Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alle kranten worden GENDERNEUTRAAL

Knip en plak media worden woke gemept door ANP

Hahahahahaaaaa die is leuk: "ANP hanteert vanaf nu genderneutrale voornaamwoorden".  Het ANP is daarmee het zoveelste nieuwsorganisatie dat feiten, elementaire biologische logica en hen neutraal streven naar objectiviteit ondergeschikt gaat maken aan identitaire oprispingen van overemotionele dreinwezens die hulliezelve uit een zelfverklaarde marge proberen te huilen door zich te identificeren aan niet the contents of their character maar de inhoud van die broekje en daarvoor Onze Taal proberen te verwringen tot amorfe snotterdoek die diens vaderlandse schrift niet langer waard is. Wij (provinciaal/rationeel) lachen ons desalniettemin de ballen (hen/haan) uit de broek (rok/rol) omdat het ANP een nieuwsinfuus is voor zo'n beetje alle grote, zich als half Vlaams identificerende mediaconglomeraten (xer/xan) van Genderland Nederland. De ticker tape kopiepasta uit de Rijswijkse telex rolt pardoes al hun voorpagina's op en daarmee dus ook deze woke wappie woordensoep. Moeten ze nu voor 10 cent per voornaamwoord eindredacteuren gaan aannemen om de identitaire taalverzieking te corrigeren, of gaan alle ANP-MSM hierin mee? Oh jongens (m/m) toch, wat zijn we toch een wijvenland (v/v) geworden onder de ontzielde leiding van levende potloden met piekhaar in verfijnd gestileerde ruitjesmotieven die stug en stavast als zacht wuivend riet leiding geven aan de onnatuurlijke ontgendering van onze hun nieuwsvoorziening.

Reaguursels

Inloggen

Is het niet gewoon bedoeld om te verdoezelen dat de huidige generatie (millennial) journalisten heel erg slecht in taal is?

Zenzeo | 04-06-21 | 10:26
-weggejorist-
Kijkeensaan | 04-06-21 | 00:36

Hoezo hen en hun? Dat is meervoud en/of bezittelijk. We hebben toch al lang een woord om genderneutrale dingen aan te duiden.

"Het"

Bit ten Bak140 | 03-06-21 | 23:14

Eigenlijk zou je een rechtszaak moeten aanspannen. Met artsen en wetenschappers die getuigen dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen en dat er slechts enkelen genderneutraal (willen) zijn. Ik wil straks ook gewoon een M in mijn paspoort godverdomme. Het kan toch niet zomaar allemaal? Dat je prive zo doet moet je zelf weten, maar als nieuwsorganisatie. Straks mag je ook geen verschil meer maken tussen en Hagenaar en Rotterdammer. Etcetera

Tolja | 03-06-21 | 21:16

Het AD is al begonnen.
Een tragisch ongeval word beschreven.
Het spreekt over de scooter rijder, en vermeld tussen neus en lippen door dat het over 2 vrouwen gaat.

Het leven is zwaar | 03-06-21 | 19:50 | 1

Dat is al heel lang zo. Let maar eens op bij auto ongelukken. Dat zijn altijd "bestuurders" terwijl we weten dat het juist vrouwen zijn die niet kunnen rijden.

Claude Jacque | 04-06-21 | 08:23

Wij Kaag, fractieleiders van D66 en ministers namens D66, hebben besloten dat Wij niet langer aangeduid wensen te worden als vrouwen, laat staan als mannen, maar uitsluitend nog Genderneutraal, dus als Kagen. De bij Ons behorende voornaamwoorden zijn Zij, Hen en Hun. Tevens hebben Wij goedgevonden en besloten dat de tenaamstelling in Onze publicaties voortaan zal luiden: ‘Wij Kagen der Nederlanden en Palestina’. Wij hebben gezegd!

MAD1950 | 03-06-21 | 19:35 | 1

Sieg Kaag!

Cor Netto | 03-06-21 | 20:09

Genderneutraal, dus als ze de bijbehorende lidwoorden niet fatsoenlijk weten toe te passen, dan moet het maar afgedwongen worden dat niemand dat mag doen.
Ode aan de bijna kwaadaardige dwaasheid.

Dezenaamhier | 03-06-21 | 19:31

Mag ‘tebbie’ nog wel?

BrulSpin | 03-06-21 | 19:01

Soms denk ik wel eens of de wereld het helder gezonde verstand aan het verliezen is, maar eigenlijk zijn we die fase al gepasseerd?

Jan, Leiden | 03-06-21 | 18:36

Ben ik blij met mijn abonnement op het RD. Die doen uit over overtuiging niet mee aan die onzin.

loser | 03-06-21 | 17:59

Vroeger speelde ik helicopter-spelletjes op de computer. Doelwitten die in de verte vlogen werden automatisch voorzien van haken [ ] met daarnaast een klassificatie van het type doelwit, rood voor vijanden, groen voor bondgenoten, plus de afstand.
Als ik nu over straat loop, dan verschijnen dergelijke haken ook rond alle vrouwen die ik zie, en als ze wat langer in beeld zijn, verschijnt er een aantrekkelijkheidsindicatie cijfer boven die vrouw. De haken worden rood als het te laag is, geel bij een acceptabele score, en groen bij een uitzonderlijk hoge score.
Sindsdien identificeer ik mezelf als Apache Attack Helicopter. En ik wil dat de hele wereld dat erkent!

DutchLion33 | 03-06-21 | 16:47 | 1

Oh, daar ben je gebleven!

Lees nog maar door op 13:38.

Fulminator | 03-06-21 | 21:43

Geen verrassing. Was een een tijdje duidelijk dat ANP geen journalistiek is maar een extreem links activisme clubje. Ik verwacht nog veel meer ongein van ze.

hetmoetdanmaar | 03-06-21 | 16:30

Ik denk dat de meerderheid van de "transgenderactivisten" zelf niet transgender zijn maar zich opwerpen als "witte ridder" (wit is hier geen vervanging van blank) om de held te kunnen spelen. Of alle transgenders hier op zitten te wachten is onduidelijk.

DutchLion33 | 03-06-21 | 16:27

Na de subprime hypotheek economische crisis van 2008 had je in Amerika allerlei grote demonstraties tegen de "1%", sommige liepen uit op bezettingen die wekenlang duurden. Vanzelfsprekend was de top van het Amerikaanse bedrijfsleven daar niet blij mee. Sindsdien promoten alle grote Amerikaanse bedrijven openlijk de seksuele strijd (LGBTQ+) en rassenstrijd (BLM en Critical Race Theory). Dit geeft de Linksgeorienteerden iets anders om zich druk over te maken in plaats van de "klassenstrijd", en iets waarin misdragingen van het bedrijfsleven niet het doelwit is. En het stelt bedrijven in staat om openlijk te deugpronken (virtue signal) op het gebied van "mensenrechten" terwijl ze tegelijkertijd dikke winsten maken met producten gemaakt door slavenarbeid in de Derde Wereld en China.

DutchLion33 | 03-06-21 | 16:06

Jullie willen inclusief zijn, toch? Nou, ik ben dus een extreem persoon. Ik druk mij allesbehalve neutraal uit. Het is of zwart, of wit. Of niet. Soms is het inderdaad grijs, maar het is dus niet zwart en wit en wel grijs en niet. Snap je? Maar goed, omdat jullie zo inclusief zijn, accepteren jullie uiteraard dat ik ''anders'' ben, namelijk een antiautoritaire, niet volgzame, abnormale, asociale, egoïstische, non-conformistische, niet gemiddeld stuk vreten, en dus verzoek ik jullie vriendelijk om mij voortaan gewoon te accepteren zoals ik ben, namelijk: Onuitstaanbaar, grofgebekt, nonchalant, intelligent, arrogant, irritant, eigenwijs en vooral extreem. Alles wat ik doe is extreem. En abnormaal. En alles is altijd mijn schuld. Maar goed, jullie zijn inclusief. Toch? Toch? Nou, mooi. Dan kan ik gewoon weer doorgaan met Nederlands praten en schrijven, en wat die achterlijke muts op het hoofdkantoor van het ANP daarvan vindt, zal mij werkelijk een rotzorg zijn!

Dank u, dank u.

VBO_B_Niveau | 03-06-21 | 16:05 | 1

Kijk, en als iedereen dit nu eens hardop durfde te zeggen, dan hoefden we niet de hele dag op eierschalen te lopen vanwege een paar gefaalde Jopies die denken dat ze de hele maatschappij hun quasi-intellectuele quatsch op kunnen leggen.

Over wensdenken gesproken!

VBO_B_Niveau | 03-06-21 | 16:09

In ben wel binary. Als het echt moet ook hexadecimaal.

ParadiseLost | 03-06-21 | 15:52

Prima, haal het verschil tussen mensen en dieren ook maar weg. Linksmensen zijn eenden met voorpoten geworden.

metagod | 03-06-21 | 15:38

Er zijn maar twee geslachten, man en vrouw. Hoe je je voelt doet niet ter zake. Daarnaast is 95% van de twijfelaars meer gebaat bij geestelijk hulp dan hormonen en operaties.

TheBigKirth | 03-06-21 | 15:32

Hun zijn geestelijk gestoord.

Eugen Sandow | 03-06-21 | 15:28 | 2

Hun is geestelijk gestoord dan. Verder helemaal mee eens.

TheBigKirth | 03-06-21 | 15:31

Blijkbaar was er geen echt nieuws meer of moesten ze zich te veel inspannen om er achteraan te gaan. Wat doe je dan? Je maakt gewoon wat "nieuws".

Waar-is-niets | 03-06-21 | 15:34

Go woke go broke zeggen ze toch altijd? Nou hup dan

Schwanzeleber | 03-06-21 | 15:26

De gifbeker moet helemaal leeg . Helaas is ie nog voor driekwart gevuld. Maakt u op voor nog veel meer woke ellende.

Zwizalletju | 03-06-21 | 15:21

Als u 'm al heeft, zeg uw abbo op !!!

MoslimMolen | 03-06-21 | 15:16

Ik wil een nieuwe maatschappij.

Deze is stuk.

frickY | 03-06-21 | 15:08 | 1

Ik vrees dat ik er niet genderneutraal genoeg uitzie, tenminste de laatste keer dat ik nog in de spiegel durfde te kijken. Als dit maar niet uitlekt en ik me ergens moet gaan verantwoorden.

Waar-is-niets | 03-06-21 | 15:39

terminologieinflatie.

Vroeger stond er bij bekende dader "Marokkanen".
Daarna werd land van herkomst niet meer genoemd, maar met "Abdul M." wist je genoeg: Marokkaan.
Daarna werd het "jongeren", dat blijkt synoniem met Marokkanen, want bij Nederlandse daders staat er gewoon "Jorik S."
En nu wordt het "mensen"? Wel oppassen dat je niet per ongeluk de naam noemt hoor!

Stond pas een goed stuk op over op tpo.nl: tpo.nl/2021/06/02/paul-hekkens-de-ove...

Zolang het gedrag van minderheden een negatieve connotatie oproept, heeft de PC-naamverandering geen enkele zin, het is als schone schoenen aantrekken terwijl je door een decimeter poep wandelt: ze worden vanzelf weer vies.

Koning Willy | 03-06-21 | 14:58 | 2

Dit punt probeerde Joost Eerdmans recent ook in de Tweede Kamer te maken.
We moeten kijken waarom mensen negatieve gevoelens hebben bij sommige bevolkingsgroepen, in plaats van die groepen te gaan beschermen of andere namen geven. De problemen oplossen, in plaats van de symptomen.

frickY | 03-06-21 | 15:10

Daar verandert komende 10 jaar niets aan in de randstad en de lekkende polderwijken daar. Er bestaan 2 Nederlanden: 80% van de werk/zorg/uitkeringen zit in de randstad, de rest van het land draagt bij en ziet 45% van het uurloon naar die ellende gaan.
De media staan achter de losers; NPO / BNN Vara voorop

hagelkruis | 03-06-21 | 15:11

Hoe is het mogelijk dat marginale groepen zoals moslims, Lhbt...,. BLM zoveel aandacht weten op te eisen waarbij de overige 95% in dit land zich naar moeten schikken.

Zelfs LEGO is al overstag met een genderneutrale uitvoering van poppetjes.

Rotterdammert1965 | 03-06-21 | 14:57

De ogenschijnlijke weerstand van VVD en CDA tegen de door Kaag geopperde coalitie zal van korte duur zijn, men wil zitjes bekleden en bekleven, baantjes en posities moeten worden uitgedeeld.

oldfaithfull | 03-06-21 | 14:50 | 1

Klopt, ze(VVD/CDA) geven Kaag een beetje extra ruimte door Ja 21 en Ploumen erbij te pakken...... beide dames verpakken dat "geloofwaardig", let maar op, zo gaat het, m.b.t. GL hebben de meisjes wel een smoesje.

hagelkruis | 03-06-21 | 14:57

Moslimbroeders en pisnichten houden we toch maar gescheiden.

inCol | 03-06-21 | 14:47 | 2

v/v?

Canis.bonus.es | 03-06-21 | 14:56

Het is hemeltergend en tenenkrommend waar we met zijn "allen" op afstormen, het moraal word bepaald door minderheden en Mark zit er bij en kijkt er naar, zodra je anders denkt als mainstream word je geprofileerd als nazi of weet ik het.
Verkiezingsuitslagen dienen nergens meer toe, u zult gehoorzamen.

oldfaithfull | 03-06-21 | 14:46 | 2

Lijkt me niet de taak van Mark om hier wat van te vinden. Is helaas een cultuur van iedereen is gelijk. Verwendheid en doorgeslagen individualisme zonder verantwoordelijkheden. Cultuur in verval.

Fijn_dat_je_er_bent | 03-06-21 | 14:50

Gezien uitslag van de verkiezingen echter wel

oldfaithfull | 03-06-21 | 14:52

Wat staat het ANP toch godverdomme weer eens aan de goede kant van de geschiedenis he?

MrLahey | 03-06-21 | 14:38

Neutraliteit hielp ons ook tegen de invallende Duitsers niet.

Padre Grassi | 03-06-21 | 14:32

Voor dat genederneutrale gedoe heb ik maar 1 woord over: "gelul".
Oops dat is dan ook weer niet genderneutraal.

Dutch_Viscount | 03-06-21 | 14:30 | 2

Hoezo niet? Tegenwoordig kunnen alle genders een lul hebben.

MrLahey | 03-06-21 | 14:35

En menstru eh dingesen.

uisge baugh | 03-06-21 | 14:40

Kranten zijn zo passe...

ttype | 03-06-21 | 14:30

Gewoon in chromosomen aangeven in paspoort.
46XY is man.
46Xx is vrouw.
Dat er personen zijn die dat anders in hoofd gecreëerd hebben is hun zaak.
Belast daar niet 98% van de samenleving mee.
Mand.

De Profundus | 03-06-21 | 14:28

Ik zat gister nog in een verkeerd lichaam. Ik had er geen moeite mee. Mijn vrouw wel.

Bennie Verbaasd | 03-06-21 | 14:27

Laffe ANP hosmos! Dat ze allemaal op een ochtend mogen wakker worden zonder piemel. Want die hebben ze toch nergens voor nodig

pibasso | 03-06-21 | 14:27

Iedereen aanspreken met Hoer.
Kan voor Man, Vrouw en de derde deur op het gemeentehuis.
Inmiddels ruimschoots aanvaard in sommige bevolkingsgroepen.

MorgenEenAnder | 03-06-21 | 14:25 | 1

Of bitch, net als in Breaking Bad.

uisge baugh | 03-06-21 | 14:32

Maar John de Mol heeft hun ANP toch verkocht aan hen?

Dubbelepunthoofd | 03-06-21 | 14:19

Jammer dat FZ dood is, had nog een paar mooie songteksten kunnen opleveren, "ladies you can be an asshole too"

uisge baugh | 03-06-21 | 14:18 | 4

Mijn volgende nick wordt mud snow.

uisge baugh | 03-06-21 | 14:39

Fred Zeppelin?
Frank Zinatra?
8 uur door de modder geploegd vandaag in deze gore hitte. Mijn geheugen is uitgeschakeld om hitteopwekking te voorkomen. Wie is FZ? Sorry dat ik het vraag.

Bootvisser | 03-06-21 | 16:50
▼ 1 antwoord verborgen

Jordan Petersen,held.

De Profundus | 03-06-21 | 14:51

Ik identificeer me als blank, niet als wit - evenals heel veel anderen, vermoed ik. Zouden de kranten daar ook rekening mee kunnen houden?

relatief | 03-06-21 | 14:05 | 3

Ik identificeer mij als rechtse blanke man

Fijn_dat_je_er_bent | 03-06-21 | 14:22

In ons dorps-mannenkoor zaten wel 4 jongens die allemaal in het verkeerde....? lichaam zaten, vrolijk in de pauze/3e helft en keurige discipline bij optredens. Nooit een wederzijdse opmerking etc., plassen en poepen idem aan de rest.
Mensen stop met die aandacht en reageer alleen op overdreven figuren. En.... wie het betreft... stop met aandacht vragen en leef je leven.

hagelkruis | 03-06-21 | 14:00 | 1

In een dorpskoor 4 jongens? De jeugd en zeker jongens worden gek gemaakt.

Arachne | 03-06-21 | 23:43

Wat is dat toch, dat iedereen met een beetje macht of invloed achter die modieuze, uit de States overgewaaide, racisme en uitsluiting en onvrijheid en domheid bevorderende nep-ideologie aanloopt?

J.P.Drapeau | 03-06-21 | 13:42 | 1

Niet zo moeilijk toch?
Macht is hier verkregen door identiteitsplaatje gewenste dingen te verkondigen vanuit het kader van de influisterende ambtenaren gesouffleerd.
Dat begint als deelgemeente/kleine gemeente raadslid of denkkader-lid.
Vervolgens gaat dat als wethouder door.
Wethouders krijgen steeds een voorgesorteerde agenda, social-media controle, gedicteerde berichten, correcties op spontane berichten, waarschuwingen etc
Social media van ‘hogere kader’ bestuurders wordt door social media teams beheerd.

Nb de social media/communicatietraject van ministeries zijn ontploft in omvang en budget.
Allemaal verlegging van macht.
Spinnen van perceptie.

Is geen complottheorie maar gemeen goed qua hoe het nu gaat, is ook geen geheim over.
Hoewel het influisteren en corrigeren van wethouders ik uit eerste hand heb.

Braco.me | 03-06-21 | 13:50

Het valt allemaal nogal mee. Ik lees "als personen die in berichtgeving voorkomen daar prijs op stellen". Die vormen dus slechts een deelverzameling van hullie die zulliezelf als niet-binair beschouwen en dat is op zich weer een ieniemienie percentage van alle gewone mensen (m/v) waarbij de geslachtsdifferentiatie niet is mislukt in celkern dan wel kokosnoot. Kortom: niet meer dan gelul cq getrut in de marge.

Hetze Haatstra | 03-06-21 | 13:42 | 6

@Hetze Haatstra | 03-06-21 | 15:04: Ze hoeven ook niet het definitieve duwtje richting Armageddon te geven. De vraag bij dit soort dingen is echter: Wat komt hierna? Want als we dít toelaten, dan kan de volgende stap ook wel. en die daarna is ook maar een klein porretje, etc etc.

En ik weet ook niet wat hierna komt, maar misschien moeten we als samenleving ook gewoon een keer zeggen: "Zo, en nu is het klaar met je gezeik."

naglfar | 03-06-21 | 17:16

@naglfar | 03-06-21 | 17:16: In Westerse landen komen veel meer auto-immuunziekten voor dan in landen waar de hygiëne minder ver is doorgeschoten. Dat komt deels door minder diagnostiek maar vooral doordat het immuunsysteem bij doorgeschoten hygiëne minder op zijn donder krijgt en dus slechter getraind wordt. Na het lichaam is nu al jaren onze geest aan de beurt. Alles waar je maar een beetje ongelukkig (maar ook sterker) van kan worden, moet worden uitgebannen. Dat geldt niet alleen voor twijfelaars over hun geslacht maar is al veel langer en veel breder een issue; denk aan pesten op school of het begrip ‘veilige werkomgeving’ waarbinnen elk woord als vermeende belediging of zelfs verbale verkrachting kan worden opgevat. Hoe ver dat al is doorgeschoten merkte ik toen ik een tijdje geleden in het bijzijn van een elfjarige het woord ‘neger’ gebruikte. Hij viel nog net niet flauw.
Als er al verandering in de neerwaartse spiraal mogelijk is, dan moet die vanuit jongeren komen en die worden vooralsnog vrolijk verder geïndoctrineerd richting een totaal gebrek aan weerbaarheid.

Hetze Haatstra | 03-06-21 | 17:38

Ik ga er vanuit dat er zo’n groen schuifje komt: identiteitsverward aan/uit

Rechtsdraaiend | 03-06-21 | 18:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Niet meer op geslacht maar nog wel op huidskleur? Of is dat het nieuwe onderscheid? (Eigenlijk is het dat al)

RamondeM | 03-06-21 | 13:42

Vraag mij nu af: Hoeveel % van de mensen in Nederland zit in een verkeerd lichaam? Moeten we daar steeds aanpassingen voor gaan maken? Dat is toch niet wat ze willen, of juist wel aanpassingen. Kleine minderheid bepaald steeds meer, het moet niet gekker worden

P47Thunderbolt | 03-06-21 | 13:40 | 1

Dit wordt niet niet gedreven door de minderheden, dit wordt gedreven vanuit "critical theory", je moet dan eerder aan de universiteiten denken dan aan de lokale alternatieve kroeg.

Blauwpetje | 03-06-21 | 14:23

Die omvolking. Das gaat wel gewoon door?

Piet Karbiet | 03-06-21 | 13:39 | 1

Gun hum dulk waanidee welk hij wilt (Battus)

Bobby Peru | 03-06-21 | 13:43

Ooit las ik: "ik identificeer mijzelf als een Apache helicopter..."

Ik moest lachen.

Fulminator | 03-06-21 | 13:38 | 3

Helifoob

Blauwpetje | 03-06-21 | 14:30

Op de opleiding zeiden wij al: "Ik ben niet gek, ik studeer voor vliegtuig!"

naglfar | 03-06-21 | 17:18

De stuiptrekkingen van een verloren beschaving. Heel Azië en Afrika, toch wel goed voor een 5 mld mensen (iemand moet dat eens uitzoeken;), lacht zich de ballen uit de broek om dit soort onzin. Midden- en Zuid-Amerika ws ook.

Die culturele invloed uit Noord-Amerika heeft de rest van het Westen bijzonder weinig opgeleverd. Vrijwel alleen maar kutvreten, kutfilms, kutopvattingen etc. Wel fijn dat er een Apple is...

Ichneumonidae | 03-06-21 | 13:38 | 5

En een keur aan fantastische schrijvers.

uisge baugh | 03-06-21 | 14:10

Apples worden tegenwoordig in China gemaakt. Dat is goedkoper door de lage salarissen. En er hangen allemaal zelfmoord preventie-netten rond de Chinese Apple bedrijven dus met zorg voor het welzijn van de werknemers daar zit het wel snor.

DutchLion33 | 03-06-21 | 16:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn voormalige hoofdredacteur draait zich om in zijn graf...

Reykjavik | 03-06-21 | 13:36

Ik snap nu waarom John de Mol de tent heeft verkocht. Om je kapot te schamen deze flauwekul.

intrigant | 03-06-21 | 13:36

Prima allemaal maar ik hou me liever bezig met het vraagstuk of engelen sex hebben in de hemel.

Piet Karbiet | 03-06-21 | 13:36 | 1

Als ja dan hooguit met z'n zessen, op de punt van een speld.

2021 sla ik ff over | 03-06-21 | 14:03

Allemachtig, hoe gaat dat in Duitsland dan? Das Man, Das Frau und das Kind? Wordt Duits op sgool wel een stukje makkelijker.

O. den Beste draait zich bij voorbaat al om in zijn graf, want zoals Goethe al zei: "Hätte Gott mich anders gewollt, So hätt' er mich anders gebaut."

Peerkeoud | 03-06-21 | 13:34 | 1

Had Goethe geen vrije wil?

Arachne | 03-06-21 | 23:40

Een goede kennis van mij heeft de baby Chantal Klaas genoemd.
Kan het op latere leeftijd heel makkelijk kiezen.

botbot | 03-06-21 | 13:31 | 3

Ik vind dat we namen ook maar geheel moeten afschaffen. Het heeft geen zin meer.

Lorejas | 03-06-21 | 13:33

Het ergste is dat ik vermoed dat je niet eens een grapje maakt.

Pje911 | 03-06-21 | 14:00

Go woke, go broke.

Wijze uit het Oosten | 03-06-21 | 13:29 | 1

Exact. Bij dit soort dingen altijd in het snotje houden: qui bono? Mensen worden stiekem stinkend rijk van onze ijdel- en onzekerheden.

konjodebonjo | 03-06-21 | 15:16

Misschien een weekblad voor weekdieren oprichten? Geprint op tissues gemaakt van gerecycled wc-papier, dat uiteraard is gebruikt op een genderneutraal toilet. Maar wacht, zijn er wel genderneutrale bomen om dat te recyclelelelen wc-papier van te maken? Ik voel een traan opkomen..

puszuiger | 03-06-21 | 13:27

Zie graag het onderzoek tegemoet, waarin wordt aangetoond met echte (geen woke) feiten:
- hoeveel mensen hier 'blij' van worden
- hoeveel mensen hier daadwerkelijk een dienst mee geleverd wordt
- hoeveel mensen het helemaal geen bal interesseert
- hoeveel mensen er een probleem mee zouden hebben als dit niet wordt aangepast.

Over 10 jaar pas hoor, laat de waanzin eerst maar even gedijen, zodat we ons daarmee bezig kunnen houden in plaats van belangrijker dingen, zoals neutrale nieuwsvoorziening.

IndoorexpaT | 03-06-21 | 13:27 | 4

Niemand wordt hier blij van. De uitzondering zijn waarschijnlijk wat drammers die vermoedelijk een soepsidie projectje zijn begonnen om wat aandacht te genereren.

bqbq | 03-06-21 | 13:37

Nou ja, zo lang het niet strafbaar is om iemand gewoon aan te spreken met hij/zij vind ik alles prima. Als oudere jongere lijkt het me heel erg lastig worden om decennia lange genderindoctrinatie plotsklaps te vergeten en onzijdig te gaan praten.

Peerkeoud | 03-06-21 | 13:37

@Peerkeoud | 03-06-21 | 13:37: An sich sta ik daar hetzelfde in voor wat betreft 'strafbaarheid'. Vind het sowieso een vreemd veld 'strafbaar zijn omwille van woordgebruik', maar goed, wellicht is daar nog een marge op grond van belediging of zoiets.

Wat ik wel vervelend denk te vinden, is dan als ik me bedenk hoe fantastisch 'gezellig' gesprekken tegenwoordig moeten zijn, als je er volledig in mee gaat en dan met name, als er veel ter plekke 'gecorrigeerd' wordt.

Hoe doet men dat tegenwoordig?
- Hoi, hoe gaat het met je?
Ze!
- eh, ok, ze!
Ja wel goed, we zijn net terug van vaccinatie.
- Oh, wist niet dat jullie daarnaar toe waren, ik heb er twijfels over, hoe beviel het iedereen?
Ik was alleen, wappie!
- Oh, sorry, nee, ik ben geen wappie, ik heb slechts twijfels.
Ok, nazi!
- ho ho, mijn opa zat nog in het verzet destijds!
White privilege.

D'r valt dadelijk toch geen gesprek meer te voeren met dit soort gedoe?

IndoorexpaT | 03-06-21 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

hen neutraal streven? Is het niet hun neutraal streven? Hen kan bij mijn weten niet als een bezittelijk voornaamwoord gebruikt worden. Het verbaast me altijd hoe weinig mensen de woorden 'hen' en 'hun' correct gebruiken.

intrigant | 03-06-21 | 13:26 | 2

Gaat over het streven naar neutrale hennen. Kip/ Haan/ Hen. Hennen.

Lorejas | 03-06-21 | 13:28

@Lorejas | 03-06-21 | 13:28: ik hoop het niet. Dan kan ik mijn gebakken eitje wel op m'n buik schrijven...

McFreek | 03-06-21 | 13:32

@videtur | 03-06-21 | 13:35: Idd, anders was het rijtje wel 'hij/zij/hen/het/poephoofd' geweest. Kan nog steeds natuurlijk.

2021 sla ik ff over | 03-06-21 | 13:39

In en in triest. Je kunt als “anders” persoon ook gewoon aangeven hoe je aangesproken wil worden ipv een hele natie de les lezen over hoe het moet. BAH

Cumshot | 03-06-21 | 20:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Das Parool en Het Volkskrant. Prachtig.

Piet Karbiet | 03-06-21 | 13:22 | 3

Xe Parool en Xi Volkskrant.

Glasgow Argus | 03-06-21 | 13:24

Dat Personenkrant.

Lorejas | 03-06-21 | 13:29

Als iedereen dan toch zelf mag kiezen dan wil ik voortaan met Uwe Hoogheid aangesproken worden.

2voor12 | 03-06-21 | 13:21 | 1

Is majesteit tegenwoordig niet goed genoeg meer, Uwe Hoogheid?

Peerkeoud | 03-06-21 | 13:42

Heb al jaren geen krant meer; eens in de zoveel tijd koop ik een los weekendexemplaar en dan weet ik weer waarom.

puszuiger | 03-06-21 | 13:21 | 1

Voor onder in de vogelkooi?

ParadiseLost | 03-06-21 | 15:43

Schaf gewoon taal af. Beetje brommen en wijzen kwam je vroeger in Spanje ook best ver mee bij de bakker.

Lorejas | 03-06-21 | 13:20 | 2

U maakt mijn dag weer goed, ondanks gemorste koffie tijdens de proest :-).

Peerkeoud | 03-06-21 | 13:43

Plaatjes! Hoef je ook niet meer te vertalen.

Arachne | 03-06-21 | 23:38
-weggejorist-
Soja_is_voor_vrouwen | 03-06-21 | 13:20 | 3

Ik vond Freek Staps altijd wel een nuchtere journalist.

LJBrinkhorst | 03-06-21 | 13:17

Jeutje wat een lange zinnen. Moet echt wat aan mijn aandachtsspanne gaan doen, aan het einde van de zin ben ik al weer vergeten wat er in den beginne stond.

JJMS | 03-06-21 | 13:17

Benieuwd of de Duitsers volgen met hun der/die/das. Het is in deze tijd namelijk nogal wat om te suggereren dat bijvoorbeeld elke wasmachine vrouwelijk is... Misschien zijn er wel wasmachines die zich identificeren als man of als een van die lhbt-afkortingen.

Wat een werkverschaffing was dat om het geslacht van al die woorden te leren en de gevolgen die dat had voor de vervoeging in naamvallen. Als dat lekker op een hoop gegooid wordt kan het vak Duits op de middelbare met 80% worden ingekort.

fric.spec. | 03-06-21 | 13:16 | 2

Inderdaad. De "nieuwkomers" in Duitsland zijn erachtergekomen dat de taal best wel ingewikkeld is, zeker voor xe die weinig of geen formeel onderwijs genoten hebben. Daarom is men nu - onder het mom van raxisme of diversiteit en inxlusie - bezig om de Duitse taal te verdommen.

Glasgow Argus | 03-06-21 | 13:20

Dat is zeker een goede vraag. Wat doen onze oosterburen hiermee?

horsteknots | 03-06-21 | 13:28

Kan iemand volgende zin eben in nieuwspraak zetten? Ik kan en snap 't niet meer.

De Nonnen uit Slettenhaar verhuizen naar ' sHeerenbroek.

Padre Grassi | 03-06-21 | 13:14 | 3

Dat Sluiers uit die X/Y/Z-dorp verhuizen naar die X/Y/Z-draagsel.

Lorejas | 03-06-21 | 13:16
-weggejorist-
Soja_is_voor_vrouwen | 03-06-21 | 13:21

mand!

intrigant | 03-06-21 | 13:58

ANP en andere media zoals Volkskrant zouden toch neutraal nieuws moeten brengen? Waarom buigen ze dan zo makkelijk voor deze sjw-waanzin?
Omdat er geen neutraal nieuws bestaat. De media is voor hersenspoeling. Al jaren lang. Of het nu om dit gaat, om de EU, om hoe goed of hoe slecht de huidige president van de VS wel niet is. etc.

343 | 03-06-21 | 13:13 | 2

Neutraler dan genderneutraal kan niet meer toch?

Lorejas | 03-06-21 | 13:17

Jawel, de volgende stap is rassenneutraal (incl het dierenrijk). Stemrechten voor dieren enzo.

Norbert-Oreply | 03-06-21 | 14:02

Mag er in dit debat nog naar de wetenschap worden verwezen? Mogen we er nog met de biologische bril naar kijken? Of mag dat niet van onze linkse wappie vrienden?
Wel vreemd gezien dat bij de meeste andere linkse thema's toch altijd voorop staat.
Gisteren lazen we dat onze huisdieren "zich zoals in de natuur moeten kunnen gedragen". De mens zelf wordt ondertussen steeds gekker.

Norbert-Oreply | 03-06-21 | 13:12

Ik vind dat, vanuit mijn overtuiging, ik met mijn gender moet worden aangesproken. Kan ik geen petitie starten dat ik me beledigd voel als ik genderneutraal word aangesproken? Fuck die zweverige luchtfietsende regenboogfratsen van die kunstenaarstyoetjes die vroeger van hun gefrustreerde moeder een jurk moesten dragen.

Ploertendodert | 03-06-21 | 13:11

Het jongen, het meisje, het man, het vrouw, het idioot, het transsexueel.
Het is zo eenvoudig als je het door hebt.

Schadenfreude | 03-06-21 | 13:11 | 1

Het wordt zo wel lekker laagdrempelig gemaakt voor de gemiddelde allochtoon. Kunnen ze mooi een lastig hoofdstuk uit de gramaticalessen schrappen.

Norbert-Oreply | 03-06-21 | 13:15

Dat Brand Berghouwer, wat is het voor iets?
Ik heb nog nooit van dat ding gehoord.
Is dit nu correct? Bizar.

Alco-de-Holist | 03-06-21 | 13:11 | 1

Moet dat Brand dat naam niet naar Berghouwster veranderen?

Lorejas | 03-06-21 | 13:15

Allemaal (m/v) zo hard mogelijk je best doen net alsof je geen nepbaan hebt!

konjodebonjo | 03-06-21 | 13:05

Alles wordt straks 'het' en 'die'. Het jongen, die meisje, etcetera. Lekker gemakkelijk voor het grensoverschrijdend volk.

Jos Tiebent | 03-06-21 | 13:05 | 4

@Tiscali-2 | 03-06-21 | 13:11|
Dit is dus precíes wat er gebeurde met de voorouders van mijn Lakota familie. Kinderen zo jong als 4 - 5 werden gedwongen bij de ouders weg gehaald om naar 'kostscholen' gebracht te worden alwaar hen de traditionele kledij werd afgenomen, jongens het haar kort werd geknipt en waar op het spreken van het Lakota zware fysieke lijfstraffen(!) stonden. Een favoriet was het urenlang geknield op een 2x4 (soort houten lat) te moeten zitten. Of het de mond uitwassen met loogzeep:

- www.nativepartnership.org/site/PageSer...

En voor volwassenen die weigerden zich aan de nieuwkomers en hun levensstijl aan te passen waren er de 'insane asylums' die in werkelijkheid maar bitter weinig met geestesziekten te maken hadden, maar álles met het onderwerpen van de "wilde heidenen":

- www.indianz.com/News/2018/09/28/the-n...

Wat we hier nu in Nederland zien is iets vergelijkbaars. Niet zo openlijk of gewelddadig, maar nu zien we al hoe inheemse blanke kinderen geleerd wordt dat ze 'fout' zijn enkel en alleen vanwege hun huidskleur. Dat ze inherent racistisch geboren worden. Dat de Nederlandse cultuur en tradities 'koloniaal' zijn en afgezworen moeten worden voor de heilzame Multikul. De gevolgen laten zich raden.

Het verkrachten van de Nederlandse taal is een onderdeel van het "weg-met-ons!" dat nu massaal momentum krijgt èn wint. Ik kan u dan ook niet in woorden uitleggen hoe e.e.a. me doet ontsteken in withete woede. De ene helft van mij draagt de geschiedenis bij zich die ik nu in real-time in Nederland opnieuw tot wasdom zie komen.

Sjefke7807 | 03-06-21 | 13:46

@Sjefke7807 | 03-06-21 | 13:46: Is dit de Lakota (onderdeel Sioux) die de Cheyennes verjoeg en de Black Hills in bezit nam?

Arachne | 03-06-21 | 23:37
▼ 1 antwoord verborgen

Woke gaat maar door een wordt steeds erger maar er wordt tegengas gegeven. youtu.be/Q-q_J5IyoKE

Ingpe | 03-06-21 | 13:04

Een vriend/vriendin is transgender en daarom wil ik in Koninklijk meervoud worden aangesproken, genderneutrale toiletten overal en een schadevergoeding! Oké, doen we, maar alleen als je snowflake heet vanaf nu.

TheseDays00 | 03-06-21 | 13:03 | 1

Vriend/ vriendin is leuk bedoeld; denk niet dat je bewust wilt kwetsen maar wat nou als die/dat/deze persoon non binair is?

Lorejas | 03-06-21 | 13:23

Vanaf volgend jaar zullen mensen met grote voeten niet langer dagelijks de hartverscheurende pijn van hons uitzonderingspositie hoeven voelen. De gezamenlijke schoenenbranche gaat alleen nog schoenen in de maten 50 en 51 in hens assortiment opnemen. Zo hopen ook hullens een bijdrage te leveren aan een inclusievere samenleving.

Poesmobiel | 03-06-21 | 13:01 | 4

@poes: hey, klinkt als de inloopkast van vier vierkante kilometer van van Oef.

Lorejas | 03-06-21 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

En de waanzin gaat doorrrrr!
We zijn beland in een soort omgekeerde evolutie: the suvival of the weakest.

Lefty-Messup | 03-06-21 | 13:00 | 2

SuRvival, uiteraard...

Lefty-Messup | 03-06-21 | 13:04

Fear the Woken Dead.

Lorejas | 03-06-21 | 13:18

Vandaag voel ik me die konijn. Nu jij weer.

Piet Karbiet | 03-06-21 | 13:00 | 4

Het jachtseizoen is geopend en raad eens wat voor stoofschotel er voor vanavond op het menu staat?

TheseDays00 | 03-06-21 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland wordt met de dag gekker.... hoe lang gaat dit onnozele gedoe nog door???

Nederlanddraaitdoor | 03-06-21 | 12:59 | 1

Tot de laatste anti-woker dood is.

UpdateAvailable | 03-06-21 | 13:03

Ja, want je geslacht kies nu eenmaal. Past zeer in het nog immer geldende linkse ideaal van de maakbare samenleving. Anders gezegd: je kunt de veranderingen ie je wilt zien in de samenleving, best opdringen als je maar beschikt over de juiste propagandamiddelen, zoals een links omroepbestel.

Hommel | 03-06-21 | 12:59

De idioot die bedacht heeft dat non-binaire personen (ook al zoiets) in meervoud aangesproken moeten worden moet ook opgenomen worden.

DKP | 03-06-21 | 12:58 | 2

Dat klopt überhaupt grammaticaal gewoon niet. Een handiger alternatief is die paar promille van de bevolking gewoon te accepteren - ben wie je wilt zijn - maar verder te negeren. Val een ander niet lastig met je genderdysforie. Er zijn genoeg echte problemen in de samenleving.

Hommel | 03-06-21 | 13:01

Dat meervoud snap ik inderdaad ook niet helemaal. Ik dacht eerst dat het met hun schizofrenie te maken had. In ieder geval bizar. Had het gewoon lekker op "het" gehouden.

Norbert-Oreply | 03-06-21 | 13:22

1984 dus, waar Newspeak er voor zorgde dat allerlei woorden die een nuance uitdrukten werden vervangen door algemeenheden. Doubleplusgood!

OT: ik merk op mijn Mac met Safari dat GeenStijl steeds beroerder begint te laden. Met andere browsers als Brave e,d, geen last.

UpdateAvailable | 03-06-21 | 12:58 | 2

Op een iPad met Safari hetzelfde. GS laadt hopeloos traag, waarschijnlijk door de eindeloze brij embedded filmpjes.

Lefty-Messup | 03-06-21 | 13:02

Een van de grote nadelen van de verschraling van het taalonderwijs is dat we vooral met Anglo-Amerikaanse cultuur bezig zijn. Je kan Frans en Duits, of al die andere Europese talen wel kuttalen vinden, maar het zijn wel portalen tot een ideeënwereld die nader tot de onze staat. Daarnaast zijn dit soort vraagstukken over gender grammaticaal ook heel anders in het Frans of Duits...

Diotima | 03-06-21 | 12:58 | 4

@culture_vulture | 03-06-21 | 13:15: Neen. Helaas. De gekte is daar zo mogelijk nog groter dan in de UK. Alleen Nieuw-Zeeland is nog gestoorder.

Glasgow Argus | 03-06-21 | 13:22

@Glasgow Argus | 03-06-21 | 13:22: Ik baseer mij dan voornamelijk op Sky News dat vaak goed tegengas geeft.

culture_vulture | 03-06-21 | 13:42

@culture_vulture | 03-06-21 | 13:42: Nieuwsorganisaties zijn internationaal en leven van advertenties en abonnees. En daar wordt het "programma" op afgestemd.

Arachne | 03-06-21 | 23:26
▼ 1 antwoord verborgen

Begrijp ik nu goed dat Rob Jetten en Tofik Dibi met hun tweetjes gewoon wilde groepsseks kunnen hebben?

eerstneukendanpraten | 03-06-21 | 12:57

Link volgend zie ik "als personen die in berichtgeving voorkomen daar prijs op stellen", kortom, de soep is nogal wat frisser dan zeer lekker tendentieus beschreven. Ik meende eerst dat het Mosterd betrof, maar Van Rossem kan er ook wat van!

chefren | 03-06-21 | 12:57 | 3

Geachte reizigers.

All_yall | 03-06-21 | 13:02

@All_yall | 03-06-21 | 13:02:
Inderdaad. Mij is nooit gevraagd hoe ik op het perron wil worden aangesproken.

Schoorsteenveger | 03-06-21 | 13:16

@Schoorsteenveger | 03-06-21 | 13:16:
Schaapje, dam, beste veger. En als je er wat van vindt dan ben jij de problemenmaker, want ze doen toch niemand tekort?

All_yall | 03-06-21 | 13:20

Sukkels

donkieshot | 03-06-21 | 12:57

Het wetboek van Strafrecht moet ook herzien worden. Daar gaat het steeds over Heidi.

Arnold Layne | 03-06-21 | 12:57 | 1

Dat is een Klassieker.

Piet Karbiet | 03-06-21 | 13:01

Je eigen woordenschat verkleinen voor het grote gelijk van de ander. Hoop dat de uitgevers de volgende versie van 1984 ook eens goed gaan genderaliseren.

Phreack | 03-06-21 | 12:56

In de biologie bij de zoogdieren kennen we maar twee soorten.
De mens is een zoogdier dus we hebben maar twee smaken: mannetjes en vrouwtjes.
Niet meer en niet minder. Daaraan zullen we ons moeten commiteren.
Anders denkende staan vrij maar draai de revolutieleer niet om.
Anders doende zouden wellicht contact kunnen opnemen met een psychiater.

Het Licht | 03-06-21 | 12:55 | 4

Ach, die natuur klooit ook maar wat aan. Grofweg kunnen we in twee categorieën indelen, mannetjes en vrouwtjes, maar die natuur heeft het zichzelf zo ingewikkeld gemaakt dat sommige exemplaren binnen de soort wat lastiger als mannetje of als vrouwtje kunnen worden aangemerkt. Dat is voor de Woke reden genoeg om het hele onderscheid dus maar nutteloos te vinden en zelfs te beweren dat het er niet is. Dat leidtt vervolgens tot allerlei inconsequenties binnen de eigen ideologische wartaal en vermakelijke disputen, bijvoorbeeld rond de vraag of je als "non-binary" persoon-die-menstrueert een "authentic lesbian experience' kunt hebben of niet.
www.youtube.com/watch?v=gTmHL_2TV90

Schoorsteenveger | 03-06-21 | 13:13

@Timide_Aso | 03-06-21 | 13:02:
Wat je een wreed grapje noemt. Binnen de natuur heerst geen moreel, is het wat het is, is alles wreed of niks wreed. Wij mensen gaan er een moraal aan koppelen, maken er goed-fout van en koppelen dat al te snel aan waar-onwaar.

Schoorsteenveger | 03-06-21 | 13:15

@Schoorsteenveger | 03-06-21 | 13:13:
Klopt, Schoorsteen. De natuur.
Vandaar dat ik ook expliciet "zoogdieren" erbij vermeld.
(slakken zijn bijvoorbeeld onzijdig maar geen zoogdier)

Het Licht | 03-06-21 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

"De aanpassing wordt opgenomen in het stijlboek en is volgens ANP-hoofdredacteur Freek Staps een reactie op maatschappelijke ontwikkelingen."
Bullshit.
Het is moraal, het is een knieval richting een drammerige ideologie die zich als een gifwolk over de vrije wereld verspreidt. Het ANP reageert niet op maatschappelijke ontwikkelingen, maar wil voorsorteren op de snelweg van Woke die dwars door de traditionele landschappen wordt aangelegd en alles vernietigt wat in de weg staat, zit of ligt.

Schoorsteenveger | 03-06-21 | 12:55 | 1

.... en wat hébben ze er een hoop tijd, moeite en energie in moeten steken om vervolgens te 'constateren' dat er sprake zou zijn van geluiden vanuit de maatschappij.
Terwijl, als zij het er niet constant ingehamerd zouden hebben geen hond (mens) ooit op het idee was gekomen dat er iets aan de hand zou zijn.

Wering | 03-06-21 | 14:11

Het is een van de tekenen van decadentie waaraan, als een soort bio-marker, de op handen zijnde ondergang van een beschaving is te zien.

isitsoornot | 03-06-21 | 12:55

Als Brand je voornaam is hebben de ouders een vooruitziende blik gehad.
Ach, uiteindelijk zijn we allemaal een zelfstandig naamwoord.
Brand!! Hoe vaak zou ie daar mee gepest zijn?

Ruimedenker | 03-06-21 | 12:54 | 1

... met als achternaam Hout?

Nederlanddraaitdoor | 03-06-21 | 12:58
-weggejorist-
lingobar | 03-06-21 | 12:54

Ik zit hiervan alweer op mijn knieen voor de plee om te kotsen. Ik heb een piemol. Moet de bril omhoog of omlaag?

Leptob | 03-06-21 | 12:53 | 3

Als je op je knieën zit maakt dat niet zoveel uit...

WasHetMaarMakkelijk | 03-06-21 | 13:20

Zolang als u het maar netjes opruimt zal het mij een rotzorg zijn.

ZOMG | 03-06-21 | 13:22

Als je je piemol maar omlaaghoudt

zuurtjeregen | 03-06-21 | 13:36

lmao

Ins0mnia | 03-06-21 | 12:51

Boycotten dit woke gedoe, gaat vanzelf weer voorbij. Ondertiteling van de NPO had het laatst over een 'journalist' terwijl het over een 'journaliste' ging. Erg irritant want ik vroeg me af of ik het wel goed begrepen had. Dat het om een vrouw ging was ook relevant voor het verhaal, want ze was verkracht. In de jaren '80 is er ook eens een poging gedaan dit soort woke taal van bovenaf op te leggen. 'Timmerman' zou toen 'timmer' moeten worden: zie ook:
www.trouw.nl/nieuws/randdebiel-roepen...

ED-209 | 03-06-21 | 12:49 | 1

Ruwweg 1 á 2% van de timmermannen is geen man, van die 2% zal 99% 'gewoon' een vrouw zijn. Ik vind het dan raar dat er in het kader van 'gendergelijkheid' 99.98% van de timmerlieden hun een geslacht ontzegt wordt omdat 0.02% daar een probleem mee heeft. Idem voor alle beroepen die eindigen op 'man'.

Bijna alle problemen kunnen opgelost worden door te spreken over brandweervrouw, of vuilnisdame, of timmerchick....

ReyNemaattori | 03-06-21 | 13:45

Zullen Marokkanen blij mee zijn. Die hadden het altijd al over “die huis” en “die meisje”….

Mark zit te Dutten | 03-06-21 | 12:48

De is manlijk of vrouwelijk. Het is onzijdig.
Dus voortaan wordt alles "het"
Zoals "Het minister deelde het aan het krant mede" of "Hoekstra wil Rutte bij het les houden"

Osdorpertje | 03-06-21 | 12:47

Komt allemaal in het Groene Broekje.

Polycynisch | 03-06-21 | 12:46

Ik had Chris Oomen toch wel hoger ingeschat. Of was hij nog niet op hoogte over deze beleidswijziging?

TRUMP | 03-06-21 | 12:46 | 1

Chris kan dat waarschijnlijk helemaal niks schelen. Hij zit erin voor het geld.

Glasgow Argus | 03-06-21 | 12:51

Veel woorden gebruikt, jammer dat het slechts voor één of twee mensen echt helemaal gelezen en grappig gevonden wordt.
De Engelse term 'Overkill' lijkt me steeds vaker van toepassing op Gs.

DeviousDick³ | 03-06-21 | 12:45 | 3

Ik ben dan de derde die het helemaal gelezen heeft. We moeten de verkrachting van onze taal een halt toeroepen. De woke shit wordt ons allemaal door de strot geduwd.

Rdock | 03-06-21 | 12:53

De arrogantie druipt uit je tegel. Dezelfde arrogantie als woke types hebben...

IJschpegel | 03-06-21 | 12:57

Het zijn ook heel veel woordjes.

All_yall | 03-06-21 | 13:00

Vermoed dat we het niet tegen kunnen houden, als ze het hele land plat leggen omdat 1% welis ziek zou kunnen worden, zonder dat er wat aan de verdediging word gedaan. Zo kan ook onze taal totaal omgeschreven worden omdat 0.001 promil zich misschien achtergesteld voelt. Het wachten is op het sluiten van de slagers en de slijterijen wat de volgende stap zal zijn.

jan huppeldepup | 03-06-21 | 12:44 | 1

Wat is "welis"? Bedoel je wel eens? Of heb ik iets gemist? Mensen die is gebruiken waar eens hoort, zijn non binaire taalgebruikers.

Mokum Kosher | 03-06-21 | 13:04

Ziek land.

klimaatsloper | 03-06-21 | 12:44 | 2

Was het maar alleen een ziek land, dan kon je nog verhuizen om aan deze bullshit te ontkomen. Zieke wereld kun je beter zeggen…

Mark zit te Dutten | 03-06-21 | 12:54

Een ziek land heeft een kuur nodig om beter te worden. Hoe zieker het land, hoe zwaarder de kuur.

Arachne | 03-06-21 | 23:23

Opgelegd pandoer leidt altijd af van de boodschap die ze eigenlijk wilden brengen. Geen draagvlak voor. Voor van Oef is een neger gewoon een neger. Call a spade a spade.

van Oeffelen | 03-06-21 | 12:43 | 4

Eensch!
Met het woord neger is precies helemaal niets mis, net zoals met negro. Nikker en niggah, dat zijn de scheldwoordelijke verbasteringen daarvan.

Net zo'n vreemde zaak als het tegenwoordige gebruik van het woord zwarte. Een neger is niet zwart, een blanke niet wit. Vroeger was een neger gewoon bruin, of gekleurd en was zwarte of zwartje de beledigende variant.

WasHetMaarMakkelijk | 03-06-21 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

ANP, het nieuwe ITAR-TASS. Behalve dan dat hen ANP-personeel vrijwillig liegt.

Reaguurdeskundige | 03-06-21 | 12:41

Dan is "hun zeggen " eindelijk correct Nederlands geworden!

oldandwise | 03-06-21 | 12:41 | 5

Hebbie gelijk in.

MoonBeebe | 03-06-21 | 13:10

@zuurtjeregen | 03-06-21 | 12:44: je vergeet 'zullie'.
Liep men in Brabant toch altijd voor op de troepen met hullie, gullie en zullie. Wie had dat nou gedacht. Eat your heart out, Amsterdam.
In plaats van man of vrouw kan 'mees' en 'menne mees' dan ook wel geïntroduceerd worden.

Bataafje | 03-06-21 | 13:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe gaat het ANP zijn nieuwe eigenaar eigenlijk noemen? Chris Oomen kocht het bedrijf van John de Mol, maar Oomen - waarom geen Chris Tanten? Of genderneutraal: Chris Aangetrouwd, hoewel dat weer discriminerend is voor ongehuwden.

Glasgow Argus | 03-06-21 | 12:41 | 1

Nomen est omen.

Arnold Layne | 03-06-21 | 13:02

Ik en mijn vriendjes liepen in mijn Drentse jeugdjaren blijkbaar erg ver voorop met ons dialect “hullie” en “zullie”.

austinhealey | 03-06-21 | 12:40 | 3

Bij dit soort lui gebruik ik voortaan het voornaamwoord "huilie"

Muxje | 03-06-21 | 12:44

Drents?
In Brabant zeggen ze dat ook, hullie gullie zullie en wullie. Hedde da ?

miko | 03-06-21 | 13:12

In Assen deden hunnie ook mee.

strawdog | 03-06-21 | 14:39

Flilker op!

Ruif_Vuller | 03-06-21 | 12:40

"Als deze aanduidingen worden gebruikt, komt er bij berichten uitleg."
Och leefde Dr. Kipping nog maar..

All_yall | 03-06-21 | 12:40

Hoe moet ik me dit voorstellen?

'De politieagent hield de bestuurder aan.'
Stel, dit zijn 2 mannen. Wordt er dan naar hij/zij/ hen verwezen in een volgende zin? Of wordt dan steeds 'politieagent' en 'bestuurder' herhaalt?
Kan 'bestuurder' sowieso nog wel?

Dit streven klinkt erg gekunsteld en vermoeiend

Roos | 03-06-21 | 12:40 | 5

Herhaalt= herhaald, voordat iemand me ergens van gaat berichten

Roos | 03-06-21 | 12:47

Roos, je bent een VROUW (jawel) die dit goed hebt samengevat. Heel gekunsteld inderdaad. Niemand wordt er mee geholpen en dat is heel vermoeiend.

Dames en heren andere reaguurders op Roos HAAR tegel. Jullie (HIJ/ZIJ) ook gelijk.

Nuuk | 03-06-21 | 12:51

De Popo hield een Tata staande.

gemeentereiniging | 03-06-21 | 13:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Beep/Bop/Boop

Muxje | 03-06-21 | 12:40

Kennis van mijn vriendin is transgender en na vele jaren eindelijk "man"
Hij moet hier dus ook niets van hebben, en was blij met de geslachtsverandering op o.a. het paspoort. Ik denk dat vele transgenders hier ook zo over denken, na een vaak jarenlange struggle zijn ze wat ze willen zijn en dan is het nog niet goed. Stelletje idioten.

LonelyWanker | 03-06-21 | 12:38 | 6

Alles wat in deze tegel neergetypt is, is raak geformuleerd.
En om hoeveel kwetsjankerTs gaat het nu eigenlijk waarvoor deze genderneutrale bullshit zo erg opgedrongen wordt? Iemand enig idee?

gemeentereiniging | 03-06-21 | 13:39

@pjisonline | 03-06-21 | 13:06: Dat heb ik dus ook nooit begrepen van die hele afkortingenreeks LGBTQIAP+etc. L, H en B is seksuele voorkeur en zegt niks over gender/sekse. I is intersekse, een conditie waarbij je biologisch gezien niet specifiek man of vrouw bent, maar dat zegt weer niets over je geaardheid. De Q van Queer is dan iemand wiens gevoel niet in overeenstemming is met het biologische geslacht. Het is een ratjetoe van biologie, psychologie en seksualiteit.

Kees Maf | 03-06-21 | 14:12
-weggejorist-
Arachne | 03-06-21 | 23:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Rot op met “die vallen buiten de hokjes”. De enige die langzamerhand buiten de hokjes vallen van de deugmensen is witte werkende man

Eddy67 | 03-06-21 | 12:38 | 1

Blanke..

marcoplarco | 03-06-21 | 14:08

Hoelang zal hier wel niet over vergaderd zijn, door hoeveel mensen? Facepalm

rman | 03-06-21 | 12:37 | 1

Niet lang. Zo overgenomen uit Amerika waar dit al langer gaande is.

culture_vulture | 03-06-21 | 13:25

Maar Geenstijl houdt moedig stand!

Barend Braakbal | 03-06-21 | 12:37 | 1

Die van GeenStijl bedoel je?

zuurtjeregen | 03-06-21 | 12:45

Het Wokeschap is volledig vervuld van protestantisme. Alleen het "iedereen is bij geboorte schuldig" is vervangen door "iedere blanke man is bij geboorte schuldig". Secularisering my ass.

skoftig | 03-06-21 | 12:37 | 1

Volgens de seculieren is iedereen "a blank slate, een schone onbeschreven lei" bij de geboorte. Daaruit zou moeten volgen dat niemand bij de geboorte ook maar ergens schuldig aan kan zijn.
De erfzonde, afkomstig uit het OT, is een joodse zaak (OT = Israël (volk) en Joden).

Christenen (gereformeerden c.s. zijn geen christenen (meer)) geloven dat de mens geboren wordt als mens en van nature geneigd is tot enig kwaad. Oftewel de mens wordt geboren met zwaktes en zoekt o.h.a de weg van de minste weerstand.

In welke staat politici worden geboren, dat is nog immer een mysterie.

Arachne | 03-06-21 | 23:16

Dit land is totaal verloren.. R.I.P. Nederland...

aardv@rk | 03-06-21 | 12:35

Nu het voetbal nog genderneutraal, de korfballers snappen dit al

stipjes | 03-06-21 | 12:35 | 1

Volgende stap is dat mannen die zich identificeren als vrouwen deel mogen nemen aan vrouwensporten. Oh wacht ...

culture_vulture | 03-06-21 | 13:27

We zijn collectief bezig een psychische afwijking te normaliseren en te applaudiseren. Dat is niet gezond hoor. Als je stemmen in je hoofd hoort moet je naar een psycholoog. Als je denkt dat je een ander geslacht 'bent' ook.

JohnLocke | 03-06-21 | 12:35 | 3

Wokeism streeft naar gelijke uitkomst i.p.v. gelijke kansen, de vernietiging van alle normen, herdefiniëren van woorden en vernietiging van objectieve wetenschap met het doel een Marxistisch Utopia te creëren. Het nieuwe antiracisme is racisme onder een andere naam.

culture_vulture | 03-06-21 | 13:35

20 jaar geleden zou ik je gelijk gegeven hebben. Nu is die psycholoog net zo gek als de rest.

marcoplarco | 03-06-21 | 14:05

@culture_vulture | 03-06-21 | 13:35: De wokeisten zullen wakker worden in een hond eet hond wereld met een hele kleine elite aan de top, die alles voor ze bepaalt in ruil voor een hap eten en een soort dak boven je hoofd. Kleding wordt nog over nagedacht.

Arachne | 03-06-21 | 23:10

Behalve als het over quota van vrouwen in de hogere bedrijfsregionen gaat, dan is het wel OK

Slough | 03-06-21 | 12:35 | 1

Ho,ho, vrouwen/mannen.

Tishetnetnie | 03-06-21 | 12:39

Dan maak je toch een statement door het GS contract met ze op te zeggen.

JWZ_JMK | 03-06-21 | 12:34 | 1

Iets te laat met editen:

Doe ik ook als organisaties mij hun SJW bullshit opleggen. Milkshake festival bijvoorbeeld kom ik niet meer sinds ze alle foodstands vegetarisch hebben gemaakt. Succes een festival te hosten met alleen maar wortelknagers (no homosexual pun intended).

JWZ_JMK | 03-06-21 | 13:04

Het lijkt dat je van quinoa en allerlei gestoofde kiemen knettergek kan worden.

Harry.Langezwaal | 03-06-21 | 12:34 | 3

Mijn ex is het bewijs. Was voorheen gewoon een normale hockeytrut.

Piet Karbiet | 03-06-21 | 12:57

@Piet Karbiet | 03-06-21 | 12:57: Speelt ze nu bij de hockeymannen?

Jee-Dee | 03-06-21 | 13:27

Daarom eet ik hoofdzakelijk vleesch. Liefst grote lappen en op de BBQ

McFreek | 03-06-21 | 13:29

Dat worden nog minder abbonee's, de kranten heffen zichzelf wel op met al deze gekkigheid.

Alfred E. Neuman | 03-06-21 | 12:34 | 4

Je zou het haast denken. Maar vergist u niet in de grootstedelijke gekte; er wonen meer lui in dit dan die hiervoor buigen en applaudisseren dan u denkt.

jemagookniksmeer | 03-06-21 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is een krant?

GematigdeMoslim | 03-06-21 | 12:33

Hij, zij, lij, dij arme toekomstige kinderen

dedwarsligger | 03-06-21 | 12:32

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino