Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GGD'en weigeren het gele boekje. Een anekdote

Wereldwijd erkend vaccinpaspoort wordt niet meer erkend door Hugo, want zijn dystopie is digitaal (en) gedicteerd door de EU

Beste redactie,

Gisteren met stijgende verbazing (oh nee toch niet verbaasd want Hugo) jullie artikel omtrent de totaalfaal rond het gele boekje gelezen. Aangezien Hugo niks kan, en ik een dag later al aan de beurt zou zijn voor mijn eerste prik, rekende ik me al rijk: "het blokkeren van een mooie sticker in mijn gele boekje gaat deze incapabele clown niet binnen een dag lukken". Maar inmiddels rommelde het al op Twitter: GGD GHOR liet in een Twitterbericht weten dat geen enkele GGD nog een registratie maakt in het gele boekje. De opgegeven reden? Keurig te lezen bij de GGD GHOR: "in het kader van efficiency". Maar dan krijg je dus wel een "registratiekaart" mee die zo spectaculair efficiënt is dat die "geen status als officieel vaccinatiebewijs" heeft, ook niet als deze eenmaal ingevoegd is in het gele boekje.

Toen ik het prikhokje binnenstapte, schrok de dame van de GGD zichtbaar toen ze mijn gele boekje zag. De uitleg die ze eveneens zichtbaar ongemakkelijk gaf: "De stickers zijn op, we krijgen geen nieuwe geleverd". In plaats daarvan kreeg ik de beruchte roze registratiekaart mee (zie bijlage), die zoals de dame aangaf (ook conform de berichtgeving) na mijn tweede vaccinatie "in mijn gele boekje geplakt mocht worden", zonder daarbij te vermelden dat deze kaart dus nul status zal hebben. Dat het ook onmogelijk gemaakt wordt om deze registratiekaart achteraf toch nog enige status toe te kennen is ook overduidelijk: dit makkelijk te vervalsen printje zal eigenhandig geplakt in mijn gele boekje menige douanierswenkbrauw doen fronsen, omdat naast dit kleuterige knip-plakwerkje in het boekje stickers prijken van eerdere vaccinaties met authentieke logo's, batchnummers, en een mooie stempel van de verstrekkende zorginstelling.

Ik ben zielsblij met mijn vaccinatie - niet vanwege beloofde toekomstige privileges en vrijheden, wel vanwege effectiviteit naast veiligheid. Maar omdat ik principieel en pertinent zal weigeren een vaccinatiestatusapp van Hugoshenko te downloaden op mijn telefoon. Niet omdat ik volslagen digibeet ben, niet omdat ik problemen heb met registratie van mijn vaccinatiestatus an sich, maar omdat ik dergelijke data wél op veilige wijze beheerd wil zien, en liefst waar mogelijk in eigen beheer wil hebben: dus niet in een lekke GGD-database of Hugo-app, dan maar liever analoog, en dus graag in mijn gele boekje. Ben ik dus aangewezen op een nutteloos want eenvoudig te vervalsen printje met nul status dat ik eigenhandig mag knippen en plakken.

Blijkbaar prevaleren de ICT-projectjes en app-fetish van een oud-onderwijzer boven zorgvuldig beheer van persoonlijke medische data van de Nederlandse kudtburger; zelfs zodanig dat binnen 24 uur het hele registratiesysteem met behulp van provisorische printjes op de schop kan om een analoog sluipweggetje te blokkeren. Wie trekt er nu eindelijk eens een (roze registratiekaart) rode kaart voor Hugo?

Fijn weekend,
Wetenschopper

Social

Reaguursels

Inloggen

Als na de hele administratie bij de priklokatie de prikmeneer of mevrouw geen plakkertje met stempel in het gele boekje zet dan weiger je de prik. Dan loopt hun hele administratie in het honderd (het 'bewijs' dat je geprikt bent krijg je namelijk al voordat je daadwerkelijk geprikt bent). Systeempje he.

Butchijo | 17-05-21 | 09:59

Hugo de J. schendt de door Nederland ondertekende International Health Regulations van de WHO. en ontneemt Nederlanders rechten.

“This binding instrument of international law entered into force on 15 June 2007.”

Persons undergoing vaccination or other prophylaxis under these Regulations shall be provided with an international certificate of vaccination or prophylaxis (…). No departure shall be made from the model of the certificate specified (…).

Certificates must be signed in the hand of the clinician, who shall be a medical practitioner or other authorized health worker, supervising the administration of the vaccine or prophylaxis. The certificate must also bear the official stamp of the administering centre; however, this shall not be an accepted substitute for the signature.

Any amendment of this certificate, or erasure, or failure to complete any part of it, may render it invalid.

No health documents, other than those provided for under these Regulations or in recommendations issued by WHO, shall be required in international traffic, …

A traveller in possession of a certificate of vaccination or other prophylaxis issued (…), shall not be denied entry…

Jan de Vries | 16-05-21 | 23:47

Ook boos? Dit kan je doen:
Teken de petitie petities.nl/petitions/vaccinaties-in-...
Protesteer: als je een prikafspraak maakt, geef je vaccinatie dan aan zo weinig mogelijk instanties door. Koekje van eigen deeg.
Haal je spuit niet bij de GGD, maar bij je arts, desnoods via www.prullenbakvaccin.nl/
Vraag minstens om een handtekening van de prikker op je vaccinatievodje.

Jan de Vries | 16-05-21 | 22:53

Ik neem alleen de nu toegelaten vaccins indien dat noodzakelijk is om een land binnen te komen en omdat ik daarvan een bewijs op papier nodig heb. Geen geel boekje? Geen vaccin.
Verder wacht ik wel op een vaccin dat immuniteit opbouwt tegen het hele virus en niet elk jaar herhaald hoef te worden. Experimenteren doen ze maar op anderen.

Epistulae_Morales | 16-05-21 | 21:49

Dit gedoe rondom het gele boekje is nog een reden om geen prik te halen. Waarom een EU app bouwen terwijl het gele boekje al tientallen jaren prima werkt internationaal? Typisch EU weer om een oplossing door te drukken van een niet bestaand probleem.
Ook vind ik het niet verantwoord om als jonge gezonde vent een prik te halen terwijl er landen en risicogroepen zijn waar ze mijn prik veel beter kunnen gebruiken.

Duifmans | 16-05-21 | 21:05
-weggejorist-
J_Pwnd | 16-05-21 | 20:16

Er komt een app. En een bijdrage natuurlijk voor de arme regio’s zoals Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal die de app niet voor alle burgers kunnen betalen. En natuurlijk ook een bijdrage voor alle landen waar de mensen nog geen toegang hebben tot een smartphone. iPhone 12 voor alle Polen! Laten we ook gelijk investeren in het netwerk in Oost-Europa. Oekraïne ook meteen maar glasvezel meenemen, je wilt niet dat Rusland het doet.

johoost | 16-05-21 | 19:44

@edelfigurant: Visa worden doorgaans voor vertrek op ambassade/consulaat verstrekt (en in paspoort geplakt). Gele boekje gaat daar niet mee naar toe. Vietnam doet ook visa on arrival, is geen geel boekje voor nodig (meerdere keren geweest). Alleen sommige Afrikaanse landen eisen inderdaad Gele Koorts vaccinatie, en Brazilië als je kort daarvoor in Afrika geweest bent. Polio staat er niet in (die zit in het rijksvaccinatieprogramma). Ik gooi het boekje altijd wel in de handbagage, maar nog nooit hoeven laten zien. Anyway, het zal mij worst zijn of de hele administratie in een boekje of in een app staat (of allebei).

Azijnist | 16-05-21 | 19:40

Heeft niks met de EU te maken. Deze beslissing is puur NL. Dystopisch landje - alleen groot in falen.

redanx | 16-05-21 | 19:29

Dus we verzinnen een handig geel boekje waar al je vaccinaties in gezet worden zodat in één oogopslag te zien is welke vaccinaties je hebt gehad, en de belangrijkste vaccinaties van dit moment -waar de hele wereld momenteel om draait (of beter gezegd om plat ligt)- worden er niet in vermeld. Welke mafklapper verzint dit? Was dit niet juist het nut van dat gele boekje?

Lompelul | 16-05-21 | 18:54

Het is toch te gek voor woorden 2 stempels en een stickertje is te veel voor de bobo's van de GGD? En de volledige verantwoording om het uit te leggen leg je bij de prikkers neer. Wat een ontiegelijke laffe actie van meneer funnyshoes.

het CBS/UWV meldt momenteel 334.000 werklozen in het eerste kwartaal, is er dan iemand van die werklozen capabel genoeg om twee stempeltjes te stempelen en een stickertje te plakken?

muggetje | 16-05-21 | 18:08 | 1

Wedden dat de reden zo banaal is dat ze de administratie van die gele boekjes niet op orde hebben? Die app is noodzakelijk om hun eigen administratie op orde te krijgen..

Epistulae_Morales | 16-05-21 | 21:51

Knip na de 2e injectie het plaatje uit en plak het in het gele boekje, tezamen met de stempel die je kunt bestellen via internet met opschrift Covid en een datum instelling.

piet7003 | 16-05-21 | 17:47

De regering accepteert het gele boekje niet, ik weiger het Nazi-Covid-paspoort van die zakkenvullers.

piet7003 | 16-05-21 | 17:46

Welke idioot bedenkt dit nou weer.
We hebben een internationaal geaccepteerd medisch paspoort waarin alle vaccinaties geregitreerd staan, gewaarmerkt door een handtekening en datum tempel van de GGD.
Dat werkt prima.
En nou moet die volidioot weer wat anders maken waardoor dit medisch paspoort waardeloos wordt?

ZZP-er | 16-05-21 | 17:23 | 1

In het kort "ja".
In het lang: aan bestaande systemen die werken valt voor de EU niet hun welgevallige aanpassingen te doen en zijn er te weinig vriendjes die er geld aan kunnen verdienen, zoals bij andere zeer succesvolle overheids ICT projecten.
Laten we opletten, misschien komt er wel weer een zeer ervaren politicus bovendrijven hierbij, zoals Wiebes, want die heeft het een en ander kunnen betekenen voor onder andere de belastingdienst.

Dezenaamhier | 16-05-21 | 17:37

Logisch ergens, want er komt een kudtApp, met een Europabrede kudtkoppeling, en dus moet het internationale vaccinatieboekje de pas worden afgesneden, anders neemt niemand een kudtApp van Hugo.

Harry.Langezwaal | 16-05-21 | 17:10

Zojuist terug uit Houten voor de 2e, zelfde discussie. Efficiency??? Daar waren meer gastvrouwen, oppassers en EHBO-ers dan patiënten. Zo was het de eerste keer ook. Wachttijd was nul. zo doorlopen. Ik was trouwens om 1930 besteld, dus proces ontregelend en inefficiënt.
Regelzucht en breedmakerij van overbodige, door ons betaalde, ambtenaren. Opheffen dat circus.

P. Breidel | 16-05-21 | 16:53 | 8

Hier in de USA hebben ze ook netjes de stickers in mijn hele boekje geplakt. Dertiger hier die mid april zijn tweede pfeizer prik al kreeg, groetjes

HallowDaar | 16-05-21 | 18:31

@erwtje59 | 16-05-21 | 17:56: Of mensen het willen of niet is mij om het even. Afgaande op de prik succesverhalen en het GGD argument "efficiency" om die sticker niet te plakken, had ik een volle locatie verwacht.

P. Breidel | 16-05-21 | 18:32

Als in de EU 1/3 van de opgeroepen op dit moment de vaccins al weigert.. dan snap ik die rust wel

Epistulae_Morales | 16-05-21 | 21:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Je zou je eigen maar zo druk maken om een aantekening cq sticker..

Oxithius | 16-05-21 | 16:52 | 2

Je zou je eigen maar zo druk maken om een minister van volksgezondheid die een internationaal erkend staatsdocument zomaar even ongeldig verklaard.

Dezenaamhier | 16-05-21 | 17:32

Je komt behoorlijk wat landen niet in zonder bewijs van vaccin of negatieve test jonger dan 48 uur, met de bijbehorende uitsluitingen.

Epistulae_Morales | 16-05-21 | 21:55

Efficiency? Would it KILL them to use a simple stamp or scrawl?

Groenstrook | 16-05-21 | 16:35

T is 2021 waarom moeten we nog met boekjes rondzeulen ?
Als mijn boekje kwijt is wat dan ?
Ja ja, slim he.

Uw Verzekeringsadvis | 16-05-21 | 16:31 | 5

@Uw Verzekeringsadvis | 16-05-21 | 16:40: Europa, daar heeft u het gele boekje niet voor nodig.

P. Breidel | 16-05-21 | 16:46

Dan vraag je een nieuwe aan bij de GGD.

johoost | 16-05-21 | 19:46

Omdat heel veel landen, zoals de meeste, alleen een internationaal erkend bewijs en onder auspiciën van de WHO gereguleerd bewijs accepteren. En dat is in Nederland dat gele boekje. Iets anders officieels is er niet.

Epistulae_Morales | 17-05-21 | 01:58
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
kattekopje | 16-05-21 | 16:29 | 1

Bij een keer vaccineren krijg je een halve ster om op je jas te naaien, bij de tweede vaccinatie de andere helft. Kleur van de ster moet nog over gepraat worden. Zo is het voor de boa's veel makkelijker werken.

jan huppeldepup | 16-05-21 | 16:29 | 2

De batchnummers onder elkaar op uw onderarm tatoeëren is geen optie?

Canis.bonus.es | 16-05-21 | 16:36

Schijnt dat we allemaal een tattoo krijgen op het voorhoofd. Die verdwijnt bij een juist toegediende vaccinatie. Als deze uitwerkt komt het vanzelf weer tevoorschijn.

johoost | 16-05-21 | 19:48

Maar voor alle andere prikken krijg je wel gewoon stickers in je boekje. Ik heb net vrijdag een hele reeks vaccinaties bij de ggd gehaald en die werden keurig met stickers stempels etc in mijn boekje geplakt...

Doen dan een stempel in mijn paspoort! Ik moet als het kan om mijn centen te verdienen straks weer gewoon de wereld over kunnen.

Als een PCR test doet. Moet voor de gein het document open in een PDF editor. U kunt alles aanpassen. Heel handig als je 5 keer per week met de trein tussen Breda en Antwerpen reist....

MeneerGuggenheimer | 16-05-21 | 16:27 | 1

Dan gaat u maar in Groningen werken.

Uw Verzekeringsadvis | 16-05-21 | 16:29

Heb ze beide toch in mijn gele boekje erbij gekregen, getekend en wel. Samen met de andere waslijst aan volgens mij alle mogelijke vaccinaties... en nu moet ik alleen vanwege die kut kerona weer iets anders gaan gebruiken? Wat een faalhazen, echt niet te zuinig.

liggend_streepje | 16-05-21 | 15:56 | 1

Mooi dan kunt u de overheid wel verantwoordelijk houden voor de toediening, mochten er op termijn toch vreemde bijwerkingen optreden

Canis.bonus.es | 16-05-21 | 16:11

Linksom of rechtsom, de overheid wil toegang tot je mobieltje. Eerst de besmettings-app, nu weer de vaccinatie-app. Dat niemand het door heeft dat het niet eens gaat om corona maar om toegang.

Rotterdammert1965 | 16-05-21 | 15:53

Wat een gezeur weer. Dat gele boekje is vooral handig om overzicht op al je vaccinaties te houden, zodat je weet wanneer iets herhaald moet worden en om iets uit te kunnen sluiten als je onderweg ziek wordt. Heb hem op reis altijd bij mij, maar er is nog nooit naar gevraagd. Morgen gewoon even praktisch doen, foto van prikbewijs maken, uitprinten op stickervel, en inplakken. Klaar. En straks gewoon die app gebruiken.

Azijnist | 16-05-21 | 15:39 | 2

Reken maar dat er landen zijn waar je je gele boekje moet laten zien. In Afrika gaat het heel lastig worden als je geen geel boekje tevoorschijn kunt toveren.
Heb het zelf meerdere keren ervaren. Standaard bij inchecken door de maatschappij moest ik het laten zien en daarnaast ook bij immigratie.

lamlendig | 16-05-21 | 16:36

Sommige Aziatische landen kijken op zeker naar het gele boekje bij het afgeven van het visum. Sommige vaccinaties, zoals gele koorts en polio zijn verplicht. Zonder de juiste stempels, geen visum en kun je gewoon omdraaien. Bijvoorbeeld Sri-Lanka en Maleisië en Vietnam.

edelfigurant | 16-05-21 | 17:15

En straks wordt die app gehackt door een andere app die gewoon qr code voor je gegenereerd. 13% van de bevolking heeft geen mobiel. Benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Weer van die kansloze bestuurdes die geen verstand heeft van ICT.

fredz | 16-05-21 | 15:37 | 1

Ik garandeer je dat de gehele app vervalsen kinderspel is vergeleken bij het vervalsen van het gele boekje.

Epistulae_Morales | 17-05-21 | 02:00

Stelletje zeikerts in Nederland; ik woon in Frankrijk en in mijn Nederlandse gele boekje werden zonder problemen de vaccinaties Covid gezet.

klaassenp28 | 16-05-21 | 15:32 | 2

C'est comme il se doit.

Groenstrook | 16-05-21 | 17:22

Daar wordt je prik ook niet gezet door de GGD.

GOEM | 16-05-21 | 18:40

Dan zullen we eerdaags eens even kijken wat efficiënter is: óf er wordt een registratie in het gele boekje gedaan óf er volgt een lange discussie (die ik waarschijnlijk ga verliezen, maar alle efficiëncy is dan al weg)

Gaz21 | 16-05-21 | 15:31

Ik zal het namens mijn vriend Hugo nog een keer uitleggen want jullie snappen het niet. Zo'n vaccinatieboekje is van jou zelf. Maar, mensen, we moeten dit SAMEN oplossen. SAMEN in een database van de overheid. Alleen SAMEN komen we hier uit, ik bedoel in.

dihydrogenmonoxide | 16-05-21 | 15:30 | 2

Huh? Volgens mij snappen jij en jouw vriend Hugo het niet he?

Warhead | 16-05-21 | 21:05

Over een jaar of 10 aan deze junk is vragen of hij nog steeds zo blij is met zijn prikken.

ademende aarde | 16-05-21 | 15:17

Lees de 4e industriële revolutie van Klaus Schwab over de fusie van de fysieke, biologische en digitale identiteit. Wanneer dezelfde technologie wordt gebruikt als bij de Fieldlab experimenten dan worden de persoonsgegevens die bij de vaccinaties horen digitaal opgeslagen met blockchain-technologie, decentraal dus. De mededeling van de overheid dat je je persoonsgegevens niet centraal worden opgeslagen heeft dan dus helemaal geen betekenis, denk aan Bitcoin.
Eenmaal ingevoerd kunnen in de toekomst ook andere gegevens eenvoudig hieraan gekoppeld worden. Het gaat om de invoering van een digitale identiteit, daarom wordt over het gele boekje gezegd dat het geen status meer heeft.

Hier zijn 2 filmpjes te vinden die laten zien hoe het straks in zijn werk gaat:
unlockapp.nl/momenteel-wordt-er-volop...
Stichting uNLock is een initiatief van de Dutch Blockchain Coalition (DBC), Universiteit Leiden, Rabobank, TNO, Deloitte, Ledger Leopard, CMS, stichting RINIS en IBM.

IBM heeft al eerder dergelijke systemen ontworpen voor Nederland, citaat: "Lentz begon met het invoeren van Hollerith/IBM ponskaartmachines voor het verwerken van de administratie. In 1936 was het systeem zo perfect dat de gehele Nederlandse bevolkingsadministratie digitaal was opgeslagen en met behulp van machines werd geanalyseerd. Daarbij werd ook de religie op de kaart gezet."

#enpassant | 16-05-21 | 15:09 | 6

IBM, die heeft al zo'n geweldige trackrecord o.a. rond het UWV gebeuren. Bovendien, blockchain is veel te moeilijk voor ambtenaren dus dat wordt hem niet.

Deflatiemonster | 16-05-21 | 17:12

domeinnaam is al dik een jaar geregistreerd, wist men toen al dat je getest moest worden om ergens toegang tot te krijgen? bijzonder.

Mingus | 16-05-21 | 23:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Binnenkort ook weer terug naar het beproefde dijkenbouwen met schop en kruiwagen, via de Werkverschaffing. Terug naar de jaren vijftig, 1850 that is.
Sommige mensen veranderen alles wat ze aanraken in goud, Hugo de Jonge veranderd alles wat ie aanraakt in poep. Sommige mensen kunnen een vaccinatiecampagne organiseren, Hugo de Jonge weet hoe hij een emmer met poep over je hoofd moet omkeren. Het is duidelijk dat Nederland beter af is met het voltallige Kabinet achter de tralies, en niet alleen vanwege de Toeslag- en alle andere "affaires" (totale fuck upps op het criminele af). Besturen is in Nederland een excuus geworden om prutsers, knoeiers, en psychopaten op Demense los te laten, en helpen doet dat niet.

De Briemusketier | 16-05-21 | 14:59 | 1

De tweede zin van uw tegel begrijp ik, maar ben het er faliekant mee oneens. Wij stervelingen, inclusief Hugo, die het volgende nog niet weet; zijn in staat van een biefstuk een drol te maken. Hugo echter, die het voorgaande dus niet weet, is er stellig van overtuigt van een drol een biefstuk te kunnen maken. De lichtere varianten die men in de tuin van psychiatrische instellingen tegenkomt en u toefluisteren op te passen voor die mannen/vrouwen in witte jassen omdat die hartstikke gek zijn, dient u te antwoorden met: "Goh joh, ja natuurlijk. Bedankt! Dat doe ik nou ook met Hugo c.s., want wie zich niet ergert maar verwondert wordt geen tachtig maar honderd. U begrijpt het al, ik verwonder mij buitengewoon veel over bepaalde zaken. Cheers!

Een vrije paling | 16-05-21 | 15:34

Dit is gewoon rechtzaken-werk: een demissionaire overheid kan niet simpelweg per decreet een anderszins volslagen legitieme registratiemethode niet ondersteunen. Dat moet uigelegd worden voor het hekje.

konjodebonjo | 16-05-21 | 14:57 | 1

Maar wel graag per direct en niet na maanden van discussies. Ook het omzetten van de uitspraak sofort en met terugwerkende kracht. Niet dat bepaalde politici het weer zijn vergeten of het dan te veel gevraagd is, de 'zelfgeprinte bewijsjes' voor een sticker te ruilen. Ach what the hack, dan moet toch iedereen weer voor een opfrisinenting en die kan dan gelijk in de app...
schiet mij maar lek. Volgens mij werden de guillotines voor minder uit het vet gehaald.

PisFinger | 16-05-21 | 20:15

Heerlijk die werkverschaffing!

Pieterman | 16-05-21 | 14:54 | 1

Denkend aan Holland zie ik een brede rivier van incompetente politici en bestuurders in streepjespak aan elkaar vastgeketend door een oneindig laagland met schop en kruiwagen richting een dijkverzwaringsproject gaan, en een enthousiaste menigte applaudisserend langs de einder staan.

De Briemusketier | 16-05-21 | 15:06

Waarom zo ingewikkeld allemaal, gewoon je vaccinatiecode op je onderarm laten tatoeëren. Heb je altijd bij je, kun je nauwelijks verliezen en is fraudebestendig.
Ik weet niet hoe ik op dit idee kom, maar het schijnt vroeger een zeer beproeft concept te zijn geweest en aangezien we op een DDR 2.0 afstevenen lijkt het mij geen gek idee om oude technieken weer in te voeren. Terug naar af zogezegd.

Alco-de-Holist | 16-05-21 | 14:53 | 6

Dat is nou een typische Hugo oplossing. Die hoort de klok luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Je kunt beter de vaccinatie weigeraars een jaarlijkse tatoeage geven -die altijd bij je blijft. Dat is de oplossing voor het anti-vax en corona- wappie vraagstuk.
Mogelijk dat ze zelfs kunnen worden gebruikt als bio-massa in een bio-massa centrale (steriliseren noemen we dat dan).
Die mogelijke infectiehaarden zijn als de ratten die de zwarte pest verspreidden.
Uitgummen, dat ongedierte.
Dat was de methode waarmee destijds ongewenste elementen uit de samenleving werden gezuiverd, voor een nieuwe 1000-jarige utopie.

ratelaar | 16-05-21 | 15:19

Ik hoorde ergens dat extra vrachtwagens ook weer besteld zijn.

MoonBeebe | 16-05-21 | 17:11

@ratelaar | 16-05-21 | 15:19: Het lijkt erop dat je mensen die zich (nog) niet willen laten (testfase)vaccineren ("ongedierte") wilt (laten) endlösen ...

Groenstrook | 16-05-21 | 17:17
▼ 3 antwoorden verborgen

De inzender klinkt als een enthousiaste vaccinatieverzamelaar die trots is op zijn stickers en stempels. Jammer dat hem dat pleziertje nu ontzegt wordt. En laten we wel wezen: hoeveel mensen lopen er straks nu eenmaal met zo'n geel boekje rond? Gun die paar mensen dan toch deze aanvulling op hun collectie. Voor mij mogen ze het lekker efficiënt aan m'n BSN hangen.

Bulloch | 16-05-21 | 14:52 | 4

@larie | 16-05-21 | 15:01: Wat is je punt? Dat iedereen dan maar met zo'n boekje moet gaan rondlopen, omdat niet alle vliegvelden ter wereld QR-codes kunnen scannen? Als dat het enige alternatief zou zijn, dan pas ik. Mijn punt is juist dat de keuze bij de patiënt gelaten zou moeten worden.

Bulloch | 16-05-21 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

In China hebben ze verleden vrijdag na een - inmiddels zeldzame- lokale uitbraak hun eigen prikrecord gebroken: in Hefei, de hoofdstad van de provincie Anhui, werden 364.100 prikken gezet in achttien uur.
-
Eat that, Hugo!

bisbisbis | 16-05-21 | 14:45 | 3

In China, waar ze de corona epidemie al heel lang onder controle hebben.

dihydrogenmonoxide | 16-05-21 | 15:36
-weggejorist-
kattekopje | 16-05-21 | 16:40

In Duitsland hebben ze ook tussen 500.000 en 1Mio prikken - per dag.

redanx | 16-05-21 | 19:33

Je hoort zo weinig over de vaccin weigeraars in de media hoewel het er ook een heleboel zijn of moet alles weer geniepig door de strot geramd worden .

likmegaties | 16-05-21 | 14:41 | 1

Lieden die een prik nemen zitten in de behandelgroep van dit experiment en mensen die geen prik nemen zitten in de placebo groep. Beiden zijn noodzakelijk. Wees blij met de zogenaamde “weigeraars”.

Canis.bonus.es | 16-05-21 | 16:01

Weten jullie wel dat Apple ongevraagd een COVID-volgapp op de iPhone heeft geïnstalleerd?
Klik maar onder Instellingen en scroll naar beneden totdat je "Blootstellingsmeldingen" ziet die, om u geheel van dienst te zijn, al aan staat.

Alco-de-Holist | 16-05-21 | 14:39 | 5

@Elmauro | 16-05-21 | 15:12: Waar het mij om gaat is dat Apple ongevraagd volgsoftware op je telefoon zet.
Whatssap, Facebook en meer van die ongein waar big-tech je mee volgt, of de Appie-bonuskaart die de grootgrutter in staat stelt om jouw aankopen te monitoren, is allemaal volgsoftware die je er zelf en geheel vrijwillig op zet.

Alco-de-Holist | 16-05-21 | 15:37

@Alco-de-Holist | 16-05-21 | 15:37: Je gebruikt toch ook vrijwillig een iPhone?
En bovendien stond de Corona tracking functionaliteit netjes beschreven dus je had ook kunnen kiezen om je iOS niet te upgraden.

priks | 16-05-21 | 16:21

Weet je wat nog enger is? Er zit tegenwoordig een NFC chip in! En de nieuwere mobieltjes 5g!

En wireless brrrr. En erger nog, gps staat zelfs standaard aan! Stelletje boeven!

Warhead | 16-05-21 | 21:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Gegeven de ontwikkelingen tot nu toe is de enige rationele houding om rustig af te wachten en intussen niets te doen of met je te laten doen.

dihydrogenmonoxide | 16-05-21 | 14:38 | 3

C'est ça

luistukvreten | 16-05-21 | 15:11

Juist!

Nilfisk | 16-05-21 | 15:17

Exact dit

Canis.bonus.es | 16-05-21 | 15:58

Ik heb geen mobieltje en wil er ook geen. Al die drukdoenerij om die Hugo-app zal dan ook mijn reet roesten. Evenwel ben ik me er van bewust dat ik en anderen zonder smartphone in de nabije toekomst (nog!) meer gedwarsboomd zullen worden in hun sociale vrijheid. "Nog" want momenteel kan ik bij winkels niet aantonen met een mobieltje dat ik gereserveerd heb... welja zeg! (Nee, heb ook geen printer en bibliotheken zijn dicht om daar te kunnen printen - als ik daar al heen zou wíllen gaan om een printje te maken om godbetert naar een winkel als de Gamma te mogen!)

mozaard | 16-05-21 | 14:37 | 8

@Boris die Sauertopf | 16-05-21 | 14:43:
In +49 niet alleen met afspraak, ook alleen na tonen neg test, genezing of inenting... en op sommige plekken buiten ook 'gewoon' nog een masker dragen...
Mag ik weer naar NL?

PisFinger | 16-05-21 | 20:19

@Asteroid-B612 | 16-05-21 | 18:32: Gewoon 10 x een 0 invoeren als online wordt gevraagd om je telefoonnummer. Doe ik al jaren en dat gaat goed.

Sir_Cumalot | 17-05-21 | 05:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Hét Gele Boekje......
Wat maken jullie je allemaal druk .... !
Ik ben worldwide in zo'n 70 landen en staten geweest, waarvan vele, vele malen.
Nog nóóit ben ik gevraagd bij de douane of ik mijn inentingen had.
Het boekje is bedoeld , wanneer je ergens een ziekte oploopt, voor de doktoren ter plaatse om uit te sluiten dat je een bepaalde ziekte
hebt opgelopen en is zeker niet een verplichte grensformaliteit.
Verder is een enting niet een 100% garantie dat je iets niet kunt oplopen gezien de vele mutaties die in de loop der jaren optreden in het virus. Derhalve zijn bepaalde entingen ook maar voor een bepaalde tijd geldig en zeker niet allemaal levenslang.
Maar wat De Jonge hier nou weer flikt is het tigste bewijs dat deze man volledig handelingsonbekwaam is.
En de tekst dan ook nog in het Nederlands, lachwekkend en bedroevend !

A333aan | 16-05-21 | 14:35 | 5

@sailor 1 | 16-05-21 | 16:08: Mijn ervaringen zijn sec luchtvaart, en daar hoef je niet "aan te monsteren".

A333aan | 16-05-21 | 16:37

"70 landen en staten"... als je dan de VS hebt doorkruist heb je er al 52 te pakken?

Ik reis voor mijn werk... geen tijd om bij te houden in welke landen ik allemaal ben geweest, maar het is alles behalve een paar shithole countries in Afrika en Azië.
Ik heb dus altijd mijn gele boekje in mijn werktas zitten en wel degelijk dat er in bepaalde landen (m.n. Afrika) om wordt gevraagd - zeker als je een tussenstop hebt gehad in landen waar bijv. gele koorts heerst.

lamlendig | 16-05-21 | 16:42

En ga nu maar eens lezen op de overheidswebsites van de meeste landen wat ze willen weten als u binnenkomt.. u dient:
Een vaccinatiebewijs te overleggen, in een internationaal geaccepteerd formaat (WHO)
Een negatieve testuitslag, niet ouder dan 48 uur, of een niet ouder dan 72 uur, en dan moet u een test ondergaan en op de locatie waar u verplicht in quarantaine gaat, afwachten.

En anders komt u het land niet in.
Dit geldt straks voor Mercosur bijvoorbeeld.

Epistulae_Morales | 17-05-21 | 02:08
▼ 2 antwoorden verborgen

GGD GHOR heeft sowieso al compleet lak aan jouw privacy. Hun website deelt klakkeloos data met Google. Waarvoor a. geen toestemming gevraagd wordt. b. niet in hun privacyvoorwaarden terug te lezen is en c. op verzoek om deze, dus illegaal verzamelde gegevens, te laten verwijderen krijg je geen reactie (Aleid Wolfsen (AP) doe eens heel gauw ingrijpen!). Geldt de AVG soms niet voor iedereen?

Daar blijft het niet bij ook maakt de website verbinding met cds.s5x3j6q5.hwcdn.net welke niet beveiligd is.

Boris die Sauertopf | 16-05-21 | 14:22 | 1

AVG geldt niet voor in de EU gevestigde en gecertificeerde bedrijven. Google wordt in deze gezien als een EU bedrijf. Het is van de ratten, maar ik heb het ook niet bedacht.

konjodebonjo | 16-05-21 | 14:59

Ga je naar het buitenland en dan laat je je QR inscannen door de douane, dan verschijnt er op het schermpje 'Dank voor uw stem op Hugo'.

Wim Venijn | 16-05-21 | 14:22 | 1

plus!

horsteknots | 16-05-21 | 14:37

Waarom iets wat goed functioneert vervangen door iets compleet nieuws?
Omdat je vriendjes en partijgenoten dikke poen willen verdienen.
Snap dat dan, non-neoliberale sukkel.

Schadenfreude | 16-05-21 | 14:21 | 1

Het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn inderdaad. Bij gebrek aan markten, creëer je ze.

luistukvreten | 16-05-21 | 15:16

Ik ben geen tegenstander van vaccinatie maar deze sla ik over. Ik vind het bijzonder jammer dat een groot deel van de bevolking kennelijk blind is voor de kleine stapjes die wekelijks gezet worden in het wegnemen van de vrijheid van het individu. Ik ben ook bijzonder benieuwd hoe de nu gevaccineerden er over een paar jaar aan toe zijn. Hoe je er ook tegenaan kijkt, het blijft een experimenteel vaccin. Uit je plaat gaan kan onder dit plempsel.

kaplaarzenverkoper | 16-05-21 | 14:18 | 13

@bulloch: als ik u over enkele maanden een paper link, dan is het wel in orde zeker? Zoekt u de definitie van een vaccin op en daar treft u zaken aan als dat u niet meer vatbaar zult zijn voor de kiem en dat u anderen niet kunt besmetten. Graag gedaan. Prima om in te enten, het is echter geen vaccin en hoort om die reden ook niet in het gele boekje. Niet mijn mening maar die van onze overheid

Canis.bonus.es | 16-05-21 | 16:19

@Bulloch | 16-05-21 | 15:00:
Iets met grondrechten; je hebt er inmiddels een grond (reden) voor nodig om een het recht te krijgen.
(voordat het nog niet snapt: grondrecht is een recht waar niets voor hoeft te doen, voor iedereen gelijk is en je niet afgenomen kan worden om het later met regeltjes terug te 'verdienen').

PisFinger | 16-05-21 | 20:24
▼ 10 antwoorden verborgen

En de wereld is groter dan de EU. Dus hoe Hugo dat bedacht heeft?

Bataafje | 16-05-21 | 14:20

De EU wil aan de QR-code voor iedereen. Waar naast de registratie van de vaccins ook steeds meer andere zaken worden gekoppeld als uw werk, eventuele veroordelingen, of uw huis klimaat-neutraal is enzovoort.
En die code word dan overal te pas en te onpas gescanned zodat ze precies weten wie waar was en wat gedaan heeft. En als daar iets bij was dat in hun ogen niet goed is dan krijgt u minpunten op uw social credits score en word u beperkt in uw mgelijkheden.
Meegedaan aan een corona-demonstratie? Dan komt u gewoon weer achteraan op de lijst voor een sociale huurwoning. Van dat soort zaken.
Want ze gillen wel over wat er in China gaande is maar De Timmermansjes, Verhofstadtjes en Von der Leyens willen het hier ook maar wat graag invoeren.

2voor12 | 16-05-21 | 14:11 | 2

Een chip in je nek zodat je makkelijk te scannen en te meten bent...

Hemke-Valsema | 16-05-21 | 14:16

Precies.
DDR 2.0 staat voor de deur en velen van ons staren als konijnen in de koplamp.

Alco-de-Holist | 16-05-21 | 14:36

Waardeloos dat de overheid opeens zo lastig gaan doen over de erkenning van het gele boekje. Ik was benieuwd hoever de onderhandelingen waren tussen de VS en EU over het uitlezen van de digitale apps. Die zijn dus nog niet compleet, maar volgens de Amerikanen zijn de Europese apps en papieren bewijzen ook nog niet op elkaar afgestemd, waardoor je het risico loopt aan de grens te worden tegengehouden. Dit soort nieuwsberichten www.voanews.com/covid-19-pandemic/eu-... even in de gaten houden dus voor de internationale vakantiegangers onder ons.

Alexander des Burgus | 16-05-21 | 14:10 | 1

Alsof men overal ter wereld de QR code van een EU paspoort kan scannen...

Bataafje | 16-05-21 | 14:35

Papiertjes raak ik kwijt, telefoon is leeg of vergeten, kan ik ook voor een tatoeage opteren ?

Drozen13 | 16-05-21 | 14:08 | 5

U kunt een QR code laten zetten op uw rechterbil. Deze is ook geldig voor verkiezingen bij het uitlezen in een stemlokaal.

impy | 16-05-21 | 14:18

Wat dacht je van een chip in je hersenen?

dihydrogenmonoxide | 16-05-21 | 14:42

Zo'n plastic kaart door je oor popnagelen. Zoals ze bij stamboekvee doen. Lekker elitair en een beetje kink, dat ook nog eens.

Graaisnaaiert | 16-05-21 | 17:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen echte vaccinaties komen in het gele boekje.

A.I. van Dee | 16-05-21 | 14:04 | 3

Kijk, u snapt 't.

demaup | 16-05-21 | 14:55

Nice!

Nilfisk | 16-05-21 | 15:23

Zit wat in!

Groenstrook | 16-05-21 | 16:54

Nederland being Nederland again.
Voor de meest simpele, logische oplossing wordt een compleet nieuw, duur, achterlijk en waardeloos kutsysteem opgetuigd. Met een nieuw ambtenarensysteem, miljoenen kostende project etc.

Nog maar de vraag landen buiten de EU dit gaan accepteren zo'n flutpapiertje.

TERUGVANWEGGEWEEST | 16-05-21 | 14:01 | 1

Problemen creëren is tegenwoordig de hoofdtaak van de overheid. De regering neemt deze zeer serieus en is er dag en nacht mee bezig. Zodat u straks rustig kunt gaan slapen zonder ooit nog wakker te hoeven worden.

dihydrogenmonoxide | 16-05-21 | 14:46

Deze overheid, die zichzelf niet laat controleren, die liegt en bedriegt, de waarheid verbergt, gegevens achterhoudt en daarbij mensenlevens zwaar beschadigd moeten we geen gelegenheid geven om ons te controleren of te beperken. Zeker niet digitaal.

down | 16-05-21 | 14:00

Ze lieten het virus gewoon op Nederland af komen. De zorgcapaciteit werd niet uitgebreid. Andere maatregelen kwamen te laat. Ze hebben gewacht met ingrijpen tot hun logge overvolle politieke bestuursapparaat voor zichzelf de weg gevonden had. Het enige resultaat van deze pandemie is dat burgers hun hebben en houden elektronisch moeten laten vastleggen zonder dat ze daar vat op hebben. Ze hebben niemand van corona gered, ze hebben de economie geschaad en hun neoliberalistische agende hebben ze geen minuut ter zijde gelegd om er te zijn voor wie ze dik belastingbetaald worden.

zeurmachine | 16-05-21 | 13:59 | 2

Zo waar dit. Men krijgt wel de overheid die men verdient

Canis.bonus.es | 16-05-21 | 16:05

@Canis.bonus.es | 16-05-21 | 16:05: En de partner, baan, leven, auto en pizza die men verdiend. Vandaar dat sommige mensen maar gewoon pakken.

Ragnar_Lodbrok | 17-05-21 | 03:24

Is het nog steeds niet mogelijk om de leugenaar Hugo de Jonge aan te klagen? Op zijn twitter heeft deze leugenaar vandaag gemeld dat iedereen die geregistreerd staat voor een griepprik inmiddels is uitgenodigd voor een vaccinatie. Ik kan heel eenvoudig bewijzen datdeze minister liegt dat hij barst. Zowel mijn vrouw als ik krijgen al meer dan 10 jaar jaarlijks een oproep voor de griepprik. Zowel mijn vrouw als ik hebben GEEN uitnodiging ontvangen, en zo ken ik nog flink wat meer mensen in mijn omgeving. Eenvoudig te bewijzen dus deze leugens van faalhaas Hugo. Is het echt niet mogelijk om deze man ter verantwoording te roepen, in het parlement of bij de rechter, voor het liegen tegen de bevolking?

BoerKoekoek | 16-05-21 | 13:41 | 3

Nee, want dan was Rutte al vijfvoudig veroordeeld.

Kopieerapparaat | 16-05-21 | 14:08

Wees er maar blij mee Koekoek. Wat denk je dat er zal gebeuren als je op een uitnodiging van Hugo ingaat?

dihydrogenmonoxide | 16-05-21 | 14:48

En dan straks zeker katten gaan vervolgen omdat ze mauwen.

luistukvreten | 16-05-21 | 15:24

Een app als vaccinatiebewijs lijkt mij een heel goed idee. Zoek de 100 apps die onze overheid tot 2016 gemaakt heeft eens op, en probeer hoeveel daarvan nu nog werken.

W_F | 16-05-21 | 13:40

Maar gaan ze ook bij de grens autos, vrachtautos en bussen tegenhouden om vaxxpaspoort te checken?

Dat is toch niet te doen?

sjef-van-iekel | 16-05-21 | 13:39 | 3

U denkt nog dat die kastjes boven de weg enkel snelheid registreren?

revolte | 16-05-21 | 13:42

In ieder geval niet van asieleisers en arbeidsmigranten.
Aangezien onze bestuurders en hun broodheren daaraan verslaafd zijn.

jemagookniksmeer | 16-05-21 | 13:42

Dat dacht je vast ook voordat je er achter kwam wat een lockdown is?

dihydrogenmonoxide | 16-05-21 | 14:51

Als je niks te verbergen hebt, zoals ik, dan maakt zo'n app ook niets uit. Weet de overheid ook dat van je, maar who cares? Alsof die info zo boeiend is.
Enige wat je dan te horen krijgt zijn onnozele godwins.

Ichneumonidae | 16-05-21 | 13:37 | 9

Het gaat er niet om of ik iets te verbergen heb. Het gaat er om dat het anderen niets aangaat.

Muxje | 16-05-21 | 14:22

Ichneumonidae is uw echte naam?

klaasjanhenk | 16-05-21 | 14:38

En wat zijn uw NAW-gegevens? Wat is uw BSN? [Immers "niks te verbergen".]

Groenstrook | 16-05-21 | 16:53
▼ 6 antwoorden verborgen

In mijn 40 jaar als zeevarende had mijn gele boekje altijd het benodigde effect, waar ook ter wereld. Het werd gewoon geaccepteerd. Bij mijn eerste covid prik, die injectie laten aantekenen met sticker in mijn gele boekje. Het zal van een verbijsterende stompzinnigheid zijn als dat bij mijn tweede prik niet zal gebeuren.

forecastle | 16-05-21 | 13:36 | 1

Laat het weten, ben benieuwd

BL!ZZ | 16-05-21 | 13:48

het antwoord op alle problemen is toch... ontwikkel een app?

Nlz | 16-05-21 | 13:36

Zullen heus wel landen zijn waar ze maling hebben aan apps en kleurcodes.

sjef-van-iekel | 16-05-21 | 13:35 | 2

Jazeker, daar waar men graag geld wil verdienen (toerisme). Service is vaak ook beter in dergelijke landen

Canis.bonus.es | 16-05-21 | 16:44

@Canis.bonus.es | 16-05-21 | 16:44: Service zoals ik die gewend was in de USA bestaat niet in Nederland. In Nederland betekent "service" doorgaans dat je iets moet betalen. "Parkeerservice" bijv.

Asteroid-B612 | 16-05-21 | 18:51

Volgens mij was discriminatie op basis van vaccinatie niet toegestaan, dus iedereen, gevaccineerd of niet, moet een vaccinatie bewijs kunnen krijgen.

W_F | 16-05-21 | 13:29 | 1

directe discriminatie is niet toegestaan. Indirecte wel. Net als dat actief niet herinneren toegestaan is en passief niet herinneren verboden is.

nobodiesunmighty | 16-05-21 | 13:53

Efficiency bij de GGD? Mijn zoon heeft onlangs enkele maanden de boel op orde moeten brengen met een aantal andere omdat de AVG-gegevens een grote puinhoop waren, en wellicht nu ook nog zijn. Overheid en efficiengy via digitale data? Mijn Reedt.

TonAlias | 16-05-21 | 13:28 | 1

Waar zijn die gegevens dan wel op orde ? De AVG is een monster geworden. Aan de achterdeur maakt de Sleepwet gewoon gehakt ervan.

Nichtsneues | 16-05-21 | 13:33

De link naar Beleidslijn Gele Boekje (GGD-GHOR) is "opeens" niet meer bereikbaar.

Graaf_Slis | 16-05-21 | 13:27 | 1

Als complottheoreticus zeg ik: Laat u niks wijsmaken. Dat vaccinatie-paspoort zit al heel in de EU-planning. Zie kolom 2022 in dit EU-document: ec.europa.eu/health/sites/default/fil...

kweethetooknietbeter | 16-05-21 | 13:26 | 8

@Blootkapje | 16-05-21 | 13:43: Wat de complotmalloten zien is dat de plannetjes die de EU en VN al heel lang willen er nu onder het mom van corona doorheen worden gedrukt. En dat lukt omdat er zoveel zijn zoals u die het niet willen zien.
750 mjd Coronasteunfonds = eurobonds = bankenunie. Dat plan stamt uit 2016 als het niet eerder is.
En als je even googled op NextGenerationEU dan kan je ook zien dan er van die 750 mld er precies 0 euro gaat naar het helpen van bedrijven of zorginstellingen die het zo moeilijk hebben door corona. Maar om die reden is het wel aan ons verkocht. Want we moesten zo solidair zijn met Italie die zo hard getroffen was weet je nog? 0 euro.

klaasjanhenk | 16-05-21 | 14:46

Ik heb dit ook al vaker vermeld, maar ja, sommige idioten hier gaan je dan voor complotwappie uitmaken...
Dat er een pandemie zat aan te komen heeft die Fausti toentertijd ook al georeerd !

A333aan | 16-05-21 | 14:49

@klaasjanhenk | 16-05-21 | 14:46:
Goed, naar welk vrij land zonder privacy gelul, zonder liegende politici, zonder rovende banken en het liefst een mooi stuk natuur kan ik emigreren?

PisFinger | 16-05-21 | 20:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Is het een optie om die kudt app van Neppie en Jokkie ( geen spellingscontrole) op een ander goedkoop toestel te zetten? Ga je de grens over QR code scannen en daarna flikker je 'm uit.... of heb je hem straks ook nodig als je een broodje haring wil kopen.... als ze zo de geschiedenis in willen gaan....

BL!ZZ | 16-05-21 | 13:25 | 1

Je maakt gewoon een screenshot van de app van een gevaccineerde... scan maar..

Epistulae_Morales | 17-05-21 | 02:13

Mijn katten glimlachen. Zij hebben ieder een 'Paspoort voor Gezelschapsdieren' van de Europese Unie. Dus...

isitsoornot | 16-05-21 | 13:25

Sta je dan met je kapotte mobieltje in het buitenland. (Of gestolen, gebeurt ook best vaak)
Geen Corona-app meer. En nu ?

cheops | 16-05-21 | 13:22 | 6

Tja, dan ben je een bedreiging voor de volksgezondheid van dat land en word je geruimd.

Kopieerapparaat | 16-05-21 | 13:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gaat om de eenvoud van vervalsen en een uniformiteit van bewijs om zekerheid bij de controleurs te scheppen. Maar ja, ook digitale certificaten zijn te vervalsen, zeker als een 1-mans software developer op zijn zolderkamer dit voor nog geen 100 euro in elkaar flanst met een contract van vele miljoenen vanuit de EU.

Sinclair | 16-05-21 | 13:21 | 1

De app toont een QR code... een screenshot volstaat...

Epistulae_Morales | 17-05-21 | 02:14

Weet je hoe dit oplost? Oprotten met je verplichte BS. Vaccinatie is prima maar je dystopische controlestaat kun je stoppen in die ene plek waar de zon nooit schijnt. Die case van dat verpleeghuis laatst was toch een vrij duidelijk teken dat het niet goed helpt tegen besmetting van anderen, dus het heeft ook geen zin. Wegwezen, ga lekker voor de klas dictatortje spelen. Vaccinatie is een vrije individuele keuze voor je eigen bescherming.

Upendo | 16-05-21 | 13:20 | 4
-weggejorist-
cheops | 16-05-21 | 13:27

@cheops | 16-05-21 | 13:27:

Het is al lang aangetoond dat vaccins besmettingen grootschalig onderbreken, maar dat dat even kost. Ik heb je paper gestuurd in een vorige thread.

omanders | 16-05-21 | 14:00

Um, no.

Asteroid-B612 | 16-05-21 | 19:42
▼ 1 antwoord verborgen

Wat als er een thuis-behandeling komt voor corona, waardoor de druk op de ziekenhuizen enorm afneemt? Of wat als de ultieme natte droom van Hugo uitkomt.. iedereen gevaccineerd. Nuchter bekeken mag dan het hele vaccinatieprogramma en het bijbehorende paspoort terug in de koelkast. Want: Het gros van de mensen heeft natuurlijke/gevaccineerde immuniteit. De mortaliteit (nu al belachelijk laag) is dan nog lager. En de druk op de zorg is dan enorm afgenomen. Corona is geen issue meer. Wat dan?
Ik vrees wanneer deze qr-code toegangspoortjes geest uit de fles is, deze nooit en te nimmer meer terug gaat.

edelfigurant | 16-05-21 | 13:20 | 5

@Alfred E. Neuman | 16-05-21 | 13:28: Dat roept menigeen al een jaar lang. En nu door zo'n geel kutboekie wordt iedereen ineens wakker. Nadat ze al een prikkie hebben gehaald met een halfjaarlijks herhaalrecept, dat wel.

Nilfisk | 16-05-21 | 13:45

@Leduc | 16-05-21 | 13:29: Rekeningrijden met afschaffing van de MRB ben ik toch ook niet tegen.

Kopieerapparaat | 16-05-21 | 13:45

@Nilfisk
Ik weet het, beter laat dan nooit denk ik dan maar. Als ik om mij heen kijk zie ik nu zelfs de meest dociele sukkels enigszins kritisch worden... toch een teken aan de wand.

Alfred E. Neuman | 16-05-21 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Daarboven staat
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Ik zie de samenhang even niet. Formule 1 is toch sport? Hoe matched dat binnen dezelfde kop dan met Milieu? Ik ben gewoon simpel.
Ik ben aan het verdwalen.

Leptob | 16-05-21 | 13:20

En voordat u het signaal veilig op uw scherm krijgt, dient u verplicht deze twee reclames, speciaal op u en uw leefgewoontes gericht, volledig uit te kijken.
Gratis aangeboden door Boss Hugo.

EEnzame SchizofrEEN | 16-05-21 | 13:18

@Wetenschapper
Hoe denkt u dat de registratie van Piaas-orgaanroof-register gaat ?
En Hugo's app, zie de Commons Project, erg vreemd dat hier nog geen artikel over bestaat, dan was alles geen verrassing meer geweest

Damoos | 16-05-21 | 13:16

Een verklaring is naar mijn mening juridisch vormvrij. Dit betekend dat iemand een papier uit een kladblok mag scheuren en er een verklaring op mag schrijven. Wanneer deze gedateerd is en door een oordeelkundige met naam en datum is ondertekend, dan is deze verklaring rechtsgeldig. Gelijkhebben en gelijkhebben zijn in dit land steeds meer twee verschillen waarbij domheid en gebrek aan kennis bepalen.

Red shirt | 16-05-21 | 13:15 | 3

"in dit land" is totaal irrelevant geworden.

Joffri | 16-05-21 | 13:17

Stempel van de dierenarts telt ook? Dan zie ik mogelijkheden

Canis.bonus.es | 16-05-21 | 16:27

Klopt. De gegevens van het vaccin, batchnummers etc., en de handtekening van de toedienend/administratief verwerker/arts zijn het belangrijkste. De stempel al minder, de handtekening mag nooit ontbreken. Staat letterlijk in de WHO regels die Nederland verplicht moet naleven.

Epistulae_Morales | 17-05-21 | 02:19

Stap 1: Positioneer uw vaccinatiekaart dwars op het midden van het vaccinatieboekje, precies op de nietjes.
Stap 2: Wrijf/druk met uw vinger de nietjes als reliëf op de kaart.
Stap 3: Prik met bv een cocktailprikker vier mooi ronde gaatjes op de plek waar straks de nietjes doorheen gaan steken.
Stap 4: Nietjes openen in het gele vaccinatieboekje en de kaart inleggen.
Stap 5: Sluit de nietjes.

Hoppaaa... Is vaccinatiekaart is keurig geïntegreerd met het vaccinatieboekje!

B.Chamel | 16-05-21 | 13:13 | 6

Lekker geknutseld! En nu?

Nilfisk | 16-05-21 | 13:19

Op ferkansie naar buitenland!

B.Chamel | 16-05-21 | 14:42

@Nilfisk: een stuk geloofwaardiger zo bij controle.

B.Chamel | 16-05-21 | 14:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Het waren decennia aan wereldwijd overleg over elkaars vaccinatiebewijzen accepteren, die leidde tot afspraken, waar Nederland zich via het hele boekje aan houdt. Dat dit boekje geen juridische status heeft is pertinente onzin, zit een reeks aan internationale verdragen onder. Niet alleen EU, maar wereldwijd.

Het is dit overleg over vaccinatie, dat uiteindelijk leidde tot de oprichting van de WHO. Een app is leuk, maar nooit zo lang houdbaar of wereldwijd werkbaar als papier. Niet iedereen in de wereld heeft of wil een smartphone, laat staan 4G.

Virussen roei je wereldwijd uit (pokken, polio) of je wacht op volgende variant, onbedoeld ontwikkelt in een derdewereldland. De mate van stupiditeit op sociale media, politieke oplichters en kortzichtige ondernemers zorgt na enige tijd voor een variant van Corona die wel apocalyptisch wordt. Simpelweg een kwestie van vaak genoeg muteren tot de juiste combinatie genen gevonden is. Het is bijna hetzelfde als het minen van een bitcoin. Als je maar genoeg computers inzet vindt je ook de laatste.

Feynman | 16-05-21 | 13:13 | 2

De WHO ontwikkelt ook deze app

Damoos | 16-05-21 | 13:17

Wat je beschrijft heeft voor een virus geen evolutionair voordeel.

Upendo | 16-05-21 | 13:25

Dis de beloofde privileges voor deelnemers aan het farmaceutische experiment worden al minder. Nog even en we zijn gewoon nergens welkom. Niet met, en niet zonder kuchprikje. Nou ja, de privileges zouden voor mij de aanleiding kunnen zijn om het te overwegen als het echt, echt niet anders kan, maar het geklungel heeft daar inmiddels ook al een streep door gezet. Geen geprik dus.

Kopieerapparaat | 16-05-21 | 13:11 | 9

@Kopieerapparaat | 16-05-21 | 13:50: U kunt mijn bijdragen aan de Covid discussie terug zoeken. Ik heb geen zin meer, om elke keer weer een nieuwe noob alles uit te moeten leggen.

Frau_Ferkel | 16-05-21 | 13:54

@Frau_Ferkel | 16-05-21 | 13:54: Uw wilt dus uw mening een ander opleggen op straffe van "wappie" maar bent verder wars van elk weerwoord erop. De vaccin paniekwezel in optima forma, het angsthokje ingepompt door de pandemie pushers in politiek en media. En dan "er geen zin" meer in hebben, want je zou maar van je geloof afvallen. Geen zin om het elke keer te moeten uitleggen maar wel doorgaan met jezelf boven anderen te verheffen. Omdat u het ook allemaal niet weet en wilt weten.

Acar_ketimun | 16-05-21 | 19:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Jezus gristus het moet toch niet gekker worden mensen. Wtf is dit??? Ik heb voor mn werk ook zo'n geel ding met vaccins erin van god tot zn ouwe moer tot rabiës toe. Wat wil deze faalkoning op slechte schoenen nu weer met z'n kudtverboden, het lijkt Kim il Schoen wel!

tobleroneisirritant | 16-05-21 | 13:10 | 2

Die rabiës vaccinatie lijkt niet te werken. U heeft schuim op de lippen.

Frau_Ferkel | 16-05-21 | 13:32

Als het gele boekje nu buiten spel gezet wordt, wat betekent dat dan voor verplichte inentingen tegen malaria en andere ziekten wanneer deze nu gezet worden voor een reis naar Azië? Zijn dan ook de stickers op? Krijg je dan ook een vervalsbaar printje?

Mijn uitnodiging zal waarschijnlijk deze week in de bus vallen. Ik laat hem nog even in de kast liggen. In ieder geval tot na de volgende golf van wat dan ook. Ik wil eerst weten wat het effect op lange termijn is, ook op de effectiviteit van andere medicatie.

marcoplarco | 16-05-21 | 13:09 | 1

Dat lijkt me inderdaad verstandig. Ik ben niet voornemens om ver weg te gaan, dus zie ik meer nadelen dan voordelen van het vaccin. Vooral het effect op lange termijn is gewoon niet bekend. Mijn vader is daar al eens slachtoffer van geworden. Hij was, zonder het te weten drager van een oogziekte. Door gebruik van 2 soorten medicatie waarvan 1 nieuw middel en waarvan de wisselwerkingen niet voldoende onderzocht waren, kwam de ziekte tot uiting en vernietigende zijn gezichtsvermogen tot slechts 5 procent. Arbeidsongeschikt en opnieuw leren leven. Jaren later toonde het Erasmus in Rotterdam de wisselwerking tussen de middelen aan, maar voor hem te laat. Men praatte destijds net zo als nu met het coronavaccin. Het is vooralsnog gewoon een experiment waarbij ik mijn gezondheid niet op het spel zet.

Kopieerapparaat | 16-05-21 | 13:22

Een sticker en een stempel in een geel boekje. Bah! Wat efficiënt en low-tech. Dat kan toch veel omslachtiger en breekbaarder?

koeberg | 16-05-21 | 13:06 | 2

En dit is nog gratis ook!

Ommezwaai | 16-05-21 | 13:10

Gratis? Maar natuurlijk...

Tha Analyzer | 16-05-21 | 13:16

U krijgt bij boeking van uw vakantie naar Griekenland te horen dat deze niet doorgaat omdat uw green-app heeft geregistreerd dat u in de maand ervoor 2 x door rood bent gefietst.
Ook zal de app aangeven dat u uw geld beter kunt uitgeven aan een nog nieuwere warmtepomp.
U kunt dit natuurlijk ongedaan maken door via de green-app alvast te stemmen op Hugo de Jonge junior voor de volgende verkiezingen.

Groeten vanuit de toekomst !

cheops | 16-05-21 | 13:05 | 2

Of U heeft niet positief gereageerd op de zonnepanelen terreur.

likdoorn | 16-05-21 | 13:07

Eerst de houtkachel eruit, voordat u op vakantie mag gaan. Computer says no.

Wim Venijn | 16-05-21 | 13:11

Tekst op overheidsite is geruisloos en slinks aangepast. Aanvankelijk moest de GGD op verzoek van de gevaccineerde het gele boekje invullen; PLOTSELING was die tekst na alle commotie verdwenen en 'aangepast'....................

Tinie | 16-05-21 | 13:04 | 1

Niet verzoeken maar sommeren is dus het toverwoor
/ as if.

Graaisnaaiert | 16-05-21 | 13:21

Een bekende van me kreeg een paar dagen geleden wel gewoon een sticker en een stempel. Iemand die vandaag ging voor z'n vaccinatie werd verteld dat dit "niet meer mocht".

Ik snap de logica ook totaal niet. Zelfs al is het internationaal nog niet allemaal afgesproken, als je in verweggistan aan de grens staat heeft een sticker, stempel en krabbel in dat gele boekje over het algemeen iets meer 'gewicht' dan een (ongetwijfeld in het Nederlands opgestelde) briefje...

Wèèr een stukje totaal onbegrijpelijk gepruts.

guru_meditation | 16-05-21 | 13:04

Dus zelfs het registreren is experimenteel? Er hangt hier toch een beetje een raar luchtje.

keistad | 16-05-21 | 13:03 | 1

Er zal wel weer een VVD-vrindje grof aan moeten verdienen

5611 | 16-05-21 | 14:12

Waarom wordt het vaccinatiegebeuren zo ontzettend ingewikkeld gemaakt door onze regering? Heb nu mijn bedenkingen om me te laten vaccineren, terwijl ik eerst vóór was, omdat de overheid er nog niet in geslaagd is om een betrouwbaar, niet te hacken systeem op te zetten wat mijn digitale veiligheid garandeert. Dat gepruts maakt mij aan het twijfelen. Hoe doen ze dat in b.v. de VS? En hoe zit het eigenlijk met mensen die geen mobiele telefoon hebben? Hoe kunnen zij in het buitenland aantonen dat zij gevaccineerd zijn?

Toos Bevergeil | 16-05-21 | 13:02 | 6

"Hoe doen ze dat in b.v. de VS?"
Ik werk voor een Amerikaanse multinational en kan je vertellen dat Amerikanen "privacy" over het algemeen een operationele belemmering vinden waar ze zich liever zo min mogelijk mee bezig houden.

normanius | 16-05-21 | 13:12

@Toos Bevergeil
Als u wat meer wilt weten; The Commons Project

Damoos | 16-05-21 | 13:26

Mensen zonder mobiel zijn toch allemaal al overleden aan corona? Of heb ik teveel naar de NPO gekeken?

dihydrogenmonoxide | 16-05-21 | 15:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Hugo heeft geen mallemoer te vertellen.
Brussel is de baas.

Ruimedenker | 16-05-21 | 13:01 | 1

Waarom gebeurt dat dan allemaal hier en niet in de rest van de EU. Of zijn wij soms de proeftuin voor het uitrollen van EU-beleid op een later tijdstip door de hele EU ( minus verstandige landen die de middelvinger opheffen ).

Graaisnaaiert | 16-05-21 | 13:21

Hou toch eens op met dat geframe over Hugo de Jonge. Het gele boekje wordt wereldwijd erkent maar heeft geen juridische status. Dat zijn gewoon de feiten. Dat betekend dat je vanuit de overheid niet de garantie aan burgers kan geven dat ze met het gele boekje ook een bepaald land in komen. Zeker nu ieder land op scherp staat. Als mensen dan op de luchthaven gaan bellen met BZ dat ze niet binnen mogen in land kan BZ niks doen. Dus er moet een alternatief komen dat die status wel heeft. Zo moeilijk is het allemaal niet.

JanP999 | 16-05-21 | 12:57 | 7

@Wim Venijn | 16-05-21 | 12:58: Ja nu plotsklaps wel omdat iedereen op scherp staat en er ook weer landen (of douaniers) en er dan ook een politieke component ontstaat. Er zijn die het dan leuk vinden om iemand te weigeren wiens gezicht hun niet aan staat. Ja dat kan ook met een paspoort maar dat geeft toch meer zekerheid. Het gele boekje is gewoon een informeel vod. Nu zijn formele afspraken nodig tussen staten.

JanP999 | 16-05-21 | 13:24
-weggejorist-
emwee | 16-05-21 | 14:11

Klopt.. maar denk nou even met hersencellen 2 cellen na i.p.v. met 1.. ook al kost dat dubbel zoveel energie:
Het gele boekje is een door de WHO goedgekeurd boekje. Elk land dat lid is van de WHO zal dit boekje daarom accepteren. Een groene kaart kent men niet. Die app al helemaal niet. En voordat dat wel zo is, en er overeenstemming is, zijn we 5 jaar verder.

Epistulae_Morales | 17-05-21 | 02:26
▼ 4 antwoorden verborgen

In opdracht van de Brusselse nieuwe orde de papierwinkel zo fraude bestendig maken dat het daarmee het braafste jongetje van de klas wordt ten koste van de eigen bevolking. En dan durven ze in Nederland wat de zeggen over de Duitse bureaucratie en kuddementaliteit, nou die is hier nog veel erger. Zo deed de Nederlandse meeloop ambteraarrij (is geen type foutje) dat landverraderlijk tijdens de bezettingsjaren ook, o.a. met het ontwerpen van het Nederlandse persoonsbewijs dat nog beter (dus slechter) was dan die in Duitsland. Niet in staat zelf na te denken, want bevel is bevel, dus zwijgen, ja knikken en luisteren naar de staatsomroeptoeters bitte! Alles is verworden tot een neoliberaal (wordt hier links genoemd) technocratisch bestuur, een vijand van de bevolking waar Rutte, De Jonge, Blok en zeker ook Soros hun vingers bij aflikken. Zum kotsen!

Vuurspuger | 16-05-21 | 12:56 | 4

Neem een Snickers. U bent Uzelf niet.

Frau_Ferkel | 16-05-21 | 13:26

@Frau_Ferkel | 16-05-21 | 13:26: Juist wel mijzelf, blijkbaar daardoor voor nogal wat anderen niet te bevatten. Geeft niets want dat is hun probleem, niet dat van mij :)

Vuurspuger | 16-05-21 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ok, ik stel mijn vaccinatie dan wel uit totdat iemand de GGD-medewerkers op de hoogte heeft gebracht van het bestaan van het Gele Boekje.

obominotie | 16-05-21 | 12:55

Ik heb geen stickers in het gele boekje staan. Alleen maar stempels. DTP loopt ook binnen 3 jaar af zo te zien.
Enfin, dit coronavaccin sla ik ffies over. Hugeau mag fijn spelen met z'n registratiesysteem. Ik speel niet mee.

Wim Venijn | 16-05-21 | 12:55 | 1

Heb nu al zin in de vaccinatie-vrije feestjes en cafes! Mijn vrijheid stopt namelijk niet bij een ander zijn angst.

emwee | 16-05-21 | 13:03

Het staat er toch echt idd dat het gele boekje gewoon geldig is.

Sinterbikske | 16-05-21 | 13:07

Maar jullie weten toch dat het RIVM ALTIJD een heel eind achter de feiten aanloopt?

dihydrogenmonoxide | 16-05-21 | 15:22

Tja. Liegen. Dat liegen begint al in de oproep voor uw vaccinatie. En toch laat u zich vaccineren. "Dit middel is uitgebreid getest". U weet dat dit niet zo is. Verder nergens meer over zeuren. Alsof zo'n vaccinaziboekje niet te vervalsen is.

Dubbelepunthoofd | 16-05-21 | 12:54 | 7

@Ommezwaai | 16-05-21 | 13:28: Ja leuk ze zijn er al jaren mee bezig geweest dat weet ik ook wel. Alleen nu is het er even snel doorheen geramd.

Nilfisk | 16-05-21 | 13:36

Dit middel heeft een toelating obv de noodtoestand die bij de onbekendheid en beperkte kennis met Corona hoorde van ruim een jaar geleden. Maar nu is Corona gelukkig helemaal niet zo gevaarlijk als men toen dacht. Zeker niet voor niet risicogroepen. Maar nog steeds doet men alsof dat wel zo is en weigert men de

Een middel dat zonder noodtoestand op de markt wordt gebracht en zoveel bijwerkingen kent gaat direct van de markt, of de trial wordt stopgezet.

En waarom? Omdat die angst mensen makkelijk kneedt voor allerlei extra maatregelen.. want tja.. Corona.. supergevaarlijk

Epistulae_Morales | 17-05-21 | 02:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Heb 2 weken geleden mijn eerste prik gehad. Er is mij nooit iets medegedeeld over een "geel boekje", een sticker of een registratiekaart. Ik weet van nix.

Peter Emile | 16-05-21 | 12:54 | 4

@Nilfisk | 16-05-21 | 12:59:
'Proefkonijn"?

Yeah, right.
Als ik u was, zou ik die Nilfisk-stofzuiger eens goed door uw hersens raggen.

Peter Emile | 16-05-21 | 14:21

@Peter Emile | 16-05-21 | 14:21: Proefkonijn ja. Zonder enig bewijs dat je hem hebt gehad. Succes ermee...

Nilfisk | 16-05-21 | 14:26

Mij is ook niet gevraagd of ik mijn gegevens met rivm wil delen... op die site staat dan dus ook gewoon dat het onbekend is of ik gevaccineerd ben.... geprobeerd hierover iemand bij ggd en/of rivm te spreken, niemand had een antwoord. Gewoon een puinhoop dat is het...

knalrode lippenstift | 16-05-21 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Kan je ook groepsimmuun verklaard worden en een bewijsje krijgen?

Leptob | 16-05-21 | 12:54 | 3

Alleen als wij samen als groep naar Usselo gaan.

Dubbelepunthoofd | 16-05-21 | 12:55

@Dubbelepunthoofd | 16-05-21 | 12:55: ik neem aan dat daar de vee-artsen de vaccinaties verzorgen, Usselo, dat is toch ontzettend platteland? Ver achter de Waterlinie?

dathoujetoch | 16-05-21 | 13:04

Het is al vaker gezegd/afgevraagd door anderen: Het zou toch weleens interessant zijn om uit te zoeken wat de werkelijke reden is van al dit gepruts omtrent mondkapjes, vaccins, vaccinatie-paspoorten etc, ik geloof namelijk niet meer dat er echt sprake is van zoveel onkunde. Het lijkt me waarschijnlijker dat er lijntjes lopen van Rutte/De Jonge naar een aantal instanties en/of bedrijven die hier goed garen bij spinnen.

Zoals met veel situaties die ogenschijnlijk vreemd en raar lijken te zijn: Follow the money.

Alfred E. Neuman | 16-05-21 | 12:54 | 3

Siewert, die ineens wel erg stilletjes is weggekropen? Of anders weer een kip uit de familie Hermans, die miepjes moeten natuurlijk ook een baan of inkomen want op eigen kracht komen Carolien, Sophie en de rest er niet. Corruptie, collusie en nepotisme: daar is zelfs in Indonesie een commissie voor (eigenijk tegen dus). Hier in Nederland regeren clowschoenen en leugenaars het land.

dathoujetoch | 16-05-21 | 12:59

@dathoujetoch
Wie of wat zou ik niet precies weten maar ik vertrouw het voor geen meter meer. De halve EU hangt van corporatisme aan elkaar en wordt deels gerund door lobbyisten, waarom zou dat op landelijk niveau ineens heel anders zijn? Met de Mexicaanse griep destijds was er toch ook een zekere viroloog die flink zijn zakken heeft gevuld met belastinggeld?

Alfred E. Neuman | 16-05-21 | 13:20

Uiteraard..... van vestzak naar broekzak

knalrode lippenstift | 16-05-21 | 14:34

Waarom is iedereen zo verbaasd dat dit niet even in een analoog geel boekje kan worden bijgetekend? Als er al maanden over een digitale ausweis wordt gesproken? Haal je hoofd nou godverdomme eens uit je reet stelletje schapen.

Nilfisk | 16-05-21 | 12:52 | 1

Gebruik eens wat vaker een spiegel, bè.

revolte | 16-05-21 | 13:21

De gebaande paden zijn niet goed genoeg. Hugo moet en zal zijn stempel op deze ""crisis"" drukken. Narcist die hij is.

VanBukkem | 16-05-21 | 12:51 | 2

Die stempel heeft hij zeker al gedrukt. Hij gaat de geschiedenis in als de grootste faalhaas ooit. Iemand die uiterlijk belangrijker vindt dan inhoud.

Julius Pace Car | 16-05-21 | 13:19

Laat hem zijn stempel lekker in het gele boekje drukken dan.

Wa jij wil... | 16-05-21 | 15:16

Wereldwijd worden al verschillende systemen ontwikkeld. De EUSSR zal wel weer een als laatste met een half werkend systeem komen, en dat de hele wereld willen opleggen. En falen natuurlijk.

Winston1 | 16-05-21 | 12:51

De registratiekaart is dus geen registratiekaart.Het moet en zal digitaal. U dient in het bezit te zijn van een smartphone met voldoende werkgeheugen. Zo niet, dan doet u niet meer mee.

Het is heel simpel: de overheid is verplicht met een papieren versie te komen. Die kunt u straks met de registratiekaart, die geen registratiekaart is, online aanvragen.

de visser | 16-05-21 | 12:50 | 1

"Het moet en zal digitaal." Spijker, kop.

WernerT | 16-05-21 | 13:25

Moet meteen denken aan ouderen die geen smartphone hebben en een aantal mensen die een smartphone weigeren. Zonder digitaal door de strot geduwd Europsees bewijs, want lobby's in Europa, kunnen zij straks dus niet reizen. Wat zullen die Britten blij zijn dat ze uit die bedrijfsbelangenvereniging waartoe de EU compleet is verworden uit zijn gestapt.

Jan, Leiden | 16-05-21 | 12:50 | 1

In de vrije tijd neem ik dat ding niet mee. Nergens voor nodig, ik lees thuis wel weer hoe of wat. Vrije tijd is namelijk ook echt vrije tijd, zonder getril of gepiep of gepush of gezanik van mensen die even hun ei kwijtwillen. Deden we vroeger ook zo, had je ook je telefoon niet op zak en we zijn er niets minder van geworden.

Graaisnaaiert | 16-05-21 | 13:15

Maar dat gele boekje kan ik meteen gebruiken en tegen de tijd dat 26 lidstaten besloten hebben hoe het digitale certificaat vorm gegeven moet worden, de opdracht aanbesteed is, de app gebouwd en ontwikkeld is en de vaccinatie gegevens er in gezet zijn is het zomer 2025. Ik zou toch eigenlijk voor die tijd wel willen kunnen reizen zonder al die rompslomp met testen.

Tapu | 16-05-21 | 12:50 | 2

Denk eens aan evenementen. Als ik een avondje naar een concert ga neem ik echt de telefoon niet mee; kun je namelijk alleen maar kwijtraken. Dus dan is een vaccinatiebewijs op papier wel een must om binnen te komen.

Graaisnaaiert | 16-05-21 | 13:13

Mevr Dingetje moest vandaag haar eerste prikje halen en kreeg vervolgens netjes een sticker en handtekening van de juffrouw.. In het gele boekje!
Blijkbaar is de strategie van clowntje clusterfuck nog niet overal doorgedrongen.

DatInternetDingetje | 16-05-21 | 12:49

Ik denk dat het vaccinatiepaspoort al achterhaald is voordat het op EU-niveau geregeld is.

MeppieRocks | 16-05-21 | 12:48

Laten we elkaar geen mietje noemen. Het is gewoon een grote bende bij het RIVM.
Ik kreeg van het RIVM oproepen voor twee vaccinaties in de Calandhal in Amsterdam-Osdorp. De eerste prik inmiddels gehad. De tweede komt op 25 mei. Wie schetst mijn verbazing dat ik afgelopen week een uitnodiging ontving van datzelfde RIVM om mij online aan te melden voor vaccinatie?
Ik ben zelf programmeur geweest bij ING. Hoe moeilijk kan het zijn om via filters eventuele doublures op te sporen?
Maar ja, ambtenaren he? Waarom zou je verder kijken dan je neus lang is? Het salaris wordt immers toch wel gestort...

Hendrick9999 | 16-05-21 | 12:46 | 1

en nog erger, stel dat er 3 x een dosis/mogelijkheid tot inenten gereserveerd is..

enfant_terrible | 16-05-21 | 13:03

We hebben hier in Duitsland al een prima eigen app: Corona Chayns. Werkt prima. Het houdt bij, wanneer U voor het laatst bent getest. Het houdt de testuitslagen bij, als bewijs bij controle. Het geeft bericht, wanneer U gevaccineerd kunt worden, en het is een bewijs voor vaccinatie. Het geeft bericht, wanneer er voor U ergens een vaccin over is.

Zou Nederland per direct in moeten voeren.

En, ik heb ook nog eens twee stickers in mijn gele boekje gekregen.

Frau_Ferkel | 16-05-21 | 12:45 | 12

@Graaisnaaiert | 16-05-21 | 13:11: Wanneer U snel geprikt wilt worden: boek een vlucht naar Israël. U wordt bij aankomst gevaccineerd, in NL is men dan verplicht om U de tweede vaccinatie te geven.
Ik zou dan wel een vlucht naar Eilat boeken, Tel Aviv is momenteel en beetje lastig.

Frau_Ferkel | 16-05-21 | 13:14
▼ 9 antwoorden verborgen

Het principe van vaccinatieboekjes bestaat dus al bijna een eeuw, sinds 1933.
Maar dit stempeltje daar even in zetten lukt niet?

De overheid regelt al vele jaren een griepprik, maar een coronaprik lukt niet?
Ons leger regelde in 2009 vaccinaties tegen de Mexicaanse griep; veel sneller en met veel minder personeel. www.defensieplatform.nl/2021/04/30/vac...

Iedere l*l kan mondkapjes bestellen, maar NL faalde daar maandenlang in?
MSM klagen over nepnieuws van "wappies", terwijl RIVM maandenlang;
- het nut van mondkapjes ontkende;
- onderzoeksgegevens over corona in ventilatiesystemen geheim hield;
- grootschalig testen tegenhield;
- etc?

Het enige waar de Jonge en cs in slagen is het op grote schaal kwijtraken van patiëntgegevens. Cum laude; helaas was dat niet de opdracht.
Hoe kwaadaardig zijn MSM die dit stelletje clowns op een voetstuk plaatsen?

Dandruff | 16-05-21 | 12:44

Zou dit hier ook gelden? 'You are making plans while life is happening'
De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend, dat soort dingen. We plempen nu allerlei scenario's over hoe het zou kunnen gaan worden in de toekomst, maar we weten het gewoon niet, tuurlijk kun je wel een bepaalde richting inschatten maar toch...
We moeten ons niet zo druk maken, straks ga je wandelen of een spelletje doen of weet ik wat en dan is dit alweer vergeten. Hoe serieus neem je het dan?

hotbrasil | 16-05-21 | 12:44 | 1

Je maakt een beetje een probleem van de ophef.
Maar het echte probleem is het genoemde probleem. Al 90 jaar kunnen vaccinaties bijgeschreven worden in een vaccinatieboekje. Destijds vooral voor zeelui, inmiddels ook al heel lang voor toeristen etc, naar bepaalde landen. De bezochte landen houden zo ziekten buiten de deur, en de eigenaren van dat boekje hebben meer bewegingsvrijheid.

Dat ding bestaat dus al. En echt vrij lang al.
Waarom past dat ene stempeltje er niet in?
Nota bene in een tijd van een pandemie?
Willen ze iedereen straks weer aan een ander boekje aansmeren?
Of komt er een app, van de overheid die wekelijks privacy-gegevens kwijtraakt?

Die vaccinatieboekjes bestaan al. Gewoon een stempeltje erin; klaar.

Dandruff | 16-05-21 | 12:53

www.sidn.nl/whois?q=coronacheck.nl
nog voor de eerste corona besmetting in nederland bekend was......
25 febuari 2020

was de overheid dus al met de app bezig

Triple2K8 | 16-05-21 | 12:44

Kan Hugeau überhaupt iets wel goed doen?

Wijze uit het Oosten | 16-05-21 | 12:43 | 2

Hij is getrouwd en niet gescheiden. Dus blijkbaar kan hij wel iets goed.

koeberg | 16-05-21 | 12:56

Ik snap de ophef van de briefschrijver niet helemaal, hij linkt zelf al naar een pagina die weer linkt naar dit:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coro...
Er staat daar toch duidelijk dat er op dit moment geen officieel bewijs bestaat, en dat dat waarschijnlijk nog wel gaat komen, en dat het nog niet bestaan draait om dat het niet vervalsbaar moet zijn.

Het enige vreemde aan de hele situatie is wat mij betreft dat een paar maanden geleden het gele boekje nog wel status had, en nu ineens niet meer, Corona heeft de status van dat document vernietigd.

TheOtherWhiteMeat | 16-05-21 | 12:43 | 1

Covid-19 heeft wel meer dingen mogelijk gemaakt die eerder niet konden. In het voordeel van overheden. Dat dan weer wel.

Shockdoctrine is van alle tijden.

Quib | 16-05-21 | 12:46

Denk eigenlijk dat het boekje vervangen gaat worden door een reuze 'efficiënt', nieuw, globaal, digitaal systeem. Deze vage maatregelen lijken in ieder geval erg te hinten naar een geweldig NWO plan in de maak. Dat boekje is straks slechts nog een leuk souvenir voor in de keukenla.

nsfl | 16-05-21 | 12:41 | 3

*Onder het mom van "never let a good crisis go to waste", grijpen ze het moment en de mogelijkheid groots aan.

nsfl | 16-05-21 | 12:42

Alles bij de VWS ambtenaren lijkt te draaien 'we gaan iets nieuws doen'. Alles wat al bestaat en allang werkt moet vervangen worden door iets uit een nieuw projectje.

TheOtherWhiteMeat | 16-05-21 | 12:44

Inderdaad. En dan direct koppelen met douane systemen in binnen- en buitenland. En daarna net zoals je financiële geschiedenis vooruit sturen bij een vlucht naar de VS. Bye bye privacy.

Rechtsdraaiend | 16-05-21 | 12:45

Ik doe echt enorm mijn best om alles vanuit verschillende invalshoeken te bekijken. Ten aanzien van dit, waarom het gele boekje niet kan/mag, vind ik echter geen enkele logische verklaring tenzij het gaat om kwade wil of winstbejag. Ik geef het op, dan maar wappie.

Joffri | 16-05-21 | 12:39

We hebben al meer van deze succesprojecten gehad, waarbij NL weer een nieuw wiel probeerde uit te vinden. Het paspoort, de OV-chipkaart en zo. Zelfs het verlengen van iets als een rijbewijs wordt hier al een puinhoop.
Dus op naar een nieuwe faal met het groene pasje.

Schmalz | 16-05-21 | 12:38 | 1

Ja maar dit gaat op Europees niveau dus dat *moet* goedkomen! *proest*

2Little2Late | 16-05-21 | 13:33

Als je de APK-keuring van je auto bewust of onbewust vergeet krijg je na een tijdje automatisch een boete.

Als je straks in je doe-precies-wat-de-overheid-zegt-app geen vaccinaties hebt staan, kom je automatisch op de recalcitrantenlijst. En krijg je automatisch een boete?

Quib | 16-05-21 | 12:37 | 5

Apart strafkamp voor ongevaccineerden.
Vaccinaties macht frei.

Wim Venijn | 16-05-21 | 12:39

@Wim Venijn | 16-05-21 | 12:39: Tja. Met je groene-vinkje-van-de-overheid in de rij staan voor een schaaltje bitterballen op het terras.

En dat vrijheid noemen.

Ieder z'n ding denk ik dan maar.

Quib | 16-05-21 | 12:44

Wordt een soort opt-out systeem. U krijgt op voorhand twee boetes (beide prikjes gemist) én een boete voor te laat betalen. Aan u om het tegenbewijs te leveren.
En dit alles wordt met terugwerkende kracht ingevoerd. Succes met het terugzoeken van uw bewijsjes.

EEnzame SchizofrEEN | 16-05-21 | 12:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Het gele boekje. Wie heeft dat ding op dit moment bij de hand? Ik (1973) weet dat het ergens moet liggen maar heb geen idee waar te beginnen met zoeken op mijn veuls te grote zolder (280m3) met veuls te veel dozen.

Leptob | 16-05-21 | 12:36 | 9

Ik heb het op het moment bij de hand, want ben in het buitenland. Niet dat ik er wat aan heb want alleen testen worden hier geaccepteerd.
Aangezien wij op het werk zelf de vaccinaties uitgevoerd hebben, heb ik zelf de stickers in het gele boekje gedaan, stempel van het werk er bij, klaar. Het zal dan in de EU geen status krijgen, wellicht in andere delen van de wereld wel.

Tapu | 16-05-21 | 12:58

Zolder laten isoleren helpt. Ik heb de hele zolder moeten leeghalen.

koeberg | 16-05-21 | 12:58

Kan het ook niet meer vinden, denk weggegooid bij verhuizing.

gato | 16-05-21 | 14:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Allemaal aan de green EU Corona app.
Het is geen middel, maar een doel opzich.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het Chinese puntensysteem wordt ingevoerd.

cheops | 16-05-21 | 12:35 | 2

Dat is dus die green deal van timmeurmans.

Nuuk | 16-05-21 | 12:39

Alleen al het feit dat dat ding green genoemd wordt, maakt mij uiterst wantrouwig. Wat willen ze daar nog meer mee? CO2-uitstoot vastleggen? Vlieg/autokilometers? Vleeseterij?

5611 | 16-05-21 | 14:27

Zorgen over zijn privé hebben, maar wel een coronaprik halen. Right.

Harrie Nak | 16-05-21 | 12:34 | 5

Er zit geen chip in de vaccinatie hoor.

koeberg | 16-05-21 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen

En iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan, komt Hugo de Clown met iets dat nog bizarder is...

50 fucking jaar een wereldwijd erkend geel vaccinatieboekje. 50 jaar lang. Over de hele wereld geweest. Overal geaccepteerd. En dan nu? "Niet efficiënt", "fraudegevoelig", "niet (h)erkend", etc. etc.

Alles wat die kutbasisschoolleraar aanraakt gaat kapotstuk. En waarom? Omdat die schoft zijn ziel verkocht heeft aan een verplichte EU app.

De beste man heeft Nederland miljarden gekost. Heeft mijn privacy uitgeruild tegen een mooi verhaal op Brusselse borrelmiddagen en heeft 100 duizenden zorgmedewerkers over de kling gejaagd. En niemand, helemaal niemand die hem verantwoordelijk kan houden voor zijn wandaden. Wanneer houdt dit in vredesnaam op?

Odin | 16-05-21 | 12:34 | 5

Als je de begin- en einddata ziet van zijn opleiding en zijn schoolmeesterschap kom je tot de ontdekking dat hugo maar een paar jaar echt onderwijzer is geweest voordat hijde politiek in ging in de gemeente rotterdam.

B. Randnetel | 16-05-21 | 12:56

50 jaar geleden hebben we ook mensen op de maan gezet. En nu is een stickertje een probleem.

klaasjanhenk | 16-05-21 | 13:01

Niet.
de basisschool leerkracht gaat het tot in de EU schoppen, kan daar nog meer schade aanrichten. Mooi toch?
En u, als burger, heeft gewoon bij te dragen, in te leveren en uw mond te houden. Privacy was toch al iets, waar de EU maling aan heeft.

EEnzame SchizofrEEN | 16-05-21 | 13:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen probleem, ga je met een vervalste registratie kaart naar het buitenland en je word betrapt mag je gewoon op staatskosten een paar jaar in hun staatshotel logeren.

likdoorn | 16-05-21 | 12:33 | 1

Kom je dan wel een gevangenis in zonder vaccinatie dan?

Bwork | 16-05-21 | 17:59

Deze beroepszeiksnor is ook nog laf met zn anonieme berichtje. Maar wel laten prikken. Iets met rechten en plichten.

buler | 16-05-21 | 12:32

Er zijn 3 zekerheden in het leven: de dood en belastingen, en Hugo. En ook dat 'ie niks kan, en zijn VWS ook niet. Nu zal 'ie toch wel de laan uit worden gestuurd? Nee, hoor. In een crisis heb je rust en stabiliteit nodig. Dat je weet waar je aan toe bent: Hugo, die niks kan.

Sitting_targets | 16-05-21 | 12:31

Tja, met dat gele boekje kan men je niet zomaar volgen wanneer je in het buitenland gaat of geweest bent, met zo'n app op je mobiel vanzelfsprekend een stuk makkelijker.

BadPatNL | 16-05-21 | 12:31

Verdienmodel, de commerciele partijen, niets meer, niets minder. Wat mij betreft een reden om Hugo per direct ter verantwoording naar de Kamer te roepen.

Graaisnaaiert | 16-05-21 | 12:30

Hopelijk gaat men nu eens inzien dat het helemaal niet om ''vaccinatie'' gaat, maar om het introduceren van een nieuw systeem die later gekoppeld zal worden aan je BSN-nummer en levensloop. Dat gele boekje interesseert ze geen zak.

Jiet Panssen | 16-05-21 | 12:30

Waarom heeft u een 'roze' formulier gekregen en ik een 'wit'?

pa_niek | 16-05-21 | 12:30 | 2

Zo te zien is er een kleurfiltertje op de pic van de registratiekaart toegepast. Geen idee waarom; de grap ontgaat me.

Adalgar | 16-05-21 | 13:19

@Adalgar | 16-05-21 | 13:19: Om te zorgen dat de pica niet de bron kan worden van een vervalst document.

Wijze uit het Oosten | 16-05-21 | 13:27

Niet klagen. Het plakken van een sticker kost wel 5 seconden.

Mahatma | 16-05-21 | 12:29

Als ik me tegen dat schoolmeestertje wil laten inenten, komt dat dan op een parte kaarty of toch in het gele boekje? Komt er nu ook een aparte kaart voor gele korrts? Een voor DTP? Een voor typhus? Een voor hepatitis? Die losse kaarten van afwijkend formaat zijn toch veel handiger dan één bestaand boekje?

dathoujetoch | 16-05-21 | 12:28

Die "batchnummers" (de combinatie) wordt je track & trace nummer. Mark my words.

Mastermattie | 16-05-21 | 12:28 | 7

@PikinhetBlik | 16-05-21 | 12:32: Jou niet. Jij bent niet belangrijk.
Maar u als bevolkingsgroep bent interessant. U als 'type' is interessant voor bedrijven.
Als u binnen een bevolkingsgroep valt, krijg tu te maken met de overheid en heeft u, zijnde een lid van, niets meer in te brengen. Als voorbeeld hiervan is de toeslagaffaire.
En die bedrijven? U krijgt straks, met uw unieke batchnummer, een hogere verzekeringspremie, omdat [willekeurige reden die juist met die batches te maken heeft].

EEnzame SchizofrEEN | 16-05-21 | 13:10

Maar ik heb wel eens gelezen dat wanneer je van aluminiumfolie een soort van hoedje boetseert en dat op je hoofd zet, dat het dan niet meer mogelijk is voor overheden om je te ''track & tracen''.

Dr_Johnson | 16-05-21 | 13:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat wordt dus App installeren zodra het moet en weer verwijderen zodra het kan.

All_yall | 16-05-21 | 12:26 | 1

Dat is niet het ergste.
Het is de grenzeloos naïeve manier van registreren en omgang met privacy bij de overheid.
U heeft uw app gewist, maar uw gegevens betreffende uw reistrends en dergelijke zijn in elk geval al voorgoed vastgelegd door de overheid. En die zijn binnen een half jaar wel op het web te koop.

EEnzame SchizofrEEN | 16-05-21 | 13:12

Ben inmiddels 2e keer geprikt.
Staat gewoon in mijn gele boekje, met stickertjes en handtekening vd huisarts.
Rare lui met hun apps en lekkende onbetrouwbare software

Den-Pol | 16-05-21 | 12:26 | 1

Succes bij de grens als u binnen de EU op vakantie gaat!

2Little2Late | 16-05-21 | 13:29

Een zegen, voor het buitenland, dat deze bejaarde jankert niet mag reizen met zijn gele boekje + inlegvelletje
Kom maar op met die QR code en hoppa de wereld gaat weer open

Denneweg | 16-05-21 | 12:25 | 6

Gaat u maar lekker naar die shithole counties dan.

nieuwe_Deen | 16-05-21 | 13:03

En toen ging je telefoon stuk. Succes in het buitenland !

cheops | 16-05-21 | 13:14

@cheops | 16-05-21 | 13:14: U sleept ook nog wegenkaarten mee in de auto voor het geval uw Tomtom stuk gaat begrijp ik?

nieuwe_Deen | 16-05-21 | 17:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe doe je dit digitale passpoortje als je geen android of iphone wil hebben? Ken er zat die dat niet willen al vanwege privacy.

Sessine | 16-05-21 | 12:23 | 3

U regelt het maar.

SinisterNL | 16-05-21 | 12:51

In dat geval kan je nog altijd een Windows telefoon nemen.

Kapitein Sjaak Mus | 16-05-21 | 12:57

U wilt geen smartphone? Geen probleem hoor. U *hoeft* niet op vakantie. Aldus H. de J.

2Little2Late | 16-05-21 | 13:28

vreemd dat andere nieuws websites dit nog niet hebben opgepakt

hansjansen2 | 16-05-21 | 12:23 | 2

Die werken om het nieuws in te masseren op een zodanige wijze, dat mensen geïndoctrineerd worden om het nieuwe normaal te accepteren.

VoltaireJohn | 16-05-21 | 12:25

Dit zaakje stinkt. Kamervragen AUB Greet!

sioux_ | 16-05-21 | 12:23

Ik snap er inderdaad geen ene fuck van. Wat is er nou simpeler om mensen die al zo'n geel vaccinatieboekje hebben - ondergetekende oa - een officieel stempel en handtekening te geven in dat boekje? Heb je alles handig in één documentje.

Maar niks hoor. Waarom simpel als het ingewikkeld kan?

Dr_Johnson | 16-05-21 | 12:23 | 4

@pibasso | 16-05-21 | 12:30:
Geen retourkaartjes meer he, niet overstappen binnen x-tijd, vergeet dat ook niet. Alles uiteraard in het kader om mensen wat vaker de auto te laten staan ( daarom wordt autobezit ook nog steeds belast ipv autogebruik ) en ze het onrendabelenvervoer in te krijgen. Kassamassa.

Graaisnaaiert | 16-05-21 | 12:33

@pibasso | 16-05-21 | 12:30:

Nou ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik die ov-chipkaart wel een stuk gebruiksvriendelijker vind. En ja, vergeten uit te checken is dan niet handig, maar ik geloof niet dat dat als 'verdienmodel' bedoeld was.

Wat ik wel irritant vind, is dat als de geldigheid van je chipkaart is verlopen en er nog tegoed op staat, je dat niet even simpel op een station op een nieuwe kaart kunt laten zetten. Moest ik destijds opsturen, geloof ik, of online regelen, nou ja, weet ik niet meer, maar was onnodig bureaucratisch. Kan me voorstellen dat veel mensen, als er maar weinig tegoed op staat, denken: ''Laat maar zitten''. Dat is dan inderdaad kassa voor de staat.

Dr_Johnson | 16-05-21 | 12:47

@Dr_Johnson | 16-05-21 | 12:47: Dat is zonde als de kaart verlopen is, waarom vraag je je af, kan je via de ovchipkaart website het geld teruggestort krijgen. Is niet overdreven moeilijk en ipv nog een topic lezen zeker aan te bevelen.

voldemort | 16-05-21 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou me inmiddels niks verbazen als Hugo de Jonge, tijdens zijn vijfjarige carrière in het basisonderwijs, ook daar eigen, hele nieuwe methoden heeft geïntroduceerd. Tel vijf op bij gras en deel dan door donderdag, kindertjes!

Poesmobiel | 16-05-21 | 12:22

Ministerie: 'Voor coronavaccinaties heeft dit boekje geen officiële status'. Hoezo dan?

Voor bijvoorbeeld gele koorts wordt het boekje wereldwijd geaccepteerd.

Pretzel Logic | 16-05-21 | 12:22 | 3

Ja, en ook voor andere vaccinaties. In mijn boekje heb ik ook vaccinaties staan voor difterie, tetanus, en polio; hepatitis A; en buiktyfus, dacht ik, althans er staat Typhim-Vi, maar dat was tegen een vorm van tyfus.

Dr_Johnson | 16-05-21 | 12:26

@Dr_Johnson | 16-05-21 | 12:26: Er staat ook duidelijk in: Internationaal bewijs van inenting of profylaxe. Dus vaccinatiepaspoort. Geen speld tussen te krijgen, dacht ik.

Pretzel Logic | 16-05-21 | 12:33

Omdat ze ons willen dwingen dat "mooie" Green Certificate door de strot te douwen. Als het gele boekje wordt geaccepteerd voor Covid, heeft dat hele Green Certificate geen zin meer.

2Little2Late | 16-05-21 | 13:27

De wappiegroep groeit verder. Want ook mensen die het virus wel serieus nemen en zich wel laten vaccineren sluiten zich nu dus aan.
Hier in de panelen vaak gelezen: "Zeur toch niet zo over dat vaccinatie bewijs, dat bestaat allang in de vorm van het gele boekje."
Dat gaat dus mooi niet meer op want dat gele boekje is niet genoeg. Er moet een 'Groen certificaat' komen, en die kleur is echt niet toevallig groen want straks komt ook je energieverbruik erin en of je al een warmtepomp hebt, of een electrische auto.

C1O2 | 16-05-21 | 12:21 | 9

@overVecht | 16-05-21 | 12:26: Dat bedoel ik zeker niet. Aanvankelijk waren de Wappies mensen die het virus niet serieus (genoeg) namen. Vervolgens kwamen er mensen bij die dat wel deden maar zich niet wilden laten vaccineren. En nu dus deze nieuwe groep.

C1O2 | 16-05-21 | 12:52

@de drijfsijs | 16-05-21 | 12:31:
Ou de kwaliteit op de vakantiebestemmingen wel ten goede komen als al die aso's thuis moeten blijven.
Goh, ga er de voordelen van inzien.

miko | 16-05-21 | 12:59

@miko | 16-05-21 | 12:59: En wij hebben thuis een groot feest met mensen die niet bang voor elkaar zijn. Ja ik zie het ook.

klaasjanhenk | 16-05-21 | 13:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Gaat niet om de vaccinatie. Gaat om het digitaal registreren. Uw gegevens centraal vastleggen.
Ze kunnen de pot op. En ongezien de typhus voor de Hugeau.

Wim Venijn | 16-05-21 | 12:21 | 6

@Ommezwaai | 16-05-21 | 12:25: Wel als u in Nederland woont. Dit geldt echter niet voor alle anderen met een paspoort die in het buitenland verblijven.

Harrie Nak | 16-05-21 | 12:38

@der_feldwebel | 16-05-21 | 12:35:
Exact, mensen die geloven dat er nog enige privacy of geheimen voor de overheid bestaan, schaar ik onder de naïevelingen. Een gemeente maakt uiteindelijk ook gewoon deel uit van de grote overheid, ter uwer informatie.

Ommezwaai | 16-05-21 | 12:45

want momenteel ben je van alle registratie gevrijwaard. Onnozele.

miko | 16-05-21 | 12:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Gele boekje was in meerdere talen, deze makkelijk weg te raken kaart gemakshalve alleen in het Nederlands, o lekker handig in het buitenland. Ach, dacht Hugeau met de clownschoenen, ik heb nog ergens een kennisje met een drukkerij (Siewert of een ander corrupt vrindje van CDA-huize) en die moet ook een opdrachtje, vooruit dan maar. En die taal? Ach, er is maar één taal, de taal van het woord van de here. En kijk eens beste burger, u kunt en mag zelfs deze kaart bijvoegen in het gele boekje. Vrijheid blijheid toch? Elf zetels nog elf teveel.

dathoujetoch | 16-05-21 | 12:20 | 2

En ik hoor in meerdere topics hier dat Hoekstra zo'n geweldenaar is. De man zit waarschijnlijk vooraan in de kerk om misdienaar Omtzigt een mis in z'n lende te duwen.

Ommezwaai | 16-05-21 | 12:23

Ja en dit willen ze straks achteraf aan een of andere app gaan koppelen? Dit gaat weer zo hard falen....

Nilfisk | 16-05-21 | 12:23

Dit land.

All_yall | 16-05-21 | 12:18

Het is me nog steeds onduidelijk waarom er geen aansluiting gezocht wordt bij bestaande systemen.

Tarak | 16-05-21 | 12:18 | 6

@brakke_lau | 16-05-21 | 12:31:
En wel wereldwijd is dit gaande.
De route.
Één globale belasting één globale registratie één globale digi-munt één globale religie één globale dictatuur één globale opgelegde gedachten.

jitro | 16-05-21 | 12:57

@jitro | 16-05-21 | 12:57: En als je niet meedoet ben je dom, een wappie, een egoist. Onrein?

klaasjanhenk | 16-05-21 | 13:13

@klaasjanhenk | 16-05-21 | 13:13: Misschien zelfs wel staatsgevaarlijk of "een gevaar voor de mensheid". En je weet wat ze met dat soort mensen doen.

2Little2Late | 16-05-21 | 13:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar die drang tot alles registreren toch vandaan komt? Uiteindelijk zal het wel iets met alles controle willen houden van doen hebben. Men heeft het er maar druk mee.

Quib | 16-05-21 | 12:18 | 6

@Tobi | 16-05-21 | 12:47:
NB Na afloop registratiekaart met twee stickers meegekregen
nix tekort aan stickers of wil om te plakken

Tobi | 16-05-21 | 13:05

Dat is het managementsyndroom iedere sukkel die niks kan en ergens wat mag gaan ontregelen wil graag alles geregistreerd hebben. Het is alleen zo jammer dat het zo vreselijk veel tijd kost waarin je ook wat nuttigs had kunnen doen.

voldemort | 16-05-21 | 16:22

Fascisme zit in iedereen..

Epistulae_Morales | 16-05-21 | 21:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Is niet inenten want niet ziek nog een optie tegenwoordig..??

neonreclame | 16-05-21 | 12:17 | 9

@De vries, Henk. | 16-05-21 | 12:23:
Hij zegt niet dat hij een antivaxxer is, hij wil alleen geen prik tegen corona.

Patje | 16-05-21 | 12:27

@De vries, Henk. | 16-05-21 | 12:23: Neon en ik zijn geen antivaxxers. Alleen maar kritisch ten opzichte van deze vaccinaties.

Ik zie je in het heropvoedingskamp Neon, kun je toepen?

Quib | 16-05-21 | 12:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom krijgt de registratiekaart niet de status van bewijs?

J.P.Drapeau | 16-05-21 | 12:17

Wat een lul. Iedereen die nu al een spuit heeft gehaald staat nergens geregistreerd. Zo'n kaartje heeft wel status en het gele boekje niet?

Nilfisk | 16-05-21 | 12:17

Misschien wordt het tijd om Hugo en zijn connecties eens goed door te lichten op Qui Bono?
Dit stinkt uren (zo niet dagen) in de wind

paost712 | 16-05-21 | 12:16

Zou Hugo nog vrienden over hebben die hem 100% vertrouwen. Niemand wil zo’n proleet toch in zijn vriendenkring hebben?

overVecht | 16-05-21 | 12:16 | 4

@F. Jacobse | 16-05-21 | 12:18:

Touché!

overVecht | 16-05-21 | 12:23

Zelfs het (niet meer bestaande) Circus Boltini wil hem niet hebben. Clowns zijn leuk omdat ze de dommerik spelen, Faal Hugo speelt zichzelf: stommer kan het niet!!

Norbert Tijhuis4442 | 16-05-21 | 12:30

De ideale pias om compleet gestoorde ideeën van doorgeslagen wereldinstanties te promoten, geen moraal maar wèl glimmende schoenen.

revolte | 16-05-21 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino