vrijheid. Nou... de religie van de Vrede die Segers' stemvee naar het leven staan kan daar ook wat van. Ook maar het land uit flikkeren dan?

BBRDWR | 01-03-22 | 13:07

Is dat dezelfde NPO Ombudsman die de VPRO propaganda film voor D66 als "niks aan de hand" af deed? HAHAHA.
Ik vind het goed dat ON de andere kant van het nieuws laat zien. Dit omdat de de reguliere kant extreem links en eenzijdig is.

funkyd | 01-03-22 | 13:07

Het lijkt me ondertussen wel vrij duidelijk: elk ander (tegen)geluid moet de kop worden ingedrukt onder het mom van "propaganda" en "desinformatie". Er is maar een mening die de waarheid is en die moet verkondigd worden.

2Little2Late | 01-03-22 | 13:05 | 7

@Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:35: de cancel culture bestaat uit mensen zoals u.
als de mening u niet aanstaat dan moeten we er maar mee stoppen...

the_w | 01-03-22 | 13:52

@2Little2Late | 01-03-22 | 13:43: Dat zul je altijd hebben. Ongehoord Nieuws was precies hetzelfde wat jij beschrijft, maar inplaats nu van "algemeen", zie ik "alleen maar" circle jerking van gelijkgestemden. Heb jij ENIGE tegenspraak gezien in die 2 uitzendingen van hun ? Ik kon daar niks, totaal helemaal niks, van waarnemen.

Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:56

"Propaganda" en "desinformatie" worden dezelfde dooddoeners als "racisme" en "discriminatie".

Ruikbaard | 01-03-22 | 14:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Heb er geen enkel probleem mee dat Baudet even lekker los kan gaan. En net zoals bij Klaver die ook altijd lekker los mag gaan, denk ik er het mijne van.

Leptob | 01-03-22 | 13:04 | 1

Het gaat soms heel snel gisteren nog euforische beelden van veel kapot geschoten Russische voertuigen vandaag een paar ontplofte Ukrainse auto's.
Maar wel een dappere Ukrainer die zegt dat de Russen zullen moeten rennen voor hun leven.
Tot zover mijn waarneming op het NPO nieuws.

likdoorn | 01-03-22 | 13:08

Geen vrijheid voor mensen die vrijheid om zeep helpen.

Precies wat wappies willen. Tribunalen voor hen!

Deze Seegers is dezelfde die alle vrijheidsbeperkingen van afgelopen jaren steunde?

sjef-van-iekel | 01-03-22 | 13:03

De aandelen in Uitsluiting/Polarisatie NV doen weer goede zaken, aan de reaguursels te zien, zo meteen even op de Woke Index kijken of ik short of long ga...

BadPatNL | 01-03-22 | 13:03 | 2

Misschien investeren in Sheepcoin.

sjef-van-iekel | 01-03-22 | 13:04

Nog geen week oorlog en een substantieel deel van de komjoentie hier schreeuwt al om censuur en wil alleen nog maar het eigen gelijk horen.

Joris Beltsin | 01-03-22 | 13:07

Vermoedelijk zit er een groep beroepsklagers achter ON aan.
Al bij de eerste uitzending kwamen er heul veul klachten binnen.
En die moeten onderzocht natuurlijk, ook als de klachten (achteraf) ongegrond zijn.
Je ziet dus weer een geoliede machine achter dat stel beroepsklagers.
Persoonlijk heb ik niks met ON, voor noch tegen, maar ON moet wel ON kunnen zijn.
Hetzelfde zou je kunnen doen bij Zwart.
Omroep Zwart kapot proberen te krijgen door klagen, klagen, klagen.
Moet je niet willen.
Hef liever die hele subsidieslurper in Hilversum op.
Klaar, kappen, je eigen broek ophouden of stoppen.

Ruimedenker | 01-03-22 | 13:02 | 5

-’Omroep Zwart kapot proberen te krijgen door klagen, klagen, klagen.
Moet je niet willen.’
+Zouden de Postcodeloterij en Soros dat klagen tegen ‘Omroep Zwart’ kunnen subsidiëren?

HogeNood | 01-03-22 | 13:09

@Sjeintje | 01-03-22 | 13:06:
Denk het niet, maar kan het niet met zekerheid uitsluiten.
Ik denk eerder een stel radicalen ter linkerzijde.

Ruimedenker | 01-03-22 | 13:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar als een omroep nepnieuws verspreid dan moet de stekker er dus uit? Dus we gaan alle publieke omroepen opheffen? Ieder (nieuws)medium verspreid op een bepaald moment wel nepnieuws. Of is het alleen een probleem als het de regering niet past?

Xantip | 01-03-22 | 13:01 | 5

@Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:12: ik bedoelde zelf geen brenger van berichtgeving specifiek. mijn mening is dat er erg weinig bronnen zijn welke niet een bepaald idee mee pushen. verder is het trekken van de stekker momenteel te voorbarig en te makkelijk. waarom is de stekker niet getrokken bij het D66 propaganda meesterwerk, daar hebben we ook de feiten van en dat hoger af het allemaal prima vond. Wie zijn die mensen?

Baksteenbakker | 01-03-22 | 13:42

@Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:12: wat ijlt u nou weer?
geen wederhoor? ze noemen het zelf een opinieprogramma.... heeft u een idee wat dat woord betekend?

het is veel erger dan een nos journaal zichzelf een journaal noemt waar ze nooit verder komen dat propaganda?

the_w | 01-03-22 | 13:50

@the_w | 01-03-22 | 13:50: Een opinie programme die met "feiten" lopen te gooien? Wat heb jij gesnoven man... Heb jij UBERHAUPT wedergehoor gehoord in dat "opinie" programma? Geef voorbeeld, anders lul je maar wat.

Power2All4Ever | 01-03-22 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een wartaal slaat die vent toch uit en er lopen nog mensen achteraan ook, ongelofelijk!

Capt. Iglo | 01-03-22 | 13:01 | 3

Tsja, ik snap de ChristenUnie ook niet, maar iedereen mag gewoon naar die man luisteren en er op stemmen (of juist niet).

Hans Kwalzan | 01-03-22 | 13:03

@Hans Kwalzan | 01-03-22 | 13:03: Tja meningsuiting, maar als je dingen als feiten gaat proberen te forceren, wat gewoon niet waar is, is een ander verhaal. CU zegt een boel, maar ze geven ook aan dat het hun meningen en opinies zijn. Dat kan ik niet van een zekere Baudet zeggen, die is helemaal de weg kwijt.

Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:10

McCarthyisme is weer helemaal terug, zie ik?

Zo fijn dat ik blijkbaar gevrijwaard moet worden van Wrongthink.

Kunnen we even een lijstje maken van alle discussies waarvan ik slechts 1 kant van mag horen? Dat bespaart me wat tijd. Dank.

quantumcollider | 01-03-22 | 13:00

Nu weet ik waar Ongehoord Nieuws op lijkt.
De Nederlandse FOX News... -_-

Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:00
-weggejorist-
tattooboer | 01-03-22 | 12:59 | 1

Feit is dat de Russen niet kunnen rijden. Zijn echte idioten op de weg.

Lukiluuk | 01-03-22 | 12:59

“Je bent pas vrij als iedereen dat is”. Aldus mevr. Kaag. Voorwaarde is dan wel dat je hun mening deelt.

Schriever | 01-03-22 | 12:59 | 3

Kaag moet haar bek houden en gaan boekhouden. Die heeft haar kansen verspeeld met het Afghanistan debacle.

Lukiluuk | 01-03-22 | 13:04

En verder alles inlevert waar je waarde aan hecht, misschien krijg je er wel iets voor terug? (Maar daar moet eerst in Brussel en Davos nog wel over afgestemd worden...)

BadPatNL | 01-03-22 | 13:06

@Lukiluuk | 01-03-22 | 13:04:
En toch is Al-Kaag weer terug in het zadel, en zit zelfs met d'r vingers aan de geldkraan.

Louter Leuter | 01-03-22 | 13:32

Hoorde pas nog iemand op de staatsomroep beweren dat het feit dat deze omroep is toegestaan aantoont dat het geen geluid is dat niet gehoord mag worden.
Maar dat heeft dus niet lang standgehouden.

C1O2 | 01-03-22 | 12:59

Nepnieuws is een subjectief begrip. Sylvana Simons krijst alle dagen over dingen die in haar beleving racistisch zijn. We zien dat ook veel bij Groenlinks en PvdA. Dat schaadt de samenleving, het polariseert, het beschuldigt onschuldigen. Maar omdat het lijkt alsof ze voor rechten van gekleurden opkomt heeft het de schijn van een morele verhevenheid. Maar in feite is het vergelijkbaar met Baudet zijn prietpraat. Het gaat nergens over, maar er zijn zat mensen die het geloven. Moet je dat allemaal verbieden dan?

Hommel | 01-03-22 | 12:58 | 1

Nepnieuws is alles wat Ollongren niet uitkomt. Zo moeilijk is het allemaal echt niet.

Hans Kwalzan | 01-03-22 | 13:00

Oekraïne in de EU en daarna een Europees leger? Geweldig plan, wat kan er misgaan.?

Mr_Natural | 01-03-22 | 12:57 | 1

Mwah….
Lees meer over ene Napoleon en die Duits/Oostenrijker uit de vorige eeuw.

J-van-de-Bontekoe | 01-03-22 | 13:02

-edit-

JJMS | 01-03-22 | 12:56

Jesus, was omroep zwart al erg, komt die droplul bij een omroep die blijkbaar niet begrijpt wat "neutraal" inhoudt. Ik hoor en zie alleen maar wappies blahblahblah doen op TV... Is dit nu wat we willen... ?

Power2All4Ever | 01-03-22 | 12:56 | 4

@Carden | 01-03-22 | 13:02: Ik ben FvD klaar toen hij die hoax nieuws van vogels die dood gingen door 3G, als feit begon te rond bazuinen...
Dat was voor mij de reden om zo veeeeer mogelijk van die secte weg te gaan...
En ja, dat. Als er nog een goede discussie was, was het wellicht interessante TV geweest, maar het waren alleen maar dezelfde denkende mensjes, niemand had een mogelijke tegen-reactie te geven, bah.

Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:23

al het andere op de staatskanalen is groenlinks/d66 propaganda de norm dus dit is prima.
ik stem geen fvd maar sta voor hun recht om hun mening te verkondigen en gek genoeg is dat tegenwoordig heel bijzonder

the_w | 01-03-22 | 13:46

@the_w | 01-03-22 | 13:46: Ik vind het ook prima, is altijd vermakelijk om hem en anderen op elkaar in zien te hakken. Helaas voor het programma waar dit artikel over gaat, is daar geen spraken van... Feiten en meningen zijn 2 verschillende dingen.

Power2All4Ever | 01-03-22 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

aha Theirry zn boek komt vandaag uit. let op dames en heren we krijgen straks zon 50.000 personen welke ineens volledig bijgelezen zijn over de complete wereldgeschiedenis door dit boek.

Baksteenbakker | 01-03-22 | 12:56 | 1

Ik zet m'n kotszakje al klaar -_-

Power2All4Ever | 01-03-22 | 12:56

Een gezond discours in een vrij land vereist dat iedereen zijn mening kan geven. Waarom? Omdat daardoor de tegenargumenten aan bod (kunnen) komen, en besproken kunnen worden.
M.i. is het beangstigend dat in West-Europa steeds luider klinkt dat onwelgevallige meningen moeten worden onderdrukt. Het is juist dát, dat groupthink, taxatiemissers en kostbare fouten veroorzaakt.
Ik ben geen fan van Baudet, maar tegelijkertijd is wel duidelijk dat Europa - in het licht van de eerdere uitspraken van Poetin - niet bepaald handig heeft geopereerd.
Bij klimaat zien we hetzelfde; kritische deskundigen zijn jarenlang genegeerd of van financiering uitgesloten, waardoor recent energiecentrales worden stilgelegd zonder dat een betrouwbaar, betaalbaar en leveringszeker alternatief voorhanden is.

Harry.Langezwaal | 01-03-22 | 12:55 | 3

Op verzoek van de EU censureert Meta/Facebook nu ook Russische media in de EU. Dat hier niet veel meer ophef over is verbaast me werkelijk. Kennelijk zijn we al zover dat staatscensuur normaal gevonden wordt?

twitter.com/nickclegg/status/14983951...

Hans Kwalzan | 01-03-22 | 12:58

"Er is niets, níets zo benauwend als een grote massa mensen met een eensgezinde, verhitte moraal die van alle anderen eist dat ze precies hetzelfde vinden als zij." Aldus ene Bart Nijman en daar sluit ik mij geheel bij aan.

