Feynman en/of Feiten – Carpe Noctem
Terwijl wij de mondkapjes afdoen, zet Israël ze alweer op.
Laten we deze nacht beleven in totale extase en eindigen in een hedonistische dampende orgie. Feesten & beesten. Ga volledig naar de klote! Zorg ervoor dat u er geen actieve herinnering meer aan heeft. Trainspotting is een goed voorbeeld, maar probeer de scène met de baby over te slaan. Haal het maximale eruit, want ik ben niet overtuigd dat dit lang gaat duren.
Hugo de Jonge was nog niet klaar met zijn autofellatio over de nieuwe Europese Corona-app, toen omroep Powned onthulde dat deze oplossing zo lek is als een mandje. Vergeet stempels namaken in het gele boekje, of andermans coronavaccinatiebewijs onder de kleurenkopiemachine leggen, screenshotje delen via sociale media gaat veel sneller!
Een kroeg gaat na anderhalf jaar ellende echt niet controleren of een QR-code gekopieerd is, die probeert zijn zaak te redden. Een screenshotje van een ander werkt beter dan de incomplete, overbelaste app zelf. De QR-code scanner controleert niet hoe vaak een QR-code per minuut getoond wordt of waar die getoond wordt. Privacy first! Een shotje voor een shotje!
Binnen Amsterdam is de delta-variant in twee weken van 7% naar 40% gegaan. De meeste varianten zakten dankzij vaccinatie naar enkele procenten, maar deze nieuwkomer niet. De daling die we vorig jaar hebben gehad dankzij mooi weer, ventilatie en elkaar buiten ontmoeten, zien we nu niet. Tel je alle varianten blind bij elkaar op zie je nog een daling, maar stille wateren hebben diepe gronden.
Toplanden qua vaccinatie zijn Canada, het Verenigd Koninkrijk en Israël. Vorige week meldde ik al dat Britse positieve testen dankzij de Indische delta-variant in de lift zaten, deze week met 47,9%. Het gaat midden in deze droge, hete zomer ontzettend hard. Britse ziekenhuisbezetting liep in juni op van 900 naar ruim 1500. Britse gebruik van beademingsapparatuur is in juni verdubbeld.
Aan deze meer gedetailleerde cijfers is goed te zien dat vaccinatie zin heeft. De meeste mensen buiten het ziekenhuis zijn gevaccineerd, de meeste patiënten & doden ongevaccineerd. De ongevaccineerden zijn zwaar oververtegenwoordigd. Het is helaas geen zaligmakend systeem. Zelfs twee weken na de tweede prik zijn er uitzonderingen die ernstig ziek worden of zelfs doodgaan.
Binnen Israël zijn de helft van de nieuwe besmettingen bij volledige gevaccineerde patiënten dankzij de delta-variant. Gevaccineerde patiënten worden minder ziek ten opzichte van ongevaccineerden. De delta-variant lijkt zich weinig aan te trekken van immuniteit dankzij een eerdere corona infectie met een oudere variant. We kunnen niet vertrouwen op natuurlijke immuniteit.
De huidige corona-app geeft een groen vinkje als u corona heeft doorgemaakt OF gevaccineerd bent OF getest bent. Het zal mij niet verbazen als het en-en wordt. Dat een vaccinatie EN een testje nodig is voordat je naar binnen mag. Het is maar een simpele software-update.
Binnen het afgelopen anderhalf jaar is elke maand wel een nieuwe variant opgedoken. Dat is makkelijk en objectief vast te stellen door steeds de genetische code van het virus uit te lezen, zoals Nextstrain doet. Hieraan kan je precies zien per land of regio welke variant onder controle is, en welke vrij spel heeft. Het is wiskunde dat alleen besmettelijkere varianten kunnen doorbreken.
Dat dit op deze manier fout gaat, is volledig voorspelbaar, en is voorspeld. Regeren is vooruitzien, dus het wordt tijd genoeg onderzoeks- en productiecapaciteit te organiseren voor een tweede vaccinatiecampagne. Dit gaat rustig een jaarlijks feestje worden. De delta-variant is besmettelijker, wat een minimale vaccinatiegraad van 80% oplevert om het virus te laten verdwijnen.
Samantha Ollongren, in de Hema
Wil je minder nieuwe varianten, moet je wereldwijd vaccineren. Binnen Afrika is pas een procent gevaccineerd, hun nieuwe varianten bestaan deels al, maar er zijn genoeg mensen en tijd nieuwere te maken. Alleen de eigen bevolking vaccineren is een denkfout waar de WHO tegen waarschuwt.
Toen een paar terroristen de VS aanvielen en 2996 doden veroorzaakten was er 6,4 biljoen beschikbaar om de strijd in derdewereldlanden uit te vechten. Nu er 603.525 Amerikanen stierven aan een virus zie ik niet dezelfde ambitie de vijand op iedere hoek van deze aardbol uit te roeien. Beetje vreemd, want nu weet je wel zeker dat het zin heeft.
Verplicht naar school schept een bijzondere verantwoordelijkheid binnen het kabinet om te zorgen dat het veilig gebeurd. De helft van de ouders wil hun puber laten vaccineren. Sowieso zou wie wil in juli geprikt moeten kunnen worden, zodat ze eind augustus volledig gevaccineerd zijn. Door niet in de spier, maar in de huid te spuiten, is vijf keer zo weinig vaccin nodig.
Voor het kiezen van het Janssen-vaccin wordt gehamerd op informed consent. Waarom geldt datzelfde ethische principe niet voor alle gezondheidsrisico's? Waarom is het kabinet niet transparant over welke risico's hun heropening oplevert? Alles kan, maar tegen welke prijs? Terwijl wij de mondkapjes afdoen, zet Israël ze alweer op.
Hugo viert feest, hij lijkt wel een muzikant op de Titanic.
Reaguursels
InloggenWaar ik dan wel bewondering voor heb is dat men nu even tot bezinning en tot rust komt om de capaciteit qua personeel, aparatuur en ruimte dadelijk op orde te hebben als het weer september wordt zodat ook met een bezetting van 4000 man/ic er geen paniekverhalen rond gaan voor code zwart. Tenminste, daar ga ik maar vanuit
Er is de afgelopen 1.5 NIETS aan de IC-capaciteit gedaan. Geen extra verpleegkindigen aan het opleiden. Men WIL het helemaal niet oplossen, over 2 jaar zitten we aan booster-vaccin nr. 3.
O.a. door de hogere vitamine D levels in de zomer i.c.m. überhaupt een lage prevalentie moeten we nu niet weer dezelfde fout maken als de vorige zomer. Laat het gewoon in de rondte gaan, dan wordt het kleine deel dat nubnog niet immuun is, dat vanzelf vóórdat het griepseizoen weer begint en de vitamine d levels weer dalen (want daar zijn natuurlijk geen oplossingen voor te bedenken, volgens Hugo.)
Over een paar weken hebben we alle mondkapjes weer hard nodig en is SIEWERT weer de held! Ach ja ,het kan verkeren..
Lieve mense! Gewoon ijskoud douchen in je blote reedt! Wim Hof for president.
Is ook goed voor het milieu. Scheelt energie.
Premier. Ons land heeft Win Hof niets meer dan het premierschap te bieden.
Wat is het probleem? Zo lang IC's niet vollopen is het toch goed? Fractie positief getesten onder gevaccineereden dat op IC belandt zou minimaal moeten zijn. Zorgt de delta variant voor stijgende IC bezetting ondanks vaccinatie?
Hier een aardig artikel dat verklaart waarom het merendeel van de coviddoden in Engeland al was gevaccineerd. Dit heeft te maken met de volgorde waarin de vaccins zijn uitgerold.
www.theguardian.com/theobserver/comme...
Allemaal bangmakerij van obese boomers, sinds mei geen enkel geval meer gehoord in de totale kennissen en vreemdenkring (in Amsterdam praat iedereen met elkaar op straat). Waar is die Corona dan? Zelfs de fragiele ouderen kennen d'r geen met het china-virus. Corona afdelingen in de ziekenhuizen zijn ontmanteld. C'est ca! Stop met bang zijn, zwakkelingen.
Pas als preventie breder wordt gezien dan puur vaccins, dus incl. o.a. vitamine D op peil houden en Ivermectine bij eerste verschijnselen, kunnen we deze pandemie echt oplossen. Zolang de simpele zielen in onze politiek niet verder komen dan één oplossing voor een complex probleem, verwacht ik niet dat het voldoende zal zijn.
Voorbeeld: Virologen waarschuwen voor een stevige griepgolf. Het SWAB erkent een significant positief effect van vitamine D tegen de griep. De politiek? Die is stil. "Meer griepprikken" is hun enige antwoord. Buitengewoon kwalijk.
Vroeger had je op feestjes wel meer van die mensen zoals jij. Die zetten dan hun serieuze gezicht op, zorgden dat ze een vorm van deskundigheid uitstraalde en verklaarden dan met een air van autoriteit dan dat de Nederlandse huizenmarkt zo anders was dat de prijs nooit zou gaan dalen.
De clou was natuurlijk dat deze mensen alleen maar speelden dat ze die autoriteit hadden. Ze lulden dan gewoon iets wat ze ergens gehoord hadden na.
Dit is exact hetzelfde.
Want orakel Omanders heeft zich wèl grondig verdiept in alle studies over ivermectine en vitamine D ?
youtu.be/3j7am9kjMrk
Bij de studies over vitamine D moet je goed opletten dat men daar vaak veel te lage vitamine D levels al als "voldoende hoog" ziet, waarvan het effect inderdaad niet zo groot is.
youtu.be/au6FKi8aAsA
@RichardBandler | 27-06-21 | 13:34: Beter in ieder geval. Knock yourself out:
www.metaevidence.org/viewMApredictive2...
Wie of wat is metaevidence.org ? Dat er nog een hoop studies bezig zijn en gedaan kunnen worden, is duidelijk. U heeft de metastudie van de Dr. Campbell niet bekeken, neem ik aan... En ook het feit dat de Covid-cijfers omlaag vliegen in provincies die het in gebruik nemen, zegt u niets. Want het is niet double blind natuurlijk...
@RichardBandler | 27-06-21 | 15:10:
Exact. Want in een deel van die studies wordt een integraalbehandeling gegeven met o.a. steroîden. En daarvan IS bekend dat ze verbetering brengen.
Er worden nu ook in bv. de UK nieuwe ivermectin trials gehouden. We gaan zien wie "officiëel" gelijk krijgt.
Vergeet Delta, Delta plus is de variant waar we voor moeten vrezen. Het was leuk jullie gekend te hebben, maar dit keer gaan we er echt heus aan.
Geen paniek. Ben je al gevaccineerd?
Alweer?
@Papa Jones | 27-06-21 | 10:16: nee joh, ik ben zo'n racistische wappie uit de bible belt dus ik moet wel voldoen aan het stereotype dat de msm schetst.
Het was geweldig voor zolang het duurde. Het ga je goed kerel.
En als de delta varianten niet komen gaan we volgens Japanse onderzoekers met zijn allen dood aan hitte en luchtvochtigheid door klimaatverandering. . Vergelijkbaar met het aantal corona doden. Wanneer stopt deze angstporno een keer?
@MoonBeebe | 27-06-21 | 12:03: Op het moment dat niemand er meer naar luistert.
Recentelijk heeft het Amerikaanse CDC aangegeven dat myocarditis, een ontsteking van de hartspier, een vermoedelijke bijwerking is van de mRNA-vaccins. Dat wordt vooral bij jongemannen gerapporteerd. Hoe jonger, hoe vaker het voorkomt. Succes.
Statistiek zal jou ook verder een worst zijn he? Met je 'vooral'.
Paniekzaaier!
@Papa Jones | 27-06-21 | 10:18: Nou het waren er niet verwaarloosbaar weinig. Deze leeftijdscategorie zou zelf niet ziek worden. Dus er worden hier jongeren opgeofferd voor ouderen. Als u dit ethisch verantwoord vindt, geef dat dan vooral aan.
Precies, maar deze bijwerking komt nauwelijks voor en de kans op myocarditis bij een corona infectie is vele male hoger (zoek studie in JAMA over myocarditis ivm corona)
@Devox85 | 27-06-21 | 10:55: daar denkt de CDC anders over. De kans op myocarditis bij ouderen is zeker aanwezig. Bij deze jongere categorie is deze zo goed als nihil. Bij deze categorie is de oorzaak toch echt het pfizer of moderna vaccin.
@Pierrepoint | 27-06-21 | 10:51: Ja, ongeveer 1200 las ik op internet. Ik ben dan ook van mening dat inenten van je lichaam enkel is om jezelf te beschermen en niet anderen.
Geen van de gevallen was dodelijk, overigens. Allen zijn hersteld.
@omanders | 27-06-21 | 11:23: Wel 2 op de IC, das toch ernstig.
Effecten zijn aanzienlijk groter bij Moderna, en aanzienlijk groter bij jongens. Pfizer bij meisjes geeft geen effect anders dan ruis.
twitter.com/P_Bruijning/status/140774...
Dus als we die leeftijdsgroep willen vaccineren: Pfizer voor meisjes, Jansen voor jongens.
Laten we het simpel houden; in september of oktober zitten we weer in de volgende strenge lockdown; thuis werken, scholen dicht, niet essentiele winkels dicht, horeca dicht. Simpelweg omdat al die mensen op elkaar in vakantiebestemmingen en het reizen (snelle verspreiding) de indiase variant naar de volgende coronagolf gaat helpen.
Alleen, "we" worden niet meer heel ziek van het virus, want "we" zijn gevaccineerd, toch?
@jemagookniksmeer | 27-06-21 | 10:09:
Dat zullen we dan maar hopen, maar ik ben altijd een beetje voorzichtig met het manisch optimisme wat sommige mensen vertonen.
@me163komet | 27-06-21 | 10:18: er zullen ongetwijfeld mensen die niet gevaccineerd zijn, of bij wie het vaccin niet werkt, op de IC belanden. Als de eerste 50 op de IC zijn beland, komen de maatregelen vanzelf weer uit de kast.
"De QR-code scanner controleert niet hoe vaak een QR-code per minuut getoond wordt of waar die getoond wordt. Privacy first!"
Feynman, niet doen of dat iets slechts is "Privacy first!". De disco gaat open of de disco blijft dicht. Dat testen voor toegang is sowieso een gotspe. Als je ziek bent blijf je thuis, zoals altijd al.
Dus om het in vier woorden samen te vatten? Alle wappies gaan dood.
In India is het aantal besmettingen van 412618(5-5-2021) besmettingen per dag gedaald naar 49851 (26-6-2021).
lage vaccinatiegraad
Het is onmogelijk om COVID-19 de wereld uit te krijgen.
Angst voorkomt niet dat je dood gaat.
Angst voorkomt dat je leeft.
Feynman jij bent gevaccineerd. Je loopt daardoor volgens je eigen bewering weinig risico. Geniet van het leven. De risicogroepen zijn gevaccineerd, dus ook de zorg zou een eventueel golf aan moeten kunnen. Zeker in de zomer. Laat andere mensen zelf hun afweging maken of ze zich laten vaccineren.
Nog even over de UK.
coronavirus.data.gov.uk/details/healt...
Opnames(COVID-19) per dag 4579 patienten(12-1-2021)
Opnames(COVID-19) per dag 105 patienten(8-5-2021)
Opnames(COVID-19) per dag 227 patienten(22-6-2021)
De laatste dagen een stijging. Maar dat valt in het niet met de aantallen begin dit jaar.
@mikes43357369 | 27-06-21 | 10:06: Dit soort relativerende berichten zijn niet gewenst. De angst en paniek moet maximaal zijn onder de bevolking!!!
@mikes43357369 | 27-06-21 | 10:06: Precies. Vaccinaties werken goed. Haal die prik.
@omanders | 27-06-21 | 14:07:
Het is een afweging van de risico's van coid-19 voor jouw persoon versus de risico's van de vaccinatie. Daarom ben ik er helemaal voor dat de risicogroepen zich laten vaccineren. Maar hun eigen beslissing. Echter bij kinderen zijn beide risico's van een zelfde ordegrootte. In dat geval zou ik het niet doen.
@mikes43357369 | 27-06-21 | 15:38:
Bij kinderen van 12-18 gewoon dit doen:
Pfizer voor meisjes (Voor meisjes is geen hartonsteking gevonden hoger dan de ruis [1]) en Jansen voor jongens (Trombosegevallen die verbonden kunnen worden, dus boven ruisniveau, aan het vaccin zijn bij vrouwen gevonden).
[1] twitter.com/P_Bruijning/status/140774...
[2] www.ema.europa.eu/en/news/covid-19-va....
Vaccins achterhaald? Ongevaccineerden zijn zwaar oververtegenwoordigd in ziekenhuisopnames en doden in de VS, VK en NL. Die anti-vaxx bullshit is dodelijk.
Er is geen goede behandeling. En er is geen "paniekvoetbal met vaccinaties". Je haalt gewoon je prik en daarna nog een.
Wappie. Dit is een virus. Geen hoofdpijn waartegen je een aspirientje neemt of zo.
Gelukkig doet men in plekken als Volendam en Urk eigen familieleden alsof er geen Corona bestond. Dat is wel fijn om te weten.
*column.
Zolang China niet verantwoordelijk wordt gehouden voor de uitbraak en ook niet in hun agressieve expansie drift wordt tegengehouden voel ik steeds verantwoordelijkheid.
Na mij de zondvloed en zoek het verder zelf maar uit. Slecht voorbeeld doet goed volgend. Ik wil nog wel eens zien of ze Nederland in het najaar weer massaal kunnen ophokken.
Ja. Dat gaat ze lukken.
Waar wordt u bang van? Te veel woorden die u niet begrijpt? Te lange zinnen?
De varianten waren al in aantocht toen de vaccinatie campagnes nog moesten starten.
"De nieuwe varianten krijgen de schuld en niet de vaccinaties" , haha wie is er hier nou van het padje af, jij of Feynman?
Tis allemaal gelul. Maar doe allemaal maar lekker mee hoor!
Ivermectin.
Precies, maar helaas is dat te simpel en geeft gezichtsverlies voor H. de schoenen.
@GoedGaan | 27-06-21 | 09:15: Meld je aan als proefpersoon!
www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2021/03...
Het werkt niet. En het is het zoveelste middel dat in eerste instantie veelbelovend leek en toch niet bleek te zijn.
sciencebasedmedicine.org/ivermectin-i...
@Papa Jones | 27-06-21 | 09:42: het EMA was toch die club die AZ en J&J goedkeurde?
Zoek de resultaten van dr. Zelenkoff met hcq maar eens op. En dat gelul over de concentratie van in vitro ivermectine wordt ook een beetje oud nu. Het blijkt dat ivermectine zichzelf in vivo al goed concentreert op de plekken waar het nodig is. En door de lange half life blijft het lang zijn werk doen, waardoor de concentratie ook niet zo idioot hoog hoeft te zijn.
De meisjes en jongetjes van 18 moeten zich nu lekker uitleven.
Een beetje vingeren en aftrekken is leuk op die leeftijd.
Niks mis mee.
Op die leeftijd doen ze wel wat meer dan alleen vingeren en aftrekken. Gemiddeld denk ik zo'n 4 jaar eerder.
Hij gelooft ook ineens in homeopathie. Wijsheid komt niet altijd met de jaren, sommigen worden een oude brompot.
De nieuwe junk
(Op de wijs van 1 nacht alleen)
Een prikje hier, twee prikjes daar,
Sjansen met een dame in de late night bar
Net als ik weer uitga komt daar variant ‘B’
Vrijdag een prik erbij en oh ik zeg niet nee
De Delta variant is eigenlijk de Indische variant, maar dat mag om politieke redenen niet zo genoemd worden. Wat jammer is, want de geografische aanduiding en daarbij gepaarde klimaat geeft een hoop inzicht in hoe een variant zich ontwikkeld in andere gebieden. Varianten verdringen elkaar sowieso, omdat ze zich anders gedragen in verschillende temperaturen. Een geheel natuurlijk proces waarbij er dus altijd een variant opkomend is en een andere op zijn retour. Toch hebben de angstaanpraters het steeds alleen maar over één van die twee.
Dat de meeste patiënten en doden (nog) niet gevaccineerd zijn is al vanaf 17 november 2019 het geval, namelijk vanaf het moment dat drie onderzoekers van het laboratorium in Wuhan besmet in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Een hele alinea waarin Feynman het nog een keer uitlegt. Welk land je ook bekijkt; vaccineren is extreem effectief omdat ongevaccineerden extreem oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuisopnames en overlijdens.
@pjisonline | 27-06-21 | 08:37: Link mbt situatie in VK staat in het topic. Op zich niet verrassend overigens.
www.rivm.nl/nieuws/effect-coronavacci...
Duidelijke uiteenzetting, duidelijke onderbouwing, duidelijke cijfers.
Of ben je genoeg wappie om te zeggen: “RIVM zit in het complot!”
@KritischeKrikker | 27-06-21 | 08:43: In for a penny, in for a pound. Je gaat na een jaar niet toegeven dat je een jaar lang onzin hebt lopen verkondigen.
@Sans Comique | 27-06-21 | 09:28: Precies dit.
@KritischeKrikker | 27-06-21 | 08:43: Welk complot? Ik hoor altijd iets over een complot, maar niemand zet iets uiteen. Het gaat alleen maar over complotten die anderen, gegeneraliseerd tot 'de wappies', verzinnen. Maar waar zijn al die wappies en hoe zit dat complot nou in elkaar? Waarom is het allemaal zo ontzettend debiel? Vertel eens iets meer.
De wappies leven constant in angst voor het leven.
@Gulliver | 27-06-21 | 00:30: Onwetendheid maakt angstig
Niet zo best, straks is er geen levend mens hier over om dobberbootfiguren op te vangen.
Voor de wappies is realiteit angst.
@Gulliver | 27-06-21 | 00:30: Define wappie.
U bazelt.
Voorlopig gebruik ik op school, mijn werk, gewoon ffp2-masker. Daarna drie maanden vakantie en lekker in huisquarantaine en daarna kom ik er sterker uit!
Tuurlijk joh. Genieten.
Hahaha! Ik vind helemaal mooi.
Met de clubs en disco's open is over 2 a 3 weken vrijwel de gehele Amsterdamse bevolking onder de 25 jaar geïnfecteerd. Nog een of twee weken later hebben die, ondanks vaccinatie, hun ouders en grootouders geïnfecteerd en hebben we Engelse toestanden en weer een nieuwe lockdown. Gewoon het effect van exponentiële groei. Die kun je alleen op zijn Australisch of Nieuw Zeeuws bestrijden. Direct een locale lockdown bij de eerste constateringen is het enige dat werkt.
Maar waar was die vaccinatie dan voor?
@Plaktong | 26-06-21 | 22:59: Om de kans om geïnfecteerd te raken te verminderen. Die kans is, ondanks vaccinatie, bij de Indiase (pardon, Delta) variant 2 tot 3 keer zo hoog. Door de lagere effectiviteit van de vaccins, treedt groepsimmuniteit pas op bij een veel hogere vaccinatiegraad, naar schatting bij meer dan 80% van de hele bevolking. Daar zitten we nog lang niet op, en komen daar ook niet zolang de jeugd, de wappies en de antivaxxers net verplicht gevaccineerd moeten worden.
@bdn01 | 26-06-21 | 23:07: Ik had vergeten de Gristenen aan het groepje halve zolen toe te voegen.
Dus je doet met een vaccinatie 3 maanden. Schiet lekker op.
Je zegt Amsterdam maar hoeveel mensen gaan en moeten perse wel niet in het buitenland op vakantie waar de delta variant ook heerst? Mensen staan massaal in de rij voor Jansen omdat de prikdatums van de 1e en 2e niet kunne worden gesplitst waardoor ze de tweede of eerste missen en de volgende keus dagen pas na hun vakantie kan plaatsvinde , lekker snel Jansen erin en ze voelen zich veilig en zeggen gewoon dat ze proper gevaccineerd zijn bij de grens. Ik begrijp het niet die urge van mensen om nu direct weer naar verwegistan te reizen ipv een jaartje hier vakantie of gewoon thuis dingen doen nee ze moeten met het vliegtuig weg naar een if ander ver weg landje. En komen ze terug geen quarantaine niks want niemand controleert en tegen de tijd dat de regering het water tot de enkels heeft staan dan denken ze na of ze regels moeten invoeren. Als mensen straks weer maskers etc op moeten krijg je een hoop gezeur en irritatie want mensen denken echt dat we nu al helemaal klaar zijn en dat covid nu verdwijnt omdat we van alles weer mogen. Er is niks slechters als mensen hun vrijheid laten proeven en om deze dan weer voor de tweede keer te moeten terugvragen.
Wappie
60-70% van NL is al geïnfecteerd geweest, deels ook nog met een vaccinatie eroverheen. Daarnaast nog een hoop lui die (alleen) gevaccineerd zijn. Er blijft hier echt niemand meer over om geïnfecteerd te raken, laat staan het ziekenhuis in te gaan.
@RichardBandler | 26-06-21 | 23:50: Neen, onjuist. Dat is het percentage mensen met antistoffen, dus de mensen die geinfecteerd zijn geweest plus de gevaccineerden. 30 - 40% is nog totaal onbeschermd.
@bdn01 | 26-06-21 | 23:54: kun je me daar de bron voor wijzen, honoust question..
Antistoffen zijn na enkele weken weer uit het bloed verdwenenen. Het gaat om de T-cellen. Reken anders bv. maar eens terug met de ifr en het aantal overledenen met Corona hoeveel er al besmet moeten zijn geweest.
@bdn01 | 26-06-21 | 23:07: Kans geïnfecteerd te raken? Definieer. Volgens mij ben jij namelijk niet zo medisch geschoold als je wilt doen overkomen.
@VolleBak | 27-06-21 | 00:05:
www.sanquin.nl/over-sanquin/nieuws/20...
@RichardBandler | 27-06-21 | 01:16: Enkele maanden, werd geschat. Antistoffen van inentingen zeker een jaar.
Trainspotting het boek van irvine welsh, absolute aanrader
In de New York Times vandaag een weldoordacht groot opinie artikel www.nytimes.com/2021/06/25/opinion/co... dat de vinger legt bij falende wetenschappers. Covid 19 komt uit een lab en de wijze waarop wetenschappers slordig omgaan met hun experimenten geeft weinig vertrouwen richting de toekomst. De doos van Pandora, zo noemden de antieke Grieken dit. Ook het feit dat AstraZeneca & Janssen ernstige bijwerkingen vertonen komt uiteindelijk door de vieze fabriek in Baltimore (in India heeft AZ productie geen centje last). Nu kan iedereen de neus laten richten op de Delta variant van Covid19, maar het werkelijke gevaar zit in het gerommel van wetenschappers.
Gain of function onderzoek naar virussen alleen toestaan op de maan. Anders is het over een paar jaar weer raak.
Komt onze AZ uit Baltimore?
Schattig: mijn favoriete auteur Joval Harari legt in zijn boek "Homo Deus" al uit dat een groot verschil tussen de mens van nu en de mens van vroeger is dat de mens van nu bij epidemieën de trage overheid en de wetenschap de schuld geeft waar de mens van 300 jaar of meer geleden simpelweg zuchtte en gewoon leed, want 'Gods wil'. En hij schreef dat pre-Corona. Grappig.
Elke gastheer/patiënt is een rondlopende en rondhoestende virus-fabriek die miljoenen mutaties uitblaft om zich heen. Dus dat is een kwestie van tijd...
De mense worden weer makkelijk.
Nieuwe mutatie en hatsakee.
Zo zal het altijd blijven. Tot in lengte van dagen. Het zal nooit meer veranderen. Ook niet met vaccineren. 2 x per jaar opnieuw spuiten gaat ook niet werken. Misschien is Moeder Natuur ons wel gewoon zat met al dat gefok en zorgt zij voor een great reset, maar dan wel onder de wereldbevolking.
@Kopieerapparaat | 26-06-21 | 23:59: Wij betekenen NIKS voor moeder natuur. Natuur is wat het is. Zonder ordening of 'plan' of 'strategie'. Of doel.
@Kopieerapparaat | 26-06-21 | 23:59: Zo is het altijd geweest. Moeder natuur heeft geen mening, dood en ziekte hoort gewoon bij het leven. Enige verschil is dat we nu opgehitst worden om er panisch over te doen. Verder is het gewoon same old, same old.
Het virus wordt endemisch Feynman. Tijd om dat te gaan accepteren. Net als de rest van de wereld dat al accepteerde sinds maart vorig jaar.
Is gewoon feitelijk onjuist wat je zegt.
@Jimmydepimmy | 26-06-21 | 22:44: Waarom?
Het is “Indiase variant”. Niet “Indische variant”.
Echt waar?
Muggenzifter.
Tot nu toe heb ik ze allemaal overleefd: De Braziliaanse variant, de Britse variant en de Indische variant. Die delta variant kan ik ook wel hebben.
Volgens mij is de Delta variant de politiek correcte versie van de Indische variant.
@C1O2 | 26-06-21 | 22:25:
Klopt. Want volgens de WHO was het "kwetsend" om een variant naar een land te noemen. Hele diepe zucht.
@Basil Fawlty | 26-06-21 | 22:28:
Terwijl racist Rutte de afgelopen zes maanden daar geen problemen mee had.
Mijn ouweheer had waarschijnlijk de Mexicaanse variant te pakken. Dit was een jaar of 10 geleden.
Ging 'out.' Bam tegen de grond.
Toen was er geen sprake van vaccinaties of pandemie of andere hysterie.
@RickyLaRue | 26-06-21 | 22:31:
Jawel, beetje hysterie was er wel. Zo herinner ik mij bijvoorbeeld een Appie Osterhaus, die bijkans de apocalyps verkondigde als we niet allemaal gevaccineerd zouden worden. Dat heeft ons nog een boel geld gekost.
Door de IJslandse variant gaat de pleuris nog uitbreken.
Dat is een mutatie die voortkomt vanuit een IJslandse oma een zeeleeuw.
@jaja | 26-06-21 | 22:38:
Waar ik me nog hjet meeste zorgen over maak is de Kongolese of
Nigeriaanse variant. Als de hier voet aan wal zet... nou, berg je dan maar.
@VanBukkem | 26-06-21 | 22:35:
Ik herinner me dat niet.
Rutte syndroom wellicht.
@VanBukkem | 26-06-21 | 22:41: De Somalische variant schijnt ook bijzonder dodelijk te zijn.
@VanBukkem | 26-06-21 | 22:35: Precies hetzelfde gaat nu ook gebeuren
@VanBukkem | 26-06-21 | 22:35: Toen konden we er nog om lachen en gingen we door met het leven. Goede oude tijd.
Ik heb nu bijna alle vaccins al genomen, ik verzamel ze allemaal, ik mis alleen nog Spoetnik V, maar daar sta ik ook voor op de lijst. Onder verschillende identiteiten, maar in hetzelfde lichaam. Ik hou jullie op de hoogte van de bijwerkingen.
Het Iraanse virus al genomen?
Cool. Ik tot nu toe astra en pfizer. Zo ff bellen voor Janssen. Moderna dan maar volgend jaar
@klaas24 | 26-06-21 | 22:22: Ik heb ooit wel een iIaanse{Perzische) genomen, wat een feest was dat. Gelukkig geen virus aan overgehouden,
Jaarlijks gevaccineerd worden. Lekker.
Zag niemand aankomen. En waarvoor? Een virus. En een virus muteert.
Ik ga de stoelkussens binnenhalen, en dan toog ik naar bed.
Jaarlijks vaccineren heeft weinig zin, dan moet je weten (of voorspellen) welke varianten dominant gaan worden dat jaar (of die winter). Zo doen ze dat ook met griepvaccins maar ook daar zitten ze er wel eens naast.
De vergelijking met de griepprik gaat mank. Het zou kloppen als je een jaarlijkse cocktail zou geven tegen verschillende coronavirussen, niet alleen tegen dit specifieke virus, waarbij de huidige vaccins overigens ook effectief blijken tegen de huidige varianten.
@Bulloch | 27-06-21 | 00:27: het coronavirus muteert evenals het griepvirus. Waarom zou de methode van bestrijding anders moeten zijn? Wat klopt er niet aan de vergelijking?
Jammer hoor die mondkapjes af... hadden veel meelopers mondkapjes met regenboogkleuren op kunnen doen uit solidariteit. Jammer hoor.
Mijn "Free Derek Chauvin" maskers zijn nog niet eens geleverd. Zal Sywert morgen maar bellen of ik de order nog kan annuleren.
Mondkapjes op,
Mondkapjes at,
Mondkapjes op,
Mondkapjes at...
Mensen gebruiken die toch verkeerd. Op de kin bijvoorbeeld.
Laat dus deze onzin gewoon weg.
Niet medische mondkapjes aanbeveling. Wat een aanfluiting.
Het zijn toch mondkapjes? Die moeten niet over je neus!
@klaas24 | 26-06-21 | 22:25:
Het zijn gezichtsmaskers.
@MargauxGrandCru | 26-06-21 | 22:34:
Mijn vrouw had vanavond eentje van klei met honing voor een zachte huid.
Dat was volgens ollongren ook niet vanwege de medische noodzaak maar voor gedragssturing bij de burger.
Nou krijgen we waarschijnlijk weer maandenlang vingerwapperende beterweters in het pro en anti kamp.
Zo komt er ook niets van onze klimaattransitie. Frans Timmermans verbijt zich er vast over. En anders Nijpels wel. Of Gretha. Gaan we niet dood aan het klimaat, dan wel aan de covid. Of gewoon omdat het je tijd is.
Dat laatste kun je vergeten, het is nooit tijd. Via de leefplicht op maar onsterfelijkheid.
Mooi heel de familie op de vaccinatie van mn pa op vakantie
Ons bent zuunig? Of recyclage vanwege het milieu?
Ik kan nergens vinden wat de IFR is van de delta-variant. Als die net zo groot is als bij de oude variant dan ga ik me niet nog meer zorgen maken.
Ik heb begrepen dat de case fatality rate van de delta-variant bij volledig gevaccineerden ongeveer 6 keer zo hoog is als bij niet-gevaccineerden. Toch overlijden er minder gevaccineerden omdat zij vanwege de vaccinatie minder vaak besmet raken. Onder de gevaccineerden zijn er dus veel minder cases. Die hogere case fatality rate bij gevaccineerden kan verklaard worden vanuit hun algehele gezondheid. Mensen met een zwakke gezondheid zijn nu voor het merendeel gevaccineerd maar zijn, als zij klachten krijgen desalniettemin toch vaker de pineut. Ongevaccineerden zijn vooral jongeren en (andere) mensen die een goede gezondheid genieten. Die kunnen, ondanks dat zij niet zijn gevaccineerd, beter techen een covid infectie, alleen raken zij vaker besmet, hetgeen dan absoluut gezien resulteert in hogere sterftecijfers (ik vermoed vooral bij ongevaccineerde ouderen en ongevaccineerde mensen van middelbare leeftijd, maar daar heb ik geen onderbouding voor).
tegen.
En hier een link:
news.yahoo.com/revealed-fully-vaccina...
onderbouwing, mijn god.
@lekgoot | 26-06-21 | 22:07:
Snel, bel de loodgieter want er lekt iets.
@Nivelleermarionet | 26-06-21 | 22:14:
Vbrolgems mih vbwalt daht wejl me,
Bij Jan Hommel was de berekening IFR 20x lager voor de delta variant. Maar ik weet niet of die gecorrigeerd was naar leeftijd. Zo ja, dan is delta de milde variant waar op gehoopt wordt wel besmettelijk, minder ziek .
@Sjiek | 26-06-21 | 23:52: Jan Hommel is een wappie.
Het enige dat we echt met grote zekerheid kunnen vaststellen, is dat het Chinese experiment volledig uit de hand gelopen is.
Hoezo uit de hand gelopen? In theorie is het mogelijk dat er Chinese laboranten zijn vastgezet omdat hun virus er niet in geslaagd is om het Westen de zo gewenste economische klap toe te brengen.
@Nivelleermarionet | 26-06-21 | 22:09:
U maakt een heel terecht punt.
Dat hangt er vanaf wat de bedoeling was van het experiment?
@klaas24 | 26-06-21 | 22:28: Dat kan in dit geval van alles zijn, een mislukte proeftest van een biologisch wapen, het proberen te verbieden van de vleermuissandwich speciale door middel van een false flag operation, proberen een effectief medicijn te vinden tegen een biologisch wapen, maar iemand vergat z'n handen te wassen, je weet het niet...
Verkansie, verkansie, we willen op verkansie! Besmet raken met mutaties en die met het vliegtuig mee terug nemen naar Nederland! Zodat we hier gegarandéérd een zoveelste golf krijgen! Begrijp dat nou!
Over twee maanden wordt de avondklok weer ingesteld, dat weet iedereen.
De wereld is al een paar keer vergaan... Wie herinnert zich niet de zondvloed... De volgende ronde: Als een dief in de nacht .... Zou het dan toch?
De millenniumbug. Het waren zelfs deels dezelfde profeten: Maurice.
@Shoarmamasutra | 26-06-21 | 22:11: vergeet Trump niet.
Paniek, paniek!!! We gaan allemaal dood!!!
Crisis dit en crisis dat.
De tiefies!
Slechte mensen gaan als laatste dood...
Het schiet zo niet echt op met die o zo noodzakelijke grote schoonmaak.
@jaja | 26-06-21 | 22:03:
Als je heel oud wilt worden dan moet je oorlogsmisdadiger worden. Oorlogsmisdadigers worden altijd heel oud.
@VanBukkem | 26-06-21 | 22:19:
Het is wel waar wat je zegt.
Oke, delta variant, maar hoe ziek zijn deze mensen dan liggen de ziekenhuizen inmiddels dan weer niet vol. Het grote probleem is dat deze ziekte politiek gemaakt is. Vul de rest zelf maar in!!!
Delta , is dat niet de spier waar de prik in gegeven gaat worden ?
@ja,diedus! | 26-06-21 | 22:01:
Nee, dat is de musculus sphincter ani internus.
Onze strijdt tegen het virus deed me opeens denken aan het geweldige gedicht:
De tuinman en de dood
Een Perzisch Edelman:
Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: 'Heer, Heer, één ogenblik!
Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.
Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.
Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!' -
Van middag - lang reeds was hij heengespoed -
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.
'Waarom,' zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
'Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?'
Glimlachend antwoordt hij: 'Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,
Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan.'
Ik ben ontroerd...
... lost in translation...
Vanochtend voor het eerst sinds ruim een jaar op de plaatselijke Bazaar. Elke Oost Aziaat en ik met een mondkapje, vooral ook in mijn favoriete supermarkt. Onze overheid en gezondheidsadviezen: ik stap morgen over op FFP2. De dwang is er af, dus die mogen nou eindelijk. Me love you a long time, Den Haag.
Vacumeren is nog veiliger. Tip.
@Joffri | 26-06-21 | 22:01: 17 cm voldoet prima. Maar dank u vriendelijk.
Spataderen in een vacuüm. Holy shit!
Even wachten tot die variant hier en dan gaat hij snel verspreiden door het afschaffen van de maatregelen.
Linksom of rechtsom, vaccin of niet, moeder natuur houdt opruiming. Het spijt me oprecht als ik mensen kwets, maar volgens mij is dat wat er speelt. Ze doet het wel een beetje geraffineerder deze keer, .....
Iemand houdt wel opruiming maar het is maar sterk de vraag of dat de natuur is.
Is ook mijn visie, roep ik al een jaar.
@Patatter | 26-06-21 | 21:54:
Of de Chinezen bedoel je?
Het virus leidt juist tot meer bevolkingsgroei. Geboortes nemen toe door de lockdowns en de mensen die sterven zijn doorgaans ver ver ver voorbij de vruchtbare leeftijd.
Er is niets geraffineerds aan een virus dat de kinderen spaart.
Sorry maar als de natuur echt opruiming zou houden dan doet ze dat "a la de pest" en dat is dit zeker niet. Mama natuur lacht om dit gepruts. Vergelijk effe hoeveel mensen er per dag worden geboren en hoeveel mensen er sterven met/aan corona en er sowieso sterven. De wereldbevolking groeit nog iedere dag.
"moeder natuur houdt opruiming" , flauwekul, en je weet inmiddels dat het een gefabriceerd / gemuteerd en ontsnapt lab virus is, dus nog grotere flauwekul.
@Zwizalletju | 26-06-21 | 22:15:
Lees uw eigen reaguursel nog eens door, en dan nog eens, denk er dan eens goed over na, dan praten we verder.
@GKJP | 26-06-21 | 22:22: Wartaal. Denk nog eens na over wat u geschreven hebt en geef aan waar u het niet mee eens bent.
[zucht...] De delta-variant. De variant die je wist dat zou komen.
Het virus schijnt te muteren, juist door vaccinaties.
@VanBukkem
En dan de Echo variant en dan de Foxtrot variant etc. etc. etc. Zucht.
@VanBukkem | 26-06-21 | 21:54: wie dan? RIVM krijg zijn centen sowieso. Doktoren hebben nog een gruwelberg achterstand. Vaccins zijn al vooraf besteld in overdaad voor de zekerheid. De meeste bedrijven hebben vooral veel last van lockdowns.
Een enkele chinesw mondkapjesfabriek en de alcaholgelfabriek en een enkele tester heeft wat voordeel, voor de rest zijn er miljardenschades
@Basil Fawlty | 26-06-21 | 21:58:
Nee Basil epsilon is de volgende variant en daarna komt zeta en de rest van het het griekse alfabet.
@Shoarmamasutra | 26-06-21 | 22:00:
1) De vaccinboeren. De vaccinboeren hebben de grootste megawinst gemaakt uit de geschiedenis van hun bestaan. Dit smaakt naar meer. 2) Het complete virologengilde. Dit was hun finest hour. Jarenlang het ondergeschoven kindje bij de grote ziekenhuizen, nu is Marjon Koopmans de koningin van het Erasmus. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Diederik Gommers en Appie Osterhaus. En 3) alles en iedereen die 'iets doet met corona'. Bijvoorbeeld de commerciële teststraten, of Sywert van Linden. 4) Mark Rutte en zijn collega's in het buitenland. Want dat hele corona bleek een uitgelezen mogelijk om de bevolking te knechten met allerlei noodwetten. Plus natuurlijk, een bange bevolking, en we zijn bang met zijn allen, heeft de neiging om zich achter de leider te scharen.
En laten dit nou net de mensen/instanties zijn die het beleid bepalen. Nee, dat corona blijft nog wel even.
@Niet_Van_Hier | 26-06-21 | 22:04:
Ah ok. Dank! Maar dat is dan nieuw Grieks alfabet dus.
@VanBukkem | 26-06-21 | 22:18:
Hear, hear!
De Australische stad Sydney gaat in volledige lockdown na 29 besmettingen.
Je kan ook overdreven reageren.
Je zou toch denken dat ze daar volle bak vaccineren. Maar nee pas 4.7% volledig gevaccineerd. Huh? Het is niet dat er zoveel mensen wonen en/of het een 3e wereldland is, itt. Geen idee waarom dat percentage zo laag is. Wie het weet mag het zeggen.
www.google.com/search?q=corona+vaccin...
We hebben nou eenmaal besloten dat corona een soort vliegende longaids is, dus ja, dan krijg je dit soort overdreven reacties. Het doet mij allemaal een beetje denken aan de 'AIDS-epidemie' in de jaren '90. Toen kreeg je ook een beetje het idee dat neuken zonder condoom een geheid doodvonnis was. Achteraf bleek het allemaal schromelijk overdreven.
Australië is wel een beetje een apart land. Die zijn ook altijd met dierenplagen bezig omdat alles daar zo'n beetje uit de natuurlijk balans is. Wellicht slaat dat door.
Idd, en dan is het een maand redelijk rustig, geloven de mensen het risico amper meer en gaan elkaar dan flink besmetten bij maatregelmoeheid.
Dat was hier niet anders. Toen ze echt nodig waren was het draagvlak al.op.
Ze hebben het wel redelijk onder controle, weliswaar met hele strenge maatregelen. En blijkbaar omdat je dus niet zomaar Australie (en Nieuw Zeeland) binnenkomt maar het toch steeds weer de kop op steekt en nu zelfs de Delta variant van de Chinese griep daar aangetroffen wordt.
Er gaat dus iets mis met de quarantaine en/of de testen.
@VanBukkem | 26-06-21 | 22:00: Precies. Gewoon in het goede gaatje steken. Dan valt het over het algemeen wel wat mee. Met AIDS dan.
Wel apart dat ze in Engeland nu de Indiase variant krijgen na twee vaccinaties.
We zijn waarschijnlijk nog lang niet van deze ellende verlost.
Dat is niet apart omdat daar veel ""Aziaten"" (India/Pakistan) wonen met familie in Heimsland.
@All_yall | 26-06-21 | 21:49:
Dat snap ik uiteraard.
Maar er werd eerst gezegd dat het vaccin ook bij mutanten werkt.
Blijkt dus niet zo te zijn.
Dus daar ga je met je astra vaccin, alsnog het ziekenhuis is en levenslang gehandicapt of dood. Maar de overheid had wel een heel erg goede reden om mensen toch die astra rommel te geven: het was de goedkoopste.
@jaja | 26-06-21 | 21:52:
Toch vreemd dat ik vorig jaar al heb kunnen lezen dat de vaccinatiecampagne eigenlijk wereldwijd en tegelijkertijd zou moeten plaatsvinden, omdat er tussentijds altijd een kans bestaat dat er een mutatie komt waartegen de bestaande vaccins niet werken. En dat gebeurt nu. Wel snel, dat wel.
@jaja | 26-06-21 | 21:52: het werkt wel, alleeb niet altijd. Bij de deltavariant minder als bij de eerdere varianten.
Men heeft daar sowieso vooral Astra Zenica gebuikt. Dat beloofde maar 67% bescherming tegen 95 bij Pfizer.
@Shoarmamasutra | 26-06-21 | 22:06:
En hoe zit het met Moderna?
@jaja | 26-06-21 | 22:08: vrijwel gelijk
@Shoarmamasutra | 26-06-21 | 22:12:
Mooi.
Krijg 14 juli de tweede.
Niet omdat ik bang ben voor het virus, maar omdat ik makkelijk een vliegtuig en een land in wil kunnen komen.
@jaja | 26-06-21 | 22:17:
Je neemt dus een prik om je vrijheden terug te krijgen. Treurig.
@RickyLaRue | 26-06-21 | 22:23:
Dat vind je treurig.
Ik mag je je er niet minder om.
Maar zo is het wel, ik heb geen zin in hoofdpijn de rest van m''n leven en moeilijk doen.
Terwijl men in India nu alweer over het hoogtepunt heen is.
@jaja | 26-06-21 | 22:17:
Daar heb je geen vaccin voor nodig, dat kan ook met een test.
@Deksmaat | 26-06-21 | 22:36:
Jawel, maar is constant gedoe.
En bovendien rook ik en zuip ik.
Zo'n injectie maakt mij de pis niet lauw.
Corona gehad, was best kut. Alle verschijnselen van griep die je kunt verzinnen, smaak- en reukverlies, en een benauwdheid of je vier gekneusde ribben had.
Genezen en ondertussen gevaccineerd. Maar ik moet mij blijkbaar zorgen maken over een volgende mutatie?
Houdt dit nog eens op?
Ja, door geen kranten meer te lezen en te stoppen met TV kijken.
@ja,diedus! | 26-06-21 | 22:03: Ik las laatst een opmerking van iemand die schreef dat het virus vooral online schade aanricht.
@ja,diedus! | 26-06-21 | 22:03: ja,struisvogel! zou beter passen.
En wacht maar als je, zoals ik, maanden later nog steeds vervormde geuren hebt en toch niet onaanzienlijke long- en ademhalingsklachten. Klote virus.
Maar nog meer: klote mensen.
Exact de symptomen zoals ik dat eerder bij een flinke griep en diverse keren met verkoudheid en ook dit maal bij corona heb gehad. Uw punt is? Ja het kut om de longen uit je lijf te hoesten en super irritant om niet te kunnen ruiken en proeven, maar kom op zeg. Niet dat ik uw klachten niet serieus neem maar in mijn omgeving zijn het wel de typische hypochonders die nu ook dag in dag uit lopen te klagen en breed lopen te verkondigen….
Nee. Waarom zou het.
@captainobvious | 26-06-21 | 22:12: De kans dat u ooit een keer dood gaat is 100%. Wilt u daar vanaf nu elke dag 100 keer mee geconfronteerd worden? Nee toch?
Hier een video op basis van de officiele recente data van het Engelse RIVM betreffende de "bloedlinke" Deltavariant.
www.youtube.com/watch?v=TtOu7jx3snQ&a...
Dit filmpje zouden meer mensen moeten zien. Controleerbare cijfers. Dank voor delen.
Haha 'Deadly variants or political scarients'
He Feynman,dit filmpje al gezien?
Bedankt voor dit filmpje! Dit plaatst het allemaal weer in perspectief en het blijkt maar weer dat we opnieuw bang gemaakt worden.
“ Binnen Israël zijn de helft van de nieuwe besmettingen bij volledige gevaccineerde patiënten dankzij de delta-variant.”
Wat is dit dan voor stemmingmakerij. Moet ik dit vluchtig lezen en denken dat er staat dat de helft van de nieuwe geïnfecteerden volledig gevaccineerd zijn? Of toch gewoon dat van de gevaccineerden besmet blijken, besmet zijn door de delta variant (logisch als dat de meest dominante variant is en nietszeggend als er niet bij staat hoeveel procent dit van de geïnfecteerden is of bijvoorbeeld hoé ziek die mensen worden. Een beetje zoals de overheid in NL vorig jaar zomer ineens positief getesten ging tellen in plaats van daadwerkelijke zieken.)
Levy Pijpekrul laat zich compleet gehersenspoeld door opperrabijn Moshe Jammerparg absoluut niet vaccineren. Helaas zijn er in Israel, en ook in Antwerpen Diamant er veel Levy's.
Zijn orthodox Islamitische tegenstrevers denken er net zo over. Hierdoor is de totale vaccinatiegraad in Israel niet hoog genoeg.
Israel says the Delta variant is infecting vaccinated people, representing as many as 50% of new cases. www.businessinsider.com/israel-50-of-...
@Feynman | 26-06-21 | 21:57: " Of all the coronavirus variants, the Delta variant could pose the greatest risk to vaccinated people. Research suggests it's better able to break through in people who've had only one dose of two-dose vaccines, such as those from Pfizer and AstraZeneca.
On Monday, Mike Ryan, the executive director of the World Health Organization's health-emergencies program, said the Delta variant could "be more lethal because it's more efficient in the way it transmits between humans."
Two doses of the vaccines appear to be protective against Delta.
An analysis by UK health officials found that two doses of Pfizer's vaccine were 88% effective against Delta while a single shot was 33% effective. That's compared with 95% efficacy against the original strain, or 52% after one shot."
De helft van de besmettingen bij gevaccineerden. Maar als 80 of 90% van de mensen gevaccineerd is is dus de andere helft van de besmetten bij die 10% weigeraars. Die mogelijk ook nog jonger en gezonder zijn.
Dan zou ik de vaccins nog niet afschrijven.
Ik heb vandaag gezien hoe de kassières van de supermarkt er ook al weer uitzagen.
Best mooi die mondjes en neusjes.
Ik was de enige met een mondkapje in de winkel.
Dat was het eerste wat mij ook opviel. Geen 1 personeelslid had een wapkap meer op. Maar keestelpro, die kassieres zagen er toch wel ineens een stuk ouder uit...?
@RickyLaRue | 26-06-21 | 21:53:
U bent een Kapwap?
@nope | 26-06-21 | 21:54:
Ik heb een GeenStijl mondkapje.
Die draag ik met trots.
In Helmond?
Bij mijn AH liep het personeel nog steeds met mondkap, en ook 50 procent van de klandizie. Ongelovelijk!
Zelf al.meteen geprobeerd om mijn VIP tciket ( volledig ingeënt persoon) veilig te stelleb maar het beveiligingsbeleid verhinderde een screenshot.
Overigens is de reisvaccineerder paar jaar geleden mijn naam vergeten te zetten in mijn gele boekje waar nu ook coronastempels in staan.
Ach. We zijn het inmiddels al bijna gewend.
Het is best opmerkelijk dat niemand weet hoe het virus zich gedraagt en er toch op niets gebaseerde maatregelen worden ge- of ontnomen.
Vaccineren tijdens een pandemie zorgt versneld voor mutaties. Dat is wat er nu gebeurt.
@Quib | 26-06-21 | 21:37: Ach kom op Quib.
'Met 10% van de kennis nemen we 100% van de beslissingen' zei Mark Rutte in het begin van de plandemie.
@Quib | 26-06-21 | 21:37: Dat is onzin. De mutaties onstaan juist doordat het virus bij ongevaccineerden zich ongestoord kan vermenigvuldigen.
Op niets? Ik hoor toch geregeld wetenschappers en zo n instituut, RIVM ofzo.
Nou maken die ook wel eens een carnaval in kleine kringfout, maar je zou de stelling kunnen poneren dat de overheid zich lijkt te baseren op adviezen.
@Papa Jones | 26-06-21 | 21:55: Wat doe je als je in de aanval bent en je wordt tegengehouden. Dan ga je toch op een andere manier aanvallen?
@Quib | 26-06-21 | 21:59: Een virus denkt niet. Het overweegt niet, het heeft geen bewustzijn.
@Papa Jones | 26-06-21 | 21:55: Dat is niet helemaal waar, coronavirus muteert ook om te overleven. Vaccinatie heeft zin als iedereen tegelijk een prik krijgt. Dit is niet reëel en dus kan het virus blijven muteren. Je kunt je afvragen of het in die zin juist niet gevaarlijk is om gezonde mensen te vaccineren, je dwingt het virus te muteren. Zeker discussie waardig.
@All_yall | 26-06-21 | 22:03: Hij muteert zeker ook niet?
@Quib | 26-06-21 | 22:05: Ja dat doet het helaas wel. Door factoren van buitenaf. Zolang factoren veranderen, kan virus veranderen.
@All_yall | 26-06-21 | 22:08: Dus wat ik schreef kan. Een andere manier van aanvallen. Ondanks dat er geen bewustzijn in een virus zit, de mutatie volgt nadat het oorspronkelijke virus tot staan is gebracht.
@keestelpro | 26-06-21 | 21:41: En ondertussen weten we dat de resterende 90% bij Rutte in elk geval gelogen is.
@Quib | 26-06-21 | 22:09:
Nee, aanvallen begint met een intentie en eventueel een plan. Dit 'is' en past zich aan (gastheer). Je zou kunnen zeggen dat het virus muteert totdat het is uitgeroeid.
Gewoon stoppen met al die onzin en angst. En niet meer luisteren naar die halve zolen in Den Haag. Doe ik al maanden en dat bevalt prima. Nu al die schapen nog.
Ja , lekker dat spiegelen, bang voor een spuitje, ja ja wie heeft er nu angst. Juist de wappies.
@endtotrolling | 26-06-21 | 21:37: Het valt mij op dat gevaccineerden juist angstig zijn. Ik moet toch bang zijn als ongevaccineerde? Rare wereld.
De tijd is gekomen dat iedereen dood (kapot) gaat als men het virus krijgt en niet alleen oudere en kwetsbare mensen.
Ook die zuipen heel belangrijk vinden. en veel geld willen verdienen zoals die kroegbazen.
Dan kruipen ze waarschijnlijk wel in hun bubbel (schulp), stelletje domme slappelingen.
Maar wat als al die vaccinaties er nu voor hebben gezorgd dat de natuurlijke, aspecifieke soldaten van het eigen immuunsysteem, die van nature ieder virus de baas kunnen, vervangen zijn door de niet-aspecifieke soldaten in de vaccins. En er komen vrolijk andere mutaties voorbij hobbelen. Daar sta je dan met je niet-aspecifieke soldaatjes aan het front. Die niets meer kunnen tegen de nieuwe varianten. En je kunt het nooit weer terugdraaien.
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren de komende tijd.
Kan iemand Quib arresteren en opsluiten?
- Roger that.
Ik heb ze vanaf maandag allebei.
@RickyLaRue | 26-06-21 | 21:50: Haha, kom maar op!
@RickyLaRue | 26-06-21 | 21:50: Wat voor denkfout maakt Quib?
Bij een mRNA vaccin injecteer je de bouwtekening van de buitenkant van het virus. Die kan je lichaam dan bouwen, zodat je soldaatjes erop leren schieten.
Bij een vectorvaccin leren je soldaatjes schieten op een vergelijkbaar virus.
Bij een vaccin met een inactief virus leren je soldaatjes schieten op het echte virus.
Tweeduizend jaar geleden werden in China kleine kinderen bewust ziekgemaakt met pokken, omdat ze op jonge leeftijd dat eerder overleven, en dan immuun blijven. www.historyofvaccines.org/timeline#EV...
In alle vier de gevallen doe je een deel van een volledig natuurlijk biologisch proces. Zeker bij mRNA klopt de buitenkant eiwit voor eiwit, atoom voor atoom. Daarom zijn die het meest effectief gebleken.
Natuurlijk kan je ook je soldaten laten oefenen met het echte virus, maar dan hoop ik dat er straks nog een plekje op de IC is als het nog niet zo lekker loopt.
@Feynman | 26-06-21 | 22:05: Helder. Maar wat doet dit allemaal met je eigen natuurlijke afweer?
@hotnot | 26-06-21 | 22:00:
Geen. Dat is het probleem. ;-)
@Feynman | 26-06-21 | 22:05: amen!
@Quib | 26-06-21 | 22:08: de werking van vaccins is juist gebaseerd op je natuurlijke afweer. Er zitten geen antistoffen in vaccins ofzo, juist onklare oefenvirussen.
@Shoarmamasutra | 26-06-21 | 22:23: normaal gesproken wel ja, maar nu niet. Er zit een stukje rna in dat jouw eigen cel een eiwit laat produceren van het coronavirus. En op dat eiwit slaat jouw immuun systeem aan. Ipv op een verwakte vorm van het oorspronkelijke virus.
@Quib - Dat wat Geert vd Bossche, een topviroloog, en huge pro-vaxxer dus zegt.
En dat is nog maar de delta variant. Ze zijn pas bij de D!
Maar je borst maar nat de komende jaren.
Ze zeggen dat de zevende golf de heftigste is.
Precies dat.....
Is dat niet het zevende jaar in een relatie? De "seven year itch"?
@nope | 26-06-21 | 21:35:
Eigenlijk jammer dat 'we' zo veel van virologie weten.
Ten tijde van de Spaanse griep had men geen idee.
Daarom was het virus ook na twee jaar als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik vrees dan onze schetenwappers met hun microscopen en hun genetisch manipulerende geknoei er één grote rotzooi van gaan maken.
Die schijnwerpers moeten ook heerlijk warm aan voelen.
@keestelpro | 26-06-21 | 21:38: Ze hebben er al een grote rotzooi van gemaakt. En verder benoem je in je tegel nog geen eens wat de klimaatschetenwappers voor ons in petto hebben.......
@Quib | 26-06-21 | 21:36:
Ook. Maar ook water. Drijvend op de zevende golf zouden de drie gevangenen uit Alcatraz zijn ontsnapt. Zo ook Charrière, alias Papillon, zou zo zijn ontsnapt uit een Guyaans strafkamp.
@Deksmaat | 26-06-21 | 21:56: Zevende zoon van de zevende zoon. Toch maar eens iets lezen over numerologie.
@Quib | 26-06-21 | 22:01:
De sterkere, zevende golf lijkt me natuurkundig goed te verklaren. The seven years itch sluipt in veel relaties, pure sleur en irritaties. Maar die kwam bij mij steevast na drie maanden.
Persoonlijk vind ik de vijfde golf het ergst, echt niet te pruimen.
@Quib | 26-06-21 | 22:01:
Woe to you, oh earth and sea
For the Devil sends the beast with wrath
Because he knows the time is short
Let him who hath understanding reckon the number of the beast
For it is a human number
Its number is six hundred and sixty-six
@Helloween | 26-06-21 | 22:47: De allereerste riff die ik op mijn eerste elektrische gitaar kon spelen. Iron Maiden. Mooi man. Maar jouw nick! Helloween? Wat een topband was dat.
Keeper of the seven keys. Ook weer zeven.
www.youtube.com/watch?v=ZUzpf3mMsxA
REAGEER OOK