Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondergedoken viroloog noemt een kat een kat

Willem Engel is een mafkees

De Belgische viroloog Marc Van Ranst zit ondergedoken wegens de bedreiging van een loodvaccinatie omdat hij... nou, omdat hij zijn werk doet. En dan komt de Kneus des Vaderlands Willem Engel dansen op de schuilkelder van Van Ranst met goor Twitterverkeer dat de viroloog de ellende 'zelf heeft gecreëerd'. Willem Engel is niet alleen een staatsgevaarlijke demagoog, hij is ook nog eens een ontzettend gore gast. Een gore nare gast, die het best oneens mag zijn met Van Ranst en dat als leidloser van een steeds kleiner wordende polonaise van totale idioten vooral richting de intellectuele achterhoede van zijn benepen bubbel moet bazuinen, die met het recht lullen van de moordjacht van een doorgedraaide extremist echter alle perken te buiten gaat. De reactie is echter uitstekend: "Maar op de wappiekermis sta je wel met een heel groot en opzichtig kraam (...) Wanneer we ooit geconfronteerd worden met een salsapandemie, ga ik met veel plezier luisteren naar wat jij als dansleraar te zeggen hebt. Echter, op dit moment geef ik geen flying fuck om wat jij uitkraamt, en Nederland zou dat best ook niet doen." Het wordt tijd dat Willem Engel een keertje preventief danslesjes gaat geven in een PI.

Jurgen Conings is de naam

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Titia Heidekonijn | 20-05-21 | 14:24

Dit zijn nou typisch 2 van die schreeuwlelijk kopstukken van die twitter oorlog tusseen anti en pro vaxxers. Antivaxxers moeten niet zeiken want met hun filosofie hebben ze niet lang last van de vaxxers en de vaxxers hebben dezelfde gedachtengang ten aanzien van de antvaxxers... iedereen denkt van elkaar dat ze vanzelf doodgaan dus waarom besteed men aandacht aan elkaar?

azubneritan | 20-05-21 | 10:58

Die flying fuck, verspreidt die zich nu ook via aërosolen?

Dampende_aardappel | 20-05-21 | 07:51
-weggejorist-
altijd_correct | 20-05-21 | 04:59
-weggejorist-
Bulloch | 20-05-21 | 04:34 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat is er gebeurd met het vormen van simpele, grammaticaal correcte zinnen op de universiteit?

SIogra | 20-05-21 | 01:32
-weggejorist-
korenslager | 20-05-21 | 00:53 | 1

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting maar tegen vrijheid van stupiditeit. Dit soort lieden die massa's mensen ophitsen terwijl keihard bewezen is dat ze onzin uitkramen doen meer kwaad dan goed. Opzouten met die Engel dus!

No_Code | 20-05-21 | 00:07

Ik vind ze allebei niks. Heb alleen meer last van die over het paard getilde virologen dan van Engel.

17,5K doden over twee seizoenen.

Totaal krankjorum geworden.

Rolling_Ronny | 19-05-21 | 23:39 | 4

Dus als je er zelf geen last van hebt is er niks aan het handje? Wat een achterlijke tegel!

No_Code | 20-05-21 | 00:08

@No_Code | 20-05-21 | 00:08:

De wappies kijken niet verder dan hun kleine door drank vertroebelde wereldje.

Gulliver | 20-05-21 | 00:41

Dankzij beide partijen waar geenstijl ook aan meewerkt is er geen wetenschappelijk debat mogelijk en zijn we in de toekomst dus mogelijk fucked.

altijd_correct | 20-05-21 | 07:20
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
HaveXS | 19-05-21 | 23:36 | 2

Ha ha de wappies hebben gelijk gekregen met wat dan?
Zitten er Bill G chips in de vaccins en stralen zendmasten corona uit?

Gulliver | 20-05-21 | 00:08

Eh, het zijn vooral de anti-figuren die extreem agressief zijn tegen de pro-figuren. Zo te zien heb je het nieuwsbericht waar je op reageert niet gelezen. Een gewapende anti-vax wappie probeert as we speak een viroloog te vermoorden wegen vaccinaties… En dan kom jij met “de pro’s zijn agressief tegen de anti’s”. Koekkoek.

Hasj_en_Wietje | 20-05-21 | 06:29

Marc Van Ranst klapt uit de school over propagada en angst zaaien in Belgie https://www.youtube.com/watch?v=nqDCax4QKYM

IndoFortuyn | 19-05-21 | 23:22
-weggejorist-
altijd_correct | 19-05-21 | 20:51

Als Willem een tweet over bedreigingen aan zijn adres zou wijden, en Marc zou zeggen dat dat zijn eigen schuld is, zou iedereen het met Marc eens zijn. Trouwens, hadden jullie al gelezen dat Marc Israel veroordeelt in een iets eerdere tweet?

Balgesjaakt | 19-05-21 | 20:36 | 7

@K1100 | 19-05-21 | 20:54:

Het is een feit dat de meeste complotdenkers een drankprobleem hebben dat zie je hier in de panelen ook. Verder wens ik niemand een zware virusinfectie toe maar geloof ik wel in karma.

Gulliver | 19-05-21 | 21:27

Natuurlijk doet hij dat. Ieder denkend mens heeft commentaar op het huidig handelen van Israel. En op dat van Hamas.

Shoarmamasutra | 19-05-21 | 23:15

Prachtig dat je denkt dat je het gewoon even kan vergelijken met iets wat helemaal niet gebeurt is en zo een punt te maken. En dan snel even de afleiding zoeken met een totaal ander onderwerp. Zwak allemaal.

SuqMadiq | 19-05-21 | 23:38
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ren-forrest-ren-e | 19-05-21 | 20:32 | 2
-weggejorist-
ren-forrest-ren-e | 19-05-21 | 20:12 | 1

Kunnen we Willem Engel volgend jaar naar het songfestival sturen?

Norbert-Oreply | 19-05-21 | 19:57 | 1

K4US?

Gulliver | 19-05-21 | 20:08

Engel is veel, maar niet corrupt.

Inlezen, altijd lastig als de Waan van de Dag je niche is.

o)+ | 19-05-21 | 19:51 | 9

@Balgesjaakt | 19-05-21 | 20:37: dat zou nog kunnen, heel misschien. Daarom zei ik ook dat álle landen meedoen. En dat is dan weer zeer onlogisch, gezien het feit dat er altijd wel ergens een paar eigenwijze dictatortjes zijn die het beter/anders willen doen. De wereldoverheden zijn wat inschatting van de corona ernst betreft nog nooit in de geschiedenis zo eensgezind geweest en dat is een zeer goed argument om corona bijzonder serieus te nemen

RigouReus | 19-05-21 | 20:50

@Gulliver | 19-05-21 | 20:42: Dat is wel een lange tijd een thema geweest bij de 911 samenzweringstheorieen. Vlucht 77 zou niet in het Pentagon zijn geboord, die zijn in plaats daarvan naar een eiland gevlogen terwijl er een raket die verkleed was als een verkeersvliegtuig op het Pentagon is afgevuurd. Die passagiers zijn afhankelijk van welk hoedje aan het woord is nog in (een erg luxueus) leven of achteraf doodvermoord om de samenzwering niet uit te laten komen. Het verschil tussen 53 mensen en een paar miljoen is statistiek. En statistiek is nou eenmaal niet het sterkste punt van hoedjes.

Mazzelstof | 20-05-21 | 05:49
▼ 6 antwoorden verborgen

het word tijd dat Willem engel z'n Noorse dubbelganger achterna gaat

meneerjan | 19-05-21 | 19:50 | 3

Een yeti?

SterF... | 19-05-21 | 20:14

Floki?

Gulliver | 19-05-21 | 20:16

Thor ?

Man-bear-pig | 19-05-21 | 21:00

Willem Engel is de Osama Bin Wappie van de Lage Landen.

Gulliver | 19-05-21 | 19:46

Marc van Renst is en blijft voor mij viroloog onwaardig als het hem niet lukt argumenten te formelen voor maatregelen en vaccinatie en het dan maar op racisme gooit.

Dat maakt hem minstens net zo'n grote wappie als Willem Engel.

DerUnterMensch | 19-05-21 | 19:44 | 11

@Gulliver | 19-05-21 | 20:04: Wat ben je toch de boel weer aan het verdraaien. Het interesseert me geen ene moer welke kleur onze spelers hebben. Ik steun dit NL elftal niet omdat dit NL elftal achter BLM staat. Als iets een racistisch groepje is, dan is het BLM wel! Maar jij luistert niet naar argumenten, jij trekt alleen conclusies op je eigen aannames.

Gandalph | 19-05-21 | 21:01

Doe niet zo gek. Van Rebnst heeft groot gelijk als hij Engel weg zet als non-valeur.

JoopRe | 19-05-21 | 21:56
-weggejorist-
Ride_On | 19-05-21 | 22:01
▼ 8 antwoorden verborgen

Feyenoord vs Sparte pas om 2100. Henkie!!!

Purk | 19-05-21 | 19:39 | 3

Sparta naar voren!

Gulliver | 19-05-21 | 19:48

@Purk | 19-05-21 | 19:58:

Ik moet bij Sparta altijd aan Jules Deelder denken. Vooral de reclamespot met Jules voor Sparta- Borussia Mönchengladbach was legendarisch.

Gulliver | 19-05-21 | 20:07

Wat heeft Erik ten Hag hiermee te maken?

Gulliver | 19-05-21 | 19:27 | 2

Lol

Purk | 19-05-21 | 19:36

Lol en ik net maar denken, waar ken ik die kop van. Dank!

RigouReus | 19-05-21 | 19:56

Wappieterrorisme vormt momenteel een grotere bedreiging voor Europa dan het moslimextremisme.
Hoogste tijd om wappie-imams als Willem Engel een tijdje op te sluiten.

Gulliver | 19-05-21 | 19:11 | 14
-weggejorist-
Quib | 19-05-21 | 19:45

Ik ben vóór.

Papa Jones | 19-05-21 | 20:00

hij denkt anders dan mij, sluit hem op....... jij bent zeker links?

azubneritan | 20-05-21 | 10:53
▼ 11 antwoorden verborgen

Wat is dat toch tegenwoordig dat je bij elke discussie *u moet kiezen!!* voorgeschoteld krijgt? Fak dat. Kan ik niet gewoon met een boogje eromheen, kleding beetje schoon houden enzo..

Kouwe Kees | 19-05-21 | 19:06

hele enge man die Marc,net als onze Mark.
heb meer vertrouwen in Engel, waarschijnlijk zegt dat ook hoeveel vertrouwen ik heb in deze markies.

Spychopaat | 19-05-21 | 19:01 | 1

Nee hoor het zegt gewoon dat je je naam eer aan doet.
De meeste wappies hebben een groter GGZ dossier dan een CV.

Gulliver | 19-05-21 | 19:13

Van Ranst is een notoir communist en aanhanger van de extreem-linkse PVDA (te vergelijken met de SP in NL), schoffeert iedereen en alles op Twitter, kan niet tegen kritiek en blokkeert aldus half Vlaanderen, in zijn ogen allen 'extreem-rechts', had 'geen compassie' toen een jongeman uit een hotelraam zijn dood tegemoet viel omdat hij een politieinval nav de draconische coronamaatregelen wilde ontlopen.Zijn Rega-instituut heeft bewezen banden met de Bill & Melissa Gates Foundation, en tevens belangvermenging alom met de farma-industrie, wordt opgevoerd als TV-vedette door de achterlijke Vlaamse media en heeft reeds opgetreden als TV-kok, rapper, bierpromoter, DJ en nog een rits gastverschijningen. In het verleden werd reeds zijn ontslag geëist door de Belgische huisartsenvereniging wegens zijn totale wanbeheer en chaotisch beleid. Is het afgelopen quasi onafgebroken in de media geweest en heeft zijn mening over alles en nog wat kunnen geven, en is de architect van het totale mislukte coronabeleid in België. En lachte ook nog de horeca en ondernemers uit. Trek zelf jullie conclusies.

de_profeet | 19-05-21 | 18:59 | 7

Iedereen die de Bill Gates-kaart trekt is nog meer af, dan welke profeet ook

Klapmaffer | 19-05-21 | 23:19

Ik ben geschokt, de rillingen lopen over mijn rug, dat een linkse lul ergens groot gelijk in kan hebben.

Mazzelstof | 20-05-21 | 05:57

@de_profeet: Je hebt sterke symptomen van het Syndroom van Lockdown, misschien is kunt u zich even bij een GGZ instelling aanmelden. Misschien bent u dan niet te laat

pinosjet | 20-05-21 | 10:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten we niet naar luisteren naar wat Engel te zeggen heeft , maar wel een leraar Engels gehoorzamen.

HaveXS | 19-05-21 | 18:58
-weggejorist-
HaveXS | 19-05-21 | 18:55 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Dacht al, wie is dan die Conings in deze context, maar die is voortvluchtig begrijp ik omdat die Van Ranst naar het leven staat? Enge wereld nu zeg, bah!

Jan, Leiden | 19-05-21 | 18:41

En ondertussen luisteren we allemaal naar een kneus die op z’n best basisschoolleraar is.
Toch grappig.

Fanshitter | 19-05-21 | 18:38

'Kraam' is niet onzijdig. Marc mag ook terug naar school.

Verder is Engel weliswaar dansleraar, hij heeft toch echt tussen 1996 en 2001 biofarmacie gestudeerd in Leiden. Zijn kennis zal gedateerd en gering zijn, maar ik dicht hem daarmee meer verstand toe van medicijnen dan Van Ranst. Uiteraard niet van virussen, dat zijn twee verschillende werelden.

FrikandelSpeciaal | 19-05-21 | 18:13 | 12

Klopt, dus zijn viruskennis heeft meerdere postzegelalbums nodig.

namur62 | 19-05-21 | 21:42

@Papa Jones | 19-05-21 | 18:30: Dat het gebruikelijk is in zijn dialiect betekent nog niet dat het correct Nederlands is. Zeker in zo'n pedante tweet waarin hij formele schrijfstijl hanteert staat het krom. 'Het kraam' is fout. Deal with it.

FrikandelSpeciaal | 19-05-21 | 23:19
▼ 9 antwoorden verborgen

Volwassenen worden kleine kinderen, nog een bijwerking van Covid.

ceriel82 | 19-05-21 | 18:10

Gaat lekker hier. Binnen twintig minuten gejorist. Blijkbaar mag je zelfs op GS geen gefundeerde mening hebben die kritisch is op een Belgische viroloog over wie de meningen zelfs onder Belgische virologen zeer verdeeld zijn. Ik blijf vanaf nu maar ver van de corona topics vandaan.

K1100 | 19-05-21 | 18:08 | 11

@K1100 | 19-05-21 | 19:09:

Als de wappies met hun stinkende bek vol tanden staan rennen ze hard weg.

Gulliver | 20-05-21 | 00:42

@MooseNL | 19-05-21 | 19:14: Ach, dat doet onze Thierry en Wilders toch ook met doodsangst voor islam? Ok, misschien geen miljoenen. Ik weet de aantallen niet. Maar sinds wanneer is paniek zaaien (terecht of onterecht) iets wat inherent slecht is? @MooseNL

pinosjet | 20-05-21 | 10:36
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit (extreemrechtse) coronagedoe... Ik ben het zo zat. Van Ranst doet zijn werk. Doet hij dat niet zo dan gaat het volk pas in actie komen als de zorg is ingestort en de lijken zich opstapelen naast alle zieken. Hij weet dit allemaal echt beter dan alle narcistische mafklappers die wat selectief hebben opgezocht/gekregen via Facebook.

Maar weet je wat het echt is? De oorzaak van deze wappiehysterie? Het is allemaal irrationale angst en rancune wat deze mensen onze samenleving en democratie doet aanvallen onder het mom van 'wij zijn de helden'. Aanvallen? Ja. Want dat is het. Het zijn polderjihadisten. Dat zeiden soortgelijke groepen namelijk ook in andere tijden. Deze keer met de pandemie als reden maar straks verzinnen ze weer iets nieuws, of iets ouds.

Ik betwist sowieso het verstokte beeld dat de opkomst van antiliberalisme en antidemocratische (complot)bewegingen zoals de o.a. PVV en FvD in Nederland en elders (MAGA in Amerika bijvoorbeeld) het gevolg is van globalisering of kwaadaardige beslissingen van "elites". Dat is zo'n eeuwenoude complottheorie. Waarom? Internationale samenwerking en handel was altijd al beter dan oorlog voeren. Ook voor de paupers. Nu doen we het gewoon veel beter. En wat goed is voor ons is goed voor de elite. Dat hebben de meesten (behalve antiliberalen) geleerd.

Ik leg de schuld voor de opkomst van het antiliberalisme dus juist bij deze mensen zelf.

Ik denk juist dat het antiliberalisme van de 21ste eeuw vooral komt door de groei van grenzeloos narcisme, stijgende levensstandaarden, wereldwijde vrede en vooral weerstand tegen verandering.

Het is rancuneuze zelfhaat wat geprojecteerd word op de wereld en vooral minderheden en de elite. Maar het is eigenlijk (heimelijke) eigen teleurstelling in zelf.

Het resultaat:

Zelfs gewone burgers, beladen met (onterechte) grieven, hebben hun krachten gebundeld met politieke/opportunistische "ondernemers" (Wilders, Engel, Baudet etc.) die gedijen met het creëren van irreële woede in plaats van het aanmoedigen van goed/je best doen in de samenleving en democratische samenwerking.

En dan worden ze boos als ze buiten de samenleving vallen die randfiguren. De verkiezingen verliezen voor de zoveelste keer enzovoort. Alles is slecht vinden ze. Creëren ze hun eigen 'clubjes'. Jihadisten, anarchisten, nazi's, noem maar op. Allemaal bijna exact het zelfde.

Hoewel het moeilijk zal zijn voor velen, vind ik toch dat we de democratie en samenleving moeten verdedigen door de 'deugden' van altruïsme, compromissen, stoïcisme en samenwerking te herstellen - dus ook voor deze mensen.

Als dat nog kan... Vaak vrees ik van niet.

DeKussendeWielrenner | 19-05-21 | 18:00 | 11

Heel scherp neergezet, knap! Die eigen teleurstelling en het buiten de samenleving vallen is een recept voor problemen.

movingsquare | 19-05-21 | 19:45

sorry maar Van Ranst doet juist niet zn werk. Hij bemoeit zich met politiek

mykdelta | 19-05-21 | 22:29
▼ 8 antwoorden verborgen

Van Ranst, van Ranst... Ah dat is die man die het bestrijden van een pandemie als marketing / communicatie dingetje ziet. Ik ben hem dankbaar, want zijn tips helpen mij om uitspraken van onze virologen met een korrel zout te nemen.

youtu.be/FjxHoUyiAM8

Stijl_Loos | 19-05-21 | 17:58 | 5

Precies dit.
Psychopaten zijn het.

Ben Adam | 19-05-21 | 19:31

@toetssteen | 19-05-21 | 18:54: Uiteraard, ik ben programmeur. Argument = input, uitspraak = output. Niet andersom zoals bij wappies.

Papa Jones | 19-05-21 | 20:01

@Papa Jones | 19-05-21 | 20:01: Hier ook een programmeur. Beschik blijkbaar over een andere 'black box' dan u.

Stijl_Loos | 19-05-21 | 20:33
▼ 2 antwoorden verborgen

9 Juni gaan de dansscholen weer open..

Frits_Binkestein | 19-05-21 | 17:56
-weggejorist-
HaveXS | 19-05-21 | 17:48 | 2

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 18-05-2021 tot 19-05-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 2 personen
70-79 6 personen
80-89 4 personen
90+ 2 personen
< 50 1 persoon
Totaal 15
Waarvan 4 in het ziekenhuis
Waarvan 4 in het verpleeghuis
Waarvan 8 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 1 persoon
20-29 0 personen
30-39 4 personen
40-49 6 personen
50-59 11 personen
60-69 15 personen
70-79 12 personen
80-89 3 personen
90+ 0 personen
Totaal 52

mikes43357369 | 19-05-21 | 17:46 | 3

Dat vaccineren begint te werken, zo te zien.

omanders | 19-05-21 | 17:50

Bij de kinderen slaat die goed aan de vaccine
Ben blij als dit monster weg is gespoten.

Bjorn19851111 | 19-05-21 | 18:00

Mijn God, al die 40-minners die opgenomen worden! De grootste groep, volgens onze msm en virologen. Telraampje van Jesse Klaver geleend zeker.

Binkoo | 19-05-21 | 18:30
-weggejorist en opgerot-
Hendrik Zeevaarder | 19-05-21 | 17:44 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
altijd_correct | 19-05-21 | 17:43

Van Ranst z’n werk doet? Iedereen heeft toch dat informatieve filmpje gezien van voor Corona waarin hij z’n toehoorders stap voor stap uitlegt hoe je de bevolking bang kan maken voor een imaginaire pandemie? Kom op, filmpje is makkelijk te vinden. Het is schokkend om te zien.

pjisonline | 19-05-21 | 17:42 | 2
-weggejorist-
Axolotl | 19-05-21 | 17:59

youtu.be/FjxHoUyiAM8

Het stukje over 'voordringen' was gisteren weer in de media. Prachtig.

Stijl_Loos | 19-05-21 | 17:59

Ach willempie is verleden tijd. Verdienmodeltje weg hé.. Nu corona op zijn retour is.. Doei

niv01 | 19-05-21 | 17:38 | 4

@Usumani | 19-05-21 | 17:53: Nee. Het onderbreekt transmissie.

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33626250/

"The estimated vaccine effectiveness for the asymptomatic infection proxy was 29% (95% CI, 17 to 39) during the period from 14 to 20 days after the first dose, 52% (95% CI, 41 to 60) 21 to 27 days after the first dose, and 90% (95% CI, 83 to 94) 7 or more days after the second dose (Table S3 and Fig. S5)."

omanders | 19-05-21 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

God, wat een Gotspe. Willem Engel, die vraagt in les in oplichtkunde. Misschien je maatje Pols vragen? Die weet er alles van.

omanders | 19-05-21 | 17:38
-weggejorist-
K1100 | 19-05-21 | 17:36

Willempie boos natuurlijk.. Verdienmodeltje weg natuurlijk.. Nu corona op zijn retour is.. Wat zal ie er de tering in hebben... Hahaha ik neem er nog één

niv01 | 19-05-21 | 17:36
-weggejorist en opgerot-
lauwebal | 19-05-21 | 17:31 | 6

Je hebt gelijk hoor. Anne Frank mocht ook niet naar terrasjes.

Bigi Bana Boy | 19-05-21 | 17:48

Nu al ladderzat?

Ridde Rogter | 19-05-21 | 17:50

Mag ik mijn niet werkende/medische mondkapje al af doen ?

Bjorn19851111 | 19-05-21 | 17:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar zijn de argumenten?

van heinde en verre | 19-05-21 | 17:23 | 1
-weggejorist-
Axolotl | 19-05-21 | 18:01

Een voorstel: ga niet op van Ranst afgeven, wanneer U niet met hem heeft samengewerkt, of les van hem heeft gehad.
Prima, kundige vent. Een lompe hork, maar dat zegt niets over zijn vakkennis.

Frau_Ferkel | 19-05-21 | 17:18 | 12

Aan wie doet u het voorstel?

Purk | 19-05-21 | 19:31
▼ 9 antwoorden verborgen

Hey in het openbaar riool wordt met stront gegooid, quelle surprise.

Het is beter om bijvoorbeeld te verwijzen naar "A state of fear", een boek van Laura Dodsworth over het coronabeleid van de Britse regering en dan aan Marc (what's in a name?) te vragen hoe trots hij is op zijn aandeel in deze praktijken.

Joffri | 19-05-21 | 17:17

Net kaarten voor Rammstein 2022 gekocht. 'Gott weisst ich will klein Engel sein'

Delph | 19-05-21 | 17:15 | 8

@Frau_Ferkel | 19-05-21 | 18:05:

Hoe zou het dan traceerbaar moeten zijn? Wat zouden precies de zaken zijn die we kunnen vinden in een "gemaakt" genoom die we nu niet vinden?

Ik ben toch echt benieuwd naar wat het precies is dat zijn hypothese weerlegt.

omanders | 19-05-21 | 21:25

@omanders | 19-05-21 | 21:25: Volg een college biochemie, gevolgd door een college genetische modificatie. Dan kunt U het antwoord zelf geven.
Wanneer ik het stuk van Wade moet weerleggen, dan moet ik hier tien kantjes text plempen, en ben ik een halve dag kwijt. Geen zin meer in, paarlen voor de zwijnen.

Frau_Ferkel | 20-05-21 | 07:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Van Ranst is een held. Ik zou willen, dat de Nederlandse politici ook eens zo richting de dansleraar zouden reageren.

Frau_Ferkel | 19-05-21 | 17:13 | 6

Zou het zin hebben?

Schout-bij-Nacht-J | 19-05-21 | 18:08

Van Ranst zet Engel op de plek waar hij hoort.
In de dansschool.

Papa Jones | 19-05-21 | 18:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Kat? Micha Kat?

Pierke Smulders | 19-05-21 | 17:13 | 2

Jezus. Die is he le maal van het padje af zeg.

Lorejas | 19-05-21 | 18:48

Engel is gewoon heel erg in de war en daarin ook nog gepolariseerd. Komt nooit meer iets zinnigs uit vrees ik. Wat een mafkees zeg.

Giotto | 19-05-21 | 17:13 | 1

Engel is een oplichter eersteklas.

Papa Jones | 19-05-21 | 18:56

Ondertussen wordt het effect van vaccineren steeds duidelijker zichtbaar, covid blijft dalen en in juli zullen vermoedelijk <200 mensen op de IC liggen met covid. Dit zal alle wappies en mafketels de wind uit de zeilen nemen.

Diederik_Ezel | 19-05-21 | 17:13 | 25

@Kapitein Sjaak Mus | 19-05-21 | 17:20: lichtelijk overdreven, maar:
Toeval weet ik niet
Dor hout is inderdaad voor een deel weggekapt
Het was wel een pandemie, maar dan is de griep dat jaarlijks ook.
Er zijn altijd IC bedden beschikbaar geweest.
Geheime Wereldregering? Nou het WEF doet niet geheim over agenda 2030.
Gates heeft echt geen chips geïmplanteerd, maar speelt zeker een dubieuze rol als eigenaar van de WHO en daarnaast volledig vol in de vaccinaties te zitten.
Griep verloopt inderdaad altijd hetzelfde en de media speelt ook een bedenkelijke rol door alleen maar met de wolven mee te huilen en niet kritisch te zijn.
Maar u bedoelde het waarschijnlijk allemaal anders.

HGL | 19-05-21 | 18:29

@HaveXS | 19-05-21 | 17:42: "Experimenteel vaccin in de hersens gespoten krijgen" klinkt nogal angstaanjagend, maar waarschijnlijk zijn anti-vaxxers zich daar niet van bewust. Veel te druk met niet bang zijn en anderen bange schaapjes noemen. We noemen dat ook wel projectie.

Wiebenick | 19-05-21 | 18:32
▼ 22 antwoorden verborgen

Die van Ranst een enorme drama queen, maar hij geeft wel goed repliek.

Short | 19-05-21 | 17:12

ik blijf me wel nog steeds afvragen waarom we de negatieve effecten van griep met zn allen wel schouderophalend accepteren, maar van Corona niet...
Dat verschil in acceptatie tussen groep en corona staat in geen enkele verhouding tot het asntal slachtoffers..

massahysterie is de grootste olifant in de kamer

Epistulae_Morales | 19-05-21 | 17:11 | 5

Het aantal doden, het aantal doodzieken en het aantal met langdurige klachten. SARD-Cov-2 valt je longen, hersenen en andere organen.

Aantal doden Influenza jaarlijks wereldwijd: +/- 300.000-400.000
Aantal doden Corona tijdens deze pandemie: Tenminste 3.000.000 geregistreerde doden, schattingen liggen op waarschijnlijk 10.000.000 doden.

Schout-bij-Nacht-J | 19-05-21 | 18:18

@HA BIER!1! | 19-05-21 | 17:37:

Onzin. En er is een werkend vaccin voor deze strengen van corona. Als we met corona moeten leven dan licht dat aan gierige farmabedrijven en anti-vaxxers.

Schout-bij-Nacht-J | 19-05-21 | 18:20

Als je je dat na een jaar nog steeds blijft afvragen, dan interesseert het je ook gewoon niet he.

Papa Jones | 19-05-21 | 18:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is teveel eer voor Engel, deze haat heeft van Ranst helemaal zelf voor elkaar gekregen. Maarja, Engel is een rare snuiter, dus je kunt natuurlijk altijd proberen om hem overal de schuld van te geven.

Van Ranst is een demagoog vermomd in viroloogkleren.

Bedreigen is natuurlijk een dikke -1 btw.

Sjiek | 19-05-21 | 17:10

Meer dan 5 kroontjes zie je niet in de reaguurders panelen over die mafkees Willem Engel. Zijn vader is ook zo gek als een deur, dus het zal wel in de genen zitten. Geen aandacht aan besteden.

Tishetnetnie | 19-05-21 | 17:10 | 2

een kroontje kan je uitzetten in je profiel.

horsteknots | 19-05-21 | 17:25
-weggejorist-
VampyreOfTimeMemory | 19-05-21 | 17:09

De discussie tussen deze twee doet mij beseffen dat ik blij moet zijn niet op twitter te zitten.
Vrijheid van meningsuiting is prima, dat mensen op twitter (anoniem) van hun hart geen moordkuil maken is ook prima, dat diezelfde mensen behoorlijk ver gaan (tot in het extreme) is op zijn minst héél dom... Gelukkig er er ook vrijheid het niet te bekijken/beluisteren en hoef ik er niet voor te betalen.

EEnzame SchizofrEEN | 19-05-21 | 17:08

Zelfs Bill Gates weet nog meer van virologie dan Van Ranst en van Dissel bij elkaar.

Reebensteeltje | 19-05-21 | 17:00 | 5

Reeben, komt jouw reactie voort uit een stemmetje van die chip die Billieboy bij je heeft geïnjecteerd?

EEnzame SchizofrEEN | 19-05-21 | 17:04

In vraag me altijd af hoe debielen zoals jij hebben leren typen.
Of misschien was dat de laatste intellectuele inspanning die je ondernomen hebt?

Wilhelm Tell | 19-05-21 | 17:08

@Wilhelm Tell | 19-05-21 | 17:08:
LOL, ik was idd de sarcasme tags vergeten.

Reebensteeltje | 19-05-21 | 17:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Het thema van de dag; gewapend door het groen wandelen.

dhrat | 19-05-21 | 17:00

Waar is op heden de normaliteit gebleven, meneer Sonneberg?

MickeyGouda | 19-05-21 | 17:00
-weggejorist-
LonelyWanker | 19-05-21 | 16:58 | 3

Ik ben viroloog !!!
Nu kan ik zeggen wat ik wil, die het er niet mee eens is die is wappie.

Bjorn19851111 | 19-05-21 | 16:58 | 4

ik ben statisticus en weet dat de kennus van statistiek bij artsen, virologen en ander medisch geschoold personeel van een niveau is waar je heel erg van schrikt. Misschien begon het al op het moment dat je een 5 mocht hebben op wiskunde VWO en toch kon beginnen aan die studie...

Epistulae_Morales | 19-05-21 | 17:17

Gaap.

Frau_Ferkel | 19-05-21 | 17:27

Ik ben Renault monteur en weet alles van alles.

HA BIER!1! | 19-05-21 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
polletjepiekhaar | 19-05-21 | 16:57 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Knap van Engel: presteert het om nog onsympathieker over te komen dan Van Ranst.

raskol | 19-05-21 | 16:55

Wat een baas die Van Ranst. Ik ben die agressieve en dreigende wappies totaal zat. En op bedreigen in het algemeen moet sowieso zwaardere sancties komen te staan. Sluit die dreigers maar eens drie jaar op.

Bigi Bana Boy | 19-05-21 | 16:55 | 6
-weggejorist-
lauwebal | 19-05-21 | 17:34

@lauwebal | 19-05-21 | 17:34: Mij persoonlijk irriteren ze mij alleen maar en dat mag. Je mag iets anders vinden in dit land. Blijft staan dat een deel van de wappies er op los dreigt en rotzooi trapt. Dat is een heel ander verhaal.

Bigi Bana Boy | 19-05-21 | 17:51
▼ 3 antwoorden verborgen

De grootste mafkezen zijn nog wel de lui die achter dit soort types aanlopen

Diederik_Ezel | 19-05-21 | 16:54 | 4

@VanBukkem | 19-05-21 | 17:01: Je kan moeilijk van de groetenboer verwachten dat hij wetenschappelijke tijdschriften gaat doorneuzen om zo "een eigen mening" te vormen. Het overgrote deel van de bevolking zal zich moeten baseren op de mening van een autoriteit op dat gebied. En dan is het niet zo heel gek om vraagtekens te zetten bij mensen die een mislukte dansleraar eerder geloven dan virologen of de minister.

42 | 19-05-21 | 17:05

@VanBukkem | 19-05-21 | 17:01: Ehm, zou het ook kunnen dat deze heren de logica aan hun kant hebben? Ook al is perfectie in de uitvoering wel wat veel gevraagd.

Wiebenick | 19-05-21 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Hehehe, ik mag die Van Ranst wel.

beldewouten | 19-05-21 | 16:53 | 1

Dit is de allereerste keer dat ik het ergens met je over eens ben en ik zal dat godverdomme niet onvermeld laten.

Mazzelstof | 19-05-21 | 17:35

-weggejorist en opgerot-
gas-man | 19-05-21 | 16:14 |

Huh, geen ui achter zijn naam?

Patje | 19-05-21 | 16:49 | 1

*zwitsal

AmbtenaarInFunctie | 19-05-21 | 17:13

Wij geloven net zo veel onze virologen
Als de islam Muhammed

Bjorn19851111 | 19-05-21 | 16:49 | 1

Exactemundo. Helaas.

VampyreOfTimeMemory | 19-05-21 | 17:13

De vader van Willem Engel faalde als eigenaar van horrorcamping Fort Oranje, zijn zoon Willem Engel is zelfs gefaald als dansleraar en denkt nu dat hij het allemaal beter weet dan iedereen. Door deze zak stront worden normale kritische geluiden (over bijvoorbeeld aanpak en organisatie) genegeerd.

JanVergoor | 19-05-21 | 16:48 | 1

nee hoor.. die worden genegeerd omdat onze Hugo de Clown het anders niet kan bolwerken.. onwetenden willen blind kunnen varen en elke wetenschappelijke benadering van een probleem kan obv een zondebok tot pure politiek worden gemaakt. En hoe dommer/mislukter in het echte leven de politicus is, hoe extremer de politiek

Epistulae_Morales | 19-05-21 | 17:20

Zou fijn zijn als iemand de pruik van Willem photoshopt op de kop van Jurgen.

Patje | 19-05-21 | 16:48

Van Ranst lijkt me een heel prettige, rustige en kundige man. En daar ga je dan als Engel zijnde met je knotje irritant omheen dansen. Het is te gek voor woorden. Toen Engel die rechtszaak tegen de avondklok won dacht ik dat er nog wel iets in zat, maar wie zo begint heeft een akelig karakter.

JvanDeventer | 19-05-21 | 16:47 | 6

Ga anders eens grasduinen op die enge Van Ranst z'n Twitter: hij is al meer dan een jaar iedereen kinderachtig flagrant a het trachten schofferen die het voor niet minstens 100 procent met hem eens is. Hij is graag een hoge boom, maar de wind kan hij niet hebben.

VampyreOfTimeMemory | 19-05-21 | 16:54

@VampyreOfTimeMemory | 19-05-21 | 16:54:
Van Ranst is een zeikerd met zijn shetland truien. Iedere avond de dominee spelen op de toch al niet vrolijke Belgische telemevisie.

J.Cash | 19-05-21 | 17:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vraag mij af of Willem Engel de Corona nog steeds zou ontkennen als ik het zelf kreeg.
Niet dat ik Willem Engel Corona gun.
De natte spuitpoep is ook goed.

Osdorpertje | 19-05-21 | 16:46 | 1

Dat hangt een beetje van jullie relatie af me dunkt.

Joffri | 19-05-21 | 17:22

1 ding snap ik niet. De cijfers dalen nu hard. Ondanks het loslaten van maatregelen daalt het steeds harder (r waarde wordt lager). Na het invoeren van de maatregelen veranderde het r getal ook nauwelijks. Waar komt die daling door? Niet door de maatregelen blijkbaar. En vaccinatie is het niet, want het overgrote deel is niet gevaccineerd, en vorig jaar was hetzelfde effect zichtbaar. Is het dan toch het weer? Als dat zo is, stoppen met de maatregelen, want die hebben weinig effect.

elco485 | 19-05-21 | 16:46 | 9

minder mensen laten zich testen, minder gevallen...
80% is a-symptomatisch. als die verkouden zijn, worden ze positief getest. nu zijn nog veel mensen besmet maar a syptomatisch, niet verkouden en geen hit.. en dus ook geen probleem

Epistulae_Morales | 19-05-21 | 17:24

@42 | 19-05-21 | 16:59: langere dagen zonlicht, hogere temperatuur, geen toevallige corona hits obv normale neusverkoudheid..
net als vorig jaar...

Epistulae_Morales | 19-05-21 | 17:25

@Wilhelm Tell | 19-05-21 | 17:18: Staten als Texas en Florida laten zien dat het wel zo simpel is. Ik word een beetje moe van die mensen die continu "hell holes" als India en Brazilië aanhalen als voorbeelden.

2Little2Late | 19-05-21 | 17:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Je moet nooit geloven wat anderen zeggen.
En wat een viroloog zegt dat is zo.

Bjorn19851111 | 19-05-21 | 16:44 | 1

Maar wat moet ik dan nu geloven van jouw tegel? Verwarrend dit.

Lorejas | 19-05-21 | 19:02

Die Jurgen Conings, is die naast beroepsmilitair misschien ook trainer van Ajax?

VanBukkem | 19-05-21 | 16:43 | 1

Ha! Misschien vind hij dit ook wel nu:
'it ain't over till it's over'

Patje | 19-05-21 | 16:46

@HGL | 19-05-21 | 16:58: het zal je nog verbazen hoeveel mensen dit filmpje nog niet kennen. Mondkapje op, handen stuk wassen en bang wezen.

VampyreOfTimeMemory | 19-05-21 | 17:02

Dreigende kop in de krant door van Ranst gefabriceerd: '7 doden per dag door de mexicaanse griepepidemie!'.
Even later verteld hij dat het normaal is in elk jaar, voor elke griep.
Publiek lachen natuurlijk. Lekker het publiek voorliegen. Humor!

Wim Venijn | 19-05-21 | 17:04

@Wim Venijn | 19-05-21 | 17:04: Diegene die het hardst lachte was Ab op het podium. Wel als een boer met kiespijn, hij had het graag zelf zo gedaan.

HGL | 19-05-21 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Zojuist even gesproken met mijn buurman, die in Willem Engel een verwante geest herkent.

Iedereen die te lang op de wachtlijst staat voor een kunstheup of -knie kan zich bij hem melden.
Hij is leraar economie en daarnaast een enthousiast amateur-orthopedisch chirurg.

Kapitein Sjaak Mus | 19-05-21 | 16:43 | 3

Je gaat naar het ziekenhuis voor een kunstheup, wordt wakker met een dichtgelaste anus en als je tegen de dokter zegt: "Wat is dit nou voor iets raars?", krijg je als antwoord "Ja, kan je nagaan hoe erg het geweest was als iemand anders je had geopereerd".
Dat is een beetje hoe het gaat met al die idiote virologen.

C1O2 | 19-05-21 | 16:46

Vanwege deze adviezen lees ik GS. Dank kapitein.

F. Jacobse | 19-05-21 | 17:09

Over Willem Engel is het wel duidelijk alsof Van Ranst zelf een alwetend orakel is.

Reebensteeltje | 19-05-21 | 16:43

Salsapandemie. Echt weer zo'n briljante comeback waar alleen van Ranst mee kan komen. Geweldige kerel om les van te hebben gehad. Ja K.U. Leuven hier. Leuke lessen waarbij hij ook eens een wat mailtjes toonde in de les die hij wel eens binnen kreeg van geflipte antivaxxers.

Echt heel triest dat hij ondergedoken zit. Zoiets gun je niemand en van Ranst al helemaal niet.

Tostiapparaat | 19-05-21 | 16:41 | 3

Nou......echt briljant!

BrachypelmaBoehmei | 19-05-21 | 16:49

Hebben we het over dezelfde van Ranst die lezingen gaf over hoe je de bevolking zo bang mogelijk moest maken omdat ze dan alles deden wat je zei? Die van Ranst? En u noemt deze persoon een "geweldige kerel"?

2Little2Late | 19-05-21 | 17:26

@2Little2Late | 19-05-21 | 17:26:
Ik ben niet bekend met die uitspraak. In welke context maakt hij die uitspraak? Heeft u de volledige uitleg geluisterd/gelezen?

Tostiapparaat | 19-05-21 | 18:05

Marc van Ranst heeft het grootste gelijk van de wereld en Willem Engel kan beter gaan salsa dansen. Hij vergoelijkt min of meer bedreigingen en dat is eng.

thanseeuwen | 19-05-21 | 16:40 | 2

Ieder zijn ding, klopt. Toch vind ik de wijze en "noodzaak" van de reactie van een wetenschapper op een danser meer dan vreemd.

hagelkruis | 19-05-21 | 16:42

@hagelkruis | 19-05-21 | 16:42:
Waarom moet een wetenschapper zich anders moeten gedragen op twitter dan een dansleraar?

JanVergoor | 19-05-21 | 16:52
-weggejorist-
altijd_correct | 19-05-21 | 16:39 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
zuurtjeregen | 19-05-21 | 16:38 | 1

Haha Go van Ranst! Salsapandemie hahaha.

Behangdelul | 19-05-21 | 16:38

Ben je beroepsmilitair, laat je je raketwerper in je dashboardkastje liggen. Escape and evade. Realitycheck: www.youtube.com/watch?v=zcSlcNfThUA

Hetkanverkeren | 19-05-21 | 16:37 | 4

Is dat Jesse Klaver?

Quib | 19-05-21 | 17:14

@HGL | 19-05-21 | 16:55: Als je de berichten zou moeten geloven, is dit de persoonlijke endgame van de heer Conings. Out with a bang. Het is beter van niet, maar doe het dan goed. Klinkt meer als een psychose.

Vraagt een andere aanpak dan puur kinetisch.

Hetkanverkeren | 19-05-21 | 17:51

@Quib | 19-05-21 | 17:14: Het onderscheid tussen Jesse Klaver en Weird Al Yankovic: beats me! Ik vond hem wel erg goed in die clip van Michael Jackson, Thriller. Best een aardige gitaarsolo!

Hetkanverkeren | 19-05-21 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Die van Ranst is zelf ook een verschrikkelijk figuur. En dat bashen op Twitter is ook supertriest van hem.

Tribion | 19-05-21 | 16:36
-weggejorist-
TheoRichel | 19-05-21 | 16:35 | 2

Reactie 'Willem Engel style';
Ik ben niet voor veroordeling op uiterlijk maar als een gast zo dom lult als Willem Engel maak ik daar grasg een uitzondering voor.
Nondeju, hou je muil Willem en ga je haren wassen (dan doe je i.i.g. iets nuttigs).

MK27 | 19-05-21 | 16:33 | 1

Tja aanspreken op uiterlijk. Een huidskleur, kaalheid, oogkleur brandwonden of misvormdheid, dat overkomt je en daar kies je niet voor. Voor dreads wel. Dat is ook geen algemene mode dus een bewuste keuze. Daar mag je best wat van vinden.

Shoarmamasutra | 19-05-21 | 23:32

Is het echt waar dat alles wat WEngel zegt, onjuist, onbetrouwbaar en volkomen fout is? Mag ik die vraag hier nog stellen?

dathoujetoch | 19-05-21 | 16:31 | 10
-weggejorist-
altijd_correct | 19-05-21 | 16:51

Natuurlijl niet. Ook een klok zonder batterij geeft twee keer per dag de juiste tijd aan.

Shoarmamasutra | 19-05-21 | 23:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Van Ranst en Jurgen Conings kennen elkaar:

Viroloog Marc Van Ranst (55) gaf bijna een dag lang geen teken van leven vanuit zijn safehouse. Nu praat hij tóch. Over zijn dagactiviteiten in de zwaarbeveiligde woonst. En over Jurgen Conings, de gewapende voortvluchtige militair die hem bedreigt. En die hij zelfs kent. “Er zijn aanwijzingen dat hij hier is komen scouten.”

Patje | 19-05-21 | 16:30

Wat zijn er toch een hoop kenners in dit land, ik ken ook zo iemand werkt al 15 jaar in een winkel maar blijkt toch expert viroloog te zijn..

Stijlloze nick | 19-05-21 | 16:28

Marc met z'n cursus pandemie marketing...

Trucidator86 | 19-05-21 | 16:28

Iedereen mag toch een eigen mening hebben?

F1802 | 19-05-21 | 16:27 | 3

Zeker mag dat. Mocht u van mening zijn dat we de dijken voortaan van karton moeten bouwen, wees dan voorbereid op mensen die van mening zijn dat u knettergek bent.

Rhenium | 19-05-21 | 16:36

En daar mag je best een mening over hebben

menage | 19-05-21 | 16:40

@Rhenium | 19-05-21 | 16:36:
Enmhup, we kunnen weer een monitor gaan poetsen. hahahha. Doet me denken aan Sam Harris.

miko | 19-05-21 | 16:52

Willem Engel verdedigen (of opeens erg interessant gaan lopen doen met grote mensen taal als het om hem gaat) is gewoon erg dom.

mr_awesome | 19-05-21 | 16:27 | 1

Maar, maar, airozolennnnnnnn!!!

menage | 19-05-21 | 16:40

De ene wappie is wat herkenbaarder dan de andere!
Demense zouden wappie Willem zeker niet als president willen,
leggen wel al meer dan tien jaar het lot van Nederland in de handen van Rutte.

TijdelijkOptimist | 19-05-21 | 16:27

Willem Engel is extreem rechts. Ik ben eigenlijk ook wel een beetje rechts volgens het systeem. Maar met Engel voel ik mij totaal niet verbonden. Waarom wordt Engel in de extreemrechtse hoek gedrukt en niet in de hoek van totaaldebielen?
socialisme.nu/extreemrechts-anti-lock...

Leptob | 19-05-21 | 16:26 | 2

Witte man met dreads is cultural appropriation. Ja en dan gaat het hard hè.

All_yall | 19-05-21 | 16:27

Hitler was toch ook een socialist en de meeste nsbers waren ook socialisten en Willem Engel is zeker niet extreem rechts of überhaupt rechts. Het is een beetje een dingetje aan het worden, dat alles wat links niet leuk vind extreem rechts is. Maar de meeste ellende komt.toch van links.

Smeederick | 19-05-21 | 16:39

Corona verhalen. Het lijkt op Nederlands verzet in oorlogstijd .Nooit waren zoveel mensen bezig met herschrijven wat er in die tijd allemaal gebeurde.

biltong | 19-05-21 | 16:26

Ik moet Marc van Ranst niet. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

Super Vaagstra | 19-05-21 | 16:25 | 1

Ben jij Smeets? Hopelijk Mart en niet ShitNie

Shoarmamasutra | 19-05-21 | 23:34
-weggejorist-
Pieter65 | 19-05-21 | 16:25

"Geen flying fuck!" Die moet hij van de familie Baugh hebben

uisge baugh | 19-05-21 | 16:25 | 1

Ik denk van Debra Morgan.

Nuchternederland | 19-05-21 | 16:33

En die idioot heeft dus ook gewoon een fanbase. Man man, je zou hem nog geen kwartje geven als hij met de daklozenkrant voor de Aldi stond.

Graaisnaaiert | 19-05-21 | 16:25 | 1

@Grasnaaiert: Tja, het is en blijft een Belg, he.
Huh, oh ....

TinusVlugOpDeKut | 19-05-21 | 16:48

Van Ranst is net zo'n pannenkoek als "onze" van Dissel, maar voor de salsapandemie toch +1!

Vanilla | 19-05-21 | 16:25 | 1
-weggejorist-
kattekopje | 19-05-21 | 16:35

Op HLN punt be... Viroloog Marc Van Ranst over mondmaskers: “Verplichting is enkel maar een stap die je neemt als je ziet dat het niet werkt”

En op Kwetter schrijft hij:

"Nieuw wetenschappelijk onderzoek toont aan dat mondmaskers niet alleen anderen beschermen, maar dat ze ook 65-85% van de virussen tegenhouden zodat je zelf ook voor een stuk beschermd bent en minder kans hebt om ernstig ziek te worden."

Mijnheer de viroloog zou wel wat van virussen weten, maar van aerodynamica en aerosolen in combinatie met mondkapjes heeft hij geen verstand.

Louter Leuter | 19-05-21 | 16:23 | 13

@miko | 19-05-21 | 16:49:
Langs je gezicht af en in de omgeving... er wordt niets tegengehouden.

Louter Leuter | 19-05-21 | 16:51

@miko | 19-05-21 | 16:48: Dit is ook zo'n onzin bewering. De griep is overal verdwenen, ook in landen waar niemand met zo'n achterlijk ding loopt (Zweden). Heeft dus niks met elkaar te maken.
Komt naar alle waarschijnlijkheid door interferentie.

C1O2 | 19-05-21 | 16:54

Een virusdeeltje is honderden malen kleiner dan een asbestdeeltje. Zou er iemand een asbestsanering overwegen met een zelfgenaaid mondkapje op zo'n chirurgisch mondkapje zoals verkocht bij het kruidvat?

Skeptic70 | 20-05-21 | 12:26
▼ 10 antwoorden verborgen

Een salsapandemie? Ha! Dat zie ik zo 1, 2, 3, 5, 6, 7 niet gebeuren.

VP732 | 19-05-21 | 16:23 | 2

8,9,10.... draaien met die heupjes!

Lorejas | 19-05-21 | 16:25

In 1518 was er eentje. Een dansepidemie.
Wie weet.

Wim Venijn | 19-05-21 | 16:35

Altijd hetzelfde

Ik ben tegen doodsbedreigen maaarrrrrrrrr ...

Niks "maar" lul, daar houdt het op.

menage | 19-05-21 | 16:21

Jurgen Conings staat nog op Twitter.
'Belgian Air Force soldier who likes fitness,body building and boxing. Also huge fan off Belgian soccerteam RSCA!:

Patje | 19-05-21 | 16:21
-weggejorist-
jan huppeldepup | 19-05-21 | 16:21 | 1
-weggejorist-
ikworstelengadouchen | 19-05-21 | 16:21 | 1

Schimmelende dreadlocks of niet ; Virusvriendjes zijn levensgevaarlijk.

Pieterman | 19-05-21 | 16:20 | 3

Wat zijn virusvriendjes?

JacobHarders | 19-05-21 | 16:23

@uisge baugh | 19-05-21 | 16:26: wat zijn wappies?

BrachypelmaBoehmei | 19-05-21 | 16:39
-weggejorist-
kattekopje | 19-05-21 | 16:19 | 2

Maar "... een heel groot en opzichtig kraam." is wel correct nederlands?

Drunken_Pumpkins | 19-05-21 | 16:18 | 2

Hij zit nu in België dat verft af.

jan huppeldepup | 19-05-21 | 16:22

Misschien correct Vlaams....

Jafco | 19-05-21 | 16:23

Ik kan die gozer echt op geen enkele manier verdedigen. Mocht je denken, "welke van de twee?": Maakt niet uit.

Upendo | 19-05-21 | 16:17

Jurgen Conings heeft 2000 kogels bij zich dat is meer dan onze totale landmacht heeft.

Patje | 19-05-21 | 16:17 | 5

Passen er 1990 in zijn broekzakken en 10 in zijn borstzakje. Aantallen zijn algemeen bekend.

Lorejas | 19-05-21 | 16:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Twee extremen maar van van Ranst had ik verwacht dat hij slimmer was. Hij noemt alle mensen met kritiek racisten?????? en vind het dan vervelend dat alles polariseert.

foka | 19-05-21 | 16:17

Hele nare man lijkt me dat, die Marc van Ranst. Ongetwijfeld heel lekker verdiend de afgelopen maanden. Toen Nederland nog niet aan de gezichtsluiers zat en alle Nederlandse experts daar tegen waren werd deze meneer ingevlogen om ons te vertellen dat het toch echt beter was. En de resultaten waren inderdaad overweldigend.
En ondanks al zijn superieure kennis is het vanaf het begin een teringbende in Belgie. Ondanks ongeveer twee keer zoveel IC-bedden per hoofd van de bevolking als Nederland

C1O2 | 19-05-21 | 16:16 | 2

Kan je nagaan wat een bende het was geweest als we het volgens Willem's methode hadden gedaan.

Lorejas | 19-05-21 | 16:22

Een salsapandemie zou een stuk opgewekter en leuker zijn dan wat we nu hebben.

koeberg | 19-05-21 | 16:15
-weggejorist-
DerUnterMensch | 19-05-21 | 16:15 | 3

Oi, gaan we katten?

Graaf_van_Hogendorp | 19-05-21 | 16:14 | 3

Nee honden.

koeberg | 19-05-21 | 16:16
-weggejorist-
kattekopje | 19-05-21 | 16:17

Neuh, ik mag je wel. Nergens voor nodig.

Lorejas | 19-05-21 | 16:20
-weggejorist-
Axolotl | 19-05-21 | 16:14 | 1
-weggejorist en opgerot-
gas-man | 19-05-21 | 16:14 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

LOL @ salsapandemie

SoepKip | 19-05-21 | 16:13

2 verschrikkelijke mensen die ruzie hebben. Leuk!

Patje | 19-05-21 | 16:13
-weggejorist-
JacobHarders | 19-05-21 | 16:13 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

"salsapandemie"
Geef die man een column!

All_yall | 19-05-21 | 16:12 | 1

@All_yall: Bij Joop.nl ja, liever niet ergens anders ....

TinusVlugOpDeKut | 19-05-21 | 16:52

Willem Engel is er de oorzaak van dat wel-steekhoudende observaties inzake deze pandemie makkelijk belachelijk gemaakt kunnen worden door de mensen die er een belang bij hebben deze zaken buiten het voetlicht te houden.
Alles word nu op één hoop geveegd en met de kreet wappies afgedaan verwijzend naar Engel.

2voor12 | 19-05-21 | 16:12
-weggejorist-
gas-man | 19-05-21 | 16:12 | 2

Precies.
Ik wil ook geen meningen meer horen over de politiek, die geen politici zijn. Of over de vluchtelingen, die geen vluchteling zijn, of over... etc.
Journalisten mogen nog alleen maar verslaggeven over journalisten. De rest hebben ze de ballen verstand van.
En Willem Engel is een engerd. Hopelijk mag ik dat zeggen, ik ben geen psycholoog.

Wim Venijn | 19-05-21 | 16:08
-weggejorist-
Dr_Prepper | 19-05-21 | 16:08 | 2

Hahaha, supersterk die Van Ranst, salsapandemie ;-)

TheBigKirth | 19-05-21 | 16:08

Interessante discussie tussen twee deskundigen...

ZZP-er | 19-05-21 | 16:06

Ik vind een normale kermis al niet te doen; laat staan een wappiekermis.

Lorejas | 19-05-21 | 16:06

2 items voor de prijs van 1? Ik snap er niks van.

Guy de Lombard | 19-05-21 | 16:06

Koning.

Calastir | 19-05-21 | 16:06 | 1

Conings is de naam, Jurgen Conings.

Usumani | 19-05-21 | 16:15
-weggejorist-
Masteryu | 19-05-21 | 16:06 | 1

Sektewappies incoming

Panos88 | 19-05-21 | 16:05

Haha, je kan van alles van die Van Ranst vinden maar hij is niet te elitair om het gesprek met gepeupel aan te gaan.

Barend Braakbal | 19-05-21 | 16:05 | 2

En geen woord onzin in zijn tweet!

Lorejas | 19-05-21 | 16:05

Inderdaad, man naar mijn hart. Gewoon zeggen hoe het is.

Panos88 | 19-05-21 | 16:08

'Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.' - GB Shaw

Vula | 19-05-21 | 16:05 | 1

Toen bestond er nog geen twitter.

Usumani | 19-05-21 | 16:10

Een afleiding voor de Franse variant, die kun je dus niet detecteren met de standaard testen. De cijfers dalen maar de Franse variant grijpt wild om zich heen

stipjes | 19-05-21 | 16:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino