Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lek formatiestuk Kaag-Rutte: zelfmoordhulp bejaarden, meer huizen en minder gymnasii

Peoptrage formatie nog steeds peoptraag

Zo werkt democratie in Nederland. Tijdens de verkiezingen gaat het over [geen idee, te lang geleden, red.] en dan worden er tijdens de formatie opeens allerlei andere dingen besloten. "De overheid moet meer de regie nemen over de woningmarkt. In de zorg moet meer worden samengewerkt in plaats van geconcurreerd, financiële prikkels om medische behandelingen wel of niet te geven moeten worden ingeperkt. De embryowet moet worden gemoderniseerd, mensen moet zelf de regie krijgen over het einde van hun leven als zij dat willen. Er moeten brede brugklassen worden ingevoerd, zodat scholieren niet al op jonge leeftijd ingedeeld worden in een hokje." Dat schijnt allemaal te staan in de aanzet tot een poging tot een mogelijkheid tot een proeve van een eventuele eerste versie van een overeenkomst die tot een regeerakkoord zou kunnen leiden van Rutte en Kaag, volgens NRC. Erg onhandig dat dit dit juist nu naar buiten komt/Strategisch gelekt door Rutte/Kaag/Wopke/PvdGroenLinks/Gristenunie om Rutte/Kaag/Wopke/PvdGroenLinks/Gristenunie onder druk te zetten/gerust te stellen/in verwarring te brengen en daarmee de formatie te versnellen/te vertragen/te veranderen. Ingewikkeld allemaal zeg. Leefde Ron Fresen nog maar, die kon dit soort dingen altijd zo helder uitleggen! 

Reaguursels

Inloggen

Wat een dooddoeners allemaal. "De overheid moet meer de regie nemen over de woningmarkt." De grote vraag is 'hoe' de overheid dit gaat doen, want tot nu toe slaat deze zogenaamde regie als kut op Dirk.

Keutels | 26-08-21 | 19:31

Privilege is mijn lifestyle. Wie dat aantast of wil aantasten, heeft aan mij een gezworen vijand.

Stijlicoon | 26-08-21 | 19:20

Ik heb nog wel plek voor een paar Talibanstrijders hier. Respect voor die knakkers. In een paar weken alle invasieve exoten en hun handlangers het land uitgejaagd, strenge straffen voor criminaliteit ingevoerd, en de groepen die hier alle ruimte krijgen om mij weg te zetten als 'witte cisgenderman' terug de keuken of de kast ingejaagd. Ik zeg Salaam Alaikum!

Xukje | 26-08-21 | 18:34

Zelden zo'n incompetente shitshow gezien. Als ze het record formatteren van Belgie afpakken heeft Rutte gelijk ook het door hem zo felbegeerde record van langstzittende premier te pakken. Zullen we hem proberen wijs te maken dat de dagen als demissionair niet tellen? Misschien komt er dan wat op gang? Of zullen we een kleuterjuf inhuren om de zaak te sturen? Dat lijkt met deze infantiele figuren nog de beste optie.

Jessinator | 26-08-21 | 16:36 | 1

Misschien eens een kiesdrempel invoeren? Vijftien zetels?

JeanDragage | 26-08-21 | 17:05

Praktische vraag: onder welke omstandigheden kan er besloten worden om tot nieuwe verkiezingen over te gaan? Wat kan ik of kunnen wij eraan doen om dat proces een handje te helpen?

Met de formatie helpen, lijkt me ook geen overbodige luxe, maar is waarschijnlijk een stuk lastiger.

Vader&dochter | 26-08-21 | 15:38

In de Rutte doctrine is het doelbewust "lekken" van informatie niets anders dan een vorm van massamanipulatie. Even een steentje in het water gooien, noemen ze dat.

Gladiator Fap | 26-08-21 | 15:30

Ik zie het als positief dat de overheid die alles wat zonodig in de vrije markt heeft geduwd, er achter komt dat dat niet werkt en de boel wil terugdraaien. Ik ben alleen bang dat wederom dezelfde mensen daar weer van gaan profiteren...

ReyNemaattori | 26-08-21 | 15:18 | 2

Vrije markt ? Wat dan ? Zeker niet de zorg met zijn waterhoofd aan commissies en verzekeraars die geen winst mogen uitkeren, het pakket niet mogen vaststellen en iedereen moeten accepteren. Vrijwel geen marktwerking te bekennen daar.
Huizenmarkt idem, kapotgereguleerd en al jaren de ene kostenverhoging na de andere opgelegd door aanvullende milieu-eisen. Dat gaat nog groter worden.
Rutte ziet een probleem, klooit wat met meer regels en geld en volgens zijn model is het dan klaar.
In het echt is er geen lijn in te bekennen en is het alleen in het model opgelost, niet in het echt. Maar dat interesseert hem eigenlijk niet zo.
Het is wel een erg dure manier van regeren. Dat pleisters plakken.

Nichtsneues | 26-08-21 | 15:28

@Nichtsneues | 26-08-21 | 15:28: verzekeraars, huisjesmelkers en vastgoed- en woon bouw corporaties hebben het zó verschrikkelijk slecht in Nederland inderdaad…!?

GizzleMolby | 26-08-21 | 15:31

Die linkse trutten in het onderwijs willen allemaal hogerop, dus zit er niets anders op dan jaarlijks het wiel opnieuw uit te vinden en om aandacht te schreeuwen. Blijkbaar vinden ze het vervelend dat het maar Pabo klantjes zijn.

Lukiluuk | 26-08-21 | 14:45

Die nivellering van het onderwijs is bedoeld voor kansengelijkheid. Als uw kind straks net zo achterlijk is als een geytenherder uit Afghanistan, maken ze dezelfde kans op basis van hun cv! Nou, bent u blij?

wapster | 26-08-21 | 14:36 | 1

Ja maar die geytenneuker heeft nog de racismekaart

ReyNemaattori | 26-08-21 | 15:20

Check dan meteen ook even het verschil tussen de financiële prikkels van vaccinatie vs. ivermectine vs. vitamine D.

RichardBandler | 26-08-21 | 14:21

"Brede brugklassen". NEE!! FLIKKER OP! Het is juist beter voor kinderen om te leren binnen een groep kinderen die allemaal ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Want het is vooral ontzettend oneerlijk voor de WEL slimme leerlingen als ze met een bootanker aan hun enkel hun schooltijd door moeten komen (want groepsopdrachten en leerkrachten die alle aandacht aan de zwakkere leerlingen moeten geven). Zo'n brede brugklas is DE manier om goede en begaafde leerlingen juist voor het leven een achterstand te geven terwijl het tegelijkertijd gewoon NUL voordeel heeft voor de achtergestelde en minder gemakkelijk lerende kids. Kunnen we alsjeblieft ophouden met mensen die geen verstand hebben van en praktische ervaring met onderwijs hun waanzinnige ideeën door te laten voeren ten nadele van die paar wel slimme kiddos die we nog over hebben?

Gregovic | 26-08-21 | 14:17 | 3

Ja maar dat is zielig voor de importkindertjes. Iets waar onze politici trouwens geen last van hebben, want die brengen ze met de Mercedes Diesel wel even naar een roomblank schooltje, onderwijl roepend dat hùn kinderen géén sociaal experiment zijn.

wapster | 26-08-21 | 14:42

Het zijn politici, daar stemmen we op. Dat ze niet zoveel kunnen, is bekend. Waar gaat het dan weer toch mis?

nobodiesunmighty | 26-08-21 | 14:56

Men plukt nu de rotte vruchten van de generaties die hebben geleerd voor zichzelf na te denken. Wat niet willen vaccineren?? Snel dat kritisch denken aanpakken! D66 heeft zich al vaker door de eigen voet geknald met dit soort dingen...

Haatejaculaat | 26-08-21 | 17:41

Hmmm brede brugklassen, doei categoraal gymnasium...

Zuma | 26-08-21 | 14:08 | 3

In Nederland wordt altijd voor de underdog gekozen, zeker in het onderwijs. En dan vervolgens kennismigranten laten invliegen om de economie draaiende te houden.

Zoontzettendklaarmee | 26-08-21 | 14:17

@wapster | 26-08-21 | 14:48: Geen huis en geen goed onderwijs. Slob is de zoveelste sloper op dat departement.

Zoontzettendklaarmee | 26-08-21 | 15:57

"... moet moet moet moet moet moet..."
Het nieuwe leiderschap. We krijgen straks nog heimwee naar het neo-liberalisme.

Schoorsteenveger | 26-08-21 | 13:57

Zo te zien moet de zesjescultuur verder gaan reiken. Wat een armoede, zeker die onderwijsplannen....

Ome_BW | 26-08-21 | 13:42

Dat heet strategisch lekken.
Zodra het openbaar is kan er niet meer over onderhandeld worden en moet het in het nieuwe regeerakkoord komen te staan.
Dat doet Sigrid Kaag ze hele tijd.
"Dan gaan we zus doen." "Dan gaan wij zo doen"
"En de Gristen Unie mag niet meer mee doen"
"Omtzigt moet maar een functie elders gaan zoeken"
"En er komen 2 partijen bij die ook vinden wat ik vind."
Iedere dag staat dat mens op het plein van het Binnenhof de pers te woord en Mark Rutte is in geen velden of wegen te bekennen.

Osdorpertje | 26-08-21 | 13:40 | 3

Dat valt mij ook op ja.... Laten we hopen dat mevrouw snel haar hand overspeelt en het klaar is met deze fopformatie.

Ome_BW | 26-08-21 | 13:43

@Ome_BW | 26-08-21 | 13:43: Er hangt veel af van het ledencongres van de PvdA. Blazen ze hun partij op? Geloven ze in de gelekte formatienotities? Gaan de laatste baantjes vóór de sociaal democratische idealen (wat waren die ook alweer?)

Otto Normal | 26-08-21 | 13:50

Mevrouw Kaag heeft net haar competentie laten zien: ik weet niet waar ze mee bezig waren op de ambassade in Kabul, maar even een lijstje opstellen van de mensen die in geval van nood eruit moesten worden gehaald, zat er niet bij. Dat is de reden dat we nu maar helemaal niet meer selecteren. Kost een paar duizend levenslange uitkeringen, maar dan heeft mevrouw Kaag in ieder geval haar carrière gered.

wapster | 26-08-21 | 14:47

"De embryowet moet worden gemoderniseerd, mensen moet zelf de regie krijgen over het einde van hun leven als zij dat willen."
Bij dit soort d66 geluiden krijg ik beelden van enkele heel enge films.

Schmalz | 26-08-21 | 13:20 | 5

@Otto Normal | 26-08-21 | 13:51: 'valluik' als bij een galg. Iedereen in een strop en d66 bepaalt wanneer het luik wordt geopend...

naglfar | 26-08-21 | 14:02

Als ik Segers was kapte ik met Kaag. Levensgevaarlijk mensch en ronduit vijandig t.o.v. Christenunie en Segers cs.

PolderTaliban | 26-08-21 | 14:11

Dus dan krijg je moderne cyber embryos en 70 plussers die perse 145 jaar oud willen worden. Vet.

nobodiesunmighty | 26-08-21 | 14:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Achja, we gaan maar weer eens een onderwijshervorming doorvoeren. Was al te lang geleden. :D

Rest In Privacy | 26-08-21 | 13:09 | 2

Precies. Er zijn er te veel die niet mee kunnen, en dat ligt natuurlijk aan het onderwijs.

Veepert | 26-08-21 | 13:19

@Veepert | 26-08-21 | 13:19: Ik stel voor iets revolutionairs in te stellen; een basisschool bestaande uit 6 klassen!

PolderTaliban | 26-08-21 | 14:12

Waarom moet de embryowet worden gemoderniseerd? Wat is Kaag met onze embryo’s van plan? Moeten baby’s in een nog eerder stadium gestofzuigerd kunnen worden en we dit als grote Vooruitgang? Waarom vind ik alle medisch-ethische kwesties doodeng in de handen van D66? Wanneer stopt dat vreselijk domme gelul over HOKJES eens?

JJMS | 26-08-21 | 13:05 | 1

De D66 designerbaby?

Arachne | 27-08-21 | 00:12

Nieuw woord: Kaaghaat.

LoewiekedeVos | 26-08-21 | 12:59 | 9

Kech

MokumsMoppie | 26-08-21 | 14:21

Kaagpest.

Bull-Sunnyboy | 26-08-21 | 14:53

Kaagiban, nieuw leiderschap

Cum_skwat | 27-08-21 | 07:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Een tijdje geleden alweer, heeft minister Schippers van Onderwijs geconstateerd dat kinderen van arbeiders de afgelopen decennia vaker op een lager onderwijsniveau ingedeeld werden dan kinderen van middenstanders, terwijl sommige van die kinderen dus gewoon véél hoger scoorden. Dus of jij jezelf nu links of rechts vindt, fout is gewoon fout. Iedereen zou de kans moeten krijgen om zichzelf verder te ontwikkelen op het niveau waar hij of zij thuishoort, maar in de praktijk wordt iets anders geconstateerd, dus dat er iets moet veranderen aan het onderwijssysteem is mij in ieder geval wél duidelijk. En kom dan niet aan met die flauwekul dat mijn standpunt links zou zijn, of dat ik zeg dat iedereen gelijk is. Ik ben voor het idee van meritocratie, maar de realiteit is nog steeds dat het in Nederland onwijs naar spruitjeslucht meurt, waardoor bepaalde kinderen die dus niet op de universiteit thuishoren, daar uiteindelijk wél komen, en vice versa. Er zijn in de tussentijd zelfs studies geïntroduceerd die doen vermoeden dat er gepoogd is om mensen die eigenlijk ongeschikt zijn voor dat niveau toch maar aan een diploma te helpen. Ik heb zelf inmiddels aardig wat studieboeken opengeslagen waarvan het niveau beduidend lager ligt dan de boeken die ik ooit opensloeg op het VBO. Hoe dan?

VBO_B_Niveau | 26-08-21 | 12:46 | 8

Nakomelingen van de massamigratie willen allemaal naar het HBO en Universiteit en willen in de zelfde positie als de inheemse inwoners, laat de Moslims en Afrikanen maar eerst bewijzen dat ze een maakindustrie kunnen opzetten op kleine schaal. Het is best logisch wanneer de MKB voor 80% wit is zij ook liever witte mensen zien in hun bedrijf met dezelfde waarde. In Amerika outperformen de Aziaten want geen onderdeel van de massamigratie de Latino's en een andere grote groep van de bevolking de Afro American's. Aziaten zijn de topdogs in Silliconvalley, ze zitten diep in Blockchain en bij de NASA heb ik nog nooit een zwarte en latino gezien, want dan telt intellect. Mooi hoor een JLO of Le Bron James, maar de echte winnaars zijn de Aziaten je hoort ze niet maar ondertussen :), ook in Nederland de topdogs. Een relatief kleine groep die goed opgeleid zijn en geen bedreiging vormen voor de cultuur hier. Om een lang verhaal kort te maken je kan niet alle niet Westerse migranten een topbaan geven daarvoor hebben we niet genoeg stoeltjes. In Japan is de rol van de Blanke leraar en de rol van een Moslin kebabverkoper, alle topbanen gaan naar de Jappen.

CryptoKnightrider55 | 26-08-21 | 13:26

"Kinderen van arbeiders"? Alle arbeiders wonen in China ipv hier in Nederland. Die scheve verdeling waar u t over heeft wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door sociaal culturele achterstanden. Het ontbreekt aan de juiste mentale instelling, alls moet maar aan komen waaien, en emancipatie. Mede omdat men de eigen cultuur te belangrijk vindt en die niet wil ontwikkelen.
Verder is het stom om je als collectief altijd maar te focussen op het verminderen vd achterstanden. Focus je op de talenten en stop met dat constante slachtofferschap.

Flow82 | 26-08-21 | 13:29

@VBO_B_Niveau | 26-08-21 | 13:21: Eens, goed punt. Hoogvliegers op lagere niveaus moeten gemakkelijk kunnen promoveren en laagvliegers op hoog niveau moeten een toontje lager zingen. Als het goed is houdt dat de boel een beetje in balans. Kinderen worden overigens vanzelf al ingedeeld op bepaalde niveaus, namelijk de sociaal-economische omgeving waarin ze geboren worden. Als daar nu eens wat meer rekening mee gehouden zou worden. Bijvoorbeeld door veel intensiever taalvaardigheidsonderwijs op zo jong mogelijke leeftijd. Dus niet langer aanmodderen in klassen met een kleine groep kinderen met een taalachterstand.. eerst die taalachterstand inhalen. Dan wordt begrijpend lezen van de leerboeken van de overige vakken toch een stuk eenvoudiger. Kinderen die echt moeite hebben met taal moeten snel naar meer praktisch onderwijs gedirigeerd worden.

Kosmo | 26-08-21 | 13:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Gymnasium brugklassers zijn echt heel andere kinderen dan vmbo-a brugwuppen. Die moet je helemaal niet bij elkaar zetten. De vmbo-ers trekken de gymnasiasten omlaag, andersom komt nooit voor. Slimme kinderen stimuleren om dommer te worden, zo rollen we in NL. Want uitblinken is wit privilege of zo.

JanVergoor | 26-08-21 | 12:43 | 4

Raak, mensen mogen gelijkwaardig zijn maar ze zijn niet gelijk. Laat slimme kinderen zich volledig ontwikkelen, vaart iedereen wel bij. Leg de lat niet te hoog voor kinderen die minder goed kunnen leren. Leer die snel een vak waarmee je met de handen prima de kost kan verdienen. Val kinderen niet lastig met die kunstmatig opgelegde gelijkheid.

ZoekEenVrijeNick | 26-08-21 | 12:49

Kinderen kijken heel erg naar elkaar. Zeker op de middelbare school. Kom je in een verkeerde klas terecht waar de norm is dat je niet teveel moet doen, moet je sterk in je schoenen staan om niet te worden afgeremd. Beste voorbeeld de mavo/havo klassen. Een groter gedeelte gaat uiteindelijk naar de mavo. En daar kun je al slimpie beter niet tussenkomen. Havisten waren vaak ook wat lui. Competitie en elkaar proberen te overtreffen op cijfers begon pas op het vwo. Op gymnasia is dat nog sterker het geval. Geen wonder dat veel ouders hun best doen om hyn kinderen zo hoog mogelijk ingestroomd te krijgen. Ironische is. Beide systemen werken niet. Binnen het huidige moet je als kind mazzel hebben in een goede klas te komen. Mawr met het nieuwe voorstel zullen veel intelligente kinderen afgeremd worden door de luie en domme kinderen.

JB86 | 26-08-21 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

Aha, in de ziekenhuizen wordt je straks niet meer per uur betaald, want dat zou een prikkel zijn om meer operaties te doen.

frank87 | 26-08-21 | 12:33

We stoppen de migratiestroom niet , we maken wel plaats....

Koning BongoBongo | 26-08-21 | 12:32

Ik had overigens geen idee dat je op de empathieschaal ook dik in de min kon gaan.

Koning BongoBongo | 26-08-21 | 12:31

quote: 'financiële prikkels om medische behandelingen wel of niet te geven moeten worden ingeperkt. De embryowet moet worden gemoderniseerd, mensen moet zelf de regie krijgen over het einde van hun leven als zij dat willen:'unquote
Ik neem aan dat deze maatregelen alleen gelden voor autochtonen zodat er meer plaats is voor de grotere families van allochtonen ? Ja , ik probeer ook maar mee te denken met Kaag. Misschien moeten we i.p.v uitdelen van tests de pil van Drion promoten om zodoende plaats te maken voor Afghanen en Syriers.

Koning BongoBongo | 26-08-21 | 12:29 | 1

Financiële prikkels om behandelingen niet te geven, is dat zoiets als wachten tot iemand dood is? Is dat nou echt goedkoper? Vragen, vragen..

Kosmo | 26-08-21 | 13:00

Oude mensen actief benaderen over het einde van hun leven en dit aansporen met financiële prikkels. Minder kosten, meer voor de kinderen te erven, snellere doorstroom woningmarkt. Geniaal.

Zack Hooi | 26-08-21 | 12:20 | 3

Subsidie voor begrafeniskosten als aanmoediging.

Koning BongoBongo | 26-08-21 | 12:43

@Koning BongoBongo | 26-08-21 | 12:43: plus 10 saluutschoten!

Zack Hooi | 26-08-21 | 12:53

@Zack Hooi | 26-08-21 | 12:53: Op aanwezige familieleden.

Koning BongoBongo | 26-08-21 | 14:11

Zelfmoordhulp: zwaktebod. Zie www.parool.nl/es-bc77febf

2 commissies, ook met D66 mensen, vonden dit geen goed idee maar daar heeft Kaag natuurlijk gewoon schijt aan. Dat heet Nieuw Leiderschap, commissies instellen en dan gewoon doen wat je zelf wilt als het antwoord niet bevalt. Deed D66 ook met het EU- Oekraine-referendum en de referendumwet.
Zelden zo'n hypocriete partij gezien als D66.

Nichtsneues | 26-08-21 | 12:19 | 2

Nieuw leiderschap betekend gewoon dat Kaag het voor het zeggen krijgt. Niks anders.

bqbq | 26-08-21 | 12:25

Leefde Ferry Mingelen ook nog maar, enerzijds... anderzijds.. een politiek verslaggever waar die van nu een puntje aan kunnen zuigen.

Gisteren was Frits Wester bij Humberto, wat zit die met zijn arm diep in het kartel zeg en volgens mij is ie ook weer aan de drank.

Wattman | 26-08-21 | 12:14 | 1

Frits hazes

Miesmol | 26-08-21 | 12:40

Misschien handig om Stef Blok op de woningmarkt te zetten. Schijnt een goede te zijn.

Lorejas | 26-08-21 | 12:04 | 3

Stef Blok zei in 2017 dat de woningmarkt als een zonnetje liep en dat er na zijn aftreden geen minister van Wonen meer nodig was.

Xbitt | 26-08-21 | 12:11

In een kabinet dat er toch op elk terrein een puinhoop van maakt is iemand als Stef Blok inderdaad op elke positie inzetbaar.

Schmalz | 26-08-21 | 13:11

"Er moeten brede brugklassen worden ingevoerd, zodat scholieren niet al op jonge leeftijd ingedeeld worden in een hokje."

Nee, en ook zodat de wat zwakkere broeders en zusters zich kunnen 'optrekken' aan de 'stuudjes'.

Man, man, man, dat hele idee is vroegah, in het Stenen Tijdperk (zelf moest ik nog beginnen in het onderwijs) al eens geprobeerd door Jos van Kemenade met zijn 'middenschool':

"Het grote ideaal van Jos van Kemenade was de middenschool - waarbij kinderen uit alle sociale klassen tot hun zestiende bij elkaar op school zouden blijven.''

Het werd destijds, godzijdank, afgeschoten als een 'onzalig', 'dom' plan dat nooit zou werken. En dan zou men het nu, met een compleet andere bevolkingssamenstelling - toen Van Kemenade minister van onderwijs was, midden jaren 70, en begin jaren 80, waren we hier nog 'onder elkaar', zeg maar - alsnog gaan invoeren? Wat een domme ideeënarmoede.

Ik ben er overigens van overtuigd dat het ook dit keer niet zal doorgaan. Zodra de dominante politiek-culturele elite, met name alle D66ers (die zich nu alle inspanningen getroosten om hun kroost ver weg op hagelwitte schooltjes te plaatsen) merken dat ook hun kinderen dan gedwongen worden in klassen te zitten met allemaal Yusufs en Redouans, is het plan snel van de baan.

Dr_Johnson | 26-08-21 | 11:59 | 8

Het huidige woke-denken = ingedeeld worden in hokjes. Men doet tegenwoordig niets anders. Er komen steeds meer intersectionele hokjes en ieder van deze groepen claimt eigen sociale rechtvaardigheid door het afdwingen van steeds meer nieuwe wetten en regels en omgangsvormen en aanspreekvormen. Maar voor kinderen geldt deze waanzinnige hokjes-drang niet, kennelijk. Het is toch om bijkans gek van de worden. De politiek maar roepen dat de klassen zo divers mogelijk moeten zijn en de ouders maar roepen dat hun kroost niet in de klas mag zitten bij zoontje/dochtertje van die en die groepering/partij/wappie/afkomst. En maar klagen over het inclusiviteitsbeleid en de LHGBTQ voorlichting die dan weer wel of niet gegeven mag worden in verband met religeuze overtuigingen en micro-agressie of zeiken over het lerarenbestand dat veel te veel van dezelfde kleur/gender is. D66 als partij voor vernieuwing vanhet onderwijs.. wat een aanfluiting. Vernieling van het onderwijs, stem D66.

Kosmo | 26-08-21 | 12:44

Juist om die rugzak kinderen die de klas verpesten (maar wel grote zak geld meebrengen) zijn wij verhuisd naar wittere oorden.
Vroeg ik mijn dochter van 5 hoe ze de nieuwe klas vind, ja heel leuk, als de juf even weg is laten de jongens niet hun piemel zien.
NIETS doet de overheid om je kind te beschermen tegen (import) tuig.

28 | 26-08-21 | 12:47

@Kosmo | 26-08-21 | 12:44: Het logische gevolg van het woke hokjes denken is eigenlijk wel dat je altijd meer intersecties of kenmerken kan vinden om onderscheid op te maken of die een persoon uniek maakt ten opzichte van ieder ander. Het eindstation is het individu: een hokje dat alleen maar op jou van toepassing is. Cynische hieraan is dat het idee van individualisme al eeuwen oud is.

ReyNemaattori | 27-08-21 | 00:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Overheid moet meer vinger in de woningmarktpap?
Gek genoeg is de overheid één prijs opdrijver in deze overspannen markt denk aan lage rente en invoer mensen , schaarste grond creëren of buitenlandse investeerders de woning voorraad verkopen om dat er zo hoog rendement te halen is hier.
En Huur verhoging gewoon omdat het kan.
Afspraken over mileu uitstoot is minder bouw.

Daarnaast heeft lagere overheid voordeel aan hogere belasting inkomsten.

Eigenlijk maken we de vos toezichthouder van de kippenhokken man man

Banenenrepubliek | 26-08-21 | 11:56 | 1

heeft al een grote vinger in de pap door de verhuurderstoeslag aan de woningcoöperaties die ingevoerd is. Dit is o.a. 1 van de redenen dat de coöperaties minder huizen kunnen bouwen. Geld moet naar de overheid. In mijn dorp 8 huizen afgebroken, 4 voor teruggekomen en waar de andere 4 stonden ligt het nu braak want geld is op.

Fedde71 | 26-08-21 | 12:28

Gymnasii: We zullen het maar op humor houden, anders heeft Ronaldo daar zelf nooit opgezeten…

Incaudavenenum | 26-08-21 | 11:51 | 3

"Minder van het gymnasium" :-) Ook een stijlfiguur, zullen we maar zeggen...

Pardoes | 26-08-21 | 12:00

Zo wordt het opgevat.

van Oeffelen | 26-08-21 | 12:13

Gymnasiae?

TmC | 26-08-21 | 12:29

Het gaat snel richting de afgrond met dit land, nu de vliegers weer vliegen komen sinds februari de "vluchtelingen" weer binnen, we zitten nu al weer op 29.000 en de Afghaanbonus circa 2000. Wie stopt deze oplichting van de slappe hap, iedere week worden er 500 in luxe taxi's in Ter Apel afgeleverd, arme drommels???? Word eens wakker hier svp.

hagelkruis | 26-08-21 | 11:49 | 2

Het stopt niet want dit is wat de kiezer wil.

jemagookniksmeer | 26-08-21 | 11:59

Hier op GS zijn de meesten wel wakker. De deugknuppels hoeven er niet naast te wonen, anders wisten ze wel beter.

bqbq | 26-08-21 | 12:28

Oude mensen moeten zo snel mogelijk dood. Is toch geen electoraat van D66. Zo ontstaat er woonruimte voor bijvoorbeeld studenten (wel electoraat van D66) of voor migranten (geen D66-electoraat, maar belangrijk voor het internationale aanzien). Scheelt ook veel AOW-uitgaven en aangezien migranten te weinig AOW-rechten hebben kan het vrijgekomen geld daar mooi voor worden aangewend. Ben benieuwd wat het CDA ervan vindt.

jochum1980 | 26-08-21 | 11:48 | 10

@Pietie | 26-08-21 | 12:03: Iemand die graag dood wil kan dat gewoon doen. Die gaat heus niet afwachten of het mag van de regering.

quigg | 26-08-21 | 12:13

@quigg | 26-08-21 | 12:13: Zeker. Maar degenen die helemaal niet dood willen, daar komt het probleem te liggen. Vaccineren zal nooit verplicht worden, blijft vrijwillig. Vervang vaccineren door "vrijwillige euthanasie".

ChalinaRosa | 26-08-21 | 12:50
▼ 7 antwoorden verborgen

VVD:
- Opvang in de regio, niet in Europa
- Bouwen bouwen bouwen, aan koopwoningen en wegen
- kernenergie als onderdeel van de energietransitie
- waardering van onze boeren en vissers
- belastingverlaging voor middeninkomens en MKB
- meer geld voor defensie
- scheefwonen tegengaan
- puntensysteem alleen nog toepassen op corporatiewoningen, private verhuur wordt allemaal vrije sector (met bescherming van bestaande huurders)
- weer 130 karren als er voldoende marge in de stikstofuitstoot zit.
- minder regels voor het MKB
- bootjesmigranten afzetten in de dichtstbijzijnde haven: in Afrika. Naar Europa slepen wordt strafbaar.
- ZZP’ers een duidelijke positie geven in de wet, en krijgen een vertegenwoordiging in de SER.

Zomaar wat punten waar “rechts de vingers bij aflikt”. Ik ben benieuwd wat we hiervan gaan terugzien in het regeerakkoord.

Muxje | 26-08-21 | 11:45 | 4

Vvd liegt structureel en als je de komende 4 jaar weer 400.000 migranten er bij wil moet je vooral vvd blijven stemmen. Een Nederlandse jongere gaat gewoon nooit, mooi, nooit meer aan een woning komen.

du Roi Soleil | 26-08-21 | 12:04

Ze kunnen beter helemaal stoppen met die verkiezingsprogramma's, wat een onzin in dit polderland.

Wattman | 26-08-21 | 12:24

en gaan we dan die Afrikanen weigeren als ze onder Duitse vlag naar de EU zijn gesleept en hier asiel vragen, of als de EU ze hierheen stuurt ?

Nichtsneues | 26-08-21 | 15:31
▼ 1 antwoord verborgen

worden er nog zaken doorgedrukt door het demissionare kabinet in de tumult en afleiding van het Afghanistan debacle. Kabinetten met Rutte I, II , III zijn hier bekend om

HetOorAakel | 26-08-21 | 11:44

Ook wel bekend als de Sigrid linie om de oprukkende democratische processen te hinderen.

Reebensteeltje | 26-08-21 | 11:43

"De overheid moet meer de regie nemen over de woningmarkt."

Het is al twee decennia een ongelooflijk tyfuszooitje op de woningmarkt, en zelfs voor mensen met een bovenmodaal inkomen is het haast niet meer te doen om een betaalbare/geschikte woning te vinden, dus als iemand anders een beter idee heeft steek dan gerust je vinger op?

''In de zorg moet meer worden samengewerkt in plaats van geconcurreerd, financiële prikkels om medische behandelingen wel of niet te geven moeten worden ingeperkt.''

Ook mee eens. Ik bedoel, ik ben verplicht om mijn zorgpremie te betalen, en er zijn bijna geen verschillen tussen concurrerende verzekeringsmaatschappijen, dus over vraag en aanbod kun je het hier niet echt hebben. Als ik ooit eens goed ziek wordt dan wil ik zo goed mogelijk geholpen worden, want daar betaal ik immers voor. Het is ook helemaal geen kwestie van keuze, dus gezondheid had sowieso nooit een verdienmodel mogen worden.

''De embryowet moet worden gemoderniseerd, mensen moet zelf de regie krijgen over het einde van hun leven als zij dat willen.''

Niet echt voor maar ook niet echt tegen, alhoewel ik met de theorie het probleem niet zo zie?

"Er moeten brede brugklassen worden ingevoerd, zodat scholieren niet al op jonge leeftijd ingedeeld worden in een hokje."

Vind ik ook wel verstandig, want zo voorkom je in de toekomst dat bepaalde *kuch* mensen met een IQ van 164 op het VMBO terechtkomen, want daar heeft de maatschappij uiteindelijk helemaal niets aan.

VBO_B_Niveau | 26-08-21 | 11:43 | 3

'De regie nemen over de woningmarkt'.

Ik hoop op als de sodemieter heel veel huizen bijbouwen om de wachtlijst van inmiddels 400.000 woningzoekenden weg te werken, en éindelijk eens in te zien dat vluchtelingen hier in Nederland een huis geven een onhoudbare situatie is.

Maar ik ga ervanuit dat van beiden helemaal niéts terechtkomt en dat er gegrepen wordt naar extra belasten van pandjesbazen, en mensen die gedwongen door de bizarre wachtlijsten een tweede huis hebben gekocht omdat familie gvd toch érgens moet kunnen wonen.

Papa Jones | 26-08-21 | 11:49

De overheid heeft al een eeuw een stevige regie over de woningmarkt. Misschien zijn zij het probleem en niet de oplossing?
Jouw opmerking over zorgverzekeringen is terecht. Hak dan ook meteen de knoop door en laat de overheid zelf de basisverzekering uitvoeren. De verzekeraars voegen daar echt niet veel aan toe.
Tegen brede brugklassen. Echt zo’n lapmiddel uit de equality of outcome koker. Je moet net als vroeger de mogelijkheid geven om alsnog door te stromen naar een hoger niveau. Brede brugklassen zouden wel gebruikt kunnen worden als opstapje naar onderwijs op maat, waar kinderen in verschillend tempo leren afhankelijk van hun kunnen. Maar ik ben bang dat zoiets voor ons onderwijs nu een te grote stap is. Het beste onderwijsbeleid zou zijn: we veranderen de komende 4 jaar NIETS, we gaan ons geheel richten op het wegnemen van regels voor scholen zodat er meer tijd voor het onderwijs zelf is.

Muxje | 26-08-21 | 11:53

@Papa Jones | 26-08-21 | 11:49: Ik ben dat bouwen, bouwen, bouwen wel zat. Woon net ten zuiden van Den Haag en alles hier is/wordt dichtgebouwd met alle ellende die er bij hoort. Geen rust of ruimte meer te vinden. Overal herrie en vervuiling en dat is binnen tien a vijftien jaar gebeurd. En het einde is nog niet in zicht. Grenzen zo veel mogelijk dicht, three strikes uit bij figuren met een dubbel paspoort en remigratie financieel aantrekkelijker maken. Is per saldo denk ik zelfs nog goedkoper en zorgt ervoor dat voor de oorspronkelijke bewoners de leefbaarbeid niet nog verder onder druk komt te staan. Maar net als jij ga ik er vanuit dat er niets van terecht komt....

JP1973 | 26-08-21 | 12:08

5% Korting op euthanasie voor alle 18+ Nederlanders, en alle onderwijsniveaux aanpassen aan analfabete textielrijke sprekers van een onverstaanbaar dialect van onbekende oorsprong. Dat geeft even wat ruimte voor nóg meer nieuwe billenwassers en apothekers.

Nivelleermarionet | 26-08-21 | 11:43

Bij D66 zijn de oude mensen heel vlug koud gesteld ,Kaag denk iedere oude kost geld dus opruimen die hap D66 is niet voor niks een euthanasie partij met medewerking van GroenLinks.

gerrit5042 | 26-08-21 | 11:42 | 2

U bedoelt waarschijnlijk Kaltstellung, maar dat is vooral bedoeld voor overlastgevers zoals Omtzigt, Wilders en andere kamerrustverstoorders.

Nivelleermarionet | 26-08-21 | 11:47

Toch knap dat er jaren is gesproken over dat we een kleinere overheid nodig hebben en dat dit de koers moest zijn, tegelijkertijd is de overheid groter geworden, en nu moet de overheid dus nog groter?!

BadPatNL | 26-08-21 | 11:40 | 5

@Piet Karbiet | 26-08-21 | 11:44:
Die 25% meer ambtenaren zijn nodig ter compensatie van de verlaging van het gemiddelde IQ, want ook het intellectuele niveau van onze ambtenaren daalt dankzij het uiterst succesvolle diversiteitsbeleid.

Nivelleermarionet | 26-08-21 | 11:57

@Piet Karbiet | 26-08-21 | 11:44: Zwartlakkers.

Koning BongoBongo | 26-08-21 | 12:41

@Piet Karbiet | 26-08-21 | 11:44: dat krijg je als je meer wetgeving en regels maakt. Het mag wel wat simpeler

Nichtsneues | 26-08-21 | 15:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Stelt zich komende pensioneringfeestjes zo voor; Beste Jansen, als blijk van onze waardering maar bovenal om de collectieve kosten AOW/Zorg bestel laag te houden, want zoals je weet beste Jansen blijft efficiency onze norm. Hebben wij gemeend je deze suïcidepil mee te geven voor het moment dat je zelf tot de conclusie bent gekomen, beste Jansen dat je aanwezigheid op deze aardkloot volkomen overbodig is geworden, denk duurzaam beste Jansen fijne pensionering!

william7055 | 26-08-21 | 11:40 | 1

Beste Jansen, het is nu 16:55 uur, om 17:00 uur eindigt je actieve account, om 17:01 uur zal je persoonlijke QR code geen toegang meer geven aan alle gekoppelde diensten, je crematie staat gepland om 19:15 uur.

Vanwege de inwerkperiode heb je tot 17:35 uur de tijd om op eigen gelegenheid tot de conclusie te komen: Dat we ook nog een 90 minuten nodig hebben om de voor transplantatie geschikte organen te kunnen uitnemen.

Have fun, tussen 17:01 en 17:34 kunt u nog gebruik maken van de daartoe aangewezen faciliteiten.

BadPatNL | 26-08-21 | 11:58

Het is overigens zelfdoding in plaats van zelfmoord.

Mokum Kosher | 26-08-21 | 11:39 | 4

Eigenmoord

Piet Karbiet | 26-08-21 | 11:44

"de euthanasie mee bedrijven"

Nuchternederland | 26-08-21 | 12:05

Jezelf dood vermoorden.

Ren je rot | 26-08-21 | 12:16
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien dit dan ook maar even melden, een tweet van Esmé Lammers: 'Wanneer is dit gebeurd? Wie heeft dit goedgekeurd? Tijdelijke wet Covid 19 verlengd tot 01092023.'
'Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid
[Regeling vervalt per 01-09-2023.]
Geldend van 17-12-2020 t/m heden'
Ik kan helaas geen link plaatsen, zij heeft dat wel gedaan.

grietmetgroenefiets | 26-08-21 | 11:39 | 2

Toch knap, dat de mensen die nog even op de winkel mogen passen en verder eigenlijk niet meer dan dat, dit zonder reuring hebben kunnen doen?!

BadPatNL | 26-08-21 | 12:02

Een (onhaalbare) 1-kind politiek... tijd dat het bespreekbaar wordt gemaakt.
O ja, al die soepsidies voor de kinderfokkerij afschaffen, gelijk uiteraard met de immigratie van kansloze sukkels. Die hebben we zelf al genoeg.

Ichneumonidae | 26-08-21 | 11:37 | 2

Hoezo? Wat is er mis met Nederlandse kindjes? Het probleem in Nederland is juist dat Nederlanders te weinig kindjes maken. Daarom worden er mensen hier naar toe gehaald die heel veel kindjes maken.

Mokum Kosher | 26-08-21 | 11:39

@Mokum Kosher | 26-08-21 | 11:39: Yep, heel veel nep-Nederlanders die heel veel kindjes maken. Zit ik echt op te wachten.
Die mensen van jou worden hier niet naar toe gehaald, die komen wel eigener beweging de verzorgingsstaat om zeep helpen hoor. Elke week weer een stuk of 800, graties extra erbij.
Hebben we niks aan. In dat geval, graag stop op immigratie en een 2-kind politiek. Eventueel voor een jaar of 10-20.
Wat er nu gebeurt is dat we werkloosheid importeren, die mensen 'moeten' wonen etc. Allemaal kut dus.
Mogelijk was je ironisch...

Ichneumonidae | 26-08-21 | 11:45

Wordt wel lachen die zelfmoordwet. De GGD kan de priklocaties dan wel overeind houden na corona.

Leptob | 26-08-21 | 11:36

Het vriendinnetje van mijn zoon zit op een prive-schooI. Eindexamen Havo. 12000 euro per jaar. Opa betaaIt. KIeine kIas. DipIoma garantie. Ze zijn bijna aIIemaaI gezakt. Raar Iand

Piet Karbiet | 26-08-21 | 11:34 | 5

Domme ongemotiveerde kindertjes met rijke ouders

Diederik_Ezel | 26-08-21 | 11:42

@Diederik_Ezel | 26-08-21 | 11:42: Yep. Was Iaatst met haar op pad en ze had geen idee wat een skyIine was of een diIemma of atrium Best weI knap

Piet Karbiet | 26-08-21 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik mis het hoofdstuk immigratie..

Schriever | 26-08-21 | 11:33 | 1

Dat hebben ze uitbesteed aan de EU. De EU zelf weet van niets, want de EU, dat zijn de lidstaten. Soort van ambtenarenhumor.

Mr_Miscellaneous | 26-08-21 | 11:36

Zelfmoordhulp bij bejaarden en meer regie over de woningmarkt, liggen in elkaars verlengde

hotbrasil | 26-08-21 | 11:32 | 1

Gewoon in de biomassa-centraIe gooien

Piet Karbiet | 26-08-21 | 11:36

Na 1984 nu ook A Brave New World werkelijkheid?

Roos | 26-08-21 | 11:31

Rutte Functie elders
Huug Functie elders
Kaag Functie elders
Timmermans functie elders
simpel

Einde van de Domheid | 26-08-21 | 11:31 | 5

@van Oeffelen | 26-08-21 | 11:34: Maar voor Geert is er geen functie elders. Dat is nou juist zijn probleem.

Tashtego | 26-08-21 | 11:36

Oh? Mag die briljante Wopster blijven dan? Ach, bij nader inzien wel slim; CDA in recordtijd naar het grote niets.

Lorejas | 26-08-21 | 11:43

@Lorejas | 26-08-21 | 11:43:
De Wopster leek sympathiek, maar bleek een verrader van de werklozen omdat hij de duur van de WW wilde halveren.

Nivelleermarionet | 26-08-21 | 12:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is toch van de gekke hier in NL, de regels omtrent formatie zouden veel simpeler moeten zijn, zet de grootste partijen samen op volgorde van grootte tot er een meerderheid is, dan hebben die onderhandelaars 3 maanden om er in alle openheid uit te komen, lukt dat niet, nieuwe verkiezingen … door de openheid weet de kiezer ook meteen of hij bekocht wordt of niet door zijn of haar keuze, en zo begint er een nieuwe ronde. Splinterpartijtjes op links die het voor het zeggen hebben … man man man

WaltherP99 | 26-08-21 | 11:30

Dood 66 zelfmoordwet komt er ook nog, over pleefiguur in het buitenland slaan gesproken. Het is godver een schande. "Oma, vind je het niet mooi geweest zo" en kom maar door met die erfenis. Besteed eens wat meer geld aan het zinvol maken van mensen aan het einde, maak hun leven eens wat leuker. Godverdomme.

TheBigKirth | 26-08-21 | 11:28 | 10

@TheBigKirth | 26-08-21 | 11:43:
Zelfdoding zou misschien nog kunnen, maar op zelfmoord staat 20 jaar plus TBS. Bezint eer ge begint.

Nivelleermarionet | 26-08-21 | 12:10

@TheBigKirth | 26-08-21 | 11:43: Grapjas. Wacht maar op de campagnes.
De blauwdrukken liggen al klaar zie corona vrijwillige vaccinaties.

ChalinaRosa | 26-08-21 | 12:15
▼ 7 antwoorden verborgen

'zelfmoordhulp bejaarden' begint zo ondertussen een wrange bijsmaak te geven ....

Der Schnitzeljäger | 26-08-21 | 11:28

Ik EIS nieuwe verkiezingen.

Sjeintje | 26-08-21 | 11:26 | 4

@koeberg | 26-08-21 | 11:31:
Ja.
Spijt dat ik überhaupt ben gaan stemmen.
Er is niks maar dan ook niks (in mijn ogen) overgebleven van de agenda's van de partijen.
Overheid: U heeft gestemd Mevrouw, maar wij liegen en bedriegen u voor.
WIJ gaan lekker doen waar WIJ zin in hebben.
WIJ gaan onze persoonlijke agenda's volgen, je weet wel, die we jullie niet hebben laten zien.
WIJ gaan door met de baantjes-carrousel, want niemand van ons wil van de sokkel af vallen.
WIJ hebben **** (vul aan)

Sjeintje | 26-08-21 | 11:40

@Sjeintje | 26-08-21 | 11:40: Dus je wil wel dat er nieuwe verkiezingen komen, maar gaat dan zelf niet stemmen. Dus je laat het aan mij over? Als er nieuwe verkiezingen komen dan stem ik waarschijnlijk weer hetzelfde als in maart. Dus aan mij heb je niks als je een andere uitslag wil dan in maart.

koeberg | 26-08-21 | 12:32

@koeberg | 26-08-21 | 12:32:
Of ik bij nieuwe verkiezingen ga stemmen laat ik nog open.
Dit hangt voor mij af hoe de agenda's gepresenteerd worden en wat er in staat.

Sjeintje | 26-08-21 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Zou een slechte ontwikkeling zijn. Maar ja, veel volk in Nederland schreeuwt nu eenmaal om de overheid, de overheid dit, de overheid dat. Griepje? De overheid regelt het voor u! Huisje? Kom naar de overheid!

van Oeffelen | 26-08-21 | 11:26 | 2

Ja, want wij moeten allemaal naar jou toe komen voor een zwaar verwaarloosd kamertje van twintig vierkante meter waar jij dan tussen de €900-€100 voor gaat vragen, toch? Want de vrije markt lost ook echt alles op, zoals we al twee decennia goed hebben kunnen merken. Typisch.

VBO_B_Niveau | 26-08-21 | 11:30

Eerst voldoende geld weghalen bij de woningcoöperaties waardoor er te weinig wordt bijgebouwd. Daarnaast de bevolking ieder jaar behoorlijk laten groeien. En als dat spaak loopt moet de overheid weer "meer regie" nemen. Onze overheid doet aan self fulfilling prophecy.

Mr_Miscellaneous | 26-08-21 | 11:34

R.I.P. Ron

kneuterzak | 26-08-21 | 11:25 | 1

Heeft Henk Krol al getwitterd?

F. Jacobse | 26-08-21 | 11:29

Sinds 1956 heeft NL 150 kamerleden op een bevolking van 11 miljoen. Zou er met die extra 6 miljoen niet wat meer bij moeten komen onderhand?

Neuth | 26-08-21 | 11:21 | 6

Neuth | 26-08-21 | 11:21
Alsjeblieft niet, ze maken er nu al een puinhoofd van. En qua vaccinatie schreeuwen velen om een dictator.

Der Schnitzeljäger | 26-08-21 | 11:29

@accijnstoerist | 26-08-21 | 11:26: Het komt de representativiteit van de politiek iig niet ten goede dat het zetel aantal niet meegroeit met de populatie.

Neuth | 26-08-21 | 15:04

@Der Schnitzeljäger | 26-08-21 | 11:29: Hoe meer de kamer zichzelf kan controleren, door middel van meer Kamerleden, hoe minder ze prutsen zou je hopen toch?

Neuth | 26-08-21 | 15:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Regressie naar het gemiddelde dus voor de slimmere leerling, opdat ze vooral een beetje dommer worden gehouden. Opdat de minder slimmere zich maar niet achtergesteld voelt
Worden we als land daar nou echt beter van? Je wil toch uit mensen halen wat er in zit?

Emma Watson | 26-08-21 | 11:20 | 3

Dit is toch al jaren gaande? Meedoen is belangrijker dan winnen? Niveau van het Nederlandse onderwijs is zo verschrikkelijk slecht. Studenten op de PABO kunnen niet rekenen en beheersen de Nederlandse taal niet. En ga maar door...

ItsOutThere | 26-08-21 | 11:27

We hadden toch ook vaklui in de bouw, handen aan het bed, winkelpersoneel, magazijnbedienden en schoonmakers (m/v/x) nodig? Daarvoor is het VMBO en de MAVO ontworpen. Laat Danny echt slimme leerlingen hoger gaan.

Leffe Blonde | 26-08-21 | 11:28

@ItsOutThere | 26-08-21 | 11:27: Niet elke student op de PABO kan niet rekenen en Nederlands schrijven. Ik ken een vwo'er die leraar wilde worden.

Adriel | 26-08-21 | 11:37

Dus de jonge mensen die wel wat kunnen en interesses hebben moeten nog een jaar langer tegengehouden/gepest worden door bondkraagjes en de Wesley's en Rodney's van deze wereld. Puik plan!

SterF... | 26-08-21 | 11:19 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Die zelfmoordpil voor bejaarden in het regeerakkoord betekent automatisch dat de Christen Unie niet zal meedoen aan Rutte IV. Slim en doortrapt van Siegfried Rutte/Marx Kaag. Dan kunnen ze daarna hun handen in onschuld wassen en zeggen dat ze geen andere keus hadden dan met de horrortandem PvdA-GL in zee te gaan.

WalterSobchack | 26-08-21 | 11:18 | 9

@F. Jacobse | 26-08-21 | 11:32:
Liever die socialismegekkies ook niet, maar gristengekkies al helemaal niet.

SterF... | 26-08-21 | 11:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een klerezooi. Ongelooflijk. Land gaat via micro management in een spiraal verder naar beneden. Succes.

feiten_en _cijfers | 26-08-21 | 11:16

Rutte IV: Nivelleren is een feest!

Terra | 26-08-21 | 11:15 | 1

Daar hebben mijn soortgenoten en ik anders niks van gemerkt. Alleen Jan Klaassen is goed weggekomen, die is nu Minister-President.

Nivelleermarionet | 26-08-21 | 12:17

Ik lees dat vaccinatiedwang tegen het voorgestelde regeer-akkoord gaat.
Maar goed, het is al lang duidelijk dat er een enorme discrepantie is tussen de papieren Haagse ‘werkelijkheid’ en de uitvoering - van dat beleid - zoals dat in het alledaagse leven wordt ervaren.

ratelaar | 26-08-21 | 11:14

VVD/D66/CDA alsmede informateur Hamer moeten die Ploumen nou echt eens onder druk zetten om een coalitie VVD/D66/CDA/PvdA te vormen zonder GL, en dat malle voornemen om 'elkaar niet los te laten', te laten varen - in het landsbelang, NB. Weigert ze, dan meteen vol inzetten op een minderheidskabinet.

Om in een nieuwe coalitie een partij op te nemen - GL - die voor een meerderheid totaal niet nodig is, die in zijn hele bestaan nog nooit regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen, die afgelopen maart als grootste verliezer uit de bus is gekomen (van 14 naar 8 zetels), en die de twijfelachtige eer heeft in het hart van de moderne, westerse, seculiere, Nederlandse democratie - te weten de Tweede Kamer - de eerste hoofddoek te hebben geïntroduceerd, zou een beschamende 'travesty' zijn en het volledig negeren van de wil van de kiezer betekenen.

Dr_Johnson | 26-08-21 | 11:14 | 5

Het lijkt erop dat er PVDA leden zijn die een gedeelte van die visie ondersteunen.

starbuck280 | 26-08-21 | 11:18

Was Ploumen laatst niet al aan het terugkrabbelen? Dat het niet om een belofte zou gaan om alleen samen aan een regering deel te nemen, maar een belofte om niet als enige linkse partij in een kabinet te gaan zitten? En aangezien D66 ook links is…

Muxje | 26-08-21 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte IV wordt een vrolijk, feestelijk kabinet. Het wordt één grote bonte avond van een jaar of drie voor Rutte, waarop hij alles mag doen wat hij altijd al had willen doen, want hierna gaat hij andere leuke dingen doen met zijn leven. En het is duidelijk met wie hij zijn feestje wil vieren: met Links. Dahaag, Zuur Rechts!

HeerVanStand | 26-08-21 | 11:13

@Rutte + @Kaag

Breng ook direct de Ruimtelijke Ordening weer terug bij het Rijk. Lijkt me wel handig met de energietransitie, stikstofgezeik, waterproblematiek, klimatolomanie, electriciteitsnetwerkwijzigingen ivm electrisch rijden en tal van natuurdinges (waaronder wolf). En natuurlijk ook met de nationale woningbouw-agenda.

Bovenstaande is wel zo democratisch, aangezien de opkomst voor de provinciale statenverkiezingen al zo (dramatisch) laag is.

Boris Poepnagel | 26-08-21 | 11:11

Dus de twee clubjes die zichzelf liberaal durven te noemen, willen MEER overheid? Juist ja..
Ik zie vooral D66 crap.. Lekker onderhandeld Mark. (Niet dat jij het veel beter maakt..)

Moeten die brugklassen straks ook alle kleurtjes van de regenboog/kleurenwaaier hebben? Laat maar... Ik weet het antwoord al.

Cannabooze | 26-08-21 | 11:07 | 1

Maak alle onderwijs vrij van idelogie! Zal misschien helpen om gekloot wat te verminderen.

Henkie | 26-08-21 | 11:13

Zo lang ddr66 in beeld is zal vvdr blijven plakken aan de wil van het ddr66 regime.
Immers uit de stukken blijkt dat er veel meer wensen ( druk, drang ) is door het kaagmevrouwtje.
P Rutte ,laat zich in de luren leggen.
De dramclub groene khmer en pvdalochtonen, spinnen garen bij deze formatie perikelingen.
Faal kabinet 1,2,3 en 3,5 geven niet thuis door er een formatie door te drukken.
Demisionair is zo slecht nog niet denken de pluche zitters.

Zitvlak | 26-08-21 | 11:06

Afgezien van de aandacht voor de woningmarkt weer een waslijst aan grachtengordel thema's. Levenseinde is een ethisch vraagstuk geen politiek, onderwijsvernieuwingen zijn doorgaans ideologisch maar de serieuze thema's waar het echt over zou moeten gaan, migratie, migratie migratie en integratie daar wordt met geen woord over gerept. Het wordt tijd voor een actieve bevolkingspolitiek want nu is bouwen dweilen met de kraan open. Je kunt niet de randvoorwaarden continue aanscherpen met betrekking tot natuurbescherming, geluidhinder, uitstoot en tegelijkertijd de bevolking ongecontroleerd laten toenemen door migratie. We hebben een regering nodig die het belang van het Nederlandse volk en de Nederlandse identiteit voorop stelt niet dat van "Europa" of de mensheid in het algemeen als dat ten koste gaat van de belangen van het Nederlandse volk. Los de echte problemen op en probeer niet te scoren met non thema's als onderwijs levenseinde, en, in mindere mate, liberalisering in de zorg.

AlexanderVissers | 26-08-21 | 11:04 | 1

"We hebben een regering nodig die..."

Mensen stemmen niet voor regering, maar stemmen op politic welke hen het leukst lijkt zonder te kijken naar de partijprogramma. Of ze stemmen voor politieke themapartijen zoals GroenLinks. Meeste van hen hebben totaal geen idee waar een partij inhoudelijk voor staat en hoe het Nederland zou kunnen helpen.

Ik heb vaker gelezen dat FvD de beste partijprogramma heeft, maar krijgen ze stemmen voor dat? Nee, want rechts is fout inclusief Baudet. SP en PVV zijn echte linkse partijen, maar hebben het beste beentje voor de mensen, Nederland eerst.

Wat doet onze regering? Gezellig asielzoekers/statushouders een woning aanbieden in plaats van de autochtone bevolking die al maanden en soms jaren wachten voor een woning.

Het zijn een paar voorbeelden, maar het is het verschil in partijen die Nederland willen verbeteren en het volk op de eerste plaats zet, tegenover partijen die beloven voor de mensen te werken en het tegenover gestelde doen voor hun eigen belangen en thema-ideologieen.

Adriel | 26-08-21 | 11:14

Leefde Ron Fresen nog maar... Heb ik iets gemist of is dit humor?

McSnor | 26-08-21 | 11:04 | 2

Dit is humor om te lachen.

aamert | 26-08-21 | 11:24

@aamert | 26-08-21 | 11:24: u dient zich zorgen te maken zodra Henk Krol over u twittert op uw verjaardag.

F. Jacobse | 26-08-21 | 11:35

Dus..... D66, de onderwijsclub vermoordt uniek stukje Nederlandse onderwijstraditie, het gymnasium.

Ik zou lachen als het niet zo triest is.

Kaas de Vies | 26-08-21 | 11:03 | 5

@Kaas de Vies | 26-08-21 | 11:41: Snap wel dat 'onderwijs' breder is. De vraag is of we ons dat nog kunnen veroorloven. Bovendien, heilig is het allemaal ook niet hoor. Een paar eeuwen geleden publiceerde men in het Latijn. Nu is dat voornamelijk Engels.
Dingen veranderen.

Ichneumonidae | 26-08-21 | 11:48

D66 is van plan meer te vermoorden. Echt het is een echte "Moordpartij".

ChalinaRosa | 26-08-21 | 12:27

@Ichneumonidae | 26-08-21 | 11:48:
Kunnen veroorloven.... tjonge jonge jonge.

Niet investeren in kwaliteit is nooit meer te repareren.

Kaas de Vies | 26-08-21 | 12:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Ron Fresen, is ie dood dan?

Beste_Landgenoten | 26-08-21 | 11:03 | 2
-weggejorist-
meesh | 26-08-21 | 11:09

Hoop van niet. Goed politiek commentator.

Het Licht | 26-08-21 | 12:21

Ik zie in die notitie geen enkel VVD-standpunt staan.

Mr_Miscellaneous | 26-08-21 | 11:02 | 5

Ja of het verkiezingsprogramma is geheel inwisselbaar zolang Mark maar premier wordt. Ik word hier cynisch van.

Mr_Miscellaneous | 26-08-21 | 11:17

@Mr_Miscellaneous | 26-08-21 | 11:17: dat dus. Daar werd bij de vorige formatie ook al over geklaagd: alles was er op gericht om de formatie te laten slagen zodat Mark premier kon worden. Van de VVD-standpunten bleef uiteindelijk niets over.

Muxje | 26-08-21 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Alsof je na 8 jaar niet weet wie de slimste en domste kinderen zijn.
Moet je toch iets gemist hebben - ws. normaal onderwijs.

Ichneumonidae | 26-08-21 | 10:59 | 3

Lekker alle kindjes vertellen dat ze aaaaaalllllleeeees kunnen worden later , om te eindigen met gefrustreerde neuroten die beter een vak hadden kunnen leren, niet iedereen is geschikt voor onze “kennis economie”

Habe das Gewust | 26-08-21 | 11:06

@Habe das Gewust | 26-08-21 | 11:06:
Daar komt bij dat we van gekkigheid niet meer weten wie onze badkamers moeten verbouwen.
En dat je daar meer knaken mee kan verdienen dan 'vrijetijdskunde' studeren op een HBO.

SterF... | 26-08-21 | 11:25

"De overheid moet meer de regie nemen over de woningmarkt"
Als al die bejaarde boomers nou eens de pil van Drion zouden nemen dat zou Sigrid Kaag geen 1,4 miljoen hoeven te betalen voor een huis met 8 slaapkamers.

Osdorpertje | 26-08-21 | 10:59 | 2

12 Afghanen per kamer.. wat een goed mens die Kaag eigelijk

kermitsklant | 26-08-21 | 11:07

@kermitsklant | 26-08-21 | 11:07:
Iedere slaapkamer volzetten met stapelbedden.
In een hostel betalen rugzaktoeristen er graag voor. (niet veel)

Osdorpertje | 26-08-21 | 11:15

De overheid moet meer de regie nemen over de woningmarkt. - D66
In de zorg moet meer worden samengewerkt in plaats van geconcurreerd - D66
financiële prikkels om medische behandelingen wel of niet te geven moeten worden ingeperkt. -D66
De embryowet moet worden gemoderniseerd -D66
mensen moet zelf de regie krijgen over het einde van hun leven als zij dat willen. - D66
Er moeten brede brugklassen worden ingevoerd, zodat scholieren niet al op jonge leeftijd ingedeeld worden in een hokje - D66

Mark, gaat het wel goed jongen? Ben je ook nog aan het meeschrijven of zet je alleen koffie voor Sigrid?

koeberg | 26-08-21 | 10:58 | 3

Lol!

HeerVanStand | 26-08-21 | 11:02

Haha, scherp!

Bataafje | 26-08-21 | 11:19

Mark is van binnen een D66'er, en alleen van buiten een VVD'er. Dat is al meer dan 10 jaar bekend, behalve bij die schaapachtige medeburgers die al 10 jaar volgzaam op hem stemmen.

WalterSobchack | 26-08-21 | 11:28

Belastingdruk halveren, volledig belastingstelsel opnieuw ontwerpen, aantal ambtenaren halveren, stoppen met geld weggeven aan andere landen staan er niet bij? Laat dan maar.

John McClane | 26-08-21 | 10:56 | 4

Nee haha. Die efficiëntieslag bij de overheid kun je vergeten. Voorheen commercieel gewerkt, inmiddels semi-overheid. Productiviteit van me ligt op 50% tov mijn tijd bij bedrijven. Nog nooit zoveel vergaderd en bij het opstellen en uitvoeren van een project nog nooit zoveel met eilandjes rekening moeten houden. Maar weet je, ik vind het goed zo. Werk op steenworp afstand of thuis, geen gezeik of gestress.

Dr.Platypus | 26-08-21 | 11:03

@Dr.Platypus | 26-08-21 | 11:03: veel gestrest omdat je allerlei stompzinnige dingen moet doen zoals boekjes die na 1x in dekast verdwijnen terwijl het echte primair proces 'erbij' wordt gedaan.

Nichtsneues | 26-08-21 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Zit de schoollunch eigenlijk ook in het conceptprogramma?

ZOMG | 26-08-21 | 10:55 | 7

Maar dan wel default halal, voor iedereen.

WalterSobchack | 26-08-21 | 11:26

@ZOMG | 26-08-21 | 11:36: The horror!
Gelukkig zorgen mijn vrouw en ik zelf voor een gezonde, gevarieerde en smakelijke lunch voor the kids tijdens schooldagen.

WalterSobchack | 26-08-21 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Elke regering die overbevolking niet adresseert is een slechte regering. Je kunt mensen dood schieten, je kunt mensen ook heel langzaam laten sterven aan de gevolgen van overbevolking.

Dr.Platypus | 26-08-21 | 10:53 | 1

Helemaal eens. Ligt ten grondslag aan zeer veel, ook mondiale, problemen. Schaarste leidt altijd alleen maar tot ellende, veel ellende.

Ichneumonidae | 26-08-21 | 11:23

Formatie is nog niet aan de orde lijkt mij!

Henri | 26-08-21 | 10:52

De overheid MOET meer regie nemen op de woningmarkt,
In de zorg MOET meer worden samengewerkt,
Financiële prikkels om behandelingen wel of niet te geven MOETEN...
Er MOETEN brede brugklassen worden ingevoerd...
De embryowet MOET worden gemoderniseerd.

Een hoop MOET erg weinig HOE.

normanius | 26-08-21 | 10:52 | 4
-weggejorist-
Rest In Privacy | 26-08-21 | 11:04

@DeAapUitDeMouw | 26-08-21 | 10:52: laat dat om godsnaam niet aan ZE over! Bewezen is, zelfs gezegd door RUTTE zelf gezegd, idee loos te zijn!

Henkie | 26-08-21 | 11:10

Een echte liberale regering zou zeggen: we MOETEN MINDER, als overheid.

WalterSobchack | 26-08-21 | 11:25
▼ 1 antwoord verborgen

En Geert Wilders zit nog steeds opgesloten in de kelder?

Diederik_Ezel | 26-08-21 | 10:51 | 2

Dat is geen gevangenis, dat is een "tiny house".

ZOMG | 26-08-21 | 10:53

Plaatje blijft hangen, al weken.

Purk | 26-08-21 | 11:45

"Financiële prikkels om medische behandelingen wel of niet te geven moeten worden ingeperkt."...
Dat gaat nog een aardige discussie worden met AstraZeneca en Pfizer.... oh nee daar zal het vast niet voor gelden.

DeAapUitDeMouw | 26-08-21 | 10:50

En regie nemen op de woningmarkt?
Alle wetten die in de pijplijn zitten, zijn erop gericht die regie bij de overheid weg te halen. Leg mij maar eens uit hoe de Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen (= privatisering bouwtoezicht) van mevrouw Ollongren bijdraagt aan meer regie bij de overheid!
Idem het gedrocht van de Omgevingswet.

wapster | 26-08-21 | 10:50

Scholieren moeten niet op te jonge leeftijd ingedeeld worden in een hokje. Zucht.
Kunnen we gewoon terug naar Lts, Mavo, Havo, Atheneum? Nu moeten kinderen direct na de lagere school al richtingen kiezen. Die scholen van vroeger waren al een soort van verlenging van de basisschool waar je later een richting kon kiezen. Met alleen een klein niveauverschil. Uiteindelijk kon iedereen eindigen bij de hoogste opleiding.

Leptob | 26-08-21 | 10:50 | 2

Is waarom het onderwijs in Nederland slecht is vergeleken met andere landen. In de middelbare krijg je teveel vakken die niet van belang zijn voor je toekomstige baan. Ik snap het wel van die algemene kennis, maar ik heb niet echt zin om biologie, natuurkunde en scheikunde te krijgen als ik de medische/technische kant niet opga.

Adriel | 26-08-21 | 10:56

Eens, al dat geklooi in het onderwijs heeft er hoogstens voor gezorgd dat de kids met talent worden geremd door de kids die het allemaal niet zo snel op pakken

Terra | 26-08-21 | 11:18

Gezien dat gedonder met die toeslagen is 'meer overheid' niet zo een heel best idee op dit moment..

starbuck280 | 26-08-21 | 10:50

Inderdaad, allerlei punten die geen punt waren in de campagne, net als de vorige keer in 2017 toen de coalitie Nederland aan de klimaat doem doodskist heeft vastgenageld met allerlei vergaande toezeggingen en onmogelijke doelstellingen, zonder dat dit een punt in de campagne was.

Zwizalletju | 26-08-21 | 10:48

Als het me maar meer geld kost ben ik in principe akkoord met de voorstellen.

Lorejas | 26-08-21 | 10:48 | 1

Het wordt nooit goedkoper.

voldemort | 26-08-21 | 11:37

1/4 van de 15 en 16 jarigen is functioneel analfabeet. Deze tieners hebben les gehad onder VVD/D66/PVDA/CDA.
Steek geld en tijd in de kwaliteit van het onderwijs.
Niet in de organisatie van het onderwijs.

Bataafje | 26-08-21 | 10:47 | 5

blij dat mijn kinderen verdomd goed elitair onderwijs genieten. Kost een paar duiten (€15k per jaar), maar als ik tieners van vrienden in NL zie.. in beginsel velen met goed verstand, maar zijn toch een partij verstoken van gedegen onderwijs die hen kritisch leert nadenken. 2 vrienden schamen zich er voor, ik zou welhaast een hekel krijgen aan mijn eigen kinderen als ze zo 'dom' door leven gaan.

feiten_en _cijfers | 26-08-21 | 11:20

Ach, als functioneel analfabeet kun je prima rappen, influencen, instagrammodellen, actreutelen, drugsrunnen, geld witwassen en vrouwen uitpimpen. Mogelijkheden zat voor de hedendaagse jeugd.

Graaisnaaiert | 26-08-21 | 13:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Die brede brugklassen zijn echt een slecht idee. Allerlei soorten kinderen met een achterstand houden het niveau van het onderwijs op de basisschool nu al lang genoeg op, moet de ontwikkeling van kinderen nog langer worden geremd? Die van mij leren nu al nagenoeg niets op school en worden daar ronduit lui van. Wie zijn toch die mensen die deze onzin verzinnen?

accijnstoerist | 26-08-21 | 10:47 | 4

Precies!

B. Randnetel | 26-08-21 | 10:55

Ook zeker eens! Waarom laat jij je kinderen dan op een school zitten waar ze nagenoeg niks leren? (Geen verwijt of zo, puur interesse.)

BadPatNL | 26-08-21 | 11:04

@BadPatNL | 26-08-21 | 11:04:
Eentje basisschool nog, vandaar. Twee hebben de middelbare school al afgerond en studeren nu. Deze twee zijn gewoon lui gemaakt op de basisschool en heb ik een flinke schop onder de kont moeten geven om ergens moeite voor te doen en ergens de beste in willen zijn. Vooral dat laatste lijkt taboe te zijn in het onderwijs.

accijnstoerist | 26-08-21 | 11:11
▼ 1 antwoord verborgen

Overheid meer regie over de woningmarkt? Dan weten we helemaal zeker dat er asielzoekers steden komen. Net zoals die ik weer niet meer waar wijk waar molukkers alleen maar molukkers willen.

haatsmurfin | 26-08-21 | 10:47

Afijn, meer macht naar de overheid. Zo kunnen ze nog beter voor ons zorgen zodat we allemaal veilig zijn en het gevoel hebben dat we mee mogen doen!

Stijl_Loos | 26-08-21 | 10:47 | 1

Dat wordt Toeslagenaffaire 2020 t/m 2050.

Bataafje | 26-08-21 | 10:48

Embryowet? Kee.

Deksmaat | 26-08-21 | 10:46

Ze reanimeren gewoon de gesjeesde middenschool / basisvorming. Zoveel problemen en waar kom je mee: een onderwijshervoorming om het niveau nòg verder te nivelleren. Je gelooft het niet.

wapster | 26-08-21 | 10:46

Meer regie. Meer regeltjes. Meer slechte ideeën van ambtenaren die al wel een huis hebben en het wel best vinden dat hele generaties moeten inschikken voor mensen van elders. Woonbeleid is vooruitzien, althans dat zou je verwachten. En nogmaals, zelfs met de mooiste plannetjes, is het woningtekort niet op te lossen de komende jaren. Er is niet tegenop te bouwen.

Deflatiemonster | 26-08-21 | 10:46 | 1

Meer bureaucraten die uit het raam staren en zichzelf middels powerpoint en excel net zo inwisselbaar als onmisbaar als overbodig maken. Gek he, die toename van 'verwarde mensen'.

BBRDWR | 26-08-21 | 10:48

Is gymnasium discriminerend voor de slecht lerende leerlingen die naar het vmbo moeten?

pibasso | 26-08-21 | 10:45 | 9

@B. Randnetel | 26-08-21 | 11:00: Die deskundige is vaak een laag technisch opgeleide. b.v. een loodgieter die meer in z'n mars heeft dan een hoogopgeleide.

Laag_opgelijdt | 26-08-21 | 11:56

@gato | 26-08-21 | 11:53: In Nederland? Alleen het Koninklijk Huis voor zover ik weet. Met goed onderwijs bied je iedereen een kans. Ik ken genoeg mensen van bescheiden komaf die wel de kans hebben gekregen en goed terecht zijn gekomen. Maar die kans wordt anderen nu door de neus geboord. Het is weer zo'n plan dat gepresenteerd wordt als iets dat het eerlijker maakt, maar in de praktijk precies het tegenovergestelde bewerkstelligt.

ZOMG | 26-08-21 | 11:56

@ZOMG | 26-08-21 | 11:56: Mijn zoon zei, als ik wist wat ik nu weet, had ik helemaal mijn best niet hoeven doen. Die rijken kopen alles. want iedere kwartaal worden dezelfde examens gegeven en eindscripties worden gewoon gekocht. Niet dat hij er slechter van is geworden, heeft in ieder geval gewoon gestudeerd zoals het bedoeld is.

gato | 26-08-21 | 12:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Die "onderwijsvernieuwing" gaat een grote ramp worden voor de slimmere kinderen, die gedwongen zullen worden op een veel trager tempo te leren. "iedereen hetzelfde niveau" betekent simpelweg "het niveau van de traagste/domste".

ZOMG | 26-08-21 | 10:44 | 7

Eensch!

Schaatser | 26-08-21 | 10:49

En veel d66 stemmers erbij, win-win

kermitsklant | 26-08-21 | 11:10

@kermitsklant | 26-08-21 | 11:10: Waarom zou je stemmen op een partij die je onderwijs kapot heeft gemaakt? Of zullen ze tegen die tijd weer precies het tegenovergestelde zeggen?

ZOMG | 26-08-21 | 11:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Regie over het einde van je leven. Maar als je eventueel bereid bent te sterven aan COVID19, dan heb je ruzie met Paternotte.

BBRDWR | 26-08-21 | 10:44 | 3

Je mag uiteraard alleen dood als het goedkoop kan

zeefert | 26-08-21 | 10:47

Ik vermoed dat een groeiend aantal landgenooten ondertussen door deze faalkabinetten
een vroegtijdig einde aan hun leven willen maken
Dus kom maar op met je pil van Drion voor iedereen, met sinaas-smaak graag

Tobi | 26-08-21 | 11:08

Brede brugklassen zijn echt het slechtste idee ooit.
Niet elke koter is hetzelfde. Sommigen willen leren, sommige willen knikkers gooien naar de leraar. Houd die maar lekker gescheiden.

Nutbag Deluxe | 26-08-21 | 10:43 | 11

@Wijze uit het Oosten | 26-08-21 | 11:20: Ik heb al die veranderingen in het Onderwijs altijd gezien
als een trein die van de rails is gelopen steeds verder het weiland in te duwen
Zefde geldt voor het privatiseren van (nu voormalige) overheidsdiensten als de NS, PTT etc
Niets leren van eventuele fouten maar stug doormodderen met oogkleppen op

Tobi | 26-08-21 | 11:51

@AntiZanicz | 26-08-21 | 11:22: Kan zijn, maar stel nu dat over de gehele (Europese) linie het onderwijs onderuit gaat
waar vergelijk je de eigen kwaliteit dan nog mee
We hadden tot eind jaren bijvoorbeeld de HBS, een prima schooltype wat hoge kwaliteit leverde
geheel afgebroken en wat er voor in de plaats kwam werd per minister erger en erger

Tobi | 26-08-21 | 11:54

Voorsorteren op formulierburgers. Lekker makkelijk, u bent a, b of c dus u kunt a, b of c. Keurslijfmaatschappij, kom maar door.

Graaisnaaiert | 26-08-21 | 13:17
▼ 8 antwoorden verborgen

"The nine most terrifying words in the English language are: I'm from the Government, and I'm here to help. "

knutsel_ | 26-08-21 | 10:43 | 4

Inderdaad een bekende van Reagan.
Mijn favoriet destijds was (is) toch
"My fellow Americans, I'm pleased to tell you today that I've signed legislation that will outlaw Russia forever.
We begin bombing in five minutes."

Tobi | 26-08-21 | 11:00

hoe telt men dat?

AntiZanicz | 26-08-21 | 11:21

En deze, over het begrotingstekort destijds: I am not worried about the deficit. It is big enough to take care of itself.

NerdAlert | 26-08-21 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Meer huizen? Voor wie dan?

Ommezwaai | 26-08-21 | 10:43 | 5

@slim blontje | 26-08-21 | 11:36: dacht even dat ik de Speld las, zie dat het een oud artikel is, volgens mij wel eens eerder voorbij zie komen, maar dit gebeurt toch niet meer? If is dit anno 2021 normaal geworden?

Wybe Wabes Abbema | 26-08-21 | 12:04

U heeft duidelijk dit nieuws gisteren gemist: "Het kabinet roept provincies en gemeenten op om meer opvangplekken voor asielzoekers te creëren. Ook zouden er meer woningen voor statushouders moeten komen, zodat die weg kunnen uit asielzoekerscentra."

Met_baard | 26-08-21 | 12:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Twee leugenaars voeren de regie, beste kinderen van Nederland.

Verderkijkert | 26-08-21 | 10:43

Nou, dat belooft nog minder goeds dan het toch al deed.

Lewis | 26-08-21 | 10:42 | 3

Zo gek is het overzichtje niet. Duidelijk behoefte aan. Zonder CU kan er weer modern gedaan worden, waar de mensen behoefte aan hebben.

AntiZanicz | 26-08-21 | 11:23

@AntiZanicz | 26-08-21 | 11:23:
Een soort Paars kabinet maar dan op z'n Rutte/Kaags
dus het BeSTe PaArsE KaBiNeT !! vOóR WO3 !1!!

Tobi | 26-08-21 | 11:48

@AntiZanicz | 26-08-21 | 11:23: einde leven ? Dat is maar een kleine groep en bovendien gaat die wens vaak vanzelf weg of als ze meer aandacht hebben gekregen. Gezonde mensen dood maken is niet iets wat je moet nastreven. Ook niet als dat 'ouderwets' zou zijn.

Nichtsneues | 26-08-21 | 15:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl