Hugocaust is real: QR-codes en mondkapjes forever

AL Hugo in da house!
Nederland, 2026. Zojuist heeft Autoritair Leider (AL) Hugo de Jonge via de automatisch naar alle gevaccineerden 5G-gestraalde dagelijkse NPO-'talkshow' H.U.G.O. een nieuwe 'intelligente' lockdown afgekondigd. Deze keer moeten alle burgers vanaf 12 jaar zes weken thuisblijven en mogen alleen naar buiten voor het noodzakelijke zoals boodschappen doen bij de Amazon To Go of het halen van een 14e booster bij de Pfizeria. Reden hiervoor is het opnieuw oplopende aantal 'besmettingen' met de Sigma-variant van het Covid-19-virus. Ondanks de recente realisatie van 7500 extra IC-bedden, met dank aan de gulle giften van Onze Fijne Broeders uit China, vreest AL Hugo dat met de oplopende besmettingen de IC's weer in een 'Code Zwart'-situatie terecht zullen komen. Dit werd in de uitzending van H.U.G.O. eveneens bevestigd door de minister van Volksbeperking Van Dissel en Staatssecretaris van Vaccinatiepropaganda Gommers. Op de vraag van H.U.G.O.-presentator Hugo de Jonge aan AL Hugo de Jonge of hij denkt dat er in de nabije toekomst een einde komt aan de covidmaatregelen, die in Nederland nu al meer dan zes jaar duren, gaf AL Hugo de Jonge slechts een grijns en een merkwaardig opgetrokken wenkbrauw als antwoord. Via een Zoom-verbinding kon H.U.G.O.-verslaggever Hugo de Jonge in elk geval bevestigen dat het verplichte mondkapjesgebruik voortaan ook geldt tijdens het 'zwemmen, douchen en het door de mond ademen tijdens slapen' en dat voor aankomende winter het QR-codesysteem zal worden uitgebreid met een verplichte QR-test direct voor het diner (ook in huiselijke kring) direct voor elk gebed (ook in kerkelijke kring) en direct voor én direct na het klaarkomen (ook in biseksuele kring). Alle maatregelen gaan per direct in en zullen worden gehandhaafd door de bekende bevoegde instanties zoals: BOA's, politieagenten, krantenbezorgers, parlementair verslaggevers van de NPO en uiteraard de alom aanwezige Onze Fijne Broeders der Chinese steuntroepen-parachutistenregimenten.
Reaguursels
InloggenDank Bert.
Gisteren is mij de toegang tot de sportschool geweigerd omdat ik mijn Coronapas niet bij me had. Tering wat was ik kwaad op die kwaadaardige klootzak aka Hugo de Jonge de dictator met onderwijsdiploma.
Als er al een Coronaprobleem is, dan is dat een ZORG-probleem en dan moet je dat vertalen naar beleid dat de betreffende probleemgroepen betreft, te weten oude dikke migranten (50%). En daar moet je lief, eerlijk en zorgzaam mee omgaan ipv boetes, verboden, uitsluiting en burgers tegen elkaar opzetten.
Van Haga fan?
Bert is a visionary.
De realiteit is, dat het virus de komende jaren steeds verder zal verzwakken. Zoals het altijd gaat met virussen.
De maatregelen zoals die er nu zijn, zullen alleen maar zorgen dat het immuunsysteem steeds zwakker wordt.
Van de regen in de drup dus.
Dat zou dan gelden voor elk vaccin. Dan ook maar geen antibiotica meer? Het alternatief is onvoorstelbaar veel meer ernstig zieken, gehandicapten en doden. Plus ongebreidelde woekering van ontelbare varianten. Lijkt me geen haalbare kaart.
Dat is de reden dat je nu mjnder vaak antibiotica krijgt van de huisarts. Vroeger veel vaker.
@TahPhallus | 09-11-21 | 15:31: Dat weet ik. Het is geen goede reden om geen vaccin te nemen. Tenzij we bereid zijn de hoge prijs te betalen.
Intussen in Zeeland (380.000 inwoners) in de ziekenhuizen in 2 weken van 15 naar 30 Covid-patienten, waarvan eerst 2, maar nu al 12 uit Zuid-Holland overgeplaatsten. Als die scheefgroei zo doorgaat ...
En merendeel ongevaccineerd met obesitas.. suikerfeesters
Wanneer mag je weer knipogen en hinkelen?
In Science Magazine wordt gehakt gemaakt van de vaccins. De effectiviteit tegen besmetting is na 6 maanden bijna volledig verdwenen bij Janssen en ruimschoots gehalveerd bij Pfizer en Moderna. Dus QR-beveiligde feestjes zijn een garantie op veel besmettingen.
De vaccins helpen nog wel tegen sterven, zegt men, maar de echte testcase komt in de winter...
Dat is zo voor elke infectie met virussen. Maar als je dan de wetenschap gebruikt zeg dan ook dat er nog wel cellulaire immuniteit is waardoor je minder ziek wordt en nauwelijks kans hebt op ziekenhuisopname of IC. Bovendien is je immuniteit na een infectie weer helemaal up to date. En dat is precies wat we willen. Dat mensen besmet raken en ziek worden is niet erg. Een paar dagen onder de wol en wat paracetamol (als je dat durft, lees de bijsluiter) is niet zo erg.
Bekijk het ff lekker verder...helemaal klaar met die gasten
Met dank aan China.Die Chinezen zijn de hele wereld aan het vervuilen en willen wereld heerschappij.Door die Chinezen en hun machtsdrang loopt driekwart van de wereld nu met een mondkapje rond.
China vervuillt op bestelling van het westen. De gemiddelde school traktatie bestaat tegenwoordig uit een snoepje en 5 prullen voor de vuilnisbak omringt door plastic materiaal.
Hap... Snoepje weg en prullenbak afgetopt.
@Remi A. | 09-11-21 | 08:44:
Waar is de tijd gebleven van de met aluminiumfolie omwikkelde halve rode kool met daarin prikkertjes met kaasblokjes, plakjes worst, etc.
Bizar hoe snel een stapeltje bange poeperts alle basiswaarden en grondrechten overboord gooien zodra er een risico ontstaat. Kun je nagaan hoe snel onze samenleving instort als er écht wat aan de hand is.
Bang volk, die Nederlanders, bang voor een prikje, bang voor iemand zonder prik, bang voor iemand die gestudeerd heeft, bang voor een politicus die van een ander kleurtje is, bang voor een vreemdeling, bang voor regels, bang om maar iets te moeten inleveren van zijn eigen rijkdom.
Jij noemt het bang, ik noem het gezond sceptisch.
Dat jij voor lief neemt dat iedereen maar de beste intenties heeft, dikke prima! Hartstikke fijn dat jij alles en iedereen op hun blauwe ogen gelooft, ik zou graag die naïviteit ook nog bezitten.
En dat wordt dan hoogstwaarschijnlijk gemeld door iemand die zelf niks heeft of geen gevoel van, of ervaring, in iets te verliezen hebben. Al lang in een uitkeringspositie?
Zolang er in de nabije toekomst maar een einde komt aan het ministerschap van deze omhooggevallen basisschoolleraar, dan ben ik al lang tevreden.
Reken daar maar niet op. Gaat gewoon verder wellicht niet voor Volksgezondheid maar Onderwijs. Ik heb al medelijden met de leraren en onderwijzers die dan onder zijn beleid komen te vallen.
@Fedde71 | 09-11-21 | 09:52: Wat dacht u van de kinderen die tijdens zijn bewind leerplichtig zijn, vergeet die arme kinderen niet?!
Hebben we het hier nou over dezelfde overheid is afgetreden vanwege een kwestie waarbij is gebleken dat ze hun eigen regels ruim 10 jaar hebben overtreden, waardoor zo’n 30.000 gezinnen in de goot terecht zijn gekomen, onder leiding van iemand die in 2006 is veroordeeld voor discriminatie? En waardoor minimaal 30.000, maar vermoedelijk 60.000 kinderen een normale jeugd is ontnomen, en waarvan een groot deel uit huis geplaatst is? Die overheid? En die, nu die ellende al een tijd geleden boven water is gekomen, die gezinnen nog steeds niet of nauwelijks is tegemoetgekomen? En Groningse aardbevingsslachtoffers ook nog steeds in de ellende laat zitten? Moet ik van die overheid nu wèl geloven dat ze het beste met het volk voor heeft en in ons aller belang handelt? Als je dat gelooft heb je wel heel erg last van het Stockholmsyndroom.
Ze hebben er verder geen actieve herinneringen aan.
Door nepnieuws, bangmakerij en intimidatie door de anti vaxxers gaan we weer richting een lock down. Onderzoek toont aan dat dit niet de meest snuggere mensen zijn maar ze doen wel hun eigen research en vertrouwen de wetenschap niet. Het is alsof Els van de broodafdeling van de Jumbo wel eens laat weten hoe we kankerpatienten kunnen behandelen. Chemo is onzin volgens Els want heel veel bijwerkingen. Je moet op je eigen lichaam vertrouwen. En die artsen die soms 10 jaar de zwaarste opleiding krijgen weten er niets van. Wat mij betreft gewoon 2g invoeren en zwaar controleren en fraude streng straffen. Desnoods het leger inzetten net als in Spanje.
Helemaal eens tot je ontspoorde en over een politiestaat begon. Maar dat er vooral een narcisme-epidemie heerst, is evident. Hoogst besmettelijk, overdacht vooral via social media bubbels met te weinig ventilatie. Bijwerking: scherpe afname van het IQ, zich uitend in onfatsoenlijk gedrag en weinig historisch besef.
Welk onderzoek? Bronnen?
@smoover | 09-11-21 | 01:07: zinloos , snap of geloof je toch niet ..
Het zijn politieke keuzes. Dezelfde groepen als altijd komen op de ic terecht: de mensen die het meest gebaat zijn bij de vaccins, maar door onderliggend lijden en verzwakt immuun systeem hebben, waardoor vaccineren nauwelijks helpt of zelfs schadelijk is. Bij de meeste andere mensen zorgt vaccinatie voor een minder erg ziekte verloop en voorkomt het ziekenhuisopname. Maar omdat deze groep toch al minder risico liep is de winst niet heel hoog.
Ook vaccineren, net als lockdowns, mondkapjes, QR-codes hebben maar beperkt effect, tenzij je ze gaat combineren, maar dat heeft ook weer effect op economie, gezondheid en welbevinden van mensen maar daarmee voorkom je niet dat mensen corona blijven krijgen en dat de allerzwaksten met corona in het ziekenhuis komen. Ook dat is waar het ministerie van VWS voor is: welzijn.
Hugo met zijn ‘toolkit’ repareert een probleem maar gaat zo lomp en wild tekeer dat ie gelijk weer terug kan komen om het volgende probleem op te lossen. Hugo, het OMT en de overige ministers veroorzaken meer schade dan een handjevol ongevaccineerden, die op termijn natuurlijke immuniteit oplopen ooit kunnen veroorzaken.
De tijdelijke noodtoestand krijgt een steeds permanenter karakter en er lijkt geen sprake van voortschrijdende inzicht. Dat is het probleem.
Els lijkt mij een fijne vrouw. Ze werkt, breed geïnformeerd, kritisch en als ze zo langs wil komen na haar shift bij de Jumbo met een zak verse croissantjes gaan we een gezellige ochtend tegemoet. De toekomst zal onthullen of we een bakker of basisschoolleraar zullen verheerlijken. Puddingbroodje anyday!
@MeneerDunderneus | 09-11-21 | 07:25: Das praat.
En onthoud lieve kijkbuiskindertjes. Het ware toonbeeld van intelligentie is de juiste personen zonder enige verdere vorm van onderbouwing nawauwelen. Op basis hiervan predik je vervolgens fascistoïde maatregelen, onderwijl snedige sneren uitdelend aan hen die een andere kijk op de zaak hebben. Je bent tenslotte geen wappie.
speciaal voor jou joris ga ik het voor een derde en laatste keer nog eens proberen, De volhouder wint. Komtie: Het lijkt me niet de bedoeling om de mond vol hebben te hebben van nepnieuws, bangmakerijen, intimidatie om vervolgens precies hetzelfde te doen.
@smoover | 09-11-21 | 01:07: Mag nog geen link delen maar dit is de kop dus doe even je eigen research waar jullie zo goed in zijn. "Niet-gevaccineerden zijn vaak laagopgeleid" Dat geldt natuurlijk niet voor alle niet gevaccineerden. In mijn omgeving is vrijwel iedereen hoog opgeleid (HBO/WO) en niemand niet gevaccineerd. Mijn zoon kent wel een paar studenten die de prik nog niet hebben gehaald maar binnenkort wel geprikt gaan worden. Het heeft volgens mij wel degelijk met gezond verstand te maken. De vaccins zijn effectief (geen 100%) en hebben nauwelijks (geen 100%) bijwerkingen. En kijk eens naar de demonstraties. Ze staan te roken en bier te drinken en zijn bang voor een paar microgram mRNA.
@Isditandersgenoeg | 09-11-21 | 07:56: Maar waarom scheer jij alles over een kam?
@luistukvreten | 09-11-21 | 07:41: Om het virus terug te dringen is een hoge vaccinatiegraad nodig. Het naleven van maatregelen hoort daar ook bij. Aandringen op het naleven van maatregelen en vaccineren tijdens een pandemie is niet fascistisch.
@dartfrogger | 09-11-21 | 09:22: Hoog opgeleiden zijn voor het merendeel een zeer volgzaam volkje. Jaren langer geïndoctrineerd dan de paupers die weinig of geen opleiding hebben genoten. Gelukkig zijn er uitzonderingen die wel zelfstandig denken.
Durf te wedden dat de formatie minstens even lang duren gaat.
Het 'nieuwe normaal'.
Wen d'r maar aan.
youtu.be/MTVnMO6cRfg
We gaan het vanzelf zien als de besmettingen en de ziekenhuisopnames door blijven stijgen wanneer de ongevaccineerden compleet uitgesloten worden uit de maatschappij. Dan krijgen we het antwoord op de " wie is nu eigenlijk echt verantwoordelijk voor het besmetten van anderen?".
Met lekke QR codes is dat onmogelijk denk ik..
China?
We gaan het vanzelf zien als de besmettingen en de ziekenhuisopnames door blijven stijgen wanneer de ongevaccineerden compleet uitgesloten worden uit de maatschappij. Dan krijgen we het antwoord op de " wie is nu eigenlijk echt verantwoordelijk voor het besmetten van anderen?".
Nou, nou ,nou wat een dreiging naar de ongevaccineerden dat hoeft natuurlijk ook niet..
De gevaccineerden kan men niets verwijten die hebben hun verantwoording getoond.
Het antwoord op uw vraag zal u verbazen. Dat kunnen maar zo de gevaccineerden zijn.
idd die ongevaccineerde zijn de veenbrandjes die uitbarsten. juist door het onder de radar blijven doordat bij gevaccineerde een snotneus oplevert, is het veel gevaarlijker met kans op mutaties...
@botbot | 08-11-21 | 23:02: Is dat werkelijk zo? Als er écht een levensbedreigende pandemie zou heersen, dan zou je toch iedere vorm van besmetting willen minimaliseren. Dus 1G toegang voor iedereen, gevaccineerd of ongevaccineerd. Testen voor toegang zou logischer zijn, dan de reëele kans met een groen vinkje tóch iedereen te kunnen besmetten. Ik snap helemaal niets van het beleid.
@Opblaas_boot | 08-11-21 | 23:17:
Ik wel, kijk maar naar de ziekenhuis opnames.
Maar ik zal u gelijk geven corona is niet zo heel erg dodelijk meer (dankzij de inzet van het verplegend personeel)
@botbot | 08-11-21 | 23:21: Ik denk dat er binnen een maand de ziekenhuizen vol liggen met gevaccineerden. En ik vind het heel erg dat de volksgezondheid in handen is van een OMT wat een tunnelvisie heeft en een minister die middelen tot doel heeft gemaakt.
Laten we maar meteen beginnen met het geven van meerdere prikken bij jonge kinderen, net zoals bij zo ongeveer alle andere vaccins tegen infectieziekten. Dan krijgen we niet weer zo'n mondige generatie van proleten die over tweedeling in de samenleving huilen nadat ze zichzelf buiten hebben gesloten.
De logica ontgaat me. U bedoelt dat die kinderen dan niet meer leven?
Mensen uitsluiten om geloof of huidskleur is racistisch ,maar als het om medische redenen gaat wel oké? Denk dat veel mensen door steeds meer maatregelen d'r klaar mee zijn,waar eindigt het. Zelfs sommige gevaccineerden beginnen zich aan achter de oren te krabben,die worden ook beperkingen opgelegd.
Sommige gevaccineerden beginnen inderdaad het gedram van de wappies zat te worden en willen juist strengere maatregelen.
@dennistegelwerken | 08-11-21 | 22:38:
Ik dram niets geef gewoon een standpunt weer van 71% van de gevaccineerden.
@PieterC | 08-11-21 | 22:58:
71%,.. zeg maar eens dat ik dat lieg.
@PieterC | 08-11-21 | 23:03:
Ik liegen?,... ach arme stumper.
Er is op het web zat over te vinden men zou b.v. eens Een Vandaag uitslagen kunnen bezoeken.
@botbot.
U doelt op die peiling van 1vandaag?
Dat WC-eend panel vind u representatief voor de samenleving?
Kleine tip: ga er eens op uit. Praat met mensen. (In dit geval vooral met gevaccineerde.) U gaat die 71% niet halen, beste heer.
Die peiling van 1vandaag, was vooral een tool om nieuwe maatregelen in te masseren. En voila, - puur toeval natuurlijk - niet veel later: uitbreiding van de QR.
Ik spreek dagelijks veel mensen. Veel gevaccineerden. De overgrote meerderheid walgt van maatregelen gericht op ongevaccineerde. Sterker nog: ik heb niet één persoon gesproken die zich kan vinden in die zogenaamde 71%.
Maar hey.. laat het denken vooral over aan de door overheid gefinancierde propaganda-kanalen. En steek up kop terug in het zand.
Owja. Gevaccineerd en ik WALG van extra maatregelen voor ongevaccineerde.
@botbot | 08-11-21 | 23:13:
Kan
@botbot.
Misschien moet u eens stoppen met uw woede te botvieren op ongevaccineerden.
Uw ware woede komt voort uit het feit dat oom Hugo u al maanden een rad voor ogen draait. Even prikken en we zijn er.
Nu - bij een zeer respectabele graad van 87% - zijn we er in de verste verte niet.
Dan moet toch ergens een stukje besef komen dat Hugo ook maar gewoon wat kletskoek verkondigt. En dat het vaccin niet de beoogde resultaten levert om daadwerkelijk de oplossing te bieden?
Begrijp me niet verkeerd. Het vaccin werkt. Maar het is geen wondermiddel. Ook met een nóg hogere graad komen we in de problemen.
Doe uzelf een lol en projecteer ook wat woede richting Hugo en z'n loze beloftes.
Trouwens.. weet u wat misschien wel significant kan bijdragen? Meer bedden en meer handen. Gelukkig zien we daar al een dik jaar een stijgende lijn... Oh wacht.
@Cannabooze | 08-11-21 | 23:18:
Aha deze kan niet door uw censuur, maar troost even zoeken er zijn nog zat meer gerenommeerde sites die daar over berichten.
Wellicht dat er van die honderden er wel één schrijft wat wel in uw straatje past.
@Cannabooze | 08-11-21 | 23:27:
Nee maar , toont u nu ook dat u geen verstand van politiek heeft?
Niet Hugo maar de tweede kamer beslist hij is in zijn functie woordvoerder.
@botbot | 08-11-21 | 23:34: De tweede kamer is Rutte al een decennium lang. Rutte dicteert.
@botbot.
Ik doel op de uitspraken van Hugo..
Laat ook maar. Lekker boos blijven!
@Cannabooze | 09-11-21 | 07:09: Meneer is boos en blijft boos, veel meer komt er ook niet meer uit. Boze woorden en driftig reaguursels melden als ongepast. En dan zie je dat bottehorken vaker gelijk krijgen, maar dat ligt er ook maar aan wie de betreffende "auteur" van het hoofdstuk is. Een joris regelen staat niet gelijk aan gelijk hebben. Diep triest en simpel zulke gevallen. Tot ziens!
U maakt mij nieuwsgierig welke allemaal.
“Nieuws” of Facebook is geen nieuws Frenkie.
Op de 14 miljoen vaccinaties en paar duizend bijwerkingen is toch niet veel?
@frickY | 08-11-21 | 22:22:
7.28 mld wereldwijd met amper klachten.
Op dezelfde pagina van het artikel 2x reclame over vaccinatie. De ironie.
Even geduld, In maart zullen de besmettingen weer dalen en zullen ze zich weer op de borst slaan en roepen dat de maatregelen geholpen hebben. Op naar het najaar 2022
Meest nutteloze instrument en gesel van het volk ... de QR code. Gevaccineerd of niet je kunt nog steeds besmet raken en andere mensen besmetten . Werd nog eens bevestigd eind oktober in The Lancet.
Maar ze gaven ook een slotconclusie waarom verteld u die niet.
Wappies maken zich vooral zorgen over 5G, maar ze vergeten dat 2G (zoals in andere landen) een reëele mogelijkheid kan worden.
Zie Oostenrijk
Klopt, en Jansen is daar vanaf 1 januari een ook uitgesloten. Dus het is óf voor die datum nog een keer positief testen of toch een booster halen van een van die geweldige mRNA troep. Want dat ik al (minstens 1x) besmet ben geweest telt niet want alweer 180 dagen terug.
Jamaar Denemarken!
Oh, laat maar…
@NUik | 08-11-21 | 21:52: om moedeloos van te worden
@WibionFire | 08-11-21 | 22:10: dus voor 1 januari testen? Die booster gaat niet lukken..qua tijd..dus heb je gewoon pech. Dan een test? Hoe lang is die geldig? Ik heb nml die janssen..dus wintersport gaat weer niet door
@ Diederik Hersteld van… is 180 dagen geldig.
Eind februari is mijn QR code niet meer geldig ...... soort end of life.....
Herstelbewijs gehad een paar maanden geleden?
@VoltaireJohn | 08-11-21 | 21:50: Ja.
Hier in huize Binkoo wordt druk aan een herstelbewijs gewerkt, dochter kwam vorige week thuis met corona en vanaf vandaag de rest van het gezin officieel besmet, inclusief mezelf dus. Heerlijk, zo'n weekje quarantaine. Maar ik verdom het om straks die QR te downloaden/printen of wat dan ook, ik zou nooit aan een maatregel mee kunnen doen die anderen uitsluit op basis van een medisch iets.
@Binkoo | 08-11-21 | 21:58: Begrijpelijk. Mijn 'probleem' is dat ik een paar hele goede vrienden heb in het buitenland die mij uitnodigen en zelfs mijn vluchten betalen. Kaapstad en Florence liggen alweer op de plank.... dus....
Nog nooit zo blij geweest om ziek te zijn? Wel vreemd om te hopen dat je ziek word om zo weer even 180 dagen van die prik verlost te zijn.
@Koning BongoBongo | 08-11-21 | 22:08:
Ja dat is ook begrijpelijk, ieder z'n eigen hè. Helaas mag je tegenwoordig geen eigen keus meer hebben, behalve als het de gewenste is.
@WibionFire | 08-11-21 | 22:12:
Volgens mij hoopt niemand hier dat 'ie ziek wordt.
Besmet/positief dan.
Je kunt gelukkig gewoon een nieuwe kopen.
@WibionFire | 08-11-21 | 22:26:
Ik hoop helemaal niks, anderhalf jaar netjes gedragen en niks aan de hand maar nu via de basisschool een uitbraak, nagenoeg onvermijdelijk voor iedereen met kinderen. En nee, ik sluit m'n dochter niet 10 dagen op in haar kamer, dus transmissie naar de rest van het gezin zat eraan te komen.
Je wordt besmet of je wordt het niet hè, uiteindelijk zal iedereen (ja ook gevaccineerden) een keer corona onder de leden krijgen. Dus laten we voortaan de oudjes en kwetsbaren vóór de winter inenten en niet erna, en de rest gewoon op z'n beloop laten.
Inmiddels in de reclame verlengd met nog eens een half jaar! We doen het voor de zorg.
Geh, 7500 extra IC-bedden? -we gaan juist afschalen naar 750 bedden! landelijk. Want anders wordt de héle gezondheidszorg veel te duur!
Je weet toch!
Dat hoeft het nieuws niet te weten
Zou onze Hugo ook GS lezen?
Does a bear shit in the woods ?
Wel met z'n rug naar de monitor.
Hugo leest alleen maar de Duckstad krant
Pfizer`s onderzoeken naar de werkzaamheid
vaccin stoppen 2 mei 2023...
Weet je wat pas echt kut is? Al twee maal buiten fiets weer op slot hebben moeten doen omdat mijn mondkapje binnen lag. Huissleutel weer pakken en dergelijke.
Oh, dat herken ik. Dat gebeurde bij mij een keer toen ik bij het metrostation was.
Fiets op slot moeten doen? Ik doe niet eens mijn auto op slot. Lang leve het platteland.
@Pietie | 08-11-21 | 21:55: Waar woon je ? Ik vraag dit voor een vriend.
Een demissionair kabinet zou deze situatie niet alleen moeten afhandelen, maar samen met alle partijen. Als het een situatie is die het hele land raakt, dan moet iedereen wat kunnen bijdragen aan de maatregelen.
Eensch. Dit voltallige demissionaire kabinet negeert alle andere oppositie partijen.
Ongekend wat die mensen doen. Voelen zich verheven boven de andere eerlijk gekozen volksvertegenwoordigers.
Lekker hysterisch, maar we komen inderdaad van ver. Hugo en de zijnen zijn bedreven in de salamitactiek. Het probleem is dat alles in dit land wordt gepolderd. Vrijblijvend en volstrekt zonder visie. Alsof je voor de eerste keer ligt te knallen met je wijf. Slap zooitje. Dat is het
Precies,als kalf verdronken is ,dempt men de put.
Die Hugo is ziek.
Hoe dom kan je zijn. Hugo voert beleid uit met instemming van de 2e kamer en geadviseerd door heel veel wetenschappers. Iemand moet dat doen anders krijg je net als in Rusland dat er 1000 doden per dag vallen. Wat heb jezelf al betekent voor de maatschapij? Laat me raden... Niets behalve boe roepen.
Ik mag als zwitsal geen linkjes plaatsen, maar wanneer u op de volgende titel zoekt "Help Wesley zijn boete betalen na het delen van QR" op de site van doneeractie dan ziet u meteen wat het probleem is in dit land.
Wat is het probleem dan?
@SinisterNL | 08-11-21 | 21:19: ouders die hun kind wesley noemen, om mee te beginnen.
"Zo te zien zijn er niet veel relevante overeenkomsten voor je zoekopdracht"
@knutsel_ | 08-11-21 | 21:31: Wanneer ik zoek zie ik hem meteen met de eerste hit op die site.
@Baasman | 08-11-21 | 21:33: Ik had gegoogeld. Maar ik zie het, al 570,- euro.
*trekt portemonnee*
Vrij onrealistisch, het is onmogelijk de zorg op te schalen.
We kunnen wel het klimaat regelen maar de zorg niet opschalen?
@bijna_raak | 08-11-21 | 21:24: dat is de strekking van het afgelopen jaar, toch?
In het meest welvarende land van deze planeet kunnen we de zorg niet opschalen?
Dan zit er iets heel erg fout op deze planeet
Were all fucked
Klopt het is überhaupt een godswonder dat er iets als 'zorg' bestaat. Moet haast een soort van element zijn.
Wazig. Inspiratie op?
Weet u nog... Het leven in 2019?
U krijgt het NOOIT meer terug.
En als dat nu pas doordringt, heeft u onder een loeizware steen gelegen. Oud nieuws.
Stockholmsyndroom
Ik wacht wel op 6G. Kan ik via een app bestuurd worden door het Ministerie van Dystopische zaken. Ik zal wel ingezet worden in zo'n squid game gelet op mijn uiterlijk.
U ziet er Koreaans uit?
Ik heb de serie nog niet bekeken. Wat is er zo leuk aan?
@VoltaireJohn.
Niets.
@voltaire John.
Je moet er even inkomen. Eerst maar de negatieven. Die taal is kudt. No offence aan mijn gele medemensen, maar voor westerlingen klinkt het als een kruising tussen kattengejank en gefakete orgasmes.
Er wordt daarnaast een beetje in geoveracteerd; uw oom die bij de locale toneelvereniging zit en met Kerst stukjes voordraagt zou die rollen net zo spelen. Veel geschreeuw, veel armgebaren, overdreven mimiek....maarre
Het boeit toch. Mensen die de wanhoop nabij zijn om verschillende redenen grijpen hun laatste kans. Ze doen mee met een spel waarbij je multimiljonair wordt. En letterlijk de laatste kans, want afvallers uit het spel stemmen vooraf in met het vermoord worden als je uit het spel ligt. Daarnaast heeft het een beetje een gevangenis sfeer. Bewaking, uitbraakpogingen, wraakacties onderling, dat soort zaken. Het is ook een beetje een who-donit. Er zit een soort mol in het spel, wat ook weer gissen van de kijkervraagt. Het is ook moraliserend; wees eerlijk en jezelf, vertrouw mensen en het komt goed. Verrassingselementen a la the sixt sense, of the usual suspects, als je begrijpt wat ik bedoel. Leuk vermaak gewoon. In mijn optiek leuker dan kijken naar kwisjes met BN'ers, talentenjachten in alle soorten en maten of metamorfose programma's.
@Kaal-dik-en-lelijk | 08-11-21 | 21:24:
Wees eerlijk en jezelf en vertrouw mensen.
Ja, dat werkte goed uit voor die Pakistaanse meneer.
@roadblock. Ik dacht meer aan de hoofdrolspeler, maar true. Het pakte voor die andere 99 ook niet goed uit wat dat betreft. Ik zie het als simpel vermaak die serie. Goed tegen kwaad, verbroedering, moderne gladiatoren, big brother, veel elementen zijn er in verwerkt. Makkelijk te volgen ook, geen hoogdravende pretenties.
Iedereen die geen 5e booster heeft gekregen is een gevaar voor de volksgezondheid en is de reden dat we in 2025 in de lockdown zitten
Jij ziet het maar rooskleurig in. Dat zou amper twee boosters per jaar zijn.
Zou Hugo the Borg niet een betere naam zijn? Resistance is futile.
Die heette Hugh, 3van5 als ik het goed heb, en was een goeierd.
@PaardenliefhebberVet | 08-11-21 | 20:57: Ik dacht Spuit11.
@knutsel_ | 08-11-21 | 20:59: Nee, spuit11 is nog even wachten tot de herfst van 2023, wanneer je zo'n beetje de boze 9e booster burgers hoort gaan mopperen op degene die nog maar 8 updates hebben gehad is het zover. (Sorry verkeerd gelezen, laat maar.)
Hugo (the) Boss.
Gelukkig wint ook bij Star Trek altijd de witte macht.
Dus het komt goed.
Mooi rood is niet lelijk.
Zijn de nieuwe maatregelen al uit gelekt?
Ja, mogen in de spits niet meer met de auto. Broodmaaltijd is na 13.00 niet meer toegestaan. Per direct sluiten wij alle bloemenzaken, contact beroepen mogen alleen nog met kaplaarzen aan.
Samen krijgen wij Carona weg.
Er wordt gecontroleerd op versheid mondkapjes .
Voor de wintersporters: op het Journaal zojuist een item over Oostenrijk en daarbij ook de vermelding dat de Janssen vaccinatie (1 dosis dus) daar vanaf 3 januari niet meer voldoende is voor een groen vinkje.
De overheid moet ff heel snel doorkomen met boosters.
@BobDobalina | 08-11-21 | 20:54:
"Heel snel" betekent in overheidsjargon "ergens halverwege volgend jaar zomer".
Dan maar skiën in Zwitserland. Daar zul je hooguit een QR code nodig hebben voor het vreten en zuipen.
@BobDobalina | 08-11-21 | 20:54:
Waarom, omdat jij wil skiën ? Je kan beter thuis blijven. Sowieso deze winter.
@LD69 | 08-11-21 | 21:01: ik kom er wel in, no worries. Vorig jaar ook gelukt, meerdere keren. Ik gun het alleen andere mensen ook, altruist die ik ben. ;)
Als argument wordt steeds de problemen in de zorg genoemd. Die kan je niet oplossen door 17 miljoen mensen te dresseren.
Dat moet je oplossen door de capaciteit in de zorg te vergroten. Zeg ik niet: zeggen de heren doktoren zelf.
Dus als die ziekenhuizen, burgemeesters en andere schreeuwers hun peilen nu eens op het DEMISIONAIRE kabinet EN de tweede kamer gaan richten.....
PIJLEN (schaamrood op de kaken)
Dan moeten we hele grote ic's gaan bouwen.
Doe ook gelijk even demissionaire…
Inderdaad. Laten we ook maar stoppen met het fascistische rijksvaccinatieprogramma en oneindig veel IC-bedden gaan realiseren, want dit kan zo niet langer.
@Bulloch | 08-11-21 | 22:08: Wat is precies het argument tegen IC-bedden?
Hokus
Pokus
Pilatus
QR-pas
Ik wou dat ik Hugo de Alwetende was.
QR Y?
Het aantal ongevaccineerden in de ziekenhuizen is de laatste maanden stabiel, de toename wordt veroorzaakt door de gevaccineerden (cijfers beschikbaar bij de NOS, maar zijn al vaak hier gepost). De reden dat dit gebeurt is omdat deze mensen op een verkeerd moment zijn gevaccineerd.
Als je dus zou besluiten om alleen iedereen boven de 50/60 in te enten op het goede moment dan kom je daar prima de winter mee door. Stoppen met dat idiote idee van de hele bevolking te willen vaccineren want dat voegt niks toe en zorgt er alleen maar voor dat het heel moeilijk wordt om te plannen. Het zal zeker nog druk zijn in het ziekenhuis, maar dat redden we wel.
Daarnaast wellicht een idee om mensen te stimuleren wat gezonder te leven en ga maar wat experimenteren met onbewezen middelen als Ivermectine of Fluvoxamine. Wellicht werkt het niet, maar je hebt heel weinig te verliezen gezien het lage risicoprofiel van deze middelen.
Zo, crisis opgelost. Door naar de klimaatcrisis..
Eens.
Aanpak is prima maar de typhus met je niet bestaande "klimaatcrisis".
@MondKapper | 08-11-21 | 20:51: Dat was ook een beetje sarcastisch om aan te geven dat het eigenlijk geen flikker uitmaakt als we deze crisis oplossen, want we gaan gelijk naar de volgende.
Eens. Niet voor niets smeken de verpleeghuizen momenteel om een boostershot voor de bewoners ivm rap oplopende besmettingen en uitbraken. Boostershot klinkt leuk, maar niet als dit al je derde vaccinatie in 10 maanden tijd is met daarbij nog eens de steeds strenger wordende maatregelen.
U gelooft dat het experimenteren met Ivermectine of Fluvoxamine meer vertrouwen geeft dan de huidige vaccinatie middelen ? Ziet u de overheid al voorlichting geven.... wellicht werkt het niet maar je hebt weinig te verliezen. Heb ik toch iets meer vertrouwen in het huidige beleid.
Ik kan nergens bij de nos terugvinden dat het aantal ongevaccineerden in het ziekenhuis stabiel blijft. Dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis komen betekent niet dat de stijging helemaal voor rekening van gevaccineerden komt. ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing.
@johnyl | 08-11-21 | 20:56: Geef het alleen aan de mensen die het willen, zijn vele tienduizenden van. Nu wordt het tegengehouden.
@BobDobalina | 08-11-21 | 20:59: nos.nl/artikel/2404263-aantal-gevacci...
In juli 1054 en in oktober 1064. Dat vind ik behoorlijk stabiel.
@C1O2 | 08-11-21 | 21:02: dat klopt, alleen is het totaal aantal ongevaccineerden wel afgenomen tussen juli en september (veel mensen hebben in de maanden nog een prokje gekregen). Dus dan is ook daar een relatieve toename, ook al blijft het absolute aantal gelijk.
@BobDobalina | 08-11-21 | 21:13: Dat klopt uiteraard. Al betwijfel ik of daar nog veel 60 plussers bij zaten. Er is absoluut een relatieve toename, maar die valt volgens mij erg mee (ik ken mijn beperkingen en ben absoluut niet in staat die berekening te maken).
@johnyl | 08-11-21 | 20:56: wat let ze om ook dan gewoon te liegen.
"De reden dat dit gebeurt is omdat deze mensen op een verkeerd moment zijn gevaccineerd."
Ehm, nee. De reden is dat er een hele grote groep gevaccineerden is, die steeds groter is geworden. Ongevaccineerden zijn nog steeds de grote meerderheid in de ziekenhuizen, terwijl ze in totaal een kleine minderheid zijn. Moeilijk hoor, die cijfertjes. Gelukkig doe je eigen onderzoek, begrijp ik uit je relaas.
@Bulloch | 08-11-21 | 22:13: Ik zie alleen maar letters.
Janken mag niet meer?
Hoezo, "[...] merkwaardig opgetrokken wenkbrauw [...]"?
Het woord dat je zocht is "frons", @Bert.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 07-11-2021 tot 08-11-2021 is;
0-9 1039 personen
10-19 1657 personen
20-29 1729 personen
30-39 1730 personen
40-49 1564 personen
50-59 1546 personen
60-69 1279 personen
70-79 817 personen
80-89 344 personen
90+ 99 personen
Totaal 11804
89% van de besmettingen is onder de 60, maar minder dan 15 % van de ziekenhuis opnames zijn onder de 60.
Dus de kans is groot dat 'jongeren' de oudjes besmetten. Oud nieuws toch?
@Bootvisser | 08-11-21 | 20:52:
Gezien de vrij evenredige verdeling van het aantal besmettingen kan het net zo goed andersom zijn.
@Bootvisser | 08-11-21 | 20:52:
Maar is dat zo? De ouderen wanen zich veilig want zij zijn gevaccineerd. Echter de bescherming van de vaccinatie neemt af met de tijd. De bescherming van het vaccin tegen besmetting is voor 80 jarig nu al bijna 0, omdat ze die hebben gehad in februari. Ze wanen zich veilig omdat er alleen maar mensen met een QR-code in de restaurants, bioscopen etc.etc. komen. Echter mensen die gevaccineerd zijn kunnen ook besmettelijk zijn. Dat hoeven niet alleen jongeren te zijn.
0-9 jaar. 1039 Welke ouders laten hun kinderen van die leeftijd testen?
@More_Bazz | 08-11-21 | 21:22: Kan. Basisschool, meerdere kinderen in een klas besmet. Iedereen testen. Quarantaine. Bij ons op school nu twee klassen thuis.
@More_Bazz | 08-11-21 | 21:22: Die ouders die hun kind met helm op laten fietsen?
Jeh, die van mij moest vorig jaar 10 dagen thuisblijven of na 5 dagen testen. Mooi 5 dagen langer thuis gebleven. Dat ga je je kind toch niet aandoen.
@More_Bazz | 08-11-21 | 22:58: Aandoen? Sneltest is even roeren voor in de neus. Voel je amper iets van. 5 dagen thuishouden weg van school en vriendinnen is je kind wat aandoen. Fijne ouder.....
@dartfrogger | 09-11-21 | 00:54: Hou op, die 10 dagen zijn vakantie.
Stemmingmakerij.
Dat gezegd hebbende, zou ik er geen moeite mee hebben als er eens flink de zweep over de rug van recalcitrante nederlander werd gehaald. De vrijheden van het individu houden daar op waar het collectief er hard door geraakt wordt. Egocentrisme viert hoogtij: als IK maar naar de kroeg kan (met vervalste QR-code), als MIJN feestje maar doorgaat.
De volgende lockdown is uiterlijk half december een feit gok ik zo, en het onwelwillende deel van dit kutvolk verdient niet beter. Wellicht dient dit deel zelfs verregaand te worden uitgesloten van het maatschappelijk verkeer. Alleen jammer dat ze met hun gedrag ook da andere, veel grotere groep benadelen. Het deel dat wél over gemeenschapszin beschikt, dat is.
Weet je hoe dat kan..... door de overheid die toch al alles van je afpakt. Dus dan pakken wij ook maar wat we kunnen.
Als de overheid niet voor ons opkomt moeten we t zelf maar doen.
U vergeet dat u door dezelfde overheid in de watten wordt gelegd, beste ziekenzorg, sociale voorzieningen, groeiende economie, vrijheid etc... dit vraagt uiteraard wel solidariteit en gemeenschapszin, maar ik begrijp aan uw reactie, dat dat voor onbekende begrippen zijn.
Raar eigenlijk dat er mensen zoals u bestaan.
Ondertussen klinkt u als een boze man, die ZIJN zin niet krjjgt.
Zou ik toch bijna een Godwin maken door dat domme getetter van je, zeg!
"We are the Borg, you WILL be assimilated!" Ga weg met je collectief, zodra het collectief individuen gaat beknotten in hun vrijheid en welzijn ten gunste van de meerderheid, slaan we een pad in wat je écht niet wil bewandelen.
Gemeenschapszin is zoiets als denken dat jouw vaccin zaligmakend is?
@Wayfaring stranger | 08-11-21 | 20:49: Nein, nein, nein!
Ach we betalen als werkenden ook belasting zodat mensen die niet willen werken een uitkering krijgen om naar dezelfde kroeg te gaan. Dat accepteren we ook.
We lachen er wel om maar ondertussen beschouwt een derde van de reaguurdertjes dit als een geloofwaardig scenario.
Ik geloof tegenwoordig elk scenario.
Terwijl geroepen wordt dat “alle complottheorieën tot nu toe zijn uitgekomen”. Dat vind ik altijd zo verbijsterend, als iemand zoiets zegt. Ik ben van huis uit enorm kritisch richting overheid, maar het onderscheid tussen wanbeleid en uitvoering van een uiterst complexe complottheorie kan ik gelukkig nog wel maken.
@Mr_Natural | 08-11-21 | 20:37: Ik geloof tegenwoordig het meest onwaarschijnlijke scenario, in combinatie met wat de Jonge stellig aan het ontkennen is. Mix deze twee door elkaar en je weet wat er ongeveer te wachten staat.
@Magna Carta | 08-11-21 | 21:00: Het is geen wanbeleid, ook geen complot, gewoon beleid. Je wilt ten slotte geen mondige markt.
En maar klagen door al die betweters, die zelf geen enkel alternatief aanbieden. We zitten nu eenmaal met een groot volksgezondheidsprobleem, waar je mag verwachten dat de overheid in actie komt. Ik durf te wedden dat een heleboel ongevaccineerden nu toch maar een vaccinatie gaan halen omdat de wintersport in gevaar komt. De 2G maatregel zit er in heel Europa aan te komen en dat is niet om de bevolking dwars te zitten maar om te beschermen. En om nog maar een vergelijking te gebruiken, in de auto draag je ook een gordel, en zie de autogordel als de vaccinatie.
Vwb uw autogordel geloel. Lees even dit topicje snel www.geenstijl.nl/5161393/wij-hielden-...
Valt wel mee, beste johnyl. Het grote probleem is een tekort in de zorg, dat in jaren en jaren is ontstaan door bezuinigingen. Er is geen (zeker nu niet meer) groot volksgezondheidsprobleem. Er is een corona-virus dat zeer kwetsbare groepen en vaak op hoge leeftijd treft. Die waren in de meeste gevallen een maand later aan iets anders dood gegaan, want wij allen moeten ergens aan dood gaan, niet?
Die ruggengraatlozen die voor een wintersport iets doen wat tegen hun principes in zou gaan daargelaten, heeft een 2G maatregel geen enkele zin ter bestrijding van dit virus. Kijk eens naar de trend in ziekenhuizen en op de IC's wat betreft opgenomen corona-patiënten. Die houdt zeg maar geen gelijke tred met de niet noemenswaardige stijging van de vaccinatiegraad, maar gaat door het dak.
De autogordel. Zucht, zucht, zucht. De autogordel is toch niet iets wat je in je spuit, die in een half jaartje tijd ontwikkeld is en waarvan de uitkomst onbekend is? Als je hard remt, spant de autogordel zich aan en houdt je tegen. Altijd. Die voorkomt dat je met je kop tegen de ruit vliegt en allemaal glas in je oog krijgt of erger. Het vaccin zorgt er (wellicht) een tijdje voor dat je als je corona krijgt wat mildere klachten hebt. Of niet. Of na een tijdje toch weer hetzelfde. Dat is net als dat je een autogordel om doet en bij hard remmen iedere keer weer even moet afwachten of die werkt of niet. Dat zou het draagvlak voor autogordels ook hard onderuit halen hoor.
Autogordel is geen vaardigheid.... maar biedt bescherming...
Dan toch zeker geen autogordel in de VS. Mocht hij weigeren klaag je de fabrikant aan.
Het enige juiste alternatief is 1G, iedereen getest voor voor deelname aan de maatschappij, en dat is ook wat er uiteindelijk van gaat komen. (En vanzelfsprekend gaan we eerst nog even wat maanden verliezen om 2G proberen van de grond te krijgen.)
@johnyl | 08-11-21 | 20:46:
En als ik mijn gordel niet draag werkt die van jou niet toch?
@Binkoo | 08-11-21 | 21:14: klopt, auto gordels werken alleen als iedereen die draagt.
Daarom moeten mensen die geen gordel dragen ook hun ziekenhuis bed opgeven als ze een ongeluk krijgen. Net zoals rokers trouwens.
Hoe groot is dat gezondheids probleem eigenlijk? Het stikt hier nog van de mensen.
Na m'n twee vaccinaties is alles versoepelt. Geen mondkapjes meer, anderhalve meter maatregelen zijn opgeheven. Je kan gewoon overal naartoe zonder enige restricties. Ook de verfoeide coronapas is er niet gekomen. NOT!!! Ik ben gewoon voorgelogen en ben behoorlijk pissed off!!! WTF waarom moest ik een QR code laten zien toen ik een uurtje wilde sporten WTF!!!
Je klinkt verbaasd.
Al die maatregelen zijn niet voor u, maar om de ongevaccineerden te beschermen tegen het virus...
@luistukvreten | 08-11-21 | 20:35:
Nee, want ik zag dit al van mijlenver aankomen. Maar je kan er niets tegen doen. We worden een tunnel ingeduwd met onbekende bestemming. En je moet maar afwachten of er licht is aan het einde daarvan.
@johnyl | 08-11-21 | 20:37:
Nou ik heb er last van en het irriteert me mateloos.
@roevka | 08-11-21 | 20:38: dus niet meedoen met die QR onzin.
@roevka | 08-11-21 | 20:37: Er is zeker licht aan het einde van de tunnel. Gewoon doorgaan met leven. Gezellig bij vrienden langs voor een drankje en hapje. Netflixje op de bank. Vakantie met de auto. Boodschappen online. En je vooral niet te druk maken om de kleine dingen. Ik vermaak me prima als gevaccineerde QR-weigeraar.
@roevka | 08-11-21 | 20:37: Ik zet in op 12 jaren, maar hopelijk valt het mee.
Ja joh, maak er maar grappen over. Je ziet het verdomme toch voor je ogen gebeuren dat je een totalitaire samenleving wordt ingerommeld.
En dat al anderhalf jaar lang. Ik pis in mijn broek van andermans verbazing.
Ja joh. Als ik de familie van mijn moeder in wit Rusland weer eens bel dan zal ik verhalen van de totalitaire samenleving in het westen. Wat loekaschenko? Rutte das pas de horror.
Ja maar de bedoeling is zo goed!!!!!
@Zatkniss | 08-11-21 | 20:37:
Waar eerst alleen zaailingen waren groeien later volwaardige gewassen.
@Zatkniss | 08-11-21 | 20:37: Klinkt als "gaat u maar rustig slapen...".
@MickeyGouda | 08-11-21 | 20:43: laat je opnemen met je gezwets. Of verhuis naar Wit Rusland. Altijd maar zeiken.
@DexterGordon | 08-11-21 | 21:00:
Hou de gedachte vooral vast. We spreken elkaar t.z.t. weer.
@DexterGordon | 08-11-21 | 21:00:
Niet zo op de man/vrouw... gewoon inhoudelijk lukt jou prima, lijkt me.
@Zatkniss | 08-11-21 | 20:37: Die Wit-Russen hebben ook weinig te klagen als je het vergelijkt met één van die twee stukken Korea. Alles is relatief en het is nooit verkeerd om het betere na te streven of voor achteruitgang te waken.
@Bootvisser | 08-11-21 | 21:59: Ik heb eens een kudde bonobo's gezien. Dat is ook niet altijd alles.
Aantoonbare onzin dit. Alsof H.U.G.O. Nog steeds dat gammele 5G gebruikt.
De rest echter… hmm…
Of het satire is of teveel gezopen, ik vind het lastig te zeggen, gelet op schrijver dezes.
Feit is wel dat het is geschreven n.a.v. een Telegraaf-artikel, waarin wie dan ook en z'n expert voorspelt dat maatregelen nog jaren nodig zijn. En daar zit hem de clou. Er moet een open debat komen of dat zo is. Willen wij werkelijk nog jaren proberen om "corona onder controle te krijgen"? Testen, testen, testen, werd prikken, prikken, prikken. En nu we zien dat ook dat geen garanties biedt, wordt het "maatregelen nog jaren nodig".
Ondanks testen, prikken en vergaande maatregelen zien we dat het seizoen weer begint en de cijfers hard oplopen. Althans de besmettingen hè. Hoewel ook de ziekenhuis en IC-opnames bedenk ik mij net. Ondanks dat iets van 85% gevaccineerd is, maar goed. Je krijgt dit niet de wereld uit. Op de vaccinatiegraad waar je nu op zit, zou je moeten denken laat het maar gebeuren. Er gaan mensen naar het ziekenhuis en ook een enkeling dood. Kijk ook naar de groepen waar dat gebeurt, met natuurlijk een enkele keer een ogenschijnlijk gezonde dertiger, maar veelal niet.
Als je de echte afweging maakt geloof ik niet dat je het langer kunt verkopen daar de hele zooi elke keer voor dicht te gooien, mondkapjes wel/niet, onbewezen en slecht werkende toegangsbewijzen, etc.
Het enige wat je daarmee bereikt is schijnveiligheid, mensen die elkaar argwanend gaan bekijken en tegen elkaar worden opgezet. Maar wat je er absoluut niet mee bereikt, is "corona onder controle krijgen".
Ja hoor. Nu ineens van het narratief afwijken zeker. Corona is de grootste ramp sinds het uitsterven van de dino's! En jij wilt dat ineens gaan accepteren?
Deze optie wordt al geroepen vanaf voorjaar ‘20 maar stuit op een aantal bezwaren waar ik de oplossing ook niet voor weet. Je moet dan, zeker met de huidige zorgcapaciteit, een deel (en wel het zwakkere deel) van de bevolking opofferen. Dat kan de meest rationele weg zijn uit deze crisis misschien, maar hoe breng je dat “het volk” dat grotendeels verslaafd is geraakt aan veiligheidsgevoelens nog aan het verstand?
Precies, laat mensen die niet ingeent willen worden gewoon thuis uitzieken van corona. Wie niet voelen wil moet op de blaren zitten. En voor dit kabinet: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
@Magna Carta | 08-11-21 | 21:05: En vanaf die tijd hadden we die discussie aan moeten gaan en dat gesprek moeten voeren. Dat zwakkere deel gaat dood aan corona, of aan iets anders. Binnen een korte tijd. Daar ga je geen maatschappij voor op slot gooien of totaal ontwrichten. En uw laatste bijzin omschrijft precies deze hysterie, we moeten het "volk" iets aan het verstand brengen, maar de grap is dat dat andersom ook prima lukt. Mondkapjes (onderzoek: schijnveiligheid), QR-bewijs (onderzoek: nep-codes en schijnveiligheid), vaccins (onderzoek: houdbaarheidsdatum beperkt en verspreiding inmiddels gelijk), is ook allemaal gelukt om aan het verstand te brengen, dus waarom dit niet zou je denken?
@Wollweberi | 08-11-21 | 21:07: Dit kabinet zijn geen zachte heelmeesters hoor. Dit kabinet bestaat uit paniekproleten, die om zich heen kijken in andere landen en een soort mix daarvan loslaten over de bevolking, zonder enig idee wat ze zouden moeten doen en wat echt zou helpen. Daardoor maken ze stinkende wonden, op heel andere vlakken dan de werkelijke sterfte door corona, want die valt nogal mee. En ingeënt of niet, het onderscheid in ziek worden, IC of doodgaan wordt steeds kleiner.
@Magna Carta | 08-11-21 | 21:05: Op dezelfde manier waarmee je ze angstporno voedt. De NOS
Het thuiswerken bevalt wel, die Hugocaust mag nog wel even duren.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 07-11-2021 tot 08-11-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 2 personen
70-79 9 personen
80-89 7 personen
90+ 4 personen
< 50 0 personen
Totaal 22
Waarvan 3 in het ziekenhuis
Waarvan 13 in het verpleeghuis
Waarvan 6 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 1 persoon
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 0 personen
40-49 2 personen
50-59 2 personen
60-69 6 personen
70-79 23 personen
80-89 12 personen
90+ 4 personen
Totaal 50
Het zijn vooral de ouderen(kwetsbaren) die in het ziekenhuis worden opgenomen en doodgaan. Hugo kan beter zich focussen op zo snel mogelijk de booster beschikbaar stellen voor deze ouderen. Vaccinatie voor 12 jarigen gaat niks oplossen. De QR-code geeft alleen maar schijnveligheid.
Mike, ik val in herhaling, maar: bedankt, zowel voor de cijfers als voor je duiding daarvan.
Iedereen moet aan die prik. Ondanks dat we op een eerder beoogd vaccinatiepercentage zitten. Er is iets speciaals aan die prik, dat iedereen hem moet. Ik wil geen prik.
Helder, thnx !
@MickeyGouda | 08-11-21 | 20:35:
Hier sluit ik mij bij aan, deze cijfers zetten alles weer even in perspectief hoe we er werkelijk voor staan. Nog steeds een raadsel waarom er niet begonnen wordt met boostershots, als besmettingen en opnames onder ouderen zo snel oplopen. Nee, het is belangrijker om die paar ongevaccineerde jongeren te pakken te krijgen en anders toegang tot het café en de sportschool te ontzeggen, dan ouderen adequaat te beschermen tegen de dood. Wat heeft dit in hemelsnaam nog te maken met volksgezondheid?
Dank U Mike!
@Apoptose | 08-11-21 | 20:51: bonustip:
Geen emoticons op GS.
Ze kloppen alleen niet.. Koekkoek
@niv01 | 08-11-21 | 21:23:
Kletskoek
@niv01 | 08-11-21 | 21:23:
Twijfel je aan de cijfers van het RIVM? Altijd al geweten dat je een wappie bent.
@mikes43357369 | 08-11-21 | 22:38:
Hij zoekt zijn informatie en feiten liever op Feesboek denk ik.
Ik wil eerst weten wie er op de IC ligt. Nee geen namen maar: leeftijd, bmi, evt. onderliggend lijden, gevaxt of niet, autochtoon of allochtoon.
Zonder deze gegevens is het net zulk giswerk als vorig jaar.
Als alle binnenkort gegevens toch openbaar worden door die qr code te koppelen aan van alles en nog wat, dan kan je hier ook open over zijn..
Alle gegevens binnenkort.....
Nee, nee. Dat zou het beleid van het RIVM ondermijnen volgens Hugo zelf. Interessant.
Ik wil je niet teleurstellen maar de allochtoon die je hoopt aan te tonen, die heeft een Nederlands paspoort. Is hier ook geboren.
Dat deze mensen zich niet laten vaccineren is omdat ze van hun ouders in de opvoeding meegekregen hebben dat je de overheid niet kunt vertrouwen. Deze mensen zijn ook niet te overtuigen, maar dat hoeft ook niet, iedereen zijn eigen keuzes.
Een jaar geleden waren er videofilmpjes van de IC, om het verhaal kracht bij te zetten. Het waren overigens wel dezelfde 5 filmpjes.
Nu zijn er geen filmpjes en geen foto's over het leed op de IC's.
Ik heb de laatste tijd best wel wat mensen gesproken die het wel mooi vinden zo en het bij twee prikjes laten.
Er heerst een stemming van: “hé, ik heb mij aan de regels gehouden, ben twee keer ingespoten.”
Dikke lul met je booster en prik 6,7,8,
Zal voor een deel grootspraak zijn, maar toch denk ik dat er een grote groep mensen afhaakt als brave burger.
Mensen geloven de cijfers niet meer, vinden dat de overheid maar wat loopt te kutten en te experimenteren en zijn het sowieso niet eens met overal QR-controle.
Langzaam brokkelt het draagvlak af.
Als je niet heel oud bent en je hebt je shot of shots gehad en je loopt corona op is er eigenlijk niks meer aan de hand toch? Ja besmetting cijfers die omhoog gaan maar verder.. het kan zijn dat je wel wat ziekte vertoond maar niet zo erg. Dus na shot en corona denk ik dat je wel resistent bent…
Niet dat ik zeg dat je t op moet gaan zoeken hoor.
Ik ken die mensen ook, die zweren dat ze die 3e prik / boester niet gaan halen. Toevallig waren dat ook mensen die bij hoog en bij laag beweerden dat ze die vaccinatie ook niet gingen halen. Ze staan nu braaf met hun telefoontje en id-kaartje in de hand overal waar ze willen zijn hun QR-code te showen, wat ze “wel héél kut vinden, want tweedeling enzo, maar ja”.
Dus ik geloof daar niet zo in.
@Magna Carta | 08-11-21 | 21:08: Je vergeet nog, doe het voor de andere.
Tweedelig is pas kut als het jezelf betreft. Ze komen nu nog weg met hun QR code de volgende stap kunnen hun de outcast zijn. En die volgende stap komt.
Meeeh, ik weet niet hoor. Principes zijn over het algemeen ook maar bedoeld voor grootspraak in de kroeg. Maar kom er de kroeg maar eens mee in.
Het stukje zal humoristisch bedoeld zijn. Maar kijk twee jaar geleden en nu. Gelukkig mogen we wel blijven vliegen.
Als het om corona gaat laat mijn gevoel voor humor mij ook even in de steek. Het meest absurdistische zou nu evenzogoed een reële update kunnen zijn.
Biertje, zeg eens wat we wel moeten doen. Wat er allemaal fout is gegaan weten we nu wel. Nu een oplossing graag in plaats van ongenuanceerd kritiek spuien.
Mmm biertje, proost!
De Indianen hadden geen IC's. Als ze voelden dat het einde naderde, gingen de oude Indianen een berg op om daar in vrede te sterven. Maar ja, wij hebben weer geen bergen.
Wel een flinke schuldenberg zo langzamerhand, kunnen we daar niet wat mee?
De wadden? Of een natura 2000 gebied? Onee, dan breng je stikstof in het gebied.
Laten we dan de Matterhornstraat gebruiken.
Woudenberg, Hardenberg, 's-Heerenberg. Om er een paar noemen. We zouden daar Coronasterfhuisconstructiecentra kunnen bouwen en een deel van de bevolking daar naar toe masseren, als de tijd daar is..
— huGGo foreva!
Dit is een volwassen reactie.
Zeg Bertje was jij tijdje geleden in je podcast niet voor verplicht vaccineren? En nu? Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald lijkt me?
U ontgaat het sarcastisch / satirisch karakter van deze bijdrage volledig ben ik bang.
2026 en Hugo wat een fantasie.
Ik hoop dat ik Moderna krijg...
Ik zal wel weer ouderwetsa krijgen als reactionaire male chauvinist pig.
Kabinet: mogelijk nog jaren crisis.
Motie opschaling IC's: verworpen.
Dat zeggen mensen al anderhalf jaar: 'niet zo paranoïde, wappie!'.
Corona gaat nooit meer weg,
dus uiteraard zullen er ook (meerjarig) maatregelen blijven.
.
Welke maatregelen dat zijn per land,
hangt af van de meewerking van de meeste landgenoten....
www.ad.nl/buitenland/98-procent-gevac...
Het wonder van Portugal is over 1 maand ook afgelopen.
Wellicht over schakelen naar het wonder van Florida, ok niet de maatregelen!aar ook weinig last momenteel.
Of zou het dan toch wat met het jaargetijde te maken hebben, dat als het herfst is en iedereen binnen zit elkaar aansteekt...?
Tssk, zo simpel zou het niet zijn.
@Diepstrotje | 08-11-21 | 21:45: Helaas niet.
Ook in landen waar het altijd lekker warm is,
waar gebrekkige maatregelen genomen worden
en / of er een slechte zorg infra is,
is het aantal corona doden per 1000 inwoners
een aantal *maal* hoger dan in NL,
met Peru als triest dieptepunt:
www.bbc.com/news/world-latin-america-...
@Diepstrotje | 08-11-21 | 21:45: PS het feit dat in koude landen mensen in de winter meer binnen zitten en elkaar meer besmetten klopt. Maar de 2e en verdere pieken van besmetting in ook NL vallen samen met momenten van versoepelingen van maatregelen, mn in de zomer...
www.google.com/search?q=cornona+besme...
@hotmint | 09-11-21 | 08:34: Te makkelijk. Je kunt die klimaten (en demografieën) niet met elkaar vergelijken. Wat er in Peru gebeurt zegt niets over eventuele seizoensgebondenheid in Nederland.
Als wij, gewoon nu, met elkaar afspreken dat er gewoon nog mensen ziek mogen worden en dat er mensen (gelukkig veelal, 90% ahum..., van zeer respectabele leeftijd) doodgaan, dan kan Hugo's dystopische natte droom gewoon lekker terzijde geschoven worden.
En ja, de zorg..... Maar dat zien we dan wel weer. Dat hebben we er tenslotte ook zelf naar gemaakt. En oh ja, ik ben van harte bereid een paar dagen te ondersteunen. Maak het maar mogelijk!
Ik hoop voor je dat je gezond blijft, maar als je het zelf per se wil mag je van mij ziek worden hoor.
En dan komen er ook huizen vrij voor de asieliërs, win win.
Er zijn 41.000 militairen, maar een paar met een geweertje, maar ze maken mij niet wijs dat 1 IC-verpleegkundige best met 3 mili's per bed e.e.a. netjes had kunnen aansturen, was defensie nuttiger geweest dan alles bij elkaar de laatste 40 jaar.
mooi woord "dystopische ", er is geen mens wat je daar mee bedoeld. Maar klink wel interest.
@robc | 08-11-21 | 20:24:
Je weet toch wel wat dystopie betekent?
@Duwbak_Linda | 08-11-21 | 20:22: Geen zorgen Linda. Ik ben een dertiger (aanwijzing 1), heb geen comorbiditeiten (aanwijzing 2) en heb het als klap op de vuurpijl bovendien ook al lang gehad (aanwijzing 3).
Maar blijf vooral verder pruttelen in je imaginaire killer virus wereld. I don't give a fuck about your door propaganda gecreëerde waanideeën!
@robc | 08-11-21 | 20:24:
'Die begrijpt' , bedoelt, klinkt, interessant?
@Lood om oud ijzer | 08-11-21 | 20:34:
Ik maak me geen zorgen hoor. Maar i.p.v. achterover te leunen omdat mensen weer gewoon ziek mogen worden, hoop ik dat meer mensen dat vaccin gaan nemen en zo minder ernstig ziek worden. Beetje meer pro-actief zeg maar.
@Binkoo | 08-11-21 | 20:31:
Dystopie is nu?
@Lood om oud ijzer | 08-11-21 | 20:52:
Twee keer zo'n kinderachtige reactie. Ik ga je negeren.
@Lood om oud ijzer | 08-11-21 | 20:52:
@robc | 08-11-21 | 20:24: Ga maar even de serie La Valla kijken dan weet je het.
@hagelkruis | 08-11-21 | 20:22: Dat is meer iets voor een crisissituatie.
Weet je wie er ook dwaze misplaatste maatregelen nam ?
Mijn ex.
@Mr_Natural | 08-11-21 | 20:19: Hij is goed!
@Mr_Natural | 08-11-21 | 20:19: ik wil ook wel zijn/haar/hetze kant van het verhaal horen…
Ik lees milde spot over onze Toekomstige Grote Leider. Graag wijs ik erop dat de schrijver van dit stuk een aantekening in zijn QR-dossier heeft gekregen. De Commissie Gezond Volksbevinden die in 2022 wordt opgericht onder de bezielende en wijze leiding van Xia Deng Zhou en haar/zijn/xe assistentmens Hadjar Al-Arif heeft uw attitude opgemerkt met gefronste wenbrauwen.
Totaal onrealistisch dit, 7500 IC bedden erbij is absurd. Vermoedelijk eerder 500 eraf.
De rest van het verhaal is plausibel, dat wel.
Toekomstmuziek waarbij drillrap kleuterliedjes zijn.
Zeik niet zo, ik heb de allerbeste thuiswerk tijd van mijn leven dus blij dat de shit weer wat oploopt.
Die lokdown was mooi rustig, even naar schoonma lopen en op tijd terug, wat een perfectie.
De zieligheid spat eraf. Een lockdown, u bedoelt waarschijnlijk de avondklok, nodig hebben om niet te lang bij uw schoonmoeder te zijn. U verdient het ook gewoon, maatregelen die u slaafs moet volgen.
Ik kan ook echt niet wachten tot de kinderopvang weer dicht gaat. Heerlijk heel die dag die kleine over de vloer en de baas die niks anders kan zeggen dan: "Knap hoor, dat je nog wat werk gedaan krijgt in deze omstandigheden". En het bespaart nog een bak geld ook.
Zo is dat, zeik niet zo. Kijk je ook wel eens verder dan je neus lang is?
@C1O2 | 08-11-21 | 20:22: "En het bespaart nog een bak geld ook".
Ah, zo'n voorbeeldmens die desondanks wel even z'n eigen bijdrage heeft teruggevraagd van de kinderopvang/gastouder omdat hij/zij zo verdomd solidair is.
@breakingnews | 08-11-21 | 20:36: Werd terugbetaald door de overheid. En ik zou werkelijk niet weten waarom ik dat geld niet zou accepteren, ik heb toch geen gebruik kunnen maken van de aangeboden diensten?
Bovendien, wat zou de overheid anders doen met dat geld. Het uitgeven aan asielzoekers of het opleiden van BOA's?
@C1O2 | 08-11-21 | 20:44: De eigen bijdrage niet volgens mij, daar kon je volgens mij van kiezen of je die terug wilde, of aan de kinderopvang/gastouderbureau wilde laten. Maar heb het ook niet meer helemaal voor de geest. Mocht het anders uitgegeven worden aan asielzoekers of opleiden van BOA's, dan heeft u helemaal gelijk. Maar dan nog, ook dat is gedaan en hebben wij met z'n allen alsnog betaald.
Economie volgens wap: niet geleverde diensten wel betalen gap!
@28 | 08-11-21 | 21:15: U heeft geen idee. Gezondheid volgens u, prikken doe je voor een ander (ontkracht) want solidair. Iets meebetalen aan een sector die getroffen is door al die maatregelen vind ik ook redelijk solidair. En reageer ook gerust even op mijn reaguursel aan u.
@breakingnews | 08-11-21 | 21:09: Ik heb nergens voor hoeven kiezen, ging helemaal vanzelf. Had het uiteraard terug kunnen storten, maar bedacht dat het geld voor mij nuttiger was dan voor de overheid.
@C1O2 | 08-11-21 | 21:31: De grap was wel dat het niet naar de overheid ging maar naar de kinderopvang/gastouder. Hoe dan ook, ieder moet dat voor zichzelf beslissen. Net als het wel of niet nemen van een vaccinatie zeg maar.
It's safe and effective!
En intussen heeft Oostenrijk een houdbaarheidsdatum aan de prikjes gehangen van maar liefst 270 dagen en Jansen telt überhaupt niet meer als geprikt...
Wordt er zo ingezet om die symbolische 1,8 miljoen aan de naald te rijgen, kunnen we nu alweer bijna opnieuw gaan aftellen vanaf 15 miljoen. Het begint op squid game te lijken zo; degene met de meeste boosters wint.
Gelukkig… eerste week Februari lekker skiën.
Daarna zien we wel verder.
@Ruimedenker | 08-11-21 | 20:17: Maar goed dat koning Hugo het prikken zo laat op orde had, anders had je al aan de booster gemogen.
@Ruimedenker | 08-11-21 | 20:17: Gebruik van de skilift kan je dan wel vergeten. Lekker met je ski's op de schouder de berg op klimmen. Veel plezier.
Mis Ernie, als gezonde tussenweg.
Net op de staatstelevisie ons voorland gezien.
2G, Oostenrijk.
Geen prik of genezen?
Wegwezen
En binnen 9 maanden je boostershot, zoniet dan kun je alsnog ophoepelen.
@Binkoo | 08-11-21 | 20:20: de boostershot. Die doe je niet voor jezelf, maar voor anderen. Toch?
@ik.zou.haar.doen | 08-11-21 | 22:08:
Klopt, als jij je booster neemt dan kan je buurman op skivakantie. Of zoiets..
De mensen zijn het zat, ik heb al in diverse supermarkten gezien dat niet iedereen een muilkorf draagt en inclusief mijzelf.
Geen hond die er om blaft.
Hier ook
Nou Bert, denk dat de recensies niet echt lovend zullen zijn.
Beetje raar stukkie.
Mwah, dit is wel mijn soort humor.
Te vrezen valt dat sommige reaguurders niet door hebben dat het satire is.
@blikjegrolsch | 08-11-21 | 20:55: Zo blijkt. Voor satire (h)erkennen geldt hetzelfde als voor zwarte humor; er is een bepaald intelligentieniveau voor noodzakelijk.
Ceaureauna is nog niet klaar met ons. Maar wij wel met ceaureauna.
Mooie beeldvorming vanuit de politiek.
Een basisschoolleraar als minister van volksgezondheid, wat kan er ook mis gaan?
Ik krijg zin om preventief te stikken.
Stikken, stikken, stikken, Gebruik wel de goede naald.
Hugo is weliswaar een incompetente laml*l, maar om zijn groteske falen binnen een van buitenaf komend onheil nu als '- caust' te benoemen vind ik lichtelijk disproportioneel - alsook onkies.
Flauw stukje proza, geschreven onder de noemer satire. En straks weer moord en brand schreeuwen als iemand van FvD een ongepaste vergelijking maakt. Ga iets nuttigs doen.
Die kop kan echt niet! Urban Dictionary: Caust = Burn your penis in a fire.
Speelt bovenstaande zich af na de eerste Nederlandse Burgeroorlog?
Net ervóór denk ik, want de Nederlandse burger is het nu echt écht écht zat hoor.
@Binkoo | 08-11-21 | 20:23: nog ff 3x spuiten. Dan krijg je misschien gemor over 3 jaar wellicht écht zat. Msm helot wel bij hwt normaal maken wat niet normaal is
Aub gewoon vaccinatie bewijs én ademtest bij toegang horeca en evenementen. Dat werkt tenminste. Niet die achterlijke c-kwaliteit lapjes in combinatie met een avondklok waar mensen alleen maar depressief van raken.
Ademtest werkt helaas niet goed genoeg. Zou heel mooi zijn geweest.
@Harry_Witkamp | 08-11-21 | 20:34: al is hij maar gedeeltelijk effectief, in combinatie met het vaccin vang je dan een significant percentage besmettingen op.
@Panos88 | 08-11-21 | 20:54: klopt. Maar het schijnt minder te zijn dan de antigeen test. Doe Die dan maar. En blijven zoeken naar betere testmogelijkheden. Wellicht honden die snuffelen?
In Zweden doen ze er niet zo moeilijk over
Niet normaal maken wat niet normaal is. Gewoon een paar maanden iedereen testen (PCR heeft voorkeur). Wordt er nog gewerkt aan nieuwe testtechnieken?
Die uitspraak denk ik nog vaak aan terug. Zou Lex geprobeerd hebben om ons te waarschuwen?
@marcoplarco | 08-11-21 | 20:28: je zou denken dat ie voor die toespraak goedkeuring van het kabinet had. Ik denk er ook vaak aan terug ja.
' de randen van de zomer' - kent u die uitdrukking?
Heeft Hugo er ooit naastgezeten?
En keek ernaar.
Mikreageurhowk vohrtann mettun mondkapp
Misselijke kop. Bah
Tsja beetje misplaatst zegmaar..
GS. Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Dus óf uit de foei-modus óf hup naar Joop.
Hopelijk wordt GS nu gecanceld.
@blikjegrolsch | 08-11-21 | 21:04:
Ben je het na al die jaren onderhand beu?
Je bedoelt het hoofd van H.U.G.O?
Heel interessant
De onrealistische voorspellingskunsten van de GS redactie beginnen groteske vormen aan te nemen. Vergelijkingen met de holocaust blijven daarbij onverminderd smakeloos.
Zeker.
Jep inderdaad net als een biertje met corona bah
Iedereen maakt godwins en iedereen zegt dat niemand het mag doen.
Onrealistisch.... ja ,dacht ik een paar jaar geleden ook van sommige dystopische films... We zitten op een glijdende schaal Bob .
@hetmoetdanmaar | 08-11-21 | 20:23: Weet je wie dat ook altijd deed?!!11!?
@Koning BongoBongo | 08-11-21 | 20:24:
Vorig jaar waren vaccinatiepaspoorten en QR-toegangsbewijzen nog onrealistische voorspellingskunsten van wappies, ziedaar de huidige gang van zaken. Elke keer als ik denk dat niks me meer kan verbazen donder ik weer van mijn stoel, zoveel mensen die alles maar gewoon klakkeloos accepteren en niet nadenken over de toekomst. Vooral over de toekomstvisie van ons huidige demissionaire kabinet, en hoe lang het gaat duren voordat men de gegrepen macht weer, vingertje voor vingertje, uit het gebalde vuistje van de overheid kan terugpielen.
@BobDobalina:
Twee jaar geleden heeft u het waarschijnlijk voor mogelijk gehouden dat de wereld er zoals nu uit zou gaan zien natuurlijk.
Eerlijk zeggen.
@Binkoo | 08-11-21 | 20:40: zeker niet onrealistisch. Vanaf het moment dat het vaccin er kwam werd al over paspoorten gesproken. Niet door wappies, want die dachten dat het vaccin ons tot zombies oid zou maken.
@Nostra da Mus | 08-11-21 | 20:41: ik zie in mijn dagelijks leven zo goed als niks dat anders is dan 2 jaar geleden. Alles loopt gewoon door. Misschien straks wat zwaardere maatregelen, maar ik kan er niet bij dat men op dit moment zoveel te klagen heeft.
@Nostra da Mus | 08-11-21 | 20:41:
Zeker. Er waren al veel aanwijzingen van praatjesmakers. En niet alleen over een virus maar ook de toenemende tekorten migratie en de klimaatleugens. In 2009 geloof ik vertelde kissinger een prachtig verhaal over het virus. Dus kwam het niet helemaal onverwachts.
@BobDobalina | 08-11-21 | 20:52:
Zombies? Nou, als ik zie wat voor zielloze haat tegen ongevaccineerden er soms gespuid wordt, of hoe een stel hersenloze gevaccineerden weer erop los staat te feesten alsof corona helemaal niet meer bestaat, zou ik zeggen "Missie geslaagd!".
@Binkoo | 08-11-21 | 20:40:
Dat gaat veel verder dan COVID.
Beeld uzelf in dat u terug in de jaren zeventig verblijft en dan 50 jaar vooruit kijkt. En kijk dan eens naar
- discussie over racisme
- plotseling ontstaan stikstof probleem
- dominante criminaliteit
- massa-immigratie
- collectieve lastendruk (zelfs Den Uyl zou schrikken)
- democratische beginselen binnen bestuur
- staat van de kerntaken v.d. overheid (politie, justitie, rechtspraak, defensie)
Werkelijkheid iedereen in de jaren zeventig zou de situatie van nu als een regelrechte nachtmerrie beschouwen.
En toch zijn we er langzaam naar afgegleden.
Feit.
Of fictie?
Zeau werkt dat niet makker!
*Zwaait*
Heeft u eindelijk weer een verhaal aan de eettafel.
REAGEER OOK