Gommers & Kuipers: SCHIET OP MET PRIKKEN
Het is heel simpel
Je mag helemaal niks meer. De stapel, waar de avondklok bovenop lag, is verdwenen. Het land zit op slot. De IC's stromen vol. Het is crisis. En terwijl we al meer dan drie maanden de beschikking hebben over vaccins, maken de GGD's en het RIVM zich meer zorgen over hun eigen reputatie dan over de NEGEN HONDERD DUIZEND VACCINS DIE OP DIT MOMENT IN DE VRIEZER LIGGEN. Gompie en Kuipers zijn het ook helemaal zat. "Het lijkt wel alsof ze de noodzaak niet voelen". Ze zijn natuurlijk veel te druk met het uit de weg ruimen van Kamerleden en/of GGD-medewerkers die zich niet aan het Noord-Koreaanse kadaversprookje 'Bij ons gaat het zorgvuldig' houden. Als wij een goed functionerende democratie waren, konden we de verantwoordelijken naar huis sturen en mensen aanstellen die de noodzaak wel voelen. Prikken nu. Rap. De rest is bijzaak.
Reaguursels
InloggenAch is net zo als met Hertog Jan bier , je betaald de hoofdprijs voor bier met mais , wat alleen maar geschikt is voor dier voer .
Vergeet het maar: de lafbek-o-matic staat aan bij De Jonge en Rutte, die durven helemaal niks.
Als een virus een significant aantal doden oplevert dan is het maar een griepje, maar als een vaccin een veel minder aantal doden tot gevolg heeft dan moeten we daar onmiddellijk mee stoppen. Logisch.
Beetje tegenstrijdig. Hier propaganderen om als een blinde alles weg te prikken en in het volgende artikel op de site twijfel zaaien om het AstraZeneca überhaupt te gebruiken. Gommers en de zijnen hebben een veel smallere blik op het geheel en kunnen redelijk ongenuanceerd iets roepen omdat zij achteraf niet ter verantwoording worden geroepen. Heeft een van jullie ooit wel eens geprobeerd een ambtelijke instelling zoals de GGD tot spoed aan te manen? Of tot iets anders te bewegen dan ze gewend zijn? Is allemaal niet vooruit te branden, wat er ook gebeurd en dat los je nu even niet op.
Precies. Daarom moet je hadden we de organisatie ook niet door ze moeten laten doen. GGD en RIVM zijn goedwillende amateurs op dit gebied. Laat dit doen door experts in massavaccinsaties. Clubs als het Rode Kruis, NGO's ondersteunt door de logistieke kennis van bijvoorbeeld defensie en grote logistieke partijen. Maar eigenbelang en ego's gingen hier even voor. (Niet dat daar niet door experts voor gewaarschuwd is,.maar ja de enige "expert" waar we momenteel een beetje naar luisteren is een bebaarde kabouter met een Messiassyndroom....
Ik wil alleen de Sputnik
Pfizer: COVID vaccine 100% effective in children aged 12-15… zo straks de kindjes aap oosterhaus zal trots zijn, zelf nog niet geprikt overigens
Tja, het is gewoon een grote puinhoop. Mijn vader (73) zit nog steeds te wachten op een oproep (want die moet van de GGD prikcentra komen). Mijn moeder (63) heeft gisteren haar oproep al gekregen van de huisarts (Voor AZ vaccin overigens, terwijl ze ALS ze al een vaccin laat inspuiten liever iets anders krijgt). En dat schijnt eigenlijk overal zo te gaan. Grote kans dat straks de 60 tot 65 groep die via de huisartsen word ingeënt eerder volledig "klaar" is als die "fantastische" GGD prikboeren met hun prikstraten...
Kan de SP niet een klachtenlijn openen zoals met de vuurwerk overlast ?
Er wordt telkens geschermd met "een IC verpleegkundige opleiden duurt 18 maanden"
Maar als je kijkt bij de ziekenhuizen die deze opleiding aanbieden, dan zie je dat de theorie slechts 42 dagen is, en slechts een deel daarvan is weer ademhaling/life support
De rest is stage op andere afdelingen en meewerken op de IC
We hebben nu niet de luxe om IC-verpleegkundigen eerst 18 maanden op te leiden, in oorlogstijd ga je ook verkorten op opleidingsduur
En ja, je moet al eerst 'gewoon' verpleegkundige zijn om IC-verpleegkundige te zijn. Maar er zijn 205.000 BIG-geregistreerde verpleegkundigen in Nederland
Het is waanzin dat niet als een malle een deel daarvan is verleid om IC-verpleegkundige te worden, als dat blijkbaar de spil is waar alles om draait in Nederland
U zeurt. Volgens de overheid hebben we afgelopen jaar weer meer vertrouwen gekregen in het bestuur van dit land. En dat was een prima onderzoek. Zonder suggestieve vragen.
Ik lees nog steeds niet hoeveel mensen de opleiding zijn ingestroomd om de IC bemensing op sterkte te krijgen. Zolang er niets gedaan wordt aan de personeelsbezetting heb ik sterk het gevoel dat we met z'n allen voor de gek gehouden worden. 675 coronapatiënten op IC oftewel 61.03% van de capaciteit maar wel een grote druk op het personeel. Spertijd en alle andere niet werkende maatregelen is dat het 'nieuwe normaal'? Wat heeft de minister het laatste jaar gedaan buiten schoenen poetsen en snuiven?
Miljoenen overgemaakt aan knoflooklandjes en ijzeren gordijniërs.
En er bestaan ook andere aandoeningen die IC capaciteit vereisen. Even mensen opleiden zodat ze klaar zijn voor de IC doe je niet in een jaar, dat duurt wat langer; plus de nodige jaren ervaring.
Ben zelf ambtenaar, dus het tempo is mij bekend.
Wikken en wegen, overleggen, voorbereiden, in kaart brengen, terugkoppelen, plannen, heroverwegen, elkaar informeren. Allerlei overbodige managementlagen en procesmanagers- en coördinatoren die overal wat van moeten vinden.
Uiteindelijk doet niemand wat.
Degene die dit aan de kant van de politiek signaleerde zit overspannen thuis en wordt bijkans kaltgestellt. Dat zegt genoeg.
Ja, kan deze ervaring onderschrijven. Eens met pleidooi van Kuipers; alle 60plussers 1 prikje en alles kan weer open. Wat in dat verband echt heel vreemd (hypocriet) is dat dhr Kuipers wel achter het idee staat om z'n eigen personeel wel voorrang te geven. Paard achter de wagen idee vergelijkbaar met; "er worden steeds meer moorden gepleegd", o ja? Laten we snel de mortuarium capaciteit vergroten....
@WantrouwendBurger als u zelf ambtenaar bent weet u dondersgoed dat u ook eigen initiatief kunt nemen, en niet -zoals veel van uw collega's- het maar laat zoals het is. Uw functioneren wordt opgemerkt.
En als je wel (!) wat doet als ambtenaar en het valt verkeerd: dan gaat je kop eraf.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 12:03: Dat is het hem juist: elk initiatief wordt de nek omgedraaid, elke spontane actie de kop ingedrukt. Tegen elk plan wordt weerstand geboden : men lijkt een soort van natuurlijke aversie te hebben tegen alles wat praktisch en handig is. Maar ik blijf mijn best doen.
Hoe vaak ga je dit nog posten?
Je moet gewoon iedereen die wil een afspraak laten maken. Je krijgt binnen het uur antwoord, zodat de schifting op leeftijd alsnog kan plaatsvinden, en het antwoord kan ook zijn: probeer het over een week nog eens. Na - weet ik veel - een maand, word je dan niet meer afgewezen. Je weet in 1 keer de vaccinatie bereidheid, je kunt de queue gewoon helemaal volstoppen, en je houdt de vinger aan de pols voor wat betreft leeftijd.
Alternatief: laat de huisartsen diezelfde queue volproppen. Geef ze gewoon een online tool en wie het eerst komt, het eerst maalt. De huisartsen gaan vervolgens gewoon met hun eigen dossiers aan de slag en aangezien zij ook de pineut zijn als ze verkeerde keuzes maken, doen ze dat gewoon braaf goed.
Het is tenenkrommend tot en met als je ziet wat een ontzettend faalbeleid hier wordt gevoerd. Het kan niet anders dan dat dit totale onwil is.
Om je kapot te schamen. Nederland is tegenwoordig te vergelijken met een Derde Wereldland. Ben vroeger veel in Oost-Europa geweest en dan dacht je dat thuis alles veel beter was.
Nou, ik ga hier echt wel heel veel overeenkomsten zien: je moet zelf een grote mond en houding hebben om dingen voor jezelf te regelen, de overheid zit er echt niet voor jou - is niet te vertrouwen, er wordt alleen maar achterkamertjespolitiek bedreven en de doelstelling is om macht te behouden in plaats van het volk te dienen.
Voor wat betreft vaccinatie overweeg ik heel serieus om mijn vaccinatie in het buitenland te gaan halen. Me al aangemeld en nu in afwachting van de vaccinatieafspraak zodat daarna het ticket geboekt kan worden.
Ben ik bang voor COVID? Nee, maar ik wil eigenlijk alleen maar een vaccinatie zodat ik weer naar een aantal landen kan gaan waar ik nu zonder vaccinatie gewoonweg niet binnen ga komen. Heb daar graag twee keer een retourticket voor over als ik dan binnen een maand tijd van dat hele gedoe van ben.
Nu is het al afwachten wanneer de eerste prik wordt gezet en daarna nog maar bezien wanneer een tweede prik gezet wordt.
Dat voelt eigenlijk net als het bekijken van je overzicht aan ingehouden/betaalde/nog te betalen belasting met de wetenschap dat je verder helemaal niets als tegenprestatie van de overheid hebt te verwachten.
Er is alleen 1 probleem met zo'n buitenlandse prik: als die niet in een EU-land is gezet dan geldt die (nog) niet voor dat verschrikkelijke EU-vaccinatiepaspoort. Een vriend van me gaat dat gezeur straks krijgen met het Sputnik-vaccin .
@Ome_BW | 31-03-21 | 11:04: Helemaal mee eens. Daarom ook geen Sputnik of Sinovac aangevinkt. Sputnik zou ik wel aandurven; Sinovac niet helemaal overtuigd van. Wel Astra, Pfizer en Biontech aangevinkt.
In plaats van een verdeling in kwetsbaarheid en/of ouderdom, kunnen ze beter iedereen vaccineren per gehucht, dorp, stad of regio. Dan is daar iedereen beschermd en kan het normale leven weer beginnen. De organisatie wordt er ook een stuk eenvoudiger door, een heel dorp kun je makkelijk in een dag inenten als je er honderden of desnoods duizend prikkers heen stuurt. Rutte en Hugo hadden gewoon moeten zorgen dat er voldoende vaccins zijn en de logistiek overlaten aan Roel Coutinho, de vorige baas van het RIVM. Die had ervaring opgedaan met de Mexicaanse Griep en dat liep vlekkeloos en relatief zeer snel.
Zet het leger in een wel nu!
Voor vaccinatie of om de anti- vaccinatieburgers op te pakken?
@MoonBeebe | 31-03-21 | 11:07:
Nee, niet om antivaxxers op te pakken maar voor de logistiek.
Als ze een tientje meer hadden betaald per vaccin, dan was men voor 10 miljoen vaccins een bedrag van 100 miljoen extra kwijt geweest. De lockdown kost ons echter minstens 2 miljard per maand.
Verder valt op dat het gevoel van urgentie bij de EU en bij ons kabinet volledig ontbreekt.
Nog een gratis TIP voor Hugo: Als je geen vaccins hebt, koop ze dan. Maar nee hoor, Hugo wacht lekker op die falende EU.
Helemaal mee eens. Vond het vorig jaar al schokkend dat ze het overdoen van de deal aan de EU als een soort van overwinning brachten omdat het NL dan minder geld zou kosten. Nou... wat een prestatie. Als ze nu eens flink in Halix hadden geïnvesteerd en opgekomen voor de Nederlandse belangen.... nee... een wit voetje halen in Brussel mag wat Nederlandse levens kosten. Overigens is er toch geen wit voetje te halen in Brussel want de EU is nog het beste te vergelijken met een valse golddigger... je mag je portemonnaie trekken en hoeft ook daarna geen affectie of dankbaarheid te verwachten.
Een land waar ene öztürk bij het afzwaaien uit de 2e kamer nota bene een lintje krijgt is sowieso stuk ende kapot.
Waarom niet. De eisen zijn wat naar beneden bijgesteld om het lintje toegankelijker te maken. Van onbesproken gedrag zijn is niet meer nodig. Ook mag je zo nu en dan best wel wat andere kamerleden her en der in een kwaad daglicht stellen of de Kamervoorzitter uitschelden. No big deal voor ‘zeg maar Willy’.
Dan toch maar even. Vriendin die in de zorg werkt vertelde gister dat in haar uithoekziekenhuis twee hollanders zijn afgeleverd voor behandeling op de covid afdeling. Iets met pneumonidae. Er was weer plek na doorstroom van patiënten naar de long revalidatie. En blijkbaar te druk in de hollandse gebieden. Nou, mooi verhaal maar ik ben niet gek, ongeloofwaardig verhaal natuurlijk. Gewoon zelf nadenken. Heb meteen gevraagd: jij krijgt er vast voor betaald? Heh, raad eens wat het antwoord was? Ja, maar te weinig! Bingo. Follow the money. Valt die even mooi door de mand. Heb haar meteen ontvriend op Facebook.
We are doomed. Demonstreren doen we niet massaal genoeg, met stemmen hebben we het verprutst, de mainstream pers herhaalt zonder kritisch onderzoek het gekwakel van de politieke macht, rechters nemen de keuzes van overheid aan als wet. Hier kom je dus niet uit.
Ik ken maar weinig mensen die die prik willen. Ouderen willen het vaak wel (baat het niet schaadt het niet en ik ben toch al oud idee), maar ik schat dat 80% van de mensen om mij heen erover twijfelen of het gewoon niet gaan doen. Zit van alles tussen hoog t/m laag opgeleid, alle niveaus. Dus wellicht zit daar, als dat representatief is voor een grotere groep, een probleempje?
In mijn omgeving heeft men vooral geen haast. Ziet men zichzelf niet als zo kwetsbaar dat vaccinatie voor hen urgent is. Zeggen vooral dat het belangrijk is dat kwetsbare groepen (met name dikke 60-ers) eerst mogen.
Degenen boven de 65 die wel willen hebben er geen idee van wanneer ze aan de beurt zijn.
Op dit moment is faalhans met z'n spuitjes nog maar bij de 75 jarigen, de droeftoeter sluit hem gewoon preventief op.
Dringend leesadvies: Leon de Winter in de T vandaag over het gevaar van een vaccinatie paspoort.
Ik vrees voor Leon zijn gezondheid. Klaus S. is toch een beetje de Voldemort van de MSM.
De gemiddelde CDA’er vindt de Hugo te popie jopie. Door zijn gedrag en door z’n overdreven schoenen obsessie. “Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg”
past bij de cda kiezer.
Die schoenen hebben gewoon een deel van het verlies van de zetels van het cda veroorzaakt!
Jammer dat hij geen partij leider was, hadden ze nu met de voorkeur stemmen van Pieter op 4zetels gestaan.
Oftewel, wat jij, ik en vele anderen hier al maanden roepen, maar een proces wat de afgelopen 10-15 jaar al is ingezet en zeer snel ontwikkeld: de werkethiek van (semi-)publiek Nederland. Ongekend wat een onnodige geldverkwisting in deze sectoren. Niemand durft keuzes te maken, alles moet in werkgroepjes, bilateraaltjes, etc. Afgrijselijk, de inefficiëntie en ineffectiviteit.
Stel je een stuk of 1000 autootjes rijdend over een kronkelbaantje voor, die worden "bestuurd" door onze volksvertegenwoordigers. De autootjes hebben echter een paar rare ontwerpfouten: zowel de stuurstang, als de gasstang en de rem zijn verbonden met elastiek, in plaats van staal, waardoor ze traag, onvolledig en onvoorspelbaar reageren. Verder wordt een deel door meerdere bestuurders bestuurd, via een rammelige afstandsbediening waarvan de knoppen verkeerdom aangesloten zitten en in sommige gevallen de batterijen op zijn. Die autootjes zijn onze ministeries, ambassades, waterschappen, veiligheidsregio's, provinciebesturen, gemeenteraden, uitvoerende organen etc.
Het resultaat is een zwerm door elkaar rijdende autootjes, die alle kanten op gaan, botsen, naast de baan gaan, over de kop slaan, mensen doodrijden (toeslagenaffaire) en als geheel misschien heel, heel langzaam vooruit komen.
Dat is ons bestuur.
Het hele vaccinatie verhaal doet me denken aan een bekend Engels gezegde "I'm not saying kill al the stupid people, but let's vaccinate them without researching all the (long term) side effects band see what happens"
and ....
Wij zijn gewoon een kutland, met een kutbevolking en een kutregering. Goedemorgen allemaal...
www.youtube.com/watch?v=rVXekzwkz10
Goedemorgen Sjors.
Haha, mooooguh. En ik kan eigenlijk niet eens zo heel veel tegensputteren bij deze stelling.
nou zeg....
Wanneer mensen nog niet eens weten dat ze er al voor naar de GGD mogen bellen voor een afspraak, gaat er iets niet goed in de regie? Hoezo zijn al die mensen nog niet bericht hierover?
"De IC's stromen vol"... Oh ja GeenStijl? 7 mensen in extra erbij sinds eergisteren? Nou, poeh poeh.
Wel 682 mensen op 17,5 miljoen inwoners. Dat is nog eens vollopen!
Overdrijven is een kunst. Zelfs GS doet eraan mee.
Dat is het netto cijfer. Dus nieuwe instroom + huidig aantal minus de doden. Cumulatief dus vele malen hoger, ook na te lezen (nice).
Telt niet mee: covid19 patienten in zorg en verpleeghuizen, in behandeling bij ergotherapie / fysiotherapie en gerelateerde therapieën.
Telt ook niet mee: langdurig covid19 die vaak niet verder komen dan de huistarts
www.ad.nl/binnenland/tienduizenden-jo...
Van iemand gehoord dat in een groot ziekenhuis momenteel een paar man op het IC liggen en de krona afdeling leeg was. Maar goed nu met de stijgende aantallen zal de bezetting oplopen.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 10:05: Het valt wel mee dus zoals Derechtse al schrijft.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-21 | 10:10:
Wappies horen wel vaker stemmen.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 10:05: Bedankt voor het bevestigen van mijn verhaal. Daarom zeg ik ook "erbij", maar ik snap dat je graag jouw innerlijke drang niet kon weerstaan toch even te reageren.
Wat allemaal niet mee telt, is ook niet ter zake doende, gezien ik reageer op de stelling over het volstromen van de IC's. Sterkte met je verplichte online target vandaag!
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 10:05:
Dom gezwets allemaal.
De IC's stromen niet vol.
Vorig jaar rond deze tijd (1e week april) lagen er een kleine 1300 Covid-19 patiënten op de IC's
Nu, bijna een jaar later, zijn dat er 670. Net iets meer dan de helft dus.
Ja er is een licht stijgende trend sinds begin februari, toen lagen er 535 Covid-19 patiënten op de IC, maar we zijn nog mijlenver verwijderd van de situatie een jaar geleden.
En ik durf te wedden dat we, m.b.t. Covid-19, nooit meer aan 1300 zullen komen.
@Onkel Bratwurstbude | 31-03-21 | 10:22: Welnee. Zet maar in de agenda bij 14 april. Plaktong voorspelt een scherpe daling van het aantal besmettingen en opnames. Gommers en Kuipers tasten in het duister maar gaven toe dat Plaktong het weer eens bij het rechte eind had.
@Gulliver | 31-03-21 | 10:14:
Maar goed dat ik geen stemmen hoor maar collega's, vrienden en buren spreek.
Ja precies. De imbecielen. Hele economie inmiddels naar de afgrond lopend.
@Gulliver | 31-03-21 | 10:14:
Takes one to know one.
Het ene na het andere schandaal van het kabinet- geen controlerende / corrigerende functie van de 2e kamer. De mensen hebben er geen vertrouwen meer in... op een gegeven moment houdt het op
Hugo verras mij eens met de komende maand elke week (minimaal) 750.000 prikken. De verwachtte aantallen (en wat er nog op de plank ligt) vaccins maken het mogelijk. Echt.
Dat doen ze in het VK in een dagje.
The best I can do is a vaccin passport i.imgflip.com/19vcz0.jpg.
Er kon in 3 dagen gestemd worden, zonder al te veel moeite. Waarom kan je niet op eenzelfde manier prikken?
Zonder stembiljetten kun je ook niet stemmen toch?
En ja, er zijn vaccins maar er moet een buffer zijn voor de gemaakte afspraken want de vaccin leveranciers zijn nogal "onvoorspelbaar" als het aankomt op leveren.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:53: Niet alleen onvoorspelbaar op leveren. violationtracker.goodjobsfirst. org Pfizer AstraZeneca Johnson & Johnson
Daar zal de opkomst dan nog niet de helft zijn.
Ik heb die prik liever in een paar seconden. Drie dagen lijkt me geen pretje
@Pimp my Voortuin | 31-03-21 | 09:59: Meer dan het nu is...
In Duitsland gaat het vaccinatieproces ook niet best, maar ik zag Duitsers wel vakantievieren op Mallorca op het RTL4 journaal. Terwijl de Hollanders opgesloten blijven in eigen land en de idiote prijzen voor accomodaties moeten gaan betalen komend jaar.
Met een beetje pech gaat dat Mallorca verhaal een dure rekening worden voor zowel Duitsland als Spanje. Hopelijk valt het mee en is het een leer moment voor de vakanties die nog gaan komen.
Duitsers zijn hier ook totaal pissed over hoor. Je mag niet in eigen land met je camper op pad, maar wel met 400 man in een vliegtuig naar Malle.
Daar zijn ze op Mallorca niet blij mee. Spanjaarden mogen niet reizen buiten de eigen regio maar Duitsers zijn welkom. Kut Armengol.
@BBRDWR | 31-03-21 | 09:53: Stuur me 1 linkje van een besmetting in een vliegtuig (tip, het is idd 1x gebeurd).
Bovendien, die PCR test werkt toch?
Met een mondkapje op het strand, op de boulevard en op de terrassen.
Sowieso ervaar ik het als een klap in het gezicht als je ziet dat in Zuid-Europa de horeca e.d. allemaal gewoon open is terwijl wij weer flink hebben kunnen lappen voor dit soort landen en hier alles potdicht zit of dusdanige regeltjes opgelegd heeft gekregen dat het bijna het effect van een slot op de voordeur heeft.
Kom op mensen. Wat meer respect voor Mark-Il- Rutte en co. Zijn we dan allemaal maar weer vergeten dat de beste en meest werkzame maatregel is ontsproten aan het brein van deze 2 geniale denkers?
De maatregel der maatregelen, die talloze mensen het leven heeft gered en er voor heeft gezorgd dat de ziekenhuizen niet zijn overstroomd met patiënten?
De beste maatregel aller tijden en de gouden tip voor elke pandemie:
Na 20.00 uur 's avonds mag er GEEN alcohol meer worden verkocht !!!!
Die alcoholmaatregel treft jou hard?
@Ichneumonidae | 31-03-21 | 09:47: z'n nick verklapt een hoop
@Ichneumonidae | 31-03-21 | 09:47: Dat je niet inziet dat er nutteloze beperkingen aan je vrijheid worden gesteld is bedroevend
@Ichneumonidae | 31-03-21 | 09:47:
Het is superkut en onzinnig als je online je week boodschappen bij appie doet en geen kratje bier erbij kan doen als ze na 21 uur bezorgen.
@Ichneumonidae | 31-03-21 | 09:47: Nee. De onzinnigheid treft mij hard. Maar dat is waarschijnlijk te complex voor u.
Beetje terzijde. Het mooie aan dit soort topics is toch wel dat het de schapen van de bokken scheidt.
Ben zelf nogal bokkig, dat zal de nijvere lezer niet zijn ontgaan, haha. Wie de schapen zijn, tsja, dat is ook wel duidelijk. Niettemin, heerlijk om te lezen altijd.
Standaard tegen de consensus ingaan maakt iemand niet 'bokkig' maar is een uiting van domme vooringenomenheid.
Mooie tattoo.... Born Bokkig.
@Red shirt | 31-03-21 | 09:47: Zei de trol....
@Red shirt | 31-03-21 | 09:47: Ik ga niet standaard tegen de consensus in. Wel tegen een consensus die werkelijk nergens op gebaseerd is of waar je honderd vraagtekens bij kunt zetten.
Als hierboven al geplempt, 16.500 doden in twee griepseizoenen, dat zou je toch al te denken moeten geven. Is niks bijzonders en met al die malle maatregelen heeft dat zo goed als niks te maken, met als toppunt wel die achterlijke avondklok.
Gelukkig worden velen wakker. In 020 zie je gewoon weer groepjes van een man of acht bij elkaar in de zon zitten. Gelijk hebben ze.
@Koning BongoBongo | 31-03-21 | 09:48: Die kan wel mooi naast m'n tattoo 'Moeder, ik hou van je';), Dank!
@Ronaldo
De IC's stromen niet vol.
Vorig jaar rond deze tijd (1e week april) lagen er een kleine 1300 Covid-19 patiënten op de IC's
Nu, bijna een jaar later, zijn dat er 670. Net iets meer dan de helft dus.
Ja er is een licht stijgende trend sinds begin februari, toen lagen er 535 Covid-19 patiënten op de IC, maar we zijn nog mijlenver verwijderd van de situatie een jaar geleden.
En ik durf te wedden dat we, m.b.t. Covid-19, nooit meer aan 1300 zullen komen.
www.arcgis.com/apps/opsdashboard/inde...
Toch is dit niveau al reden voor vele ziekenhuizen om te beginnen met het afschalen van de reguliere zorg, zoals Gelderse Vallei, Canisius en andere ziekenhuizen op dit moment al aan het doen zijn. Een schande is het.
jemig, je hebt geen idee wat die 1300 Covid patienten het zorgsysteem heeft aangedaan; en dan met name het personeel. Ook al zijn het er nu 670; de belasting is nog steeds erg zwaar.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:55:
Ja, en?
Wat is er in de afgelopen 12 maanden gedaan om de capaciteit op te schalen?
Waar is het plan van Gommers? Had 'ie misschien beter z'n tijd aan kunnen besteden dan meermaals in de week in verschillende talkshow opdraven.
In het bedrijfsleven noem je dat Contingency en Business Continuity Planning.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:55: Mijn vrouw werkt op de IC op een groot binnenstedelijk ziekenhuis. Ze eet nog steeds boterhammen met pindakaas en hagelslag. Destijds en nu nog steeds. En nu?
Er liggen er bij haar nu 15 op de IC. Dat is prima te managen en dat was het vorig jaar ook. Ja, het was drukker, maar if you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Het heeft allemaal met werkethiek te maken. De zorg kan daar nog veel in leren. Even paar stapjes extra is absoluut geen ramp.
@Onkel Bratwurstbude | 31-03-21 | 10:02:
Opschalen moet je niet willen dan gaat het personeel zich vervelen als er niets te doen is. Dat is het ALLER ergste, aldus Gommers.
In o.a. Texas zijn alle maatregelen opgeheven. Wat gebeurt er? Niets ergers dan hier met maatregelen. Stoppen met die flauwekul.
www.aier.org/article/why-is-everyone-...
Exactemundo! Lock downs werken niet.
www.maurice.nl/2021/03/30/hard-bewijs...
Ik zeg het ook al maanden dat er met elke maatregel alleen een kleine vertraging optreedt . Daarna rijdt de Covid Expres gewoon verder. Iedereen komt aan de beurt met een besmetting , ziek of niet.
@Onkel Bratwurstbude | 31-03-21 | 09:41:
Ik moet bekennen dat Maurice bij mij ontzettend omlaag is getuimeld sinds hij onlangs een toename van 22 per 100 naar 23 per 100 omschreef als "een stijging van 1%". Dus ook dit neem ik met een korreltje zout.
Bovendien valt er nogal wat aan te merken op het volgende; als we de grafiek afzetten tegen bevolkingsdichtheid dan zien we dat er een vergelijking gemaakt wordt tussen de nummers 1, 3, 4 en 7 aan de rechterkant en nummers 19, 26, 32 en 35 aan de linkerkant. Het verschil in bevolkingsdichtheid tussen nummer 1 en nummer 35 is een factor van 21! Maar zelfs tussen nummer 7 en nummer 19 is er nog altijd sprake van een vermenigvuldiging van 2,6.
Een complete lockdown zal misschien wel werken ,maar houdt ook in dat na elke besmetting alles weer op slot zal moeten , dus weer complete lockdown. Kun je nog jaren volhouden.
Hugo is incompetent, eigenwijs en ook nog eens vrij dom. Een ideale combinatie om niets tot stand te brengen.......
Vrij dom? U en ik weten wel beter. In het Nederlands bestaat het gezegde dat te maken heeft met het achtereind van een varken.
En ik bied hier direct mijn excuses aan, aan alle varkens in Nederland.
Denk toch niet dat dit de schuld van De Jonge is. Hij moet de weg vinden in de puinhopen van decentralisatie. Dat zou de beste niet lukken, laat staan een eenvoudige ex wethouder.
Ja, het leger waarschijnlijk wel (een hiërarchisch orgaan met duidelijke leiding, verantwoordelijkheid en instructies/ orders), maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Ze hebben het zelf zo georganiseerd.
Het lehet was er klaar voor en heeft 10 jaar geleden de Mexicaanse griep gedaan. Had prima gekund.
Met een noodwet onder je arm kun je letterlijk met 1 druk op de knop de decentralisatie buiten spel zetten en centraal gaan aansturen. Elk normaal mens of bekwame crisismanager had dat op dag 1 gedaan.
@Roze_bril_drager | 31-03-21 | 09:40: de parlementaire democratie bestaat iets langer dan u en ik leven
@BoerKoekoek | 31-03-21 | 09:48:
Helemaal eens!
De grote vraag is toch waarom kabinet niet met miljarden euro's naar Moderna en Pfizer is toegestapt en massaal vaccins heeft ingekocht, Israeli style. Vervolgens mensen die wel wat kunnen (dus niet Hugo de Jonge of Jaap van Delden) de baas gemaakt van vaccinatie campagne en hier onbeperkt geld voor beschikbaar gesteld. Dan waren nu alle ouderen ingeent en konden we begin maken met alle leeftijden. Alle uitleg waarom dit niet het geval is zijn om dit falen te verhullen. Kijk naar Israel, VK of zelfs VS: Grote delen bevolking zijn al gevaccineerd. In de VS worden nu ook jonge mensen gevaccineerd.
Geef een commercieel bedrijf 100 euro per gevaccineerde inwoner en iedereen was inmiddels gevaccineerd geweest. Kost 1,7 miljard, schijntje vergeleken bij wat we nu kwijt zijn.
Ik ben het met u eens, heeft vooral te maken met incompetentie van Rutte en de Jonge
@Diederik_Ezel | 31-03-21 | 10:03: Politici zijn maar passanten voor de kaste van Beleidsambtenaren waar de werkelijke vertraging en tegenwerking zit
Misschien hadden ze erop gerekend dat er meer oudjes aan corona zouden sneuvelen zodat de besparingen op AOW de vaccins zou kunnen betalen? "Ff rekken, er moeten er nog x duizend de kist in voordat de budgetten kloppen."
Vind het wel opvallend dat die virologen allemaal zo humorloos zijn. Er kan werkelijk geen lachje van af. Wat is dat toch met die mensen? Denken ze dat iedereen het eeuwige leven zou moeten hebben of zo?
Zij hebben zich natuurlijk al preventief ingeënt tegen het humorvirus
Geweldig toch? De Nederlandse bevolking heeft gekozen voor deze staatsgekkies . Dan moet je achteraf ook niet gaan janken.
Probeer je -misschien een beetje- voor te stellen als FVD de grootste partij was geworden
Het volk jankt ook niet. Laat zich ophokken door lieden waar ze zelf voor gekozen hebben, en gaan ondertussen bij de eerste straal zon met zijn allen op een kluitje zitten in een park en elk ander stukje openbaar ruimte waar je even kunt staan.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:30: Nee, dat ga ik mijzelf niet aandoen. Het is weer lente en ik ga van de liefde geniet. Daar is geen plaats voor gedachten waarin het FvD een rol speelt.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:30: zij zullen het niet slechter kunnen doen bedoel je?
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-21 | 09:32: Wij hebben gisterenmiddag een rondje over de winter- en zomerdip gelopen en we zijn in totaal vijf mensen tegengekomen over een afstand van ongeveer 10 km.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:30:
Dan was er niet zo bezuinigd op de zorg.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:30: Al had FvD alles opengegooid, dat had weinig uitgemaakt. De veruit grootste spreader is namelijk al een maand weer open: de scholen. Op een terras gebeurt nog geen fractie qua besmettingen van wat er op de scholen gebeurt. De recente stijging in de ziekenhuisopnames moet je vooral bij de scholen zoeken.
Dat je die nog zag, op een afstand van 10 km? Waar is dat waar je 10 km ver kunt kijken?
Graaf van Hogendorp: Dat je die nog zag, op een afstand van 10 km? Waar is dat waar je 10 km ver kunt kijken?
@5611 | 31-03-21 | 09:48: eens
@Red shirt | 31-03-21 | 09:37:
Niet iedereen woont in "Rusland".
@GeenTheeDrinker | 31-03-21 | 09:54:
Geen idee. Zei ik dat ik op 10km afstand toekeek? Gewoon een observatie van iemand die in een stad woont.
Weinig mensen hebben ook maar het geringste idee waar Hugo de Jonge de laatste maanden niet allemaal tegenaanloopt. De man is nationale pispaal geworden met dank aan het gedrag van al die belegen "ambtenaren" bij de GGD's, de ziekenhuis- en zorgmanagertjes die in allerlei talkshows mogen blijven leeglopen met hun geklaag en als klap op de vuurpijl een ondankbare houding bij veel lieden die last minute afzeggen of gewoon geen zin hebben zich te laten vaccineren. Die liever de kat uit de boom kijken. Ondertussen staan allerlei figuren aan de zijlijn met de megafoon der zotheid te schreeuwen dat het sneller beter en goedkoper moet. Wat een puinhoop.
Een echte kerel zou een keer met de vuist op tafel slaan. En dwars door red tape heengaan. Maar schoentjes likt liever de kisten van Marxje Rutte en gaat ijdel voor de camera staan.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-21 | 09:29: u vergeet even dat we leven in een land met een parlementaire democratie. De situatie die schetst komt meer in de richting van Rusland, Noord Korea. Succes verder.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:31:
Waar is uw kandidaat Kaag eigenlijk?
Het zou helpen als Hugo stopt met liegen om zijn falen te verbergen.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-21 | 09:32: geen idee, zeker niet mijn kandidaat
Mark heeft u weer ingehuurd?
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:31: Ruudje jonguh, je schermt steeds met de term parlementaire democratie . Wij stemmen op volksvertegenwoordigers die direct na aantreden hun beloftes helemaal zijn vergeten en waar we notabene ook nog eens een onderzoeker als Omtzigt op los moeten laten vanwege grove misstanden Hoe rijm je dat ?
@Koning BongoBongo | 31-03-21 | 10:58: daarom heten ze ook beloftes. Voor de rest is politiek niet mijn vakgebied.
Wel verstandig van AZ om hun vaccin een andere naam te geven, Vaxzevria.
Het zou anders te negatief afstralen op alle andere medicijnen etc. van AZ.
Vanuit commercieel oogpunt begrijpelijk. Het zegt ook wel iets over AZ - daar is men kennelijk toch een beetje bang geworden dat hun vaccin mss niet al te best is.
Aantal vaccinaties per 100 personen:
Gibraltar 174.40
Israel 115.19
VK 50.26
VS 43.60
Nederland 12.24
(ourworldindata punt org)
Mijn god wat een kinderachtig schoolplein geleuter, terwijl dit zo ongeveer de grootste crisis sinds WOII is. Tenminste, dat hebben we er in ieder geval van gemaakt.
'we' ? wilt u a.u.b. niet zo generaliseren en gewoon man en paard noemen.
#watkanhugonouwel.
#heelmaalniks
Wat kun jij eigenlijk?
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:29: Gelieve eerst de sodoku-puzzel in de krant oplossen dan zakt uw bloeddruk misschien een beetje.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:29: klagen, dat kunnen ze als de beste.
Horeca stuk, detailhandel stuk, iedereen thuiswerken: hoop nieuwe woningen in de bedrijfspanden. Kan nog wel even duren met de maatregelen?
De verkiezingen op tijd door laten gaan was weer een erg verstandige zet van meneer Rutte.
Het is gewoon Nederland ten voeten uit.
Modderen, polderen, uit ego je fouten zolang mogelijk ontkennen, verantwoordelijken niet verantwoordelijk houden want anders kwets je hun gevoelens en uiteraard de dooddoener 'Ik geef het je te doen' etcetc.
Ja, over een paar jaar... Dan had alles anders gemoeten. En 'met de kennis van nu' blabla.
Pas wanneer de shit een aantal weken lang de fan hits wordt er voorzichtig wat toegeven en veranderd. Te snel buigen, wat puur in het landsbelang is, toont zwakte.
Het is werkelijk een en al politiek.
Delen van de bevolking die egoistisch denkt en schijt heeft aan de maatregelen, ouders van positief geteste kinderen die hun kinderen gewoon naar school brengen, met honderden tegelijk naar de kerk op zondag, op het malieveld gaan staan "koffiedrinken" en er gelijk een grote orgie van maken. Lastig.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:28: Wat zou de psychologische verklaring zijn dat zo veel mensen dus dag in dag uit het risico nemen om om te komen of blijvend invalide te raken door dit dodelijke virus.
Je zou verwachten dat de mens dit enorme risico beter zou inschatten.
Hoeveel van die demonstranten op het museumplein zijn er al omgekomen. Die staan daar iedere zondag met gevaar voor eigen leven dit dodelijke virus te trotseren. Wat zijn de besmettings- en sterfte cijfers onder deze groep?
@Plaktong | 31-03-21 | 09:37: het is gewoon egoisme, verder zit daar geen groot verhaal achter.
@Plaktong | 31-03-21 | 09:37: dat is het probleem. Die mensen komen overal vandaan, maken veel reisbewegingen EN negeren massaal de regels. Het is geen absolute wetenschap / feitelijk te bewijzen wat daar gebeurt maar feit is wel als heel Nederland dit zou doen dat binnen 5 weken het zorgestelsel klapt en uitvaart ondernemers 24/u per dag moeten gaan draaien.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 10:01: U weet zelf ook wel dat u onzin verspreidt. Er zijn nu zoveel voorbeelden van dagen dat Nederland massaal naar buiten ging en geen afstand hield.
- Damdemo Akwasi incident
- Blackfriday koopgoot incident
- Koffiedrinken op het museum plein
- De Avondklokrellen incidenten
- Het Vondelpark incident
- Het met z'n allen gezellig het ijs op incident
- Het Malieveld demo incident
Waar zijn die enorme pieken in besmettingen naar aanleiding van deze incidenten.
De groep van mensen die het grootste risico loopt op overlijden is al ingeënt en dat zie je dus ook terug in de overlijdensaantallen. Die dalen al weken. Er zijn inmiddels 13 staten in Amerika waar de maatregelen zijn opgeheven en het zorgstelsel draait daar nog steeds en de uitvaartondernemers merken er weinig van .
Laat de mensen lekker zelf nadenken. Jij hebt een enorm laag beeld van de Nederlandse bevolking maar je zal je verbazen hoeveel mensen er heel goed in staat zijn om gezonde en heldere risico afwegingen te maken.
@Plaktong | 31-03-21 | 10:27: "Jij hebt een enorm laag beeld van de Nederlandse bevolking" dat is een foute aanname en stemmingsmakerij vanuit uw kant. U bent goed in opsommen, bedankt.
De samenscholingen icm. feitelijke aantallen besmettingen is geen absoute wetenschap, daar kun je alleen voorspellingen / modellen op maken. Doorgaans zijn deze aannemelijk. Het is aan jezelf om dit te geloven; of niet; we leven in een vrij land.
Onze politici hebben op een enkeling na geen ruggegraat en polderen en treuzelen om maar iedereen te pleasen . Geen slagvaardigheid bij de overheid maakt dat mensen opstandig worden want die willen resolute oplossingen en dat is in dit land onmogelijk behalve als je een minderheid bent met extreemlinkse volgers .
Is het zo simpel?
Als Telegraaf dit bericht:
Negen mensen overleden
Duitsland stopt met AstraZeneca bij 60-minners
Door ONZE REDACTIE
Updated Gisteren, 22:48
Gisteren, 19:15 in BUITENLAND
AMSTERDAM - UPDATE - Duitsland stopt met het AstraZeneca-vaccin voor mensen onder de 60 jaar. Die beslissing volgt op de eigenhandige besluiten van deelstaten en steden waaronder Berlijn en München en een advies van de landelijke commissie voor vaccinatie Stiko. Duitsland staat niet alleen. Canada prikt sinds maandag niet meer bij 55-minners.
En wij “prikken” door met AstraZenica.. “move along people nothing to see here” - Officer Barbrady.
@All_Anonymous | 31-03-21 | 09:22: Joh, met ons vaccinatietempo zijn we nog lang niet toe aan 60 minners.....
Lieve Mona,
Ik ben een vrouw van in de 20 en de kans om te overlijden aan bijwerkingen van het vaccin formally known as AstraZeneca is gelijk aan de kans om te overlijden aan Covid19. Wat moet ik doen.
Totaal onduidelijk waarom die ziekenhuizen niet worden gebruikt voor vaccinatie anders dan ambtenaren met kokervisie. 40.000 zorgmedewerkers werden in januari in paar dagen ingeent. Kuipers die even voorrekent dat ziekenhuizen 2.5 miljoen vaccinaties per week kunnen zetten. Duizenden extra doden als gevolg van falend beleid.
Nederland heeft helemaal geen 2.5 miljoen vaccinaties per week. De beperking zit niet in het aantal priklocaties, maar in de beschikbaarheid van vaccinaties. Ja dat is falend beleid, maar niet in de prikcoordinatie.
@koeberg | 31-03-21 | 09:24: heb je het artikel gelezen?
@koeberg | 31-03-21 | 09:24: Er is geen prikcoordinatie.
Ik ben afgelopen weekend gevaccineerd in het UMCG. Perfect georganiseerd, van begin tot eind. Kreeg een drie dagen van tevoren een emailtje, klikte op een link en kon kiezen uit verschillende tijdslots. Klaar, nog geen twee minuten werk en niks geen gedoe met onbereikbare GGD medewerkers. Op de dag zelf vul je een vragenlijst in, je krijgt een QR code die bij binnenkomst gescand wordt, vervolgens een prik (met Moderna), nog even een kwartiertje wachten of er geen allergische reactie optreedt en dan weer naar huis. Zelfs het parkeren was gratis.
In NL 16.500 sterfgevallen, berekend over twee griepseizoenen. Een 8.000 griepdoden in 1 seizoen is al wel vaker voorgekomen.
En nu allemaal roepen dat dit normale aantal te danken is aan de geweldige maatregelen die getroffen zijn.
What a crap.
Nou dat wordt binnen zitten tot 2040 en een avondklok tot oneindigheid.
Het moet gewoon veel duidelijker zijn dat er tempo moet worden gemaakt. Gewoon een volgorde op volgnummer vaststellen en uitnodigingen via de berichtenbox van 'mijn overheid' versturen zolang er ruimte is in het prikschema (24 uur per dag, 7 dagen per week). Geef mensen dan meteen de mogelijkheid aan te geven dat ze nu geen vaccinatie willen, dan komen zij onderaan de lijst opnieuw aan de beurt en kan nu iemand anders hun plekje innemen.
Mij bekruipt zo het gevoel dat dan die 'onderaan-aan-de-lijst' lijst wel eens heel lang kan worden.
U heeft echt geen kaas gegeten van het hele proces. Verdiep uzelf er even in en schrijf dan even een tegel.
Het probleem is juist al het geregel, de protocollen enz. Je moet veel meer improviseren in crisissituaties. Dat is iets wat ambtelijke organisaties in het algemeen, en die in Nederland in het bijzonder heb ik het idee, absoluut niet kunnen. Het is ook een kwestie van volksaard denk ik. In Nederland zijn we gek op regeltjes en ons daar heel strikt aan houden, een soort collectieve dwangsstoornis. Dat pakt bij veranderende omstandigheden niet goed uit. Niet voor niets wordt er al heel lang gezegd dat in Nederland alles vijftig jaar later gebeurt.
Oké, er liggen honderdduizenden vaccins in de vriezer. Vandaag in de krant:
Hoeveel vaccins worden er geleverd.
week 13 860.178 doses
week 14 588.060 doses
week 15 687.046 doses
week 16 644.262 doses
week 17 1.085.627 doses.
Zie hier de onkunde / pietluttigheid van het ministerie van volksgezondheid.
bron?
@Phantomas | 31-03-21 | 09:40: Algemeen Dagblad (Min. van Volksgez.)
Pasen komt eraan. Het GGD volk wil er even tussenuit, even een pauze, even niet aan prikken denken. Ze werken al zo hard. Dat is de mentaliteit.
M'n schoonvader heeft een afspraak op eerste paasdag. Dus we kunnen dit reaguursel classificeren als 'niet waar'
@Plaktong | 31-03-21 | 09:20: heeft U het totaal aantal afspraken op Pasen al gezien? Komt U dan nog even terug met Uw gebazel.
@van Oeffelen | 31-03-21 | 09:22: U bent hier degene die bazelt.
er even tussen uit - onwaar
even pauze - onwaar
even niet aan prikken denken - onwaar
Er wordt gewoon geprikt op 1e paasdag.
@Plaktong | 31-03-21 | 09:40: capaciteit is gereduceerd.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:29: klagen, dat kunnen ze als de beste.
van Oeffelen | 31-03-21 | 09:40 dit als voorbeeld is zeker wat u bedoelt, maar als ik naar u commentaar refereer ben ik waarschijnlijk een wappie of iets dergelijks.... de groeten met handen en voeten.
Groepsimmuniteit komt aardig in zicht volgens BNR. Volgens gegevens bloedbank heeft 21% antistoffen in zijn lichaam welke niet door vaccinatie. Met vaccinatie mee licht het op 25%.
Dus 1 op de 5 heeft corona gehad terwijl ze het wel of niet wisten.
Dat is dus veel te weinig voor een groepsimmuniteitje.
@van Oeffelen | 31-03-21 | 09:19: te moeilijk voor Rotterdammert1965
@van Oeffelen | 31-03-21 | 09:19: Ja, maar bij ca. 30% gaat het virus al veel meer moeite krijgen zich te verspreiden. Dus dit zou moeten resulteren in een afname van dagelijkse ziekenhuisopnames.
Daarbij, mijn onderbuik zegt dat het werkelijke percentage nog een stuk hoger ligt. Kinderen zijn geen bloeddonor maar zijn natuurlijk wel de bevolkingsgroep bij uitstek die al in grote aantallen asymptomatisch besmet zijn geweest.
Mijn voorspelling dan ook. Vanaf de 2e week april gaan we een onverklaarbare scherpe daling (behalve voor ons) zien in alle cijfers op Hugo z'n dashboard.
Best veel gezien het feit dat we al een jaar afstand van elkaar moeten houden.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:24:
Ik heb op de vroege morgen al 10 buitengewoon zure tegels van je gelezen. Je denkt ik begin de dag positief?
@JJMS | 31-03-21 | 09:38: Hij heeft eerst lekker een groot glas azijn genomen en daarna lekker rammen op het toetsenbord.
Ik doe tegenwoordig een monkapje op als ik naar het toilet ga. Scheelt echt een stuk.
Ik doe ook een kapje op wanneer u naar de wc bent geweest.
Gommers en Kuipers, lieden die de afgelopen jaren gewoon meededen met de afbraak in de zorg. Gewillig meewerkten met de marktwerking en winstmaximalisatie.
Dus die mogen wel even stil zijn nu.
wat een kolder
@Diederik_Ezel | 31-03-21 | 09:18:
Het is inderdaad kolder dat ze nu zo hoog van de toren blazen terwijl ze zelf aan de basis van de problemen hebben gestaan.
Was het maar waar dat er marktwerking was in de zorg, dan was het nu niet zo moeizaam. Dit is wel een heel erg sneue plank-mis opmerking.
@2voor12 | 31-03-21 | 09:20: er is nauwelijks marktwerking in de zorg, behalve dat u uw zorgverzekeraar zelf mag uitzoeken, of bent u daar op tegen?
@Diederik_Ezel | 31-03-21 | 09:22:
Met marktwerking bedoel ik de ziekenhuizen die alles tot op het bot uitkleden. Minimaal aantal IC-bedden aanhouden om zo bonussen voor zichzelf binnen te harken.
Hoe kan er sprake zijn van marktwerking en winstmaximalisatie als alle tarieven wettelijk vastliggen net zoals de handelingen?
@2voor12 | 31-03-21 | 09:23:
Enig bewijs voor die stelling?
@JJMS | 31-03-21 | 09:29: 2 vor 12 heeft geen idee waar hij het over heeft.
In april 2020 belde biotech bedrijf Halix met Omtzigt omdat ze een vaccinfabriek in Leiden hebben, ze hadden een paar miljoen nodig om de productie capaciteit op te voeren. Omtzigt dus bij Rutte langs, "deze kans moeten we niet laten schieten"! Maar in plaats van dat Rutte/de Jonge ambtenaren langssturen om te gaan kijken in Leiden en zsm een paar miljoen overmaken naar Halix, doen ze helemaal niks en springt het VK bij en wordt een "VK first" clausule bedongen. Foutje bedankt.
Maar wel 10 miljard overmaken naar KLM, kwestie van prioriteiten.
Bron?
En nu is Hugo een rookgordijn aan het optrekken. Wat een charlatans..
@JJMS | 31-03-21 | 09:18: NRC 5 dagen geleden, incognito te lezen
@DeCynischeAmbtenaar | 31-03-21 | 09:17: KLM heeft gewoon betere arbeidsvoorwaarden na dat men vertrekt uit Den Haag.
Hoeveel miljard ook alweer naar Italië?
Ik gok omdat we alleen in EU verband willen onderhandelen. De EUSSR is alleen te traag en te log om effectief iets voor elkaar te krijgen. De oplossing? Meer EU!
Italië heeft een triljoen schuld... net als Spanje.. youtu.be/I5QwKEwo4Bc - Clarke and Dawe - European Debt Crisis
sleutelstad.nl/2021/03/31/nederland-l...
Als het echt zo’n levensbedreigende situatie is , waarom zijn er dan nog geen woningen teveel ?
Omdat elke corona dode vervangen word door twee gelukszoekers.
Wellicht vanwege de voorzorgsmaatregelen?
Over Noord-Koreaanse kader-sprookjes gesproken.
Wie had gedacht dat een justitiële en rechtelijke macht waarvan de top hun baantjes via nepotisme hebben gekregen. Sociopathisch gedrag bij bestuur en ambtenarij, die de baan hebben geregeld, beloont met niet vervolging en/of veroordeling.
Niemand verwacht toch dat dit leidt tot nog meer sociopaten aan de top. Toch?
Al die mensen die vervolgens sociopathisch gedrag binnen de top van politieke partijen belonen met een meerderheids-stem zullen vast ook niet verwachten dat dit sociopathisch gedrag top/down zal worden gekopieerd op de werkvloer en uiteindelijk in alle aspecten van hun leven.
Succes met de door jullie zelf gecreëerde DDR 2.0 binnen de (E)USSR 2.0.
Maar waarschijnlijk zijn de houtkachel verklikkers in de meerderheid in Nederland die voelen zich als een vis in het water in dit soort totalitaire staten.
Sinds wanneer is WIFI openbaar in het Pieter Baan Centrum?
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:16:
Verbaast dat je nu zelf opeens kan internetten daar?
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:16: Jij zal het weten
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:16: Vis, water, jij...
Hoeveel rollen aluminiumfolie verbruikt u per week?
@Red shirt | 31-03-21 | 09:22: Ik heb ieder geval niet het rode shirt aan. Dus ik zit nog goed.
Die lui geilen op de crisis. Veel aandacht en zich belangrijk voelen. Hoe langer dat zo duurt, hoe beter. Ze hebben geen enkele motivatie om hier snel uit te komen.
U kunt ze persoonlijk zo te lezen. Gefeliciteerd.
Als van Haga het ( morele ) verwijt krijgt dat door niet te vaccineren de ondernemers niet open kunnen , dan is het toch een inkoppertje om het verwijt door te tikken naar het trage handelen van het kabinet ?
@ruudvangeelen : jij kent ze wel?.. ze zijn zo gewoon gebleven allemaal..
@All_Anonymous | 31-03-21 | 09:18: misschien wel, misschien niet
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:16: Ik ken het type. Genoeg met consultants en interims te maken gehad. Als je houdt van het managen van crises, dan ga je die bewust of onbewust rekken of creëren. En wees eerlijk: wie houdt er nou niet van het gevoel belangrijk te zijn?
@ruudvangeelen : dat is een politiek correct antwoord..
Het schort gewoon aan adequate voorlichting. Van der Staaij had er een goed punt over. Soms kun je een versoepeling doorvoeren om de set aan maatregelen beter te laten functioneren en dus meer effect te laten sorteren. Voorbeeld was de bezoekregeling die totaal onlogisch is. Persoon A mag bij familie B op bezoek, maar andersom niet. En zo zijn er meer. Maar bange mensen durven geen keuzes te maken. je hoort het telkens weer. Ja, maar wat als het ziekenhuis overloopt. Wat als we dit. En dit is de tragiek van de politiek. Je wordt afgebrand op de dingen die je doet en als je dingen niet doet, dan had je dingen moeten doen. In die zin doe je het nooit goed. Maar wat er ECHT verkeerd is, is dat men opstapelend wetenschappelijk bewijs rondom klimaat-effecten, rondom ventilitie en aerosolen gewoon ter zijde schuift, omdat men bang is het toe te geven. Bang voor gezichtsverlies. En zelfs al zou Dissel morgen zeggen: mondkap af, ventileren, dan zouden de Maurices en consorten massaal roepen: zeiden wij allang! En dan wordt zijn kop alsnog geeist. Dus voor Dissels carriere is nu het beste om vol te houden wat je doet, oogkleppen op en vasthouden. En mensen die bang zijn een essentieel deel van hun leven te verliezen zijn geneigd dat te doen. Ten koste van alles.
Precies. The point of no return is bereikt. Anders regent het claims. Maar goed, beter ten halve gekeerd dan ten hele gededwaald.
En alle schapen weten het ook best, maar het is allemaal de schuld van Van Haga ofzo. Dat is namelijk de enige leugenaar in Den Haag.
Vorig jaar in september een tegel over geplaatst, over de sloot waarin niemand elkaar achterna springt, een beef met Joris over gekregen. Groepsdenken heeft hier ook een zeer grote rol gespeeld.
@JdelaT | 31-03-21 | 09:38: Joris is heilig, dus je zal het wel verdiend hebben. Maar zonder gekheid. Ik vraag me wel eens af wat er gebeurt als je Dissel nu de kans geeft om te zeggen hoe hij er echt in staat en zich geen zorgen hoeft te maken over geloofwaardigheid of carriere. Ik denk dat hij veel meer met Maurice de Hond eens is dan hij toegeeft (of mag toegeven). Dat baseer ik op zijn antwoorden in technische briefings. Daarin is hij best genuanceerd en wetenschappelijk. Alleen ergens onderweg sneuvelt alles.
Wie verantwoordelijkheid neemt maakt zichzelf verantwoordelijk en dus aansprakelijk voor de gevolgen. Daar hebben de meeste politici en (top)ambtenaren geen zin in. Positiebehoud met uitzicht op promotie, dat houdt ze bezig en daar past vooral zelfbehoud en tussen de klippen door laveren bij. In andere woorden, voortmodderen loont, aanpakken niet.
Katja O is binnen een week alweer opgeknapt van dit killervirus. Wat een wonder.
Klopt. Geeft u dat ook even door aan hen?
www.ad.nl/binnenland/tienduizenden-jo...
Leuk voor haar. Een bekende ligt nu in het ziekenhuis. 47 en voorheen kerngezond. Hopen dat ie het haalt.
Hoe kan je trouwens binnen een week negatief testen? Ik dacht dat opnieuw testen binnen een half jaar van een positieve test geen zin had.
Wie is Katja O? Katja Olivia Schuurmans
Drogredenen met beroep op emotie verzamelen zich al snel.
Daarom, het is een wonder
Vandaag doet trouwens ook de fundamentalistische islam haar officële intrede in onze parlementaire democratie, onder de dekmantel van 'klimaatactivisme'. Voorwaar een historische dag...
Nee, ze is van de fundamentalistische stroming in de islam die zegt dat iedereen vrij is te doen wat ze willen. Vrouwen doen vrijwillig een hoofddoek om, lopen vrijwillig braaf 4 stappen achter hun eigenaar, dragen vrijwillig alle zware tassen terwijl manlief zijn handen vrij heeft. En ontvangen graag de klappen van hun eigenaar als ze niet precies doet wat hij zegt.
Mijn ouders (beide 70+ en risicogroep) zijn ook nog niet gevaccineerd, mijn vader heeft pas eergisteren z'n oproep gekregen, mijn moeder nog steeds niet. Schiet verdomme op met dat prikken, ik wil 'm ook, des te eerder kan ik mijn ouders weer knuffelen...! Misschien wel voordat het te laat is.
Hebben ze wel de griepprik gehad?
Mijn vader is twee jaar ouder dan mijn moeder. Hij kreeg vier weken geleden een uitnodiging voor het maken van een afspraak. Hij kan op 15 april terecht. Mijn moeder kreeg vorige week zo'n brief en krijgt op 9 april haar eerste prik. Voor haar is de twee afspraak vier weken daarna. Voor mijn vader is dat zes weken. Maar nu heeft mijn moeder daarover gebeld met de GGD en nu kunnen ze samen op 2 april terecht, maar krijgen ze de tweede prik zes weken daarna... Waarom uberhaupt werken met een volgorde, als het in de praktijk zo gaat?
@komtdatschot | 31-03-21 | 09:12: u doet een van Haga'tje?
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:13:
Pardon?
@komtdatschot | 31-03-21 | 09:15: u praat poep en u zaait verdeeldheid met uw statements, heeft niets meer met uw mening te maken. Groetjes aan uw grote leider Geert.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 09:19:
Wat is er dan zo vreemd aan dat 70 plussers elk jaar een griepspuit nemen?
En wat ik al eerder zei.
Neem nu eens eerst je medicatie in ,drink een kopje koffie en ga lekker even in de zon zitten.
Is goed voor je.
@komtdatschot | 31-03-21 | 09:12: Neen.
Ik krijg vandaag prikkie, lage weerstand,
zit nu al een jaar thuis, en ontloop mensen,
ohja, dat tweede blijf ik doen, heerlijk!
Dat eerste ook hoor...
Is er nu al uitgezocht welke nevenbelangen die OMT leden hebben ? Hun BV's, schnabbels, connecties met de farmaceutische bedrijven, GGD's, enz.. En is er een lijst met OMT leden ?
Daar is een onderzoek voor nodig , en dat heeft de kamer afgewezen. Trek uw conclusie”s.
www.ftm.nl/artikelen/ziekenhuizen-art...
www.bd.nl/tilburg-e-o/artsen-microbio...
Heeft u een abonnement op FTM.
Another job voor Boskalis - in eigen land...
Die trekken ons wel uit de crisis. Vaccineren is niet hun vakgebied, maar qua organisatorische aanpak een lichtend voorbeeld om zaken snel vlot te trekken en te voorkomen dat de boel dichtslibt.
Vacci elders.
Vini, vidi, non vacci?
Geen vacci-nazi in ieder geval.
Hier in het VK zijn er al bijna 31 miljoen mensen gevaccineerd. Ik zit in de op een na laatste groep die een vaccin krijgt aangeboden, maar die ga ik lekker weigeren. Ik zou ergens in juli aan de beurt zijn.
Weigeren? Komt u maar eens mee meneertje, wat denkt u wel!
Ik hoop dat dit verhaal niet één groot drama gaat worden met auto-immuunaandoeningen ergens in de komende jaren. Wat een verhaal zou dat worden.
@Ichneumonidae | 31-03-21 | 09:04: Ik vlucht wel naar Schotland als het moet.
@Quib | 31-03-21 | 09:05: Met 1 prikje zal dat allemaal wel meevallen. Maar als het de bedoeling is dat iedereen de rest van zijn leven ieder jaar 1 of 2 prikjes krijgt, en dat over 40-50 resterende levensjaren, reken maar dat dat gevolgen heeft op langere termijn, ook voor komende generaties.
@jemagookniksmeer | 31-03-21 | 09:08:
Allemaal verstijfde armen.
@Quib | 31-03-21 | 09:05: Ik denk ook dat het wel eens uit de klauw kan lopen, maar soms hoop ik het stiekem wel. We hebben er als mensheid zo'n enorme puinhoop van gemaakt dat het misschien eerst maar eens goed fout moet gaan, om daarna weer op te kunnen bouwen naar iets beters.
@jemagookniksmeer | 31-03-21 | 09:08: Hier houden ze wel van prikjes. Zo krijg ik elk jaar standaard op m'n werk een griepprik aangeboden. Minstens de helft, ook kerngezonde mensen doen er aan mee.
@Zeebonkus | 31-03-21 | 09:13: Maar waarschijnlijk zijn het onze verheven leiders die tijdig een veilige schuilplaats vinden en zich na de ramp weer opwerpen als de redders des vaderlands, zodat we op de ingeslagen weg van rampspoed verder gaan.
@FrankVeer | 31-03-21 | 09:18: Ja, stel je voor dat Hugo gaat herkoloniseren.
"Het vaccineren gebeurt vooral in kleine groepen en er is weinig kans dat het naar Nederland komt".
( toch nog een voorspelling goed! )
Je mag helemaal niets meer?
In Spanje gaan ze voor de zomer een mondkapjesplicht invoeren ook in de buitenlucht vanaf 6jaar!
Op alle stranden en zelfs als je gaat zwemmen moet je een masker op.
Dat het toerisme daardoor kapot boeit niet, de NoordEuropese landen betalen wel.
Zwemmen met een mondkapje, waterboarding, leuk.
Totaal bezopen. Niets meer dan pesterij van de bevolking.
Dus ook in Spanje heb je politici die louter symboolpolitiek doen. En straks in de clubs gaat de bekpamper zeker weer af?
Ik zag gisteren iemand grasmaaien met een mondkapje op. Ik reed bijna de sloot in van het lachen. Terwijl het zo enorm triest is.
@Quib | 31-03-21 | 09:07: Je ziet ook mensen in hun eentje in de auto zitten, met mondkapje.
@Quib | 31-03-21 | 09:07:
Dat beloofd nog wat te worden als het straks 25 graden is.
Zie ze al buiten zitten met hun mondkapje op.
@Quib | 31-03-21 | 09:07: hier gister in de polder, een man , moederziel alleen zn hondje aan het uitlaten met mondkapje op.
@quib: of mensen op de fiets, met een mondkapje...
Ben inmiddels behoorlijk corona-moe en te lui geworden om nog al die contextloze cijfertjes te bestuderen.
De IC's stromen vol - waar ergens? Je zou toch menen dat dit allang geen issue meer zou moeten zijn? Ja, te weinig personeel, maar is dat werkelijk onoplosbaar? De mensheid kan al apen op Mars zetten en dit zou onmogelijk zijn?
Vragen, vragen.
Man man man, dat hadden ze in januari 2020 al in gang kunnen zetten. We zijn nu bijna anderhalf jaar verder. Je zou der bijna complotdenker van worden als je niet zou weten dat het compleet incompetente klojo's zijn,
En waar zijn al die overvolle begraafplaatsen?
@J.Cash | 31-03-21 | 09:03: Asbestemming Hofvijver.
Die twee medisch geschoolde Peter R. de Vriezen kunnen hoog of laag springen, ik denk dat de vaccinatiebereidheid simpelweg veel lager is dan de overheid ons wil doen laten geloven. Het gevoel van "achter lopen" is dan niet raar.
Dit.
En hoe langer je het volk vast zet, hoe sneller en meer er mensen zwichten en om een vaccin gaan vragen. Hopen ze.
Onzin, iedereen wacht geduldig op een oproep die niet komt omdat er geen vaccins zijn
@laurentius | 31-03-21 | 09:06: Ja. Dat wordt inderdaad gezegd.
@laurentius | 31-03-21 | 09:06:
Die zijn er dus wel maar het venster waarin een bepaalde leeftijdsgroep wordt opgeroepen te kommen prikken is vrij breed, dus als in een district die leeftijdsgroep - die wil - geprikt is blijven ze nog steeds wachten totdat van bovenaf door "Hugo" een seintje wordt gegeven: "ok, de volgende groep". En dan kan het zo zijn dat je als prikker 2 weken zit duimen te draaien of op mensen wacht die nooit komen opdagen. krijg je als je het centraal wilt orchestreren in plaats van pro-actief de wijken in te gaan en die prikken te zetten of aan te vinken dat de persoon in kwestie niet wil. Weet je precies waar je aan toe bent. Maar gelukkig gebeurt dit allemaal wel op professionele wijze...
In Chili gaan ze voortvarend te werk, maar goed, dat is dan ook een 'derde wereldland'.
nos.nl/artikel/2374510-chili-vaccinee...
@Toetsenbordcomplex | 31-03-21 | 08:59:
Heb ik niet laatst aan een guurder moeten doneren voor iets in die contreien met de commie cough? Dat de demense aldaar geen vreten meer kregen? Of was dat Ecuador/Peru?
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-21 | 09:04:
Geen idee, staat me wel iets van bij inderdaad.
Venezuela wellicht?
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-21 | 09:04: Dat was een actie van Gulliver, die nu iedereen hier uit loopt te schelden.
@5611 | 31-03-21 | 09:14:
Ja dat klopt. We zouden nog een update krijgen. Zijn we opgelicht eigenlijk? Zit tante gulliver nu met 2 bekpampers om de bakkes pakje Javaanse Jongens per dag weg te paffen ergens in de Andes van onze zuurverdiende centjes?
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-21 | 09:27:
Wappie!
Dat was Ecuador
Bijzonder, als niemand het meer weet en iedereen weet het. 't is al een gaap onderwerp geworden m.i. , wat an sich natuurlijk al een crisis moment is.
We zijn nog niet klaar voor de grote reset, aangezien resets geordende processen zijn. Blijkbaar gaat Nederland gewoon door ondanks dit logistieke drama met een hoop benoemde hoofdrolspelers die zelf een figuranten rol hebben in deze dystopische komedie; Waar mensen ziek worden en doodgaan.
Het wordt een mooie dag.
Een mooie dag om te sterven?
Tja, binnen een maand zal de traditionele burgerlijke ongehoorzaamheid van nederlanders die wars van autoriteit zijn zich doen gelden. Lekker weer, langer licht. Iedereen gaat naar buiten. Wat willen ze doen? 16 miljoen mensen arresteren?
Regering, RIVM en GGD heeft 3.5 maanden de tijd gehad om te laten zien dat we met een klein beetje geduld er zouden zijn. In plaats daarvan chaos, uitzichtloosheid en een totaal gebrek aan visie mbt vaccinaties, inkopen van vaccinaties en planning. Mensen gaan er gewoon niet meer op wachten.
Lockdowns definitief maken komend jaar. Wel de parken en sgolen ophouden en alle religieuze bijeenkomsten en afgeleiden (zoals straks met de sugar party) blijven toestaan. Zodat de aantallen lekker op peil blijven.
Het alternatief is per direct sperrzeit und verboten afschaffen maar dat gaat dus niet gebeuren. Overigens met goedkeuring van het volk.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-21 | 09:01: naamer dat in uw tijd de 'sgool' blijkbaar ook dicht was.
@dathoujetoch | 31-03-21 | 09:05: jammer, dus, dit
@dathoujetoch | 31-03-21 | 09:05:
jaamaar zeker. Mammoetwet jeweetzelf.
We zullen nooit weten waar het is mis gegaan omdat er dankzij de Rutte doctrine geen notulen worden bij gehouden.
Het enige wat wij weten is dat Mark Rutte de Lachende Leugenaar is. En dat Hugo de Jonge een narcistische ijdeltuit is die niks kan.
En die twee laat je de crisis leiden?
Niemand zit erop te wachten.
Niet de overheid, net nu zo duidelijk is dat het virus ieder democratisch grondrecht automatisch kan uitschakelen.
Niet de medische sector, net nu zo duidelijk is dat ze de maatschappij bij de taas hebben met hun "zorghelden".
Niet de farmaceutische industrie, die hebben hun afzet toch wel, zo niet hier dan wel daar.
Niet de bevolking die geprikt moet worden met een experimenteel middel dat nog nergens definitief is toegelaten, alleen als noodmaatregel.
Demense moeten elk jaar gevaccineerd worden. Me dunkt dat big pharma op de banken staat te juichen. Dat de overheid niet wil snap ik wel, ze hebben (voor westerse begrippen) nu macht kunnen uitoefenen over hun volk waar de CCP niet raar van zou opkijken. En dat willen ze nooit meer kwijt.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-03-21 | 08:58: Elk jaar? Ga maar uit van eens in de 3 maanden...
Ik kan niet meewerken aan een vaccinpaspoort/app waarbij je je lichamelijke integriteit moet schenden om toegang tot winkels te krijgen.
Een overheid zoveel macht geven is geen optie.
Dit gaat duizenden stappen te ver.
'Je bent vrij, maar alleen als je doet wat wij willen'.
Nee ik ben gewoon vrij, ongeacht.
Regels werken alleen als er een algemeen beeld bij de bevolking is dat iets reeel is om op te leggen. Denk aan snelheidsbeperkingen in bebouwde kom, denk aan 'gij zult niet doden'. Dit treedt daar buiten. Dit kan niet. Gezonde mensen hebben geen vaccin nodig, zo langzaam ben ik er wel van overtuigd. Je kunt in dit jaar nog overwegen om te zeggen: laten we zo veel mogelijk mensen te vaccineren om de virusload zo laag mogelijk te krijgen en daarna proberen hem laag te houden en de zwakkeren te beschermen. Maar dat is niet eens noodzakelijk denk ik.
@BBRDWR | 31-03-21 | 08:57: Het is ook onzin om gezonde mensen die amper last krijgen van dat virus, te gaan vaccineren, nog afgezien van de risico's zoals bij het AZ-vaccin. Voor verkoudheid vaccineren we om dezelfde reden ook niet.
@5611 | 31-03-21 | 09:18: Ik ben het met je eens hoor. Er zit trouwens een heel ruw randje aan de redenatie van de EMA en consorten over de risicoanalyse. "Het voordeel is groter dan het nadeel". Ik heb zelf veel met Risk Management te doen in de medische wereld en je doet dit altidj op individueel niveau. Dus als ik jou open snijdt, dan heeft dat een risico, maar -hopelijk toch- ook een voordeel. Dus je neemt het risico dat iemand op de tafel overlijdt, omdat het voordeel is dat er een grote kans is dat iemand beter wordt. Die weging is mijns inziens op individueel niveau en niet op groepsniveau. Dat lijkt de EMA te hebben gedaan. Op die manier kun je dan dus ook op individueel niveau ranzige medische experimenten gaan doen, want wei weet komt er de cure for cancer uit. Dat is onethisch tot en met. Dus die embolie risico's moet je wegen ten opzichte van het risico van corona. Op individu, niet op groep. Op groep zie ik de voordelen misschien ook wel boven de nadelen. Maar individueel? Slanke dames van 40? Welk risico dan? Bovendien is een groot deel van de nadelen artificieel (nl vrijheid teruggeven die je eerst hebt afgepakt).
Misschien kunnen die mediageile Gommers en Kuipers eens wat minder vaak voor de camera's, wat minder vaak in tokshows, en gewoon aan het (vetbetaalde) werk gaan en desnoods via het OMT of Gezondheidsraad hun fantastische plannen en opmerkingen lozen. Ik geloof die twee ook niet meer. Die doemscenario's van met name Kuipers zijn nog nimmer uitgekomen.
Want je denkt dat ze inderdaad alleen maar 'in de media' ronddarren? Diederik Gommers gaf afgelopen week nog een interview van een kwartier op BNR tijdens een pauze van zijn dienst en vertelde ook dat hij 'weer terug naar patiënt en assistent' ging.
Bovendien vertelde hij daarin ook dat hij juist in het OMT-overleg zijn meningen en plannen deelt, maar geeft toe dat zijn idee 'een van de opties die overwogen werd' was.
@Pontius Vulgaris | 31-03-21 | 09:02: te veel, en te vaak, Liesbeth List zong het al. Echte dokters houden zich op de achtergrond en doen hun liefdevolle werk in stilte.
@Pontius Vulgaris | 31-03-21 | 09:02: Gommers zit op de goede lijn en is niet iedereen gek aan het maken.met eerst de hele bevolking vaccineren voordat er versoepeld kan worden. Kuipers is van de school-Dissel en de Jonge: hel ende verdoemenis.
@dathoujetoch | 31-03-21 | 09:07:
Oh want Liesbeth List is ineens een expert op het gebied van etiquette onder medici? Alsjeblieft zeg, als dat de basis is voor je mening dan zou ik die maar voor me houden in dit geval.
@5611 | 31-03-21 | 09:20:
Dat ben ik met je eens! Kuipers lijkt me iemand die altijd beren op de weg ziet, en daar zijn er sowieso veel van!
@Pontius Vulgaris | 31-03-21 | 09:24: het is maar een songtekst, maar u luistert denk ik alleen naar Bolle Jan. Fijn. Leuk. Gezellig. Onderstaande link uit uw favoriete programma.
www.youtube.com/watch?v=S-sk-ioJ9yc
@dathoujetoch | 31-03-21 | 09:31:
Ik was niet degene die het aanhaalde als Verhevenste Mening der Absolute Waarheid. Ziet er trouwens oud uit, zeg. Kan me dat logo nog herinneren van toen ik kind was. En ik was alweer vergeten dat ze vorig jaar is overleden.
Gelukkig zijn we toen niet begonnen met symbolisch inenten. Anders was het nog meer opgevallen.
Raar,...in mijn lokale krantje staat toch echt dat het aantal prik incidenten toeneemt.
Succes daar in A'dam.
Nou die nieuwe kamerleden het niveau schiet omhoog een huppeltutje D66 op WNL gaat u de belofte of de eed doen. Ze wist het verschil niet
Dat je het niet weet is één ding. Maar dat je vervolgens live op televisie dat niet weet te verbloemen door gewoon een keuze te maken of door aan te geven: “dat zien jullie straks” ofzoiets dergelijks, is net zo goed tenenkrommend natuurlijk.
Je kan beiden doen. Zie eerste document wat ze moeten ondertekenen. twitter.com/PieterOmtzigt/status/1376...
Het staat gewoon op papier. Wat begreep ze er niet aan dan?
Nou die komt dan zeker niet van Urk.
Ze vertelde dat ze de eed ging doen en de verslaggever vroeg, u bent gelovig nee zegt ze. Hij dus dan doet u de belofte. Oh ja dat dus
Weer zo'n omhooggevallen wicht van D666. Nieuw leiderschap, je weet toch!
Waarom zijn er nog mensen boven de 70 die nog geen uitnodiging hebben gehad. Wat ook de argumentatie is: belachelijk incompetent...
Nou, dat is dus buitengewoon opmerkelijk. We kennen nu vrij goed de IFR van de risicogroepen, ruim een half jaar geleden. Daar zou je wat aan kunnen doen... Blijkbaar is chaos creëren toch een interessantere bezigheid voor betrokkenen.
Ik blijf er bij: alleen mensen die kwetsbaar zijn een prik en de gezonde mensen niet. Trouwens: hoe lang werkt de prik? Ik vrees maar een paar maanden. En dan?
En dan? Onbeperkt omzet voor de farmaceutische industrie. Iedereen aan de vaccinaties. Ieder jaar weer.
@Quib | 31-03-21 | 08:48: Niks iedereen. Gewoon de zwakkeren. Net als met de griep. Dit onschuldige konijntje is inmiddels geframed als een 6-koppig monster. Vaccineer de kwetbaren, volgende maand klaar, geen lul meer. Alles open, de tijd van prioriteiten zijn voorbij. Als je geen Maizena-vaccin wil van Astra, jammer dan doe je het toch niet. Gewoon asap alle kwetsbaren inspuiten. Dan is de druk op de ziekenhuizen snel weg, en kunnen we weer gaan leven. En ja, in het najaar komt er dan weer een golf, hopelijk zonder nasty resistente varianten, maar so be it. We meoten terug naar het leven. We kunnen corona niet de wereld uit helpen dus we moeten ons er aan aanpassen cq mee leren leven en ja, dat betekent voor een deel ook accepteren dat we er misschien aan dood gaan. Hoe jammerlijk dat ook is.
Heb zowel van mijn huisarts als specialist op mijn hart gedrukt gekregen om te wachten met vaccinatie. Onafhankelijk van elkaar gaven ze aan dat er nog teveel onzeker is wat betreft de prik. Er komen tzt nieuwe, betere, medicijnen die effectief en breed werken. Kan nog even duren, maar het komt.
@Gomezlopez | 31-03-21 | 09:00:
Ik krijg altijd een beetje het gevoel dat er te gemakkelijk wordt geschermd met "we weten de langetermijneffecten nog niet". Dat weet je van wel meer dingen niet die volop worden aangeprezen, van vaccins tot supplementen, tot cosmetica.
Dat wisten we toch ook niet bij de H1N1-vaccins? En toen hoorde je er minder mensen over.
@Gomezlopez | 31-03-21 | 09:00: Ik heb van zowel mijn huisarts als specialist te horen gekregen dat ze nog geen enkele informatie hebben ontvangen om te gaan vaccineren: wanneer, wie en hoe/wat.
@BBRDWR | 31-03-21 | 08:55: Wat je beschrijft is juist, mits de doelstelling van het hele circus nog steeds is de zorg niet overbelasten.
Naar het najaar toe moeten we goed monitoren op beschermingsduur en mutanten en desnoods de prik herhalen voor de kwetsbaren. Doen we bij de griep ook, niks spannends.
@BBRDWR | 31-03-21 | 08:55: Zodra men open staat voor meer methodes dan alleen vaccins om dit virus aan te pakken, zal het ineens reuze mee blijken te vallen.
Gooi de volgorde er maar vanaf. Voor diegene die wil, afspraak laten maken, dan weet je gelijk de vaccinatiebereidheid (en ik heb het vermoeden dat die lager is dan gedacht. Iedereen mag voor op mij.
Wellicht hebben we er al genoeg liggen, dan kun je volgende week de voorraad op hebben.
Als er parallel een teststation is voor nu nog ongevaccineerden om te bepalen of je de antistoffen al aangemaakt hebt (omdat te bepalen of je COVID 19 al gehad hebt), dan hoeven die ook niet gevaccineerd te worden. Want als je het al gehad hebt, waarom dan ook nog eens vaccineren?
Waarom dat nte bestaat is mij een raadsel. Als er toch een risicootje wat je kan nemen is, dan is het wel om mensen met antistoffen niet te vaccineren... Ergste wat er kan gebeuren is dat die persoon het nog een keer krijgt. Maar de eerste keer is ie er ook door gekomen, hoe groot is de kans dat je na een herbesmetting alsnog het loodje legt?
@BBRDWR | 31-03-21 | 09:17: het idee van een vaccinatie is dat je de ziekte (mild) toegespoten wordt, zodat je lichaam daar antistoffen op aan maakt. Als je al die antistoffen hebt, waarom dan ook alsnog de vaccinatie? Net als je alsof je moet eten, omdat dat energie is, maar als je net gegeten hebt, waarom moet je dan direct (!) nog een maaltijd?
We staan voor lul.
Glad voor lul.
Rutte vond ‘t in April niet nodig te investeren in een vaccin.
Brussel besloot dat het socialer moet.
Eind van het liedje staan we voor lul.
De dikste nettobetaler van Europa mag als dank achteraan sluiten.
Wel nog even in je buidel tasten voor Spanje, Italië, Frankrijk,
Verder je bek houden.
Van alle rijke geïndustrialiseerde landen staan we achteraan.
Een schande!!
Dat dus "De dikste nettobetaler van Europa mag als dank achteraan sluiten". Dat is dus wat die salonsocialisten in Nederland (>50%) niet snappen.
Daarom hebben we natuurlijk meer EU nodig! Dat snapt een kind
@de visser | 31-03-21 | 09:16: Gisteravond op BNR nog zo'n nutteloze Europarlementariër: zonder EU zou het nog erger zijn. En niemand die haar er even op wijst dat wij het al voor elkaar hadden maar dat we onze vaccins aan de EU gegeven hebben.
Het mens vertelde ook dat bij de onderhandelingen vooral de middeneuropese landen zeuren over de kosten. Dat is dus de reden waarom we een dubbeltje besparen op vaccins terwijl de economische schade met miljoenen per dag oploopt.
Overigens zijn EPers de meest irritante politici die er bestaan. Altijd promotie voor Brussel, zeuren om meer Brussel en nul kritische reflectie op het eigen functioneren. Klapvee is het voor meer EU.
Daaaag Gommers, je wordt nu ook op de lijst gezet " Gommers andere functie, snel!".
Kan me voorstellen dat ambtenaartjes geen centje pijn voelen, ze krijgen zelfs extra p0epgeld om thuis uit het raam te kijken ipv op hun 'werk'.
"Het lijkt wel alsof ze de noodzaak niet voelen".
Eh, ze voelen de noodzaak niet. Het zijn fucking politici. Wat verwachten mensen nou van dat volk. Toeslagenaffaire al weer vergeten? Wanneer doen Nederlanders eens hun ogen open en leren dat die rijke kloothufters geen reet geven om het volk? Maar het tegendeel is waar, Nederlanders staan in de rij om op dat volk te stemmen. Loop dan verdomme ook niet te zeiken en te mekkeren. Jullie helpen elke keer weer dat tuig aan de macht en verwachten en andere uitkomst. Niet zo slim mensen, niet zo slim.
Nou vond ik dat er bij de verkiezingen, als je geen idealistische of principiële voorkeur had, weinig te kiezen viel behalve Mark Rutte. Voor mijn gevoel bestond de campagne van anderen vooral uit "ik ben niet Rutte".
Volgens mij zijn ze totaal overweldigd door de crisis dat ze allang het overzicht niet meer hebben. De Jonge is een basisschool directeur. Die is goed in wekelijkse nieuwsbriefjes tikken in Wordart en hier en daar een notitie tekenen. Maar nu moet ie ineens een crisis managen. Wat heeft hij daar aan ervaring in dan? Ik maak me ook grote zorgen om de Tweede Kamer en met name de VVD fractie. Allemaal backbenchers, politiek assistenten. Nul komma Nul ervaring in het leven. Hoe moet je dan ondernemers, loonslaven, ZZP'ers, buitenlanders, uitkeringtrekers vertegenwoordigen?
@BBRDWR | 31-03-21 | 09:19:
Ik hoorde dat er onlangs iemand een steekproef had gedaan om uit te vinden hoeveel mensen uit een bepaalde fractie ooit een baan bij een bedrijf hadden gehad, en dat de uitkomsten bedroevend waren.
Ik denk dat er gewoon meer mensen zijn die het vaccin niet willen hebben dan dat de overheid en media u proberen te doen geloven.
Dat kon wel eens kloppen. Ik ken veel mensen die nee zeggen of in elk geval even afwachten. Stond laatst ook een artikel van op de NOS geloof ik? Dat mensen gewoon geen afspraak maakten?
Zo komt het wel over ja. Ik zou zeggen, doorverkopen aan de UK, daar zijn ze er gek op.
Dan zou het een fluitje van een cent moeten zijn om iedereen die wél wil als de wiedeweerga in te spuiten.
Exact!
@knutsel_ | 31-03-21 | 08:49: Dat weet nonkel Hugo vast alsnog te verprutsen!
Er is ook geen noodzaak.
Maar laat ieder die zich pas met een experimentele prik zich veilig voelt maar heel snel vaccineren.
Dan zijn we een keer van dat gezeik en gemiep af.
Het zal wel niet want voor dat soort vaxxholes is het nooit genoeg.
Die voelen zich niet veiliger met een prikkie, die denken alleen dat dan alles weer opengaat.
Het is dus nu een voorwaarde voor het her-openen van de economie. Als u zich niet laat prikken, kan het land niet open. Uw schuld!
Tot zover 'niemand wordt gedwongen'..
De EU heeft ze apathisch gemaakt, niet meer in staat zelf na te denken en te handelen. Het is stuitend om te zien hoe dit zich voor het beeld van Nederland afspeelt, een grove grove schande.
Gommers..... Die naam zegt me niets. Weet iemand wie dat is?
Joseph Gommers, die van propaganda?
Iets met een waterbrommer?
@doemijjezusjemaar | 31-03-21 | 08:52: ik doe aan toet-toet-toeter op mijn waterbrommer? Hmmm, misschien nog even aan werken.
Merken we al wat aan de ziekenhuis opnames of blijft dat nog uit?
Of krijgen we de resultaten pas te zien als iedereen hem heeft gehad? haha
Je kan wel een lijst maken van mensen die een "functie elders" zouden moeten krijgen. Of in sommige gevallen "helemaal never nooit niet meer een functie waar dan ook".
Die laatste lost wel een probleem op: teveel overheid.
Niets aan toe te voegen. Wel lees ik net dat prins bril alvast een shot heeft gehad. Hij valt echter niet in de "medisch hoog risico" groep. www.rivm.nl/nieuws/medische-hoog-risi... Ik zit al sinds februari op een uitnodiging te wachten en val in dezelfde risicogroep, maar kan "vanaf mei" een uitnodiging verwachten (dat was dus eerst vanaf februari)
Lang voor de eerste prik op TV werd het Koninklijk Huis en Mark cum suis gevaccineerd.
Prins bril valt wel onder hoog risico lymfeklier kanker.
@Stikstofnarcose | 31-03-21 | 08:55: Ik heb 2 keer botkanker gehad en mis een long. Ik kan geeneens een dubbele longontsteking krijgen. Die link geeft aan wat hoog risico is. Lymfeklierkanker staat daar niet bij
Zo zie je maar, je kunt niet zorgvuldig genoeg zijn bij het uitzoeken van je ouders. Als uw vader nou ook koning geweest was dan eh.....
@de visser | 31-03-21 | 09:12: Helemaal mee eens, ik heb drie keer kanker overwonnen maar zal dat nooit aanvoeren als een dwingende reden voor vaccinatie maar omdat ik 5 jaar geleden een geslaagde niertransplantatie met immunsuppressie achter de rug heb na zoveel jaren wachten aan de dialyse op een voor mij uniek orgaan en die dus niet wil verspelen, maakt mij wel urgent... desondanks nog steeds geen spuit gehad het is een complete chaos van willekeur.. ondertussen heeft mijn kerngezonde jongere echtgenote er wel een gekregen bij de huisarts.. ze heeft gesmeekt hem te mogen afstaan aan haar man maar dat mocht niet daar voorzag het Hugo de Jong protocol niet in wel goed genoeg om voor mij via Eurotransplant een nier af te staan maar een prikkie wisselen was organisatorisch niet te doen ... Koningkrijk der Nederlanden 2021 LIFE IS A TOMBOLA
@de visser | 31-03-21 | 09:12: ik heb lymfeklier kanker gehad en ben vorige week na oproep geprikt.
Zouden ze gevoelig zijn dat ze door het buitenland uitgelachen worden?
Beetje kortzichtig artikel. Jullie zouden ook navraag kunnen doen bij de GGD en het RIVM
Je verward Geenstijl met journalisten. Hoor en wederhoor doen we hier niet aan.
@Bigaroque | 31-03-21 | 08:49: Inderdaad, journalisten hebben het makkelijker. Die vragen bij de regering aan wat ze moeten schrijven en dan zijn ze klaar.
Want? Dan kan alles weer open ofzo?
Met Hugo aan het roer (zoals vandaag in de krant staat: "de woordvoerder van het RIVM") wordt het nooit wat. Deze lagere school-onderwijzer heeft een klus te klaren die ver boven zijn kunnen ligt en Mark had allang moeten ingrijpen maar doet dat of durft dat niet.
Haha, dat is zijn (Mark) afleidingsmanoeuvre: als een koning zal hij straks zijn lakeien kunnen wegsturen vanwege slecht en nalatig gedrag en blijft hij uit de vechtlinies.
Maarre, weten we al of we alleen de kwetsbare gaan prikken of IEDEREEN? Met alleen de kwetsbare ben je een stuk sneller klaar.
We leven hier niet in Nigeria waar 80% van de bevolking tot 28 jaar is.
In Nederland is praktisch de helft van de bevolking kwetsbaar. In Nigeria kun je het wel vergeten als dialyse patient, in Nederland heb je nog enigzins kans op een normaal leven.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 08:43: Volgens het CBS zijn er 3.2 miljoen gepensioeneerden in Nederland. Da's 18%. Valt wel mee hoor
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 08:43: Volgens de cijfers van Van Dissel zelf (en ik ben helemaal geen fan van Van Dissel) heeft 98% - repeat: 98% - van de bevolking niet of nauwelijks last van dit virus.
@Aristotalloss | 31-03-21 | 08:54: dus maar 2 % van het land inenten. Zo gepiept!
@Vunzigheid | 31-03-21 | 09:10: Precies! En tot die tijd kunnen die kwetsbare mensen het best in isolatie blijven. Het enige probleem dat er blijft is dat gezonde mensen die wel besmet zijn die kwetsbare mensen tot aan de vaccinatie kunnen besmetten maar daar zijn ook oplossingen voor.
@ruudvangeelen | 31-03-21 | 08:43: hahaha
@Aristotalloss | 31-03-21 | 09:16: Ja, en jij kunt de 2% van de bevolking aanwijzen die ernstig last krijgt van het virus? Bij mij op het werk hebben we inmiddels 62 mensen die een besmetting hebben gemeld. Van hen is er eentje overleden en een ander heeft blijvende longschade. Binnen de populatie op de werkvloer had ik hen er vooraf niet uit kunnen kiezen als mensen die een verhoogd risico zouden lopen.
@The_iron_boar | 31-03-21 | 09:23: Goed dat je het vraagt. Als ik de baas was geweest van dit land had ik dat het belangrijkste punt van alles gemaakt: tot op tien cijfers achter de komma precies uitvinden wie er kwetsbaar zijn voor dit virus. En dit aan de hand van internationale cijfers: bijvoorbeeld mensen met obesitas, mensen die roken, die bepaalde onderliggende ziektes hebben, etc.
Maar een zekere mate van onzekerheid houd je natuurlijk altijd.
@The_iron_boar | 31-03-21 | 09:23: Precies, het probleem is dat je niet precies weet wie die 2% is. Wat je wel weet is dat zij schuilgaan in de groep ouderen en wat zwakkeren van gestel. Die maken ongeveer 30% van de bevolking uit.
@The_iron_boar | 31-03-21 | 09:23: Dat weet je wel degelijk: mannelijke vetzakken.
Kijk, de IC lag tot nu toe vol voor 80% met mannen met (morbide) obesitas. Veelal van buitenlandse origine, daar komt vetzucht nu eenmaal vaker voor.
Maar als je dat hardop in de kamer zegt dan ben je aan het fatshamen én discrimineren dus daar houdt iedereen z'n muil over.
Nee wat doen we, we gaan vlak voor de verkiezingen alle oudjes als eerste vaccineren. Dat is het electoraat van VVD en CDA dus dat komt goed uit. Maar als je grootste zorg is de acute zorg en IC's dan had je moeten beginnen met het vaccineren van vetzakken.
Dus je kunt rekenen tot je een ons weegt, met 3 miljoen vaccins was je klaar geweest en waren de IC's voor 80% minder bezet geweest en had ik dit nu getikt op een terras, een terras niet in mijn achtertuin.
@Aristotalloss | 31-03-21 | 09:31: Mensen die roken lijken juist ondervertegenwoordigd, voor zover ik weet. Dat patroon leek zich in de eerste weken (toen het virus nog alleen in China op grote schaal slachtoffers maakte) al vrij duidelijk af te tekenen: er lagen namelijk veel minder rokers op de IC als men zou verwachten gezien het aandeel rokers in de gehele populatie. Inmiddels lijkt ook duidelijk te worden dat dit iets te maken heeft met binding aan de ACE2-receptor.
Dat we nog geen staatspropaganda zien die roken aanmoedigt begrijp ik trouwens ook wel zonder nadere toelichting. Maar misschien zouden morbide obese oude mannen die moeite hebben met zowel afvallen als stoppen met roken de laatstgenoemde doelstelling een iets lagere prioriteit geven dan de eerstgenoemde.
Een poging tot een staatsgreep. Diederikje spreekt nu al voor de tweede keer in korte tijd uit tegen het beleid. Eens zien hoe vaak hij nog op de staatsomroep mag verschijnen
REAGEER OOK