Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Officier van justitie Franken is niet de moeder van iemand in de Mallorca-zaak"

Waarvan akte!

Social

Kijk, er kán wel fluks gecommuniceerd worden! Een van de kopschopkakkers luistert kennelijk naar de naam Stan Franken en de naam Franken is nogal beroempt in de juridische wereld. Dus de thuiscowboys allemaal op het internet op Googlejacht naar namen en rugnummers, maar nu kan iedereen definitief stoppen met speculeren alsook dingen in de ruimte roepen. Officier van justitie Nadine Franken (bekend van de zaak-Tanis) is NIET de mama van een van de mogelijke kopschopkakkers. Dat laat het Openbaar Ministerie weten in een heus extraspeciaal ingelast bijzonder persbericht. En ze is ook niet 'stiefje' en zelfs geen familie. U kunt tevens kappen met het zoeken naar advocatenmoedertjes; zo is advocate Fleur niet de moeder van een van de boys. Laat het zoeken maar over aan de professionals!
UPDATE: Openbaar Ministerie gaat loco over een paar van die thuis-Sherlocks met Twitteraccounts en onderzoekt mogelijkheden tot 'smaad en laster'. Ook is het OM boos over het rondgaan van de namen. Tsja: als ze ZELF actief de verdachten bekend maken, gewoon netjes met initialen enzo, hoeft niemand te gaan zoeken en voorkom je OOK ongecontroleerde effecten in de (digitale) samenleving.

Reaguursels

Inloggen

Voornamen en initialen? Volgens mij zijn de Gooise jongens nog geeneens door het OM als verdachten aangemerkt.....

batvoca2 | 30-07-21 | 10:05

Zo doorgaan GS, blijf kritisch, dan hoeft de rest dat alleen maar thuis te doen

Maggiderin | 29-07-21 | 19:12

Dit is gewoon de tactiek om die namen te publiceren geeft straf vermindering
Het is gewoon door gestoken kaart

gerrit5042 | 29-07-21 | 17:36 | 1

Dan krijgen de moordenaars van Peter R. wel heel veel strafvermindering, want hun namen waren in no time bekend. Verwarrende werkwijzen voor een simpele reaguurder.

Tinie | 29-07-21 | 20:26

Het is wachten op Kopschoppers de movie

666d | 29-07-21 | 17:28

Ik begin steeds meer te denken dat een anarchistische samenleving niet zo slecht zou zijn.

ptrck | 29-07-21 | 17:27

Weet je wie er ook dood is?
Dusty Hill van ZZ Top.

gestoptmetroken | 29-07-21 | 15:26

Graag de voicemail plaatsen… ben zeer benieuwd naar de inhoud. Oprecht interessant hoe je hier als ouder wel of niet mee omgaat. Als lerend vermogen zeg maar…

Trashman | 29-07-21 | 14:41 | 1

die voicemail van pa Onrust staat in een ander topic.

naglfar | 29-07-21 | 16:34

Beantwoord alleen de vraag die gesteld wordt en vertel niets waar niet om gevraagd is.
"Is zij de moeder?"
"Nee, zij is niet de moeder"
"Ook niet de stiefmoeder?"
"Nee, zij is ook niet de stiefmoeder"
Dat zij de tante is, daar is niet naar gevraagd dus dat moet je dan ook niet vertellen.

Osdorpertje | 29-07-21 | 14:31

markje & fredje staan recht achter de slachtoffers. Door de hetze van onder andere de media en GS hebben deze jongemannen imagoschade opgelopen en dan niet te vergeten de angststoornissen om uitgeleverd te worden aan spanje die markje & fredje op het nippertje konden voorkomen. Dit leed zullen deze slachtoffers hun leven lang achtervolgen. En daarom schrijft markje namens alle Nederlandse belastingbetaller een blanco check uit aan deze slachtoffers om hun leed wat minder zwaar te maken. markje & fredje vragen u vanavond een minuut stilte te houden voor deze jonge slachtoffers.

jitro | 29-07-21 | 14:29

De Nederlandse moordenaars zullen zwaar gestraft worden.Gelukkig zijn er beelden en getuigenissen. Laffaards zonder ballen die ook nog eens gevlucht zijn na iemand vermoord te hebben.

tegenalles | 29-07-21 | 13:49

Mijn zoon was dus in Lloret. Een van zijn vrienden gruwelijk in elkaar geslagen. Gebroken oogkas, tanden kwijt. Naar huis. Hoorde gister dar er 2 wraak hebben genomen op de daders. Opgepakt en een boete van €150. Huh..? Binnen 5 uur betalen anders boete van € 800. Raar land.

Piet Karbiet | 29-07-21 | 13:48 | 1

Maar wat heeft Karbiet junior gedaan omdat het te voorkomen?
Of op het moment supreme ook niets gezien zeker?

D-Fens_1963 | 29-07-21 | 14:50

Wat is een land zonder klassenjustitie? Nou?

Rdock | 29-07-21 | 13:45 | 1

Småland

small_town_dude | 29-07-21 | 14:02

Kan GS geen petitie starten om de berechting weer over te dragen aan Spanje?

Cpt.Spaulding | 29-07-21 | 13:41

Dit stinkt al vanaf het begin, is zelfs hier in de omgeving van Zwolle te ruiken.

likdoorn | 29-07-21 | 13:39

En Stijn Franken?

PlatteHoofd-IpneHaar | 29-07-21 | 13:28

"Gezien de verklaring van zijn kinderarts bleek dat het slachtoffer nooit geheel gesloten fontanellen had. Dat kon verdachte natuurlijk nooit geweten hebben en wij pleiten derhalve voor onvoorwaardelijke vrijspraak."

funda | 29-07-21 | 13:27 | 1

Als de dader en slachtoffer van plaats wisselden geweest was zo'n het natuurlijk pleiten voor meer straf want zoiets moet je niet flikken bij 'n mattie met zo'n aandoening.

Herinner me een vechtpartij waarbij het doelwit terug vocht, dader z'n vrienden vielen bij: 'Niet schoppen, hij heb operatie gehad!' Altijd eenrichtings verkeer met tuig.

GeheidEenGeit | 29-07-21 | 13:53

@Lorejas. Er staat dat het niet de MOEDER van is. Dan kan het nog steeds wel familie zijn!

Tikkie Terug | 29-07-21 | 13:26 | 3

Hangt er vanaf of ie zich als zoon identificeert. Kan dus ook weer een buitenechtelijke dochter of buitenechtelijke x zijn. *Twilight Zone muziekje*

Lorejas | 29-07-21 | 13:37

Bizar dat er nog niemand is aangehouden.

rachid82 | 29-07-21 | 13:22 | 1

Er wordt nog steeds vertaald. Een woord per dag vermoed ik.

Kattie | 29-07-21 | 22:25
-weggejorist-
de SENSEI | 29-07-21 | 13:18 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom komt er niets in de pers dat deze laffe jochies vast zitten?

FreddieG | 29-07-21 | 13:16 | 2

Omdat ze vrolijk vrij rondlopen nog minstens een week vanaf nu.

Roze_bril_drager | 29-07-21 | 13:22

Column Rob Hoogland, de T. , vandaag.

Dat rept maar over onderbezetting, overbelasting, te hoge werkdruk, crisis in de keten en betonrot, om enkele termen uit de onophoudelijke klaagzang van het Openbaar Ministerie te noemen.

Dat liet intern al weten dat de strijd tegen de georganiseerde misdaad als verloren kan worden beschouwd wanneer de handhavingsmogelijkheden niet rigoureus worden uitgebreid. Ik noem een paar drugsgerelateerde voorbeelden: Schiphol plat, zoals dat in justitie- en recherchetermen heet, haven Rotterdam idem dito.

Dat laat duizenden strafrechtzaken op de plank liggen omdat er domweg geen tijd voor is. En wat doet het vervolgens? Alles in het werk stellen om de behandeling van een misdrijf dat op Spaans grondgebied plaatsvond van de Spaanse justitie over te nemen.

En ja hoor, missie geslaagd: de Spanjolen zijn akkoord, het Nederlandse OM brengt de zaak tegen de kopschoppers die Carlo Heuvelman uit Waddinxveen op Mallorca om het leven brachten hier voor de rechter. Al is de officiële lezing een tikkie anders. „De Spaanse onderzoeksrechter heeft Nederland verzocht het onderzoek naar het doodschoppen van Carlo Heuvelman (27) over te nemen”, las ik.

Tuurlijk joh.

En een cirkel is vierkant.

Het is héél moeilijk om niet te geloven dat hier een flink staaltje klassejustitie aan ten grondslag ligt. GeenStijl publiceerde een lijstje met de namen van de Gooise verdachten, met links naar hun profielen en posts op verschillende sociale media, die gaandeweg stuk voor stuk werden verwijderd – hoe zou dat nou komen. Ze zijn niet allemáál polderlands blond, dat is waar, maar de indruk werd wél bevestigd dat ze zich dankzij enkele ouders verzekerd weten van de steun van peperdure advocaten die zeer bedreven zijn in het strooien van grote hoeveelheden zand in de gerechtelijke machine.

Ik ruik de geur van bedorven ei.

Of zou het hondenstront zijn?

Nu al voel ik medelijden met Saskia Belleman, die er straks, in de rechtszaal, verslag van moet doen. Ik weet nog hoe het juridische clownsduo Spong & Smeets een expert zover kreeg om over grensrechter Richard Nieuwenhuizen, die eveneens werd doodgeschopt, te verklaren dat de doodsoorzaak niet kon worden vastgesteld omdat Nieuwenhuizen al een verzwakte ader in zijn hoofd had. Iets dergelijks gaat weer gebeuren, let maar op. Zoals er ook voor het feit dat de lafbekken de ochtend na de fatale mishandeling halsoverkop naar Nederland terugvlogen ongetwijfeld een ergerniswekkende smoes zal worden verzonnen. „Ze wilden na deze schokkende gebeurtenis graag terug naar hun moeder.” Zoiets.

Carlo kan niet meer terug naar zijn moeder. Ik wens de familie veel sterkte, voor nu en voor dan.

Eigenlijk kan dit op slechts één manier een beetje worden goedgemaakt.

Gaarne lees ik binnenkort dit: „De Nederlandse onderzoeksrechter heeft Marokko verzocht het onderzoek naar de mishandeling van Frédérique (14) over te nemen.”

Deal, OM?

swassannuf | 29-07-21 | 13:16 | 1

Uw post komt mij akelig bekend voor.
Van gisteren.

Roadblock | 29-07-21 | 13:18

Als die Gooise kakkers niet zo snel de benen hadden genomen naar Nederland, dan zaten ze nu vast op Mallorca in afwachting van hun rechtszaak. Spanje kent niet de doodstraf, is een 'gewoon' EU land waar de mensenrechten eerbiedigd worden, en heeft min of meer vergelijkbare straffen met Nederland, wellicht een pietsie strenger. De gevangenissen schijnen slechts wat minder op Hilton hotels te lijken in vergelijking met Nederlandse gevangenissen. Er is dus geen enkele reden om die klootzakken niet terug te vliegen voor berechtiging dáár.

Nu dat niet gebeurt worden ze 'beloond' voor het feit dat ze na het doodschoppen van die jongen halsoverkop naar Nederland zijn gevlucht. Ik vind dat onverteerbaar, ondanks de ''apologieën'' die je nu weer leest hierover van de 'experts':

''Dat de mishandeling op Mallorca is gebeurd, zou over het algemeen reden zijn voor Spanje om de vervolging zelf te willen doen. Maar ga je het rijtje af: waar is het feit gepleegd, waar bevinden de verdachten zich, welke nationaliteit hebben de verdachten, waar komt het slachtoffer vandaan en waar moet het bewijsmateriaal worden verzameld, dan wijzen veel van die criteria naar Nederland."

Het typische vind ik zelf dan weer dat als je dat 'rijtje' afgaat mbt die IS ratten, veel van die criteria naar Syrië wijzen. Maar dan gelden die criteria niet, gelden er opeens weer heel andere criteria, die maken dat IS ratten óók beter in Nederland berecht kunnen worden.

Nederland is een gekkenhuis aan het worden.

Dr_Johnson | 29-07-21 | 13:14 | 4

@Dr_Johnson | 29-07-21 | 14:11: dan ken je Spanjaarden nog niet, al zullen ze het nooit toegeven. Ik heb in Spanje gewoond en helaas ook wel eens te maken gehad met ze.

small_town_dude | 29-07-21 | 14:19

en de werkdruk is er ook hoog...

vranac | 29-07-21 | 16:01
▼ 1 antwoord verborgen

Hier de verklaring van de politie betreffende het onderzoek betreffende Frederique:
"We zijn direct nadat we daar kennis van hadden ter plaatse gegaan en hebben ook eigenlijk meteen een onderzoek gestart omdat het hier vermoedelijk gaat om een lhbtiq+-incident. Dat zijn incidenten die wij met prioriteit oppakken en om die reden zijn we nu al druk bezig met het onderzoek.”
Wat ik mij nu de laatste dagen steeds meer afvraag, gezien de labbekakkerige houding van Justitie tov de vermoedelijke daders van Mallorca is het volgende:
Hoe zou de houding van Justitie zijn geweest als het slachtoffer in Mallorca een lhbtiq+ was geweest, of een persoon van kleur?
Waarom die prioriteit?
Er wordt in dit land blijkbaar door Justitie met twee maten gemeten.

Roadblock | 29-07-21 | 13:11 | 5

is het een lhbtiq+-incident als er iemand "Vuile Homo!" roept?

small_town_dude | 29-07-21 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Meestal blijft het als er iets mis gaat oorverdovend stil aan de zijde van OM en rechtspraak. Misschien maar vaker wat ouderwets journalistiek speurwerk doen.

Harry.Langezwaal | 29-07-21 | 13:10

Er is toch één ding wat mij mateloos stoort. Buiten het belachelijke overhandigen van deze zaak aan de Nederlandse OM vraag ik mij af hoe ze dat doen met alle getuigen? Niet alle getuigen zijn Nederlands, er zitten ook Spaanse uitsmijters/uitbaters bij die iets gezien hebben of kunnen bevestigen dat deze groep zich al een tijdje misdroeg op die bewuste dag. Maar nu dat deze zaak door Nederland onderzocht wordt zullen zich alleen Nederlandse getuigen melden, oftewel de Nederlandse slachtoffers van dit groepje criminelen. Het is schandalig hoe hier in dit land met twee maten wordt gemeten .

Dat gezegd hebbende, hebben ze de dader al van die liquidatie van die gast met die hond? Of was er toen niet binnen 10 minuten een politiehelikopter aanwezig en zijn de vluchtwegen in een straal van 20km afgezet?

Statix | 29-07-21 | 13:00 | 7

@Roadblock: zou zelfs kunnen dat dat gedaan is; maar net nadat de klojo's al gevlucht waren. Het is jammer dat de Spaanse politie net te laat was; hadden ze mooi in Spanje vast gezeten. Lul je er maar uit met een tolk.

Lorejas | 29-07-21 | 13:27

@Roze_bril_drager | 29-07-21 | 13:19: Ja ook iets wat mij stoort, die moeten nu van hun ouders elke dag de standaard zinnetjes opdreunen zodat ze bij een politieonderzoek hun verhaal lekker op elkaar kunnen afstemmen. Daarbij is de drugs nu wel uit het lichaam. Hier gebeuren zaken die ik altijd wel geweten heb en wat we om de één of andere reden maar blijven accepteren. De elite komt met alles weg waar Jan Modaal al voor heel wat minder veroordeeld zal worden.

Statix | 29-07-21 | 14:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Zeg OM, hoort het bij het scenario om zo lang met het oppakken van de verdachten te wachten tot e.e.a. naar de media is uitgelekt en deze uitgebreid worden geëxposeerd? Dat scheelt dan straks weer een weekje schoffelen.

Eppo | 29-07-21 | 12:58 | 2

In het huidige sociale media tijdperk moet exposure niet tot strafvermindering leiden.

Dan zou je immers zelf je gegevens bewust gaan lekken om een lagere straf te krijgen.

Deelde Psych gisteren en daar zit wat in.

Roze_bril_drager | 29-07-21 | 13:03

@Roze_bril_drager | 29-07-21 | 13:03: Je denkt toch zeker niet dat criminelen, moordenaars en hun advocaten zich van dat soort lage taktieken zouden bedienen? O, die bril.

funda | 29-07-21 | 13:15

De zoon van je vader

swassannuf | 29-07-21 | 12:59

En nu hop hop de verdachten in de boeien OM.

Roze_bril_drager | 29-07-21 | 12:55

Millimeteren is dus handig ?

Dan maar een bloedtest.

Roze_bril_drager | 29-07-21 | 12:56

Geen idee of bloedtest helpt. Drugs verdwijnen razendsnel uit je bloed. Desnoods testen we schaamhaar, wenkbrauwen of neushaartjes.

Lorejas | 29-07-21 | 12:58

Als het OM het tegenspreekt is het waar. Mevr. Franken is moeder van. Ik heb een Groot wantrouwen jegens overheid en soortgelijke instanties.

EmilioEsteves | 29-07-21 | 12:52

ze hebben in ieder geval tijd genoeg gehad om

*Nog ff op vakantie te gaan
*met elkaar af te stemmen
*elkaar te bedreigen
*de juiste mensen in het old boys netwerk te activeren
*justitie in Spanje te manipuleren
*de sociale media voor zich te laten werken

nee, dit gaat een heel zuiver en afgewogen oordeel worden....

Dr.Utker | 29-07-21 | 12:51 | 1

Gelukkig hebben we de videobeelden nog en neen dat is niet alleen dat telefoonfilmpje.

Lorejas | 29-07-21 | 12:54

Deze jacht naar ouders en familieleden van de verdachten (zeg maar daders) begint toch langzamerhand op een digitale lynchpartij te lijken met een zeer hoog sensatiegehalte. Check eerst de feiten.... beetje koppie er bij houden kan geen kwaad.

johnyl | 29-07-21 | 12:49 | 5

@elevator | 29-07-21 | 12:50: Nederland gaat er niet over, alleen de Spaanse rechterlijke macht neemt de beslissing of de zaak in Spanje voorkomt of dat ze het verzoek aan Nederland gaan doen. Dus in Nederlnad kan men hoog of laag springen, Spanje beslist.

johnyl | 29-07-21 | 12:52

@johnyl: volgens mij is dat inderdaad zo. Ook al is het onderzoek nu overgedragen ligt de uiteindelijke beslissing nog steeds in Spanje.

Lorejas | 29-07-21 | 12:56

Lynchpartij... je zou bijna zeggen dat diegen die dat woord telkens gebruiken er ooit een in het echt gezien hebben.

funda | 29-07-21 | 13:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Strafje, naamswijziging en voort maar weer met je heerlijke leventje in dit gave land.

HeerVanStand | 29-07-21 | 12:48

Wat uit dit bericht van het OM blijkt is, dat ze de namen in beeld hebben.
Rest de vraag: Waarom Oh waarom wordt er nog steeds niet gearresteerd?
Is de mogelijkheid dat iemand binnen Justitie (onterecht) in een slecht daglicht komt dus belangrijker dan de dader van een moord vinden?
Vragen, Vragen.
Maar dit begint steeds meer te walmen.

Roadblock | 29-07-21 | 12:46 | 2

Om iemand te kunnen arresteren moeten eerst de videobeelden worden bekeken en getuigen worden gehoord. Waarschijnlijk moet er ook een en ander vanuit het Spaans naar het Nederlands worden vertaald. Pas daarna kun je mensen gaan oppakken. Je moet dat ook allemaal zorgvuldig doen, anders loop je de kans dat verdachten worden vrijgesproken omdat er fouten zijn gemaakt.
Dat kost dus tijd, en is ook nog eens afhankelijk van het opsturen van de betreffende stukken door de Spaanse autoriteiten.

Leon Tosti | 29-07-21 | 13:21

@Leon Tosti | 29-07-21 | 13:21:
Getuigen gehoord, en videobeelden bekeken.
Goh, het is geen wonder dat de pakkans in Nederland zo laag is.
Hun maatje is aangehouden bij de luchthaven.
Daar waren blijkbaar geen getuigenverhoren of videobeelden voor nodig.
Na het bekijken van de beelden bleek dat hij niet 1 van de daders was.
Dus ook wie wel.
Op dat moment hadden ze dan ook de namen van de andere daders, die op die terugvlucht zaten, en ook als groep gearriveerd waren.
Ze hadden ook de gegevens van de huur van dat landhuis.
Het gaat over 14 Juli !
En de, in het geval van een LHBT geweldpleging, zo voortvarende politie gaat dan 15 (!) dagen zitten duimendraaien?
"We hebben de stukken nog niet maar besluiten wel op basis van de stukken die we niet hebben, dat deze zaak in Nederland moet dienen."
Gelooft u dat nou zelf?
Ik voorspel nu al, dat een zekere Sanil plotseling met vakantie bij zijn oom in Marokko is gegaan.
En ik voorspel ook, dat hem op Schiphol geen strobreed in de weg gelegd is/wordt.

Roadblock | 29-07-21 | 14:01

Ja, ze heet dan wel Nadine Franken maar hoe heette ze Voorheen?

Verdacht...

Knufter | 29-07-21 | 12:44 | 2

Nadine is er één van Lizard?

Graaier | 29-07-21 | 12:45

Laat Tiel erbuiten.

Zoelense Hobbyboer | 29-07-21 | 12:47

Ik kan het beamen, Nadine heeft geen kinderen.

Ko Ranzig | 29-07-21 | 12:42 | 2

Maar heeft ze anders dan Mark R, wel veel en goed geoefend om ze te krijgen?

Graaier | 29-07-21 | 12:44

Beam me op Scotty.

Jos Tiebent | 29-07-21 | 13:06

Beroempt?
Ik heb gisteren trouwens een aantal malen gewaarschuwd voor dit soort doorgeslagen family-hunting.
Er hoeft maar 1 verkeerde naam tussen te staan, en de meute valt onschuldige mensen lastig.

Roadblock | 29-07-21 | 12:39 | 4

Ach. Beter 1x teveel benoempt dan 1x te weinig

Happy People | 29-07-21 | 12:45

@Happy People | 29-07-21 | 12:45: wacht maar tot jouw naam of die van een familielid ten onrechte wordt gelinkt aan misdaad. Daar kom je nooit meer van af. Feiten checken hoort bij goede journalistiek en goed politie-onderzoek. Mensen veroordelen op basis van vage geruchten vernielt levens.

AmbtenaarInFunctie | 29-07-21 | 13:16

Iedereen roept tegenwoordig dat ze niets te verbergen hebben dus geen probleem.

W_F | 29-07-21 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Is Stan dan de zoon van Stein Franken?

Rubberfetisj | 29-07-21 | 12:36 | 1

Was Igor niet de butler van Graaf Stein Franken?

funda | 29-07-21 | 12:38

Kunnen jullie wel mijn moeder zoeken?

Ik zit nu al 32 jaar in de ballenbak van IKEA Delft, maar ze heeft mij nog steeds niet opgehaald.

Kaas de Vies | 29-07-21 | 12:35 | 10

Dat je de ballenbak bij de IKEA "bed" noemt na 32 jaar, is dat net zoiets als Robin Williams op dat eiland met die bal?

elfenstein | 29-07-21 | 13:02

Heeft ie wel lekker veel superkleine Wilsons om zich heen. Knus.

Lorejas | 29-07-21 | 13:07
▼ 7 antwoorden verborgen

Laat die ettertjes en familie nou met rust! Straks is het weer verminderde straf.

horsteknots | 29-07-21 | 12:35 | 2

Ze krijgen toch maar maximaal 2 jaar, dus who cares.

John McClane | 29-07-21 | 12:59

Zo is het maar net. 3 kwart zal vrijgesproken worden want geen bewijs en de 2 andere zullen i.p.v. 4 maanden celstraf (waarvan 3 voorwaardelijk) vrijgesproken worden omdat ze al beschadigd genoeg zijn door 'rechtse media'.

TERUGVANWEGGEWEEST | 29-07-21 | 13:02

Aha, Selbstjustiz die dan een verkeerde lynchpartij wordt. Dat wordt dokken voor GS als ze iets opruiends vinden dat fout loopt.

van Oeffelen | 29-07-21 | 12:33 | 7

Ja, laten we alles over laten aan CdA- klungel Grapperhaus, in vertrouwde handen: .... onacceptabel... rechtsstaat..... tolereren....

dathoujetoch | 29-07-21 | 14:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Grappig die oproep aan het eind: laat het over aan de professionals. Dank je voor het compliment, GS. Want jullie riepen toch op om te gaan zoeken.

loser | 29-07-21 | 12:32 | 1

Ironie blijft verdrimmeld lastig over te brengen, zie ik.

funda | 29-07-21 | 13:00

Kijk, als Rutte dit nu had geroepen wisten we dat Franken wél de moeder is van één van de Mallorca-kopschoppers. Nu blijft alles nog onduidelijk.

The7thGuest | 29-07-21 | 12:28

De gevangenis op Mallorca valt volgens mij best wel mee. Van buiten ziet het er altijd fris en schoon uit.

Tikkie Terug | 29-07-21 | 12:26 | 3

Mooi!

Dat ze er maar lang mogen verblijven.

Wijze uit het Oosten | 29-07-21 | 12:30

vlak bij t strand.

Dr.Utker | 29-07-21 | 12:43

Uitzicht op het strand zou erger zijn.

Lorejas | 29-07-21 | 13:08

het kakkergehalte blijft zo niet al teveel van over. Dat doet pa Paul dan vooralsnog beter.
Gister ook hoop newbies comments met 'elite', maar met 2 ouders elk op modaal lijkt elite-roepen me toch wat voorbarig.

Hemmenaar7 | 29-07-21 | 12:25 | 2

"Never Let the Truth Get in the Way of a Good Story". Voorlopig houden we het op een elite die driftig bezig is om de gevolgen voor de zoontjes tot het minimum te beperken. Met alle financiële en netwerkmogelijkheden die hen ter beschikking staan. Maarrr, was die Fleur niet de tante van een van de moordenaars? Zo, netjes in de vraagvorm.

Graaier | 29-07-21 | 12:26

Ik ben geen jurist (andere fopstudie) maar is het niet normaal dat er verdachten worden aangehouden of zoiets? En dan ondervragen of zoiets. Of is dat alleen op tv? Het is toch een behoorlijk ernstig delict.

Alsdan | 29-07-21 | 12:25 | 9

Die ouders hebben in ieder geval mooi de tijd genomen / gekregen om de verhalen op elkaar afgestemd te krijgen en er dan mooie juridische bewoordingen op te plakken zodat we nog maar moeten zijn wat er als bewijsbaar dus strafbaar overblijft voor de rechter.

Graaisnaaiert | 29-07-21 | 13:41

@Graaisnaaiert | 29-07-21 | 13:41: Mensen weten gewoonlijk niet hoeveel problemen snel opgelost worden onder een goed glas bubbels op een lommerrijk zeiljacht

funda | 29-07-21 | 16:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Keurige rectificatie, dat is bij menig 'kwaliteits-medium' wel anders.

funda | 29-07-21 | 12:25 | 2

Onderaan pagina 5 ja, ergens weggemoffeld tussen bloedirritante advertenties waar ook geen hond naar kijkt.

Graaisnaaiert | 29-07-21 | 13:39

We missen nog iets. De echte klapper, die connectie, dat appje van twee weken geleden met instructies hoe het weg te moffelen. Tijd voor die vent in die regenjas die nét voor hij de deur uitloopt nog één klein vraagje heeft.

elfenstein | 29-07-21 | 12:25 | 3

ik heb het mobiele nummer van een van de vaders omdat dat een jeugdvriend van mij is, maar ik kan niet hacken...

small_town_dude | 29-07-21 | 12:36

Haha Columbo

Roze_bril_drager | 29-07-21 | 13:14

Tja wat moet je daar nou van denken, ik weet zeker dat er veel uit de doos van leugens gehaald gaat worden. Hoe is het anders mogelijk dat die daders nog steeds vrij ronddwalen

haatsmurfin | 29-07-21 | 12:24 | 1

Precies, er is een dode bij gevallen,

gato | 29-07-21 | 13:11

Ze vinden vast wel een andere reden om de strafeis zo laag mogelijk te laten zijn. Of anders hebben we nog altijd de rechter om ze vrij te spreken.

Drukvandaag | 29-07-21 | 12:23

Ik denk dat het OM vanochtend even heeft gebeld met redactie GS, en zie hier een rectificatie.

DebD | 29-07-21 | 12:22 | 1

Mocht dat zo zijn dan heeft OM een punt en is hiermee de zaak afgedaan. Liever een belletje en een rectificatie dan een rechtszaak waar niemand mee opschiet.

Atlantis-95 | 29-07-21 | 12:30

Wat een zalige domheid weer van eigenrichtingtokkies. Maar goed dat had je van tevoren kunnen bedenken als je namen gaat vrijgeven in een topic. Het is toch te treurig voor woorden dat mensen met een gelijke achternaam nu worden lastig gevallen. Hoe imbeciel ben je dan? Net als de mensen die denken dat iedere advocaat bij een zuidaskantoor een direct lijntje heeft met Grapperhaus. En dat Grapperhaus zich persoonlijk bemoeit met deze zaak. GS als je dan dit soort topics plaatst ban dan even alle tokkies voor de eeuwigheid.

BobDobalina | 29-07-21 | 12:22 | 12

@BobDobalina | 29-07-21 | 13:14: mwa, het feit dat het misdrijf al twee weken terug gepleegd werd, de verdachten bij naam bekend zijn en er nog niemand is opgepakt getuigd niet van daadkracht bij het OM in ieder geval.

naglfar | 29-07-21 | 14:00
▼ 9 antwoorden verborgen

Zwaait naar Jobien Vreekamp.

HankHill | 29-07-21 | 12:20 | 2

U bedoelt Jacobien Vreekamp? Toch apart dat zo'n activiste bij het OM werkt. Zou je toch eerder in de zielige mensjesindustrie verwachten. In ieder geval is ze gekleurd en dat moet je niet bij het OM willen.

Graaisnaaiert | 29-07-21 | 13:36

Wat vervelend dat de namen van:

Sanil Boughlalah
Hein Busschers
Damiaan Claessens
Lukas Onrust
Martijn Tibbe
Stan Franken
Daan van Stapele

Nu vereeuwigd zijn in het zoek algoritme van den Google SEO. Nu maar hopen dat pappa nog een leuk baantje kan fixen!

BenCrobbery | 28-07-21 | 14:45 | 4

Toch weer even hier neer ploppen voor de dagelijkste hoeveelheid algoritme!

luukeeeeeert | 29-07-21 | 12:19 | 9

Kijk, dat de slachtoffers en hun naasten (zacht gezegd) levenslang met ellende zitten moeten we maar accepteren, maar om dit nu ook onbedoeld bij mogelijke daders te gaan doen vind ik te ver gaan.

Liever dertig onopgeloste kopschoppartijen dan een verkeerde beschuldiging, vind ik. *deugpunten int*

funda | 29-07-21 | 12:56

Damiaan schijnt niet eens op Mallorca te zijn geweest als ik de berichten hier van sommigen moet geloven. Dus als dat inderdaad klopt wordt die ten onrechte aan de schandpaal genageld. Tenzij hij er op een andere manier bij betrokken is geraakt maar dat is dan aan justitie om aan te tonen.

Graaisnaaiert | 29-07-21 | 13:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Het is niet m'n broer maar het is wel een zoon van m'n vader.

Mr_Natural | 29-07-21 | 12:19 | 11

Is dit zo'n non binair bipolair x/y/z genderdingetje? Dan weet ik het antwoord echt niet.

Lorejas | 29-07-21 | 13:03

Darth Vader.

Graaisnaaiert | 29-07-21 | 13:30

Ik weet het het is een hoerenzoon
Wat heb ik geeonnen

666d | 29-07-21 | 17:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Waarom niet een Spaanse officier van justitie?
Oh, wacht.... Zwaarder gestraft..

Is dit nog nieuws? | 29-07-21 | 12:17 | 2

Er schijnt daar ene Alva te werken.

BrutusBosch | 29-07-21 | 12:22

We zullen het wel zien als deze zaak om onverklaarbare redenen geseponeerd wordt, of er vakkundig een vormfoutje bij de aanklacht wordt ingebakken waardoor de zaak uitloopt op vrijspraak 'omdat die arme kopschopjongens al door de media zijn gestraft'.

Zeurders | 29-07-21 | 12:15 | 3

Ik verwacht dat alleen degene die de fatale schop heeft uitgedeeld een 'echte' gevangenisstraf krijgt. De rest krijgt xx uren taakstraf en misschien nog iets voorwaardelijks. Ik denk dat ze ook maar bijzonder kort in voorarrest zullen zitten (behalve die ene dan).

Leon Tosti | 29-07-21 | 13:06

@Leon Tosti | 29-07-21 | 13:06: Ik denk dat er geen bewijs voor die fatale schop is.

W_F | 29-07-21 | 13:31

@W_F | 29-07-21 | 13:31:
Als je wordt veroordeeld tot 2 uur schoffelen wegens aandeel aan moord of doodslag
Mag je dan de USA nog binnen ?
Vraag dit voor een vriend

666d | 29-07-21 | 17:11

Nu graag nog een tweet namens het OM dat Joris Demmink geen pedo is…

Mark zit te Dutten | 29-07-21 | 12:10 | 3

Volgens P.R. de Vries, die grondig onderzoek heeft gedaan. Alles en iedereen ondervraagd heeft (behalve de slachtoffers) is hij onschuldig.

nutsniet | 29-07-21 | 12:23

@nutsniet | 29-07-21 | 12:23:
Er heeft nooit iemand gelekt. Nooit een medewerker of ondergeschikte. Terwijl iemand in zijn positie natuurlijk ook veel vijanden heeft gemaakt of veel afgunst opwekt en als er wel iets zou zijn gewoon chantabel is. En dan toch is er helemaal niemand te vinden die desnoods anoniem een verklaring aflegt? Zou dat wellicht te maken kunnen hebben met het feit dat er niks te vinden is? De man is homo, soit. Zal wel met jonge schandknaapjes gedopt hebben, soit. Deed Pim ook. Is ook nooit aangifte tegen hem gedaan. Misschien omdat hij ook nooit iets verkeerds gedaan heeft? Homofilie is nog steeds niet strafbaar en neuken met schandknaapjes die het of vrijwillig of voor een extra zakcentje doen ook niet. Zolang er maar geen dwang, verkrachting of pooierij aan te pas komt en ze niet jonger dan 16 zijn.
En voor de duidelijkheid, niet mijn hobby, val op meiden van mijn eigen leeftijd of ietsje ouder, altijd al gedaan.

Graaisnaaiert | 29-07-21 | 13:29

@nutsniet | 29-07-21 | 12:23: er zijn geen slachtoffers. Overigens is er ook gewoon justitieel onderzoek gedaan en is er niets aan te rekenen.

MaarFeitelijk | 29-07-21 | 13:52

Trek dat deksel dan van de strontput,OM !

Jimmy Mc Clure | 29-07-21 | 12:07 | 2

OM is zelf de deksel vriend......

Blonde Nel | 29-07-21 | 12:32

@Blonde Nel | 29-07-21 | 12:32: of de stront, of de put. Een hele diepe.

Opblaas_boot | 29-07-21 | 13:10

Adam en Eva vormden het eerste stelletje op aarde. Daaruit is de rest van de wereldbevolking ontstaan. Dat weet iedereen. Het is dus pertinente onzin dat ze geen familie zijn.

goedverstaander | 29-07-21 | 12:04 | 5

@LucaBrasi | 29-07-21 | 12:43:
Dat hele verhaal is helegaar niet waar joh. Adam heeft gewoon gruwelijke neuqseks met Eva gehad en toen werd kindeke Jesus geboren. Dat paste niet helemaal in het narratief van pa dus hebben ze dat kudtkind maar gedumpt bij een of andere goedkope hoer in een dorpje ergens ver, ver weg.

elfenstein | 29-07-21 | 12:51

@elfenstein | 29-07-21 | 12:51:
Er zitten wat historische tijdsverloop gaten in uw verhaal.
Lees het nog eens op uw gemak door.

Roadblock | 29-07-21 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ouderschap is sowieso een sociale constructie.

RickTheDick | 29-07-21 | 12:04

Waarom reageert het OM hier op? Is toch ook bijzonder opvallend dat ze nergens op reageren, maar nu ineens wel. Je zou bijna denken dat het WEL zo is.

Behangdelul | 29-07-21 | 12:02 | 5

Omdat de naam van een van hun medewerkers door het slijk gehaald werd?

Nadine Franken is vermoedelijk belangrijk voor het OM.
Ze is jong - nog geen 40 - maar heeft al een redelijk succesvolle carrière achter de rug. Kun je jezelf natuurlijk afvragen of het waarschijnlijk is dat zo'n vrouw een zoon van rond de 18 heeft.

Enfin, het OM probeert vermoedelijk een van haar beste paarden van stal te beschermen.

DDSilver | 29-07-21 | 12:24

Daar zeg je zowat

BL!ZZ | 29-07-21 | 12:27

Als je op tijd komt bij het OM is je carrière al succesvol.

EmilioEsteves | 29-07-21 | 12:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar het kan toch nog wel de tante, oma, peetmoeder, nicht of verre familie zijn.
En voor de LGBTQ correctheid, ook nog de vader/oom.
Niet dat het er nog iets toe doet in dit land waar wereldvreemde D66 rechters aan de macht zijn.

spoilerfreak | 29-07-21 | 12:00

Zijn die untermenschen nou al opgepakt?

Henri | 29-07-21 | 12:00 | 1

ik heb er een hard hoofd in

small_town_dude | 29-07-21 | 12:15

Goede pica! Als je 12 gooit, ga door naar doofpot?

MondKapper | 29-07-21 | 12:00

Niet de moeder is wat qnders als geen familie.

Shoarmamasutra | 29-07-21 | 12:00 | 3

Scherp!

BadPatNL | 29-07-21 | 12:19

Dat klopt wel. In het topic staat dan ook dat het ook geen familie is.
Ouwehoer.

Ichneumonidae | 29-07-21 | 12:29

Nee het zit meer in de familie Onrust. Tante Fleur Onrust is advocaat bij Stibbe en dus hele goede vrindjes met Ferd Grapperhaus.

Haberdoebas | 29-07-21 | 12:00 | 6

@de Voorzittert | 29-07-21 | 12:02:

Zoals 2 Marokkanen op een scooter die dacht ik zelfs iemand doodgereden hebben. Ze zeiden allebei dat de ander reed. De rechter kon geen dader aanwijzen en wat je verwacht in dit bananenland gebeurde, allebei vrijgesproken.

Roze_bril_drager | 29-07-21 | 13:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Terecht dat het OM hier over bericht. Belangrijk om hier duidelijk over te zijn. Ook wel fijn dat het OM hiermee min of meer bevestigt dat de verdachte Franken heet... strikt wiskundig niet, maar impliciet natuurlijk wel...

Odin | 29-07-21 | 11:59

Zo rolt justitie. Had er op z'n minst een OvJ opgezet die een andere achternaam had, was het niet zo overduidelijk dat dit klassejustitie is.

kapotte_stofzuiger | 29-07-21 | 11:58 | 3

Vinden ze leuk, dan kan GS er zijn tijd aan verkloten. Sarcasme viert hoogtij bij het OM.

Astroturfer | 29-07-21 | 13:48

die mevrouw is helemaal niet op de zaak gezet.

MaarFeitelijk | 29-07-21 | 13:50

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl