Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ghostbuster Van der Staaij wil duidelijkheid over het opwekken van geesten

Man weet waar zijn prioriteiten liggen.

Vergeet de huizencrisis, klimaatcrisis, bestuurlijke crisis, toeslagencrisis, stikstofcrisis, coronacrisis, Andre Hazes Jr. en de vluchtelingencrisis, want Kees van der Staaij weet waar de echte problemen van dit land zich bevinden: op de begraafplaats. In Amersfoort liepen begin september enkele zweefteven onder begeleiding van een medewerker van de begraafplaats hun derde oog te kalibreren. Een compleet onzinnige jacht op geesten en erg ongepast voor de nabestaanden van de overleden kinderen die er onder de grond liggen, maar gezien de gemeente, die eerder als eigenaar van de begraafplaats toestemming gaf voor de bijeenkomst, excuses maakte en beloofde dat het nooit meer zou gebeuren leek de zaak gesloten. Maar niet voor mannenbroeder Van der Staaij. Hij moet blijkbaar niets hebben van gebabbel met geesten en verzoekt demissionair minister Grapperhaus nu in Kamervragen (à enkele duizenden euro's per stuk) om de wet aan te passen zodat dit gedrag voortaan verboden is. Prioriteiten! Dus mocht u nog last hebben van spookspeurders op uw begraafplaats, who do you call? Juist, de SGP met de G van geesten!

Reaguursels

Inloggen

Als je gelooft dat er een god is, zo'n soort van geest in de lucht die ons in de gaten houdt, dan kunnen er ook geesten van doden in de lucht zweven. Vanuit zijn idee van realiteit is meneer van der Staaij dus op het goede spoor. Een begraafplaats is geen plek voor amusement, hoe je verder ook over die bullshit denkt. Laat de overledenen lekker op hun wolkje harp spelen, of de dode jihadi's hun smeerlapperij met hun 72 maagden doen. Blood, Sweat & Tears: 'I can swear there is no heaven, but I pray there is no hell.' Hou vol Kees, je wetsvoorstel is net waar we in deze roerige tijden op zitten te wachten. Mijn zegen heb je, maar als je op medewerking bent aangewezen heb je een probleem.

Aisie | 22-10-21 | 09:28

Geestig.

Flapoor | 22-10-21 | 07:37

Het kabinet is DEMISSIONAUR, dus wordt er niets aangepast.

Leffe Blonde | 22-10-21 | 07:07

Nou, als we het van de SGP moeten hebben roep dan halelujah of zo. De enemy of my enemy is my friend.

Heurtebise | 22-10-21 | 01:46

Ik snap die grefo wel hoor, straks vertellen de geesten dat de hemel niet bestaat...

happen_maar | 22-10-21 | 00:42

Even enkele welbekende woorden over religie, vanuit het "bullshit department", dhr. G. Carlin, op herhaling:
youtu.be/8r-e2NDSTuE

nobodiesunmighty | 21-10-21 | 22:21

Als iemand die in het verleden ge-experimenteerd heeft met occulte en paranormale zaken, ben ik tot de volgende conclusies gekomen:
1) telepathie en sommige andere paranormale zaken zijn wel degelijk echt.
2) er mee experimenteren is gevaarlijk.
Gelukkig had ik toegang tot bekwame hulp om wat ontstane problemen op te lossen. Ik houd me niet langer bezig met occulte zaken omdat de nadelen groter zijn dan de eventuele voordelen, zeker als je niet echt weet wat je doet.

DutchLion33 | 21-10-21 | 21:08 | 9

@BootleggersSmurf | 21-10-21 | 23:03: post hoc ergo propter hoc drogreden: waarom zou die hond niet zonder mafketelarij kunnen genezen? Verder: the plural of anecdote is not data. Goed uitgevoerde (en dat is heel belangrijk) experimenten hebben nooit iets van telepathie, telekinese of andere psi verschijnselen kunnen aantonen. De echte wetenschappers hebben die zoektocht allang opgegeven, het is gewoon tijdverspilling.

De prijs van 1 miljoen dollar door James Randi uitgeloofd voor het aantonen van een paranormaal effect, is nooit uitgekeerd, hoewel velen het hebben geprobeerd, evenmin als soortgelijke prijzen (vaak wel wat minder groot, maar nog altijd aantrekkelijk) in andere landen (in Nederland bijv. door de Stichting Skepsis). Zo'n test wordt zorgvuldig geprotocolleerd, en de deelnemer moet zijn toestemming geven met de voorwaarden, zoals welk resultaat als een succes wordt gedefinieerd, om bijfalen smoesjes achteraf te voorkomen. Vele naïevelingen (die echt denken dat ze over bijzondere gaven beschikken), zijn achteraf teleurgesteld dat hun "krachten" een degelijk opgezette test niet doorstaan. Echte oplichters zijn meestal wel zo verstandig om zich niet aan zo'n test te onderwerpen (tegen amateuristisch opgezette tests hebben ze natuurlijk minder bezwaar).

De argumenten pro bestaan meestal uit mooie, slecht controleerbare verhaaltjes (vaak hetzij doelbewust, hetzij onbewust vertekend om de boel te verfraaien), die niets bewijzen. Serieus onderzoek toont altijd aan dat er in werkelijkheid geen psi effecten bestaan.

Argyronauta | 22-10-21 | 01:52

@Dutchlion,
Er was een illusionist,James Randy,die al veertig jaar een bedrag van 1 miljoen dollar aanbood
aan iedereen die onomstotelijk onder strenge waarneming en controle,panormale verschijnselen
zou kunnen oproepen.
James is onlangs overleden,heeft talloze bedriegers ontmaskerd,en het bdrag is nooit uitgekeerd.

De Profundus | 22-10-21 | 10:17

Sorry,je was me voor.

De Profundus | 22-10-21 | 10:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Never cross the streams. Dus KVP, CHU en ARP hadden dat nooit moeten doen... evenals GPV en RPF.

Graaf_van_Hogendorp | 21-10-21 | 20:58

Van der Staaij heeft in deze wel gelijk, misschien om de foute redenen, maar laat de doden lekker met rust.

Zeurders | 21-10-21 | 20:22 | 4

Van der Staaij is voor mij één van de meest betrouwbare kamerleden zij het niet de enigste! Heeft hier zeker een punt terwijl onze Pinokkio zich in Polen belachelijk is aan het maken om je dood te schamen!

aardv@rk | 21-10-21 | 21:47

Juh, maar om zo iets nu in de wet te gieten als allerhoogste prio, geeft al wel weer aan dat het vooral een gevalletje god way or the highway is. For all you know houden ze die seance bij het graf van een van hun dierbaren die expliciet heeft gevraagd hen op te zoeken na de dood.

ReyNemaattori | 21-10-21 | 21:51
▼ 1 antwoord verborgen

Het komt door de drugs

poëpjes | 21-10-21 | 20:15 | 1

Bedruppelde hosti?

NiCeY | 21-10-21 | 23:09

Ga je huiswerk opnieuw doen struikrover matig Stukje is onvolledig en niet accuraat.
Je kind zal maar overleden zijn bij een verkeersongeluk en daar begraven liggen.
Dat allerlei occulte figuren na de sluitingstijd van de begraafplaats met lampjes en camera’s rond het graf van je kind geesten oproepen. De geest van jouw kind.
Dat je er achter moet komen doordat een vader van een daar begraven kind toevallig een camera vindt met bizarre inhoud.
Met medeweten en goedkeuring van de directeur van de begraafplaats die overigens volledig eigendom is van de gemeente Amersfoort.
Ik geloof niet in geesten, ben atheïst maar vind hier wel wat van.

zuurtjeregen | 21-10-21 | 20:06 | 2

Hear, hear!

PolderTaliban | 21-10-21 | 20:10

Ik ook, smakeloos dat de gemeente Amersfoort eraan meewerkt.

DeCynischeAmbtenaar | 22-10-21 | 09:34

Hij gelooft zelf toch ook in bepaalde geesten?

ceriel82 | 21-10-21 | 20:04 | 1

Deze geest is cool:
www.youtube.com/watch?v=N0N4cAO-ry0
Uit Hessen, zonder hoofd. Verkrijgbaar met paard.
(best wel trendy tegenwoordig.... zonder hoofd).

nobodiesunmighty | 21-10-21 | 20:09

Van der Staaij voelt zich geruggensteund door een uitspraak van Paulus: Ef. 6:12 “want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten”.

Willibald von Klúúúk | 21-10-21 | 19:54 | 2

Is dat het partijprogramma van de SGP?

nobodiesunmighty | 21-10-21 | 20:10

Charlie, Charlie, ben je daar?

Tashtego | 21-10-21 | 19:43 | 1

… Who you gonna call, gonna call
Who you gonna call, gonna call
When you need somebody
When you need someone…

Kees

KlaagGraag | 21-10-21 | 20:00

Volgende stap is een verbod op heksen. Kees is bang voor vervelende vrouwen.

Deflatiemonster | 21-10-21 | 19:37 | 4

Moet je nou perse Kaag er weer bij halen?

NLgaatnaardeklote | 21-10-21 | 19:44

Nee, dat is een stap terug. Hekserij was al eens verboden. Moest ook wel want de kerk heeft hun religie gejat...

BootleggersSmurf | 21-10-21 | 19:48

@SterF... | 21-10-21 | 19:42: Hout is toch te duur tegenwoordig. Maar misschien werpt men dan heksen gelijk in de biomassa centrale.

Deflatiemonster | 22-10-21 | 00:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ja de mannenbroeders houden niet van griezelen

thanseeuwen | 21-10-21 | 19:28

Je zal je kind net verloren zijn en dan staat zo'n idioot boven zijn grafje te proberen om met zijn geest in contact te komen , dat is totaal respectloos naar de nabestaanden toe . Welke randdebiel geeft hier toestemming voor ?

Volgende keer een islamitische begraafplaats gebruiken en van tevoren aankondigen, dan is contact met de andere zijde vrijwel gegarandeerd !

Castor12 | 21-10-21 | 19:28 | 3

Dat

Roos | 21-10-21 | 19:38

Precies

Ron_Paul | 21-10-21 | 20:53

Dit dus Castor..!

aardv@rk | 21-10-21 | 21:48

Mocht ik post-mortem tot mijn eigen verbazing een geest worden ga ik jullie allemaal HAUNTEN als de tering. Omdat het kan.

Asteroid-B612 | 21-10-21 | 19:25 | 4

Hangt er een beetje vanaf hoe je deaud gaat. Bij een langzame en soms ook pijnlijke dood is de kans dat je een geest word niet zo groot. Niet dat ik jou die gun maar het is wel degelijk een voorbereiding op.
Maar je mag mij haunten hoor, daar zijn naar ik heb vernomen simpele oplossingen voor mocht je te lastig blijken. ;)

BootleggersSmurf | 21-10-21 | 19:52

Ik ben.... jullie...... Michael.....

nobodiesunmighty | 21-10-21 | 20:05

Doe je best er valt wel t 1 en ander op te schonen.

ademende aarde | 21-10-21 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

Moeilijke materie. Gelukkig is iedereen binnen de familie fan van cremeren. Wat die begraafplaats betreft, en wat heel veel andere zaken betreft zoals junior die stiekem op zondagochtend om 8 uur een Twix heeft gevreten maar het papiertje bovenin de prullebak had gegooid en ik dat zag, en hem zei dat dat niet slim was want nu wist ik dat hij stiekem voor het ontbijt al een Twix had gevreten en hij de volgende keer beter dat Twixpapiertje onder het bovenste afval kan drukken, zeg ik: wat niet weet, wat niet deert. Je mag dansen op mijn oma's graf, als ik het maar niet zie. En ook niet kan zien dat het is gebeurd.

Leptob | 21-10-21 | 19:24

Voor een necrofiel is een begraafplaats een soort bordeel maar het kost minder.

jaja | 21-10-21 | 19:23 | 3

Niet eentje die zichzelf serieus neemt, die kiest voor het mortuarium.
Maar, op de begraafplaats kun je ze pas goed uit elkaar trekken... Toch blijft dat iets voor de mislukten, de losers.
Dat gezegd hebbende hou ik van wat warmte en beweging in het spel dus is maar een mening, geen deskundig oordeel.

BootleggersSmurf | 21-10-21 | 19:42

hahaha... had ooit eentje die daadwerkelijk dooien krikte met zijn beam. Heel gewoon. Doodgewoon. Mensen zijn mafkezen.

nobodiesunmighty | 21-10-21 | 20:03

Ik krijg opeens "KEI" veel inspiratie voor liedjes te plemp0n in het Stamcafe

Asteroid-B612 | 21-10-21 | 19:22 | 2

Ik ben al begonnen thuis!

SterF... | 21-10-21 | 19:25

Ik ben minder bang voor Jezus dan voor Kees van der Staaij.

Jezus_Boeddha | 21-10-21 | 19:19 | 1

Man man..! En dat met zo’n nick..!

aardv@rk | 21-10-21 | 21:51

Mjah, zo weigerde de SGP Burgervader van ik meen Hardinxveld-Alblasserdam een jaar of wat geleden om Sinterklaas te verwelkomen. Zelfs al hebben sgp- protestanten geeneens sinten in hun vertakking

F. von Zeikhoven | 21-10-21 | 19:18 | 3

In principe is de Sint een geest. En dan gaat het ons dus allemaal aan.

NiCeY | 21-10-21 | 19:20

@Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 19:24: Katholieke Sint that is. Vrind vd Staaij is Protestants.

PolderTaliban | 21-10-21 | 20:12

Het is immers Ghostober op Discovery. Overigens kan ik je zeggen dat zo'n SB7 best wel eng is als er complete zinnen doorkomen door een apparaat wat snel door een frequentieband scant (en niet stopt).

Sinclair | 21-10-21 | 19:16

Ok Keesje, prima! Als ze er ooit een heilig geestje of een Maria verschijning spotten is dat ook verboten!!!
Ja, toch?! Dan geen onderscheid maken op het geestelijke vlak. Worden ze boos van en dan heb je helemaal poppen aan het dansen...

dorktronic | 21-10-21 | 19:16
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 21-10-21 | 19:14 | 1

Nu is er wel een probleem.
Staaij gelooft ook in onzichtbare krachten en entiteiten. Dus Staaij kan er wel tegen zijn, maar hoe gaat hij dan voor zichzelf en voor anderen bepalen wat wel echt is. Misschien is er wel een schepper en een hiernamaals of een hiervoormaals, maar kleunen we als mensen er helemaal naast.

AdvocatusDiaboli | 21-10-21 | 19:14 | 2

Da's simpel: Hij heeft daar een boek over. Eigenlijk verschillende boeken die zeker in het tweede deel geschreven, nagekeken en gecorrigeerd is 300 jaar na de dood van Jezus door de Romeinse leiding.

BootleggersSmurf | 21-10-21 | 19:45

Krachten zijn onzichtbaar. Effecten van krachten kunnen zichtbaar zijn. Zie Herman Brood. Dus geen nieuwe inzichten van Van der Staaij.
(droevig).

nobodiesunmighty | 21-10-21 | 20:01

In naam van de heilige geest, amen....
Spreken namens een geest, is dat niet ook geest opwekking? God is overal...

Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 19:14

In dit geval: #teamvanderstaaij.

En voor de record: De SGP stelt de MINSTE kamervragen en was zelf kritisch op het hoge aantal van andere partijen.
En tussen al die onzinnige kamervragen vind ik deze zo gek nog niet. Is er dan nergens meer respect voor?

Laat de doden met rust

Roos | 21-10-21 | 19:12 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

Maaar wel met z'n alle praten tegen de zombie genaamd jesus. Ironisch..

tsirojeggew | 21-10-21 | 19:11

Jezus redt, Jezus redt.
Haloween binnenkort, smile.

Zitvlak | 21-10-21 | 19:08 | 1

aha... heerlijk een échte Heiden!

nobodiesunmighty | 21-10-21 | 19:56

Geen fratsen op een begraafplaats, heeft SGP helemaal gelijk in. Dat dat überhaupt tot kamervragen moet leiden.

Dr. Blechtrummel | 21-10-21 | 19:06 | 6

@Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 19:11: Nog niet eens aan gedacht, goed punt.

Dr. Blechtrummel | 21-10-21 | 19:18

@Dr. Blechtrummel | 21-10-21 | 19:17:
Fluister jij op begraafplaatsen?

SterF... | 21-10-21 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgende op de agenda van de SGP is het verbieden van ""duivelse"" muziek. Als het aan onze poldertaliban zou liggen rollen we weer zo de duisteren middeleeuwen in om elkaar in het donker af te trekken. Die van der Staaij zou eens een paar goede gesprekken moeten hebben met een psychiater over het hebben van denkbeeldige vriendjes.

SterF... | 21-10-21 | 19:06 | 5

@Jezus_Boeddha | 21-10-21 | 19:16:
Nuchter bekeken zijn alle geloven een voor van bijgeloof, zolang je niet weet hoe het echt zit.

AdvocatusDiaboli | 21-10-21 | 19:24

Religie: je zou de teksten uit de religie-boeken eens exact moeten uitvoeren. Niemand overleeft, niet alleen vanwege de uitvoering, maar ook vanwege de ruzie om de exactheid van de uitvoering die bij iedereen anders is, dus: ruzie, razisme, rampen, ranzigheid...

nobodiesunmighty | 21-10-21 | 19:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Vraagje voor de deskundigen qua geest opwekking: Geesten zitten in het vagevuur? Of in de hel? Of zijn het engelen die in de hemel zijn? Wat is de hemel eigenlijk? Dan ga je dood en dan ga je naar de hemel en kijk je naar beneden en zie je hoe je partner een nieuwe relatie krijgt en dat soort dingen? Is dat dan nog wel hemel? Heb je daar kleren aan? Wie heeft die gemaakt? Hebben die geesten dan ook kleren aan? Slijten die dan ook? Of zijn geesten alleen maar stemmen? Een soort van schizofrenie? Of is het de stem van god?
Geesten?

Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 19:05 | 9

En waar komen al die ideeën over engelen en de hemel en andere zaken eigenlijk vandaan?

AdvocatusDiaboli | 21-10-21 | 19:32

@Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 19:17:
Ja, persoonlijk lijkt mij de hemel de hel, maar de hel lijkt mij zeker de hel.
Wellicht ben ik een typische eeuwige vagevuurvaarder.
Wie weet jij ook wel, beste!

chicago river | 21-10-21 | 19:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Geestige man, die Kees.

Mr_Natural | 21-10-21 | 19:05 | 3

Hij is geen schim meer van vroeger.

Normpje | 21-10-21 | 19:11

Geestenziek die man.

dorktronic | 21-10-21 | 19:19

That's the spirit!

knutsel_ | 21-10-21 | 20:23

If you're seein' things
Runnin' through your head
Who can you call?
(SGP!)
An invisible man
Sleepin' in your bed
Oh, who ya gonna call?
(SGP!)

steekmug | 21-10-21 | 19:04 | 1

SGP: Van die lui die zich niet willen laten vaccineren want wil van god maar wel een bril dragen....

Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 19:06

begraafplaatsen verbieden.

newray | 21-10-21 | 19:02

Ik probeer geesten op te wekken om mijn aambeien middels goddelijke beams te vernietigen.
Kan dat?
Weet Chriet Titulaer of dat kan?
Waar is die man toch...

nobodiesunmighty | 21-10-21 | 19:02 | 2

Kan. Heet vaccin.

Lorejas | 21-10-21 | 19:02

@nobodiesunmighty | 21-10-21 | 19:02 |
Hoi geest van Napoleon Bonaparte!

Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 19:08

Totaal onzinnig? Dan is het rondstruinen op de begraafplaats toch ook niet geheel respectloos tegenover familie en al helemaal niet voor wie daar ligt..

Snaajoe | 21-10-21 | 19:00

Vijf maal staand voor de spiegel Candyman roepen... Kijk; dat is het echte geesten oproepen! De rest is bange poeperd gedoe.

Lorejas | 21-10-21 | 19:00

Amersfoort is niet meer wat het ooit was, ik kan het weten. En ik vind het niet erg geestig allemaal.

keistad | 21-10-21 | 19:00

De SGP was ook al tegen de boeken van Harry Potter omdat ze bang waren dat de ouders hun kinderen anders naar Zwijnstijn zouden sturen voor een tovenaars opleiding.

Osdorpertje | 21-10-21 | 18:59 | 1

Dacht voor de rekening van Hans Anders.

Lorejas | 21-10-21 | 19:01

Dus voortaan "In naam van de vader, de zoon en de heili ... eh dat was het, alleen die twee" in zijn kerk.

sinar2 | 21-10-21 | 18:57 | 1

Nope, is zelfs de enige zonde die niet vergeven wordt: De ontkenning van de heilige driehoek.

BootleggersSmurf | 21-10-21 | 19:00

Begraven is ouderwets, a-sociaal en vies. Begraven moet verboden worden. Het land is al zo vol, al iedereen een grafplaats zou opeisen, is dit landje veel te klein. Dus stoppen met die middeleeuwse gebruiken.

logicavanhetgevoel | 21-10-21 | 18:56 | 9

@Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 18:59: Als je cremeert kan je voor een paar euro de resten overal naar toe sturen. Gewoon in een bubbeltje enveloppe.

logicavanhetgevoel | 21-10-21 | 19:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Uiteraard staan de wensen van de nabestaanden voorop maar dit 'grafschennis' noemen gaat wel een beetje ver.

MickeyGouda | 21-10-21 | 18:56 | 1

Inderdaad, een beetje met een lampje zwaaien. Overdrijven is ook een kunst.

knutsel_ | 21-10-21 | 20:22

Stichting Geest Pleite?
Ze maken wel vreemdere wetten daar in s'gravenhage. Als je met de doden wilt babbelen zoek je je eigen doden maar. Kan mij goed voorstellen dat nabestaanden hier absoluut niet op zitten te wachten.

BootleggersSmurf | 21-10-21 | 18:55

Het is toch best goed dat die geesten opgewekt zijn? Beter dan een paar spoken met de pest erin.

Glasgow Argus | 21-10-21 | 18:52

Oh en trouwens over kamervragen en duur: dat geneuzel over prinses Amalia en een eventuele lesbische relatie....

Wat een tijd verspild. Ga het land regeren, we zitten in een crisis qua inkomende vluchtelingen. Die hebben pas geesten bij zich. Djinn heten die. Gooi je steentjes naar toe op pelgrimstocht naar Mekka...

Stel daar maar eens kamervragen over.

Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 18:52 | 2

Rutte was overigens heel snel om z'n fiat te geven.
Hij voelt met het meisje mee.

likdoorn | 21-10-21 | 18:56

Moet je eens een wandelingetje over Père-Lachaise maken.
Wat geeft het nou dat mensen daar een beetje gek doen met geesten opwekken.

Pietie | 21-10-21 | 18:51

Zou hij nu echt denken dat geesten bestaan?

BobDobalina | 21-10-21 | 18:51 | 2

Ja. Mijn refo tante kon ik daar leuk mee op de kast jagen. Bij Turken moet je over Djinns beginnen.

JWZ_JMK | 21-10-21 | 18:54

Ik herinner mij een interview tussen Lubach en Poephoofd (kom, hoe heet hij ook alweer) herinneren waarin de laatste toegaf in geesten te geloven. Die kop van Lubach was onbetaalbaar.

SterF... | 21-10-21 | 19:14

Straks gaat ie ook nog ouijaborden verbieden. Hoe krijg ik dan naïeve studentenmeisjes tussen de lakens?

JWZ_JMK | 21-10-21 | 18:51 | 1

Gewoon weer op de klassieke methode, als laatste overblijven als de rest met het leuke spul is vertrokken.

Dezenaamhier | 21-10-21 | 21:07

Wat is er mis met het opwekken van geesten?

Is dit nog nieuws? | 21-10-21 | 18:49

Een soort - de spellingscorrectie geest slaat toe

Drkildare | 21-10-21 | 18:48

Wanneer je snachts om 12 uur heel snel drie maal "beetlejuice" roept verschijnt Hugo de Jonge en dan mag je een wens doen.

Reebensteeltje | 21-10-21 | 18:47 | 1

Die Hugo vervolgens niet uitvoert want tot 'staatsgeheim' verklaard

Tobi | 21-10-21 | 19:01

Zijn demissionaire ministers niet ook eenhoorn geesten ? Regeren over hun graf heen.

Drkildare | 21-10-21 | 18:47

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com