Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dronkaard rijdt auto in de plomp, kind (10) sterft

Wat een drama

Even een berichtje ellende om uw goede gemoed dit weekend eens eventjes grondig te verzieken. In Barendrecht is een kindje van 10 jaar oud om het leven gekomen nadat een 28-jarige knakker z'n voiture in de plomp parkeerde. De man uit Spijkenisse kroop zelf uit het voertuig, maar dat lukte een van zijn passagiers (het kind dus) niet. De man is NIET de vader van het kind. Wél had hij gezopen. En nu is het kind dood. Wat een ramp.

Reaguursels

Inloggen

En altijd weer de vraag waarom er zoveel wegen langs het water moeten lopen.

Willibald von Klúúúk | 08-11-21 | 15:46 | 2

Zegt Nederland waterland u iets ?

Castor12 | 08-11-21 | 16:29
-weggejorist-
Libertarianism | 08-11-21 | 11:57

k#t gordels.....

SpookJohn | 08-11-21 | 07:36

Bij mij rijst de vraag wat een 10 jarige 's nachts om 3 uur in een auto te zoeken heeft.

Leviticus_ | 08-11-21 | 05:58 | 2

Dat zou je eens aan de mensen om hem heen moeten vragen.. het is diep treurig dat dit mannetje het leven laat met zulke mensen om hem heen!

aardv@rk | 08-11-21 | 12:57

Bizar dat je auto in een ondiepe sloot komt waarin je gewoon kan ademen . Je klimt daar als 2 volwassen mensen uit. Je hoeft Niet bang te zijn dat je zingt en je laat een kind verdrinken..

Willem0341 | 08-11-21 | 02:33 | 1

Zinkt

Willem0341 | 08-11-21 | 02:34

Laat de vader van dat kind maar een straf verzinnen.

sjef-van-iekel | 08-11-21 | 00:57 | 1

Straffen in dit soort gevallen? Ik hou mijn hart vast hoe dit weer af gaat lopen..

aardv@rk | 08-11-21 | 12:58

Als de bestuurder of bestuurster gezopen heeft ook verzuipen in het zelfde water. Probleem opgelost alleen voor de oudersvan het kind niet. Gecondoleerd

Limburgse-Harry | 08-11-21 | 00:10

Er zaten dus 3 mensen in de auto. De man van 28, iemand anders, en het jongetje van 10 jaar. De man van 28 en de andere passagier zijn ongedeerd gebleven. Alleen het jongetje is overleden.
De man van 28 heeft "mogelijk" teveel gedronken. Het artikel geeft dus aan dat het niet is vastgesteld dat de man van 28 teveel gedronken heeft. Kan ook zijn dat hij 2 biertjes op heeft, wat wettelijk toegestaan is.

Old_Spice | 07-11-21 | 22:07 | 2

Wettelijk toegestaan en doen wat juist is gaan niet altijd samen. Je hebt zelf ook verstand in je kop he.

Soyboy | 08-11-21 | 08:35

Ow oldspice dus dan kan het wel..!

aardv@rk | 08-11-21 | 13:00

Eerst maar eens afwachten wat precies de oorzaak is van dit drama. Er wordt al meteen weer ge- en veroordeeld voordat alle omstandigheden zijn onderzocht.
Uiteraard blijft het een ramp voor alle betrokkenen.
Maar je weet niet precies wat er gebeurd is.
Net als bij die jonge tramduwer. Die jongen is al weer op voorlopige vrije voeten gesteld. Het slachtoffer schijnt stomdronken te zijn geweest , de jongens herhaaldelijk lastig gevallen te hebben. De man kon niet meer op zijn benen staan en daarom op de rails zijn gevallen.
We gaan het nog wel horen allemaal.

Kattie | 07-11-21 | 21:09 | 6

Nuance, fijn. Altijd al erg genoeg dit soort drama's, ook zónder het oordeel van ons allemaal. Het zal je familie maar zijn, dat je hier dan even alle beste stuurlui voorbij ziet komen.

CoffeeDick | 07-11-21 | 23:26

Het is wel handig de feiten goed te kennen.

1. De jongen is niet op vrije voeten omdat die schuldig is. Zijm detentie was juist verlengt met 30 dagen. Dat geeft aan dat justitie een zaak ziet. Echter is de jongen wegens persoonlijke reden onder voorwaarden tijdelijk op vrije voeten.

Dus juist wel schuldig .

Verder haal jij nu her verhaal van de advocaat aan. Ik ken geen 1 advocaat die zegt : het klopt mijn cliënt heeft hem bewust onder de tram geduwd.

Inderdaad is bij het slachtoffer alcohol in zijn bloed gevonden.

Dat zegt toch niks . Bij elk slachtoffer in get weekend is die kans groot. Ik heb meermaals in de week alcohol in het bloed.

Ik spreek wel eens "jongeren " aan op hun gedrag. Zeker als ze mij irriteren als ik geniet van een pilsje. Zij vinden dat inderdaad altijd lastig en lastig vallen maar eigenlijk vallen ze mij lastig en ik tracht ze Alleen wat fatsoensnormen in acht te nemen

Willem0341 | 08-11-21 | 02:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Taakstrafland Nederland als het aankomt om dit soort gruwelijk moordaanslagen. Dit land is compleet stuk. Kapot en verloren.

Tha Analyzer | 07-11-21 | 19:34 | 4

Mensen die met een duidelijke borrel teveel op gaan rijden zijn niet bezig met de eventuele consequenties van hun gedrag. Of er nou 10 jaar straf op staat of 2 weken schoffelen (wat trouwens absoluut niet de strafmaat is voor het onder invloed veroorzaken van een dodelijk ongeluk).

rederijker | 07-11-21 | 20:25

@rederijker | 07-11-21 | 20:25: Ik heb nieuws voor u: iemand die 10 jaar in de gevangenis zit kan 10 jaar niemand doodrijden.

FW Ta-183 Huckebein | 07-11-21 | 21:28

@FW Ta-183 Huckebein | 07-11-21 | 21:28: Daarom wegen rechters straffen ook af met inachtneming van leerzaam effect op de dader, vergelding voor slachtoffers & samenleving en preventie.

Soyboy | 08-11-21 | 08:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kreeg de rillingen toen ik het las. Wat een lul met vingers die bestuurders. Ik hou het deze keer netjes ivm Joris

pibasso | 07-11-21 | 19:12

Zolang het is toegestaan om een maximaal bepaalde hoeveelheid alcohol te drinken alvorens aan het verkeer deel te nemen, mag je iemand die onder de wettelijke limiet zit niet veroordelen.
Dat geldt niet alleen voor automobilisten, maar ook voor fietsers en zelfs voetgangers.

Kwakjeszalver | 07-11-21 | 19:11 | 2

De grens tussen wel of niet rijden na flink te hebben gedronken kan flinterdun zijn. Vraag het aan Guusje ter Horst bv.

Tha Analyzer | 07-11-21 | 19:41

@Tha Analyzer | 07-11-21 | 19:41: Ter Horst zat ruim boven de limiet maar nog kwalijker is dat ze daarna middels schaamteloos machtsmisbruik de boel heeft geprobeerd te doofpotten. Uiteraard onbestraft gebleven en een jaartje of zo later was mevrouw minister. Zo rollen we hier.

_pacman_ | 07-11-21 | 20:13

Mensen die meerdere keren achterop een file rijden omdat ze niet opletten raken ook hun rijbewijs niet direct kwijt. Met drank op rijden ook niet. Nul tolerantie beleid is wat ik graag zie, maar het is echt slappe hap in Nederland.

letopuwzaak | 07-11-21 | 18:58 | 4

@miko | 07-11-21 | 19:00:
Natuurlijk.
Alles wordt vastgelegd.
Altijd.
Van iedereen.
Overal.
Zonder dat je het weet.
Om tegen je te kunnen gebruiken.

* extra aandelen psychofarmaca kopen doet *

Kapitein Sjaak Mus | 07-11-21 | 19:08

@miko | 07-11-21 | 19:00:
Er wordt geen officiele melding van gemaakt. Wellicht zijn er juristen hier die weten hoe het zit. Onlangs van dichtbij meegemaakt; gast rijdt achterop mijn kennis en bleek dat het al de zoveelste keer was. Werd als een normaal ongeluk afgehandeld, en de slachtoffers kunnen (vanwege) dagwaarde nog meebetalen aan hun schade. Echt schandalig. Gelukkig niet erger, zat ook een kind in de auto.

letopuwzaak | 07-11-21 | 19:14
▼ 1 antwoord verborgen

De rechter zal de feiten wel meenemen in zijn uitspraak.
"De dader is nog steeds getraumatiseerd door het voorval"
"Hij is al genoeg gestraft doordat zijn hele vriendenkring niets meer met hem te maken wil hebben"
"Bovendien is zijn auto total loss verklaard"

Osdorpertje | 07-11-21 | 18:58 | 2

verzet je bakens eens, zuurpruim

Charles Swietert | 07-11-21 | 19:01

@Charles Swietert | 07-11-21 | 19:01:

"Als men de bakens verzet, verloopt het getij".

M. Toonder - De Tijwisselaar.

Kapitein Sjaak Mus | 07-11-21 | 19:12

Nou, ik denk dat de vriendschap tussen de ouders van het kind en deze jongeman voorbij is.

BASinnic | 07-11-21 | 18:55 | 2

En als het zijn neefje is dan komt het in de familie ook nooit meer goed.

jaja | 07-11-21 | 18:58

Het zou me verbazen als die er al was. Met zulk gedrag.

Papa Jones | 07-11-21 | 20:55

Er is een verschil tussen drinken voordat je nog moet rijden en rijden nadat je hebt gedronken.

Leptob | 07-11-21 | 18:54

Triest voor de ouders om zo je kind te verliezen.

aflaatverkoper | 07-11-21 | 18:52 | 1

Inderdaad. Afschuwelijk.

Bataafje | 07-11-21 | 19:45

Er is maar één juiste straf voor zulke gasten: Rijbewijs kwijt tot het jaar 2100

pa_niek | 07-11-21 | 18:51

Heel triest, de rest is hieronder al gezegd.

Zapata10 | 07-11-21 | 18:47
-weggejorist-
Barre_de_k | 07-11-21 | 18:43 | 2

Dan bakt iemand een tegel die kant noch wal raakt.
Je denkt: "eikel, jou zal ik eens van repliek dienen".
Je doet je best, bakt een taalkundig verantwoorde tegel met inhoudelijk sterke argumenten, vervat in een subtiele verbale vernedering.

En dan blijkt
dat Joris
je voor is

(de gedigt: "Kut. Joris is da man")

Kapitein Sjaak Mus | 07-11-21 | 18:42 | 4

@Papa Jones | 07-11-21 | 18:47:
"Ach, die Joris,
geen blauwe pillen,
maar wel jeuk aan mijn Kloris"

Doorleefd, rauw-realistisch.
Niets mis mee, toch?

Kapitein Sjaak Mus | 07-11-21 | 18:52

Rijmen op Joris
Die iedereen voor is
Bij wie less echt more is
Onze stijlloze Joris.

Flapoor | 07-11-21 | 18:54
▼ 1 antwoord verborgen

Hier is natuurlijk nog veel meer mis , als je om 3 uur 's nachts met een 10 jarig kind en nog iemand met je bezopen kop op zo'n plek de sloot inrijdt.

Zwizalletju | 07-11-21 | 18:40 | 1

Dit dus.
Of je gaat op tijd weg.
Of je blijft slapen.
Maar met een kind van 10 rijd je niet rond om 3 uur 's nachts.

Papa Jones | 07-11-21 | 18:43

Schandalig drama.

van Oeffelen | 07-11-21 | 18:39

Nuchter lukt dit je niet, zo’n minislootje en dan helemaal ondersteboven… Moge z’n grootste straf z’n eeuwig schuldgevoel zijn.

W_Drees | 07-11-21 | 18:37

Ik heb ooit weleens een EMA cursus gehad vanwege teveel zuipen en rijden.
Sindsdien drink ik geen druppel meer als ik moet rijden.
Het punt bij veel mensen die dronken gaan rijden is dat ze gaan scheuren.
En dat is het slechtste wat je kunt doen.

jaja | 07-11-21 | 18:33 | 10

@jaja | 07-11-21 | 18:47: Nou ja, toch wel aardig dat je dit vertelde en dat er blijkbaar een cursus is met inhoud die het wel duidelijk maakt zonder dat je het echt moet ervaren zoals bij dit ongeluk het geval is.

Sessine | 07-11-21 | 19:01

@Sessine | 07-11-21 | 18:58:
Verstandig.
Vóór je het weet, stap je uit op de snelweg, om met een andere bestuurder te knuffelen.
Niets mis mee, maar zoek een parkeerplaats.

Kapitein Sjaak Mus | 07-11-21 | 19:03

@Sessine | 07-11-21 | 19:01:
Die cursus is trouwens verplicht als je je rijbewijs wilt houden en is 3 dagen (Educatieve Maatregel Alcohol) en kost 1200 euro.
En ik had ook een boete van 700 euro dus dat was een dure grap.

jaja | 07-11-21 | 19:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Vreten, zuipen, roken, drugs... Heel gewoon weer tegenwoordig.

Remi A. | 07-11-21 | 18:25 | 4

@lamedroid | 07-11-21 | 18:48:
Ja joh natuurlijk, mijn opa is maar zes en negentig geworden. heeft zich kapot gezopen en gerookt.

miko | 07-11-21 | 18:55

15ml pure alcohol maakt je deaud? Een glas bier, 30cl, bevat al 60ml pure alcohol.

Ik ben het overigens geheel met u eens dat je niet moet gaan rijden met alcohol in je bloed. Ook niet als het maar 15ml is.

Spaanders | 07-11-21 | 19:11
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is er zo één die je niet wilt visualiseren, maar het beeld van dat hulpeloze kind achterin die volllopende auto dringt zich automatisch op. Overgeleverd aan een 'volwassene' zonder verantwoordelijkheids-gevoel of normbesef, je zal het als 10-jarige maar zijn.

Hoe ondiep is die sloot trouwens? Heeft hij überhaupt wel geprobeerd dat kind te redden?!

MickeyGouda | 07-11-21 | 18:20 | 8

@ole guapa | 07-11-21 | 18:48:
Ik heb zelf waterangst, dus ik kan mij er van alles bij voorstellen. Maar: op het moment dat je veilig aan de kant staat spring je toch acuut weer in dat ondiepe water als er een kind dreigt te verdrinken?

MickeyGouda | 07-11-21 | 18:59

Wat jullie zeggen @Mickey en @Papa Jones

letopuwzaak | 07-11-21 | 18:59

Inderdaad, hoe dronken was die klootzak?

knutsel_ | 07-11-21 | 19:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoop dat die biertjes het waard waren. Onbegrijpelijk dat mensen niet gewoon niet kunnen drinken als ze nog in de auto moeten stappen, is drinken dan echt zo belangrijk? Hoe zielig ben je dan.

Capt. Iglo | 07-11-21 | 18:19

Als die nou gewoon zegt dat ie op zijn telefoon keek en dat hij niet in de gaten had dat hij een ongeluk had, dan zal het niet meer worden dan een boete.

swapper | 07-11-21 | 18:17
-weggejorist-
Psycho Daddy | 07-11-21 | 18:15 | 1

En wat gaat onze Ferdje hier nu aan doen? Trieste zaak.

TonAlias | 07-11-21 | 18:08 | 2

En voor ik eventueel gejorist wordt, ik bedoel ermee dat Ferdje ervoor kan zorgen dat er helemaal geen alcohol in het verkeer hoort te zijn, niet bij beginners, niet bij gevorderden. Tolerantie 0.

TonAlias | 07-11-21 | 18:17

Hier kan je niet mee leven als dader zijnde, pfff, die gast zou willen die niet meer leefde, schaamte en wroeging, de rest van zijn leven

hotbrasil | 07-11-21 | 18:08 | 1

Ik denk dat u bepaalde mensen daarmee ontzettend overschat. Er zijn helaas flink wat mensen die enorm egoïstisch ingesteld zijn en weinig schuldgevoel hebben.

PieterPuk | 07-11-21 | 18:22

Eerst alle feiten, dan oordelen.

TheBigKirth | 07-11-21 | 18:07 | 4

@Capt. Iglo | 07-11-21 | 18:22:
Misschien gevonden op straat, wilde het naar huis brengen want hij vond het maar onveilig een kind van tien om drie uur s'nachts op straat

miko | 07-11-21 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ergens weet je dat de dader in dit geval knetterblanknederlands is.

konjodebonjo | 07-11-21 | 18:04 | 5

@frickY | 07-11-21 | 18:47: van kannibalisme zou ik dat niet zo stellig zeggen. Afrika, Papoea nieuw Guinea, weinig inheemse blanken.

ole guapa | 07-11-21 | 18:50

@frickY | 07-11-21 | 18:47:
Boute stelling,... ik heb in een Afrikaans land gewoond en daar kickte toch veel mannen op zeer jonge meisjes. (ook op dikke reten dat dan ook weer wel)

miko | 07-11-21 | 18:59

ja, is cultuur.

Zyprexa20mg | 07-11-21 | 21:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ergens verantwoordelijk voor zijn en rekening houden met eventuele gevolgen van je eigen handelen is iets wat veel jongeren niet meer snappen. Het wordt ze vaak niet meer geleerd. Door hun ouders niet, de school niet en de overheid niet. Zo blijven ze heel lang onvolwassen.
Ik zag heel lang de noodzaak niet in van een maatschappelijke stage na je eindexamen, maar hel nu toch over naar het invoeren van iets dergelijks. Misschien helpt het.

B. Randnetel | 07-11-21 | 18:00 | 2

Het zorgt bij mij voor nostalgische gevoelens. Dat het in de jaren '80 toen ik mijn jeugd beleefde - op het platteland - toch heel anders was. Meer fatsoen, meer respect, meer verantwoordelijkheid. Dat soort dingen.

PieterPuk | 07-11-21 | 18:51

Valt op dat het zo vaak voorkomt dat je nauwelijks de feiten hoort en je dus niks weet.
Net als bij het dagelijkse geweld en crimineel gedrag in Ter Spel.

pejoar | 07-11-21 | 17:54 | 2

Apel.

Cunts-en-kitsch | 07-11-21 | 17:59

De dader wordt vandaag dag 1 beschermd en gesteund, daar is ons hele rechtssysteem op gebaseerd.

Grauwbaard | 07-11-21 | 19:44

Njeuws wat je nooit als ouder wil horen

salonsocialist | 07-11-21 | 17:52

Iedere mate van alcohol- en drugsgebruik strafbaar stellen voor automobilosten zou een goede eerste stap zijn.

tectonicos | 07-11-21 | 17:51 | 7

Gepakt worden met een druppel alcohol in je bloed tijdens het sturen staat voor mij gelijk aan poging tot toebrengen zwaar lichamelijk letsel of zelfs doodslag. Uitroeien.

JJMS | 07-11-21 | 17:57

@Duwbak_Linda | 07-11-21 | 17:56:
Vroeger, reden er nog vrachtwagens door de Dorpen heen omdat er bepaalde autowegen niet waren. ben opgegroeid in de grensstreek en daar ging menig vrachtwagen uit de bocht en woonkamers binnen.
Negen van de tien keer hadden die chauffeurs amper slaap gehad. Er is er zelfs ooit een vlak voor een groep scholieren de berm ingevlogen. Niemand gewond en ik kan je vertellen dat het een klein wonder is want op die weg reden in mijn tijd honderden kinderen elke dag naar school.

miko | 07-11-21 | 18:47

@miko | 07-11-21 | 18:47:
Wat ik wil zeggen is dat buiten drank er tig andere oorzaken zijn waaarom mensen niet in een auto moeten kruipen.

miko | 07-11-21 | 18:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom overleven dronken chauffeurs ongelukken meestal en gaan anderen dood? Zo oneerlijk.

Mr_Natural | 07-11-21 | 17:50 | 4

Chauffeurs zijn beter beschermd omdat ze het stuur voor zich hebben en ze zelfs dronken ziet een chauffeur een ongeluk al aankomen voordat de impact plaatsvindt. Een passagier zit misschien te slapen of iets te lezen.

Knufter | 07-11-21 | 18:11

@FogerRederer | 07-11-21 | 18:01: Bekend gegeven. Bij ongelukken krijgen volledig ontspannen mensen vaak minder letsel dan degene die zich schrap zetten o.i.d.

Grachus | 07-11-21 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Zo intens treurig. Gecondoleerd aan de nabestaanden. En verder is iedere speculatie over straffen of toedracht of wat dat kind in de auto deed etc weinig tot niet chique.

Thaiseladyboy | 07-11-21 | 17:49 | 1

Yeah, dat - alleen maar verliezers in dit verhaal

Trekhaas | 07-11-21 | 18:15

Zal wel een taakstraf worden.

de uitbater | 07-11-21 | 17:47

Zoals gebruikelijk bij polititezaken bevat dit bericht weer geen enkele informatie. Wie is die chauffeer, wie is dat kind, wie is die derde persoon? Wat deden zij daar op dat tijdstip? Waarom belt die lamlul de hulpdiensten in plaats van het kind uit de auto te bevrijden? Niets hierover. De bescherming van de dader begint meteen.

Grauwbaard | 07-11-21 | 17:46 | 2

Dat gaat ons ook niets aan toch.

Duwbak_Linda | 07-11-21 | 17:51

Misschien moet u uw geile nieuwsgierigheid nog maar even bedwingen.

JJMS | 07-11-21 | 17:58

En de derde inzittende? Van zo'n bericht wordt je triest maar uiteindelijk ook nieuwsgierig. Toch schaam ik me eigenlijk ook wel daarvoor?

Hadena | 07-11-21 | 17:44

Taaksraf van 200 uur schat ik zo in. Dat zal hem leren!
Gvd, het zal je kind zijn. Rust zacht kleine jongen :(

_YELLOWMAN_ | 07-11-21 | 17:43 | 2

Of meisje.

Grauwbaard | 07-11-21 | 17:49

Zijn de andere inzittenden eigenlijk niet net zo schuldig als de chauffeur?

Mr_Natural | 07-11-21 | 17:42 | 5

Wat als dat ook een kind van 10 is, of iemand die niet doorheeft dat de chauffeur te veel gedronken heeft?

Blauwpetje | 07-11-21 | 17:55

@Blauwpetje | 07-11-21 | 17:55:
Als het ook een kind van 10 zou zijn, zou het wel vermeld worden en ik ben veel met mensen meegereden en dan wist ik altijd wel of ze gedronken hadden of niet.

Mr_Natural | 07-11-21 | 17:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik tegel wat ik zo’n alcomobilist toewens ga ik een héél lange tijd in Joris’ kerker doorbrengen.

Mijn oprechte condoleances voor de nabestaanden, dit moet toch echt de grootste nachtmerrie van een ouder zijn…

Wijze uit het Oosten | 07-11-21 | 17:41

Kabinet: binnenkort zullen we maatregelen nemen om alcohol van de supermarkten te verminderen.

VoltaireJohn | 07-11-21 | 17:41 | 1

En de accijnzen fors verhogen, dat zal iedereen leren!

Ommezwaai | 07-11-21 | 18:03

Via artikel de locatie bekeken met streetview. Hoe krijg je het voor elkaar.

Duwbak_Linda | 07-11-21 | 17:40 | 1

Vraag ik me ook wel eens af. Op een kaarsrechte weg egen een boom terwijl er meer ruimte is tussen de bomen.
Tja gollfbal zoeken,telefoon kijken, krant lezen,.... in ieder geval niet vooruit kijken met de handjes op tien voor twee. Of was het tien over tien?

miko | 07-11-21 | 18:42

Dat wordt 6 weken brommen.

Graftak | 07-11-21 | 17:40

Wanneer krijgt dit soort misbaksels nu eens een veroordeling wegens moord? In de auto stappen terwijl je gedronken hebt is voorbedachte rade en als een advocaat dat van tafel veegt omdat hij minder toerekeningsvatbaar was door de alcohol (de ironie, dat moet juist verzwarend werken), dan is alcohol nemen terwijl je weet dat je nog moet rijden óók voorbedachte rade. Hoe je het ook wendt of keert, er is altijd een moment geweest dat hij zich had kunnen bedenken. Dus: moord!

wazakzegguh | 07-11-21 | 17:39 | 5

@UnderTheDevil | 07-11-21 | 17:54: Wat ik schrijf: als je gaat drinken terwijl je weet dat je nog moet rijden, is dat in mijn ogen hetzelfde als plannen en accepteren dat de kans groot is dat het misgaat. In Amerika hebben ze er een speciale categorie voor. Die mogen ze van mij hier overnemen. Niet alles van hun rechtspraak is om over naar huis te schrijven, maar hoe ze met drunk drivers omgaan die een dodelijk ongeluk veroorzaken: ik ben helemaal vóór.

wazakzegguh | 07-11-21 | 18:18

@Duwbak_Linda | 07-11-21 | 17:42: Wanneer de dader aannemelijk kan maken dat hij verslaafd is (drank of drugs), wordt het wél gezien als verminderd toerekeningsvatbaar met mildere straf. Helaas van dichtbij een dergelijke uitspraak meegemaakt, die lamlul kreeg slechts 6 maanden en een rijontzegging van een jaar voor het naar de tering rijden van ons buurmeisje. Is al heel wat jaren geleden, maar die uitzondering bestaat nog steeds en wordt veelvuldig misbruikt (pun).

wazakzegguh | 07-11-21 | 18:22

@wazakzegguh | 07-11-21 | 18:22: ik snap dat nooit. Als je vindt dat iemand minder straf moet krijgen omdat ie verslaafd is, dan vindt je daarna toch automatisch dat deze persoon niet meer een voertuig moet besturen voordat hij aantoonbaar zijn verslaving onder controle heeft.

Incitatus | 07-11-21 | 18:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Een dronken chauffeur, een kind van 10, 3 uur 's nachts.

Mr_Natural | 07-11-21 | 17:37 | 1

Het nieuwe normaal?

de uitbater | 07-11-21 | 17:41

Wat doe je überhaupt zaterdagnacht om 03.00 uur met een kind van 10, niet zijnde jouw kind, op straat?

Lerp | 07-11-21 | 17:37 | 4

Vast kind van zijn vriendin ofzo

Graftak | 07-11-21 | 17:41

@Papa Jones | 07-11-21 | 18:49: Ik heb geen idee, heeft ook weinig zin om te speculeren, maar je hebt vragen natuurlijk.

knutsel_ | 07-11-21 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Verschrikkelijk.

Gaat het niet dan? | 07-11-21 | 17:37

Jaa, de man moet er dus mee leven vanaf nu. Eigenlijk is hij het echte slachtoffer.

Grapje hoor.

SinisterNL | 07-11-21 | 17:37

A man's gotta know his limitations. En voor drank en drugs achter het stuur zou het precies 0 moeten zijn.

Triest. De exacte toedracht is niet vermeld, maar voor dat arme kind maakt dat niet meer uit.

Hetkanverkeren | 07-11-21 | 17:36 | 2

Onzin,er zijn duizend en een reden te verzinnen waarom mensen minder goed opletten met autorijden.
drinken voor je gaat rijden is niet verstandig maar de kans is groot dat deze jonge bestuurder te hard reed. en daardoor zijn controle verloor.
nuchter rijden dit soort gasten ook als mongolen

miko | 07-11-21 | 18:39

@miko | 07-11-21 | 18:39: Mensen met het Down Syndroom komen bij mijn weten niet eens in aanmerking voor een rijbewijs. Wel lijken er aanstalten te zijn om zelfdenkende koekblikken van anderhalve ton, in kilogrammen, de weg op te sturen.

Ik zie liever menselijk weggedrag waarbij voorzichtigheid de betere tegenligger is dan dapperheid.

Hetkanverkeren | 07-11-21 | 19:18

Dat is niet best. Er hangt hem wel minstens 240 uur schoffelen boven het hoofd, waarvan 120 voorwaardelijk.

matatwork | 07-11-21 | 17:36

Iemand aanhouden die mogelijk onder invloed was, zullen ze vast niet voor niets doen, maar om die conclusie nu meteen als feit te interpreteren.

aardt | 07-11-21 | 17:34

Verschrikkelijk.
Verder ben ik zeer geïnteresseerd in wat uiteindelijk de straf voor deze lamlul wordt en de motivatie. Hoop dat GS dit blijft volgen.

RGV42 | 07-11-21 | 17:34 | 1

Doet me weer herinneren aan de kopschoppers. Daar hoor je bar weinig over op het moment.

TonAlias | 07-11-21 | 18:33

RIP

Botte Hork | 07-11-21 | 17:33

Ja, dan ben je wel klaar met je leven. Wat moet je verder dan nog, met zoiets op je geweten?

Mr_Natural | 07-11-21 | 17:33 | 3

Een aardige gevangenisstraf lijkt me op z'n plaats.

LeukGeweest | 07-11-21 | 17:34

Give 'em enough rope...

knutsel_ | 07-11-21 | 17:39

Mr_Natural | 07-11-21 | 17:33
Nog meer zuipen ....

Der Schnitzeljäger | 07-11-21 | 19:08

Zuipen en dan rijden met een kind van 10.

Dan spoor je niet.

Laten we hopen dat zo iemand nooit meer in een auto mag stappen.

Zal wel niet met de huidige stand van kromspraak in Nederland.

swuinm71 | 07-11-21 | 17:30 | 2

We moeten hier heel snel de equivalent van 'vehicular manslaughter' in ons rechtssysteem krijgen. Dit zijn geen ongelukken, dit zijn dwazen die bewust risico's nemen met andermans leven en dus als zodanig voor een jaartje of 15 achter de tralies mogen verdwijnen.

Incitatus | 07-11-21 | 18:28

@Incitatus | 07-11-21 | 18:28: In Nederland worden verkeersdelicten niet gezien als moord of doodslag. Het zijn geen delicten uit het wetboek van strafrecht, maar vallen onder de wegenverkeerswet. En daarom zijn de maximale straffen veel lager. In de VS is dat anders. Afhankelijk van de staat waar het delict is begaan zijn de maximale straffen tussen de 5 en 30 jaar. Gevangenisstraf, dus.

Asteroid-B612 | 07-11-21 | 19:39

Dit is wel een winnaar in de categorie... eh naja verzinnen jullie es wat. Dit is gewoon supererg. In ons verwende landje is dit soort shit toch niet meer mogelijk dacht ik nog. Helaas...

roflastc | 07-11-21 | 17:29 | 2

De lamlul van het jaar is bij deze bekend.

FogerRederer | 07-11-21 | 17:58

Zo.... ik gok zomaar dat de echte vader nog een klein appeltje te schillen heeft nadat de eerste klap een beetje is weggetrokken. WTF zeg

very-ferry | 07-11-21 | 17:29

Gecondoleerd aan de nabestaanden. Die man heeft HEEL wat uit te leggen aan de familie van het kind.

VoltaireJohn | 07-11-21 | 17:27 | 2

Die familie heeft zelf ook wel wat uit te leggen. Wat deed dat kind bij deze dronkaard in de auto om 3 uur 's nachts?

UnderTheDevil | 07-11-21 | 17:47

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com