Lol. Elon Musk ontmaskert liegend goed doel op CNN met bluf van zes miljard dollar
Dikke pech voor goedgelovige mensen
If WFP can describe on this Twitter thread exactly how $6B will solve world hunger, I will sell Tesla stock right now and do it.
— Elon Musk (@elonmusk) October 31, 2021
Grote woorden van het Wereldvoedselprogramma op CNN dit weekend: twee procent van Elon Musks vermogen zou genoeg zijn om honger de wereld uit te helpen. Twee procent! Zes miljard dollar! Niemand meer honger! Naïef links in zijn nopjes, want niet alleen versterkte dit het waanidee dat dergelijke omvangrijke en ingewikkelde problemen simpelweg verdwijnen door er geld tegenaan te gooien, de illusie achter de meeste goede doelen, maar ook lijkt honger hierdoor alleen te bestaan omdat die verduivelde miljardairs het simpelweg weigeren op te lossen. Nou ja, totdat Elon de bluf callt en gewoon zes miljard dollar toezegt als de organisatie kan bewijzen dat daarmee alle honger verdwijnt. Dan heeft CNN plots niet goed geciteerd en moet het Wereldvoedselprogramma schoorvoetend toegeven dat het slechts "helpt" bij het oplossen van een deel van de borrelbuikjes. Blijkt het gewoon een smerige campagne om over de rug van Musk publiciteit te scoren. Logisch, want als zes miljard dollar de oplossing was, dan had het Wereldvoedselprogramma met een jaarlijks budget van bijna 8,5 miljard dollar iedere vermagerde vluchteling al ruimschoots kunnen voorzien van een Big Mac-menu. Dat had CNN zelf ook kunnen concluderen, maar die verorberde liever dit broodje aap in de hoop op veel kliks. Jammer, want als ze bullshit blijven serveren, is de eetlust snel verdwenen.
Too little, too late
Reaguursels
InloggenOok 2% van mijn rijkdom kan helpen honger in de wereld op te lossen.
Als de honger de wereld uit zou zijn dan zou er een tsunami van depressievelingen ontstaan. Je niet meer suprieur op kunnen stellen door de gutmensch te kunnen spelen zal voor veel mensen een pillenabo’tje betekenen.
Linkse idealen heeft de mensheid al een stuk meer gekost dan 6 miljard.
Ik ben betrokken geweest bij een operatie van de Bill & Melinda Gates Foundation. Zeer effectief. Op een PvdA congres: "We kunnen de bestrijding van honger en ziekte niet aan Bill Gates overlaten". Gelach in de zaal. Ik weet wel beter, ontwikkelingshulp van ons land werkt contraproductief en iedereen weet het, maar ja, je baantje he? Alle UN-instellingen zijn beerputten van corruptie en eigenbelang.
lees ook : Dead Aid: Why Aid is Not Working and How There is Another Way for Africa
We kunnen in ieder geval niks aan de PvdA overlaten.
Ik haat zijn autos. Verder een held, even met de neus op de feiten
wegejorist
Alle westerse overheden, goede doelen, zogenaamde organisaties t.b.v. gezondheid/wereldvrede/klimaatoplossingen hebben een veelvoud te besteden van die 2%. Waarom is de hongersnood nog niet opgelost dan!? De oplossing schijnt er al te zijn volgens die director. Ik zeg organisaties opdoeken en geld naar deze toffe m/v/x met de oplossing. Hij regelt het wel.
Charity is big bussiness. Wat zou er gebeuren als je alle assets van Charity zou verkopen en het geld voor "het goede doel" zou spenderen? Dan wordt er weer een ander Charity construct opgezet, met dezelfde personen en de zelfde constructie om het geld op juiste wijze te verdelen (en niemand zal duidelijkheid scheppen hoe). Is zinloos dus.
De oplossingen voor het hongerprobleem: images.dokteronline.com/images/sub_su...
www.acsg.nl/wp-content/uploads/2015/0...
@Rhenium,
A.Mag niet van de grote haatbaard.
B.Al eerder geprobeerd,lagen net als mondkapjes wegterotten.
C.Kinderen die op jonge leeftijd tekorten aan noodzakelijke voedingsstoffen krijgen,lopen hersenschade op.
@De Profundus | 02-11-21 | 19:50:
D. Meneer eet het pilletje en niet mevrouw
En dan gvder de gvder iedere keer dat moeten verontschuldigen of corrigeren wat er (al dan niet verkeerd) gezegd of geïnterpreteerd is.
Je verwacht toch bij enigerlei bestuurlijke hotemetoten fatsoenlijk communicatieve en (linguïstisch) verbale vaardigheden?
En hou anders je bek of ga (voor)slapen.
*wekker zetten voor de nachtdienst doet *
Njet, CNN is verworden tot een politiek activistische orgaan. Was het in het verleden enkel nog leunend op een bepaalde stroming, veel media verdoezelen hun activisme niet meer.
dogelon mars wat een man
Neuken is nu eenmaal lekkerder dan cultiveren.
Dat denk ik bij andere ouders ook wel eens, als ik ze zie lopen met hun kinderen. Zelfs met water en een goede bodem. Kwam je zelf uit een gezin van meer dan twee?
Negen is ook een mooi getal, of twaalf. Ik zag eens een moslim uit Tsjaad verklaren te streven naar ongeveer veertig kinderen, als hij inderdaad vier vrouwen zou weten te huwen.
@Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 19:10:
Ik heb geen kinderen a) geen noodzaak/wil b) te hoge kosten.
Ik kom uit een oorspronkelijk gezin van 2. Paps en mams hebben dus 2 kinderen, konden het allemaal bekostigen. Wel zijn ze gescheiden en is mams opnieuw getrouwd.. dus ik heb een stiefpa.. Uit dat huwelijk daaruit is nog 1 kind (dus mijn halfbroer) voortgekomen. Stiefpa had nog geen kinderen. Pa is nooit hertrouwd.
Dus eigenlijk is dan de ratio 1 volwassene 1 kind. Geen afname geen toename.
@timmey | 02-11-21 | 20:06: overigens kan ik nooit verantwoordelijk gehouden worden van de keuze van mijn ouders, wel van mijzelf.
De armen in de wereld hebben geen vis nodig, maar een hengel.
Moeten ze wel in een water rijk gebied wonen. Veel mensen leven gewoon in gebieden waar niks is.. en wat er niet is kan je niet vangen..
@timmey | 02-11-21 | 18:53: Daarom willen ze zo graag hier naar toe komen.
Dan hebben ze gratis geld zo voor het binnen hengelen.
Gisteren nog achterstevoren op een ezel waar niks is, vandaag in het paradijs (Inc. Tesla’s).
Dat doet dingen met mensen.
En ook moet je ze niet een hengel geven. Leer ze hoe je er eentje maakt.
@timmey | 02-11-21 | 18:53:
Dan moet je daar niet gaan wonen,en zeker geen kinderen verwekken.
Grappig dat ik NOS las waar CNN stond.
Goh, CNN liegt, wat een verassing
In ander nieuws: water is nat!
Maar nu de hamvraag: Heeft Elon nu dan ook 6 miljard overgemaakt, of is *helpen* met oplossen van de honger geen mooi doel op zichzelf?
Van die 6 miljard gaat geen cent naar de bevolking. Alle NGO's slokken het geld op, wat er overblijft vloeit de zakken in van corrupte politici in die desbetreffende arme landen.
Lezon wat EM schrijft, dan is je baconvraag al beantwoord.
De hamvraag in deze casus van jou moet dan zijn:
'Waarom geeft dan niet elke rijke stinkerd een miljardje of 6?'
Musk wordt persoonlijk aangesproken op zijn vermogen door dat halfje van WFP, maar waarom eigenlijk?
@Kouwe Kees | 02-11-21 | 18:50:
Het hamantwoord is: Elon kan best een handje helpen en al is niet ieder hongerbuikje ermee geholpen, toch zeker een paar honderd duizend. Maar iets zegt me dat het Elon daar niet om gaat. Lekker triomfantelijk doen over domme linkse CNN is immers veel belangrijker, daar zijn die hongerkindjes het ook van harte mee eens.
@Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 18:52:
Iets zegt mij dat het jou daar ook niet om gaat, je geeft namelijk geen antwoord, of zelfs maar je hebt gelijk / je hebt ongelijk.
De hongerkindjes zijn nog veel meer geholpen met een veelvoud van 6 miljard, maar je raakt dit onderwerp niet eens aan.
@Kouwe Kees | 02-11-21 | 18:54:
Elon wordt erop aangesproken en waarom ook niet? Andere rijkaards mogen daar ook best op worden aangesproken vind ik.
@Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 18:56:
Dank. Infrastructuur in de honger-regio zou wat mij betreft prioriteit moeten hebben. Anders blijft het een oneindig goede doelen verhaal.
@Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 18:56:
Rijke mensen worden voortdurend aangesproken. Vooral door manipulatieve dominees die zich zogenaamd voor de armen opwerpen maar vooral zichzelf niet vergeten. Dat wordt je dan op den duur kotsbeu.
@Kouwe Kees | 02-11-21 | 18:58:
Wat dan ook Kees. Punt is: De nieuwswaarde zit er kennelijk in dat Elon die linkse CNN afkamt op een fout, maar niet dat er dagelijks onnodig veel kinderen doodgaan van ellende. En dat hiertegen iets doen (met geld) sowieso een mogelijkheid is die niet eens wordt besproken. Het is niet interessant, Elon's mening is interessant.
@Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 19:03: Elon's vraag is interessant. Laat eens zien waar die 8,5 miljard aan wordt besteed, tot op de laatste dollar verantwoord. Eens zien waar de strijkstok van die goede doelen hangt.
@Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 19:03:
Inderdaad, wat dan ook. De 'nieuws'waarde van dit hele topic wordt voornamelijk gecreëerd door WFP en CNN, geënt op de nieuwste rijkerd die toevallig ook wel eens op de socials zit. Die gasten, ongelooflijk toch? Musk letterlijk voor de voeten werpen dat ZIJN centen de wereldhonger zouden uitbannen, later afgezwakt tot tijdelijk verlichten. Die gasten, ongelooflijk toch? Ze starten dit vuurtje hoogstpersoonlijk en spreken er één rijkerd aan, terwijl in hun rolodex vast nog wel meer gegadigden staan. Die gasten, ongelooflijk toch? WFP met een jaarlijks budget van 8 miljard, plusminus?
Punt is: Elon's mening is niet interessant, het is interessant waarom WFP en CNN dit zo gedaan hebben, met hem als target.
De rijkste en armste Nederlander behoort toch tot de 20% rijkste wereldbewoners.. Stof om na te denken..
Hoe lang het nog duurt eer we tot de middenmoters zijn afgezakt, bijvoorbeeld.
Wat is rijk?
Tel je daar je gelukszoekers ook bij?
hoop is uitgestelde teleurstelling
+1
Har, har, goede doelen, zoals ook de asiel industrie , zijn er in belangrijke mate natuurlijk ook voor het in stand houden van goede doelen...
"We can bring hope"
Ach ja. 6 miljard uigeven voor 'hoop'. Helaas is de calorische waarde van 'hoop' niet zo bijster hoog, dus eigenlijk kost het dan dus 6 miljard om mensen dan maar 'hoopvol' te laten kreperen.
Grootste probleem is en blijven de kosten van de NGO's, de corruptie in de ontvangende landen en de mentaliteit die er in het grootste deel van Afrika heerst men kan daar niets opbouwen.
Jep, reiskosten VN alleen al: $2 miljard..... twitter.com/arora4people/status/14549...
@Abject | 02-11-21 | 18:53: De VN is des wereld's EU, maar dan met nog minder verkozen poppetjes.
Als de klimaathysterie eerst zou moeten bewijzen dat de windmolens in NL de wereldtemperatuur doet stoppen met stijgen voordat ze gebouwd mogen worden, had er niet 1 gestaan
Gewoon al die windmolens op standje 'blazen' zetten en de temperatuur zakt geheid een paar graden. Dus, als je die dingen strategisch plaatst kan het lukken. ;)
Mijn oma spaarde al zilverpapier, mijn moeder doppen van yoghurt en melkflessen en ik bracht wekelijks een kwartje mee naar school (wat geturfd werd!) voor de arme kindjes in Afrika. Abu Kargbo uit Tanzania heette dat hongerige kind waar ik voor spaarde. Heb zelf geen kinderen dus geen idee voor wie er nu gespaard wordt. Misschien moeten ze daar zelf maar eens beter hun best gaan doen. Ken een Afghaanse vrouw, was vroeger professor aan de universiteit in een Afghaanse stad, natuurkunde en wiskunde, naar Rusland gevlucht en uiteindelijk hier terechtgekomen, ze heeft Afghanistan al heel erg lang verlaten dus, maar die vertelde mij: stop met het geven van ontwikkelingshulp, het maakt de mensen lui en zorgt voor geen enkele ambitie en ontwikkeling. Je houdt het probleem simpelweg in stand.
Grappig, ik kwam laatst ook een Afghaan tegen. Die zei tegen mij: "Waar is mijn uitkering, gratis sociale huurwoning en Miele wasmachine? En ohja, kan je mij in de richting wijzen van de dichtstbijzijnde blonde kechjes?". Ik heb 'm maar in de richting gewezen van de D66 fractiekamer, daar danst een blond kechje op de tafel. En die houdt wel van islamitische mannen.
Smerige socialisten denkwijze.
De types die vinden dat iemand met genoeg geld een deel daarvan zou moeten verdelen of weggeven.
Dat is wel hun ideaal ja
En als het kan ook even zonder om t bonnetje te vragen hoe t besteed wordt... wat een stel Hugo's...
Heerlijk hipocrisy bashen als je daadwerkelijk (ruim) 6 miljard hebt om mee te slaan.
Zoals dit: www.youtube.com/watch?v=h5PrrVt34Mw
Maar om deze hipocrisy te bashen heeft ie geen cent nodig. Briljant antwoord van 'm gewoon haha
Op Radio 1 was een NGO mevrouwtje net driftig aan het uitleggen dat hier om een uitspraak van iemand van alleen de noodhulp-tak van de VN ging. Dus met andere woorden: met 6 miljard van Elon zou ze oneindig veel voedsel pakketjes kunnen kopen die geframed werd onder de noemer 'honger voor altijd kunnen uitbannen met wat geld van de bizar rijken op deze aarde'. Goed dat Elon zo dit soort types en hun frame te grazen neemt.
Stop geld geven, hef handelsbelemmeringen op, hebben die landen veel meer aan.
Maar dan gaan we zelf inleveren, dat willen we niet.
@CamaroHans | 02-11-21 | 18:24: Nu lever je ook in, alleen via belastingen, ontwikkelingsgeld groeit ook niet aan de boom.
Het gaat dit soort deugende linksmenschen niet om het helpen van hen in nood. Het gaat om het janken over mensen die sommige dingen bizar goed kunnen. Ze haten de rijken ze geven geen fuck om hongerige afrikaantjes.
Meestal is het afgunst, maar dan collectief in verenigingsverband. Linkse mensen kunnen meestal niet voor zichzelf zorgen, dat moeten rechtse mensen doen die wel het lef hebben om wat te ondernemen en voor zichzelf te zorgen. Die begrijpen tenminste dat dit soort wereldproblemen niet op te lossen zijn en gooien er dan ook niet oneindig veel geld tegenaan.
Nee dan Elon! Hij heeft het geld liggen, maar stervende negerkindjes een hap rijst geven is er niet bij, want hij heeft zijn weddenschap gewonnen en daar gaat het tenslotte om. Lat ze maar een poepie ruiken, die linkse rakkers!
@Beste_Landgenoten | 02-11-21 | 18:45: hij heeft het geld niet liggen. Hij heeft aandelen van een door hem opgericht bedrijf wat mede door hem groot is geworden.
Maar wat is het een lul he?! Gewoon een bedrijf beginnen waardoor de autoindustrie gedwongen wordt om veel sneller te verduurzamen, de eikel. Of dan dat starlink netwerk van hem, hoezo heeft iedereen in de wereld waar ie ook is 100mbps internet nodig? Ze moeten maar gewoon in de stad gaan wonen waar glasvezel is. En die andere onzin van hem, met die falcon x enzo, Mars koloniseren, als de aarde niet meer leefbaar is dan moet de mensheid gewoon uitsterven! Om over de boring company nog maar te zwijgen. We kunnen toch ook gewoon in de file staan, hoezo hebben we behoefte aan snel aan te leggen relatief goedkope tunnels? Nee, het is maar een asociale gast. Beter had ie z'n kapitaal jaren geleden overgemaakt aan Greenpeace, stichting de zonnebloem, jantje beton, en foster parents plan. Dat was veel beter geweest voor de mensheid!
@DePsych | 02-11-21 | 19:12: of beter nog, aan cliniclowns, zodat de professionele clowns nóg meer verdienen dan verpleegkundigen
Kutclowns. Van der 13w mln inkomsten wordt zo weer 4 mln uitgegeven aan werving, reclame en marketing.Directeur kost 164k per jaar. Gemiddelde loonkosten per werknemer? Ruim 76k.
John de Mol heeft 200 miljoen verloren. Dat is zielig.
Volgens mij geven de meeste landen al 75 jaar 2% van hun BNP om de honger op te lossen.
En tot nu toe heeft het alleen maar geholpen om de zielige mensen industrie in stand te houden.
Ben je niet in de war met de bijdrage aan de NAVO? Of ben ik het, die nu dingen door elkaar haalt?
0,7% van het BNP en er zijn maar weinig landen die dat halen. Maar het blijft waanzinnig veel geld voor Afrikaanse landen. Er zijn landen waar meer dan de helft van de overheidsinkomsten uit ontwikkelingshulp bestaat.
@Franker | 02-11-21 | 18:15:
Dank U voor de correctie. 0,7% van het BNP van de Westerse Wereld en dat 75 jaar lang (vanaf het einde van de Tweede Wereldoorlog) is onvoorstelbaar belachelijk veel geld.
Zolang hij z’n bek maar houdt over BTC vind ik het best.
M’n mandje crypto groeit weer, maar is nog niet wat het was op moment toen Elon z’n bek opentrok.
Hier scoort ie punten.
World food Program….
Mooi initiatief, al 30+ jaar ofzo.
Bono enzo.
Maar zolang de Afrikanen geen goede prijs krijgen voor hun spul verandert er weinig.
Zolang de bevolkingsgroei in Sub-Saharaans Afrika de economische groei overschreiden blijft gebeurt er niks.
@omanders | 02-11-21 | 18:08:
Precies.
Over een paar jaar gaat Nigeria over een miljard inwoners.
Dweilen met de kraan open.
Schuld vd miljardairs dat ze zo graag neuqen in Afrika.
@Ruimedenker | 02-11-21 | 18:11: Nigeria heeft in 2020 dik 200mio inwoners. Ik weet niet wat jouw definitie van een paar jaar is maar een miljard is flink doorneuqen
@GeenOpsmuk | 02-11-21 | 18:18: Er wordt daar inderdaad flink doorgeneukt. Check de bevolkingsgroei daar maar en het verwachte inwonersaantal van Lagos over 60 jaar.
@omanders | 02-11-21 | 18:08: Dat is de olifant in de kamer. Zelf als tropenarts in Afrika gewerkt. Komt een straatarme vrouw op haar 50ste nog een 8ste kind op de wereld zetten. Geen enkele toekomst voor die kinderen. Die economieén kunnen daar niet tegenop boksen.
Soms kan dat gewoon.
Als wij allemaal de helft van ons salaris inleveren dan helpt dat de opwarming van de aarde te verminderen of te vertragen, misschien maar misschien ook niet.
Ik zou die 6 miljard cash opnemen en in de fik steken. Gewoon omdat het kan.
Heel milieubewust ook, valt tenslotte onder de noemer biobrandstof en kan helpen overpopulatie en het afgeleide energieverbruik te beperken.
Pak de “rijken” hun geld af, verdeel het onder de armen.
Het jaar erop is iedereen even arm.
Als iedereen op de wereld miljonair was, kostte een brood een half miljoen.
Je hebt rijk en rijk. Ik gun de rijken hun rijk-zijn. Maar, het zou niet erg zijn als er een limiet kwam op hoeveel miljard een persoon/gezin/familie zou mogen hebben en houden, bijvoorbeeld 3 miljard. Tenminste, dat is wat ik vind.
@kweethetooknietbeter | 02-11-21 | 18:10:
En 3 ton?
Is ook best rijk, althans vergeleken met….. noem maar.
Waar ligt de grens en wie bepaalt die?
@kweethetooknietbeter | 02-11-21 | 18:10: Ja, ik snap de afgunst. Ik kan ook geen jacht kopen met wat ik dagelijks in de jaszak heb. Dus lui die dat wel kunnen zijn allemaal klootzakken. Logisch. Is alleen jammer dat verder niemand er wat aan heeft. Helemaal niemand wordt daar beter van.
@Ruimedenker | 02-11-21 | 18:13:
Misschien is het een idee om het maximum te houden bedrag te bepalen aan de hand inhoud van de staatskas van het land waarin diegene woont, bijvoorbeeld 1% van de staatskas. Als de mensen maar niet zo rijk worden dan ze een land kunnen kopen.
@kweethetooknietbeter | 02-11-21 | 18:10:
Ja, oja, DRIE miljard. Ja.. logisch,.. lekker onderbouwd ook. Ik dacht zelf meer aan 2,5
En wie is m'n familie ook alweer? Want Henkie, m'n gekke achterneefje, heb ik ook al 15 jaar niet meer gezien, laat staan z'n kinderen..
Toch maar ff bellen dan om te kijken of we die 3 miljard nog niet gezamenlijk aantikken. Wel zo makkelijk voor de boekhouder.
Die Musk gaat nog eens heel groot worden.
Bij vrijwel alle linkse organisaties, of het nu CNN, Oxfam Novib, of Greenpeace is, heiligt het doel, alle, maar dan ook alle middelen. En ze hoeven zich er niet schuldig om te voelen, want zij staan aan de goede kant en hebben het monopolie op het fatsoen.
Liegen bedriegen, net zo lang tot ze door de mand vallen, en dan een simpele halfbakken in kleine lettertjes rectificatie plaatsen. Dat zijn linkse mensen. Doel heiligt alle middelen.
En wat als de allerrijksten een deel weggegeven? Is dan wel het voedelprobleem opgelost? Of als ze dat wat ze (willen) gaan uitgeven voor het klimaat? Is het dán wel opgelost met dat voedselprobleem?
Symptoombestrijding.
Nee, dan loopt half Afrika volgende week rond met Louis Vuitton tas maar hebben ze honger in stijl.
@Sinterbikske | 02-11-21 | 18:04: +100
Een paar jaar geleden, toen de notre dame voor een groot deel in de fik ging, en Bernard Arnault de portemonnee trok om de reparatie te financieren, waren er ook enorm veel mensen die niet snapten waarom het Bernard Arnault niet even het voedselprobleem op zou kunnen lossen in plaats van zo'n stomme kerktoren...
Ook met het idee, dat wanneer je er maar genoeg geld tegenaan gooit de problemen opgelost worden. Andermans geld wel te verstaan.
Op linkedin. Types met vrij aardig klinkende job titles, maar die het probleem oplossend vermogen van een 5 jarige hebben.
Dat verhaal van geef ze een brood of leer ze een brood te bakken. Daar moeten we best een eindje mee komen
Symptoombestrijding moet je eeuwig mee doorgaan als je de echte oorzaken niet wil aanpakken.
Bij die kerktorens zie je in ieder geval dat er wat gebeurt. Moet je nog maar zien wanneer je je knaken de grens over stuurt.
@Super Grover | 02-11-21 | 18:17: ja maar dat is ook een beetje het ding. Een kerktoren herbouwen is een vrij eendimensionaal probleem. Tuurlijk moet je de vaklui maar vinden en zal het plan van aanpak niet op een bierviltje pakken, maar uiteindelijk is de oplossing recht toe recht aan. Het oplossen van armoede of honger is een stuk complexer. Wanneer mensen dat niet onder ogen willen zien zijn ze of onoprecht of extreem wereldvreemd en naief.
Geen idee hoe het bij mensen gaat maar dieren vermenigvuldigen vaak sneller als er genoeg voedsel voor handen is.
Ja, maar ze sterven ook eerder als het voedsel op is, of zoiets. Zo gaat dat toch in het wild? Corrigeer me als ik er naast zit.
Dat was een schok voor CNN.
Hoeveel geld is er al naar hongerlijdende landen gestuurd?
Daar zou je Musk 10 keer van kunnen kopen.
Er is ook heel veel geld naar hongerlijdende landen gestuurd. Het probleem is, dat een groot percentage van dit geld verdwijnt in de zakken van corrupte, autoritaire leiders. Enkele voorbeelden : Mugabe, Khadaffi, etc.
@Nederlandop1 | 02-11-21 | 17:59: Mugabe wist van de graanexporteur van Afrika een honger lijdend land te maken. Maar volgens de gutmensch komt de hongersnood aldaar door het klimaat.
loze bluf, dit is helemaal niet waar.
@Nederlandop1 | 02-11-21 | 17:59: Khadaffi had geen geld nodig die had het daar prima voor elkaar voor de gewone burger. Ik durf zelfs te stellen beter dan hier.
Ze betalen wel lekker bij het WFP: Operations Director, salaris: $126k - $253k.
David Beasley - Executive Director, salaris: 339.000 Dollar.
Let’s go CNN.
Ooit had ik zakelijk het genoegen met een penningmeester van een stichting. Er bleek mij dat er van elke euro ongeveer 10 cent overbleef voor het goede doel. Verbaasd vroeg ik hem waardoor er zoveel aan de strijkstok bleef hangen. Enigszins geërgerd keek hij me aan en antwoordde; "Dat is dan toch nog alijd 10 cent?¨.
Woke mensen zijn goed in willekeurige dingen de wereld in slingeren. Maar zodra ze ook de daad bij het woord moeten voegen krabbelen ze terug.
Vijftig jaar geleden verzamelden wij, voor 98% blanke kindertjes, al zilverpapier in voor de arme kindjes in Biafra. Heeft het geholpen? Nope
Precies. Iedere maandag in het 'zendingspotje' een dubbeltje. Het haalt geen fuck uit. De meeste mensen daar leven voor morgen en het lukt ze niet iets te leren op de lange termijn.
Misschien kunnen we ze allemaal hier heen halen?
Oh, wacht.......
Flessendoppen ook maar wat daar het verdienmodel van is.
Heel lang dacht ik destijds dat ze die doppen op aten. Mijn goede vader zaliger wakkerde dit nog aan door me wijs te maken dat ze daardoor zulke mooie witte tanden hadden en nooit gaatjes.
AdPatat1960, PolderTaliban
Je moet die dubbeltjes wel loskoppelen van de mensen daar. Die dubbeltjes zijn namelijk niet voor kindjes in Biafra, maar voor hotels, biefstukken en 4x4's voor mensen die uit de goedheid van hun hart de kindjes in Biafra gaan helpen.
De kindjes, en hun ouders, en de politici, hebben ook niks te zeggen over de dubbeltjes. Als zij vinden dat de dubbeltjes naar een vakschool moeten en de witmans vindt dat er een park, wipwap en sporthal-zonder-airco moet komen, dan komt er een park, wipwap en sporthal-zonder-airco. Die verloedert omdat er geen vakmensen zijn die een electriciteitskabel kunnen aanleggen, omdat er geen vakschool is, en dan zeggen de hulpverleners 'tssk tssk tssk, kijk, ze hebben ons echt nodig'.
verzamelen van zilverpapier of flessen doppen is altijd een flauwekul operatie geweest waarbij nooit ergens geld werd verkregen, het is een mythe
Let op: een ongenuanceerde en onnodig kwetsende mening:
Nee, geen cent meer naar goede doelen. Er zijn mensen te veel. Als je honger hebt, ben je niet inventief genoeg en moeten we als soort (helaas voor jou) afscheid nemen van jouw genen.
Zo iets hoor ik ze in Glasgow trouwens niet zeggen. Hoewel het super duurzaam is om de exploderende bevolking op deze aardkloot in te perken.
Fun fact: Geld kun je niet eten.
Dus inderdaad: wat gaan ze met die 6 miljard doen? Het eten zal verbouwd moeten worden. Er zal veel bos gekapt moeten worden, om landbouwgrond te verkrijgen. Moeten ze wel ff opschieten voordat het 2030 is.
Het is nog niet zo eenvoudig om 6 miljard zinnig te besteden. Daar is een omvangrijke organisatie nodig. Om voedsel- en watertekort op te lossen is een economische paradigma shift nodig. En zolang mensen hun kleren bij de H&M kopen en hun ze hun telefoon door kindervingertjes in elkaar laten peuteren laat deze shift nog wel even op zich wachten.
@Red shirt | 02-11-21 | 18:04: Maar mensen hebben toch ook eigen verantwoordelijkheid? Hebben ze in Afrikaanse landen geen wij-gevoel? Ze zijn godverdomme met een paar miljard man. Dan kunnen ze toch onderhand zelf wel een beetje draaiende economie in elkaar flansen. Laat de Afrikaanse miljonairs lekker hun eigen problemen oplossen door in Afrika te investeren. Of kijk naar China, die doen dat ook, maar dan vooral ook voor eigen gewin.
@Red shirt. Tegen de tijd dat die organisatie staat is het geld ineens op.
het ging helemaal niet omeen goed doel. dat is wat mener hier van maakt.
Het is een lul, maar levert af en toe best zijn bijdrage. Chapeau.
Hear, hear!
@PolderTaliban | 02-11-21 | 18:00:
De Verschrikkelijke realiteit is dat hoe meer mensen er zijn, des te lastiger het wordt ze te biologisch te voeden.
Behalve voor menseneters…
Het is volgens mij vooral CNN die aan het liegen is, niet zozeer die kerel van het wereldvoedselprogramma. Die heeft het duidelijk over een eenmalige bijdrage om een specifieke crisissituatie op te lossen. In dat filmpje tenminste.
CNN liegen?!.... Dát is géén nieuws.
"I can be on the next flight..' en 'perfect storm... climate change..' misschien heeft die man nog niet meegekregen dat je ook een zoom call kan doen tegenwoordig...
Jajaja heel zielig die kindertjes in Afrika.
Wij hebben hier de hele dag regen gehad dus niemand heeft het makkelijk.
Jammer dat GeenStijl die andere sneer van Elon Musk naar de UN niet heeft vermeld, namelijk die van het kindersex schandaal waar UN medewerkers orale sex hebben gehad met kinderen vanaf 9 jaar oud in ruil voor eten. Of is dat misschien een verdachte bron?
Die was inderdaad ook erg mooi, zag hem voorbij komen.
Het feit, of liever gezegd de feiten, want seksueel misbruik van kinderen onder VN vlag vond in vindt plaats all over the world, bijv. van Cambodja tot Haiti, zijn niet bepaald in zichzelf controversieel. Net zomin als de feitelijkheid van kindermisbruikschandalen in de Katholieke Kerk. Het is alleen dat vergeleken met de Katholieke Kerk, de VN er veel beter in slaagt de daders de hand boven het hoofd te houden en de doofpotten zijn ook van superieure kwaliteit.
Ik vind mijzelf ook een goed doel, dus doe mij die 6 miljard maar. Ik heb nog een leuk kasteel gezien in Frankrijk. En de wijnvoorraad behoeft weer een aanvulling.
Kom ik bij je inwonen…
@J.Cash | 02-11-21 | 17:54: Ik verdeel al het geld wel 'onder mijn armen'.
Jezus wat een in en in trieste vent is die Musk. Er is helemaal niets erger dan een lul die een paar miljard wil geven om honger op te lossen. Mensen behandelen als honden door hun iets meer brokjes in de vreetbak te flikkeren. Mensen die honger hebben, willen vooral een leven. Dus lul Musk, plaats fabrieken op plekken waar mensen honger hebben. Dan kunnen ze gaan werken, voer kopen en welvaart opbouwen. Mensen die net genoeg voer hebben maar geen leven hebben, zijn net zo ongelukkig als mensen die honger hebben. Musk, je bent een totale lul. Met hoofdletters.
Doe normaal man!
Je hebt het punt zo ver gemist dat je niet eens in hetzelfde postcodegebied zit.
Jij snapt het niet echt.
Begrijpend lezen is niet echt jouw ding he? En probeer ook even te bedenken waarom die fabrieken daar niet al staan.
Lepton, je bent een lul.. met vingers. Musk zet hier op een prima manier de discussie op scherp. en @flapoor... postcode gebied... zo ver gemist dat ie op een andere planeet zit .
Mensen hebben meestal honger op plekken waar het niet zo stabiel is qua investeringsklimaat, en war ze tevens niet vooral denken aan hard in de fabriek werken om centjes te verdienen
@Sitting_targets | 02-11-21 | 17:50: Musk had gewoon helemaal niets moeten zeggen.
U moet uw medicijnen weer laten inregelen.
@Sitting_targets | 02-11-21 | 17:50: Ik wil het antwoord eigenlijk niet verklappen maar toch wel. Omdat ze in sommige culturen best willen werken als het echt moet maar alleen als ze echt geen geld hebben. Als ze salaris hebben ontvangen dan stoppen ze weer met werken totdat het op is. Is geen vooroordeel/ racisme maar uit de eerste hand. Ook ben ik lang geleden met de marine in een paar afrikaanse landen geweest. 180 bemanningsleden en dagen achter elkaar een paar honderd mensen die in de haven op de grond zaten om ons te bekijken. Niemand die enige moeite doet iets aan die 180 man te verdienen. Alleen zitten en kijken.
@Leptob | 02-11-21 | 17:57: Leptob, lees eens goed: je zit er helemaal naast. Laat nou je haat tegen mensen die geld hebben eens even los. Musk zet al die wke dueugers fantastisch in hun hemd!
@Centicuub | 02-11-21 | 18:02: Hear, hear!
@PolderTaliban | 02-11-21 | 18:03: Musk had het anders moeten aanpakken. Ik zie hetgeen hij heeft gezegd als een weddenschap over de rug van de mensen met honger. Dus de mensen met honger kunnen wel eten krijgen van Musk maar alleen wanneer WFP's rekensommetjes kloppen. En dat vind ik triest. Dat het WFP een achtelijke uitspraak heeft gedaan is duidelijk. Maar Musk heeft er een nog veel achtelijkere uitspraak achteraan gedaan.
@Leptob | 02-11-21 | 18:11:
Maar zo zien de meesten het niet, hoor.
Niks weddenschap, gewoon puntje bij paaltje. Kloppen de cijfers, dan geeft hij de centen. De enige vorm van weddenschap die IK zie, is wedden dat dit emo-verhaal van geen kanten klopt, CNN/WFP? Het is een weddenschap die aangegaan is door WFP, de wereld ingeslingerd is door CNN, maar in jouw ogen had Musk daarna zijn waffel moeten houden? Niet mee eens.
Musk is zelf nog niet in een leugendje gestikt.
Tesla verkocht 100.000 auto's aan Herz.
Geintje, contract schijnt nog niet getekend te zijn, maar de aandelen gingen sky-high.
Elon musk deelt de laatste tijd vaker een flinke rechtse uit. Mooi om te zien.
Musks reactie is priceless!
het was ook loze bluf.
CNN is de grootste fake nieuws die er is. Niet veel mensen geloven of kijken die pulp gelukkig nog.
@-Sloppie- | 02-11-21 | 17:40: cnn is hetzelfde niveau
kletsverhaal. CNN heeft een serieuze redactie met echte journalisten. Uw vrienden kijken vooral naar clowns die maar wat lullen.
@Anomiemus | 02-11-21 | 17:53: wat is een paneel? uw onderdeken is flauwekul bewering. Dat mensen hun kijkcijfers inhet oog halen is volstrekt normaal. Pres Bonkers deed niet anders.
200 miljoen kinderen zijn te kort of te dun door voedseltekorten. Dat ga je met 30 dollar per kind, of terwijl minder dan 10 cent per kind per dag niet oplossen. www.who.int/news-room/fact-sheets/det....
663 miljoen mensen hebben te weinig eten. ourworldindata.org/hunger-and-underno... Dat ga je met minder dan tien dollar per persoon per jaar niet oplossen.
als we die nou allemaal naar Amsterdam halen, dan kunnen ze daar een hertje stropen
Minder mensen (reproductie, wereldwijd) lijkt een betere oplossing, maar dat is een heel gevoelig topic uiteraard
We hebben net een catalogus van Samaritan Purse gekregen. Voor $35 kan volgens hun een familie in Ethiopië een hele maand eten. Kom je toch aardig dicht bij die 10 cent per dag...
De 6 miljard was een bedrag bij een cynische observatie om de verschillen van welvaart in de wereld voor het voetlicht te brengen.
De enige juiste conclusie is dan dat er blijkbaar 663 miljoen mensen te veel zijn. Voedselhulp vergroot dat probleem. Hoe meer voer je de drommels geeft hoe meer er naar verloop van tijd van zijn.
Ik denk dat ze bedoelden: 6 miljard per dag.
We produceren genoeg voedsel om de wereld te voeden. Need to say more? Geld, dat is waar je problemen liggen.
En overheden die verdeelmethodes voor dat geld bedenken.
's werelds tweede grootste voedselexporteur binnenkort niet meer. Want iets met stikstof... (Wat net als zure regen opkwam en weer verdween als poep)
@Chiant | 02-11-21 | 17:45:
Dat zal zoveel niet uitmaken. Een groot deel van onze 'export' is wat we zelf geïmporteerd hebben en dan bewerken en uitvoeren. als je dat weg laat zijn we niet zo een grote producent
het is vooral matige organisatie in vele grote regio
6 miljard weggeven, in zijn dromen en toen werd het een nachtmerrie.
Lol Musk, goede actie
Weet je wie links deugt en rechts vult.... Soros. Maar ja, die financiert die linkse eikeltjes.
@Smeggel | 02-11-21 | 17:57: mafkees, soros is al lang binnen en hoeft niet te verdienen voor in de list.
alsof hij het doordacht heeft
REAGEER OOK