Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beschamende reportage Nieuwsuur. Waarom zit Hugo de Jonge er eigenlijk nog?

Ga nou eens WÉG Hugo

We weten inmiddels wel dat onze vaccinatiestrategie (het woord 'strategie' verraadt tenminste nog dat er een idee achter zit) vrij sneu is. Dat krijgen we dagelijks mee, dat horen we van huisartsen, dat zien we in berichten op sociale media, we horen het uit de mond van de 'experts' en we krijgen het gewoon mee in onze eigen omgeving. Mensen die huisartsen bellen en meteen aan de beurt zijn, huisartsen die het hebben over verdrietige bezettingsgraden, priklocaties die leeg staan, vaccins die worden weggegooid. We schreven er zelf ook al over: de gekmakende traagheid, het paniekvoetbal, de incompetentie, de lethargie, de weigering om met de vuist op tafel te slaan, de willekeur, het giswerk, de chaos, de loze beloftes en de flagrante leugens: gékmakend. En dan gaat er een keer iets goed, zoals het verdelen van restvaccins over kwetsbaren die niet op de priklijst staan, dan maakt Hugo de Jonge er een einde aan. Want... regeltjeszucht, of zo. Of bureaucratie. We weten het gewoon niet. Bij iedere instelling, bij iedere instantie en bij ieder bedrijf hadden er al honderd koppen over de vloer gerold en bij ons zit-ie vast als kauwgom onder de schoen, die prutser met z'n witte piano, die meer dan een jaar de tijd heeft gehad het te proberen, om IETS te proberen, maar hij is simpelweg niet capabel genoeg.

Dan is het goed om af en toe weer met de neus op de feiten gedrukt te worden, zoals door deze onthutsende repo van terriër Siebe Sietsma van Nieuwsuur. We zullen de bevindingen over de vaccinatiecampagne voor kwetsbaren en ouderen niet helemaal gaan herkauwen, maar ÁLLES ging fout. Álles. Het lachwekkende gekonkel met de logistiek en het ompakken van de vaccins, de hemeltergende halsstarrigheid en de eigenwijsheid van die jokers bij het RIVM (ook daar mogen inmiddels wel wat poppetjes opzouten), Hugo de Jonge die kennelijk met zijn kop vast zat achter een gezichtsbruiner, de voorrang van het gebruik van het Moderna-vaccins voor huisartsen, de glasharde leugens daarover en dan die vreselijke uit een paarse broek gepompte teksten als 'wij herkennen ons niet in het geschetste beeld'. Nou, wij herkennen ons niet in het geschetste beeld dat Hugo de Jonge onze minister moet zijn. En als je het allemaal zo op een rijtje zet kun je denken: nou nou wat een giftige pen, maar er zijn gewoon DODEN gevallen. Mensen die gewoon nog voor zichzelf konden zorgen, mensen die een visje haalden op de markt, mensen die gingen kaarten met vrienden - die mensen zijn gewoon DOOD. In een graf, in een verbrandingsoven, dood. Dood door geklungel.

Vervolgens stuurt Sietsma wat vragen naar het ministerie en dan krijgt-ie dit terug: "Het ministerie van Volksgezondheid zegt vanwege drukte geen antwoord te kunnen geven op vragen." Grappig is dat, want Hugo de Jonge maakt vrijwel iedere dag tijd om zijn Prodent-muil voor de lens van een of andere onbenullige influencer te schuiven dus dan had hij ook wel effe kunnen kijken naar de vragen van Sietsma, nietwaar? Enfin, vanmiddag debatteert de hele Smeetsloze meute in de Tweede Kamer, waar ze tussen de dagenlange vergaderingen over de kwaliteiten van Vera Bergkamp door hebben besloten ook een keertje wat aandacht te besteden aan een wereldwijde pandemie. Dan mag Hugo de Jonge weer allemaal dingen beloven, dan zegt iedereen: "Ja is goed hoor Hugo", en dan mag die konkelclown weer aanmodderen. We zijn er écht. Helemaal. Klaar mee.

Social

Reaguursels

Inloggen

Rutte en Jonge zijn een fles sinas en cola van een jaar oud, er zit totaal geen prik meer in. Wil niet en Kan niet, het RIVM en de NL overheid. De conclusie van de overheid zal zijn, we moeten het beter uitleggen. Het komt simpelweg niet bij ze op om naar normale mensen te luisteren

InSight | 15-04-21 | 22:03

Hearhear!! Order!! Order in the house!!

jaozeejtie | 15-04-21 | 21:34

Zogenaamd 4 miljoen prikken gezet dus nog 20 miljoen te gaan Hugo kan misschien wel een kinderklas van 30 handhaven maar dit gaat hem weer niet lukken .

kuus | 15-04-21 | 16:57

Het woord 'strategie' betekent uitsluitend dat het moeilijk is en lang duurt.

erich hoonhacker | 15-04-21 | 16:56

Als over een paar jaar de boel weer een beetje onder controle komt, lijkt het me raadzaam om al het RIVM- en VWS-personeel te ontslaan, alle RIVM- en VWS-gebouwen te ontmantelen, funderingen uit te graven en vergruizen, en de grond tot op 50 meter diepte af te graven en ergens bij het nucleaire afval op te slaan.

En daarna een poosje gaan nadenken over hoe je wel een RIVM en VWS-ministerie optuigt, en welke figuren daar een permanent gebiedsverbod krijgen.

obominotie | 15-04-21 | 15:02

Wat mij eigenlijk een beetje verbaasd is dat defensie niet ingezet is voor de infrastructuur voor vaccinatie.
Lijkt mij dat een pandemie, welke de continuïteit van het land bedreigd, moet vallen onder defensie.
Nu weet ik wel dat defensie ook een uitgehold orgaan is dankzij bezuinigen.

Noobster | 15-04-21 | 14:14 | 4

'prik prik'

Draak uit Brabant | 15-04-21 | 14:25

Ik pluk binnen een uur 100 willekeurige mensen van straat en die kunnen allemaal prikken .

Koning BongoBongo | 15-04-21 | 16:10

Bezuinigingen maken niet zoveel uit joh, in plaats van echt te prikken kunnen ze gewoon 'vaccin vaccin' roepen.

DezeNicknameBestaat | 15-04-21 | 16:25
▼ 1 antwoord verborgen

Stuitende reportage over het Faal-RIVM. Ze waren niet in staat om vragen hierover te beantwoorden vanwege "drukte", terwijl er mensen zijn doodgegaan die al gevaccineerd hadden moeten worden. Strafbaar toch? Het was te moeilijk om de aangeleverde flesjes vaccin in een kleiner doosje te stoppen terwijl ze dit kunstje heel handig en efficiënt van Engeland hadden kunnen afkijken die hier wèl de moeite voor gedaan hebben door succesvol door te prikken hiermee. Erg voor de nabestaanden in deze reportage ook omdat ze niet eens een fatsoenlijke verklaring krijgen voor hun dode familieleden.

ofarim | 15-04-21 | 13:56

IC bedden worden nog steeds niet opgeschaald als reden "er zijn niet genoeg kundige mensen". Het virus is de vijand, dus feitelijk zijn we gewoon in oorlog. Met een vijand die we niet kunnen zien, maar wel een enorme impact heeft. In een oorlog wordt ook iedereen die een wapen kan vasthouden gewoon opgetrommeld. Kun jij je voorstellen dat <insert land> ons komt binnen vallen, zeggen wij dan ook. "Ja, we hebben niet genoeg kundig personeel om ons te verdedigen dus laat maar"? Nee, dan wordt iedereen die kan vechten opgetrommeld, krijgt 3 maanden basis training en je wordt aan het front gedropt. Nou waarom kan dit nu ook niet? Je roept een aantal mensen op een relatie tot of een wat gedateerde zorg-achtergrond, spijkert ze bij en je geeft ze de basis (de waar-niks-fout-kan-gaan jobs) taken, waardoor de beter gekwalificeerde zorgmensen door kunnen schuiven. En je lost een deel van de werkdruk op. En dan heb ik het nog niet over al het zorgpersoneel dat is wegbezuinigd. Die leven toch ook nog. Maar ja, je moet het wél willen zien natuurlijk.

upbeat | 15-04-21 | 13:44 | 2

Hoho. niks iedereen die kan vechten optrommelen.
In Nederland Polderland gaan we eerst vaststellen of er wel een vijand is, daarna gaan we polderen om vast te stellen welk ministerie de verantwoordelijke wordt, je zou zeggen defensie, maar vergeet Binnenlandse zaken niet, daarna gaan we polderen of er wel verdedigt gaat worden, het RIVM zal dat adviseren mbv garfieken, doch het red team beveelt de aanval aan.
Voordat we de beslissing nemen verdedigen/aanvallen eerst een persco waarin de maatregelen worden aangekondigt.
Dan pas... etc... etc...

Noobster | 15-04-21 | 14:06

Waarom vaccineren? Er zijn teveel mensen op deze aardkloot, de natuur is het zat.

4thoseabout2rockwe.. | 15-04-21 | 13:18 | 2

We zijn aan het dweilen met de kraan open.

FogerRederer | 15-04-21 | 13:40

Jij gaat een ander pilletje halen om de wereld te redden?

ruud76 | 15-04-21 | 13:55

Hoe is het toch mogelijk om elke 2 weken net de verkeerde beslissing te nemen? Ieder ander had toch al 100 x ontslag gehad?

Batshit | 15-04-21 | 13:11

Hugo de Jonge = Mark Rutte.
Het gros van de bevolking steunt deze coalitie.

Lafayette | 15-04-21 | 12:58

Het woord strategie SUGGEREERT dat er een plan achter zit. Maar het blijft natuurlijk Hugo's premium faal.

Harry.Langezwaal | 15-04-21 | 12:55

Voor de Corona crises gingen de boeren al protesteren bij het RIVM vanwege onjuiste berekeningen . Wanneer gaan de ogen open bij burgers ?

elevator | 15-04-21 | 12:53

Wie moet de corona-kar dan trekken?

guile | 15-04-21 | 12:52

Het RIVM nam een hele logistieke taak op zich zonder ook maar één logistiek medewerker in dienst te hebben. Daar is het fout gegaan. Zo simpel is het. Geen kennis en toch een belangrijke rol hebben in een vitaal proces. Nederland in een notendop.

Ares | 15-04-21 | 12:50

RIVM en VWS laten keer op keer zien dat ze totaal niks kunnen. Prima als je niks kan, maar kijk in het rond en stel domme vragen. Vervolgens kopieer je de werkwijze van een land/instelling/bedrijf die het wel kan. Voor mijn part zeg je tegen het bedrijf hier de lijst van instellingen en de vaccins, regel het maar en stuur de rekening naar VWS. Niks kunnen prima, maar dan te dom zijn om je daar bewust van te zijn is arrogantie ten top.

EmilioEsteves | 15-04-21 | 12:41 | 2

They don’t know enough to know that they don’t know

yawni | 15-04-21 | 13:36

Het bekende Dunning-Kruger syndroom.

Argyronauta | 15-04-21 | 16:38
-weggejorist-
Localhero | 15-04-21 | 12:41

Het is inderdaad verwijtbaar dat het bestuur mensen de kans geeft om zich bij klachten niet te laten testen, of na positief getest te zijn niet in quarantaine te gaan, niettemin anderen te bezoeken, zich in groepen te begeven, gewoon te gaan werken et cetera.

Schulzie | 15-04-21 | 12:40

We moeten prikken, prikken, prikken. Alles op basis van vrijwilligheid, maar wie belt of iets achterlaat op een website, krijgt een afspraak. De ochtenden zijn voor de huisarts aangewezen plekken, de middag is free-for-all. Gewoon langskomen mag ook, op eigen risico. Gezonde vrouwen van onder de 40 krijgen alleen Pfizer (maar die moeten zich sowieso afvragen of ze uberhaupt geprikt willen worden). Mijn consultants-fee is 250 Euro het uur, maar dit was twee minuten werk, dus voor een kop koffie is het klaar.

konjodebonjo | 15-04-21 | 12:40

Wat een circus rondom dat vaccineren. Met een kluwen aan instanties en moeilijk doen. Tot verleden jaar werden er ieder jaar 4 miljoen griepprikken gezet door huisartsen zonder ophef en heibel.

ceesreis | 15-04-21 | 12:36 | 1

Die griepprikken waren gewoon aanwezig en hadden niet allemaal verschillende bewaareisen. Het is niet helemaal vergelijkbaar, ook niet qua registratie. Bovendien hebben de huisarts het verzoek van VWS terug gegeven waardoor ineens de GGD het moest oppakken terwijl die pas rond de zomer hoefden te starten.

Maar dat er uitgebreid bestuurlijk risicomijdend gedrag en hotemotencircuits zijn lijkt me wel duidelijk inderdaad. Zaken worden weg gestemd maar de prijs van bv stoppen met vaccineren telt dan ineens niet meer mee. Je bent ook niet blij als je 50K afspraken moet afzeggen en een week later weer moet inboeken.
Alles voor de bestuurlijke windrichting en vermijden van bestuurlijk gezichtsverlies. Het is zelfs leidend principe bij Rutte en zijn doctrine.

GGD N-Limburg waagde het de spillage aan kwetsbaren te geven iom huisartsen en regionale ziekenhuizen maar is nu dus teruggefloten. Het is nl. niet eerlijk genoeg ofzoiets. Naar goed socialistisch principe: beter allemaal in de shit dan dat er ergens iemand iets eerder mogelijk beter af is. (iedereen zou toch in de zomer gevaccineerd zijn?) En daar vergaderen ze dan heel lang over met heel veel experts.

Nichtsneues | 15-04-21 | 13:02

Ik snap nog steeds niet waarom de verantwoordelijken voor deze faalacties waardoor honderden mensen onnodig gestorven zijn en nog steeds sterven, niet voor de rechter gesleept of op zijn minst ontslagen worden. Als ik die arrogante lach zie op het gezicht van Jaap van Delden die de prikacties zou moeten coördineren denk ik: heeft zo iemand wel een geweten? Als ik lees hoe andere landen (ook binnen de EU, zoals Denemarken en Belgie) al vrijwel iedere kwetbare hebben ingeent en daar dus blijkbaar wel voldoende vaccins voor beschikbaar hadden vraag ik mij af wie we hoofdelijk aansprakelijk kunnen gaan stellen voor de chaos in NL?

zorgeloos-type | 15-04-21 | 12:35

Het RIVM en de zorgsector in het algemeen zit vastgeroest in protocollen en belangen wie wat mag doen. Er is geen enkele flexibiliteit in NL bij een crisis zoals de huidige.

stiffy | 15-04-21 | 12:32 | 1

Kijk, dit is nou een opmerking die veel meer hout snijdt dan 'het is de schuld van De Jonge'.
Bureaucratie in crisistijd is gewoon dodelijk. Letterlijk en figuurlijk.

Amsterdamsko | 15-04-21 | 15:08

Maar nieuwzuur is toch MSM?? Hoe kunnen die nu een goede reportage maken??

miko | 15-04-21 | 12:24

Hugo is Kanonefutter

Habe das Gewust | 15-04-21 | 12:20

Een reconstructie maken is totaal verspilde moeite. Het ministerie van VWS is de slechtst functionerende organisatie van Nederland. Dat weet elke consultant (hallo D66) die daar rondgelopen heeft.

En dat departement laat je de belangrijkste maatschappelijke opdracht van de afgelopen 70 jaar uitvoeren. Nou, dan weet nu heel Nederland hoe dramatisch deze rijksambtenaren presteren.

van heinde en verre | 15-04-21 | 12:15 | 4

@dedwarsligger | 15-04-21 | 12:25: Dames en heren: gewoon naar een priklocatie of huisarts gaan en niet zomaar genoegen nemen met een nee. Ga er desnoods een flinke discussie over aan. U maakt er echt kans op dat ze u meteen of binnen korte tijd inenten! Dat is mij ook gelukt.

staat het bier koud? | 15-04-21 | 12:33

@staat het bier koud? | 15-04-21 | 12:33: goed joh!

dathoujetoch | 15-04-21 | 13:03

@dedwarsligger | 15-04-21 | 12:25: hier rijden ze met spuitje 30 km verderop naar de juiste goed gekeurde doelgroep terwijl om de hoek een politiebureau is waar vast wel iemand gevaccineerd wil worden.
Maar ojee, misschien is het wel oneerlijk. Die verdeel en heersrichtlijn van VWS was weken te laat. Ieder vaccin telt maar dat besef is nog niet echt goed doorgedrongen bij al die belangrijke mensen in Den Haag.

Nichtsneues | 15-04-21 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ze gaan formatie zo lang mogelijk uitstellen. En als Nederland uit pandemie komt, dan claimt CDA nog als succes en eisen herverkiezingen en zetten D66 buitenspel.

TRUMP | 15-04-21 | 12:06

Hugo zit er nog ter meerdere eer en glorie voor de Grote Leugenaar, want hoe dommer en slechter Hugo overkomt hoe slimmer de Grote Leugenaar LIJKT te zijn.

Eugen Sandow | 15-04-21 | 11:59 | 1

Beiden zijn gebakken lucht, ze lullen allebei als Brugman maar uiteindelijk kunnen ze niet veel.

Roze_bril_drager | 15-04-21 | 12:34

Ook mensen die op ambassades en consultaten werken (EN hun familieleden) in NL krijgen voorrang. Goed he, van Hugeau? Zijn immers uiterst essentiële beroepen die fiks meehelpen de covid onder de knie te krijgen.

dathoujetoch | 15-04-21 | 11:42 | 1

Er wordt gepraat over voorrang voor andere groepen. Nee, niet bijvoorbeeld leraren, maar... ME’ers. Die moeten natuurlijk goed beschermd het Museumplein kunnen schoonvegen.

Muxje | 15-04-21 | 12:02

We worden bestuurd door een stelletje lichtgewichten, nitwits die maar niet willen toegeven dat ze niet opgewassen zijn tegen de moeilijkheid van de job. Zowel Rutte als de Jonge zijn gewoon incapabel.

Dit vaccinatiedebacle geeft precies aan wat de huidige stand is van Nederland, als er toevallig ooit dingen goed gaan dan is het ondanks deze figuren.

Roze_bril_drager | 15-04-21 | 11:40 | 1

Ondanks. Goed verwoord.

DezeNicknameBestaat | 15-04-21 | 16:28

Er vallen in ieder geval ruim meer doden dan had gehoeven door het zwabberbeleid. Jammer voor die mensen die hun leven lang hebben gewerkt en in de kou zijn blijven staan, om nietsnutten voorrang te geven.

piet7003 | 15-04-21 | 11:38

Polderen tot je een ons weegt. (in een urn)

Dirk III | 15-04-21 | 11:35

And so we cried all the way to the airport.

Schulzie | 15-04-21 | 11:31

De Clownschoen is echt christelijk: is dit naastenliefde in de praktijk, ouderen afvoeren?

dathoujetoch | 15-04-21 | 11:31

Ik had wel gedacht dat Nederlands een van de eerste landen in de wereld zou zijn waar iedereen een derde prik nu in zijn derrière had gekregen, just to be sure.

Maar Nederland is volgens mij niet meer wat het geweest is...

MeneerGuggenheimer | 15-04-21 | 11:29

Als Nieuwsuur De Jonge onder de bus flikkert, dan is dat omdat ze daarvoor opdracht of toestemming hebben gekregen van Het Partijbureau. Ik snap wel waarom er niet al te veel haast wordt gemaakt met de formatie.

jemagookniksmeer | 15-04-21 | 11:26 | 1

Jij begrijpt het.

Dirk III | 15-04-21 | 11:33

Niet te geloven.

metdedag | 15-04-21 | 11:23

Dus eigenlijk loopt alles naar verwachting? Of hadden ze iets anders verwacht? Moeilijk altijd om te bepalen.

IndoorexpaT | 15-04-21 | 11:21

Gisteren de hele uitzending gezien. Tenenkrommend, ook het hele falen op logistiek aspect. Komende herfst lockdown 3 als het zo doorgaat :/

Headshrinker | 15-04-21 | 11:17

Begin me onderhand af te vragen of er niet gewoon strafbare feiten worden gepleegd?
Grove nalatigheid met de dood /ernstig letsel ten gevolge hebbend,is mijns inziens een strafbaar feit toch?

roberto9715 | 15-04-21 | 11:16 | 1

Wat ik al zei, de Nederlandse overheid is een criminele organisatie. En dan heb ik nog twijfels bij organisatie, dat toch de indruk opwekt dat iets georganiseerd is, maar dat is ook maar schijn.

Hebbiehemookweer | 15-04-21 | 11:27

Is er trouwens nog iemand die in het openbaar op van die Mascolori schoenen durft te lopen

Tjemig | 15-04-21 | 11:15 | 1

Elke nutteloze management laag in dit land. Kekke puntschoentjes onder te strakke C&A pantalon.

Lorejas | 15-04-21 | 11:50

Tering jantje echt, het ligt allemaal op je bordje maar je stuurt de mensen gewoon weg die je willen en kunnen helpen ook. F*cking kansloze malloten zeg, als het niet kan zo als het moet, dan moet het maar zo als het kan. Regel die shit gewoon zeg.

SailingDuck | 15-04-21 | 11:03 | 1

Hey... vergunningkje wel op orde???? Dat gaat zo maar niet meneertje!

Dirk III | 15-04-21 | 11:34

Structurele mega faal is ook dat het niet lukt om het aantal IC bedden flink te verhogen. Gewoon NUL resultaat na een jaar. Met alle corona-varianten die er steeds maar zullen komen zijn er gewoon structureel 500 bedden extra nadig.

Henk1357 | 15-04-21 | 11:01 | 6

Er lag een Corona-boot inclusief personeel klaar als optie. En er is in het buitenland echt wel personeel uit Cuba of de Philipijnen of de VS te halen. Ook in NL waren er duizenden (ex-) verplegers die zich hadden aangemeld, maar daarna niets meer hoorden. Probleem is dat er geen overkoepeld beleid is, "besparen" op IC kosten, maar de hele economie naar de mallemoer.

RichardBandler | 15-04-21 | 11:44

Maar wel 900 miljoen weggooien voor testsamenleving, FU Hugeau!

MooseNL | 15-04-21 | 11:58

@jemagookniksmeer | 15-04-21 | 11:22: Ik ben niet bekend met de zorgsystemen van andere landen. Ik kan me zo voorstellen dat daar andere - en wellicht - betere keuzes worden gemaakt. Hier is het beleid: 'als de druk op zorg te hoog wordt gooien we de boel dicht, alle lange termijn gevolgen op de koop toe nemend'. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de capaciteit in de zorg op te schalen, maar ook daar zit een grens aan. Dit is een discussie waar je niet uitkomt. Ik ben benieuwd naar de nasleep wanneer we weer in rustiger vaarwater zijn gekomen. Ben erg benieuwd naar de rol van de politiek, RIVM, de zorg en de media. Glas, plas, was ....

Von Bliksum | 15-04-21 | 12:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Het "polderen" lijkt me het grootste probleem en de machtgeilheid van ambtenaren.

Dit zou uit handen gegeven moeten worden aan een taskforce uit het bedrijfsleven... neusje van de zalm van distribuerend Nederland. Met 100% mandaat en iedereen bij de overheid heeft mee te werken zonder morren.

Dan beginnen bij de oudsten en naar beneden werken. Ook mensen duidelijk laten aangeven dat ze geen vaccinatie willen. Mensen ook hun vaccin laten kiezen.
Niets geen uitzonderingsgroepen die eerder mogen. Wat mij betreft alleen een uitzondering als je last hebt van aandoeningen aan luchtwegen of longen o.i.d.. Als je BMI te hoog is ga je eerst maar op rantsoen.

Maar nee... in NL hebben de ambtenaren het voor het zeggen... bepalen zij wel wat wel en niet handig is. Daarnaast allerlei lobby-groepen die voorrang bewerkstelligen. Ik kan me wel voorstellen dat medisch personeel voorrang krijgt.... maar vind het belachelijk en schandalig dat bijv. Olympische sporters een vaccin met voorrang krijgen. Dan moet je als sportman of -vrouw toch de ogen uit je kop schamen?
Hoe zit het eigenlijk met de onderwijzers... krijgen die al voorrang? Die hebben ook zo'n geöliede lobbymachine die ze altijd zo zielig kan afschilderen, onmisbaar en toch ook wel allerlei privileges toe moet komen?

lamlendig | 15-04-21 | 11:01

Als de overheid een spijker in een stuk hout moeten slaan, hebben ze overleg- structuren nodig, managers, commissies, toezichthouders, keurmerken en adviesorganen.
Jij en ik zijn pragmatisch en doen het gewoon.

Krijgtheenenweer | 15-04-21 | 11:00
-weggejorist-
Crucified Barbara | 15-04-21 | 10:51 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb noch hier in de panelen noch daarbuiten massale protesten gelezen of gehoord toen besloten werd tot de nu gehekelde voorrang.
Waar komt dat toch vandaan: die goedkope drang om achteraf te gaan lopen zeiken en zieken?

Amsterdamsko | 15-04-21 | 10:44 | 2

Als er wordt geblunder dan moet daar de zere vingen op gelegd worden om te voorkomen dat het nog eens gebeurt. Als u het niet wilt zien, ook goed maar dan niet zeiken dat we het toch wisten. Het is al een gods-wonder dat de staatstelevisieomroep dit uitzendt.

Tjemig | 15-04-21 | 11:02
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 15-04-21 | 11:13

Ik begin er steeds meer voor te voelen nu al een afdeling pandenmiebestrijding op te richten binnen het leger om in het vervolg van het RIVM en de GGD buiten spel te kunnen zetten als er echt wat aan de hand is. De GGD groeit het allemaal boven het hoofd. Hoewel dat niet helemaal hun fout is want ze worden opgezadeld met een taak waar ze niet op berekend waren. En het RIVM is in de logistiek een ramp.

Sqbar | 15-04-21 | 10:42 | 1

Ze zijn regionaal georganiseerd en er is zoiets al een veiligheidsregio die tot voor kort geen verantwoording hoefde af te leggen bij dit soort problemen. Vandaar dat voorzitter Bruls maar als soort van extra minister is toegevoegd in Den Haag.
Nu weet ik niet of het beter was gegaan met VWS en RIVM als kapitein op het GGD schip. Dan mogen ze het ook betalen ipv nu de gemeenten en daar hebben ze vast geen trek in. Regionale problemen zien ze niet 100 km verderop. En het ivoren toren en bureaugehalte bij RIVM is aan de hoge kant.

Nichtsneues | 15-04-21 | 13:11

Wereldwijde epidemie ofwel een pandemie.

Crankhead | 15-04-21 | 10:42

Iedereen die op de zittende macht - oude macht, nieuwe-macht-oude-wijn-in-nieuwe-zakken - heeft gestemd vindt blijkbaar toch dat de regering het hartstikke goed heeft gedaan de afgelopen paar jaar, inclusief hun *kuch* daadkrachtig optreden in deze pandemie... waar we eerst buiten schot zouden blijven omdat er niet direct op Wuhan wordt gevlogen... waar we alles eerlijk zullen delen met de EU en daarna nog eens herverdelen als er een aantal landen toch wel een kater hebben van hun cheapie-cheapie keuze voor AstraZeneca... en nog maar niet te spreken over alle miljarden die we naar Zuid-Europa sturen en waarna we nog steeds midden in onze bakkes worden gespuugd doordat ze daar wel alle horeca en terrassen opengooien en we alsnog als "vrekkig" worden weggezet.

Concluderend: de meerderheid van NL vindt dat Mark en Hugo het fantastisch aanpakken!

lamlendig | 15-04-21 | 10:38 | 1

Alle horeca open in zuid-europa? U bent wel heel slecht geinformeerd. Dat is niet erg maar zet dat dan niet op het internet. Dat is dom.

Wiezewalakristalix | 15-04-21 | 11:21

Volgens dhr van Delden in de technische briefing doen we het qua vaccineren helemaal niet slecht.
Hij zegt het gewoon.

General Dripple | 15-04-21 | 10:38 | 2

Van Delden, is dat niet die slager die zijn eigen vlees keurt?

Thomtidom | 15-04-21 | 10:40

Ik zag een lijstje voorbij komen, waarop NL rond plek 60 stond qua % gevaccineerd, tussen landen als Litouwen en Saoedi-Arabie.

Diederik_Ezel | 15-04-21 | 10:40

uh, rivm en vaccins? Ok, wetenschappers (?!) en voorzien wellicht de relevante ministeries van informatie. Maar WTF hebben ze te maken met de vaccinatie opzet in het land? Dat ze advies geven over welke bevolkingsgroepen, ok maar niet hoe het daadwerkelijk gedaan wordt. Daar is een ministerie of een speciaal daarvoor opgerichte club verantwoordelijk voor. rivm is nooit bedoelt voor dit werk.
En denk nou niet dat het ministerie het dan goed zou doen.......

crt | 15-04-21 | 10:37

Wat ook bizar is, is dat het ziekenhuispersoneel nog niet allemaal gevaccineerd is. Ik lees dat er een IC-personeel te kort is omdat o.a. mensen thuis zitten met Covid19. Ik weet heel veel ander zorgpersoneel die allemaal al gevaccineerd zijn, maar het IC/ziekenhuispersoneel stond blijkbaar ergens onderaan op de lijst van Hugo? Lekker slim Hugo

Thomtidom | 15-04-21 | 10:37 | 1

IC, SEH en Cohort (corona verpleegafdeling) personeel veelal wel.
Ander personeel niet

boerenvla | 15-04-21 | 12:05

Eén ding heb ik onthouden van de door velen hier aanbeden messias Pieter Omtzigt:. Hij doceerde dat er geen rechte lijn is om deze crisis te komen en dat wie anders beweert, bullshit verkoopt. Wijze man, die Pieter. Ja, toch?
Wijze man, die Pieter.
Bullshit

Amsterdamsko | 15-04-21 | 10:36 | 3

Behalve in Israël, de VS en het VK, daar bestaan er blijkbaar wel rechte lijnen.

Diederik_Ezel | 15-04-21 | 10:37

@Diederik_Ezel | 15-04-21 | 10:37:
Ik vermoed dat Pieter het feit dat NL voor een belangrijk deel in EU-verband opereeert, als mede oorzaak ziet voor het niet bewandelen van die rechte lijn...

Amsterdamsko | 15-04-21 | 10:49

Dat is toch ook zo? In een onvoorspelbare crisis als deze is flexibiliteit en opportuniteit van levensbelang en juist dat ontbreekt volledig bij de managers van deze crisis. Te grote doses? Prima, jij, jij en jij doen ompakken, kom maar met die offerte binnen 48 uur. Of beter nog, dit betalen we, schrijf er maar op in.
Man, als je met deze mensen de oorlog moet winnen. Niet voor niets dat Sijbesma hem gillend is gesmeerd na een paar maanden, in deze bureaucratie en papieren werkelijkheid is gewoon niet te handelen.

Graaisnaaiert | 15-04-21 | 10:51

Tja stel dat je Hugo zou vervangen. Wie krijg je er dan voor terug?

Bakje Friet | 15-04-21 | 10:35 | 5

Een intelligente aap.

deja_view | 15-04-21 | 10:46

Dit kan mijn moeder nog wel beter, alleen al in die 7 minuten zie je al zo veel onkunde. Het is gewoon allemaal beschikbaar, maar je krijgt gewoon te horen ga weg we hebben je niet nodig.

SailingDuck | 15-04-21 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

De keuze om de huisartsen voorrang te geven is volstrekt verdedigbaar. 1 huisarts dood = veel meer mensen die die niet behandeld kunnen worden, Ja, 31 x dor hout in een verpleeghuis dood is ook erg, maar zorgpersoneel eerst beschermen is een veel logischer stap.

WA_Mozart | 15-04-21 | 10:34 | 2

Maar de kans dat een gezonde huisarts zou overlijden is vrij klein.
Het zijn er ook maar 14.000, maar als iedereen ineens voorrang wil op de mensen die ze moeten beschermen, tja...

Hiesjes | 15-04-21 | 10:40

je hebt niet opgelet: we hebben een vaccin dat 90% bescherming biedt aan ouderen maar het slecht doet bij <60 (de huisartsen en verplegers dus) en we hebben een vaccin dat juist die groep beter beschermt en amper bij ouderen, Gesnapt tot hier?
Als je de zorg wilt ontlasten dan moet je beiden doen en niet met vaccins gaan wisselen omdat de verpakking je niet aanstaat.

Tjemig | 15-04-21 | 11:10

De hele 2e Kamer zou de docu verplicht moeten kijken.
Het niet in staat zijn om flesjes in kleinere dozen te stoppen is wel de grootste faal sinds de Corona crisis.

Hiesjes | 15-04-21 | 10:33 | 1

Ja en er verplicht op moeten reageren. Vindt u dat het RIVM het goed heeft aangepakt, ja of nee? Denkt u, dit gezien hebbende, dat we het beter zouden kunnen aanpakken, ja of nee? Denkt u dat we het nu wel goed aanpakken, ja of nee? En zo nee, wat gaan we dan nu doen?

lamlendig | 15-04-21 | 10:53

Schreef het al eerder, we hebben een crisis, Hugo is - at best - een crisismanager en dan ook nog eens niet zo'n beste. Wat we nodig hebben is een oplossingsmanager.
Professionals, ik kan dat woord niet meer horen. Bureaucratie, voorschriften en dictaten. Statistieken en modellen. Lijntjes, belangen, verdienmodellen en bovenal totale controle, totaal geen vertrouwen in huisartsen zelf die hun patientenbestand door en door kennen en dus zelf het beste in staat zijn om te bepalen wie voorrang krijgt bij prikken en wie er bij restanten even snel kunnen worden opgeroepen om alles weg te spuiten.
Gek he, dat die belastingdruk zo krankzinnig hoog is in dit land met haar waterhoofd aan overhead, aan mensen die niets anders doen dan papier te produceren en mensen die die papieren controleren en fiatteren. Wat een land is dit geworden...

Graaisnaaiert | 15-04-21 | 10:31

de meeste mensen werken in een bedrijf en daar is het resultaat een team effort. Ik trek dit door naar de overheid en trek dan de conclusie dat iedereen die voor de overheid werkt zich moet schamen. Er is nergens in nederland een team mensen te vinden dat zo'n teringbende maakt van het werk waarvoor ze zijn aangenomen. Wat mij betreft krijgt iemand die in overheidsdienst werkt pas respect als ie terdege door heeft dat zijn team bijzonder disfunctioneel is en hij/zij zich extreem moet schamen voor de prestatie die ze met zijn allen neerzetten.

azubneritan | 15-04-21 | 10:28 | 1

Dit dus!

vluchtelingallergie | 15-04-21 | 11:35

Hadden we maar een staatsomroep gehad die eens een kritische vraag gesteld had over zijn mondkapjesbeleid, over zijn mislukte Corona-app, over zijn mislukte testbeleid etc etc etc. Hadden we maar een staatsomroep gehad die niet zo verliefd was op Hugo en hem niet de hemel inpraatte als gedroomde partijleider van CDA.

Had ook een hoop gescheeld.

Freezzz | 15-04-21 | 10:28

Ander project, zelfde conclusie: Job Cohen zei in 2009 tegen de enquêtecommissie Noordzuidlijn ''We (gemeentebestuur) zijn uiteindelijk allemaal amateurs. En dat kan niet anders: bestuurders moeten varen op de adviezen van deskundigen". Als gevolg daarvan heeft de stad zich door verschillende aannemers in het pak laten naaien voor een bedrag waarvoor ze nóg een Noordzuidlijn hadden kunnen aanleggen.
www.parool.nl/nieuws/cohen-over-nz-li...

Ambtenaren kunnen geen grote projecten leiden. Gaat eigenlijk altijd fout. Ze hebben geen idee en zijn niet of nauwelijks accountable. Het overschrijden van budgetten die komen uit belastinggeld heeft ook verder geen gevolgen. Een "lerende organisatie" noemde Cohen dat destijds. Leren op kosten en ten koste van de burger. Winkeliers in o.a. De Ferdinand Bolstraat die 10(!) jaar met een opgebroken straat zaten, omzetverlies leden en nauwelijks gecompenseerd werden.

Je ziet het nu weer gebeuren. Rutte gaf dinsdag tijdens de perso aan geen behoefte te hebben aan zelfreflectie en het aan toekomstige onderzoekscommissies over te laten wat er goed en fout is gegaan. Let history judge me. Tegen die tijd heeft hij geen actieve herinneringen meer en komt Hugo weg met een variant op Cohen's "we zijn amateurs" opmerking.

Als het om leren van gemaakte fouten gaat is de Overheid vooral bezig met 'flatten the curve'. Zolang ambtenaren volkomen gratuit kunnen aanrommelen met behoud van salaris dan wel wachtgeld blijft de geschiedenis zich herhalen.

Dampende_aardappel | 15-04-21 | 10:26 | 2
-weggejorist-
swassannuf | 15-04-21 | 10:41

De meeste ambtenaren kunnen zelfs geen kleine projecten leiden.
Weet niks, kan niks en wil niks.

Hebbiehemookweer | 15-04-21 | 11:17

Zitten er parlementariers hier de panelen die dit woord voor woord kunnen voordragen in de TK vandaag.

Nuuk | 15-04-21 | 10:25

Wie zou Hugo moeten vervangen? Wat krijgen we daar dan voor terug. Ik zou zeggen in ieder geval iemand die wel verstand van zaken heeft en die niet politiek gebonden is. Laat de uitrol van de vaccinatie niet over aan Hugo, het RIVM en andere betrokken ambtenaren maar haal mensen van de plank, zoals die man van dat distributie centrum, die het klappen van de zweep kennen, artsen en specialisten die kennis van zaken hebben..
Mensen die snel en doeltreffend fijnmazig de markt bedienen en weten wat er op de werkvloer speelt, en hoe je de behoeftes vervult.
Verlammende ambtelijke procedures zijn letterlijk killing.

Broadsquire | 15-04-21 | 10:24

Laten we vooral niet vergeten wie de eindverantwoordelijke is en die is toevallig net weer herkozen om zijn rampzalige afbraakpolitiek nog 4 jaar voort te zetten! En Rutte laat HdJ graag nog even zitten, zodat hij zelf in de luwte blijft. Het meest idiote echter is, dat iedereen kan zien dat de prikstrategie niet werkt, maar dat die strategie niet wordt gewijzigd!!

Rationa | 15-04-21 | 10:19 | 1

Is de cultuur van dit land. Hugo is een symptoom van het probleem, niet de oorzaak en hem wegtrappen ook niet de oplossing. De angst om zaken uit handen te geven heerst, want geen controle vinden ze in Den Haag ( en Brussel ) doodeng. Stel je voor wat er zou gebeuren als je elke huisartsenpost gewoon een 10-liter keg ( oid ) zou bezorgen, de -meestal inpandige- apotheek de opdracht zou geven de spuiten klaar te maken, de artsen de prik zouden laten zetten, de assistente in laten klokken wie hem al heeft gehad / al is iopgeroepen maar geweigerd/geen reactie et voila.
Daar moet je als overheid toch niet aan denken? Dat ze misschien wel een heel klein beetje minder nodig zijn dan ze zelf dachten....

Graaisnaaiert | 15-04-21 | 10:37

Hugo mag de kop van jut zijn. Het maakt niet uit of hij de Corona crisis goed of slecht afhandelt. Belangrijk is dat alle aandacht richting hem gaat. Het zal hem zelfs later een mooie functie elders opleveren. Iedereen gelukkig; Hugo en Rutte die als eindverantwoordelijke buitenspel blijft.

Der_Duutser | 15-04-21 | 10:19

Ik fantaseer wel eens dat ik terug ga in de tijd en de script schrijver van "Contagion" op de vingers tik. It's going to be a nice movie but....

Acidstain | 15-04-21 | 10:17

Ik moet ook weer denken aan dat GS filmpje met Tom Staal waarbij zelfs dhr van der Staaij 3 minuten moest nadenken over een voorbeeldje van wat het kabinet wel goed deed. Grapperhaus kwam niet verder dan "ik kom elke dag op tijd voor m'n zoom meetings", wat een afgang.

Diederik_Ezel | 15-04-21 | 10:17

Zeer terecht dat huisartsen voorrang kregen. Er zijn daadwerkelijk huisartsen dood gegaan aan corona (ook specialisten en verpleegkundigen overigens). Natuurlijk gaan hulpverleners voor. Ongeveer alles is misgegaan bij corona aanpak in Nederland maar huisartsen voorrang geven was terecht.

Vula | 15-04-21 | 10:16 | 2

Ik snap het ook niet, je kan een prik niet in 2 mensen zetten, als de zorg omvalt valt dat oudje ook om, dus prios

menage | 15-04-21 | 10:18

Op zich is dat nog wel een te verdedigen keuze, maar dat niet ompakken van die Pfizer vaccins voor de verpleeghuizen, ondanks aanbiedingen vanuit de industrie, is toch wel bizar.

Diederik_Ezel | 15-04-21 | 10:19

Die CDA-prominenten zijn ook de grootste lafaards. Ze kwamen massaal op voor Rutte maar over dat gekluns van hun eigen Hugo houden ze hun bek stijf dicht.

Freezzz | 15-04-21 | 10:08

De eerste post onder dat twitterbericht van Nieuwsuur:
"Ik word zo moe van deze negatieve berichtgeving. Hebben jullie nou nooit iets positiefs te melden. Worden wij Nederlanders op deze manier nou gemotiveerd om SAMEN door deze pandemie te komen??".
Ik vraag me dan toch af in wat voor waan deze poster leeft...

ZwengelMeister | 15-04-21 | 10:08 | 3

Dat zijn straks de eersten die zelfmoord plegen als in oktober blijkt dat het vaccin toch niet genoeg is.

General Dripple | 15-04-21 | 10:14

Hugo?

Acidstain | 15-04-21 | 10:14

Zwakzinniger dan dit kan het inderdaad niet. Pandemie? De Spaanse griep, dát was een pandemie. Dit? Dit zit dichter in de buurt van een extra vervelende griep dan een pandemie. Vergelijk de cijfers en trek je conclusie. Nuchtere Nederlanders? Waar dan?

*zucht*

VBO_B_Niveau | 15-04-21 | 10:20

Ja, het was mij een totaal raadsel hoe deze docu langs de politieke commissaris van het Politburo kon komen. Er zullen wel veel koppen rollen.

Piet Karbiet | 15-04-21 | 10:04

Probeer ook het positieve aan Hugo te zien. Stel je voor dat hij minister van Buitenlandse Zaken was geweest, dan waren we nu in oorlog met de halve wereld.

orca | 15-04-21 | 10:03 | 1

Dan waren we in ieder geval vorig jaar wel ingeënt!!

Acidstain | 15-04-21 | 10:07

Rutte is onze eindbaas toch ?

Die vindt het allemaal prima anders werd Hugo wel een functie elders geboden.

Roze_bril_drager | 15-04-21 | 10:03 | 1

Die heeft nu een perfecet mid-bosss om af te leiden dat ie zelf niet deugt.

menage | 15-04-21 | 10:19

Onze bakker verkoop brood, Hugo en het RIVM verkopen praatjes.

Broadsquire | 15-04-21 | 10:01

Schoenenbaas Hugo moet miskleunen van Rutte en Co opvangen net als die goochelaar van het rivm. Zij worden na afloop vorstelijk beloond of denkt U dat ze dat gratis doen om Rutte uit de wind te houden.

Cocorico | 15-04-21 | 10:01

Meneer Mosterd;
Mooie opsomming maar u bent nog 1 zeer grote factor/fout vergeten.
De krankzinnige afhankelijkheid van NL t.o.v. de EU.

Godderwrake | 15-04-21 | 10:01 | 2

Als ieder ander land de EU verlaten heeft zit Nederland er nog in.

Acidstain | 15-04-21 | 10:05

@Acidstain | 15-04-21 | 10:05: Het verdrag van Maastricht (oprichting van de EUssr), is niet voor niets in NL ondertekend...

serieusgenomen | 15-04-21 | 10:17

Tsja, we blijven maar roepen, volgens mij is er es actie nodig. Wat weet ik niet. In elk geval is het constant op een andere manier herhalen dat dit een klotebende is, ook niet echt nuttig. En idd ik roep ook...

Bruikersgenaam | 15-04-21 | 10:00 | 1

Ik ga alleen richting het Malieveld als er minstens twee miljoen anderen meegaan.

VBO_B_Niveau | 15-04-21 | 10:07

Sorry, maar we moeten wel 2 dingen uit elkaar houden:
1. Vaccinatiebeleid is een puinhoop
2. 80+ die aan corona overlijden, zouden ook aan een stevige griep overlijden of een val, of wat dan ook. Een sterfgeval is nooit leuk, maar je moet ergens aan dood gaan...

Die 2 bij elkaar opgeteld begrijp ik niet zo heel goed waarom 80+ eerst wordt gevaccineerd, en niet de groep eronder.

IJschpegel | 15-04-21 | 10:00 | 1

Dat zou wat zijn, als het allemaal maar een samenloop van omstandigheden zou zijn of overmacht (ook zo'n juridisch onweerlegbaar woordje). Of zou er alsnog een agenda achter zitten... hhmmm.

serieusgenomen | 15-04-21 | 10:12

Nu wordt gezegd dat er een probleem is met vaccineren van ouderen.
kan mij goed herinneren dat er eerst voor gekozen wordt om ouderen te vaccineren. Vervolgens gaat de beroepsgroep verzorgenden mekkeren. Schoenmans haalt bakzeil en laat hun prikken. En nu wordt er gemekkerd dat de ouderen gevaccineerd moesten worden. Schoenmans zegt: je krijgt wat er is. Beroepsgroepen mekkeren. Schoenmans haalt bakzeil. En nu wordt er gemekkerd dat mensen op hun keuze moeten wachten. Wat wilt men nu: als schoenmans niet luistert, is hij ongeschikt. Luistert hij wel, is hij ongeschikt. Zoals ik tegen mijn vrouw altijd zegt: wat je ook doet, er is altijd iemand die klaagt. Dus doe ik het mijn manier en daarmee punt uit.

loser | 15-04-21 | 09:58 | 2

Je hebt gelijk. Jammer dat meneer dood is. Had zijn zoon gaan praten met de familie van de mensen die in het ziekhuis overleden omdat er te weinig personeel was? Dacht het niet. Maar meneer spreek ook geen arabisch, dus ruim de helft had hij zowiezo niet mee kunnen praten, maar dat terzijde. Punt is duidelijk hij zeikt, of een ander zeikt. Maar met 1 vaccin, en twee mensen die het willen, gaat er eentje zeiken. Dat dat was nu hij.

peterdh | 15-04-21 | 10:02

Hear hear...

Amsterdamsko | 15-04-21 | 10:16

Hugo is antivaxxer denk ik.

sjef-van-iekel | 15-04-21 | 09:58 | 2

U denkt werkelijk dat dit allemaal toeval is ? Kom op zeg, neus eens wat rond op andere media.....

serieusgenomen | 15-04-21 | 10:09

Dit verklaard alles!!

Vula | 15-04-21 | 10:18

Achteraf is het mooi wonen.

flowert | 15-04-21 | 09:57 | 1

Vind het ook een mooi dorp. Geen last van import.

loser | 15-04-21 | 09:59

Volgende verkiezingen VVD +5 zetels.

Acidstain | 15-04-21 | 09:57

Ik herinner me nog de snelheid waarmee Ahoy een jaar geleden werd getransformeerd tot nood-hospitaal. Er werd aan wat knoppen gedraaid, wat doortastende legermensen erbij en gaan. Okay, achteraf was de noodzaak nihil maar toch. Toen was geluk nog heel gewoon.

de directeur | 15-04-21 | 09:57 | 5

Is dat hetzelfde R'dam waar DDR66 als grootste partij uit de bus kwam ? (waar iedereen die in R'dam woont en/of werkt, weet dat dat absoluut niet kan...).

serieusgenomen | 15-04-21 | 10:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Verrotte bestuurscultuur. Hugo is slechts exponent.

zwaaropdehand | 15-04-21 | 09:56 | 1

Het zijn allemaal trekpoppetjes van de WHO en andere duistere maffia organisaties.....

serieusgenomen | 15-04-21 | 10:04

Het opstapmoment: toen hij als baas van VWS recent
925.000.000...... doneerde aan een private 3-mans stichting waarvan een soldaat gisteren in de media kompleet aangaf totaal geen benul te hebben. Bezopen wat hier allemaal gebeurt in dit verkwanselde land.

grindbak | 15-04-21 | 09:56 | 1

Mark Rutte geeft 42 miljard euro weg aan Italië, Hugo geeft 1 miljard euro weg aan een stichting die speciaal is opgericht om geld te krijgen. Ik verbaas mij over weinig. Wel dat de parlementariërs van de VVD (niemand kent die ja-knikkers), D66 (te druk bezig met groomen en elkaar seksueel te intimideren (=nieuwleiderschap)), GL (we willen zo graag meeknikkeren) en CDA (we weten het allemaal ook niet) dit zo accepteren. Ze zullen wel hopen op een deel van de buit van de belastingbetaler.
Nadat de citroen is uitgeknepen, rasp je de schil.

El Rico Grande | 15-04-21 | 10:02

Kunnen ze Halbe niet bellen?

Cassandra | 15-04-21 | 09:55 | 2

Die is druk bezig met het volstorten van overgebleven natuurgebieden of grindgaten mat de overblijfselen van het kankerverwekkende granulaat. U moet nl. zo snel mogelijk deaud....

serieusgenomen | 15-04-21 | 10:02

Stuur Broekers-Knol ff met wat slimme ambtenaren richting Israël.
Daar kennen ze het Covd kunstje.
Dat bij elkaar zoeken van die slimme jongens zal dan wel een halfjaar duren,dat wel natuurlijk.

De Profundus | 15-04-21 | 09:54 | 1

Zorg er wel voor dat het enkeltje is....

serieusgenomen | 15-04-21 | 10:00

Ik begin aardig het idee te krijgen dat GS een soort propagandakanaal van Rutte is want; veel Rutte trollen/adepten en hup weer een (niet) VVD kartel bewindsman voor de trein.

D-Fens_1963 | 15-04-21 | 09:53 | 6

Wie is een grotere leugenaar:
Bernie Madoff of M. Rutte?
Misschien ex-aequo ?

Godderwrake | 15-04-21 | 10:07

@sjef-van-iekel | 15-04-21 | 10:01:
naja je kan niet zeggen dat Rutte buiten schot blijft. Als je liegt tegen de kamer. Beloftes verbreekt. De kamer onjuist informeert. Informatie achterwege houdt. Je tijdens formaties dingen doet die niet kunnen. Je ambtenarenapparaat stimuleert om dingen niet te noteren zodat ze later altijd ontkend kunnen worden. Je blijkbaar een geheugen hebt dat nog slecht afsteekt tegenover een dronken, demente alzheimerpatient met Korsakoff en dan blijkbaar wel geschikt bent om een land te besturen... Dan zou ik niet echt willen zeggen dat "hij niks fout doet" hoor Sjef.

peterdh | 15-04-21 | 10:07

@nick.name | 15-04-21 | 09:56: De trein rijdt wel eens richting Rutte maar de rangeercentrale zorgt ervoor dat hij er iig niet onder komt.

D-Fens_1963 | 15-04-21 | 10:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is niet alleen Hugo, het grote probleem is dat alle overheidsinstanties en andere publiek gefinancierde organisaties, bestuurd worden door mensen bij wie hun enige kwalificatie het lidmaatschap van de juiste politieke partij is.
Dan krijg je uiteindelijk organisaties waar politiek correcte mantra's belangrijker zijn dan realiteit en het schuiven van papieren boven het te behalen resultaat gaat. Organisaties waar de helft van het budget gespendeerd wordt aan diversiteitsbeleid, energietransitie en genderneutrale toiletten in plaats van aan de core business.

Franker | 15-04-21 | 09:52 | 6

Spijker - Kop

Krijgtheenenweer | 15-04-21 | 10:08

@Panos88 | 15-04-21 | 10:05:
"Over een jaar of 5 klapt de hele boel weer in, is het weer even rustig"
Oh, en het ondertussen doorgevoerde en met bloed ondeterekende beleid dat is ingevoerd dan? Ik noem een duizend miljard kostend klimaatakkoord, een ongebreidelde immigratie, etc. Noem je dat "het is weer even rustig"? Dat is beleid waar we de aankomende 100 jaar niet meer van af komen en waar we tot in den eeuwigheid last van ondervinden. Dat vind ik niet echt rustig hoor.

peterdh | 15-04-21 | 10:10

@peterdh | 15-04-21 | 10:10: Ik bedoel politiek rustig, de communitaristisch-linkse architectuur van het onderwijs blijft natuurlijk in stand.

Panos88 | 15-04-21 | 10:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Gisteren waren deskundologen op Radio 1 het erover eens dat het goed was dat de EU-landen de inkoop van vaccins gezamenlijk doen. Anders waren we ook nog elkaar aan het beconcurreren. Communisme werkt.

All_yall | 15-04-21 | 09:52 | 5

Je zou dus net zo goed kunnen zeggen dat mensen dood gaan omdat het EU-sprookje moet en zal doorgaan. En de EU is nu eenmaal een log en traag instituut.

All_yall | 15-04-21 | 10:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Hugo is een communicator, een verkoper. Daar ligt zijn kracht. Laat hem woordvoerder zijn voor de corona aanpak. En zet een ervaren crisismanager aan het roer die goed is in coordineren, logistiek, aansturing en onderhandelen.

bimbam | 15-04-21 | 09:52 | 3

Smeets misschien? Die kan De Jonges goed aansturen.

Mr_Natural | 15-04-21 | 09:55

@Mr_Natural | 15-04-21 | 09:55:
Mwoa. Ik vind dat hij het anders helemaal niet zo goed verwoord en verkoopt. Als hij het goed had verkocht dan was het vertrouwen in zijn beleid niet gedaalt tot 29% (dacht ik gisteren te horen).

peterdh | 15-04-21 | 10:13

Hugo de Clown is een inhoudsloze narcist, die zichtbaar geniet van de aandacht, terwijl er door het onvoorstelbare mismanagement van "zijn" departement letterlijk mensen doodgaan. Even glad maar nog schaamtelozer dan een louche tweedehandsautoverkoper.
Als er een iets minder narcistisch mannetje met een heel klein beetje meer inhoud zou staan, zou het net iets minder voelen alsof we constant lachend in ons gezicht worden gerocheld.

Kicksalot | 15-04-21 | 12:48

Hugo de Jonge : Mavo + 2 jaar kweekschool + narcisme is eindverantwoordelijke voor het Corona vaccinatie programma .
Deze gek krijgt het voor elkaar om gedurende de grootste crisis sinds de 2e wereldoorlog om met piposchoenen aan zijn voeten ons te woord te staan.
Dat er niemand in zijn omgeving zegt : laat die clownsschoenen eens lekker thuis , en hou op met excentriek doen.

hooliganica hollandi | 15-04-21 | 09:49 | 2

Houd toch op over zijn schoenen, die maken er geen rotzooi van en zijn keurig gepoetst.

Peerkeoud | 15-04-21 | 09:53

Dat dit clowntje mag doen alsof hij deze nationale crisis aan het managen is, staat inderdaad symbool voor de afgrijselijke staat van de Nederlandse politiek. Er worden machtsspelletjes gespeeld en er wordt grof geld verdiend (o.a. de 925 miljoen), letterlijk over lijken. En men staat erbij en kijkt ernaar.

Kicksalot | 15-04-21 | 12:53

Zou zijn vrouw dit ook allemaal lezen?

laurentius | 15-04-21 | 09:49 | 1

Ik hoop het! Bel me!

VBO_B_Niveau | 15-04-21 | 09:55

Ik merk op GS (en ook daar buiten) dat het sarcasme en leedvermaak om die stuntelende clown plaats maakt voor oprechte woede en frustratie. Het zou zoveel beter zijn om Hugo te vervangen door een capabele persoon die ophoudt met mooi weer spelen en gewoon eens met de vuist op tafel gaat slaan bij het RIVM en de GGD. En die personen bestaan echt nog wel in dit landje.

Frits_Binkestein | 15-04-21 | 09:48 | 3

Dan heeft deze capabele persoon op de tafel geslagen, en dan? Als ik dat doe thuis kijken ze me dom aan en gaan ze weer verder. En ik heb niet eens ruige schoenen aan.

nobodiesunmighty | 15-04-21 | 10:02

Die capabele man hadden we vorig jaar in de persoon van Sijbesma, speciaal gezant voor VWS. Hij zette het test-traject op poten - en vertrok weer. Was hij het beu te moeten 'dansen' voor dit kabinet?

Yrrab | 15-04-21 | 10:06

@nobodiesunmighty | 15-04-21 | 10:02:
Ah een falend persoon laten zitten en zijn falende beleid verder laten voortzetten dan maar? Het is zo, het moet zo, het zal zo en het gaat zo zijn? Niet eens wat anders proberen en kijken of dat beter gaat?

peterdh | 15-04-21 | 10:15

Naja, we zeggen met zijn allen dat we er echt helemaal klaar mee zijn, maar die woorden zijn evenveel waard als die van Hugo 'dat het nu echt allemaal goed komt'. Want we stemmen nog steeds op de partijen die het verneuken. We houden nog steeds de terassen gesloten terwijl 100 meter verderop 10.000 mensen gaan staan feesten. Terassen moeten gesloten blijven vanwege de verkeersbewegingen van mensen he? Gaan ze die 10k mensen daar met helicopters droppen op het veld ofzo?

peterdh | 15-04-21 | 09:47

In elk normaal land zouden de mensen en media weten dat COVID chefsache is, de premier is verantwoordelijk. Maar bij ons zit een faalhaas die dit dossier overlaat aan een ander en iedereen vindt het normaal. Gaan ze die arme Hugo ook nog verwijten maken. De fout ligt bij Rutte en bij niemand anders.

schoneslapert | 15-04-21 | 09:46 | 2

In ieder normaal bedrijf zou je al lang vervangen zijn door mensen die het wel voor elkaar krijgen. In Den Kaag rolt het geheel anders. Hier krijgen onbekwamen kans op kans.

Valka | 15-04-21 | 09:49

Precies, maar we pikken het hier elke keer dat die enorme slapjanus Rutte geen enkele verantwoordelijkheid neemt.

Hij kan zich bij de grootste crisis die we meemaakten niet verschuilen achter ministeriële verantwoordelijkheid.

Roze_bril_drager | 15-04-21 | 11:17

Merk ook dat ik aardig murw gebeukt raak door de incompetentie van onze overheid. Toch zou ik het nog steeds toejuichen als Hugo vervangen wordt door iemand die wel iets kan, bv een logistiek specialist van Defensie/ASML/iemand anders. Kies vooral iemand die wel iets kan aub!!

Diederik_Ezel | 15-04-21 | 09:45

Jongens het zijn bureaucraten, geen doorpakkers. Een crisis vraagt om een ander type leider. Van een specialist hoorde ik dat iedereen in NL binnen een maand gevaccineerd zou kunnen worden maar dan moet er wel een sterke staat zijn die stopt met polderen. Nu is er een soort nationaal wantrouwen tegen RNA vaccins terwijl die nota bene beter en veiliger zijn. Wat een gepruts.

Axelvon | 15-04-21 | 09:45 | 2

Geen wetenschappelijke data over de lange termijn (1jaar+) van mRNA vaccins. Sputnik, J&J en Novavax blijven de este opties voor eenieder onder de 60 jaar.

MaximusAurelius | 15-04-21 | 09:52

Niet alleen een ander type leider, maar vooral ook een ander type (midden)management van instituten. De (semi)overheid hangt van procedures aan elkaar omdat het (midden)management geen verstand van zake heeft en zich d.m.v. procedures het hoofd boven water proberen te houden. Dan kan je als krachtig leider met je vuistjes op tafel slaan, maar er komt altijd een bureaucraat vertellen dat het allemaal niet kan, vanwege de procedures.

Peerkeoud | 15-04-21 | 09:58

Voor Hugo telt maar één ding: hij wordt volledig gedekt door Rutte. Is eigenlijk net zoiets als dat een crisismanager binnen een bedrijf, die niet populair is bij het personeel, volledig wordt gedekt door de directie. De mensen zeuren toch overal en altijd. Als je geleerd hebt dat opzij te zetten, geeft dat een enorme boost aan je ego.

Leptob | 15-04-21 | 09:44 | 1

Als die crisismanager faalt wordt hij er uit gegooid of als het lang genoeg duurt wordt de bovenliggende manager er ook uit gegooid. Omdat de Jonge al een jaar aan het falen is moet de manager er uit gegooid worden, die pretendeert competent te zijn maar is persoonlijk verantwoordelijk voor zijn falende ondergeschikten

doemijjezusjemaar | 15-04-21 | 10:18

Op zich kun je stellen dat door de handelingen vanuit RIVM en VWS enkele honderden mensen zijn overleden terwijl dit vermijdbaar was. Volgens mij staan er in de wet verschillende artikelen die van toepassing kunnen zijn op een dergelijke situatie. Prima reden om de betrokkenen aan te klagen op basis van deze wetsartikelen. En nog beter reden om per onmiddellijk de RIVM-organisatie op te heffen. Lock them up. Lock them up. Lock them up.

BoerKoekoek | 15-04-21 | 09:42 | 1

In de regel is de wet niet bedoeld voor deze kliek. De wet is er voor le peuple. En als er een haakje is gevonden, dan veranderen ze de wet of regelen dat via de rechtspraak zodat het hen niet raakt..

superb_de_lux | 15-04-21 | 09:49

Omtzigt blijkt heel goed voor zijn taak, maar er moet dringend een functie elders worden gezocht. Tja, zo hou je de minkukels over.

Mr.Crowley | 15-04-21 | 09:41

Het is de opzet om alles fout te laten lopen. Dat was vanaf het begin toen de virus zich verspreiden al duidelijk dat de Nederlandse regering en de zgn deskundigen de boel belazerd en tegenwerkt.

jitro | 15-04-21 | 09:40

Ieder eigen initiatief wordt de kop in gedrukt tot dat niemand meer durft creatief te zijn. Met name de overheid heeft daar een handje van.

Marcel66664746 | 15-04-21 | 09:39

Hugo zit er als katalysator voor Rutte. Denk alleen dat hij nog steeds niet door heeft dat het vanaf het begin van zijn ministerschap de bedoeling van de VVD was. Zelfs daar is Hugo te dom voor.

Omzwicht | 15-04-21 | 09:39 | 1

Hmmm, iets in mijn kennis van chemie doet mijn hersens kraken.
*nog maar weer eens de definitie van katalysator opzoeken doet*

D-Fens_1963 | 15-04-21 | 09:57

Het is trouwens stil rond de formatie.

Geen nieuws is slecht nieuws. Mark Rutte is de situatie aan het laten afkoelen en over een tijdje krijgen we een kattebellteje, even voelen hoe koud de grond is en indien warm genoeg: stapje naar voren.

Knufter | 15-04-21 | 09:36 | 4

Ze hebben geleerd en de Enigma machine uit het vet gehaald.

Acidstain | 15-04-21 | 09:56

Vindt u? Ik zie al volop nieuwe plannen en er wordt gewoon gedaan alsof we nog steeds een regering hebben.
Op deze manier loopt gewoon het huidige beleid door en hoeven voor verdere uitvoering/aanscherping straks alleen wat poppetjes van positie te wisselen.

D-Fens_1963 | 15-04-21 | 10:02
▼ 1 antwoord verborgen

"De strategie verraadt"is precies de spijker op zijn kop: www.fnv.nl/nieuwsbericht/algemeen-nie... Die hele beleidspolder is een doel op zich geworden, die helemaal is losgezongen van de werkelijkheid. Consequent de rekening van het falen bij de belastingbetaler neer leggen, want daar klotst het geld toch tegen de plinten. En wie dat spelletje mee blijft spelen, mag uiteraard gewoon blijven. En krijgt te zijner tijd ook een lintje van de koning.

De Hugo de Jonges van dit land snappen dat.

Hetkanverkeren | 15-04-21 | 09:35 | 1

Terwijl wij ons druk maken over de vaccinatiefaal drukt Brussel er een “solidariteitsfonds” van achthonderd miljard Euro doorheen. RaRa wie dat gaat terug betalen: Brussel wil komende jaren tot recordbedrag van €800 mrd op kapitaalmarkten lenen (bron FD)

theo-is-dood | 15-04-21 | 09:42

Waarom moet Hugo nou weg? Tus gewoon een trekpop met een goeie schoenen deal.

Een soort Peter Timofeeff maar dan nog kutter.

Heeft zn Diploma gehaald om ooit leiding te geven aan een school, maar mag nu de woorden van spindokters van Rutte en zn ambtenaren voorlezen.

Of denkt men hier echt dat ie vent maar 1 beslissing neemt? Serieus?

Denkhetnjet | 15-04-21 | 09:34 | 2

D66 heeft een bloedhekel aan bejaarden. Voor Rutte komt het ook wel goed uit; Minder aandacht voor het gepruts van hem. Daarom zit Hugo er nog.

Freezzz | 15-04-21 | 09:41

Bejaarden nemen alleen maar ruimte in en aan hun organen heb je ook al niks.

Acidstain | 15-04-21 | 10:02

Gisteren hoorde ik van een dame die als vrijwilligster de registratie beheerd,
dat er gewoon heel weinig mensen sommige vaccinatie locaties bezoeken.
Zuid-Holland.

De Profundus | 15-04-21 | 09:33 | 3

In Schiedam stond de grote sporthal al een maand compleet ingericht klaar en het personeel ook.
Niet 1 prik gezet heel die maand, nu mondjesmaat.

laurentius | 15-04-21 | 09:39

Hebben nog meer reaguurders hier info over.
Lijkt me goed punt om media aandacht op te vestigen.

De Profundus | 15-04-21 | 09:42

@De Profundus | 15-04-21 | 09:42: Dan zou eerst de reden bekend moeten zijn: waren er wel vaccins aanwezig of wonen daar in de buurt mensen die niet prik bereid zijn.

Zilvermeeuw87211 | 15-04-21 | 09:55

Denk niet dat een ander persoon zich aan dit dossier wil branden. Hugo blijft dus aan als minister.

impy | 15-04-21 | 09:32

Waar liggen de voorgedrukte formulieren voor aangifte tegen faalhaas Hugo de schoenen?
- Dood door schuld
- Failliet door schuld
- Vrijheidsberoving door schuld
- Liegen
- Bedriegen
- Bewust knechten bevolking
Misschien ook Mark en Ferd toevoegen???

Troyan horse | 15-04-21 | 09:31 | 2

Minder, minder, minder zeggen is veel erregur!

Tronald_dump | 15-04-21 | 09:45

Minder Hugo
Minder Mark
Minder Ferd...

Troyan horse | 15-04-21 | 12:02

Op de vraag waarom Hugo daar nog zit is maar één antwoord.
Omdat het zo lekker plakt, dat pluche.
De vraag zou dan ook moeten zijn: Waarom laat men hem daar zitten?

grapo | 15-04-21 | 09:30 | 2

Omdat de Nederlandse kiezer dit in overgrote meerderheid wil is het simpele antwoord. Niet ik hé, voor de duidelijkheid, maar de kartel-stemmer. De meerderheid van Nederland zeg maar. Die de rest voor wappie uitmaakt als er een ongemakkelijke vraag over hun clubje komt. Waarom ook niet zij zijn de baas.

HetLichtInHetZuiden | 15-04-21 | 09:32

@HetLichtInHetZuiden | 15-04-21 | 09:32: Je hebt gelijk. Want er wordt echt naar de kiezers geluisterd. Dat is het mooie van jullie land, dat er altijd naar de kiezers geluisterd wordt.

grapo | 15-04-21 | 09:39

Stel: je lijdt schipbreuk en Hugo de Jonge is dan de aanvoerder. Wat doe je?

Computer_says_no | 15-04-21 | 09:29 | 10

Een stappenplan maken.

impy | 15-04-21 | 09:45

Samen met zijn vrouw naar kokosnoten zoeken in de bosjes.

VBO_B_Niveau | 15-04-21 | 09:48
▼ 7 antwoorden verborgen

Kom kom, niet zo naïef, Nederland wordt geregeerd door ambtenaren, niet door politici. Dat zagen we in de toeslagenaffaire, dat zien we met de Corona-aanpak. Zolang je niet 50% van de beleidsambtenaren bij VWS, en bij voorkeur alle managementlagen bij de GGDs ontslaat, zal er weinig veranderen.

Festen | 15-04-21 | 09:28 | 5

@Air van Boven Dorens | 15-04-21 | 09:36:
Yep, en vroeger had een bedrijf 1 directeur.

Mr_Natural | 15-04-21 | 09:37

Het grootste probleem in Nederland is, is dat werken bij de overheid op z'n zachtst gezegd een slecht imago heeft. Je kan moeilijk tegen je vrienden gaan vertellen dat je ambtenaar bent want dan schieten ze hard in de lacj. Ambtenaar zijn is dus een baantje voor kansloze mensen die nergens andrs aan de slag komen. Zie hier de gevolgen...

JeanDragage | 15-04-21 | 09:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook Hugo is druk bezig met het herstellen van het vertrouwen

Schriever | 15-04-21 | 09:28

De NOS wordt ook een keer wakker. Een jaar lang hebben dat gepruts van Hugo goedgepraat of verzwegen.

Freezzz | 15-04-21 | 09:28 | 2

Nee hoor. Dit wist de NOS al langer. Maar dit mochten ze uiteraard niet vlak voor de verkiezingen naar buiten laten komen. Want dan.... weg subsidie.

BoerKoekoek | 15-04-21 | 09:44

Grappig, dus zo zo vlak na de verkiezingen is NOS het meest kritisch?

Acidstain | 15-04-21 | 10:24

En dan vrees ik dat we mogen extrapoleren en generaliseren.
Hier zien we hoe competent onze leiders zijn, of liever gezegd, hoe incompetent ze zijn, en welke trucjes ze toepassen om dat gebrek aan kennis en vaardigheid stelselmatig te camoufleren. Hier zien we ook hoe star en eigenwijs instellingen als het RIVM zijn, hoe inflexibel en traag, niet in staat om mee te buigen met drastisch veranderde omstandigheden. Eveneens zien we hoe slecht de opgerichte clubjes van specialisten zijn, hoe die met halve adviezen komen, elkaar soms vierkant tegensprekend. En hoe de controlerende macht, de tegenmacht, dit alles na wat obligate harde woordjes gewoon laat passeren, want kadaverdiscipline en regeeraccoord en lief zijn voor mekaar vanwege de formatie.
Maar dit geklungel is niet vanwege die pandemie. Die pandemie zorgt er enkel voor dat de handel en wandel deels zicht baar wordt. Het gaat altijd zo, dat geïmproviseer, maar we zien het niet. Het corona-gekluns is geen uitzondering, maar symptomatisch. We zien eens een keer hoe het werkelijk in elkaar grijpt, hoe er maar aangerotzooid wordt, en hoe dat ad hoc gerommel met mooie woorden wordt toegedekt in een spel van macht en tegenmacht. De debatten in de Kamer, ze dienen er in eerste instantie toe om ons de illusie te geven dat er kordaat gehandeld wordt, dat er lijn in zit in die besluiten, dat we adequaat bestuurd worden. Het is een schijngevecht dat orde en regelmaat suggereert, een toneelstuk dat voor een groot deel geregisseerd wordt door de ambtenaren, wier streven het is om de toeschouwer te behagen en aldus het theater te laten voortbestaan en de traditie levend te houden.
De chaos is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Dit is hoe het gaat.

Schoorsteenveger | 15-04-21 | 09:28 | 1

Dit. Iedereen die wel eens een beetje bestuursvergadering heeft bijgewoond weet dat het zo gaat. Een hoop deftige woorden en nog meer half slappe actie. Het is de prijs van de democratie. Een kameel is een paard ontworpen door een commissie.

Axelvon | 15-04-21 | 09:51

Den Haag zou gevaccineerd moeten worden met een heel ander vaccin. Iets dat je meer postitieve energie verschaft. Volgens mij in grote hoeveelheden beschikbaar op iedere willekeurige straathoek, komt in containers tegelijk binnen.... Met een spuit of het pure zo in de neus en gaan met die banaan. Tempo tempo slakken!

snackking | 15-04-21 | 09:27 | 1

Vaccin van Drion...?

Air van Boven Dorens | 15-04-21 | 09:37

Misschien is het wel bewust beleid. Je begint het je af te vragen.

Dirk III | 15-04-21 | 09:27

Als je in een crisis geen crisis organisatie optuigt voor besluitvorming en operationele acties, ontstaat inderdaad deze shit-storm. Stuitende incompetentie omdat bestuurders niet in staat willen zijn om bestaande structuren en belangen even opzij te schuiven om een echt goede strategie te maken en door te voeren. Maar ja, strategie begint bij het stellen van goede doelstellingen. Die zijn voor mij al 58 weken een raadsel eerlijk gezegd. Prutsers.

überholprestige | 15-04-21 | 09:25 | 3

Hoe sneller je het oplost, hoe sneller zit je zonder werk...

Air van Boven Dorens | 15-04-21 | 09:27

@Air van Boven Dorens | 15-04-21 | 09:27: Ik ken ze, mensen die bedrijven hielpen bezuinigen. Een van de adviezen: gooi mij eruit en neem een goedkoper iemand aan. Het mooie is dat dat soort mensen binnen no time elders een baan heeft. Incompetente lieden die die adviezen niet geven worden er door competente lieden zelf wel uitgegooid. Daar wringt hier de schoen.

El Rico Grande | 15-04-21 | 09:29

@Air van Boven Dorens | 15-04-21 | 09:27: klopt ook. Zeker als er oneindig veel geld is wat we graag in een put flikkeren.

überholprestige | 15-04-21 | 09:36

Ik ben het helemaal kwijt wat de logica achter het zogenaamde beleid is. Hoe kan je in godsnaam het aantal vaccinaties terugschroeven terwijl je midden in een pandemie zit. Vorige week zijn er 175 mensen overleden aan Covid dat is 1 op de 100000 Nederlanders, Dus je loopt, per week, 4x zoveel risico om te overlijden aan Covid dan aan een vaccinatie met Astra Zenica en 10x zoveel risico t.o.v. een vaccinatie met het vaccin van Janssen.
Vwb. de exportstop van de VS aan Europa van het Janssen vaccin. Het vaccin wordt in Nederland gemaakt en de fabirken om het in een flesje te doen staat ook in Leiden. Geef J&J in de VS de vinger, betaal het wel gewoon keurig en geef de advocaten van deze firma zwart op wit dat ze nooit maar dan ook nooit ene claim aan broek zullen krijgen.
Het is maar goed dat al Hagenezen niet bij op kantoor werken want dan hadden ze al een gesprek gehad of een ontslagbrief.

JeanDragage | 15-04-21 | 09:24 | 3

Beleid is een anagram van debiel...

Air van Boven Dorens | 15-04-21 | 09:26

@Air van Boven Dorens | 15-04-21 | 09:26: Scherp !

JeanDragage | 15-04-21 | 09:33

@Air van Boven Dorens | 15-04-21 | 09:26: Like!

VolleBak | 15-04-21 | 10:24

Er zouden 3,9 miljoen prikken zijn gezet. De grote vraag is waarom zit mijn arm daar niet bij?
Als iemand met een medische indicatie, en 2 schoolgaande kinderen, zou ik eerst vanaf februari een shot krijgen, toen vanaf maart, daarna vanaf mei en nu vanaf medio mei.
Tegelijk liggen er honderdduizenden vaccins in opslag.
Hugo, wil je me deaud hebben of zeau?

de visser | 15-04-21 | 09:24 | 3

Die 3.9 miljoen is een schatting, ondanks dat het hele proces werkelijk sufgeadministreerd is weet meen de actuele cijfers niet, Hugo gefeliciteerd !

JeanDragage | 15-04-21 | 09:25

@El Rico Grande | 15-04-21 | 09:27: Rekenen is nooit echt een dicng geweest voor PABO studenten, verrassing...

JeanDragage | 15-04-21 | 09:34

De laatste keer dat iemand tegen mij zei zich ergens niet in te herkennen, gaf ik maar de reactie dat mij dat niet verbaast. Op een eerder moment had die persoon er al blijk van gegeven een hoop dingen niet te begrijpen. Daar kon dit nog wel bij. De woedende reactie daarna vond ik wel weer erg grappig.

Wat het falen van De Jonge betreft, hier wordt het hele beleid inmiddels genegeerd. Op basis van hetgeen in verschillende media en vakbladen duidelijk is geworden, wordt hier een eigen beleid gemaakt en gevolgd.

Het treurige is natuurlijk dat, nu dit overal gebeurt, de regering op geen punt meer geloofd wordt. Het is duidelijk dat De Jonge en Rutte er denken te zitten ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Inmiddels is het met Kaag niet anders. Zie je nooit, behalve geregisseerde momenten: dansen op de tafel, blaten dat wegen scheiden, een flut-onderzoek binnen de eigen partij vanwege seksschandalen.
Ga-nou-eens-weg-hugo kan evengoed gelden voor de rest van de bende van 3.

El Rico Grande | 15-04-21 | 09:24

Ik kan wel 925 miljoen redenen bedenken waarom Hugo op moet stappen.

Mr_Natural | 15-04-21 | 09:24 | 1

En er gaan vast nog meer van dat soort redenen komen...

Air van Boven Dorens | 15-04-21 | 09:38

Ik zie in mijn glazen bol het jaar 2025
Een tweede kamer onderzoekscommissie stelt kritische vragen en komt tot de conclusie dat er fouten zijn gemaakt maar geen consequentie's hebben op de toenmalige minister en ambtenaren. Wel komt men tot de conclusie dat in de toekomst het beter moet en er een rapport van aanbeveling komt.

AkoPower | 15-04-21 | 09:24 | 1
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 15-04-21 | 09:36

Het is 9:00 uur en er moet een topic uit. Er is niets interessants dus dan maar weer een nieuw Hugo-en-de-vaccins topic.
Ik ben er wel klaar mee.

2voor12 | 15-04-21 | 09:22 | 6

@Nivirto | 15-04-21 | 09:27: Waarom is dat het domste? Iedereen kan dagelijks onzin verkopen, daarvoor hoef je niet "jaren" op een departement te zitten.

TortuousConvolvulus | 15-04-21 | 09:37

Het noodzakelijke dagelijkse is-Hugo-de-Jonge-al-weg topic

de visser | 15-04-21 | 09:39

@Leptob | 15-04-21 | 09:28: het is ook jouw belastinggeld wat verspild wordt.
Vorig jaar was er echt nog wel begrip voor De Jonge, maar nu? Dit is een grote faal waar belastingbetalers in drievoud voor gaan opdraaien.

Bataafje | 15-04-21 | 09:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Het RIVM kijkt dus wel naar de landen om ons heen als het gaat om de besmettingscijfers, maar niet als het gaat om hoe die landen de besmettingen registreren? Hoe kan dat dan?

Met_baard | 15-04-21 | 09:22 | 3

Ja, net zoiets zoals de NOS over Brazilië bericht. 300.000! Nou, Brazilië heeft zo'n 213 miljoen inwoners. Hoeveel mensen waren er ook alweer gestorven aan corona in Europa? 1 miljoen toevallig? Nou, doe voor de grap gewoon even het bevolkingsgetal van Brazilië met ongeveer 3½ vermenigvuldigen, en dan kom je dus ongeveer uit op hetzelfde aantal doden dat in Europa is gevallen. En of deze mensen daadwerkelijk allemaal aan corona zijn overleden is nog steeds zéér discutabel. Maar Brazilië doet het zo veel slechter dan de rest. Nou, gelukkig doet mijn rekenmachine het prima! Het RIVM lult maar een eind raak, en de NOS ook.

VBO_B_Niveau | 15-04-21 | 09:32

@VBO_B_Niveau | 15-04-21 | 09:32: precies! relatief en nominaal wordt helemaal verhaspeld. Journalisten zijn over het algemeen alfaof gamma en snappen de ballen niet van cijfers. Laat staan statistieken.

Marcel66664746 | 15-04-21 | 11:41

Hugo én vooral ook zijn advies team van experts. Zonder Hugo zou er een andere politicus zitten (met wellicht minder mooie schoenen) die er zelf ook totaal niks van begrijpt en vooral goed is in liegen.

AstralVision | 15-04-21 | 09:22

Hugo de Jonge man, en zijn meester Mark Rutte, zitten daar nog omdat ja21 of de pvv nog niet in de regering zitten.

FredMistig | 15-04-21 | 09:20 | 2

Die moeten snel 76 zetels krijgen, dan verandert er iets. Het gaat nu nog veel te goed. Het wachten is op de grote reset, politiek en economisch.

pibasso | 15-04-21 | 09:29

@pibasso | 15-04-21 | 09:29: Ik vrees dat er na de grote reset überhaupt nationaal niet meer gestemd wordt.

Joffri | 15-04-21 | 10:01

Dat Rutte nog niet met een Leopard blitzkrieg weg te krijgen is snap ik nog wel, deze man zit als een kankergezwel in onze samenleving vastgegroeid. Maar dat die pabo-clown niet aan de dijk is te zetten moet een andere oorzaak hebben. Een uit een agenda waar u en ik iig geen zicht op hebben. Het feit dat hij stoïcijns zijn roer houdt ondanks die oceaan aan fouten en daarbij ook nog eens niet getackeld wordt stinkt harder dan een abortoir op een zonnige zondagmiddag.

vanPruikem | 15-04-21 | 09:20

Zo Mosterd. Ben je weer rustig maat? Drink een glas, doe een plas, want alles blijft zoals het was. We oogsten wat we zaaien. Voor de verkiezingen was het al een teringzooi en toch is massaal het partijkartel gestemd. Niet miepen dan.

Mr Moore | 15-04-21 | 09:19 | 1

Als je daar zelf niet op gestemd hebt mag je daar volgens mij best over miepen...

Realism Is All | 15-04-21 | 09:36

Zou iemand anders het beter doen?
Het gaat meer om het systeem, de organisatie, de regels en het privacy gedoe etc.
Het systeem werkt dus niet, of niet optimaal.

laurentius | 15-04-21 | 09:18 | 10

@El Rico Grande | 15-04-21 | 09:30: om de schoenen te poetsen en de uniformen in de vouw te persen in de wasserette. Toiletten dweilen.

P-unit | 15-04-21 | 09:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Het komt op mij een beetje over als een onmogelijke en onoverzichtelijke opgave. Er wordt constant door het hele land gereden met kleine hoeveelheden vaccins overal naar toe. En dan zijn er ook nog groepjes mensen die dan weer een voorkeursbehandeling krijgen. In mijn beleving kan het duizendmaal efficienter door het heel simpel aan te pakken: doe het per provincie. Een dichte concentratie van prikplekken waardoor veel mensen snel aan de beurt zijn. Als het klaar is verhuizen de prikteams naar de volgende provincie waar de priklocaties al weer zijn ingericht en gaan in rap tempo verder. En hup naar de volgende provincie enz.

Leptob | 15-04-21 | 09:17 | 1

Die GGD teststraten zouden prima vaccineerlocaties kunnen zijn

BobDobalina | 15-04-21 | 09:23

Simpele zielen schuiven alles het liefst af op een persoon. Dat is lekker makkelijk en overzichtelijk.
Richt je liever op de oorzaken, bureaucratie en processen die het vaccineren eerder tegen- dan meewerken. ook dit is gewoon een industrie waarbij iedereen zijn graantje uit de ruif wil meepikken en belangrijk wil/moet zijn omdat anders blijkt dat hij/zij overbodig is.. Het algemeen belang staat ver onder het eigenbelang.
Het wordt tijd voor een grote schoonmaak onder de "managers" in alle gremia van de gezondheidszorg.
Laat dat de winst zijn van dit vaccinatieproces.

Nivirto | 15-04-21 | 09:16 | 2

ah.. iets doen aan 'de polder' dus..

starbuck280 | 15-04-21 | 09:20

En de topmanager is???
Hugo!

J-van-de-Bontekoe | 15-04-21 | 09:21

@Mosterd Prima verhaal. Dit lucht op. Valt niks aan toe te voegen!

jochum1980 | 15-04-21 | 09:16

Hugo de Jong; ik zou hem nog geeneens mijn goudvis toe vertrouwen en ik heb nog geeneens een goudvis. En toch staat die totaalidioot aan het hoofd van het Nederlandse Coronabeleid.

Freezzz | 15-04-21 | 09:16

Simpel omdat na 17 maart j.l. de z.g. zwijgende meerderheid, die eens in de vier jaren van zich laat horen het allemaal toppie vindt.

william7055 | 15-04-21 | 09:16

Hugo is onderdeel van een systeem wat sinds de jaren 60 gegroeid is tot een onbestuurbaar gedrocht, er moeten overal zoveel mensen tegenaan pissen voordat er iets gebeurd en niemand is echt de baas.
Men denkt ook vaak dat als het op papier geregeld is dat het dan ook echt geregeld is maar elke normale ondernemer weet dat dan pas begint.

MargauxGrandCru | 15-04-21 | 09:15 | 4

Dat valt wel mee hoor, alle maatregelen, subsidies, bestedingen. In een poep en een scheet geregeld.

grrrommm | 15-04-21 | 09:21

@grrrommm | 15-04-21 | 09:21: uit het FD: Brussel wil komende jaren tot recordbedrag van €800 mrd op kapitaalmarkten lenen

theo-is-dood | 15-04-21 | 09:46

@me163komet | 15-04-21 | 09:20: De regelzucht vindt zijn oorsprong in de Tweede Kamer. Dus wij zijn allemaal verantwoordelijk. Voorbeeld: Hugo is niet verantwoordelijk, want hij weet niks en dus implementeert hij gewoon het advies van de Gezondheidsraad. De Gezondheidsraad is niet verantwoordelijk, want die geven alleen maar advies (hee - Hugo *hoeft* niet te luisteren!). Maar we kunnen dat systeem ook niet *niet* hebben, want dan vallen er pas echt dooien.

konjodebonjo | 15-04-21 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Hugo mag weg als Mark het zegt of als er een nieuw kabinet wordt geformeerd. Het eerste gaat niet gebeuren want Hugo is voor Mark een prima bliksemafleider. Het tweede kan wel even duren met het trage tempo van formeren.

DeCynischeAmbtenaar | 15-04-21 | 09:15 | 1

Waarschijnlijk. Hugo krijgt alleen een leuk nieuw baantje als hij deze rit compleet uitzit. Wat hij (Hugo) misschien niet beseft, is dat goedbetaalde kop van jut spelen nu misschien nog loont, maar dat we nog jaren rechtzaken gaan krijgen, en parlementaire enquetes. Waar ook gewoon de kersverse voorzitter van subsidie-stichting-weet-ik-veel Hugo de Jonge gedaagd kan worden.

konjodebonjo | 15-04-21 | 12:30

Het is toch al een jaar lang duidelijk dat Hugo faalt en niks goed doet? De man is onderwijzer en niets dan lof voor de onderwijzers die onderwijzer zijn maar ze hebben in het algemeen niet het niveau om leiding te geven aan zo'n complexe en grote operatie als "corona". Eerder denk je dan aan ervaren militairen die heldere structuren neerzetten en zich niet als een marionet laten misbruiken door altijd van mening en inzicht verschillende "deskundigen".

langzullenweleven | 15-04-21 | 09:15 | 1

nou, het departement functioneert niet. Ik denk niet dat het veel uitmaakt of Hugo wel of niet functioneert. Ik zag al zaken hier en elders genoemd: bezien of in die organisatie op sleutelposities bepaalde mensen met bepaalde persoonseigenschappen zitten die dit in stand houden. Vaak eigenbelang. Die moeten eruit. En dan ben je er nog niet. Het kost jaren, bijna onmogelijk om dergelijke molochen adequaat te laten functioneren. Zie het UWV debacle.

nobodiesunmighty | 15-04-21 | 09:22

Het gehak op De Jonge begint wat triest te worden. De corona-pandemie vraagt een gezamenlijke inspanning van 100-en zo niet 1.000-en mensen die dagelijks bezig zijn om het wankele advies & richtlijnen proberen te implementeren. Daar komt bij dat het niet echt meezit met de vaccins, iedereen zichzelf een prioriteitsgroep vindt, mensen die daadwerkelijk een prik kunnen krijgen er te schijterig voor zijn en tenslotte dealen met een TK die alles met terugwerkende kracht beter weet. De Jonge is niet perfect maar zo slecht doet ie het niet.

_pacman_ | 15-04-21 | 09:15 | 5

Lees even één guursel naar beneden.

J-van-de-Bontekoe | 15-04-21 | 09:21

Hij had zich niet moeten laten meenemen in het gekonkel en dat vaccinatieschema de prullenbak in moeten flikkeren. Keep it simple, dat is al lastig genoeg. Verder hadden we het eenprikbeleid van de Engelsen moeten kopieren: iedereen eerst een prik. Ik denk dat de kroegen nu al open waren geweest als we wat pragmatische hadden geopereerd.

BobDobalina | 15-04-21 | 09:26

Er is geen gebrek aan vaccins meer. Er is nu werkelijk geen enkel excuus meer om niet gewoon een paar honderdduizend prikken per dag te geven. Ja, misschien dat gezonde vrouwen van onder de 40 zich bij Astrazenica of Janssen even achter de oren moeten krabben, misschien moeten die alleen maar Pfizer, maar voor de rest: prikken, prikken, prikken! Gewoon, wie wil en wie het eerst komt, het eerst maalt.

konjodebonjo | 15-04-21 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

“Dood, in een graf, in een verbrandingsoven”, die komt wel binnen...

laurentius | 15-04-21 | 09:14

Tja, onze overheid en zelfreflectie.
Wat een giller, en niet alleen Hugo.
Noem één overheidsorgaan wat zonder strubbelingen ook echt iets positiefs voor de maatschappij heeft gedaan.
In de laatste twee jaar.
Of drie.
Probeer het.

J-van-de-Bontekoe | 15-04-21 | 09:14 | 1

WBSO afdeling van RVO en die van MIA/Vamil en EIA

Nitr0gen | 15-04-21 | 09:36

En toch in de top 8 van Europa staan qua vaccinatie graad, wat zomaar einde van de week top 5 kan zijn. Verzin ik niet, doet de NRC:
www.nrc.nl/nieuws/2021/01/24/zo-gaat-...

Ook ik vind Hugo een prutser, maar héél slecht gaat het niet.

Linkse Zakkenvuller | 15-04-21 | 09:14 | 8

dus vaccineren is de nieuwe Champions League? Iets voor Ziggo Sport?

nobodiesunmighty | 15-04-21 | 09:25

Hij kan welliswaar heel goed prutsen.

FredMistig | 15-04-21 | 09:28

Misschien komt het doordat we hier goed opgeleid zorgpersoneel hebben die snel spuiten kunnen zetten. Dat komt niet door maar ondanks Hugo.

Deflatiemonster | 15-04-21 | 09:34
▼ 5 antwoorden verborgen

oh ja. Pinokkio en die clown hebben er trouwens nog een levensgroot probleem bij in de vorm van Belgie. Die beginnen vanaf maandag met openen...

starbuck280 | 15-04-21 | 09:14

Je weet nu al wat Hugo in de tweede kamer gaat zeggen. Volgende week gaan we het véél en véél beterder doen.

HoniSoit | 15-04-21 | 09:13 | 1

dat zal hem niet heel lang meer redden..

starbuck280 | 15-04-21 | 09:14

Een land dat draait op ambtenaren, krijgt de leiders die het verdient...

da wizard | 15-04-21 | 09:13 | 1

Dat dus, helder en duidelijk.

J-van-de-Bontekoe | 15-04-21 | 09:16

Niemand praat zoveel en zegt zo weinig...

Swaffelkaffert | 15-04-21 | 09:12

Heel simpel. De beleidsambtenaren bij de verantwoordelijke ministeries willen geen externe professionals inhuren. En dan bedoel ik echte logistieke professionals, niet die D66 'strategische' consultants. Waarom niet? Omdat het dan veel te snel geregeld is en dus weer blijkt dat je zeker 70% van die ambtenaren kliek niet nodig hebt

BASinnic | 15-04-21 | 09:12

Ik zei het al eerder. Volgens mij willen ze gewoon dat dit niet slaagt.

Deflatiemonster | 15-04-21 | 09:12
-weggejorist-
oldandwise | 15-04-21 | 09:12

De Jonge weg, en dan? We zitten midden in een crisissituatie, dan is een nieuwe minister wel het laatste wat je wilt.

Ik zou er eerder een extra minister op zetten.

Panos88 | 15-04-21 | 09:11 | 8

Waarom hebben we uberhaupt een minister nodig?
Een random bode kan het beleid van rivm/omt ook wel op dinsdagavond opdreunen.

obi1 | 15-04-21 | 09:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Je zal maar iemand verliezen wat niet nodig was , en je kan bij niemand terecht zoals een kennis van mij je gaat van het kastje naar de muur.
Ik vraag mij af of dit soms extra wordt gedaan immers er komen wekelijks weer 400/500 die hun plaats kunnen innemen (je zal er maar op gestemd hebben)

witchmaster | 15-04-21 | 09:11

Het is vrij logisch.
Deze tijden verbieden het gewoon dat de persoon met de beste capaciteiten de job doet.
Deze tijden stellen als prioriteit dat het een vrouw moet zijn, genderneutraal, hij moet in het netwerk passen, allochtoon (zie de eisen van de politie voor de nabije toekomst).
Ze zijn helemaal vergeten hoe je de beste moet kiezen.

Mr.Crowley | 15-04-21 | 09:11 | 1

Rob Jetten vond het geweldig dat er eindelijk iemand van de LHBQG-community voorzitter werd van de 2e Kamer. Een lesbische. Hij vergat dat we al 4 jaar een lesbo als minister van BZ hebben. En al 10 jaar Rutte. En 100 jaar geleden al Ien Dales. Etc. etc. Gek word je van dat domme gemekker.

Piet Karbiet | 15-04-21 | 10:10

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.

VBO_B_Niveau | 15-04-21 | 09:10 | 3

Waarom nu niet alle ballen op tante Van Ark, een andere vleesgeworden incontinentie... sorry: incompetentie

mameloe | 15-04-21 | 09:20

@mameloe | 15-04-21 | 09:20: Dat is een minister waar je vier jaar echt niets van gehoord hebt.

Wat heeft dat mens überhaupt gedaan?

Wijze uit het Oosten | 15-04-21 | 09:32

@Wijze uit het Oosten | 15-04-21 | 09:32: de banketbakkerijsector op de been gehouden, zo te zien.

dathoujetoch | 15-04-21 | 11:44

Hugo is slechts een puppet van het O.M.T, RIVM en van alle andere lieden die weinig anders doen dan met hun snufferd bij talkshows aanschuiven.

Zilvermeeuw87211 | 15-04-21 | 09:09 | 1

helemaal met je eens. Ik noem hem de marionet van...

langzullenweleven | 15-04-21 | 09:18

Gelukkig hebben we de foto's nog.

All_yall | 15-04-21 | 09:09

Ja, en áls er dan iemand wat kritische vragen stelt, dan krijg je nog een grote bek ook. Clowns zijn mensen waarom je moet lachen, ik snap ook niet dan Hugo voor clown wordt uitgemaakt, want zo grappig vind ik hem niet. Ik denk meer aan B001 van Bassie & Adriaan.

DeAapUitDeMouw | 15-04-21 | 09:09

Waarschijnlijk wil niemand anders die hondenbaan? Dat gezegd hebbende, ik hoop dat hij asap wordt ingewisseld voor iemand die wél competent is. Zijn beleid bestaat vooral uit uitzonderingen.

Zelden zo'n puinhoop meegemaakt, en ik ben er al even op deze aardkloot.
-

Bernhard de II | 15-04-21 | 09:09 | 1

Dat zal dan een andere prutser uit het haagse baantjes circuit zijn.

starbuck280 | 15-04-21 | 09:12

huGO!

Hemmenaar7 | 15-04-21 | 09:08

GS: luister nu eens goed. Dit is allemaal zorgvuldig!

Vandaar. Voor de leek lijkt het gepruts, maar hier is door de meest knappe bollebozen lang over vergaderd.

hangtiet met knoop | 15-04-21 | 09:07 | 3

Helaas heeft nederland teveel studiefinanciering.

FredMistig | 15-04-21 | 09:37

inderdaad is men bang iets fout te laten lopen en houdt men zich strak aan de regels. bij verwijten heb je een solide verweer en kan je niets gemaakt worden.

MaarFeitelijk | 15-04-21 | 10:08

Bollocks. Dit moet niet zorgvuldig (tenminste, niet minder zorgvuldig dan nu bij een gewone prikactie usance is), dit moet gewoon snel, vrijwillig, en voor iedereen. Het is gewoon van god los dat de Limburgers door het ministerie op de mat geroepen worden omdat ze hun spiilage niet weg willen gooien. Alleen daarvoor al, zou je bepaalde mensen in het Haagse gewoon linea recta in de gevangenis moeten mogen gooien. Dat is gewoon pervers!

konjodebonjo | 15-04-21 | 10:32

Tja, dat kan allemaal wel zijn redactie, maar de meerderheid van Nederland heeft vorige maand te kennen gegeven dat ze nog lang niet klaar zijn met dit kabinet, haar faalbeleid en nietsnutten die het uitvoeren. Dus helaas, glas, plas, was ad infinitum.

meenemen! | 15-04-21 | 09:07 | 1

Juist wel, maar de kaarten moeten opnieuw geschud worden door een dementerende bejaarde met Parkinson.

Jos Tiebent | 15-04-21 | 09:10

Maar we zijn wel de 4 miljoen vaccinaties gepasseerd. Die ouwe hosselaar

Flow_Snake | 15-04-21 | 09:07 | 5

3,9m volgens een model. Ruim 2M vogens de fysieke spuitjes.

Pimp my Voortuin | 15-04-21 | 09:12

De "schattingen" varieren tussen 3.1 mio en 4. En dat in 1 persmomentje. Scheelt maar 900k van die prikkies. Hoe moeilijk kan het zijn.

DeAapUitDeMouw | 15-04-21 | 09:12

@DeAapUitDeMouw | 15-04-21 | 09:12: En dan te bedenken dat elk prikje op BSN wordt geregistreerd. Er is een registratiesysteem alleen durft Hugo het werkelijke aantal niet te zeggen, dus liegt hij er wat bij.

Bakkeleures | 15-04-21 | 10:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus we hebben nu:

M: -ik heb geen actieve herinnering
H: -ik heb het te druk

Nou, Ridouan je hebt er eentje bij: als de rechter je dingen vraagt heb je 2 opties. "ik hebt heb het nu te druk" mag dus ook.

nobodiesunmighty | 15-04-21 | 09:07

Ik kan alleen maar hopen dat hier een soort oorlogstribunaal voor komt als al het stof is neergedaald. Sommige figuren moeten gewoon ter verantwoording geroepen worden.

Do-na-zi | 15-04-21 | 09:06 | 2

nee, die krijgen een medaille en worden naar een andere dure onbeduidende veilige functie gelanceerd in een onbekend gebied. Soort van Sovietunie.

nobodiesunmighty | 15-04-21 | 09:10

Dat wordt dringen.

Zilvermeeuw87211 | 15-04-21 | 09:10

Hugo zit er nog omdat hij voor Rutte de beste man was om daar te zijn.

Mr.Crowley | 15-04-21 | 09:05 | 1

Ze zijn er nog niet over eens wie nou de grootste klungelaar is.

Jos Tiebent | 15-04-21 | 09:07

Waarom zit Hugo er nog?
Simpel; omdat er niemand anders is.
Hij heeft een vlotte babbel en kekke schoenen. Dat maakt hem uitermate geschikt om constante te blunderen en er toch mee weg te komen.

Eduardo-2 | 15-04-21 | 09:04

Hugo zit er nog omdat Hugo zichzelf zo enorm goed en kundig vindt. De man is inmiddels (terecht) door alles en iedereen uitgekotst. Dat de "baas" van dit demissionaire kabinet hem nog niet onder de bus heeft geduwd, mag een godswonder heten.

Ommezwaai | 15-04-21 | 09:02 | 4

Hugo is de nuttige idioot voor Rutte, afleider van het gepRuttes door oneindig harder te falen.

Hemmenaar7 | 15-04-21 | 09:09

Daarom wil je mensen met kennis op zo'n plek, geen schoolmeester. Die laten zich geen appels voor citroenen verkopen. Bijvoorbeeld Marcel Levi, die meerdere Londonse ziekenhuizen heeft aangestuurd en door can-do en creativiteit wél ICx4 heeft opgeschaald (hoe: luister de laatste Met De Hond In De Pod).

ik.zou.haar.doen | 15-04-21 | 09:37

het is de ambtenarij en bangigheid bij RIVM dat het probleem is. De Jonge had beter een speciale groep in het leven geroepen om alles te regelen of de RIVM top er uit geknikkerd maar dan zit je zonder organisatie.
Had hij een groep taksforce gestart dan was de wereld weer te klein vanwege de kosten van zo'n onderneming. Vanaf de kant is het makkelijk sturen.

MaarFeitelijk | 15-04-21 | 10:07
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com