Bemoei je met je eigen IC, ontzettende Diederik
Deze democratie is ook zonder Gommers al ongeneeslijk genoeg
Dus wij dachten 'nou vooruit ff kijken waar die hype over gaat', installeren dat Clubhouse-appje* en WIE is de eerste die ons als volgtip wordt aangeraden? Dokter Diederik, de onvermijdelijk geworden opiniepatiënt des vaderlands. De man die we leerden kennen als IC-arts, toen vadergevoelens kreeg voor een dom meisje, de influencer-wereld in struikelde en inmiddels zo bekend is van het bekend zijn dat ie denkt te mogen bepalen wanneer Dit Land naar de stembus gaat. En dat we dat proces beter uit kunnen stellen. Nou Diederik. Dacht het ff niet. Die bangmakerij met die Britse variant houdt de bejaarden al thuis, laat Onze Overheid liever zorgen dat het brakke poststemsysteem strakker wordt afgesteld, maar stop met mensen het idee geven dat twee minuten social distance achter het gordijntje in een stemlokaal óók een gevaar voor de volksgezondheid is. Na 17 maart verandert er ongetwijfeld weer helemaal niks, maar vóór 17 maart hebben we echt geen second opinion van IC-influencers nodig om te weten óf we gaan stemmen. STEM JEZELF WEG, vervelende betweterige bangmaker.
RIVM Update: +2875 Diederiks. JA, DE KROEG KAN OPEN
Reaguursels
InloggenAls je Gommers hoort heb je het gevoel dat hij constant aan Famke zit te denken.
Heb ik in mindere mate als ik denk aan een citroen of aan iets zuurs.
Als ik aan Famke denk, denk ik aan het grote niets.
Niemand,
Niemand in mijn vriendenkring,
Niemand in mijn familie,
Niemand via via,
Niemand op het werk,
Niemand in mijn straat,
NiemaMaar het is een pandemie hoor ik steeds...
Nu je het zegt, ik ken er 1. Na 1 jaar lang pandemie.
1 collega maar die telt niet, die heeft elke kwaal al vóórdat het heerst
@Urbanus_2.0 | 15-02-21 | 21:29: ik ken er een paar die wat griepig waren.
Ja, ik heb hetzelfde, mijn neefje van 12 had corona, maar niks gemerkt natuurlijk, verder niemand, maar, ja een baas van iemands achterneef oid, dat was het wel.
Hier ook weinig meegemaakt, een vriendin een beetje grieperig en, helaas, een collega overleden maar die kon zowiezo al bijna niet ademen door de morbide obesitas....
Een aantal, griepklachten met een positieve PCR test voor covid19. De andere griepvirussen waarvan we er zo'n 20 kennen zijn niet getest. Welke was 't nu....?
Het tintelt nog na bij Died nog in zn hoofd en tussen zn benen, sinds de ontmoeting met dat lekkere volkse stuk vrouwvlees is doen zn herses niet meer mee.
Zelfs in Engeland met de Engelse variant gieren de besmettingscijfers naar beneden, of te wel het rivm modelleert er een fictief probleem erbij. Maurice de Hond kon mijn onderbuikgevoel goed in cijfers uitdrukken: het is een hoax.
Nu op naar de stembus op 17 maart en stemmen maar!
Hoe kan het toch dat na een jaar paniek over te weinig IC bedden en dagelijkse alarmberichten op TV en radio door deskundologen en nog geen 1 IC extra in elkaar getimmerd is??
Stond in het script. Ze hebben trouwens wel Ahoy en Mecc volgezet met bedden, ter compensatie van het Songfestival dat niet doorging. www.platform-investico.nl/artikel/ver... maar die hebben ze meteen weer afgebroken (kosten voor de staat, niet voor de verzekeringsmaatschappijen). Hoor je nooit meer iets over. Was wel knus. Te veel bedden betekent meer aanbod en dus meer concurrentie en lagere prijzen. Moeten we niet willen.
Hele goede vraag. Omdat het gewoon kan ?
@Carlos_I | 15-02-21 | 18:32: omdat het kan....(en vooral niet melden).
Ook Ernst Kuipers "doet" er iets bij naast zijn drukke andere banen.
9 februari 2021, 23:40 uur
Rotterdam & Regio
Ernst Kuipers (61) is de nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen van de Rotterdamse corporatie Havensteder. Kuipers is onder andere voorzitter van de Raad van Bestuur van het Erasmus MC en voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Kuipers, die landelijke bekendheid kreeg vanwege de coronacrisis, neemt het stokje over van de huidige voorzitter Bas Jan van Bochove, die 8 jaar voorzitter geweest. Omdat hij daarmee de maximale periode heeft ingevuld, treedt hij af per 1 januari.
Beunen die IC-artsen allemaal een beetje bij in het vastgoed, zoals Kuipers? www.havensteder.nl/raad-van-commissar...
Heeft Kuipers wellicht ook goed voor Bouwend Nederland gezorgd, toen er extra geld geregeld moest worden voor de nieuwbouw van het Erasmus MC?
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Misschien gaat hij straks ook die onnodig dure nieuwbouw van die nieuwe Kuip (die niemand wil) begeleiden. Toch niets te doen op de IC als iedereen binnen blijft. Vastgoed hebben we nodig om binnen te blijven, IC kan dicht.
Kuipers is maag darm lever specialist. En niet in heel hoog aanzien in Erasmus. Heeft zich er ook maar gewoon in laten rollen zoals veel anderen.
@Watching the Wheels | 15-02-21 | 18:09:
Onlangs liet hij ook weten wel politie aspiraties te hebben.
Momenteel is 'ie "goed" voor zo'n 3 €uroton p/j.
exclusief Havensteder. Rupsjes zijn het! Gommers pakt €. 7.500,= per "lezing". Ik denk er het mijne van.
@Carlos_I | 15-02-21 | 18:35: hahaha.... is veiliger voor patientenzorg... weg-promoveren...
De Haagse politiek noemt men wel een slangenkuil, maar (werkzame) wetenschappers kunnen er ook wat van. Met emeritaat zijnde praten ze vaak anders over de dingen. Iets met brood of zo? Gommers lijkt mij een aardige kerel, maar dient zijn plaats te kennen in het schaakspel. Hij is daarin (slechts) de raadsheer, die net als de pionnen e.a. stukken op één na geofferd kunnen worden. Die laatste zet men schaak en mat. Graag voor 17 maart aanstaande aub.
Iemand die Clubhouse gebruikt is echt iemand , die geen enkel besef heeft aangaande sociale media en privacy , oh wacht...
B117 toch dodelijker:
https://www.gov.uk/government/publications/nervtag-update-note-on-b117-severity-11-february-2021?utm_medium=email&utm_campaign=govuk-notifications&utm_source=b6297c0b-901b-4db7-9b7e-9d22914d25c3&utm_content=immediately
Dus mense.... moetikmetmijnlulindelockdown.
30% dodelijker. Dus ipv 0.02% kans op overlijden is die kans bij deze variant 0.03%.
Daar komt het inderdaad op neer.
@lekgoot | 15-02-21 | 17:39: correct, is gewoonweg getallengoochelarij. ALs je een ziekte hebt met een dodelijkheid van 0,00000007% en hij wordt 80% dodelijker.... tjonge jonge.... je zou nog eerder dood gaan aan de straat oversteken....
Diederik weet al meer. Verkiezingen worden uitgesteld tot juni. Daarna volgt nieuw uitstel tot maart '24. Kabinet blijft 'demissionair'.
Corona-maatregelen intussen verder verzwaard en uitgebreid...
We ain't seen nothing yet.
Niks niet nu opheffen maatregelen Geenstijl redactie! De daling vlakt af, en zal stijgen a.g.v. B117 / UK variant. Je ziet het gewoon nu gebeuren. Deze lockdown gaat nog HEEL lang duren. En wat niet helpt zijn die mongolen die afgelopen weekeind zaten te feesten.
Yep, over een week of twee stijgt de boel weer vrolijk door.
@Beste_Landgenoten | 15-02-21 | 17:25: U moet een egocentrische 65-plusser zijn met morbide obesitas en van allerlei onderliggend lijden.
We zijn gewoon gered door het weer. Mensen gaan meer naar buiten in plaats van binnen elkaar opzoeken. Als we een paar weken regen hadden gehad hadden we nu flink last gehad van de Britse variant.
Leave Diederik alone!
Nee toch?
Als het zo uitkomt is er ineens wél het volste vertrouwen dat de overheid iets kan regelen, zoals verkiezingen in dit geval.
Volgt hij mij nou nog steeds? Ik had hem geblokkeerd..
Veel Nederlanders zien hem als een halfgod. Want arts, welbespraakt en vaak op Op1.
Hoe dan ook, een voetstuk loopt voor niemand goed af
We gaan hem als newbe BN-er nog wel terug zien bij een of ander debiel TV-spelletje, lego of knikkeren of zo.
Het vaccin is aangewezen als de enige juiste uitweg uit deze pandemie, Gommers mag de boodschap verkopen.
Ja hallo, nu punt NL komt dus gewoon ff met een topic dat ziekenhuis opnames toegenomen zijn! Ik verwacht van een professioneel nieuwsbedrijf wel dat ze de juiste (bang maak) statistieken rapporteren. Ik weet het, lastig want welk getal we moeten gebruiken verandert van dag tot dag maar dan neem maar een stagiair in dienst of zo.
Telt nu punt nl alle gebroken botten en snijwonden van afgelopen week erbij op?
Nu is geen nieuwsbedrijf, het is een reclamebureau
Nu punt nl, ook belgisch media kartel lieverd
De vleesgeworden anus van rubberen Rutte ( duck take cover)
m.youtube.com/channel/UC8AAS93N7aPai7... Voor degene die het te vermoeiend vind om het hele filmpje te kijken, kijk dan van af min 5 en zie hier wat een ontzettende narcist die Gommers eigenlijk is . Filmpje is de kuur erger dan de kwaal
@geenhakbar | 15-02-21 | 16:55: Een narcist en een dweil, vreselijke man die te veel in zichzelf is gaan geloven.
Het lijkt me eigenlijk wel prima om die verkiezingen nog even uit te stellen. Als we nog een aantal maanden wachten tot de uitgestelde faillissementen en ontslagen als gevolg van al dit klote VVD beleid op gang beginnen te komen, komt dit land misschien eindelijk nog eens (veel te laat) tot inzicht
Ebola is nog eens een virus. Dáár zou je de talkshows terecht voor kunnen vullen: www.nhg.org/themas/publicaties/achter....
Mortaliteit van gemiddeld 50%. Let this sink in. Ter vergelijking: coronamortaliteit: 1.4%. Influenza: 0.1%.
Recent onderzoek heeft aangetoond dat Ebola ook asymptomatisch verspreidt, en dat wat we zien qua ebola-slachtoffers slechts het topje van de ijsberg is. Dus de IFR van Ebola is schromelijk overdreven. Daarnaast is Ebola niet airborne, dus een ebola pandemie is niet iets waar we heel bang voor hoeven zijn.
Ebola heeft een te snelle en hoge mortaliteit om zich als pandemie over de wereld te verspreiden. Vandaar dat het totaal aantal doden van Ebola op "slechts" 11k staat, en Covid op 2.4M. Neemt niet weg dat ook Ebola een ziekte is om goed in de gaten te houden.
En nog steeds wordt corona in dezelfde categorie ingedeeld als Ebola en wordt daarop het beleid op afgestemd.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:49: Aap is om een of andere vreemde reden weggejorist, maar volgens mij klopt het gewoon dat de IFR van corona op 0,23% zit en niet 1,4%. (WHO-onderzoek van John P. A. Ioannidis)
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:53: Al maanden IFR van 0.23, wat is daar nu ineens zo controversieel aan?
@4HoogAantWater | 15-02-21 | 16:58: Geen idee, ik ben geen joris.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:53: U bedoelt deze? www.who.int/bulletin/online_first/BLT...
Daar wil zelfs Bill Gates zijn vingers niet aan branden. Te weinig rendement
@Johan1235 | 15-02-21 | 17:03: Bill Gates heeft destijds daar 50M aan gegeven. Ik snap niet wat de 'wereld' tegen die beste man heeft, als er iemand echt z'n best doen om z'n geld goed te besteden is hij het wel. Zie je Zuckerberg dit al doen?
@42 | 15-02-21 | 17:08: Ja want Windows werk ook zo goed, en heeft nog nooit een virus gehad.
@RickRD | 15-02-21 | 17:15: daar schijn hij ook achter te zitten lol
Protestliedjes posten in het cafe! Dat zal ze leren.
Dus nu gaan we onze kinderen als proefkonijnen gebruiken? Wat een zieke wereld. Universiteit gaat coronavaccin AstraZeneca testen op kinderen Er worden 300 vrijwilligers gezocht tussen de 6 en 17 jaar. De onderzoekers willen weten of het vaccin ook bij hen werkt. www.lc.nl/buitenland/Universiteit-gaa...
De ouders die hun kinderen hieraan blootstellen zijn ziek
Ze kunnen het wel op tomaten testen, maar daar leren we zo weinig van. Uiteindelijk zullen medicijnen die ze aan kinderen willen geven, ook op kinderen getest moeten worden. Uiteraard is dat de laatste stap, maar liever gecontroleerd testen dan het lukraak maar op de markt zetten.
@42 | 15-02-21 | 16:44: Ik heb gisteren nog begrepen, dat dit het eerste vaccin is dat niet op dieren is getest. Maar testen op onze kinderen is dan weer geen probleem.
@MoonBeebe | 15-02-21 | 16:43: Genoeg pro-vaxxers die zo gek te krijgen zijn.
@RickRD | 15-02-21 | 16:46: Het Astrazeneca vaccin is weldegelijk op dieren getest. Daar waren zelfs nog protesten tegen bij Oxford Univercity door dierenactivisten.
@42 | 15-02-21 | 16:49: Heeft u daar een linkje van?
@RickRD | 15-02-21 | 16:50: www.oxfordmail.co.uk/news/17602679.pi...
www.peta.org.uk/blog/vegans-covid-19-...
@42 | 15-02-21 | 16:55: Dank. Neemt niet weg dat ik het bizar vind dat men dit vaccin op kinderen gaat testen. Kinderen gebruik je niet als proefkonijn.
@RickRD | 15-02-21 | 17:11: Hoe moeten ze het dan testen? Vergeet niet dat het hiervoor eerst op dieren, dan op gezond volwassenen en daarna op een grote groep reguliere volwassenen is getest. De test op kinderen is de laatste stap.
@RickRD | 15-02-21 | 17:11: Hoe is het mazelen vaccin getest denk je?
Diederik houdt de Coronapaniek dapper in stand tot de langverwachte Zuid-Afrikaanse eindelijk binnen is, dan heeft hij weer een soort van feiten om ons langer de lockdown aan te smeren.
De Zuid-Afrikaanse mutant heeft geen spike maar een vuvzela.
Gommers heeft gezegd dat hij de IC capaciteit niet hoger wilde omdat intensivisten dan in normale tijden veel duimen zitten te draaien. Wellicht een nadeel, maar weegt dat op tegen het nadeel van de te lage IC capaciteit nu in de crisis? En in eventuele volgende crises. Het is toch een rare uitspraak van Gommers. Het stoort mensen natuurlijk. En het is denken in problemen en niet in oplossingen. (Misschien kunnen intensivisten tijdelijk wat anders gaan doen als de IC bezetting laag is?) En is het niet gewoon dat de IC capaciteit omlaag moest van de regeringen Rutte, om te bezuinigen, en dat er allerlei argumenten zijn bedacht waarom dat helemaal niet slecht is en zelfs goed, en dat Gommers verstrikt is geraakt in die argumentatie, dwz die onzin is gaan geloven?
En vorig jaar zat hij elke avond op tv te jammeren dat ze het met de ic's niet meer zouden redden. Jankerd
Bespottelijk argument, alsof intensivisten en IC-verpleegkundigen zich niet op andere manieren nuttig zouden kunnen maken, rechtvaardigt op geen enkele manier de schade die nu aan het land wordt toegebracht en is dus een zuivere drogreden.
@Ruud5 | 15-02-21 | 16:43: inderdaad enorme mediageile jankerd met overeenkomstig jankhoofd.
+2875... hoe lang gaan ze ons nog bang maken met de engelse mutatie en hoe lang houden ze de huidige buitenproportionele maatregelen nog vol?
Heel lang, en daarna dreigen ze met de Afrikaanse, Californische, Russische, Japanse etc, etc
Hoorde ook laatst in Yves Gijrath zijn podcast dat Diederik lekker aan het bijschnabbelen is met 7500 euries per lezing. Ik twijfel geen moment aan al zijn kennis, maar deze man is wel echt veel te aandachtsgeil en melkt zijn bekendheid maximaal uit
Dat is nog goedkoop. Billary vragen significant meer, en dat zijn ook wereldleiders net als Doederik
Interressant artikel op tpo van Maurice de Hond. Volgens hem is er onnodig paniekgezaaid mbt de Britse variant, onder meer door onjuiste steekproeven. En hij beweert dat de besmettingen al hadden moeten toenemen als het zo is dat zeker tweederde van de besmetten de nieuwe variant hebben. Dat bevreemdt mij ook al weken, laten we hopen dat hij gelijk heeft. Volgens hem gaat het RIVM binnenkort draaien door te zeggen dat de besmettelijkheid van die variant is afgenomen door de maatregelen. Ben benieuwd of die derde golf nog komt.
Het is heel simpel: we hadden al lang niet meer het aantal positieven moeten benoemen dagelijks, maar het percentage positieven op het totaal aantal getesten. Alleen dan was er wat interessants te zeggen over de besmettelijkheid van een nieuwe variant.
Snap werkelijk waar waarom dat nog niet gebeurd. In veel andere landen bijvoorbeeld wel. En dat leert ons dat momenteel ongeveer 5% van de getesten slechts positief is. Hoezo besmettelijke Engelse variant?!
Niet dat ik denk dat het 'advies' van Gommers er toe doet op dit vlak. Maar waarom hebben zoveel reaguurders problemen met het uitstellen van de verkiezingen? Wordt je stem er anders van?
Met al die varianten kun je nooit meer stemmen. In de rij bij de supermarkt is hetzelfde als bij een stemburo. Ik kan ook vragen, waarom hebben zoveel reageerders moeite met de verkiezingen? Bang dat je partij zetels in gaat leveren?
@MoonBeebe | 15-02-21 | 16:34: Er valt te verwachten dat met de vaccinaties, en het warme weer op komst, dat het risico lager ligt in de zomer.
Neemt niet weg dat ik (als voorstander van Covid maatregelen) niet echt een probleem zie om met een mondkapje en afstand naar het stemhokje te gaan.
@42 | 15-02-21 | 16:38: Nou dan, geen enkel probleem dus.
@MoonBeebe | 15-02-21 | 16:34: Ik heb moeite met verkiezingen die gedomineerd worden door slechts een onderwerp, een onderwerp dat zolang er geen kabinet is volledig gestuurd wordt door een demissionair kabinet. Dat zijn geen omstandigheden waar je een eerlijke verkiezing op kan baseren. En laten we wel zijn, 17 miljoen mensen wiens leven lukraak op pauze wordt gezet, dat kan wel, maar verkiezingen uitstellen, dat is ongehoord. Doe ff normaal.
@MoonBeebe | 15-02-21 | 16:39: Klopt. Ik was gewoon nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte van mensen.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:40: Goed punt. Dank u!
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:40: Daarnaast, ben ook mantelzorger en zolang die persoon nog niet gevaccineerd is ga ik me niet in een stemhokje potentieel bloot stellen aan corona - gewoon een risico dat ik niet kan nemen. Daar wordt dan ook weer niet aan gedacht. Dus grote kans dat mijn stem niet uitgebracht gaat worden over drie weken.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:44: vier weken.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:40: Door slechts een onderwerp? Denk jij echt dat er maar 1 onderwerp telt? Doe jij ff normaal.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:44: U kunt toch iemand machtigen dan?
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:44: Ga je ook niet naar de supermarkt? Ik ben ervan overtuigd dat het daar veiliger is in het stemhokje dan de kar ( die niet meer schoongemaakt wordt) en het pinapparaat waar u op drukt.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:44: Nog wat, ook als de persoon gevaccineerd is dan is deze nog steeds besmettelijk voor anderen.
@42 | 15-02-21 | 16:47: Ik ben nog aan het uitzoeken of ik een post-stem-gemachtigde kan machtigen namens mij ook een stem per post uit te brengen, dat zou eea oplossen.
@MoonBeebe | 15-02-21 | 16:49: Niet iedereen gaat naar de supermarkt he, sommigen laten de supermarkt naar hen komen.
@MoonBeebe | 15-02-21 | 16:51: Boeien, ik ben niet bang voor besmetting. Ik ben bang voor besmetten.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:55: Het zou mij verbazen moest dat niet kunnen. Zeker gezien de omstandigheden.
@MoonBeebe | 15-02-21 | 16:47: Nou noem ze maar op, de onderwerpen die relevant zijn en losstaan van de context van een pandemie waarvan we het einde nog niet kunnen overzien. Lekker kop in het zand en doen alsof het weer het oude normaal is. Kansloos.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 16:57: Ik neem aan dat je mantelzorger bent voor iemand binnen je gezin. Ik begrijp de angst dan maar verkiezingen houden kan op deze manier eindeloos duren. Ik raad je dan ook aan iemand te machtigen.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 17:01: Wat ik relevant vind, daarvan weet ik nu al dat deze niet voor jou gelden. Ik bespaar mij de moeite.
@MoonBeebe | 15-02-21 | 17:05: Nou, bedankt voor je bijdrage dan.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 17:09: Nou, vooruit dan maar. Zit nu toch met mijn wijntje. Immigratie, Woningbouw, Werkeloosheid, Klimaat, EU, Zorg, Defensie.
@Binnenbaan | 15-02-21 | 17:09: Ik had mij inderdaad de moeite kunnen besparen.
Gompie is in zichzelf gaan geloven, met dat dertien in een dozijn hoofd van hem. Hoogste tijd dat ie weer met beide beentjes op de grond gezet wordt.
Bij Herstel NL hebben ze goede ideeën over de coronacrisis: www.herstel-nl.nl/
Gesprek bij De Nieuwe Wereld: www.youtube.com/watch?v=dGWEsIrtZrY
Corona is geen vliegende Ebola. Waar blijft de exitstrategie?
goede site. dank voor de tip!
Zucht.
Die man geeft gewoon zijn visie vanuit zijn beroep en expertise.
Maar ach, wat weet de Gommers er nou van?
Wanner treedt schrijver dezes toe tot het OMT?
Je hoeft geen expert te zijn om cijfers te kunnen interpreteren.
Gewoon een goed ontwikkeld inzicht in cijfers gemixt met een analytisch denkvermogen en dan lukt dat wel.
We zitten qua ziekenhuisbelegging op hetzelfde niveau als begin mei 2020.
En die Britsevarianthoax is ook al 1000x weerlegd. Kijk maar eens wat in het VK en Ierland nu aan de hand is.
Aantal besmettingen per 1000 inwoners ligt op hetzelfde niveau als Nederland
ourworldindata.org/coronavirus-data-e..... latest&country=GBR~IRL~NLD®ion=World&casesMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=total_cases&pickerSort=desc
Aan de talkshowtafels: Diederik Gommers zegt dat je je poes beter blikvoer kunt geven, Diederik Gommers zegt dat Italiaans eten lekker is, maar hij houdt niet zo van spaghetti, Diederik Gommers vindt dat je de bonte was best op 40 graden kunt wassen.
Wat een beroepen en expertises heeft deze man.
Het probleem is juist dat Gommers over alles een mening heeft in plaats van zich tot zijn eigen vakgebied te beperken. Hij zat ook al ver van te voren te zeggen dat we kerst maar gewoon over moeten slaan en probeert zo druk uit te oefenen op regeringsbeleid, iets waar hij juist niks mee te maken heeft
Nou, laat dat "gewoon" maar weg. Hij is intensivist, en ik ga ervan uit dat hij niet onverdiend voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care is geworden. Maar het zou wel fijn zijn als hij zich daarbij hield, bij zijn expertise. Het is zeker niet zo dat iemand, omdat-ie ergens heel erg goed in is, overal goed in is. Schoenmaker blijf bij je leest.
Het is de vloek van het Nedrlandse polderen, en die vloek rust zeker over al die vele lulprogramma's waarin iedereen serieus genomen wordt die om welke toevallige reden dan ook aan mag schuiven. Ome Koos, stamgast in het buurtcafé, heeft ook overal een mening over, maar die draagt gelukkig niet verder dan de kroeg zelf.
@SavingPrivateHenk | 15-02-21 | 16:42: Wellicht worden een aantal van die meninkjes hem van overheidswege ingefluisterd?
Het bashen aan de rechterflank van Rutte is zo beschamend momenteel dat iedereen het doorziet. Hoe kun je 2 van dit soort Boulevard achtige items zo in het nieuws zetten voor Maart. Denken ze nou echt dat het stemvolk zo dom is om het niet door te hebben.
Het feit van vandaag, De Erdogan sage. En de manier hoe dhr Wilders hier al eerder een duidelijk en terecht punt van heeft willen maken. Dat is politiek. Dat is wat er besproken moet worden. Rutte die dit dus heeft laten gebeuren. En de rest van de kloek eromheen.
Gommers is maar zielige afleiding van het werkelijke verhaal van vandaag.
Het is de zoveelste fout, met miljarden schade, die Rutte heeft veroorzaakt. Laten we kappen met die man. Het is klaar.
Er is weer één Drent aan het virus overleden.
Kan die avondklok daar niet alvast een half uurtje opgeschoven worden, meneer, excellentie, weledelgestrenge pinokkio?
We zijn de malle coronawappies van Europa, met een totaal incompetente regering aangevoerd door een club van burgers terroriserende totaalprutsers (VVD) die ook nog eens op 1 in de peilingen staan.
Het is daarom totaal zinloos om met goede raad en adviezen te komen, door wie dan ook, deze regering zou nog geen goede raad of advies kunnen herkennen of verwerken zelfs wanneer deze goede raad of advies zich zelf naakt en paars geverfd en op een piano zou hijsen, onderwijl een "goede raad en advies are here again" ten beste gevend dat het een aard heeft.
Poten af van Diederik.
Een Feyenoorder, dus een goed mens.
Zoals alle Rotterdammers.
verstop m in die kuip van jullie.
Juist, dàt dus.
@Naall | 15-02-21 | 16:24:
Juist. Op 1,5m verticale afstand van het maaiveld.
Rotterdammers zijn sws veel slimmer dan de rest van Nederland.
Rotterdammers hebben sowieso toch nog geen stemrecht?
De immer objectieve NOS geeft ook steeds van die fijne voorzetjes aan Diederik. Zoals de paniekreportage over de verschrikkelijke Braziliaanse variant. Steeds als er een fabel is doorgeprikt (nee de Britse variant is niet zo extreem veel gevaarlijker) duikt er iets nieuws op.
Ik heb dat ook al eens geschreven. Nu is het de Britse, zodra (zoals nu) de cijfers daarvan enorm meevallen, is het de Braziliaanse. Dan wordt het de Zuid Afrikaanse. Daarna weer een nieuwe.
NOS begon daar vorige week al mee, een korte """reportage""" van allemaal Brazilianen en Zuid Afrikanen die gestorven waren aan de mutatie, de uitvaartondernemers "konden de drukte niet meer aan".
Deze "mutatie" is straks ook gewoon minder dan 2020-september.
Zo is er ook de Mediapark-variant, dan verander je van een flinke blanke vent in een wit weekdier zonder ruggegraat die vervolgens vanuit anonieme witte busjes samen met z'n NOS-maatjes negers lastig valt in de openbare ruimte.
Kijk naar hoe het Diederik Gommers is vergaan, en besef dan hoe het komt dat sommigen van ons het naar het hoofd stijgt en zij zich in gaan beelden profeet te zijn.
Het heeft er bij Diederik natuurlijk altijs al in gezeten, het zit ontegenzeglijk in zijn karakter. Hij was er van jongs af aan al aan gewend dat men hem aardig vond, zo invoelend, zo enthousiast ook. Als je op school een opdracht kreeg en met Diederik in de groep zat, dan gebeurde er tenminste iets, dan kwam de groep tot leven, want Diederik zweepte de boel vanaf de eerste minuut op. "Kom jongens, wat gaan we doen?" vroeg hij dan enthousiast en de manier waarop hij vragend, nee smekend naar iedereen keek maakte dat je echt je bijdrage wilde leveren, al was het alleen maar om Diederik gelukkig te maken. Diederik maakte het beste in je wakker, gaf je de kans niet om je te drukken, om schijt te hebben, om dwars te liggen, Diederik was de weg, de waarheid en het leven.
En zo werd Diederik Gommers intensivist en uiteindelijk voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. "Kom jongens, we gaan heel intensief zorgen voor iedereen die hier binnenkomt" hoefde hij maar te zeggen, en iedereen zette dan spontaan zijn beste beentje voor. Want Diederik teleurstellen, dat werd als vele malen erger beschouwd dan een doodzonde begaan. Dat was de kracht van Diederik, hij haalde het beste in de mens naar boven.
Maar toen kwam Covid-19, en liepen binnen de kortste keren de IC-afdelingen vol en moesten we, voor het eerst in lange tijd, werkelijk kordaat handelen. "Kom jongens, wat gaan we doen?" vroeg iedereen zich af, tot aan de tafels van de lulprogramma's, en het was op dat kritieke moment dat Diederik Gommers het podium besteeg als Intensive Care-goeroe. Je hoefde maar één keer de smekende uitdrukking op zijn gezicht te zien en hem "jeetje" te horen zeggen, en je wist dat het ernstig was, dat er iets gedaan moest worden, dat het vijf voor twaalf was, dat we bijna ten onder dreigden te gaan. En het werkte. We wilden Diederik Gommers niet teleurstellen. Het was geen intellectuele lockdown, maar een emotionele. We offerden ons op voor de gemoedsrust van Diederik. Als hij smekend keek voelden wij ons schuldig, maar als hij zich verwaardigde om voorzichtig te glimlachen, dan voelden we dat we een goede daad hadden verricht en daarmee de mensheid aan het redden waren. De stemming van Diederik Gommers, dwars door alle becijferingen heen, was ons baken.
En daar ging het bij Diederik mis. Hij had zich altijd al afgevraagd waarom hij zijn medemensen zo kon motiveren, en stilletjes had hij misschien al wel gedacht dat er iets bijzonders met hem aan de hand was, maar hij had er tot dan toe genoeg aan gehad om geprezen te worden om zijn enthousiasme en zijn kundigheid. Maar nu was er toch iets wakker geworden in hem, iets dat hij nooit had toegelaten, nu bekroop hem iets, werd hij overvallen door een nieuwe, heldere, allesomvattende gedachte: hij was een bijzonder mens, hij had een roeping, een hoger doel. Zijn carrière als intensivist was slechts een opmaat geweest tot waar hij nu toe geroepen werd, het leiden van een volk.
"Kom jongens, wat gaan we doen?" was daarmee in één groots moment veranderd in "kom jongens, dit gaan wij doen", zijn vragende blik was veranderd in een priemende, dwingende blik, en zijn smekende stem klonk plots als een gebod.
De geboorte van een dictator.
Ik moest lachen... en ook huilen. Hoe treffend geschreven.
nice
Doe es niet zo dom. Diederik is de bescheidenheid zelve. Iemand moet 't doen. Had jij dat charisma maar he!?
@Elpefo | 15-02-21 | 17:17:
De bescheidenheid zelve? De ijdelheid zelve, zul je bedoelen. In zijn houding lijkt hij bescheiden, maar dat is hij zeker niet. Hij staat erg graag in de schijnwerpers, voelt zich groot en belangrijk. En als men hem voedt, dan hapt hij gretig.
@Schoorsteenveger | 15-02-21 | 18:04: Typische eigenschappen van een verborgen -of stille- narcist, Gevaarlijke mensen die onder de radar blijven en veel schade kunnen toebrengen.
De beste omschrijving van Gommers gaat nog steeds naar van Roosmalen, spot on!
Oh nu ben ik wel benieuwd... ? Van Roosmalen is een held.
1 jaar Gommers was 360 dagen te veel, hij lult met het OMT
"Zoals we nu in de modellen zien".... en iemand die niet begrijpt dat overdreven mediageilheid een persoonlijkheidsstoornis is moet anderen niet voorschrijven over iets waar de medische wereld 100 meningen over heeft.
nu op de radio,
bring us sugar and tea and rum
Je zou bijna gaan denken Gompie D66 of PvdA stemt.
Uitgerekend deze twee partijen hebben veel baat bij het uitstellen van de stembusgang.
Gommers is geen fan van de PVV, liet hij duidelijk merken toen hij bijna dagelijks aan tafel zat, zo in de periode rondom Femke Louise.
PvdA belang bij het uitstellen van de stembeurgsgang? Die mogen juist blij zijn dat het stemmen niet veel langer dan twee maanden na het aantreden van die Ploumen is. Elk woord dat er uit dat mens komt kost de PvdA stemmen.
Denk dat hij lid is van de Communisten Unie
Ik hoop wel dat mocht ik ooit bij Diederik op de IC belanden dat Diederik dan wel de professionaliteit kan bewaren en niet rancuneus wordt... ("Eens even kijken, wie hebben we hier? Ah, de heer VanBukkem. Juistem.")
VanBukkem | 15-02-21 | 16:10 Als GS reaguurder belandt je niet op de IC, maar ga je gelijk door naar het mortuarium.
leiders aan't GS-virus worden subiet weggejorist of is dat fake-news Dee-Dee ?
The big question is heeft die Gommers nu wel of niet wat met die Famke Louise gehad ?
Ik denk het niet. Famke kan beter krijgen.
Is er dan niemand die gewoon naar de statistieken kijkt van de nationale gezondsheidszorg : daar en alleen daar kun je precies zien wat gaande is.
Kijk naar Engeland met zijn gevreesde Engelse mutatie : men moet de positief getesten met een lampje gaan zoeken, dus hoezo Gommers en Kuijpers etc. kijken jullie daar niet of willen jullie het niet zien. Welk gevaar Engelse variant ?als die daar nauwelijks nog is. Kijk naar de statistiek van Portugal : had inderdaad een piek enkele weken terug maar nu bijna 90 % gedaald !! en vooruit laten we rampland Spanje nemen : per 100.000 inwoners nauwelijks nog een positieve te vinden : en positief is nog ziet ziek nietwaar. En last but not least
de USA : op een plekje hier of daar ook per 100.000 inwoners bijna niets meer te vinden. Als onze oh zo goede regering daar naar kijkt en hier een onthutsend vreemd verhaal ophangt wat is er dan aan de hand ?? Of ze kijken niet dan kletsen ze uit hun nek.
Jij hebt nooit statistiek gehad op school me dunkt.
Net zo aandachtsgeil die virologe Marion Koopmans ( gisteren bij OP1), op dienstreis geweest naar Wuhan, niets vreemds gevonden, tja die Chinezen hebben een jaar de tijd gehad, om alle sporen wegtejorissen. Oja, er komt nog een rapport, over een paar weken.
Dat rapport moet eerst door de chinezen aangepast worden natuurlijk.
Ze is officieus doorverwezen naar Italie. En daar is wel vrij onderzoek mogelijk. Duis tenzij China al hun landgenoten daar meteen terughaalt verwacht ik echt wel resultaten daar.
@2voor12 | 15-02-21 | 16:10: En daarna vrijgegeven voor publicatie, maar een groot deel weggelakt ( = vertrouwelijke informatie, niet bedoelt voor de burger).
@Graaisnaaiert | 15-02-21 | 16:11: Die weten alles over vleermuizen, maar niet wat er werkelijk in dat lab gebeurd is.
Als iedereen in Nederland op dezelfde dag getest zou worden, wat zou het besmettingscijfer dan zijn?
Het werkelijke percentage +/+ het percentage false positives -/- het percentage false negatives.
Kortom, niet te bepalen. Wat ook de bedoeling is natuurlijk.
Minder dan een procent is vals positief. Op een losse test is dat dus verwaarloosbaar.
Maar ga je 17 miljoen testen uitvoeren, is dat aantal aanzienlijk, en valt dat hoger uit dan het totaal aantal nieuwe vastgestelde besmettingen van vandaag.
Ach ja, ook Gommers mag zijn mening geven over van alles en nog wat en zelfs over zaken waar hij helemaal niet over gaat.
Of wij daar vervolgens iets mee doen, is aan ons. In dit geval zeg ik: fijn, dat u deze mening heeft maar wat mij betreft, gaan hier niks mee doen.
Goh, bijna geen nieuwe gevallen. Iets met ijzel en teststraten die dicht waren? Wacht woensdag en donderdag maar af, dan ben ik bang dat we weer aan de 3500 tot 4000 Dagelijkse Diederikjes zitten.
Dus nog lang niet die 30.000 waar ze al weken en weken mee dreigen.
@2voor12 | 15-02-21 | 16:07:
Dat zou ook wel heel erg zijn, al laat lang niet iedereen zich testen. Maar ik ga er vanuit dat ze erop gokken de week voor de verkiezingen de maatregelen terug te dringen, iig die avondklok dus tot die tijd houden we gewoon deze ellende. of het er nou 3K of 30K zijn.
Van belang is het percentage positief getesten, niet het absolute aantal. Als de ratio vergelijkbaar is met vorige maand gaat het de goede kant op. Als er percentueel meer positief getesten zijn dan is dat een slecht teken.
Dat van die ijzel was vandaag. Resultaten zijn van gister.
Kan deze omhooggevallen piemol (eens een nerd, altijd een nerd) nou ein-de-lijk z'n bakkes 's houden...?
Ik dacht aan “voorKauwGommers.”
Maar goed, het is gezegd dus nu zal het wel gebeuren.
Als Merkel een scheet laat, stinkt het hier ook.
Gelukkig mag je straks in Duitsland naar de kapperT.
Iedereen een kale bats!
Zolang je beseft dat de Gommers, van Dissels en soortgenoten er nu primair op uit zijn door middel van deze chantage veel meer overheidsgeld los te peuteren dan kan je hun meningen veel beter op waarde schatten.
Dat beseffen wij maar al te goed. Al die virologen zijn al maaaanden bezig om de subsidies voor volgend jaar veilig te stellen danwel meer te vragen. De belangrijkheid van hun werk wordt nu immers wel aangetoond. En hee, je moet het ijzer smeden als het heet is.
Vorig jaar wist niemand nog wat een viroloog was.
U hebt een punt. Het gaat ons nog heel veel tijd én geld kosten om deze lui weer in hun hok te krijgen.
@VanBukkem | 15-02-21 | 16:06: En ze kunnen nog jaren doorgaan met alle nieuwe varianten. Als je de lijst ziet, Britse, Brazliaanse, Californische, Japanse, Russische,Afrikaanse, etc We komen nooit meer van die lui af.
Dat stemmen per post dreigt een ramp te worden. Ik stel voor dat we stemmen in een stemlokaal dan ook een ramp maken. Bijvoorbeeld er 3FM aan te zetten.
Stemmen per post mmmmm waar heb ik dat eerder gehoord?.
Krijg je wel gelijk meer stemmen voor partijen die minder geld naar de NPO willen. Dat dan weer wel.
En wat moet D66 dan in de tussentijd doen met de al ingevulde poststembiljetten waarbij Kaag is aangekruist? Die liggen nu in de vochtige kelder van hun hoofdkantoor en als die te muf gaan ruiken gaat het straks opvallen als ze er mee op de proppen komen.
Laat dat stemmen maar zitten en laat een ieder die er zin in heeft zijn politieke voorkeur tot uiterlijk 17 maart via het net kenbaar maken. Anno 2021 is dat ongetwijfeld zo beveiligd dat er geen fraude gepleegd kan worden. Toch ?
Laatste Maurice de Hond peiling op 17 maart kan men ook als leidraad nemen.
Het zou eigenlijk wel mooi zijn als de verkiezingen op het laatste moment ineens uitgesteld worden. Dan heeft de msm (NRC voorop) al haar anti-PVV-kruit al verschoten en stapelt de corona-moeheid zich juist enorm op zodat VVD alsnog (wat) gaat krimpen.
Fidan in de Vooravond maandag over de Graus publicatie: "Ja hier kan echt niemand omheen, kan niet zonder consequenties blijven... blabla. Het staaaat er gewoon, het is nog niet bewezen, maar het staaaat er wel!'' Wat is dat voor een zot statement? Vind het ook wel gek dat in een civiele zaak waar nog geen sprake is van een veroordeling talloze privé gegevens van een verdachte blijkbaar op straat gegooid mogen worden - griezelige weirdo of niet. Of is dat vanwege publiek belang? Anyway de usual suspects slaan er weer lekker voorspelbaar op aan.
Ik zei het tien maanden geleden al: Daar gaan we de oorlog niet mee winnen.
Vaccins bij de kroketten, vaccins tussen de melk, nu weer gepraat over het uitstellen van verkiezingen.
Als Rutte en De Jonge eens hadden gedaan waarvoor ze waren aangenomen, dan had heel Nederland al gevaccineerd kunnen zijn. In Groot Brittannië is al een 16 miljoen aantal mensen gevaccineerd. In Israel gaan ze ook heel hard.
Rutte heeft maar eens bedacht met Nethanyahu te moeten praten om te vragen hoe ze het in Israel doen. Nou Rutte, daar hebben ze capabele mensen. Niet lui die een opiniepeiling als basis voor beleid nemen. Naar hebben ze geen clowns die het land besturen.
Wetenwappie.
Premier Gommers spreekt.
Wat een mafketel joh!
Sjonge sjonge.
Mediageilheid kent dus geen grenzen.
Wat een mafketel.
Diederik is trouwens niet de enige witte jas die niet van de buis te slaan is. Er zijn er nog een stuk of wat die zichzelf een beetje te graag op tv zien. Is natuurlijk ook allemaal hartstikke interessant enzo, dat Hilversum enzo en die teeveestudio's. De green room. En voor de carrière/subsidies kan het natuurlijk ook geen kwaad.
De enige waar ik nog wel even naar kan kijken -geluid uit- is die Patricia Bruining.
En je ziet het trouwens ook aan al die virologes he. In het begin stonden ze daar nog gewoon in hun alledaagse kloffie onopgemaakt voor de camera, tegenwoordig staan ze eerst een uur voor de spiegel, geilste kleertjes aan, voordat ze naar de studio rijden.
Wees blij dat die lui de zin maken om naar de TV-studio te gaan. Als die artsen niet op de uitnodiging van de programmamakers in zouden gaan zou je de Peter R. de Vriessen en Felix Rottenbergen krijgen om het (als dan niet) nut van de lockdown toe te lichten.
@Piet Politiek | 15-02-21 | 16:14:
Goed punt.
Laat gebrek aan anticipatie nu net voor veel problemen hebben gezorgd in NL-coronabeleid. Gommers is een integere man die dit zegt op basis van modellen waarin een B117 piek min of meer samenvalt met de verkiezingen. Natuurlijk is het wat suggestief om het over uitstel te hebben, maar het OMT geeft alleen antwoord op vragen die gesteld worden vanuit het kabinet. Dus als de vraag niet komt, wordt er ook niets over gezegd. Dit kan best een sub-vraag zijn in een set aan vragen omtrent het WEL veilig organiseren van verkiezingen.
Het wachten is nu dat de man zijn gezin verlaat, een hippe tribal op z'n lijf neemt en een rap carrière tegemoet gaat. Ik verwacht dat dit begin '22 het begin zal zijn.
Het is inderdaad altijd wachten tot de roem mensen dusdanig in het hoofd stijgt dat een gezin verlaten wordt en er een nieuwe carrière opgebouwd gaat worden die vervolgens niets blijkt te zijn.
... en een Porsche koopt.
.... en jonge meisjes gaat neuken.
@Naall | 15-02-21 | 16:04: ... probeert....
@Normpje | 15-02-21 | 16:13: daar heeft ie de ballen niet voor, Hoewel zelfoverschatting een mens tot dwaze daden brengt...
Wat is het nut/wat zegt het cijfer van de som van de aantallen positief geteste personen? Noem mij svp niet meteen dom. Ik heb wel het lef om het te vragen.
Geen domme vragen stellen!
@Bigaroque | 15-02-21 | 15:53: Ik snap het gewoon niet juf! We tellen toch ook niet elke dag de positieve alcoholblaastesten bij elkaar op? Wat zou het zeggen als we die positieve alcoholblaastesten wél zouden optellen?
Deze man komt op voor de belangen van zijn IC collega's. Dat is zijn goed recht en kan ik hem in die zin ook niet kwalijk nemen. Maar het wordt ondertussen wel eens tijd voor een ander geluid. En dan doel ik niet op pseudowetenschapper Maurice de Hond of overheidshater Willem Engel. Maar fatsoenlijke slimme specialisten met een goed onderbouwd en genuanceerd verhaal. Kappen met die angstverhalen van Gommers, Kuipers en Osterhaus.
Die zijn er echt wel maar je moet ernaar zoeken. Ik ben al paar keer geband voor links naar diverse (serieuze) artsen en nu heb ik een ui dus vraag me niet naar bronnen.
@Cepalislam500mg | 15-02-21 | 15:54:
Er is er in ieder geval een die het op een rijtje heeft: Jaap Goudsmit.
www.volkskrant.nl/cultuur-media/virol...
bv Dr . Schetters ; die weet waar ie over praat maar wouwelt niet in 't overheid-straatje en dan kom je er niet aan in media-land , hoogstens op you-toep . Hooguit krijg je de dooddoener ; we hebben te weinig naar anderen (lees tegengeluiden) gekeken !!
Los van de mening die de heer Gommers mag hebben en die eenieder over hem mag hebben: die Clubhouse-app, wat is dat voor een app? Klinkt als iets voor een select gezelschap dat binnen mag zitten en meedoen terwijl de rest buiten moet blijven en niet mag meedoen. Een club dus, voor gene die mag bepalen en een zijde die dat maar te dulden heeft. Een voorbode op het vervangen van democratie en verkiezingen?
www.youtube.com/watch?v=dGWEsIrtZrY Paul van Liempt met twee interessante gasten. Het bekijken waard!
Absolute aanrader!
Sommige mensen moet je gewoon niet zien. Ik vond hem altijd heel goed interviewen bij BNR, maar als je hem erbij ziet, is het toch een stuk minder....
@Bigaroque | 15-02-21 | 15:50: het gaat niet om de interviewer, het gaat om de geïnterviewden.
Goed nieuws !
Nieuwe pre-print in The Lancet van Vitamine D variant toegediend aan grote groep Covid19-patiënten in ziekenhuizen in Barcelona. Met vitamine D ongeveer 4x ! minder kans om op de IC te komen en 2x ! minder kans op overlijden.
youtu.be/oYK9-zvJF_k
papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstr...
Doe dit nou niet. Straks wil niemand dat vaccin meer of erger nog, gaat Ze Grreet Rieset niet door.
Zelfde verhaal trouwens ongeveer met de antioxidant resveratrol, gewoon bij de drogist.
Zijn die dingen nog niet vooruit betaald dan ? Dan kunnen hopelijk de oogkleppen ook weer es af...
Op zich wel interessant, alleen wel vreemd dat auteurs in t abstract doen alsof het een RCT is door woorden als "randomised" etc te gebruiken terwijl in het paper zelf het design niet helemaal duidelijk wordt. Meerdere ziekenhuizen werden vergeleken met elkaar ?
@Cepalislam500mg | 15-02-21 | 15:56: Helaas is vorig jaar al besloten dat een vaccinstrategie de enige weg is, een medicatiestrategie met bestaande medicijnen dat moesten we niet willen met elkaar. Dan zou de crisis te snel voorbij zijn.
Je wilt het hele beleid laten afhangen van een preprint? Ga je huiswerk eens maken en wacht de peer review eerst af....
@Tostiapparaat | 15-02-21 | 16:18: Wel knap dat we in voorjaar 2020 al all in zijn gegaan op een vaccinatiestrategie voordat er überhaupt een eerste vaccin was. Dat is je hele beleid af laten hangen van een film uit 2008 - je weet welke ik bedoel.
Ze zijn überhaupt nog niet zover dat ze willen toegeven dat er sprake is van een seizoensvirus. Laat staan dat ze Vitamine D gaan aanraden. Dat alleen al is bewijs voor wat voor totale charlatans en oplichters er in dat OMT zitten.
@Diederik_Ezel | 15-02-21 | 16:04: Lezen is niet jouw beste kwaliteit.
Is het RCT?;
Methods: Our study aims to elucidate the effect of calcifediol [25(OH)D3] treatment on ICU admission and mortality, in patients admitted to COVID-19 wards of Hospital del Mar, Barcelona, Spain. A total of 930 participants were included. Participants (n=551) were randomly assigned to calcifediol treatment (532 ug on day one and 266 ug on day 3, 7, 15, and 30) at the time of hospital admission or as controls (n=379).
Dat is een Randomized Control Test!
Er worden niet meerdere ziekenhuizen met elkaar vergeleken;
patients admitted to COVID-19 wards of Hospital del Mar, Barcelona, Spain.
Maar ja wat verwacht je van een VVD trol.
Ik denk dat je gelijk hebt, dat dit een belangrijke studie is. Je zou verwachten dat RIVM snel komt met een advies voor mensen om extra vitamine D3 te nemen.
Volgens het OMT konden de scholen en kinderopvang weer open. Dan valt het dus reuze mee met het virus en kunnen we gewoon stemmen.
Die Britse variant en 3e golf komt niet omdat we zo'n briljant repressiebeleid in Nederland hebben. Dat is de reactie die gegarandeerd zal gaan volgen.
In Belgie zijn de winkels, scholen, zwembaden en zelfs de kappers open met dezelfde besmettingscijfers. Maar toch is het gevolg van onze geweldige Coronabeleid.
Ja, sinds zaterdag zijn de kappers er weer open. Dus dat kun je vandaag echt zien in de cijfers. Joker.
Over dat Clubhouse hoor ik wel goede dingen. Discussies met goede moderators.
En Clubhouse is ook al door allerlei woke types die niet van goede inhoudelijke discussies houden, aangevallen. Goed teken. Ben benieuwd wanneer Amazon de servers uitzet.
Ter info. In China is het sinds vorige week verboden. Te veel vrije meningen dus dat vindt het politburo niet leuk.
@Basil Fawlty | 15-02-21 | 15:49:
Dan kan je er op wachten dat Facebook en Google druk zullen zetten op de serverbeheerders om ze er af te kieperen.
Vaderlijke gevoelens? Ik denk meer dat het de midlifecrisis betreft.
Ik behoor wat leeftijd betreft dan wel tot de risicogroep maar ik verdom het om per post te stemmen.
Ga gewoon naar de stembus als het zover is.
Niks per post stemmen,CDA, VVD en overige baantjes jagers reken maar nergens op.
Ik was die Gommers na de 1e maand al kotsbeu. Die Kuipers is er ook eentje die 24/7 verdoemenis predikt in de media. Doet blijkbaar toch wat met je als je de hele tijd mag shinen op tv en in de krant.
Kijk maar naar Hugo je word er heel eng van en houd het met wat nasale steun ook niet vol.
20000 doden per jaar door roken, daar gooien ze nooit de economie en het sociale leven voor op slot, sterker nog sigaretten en softdrugs zijn een essentiële levensbehoefte en mogen verkocht blijven worden.
En al die lui met longkanker en andere vormen van kanker als gevolg van roken en zuipen worden gewoon in het ziekenhuis behandeld. Niet als melaatse zonder vaccin.
Dit vind ik een goed argument
Rokers zijn wel veel minder kwetsbaar voor covid. En roken is niet besmettelijk, net als geen autogordels dragen.
@Julianalaan | 15-02-21 | 15:47: Tot nu toe waren alle mensen in mijn kennissenkring die aan longkanker zijn overleden niet-rokers trouwens.
Die Gommers is zo'n verschrikkelijke politiek correcte zakhooi, dat als ik hem weer gewichtig ziet doen op de TV, ik direct overschakel naar een ander kanaal.
Ik ook Dronalt Prump.
Ik ook, nadat ik even heb moeten overgeven.
Ik kijk al jaren niet meer naar dat gezemel bij die praatprogramma’s, en naar M kijken bederft sowieso mijn eetlust, alleen al als ik dat hoofd van die presentatrice zie.
Helder.
De meest conformistische lesbienne die ik ooit op tv heb gezien.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het hoofd van M niet kunnen verdragen. Mijn kotsreflex wordt al bijna een jaar enorm op de proef gesteld.
Mij helpt het een beetje door naar de TV Kantine versie van M te kijken.
@donkeyman | 15-02-21 | 15:54: Zelfde hier, ik zap altijd in paniek verder als dat hoofd op tv komt.
Gommers en Kuipers hebben gewoon een belang. Ze zijn een soort vakbondsleiders voor ziekenhuispersoneel. Het gaat hun er primair om dat de mensen die in de ziekenhuizen een beetje relaxed kunnen werken.
Dat is helemaal prima, want dat is hun taak. Het gaat mis wanneer politici en journalisten deze vakbondsleiders gaan beschouwen als onafhankelijke deskundigen.
En verder helemaal niemand anders uitnodigen bij het OMT en dus als een autist met oogkleppen op, keurig alles noteren in hun boekjes om dat letterlijk uit te voeren.
Opwindend hoor om ineens een BN-er te zijn en een sexy violoog... youtu.be/Y5povsMKfT4
YEP!
‘Zoals we nu in de modellen zien, zitten we in maart in een exponentiële fase van de Britse variant.’ Aldus Diederik.
Een model gebaseerd op aangenomen data van 22 januari die eveneens gebaseerd zijn op aangenomen data van voor de kerst.
Het model voorzag natuurlijk niet dat er vandaag maar 2875 besmettingen zouden zijn en ook niet dat de IC-besmetting al 9 dagen rond de 530 schommelt. Deze feiten worden (bewust?) terzijde geschoven. Er is geen derde golf en die zal er ook niet komen. Met je modellen.
En op basis van die modellen inmiddels het meest repressieve en vrijheidsberovende beleid van de wereld.
Rekenen moet je niet aan artsen overlaten, maar aan biomedische techniekers.
Meer vertrouwen in weersvoorspellingsmodellen, en die zitten er ook regelmatig flink naast.
Die modellenfetish zie je idd ook bij de zgn "klimaatwetenschappers". Geen publicaties meer over wetenschappelijke waarnemingen, nee, in de postmoderne "wetenschap" speculeer je een eind raak met modellenstudies: zure regen, gat in de ozonlaag, en nu CO2-global warming. Stel je wilt beleggen in "groen": windturbines en zonnepaneelvelden. Je financiert onderzoek naar iets wat iedereen bang maakt, je financiert wat activisten en hoppaa. Met nog wat lobbywerk pakt de linkse politiek pakt het wel op. Er zijn immers vele overheids- en subsidiebaantjes aan verbonden. Niks geen complot, gewoon verdienmodel. Net als de corona.
Wanneer kondigt Joop van der Ende nou eindelijk een musical aan over die Gommers?
Joop is Akwasi al aan het polsen voor de rol van Gommers.
@Mr_Natural | 15-02-21 | 15:39: Die had de rol toch al van Jaap van Dissel voor die operette?
@Ridde Rogter | 15-02-21 | 15:43:
Eeb multicultitalent is het.
Corona corona corona, op de melodie van Marina
Corona, de musical.
Intensivist van Oranje.
@lekgoot | 15-02-21 | 15:45: Ramona > Corona -I dare you detest you...
www.rivm.nl/nieuws/lareb-meldt-nieuwe...
Dan is de vaccinatie ineens niet de oorzaak maar is het onderliggend lijden de oorzaak.
Bij Corona is het uiteraard alleen het coronavirus wat de dood heeft veroorzaakt.
Ik heb eens een vriendinnetje met een brazilian gehad. Ze had zelfs geen milde klachten.
@goedverstaander | 15-02-21 | 15:41: Ook niet toen u klaar was?
Ik blijf me topch afvragen: zijn die andere mutanten (brits, zuid afrikaans, braziliaans etc) nu echt zo veel erger, of is het onderdeel van de angstpropaganda? Na wat we in duitsland hebben gezien begin ik steeds meer te twijfelen aan elke mededeling vanuit de staat die naar 'meer angst' ruikt..
Nu al? Je wordt al een jaar lang voorgelogen.
De Britse blijkt in elk geval niet erger, hoewel de "modellen" dat wel voorspelden. Jammer. Op naar de Braziliaanse modellen. Hmmm
2875 positieve testen. Waar is de Britse variant nu we hem nodig hebben om het volk bang te houden.
De Braziliaanse variant komt eraan, blijf thuis!
Kwestie van tijd tot de overheid het aantal positieve testen gaat manipuleren.
@johoost | 15-02-21 | 15:37:
Zeer besmettelijk! www.youtube.com/watch?v=buYnycm5eeo
Lol!
@VanKampen | 15-02-21 | 15:39: doen ze dat nog niet dan?
@Julianalaan | 15-02-21 | 15:50: Kan me niet voorstellen dat ze dan met dit soort cijfers naar buiten treden. Mensen beginnen te denken dat het allemaal wel meevalt, dat lijkt me niet voordelig voor Rutte & De Jonge B.V.
B(r)asil vraag me af of ze geïnjecteerd wil worden op zeer korte termijn vanwege zeer besmettelijkheid?
Ik ben geen complotdenkers en heb niks met wappies. De spertijd (het is geen avondklok, want bij een avondklok mag je nog steeds naar buiten), vind ik stom, hou me er niet aan en betaal de boete gewoon (hoewel ik als ondernemer, m'n eigen verklaringen zou kunnen invullen), maar alle andere regels die daadwerkelijk bijdragen aan het verminderen van corona houdt ik mij braaf. Maar de grens word wel bereikt als de verkiezingen niet doorgaan, dan kun je mij ook vinden op het Malieveld, waar ik sowieso nog nooit geweest ben. Dan wordt het een aantasting van de democratie. De vier jaar zijn voorbij, dus verkiezingen. Niks uitstellen. Was wel erg verbaasd over dat Ollongren ook van geen uitstel wilde weten.
In de peilingen daalt '66 met de week. Teveel uitstel zou betekenen dat er van haar partij niets overblijft.
Ik spreek niet in koninklijk meervoud maar zit verder op uw lijn.
Volgens welk woordenboek is avondklok volgens jou geen verplichting om binnen te blijven dan ? Tweede vraag: naar welke bruisend spannende zaken is u op weg dan na 21:00 uur ? Of is het gewoon een kwestie van "eigenlijk geen ene reedt te doen & het mag dan wel niet maar 'k ga lekker toch ook al heb ik geen hond" ? En als laatste: als ondernemer kennelijk nog centen zat om meermaals een boete voor lief te nemen ? Gefeli dan maar hè, zat ondernemenrs die die luxe dus al tijden niet meer hebben. Hopelijk hoef je straks het Malieveld niet op, kan me ergens toch voorstellen dat je daar dan met een soort van "eigenlijk hoor ik hier niet"-gevoel staat.
Gommers lijkt mij een typische milde d66 figuur. Niet een van die engnekken, maar meer het soort dat best wel aardig kan blijven, maar waar de gedachte dat gepeupel eigenlijk geen stemrecht zou moeten hebben telkens weer naar de oppervlakte komt drijven.
Verkiezingen uitstellen..... waarvoor? Wat is er zo gevaarlijk in het stembureau? Wie heeft ooit in een stembureau gestaan waar het even druk is als in de gemiddelde supermarkt?
Dit soort figuren moeten zich bij hun leest houden en niet hun positie gebruiken om een maatregel op de agenda krijgen die voor de hele bevolking gevolgen gaat hebben. Hij mag er best een mening over hebben, maar niet als BNer en ICer in de media aub.
Ik snap overigens ook zijn angst niet, kan het alleen verklaren dat de beste man Corona kolder heeft.
Verkiezingen moeten doorgaan. Als die niet doorgaan zijn we "bezet".
Heb je zo'n haast om Rutte IV te initiëren?
@De_fluitlokker | 15-02-21 | 16:14: We zijn al "bezet" door Rutte III, als we Rutte IV niet ongehinderd installeren zijn we "bezet"?
@grijkijkert, met de avondklok ging de stadspoort dicht. Dan kon je niet meer naar binnen, dus moest je zorgen dat je binnen bent. Maar binnen de stadspoort mocht je nog steeds naar buiten. Nee, ik ben niet het type dat lekker toch naar buiten gaat. Maar ik heb een latrelatie en aangezien ik ook bij mijn vriendin kan thuiswerken woon ik nu al bijna jaar ongeveer 50/50 bij haar of bij mij. Uiteraard blijf ik op de dagen dat ik naar huis moet wel graag zo lang mogelijk bij haar, dus ja, dan vertrek ik enige uren na ingang spertijd richting mijn eigen huis.
@de_fluitlokker idd. Mooi gezegd.
@binnenbaan ja, ja, daar heb je een punt. Maar dan is het iig legitiem. En mijn keuze zal het niet zijn.
@IJzer Oxide | 15-02-21 | 16:48: Avondklok smavondklok, de tijd van de stadspoort ligt eeuwen achter ons. De inhoud van de maatregel (los van wat men er van vindt) was duidelijk en eigentijds.
Kan iemand die Gommers aub achter het behang plakken?
Ja hoor, met stevige lijm lukt dat wel
En dan via stichting nice de cijfers mbt de IC/doden vanaf maart 2020(!):
"COVID-19 patiënten op de IC’s
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 8326
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 2396"
De poppenkast van Rutte... Kom maar op met het tribunaal!
Is er iemand met die Clubhouse-app die kan vertellen wie degene is die door Gommers gevolgd wordt?
Voor in de geschiedenisboeken: de Volksopstand van 2021 begon in Klazienaveen! Dat zal die medicijnmannen leren...
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167511/Winke...
Zonder corona te betwisten zou ik graag zien dat de journalistiek de vinger aan de pols houdt met betrekking tot de uitlatingen van Rutte. De derde golf en het Engelse virus waar constant mee wordt gedreigd is de basis voor de maatregelen die nu actief zijn. Als het uitblijft is iedereen blij maar was het niet gewoon een verzonnen verhaal?
"De journalistiek de vinger aan de pols ?" Mwuhahaha, die vinger zit al tijden ergens anders in.
Ja man, om het geloofwaardiger te maken hebben ze acteurs ingehuurd die in London voor lijk speelden.
Voor mij is dat een retorische vraag. Waarop onze ""journalisten"" geen antwoord geven.
Dus we nemen maatregelen om de derde golf te voorkomen en als die blijken te werken worden mensen boos. U had liever gezien dat derde golf er toch kwam?
@De vries, Henk. | 15-02-21 | 15:35:
Was een hele korte piek van 2 dagen waardoor de limiet van de zorgcapaciteit bijna bereikt was. De huidige cojfers in de UK stabiliseerden daarna zeer snel. Bijvoorbeeld gisteren; bijna 11000 besmettingen en dalend. Op het hoogtepunt waren dit er zowat 70000/dag
Sterker nog: er was ook nauwelijks een 2e golf, als je de ware besmettingsschattingen van de 1e golf ernaast legde. En er was bij de 2e golfje vooral gedonder in ziekenhuizen doordat bij iedere positieve pcr soms ineens een heel team verplegers een week naar huis werd gestuurd. Inmiddels heeft een derde van NL het al wel gehad, het zorgpersoneel is ook zo goed als immuun, dus er komt nooit meer een 3e golf, ook niet als we het normale leven hervatten. En wie toch nog naar het ziekenhuis moet, kan daar rustig terecht.
@BobDobalina | 15-02-21 | 15:41: Zelfs met het nemen van maatregelen zou er een derde golf van ongekende proporties op ons afkomen. De avondklok zou de stijging van het R getal met zo'n 7% verminderen.
Dus de maatregelen zijn getroffen op basis van aannames die nu dus van geen kant lijken te kloppen.
In Nederland lopen teveel artsen rond die niet beter zijn dan de medicijnencocktail die ze kunnen toedienen.
Dat vrees ik ook en het verbaast mij nog meer. De bijsluiter van "ons" vaccin vermeldt gewoon dat de lange termijn effecten niet zijn onderzocht. Denk aan effecten op zwangerschap, borstvoeding, vruchtbaarheid. Normaal wordt dat onderzocht, maar daar wilden de regeringen niet op wachten. Daarom zijn ze "namens ons" ook akkoord gegaan met uitsluiting van elke aansprakelijkheid door de big pharma's. De minister geeft zelf ook aan de gezondheidsraad aan dat er risico's zijn aan het vaccin. Ik begrijp dus niet hoe een arts voor zijn eed (first do no harm) kan verantwoorden, dat hij vooral jongeren het vaccin inspuit. Hij weet feitelijk niet wat hij inspuit, tenminste niet op de langere termijn. Staat gewoon in de bijsluiter.
In een wereld vol Hugo's & van Dissels, Famke Louise-dingesen en Lange Frans wappies is Gommers (samen met die kale Prof Kuipers) een sympatieke baas.
Big Brother was ook sympathiek. Daarom heette hij zo.
Gommers is er iets teveel in gaan geloven. Ook tijd om de dagelijkse talkshows eens bij wet te verbieden. Die redacties weten het ook allemaal niet meer na 365 dagen nonstop de Corona. En dan bellen ze Gommers maar weer. Of die charlatan Osterhuis.
Of Marion Koopmans. Kan ze meteen haar China-trip uitleggen.
@Glasgow Argus | 15-02-21 | 15:31: Heeft ze gisteravond al gedaan en nog best wel overtuigend bovendien als antwoord op de vragen van Kockelman (en die vráágt dus gewoon dingen). Nog geen "uitzending gemist" op de TV ?
Gewoon ophouden met testen, zijn er geen positieve gevallen meer.
Alleen mensen met klachten testen en meetellen.
@professorinopleiding | 15-02-21 | 15:29: Alleen positieve mensen testen.
@goedverstaander | 15-02-21 | 15:31: ik ben een uiterst negatief persoon en wil ook wel eens weten of ik kerona hep.
Als ik maar geen corona heb, ik heb smaakverlies, ik luister al de hele dag naar liedjes van Guus Meewis en ik vind ze mooi.
En ik kijk naar knikkers op tv. Dat is ook niet best volgens mij.
Ik ruik soms de buuv niet meer (haar kookkunsten that is), maar wel weer vaak de stierepeop dwars door de platte TV heen als er weer zo'n blaathoofd op de televee aan d'een of andere praattafel zit. Corona gehad dus da's best wel kudt.
wansmaak is ook een soort van smaak.
IC staat bij intensief commentaar.
Bij = voor..
@Mokum Kosher | 15-02-21 | 15:26: Begrepen
REAGEER OOK