Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KAP met affiches bekladden (en Alpi belagen)

Van mensen met rode petjes en/of dito rozen blijf je AF

Social

Onsmakelijk! Walgelijk! Al die bekladde verkiezingsaffiches. U weet zelf. GeenStijl = Home of The Bloksnor. Als het even kan, krijgt hier iedereen een fijn borsteltje onder de snuifdoos. Maar nu iedereen Der Führer van Het Torentje van een Pruisische rechthoek voorziet, vinden wij er eigenlijk niks meer aan. Overigens is uw stijlloos roze weblog helegaar niet de bedenker van overal een bloksnor opkalken. Dat waren onze DeftigLinkse Ooms van de VPRO, ergens in het Wijnjaar 1982. By the way: het is iedere vier jaar raak met de kinderachtige bekladdings. En met het kinderachtige overplakken. En met kinderachtig flyers in NEE/NEE-bussen proppen, dus niks nieuws van het westelijke front. Wel vervelend en debiel is het om De Beste Flyeraar van Nederland te belagen. (Geen GeenPeil Referendum zonder Onvermoeibare Alpi.) Stop. Daarmee. Blijf met je rotpoten van onze rotpvda-er af. NB: Na de break een wat creatievere manier om de poster van despoot Rutte aan te randen.

Van Kooten en De Bie, november 1982

Geen bloksnor, maar BOVENLIPKAPJE

Reaguursels

Inloggen

1982 was een goed wijnjaar. Het is tevens mijn geboortenjaar en ik geloof ook echt een van de betere decennia om kind te zijn. Ik lijk de eenvoud ook wel te missen.

Snaajoe | 09-03-21 | 18:39

Ik kom ze ook overal tegen, die volgekladde VVD posters. Verder FvD en PVV die schaamteloos overal hun posters overheen drukken. Heerlijk, ik hou er van. Zo zou het toch altijd moeten gaan? Er staat wat op het spel verdomme, onze vrijheid!

Jiet Panssen | 09-03-21 | 16:35 | 3

Wat is er mis met je houden aan de basisregels van het fatsoen?

Het brein erachter | 09-03-21 | 17:53

@Het brein erachter | 09-03-21 | 17:53: die fatsoensregels gelden zeker niet voor rutte

ben_tegen | 09-03-21 | 19:27

@Het brein erachter | 09-03-21 | 17:53:
Vind jij de Rutte doctrine fatsoenlijk?

wapster | 09-03-21 | 21:23

Ik was het niet. Ik teken alleen piemels op de verkiezingsposters.

Toos Bevergeil | 09-03-21 | 15:53 | 1

Tenminste nog iemand die weet hoe het heurt.

hotmint | 09-03-21 | 17:48

Zo flauw inderdaad om dat brilletje bij Rutte erbij te tekenen.

Verbandmeester | 09-03-21 | 15:12

Ja, men moet eens ophouden met elkaar maar altijd weg te zetten als rechts-extremisten.

Deflatiemonster | 09-03-21 | 15:01

Slechte verleizers dit... ;-)
"... when a Hitler comparison is made, the thread is finished and whoever made the comparison loses whatever debate is in progress,"
en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law

hotmint | 09-03-21 | 14:51 | 1

Nah, tekeningen en aanverwante zijn uitgesloten van de Godwin law.
Want humor.

Sjiek | 09-03-21 | 14:55

Op zich hebben ze de swastika goed geplaatst, zoals die bedoeld is: kalmte en rust. Heeft helemaal niets met AH te maken. Dus MR is rust en kalmte.. mogelijk. Voor sommigen.
AH en consortium heeft 'm een beetje gedraaid om een 'on the move' gevoel te geven (dacht ik). De rest is bekend.

nobodiesunmighty | 09-03-21 | 14:49

Ik heb mijn puberkinderen daarom ook de bloksnor foto van Mark laten zien als voorbeeld en gezegd dat ze dat echt niet mogen doen.
Gelukkig luisteren pubers goed.

Sjiek | 09-03-21 | 14:21 | 4
-weggejorist-
Sensemilla | 09-03-21 | 15:23

Even gecorrigeerd: "Ik heb mijn puberkinderen daarom ook de bloksnor foto van Mark laten zien als voorbeeld en gezegd wie ze echt niet mogen doen."

Rest In Privacy | 09-03-21 | 16:58

En zekers niet met een Edding stift.
Of een lege stift, dan misschien wel.

Sjiek | 09-03-21 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

Toch he. Toch valt het wel op dat het altijd een beetje uit dezelfde hoek komt. Ik ben het met sommige politici fundamenteel oneens. SGP, GroenLinks, SP etc. maar ik begrijp wel wat democratie is. Ik begrijp wel dat je in een vrije westerse samenleving verschillende geluiden hebt. Ik snap dat zelfs extremistische politici hun geluid mogen laten horen. Of het nu van die rare nationalisten zijn die helemaal buiten de realiteit staan zoals Wilders of zelfs Baudet. Of als het van die idealisten zijn zoals de SP of GroenLinks. Zelfs, hoe vervelend ook, die Turken van Denk. Uiteindelijk werkt democratie alleen maar als er een paar partijen zijn die gewoon een beter verhaal hebben. Het is eigenlijk alleen maar zielig als mensen in de leugens van sommige partijen trappen.

Schout-bij-Nacht-J | 09-03-21 | 14:16 | 4

De laatste zin, van uw hersenspinsel, speekt boekdelen en bevestigd mijn stelling.

Guy Fawkes | 09-03-21 | 15:09

Ach, de echte begrijper van democatie meldt zich. Wat een kulverhaal man.

Lorejas | 09-03-21 | 15:18

Ik ben met u schout. Iedereen maar klagen hoe asociaal sommige bevolkingsgroepen zijn, maar zelf geen haar beter zijn. Het hoort bij deze tijd denk ik, het vernielen van waar je het niet mee eens bent. BLM bijvoorbeeld doet dat ook.

Het brein erachter | 09-03-21 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

De oplossing voor het bloksnorrenprobleem is uiteraard heel simpel: gewoon die verkiezingsposters achterstevoren plakken. Niet dat dat wat uitmaakt. Zo fotogeniek zijn de meesten nou ook weer niet. Zelfs niet met een jutezak er over heen. Dat er nog nooit een welstandscommissie heeft geklaagd: werkelijk onvoorstelbaar!

Hetkanverkeren | 09-03-21 | 14:11

Als ik zo'n poster zie, had ie nog snot uit zijn neus gehad en dracula tanden !

Kim-Jung-Un | 09-03-21 | 14:10 | 1

Je vergeet zo'n punt sikje!

Lorejas | 09-03-21 | 15:17

Volgens nieuwe berichten worden wij een gehoorzaam volkje, net zoals de Duitsers en de Japanners. Zegt een psycholoog die werkt aan de UvA.

antonconstandse | 09-03-21 | 13:59 | 2

Dat zijn beide high trust societies. Veel vertrouwen in instituties, grote rechtszekerheid. Daarvan is inmiddels in het voormalige Nederland weinig sprake meer van.

Glasgow Argus | 09-03-21 | 14:19

@Glasgow Argus | 09-03-21 | 14:19: high trust is dacht ik wat anders: veel vertrouwen in elkaar op basis van informele banden, zonder contracten. Wij zijn aan het verworden-hebben we zelf gedaan- tot een low trust community: alles formaliseren en contracteren en procederen en weinigen meer vertrouwen en weinig meer kunnen aanvaarden dan wel vergeven dan wel redelijk reageren. Een gehoorzaam volkje waren we al. D'r is niks rebels aan Nederlanders, integendeel. Nooit echt geweest. Niks mis mee, want toen het nog in de high trust zone lag wisten we mooi veel samen te bereiken en konden we ook meer van elkaar hebben. maar ja.....

nobodiesunmighty | 09-03-21 | 14:46

Als het aan dit regime ligt, aanbidden we hun standbeelden. De bloksnor anarchie werkt dan verfrissend. Der Mark lijkt overigens erg op de acteur in "Er is wieder da"

3Xniks | 09-03-21 | 13:53 | 1

Die speelt trowuens ook in Dark. Erg goede serie t/m seizoen 2.
En die Lisa Vicari heeft potentie als actrice.

Sensemilla | 09-03-21 | 15:24

Dat leugenachtige portret van Rutte overal levensgroot opplakken in de openbare ruimte is inderdaad walgelijk.

Schmalz | 09-03-21 | 13:47 | 1

Nu heeft hij ook al een leugenachtig portret. Wat betekent dat eigenlijk?

van Oeffelen | 09-03-21 | 15:20

Iedereen die niet snapt dat het belemmeren van een andere partij in het uitvoeren van hun campagne gelijk staat aan anti-democratisch handelen verdient het om elke nacht nachtmerries te hebben waarin ze uit elkaar getrokken worden door een stoet keizerspinguins.

Dit soort ongein (en ja, daar hoort het overplakken ook bij) moet iedereen die onze democratie serieus neemt nooit accepteren, van niemand niet.

MFvGeel | 09-03-21 | 13:41 | 4

want die posters trekken enorm veel stemmen. Btw overplakken is reclame. Als je niet overplakt wordt dan doe je er niet toe.

3Xniks | 09-03-21 | 14:00

Ga toch bloksnorren man !

Kim-Jung-Un | 09-03-21 | 14:06

WIj voeren campagne op de prachtige foto's, waarvoor dank. Gelukkig is de action weer open voor de dikke Eddings.

Sjiek | 09-03-21 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ach ja, wie kijkt er tegenwoordig nog van op? De tijd dat het schokkerend was ligt al ver achter ons.

Stuffed Human | 09-03-21 | 13:39

Die poster ziet er 105% authentiek uit met een R-getal van minimaal 3.

Joffri | 09-03-21 | 13:33

Posters met gezichten vragen erom beklad te worden.
Net zoals vroeger bij oma de foto's in weekend, story en prive voorzien werden van brillen en snorren (zonder onderscheid des genders!)
Het toevoegen van snorren en brillen op afgedrukte gezichten is genetisch verankerd in de mensch. Zo is natuur.

JanVergoor | 09-03-21 | 13:31 | 1

Vooral de tijdschriften in de buurt van een telefoon (zo'n ding van vroeger met een snoer) moesten het ontgelden. BIj ons waren de duivelshoorntjes en zwarte tanden favoriet

Sjiek | 09-03-21 | 14:23

Met ironie, sarcasme en cynisme houdt de burger zich staande.
Daarom moeten die vormen van humor dood. Net als Zwarte Piet of Geen Stijl.

Mr.Crowley | 09-03-21 | 13:26

Wat mij nog het meest verbaasd is dat nog niemand 1000 pinokkioneuzen (van milieuvriendelijk gerecyceld plastic uiteraard) heeft besteld om de posters met daarop de heer Rutte te voorzien van extra decoratie.

BoerKoekoek | 09-03-21 | 13:23

Schitterend die Koot en Bie. Even ouderwets gelachen. Dat kan zo weinig de laatste jaren.

Tishetnetnie | 09-03-21 | 13:23 | 1

Nou, lachen om Trump mag nog steeds hoor.... maar alleen daarom...

Slough | 09-03-21 | 13:42

Als iets uit de hand loopt dan kennen we in dit Nederland en goede traditie, verbieden. We verbieden posters om er zo voor te zorgen dat kwetsmensen niet meer gekwetst kunnen worden. Beter nog weer verbieden mensen helemaal op straat te gaan zonder briefje. Dan kunnen ze in hun eigen huiskamer bubbel verblijven. Misschien internet ook gelijk verbieden.

Linke Soep | 09-03-21 | 13:11

Die (ongekozen) burgemeestertjes moeten maar snel een noodbevel uitvaardigen tegen deze subversievelingen. Zoveel onrust kan dit land niet aan.

wapster | 09-03-21 | 13:09 | 3

Als je bij gekozen burgemeester een GL of ander links tuig aan de leiding krijgt in jouw stad ben je net zo ver of nog verder van huis.

van Oeffelen | 09-03-21 | 13:20

@van Oeffelen | 09-03-21 | 13:20:
Er zijn maar weinig steden die een GL burgemeester zouden kiezen. Als ze dat zouden doen dan verdienen ze dat ook.

klaas24 | 09-03-21 | 13:40

Het bekladden van verkiezingsposters is tot daar aan toe.

Heeft Abu' Taleb zich al geuit over de voortdurende inperking van burgerrechten alhier, of over de staatsterreur die is gebruikt tegen de ouders in de toeslag affaire?

Dat lijkt mij nu pas echt je prioriteiten goed op een rij hebben.

Glasgow Argus | 09-03-21 | 13:09

NL is kleinburgerlijk geworden

i-Wonder | 09-03-21 | 13:08

Persoonlijk zie ik Dandruff wel verbitterd met een bloksnorkwast langs posters gaan. Grapje. Maar rechts heeft zolang haat zitten spuien dat het nu wel leuk is om Koot en De Bie de schuld te geven, maar rechts heeft een Pandora's doos (geen andere betekenis van doos bedoeld) geopend en moet nu alles op alles zetten om rechts geen slechte naam te geven.
Af en toe kunnen ze nog refereren aan het feit dat vroeger Duyvendak misschien niet brandschoon was maar het onfatsoen komt nu overduidelijk van rechts.
Mag ik u nogmaals herinneren aan de mislukte projecten van rechts? Ja, dat mag:
Trump, Brexit, Klimaatontkenning, Baudet.
Misschien toch tijd om te gaan twijfelen aan de EU haat van rechts? Waar wilt u anders wonen? China, Rusland, India, Afrika, Zuid Amerika, de VS, het UK?
Nee, iedereen woont lekker in Nederland maar schijt zoveel mogelijk op het EU meubilair want ja, je bent rechts en je poep ophouden is echt heeeel moeilijk.

cugel | 09-03-21 | 13:08 | 21

@BrokenTipi | 09-03-21 | 16:30: Normaal gesproken zou ik het helemaal met je eens zijn: Wilders is tegen de islam en is verder sociaal (links) genoeg voor mij en hij is inderdaad een politicus met ervaring die bovendien onze sympathie verdient omdat hij waarschijnlijk de rest van zijn leven bedreigt zal worden: als we toch onze PM moeten beveiligen, waarom zou het dan niet Wilders zijn? En versplintering is inderdaad nergens goed voor zou je zeggen. Maar door mijn eigen domme fout ben ik iets minder negatief over moslims gaan denken (soms zijn het net mensen) en daardoor is het voor mij moeilijker achter Wilders te gaan staan. En hij kan soms een beetje hard uit de hoek komen, niet erg verzoenend.
Het brein erachter | 09-03-21 | 18:10: Ja, heb je tot op zekere hoogte gelijk in, vandaar dat ik deze verkiezingen dus geen idee heb waarop ik moet stemmen. Toch moeten we volgens mij wel enigzins in het midden zitten.
Stuffed Human | 09-03-21 | 15:53: Tsja, ik gebruikte de act van excretie als eerste, dus het is mijn fout en inderdaad niet zulk netjes taalgebruik om je politieke tegenstanders mee aan te vallen, maar ik gaf duidelijk aan wat ik ermee bedoelde: de nestbevuiling van rechts over de EU terwijl ze hier wel lekker blijven wonen. Als jij niet specifieker bent over wat je mij verwijt blijf je hangen in een tamelijk smerige metafoor waar verder niemand iets mee kan. Maar toch een prettige avond.

cugel | 09-03-21 | 19:24

@cugel | 09-03-21 | 19:24: ah ja, weet je, ik ben Christen. Ik heb dat ook aardig goed uitgezocht allemaal en de bijbel is heel erg bijzonder. Het is niet 1 boek bijvoorbeeld, het zijn er 66 geschreven door 40 mensen over de loop van zo'n 1500 jaar. Het oude testament spreekt over Jezus. Als je passages uit psalmen en Jesaja pakt bijvoorbeeld dan zie je dat God de Rots wordt genoemd en in het nieuwe testament is deze exclusieve naam aan Jezus gegeven. Het nieuwe testament is de bevestiging van het oude testament. Tot aan dat Jezus aangaf dat het volbracht was. Er is ook geen geschiedkundige die zou ontkennen dat Jezus echt bestond. Het is aan jou of je gelooft dat wat Hij zegt over Zichzelf waarheid is. Ik geloof dat Jezus is gestorven aan het kruis en weer is opgestaan 3 dagen later. Er getuigenverklaringen. De grootste is misschien Paulus zelf wel, die eerst Christenen vervolgde en liet doden/gevangen liet nemen en later tot geloof is gekomen.

Ik zie elk mens als een kind van God. Dus ook moslims. Hun doctrine daarentegen. Allah is de heerser van de wereld en de best deceiver. De reden dat hij de best deceiver wordt genoemd, is omdat de Koran leert dat het niet Jezus was die aan het kruis hing, maar dat Allah iemand die erop leek liet kruizigen. Nou.. flik dat maar eens bij die Romeinen. Hij kreeg zelfs een speer in Zijn zij en er kwam bloed uit. Crime scene je daar maar eens onderuit.

In de bijbel wordt Satan de heerser van de wereld genoemd (lucas 4) en vader van de leugen (genesis 1-2).

Kijk Mohamed werd van achteren in een grot beetgepakt door een engel en was doodsbang. Wat zegt een engel in de bijbel? Vrees niet.

Moslims mogen stelen (1e heilige oorlog is een karavaan die voor de 8e keer werd overvallen, waarbij er een leger werd mee gestuurd), liegen (taqiyya), doden (van de kafur) en ze bidden 5 keer per dag naar een steen waar ze ook omheen lopen... dat zijn 4 van de 10 geboden die worden overtreden.

Moslims zijn mensen. Mensen zijn kinderen van God. Theologisch gezien worden moslims misleid. Toch.. als je kijkt naar de hoogmoedigheid hier in Nederland, zou je kunnen denken dat Moslims nog wel iets van waarheid kunnen bevatten, meer nog dan mensen die niet geloven. Hoogmoedigheid is een kenmerk van deze tijd. Het kan pas genuanceerd worden als je daadwerkelijk die kennis hebt om te kunnen nuanceren. En als mens sta je heel klein tegenover God. Ik geloof dat je de genade in Christus nodig hebt om te kunnen groeien. Die krijg je als moslim niet. Daarmee moet je iemand niet afschrijven. Wel is het zo dat onze waarden afgeleid zijn van de bijbel. Ook al geloof je niet in God. De Islam en de bijbel zijn niet te verenigen, omdat ze in de basis tegenovergesteld zijn. En een vrome moslim weet dit ook, maar mag erover liegen.

BrokenTipi | 09-03-21 | 21:49

@BrokenTipi | 09-03-21 | 21:49: herstel: er kwam vocht uit de zijde, geen bloed, wat een bevestiging is dat iemand niet meer leeft.

BrokenTipi | 10-03-21 | 07:35
▼ 18 antwoorden verborgen

Ik zie in die bovenste foto niet A. Hitler, ook niet C. Chaplin, maar O. Hardy.

J.P.Drapeau | 09-03-21 | 13:07 | 1

Nee, die ene van de Sparks (This town ain't big enough for the both of us)

ParadiseLost | 09-03-21 | 19:01

Probeer maar eens voor de aardigheid een PVV poster voor je raam te plakken. Binnen afzienbare tijd heb je de poppen aan het dansen en dan word er geen snorretje onder de snuifdoos getekend, maar dan heb je een klinker of stoeptegel in je woonkamer liggen. Maar daar hoor je de msm dan weer niet over, want dan mag het en is het opeens normaal.

Paaldanseres | 09-03-21 | 13:06 | 1

Op naar de > 25 zetels, en 1 op de 6 Nederlanders die dus PVV stemt.

BoerKoekoek | 09-03-21 | 13:24

Zelfs GS kan blijkbaar geen inhoudelijke kritiek meer bedenken, jammer

Diederik_Ezel | 09-03-21 | 13:04 | 2

Diederik_Ezel | 09-03-21 | 13:04
*spiegel*

Is dit nog nieuws? | 09-03-21 | 13:19

Huh? Ze stellen toch een groot maatschappelijk probleem aan de kaak? Ook alweer niet goed?

Sjiek | 09-03-21 | 14:28

Stil verzet...

Antiquerulant | 09-03-21 | 13:02

Het lijkt mij wel wat op zowat iedere poster van een 'Sharia2050' goedkeuringsstempel te voorzien, maar ja, avondklok en toetsenbordnerd.

Alquest | 09-03-21 | 12:57

Ik ben liefhebber van de twee heren uit het filmpje, maar hier sloegen ze de plank wel mis. De humor is werkelijkheid geworden, niet zozeer vanwege de bloksnorren maar vanwege de gedachte "ha ha, onze nationale cultuur bedreigd, ha ha!". Hadden ze 40 jaar geleden beter moeten weten? Ja, eigenlijk wel, aangezien de mannen zelf drager van de nationale cultuur waren. Maar het was modieuzer om mensen belachelijk te maken die hun tijd vooruit waren en al in een vroeg stadium opkwamen voor Nederland. Ondergetekende was zelf overigens ook niet erg visionair in die tijd, maar ik droeg dat gelukkig niet uit.
We moeten ook nooit vergeten hoe gretig Nederland vanaf de jaren '60 was om zijn eigen cultuur minachtend bij het oud vuil te zetten. Voor die minachting hebben we nooit Turken, Marokkanen of Sylvana's nodig gehad.

JvanDeventer | 09-03-21 | 12:54 | 1

Linkse humor van deugend middelmatig nederland. Zo vermoeiend.

IkWilOokWatZeggen | 09-03-21 | 13:10

Nou... daar is dan maar één oplossing voor... gewoon, al die vervuilende plakdingen uit het straatbeeld verbieden. Net zoals de vele leugenfoldertjes die dagelijks door je deurgleuf naar binnen worden geschoven. Als je de vele vervelios en leugenaars in de politiek een beetje volgt, heb je geen plakpostertje of foldertje nodig en weet je precies op welke partij je wilt gaan stemmen. Plakposters zijn zo jaren 70-80.

Paaldanseres | 09-03-21 | 12:53

En als ze flink hun best doen ontvangen ze een mooie jas van de Grand Mufti. Zo is het ook nog eens!

BrokenTipi | 09-03-21 | 12:52

“ Overigens is uw stijlloos roze weblog helegaar niet de bedenker van overal een bloksnor opkalken. Dat waren onze DeftigLinkse Ooms van de VPRO, ergens in het Wijnjaar 1982.”

Ja maar! Als links het doet is het natuurlijk wel geoorloofd.

MargauxGrandCru | 09-03-21 | 12:52 | 1

was progressief en links als synoniem in 1982?

3Xniks | 09-03-21 | 14:05

Ik schat dat 35% van de bevolking weet dat het politici zijn die voor de verkiezingen reclame maken. De rest denkt dat het gezochte criminelen zijn.

Tiscali-2 | 09-03-21 | 12:51

Meer dan 10 jaar gelee werden de posters van PVV beklad.
Toen niet zoveel ophef, eerder lof.
Selectieve verontwaardiging, zoals zo vaak.
De bloksnor derhalve is niet erg origineel meer.
Probeer iets in 3D, met een rechterarm ofzo.
Print-plak—publiciteit.
Succes gegarendeerd.

Ruimedenker | 09-03-21 | 12:50 | 3

"Probeer iets in 3D"

Beeld je in;
Een Pinokkio neus die tot de overkant vd straat gestut wordt door een bord met plakkaten van afgetreden bewindslieden van Justitie en Veiligheid.

Milton_Styx | 09-03-21 | 12:59

Ik heb vanmorgen nog iets in 3D gedaan !

Hebbiehemookweer | 09-03-21 | 13:03

Ik snap de ophef niet zo. Flauw? Allicht. Ik vind het droeviger dat mensen zich druk maken om wat getekende snorretjes als dat er mensen zijn die ze tekenen.

bulk | 09-03-21 | 12:43

Rutte met Charlie Chaplin vergelijken heeft wel iets :) En ineens zie ik waar Toon Hermans bepaalde artistieke ideeën vandaan heeft gehaald. www.youtube.com/watch?v=Zqd1ar5_7qw

Vuurspuger | 09-03-21 | 12:43

Waarom altijd een bloksnor? Verzin eens iets origineels. Een Stalinsnor bijvoorbeeld. Nee, Joris, ik blijf braaf en ga géén politicus noemen bij wie die past.

MAD1950 | 09-03-21 | 12:43 | 4

Hij past prima bij Klaver, maar of daar een snor wil groeien?

Nuchternederland | 09-03-21 | 13:00

Kaag?

knutsel_ | 09-03-21 | 13:03

@Ad Hominem Tu Quoque | 09-03-21 | 12:45: Ook weelderig veel meer slachtoffers dan die kleinere snor. Dus hoe groter de snor how meer slachtoffers?

Slough | 09-03-21 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom zouden Jan met de Pet en Lul de Behanger niet ook de Banksy uit mogen hangen?
Bovendien, de Godwin is inmiddels gemeengoed geworden. Bijna iedereen wordt inmiddels voor Nazi uitgemaakt, dus waarom zo'n bloksnor dan ineens niet kan, ik snap het niet.

Schoorsteenveger | 09-03-21 | 12:40

Over beharing gesproken; Mevrouw schizo mag zo meteen naar de kapper sinds lange tijd.
Alleen hebben die mensen al lange tijd niet meer geknipt... Wat nu als zo'n meiske het enigszins verleerd is en er een zooitje van maakt.
Moet ik me daar dan zorgen over maken?

-Kleine zorgjes over haartjes.

EEnzame SchizofrEEN | 09-03-21 | 12:40 | 5

Als het haar van Mevrouw Schizo ineens kortpittig is en mahonie van kleur, dan kunnen jullie twee dezelfde windjacks van de ANWB bestellen, Gezellig samen verontwaardigd naar leuke mensen kijken. U krijgt een heel ander leven.

Poesmobiel | 09-03-21 | 12:45

@Poesmobiel | 09-03-21 | 12:45: Moeten we dan ook allemaal D666 gaan stemmen?
Alleen de gedachte aan die windjackies al.... Brrrr.

EEnzame SchizofrEEN | 09-03-21 | 13:00

Kapper?
Ik heb al decennia zo'n Wahl tondeuze.
Clip nummer 2 en ik kan weer weken vooruit.

Roadblock | 09-03-21 | 14:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Snottevanger!?! - zo zie je maar:- weer een vondst van de Boreale Suprematie.

HogeNood | 09-03-21 | 12:39

Ik vermoed dat 72% van de mensen die in het stembureau stemmen, de PVV stemmen. Daarentegen zullen 82% van alle briefstemmers de vvd aangekruist hebben.Wordt dus nog spannend.

jan huppeldepup | 09-03-21 | 12:39 | 3

Door dar briefstemmen moet u niet gek opkijken, als de uitslag blijkt te zijn dat 143% van de Nederlanders op de VVD heeft gestemd.

EEnzame SchizofrEEN | 09-03-21 | 12:41

@EEnzame SchizofrEEN | 09-03-21 | 12:41: Bij briefstemmen kijk ik helemaal nergens meer van gek op want er is geen controlle.

jan huppeldepup | 09-03-21 | 12:54

@jan huppeldepup | 09-03-21 | 12:54: In aansluiting daarop: Louder with Crowder heeft zijn tanden in dit soort misstanden in de States gezet. Héél interessant!
www.youtube.com/watch?v=bHLM6VT8eaE

EEnzame SchizofrEEN | 09-03-21 | 13:02

Wie o wie baseert zijn of haar stemgedrag eigenlijk op basis van zo'n aanplak affiche?
Zo van, hey, leuk, blauwe achtergrond, kek kapsel, laat ik maar op die partij stemmen?
Dat idee?

Is dit nog nieuws? | 09-03-21 | 12:38 | 5

Wat emwee schrijft. Ouderen, die achter hun rol-later naar de winkel sjokt, moet er aan herinnerd worden dat ze weer op 'die lieve jongeman' moeten stemmen.
Die worden ook niet lastig gevallen met van die lastige zaken als standpunten als duurzaamheid, mil jeu of mimigratie (zoals oma zaliger het zou hebben uitgesproken).

EEnzame SchizofrEEN | 09-03-21 | 12:44

Werkt absoluut wel.
Iemand met de uitstraling van een Plaumen, zie je daarom ook niet op een affiche.

Nuchternederland | 09-03-21 | 13:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Posters over posters van de concurrent plakken is blijkbaar geen probleem. FvD plakt over VVD, FvD wordt overplakt door BIJ1, BIJ1 wordt overplakt door SP, SP wordt overplakt door D66 en D66 wordt overplakt door Volt.
Echter een simpel handeling die de concurrende partij neerzet als iets anders moet je niet doen. Volgens mij maakt het allemaal geen bal uit, want naar die posters zonder of voorzien van commentaar, bloksnorren etc. kijkt toch geen hond. En zullen mensen niet op andere gedachten brengen. Alleen leuk voor de plakteams en laten we wel zijn al dat geplak is slecht voor het milieu. Niet alleen veel papier, maar ook inkt en de lijm zijn eigenlijk gewoon not done als je zegt voor duurzaamheid te zijn.

ultraman | 09-03-21 | 12:37 | 1

Dat over elkanders posters heen plakken, dat bespaart wél een hoop ruimte op zo'n aanplakbord, maar het is kinderachtig. Maar, beter zou zijn dat die verkiezingsposters, in kader van het klimaatverandering, niet groter hadden mogen dan 1,5cm bij 1,5 cm.

kweethetooknietbeter | 09-03-21 | 13:01
-weggejorist en opgerot-
baldgefkens89 | 09-03-21 | 12:33 | 11

@botbot | 09-03-21 | 12:44: Want ze kennen elkaar goed, begrijp ik?
Vreemd, ik kom Baudet zelden tegen, maar die Hitler flikt het iedere keer.

Nuchternederland | 09-03-21 | 12:58

@botbot | 09-03-21 | 12:44: Hitler was erg lief voor zijn hond, hij was een overtuigd vegetarier voordat dat een modieus dingetje was en daarmee duurzaam avant la lettre.

Hij stond aan de basis van een bestuurlijke inrichting die we nu herkennen in die van de EU en de autobahn was zijn tijd ver vooruit.

Glasgow Argus | 09-03-21 | 12:58
▼ 8 antwoorden verborgen

Rutte is iets langer, maar verder ... hoorde Kaag gisteren ook klagen op televee. Eerst het referendum afschaffen en daarna mensen verbieden om leiders te ridiculiseren.

Watching the Wheels | 09-03-21 | 12:31 | 1

En hij wil niet bowlen.

Deksmaat | 09-03-21 | 12:37

De bloksnor uit Braunau am Inn is toch al een tijdje geleden overleden?

van Oeffelen | 09-03-21 | 12:28 | 1

Er ist wieder da.

rustzacht6 | 09-03-21 | 13:05

Ja, Koot en Bie, vroeger bleven we er voor thuis (chips, nootjes en bier)
Nu vind ik van Kooten een hele vervelende zure man geworden.

uisge baugh | 09-03-21 | 12:27 | 4

Van Oef herinnert Jacobse en van Es zoals zij op het scherm verschenen. De mannen erachter zijn geen leuke mensen.

van Oeffelen | 09-03-21 | 12:42

Kees van Kooten heb ik zelf in de zakelijke sfeer mee "mogen" maken. En inderdaad, een humorlozere, zuurdere en vervelendere eikel ben ik zelden tegen gekomen.

Glasgow Argus | 09-03-21 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ia natuurlijk belachelijk dat bekladden maar ik denk dat er ook veel mensen Rutte-moe zijn.

F1802 | 09-03-21 | 12:27 | 6

Ik zou niet moe zijn van die man als ie ook maar een greintje ethiek had.

Upendo | 09-03-21 | 12:41

Velen zijn ook Wildersmoe, HenkKrolmoe en Klavermoe. En SPmoe. Nou moe.

van Oeffelen | 09-03-21 | 12:42

@van Oeffelen | 09-03-21 | 12:42:
Klopt, maar die hebben nog geen Toyota's aan terroristen geleverd van belastinggeld en nog geen dorp in Irak/Syrie weggevaagd, geen ouders (kinderopvangtoeslag) tot zelfmoord gedreven, niet structureel gelogen en zwart gelakt bij zo'n beetje elk dossier waar mensen een debat over wilden voeren.

Watching the Wheels | 09-03-21 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Affiches overspuiten, overplakken, bekladden, bloksnorren is onderdeel van de verkiezingsstrijd. Als het daarbij blijft loopt het nog wel los.

Pieter Breydel | 09-03-21 | 12:26 | 1

Inderdaad, vergelijk het met de moord op Fortuyn vlak voor de verkiezingen. Dan is het tekenen van een snorretje heel onschuldig, maar die moslimknuffelaars houden niet van tekeningen en cartoons.

Watching the Wheels | 09-03-21 | 12:41

Zo rolt de gemiddelde FvD-tokkie. Woest als het hun eigen Leider overkomt, maar apologetisch (zoek zelf maar op) als het om politieke tegenstanders gaat. Maar het was allemaal wel te verwachten. Na het vertrek van Hiddema en Nanninga, rest er bij FvD niets dan leegte. Het geschreeuw van Baudet en het tekenen van bloksnorren heeft alleen maar als doel om te kwetsen en ontregelen.

De echte Stolwijker | 09-03-21 | 12:25 | 4

Best een aardig verkiezingsprogramma echter.

emwee | 09-03-21 | 12:46

Stond het erbij dat het door een FvD lid werd gedaan? Ken meer hoeken van het politieke spectrum, even fanatiek, waar het vandaan kan komen.

Jan, Leiden | 09-03-21 | 12:47

Appelgenetisj? Wasda?

Nuchternederland | 09-03-21 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Het is, zeg maar, net zoiets een een of andere website die elke keer een bezemsteel aan de neus van Rutte plakt.

Leptob | 09-03-21 | 12:25

Mag dit nu ook niet meer, saai kut land!

allesofniks | 09-03-21 | 12:22

"De politie heeft een signalement van de daders. Het gaat om vijf jongens van ongeveer 17 tot 22 jaar oud. "

Goh....

Is dit nog nieuws? | 09-03-21 | 12:40

GL heeft in 020 weer iets nieuws gevonden, die printen op elke hun dikke kartonnen verkiezingsfolder gewoon het adres ("aan de bewoners van....") waardoor het geen ongeadresseerd drukwerk is. Blijkbaar geld genoeg om iedereen hun niet duurzame folder te sturen.

ultraman | 09-03-21 | 12:22

Valt me op dat met name Groen-Linkserts de posters van anderen overplakken. Zegt veel over de leden.

kapoerewiet | 09-03-21 | 12:20 | 4

In 020 zie je ook hakenkruizen op GL posters, naast dat veel rechtse politici van bloksnorren worden voorzien.

ultraman | 09-03-21 | 12:24

Ik zag laatst paar oudjes 50plus verkiezingsposters over posters van FvD plakken. Over fatsoen gesproken.

TRUMP | 09-03-21 | 12:26

Dat gebeurde bij mij in de buurt door GL vorige week zelfs ná 9 uur 's avonds...

honkslag | 09-03-21 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

Weglakken is in Den Haag vrij normaal toch, en niet alleen bij de belastingdienst.

grapo | 09-03-21 | 12:19 | 2

Maar dan wel wit, hè? Zwart doen we niet meer...

* Il Principe * | 09-03-21 | 12:25

@* Il Principe * | 09-03-21 | 12:25: Ik hou het bij zwart, anders gaan ze weer white privilege lopen te staan te roep. Onleesbaar maken is en blijft een zwart privilege.

grapo | 09-03-21 | 14:04

En dan alleen omdat je een witte man bent!
Bij een zwarte man heb ik zo'n snorretje en hakenkruis nog nooit gezien!

MoorCopJoris | 09-03-21 | 12:17 | 4

Was het niet Mugabe die er gewoon mee rondliep? Dat snorretje dan.

nietoftochwel | 09-03-21 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Dat bovenlipkapje is dan wel weer grappig. In tegenstelling tot die nietszeggende slogan van de VVD. De woorden die ik in de campagnes sowieso niet meer hoef te horen: samen, eerlijk en kwetsbaar. De beste die ik tot nu toe hoorde was van FvD: "Het nieuwe normaal is niet normaal".

Muxje | 09-03-21 | 12:17 | 1

Rutte heeft gewoon een traditionele sociaal-democratische slogan dit keer. En nog jezelf voorstaan als liberaal en rechts van het midden.

nietoftochwel | 09-03-21 | 12:28

Er ist wieder da. Tot ie in Asperen gaat wonen in zijn eigen "Berghof"

Osdorpertje | 09-03-21 | 12:16 | 1

Als 2 druppels water, je houdt ze uiterlijk niet uit elkaar.

Roze_bril_drager | 09-03-21 | 12:38

Heerlijk om deze Koot en Bie terug te zien. Twee hoogleraren van de universiteit van Arnhem. "Ik vergelijk het met de watersnoodramp van 1953". Geweldig! Ja, dat kon toen nog allemaal.

Deksmaat | 09-03-21 | 12:15 | 6

U heeft gelijk! Deze kende ik niet :- ) Dank dank.

Paar jaar geleden in het verre oosten had ik in een hotel een T-shirt aan van de Universidad de Salamanca (vanaf A.D. 1218). Vragen twee dames "Oh is dat een universiteit? Wij zijn van de universiteit van Arnhem-Nijmegen...".

Louter Leuter | 09-03-21 | 12:46

@Louter Leuter | 09-03-21 | 12:46:
Meen je niet! OMG. Zullen wel twee HAN-mutsjes zijn geweest. Een student van de RU zou zoiets nooit zeggen.

Deksmaat | 09-03-21 | 12:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Bosma moet ten strijden trekken, de beste man is DE kandidaat bij uitstek om stemmen te winnen. Zeker nu dat ze bij D66, Gl, cda en vvd gewoon lopen te prutsen....

Hollandse_blauwe | 09-03-21 | 12:15

Een sticker waarop bijvoorbeeld staat:
"Gesponsord door Unilever"
Mag dat wel?

Is dit nog nieuws? | 09-03-21 | 12:14 | 1

Nu wel, ze gebruiken het woord "normaal" niet meer op hun producten.

Mr.Crowley | 09-03-21 | 13:03

Ik zag een rtl item dat de burgemeesters dit nog done vonden, vreemd genoeg hadden ze nooit bezwaren als een "kunstenaar" een pop van Wilders aan een galg hing of dat soort acties.

Franker | 09-03-21 | 12:14 | 1

Hier om de hoek staat gewoon FUCK rUTTE over het gehele bord gespoten met fatcap welteverstaan.

kleybeuker | 09-03-21 | 12:12

Van Kooten en De Bie, wat een helden waren dat. Jammer dat deze generatie het zonder een dergelijke spiegel moet doen. Zou we goed zijn voor het incasseringsvermogen, zowel aan de linker- als rechterzijde.

BobDobalina | 09-03-21 | 12:12 | 4

Ze opereerden uitsluitend aan de linkerzijde en zetten in hun satire rechts keer op keer voor lul.

Prinsemarij | 09-03-21 | 12:16

@kapoerewiet | 09-03-21 | 12:23:
"Een mooie eerste stap is dan castratie. Weg met die fascistoide knuppel"
Ik vind hem meer profetisch voor de huidige feministische beweging.

Roadblock | 09-03-21 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

CDA gaat veel winst maken.
Onze bijna bejaarde secretaresse (gaf zelf uiteraard toe dat ze geen benul had op welke partij ze zou willen stemmen) deelde mee dat 'die Wopke er toch wel heel leuk uitzag'... Daar sta je dan met je democratie.

MaximusAurelius | 09-03-21 | 12:10 | 4

@skoftig | 09-03-21 | 12:23: Dat is vrij normaal bij links. Zie hier B_L die regelmatig voor het ontnemen van het kiesrecht danwel alle burgerrechten danwel het uitzetten van PVV-stemmers.

5611 | 09-03-21 | 12:28

@5611 | 09-03-21 | 12:28: En ondertussen roepen ze wel hypocriet voor democratie te zijn....

Is dit nog nieuws? | 09-03-21 | 12:35

@5611 | 09-03-21 | 12:28:
Ah, ik ben niet de enige die dat opvalt.
Laatste uitspraak van onze ras-democraat Beste_D66_Landgenoten:
"Sommige stemmers zijn te dom om te poepen, daar wil D66 ze wel bij helpen"
Nou zag ik D66 niet als een laxeermiddel, maar hij zegt het zelf.

Roadblock | 09-03-21 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ach volgens mij was dit vroeger vooral een links privilege om dit te doen. Ik heb geen idee wie er nu achter zitten.

Phantomas | 09-03-21 | 12:09

Hier is het FVD affiche overgeplakt met een GL affiche, en een Volt affiche.
This means war.

Nuchternederland | 09-03-21 | 12:08 | 2

FvD mag blij zijn dat ze nog niet zijn verboden.

De echte Stolwijker | 09-03-21 | 12:26

@De echte Stolwijker | 09-03-21 | 12:26:
Hehehe, dat zou u graag willen he?
Alle partijen met andere denkbeelden als de uwe verbieden.

Roadblock | 09-03-21 | 12:39

De heer C. Chaplin was toch een stukje eerder dan de briljante Van Kooten & De Bie.
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 09-03-21 | 12:08

Na 15 jaar ongekend onrecht hoort bij Mark Rutte het balkje voor de ogen.

Feynman | 09-03-21 | 12:08 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Van der Leyen is onze grote fuhrer , dus hou een sop

de visser | 09-03-21 | 12:07 | 2

ja man, Ursula lekker soppen met Mark.

Phantomas | 09-03-21 | 12:10

Het enige voordeel van kerona is dat de EU al een jaar onzichtbaar is, het is elk land voor zich.

skoftig | 09-03-21 | 12:21

Ik vind het bloksnormasker wel een creatieve. Had van Cortez kunnen zijn.

ole guapa | 09-03-21 | 12:07

Voorheen was het Wilders en Baudet...toen hoorde het er kennelijk allemaal bij...nu Broeder Rutte aan de beurt is dan deugt het kennelijk niet. Lekker selectief allemaal.

Hollandse_blauwe | 09-03-21 | 12:07 | 1

Scherpe opmerking en bij linkse partijen is het natuurlijk ook not done.

ultraman | 09-03-21 | 12:26

Ligt je bovenkaak in het Kremlin wordt je nog vergeleken met Rutte ook, jet leven kan verkeren.

dhrat | 09-03-21 | 12:05

Met wilders was het destijds geen probleem hoor.
Waarom nu ineens wel?

GateKeeperNL | 09-03-21 | 12:04 | 2

omdat rutte een zeer irritant mannetje is die niet tegen dit soort dingen kan....

adam76 | 09-03-21 | 12:05

Omdat VVD’ers wel rabiate extremisten zijn maar niet voor PVV’er uitgemaakt willen worden. Rutte zorgt er wel voor dat zij de nette meneren kunnen blijven spelen.

Lafayette | 09-03-21 | 12:11

Het maakt toch niet uit.
Deze verkiezingen worden gewonnen door de briefstemmers oftewel de lockdownies. Die komen niet buiten maar zijn na de verkiezingen wél binnen.

keestelpro | 09-03-21 | 12:04 | 4

Ze moeten toch naar buiten om die brief in de bus te doen. Als ze de familie die voor ze zorgt niet vertrouwen met een machtiging, waarom zouden ze die dan wel vertrouwen om die brief in de bus te doen?
Briefstemmen in de VS is een dingetje. Daar is/was een reis naar het stemburo wat het is, een reis. Hier is het in 90% van de gevallen een wandelingetje.

hotnot | 09-03-21 | 12:51

Toch leuk dat Kaag de eerste vrouwelijke minister-president van Nederland wordt,? Vind ik wel, hoor. Kaag, die goede hoop gaat brengen. Ikzelf ben er wel aan toe.

kweethetooknietbeter | 09-03-21 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Zo'n bovenlipkapje lijkt meer op een poes.

keestelpro | 09-03-21 | 12:03 | 2

Altijd al een kut kop gevonden.

JWZ_JMK | 09-03-21 | 12:17

Oh Kees, oh kees. Ik had bijna iets neergezet dat mogelijks weggejorist zou kunnen worden. Tis een kat. Een kat.

hotnot | 09-03-21 | 12:46

vind het wel humor gewoon doorgaan.

shitblog | 09-03-21 | 12:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos