Stop maar met vaccineren, we gaan er alsnog aan door Peruaanse variant

Toch leuk om even magnetisch te zijn geweest.
Sorry mensen, een niet zo leuke mededeling: we gaan er alsnog aan (allemaal!). Door het Covid-19-virus, ondanks vaccinatie. Reden: wéér een nieuwe virusvariant. De PERUAANSE* variant, maar dat is racistisch en kwetsend voor panfluitspelers daarom heet het 'Lambda-variant'. Deze variant is superduper besmettelijk, superduper dodelijk en heeft schijt aan het vaccin. Hahaha, wie had dat verwacht, dat hele vaccinatiecircus alsnog zinloos. Zucht. Kijk maar, staat in New York Post, een betrouwbaar genuanceerd kwaliteitsblad. Maar omdat één bron geen bron is doen we er ook nog eens keihard bewijs van Fox News bij, ook een betrouwbaar kwaliteitsmedium waar ze nooit paniekzaaien. Kers ---> appelmoes: deze tweet van iemand met 'Harvard' achter zijn naam. Ontkennen is zinloos, dus RIVM zal wel gaan ontkennen. Hoe lang we nog hebben weten we niet. Wat we wel weten is dat we de komende dagen weken maanden jaren dagelijks Ab Osterhaus, Gompie, die kale, Marion Li Ping Koopmans, Bertje Niesters en Wouter de Winther (veel Wouter de Winther) op de nationaalTV gaan zien. Daar zit geheime complotagenda achter want 'ze' hopen dat iedereen uit wanhoop zelfmoord pleegt wegens teveel aan imbeciele babbelaars in imbeciele babbelprogramma's. Terecht. Een pandemie is tot daar aan toe, maar elke dag dezelfde babyboomers die zeggen 'expert' te zijn en steeds precies niets zeker weten daar zouden de Verenigde Naties eens iets tegen moeten doen. Liefst met napalm. Trouwens, een land met zoveel imbeciele televisieprogramma's moet niet gek opkijken als op een dag een Horrorvirus Des Doods aanklopt om schoon schip te maken. Darwin FTW. Silver lining: vanavond is er EK-voetbal, Italië tegen Spanje. Wij zijn voor Spanje. Topland, Spanje. Zouden we ongezien gaan wonen. *In elleboog niest* "Jezus Bertje wat een zinloos kudttopic". Ja, hee, begin dan zelf een opiniewebsite als je het zo goed weet! Eat my dick, geef geld.
Hee kijk, een Peruaan!
Reaguursels
InloggenEen land wat André Hazes jr voortbrengt verdient ook niet beter dan dit virus.
.... May be..... could be.....
Zo begon t ook met de Delta-var en dat blijkt nu net zo'n mietje te zijn als de basis CVD19
ach, al gaat corona weer weg, de ebola bloedkuch komt wel, die idioten met hun gain of function kunnen toch niet omgaan met een virus, dus dat ontsnapt wel weer, of zo'n laborant raakt besmet.
Oh ja? Dat weet jij zeker? En je weet ook zeker dat Sars-Cov-2 ontsnapt is uit een lab? Hoe?
ik heb net een tientje gedoneerd, huur een tekst schrijver in
Er zijn straks zoveel varianten dat we het Chinese alfabet nodig hebben om ze aan te duiden. Het enige alfabet met genoeg karakters.
Niet te bang allemaal. mRNA Vaccins werken ook tegen de Lambda variant: www.news-medical.net/news/20210705/St...
De variant die je wist dat zou komen.
Onzin, we zitten in de laatste adem van corona in Europa. En over een half jaar is de rest van de wereld ook gevaccineerd.
De chinese vaccins werken maar voor 50% en daardoor lijkt het nu alsof mutaties in Zuid Amerika resistent zijn tegen het virus.
Klopt.
De rest van de wereld? Gaat u maar eens naar een dorpje in de jungle van Congo om te injecteren. U eindigt in een kookpot, want de plaatselijke warlord gelooft meer in witchdoctors. En zo geldt het in hele delen van de derdewereld. Het WFP krijgt het al niet voor elkaar om een paar pindakaasrepen naar Ethiopië te verschepen, en in Afghanistan schiet de taliban de vaccinatieteams aan flarden. Ondertussen "leert" het virus van elke mutatie. En nee, we gaan niet allemaal dood, maar over een half jaar is er nog geen stap voorwaards gezet. Zeker als je weet, dat er nog wekelijks honderden figuren uit derdewereldlanden ons land binnenwandelen. Het is een grote wereldwijde chaos.
@LV-225 | 06-07-21 | 19:00: Er zijn straks voldoende vaccins voor de gehele wereld beschikbaar, ze moeten alleen op de juiste plek terecht komen. Bijna de helft van de wereldbevolking heeft nu al op zijn minst 1 prik gehad. En als er af en toe iemand uit een Afrikaans dorpje corona naar europa brengt heeft dat voor ons geen impact omdat iedereen hier al gevaccineerd is.
We're doomed, dóómed I tells'ya!
Let somebody think about the children!
Jammer dat ze het Griekse alfabet gebruiken in plaats van NATO. Dan was het alsnog de Lima variant geweest :P
Het wachten is op de Puta variant uit Colombia.
Of de kurwa variant uit Polen .
De kech variant marokaans
@Het leven is zwaar | 06-07-21 | 16:38: vodka variant uit Rusland
"We" zijn GVD helegaar niet voor Spanje. We zijn als voetballiefhebbersvoor Italië
Inderdaad !
Varianta Alta, varianta Bassa, varianta Tamburello en varianta Villeneuve. Iemand enig idee waar je die tegen kunt komen?
Het is in ieder geval divers
Wordt dit dan de Gamma of Ypsilon variant of zo?
Van Alpha tot Omega.
Aan het eind van het liedje zitten we dus met de OMG-variant!
Een beetje vreemd paniekverhaal over Peru.
Het aantal dagelijkse besmettingen zit al een tijdje tussen de 2-3000 per dag terwijl dit er een paar maanden geleden meer dan 13.000 waren.
Als er al sprake is van herbesmettingen dan komt dit omdat men er een Chinees vaccin heeft gebruikt met een effectiviteit van 50%.
Zie:
thediplomat.com/2021/04/latin-america...
Wat vindt Hugo ervan?
Is dit wraak van de Inca's?
read.dukeupress.edu/hahr/article/47/3...
Peruviaanse
Of Peruaans.
Pervers ?
Al een jaar oud volgens Fox. Zal wel meevallen dus qua gevaarlijkheid.
Lambda variant waart al rond sinds 1999, werd ontwikkeld in de Black Mesa Research Facility. Oplossing? Gordon Freeman sturen.
Ik vind Bert z'n stukjes trouwens wel een aanwinst.
Ik wilde al een bijdehante opmerking maken, maar gelukkig zag ik toen de asterisk
Oh nee he... Et tu GeenStijl? De Lambda variant is een variant of interest, staat nog niet eens in de lijst van varianten van WHO en er zijn wereldwijd over 29 landen precies 2184 besmettingen bekend. De reden dat iedereen en zijn moeder lekker kan los speculeren over het mogelijke gevaar van de lambda variant is dat er nog weinig onderzoek naar gedaan is, en er dus ook geen feiten zijn die "Paniek we gaan dood" artikelen debunken. En "Nieuwe variant dodelijker dan ooit" en "vaccinaties werken niet tegen nieuwe variant" scoort uiteraard lekker, kwa kliks en views en advertentie inkomsten.....
Iets met ongefundeerd & nodeloos... etc. Het al jarenlange adagium van dit weblog. Snap ie?
U pleit voor een radiostilte?
Dus als de WHO zegt 'sorry, staat niet op ons lijstje' dan ... Ach, laat ook maar.
Het wachten is op Doctor WHO.
@profX | 06-07-21 | 15:13: 'Dus' blijkt al te vaak een moeilijk woord. Maar dit is hoe het werkt: als je dingen nog niet weet omdat er geen of onvoldoende onderzoek naar gedaan is dan weet je dingen nog niet. En voorspellen is alleen makkelijk voor mensen die niet gehinderd worden door kennis van zaken. Het is inderdaad een VOI op dit moment. Dat kan snel genoeg veranderen als daartoe de noodzaak bestaat. Maar al deze varianten en ook mogelijke nieuwe varianten (gebaseerd dus op clusteren van bepaalde mutaties die een aparte aftakking gaan vormen) worden overal op de voet gevolgd.
Het alfabet moet verboden worden!
Elitair
Kan iemand uitleggen waarom Peru met die hoog-dodelijke Lamda variant Hongarije maar net voorblijft in dodental terwijl Hongarije dus alleen maar een wat alpha infecties te verduren heeft gehad.
Is Cavia variant niet beter?
Die heeft Gulliver op zijn camping.
Cuy
Hugo's rare schoenen-variant, waar ze nu die Duitsers mee aan het aansteken zijn.
Elke geïnfecteerde virus-gastheer met iets van symptomen is een aerosolen rondhoestende virus-mutatie-fabriek.
Maar ga vooral allemaal lekker feestvieren.
Je kan beter feestvieren en dood gaan dan bang in je atoomkelder gaan zitten en dood gaan.
@Plaktong | 06-07-21 | 14:47: Ga je mond spoelen.
@Wiebenick | 06-07-21 | 14:50: U bent niet van het dood gaan?
@Plaktong | 06-07-21 | 14:47: Ik ben introvert. Laat mij maar lekker in mijn atoombunker zitten met een kratje tripel.
Ja, dat krijg je ervan als je de heledag met iemand anders zijn panfluit in je mond loopt.
Een panfluit wordt niet in de mond gestoken.
Ga door
Goh, vliegen er vliegtuigen vanuit Peru naar Nederland dan?
Angst is een slechte raadgever, maar blijkbaar wel een goede betaler. Vraag me af wanneer we evenwicht genuanceerd geïnformeerd gaan worden over hoe die mutaties er precies uitzien en wat de wetenschappelijke verschillen zijn.
Volgens mij muteren virussen meestal van minder besmettelijk maar dodelijk, naar meer besmettelijk maar minder dodelijk. Prima dus als er nieuwe varianten komen.
Ja maar dat waren virussen die natuurlijk zijn ontstaan. Deze is made in China.
Zo gaat het ook.
Precies! De geschiedenis leert dat het ergste achter rug is.
Dat is niet gezegd. Het is puur een kwestie van toeval en het belangrijkste daarin is de transmissie. Als een gastheer langer blijft leven met de kans te verspreiden is dat een pre voor transmissie, maar de combinatie heel erg besmettelijk en toch nog best dodelijk, kan even succesvol verspreiden.
24 May 2021 al in Nederland aangetroffen.
En 100 in Duitsland (17 June 2021).
Dus die is er al.
Lekker doorgaan met feesten jongens.
Heb je een restaurant, veel sterkte in het najaar.
Pff.. Zoveel beweringen tussen haakjes ('besmettelijker', 'dodelijker'), misschien moeten we voortaan ook maar 'realiteit' als standaard schrijfwijze aanhouden.
'schrijfwijze'
We zouden kunnen overwegen niet massaal soa's (en corona varianten) op te lopen aan de Mediterrane costa's, maar dat vergt 'zelfstandig nadenken' en 'verstand gebruiken' en dat zal er inmiddels wel uit gevaccineerd zijn.
Onder tussen wijzen de schaapies naar de wappies als de oorzaak van het probleem, maar het zijn niet de ongevaccineerde wappies die bij testen voor toegang evenementen schouder aan schouder staan te hossen of in de sardienblikjes naar de orient zitten.
Uit dat continent komt toch alleen maar wit poeder?
En Maca .
*Nu de hele dag El Condor Pasa in m'n hoofd*
Same bullshit, different name.
Kom maar op met die varianten. Mijn immuunsysteem lust ze rauw.
Zonder condoom?
Dus dit begon allemaal willens en wetens in China? Bom erop.
Kappen met vliegen, maar dat is natuurlijk geen optie voor de stropdassen en mensen die perse op vakantie moeten naar rhodos.
of mensen die uw uitkering bij elkaar moeten verdienen.
Met uitzondering voor regeringslieden die met hoge spoed naar Luxemburg moeten.
Heerlijk die Coronasoap. Je blijft lachen. Blijven prikken mensen. Hahaha.
Ik vertrouw op het rivm.
Trust but verify...
RIVM, zijn dat niet 4 antigene drift varianten in één virusmutant?
"De god Pan is in de Griekse mythologie de god van het vee en het dierlijk instinct. De panfluit en paniek zijn naar hem vernoemd." Hoe toepasselijk.
Embryo's vaccineren zou kunnen helpen las ik op de site van RIVM.
Een spuit in je balzak. Dan zijn die snelle zwemmers gelijk klaar.
Dat komt mooi uit, want ik heb een doodswens. Zeker als ik weer terug naar kantoor moet.
Je kan de lambada-variant alleen maar bestrijden door Beethoven op de luidste stand af te spelen, las ik of facebook.
In ‘a clockwork orange’ werkte het wel.
Ik kan het overigens iedereen aanraden een keer naar Peru te gaan! Wat een prachtig, fantastisch, veelzijdig land is dat zeg! Je hebt er alles! Metropool Lima, stranden, gebergte, woestijnen, jungle, oude Inca cultuur. Ronduit prachtig!
lekker op bezoek in de gevangenis van Challapalca, beter bekend als "de hel op aarde" om Joran v/d sloot uit te lachen. dat lijkt me wel het toppunt van zo een vakantie.
En Joran!
@Hangtietsmurfin | 06-07-21 | 14:15: je was me voor
@Sinterbikske | 06-07-21 | 14:16: Het was een nek aan nek race, ik hoorde je hijgen achter me.
@Hangtietsmurfin | 06-07-21 | 14:17: op een geile of ongemakkelijke manier? Ik ben een beelddenker.
Ik heb Joran overigens niet de groeten gedaan toen ik er was, misschien nog maar eens terug dan!
Vergeet de geweldige fusion keuken niet die gecreëerd is door de 10% Japanse inwoners.
Iemand onlangs een huis gekocht met Overlijdensrisicoverzekering?
De premie, berekend door actuarissen, laat terug zien wat het risico op uitkeren voor de einde looptijd is. De sterftekans is hierbij namelijk de grootste factor.
Of inmiddels on-verzekerbaar geworden met Delta en Peru versies?
Ik heb ook nog niet gehoord dat mijn pensioen vooruitzicht veel beter is geworden. Dat zou wel moeten als de pensioenpot vanwege de enorme sterfte verwachting nog maar met een fractie van de mensen gedeeld moet worden. Pensioenleeftijd moet naar 35 jaar kunnen.
Jammer. Ik had me het einde der mensheid spectaculairder voorgesteld. Iets met een meteorietinslag ofzo.
dat zou het einde van de wereld zijn, gun de dieren ook bier.
‘This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper.’
Nou ja, weer een variant, en wellicht beschermen de vaccins daar wat minder tegen, zeg 60% ipv ca 90%, maar dan nog ben je volledig gevaccineerd beter af dan ongevaccineerd, lijkt me.
Hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe beter. Simpele stelregel en bv weer goed aangetoond in Indonesië:
"Indonesië stevent af op coronacatastrofe; ziekenhuizen zijn vol en zuurstof raakt op"
En hoe komt dat nu?
"Reden van de steil oplopende besmettingscurve is de veel besmettelijkere deltavariant die zich, mede vanwege een gebrek aan regels tijdens de Suikerfeestvieringen in juni, flink kon vermenigvuldigen."
Maar ook:
"ook omdat pas 5 procent van de Indonesiërs volledig gevaccineerd is en een groot deel van hen bovendien geprikt is met het Chinese Sinovac-vaccin, dat minder bescherming biedt dan veel andere vaccins."
Telkens weer zie je dat je niet aan (social distancing) regels houden in combinatie met een lage vaccinatiegraad letterlijk 'killing' is.
Exact. Vaccineren is de enige oplossing.
besmettelijk is een maatstaf voor sukkels.
virualiteit is waar het om draait.
Je gaat je toch ook niet druk maken om hoe besmettelijk verkoudheid is (R=3?, 4? - op een gemiddeld kindedagverblijf wel iig). Je maakt je druk om hoe gevaarlijk verkoudheid is.. dus hoeveel mensen er dood- en doodziek van worden.
@Papa Jones | 06-07-21 | 14:10: Hé Hugo.
Zo is dat. En laat diegenen die zich niet willen vaccineren zich dan aan de regels houden.
Sommigen dragen niks bij; geen vaccinatie en de regels niet naleven.
@Epistulae_Morales | 06-07-21 | 14:11: Is overvolle ziekenhuizen een acceptabele maatstaf voor u?
@Epistulae_Morales | 06-07-21 | 14:11:
Ja, cijfers van opnames en uitgestelde zorg zijn erg belangrijk.
@Wiebenick | 06-07-21 | 14:18:
Bijbouwen en inrichten, met tolken op de afdeling. Dan kan alles weer open blijven.
@Wiebenick | 06-07-21 | 14:18: Zijn er overvolle ziekenhuizen?
@J.Cash | 06-07-21 | 14:21: Nee, zorgen dat het virus zich niet kan verspreiden. Eerst de kraan dicht, dan dweilen.
@TonAlias | 06-07-21 | 14:22: Lul niet zo dom.
@Epistulae_Morales | 06-07-21 | 14:11:
Maar daar gaat het toch ook de hele tijd om? Het gaat erom hoeveel mensen dusdanig ziek van corona worden dat ze niet ''op eigen houtje'' thuis kunnen uitzieken, maar hulp nodig hebben in het ziekenhuis en op de IC's.
En hoe meer besmettingen, dan ook hoe meer coronalijders in het ziekenhuis en op de IC (ook al is dat een gering percentage van alle besmettingen).
In Indonesië, in dat artikel in de Volkskrant vandaag, staat het niet met zoveel woorden, maar lijkt het erop dat daar al een vorm van ''triage'' wordt toegepast:
"Op het eiland Java, en dan vooral in steden als Jakarta, Yogyakarta, Bandung en Solo, is vrijwel geen enkel ziekenhuisbed meer te vinden waardoor alleen nog de ernstigste gevallen worden toegelaten. De regering heeft mensen met milde klachten al opgeroepen thuis te blijven."
Dat lijkt mij in Nederland gelukkig niet waarschijnlijk - dat was het zelfs niet vorig jaar tijdens de eerste golf toen er nog überhaupt nog geen vaccins bestonden (hoewel we toen wel een beroep moesten doen op onze oosterburen voor IC bedden), maar coronapatiënten die in het ziekenhuis of op de IC belanden, veroorzaken wel vertragingen in de zg reguliere zorg. Terwijl ze met twee prikkies daar hoogstwaarschijnlijk niet zouden belanden.
Als je ooit in Indonesië geweest bent, snap je zelf ook waarom afstand houden simpelweg onmogelijk is. Vooral als je bedenkt dat 3/5e van die 260 miljoen mensen op Java woont... dat eiland is 3x dichter bevolkt dan Nederland...
@ReyNemaattori | 06-07-21 | 14:41:
Onzin. Ja, ook in Amsterdam en Rotterdam is het een stuk dichter bevolkt dan in bv Finsterwolde in Oost-Groningen, maar ook in die twee grote steden is het heel wel mogelijk om je aan de social distancing regels te houden. Vraagt misschien wat meer discipline dan in Finsterwolde, maar kom op hee, volwassen mensen die weten wat er op het spel staat, dan is vrijwel niets onmogelijk.
Gaan we indonesië vergelijken met NL. Een arm land, waar goede gezondheidszorg niet voor iedereen beschikbaar is. En nog belangrijker: gebrek aan hygiëne, schoon drinkwater en goed eten. Dan helpt geen vaccin meer hoor.
@Wiebenick | 06-07-21 | 14:29: Zorgen dat het virus zich niet kan verspreiden ? Op welke planeet leef je ? Tot nu toe is men niet eens in staat om de griep tegen te houden. Waar haal je dat waanidee vandaan dat men in staat is om corona tegen te houden om te verspreiden ?
Zamfir is een Roemeen en bespeelt de nai, een traditioneel Roemeens instrument, en niet de siku of de zampoña die in de Andes en Peru worden gebruikt.
Als ik mijn keyboard op standje 'panfluit' zet en de eerste drie noten van 'The Lonely Shepherd' speel barst mijn ega al in tranen uit.
@Papa Jones | 06-07-21 | 14:08:
Ik kreeg spontaan diarree van El Condor Pasa. De Ierse Tin Whistle, de zwaarmoedigheid die dat uiterst lichte instrument teweeg weet te brengen is nog te verdragen, tenminste als die gebruikt wordt in traditionele setting en niet voor een treurig deuntje als gebruikt in Titanic, maar de panfluit, nee, dat gaat te ver.
Hier, op zo'n echt Iers fluitje met plastic mondstuk.
www.youtube.com/watch?v=VcZCM2EtGuA
En hier een hele sentimentele, kan nog net.
www.youtube.com/watch?v=eQbM2gc07rU
@Schoorsteenveger | 06-07-21 | 14:51: Wat een grappig instrument!
Vitamine D!
Zink!
Aluminium
@Nalek | 06-07-21 | 14:38:
Dan moet je dus prikken.
Krijgen die nieuwe varianten ook allemaal de A-status?
Als het aan Hugo ligt, triple A status, zo dat zijn wanbeleid gerechtvaardigd is
Oh die (hoofdelijke) stemming was vandaag geloof ik hè? @geenstijl
@Timide_Aso | 06-07-21 | 14:08: Vanmiddag om 15.00 uur.
Peru heeft trouwens wel verloren van Brazilië in de halve finale van de Copa América.
Dus er is nog hoop voor de mensheid.
Insert 'ah shit, here we go again' meme voor de 500e keer
Prachtig instrument maar wel verschrikkelijk m'n lippen aan verbrand, was een frietpanfluit.
Goed ik probeer het te snappen. U presenteert uzelf als voorbips en u hebt uw lippen verbrand. Men kan diverse fluiten, zoals de blokfluit en zelfs de dwarsfluit in de voorbips steken. Een panfluit is echter een probleem. Maar wat is een frietpanfluit en waarom dan toch proberen?
Moeder natuur wil ons hoe dan ook dood hebben.
Corona was toch verrijkt in het corona lab in Wuhan? Dat doen ze daar met virussen, aanpassen en kijken wat er gebeurt.
Ja dankzij dat onderzoek zijn er nu vaccins en kunnen mensen weer op vakantie en naar de kroeg. Daarom mag je niet vragen of het lab misschien de oorzaak zou kunnen zijn, want 86% van het gepeupel wil dat niet horen.
Kan de demissionaire bovenmeester weer lekker interessant doen... misschien dit keer in roze pantoffels...
"Ik vrees dat dit niet goed afloopt"
Doet niks
Begin vorig jaar had ik nog goede hoop dat het virus er 1 was van de categorie "the Stand". Ik weet dat in films binnen 2 uur de halve wereldpopulatie is uitgeroeid en in het echt duurt het wat langer. Maar dit virus is wel heel teleurstellend bezig. En daar zit ik dan in mijn Ghillie Suit met mijn kruisboog en 1000 rollen wc papier. Voor 2 jaar eten in mijn voorraadkast en mijn stapel planken die ik nog tegen mijn ramen moet timmeren. Kunnen er niet een paar Chinezen iets harder op een vleermuis kauwen zodat al mijn moeite niet voor niets is geweest? Of duurt het gewoon iets langer tot het vaccin de gewenste apocalyptische uitwerking krijgt? Ik wacht vol spanning af.
Het is dan ook een Chinees virus, u krijgt op die alie-producten dan ook geen garantie, ook niet op zo'n virus. ;-)
U bent zeker de leukste thuis?
Het is allemaal vrij lafjes inderdaad. Ze hebben er de definitie voor moeten wijzigen om het pandemie te kunnen noemen. Misschien dat de Peruaan met wat beters komt.
In Nederland is het begrip 'imbeciele tv-programma's' een pleonasme.
Wat komt er na het Griekse alfabet?
Het NAVO-spellingsalfabet?
*dagdromend vooruitkijken doet
ehm?? Augustus 2020 al ontdekt? Wtf zijn we dan aan het doen met z'n allen.
Het hele vaccinatiegebeuren is zo’n beetje hetzelfde als een spuitje halen om pijn in je linker knie te voorkomen.
Alle andere plekken in je lichaam kunnen gewoon pijn gaan doen.
Zou kunnen. Maar toch fijn om die knie alvast te laten behandelen. Ik heb mijn hele leven geen ander beleid gevoerd als het gaat om mijn gezondheid en jij waarschijnlijk ook niet.
@Tapioca pudding | 06-07-21 | 14:02: Nou ik probeer de zorg niet te belasten met iets algemeens als 'pijn aan mijn knie'. Dan moet die pijn toch wel borderline ondraaglijk zijn of dagen lang aanhouden.
Ook heel belangrijk. Kijk uit wat je spuid.
Moet ik wat aannemen van iemand dit spuit met een d schrijft?
Zeker. En ook waar en wanneer. Voor je het weet spuidt je een volwassen vent zó van z'n brommer.
@Befkracht69 | 06-07-21 | 14:14:
watch?v=yCt_8o7vv8E
@Tapioca pudding | 06-07-21 | 14:03:
Bij twijfel altijdt met dt schrijven.
Ben ik blij dat ik aspirientjes heb.
Jezus Bertje wat een topic uit duizenden. *Doneert*
Ik vind peruviaans beter klinken.
Ik hoop het niet, maar ik ben reuzebenieuwd als straks blijkt dat de vaccins niet meer werken, of men dan de niet-gevaccineerden als schuldige gaat aanwijzen. Daarnaast is her überhaupt realistisch dat we dan weer een aangepast vaccin moeten maken en wéér miljarden mensen inenten? En wat als daarna wéér een andere variant komt. Dat in combinatie met nieuwe vergrendelingen van de economie/maatschappij, zouden het nog wel eens sombere tijden kunnen worden.
Hoe minder gastheren- en dames het virus kan krijgen, hoe minder varianten er ontstaan. Echter, onder niet gevaccineerden heeft het virus vrij spel. Deze groep weigeraars is derhalve verantwoordelijk voor het ontstaan van mutaties. Vaccineren is en blijft de enige oplossing, hoe je het ook wendt of keert.
@Wiebenick | 06-07-21 | 14:47: Wat een onzin. Een vaccin bepaald niet hoe vaak het muteert. Het muteert al vóórdat er sprake was van een vaccin. Dit is weer zo'n frame om de niet gevaccineerde als aso te bestempelen en weg te zetten als de schuldige.
@Wiebenick | 06-07-21 | 14:47: Deze onzin negeren is de enige oplossing. Zonder krant en tv was dit griepje niemand opgevallen.
Daar ga ik vanuit om eerlijk te zijn.
Voordeel is je kan niet verliezen: of je krijgt gelijk of de soep wordt toch niet zo heet gegeten...
Het betreft CoronaVac, een Chinees vaccin dat 't so wie so slecht slecht doet. Er is bijvoorbeeld maar 5% bescherming na de eerste prik.
Als je hier en daar wat doorklikt kom je op dit uit: www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
@zakkenwasser | 06-07-21 | 15:10:
Klopt. De onheilstijding over de tragisch gestorven Zakkenwasser sr. zou per tamtam tot u zijn gekomen, er volgde dan een barre voettocht van dagen door de wildernis om de begrafenis bij te wonen, en daar hoorde u pas hoezeer de beste man had geleden. Het zou hier gaan om "een griepje". Veel Zakkenwassers waren trouwens ziek, zwak en misselijk, maar ja, mensen worden ziek gaan dood, zo gaan die dingen. Op de terugweg voelde Zakkenwasser jr. zich niet zo lekker, geen probleem toch. Straks lekker onder het schapenvacht bij moeder de vrouw ...
Iemand met medische kennis?
Een kennis zei me: de (vooralsnog niet behandelbare) aandoening MGUS komt in NL voor bij 3% der 70+'ers; en bij 6% van de 50+'ers uit Ghana (dus in de Bijlmer en de VS).
Bij deze mensen zou vaccinatie veel minder effectief zijn, en volgens sommigen zelfs contra-productief.
Is dat zo?
Met die panfluit blaas je de mooiste Peruaanse liedjes en varianten.
Ik krijg nu trek in gefrituurde vleermuis.
De Grossmanschool of medicine heeft aangetoond dat deze variant wel reageert op vaccin.
De alpha variant is het Chinese Virus... oh nee toch niet het is de Britse variant. Wat een poppenkast. Poscimur!
De cijfers uit Peru (32,5 mio inwoners) van de afgelopen week, Gevallen/Doden, beginnende 29/6:
2498/168, 2410/234, 3079/122, 2768/167, 2001/161 en 1564/159.
Zijn toch niet vreselijk hoog en de grafieken laten een duidelijke dalende lijn zien.
Ook in Peru lopen er geen zombies door de straten. Nog een paar 'varianten' wachten op de echte klapper dus.
En dan 28 dagen later wakker worden in een Londens ziekenhuis. Infuus in de arm, verder lege ziekenzalen. Op straat in de miljoenenstad geen mens te zien ...... daar zit een scenario in. 28 Days Later pakken doet .......
Ik ga me pas echt zorgen maken als de EU variant komt. Want dan weet je meteen dat het afgelopen is...
de EU kan zo weinig dat er ze het zelf niet voorelkaar krijgen een mutatie naar zichzelf te laten vernoemen.
Niks wat een beetje extra EU belasting in de weg staat, alleen extra belastingen kan verlichting in de EU brengen en is ook de enige weg naar wat uw leven kan redden...
Waarom nou weer een witte man van middelbare leeftijd? Op de panfluit. Omdat ie het beter kan? Dat mag dus helemaal niet! Vuile rasies!
Jeetje, ik ben nog steeds aan het bekomen van die superheftige Britse variant waar we allemaal superdood aan zouden gaan. Misschien toch maar weer alles op slot, en allen verplicht in een bubbelballon boodschapjes doen. Je weet maar nooit.
Dit geneuzel is niets anders dan de mense bang maken, ‘het is nog niet voorbij, maar het gepeupel denkt van wel’ dus verzinnen we er een nieuw doemscenario bij, dat zal het aantal swingparty’s wel terugdringen!
Swingparties waar?
Wie zijn "we"... ? Mensen bang lopen maken voor mensen/entiteiten, die er groot genoegen aan zouden beleven om "de mense" bang te maken, zonder enige onderbouwing, dat moeten we niet willen met z'n allen, dus namen en rugnummers svp, en ophouden met projecteren van opgeblazen angstfantasieën. Bij voorbaat dank.
Mmm, het is voorsorteren op de jaarlijkse vaccinatieronde is al even begonnen. Niks aan de hand, gewoon doorlopen en je prik halen want anders ben je een wappie...
Pak een dozijn tegelijk dan ben je er van af.
Wonderlijk dat zovelen de ironie in het topic ontgaat.
Gelukkig heb jij het wèl allemaal door.
Jij noemt dat 'wonderlijk'? Ik niet, ik noem dat 'ingecalculeerd'.
Gom/Kuip en Koop mogen volgende week weer dagelijks aanschuiven in de babbelshows dus ironie doet soms echt pijn.
Ironie is erg ingewikkeld. Zo zijn er ook reaguurders die dit topic bij wijze van ironie serieus nemen. En dat wordt dan weer niet herkend. Of er wordt op ironische wijze serieus op gereageerd.
@Bert Brussen | 06-07-21 | 13:48: Lijkt me leuk om te doen, je gooit er een kwartje in en je weet op voorhand wat de fruitkast gaat opleveren, haha.
@Ichneumonidae | 06-07-21 | 14:08: meta-ironie.
@HeerVanStand | 06-07-21 | 13:58: De beste schrijver uit de vorige eeuw (Hermans) pleitte ooit al voor een ironieteken. Niet omdat hij daar op zat te wachten, maar omdat de meesten het niet herkennen.
Jouw ironische comment vind ik overigens wel weer lachen. Ik hoop dat je er nog uit komt.
@Bert Brussen | 06-07-21 | 14:09: Niet bang dat het tot oneindige regressie leidt?
Is ironisch hoor.
Is Gheorghe Zamfir dood?
Nope, 80 jaar inmiddels en geen Peruaan, maar Roemeens
@horsteknots | 06-07-21 | 13:50: Oh dan moet ik misschien toch ff het topic lezen.
In Rusland stijgt de sterfte inmiddels ook weer dus de werking van dat Spoetnik vaccin is twijfelachtig.
In Rusland stijgt het sterftecijfer omdat die Russen niet gevaccineerd willen worden. 11,5%
Ja. We gaan allemaal dood. Hou eens op met bij iedere scheet weer doemscenario's te voorspellen.
@@NL | 06-07-21 | 13:52: oh sorry, dacht dat het daar inmiddels verplicht was om je te vaccineren maar zal ik wel met een ander land verwarren dan.
@peter doemscenario voorspellen? Waar heb het over, ik constateer alleen een feit, dat daar weer meer mensen doodgaan.
Uw hersenspinsels zijn vergezocht, uw nick daarentegen is toepasselijk.
Leuk jullie allemaal gekend te hebben. Jammer dat we nu allemaal dead gaan aan corona. Het leven was maar kort
Ah we gaan weer dood aan de corona....
Jezus Bertje wat een zinloos kudttopic. En ik heb al een kroontje. *hatsjoe
Elke dominante versie is meer besmettelijker want anders wordt tie niet de dominante versie...
Elke suggestie gelinkt aan een gezonde weerstand wordt standaard weggejorist?
ok...
Is mijn ervaring ook.
Marion LI Ping Koopmans zou ik eerder Marion Ping Ping Koopmans noemen. Ze bedoelt het waarschijnlijk goed, wat het in principe nog erger maakt.
Lekker man, nog een jaartje thuis werken op zolder. Was even bang dat ik volgende week naar kantoor moest, de panfluit variant kan ik goed gebruiken als excuus om in mijn rukbunker te blijven panfluiten.
Gewoon eisen nooit meer kantoor. 20% staat achter je waaronder ik.
Mijn joggingbroek zit vastgekoekt an me reedt. Dus kantoor kan helegaar niet meer!
@Hemke-Valsema | 06-07-21 | 13:49:
Ik heb beeldt, dank u..
Wist niet dat virussen resistentie tegen vaccins konden worden. Een vaccin doet niets met een virus voor zover ik weet... het kan niet effectief zijn tegen een mutatie, maar resistent?
Klopt het vaccin doet niets met het virus. Maar zolang het nog in de rondte gaat muteert het, en die mutaties zijn per ongeluk resistent. Heeft geen flikker met het vaccin te maken. Gewoon door random mutaties.
Oftewel hetzelfde als antibiotica resistente virussen.
@peterdh | 06-07-21 | 14:06: mja, het is inderdaad meer dan het lichaam naar vaccinatie niet resistent tegen de mutatie is.
Ja antibiotica voor een virus is altijd een goede...
George Vampier is een Roemeen met een panfluit.
Is er al een stop op KLM lijnvluchten naar Peru?
Anders gaat het net als de Delta van regio India naar Engeland en dan via Amsterdam over de rest van ons land over.
Gelukkig ben ik nog in het bezit van een Koude Oorlog schuilkelder in onze tuin met NBC luchtfiltratie.
Voor dat hele virus hoef je tegenwoordig geen raket geleerd te hebben..
Doen wat je doet, zien wanneer het ophoudt..
Vallen de slachtoffers meer in het hoogland door gebrek aan zuurstof of aan de kust van Peru?
Hahaha scherp!!
Ja, heel vervelend allemaal, maar dan had u maar geen sterveling moeten worden.
Ik ben een spijtoptant. Is daar een regeling voor?
Nee poppelepee, dat had u meteen bij uw geboorte moeten regelen. Het is hier al druk genoeg met alle aanvragen.
Nee, gelukkig gingen er geen rechtstreekse vluchten vanuit Wuhan naar Nederland. Doorlopen maar, niets aan de hand.
Een zoekje op het web: www.expedia.com/lp/flights/wuh/ams/wu...
So wie so het liefst met napalm.
Maar dan wel "in the morning".
@Beste_Landgenoten | 06-07-21 | 13:42: Ja ik ruik het.
Noemde Bertje Geenstijl nou echt even 'opiniewebsite'? Dat moet wel een grap zijn, hetgeen dit topic dan op het laatste moment tóch nog leuk maakt.
Owja. Want GS heeft nog nooit iets teweeg gebracht vanuit opinie wat andere media links laten liggen... Zeker niet alle topics, gelukkig, zijn 'opinie'. Maar als je, vooral Nijman zijn stukken leest, is dat wél degelijk opinie. Maargoed. Dat moet je dan wél willen zien.
Pandemie-fluit.
Nou, laten we het met z'n allen uitfluiten dan.
@MoorCopJoris | 06-07-21 | 13:41:
Pandemietje.
Ik snap paniek om eventuele dodelijke varianten helemaal niet. Wij hebben Hugo en Hugo regelt het.
Jij komt uit Urk zeker
Ik had twee/drie maanden geleden al het vaccin kunnen verkrijgen via het werk, toentertijd geweigerd.
Het ongeloof bij collega's en bekende was groot, werd nog net niet voor wappie uitgemaakt.
Als argumentatie gaf ik aan op zich best wel een prik te willen halen, maar eerst aankijken hoe het zich de aankomende tijd ontwikkeld. De laatste ontwikkelingen sterken mij in het idee dat het juist was nog even af te wachten.
@Toetsenbordcomplex: Op welke ontwikkelingen doelt u?
@TinusVlugOpDeKut | 06-07-21 | 13:36: hoeveel streepjes WiFi hij zou halen
Wachten loont inderdaad. Nu zijn de prikkers goed geoefend en heb je nauwelijks spierpijn. Bij een vriendin die zo nodig snel geholpen moest worden, spoot het bloed eruit. Gebeurt niet vaak maar is wel grappig om te zien. Ik pest haar graag met dat ze niet zo veel moet drinken de avond voor een vaccinatie. Dit verhaal ontwikkelt zich ook nog.
@Deflatiemonster | 06-07-21 | 13:52:
Dit is wel de meest komische conversatie van vandaag.
Kunnen we de volgende variant niet gewoon Omega noemen? Zijn we daarna klaar.
Sorry Bert maar ik heb mij voor vandaag voor m'n gevoel al weer veel te ver op het Ronarandje begeven, het is pure jorisbait en daar heb ik geen zin meer in.
Ik geef geen geld om op de strafbank te zitten, wel voor goeie journalistiek en wob acties en dat houden we voorlopig even zo.
Kusje, uw vriendelijke ergens in de buurt wonende wappie.
De lambada variant? De zangeres van de zomerhit lambada was verkoold in haar auto gevonden. Wat doet deze variant precies met je?
Ook in Thailand is de Lamba variant bekend,
www.thailandmedical.news/news/breakin...
En nog een hypothese over Corona varianten waarbij de hypothese is dat de varianten gevaarlijker zijn dan HIV,
www.thailandmedical.news/news/hypothe...
En als laatste een gezamelijk Nederlands/Amerikaans onderzoek die aantoont dat een SARS-CoV-2-infectie accumulatie van lipiden en virale N-eiwitten in de longen veroorzaakt, wat leidt tot ernst van de ziekte,
www.biorxiv.org/content/10.1101/2021....
Interessant steekmug. (What happened to malaria btw?)
Maar die immuunsuppressie, die hebben we gezien in India met die zwarte schimmel en ook in andere delen met de delta variant, waar de aspergillus schimmel tot ernstige infecties leidt.
Niet erg goed nieuws dus, al die nieuwe varianten. Zaak dus om zsm zoveel mogelijk mensen in te enten, zodat deze ontwikkelingen worden afgeremd.
@Beste_Landgenoten | 06-07-21 | 13:41: Malaria kost tegenwoordig ongeveer 400.000 mensen wereldwijd het leven per jaar door speciale anti malaria programma's.
Corona in totaal bijna al 4 miljoen wereldwijd sinds het ontstaan.
HIV kon 2 decennia's ook flink rondwaren met AIDS als gevolg in het begin.
Tegenwoordig is de HIV oversprong naar AIDS in het Westen goed beheersbaar met medicatie en komt AIDS zelden nog voor ten opzichte van de jaren '80 en '90.
Conculusie is dus dat medicatie werkt, MAAR we zijn nog lang niet bij het beheersbare punt wereldwijd.
Ook op die pagina van BirminghamMail: Man loses use of legs after parasite crawls up penis during lake swim. Dus.
Daarom nooit gaan zwemmen zonder condoom!
Vampiervis, google maar is echt een gevaarlijke parasiet.
peniskokers zijn niet enkel ter versiering
zijn derde been?
Volgens mij zitten we nu nog maar op zeven jaar voordat de aarde bezwijkt aan de klimaatverandering. Greta is namelijk in augustus 2018 begonnen over die laatste tien jaar. Dus ach, wat maken die paar jaartjes verschil nou uit?
En hoeveel varianten gaan we nog krijgen?
Gaat de wereld ooit weer terug naar ‘normaal’?
Het virus gaat nooit meer weg en zal steeds met nieuwe mutaties komen. Net zoals met de griepvirus die continu muteert.
Enige hoop die we hebben is dat de virus verder muteert/ evalueert waarvan de ziekteklachten mild zijn, dan hoeven alleen de oudjes en mensen onderliggende ziekten één a twee keer per jaar gevaccineerd te worden.
Dag Jomanda!
Maar wat dit topic nou weer met Peru te maken heeft: www.youtube.com/watch?v=duvCTqz8c00 ?
Even wat nuanceringen:
– Dat artikel gaat over een subvariant van de Lambda-variant. De Lambda-variant zelf is al in 2020 gedetecteerd. De naamgeving is pas later toegekend.
– De vergelijking wordt gemaakt met de alpha (VK) en gamma (Brazilië) varianten, maar niet met de Delta-variant. Dit omdat het met name gaat om de verspreiding in Zuid-Amerika, en dan weer in het bijzonder om Peru en Chili. De Delta-variant komt momenteel nog relatief weinig voor daar.
– Qua effectiviteit van vaccin tegen deze Lambda-subvariant werd gekeken bij mensen die gevaccineerd waren met het Chinese CoronaVac/Sinovac, welke al bekend staat om zijn lagere effectiviteit (51%, hooguit wel weer een sterke reductie van zware ziektegevallen).
Volgens dit onderzoek lijken de huidige MRNA-vaccins voldoende bescherming te bieden tegen de Lambda-variant: www.scribd.com/document/514469996/SAR...
Nuttig!
Komt er ook een super besmettelijke niet dodelijke variant en zijn we dan in no time allemaal resistent?
Feitelijk is dat de delta variant voor jongeren; super besmettelijk met weinig symptomen. Dus laat ze maar even feesten, bespaart weer een hoop vaccins
Gewoon alle spanfluitspelers uit de winkelcentra weren tenzij ze een Nederlands vaccinatiebewijs kunnen laten zien.
Waar haal je het vandaan, Brussen.
Wel leuk. Bij het corona bier het El condor Pasa liedje.
het heet "Peruviaans"
Yep...
Zal allemaal wel weer meevallen met het ontbreken van bescherming. Dat zeggen ze bij elke variant en telkens blijkt dat niet zo te zijn.
wel lekker "inclusief "al die varianten.
Ik geloof best dat er nieuwe gevaarlijke varianten aan komen, maar ik wacht even op het nieuws uit de echte media.
We gaan sowieso nooit van Corona afkomen. Muteert als in 'Plague Inc.' sowieso een downloadtip ook.
Maar je vooral massaal laten prikken omdat Hugo zegt dat het goed voor je is.
En natuurlijk nóg dodelijker!!! Als je de aangezegde mortaliteit in een grafiek zou zetten voor elke nieuwe variant, zaten we intussen al boven de 80%.....
Echt niet dus.
Dat is dan de Peruviaanse variant. Peruaans bestaat niet.
Peruaans is gewoon goed Nederlands.
Fox News als betrouwbare bron mkay
Nu het nog kan, eerst maar eens op vakantie. Zie ik daarna wel eens weer...
Jij trekt volle zalen...?
Inmiddels worden mensen minstens zo ziek van de angst die wordt gezaaid. Boost je immuunsysteem, beweeg, houd een beetje afstand in binnensettings, betracht hygiëne, vermijd de extremen en leef verder je leven.
Bedoel je dan die angst die gezaaid wordt over lange termijn bijwerkingen, vermeende onvruchtbaarheid en chaos in de cellen?
"... houd een beetje afstand in binnensettings". Laat de vakantievierende jeugd vol frustratie en hormoontjes dit nou net niet doen. Weer een happy spreaders event erbij.
Prima advies. Alleen mensen hebben al moeite om een stukje stof voor de mond te doen. Laat staan dat ze de frikandellen en blikjes Schultenbrau moeten laten staan...
@RandyBiel | 06-07-21 | 13:24:
Dat is een angst die wel degelijk bijval krijgt uit medische hoek, maar elk tegengeluid gaat automatisch op 'mute'. Zelf noem ik het overigens geen angst, maar eerder een kritische blik naar alle externe informatie. Uiteindelijk weten beide partijen even veel of weinig over de toekomst. Respecteer dan gewoon elkaars keuze hierin.
@MickeyGouda | 06-07-21 | 13:29:
Oh echt, op welke externe informatie zijn dan bv de zorgen rond vruchtbaarheid gebaseerd?
Uiteindelijk weten wetenschappers een stuk meer dan wappies. Echter wordt dat lang niet altijd door wappies gerespecteerd.
@Deflatiemonster | 06-07-21 | 13:25:
Hufterig egoïsme is inmiddels ook een serieus maatschappelijke probleem.
@RandyBiel | 06-07-21 | 13:39:
Ik ben op locatie en heb nu even geen gelegenheid om te zoeken in mijn historie, maar in een artikel in de Gelderlander van maart van dit jaar staat een uiteenzetting van twee artsen over de onwenselijkheid van massavaccinatie in relatie tot groepsimmuniteit en het immuunsysteem. Ik vond het verhelderend.
Ja de zwarte dood destijds was ook alleen maar angst zaaien hè? (Binnen 5 jaar 1 op de 3 Europeanen dood)
@RandyBiel | 06-07-21 | 13:39:
Kan een wetenschapper een wappie zijn? En kan een wappie een goede wetenschapper zijn?
Er zijn wetenschappers die concluderen dat er géén (biologisch) verschil is tussen mannen en vrouwen.
@Calastir | 06-07-21 | 13:46:
De zwarte dood, de pest is van een andere orde dan COVID-19 of Ebola.
De mortaliteit is lager.
Oftewel appels en peren.
Wat dat betreft lijkt COVID meer op de griep, een corona virus dat ook de luchtweg ‘aanvalt’.
@ratelaar | 06-07-21 | 13:55:
De mortaliteit van corona is lager...
@Calastir | 06-07-21 | 13:46: Weet u wie ook goed angst kon zaaien, en er voor zorgde dat na 6 jaar WW2, 1 op de 4 Europeanen deaud was?
@PieterC | 06-07-21 | 14:09: Goebbels?
@RandyBiel | 06-07-21 | 13:24: Je hoeft niet iedereen te bekeren. Er zijn mensen die anders dan jou denken. Accepteer dat nu maar gewoon, die zullen er namelijk altijd zijn.
@PieterC | 06-07-21 | 14:09: die moet nog geboren worden.
Het verzadigingspunt nadert waarbij het me helemaal niets meer interesseert. Let the bodies hit the floor.
Maar goed, dan natuurlijk liever niet mijn body of dat van de mijnen, dus vooruit; ik beloof weer bang te zijn.
Allez obi & omi!
Tja, dat punt had ik al bereikt met de nachtelijke uitzendingen van die "frontstrijdersvlogs" op de NPO van maart 2020, u loopt achter...
Nadert?
Na één zin al weten dat het een topic van Bep is. Lekker bezig Bep!! Verfrissend ook omdat je ziet dat je de vrije hand hebt afgedwongen mbt je topics.
Hier een variant, daar een variant, overal een variant.
Variant in je broekje.
kennelijk is de variant toch niet zo'n verspreider want na een half jaar is het nog nergens van belang, behalve in Peru
En dan moet je weer met z'n allen om een spuitje...... weet je wanneer ze ook spuitjes gaven??? pre corona, namelijk een griepprik. misschien moeten we gewoon de ouderen vaccineren en de rest van het land los laten. met dien verstande dat de (europese buiten) grens eens pot dicht gaat en er geen vliegtuigen vol corona niezers binnenkomen.
Zullen we het de 'tabasco variant' noemen?
De Lamavariant. Krijg je van spugen. Dus ik weet wel weer wie er voornamelijk de verspreiders van deze variant gaan zijn.
tabasco komt uit de VS. Noem het anders de incavariant. Na 5 eeuwen neuken de Inca's eindelijk de bezetters terug op het gebied van biologische oorlogsvoeing.
Ik volg het "allemaal" niet meer.
""allemaal""
't Is heel simpel: bij elke nieuwe variant krijgen eerst de 'we gaan allemaal naar de kløte'-roepers alle ruimte en raakt iedereen in paniek. En een paar weken later blijkt het allemaal reuze mee te vallen.
Ik ben iig twee keer geprikt. Mij krijgen ze er niet onder!
REAGEER OOK