FTM bewijst: wat de NPO betreft is het al lang tijd voor tribunalen

Elke Bastille kan worden bestormd. Ooit. Misschien.
Hallootjes belastingplichtige burger van Nederland. Kent u de NPO? Ja? De NPO moet kapot, toch? Want sponst 828 miljoen euro van uw belastinggeld weg. Per jaar. Dus. Hee, kijk nu eens, dat is boffen: kwaliteitsjournalistiek platform Follow The Money is toevallig net lekker bezig met de NPO kapot maken. Natuurlijk, zij stellen alleen maar vragen (‘onderzoeksjournalistiek’), maar als je voor het alleen maar vragen stellen een uitzendkracht als Mark Koster inhuurt weet je zeker dat er stront boven komt drijven. QED: na zijn journalistieke taak te hebben vervuld werd Mark Koster meteen ontslagen als medewerker van WNL door de laffe VVD/NPO-trekpop Bert Huisjes (niet te verwarren met de laffe NPO-trekpop Dominique Weesie). Een beter bewijs van Noord-Koreaanse totaalwaan durf je niet te dromen. Ergo: NPO ---> stront. Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker. Want wat blijkt (echt je raadt het nooit!):
de NPO is een volkomen dichtgetikte baantjesorganisatie waar een heel klein clubje van ongekozen aparatsjiks (roomblank) de NPO een volkomen dichtgetikte baantjesorganisatie houden zodat ze er zelf en hun vriendjes maximaal beter van worden, lekker lang hun baantje hebben en de macht volledig in eigen hand houden.
Hadden we al gezegd dat u verplicht meer dan 800 miljoen euro per jaar betaalt aan de NPO? Dus ook voor huiveringwekkende zaken als Heel Holland Bakt, Boer Zoekt Vrouw, NOS Achtuurjournaal, 3FM, Radio 1, FunX, Op1, Frits Sissing, vrijwel alle BN'ers en natuurlijk het superrebelse Powned.
Nou was dit natuurlijk al lang bekend, maar elke keer als je 't weer leest rollen de ballen spontaan uit je broek. Gebeurde zulks in een dystopische dictatuur dan zou de EU moord en brand schreeuwen, maar gebeurt het in Nederland onder de camouflage van ‘een onafhankelijke NPO is belangrijk voor een vitale democratie’ dan is het ineens allemaal prima en weet alleen Martin Bosma er avondvullende politieke conferences op te baseren terwijl de rest van de politici deze vorm van machtsmisbruik, oplichterij, corruptie, aanslag op de intelligentie en verspilling van belastinggeld consequent doodzwijgen.
Maar uiteraard gaat er ook na dit soort uitstekende kwaliteitsdossierjournalistiek helemaal niets veranderen bij de NPO. De afgelopen, pak hem beet, 30 jaar is dit allemaal al zo vaak aangetoond en steeds maar weer verandert er helemaal niets. De enige politieke partijen die zich überhaupt tegen de NPO durven uitspreken zijn PVV, FvD (en ongetwijfeld nu ook de rest van de splinters). Maar voor de grote kartelpartijen betekent een grote moddervette NPO nog altijd automatisch een enorme hoeveelheid gratis massamediumpropaganda (zie ook: D66, VPRO, Kaag of: GroenLinks, DWDD, NOS Journaal).
Bovendien heeft elke politieke partij tenminste één voormalige NPO-babyboomer in de Eerste Kamer zitten waardoor áls er al wetten komen tegen het crypto-misdaadsyndicaat dat NPO heet die wetten netjes weer worden afgeschoten.
De NPO is bewijsbaar het laatste links-gesubsidieerde politiek-journalistieke babyboomersbolwerk van Nederland, het allerlaatste restje hevig meurende 1968-schimmel, en het ziet er niet naar uit dat hier binnen korte tijd ook maar iets aan gaat veranderen.
Wat we al zeiden: makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker. Lees maar even fijn mee met deze hilarische bonusquotes uit het FTM-artikel in kwestie, die elk afzonderlijk eigenlijk al genoeg zeggen over het zonnekoningkrijk in de Hilversumse Bastille waar de volgevreten koninkjes en keizertjes van het eigen deugende gelijk op uw kosten bepalen wat u mag zien of horen of waarmee op kosten van de staat online media die wél zelf hun broek ophouden kapot kunnen worden geconcurreerd. En zelden is dat iets wat u ook écht wilt zien of horen. Of lezen. Tenzij u ouder bent dan 130. Of seniel. Of in coma. Of dood. Of D66-lid.
Ceterum censeo BNNVARA esse delendam.
Bonusquotes:
"Het systeem is verziekt. Bij de NPO vinden ze elkaar geweldig, ze zijn arrogant en gecorrumpeerd. Het wordt langzamerhand Noord-Koreaanse staatstelevisie!’, stelt een medewerkster die jarenlang dramaproducties verzorgde voor een omroep. Ze wil niet bij naam worden genoemd."
"Zelden zo’n disfunctionele bende gezien’, zegt een van het Media Park vertrokken eindredacteur. ‘Het is gewoon het politbureau. Dat onnavolgbare is zo irritant."
"Off the record spuwen omroepmedewerkers hun gal, maar in het openbaar durven ze dat niet. Bang om hun baan te verliezen, of geen werk meer te krijgen bij de omroepen."
"De keuzes zijn niet soms maar altijd beïnvloed door een persoonlijke relatie met de netmanager."
"Antoinette Hertsenberg vreest dat de verjongingsdrang van de NPO gepaard gaat met de inkoop van nog meer entertainment ten koste van journalistieke inhoud. ‘Om meer jongeren naar NPO 1 te trekken, zet het net in op fictie, ontroering, reality, muzikaal amusement en humor. Over inhoudelijke criteria als toegevoegde waarde, belangenbehartiging, controle van de macht en onderzoeksjournalistiek wordt met geen woord gesproken. Ook met journalistiek kun je een jonger publiek, juist op NPO 1, aanspreken. Maar aan die ambitie ontbreekt het in de genoemde plannen geheel."
"Toen Het Financieele Dagblad in maart 2017 een profiel over Shula Rijxman wilde schrijven, sommeerde ze een medewerker om de redactie een lijst te geven met mensen die de verslaggever zou moeten spreken. In het mailtje, waar FTM inzage in had, staan een tiental namen en 06-nummers: Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, en de ministers Kajsa Ollongren (D66) en Sander Dekker (VVD). Ook D66-prominent Alexander Rinnooy Kan, PostNL-baas Herna Verhagen, Zembla-journalist Manon Blaas en Jeannete Vaessen van Women Inc. staan er tussen, net als Frans Klein en Inge Brakman, toezichthouder bij de Volkskrant en bouwbedrijf Royal Haskoning."
"In het FD-profiel zegt Brakman: ‘Shula beschikt over strijdvaardigheid en strategisch vermogen.’ Klein is nog lyrischer: ‘Rijxman is het beste wat ons onder die Hilversumse stolp kon overkomen.’"
"‘Rijxman was voortdurend met haar pr bezig om over te komen als een daadkrachtig en slimme bestuurder. Maar dat is ze niet. Ze opereerde vooral vanuit een narcistisch spectrum. Als we vergaderden zat ze voortdurend op haar telefoon. Of ze inbreng had? Welnee. Ze luisterde nooit naar de radio.’ Communicatiemedewerkers valt het op dat ze de eigen zenders nauwelijks volgt, maar wel vraagt of ze haar Netflix-abonnement kan declareren."
"Rijxmans obsessie met beeldvorming blijkt ook uit de hulp die ze inroept van communicatiespecialisten. Ze schakelde VVD-spindoctor Jan Driessen in, CDA-communicatiestrateeg Jack de Vries en ex-politica Femke Halsema, tegenwoordig burgemeester van Amsterdam, om de NPO wat kleur op de wangen te geven."
"Halsema schreef in november 2017 een toespraak over verbinding en factureerde ruim 1400 euro. De Vries schreef voor 5000 euro een nieuwjaarsspeech, die echter nooit werd uitgesproken. Rijxman vond het verhaal niet goed genoeg en gaf een woordvoerder opdracht een nieuwe versie te schrijven."
"Jan Driessen, de mannetjesmaker achter Rutte, adviseerde de raad van bestuur tussen 2016 en 2019 over strategie en communicatie. Hij ontving een kwartaal lang 5000 euro per maand voor schrijf- en denkwerk. Daarnaast factureerde de communicatievisionair 12.100 euro voor een speech die Rijxman uitsprak tijdens een netwerkbijeenkomst op de Zuidas, georganiseerd door lifestylecoach Bercan Günel, waar ook oud-KPN-bestuursvoorzitter Eelco Blok, toenmalig NRC Handelsblad-hoofdredacteur Peter Vandermeersch en collega Frans Klein van de partij waren. De titel van de lezing: ‘Reputatie komt te voet en gaat per twitterpost.’"
Grabbelen en graaien maar!
Social
Reaguursels
InloggenIedere ambtenaar, en zzp'er die voor een overheid(s instelling) werkt, weet het -
ze hebben een inspanningsverplichting (iets gewoon doen), geen resultaatverplichting.
Hoeveel pegels ermee zijn gemoeid, dat maakt niet uit. Als het maar binnen het budget past én... als we volgend jaar maar ten minste hetzelfde budget krijgen. (M.a.w. bezuinigen of efficienter werken hebben geen zin, dan krijgen ze volgend jaar minder werkpoen.)
De diversiteit aan programma's die de NPO brengt wordt door geen enkele commerciële omroep met al hun dwaze en altijd dezelfde koppen in hun lullige-shows gebracht.
Betaal dan liever direct met belastinggeld dan via de boodschappen.
Een uurtarief van 435 euro voor een speech die ze zelf moet schrijven. Afijn, voor de rest is het wat je bij de EU ziet. Een toppositie willen bekleden, de macht willen uitoefenen, maar de competenties ontbreken. Verder politici laten meegrabbelen in de ton en je weet dat aanvulling met gemeenschapsgeld nooit een probleem is.
Tja, als je net als de commerciëlen met advertenties geld verdient, een app hebt waar je moet betalen om een beetje fatsoenlijk te kijken en er dan ook nog eens bijna een miljard bovenop moet vanuit de staat, dan kan je wel stellen dat er iets organisatorisch niet helemaal klopt.
De taak om objectief te informeren en de journalistieke taak om kritisch te zijn ten opzichte van het beleid van de overheid is al bijna niet meer te zien in de achteruitkijkspiegel van de NPO.
Ze hebben zeker wel een aantal programma's die voldoen aan die criteria, maar die programma's zijn bijna op 1 hand te tellen.
Ik vind het een beetje bedreigend allemaal.
En dan die amateurzender BVN.
10 Jaar geleden nog informeel via de schotel in het buitenland.
We keken geregeld naar die NPO / BRT bagger omdat er via internet niet veel bewegende beelden waren.
Nu Belgie de poeplap niet meer trekt moeten ze zien te overleven.
Gevolg is dat we steeds allerhande commercials krijgen via internet popups en Nederland.fm radio.
Hoe belangrijk BVN wel niet is in het buitenland, voor de laatste nieuwtjes uit Nederland met soms wel 12 uur vertraging.
Opzouten met die achterhaalde subsidiesponzen.
Ik heb het hier al eens eerder gezegd; ik heb een klusje strategische communicatie gedaan voor Hagoort. Nog geen 60 uur aan gewerkt, daar kreeg ik ruim € 30.000 voor.... Haha, niet te filmen. Inderdaad, ik merkte dat iedereen alles declareerde, lunches, abonnementen, volgens mij zelfs vliegvakanties met een praatje. En niemand kon iets zelf, alles werd uitbesteed. Het is alsof het geld uit de lucht komt vallen.
Scum of the earth. Nemen malkander in den poepert in een geldspuitende polonaise.
Een human centipede van plezier
Lang geen boomer en kijk weinig, maar als ik iets kijk is het NPO. Keuringsdienst van Waarde, Dit was het Nieuws. Een enkele keer Tegenlicht of Zembla als het onderwerp mij aanspreekt. En natuurlijk het bazenprogramma Rail Away. Wel de vraag, zijn er in het NPO tijdperk nog programma's bijgekomen van enige relevantie?
Andere tijden. In de voetsporen van..
Men moet wel de kaf van het koren scheiden, er is best wat goeds tussen.
Er is wel veel kaf, of te veel staatszenders.
Iemand in de positie als mevrouw Rijxman die kennelijk niet in staat is om zelf hasr speeches te concipiëren verdient ook echt een koninklijke onderscheiding!
A la laterne, all of ém. Toetswiet, mentennant , hoite nog vedoemme!
We komen er nooit vanaf. In de jaren 70 ergerde ik me al groen en geel aan Sonja Barend en de rest van die gesubsidieerde deugkoppen. Daarom kijk ik er al heel lang niet meer naar. Moet er wel voor betalen, dat is dan wel weer jammer.
Netflix en youtube zijn een zegen... ik kijk al die rommel niet meer.
@grapjasz | 05-12-21 | 19:21: Youtube begint ook gewaltdisniet te worden. Komt omdat die gasten geregels met elkaar praten en hun narcistische kleinwereldlijke ideeën uitwisselen, niet omdat ze zichzelf zo geweldig vinden, maar omdat ze hun infantiele domheid moeten exploiteren, Sturm und Drang, maar dan wat anders
@grapjasz | 05-12-21 | 19:21: Amen!
Wat mij altijd opvalt (en ergert) is hoe triest gierig die belastingruifvreters zijn.
Zeventieneneenhalf duizend bruto per maand pakken, maar te knieperig zijn om je eigen Netflix-abonnementje van een tientje per maand te betalen.
Ik zou me kapot schamen als ik er mee bij de boekhouder kwam, maar de parasieten zijn alle schaamte voorbij.
Als je kijkt naar het factuurnummer staat op 38 stuks ingediend, hoeveel hiervan bij gesubsidieerde sponzen?
Of wat dacht je van deze: het begeleiden van songfestivalartiesten (die dit jaar naar Amsterdam kwamen) overlaten aan vrijwilligers, die zelfs hun onkosten (verblijfs- en vervoerskosten) niet vergoed kregen? Sneu.
Gebeurt er niet nog iets in Polen of Hongarije waar we verontwaardigd over kunnen doen?
Het kan altijd erger. Dat klopt.
Als Halsema zelf zo goed kan schrijven zijn de dikbetaalde communicatiemedewerkers in dienst bij de Gemeente Amsterdam toch niet nodig?
NPO steunt kartelpartijen. FvD+PVV willen de NPO afschaffen. Dus de NPO is tegen FvD+PVV. Door NPO propaganda verliezen FvD+PVV zetels.
Dit is een zichzelf versterkende situatie. PVV+FvD doen er wellicht goed aan om zich iets minder destructief-vijandig op te stellen tegenover de NPO. In ieder geval zo veel dat de NPO zich niet in zijn voortbestaan bedreigt voelt mocht de PVV of FvD ooit in de regering komen.
Waarom?
Waarom, de npo zal nooit meer en te nimmer ook maar iets goed keuren van PVV/FvD.
@Toos Bevergeil | 05-12-21 | 21:03: Waarom? Omdat een vendetta ook niet helpt, en de situatie waarschijnlijk slechter maakt.
Richeltuig dat geen cent belastingsgeld behoort te krijgen.
Een bestuurder die zelf geen toespraak kan schrijven? Kosten terugbetalen uit eigen zak!
Wel dus maar die schrijven ze dus voor elkaar zodat ze kunnen factureren.
Ligt het aan mij of lees ik hier niets nieuws? Dit is toch al tientallen jaren hoe het werkt?
Jezus te paard, die quotes.
Waarom pikt men dit nog?
Jack de Vries is ook erg goed in bed, en daar bracht hij nooit een factuur voor in rekening. Hij heeft wel heel lang op diverse kazernes moeten slapen toen zijn vrouw er achter kwam.
In die roerige periode was 'ie een tijdje mijn overbuurman.
Dat is toch die dikke vent, of vergis ik me nou? OK die man van het cda die altijd met andere dames bezig was als z'n vrouw even niet keek.
@Jezus_Boeddha | 05-12-21 | 18:20:
Nee, hij was die magere met die flaporen die het met een vrouwelijke officier van defensie aanlegde en haar over de hele wereld mee nam om foekie foekie te doen.
Jaja, die was in die tijd zaadsecretaris van defensie.
@Osdorpertje | 05-12-21 | 19:07: en haar bezwangerde. Ze is na de geboorte overleden.
Maat van Frits Wester. Samen achter de dames aan.
Waanzinnig dat je in zo'n positie iemand anders je speech laat schrijven, zou Shula als graaiert in de topklasse stiekem rechts zijn en daarom moeite hebben zelfstandig een deugverhaal te fabriceren?
Nee hoor, ze is een dieprode salonsocialist. Dom kipje die zich binnen de net zo rode salonsocialistische grachtengordel omhoog heeft gewerkt. Bijvoorbeeld TCA heeft godsgigantisch veel geld verdient (en nog steeds) aan het op en neer rijden van die idioten tussen de gracht en Hilversum. Menig restaurant in Hilversum en Amsterdam leeft op de dinertjes en dus declaraties van die chamapgnesocialisten.
En dan iemand anders de speech laten herschrijven. Die zal vast niet dat bedrag hebben gekregen vanwege bestaande loondienst. Lekker bedonderd zal die zich voelen.
U ziet dat verkeerd. Je hebt jezelf in een sleutelpositie gewurmd, met hulp (in vele vormen) van je netwerk. Direct begin je met de macht te laten gelden, je positie te consolideren (je ontslaat wat mensen zonder gegronde reden om de rest bij jouw les te houden) en je netwerk te belonen. Dat laatste doe je middels het geven van opdrachten aan je netwerk, die daarvoor goed tot ruim betaald worden (dubbeltjes en kwartjes zijn voor de armen). Bij bijvoorbeeld speeches, zorg je dat je maatschappelijke visie en politieke affiliatie goed naar voren komt. Dat zorgt ervoor dat jouw netwerk verder aandacht en opdrachten tegemoet kan zien. En dat zorgt ervoor dat je, na vertrek uit je huidige positie (plotseling, gedwongen of afloop termijn), verder kunt zonder reputatieschade of financiële achteruitgang. Het spreekt voor zich dat je binnen jouw netwerk juristen, accountants en politici hebt zitten.
Ik schrijf hier ook wel eens iets. Krijg ik nou ook 1400 euro?
Stuur een factuur naar GS en vindt het uit.
Weesie is toch de oprichter van geenstijl?
walgelijke man
@bullent | 05-12-21 | 18:11: Wie? Weesie?
Die is samen met castricum hard door de mand gevallen. Lelijke mensen.
@BobDobalina | 05-12-21 | 18:59: Ik ken de "nieuwe" Castricum niet, maar de oude was een leeghoofd, dus die kan niet echt heel diep vallen lijkt mij. Weesie is een slappe lamlul van wie ik nog € 5,73 (excl. rente) tegoed heb wegens wanprestatie.
Heeft zijn karma wel gehad hoor. Maak je met geld niet goed.
Voor films kijk ik liever naar netflix maar dat gaat op den duur vervelen. Lees maar eens een moeilijk boek.
Precies. Lees een boek.
@Jezus_Boeddha | 05-12-21 | 18:12:
Kuifje in Afrika ...? bijvoorbeeld.....
@Zbrodj | 05-12-21 | 18:21:
Maar ik heb al een boek!
Ach, van de week toch weer 100 pietermannen overgemaakt naar de VPRO. Lidmaatschap en een bonus omdat ik al 3000 jaar lid ben. Ja, sorry, toch de enige omroep die r nog toe doet. Ook al is Wim T. bijna dood, zijn Koot en Bie allang verdwenen en zijn de jongens van Jiskefet allang kalt gesteld. Ik blijf ze steunen tot ik dood ben.
Dank u voor het in de lucht houden van Joop punt nl.
De mentaliteit die de VPRO had in de jaren '90 wordt node gemist.
@Is dit nog nieuws? | 05-12-21 | 17:46:
Dat is de VARA, Ook belastingcenten maar een ander postbusje,
@Is dit nog nieuws? | 05-12-21 | 17:46:
Dat is BNNVARA toch?
Vroeger groot fan van het gat van Nederland en Wim Kayser om maar wat te noemen.
Nu is het voornamelijk bagger.
Gelukkig hebben we HBO,Amazon en Netflix.
@SterF... | 05-12-21 | 17:48: Ah verrek! Ik heb het mis.
Waarom!
Mensen die denken dat de VPRO (D66) er altijd nog toe doet zijn vooral het probleem, niet de oplossing.
De vpro???!!! Die helemaal niet vrijzinnig is, niet protestants en geen radio-omroep!
En toch, geniet ik nog iedere week van Brommer op zee, met Wilfred de Jong en Ruth Joos, geniet ik van de programma's als Tegenlicht en Metropolis. Geniet ik van onze man in Spanje met hoe heet tie ook al weer. Nee, ik vind de VPRO de enige zender die er toe doet. Ook al is er geen Wim T., de Lachende scheerkwast etc niet meer.
@Tishetnetnie | 05-12-21 | 18:21: Eigenaardige smaak.
VPRO was in de jaren 70 een vieze omroep waar je tieten kon zien en over seks gepraat werd en waar een piemol met druiper in beeld kwam. Heb bah toch. Intussen zat verzuild braaf Nederland wel met rode oortjes te kijken natuurlijk.
Anna's Brain gekeken. Een wetenschappelijk knutselprogramma.
Dus er er tussen al dat machtsgekonkel aan de top heus nog wel iets te vinden gemaakt door mensen die gewoon leuke of mooie programma's willen maken.
Wat moet de VPRO dan in godsnaam nog meer uithalen voordat halfdemente boomers zoals u hun lidmaatschap opzeggen? U, meneer, bent het probleem.
@Tishetnetnie | 05-12-21 | 18:21:
Ik kijk alleen nog maar Koot & Bie op YouTube.
Wat hebben onze kinderen genoten van Achterwerk in de kast. Nee, de Vpro zijn eigenlijk al ons hele leven bij ons. Ze zijn een onderdeel van de familie. Ook onze kinderen zijn lid, ik kan me niet voorstellen geen lid te zijn. Waarschijnlijk laten we een deel van de erfenis aan ze na. Zou zo maar kunnen.
Domme blonde kippetjes als Sunny Bergman een zak geld geven en dan geeneens neuken. Geeft u veel geld aan NIgeriaanse prinsen?
Jack de Vries, 2e hands en 4e rangs autoverkoper a la Swiss Toni, maar dat schijnt een pre te zijn in de politiek. www.youtube.com/watch?v=iBw-aEixWuo
Hij reaguurde vroegah toch ook best vaak? Wat was zijn nick ook alweer?
WNL op Zaterdag sterft begin volgend jaar toch een zachte dood. Dat is dan weer opsteker.
Komt vast iets veel beters voor in de plaats. Die M mevrouw ofzo...
Omdat NPO Radio 1-baas Klaske Tameling bij haar besluit aan WNL gemeld heeft dat NPO een diversiteitsagenda te volgen heeft en dat er meer kleur op Radio 1 moet komen.
@drs.Nee | 05-12-21 | 18:06:
Hoe moet ik kleur op de Radio zien?
Ik snap oudjes echt niet meer, of is de LSD van de jaren 60 nog niet uitgewerkt.
Deze zondag staat in het teken van inspectie. Het gebouw van de democratie wordt geïnspecteerd en er wordt rot geconstateerd, veel rot. Sommigen menen dat het bouwwerk al onbewoonbaar is. Een ding is wel duidelijk als er geen grondig onderhoud wordt verricht, misschien nog beter: renovatie, dan bestaat het risico dat het instort.
@ratelaar,
Kwaaitaal vloer uit de 70 er jaren als fundament.
@De Profundus | 05-12-21 | 17:44:
Nou en of!
Koster was freelancer. WNL verkiest om zijn rol door een Goedemorgen NL-medewerkster over te laten nemen die netjes doet wat WNL voorschrijft zonder buiten de pot te pissen.
De wereld wordt geregeerd door communicatieadviseurs.
En dan die Halsema die nu zegt dat er een Corona denktank moet komen.
Wat een achterlijke opmerking.
We hebben meer dan genoeg praatclubjes die alleen maar geld kosten.
Want wat is de praktijk?
Als de Duitsers .de Amerikanen of de Engelsen iets relevantst over Corona weten te melden dan nemen wij dat gewoon over. Vaak wel met polder onzin er in gebakken maar na verloop van tijd gewoon 1 op 1.
Dat gebeurd al decennia.
Gewoon enkel naarTedros en Gates en luisreren volstaat.
Halsema moet zich niet met landelijke zaken bemoeien.
@Is dit nog nieuws? | 05-12-21 | 17:45: ook niet met Amsterdamse
Volgens Halsema zijn er 2 soorten antivaxxers: de zieligerds en de politieke antivaxxers die de polarisatie zoeken. Drijft ze even een wig in de Kuzu-Baudet-coalitie. De allochtonen worden uit de wind gehouden, en de autochtonen krijgen de wind van voren. Allochtonen worden behandeld als kleine kinderen. Alleen autochtonen zijn handelingsbekwaam.
toch dan maar FvD stemmen?
Stemmen? Zijn er verkiezingen?
Ik kijk liever RT
yep, RT werd opeens verwijderd van de kabel en toen vond ik t terug op RT.com
op dit moment de meest objectieve zender !
@SpookJohn | 05-12-21 | 17:39: van de Wikipedia pagina: Academics, fact-checkers, and news reporters (including some current and former RT reporters) have identified RT as a purveyor of disinformation[42] and conspiracy theories.
Klinkt goed…
@whitechocolateface | 05-12-21 | 18:18: En wikipedia is onpartijdig?
@whitechocolateface | 05-12-21 | 18:18: Het internationale GroenLinkse trollenleger... Ik ben zeer blij met RT. Het geeft mij de kans om ongefilterde beelden van gebeurtenissen in West-Europa te zien die de MSM niet wil uitzenden, want niet passend in het grote Deugverhaal.
Waar is toch de NPO uit de tijd van Monthy Python gebleven? Al kan ik mij voorstellen dat dat soort hoogstaande Nederlandse producties ietwat overbodig is als de realiteit al absurd genoeg is.
Kijken er nog mensen naar staatstelevisie? Ik ben al jaren terug afgehaakt. Geloof me! Dat zegt best veel.
NPO: Je laat gewoon delen van de berichtgeving weg.
De pessimist ziet een halve leugen, de optimist ziet een halve waarheid.
Eens komt ook deze dag voor de Staatsomroep:
youtu.be/wWIbCtz_Xwk?t=151
Ik kan niet wachten
Ik ga vanavond op m'n blote knieën op een cocos matje dat het morgen gaat gebeuren. Kan de hele Ritte-rommel dan ook mee?
Ik heb gister het 8 uur journaal gekeken, de factuur volgt zo spoedig mogelijk.
Van begin tot eind? Dat is een prestatie van formaat!
De NPO heeft haar nut en onmisbaarheid bewezen met de burger informeren over corona. Zonder de NPO hadden we nu honderdduizenden doden en miljoenen heel ernstig zieken gehad.
Vraag maar aan onze onvolprezen Hugo, onze hoop in bange dagen.
Zonder de NPO? www.youtube.com/watch?v=QcbR1J_4ICg
Hoera! Ik betaal niet meer voor de NPO. Zit na te denken of ik wel betaal voor de SFR. Trouwens Bert betaalt ook niet meer voor de NPO maar wel, als ik mij niet vergis, voor de RTVE. Net zo (PSOE) links en giftig.
Tja Femke, of je factuur met een c of met een k schrijft, daar kan je over discussiëren. Maar je moet wel kiezen.
Zolang haar bankrekening maar gespekt (met een k) werd.
Femce
@Basil Fawlty | 05-12-21 | 17:33:
Ja, Femke is een uitstekend voorbeeld van links lullen, rechts vullen.
@bisbisbis | 05-12-21 | 17:34:
Lol!
Het valt ook helemaal niet op als je beide opties precies onder elkaar schrijft.
Gekonkel aan de top, altijd jammer.
Intussen worden tv- en radiodingen gemaakt die niet perse iets met politiek te maken hebben.
Als je de haha en de hihi even links laat liggen is er bijvoorbeeld Anna's Brains. Of Tegenlicht. Of OVT. Alleen moet je wat verder kijken dan je bubble groot is.
En een beetje nieuwsgierig zijn natuurlijk.
Alleen journalistiek mag wel een beetje anders inderdaad. Niet teveel van zuiltjes, meer dialoog.
Vanmorgen nog WNL gekeken tot mijn echtgenote er niet langer tegen kon.
Die (rechts linkse) Rick had weer fantastische gasten.
Kon nog net voorkomen dat mijn vrouw een teiltje nodig had.
Begrijp ik hieruit dat uw vrouw gruwelijk opgewonden raakt van Rick?
Nogal, ze heeft het ontbijt ternauwernood binnen kunnen houden.
@likdoorn | 05-12-21 | 17:30: Ik vind je vrouw moedig dat ze het uberhaupt aandurfde.
@likdoorn,
Het was werkelijk bij de konijnen af,die pittig kort gekapselde muts was wel de ergste vandaag.
Rick doet niet aan journalisme en vrije nieuwsgaring,om de kritische kijker te boeien,hij is een overbetaalde systeem laaf.
Ik lees dat Pieter Klein hoofdredacteur wordt van Nieuwsuur. Goed nieuws. Nieuwsuur was ook al wel wat beter geworden.
U smelt voor het sensuele glimlachje van Mariëlle.
Dat riekt voorzichtig naar ontwaken.
Mariëlle kijkt zo lief.
www.trouw.nl/nieuws/de-tijd-van-hulle...
De jaren ‘70 all over again. Leo Derksen, , De Telegraaf, voorganger van Rob Hoogland, schopte al in die tijd lekker tegen de NOS aan. Hollebollenos. Trix en Babs etc.
Ook was er een fysiek protest tegen het stoppen van de Paul Meiershow bij de baas Emile Schüttenhelm de NOS voor de deur, onze buurman indertijd. Stond weken een auto met teksten op de stoep van de Koningslaan in Bussum Ook zo’n arrogante lul.
Bij de NPO werkt al tientallen jaren hetzelfde slag mensen en die hebben al even lang hele korte lijntjes (al dan niet van wit poeder) met Den Haag. Dit zal ook nooit veranderen. Niet zolang de babyboomers er nog zijn.
Een idiocratie ontstaat niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen.
Heb ooit eens geprobeerd NPO te kijken en is niet goed bevallen, waarom betaal ik daar voor?
Overheidspropaganda orgaan mag op de schop
Op een dag gaat het stormen. Zin in!
En dan te bedenken dat de leukste programma's vaak voor een habbekrats werden gemaakt. Wat ontvingen Rembo en Rembo eigenlijk voor hun unieke bijdrage aan het verpesten van mijn generatie met flauwe humor en nihilisme? (ben nog steeds fan)
Al zou ik NPO willen kijken dat gaat al iet eens meer. NPO app werkt al 10 jaar niet. online webplayer werkt ook niet. De enige relatie die ik nog heb is de bijstand die ik aan dit corrupte monster financier en de items op de GS. Van mij mag het gisteren nog voorgoed verdwijnen.
Werkt prima. Staat de computer wel aan?
@AdvocatusDiaboli | 05-12-21 | 17:37: stekker van de pc zat er niet in en de telefoon was leeg. Alles werkt nu weer. Bedankt. *hele avond NPO kijken doet*
Goed geschreven artikel.. blijft natuurlijk de vraag aan welke norm de NPO moet voldoen en belangrijker wie bepaalt die norm ? zonder last te hebben van een politieke kleur. Ik weet niet in hoeverre de BBC of ARD / ZDF door politiek zijn geinfiltreerd, maar die lijken mij toch een stuk zakelijker en neutraler.
Vergeet the BBC ook maar, woke as fuck.
Duitse media volgen de Duitse overheid. Stel je voor dat de media kritisch zou zijn op de overheid. Voor je het weet, ........
Ze hoeft aan geen enkele norm te voldoen. Een staats gefinancierd mediabedrijf is niet meer van deze tijd en de subsidiëring dient dan ook onverwijld gestaakt te worden. Mensen die graag NPO willen kijken gaan maar een uit eigen middelen betaald abonnement nemen op NPO televisie.
@Grachus | 05-12-21 | 23:15: De BBC is zo woke als maar kan. ARD/ZDF is een ander verhaal. Op de documentaire zenders die per schotel te ontvangen zijn (Phoenix en ZDF Doku) zie je dagelijks documentaires voorbijkomen over de verschrikkingen van zowel de nazi-dictatuur als de communistische dictatuur in de DDR. Ook zie je op de "Öffentlich-Rechtlichen" nauwelijks door de strot gedrukte 'diversiteit' waar dat bij de BBC inmiddels niet meer te harden is. De vraag is echter of dat zo blijft nu SPD en Die Grünen weer de kans krijgen de bekende agenda uit te voeren. De liberalen van de FDP hebben geen fluit in te brengen. Die kunnen hooguit wat dingen tegenhouden of vertragen, maar terugdraaien of verbeteren zit er niet in.
Ik schreef het vandaag al eerder: In het programma 'M', op de KRONCRV - repeat: de f*kking KRONCRV - wordt tegenwoordig promotie gemaakt voor feminisme en abortus.
Toen ik jong was wist je één ding zeker: als het aan de KRO of NCRV lag werd abortus totaal, geheel en al, 100% verboten en was feminisme 100% taboe; achter het aanrecht zul je kreng!
Gelijk of ongelijk gaat het niet om...
Maar dat dat nu allebei gewoon 'progressief liberale' (lees: neomarxistische) omroepen zijn zegt genoeg.
En de zendermanager zag dat het goed was...
De meest bizarre ooit is nog wel de uitreiking van de Joke Smit prijs 2017 aan Gloria Wekker luisterrijk uitgezonden bij de AVRO.... Willem Duys draait zich om in zijn graf.
Maar ze hebben wel een verdomd aardige documentaire gemaakt ove Sigrid Kaag. Heeft iemand die al gezien?
Nee, wel betaald.
Wie zijn toch die mensen die verplicht zijn hiervoor te betalen?
Nou, die docu was wel erg kritisch. Belastinggeld mag niet worden besteed aan journalistiek die erop gericht is om mensen klein te houden. De NPO heeft een morele verplichting richting Kaag om dit nog eens recht te trekken met een invoelend en meelevend portret.
De kranten doen niets anders dan de ANP berichtjes omlijsten. Leg ze naast elkaar dan wordt direct duidelijk dat het een eenheidsworst is. Het is griezelig hoe weinig sprake er is van kritische onderzoeksjournalistiek. Alleen de rubriek "opinie" is soms nog het lezen waard.
Volgens mij bestaan kranten voor 95% uit opinie. Alleen het dagelijkse weerbericht lijkt nog enigszins betrouwbaar met de feiten.
Argos is mooi
Tja, niets nieuws aan het oorlogsfront...
Als Mark en Hugo liegen over de situatie in onze gezondheidszorg, midden in een coronacrisis. Dat lijkt me ook wel een tribunaaltje waard. tpo.nl/2021/12/05/geert-dales-hugo-sa...
Ongekend onrecht zou een goede tweede reden zijn, dit topic is de derde of vierde.
Eerst begint u weer over de coronacrisis en vervolgenes weet u het weer zo te draaien dat het beleid binnen de NPO ook de schuld is van Mark en Hugo... pff.. erg vermoeiend allemaal
@johnyl | 05-12-21 | 17:19: Is het dat niet dan, en zo niet, waarom niet?
@TonAlias | 05-12-21 | 17:26: Nee dat is niet zo, en ja .. daarom niet.
@johnyl | 05-12-21 | 17:19: Ook Feynman moet on-topic guuren van Joris. Daarom het bruggetje terug.
Ach er is vanaf 2015 al meerdere keren gewaarschuwd dat Nederland en de zorg in ons land het niet aan zouden kunnen bij een pandemie, hier een artikel met daarin een reconstructie uit Trouw:
www.trouw.nl/zorg/kabinet-negeerde-ad...
Zelfs de staatsmedia in Rusland is nog objectief vergeleken met onze staatsmedia en te hoge hypotheek msm.
Het is schrijnend dat alleen ruptly op dit moment protesten verslaat. Dat zegt alles.
@Joffri | 05-12-21 | 17:14: Yep
Nieuwsuur, podium witteman, keuringsdienst van waarde, de samenvattingen van de eredivisie, de monitor en soms wat satire. Past allemaal op een half net.
Er zijn verder vooral heel veel slechte programma's op de NPO.
Toegegeven, op de commerciële zenders kijk ik alleen voetbal.
Ik weet niet wat er allemaal te zien is op NPO, behalve dat Andere Tijden bijna gecancelled werd. Los daarvan, 1 of 2 zenders moet meer dan genoeg zijn. Meer is anno 2021 echt niet meer nodig. En is ook te kostbaar.
Er zijn zo veel series, shows en dergelijke op de NPO en dat is niet nodig. Een zender is prima, met nieuws, politiek, programma’s als Zembla, Nieuwsuur enzovoorts. Liever wel objectief, want dat is nu niet aanwezig tot ver te zoeken.
@Bataafje | 05-12-21 | 17:17:
Andere tijden is inderdaad ook prima.
@Nuuk | 05-12-21 | 17:18:
Ik vind nieuwsuur dan de positieve uitzondering. Toch wat hardere journalistiek. Och, wat smulde ik van die roast van Klaver tijdens de laatste campagne.
@SterF... | 05-12-21 | 17:24:
Ja dat is wel waar. Ik wilde al roepen “niet objectief” maar bedacht mij dat er toch wel eens journalistieke waarden aanwezig zijn bij deze of gene.
Jeroen Pauw vind ik ook goed, maar hij zou eigenlijk alleen lange interviews moeten doen. Zo’n format van die late praatprogramma’s is toch dat je meerdere onderwerpen hebt, uurtje tijd dus dóór en oppervlakkig.
@SterF... | 05-12-21 | 17:24: Maar natuurlijk moest Klaver geroast worden. Heel links moest naar D666 om die partij zo groot mogelijk te maken bij de laatste verkiezingen.
Eventueel het uur van de wolf en wat kwisjes; 2 voor 12, het mes op tafel. Maar dan houdt het toch echt wel op.
@bullent | 05-12-21 | 18:16:
Stel je niet aan.
@knutsel_ | 05-12-21 | 19:11:
Ahja zo'n quiz kan ook op zijn tijd, maar dat is altijd maar een toevalstreffer wil ik er langs komen...
NPO kan voegoed op zwart !! Al jaren niet meer naar gekeken.
Ik zou het testbeeld anders wel missen hoor.
En geef ze eens ongelijk.
Voor 435 euro per uur wil ik ook wel een verhaal uit mijn duim zuigen.
Die rekening is dan nog gespecificeerd. Femke zegt gewoon EUR 1200 ex btw. Belachelijk uurtarief trouwens voor iemand met weinig talent en een eenmanszaak zonder personeel of overhead.
Als een gek het ervoor geeft is het niet belachelijk.
Er wordt meer geld uitgegeven aan asielzoekers waar ik niet naar kijk, dan naar de NPO waar ik ook niet naar kijk.
Daarom moet de NPO worden opgeheven. Ze vinden het vast niet erg als dat geld besteed wordt aan de opvang van een paar duizend asielzoekers.
REAGEER OOK