Dubbelepunthoofd | 01-03-22 | 13:03

@Hans Kwalzan | 01-03-22 | 12:58: Staatscensuur wordt alleen normaal gevonden als het gaat om de "vijand". En wie is de vijand? Iemand die het niet met u eens is. Aldus links.

2Little2Late | 01-03-22 | 13:10

Als je vindt dat europa het ernaar heeft gemaakt dat Putin nu terugslaat, mag je dat gewoon vinden. Wat is dat nou voor onzin.
En als je vindt dat Putin een agressor is die een vrij land met rust moet laten mag je dat ook gewoon vinden.

Hiram | 01-03-22 | 12:54 | 7

@Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:19: Wilt u mij niet linken aan Baudet?
En hoeveel feiten toont u?
U lijkt mij het type wat vindt dat VVMU alleen voor zichzelf geldt, eng hoor.

J-van-de-Bontekoe | 01-03-22 | 13:47

@J-van-de-Bontekoe | 01-03-22 | 13:47:
"Wilt u mij niet linken aan Baudet?"
Dat maak jij ervan.. Lezen is moelijk he? Ik link hem totaal niet aan jou, maar jij probeert dat wel te doen laten lijken... Foei.

"En hoeveel feiten toont u?"
Oh, er zit weldegelijk een feit. Dat het programma puur en enkel er is om miss-informatie rond te bazuinen, en mensen als Baudet een podium te geven zonder wedergehoor. Bronnen? Kijk maar naar de afgelopen aflevering....

"U lijkt mij het type wat vindt dat VVMU alleen voor zichzelf geldt, eng hoor."
Dat mag je vingen, ik vind jou ook een eng mannetje die in een zin direct al dingen eruit weet te vissen dat er niet is. Eng hoor...

Power2All4Ever | 01-03-22 | 14:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Segers: "Vrijheid is een ontzettend groot goed, maar er is geen vrijheid voor mensen die de vrijheid om zeep willen helpen."

Prima. Vanaf nu krijgt hij dus ook niet meer de vrijheid om te pleiten voor winkels dicht op zondag, abortusverbod, ... of gaat 't dan om andere vrijheden?

Hans Kwalzan | 01-03-22 | 12:51 | 7

@Hiram | 01-03-22 | 12:55: Just my thought. En dit is al jaren aan de gang in NL in (dubieus) gesubsidieerde moskeeën en koranschooltjes

Gies van Agt | 01-03-22 | 13:15

De CU vrijheid, daar moet je het mee doen.

J.Cash | 01-03-22 | 13:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Uiteraard heb ik zelf een hele slechte smaak en een foute mening. Het hindert mij niet die af en toe toch te uiten. Ik gun eenieder precies hetzelfde recht. Ik wil in ieder geval geen overheid die voorschrijft wat ik goed of slecht moet vinden. Een overheid die haar eigen burgers als zwakzinnigen behandelt en hen wil afsluiten van 'gevaarlijke' informatie is per definitie niet te vertrouwen.

Joris Beltsin | 01-03-22 | 12:51

Staatstelevisie.

Duwbak_Linda | 01-03-22 | 12:51 | 1

Nationale Propaganda Organisatie.

J-van-de-Bontekoe | 01-03-22 | 12:58

Intussen weet ik nog niet wat er nu precies is beweerd op ON, en welke beweringen van die omroep aantoonbaar onjuist zijn. Ik heb geen hoge pet op van die omroep, maar dat is maar een indruk van iemand die praktisch nooit tv kijkt.
Wat ik wel weet is dat de kritiek op Wierd Duk ongerechtvaardigd is, omdat hem standpunten in de mond worden gelegd die niet de zijne zijn.

J.P.Drapeau | 01-03-22 | 12:50

Baudet ophangen en of executeren voor landverraad.
Je mag het blijkbaar zeggen. Moet wel zeggen dat je als aanhanger van links je fascistische alter ego echt helemaal los kan laten gaan. Heerlijk.

hetmoetdanmaar | 01-03-22 | 12:50 | 1

Het is inderdaad wel typisch dat "links" exact doet waar zij "rechts" van beticht (te weten fascisme).

2Little2Late | 01-03-22 | 13:12

Perfecte Soundboard Soundbytes

Where did you get dies baik?

Action

With money?

A Little yes!

Schwanzeleber | 01-03-22 | 12:50

Ik vind het een beetje treurig jezelf als 'ongehoord' te bestempelen en dan met andere boze mannen en vrouwen in een studio te gaan zitten om dat de hele dag te benadrukken. Calimero-gedrag.

JJMS | 01-03-22 | 12:49 | 3

en ik weer niet, dus er is vraag naar.

u vind het niet leuk en dat maakt me dan weer heel weinig uit.

the_w | 01-03-22 | 13:06

Tot “Ongehoord” als omroep werd geaccepteerd werden de meningen die zij verkondigen inderdaad niet gehoord. Nu hebben ze twee keer per week de kans om dit in te halen. Maar bij andere omroepen en in de meeste kranten en andere bladen is het nog altijd een eenheidsworst van politiek verantwoord nieuws.

Zonder erg | 01-03-22 | 13:16

Die groep 'ongehoorden' krijgt in mijn optiek buitensporig veel media-aandacht. Iedere verongelijkte debiel krijgt een podium in het post-Fortuyn medialandschap.

de IJsman | 01-03-22 | 13:24

Ik vind het toch een beklemmende en enge ontwikkeling dat een brede coalitie of gelijkgestemden tegengeluid gaan onderdrukken.
Wat zijn de criteria om een omroep te verbieden? Verspreiden van nepnieuws? Wie beoordeeld dat? En mag het jeugdjournaal dan wel nog uitgezonden worden? Lijkt me niet.

DingetjeD | 01-03-22 | 12:49 | 4

Het medium van dit nieuwe nieuws is ook zo neutraal en zo mooie tegengeluid... Oh wacht... -_-

Power2All4Ever | 01-03-22 | 12:59

@2Little2Late | 01-03-22 | 13:14: Heb ik dat gezegd ? Nee, dus ga geen poep praten. De NOS laat tenminste wel bronnen zien, dat zie ik Ongehoord Nieuws nog niet doen, en ja, ik heb gekeken... Moest wel even een kotszakje erbij houden, wat een onzin gebrabbel...

Power2All4Ever | 01-03-22 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Go mainstream, met de kudde mee. Zo niet, al ben je anders, heb je een andere mening, dan ben je fout en wordt je monddood gemaakt. Men volgt dus hetzelfde principe waarvan men anderen (zoals ene P) beschuldigd. Hypocriet heet dat!

Links hekelt de mening van rechts, en rechts hekelt de mening van links. Dat kan. Zo was het, zo is het en zo zal het altijd zijn.

pane | 01-03-22 | 12:48
-weggejorist-
1977 | 01-03-22 | 12:47 | 2

"Vrijheid is een groot goed, maar er is geen vrijheid voor mensen die vrijheid om zeep helpen."

Hmmm... Dat zou impliceren dat de NPO zich met onmiddelijke ingang kritisch gaat opstellen richting de massa immigratie uit islamitisch landen en de oprukkende islam in Nederland in het algemeen. Fijn!

_Roy_ | 01-03-22 | 12:46 | 2

ja... maar... ehm... dat is wat anders.
Denk zoals wij willen dat je denkt, dan deug je.

tis_wat | 01-03-22 | 13:01

Ook het indoctrineren van de gekste beperkende geloven via de televisie is geen enkel probleem, de hele dag hersenloze pulptv uitzenden is ook geen probleem.
Maar zodra iemand een ander geluid laat horen dan de staatstv, dan mag het niet.
Te weinig kleurlingen en letterbak-kwenen op ON.

tis_wat | 01-03-22 | 13:04

Hoog tijd dat deze verzameling gekkies waar naar de krochten van het internet wordt verdreven. Dat hier belastinggeld heen gaan is een regelrecht schandaal.

de IJsman | 01-03-22 | 12:46 | 6

Voor een tribunaal ermee

kapotte_stafzuiger | 01-03-22 | 12:55

Dus de hele NPO maar opheffen dus.

J-van-de-Bontekoe | 01-03-22 | 12:55

Brr... mensen met een andere mening dan de uwe. Zo eng!

2Little2Late | 01-03-22 | 13:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Het blijft erg moeilijk voor Geenstijl om een neutrale positie in te nemen.

ademende aarde | 01-03-22 | 12:46 | 6

Ik vind het vooral grappig dat je denkt dat Geenstijl een uniforme massa is met een enkele mening. Het is hier geen Volkskrant of NPO hoor.

Rest In Privacy | 01-03-22 | 12:55

Het blijft schijnbaar ook erg moeilijk om een neutrale positie tav Geenstijl in te nemen.

Kowalski11 | 01-03-22 | 12:57

Aha, Dus u komt hier voor een neutrale mening. Da's dan een fikse teleurstelling.

Dubbelepunthoofd | 01-03-22 | 12:57
▼ 3 antwoorden verborgen

"Gisteravond werd trouwens op de NPO, door de heer Segers van de ChristenUnie (= kabinet, dat met 1 mond spreekt)''

Man, man, man..........

De CU is één van de vier coalitiepartijen die regeren en bewindslieden hebben geleverd voor Rutte IV. Gert-Jan Segers maakt geen deel uit van het kabinet - als minister, staatssecretaris of anderszins - en hoeft dus totaal niet ''met één mond te spreken''. Het lijkt me dat Pritt Stift nog wel een lesje 'Staatsinrichting' kan gebruiken, zeg. Misschien moet hij eens een ochtend of middag meelopen met een klasje dat les krijgt in ProDemos, gelegen tegenover de (oude) Tweede Kamer. Toen ik nog in het onderwijs werkte, heb ik ook regelmatig een klas begeleid die daar zo'n les democratie kreeg. Ze doen dat heel goed en op aansprekende wijze. Echt een aanrader, hoor.

Verder:

"nog voorzichtig gepleit dat de stekker maar weer uit Ongehoord Nederland moest worden gehaald, wegens PoetinPromotie.''

Als je het fragment beluistert, merk je dat eea toch weer een heel stuk genuanceerder ligt. Het best verwoord door journalist Rudy Bouma: je kunt een omroep niet verbieden op grond van het feit dat ze van mening zijn dat ''wij'' - het westen - die Oekraïense oorlog veroorzaakt hebben, en dat we Poetin in het nauw hebben gedreven, of dat we onze afspraken niet zijn nagekomen, etc, etc. Dat zijn meningen, hoe ridicuul ook. Verbieden komt pas in beeld als een omroep aantoonbaar ''nepnieuws'' verspreidt. Daar was Segers het m.i. ook wel mee eens.

Dr_Johnson | 01-03-22 | 12:46 | 6

Theorie en praktijk zijn twee verschillende dingen Johnson.
Zo zou elke TK lid moeten stemmen zonder last of ruggespraak. Nou, geloof je het zelf?
Of de Eerste Kamer, daar zou men eigenlijk vrij moeten zijn van partijpolitiek als een 'Chambre de réflexion'. Kwaliteitsbewaking werkt niet als de slager zijn eigen vlees mag keuren. Maar helaas, we weten wel beter.

Segers spreekt niet met één mond? Theoretisch niet nee, maar in de praktijk kan die man meloenen slikken als de beste.

Rest In Privacy | 01-03-22 | 13:00

@TeeJee | 01-03-22 | 13:00:

Hier heb ik allemaal geen zin in, TeeJee. Een hele discussie over het Nederlandse parlementaire bestel. Ja, je kunt wel met die 19e-eeuwse formule aankomen (''zonder last of ruggespraak.''), maar in de 21e-eeuwse praktijk met politieke partijen werkt dat niet zo goed meer.

Ja, Kamerleden van coalitiepartijen zullen over het algemeen hun minesters en staatssecretarissen steunen, want indien ze dat niet doen, volgt ofwel een zetelroof, of het kabinet 'valt'.

Maar dat wil niet zeggen dat Kamerleden niet kritisch zijn op hun eigen kabinet, soms afwijkende standpunten innemen - die ze, als puntje bij paaltje komt, dan inderdaad weer moeten inslikken, tenzij het zo belangrijk is, dat een kabinetscrisis geriskeerd wordt; komt ook wel eens voor). Je zag dat ca twee-en-half jaar geleden in de nasleep van die Hoowick en Lily klucht, toen CU en daarna CDA opeens voor een nieuw kinderpardon gingen pleiten, hetgeen totaal niet in het regeerakkoord toen stond. Dat was dus regelrecht tegen het eigen kabinetsbeleid in. Indien de VVD toen niet had toegegeven maar had gezegd: go fuck yourselves, dan hadden we op dat moment een kabinetscrisis gehad.

Nou, heb ik me toch nog in een discussie laten slepen.

Dr_Johnson | 01-03-22 | 13:18

@Dr_Johnson | 01-03-22 | 13:18:
Feitelijk geef je aan dat ons bestel, met de huidige partijen, dus niet meer werkt. Het creëert altijd een kadaverdiscipline, en types zoals Rutte bouwen voor zichzelf een vak aan ja-knikkers. Waar is dan het goed overwogen beleid, als alles al is vastgelegd en argumenten niet meer belangrijk zijn?

Maar goed, je hebt er geen zin in, dus ik ga dat ook niet forceren. Fijne middag!

Rest In Privacy | 01-03-22 | 13:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer zendtijd voor omroep zwart en NPO66 zag dat het goed was.

HankHill | 01-03-22 | 12:46

Jaja. Rationeel een mooi verhaal optuigen om de Kamer binnen te kunnen komen, echter na aankomst en intussen wordt de ware aard van 'Bwappie Bidet' getoond.

Nederlandop1 | 01-03-22 | 12:45

Nu even geen Sherry in je (toch al) ophefprogramma, want Sherry doet raar door Putler een 'prachtige vent' te noemen. Dit was voor de oorlog maar na pollonium in iemands koffie. Gewoon stoppen met die vent.

SIogra | 01-03-22 | 12:45 | 3

omdat u het zegt? wat een arrogantie

Zolang er mensen op stemmen moet hij gewoon kunnen zeggen wat hij wilt, t is al bizar genoeg dat hij maar op 1 klein gedeelte van de nederlandse tv (pas sinds kort) rustig kan vertellen wat hij vind.

the_w | 01-03-22 | 12:58

@the_w | 01-03-22 | 12:58: Of je het er nu mee ens bent of niet, wat een verademing dat hij eens mocht uitpraten.

gato | 01-03-22 | 13:06

@the_w | 01-03-22 | 12:58: Je kunt beter gecanceld worden dan polonium in je koffie krijgen. Wat vindt u eigenlijk van dat laatste?

SIogra | 01-03-22 | 13:07

Als China straks Taiwan aanvalt, reageren we dan ook allemaal zo heftig?

Mr_Natural | 01-03-22 | 12:45 | 7

@Graaisnaaiert | 01-03-22 | 12:55:
Tibet heeft geen olie. Ja, Tibet-oil, een zachte droge olie die geen vlekken maakt en diep in de huid dringt.

Mr_Natural | 01-03-22 | 12:59

@Graaisnaaiert | 01-03-22 | 12:55:
Zoek anders even op wat voor totale hufters de Lama's waren in Tibet, die gedroegen zich als een soort goden op aarde en lieten Tibet verder lekker verrekken. Dat die vent ineens zo op een schild gehesen werd was enkel omdat de sjinees de boel nietsontziend overnam maar dat zien we wel vaker natuurlijk. Zodra er een nóg grotere klootzak komt is de vorige klootzak opeens niet zo erg meer, zelfs sympathiek.

elfenstein | 01-03-22 | 13:02

Nee. We hebben hier de perfect storm van een Putin die eerst jarenlang tot de nieuwe Hitler afgeschilderd werd door de usual suspect, en nu eindelijk aan dat beeld voldoet. Dus natuurlijk tuimelt nou iedereen over elkaar om alles en iedereen dat ook maar iets met Putin te maken heeft te zuiveren.

Xi is veel vriendelijker behandeld in de afgelopen jaren, dus zodra hij Taiwan binnenvalt zal men hem heel wat minder heftig veroordelen.

Denk maar terug aan hoe de media syriegangers behandelde.

quantumcollider | 01-03-22 | 13:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Oké. Dus iedereen die pleit voor de-escalatie versus escalatie vanwege de dreiging van een Derde Wereldoorlog met onconventionele middelen, is ineens een 'Poetin-promotor' of is een 'rabiate' mening toegedaan? Wat een intellectuele armoede en kortzichtigheid weer.

VBO_B_Niveau | 01-03-22 | 12:44 | 2

Yep, zelfs in tijden van oorlog is er voor de deugbrigade maar 1 smaak.

Kowalski11 | 01-03-22 | 12:49

Wat je zegt, ik noem ze "sheeple"!

lanexx | 01-03-22 | 13:27

En Arno Vermeulen dan, een Ajax fan in hart en nieren. Die mag zijn gebral wel blijven vertonen op Neerlands TV? Doe dat dan bij AT5 of zo.

Nonik Neem | 01-03-22 | 12:44

Mag dat uitgeknipte stukje tussen de vragen door ook weer teruggemonteerd worden? Ik heb namelijk wel de indruk dat tot treiterend aan toe nog meer sommige vragen gesteld waren....
Maar terrie blijft een uiterst bedenkelijk sujet.

Jos Tiebent | 01-03-22 | 12:43 | 1

Sommige moet dommige zijn, maar autocorrect was me voor.

Jos Tiebent | 01-03-22 | 12:44

"Als je een andere mening hebt, dan mag je blijkbaar alles zeggen" - Reinette Klever, 2022.

Ik denk dat ze iets anders bedoelde, iets negatievers. Maar dit is best positief mevrouw.

Met_baard | 01-03-22 | 12:43

Nou ja, het ontwikkelt zich tot wat ze de NPO-talkshows zelf verwijten, namelijk een kringgesprek tussen gelijkgestemden.
Oftewel, we hebben er dus geen reet aan.

Graaisnaaiert | 01-03-22 | 12:42 | 2

En Geert spreekt zichzelf tegen. Ja, we moeten niets doen want anders gaat het escaleren. En een zin later: We hebben het gezien vanuit de Krim, waar ze nu de Oekraine vanuit binnenvallen. En dat is geen escaleren?
Och och, dat is dus definitief zichzelf buitenspel zetten. 30 van de 150 Kamerzetels kunnen zichzelf nu wel opheffen. Bedankt daarvoor, stelletje idioten. Dankzij jullie hebben we nog maar 1 smaak, meer EU, meer klimaat, meer Islam en meer migratie. Waardeloos.

Graaisnaaiert | 01-03-22 | 12:49

@Graaisnaaiert | 01-03-22 | 12:49: toen u dit zelf schreef, had u toen een punt in uw hoofd? ik typ weleens onduidelijk, zeker wanneer er emotie bij zit, maar u komt op mij over als een 'verward persoon' .

ik raad u wat rust aan.

the_w | 01-03-22 | 12:56

Als staats-tv slechts de welgevallige mening van de zittende regering mag verkondigen, "want anders gaat de stekker er uit"...

Wat is dan eigenlijk het grote verschil met Poetin?

Calastir | 01-03-22 | 12:40 | 2

Simpel, wij vallen België niet binnen. Tenminste, niet recent.

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:43

@Nuchternederland: dat liep destijds ook niet zo goed af, mede door gebrek aan materiaal en motivatie van de Nederlanders.

Arnold Layne | 01-03-22 | 12:46

Moet de NPO niet gewoon een afspiegeling van de samenleving zijn? Als sommige mensen er andere ideeën op nahouden, prima. Niet lopen zeuren dat het door de overheid betaald wordt, want het geld komt gewoon bij de belastingbetaler vandaan. En daar wil iedereen waar voor z'n geld. En dus hebben we meerdere omroepen. Eenvoudig toch?

georgeboot | 01-03-22 | 12:40

Bagger tv niet om aan te zien .

drfiets | 01-03-22 | 12:39 | 2

Tsja, NPO-kwaliteit.

Egerius | 01-03-22 | 12:41

Bij Coolblue hebben ze hele mooie, ga eens kijken.

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:49

Journalisten moeten duidelijker aangeven welke aanpassingen achteraf kunnen worden gemaakt bij programma's. Daarvoor moet de journalistieke code van de publieke omroep worden aangescherpt. Dat concludeert Margo Smit, ombudsman van de NPO, die de totstandkoming van de VPRO-documentaire over D66-leider Sigrid Kaag onderzocht. De slager keurt zijn eigen vlees.

Lukiluuk | 01-03-22 | 12:38

Ik zet die livestream aan, hoor Baudet zeggen: "Sinds de coup van 2014 is Oekraïne een pundit state, een deep state van de Amerikaanse geheime dienst" en heb de stream weer uitgezet.

Do-na-zi | 01-03-22 | 12:38 | 4

Dus Oekraine is wel het meest corrupte land van Europa/Azië, maar inmenging van de CIA (die bewezen dat vaker heeft gedaan, denk aan Nicaragua enz) is dan onmogelijk?

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:42

@Nuchternederland | 01-03-22 | 12:42: Waren er niet wat transacties van de regering van Oekraïne te vinden op de laptop van de crackverslaafde zoon van Biden?

the_w | 01-03-22 | 12:52

@elfenstein | 01-03-22 | 12:42: Mee eens. Goed om eens iemand uit te laten praten en niet gelijk demoniseren, zoals de Tweede Kamer doet.

gato | 01-03-22 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

En zo rolt dus onze politiek, alle media hetzelfde geluid en braaf ja knikken. Anders is het klaar. Ik heb nog niet naar ON gekeken naar nu ga ik het toch even doen.

polletjepiekhaar | 01-03-22 | 12:37

Is intussen Klaver paranoia geworden?
https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1498268434370633730?s=20&t=Kq8cDdsvsduFWU49a-HoXA

Jan, Leiden | 01-03-22 | 12:37 | 6

'FvD en PVV moeten worden uitgesloten'.
Hij zei het echt.
Mevrouwtje Inclusief.

Papa Jones | 01-03-22 | 12:41

Iemand nog een bom in het GL jongerengebouw gevonden onlangs?
jesse, wat deed die daar? leg eens uit.

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:41

@Papa Jones | 01-03-22 | 12:41:
Ja, dat heb ik 2x beluisterd ook, kon het niet geloven, die is echt van het padje af.

Jan, Leiden | 01-03-22 | 13:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik begreep iemand bij Op1 suggereerde dat types als Baudet opgehangen gaan worden in een later als landverrader, onder goedkeurend geknik van Segers.
We veroordelen Putin, en terecht, maar hoeveel beter zijn we zelf?

Eppo | 01-03-22 | 12:36 | 5

@Patje | 01-03-22 | 12:42: Dank je, heb het met verbijstering aanhoord.
Dacht eerst dat het over Von der leye of hoe ze heet ging, maar niet dus.

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:45

Nou ja, als je pleit voor tribunalen loop je natuurlijk wel het risico dat je aan de andere kant van het hekje staat dan waar je jezelf had verwacht terug te zien. Daarom is er dus die rechtsstaat, vandaag beschermt hij wellicht je opponent maar morgen beschermt hij jou, als het dubbeltje de andere kant is opgevallen.
Maar ja, extremisten begrijpen dat niet. Nooit.

Graaisnaaiert | 01-03-22 | 12:52

@Graaisnaaiert | 01-03-22 | 12:52:
Vragen om een tribunaal is vragen om gerechtigheid, je vraagt dan niet om iemand lychmob style te gaan ophangen. Toch wel een klein verschilletje.

elfenstein | 01-03-22 | 13:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, we gaan ervoor zitten maar ik heb weinig hoop na dat in en in-trieste Sinterklaasgedoe van ze.

Graaisnaaiert | 01-03-22 | 12:36 | 1

Het begint al goed, achterhaald verhaal van Wilders. Nee, Oekraine kan geen bufferstaat meer zijn, dan kunnen wij wel willen maar dat wil Poetin niet en hij heeft het al 22+ jaar daar voor het zeggen.

Graaisnaaiert | 01-03-22 | 12:38

Nou, dat is dan duidelijk. Je mag echt helemaal niks meer zeggen tegenwoordig, want niet leuk,ofzo. En iedereen zit gewoon ja te kikken. Wat een zooitje.

streknek | 01-03-22 | 12:36

Tien kleine Segertjes
Die dansten in de regen
Eentje viel er in een plas
Toen waren het er nog maar negen

small_town_dude | 01-03-22 | 12:36

Nederland éénrichtingsverkeer en over democratie en vrijheid van meningsuiting gesproken.. Laat me niet lachen!
Of je het ermee eens bent of niet doet niet terzake..

aardv@rk | 01-03-22 | 12:36

Wat een ophef over een programma wat tijdens de lunch wordt uitgezonden.

Nevz | 01-03-22 | 12:34

Powned was al een aanfluiting, die pakten wel de centen maar deden niets. ON is nog een graadje erger. Totaal bezopen dat we nog met zo'n vreselijk ouderwets omroepmodel werken.

StiekemeBunzing | 01-03-22 | 12:34 | 2
-weggejorist-
the_w | 01-03-22 | 12:48

@the_w | 01-03-22 | 12:48: Verspreiden van nepnieuws en dommigheid rond corona en met dat lollig bedoelde filmpje in het artikel ook racisme.

StiekemeBunzing | 01-03-22 | 12:56

Wat een engnek is die Seegers. Maar goed om te weten dat omroepen die beweren dat er een god is kunnen worden opgeheven.

R. Skickr | 01-03-22 | 12:34 | 2

God is ook nepnieuws. Dag EO!
En alles wat allahakbarse programma's uitzendt. Teleac of zo.

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:36

Ja! Want dat is nep nieuws.

streknek | 01-03-22 | 12:38

Een foto van onze Bart bij ON!

Patje | 01-03-22 | 12:34

En u mag 1 keer raden van welke partij Margo Smit is, de npo ombudsman. Hahahaha.

Lukiluuk | 01-03-22 | 12:34

Jaïr Ferwerda zit overigens niet bij de NPO, maar bij die Unilever-TV.

Festen | 01-03-22 | 12:32

Mmmm, BnnVara verspreidt dan geen nepnieuws? Maar wat ik af en toe op Joop lees...

Teluitjewinst | 01-03-22 | 12:32 | 7

@Nuchternederland | 01-03-22 | 12:38: Dat doen ze bij iedereen geen ontzettende deugende reactie achterlaat. Ik ben het levende bewijs ervan, geen onvertogen woord alleen maar feiten aanleveren en BAM, gejorist.

De Ongematigde | 01-03-22 | 12:39

@Nuchternederland | 01-03-22 | 12:38: Ook al. Twee aanvaringen omdat ze niet goed lezen. Uit voorgaande reaguursels moet je kunnen weten waar ik voor sta, maar het voortdurende gezoek naar racisme houdt daar onvoldoende rekening mee.

zeurmachine | 01-03-22 | 12:43

Ze hebben ook een geestelijke gestoorde die onder de naam Smashing Pumpkin de meest onbegrijpelijke bagger mag uitstorten waar geen touw aan vast is te knopen maar hij is van Antifa dus hij deugt!

eerstneukendanpraten | 01-03-22 | 12:57
▼ 4 antwoorden verborgen

En die "journalistieke code van de NPO waaraan moet worden gehouden door een omroep", is die code ingekleurd zodat VvMU kan worden ingeperkt? Wat is dat voor code? Stel dat die code de VvMU zou inperken, heeft dat dan niet in feite in dat geval ook dictatoriale trekjes?

Jan, Leiden | 01-03-22 | 12:30

Nou meneer Segers, er worden jaarlijks ook duizenden mensen dit land binnengelaten die niets met vrijheid hebben en niet tolerant zijn.
Zeg daar dan ook iets van .

laurentius | 01-03-22 | 12:30 | 1

nee, want dan duikt er weer een andere woke-waus op die dat weer nepnieuws noemt.....

the_w | 01-03-22 | 12:33
-weggejorist-
Mr_Natural | 01-03-22 | 12:30 | 1

Dus een gristenhond gaat mij vertellen wat ik wel en niet mag zien? Beetje Putin praktijken, niet dat ik die NPO meuk kijk maar toch.

redthehaghue | 01-03-22 | 12:30 | 1

Je betaald er wel voor.
5 tientjes per NLer kost dat circus elk jaar, verplicht, wanbetalers gaan in het gevang.

niet-creatief | 01-03-22 | 13:43

Ombudsman NPO
……….
Oh God, das lachunnn!
Die is onpartijdig hè.

J-van-de-Bontekoe | 01-03-22 | 12:30

'The Ministry of Truth' is blijkbaar onderdeel van het nieuwe normaal...
Ik zou zeggen, weg met de staatsomroep maar... mand!
Weg met de staat.

niet-creatief | 01-03-22 | 12:30

Baudet heeft niet eens macht. ON net zomin. Seegers zit al jaren in het kabinet dat onze defensie heeft verzwakt, Nordstream2 toestaat en Rusland gefinancieerd. Wie is dan Putin aan het promoten. Maar nee, ze zeggen iets dat me niet aanstaat dus dan moeten ze kaltgestellt worden.

Pilshaas 861 | 01-03-22 | 12:30 | 3

Wat heeft hij er nou mee te maken? Er zijn drie andere partijen in het kabinet.

VoltaireJohn | 01-03-22 | 12:42

@VoltaireJohn | 01-03-22 | 12:42: Ik vind daden toch echt zwaarder tellen dan woorden. FvD is volgens mij ook gewoon voor een sterk leger.

Pilshaas 861 | 01-03-22 | 12:58

@Pilshaas 861 | 01-03-22 | 12:58: Daar heeft u een punt.

VoltaireJohn | 01-03-22 | 14:42

Ik weet niet wat treuriger is: asielzoekers die overduidelijk niet op gekochte fietsen zitten, of mensen die vinden dat dit soort vragen stellen niet moet kunnen en dat daarom een zender verboden moet worden.

Do-na-zi | 01-03-22 | 12:29 | 2

Dat laatste dus. De typische D66-reflex.

Papa Jones | 01-03-22 | 12:36

hoezo "overduidelijk niet gekocht" ?

Satria | 01-03-22 | 13:49

Wel lekker op tijd (3 minuten te vroeg zelfs)

kapotte_stofzuiger | 01-03-22 | 12:29

Toch wel apart dat er nu al pogingen gedaan worden censuur te plegen.
Dat bewijst het gelijk van Ongehoord Nederland natuurlijk wel.

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:28 | 2
-weggejorist-
J.P.Drapeau | 01-03-22 | 12:41

@J.P.Drapeau | 01-03-22 | 12:41: Zo dan wel:
"De overheid legt ons gekleurd nieuws op, wij brengen ongefilterd nieuws!"
Overheid: we trekken de stekker er uit want nepnieuws.
ON: ...

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:48

Verbieden is nooit goed. En er wordt ook vaak niet goed geluisterd naar wat er echt gezegd wordt. Als bijv Wierd Duk zegt 'ik begrijp Putin wel' betekent het nog niet dat je een Putin-volger of lover bent. Als de publieke omroepen deze mensen ook gewoon aan tafel had uitgenodigd van hun tokshows en ernaar zouden luisteren dankonden ze gewoon discussieren en vragen stellen. 'Wat bedoel je precies met die opmerking?'

small_town_dude | 01-03-22 | 12:28 | 3

Inderdaad. Nu is het vooral moedwillig verkeerd begrijpen.
Als je tegenwoordig al zegt dat je van mening bent dat men onverstandig met Oekraine / Rusland is omgegaan, ben je al een put-inverste Hert of zo iets.

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:30

@Nuchternederland | 01-03-22 | 12:30: Ik weet eigenlijk niet eens of dat zo heel moedwillig gaat, of in ieder geval of deze houding een bewuste keuze is. Ik denk eerder een stuip omdat de zekerheden die mensen verkondigen of geloven vaak toch niet zo zeker zijn.

Voor politici betekent het dat ze mogelijk niet op basis van de feiten handelen en voor de media betekent het dat ze misschien toch verder van de waarheid staan dan ze beloven.

nikolaos | 01-03-22 | 12:56

@nikolaos | 01-03-22 | 12:56: Moedwillig verkeerd begrijppen, in de tweede kamer hebben we daar ware meesters in. Klaver, Paternotte, Sylvana, Bergkamp. Het is werkelijk ongelooflijk af en toe, altijd het hoogste woord en geen enkel greintje zelfreflectie.

small_town_dude | 01-03-22 | 13:01

“Daarin gaat Smit bekijken of Ongehoord Nederland zich houdt aan de journalistieke code. Bij haar aantreden in 2017 onderschreven de omroepen, en later ook de nieuwe aspiranten, de journalistieke code van de NPO. Wat die code kort gezegd inhoudt: betrouwbaarheid, nauwkeurigheid, onpartijdigheid en pluriformiteit.” Nou, kunnen ze meteen ook het journaal van de staats tv schrappen wegens stelselmatig schenden van de code.

Lukiluuk | 01-03-22 | 12:28 | 2

ja, of het een opinie programma noemen, dekt de lading veel beter...

the_w | 01-03-22 | 12:31

Tenzij het een deugcode blijkt te zijn? Geen idee wat die code behelst.

Jan, Leiden | 01-03-22 | 12:32

Is die neger omroep met Akwasi eigenlijk al actief?

Kaal-dik-en-lelijk | 01-03-22 | 12:27 | 3

Ja vanaf vandaag mag ie ook uitzenden.

aamert | 01-03-22 | 12:32

Is wel per 1.1.2022 toegelaten als aspirant lid onder o.m. deze waarschuwingen (die gelden ook voor Ongehoord Nederland);
Geen diskwalificatie van NOS en er is geen plaats voor nepnieuws.

MK27 | 01-03-22 | 12:40

@MK27 | 01-03-22 | 12:40: Mooi systeem wel. Zeg je iets anders dan de NOS dan is het nepnieuws. Tenzij je aan kan tonen dat de NOS het mis heeft, maar dat mag valt onder het diskwalificeren van de NOS.

C1O2 | 01-03-22 | 12:56

Ja, klopt hoor, het barst van het nepnieuws op die zender. Oh wacht, dit is nog reclame.

elfenstein | 01-03-22 | 12:26

In het AZC in Ter Apel staan bergen fietsen waarvan de herkomst niet helemaal duidelijk is maar ja, die veiligelanders moeten ook vervoer hebben als de buschauffeur te bang is om die mensen mee te nemen…

eerstneukendanpraten | 01-03-22 | 12:26 | 4

Onlangs nog een oude fiets 'verkocht' op marktplaats aan een zeer vriendelijke dame die samen met haar vader uit Syrië gevlucht was. Ze hadden netjes de afgesproken 15 euro meegenomen maar heb hem maar gratis meegegeven, niet iedereen heeft slechte bedoelingen.

Reedtveeter | 01-03-22 | 12:53

@ reedtveter maar als ik langs kwam mocht ik gewoon de volle mep betalen racist .

U-boot | 01-03-22 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Wat moet je hier nu op zeggen.

gato | 01-03-22 | 12:25 | 2

Dat Allah het prima vindt als zijn onderdanen jatten van de kuffar, dus gebeurt het. Als je er wat van zegt ben je een racist.

_pacman_ | 01-03-22 | 12:27

@_pacman_ | 01-03-22 | 12:27: En ook fascist, als je van mening bent dat Rusland in het nauw gedreven is door de expansie van EU en Navo.
Wat vindt de EU eigenlijk van Tibet?

Nuchternederland | 01-03-22 | 12:31

Baudet wil obstinaat doen en neemt daarom een afwijkende mening is, puur voor de zichtbaarheid.

Die Seegers daarentegen pruim ik nog slechter met z'n zij-ige geprevel.

_pacman_ | 01-03-22 | 12:25

Even een paar jaar geduld en dan is Ongehoord Nederland gewoon PowNed 2.0.

kapotte_stofzuiger | 01-03-22 | 12:23 | 3

nee, daar is Karskens veel te eerlijk voor

the_w | 01-03-22 | 12:30

@the_w | 01-03-22 | 12:30: Karskens had Baudet toch wel kunnen corrigeren door hem eraan te herinneren dat Poetin een crimineel is die de staatskas leeg rooft. En dat Poetin een gewetenloze dictator is die de oppositie onderdrukt en letterlijk om zeep helpt; letterlijk vermoord.
Dus de uitbreiding van de NAVO is niet het probleem (het Westen is Poetin niet aan het pesten) maar Poetin is het probleem. Als Rusland een gewoon democratisch land was konden wij 'gewoon' normale relaties met dat land aanknopen! En kon Rusland misschien wel bij de EU en zelfs partner worden van de NAVO!

Aristotalloss | 01-03-22 | 13:21

@Aristotalloss | 01-03-22 | 13:21: En dan had Baudet kunnen zeggen dat de VS een middels de NATO een ordinaire wapenhandelaar, waar de leden een verplichte minimale neringdoening moeten voldoen. Daarnaast zijn ze verplicht de VS te volgen in welk avontuur dan ook, want de VS is feitelijk de baas. En dat de VS sancties oplegt aan landen, die tegen de VS ingaan en dat iedereen en zeker NATO leden moeten volgen, anders komen ze zelf op de last van moeilijke staten te staan.

Feitelijk is Rusland democratische dan de VS, waar je de verkiezing gekocht en betaald worden door hele grote spelers. Of dacht dat wijlen Sheldon Adelson doneert ten behoeve van het algemeen welzijn van alle burgers.

Sheldon Adelson Gave Trump and Republicans Over $424 Million Since 2016.

Verder is het heel erg kortzichtig om Rusland in NATO te willen hebben. Dat zou tot een unipolaire wereld leiden, waarin de VS de BAAS is. En nee, dat wordt geen democratie. Maar u mag wel stemmen.

Arachne | 01-03-22 | 23:34

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen