Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stop met 0800-1295 bellen voor Janssen-prik

LIJNEN OVERBELAST

Social

Het is momenteel heel erg druk bij het nummer 0800-1295, dat u kunt bellen als u liever het Janssen-vaccin krijgt dan Pfizer of Moderna omdat u zelf studie heeft gedaan naar de effecten van mRNA maar één prikkie wilt om meteen lekker op verkansie te kunnen. Dat komt omdat er allemaal mensen tegelijk het nummer 0800-1295 aan het bellen zijn, waardoor het nummer 0800-1295 nu moeilijk te bereiken is, waardoor mensen opnieuw 0800-1295 gaan bellen, waardoor 0800-1295 nog moeilijker te bereiken is. Je zou bijna gaan geloven dat iemand als Hugo de Jonge de baas is over dit systeem, maar Hugo de Jonge is gelukkig 159 dagen geleden afgetreden. Er zijn ongeveer 200.000 Janssen-vaccins beschikbaar via het nummer 0800-1295, dat u dus niet allemaal tegelijk moet bellen. 0800-1295, dus maar NU. EVEN. NIET.

DOE DIT NIET!

Neem op dan!

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

ik wacht tot ze ook het russische hebben.

stunter | 24-06-21 | 00:53

Waarom niet zonder vaccinatie op vakantie? Een vaccinatie nemen om maar op vakantie te "kunnen" is toch wel erg triest.

LeukGeweest | 23-06-21 | 17:58

Dank voor het bericht. Druk bezig om niet naar 0800-1295 te bellen.

ZoltarTheMagnificent | 23-06-21 | 16:54

Moeilijk te geloven dit. Ik hoor nooit dat mensen Janssen willen.

Of zijn de bellers dezelfde mensen die all-inclusive met een polsbandje op een resort in Antalya willen zitten?

Zo raken ze AstraZeneca ook nog wel kwijt :P

aapbroodje | 23-06-21 | 16:24

Een artikel over prikken en dan een foto van Sylvie erbij. Nice!

Sinterbikske | 23-06-21 | 16:18

Weer mooi stukje propaganda van de Jonge. Net doen alsof er een tekort gaat komen zodat mensen het idee hebben dat het nu of nooit is. Het gros stinkt er weer in. Rennen jongens! LOL.

entredeuxbieres | 23-06-21 | 15:34

Nieuw virus-alert: delta-plus. R waarde geschat op 6-8 door viroloog Eric Feigl Ding: twitter.com/DrEricDing/status/1406692...
Duuuus, binnenkort lockdown 3.0? Of gaan de vaccins sneller?

Beste_Landgenoten | 23-06-21 | 14:16 | 5

Twitter alert!!!

Rest In Privacy | 23-06-21 | 14:25
-weggejorist-
Klapsigaar | 23-06-21 | 14:28

Nee, dit is Delta. B.1.617.2

omanders | 23-06-21 | 17:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Jansen is toch het vaccin dat ze aan zwervers en dak en thuislozen geven?
Omdat die moeite hebben met het nakomen van afspraken en bijna zeker hun tweede prik zouden vergeten.

Osdorpertje | 23-06-21 | 14:07 | 2

Klopt. Het is op dit moment het enige vaccin dat we gebruiken waarvoor maar 1 prik nodig is.

42 | 23-06-21 | 14:25

Een hele groep vijftigers kreeg een Janssen prik. Ze zagen er niet dakloos uit.

voldemort | 23-06-21 | 17:35

Mede reaguurders ik weet het ook allemaal niet meer hoor. Ook ik heb vanmorgen een afspraak voor Janssen gemaakt. Mijn idee: effectief genoeg voor mij (leeftijd 40 normaal gezond) en naar mijn idee een iets minder experimenteel vaccin tov mRNA. Liefst zou ik gewoon een medicijn hebben voor het geval je toch 1 van de ongelukkige bent die in het ziekenhuis komt met Covid maar dat is blijkbaar uit den boze.
Voor werk veel vliegen dus wel handig om toch een vaccin te hebben. En nee, ga niet op vakantie naar het buitenland dus dat was niet de reden voor Janssen. Waarschijnlijk maken we ons allemaal een beetje gek met de vraag wel of geen vaccin, welke dan wel etc.
Kortom, ik geef het maar op.

deNettobetaler | 23-06-21 | 14:06 | 3

Dat is je goed recht. Doe wat jij denkt dat goed is, niet wat een ander goed vindt.

Quib | 23-06-21 | 14:13

Medicijnen voor virus infecties bestaan vrijwel niet. Dat komt doordat de ontwikkeling daarvan bijzonder lastig tot vrijwel onmogelijk is, en vaccins een makkelijke en snellere oplossing is.

42 | 23-06-21 | 14:22

Wat zijn er toch veel schapen in ons land.

polletjepiekhaar | 23-06-21 | 14:03 | 9

@Quib | 23-06-21 | 14:44: Veel oncologen antwoorden ontkennend op de vraag van een patiënt of ze zelf een chemokuur zouden nemen. In Amerika ging het geloof ik om 56% van een bepaalde artsenorganisatie die geen vaccin wilde nemen. Terwijl deze artsen (en verpleegkundigen) vaak wel het risico van ontslag nemen, maar het desondanks toch niet doen. Soms heeft een goede verstaander aan een half woord genoeg.

ClintOstwald | 23-06-21 | 14:53

@Quib | 23-06-21 | 14:44: Een enorm deel? Hoe groot?

Ik heb een tijdje dit soort claims gechacked en het is tot nu toe niet waar gebleken.

omanders | 23-06-21 | 17:38

@ClintOstwald | 23-06-21 | 14:53:

"In Amerika ging het geloof ik om 56% van een bepaalde artsenorganisatie"

En om welke artsenorganisatie gaat het? Hoeveel van de artsen vertegenwoordigen die?

omanders | 23-06-21 | 17:39
▼ 6 antwoorden verborgen

Geld niet alleen voor het Janssen nummer.
0800 0174 is ook al de gehele dag ronduit problematisch om te bereiken.
Ik heb morgen mijn tweede prik gepland staan maar moet deze verzetten.
Geen idee hoe dit moet gaan lukken.

Tot dusverre is het gedoe rondom vaccinatie vooral een frustrerende. Het kost met een beetje pech een hoop tijd, energie en geld (reiskosten) en de info is onvoldoende.
Hoeveel mensen weten bijvoorbeeld dat je weggestuurd kan worden als je de bevestigings sms niet kan tonen?
Staat nergens in de uitnodiging.

eigen-mening | 23-06-21 | 14:02

Schaarste creëren is ook een vorm van marketing.

gebakkenzuchten | 23-06-21 | 13:52 | 1

Ik las 'marteling'

wakker worden | 23-06-21 | 16:18

Fijn ook dat ik het nummer via GS moet vernemen als de koek al op is.
Communicatie en overheid....

Tuinhekje | 23-06-21 | 13:48
-weggejorist-
xtree | 23-06-21 | 13:43
-weggejorist-
seconda | 23-06-21 | 13:33 | 3

Kan iemand mij uit leggen waarom mensen deze ene prik graag willen terwijl die minder effectief is en vervolgens voor meerdere landen (dus straks misschien evenementen???) niet voldoende is om toegang te krijgen?

Leuk dat de mogelijkheid wordt geboden en mensen mogen kiezen, maar ik snap het niet waarom deze keuze wordt geboden.

FLP_du_Stok | 23-06-21 | 13:16 | 11

Heren, dames, het, of wat dan ook.

Jullie hebben helemaal gelijk over Big-Pharma, daar spreek ik geen van jullie op tegen. Maar dat is iets wat is omdat het ooit zo is ontstaan.

En om die 2 prikjes niet te halen denk je dat je een enorme slag slaat tegen de big-Pharma?

Ik hoop oprecht dat jullie de juiste keus maken, en het niet vacineren, of het andere vacin jullie zal beschermen. Ik ben 2 keer besmet geweest, de eerste keer heb ik 2 weken op bed gelegen, de 2de keer 4 weken en op de rand van een ziekenhuis opname.

Ik wil dat niet over doen.

Bedrijven en branches ontstaan doordat er vraag na is, die vraag ontstaat om meerdere factoren. Stem gedrag van de laatste 40/50 jaar is daar in mijn opinie 1 van.

Het is wat het is. Door een prik te weigeren, of een andere te nemen verander je dat niet, hoe graag ik jullie daar mee had willen helpen.

FLP_du_Stok | 23-06-21 | 14:50

@FLP_du_Stok | 23-06-21 | 14:50: Eens, die prikjes weigeren zet geen zoden aan de dijk zolang die al betaald zijn met belastinggeld en het risico niet bij de fabrikant ligt.

Het is meer eigen gemoedsrust denk ik. Beterschap en ik hoop dat een derde besmetting uitblijft voor jou.

SpectralGuardian | 23-06-21 | 15:01
▼ 8 antwoorden verborgen

Volgens het ECDC Portugal, de Kanaries, de Balearen en de Costas voor het overgrote deel op groen, geel en oranje, maar jongeren die terugkeren van post examen feestbestemmingen (Albufueira, Mallorca en de Costas) keren besmet met de zgn Delta variant (de landenaanduidingen zijn op zeker?) terug….
Dientengevolge blijft Spanje op oranje en kleuren we Lissabon terug van geel naar oranje.
Begrijpt u het nog?

D-Fens_1963 | 23-06-21 | 13:09 | 4

Begrijpt u het nog? Jazeker: die jongeren brengen de Indiase variant (die delta moet heten want discriminatie) lekker naar hier en… Holland blijft oranje, ook als we uitgeschakeld zijn.

Dr. Worstenbroodje | 23-06-21 | 13:18

Ja, wangedrag.

van Oeffelen | 23-06-21 | 13:54

@Dr. Worstenbroodje | 23-06-21 | 13:18: Alpha Bravo Charley Delta Echo Foxtrot Golf Hotel India etcetera.

Groenstrook | 23-06-21 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

2 miljoen telefoontjes door 130000 mensen. Dus feitelijk meldt Hugo hier vol trots dat mensen gemiddeld 8 keer hebben moeten bellen voordat ze iemand te spreken kregen.

nieuwe_Deen | 23-06-21 | 13:07 | 1

Eeehm, bijna 16x vrind. En niet iets om trots op te zijn inderdaad.

potsenmakkert | 24-06-21 | 01:06

Wederom onnodige persterij van de goedwillende burgers. Zoveelste slecht uitgevoerde corona maatregel door de overheid. Ze hebben werkelijk geen idee wat er onder de verschillende bevolkingsgroepen leeft en hoe we samen er voor zorgen dat we corona er onder krijgen. De virologen roepen wat (geen Janssen) en de burgers moeten het maar accepteren.

Henk1357 | 23-06-21 | 12:59

Het schijnt nu op de "zonder-afspraak-voor migranten" prikplekken erg druk te zijn met jongeren, die voor de vakantie een prik willen hebben.
De GGD Den Haag schijnt het daar niet mee eens te zijn, en wil jongeren uit andere plaatsen weg gaan sturen.
Dus alleen voor plaatselijk allochtonen, deze prik.
Als autochtone jongere heb je pech.

Nuchternederland | 23-06-21 | 12:53

Als velen hier echt zoveel om anderen gaven als ze doen lijken waren ze wel thuis gebleven. Waarom zou je anderen in gevaar brengen zodat jij met je reet in de zon kan liggen. Ook met vaccinatie kan je nog ouderen besmetten, schoften zijn jullie.

keistad | 23-06-21 | 12:53 | 3

Rustaaaaaaggggg.

Nuchternederland | 23-06-21 | 12:54

die ouderen zijn allang gevaccineerd, Het maakt niet uit door wie ze besmet worden.

small_town_dude | 23-06-21 | 13:47

Mmm de lijnen overbelast. Dat is ook zo'n mooie. Er komt echt geen rook uit hoor. Het is ook niet zo dat andere verbindingen er slechter door worden. Mensen gaan we niet langzamer door praten. Het is wel zo dat de 3 receptionisten het drukker hebben en met minder vaak naar de wc kunnen. Da's kut voor ze. Maarja ze weten hoeveel mensen niet gevaccineerd zijn. Ze weten dat ze voor deze zomer allerlei dingen open gooien die pas toegankelijk zijn als men volledig gevaccineerd is. Dus het is niet zo dat ze dit niet konden zien aankomen ofzo. In het slechtste geval hadden ze honderd call center medewerkers ingehuurd. En er 70 weer naar huis moeten sturen. Is nog altijd minder dan de verdwenen 5,1 miljard. Of zelfs de 9.8 miljoen van sybert.

peterdh | 23-06-21 | 12:48

Twee weken geleden m’n eerste Pfizer gekregen en loop sindsdien met een stijve.
Dat belooft wat als ik de tweede krijg.
Voor mij géén jansen hoor.

Ruimedenker | 23-06-21 | 12:44 | 4

2 weken een stijve? Je weet dat zwellichamen je penis maximaal 3 uur vol bloed mogen zitten en daarna al vrij snel gaan afsterven? Is je pik al zwart?

MargauxGrandCru | 23-06-21 | 12:51

Zal wel pikzwart zijn toch?

peterdh | 23-06-21 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

zo snel mogelijk prikken. Niet voor de gezondheid maar Ik moet en zal zo goedkoop mogelijk vliegen naar een commercieel strand in een land waar het ook zomer is, om zo het grootste deel van de dag het te warm te hebben. Steak patat of de kwetsbaarste vis soort van het menu. Als ik geen voetschimmel van de hotelvloer pak dan soppen we wel extra voetenzweet van de beveiligings poortjes op het vliegveld. Wel alcohol op de handjes voordat we de openbare wc inlopen waar alles netjes afgevogen is met hetzelfde vochtige doekje. Ik heb zoveel lekkers gegeten op reis. Voor goede fotos hadden we helaas geen tijd---we moesten door de drukte vlot doorlopen. Wel mooi daar.

GeheidEenGeit | 23-06-21 | 12:44

Moeten die mensen niet werken?

Ruimedenker | 23-06-21 | 12:42 | 1

Nee die moeten eerst gevaccineerd zijn.

peterdh | 23-06-21 | 12:54

Ging al die afgekeurde rotzooi niet toevallig naar het buitenland!?

TijdelijkOptimist | 23-06-21 | 12:40 | 3

Astra

Lorejas | 23-06-21 | 12:44

Rutte?

zwenkwieltje | 23-06-21 | 12:46

Misschien OT, maar ik zoek the wisdom of the crowd.

Er schijnt een telefoonnummer te zijn dat je kunt bellen om het Jansen vaccin te krijgen.
Weet toevallig iemand welk nummer dat is?

Kapitein Sjaak Mus | 23-06-21 | 12:39 | 5

0800-1295

Wijze uit het Oosten | 23-06-21 | 12:43

0800-SCHAAP

McPhart | 23-06-21 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Zullen er wel een hoop blij zijn dat die van mij nog beschikbaar is. Geniet van je vakantie, en niet janken als je terugkomt en nog opeens 6 nieuwe verplichtingen moet regelen, alleen samen kunnen we Nederland nog verder slopen.

keistad | 23-06-21 | 12:39

Ok even klagen, bergen Nederlanders in het verre buitenland, die wel NL belasting betalen, hebben helemaal geen vaccin laat staan een keuze. Frankrijk en België zorgen wel voor hun burgers in den vreemde, maar Nederland natuurlijk weer niet.
Eigen volk laatst zoals altijd. Bah NL

GerMonster | 23-06-21 | 12:39

Blijven prikken mannen, dan is het virus zo verdwenen.

J.Cash | 23-06-21 | 12:38 | 2

Dat gaat firmt najaar wel blijken. Ben benieuwd.

HornoxNL | 23-06-21 | 13:10

Laat Sywert anders een callcentre inrichten.

Piet Karbiet | 23-06-21 | 12:38

"Sinds vanmorgen 10 uur ruim 2 miljoen (!) telefoontjes door meer dan 130.000 (!) mensen. " Iemand die wel weet wat Hugo de Jonge hiermee wil zeggen?
Zijn er soms 130k mensen die de telefoon opnemen en die ieders 15 gesprekken afgehandeld hebben? Dan snap ik wel waarom het allemaal zo lang duurt...

Boris die Sauertopf | 23-06-21 | 12:37

Verwende kutburgers, wees blij dat er vaccins zijn en dat de veiligheid van onze medicijnen redelijk goed op orde is.

Zeurders | 23-06-21 | 12:35 | 3

Helpt dat nou, schelden?

zwenkwieltje | 23-06-21 | 12:44

@zwenkwieltje | 23-06-21 | 12:44: Dat doen ze. De voorstanders. Schelden. Steeds vaker en steeds luider. Het is mij een raadsel waarom. Ze zouden extreem gelukkig moeten zijn omdat hun immuunsysteem na hun vaccinatie(s) een enorme opkikker heeft gehad.

Quib | 23-06-21 | 12:48

Dat ben ik ook, echter ik heb grote moeite met de dwang en chantage voor schijnveiligheid.

Veepert | 23-06-21 | 13:12

Janssen en AZ zijn ook gewoon mRNA-vaccins. Alleen de wijze van bezorging in de cel is anders (via een vectorvirus ipv vetbolletje). Dus je eigen cellen maken het spike-eiwit aan. Auto-immuun dus eigenlijk. Als iemand die al een auto-immuunziekte heeft (zonder hoge kans op ernstiger verloop Covid19) bedank ik daarvoor. Of in ieder geval kijk ik even aan hoe het zich ontwikkeld.

Olive | 23-06-21 | 12:34 | 10

@Quib | 23-06-21 | 14:42: En over 100 jaar nog langer. Dan is volgens jullie angstige wijvenlogica iedereen aan het vaccin overleden!

omanders | 23-06-21 | 14:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Je geeft burgers de vrijheid om te kiezen en verwacht dat het wel los zal lopen met die aanvragen... Je moet burgers geen keuze geven in dit soort zaken en dat centraal via de overheid proberen te regelen. HAVE YOU LEARNED NOTHING!?

Amsterdramt | 23-06-21 | 12:31 | 4

De overheid kan vaccinatie juridisch niet verplichten want dat betekend dat zij ook de verantwoordelijkheid hebben in komende schadeclaims. Die last willen ze niet dragen.

zwenkwieltje | 23-06-21 | 12:43

Ik kan me voorstellen dat burgers in de war raken nu ze opeens wel een keuze hebben. Zijn we niet meer gewend na ruim een jaar pandemie.

DeCynischeAmbtenaar | 23-06-21 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Vraagje voor een vriend, weet iemand het volledige 0800 nummer toevallig?

wilmeister00 | 23-06-21 | 12:27 | 1

Overbelast hoor ik net via via.

Lorejas | 23-06-21 | 12:32

Op naar de Costa,
dansen en sjansen,
op naar de Costa
maar niet zonder Janssen.

J.P.Drapeau | 23-06-21 | 12:26

Is er al polarisatie aan het ontstaan tussen de groepen mensen die een verschillend vaccin hebben laten zetten?

Pfizer is beter! Janssen heeft veel bijwerkingen! Met Astra Zenica mag je niet vliegen! Moderna is ouderwets!

Quib | 23-06-21 | 12:25
-weggejorist-
Carlitros | 23-06-21 | 12:24 | 3

Echte VIPS kiezen voor Moderna. Blijft ondertussen doorstomen.

Diederik_Ezel | 23-06-21 | 12:20

Stelletje egoïstische parasieten.

JWZ_JMK | 23-06-21 | 12:19 | 3

Ik vind het allemaal maar ingewikkeld. Als je de keuze hebt gemaakt geen vaccinatie te laten zetten ben je een egoïst. Maar als binnen een uur 120 keer belt om een vaccinatie-afspraak te regelen ben je een egoïst.

Quib | 23-06-21 | 12:56

@Quib | 23-06-21 | 12:56: Als je de keuze hebt gemaakt geen vaccinatie te laten zetten ben je vooral een hysterisch wijf.

omanders | 23-06-21 | 13:32

@omanders | 23-06-21 | 13:32: Ik vind de hysterie de afgelopen anderhalf jaar vooral uit de hoek van de voorstanders van beperkende regelgeving en de liefhebbers van massaal vaccineren komen. Maar ach. Meningen.

Quib | 23-06-21 | 13:38

Aafke:
Regenboogvlaggetje
EU vlaggetje
VS vlaggetje
Stom wijf die Aafke.

Leptob | 23-06-21 | 12:18 | 1

En spuuglelijk bovendien.

Montgomery Burns | 23-06-21 | 12:20

Nou, ik moest net voor de gemeentebelastingen naar mijnoverheid.nl voor een teruggave rioolheffing (..?) Site niet bereikbaar. Maar natuurlijk.

Piet Karbiet | 23-06-21 | 12:17

Kan iemand uitleggen waarom je Janssen zou willen als je mRNA kan krijgen wat toch echt superieur is ten opzichte van het "obsolete" Janssen.

CzMichiel | 23-06-21 | 12:14 | 2

Is maar 1 prik dus sneller op vakantie

Diederik_Ezel | 23-06-21 | 12:16

Gaat om het certificaat. Kunnen de paupers weer naar Rimini met hun caravan.

Montgomery Burns | 23-06-21 | 12:17

Eigenlijk iedereen uit onze familie- en vriendenkring is al enige tijd geleden gevaccineerd, inclusief de 20'ers, bv via het werk, prullenbakvaccin of bevriende huisartsen.

Diederik_Ezel | 23-06-21 | 12:14 | 7

Jeetje. Volgens mij heb ik dit ijzersterke verhaal eerder gelezen ergens. Oh wacht, in zo ongeveer elk vaccinatie topic toch Diederik?

Lorejas | 23-06-21 | 12:34
-weggejorist-
Guy Fawkes | 23-06-21 | 12:38

Als er één schaap over de dam is....oh nee, sorry, u is Ezel!

Veepert | 23-06-21 | 13:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Het gros denkt alleen maar ‘op naar Torremolinas..!’

Wijze uit het Oosten | 23-06-21 | 12:13 | 1

Blaanus. Estertiet.

Lorejas | 23-06-21 | 12:35

Kan de redactie aub in het vervolg even 2 minuten langer de tijd nemen om alvorens de artikels online te plempen deze even te checken op foutjes?
Letters vergeten, woorden vergeten.. Het komt de laatste weken steeds vaker voor. Lijkt de RTLNieuws site wel. Man man man

Batshit | 23-06-21 | 12:12 | 8

Bovendien ben ik geen journalist voor een mooi blog. Punt.

Batshit | 23-06-21 | 14:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Het geeft anders wel de bereidheid van Nederlanders aan om samen het coronavirus onder de duim te krijgen. Dat vind ik zo goed aan Nederlanders, dat zij zich van hun verantwoordelijkheid jegens hun medeburgers bewust zijn.

Ichneumonidae | 23-06-21 | 12:11 | 4

Yeah, right.

Montgomery Burns | 23-06-21 | 12:14

Zit die deltavariant onder de duim en niet in de longen?

zwenkwieltje | 23-06-21 | 12:37

Nederlanders, het worden er steeds minder.

Veepert | 23-06-21 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft iemand het mobiele nummer van Sylvie voor me? Haar vaste lijn lijkt doorlopend in gesprek.

Nuchternederland | 23-06-21 | 12:10 | 2

Daar wil je geen gesprek mee voeren joh.

Lorejas | 23-06-21 | 12:12

De meute moet naar Kreta, Calella en andere shitholes. Dan krijg je dat.

Montgomery Burns | 23-06-21 | 12:09

Ik laat mijn Google Assistent gewoon bellen.

John McClane | 23-06-21 | 12:06

Weer Hugo de Jonge die zijn persoonlijke twitter gebruikt om vaccins uit te delen aan het volk. Je moet m wel volgen, anders wordt je niet gevaccineerd. Dat iedereen op die manier een abonnement op politieke propaganda er gratis bij krijgt, lijkt iedereen te ontgaan. Het lijkt mij ongewenste koppelverkoop en misbruik van het ambt.

Verder ongelovelijk incompetent dat het afspraken systeem voor de andere vaccins niet gekopieerd is. Nu gaat alles handmatig. Op dezelfde dag dat Alan Turing geëerd wordt in het VK met zijn eigen bankbiljet voor het uitvinden van de computer en het kraken van de Enigma code krijgen wij in Nederland een simpel allocatieprobleem niet opgelost.

Alan Turking is al 67 jaar dood, maar wij leven voort in de middeleeuwen.

Feynman | 23-06-21 | 12:06 | 2

Dat van die Janssen prik was vanochtend ook gewoon op het nieuws heur

Diederik_Ezel | 23-06-21 | 12:11

Turking staat wel op het nieuwe 50 Pond biljet in de UK. Nice.

Piet Karbiet | 23-06-21 | 12:48

Waarom kiezen die mensen voor Janssen? Minder effectief en potentiële ernstige bijwerking.

Vula | 23-06-21 | 12:06 | 11

Vakantie. Heb zelf het plannings nummer moeten bellen vanwege een wel goede reden, de gast aan de telefoon vermelde me dat de gehele dag hij met name telefoontjes krijgt van mensen die geprikt en wel willen zijn voordat ze op vakantie gaan. In sommige steden ben je snel aan de beurt maar in mijn regio bijvoorbeeld duurt het minstens 3 weken voor de eerste prik en dan een maand tot prik 2. De afspraken worden in een set gemaakt, dus je kan niet datum 1 kiezen en afwijken met datum 2, dus als je dan op vakantie bent heb je lekker pech en ben je niet op tijd gevaccineerd. Het is allemaal weer erg Nederlands iig.

Blauwe Wafel | 23-06-21 | 12:44

@Vula | 23-06-21 | 12:32:
1 prik is op zich al een pluspunt. Niet vanwege de vakantie, maar bijvoorbeeld voor mensen met prikangst.
Daarnaast is Janssen iets meer bewezen technologie dan mRNA, waarbij de effecten of bijwerkingen op de lange termijn nog niet duidelijk zijn. Ook onder experts is daar nog de nodige discussie over.

Een effectiviteit van 66% is behoorlijk te noemen, hoewel Pfizer en Moderna idd een hogere score behalen. Echter, ben ik een redelijk gezonde man van middelbare leeftijd, leef redelijk gezond (ben wel wat te zwaar) en heb een goed immuunsysteem. De laatste 20 jaar ben ik misschien minder dan 25 dagen ziek geweest, waarvan de meeste keren een dag of 2 kou met koorts en volgens mij 1 keer een griep die me een week thuis heeft gehouden.
Allemaal redenen om er voor mij van uit te gaan dat de bijwerkingen van Janssen te verwaarlozen zijn, de efficiëntie voldoende zal zijn en, mocht ik toch covid-19 krijgen, mijn immuunsysteem mede dankzij dit minder effectieve vaccin sterk genoeg is geworden om de ziektebeelden zo laag mogelijk te houden.

WatMoetJeNu | 23-06-21 | 12:47

@WatMoetJeNu | 23-06-21 | 12:47: Prikangst is niet nodig als de kat ligt te spinnen en met zijn nageltjes je arm masseert voel je dat veel meer.

voldemort | 23-06-21 | 17:32
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat een volk, die allemaal non stop bellen. Lijnen zijn overbelast, teveel bellers. In hun hoofd: misschien helpt het als ik non stop bel!

Als ik een nummer bel dat aangeeft een lange wachtrij te hebben, bel ik een paar uur later nog eens een keertje. Mocht het dan niet lukken bel ik morgen. Droeftoeters. En dan allemaal huilen dat er niet genoeg telefonisten zijn. Beetje zelfcontrole, mensen.

TancredvanTiberias2 | 23-06-21 | 12:06 | 3

Wat bent u geweldig, was iedereen maar zoals u!

zwenkwieltje | 23-06-21 | 12:34

@zwenkwieltje | 23-06-21 | 12:34: Dank, ik had deze bevestiging van mijn eigen goedheid even nodig vandaag! Veel succes verder met het 167e telefoontje naar de GGD.

TancredvanTiberias2 | 23-06-21 | 13:01

Wat zult u een succes hebben met het boeken van festivaltickets. 'Ach ja, het is druk, ik bel morgen wel weer als het niet meer druk is...'

potsenmakkert | 24-06-21 | 01:19

Wat ben je voor een idioot als je 1200 keer naar een lijn belt die overduidelijk overbelast is?

Do-na-zi | 23-06-21 | 12:04 | 4

Het is een wachtlijst. Dus geen beller die 1200 keer belt.

TRUMP | 23-06-21 | 12:20

1.200 keer bellen is het nieuwe F5'en.

Quib | 23-06-21 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Heerlijk die haast om met 1 prik Janssen ' klaar' te zijn (voor je zomervakantie welteverstaan).

DeCynischeAmbtenaar | 23-06-21 | 12:04

Gelukkig kan Hugo nog wel iets..
Ik heb Janssen vorige maand namelijk al laten inspuiten.

Ommezwaai | 23-06-21 | 12:03 | 4

Ik ben vegetariër.

Quib | 23-06-21 | 12:22

@zwenkwieltje | 23-06-21 | 12:32: Heb jij er ook zo'n lol om?

"Hoi. Ik ben eergisteren gevaccineerd, mijn eerste prik."
"Hej kerel. Ik heb de tweede Pfizer gehad vanochtend."
"Hoe gaat het man? Heb jij je prik al gehad?"

Ik: "Ik heb geen toestemming gegeven dat mijn medische gegevens mogen worden gedeeld."

Quib | 23-06-21 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Lees voor gebruik eerst de bijsluiter.

small_town_dude | 23-06-21 | 12:02 | 1

Welke bijsluiter?

Pimp my Voortuin | 23-06-21 | 12:05

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com