Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Drama. Nieuwbouwhuizen Helmond rijp voor sloop, kopers draaien op voor kosten

Arme, arme mensen

lelijke huizen ook wel

Mensonterend staaltje HOE DAN in het Limburgse Helmond, alwaar de kopers van 26 nieuwbouwhuizen van het project Houtse Akker keihard in hun vlaai worden gedaan. De uitermate brakke projectontwikkelaar Earth & Eternity en aannemer Gemert Bouw vochten elkaar de onafgebouwde tent uit over sommen geld, waarop de gemeente eens onderzoek besloot te doen naar de in aanbouw zijnde huizen. "Bij een eerste inspectie kwamen al direct 'ernstige tot zeer ernstige' bouwtechnische en constructieve fouten aan het licht. (...) Zo stuitten de onderzoekers op stalen kolommen in de constructie die niet goed waren bevestigd, was het houtwerk in zeer slechte staat en waren er zorgen over de 'unieke' bevestiging van de stenen gevel." De boel gaat nu maar weer gesloopt worden en de gemeente heeft wat scenario's uitgetekend, maar het komt erop neer dat die gare projectontwikkelaar EN DE KOPERS (die nooit een 'af' huis van binnen hebben gezien) met een restschuld van 2,7 miljoen euro blijven zitten - ook omdat een afbouwgarantie waardeloos bleek door een afbouwverzekering van malafide kudtbedrijf Betaal Garant Nederland. Tering. Een enorme strop voor die arme kopers - en als we niet oppassen een vrij letterlijke.

Reaguursels

Inloggen

Vind het onderhand wel echt een geweldige, terugkerende grap, dat "Helmond in Limburg". Van mij, als rasechte Brabander, mogen ze die stad dan ook gratis hebben.

Gladiator Fap | 26-02-21 | 12:26

Als ik zo een huis zou hebben gekocht. En nu weet dat ik ben opgelicht. (wantdatishetfeitenlijk)
En weet dat de oplichters nu aan een costa liggen met een groot glas drinken, tsja.

Gokmaar | 26-02-21 | 11:35 | 1

Wat is nou uw punt ?

Xaffier | 26-02-21 | 14:05

Heel eerlijk, maar hier hebben mensen liggen slapen, ze zijn blind als een kudde dier achter elkaar aan gelopen en geen onderzoek gedaan. En zijn feitelijk maar twee woningborg instanties in Nederland al het andere moet al een signaal hebben gegeven. E&E had je op google al kunnen vinden die er een project daarvoor een zooitje heeft gemaakt. Dit is geen project NUL op de meter maar NUL op de rekening. Wat een ellende voor deze mensen, hebben er zoals ik het lees erg naief ingestaan.

DeJaVu5225 | 26-02-21 | 09:53

Helmond in Limburg? Volgens mijn atlas én wat ik heb onthouden van de topografie ligt Helmond nog steeds in Noord-Brabant. Berichten (als die er al waren) dat de provinciegrenzen zijn verschoven hebben mij nooit bereikt!

vrijgezel32 | 26-02-21 | 09:00 | 3

Vrij ernstige fout inderdaad

Helmond is een stad en gemeente in de provincie Noord-Brabant in Nederland. De gemeente en stad telt 92.624 inwoners en heeft een oppervlakte van 54,57 km². Wikipedia

TriangelJosti | 26-02-21 | 09:04

De grap blijkt elke keer weer te werken.

Zeebonkus | 26-02-21 | 13:20

Lijkt Schouten Bouw uit Leidschendam wel, die dachten na een faillissement ook vrolijk verder te gaan op smerige manier. Kopers in Pijnacker die al 3 jaar met dubbele kosten zitten. Gelukkig zijn de woningen nu afgebouwd door Niersman Bouw

TriangelJosti | 26-02-21 | 08:31

Beter Klepzeiker Verherverbouwbedrijf inschakelen

echtpaul | 26-02-21 | 00:21

Huizen? Veredelde kippenhokken zijn het.

Fi-Bu-Bla | 26-02-21 | 00:19

Welke debiel gaat in vredesnaam in zee met een partij die "Earth & Eternity" heet.

CzMichiel | 25-02-21 | 23:24

Dat zou toch grond moeten zijn voor een strafzaak?

viejohuevon | 25-02-21 | 23:02

Consumenten hebben recht op een product wat aan een redelijke verwachting voldoet of anders hun geld terug. Dit staat gewoon in de wet.

ZoltarTheMagnificent | 25-02-21 | 22:24 | 1

Dan moet er wel geld te halen zijn hè

Graftak | 26-02-21 | 01:08

Helmond is Braboland. Zelfs voor Limburg te erg.

Jan Zand | 25-02-21 | 21:55

Die huizen zien eruit of ze gemaakt zijn van de “bouw” tekening van mijn zoontje toen hij nog 2 was.

Urbanus_2.0 | 25-02-21 | 21:53 | 1

LOL maar je hebt wel gelijk

echtpaul | 26-02-21 | 00:18

Eén voordeel: nu hoeven die mensen niet meer in Helmond te wonen.

Harigeharrie | 25-02-21 | 21:53

Wat een ellende, huis foetsie. Dat gun je ook Helmonders niet.

Sjiek | 25-02-21 | 21:35

Je zou zeggen dat Helmond geleerd heeft van die kubuswoningen van charlatan Piet Blom. “Schuine muren zouden mensen tot creativiteit aanzetten”. “Helmond zou een project van internationale allure binnenhalen”. De kubuswoningen zijn onpraktisch en oncomfortabel en alleen bewoners die zwaar lijden aan cognitieve dissonantie zijn er gelukkig. Als Rotterdammer moet ik bekennen dat wij er na Helmond ook ingestonken zijn

BASinnic | 25-02-21 | 21:26 | 1

Heb er een half jaartje in gewoond en het is waardeloos inderdaad. Alleen leuk voor foto's.

Zeebonkus | 26-02-21 | 13:21

Het wordt nog veel erger straks met de nu al mislukte en 100 keer uitgestelde invoering van de omgevingswet mogen particuliere bedrijven de controle taken van de gemeente overnemen. Wiens brood men eet.... diens woord men spreekt.

muggetje | 25-02-21 | 20:41

Duurzaam projectje weer.

Veepert | 25-02-21 | 20:37

Ik probeer onwès hard m'n leedvermaak te onderdrukken...echt.
Maar een nul-dinges huis kopen bij projectontwikkelaar Earth and Eternity?
Really?
Dan verdien je het gewoon om keihard genaaid te worden.

SirLanceAlot | 25-02-21 | 20:26

Ik snap hier helemaal niets van. Hoe kan het dat de kopers nu de pineut zijn ? Je hebt de bank voor de hypotheek, de bouwer, project ontwikkelaar, de gemeente die allemaal met betrokken zijn, aan regels gehouden zijn, bouw garanties, toezicht verrichten, maar uiteindelijk is de koper de l*l ? Die had maar beter weten, althans volgens sommige reaguurders.

Dus een of meerdere partijen (bouwer en/of ontwikkelaar) in dit proces fraudeert en komt ermee weg, zonder gevolgen ? Kan iemand dat uitleggen ?

kleingordon | 25-02-21 | 19:36 | 2

Precies! Wanneer de poep de ventilator raakt, wijst iedereen naar de ander.

discriminazie | 25-02-21 | 22:23

Die snap ik ook niet helemaal nee. Die mensen zitten al twee jaar op een huis te wachten en dan krijg je ook nog even een financiële draai om de oren. Het voorbehoud van een huis wat blijft staan lijkt me een prima ontbindende voorwaarde.

R.F.Pickering | 26-02-21 | 09:22

Als ik een vergunning kreeg waarin stond dat Helmond in Limburg lag kreeg ik al argwaan :)

Teun2 | 25-02-21 | 19:34 | 2

Precies dat, Biereco is er niets bij...

Zuma | 25-02-21 | 20:00

Voorlopig zijn de taxateurs de klos die de hypotheekverstrekkerts deden besluiten dat het ontroerend goed zat allemaal...

F. von Zeikhoven | 25-02-21 | 19:34

Een mens moet een scherpe radar ontwikkelen voor dit soort dingen..

etwaboy | 25-02-21 | 19:32 | 2

Is Limbabwe...

F. von Zeikhoven | 25-02-21 | 19:35

@F. von Zeikhoven | 25-02-21 | 19:35: Commentaar niet gehinderd door enige kennis.. Jij gelooft waarschijnlijk ook alles wat op facebook geschreven wordt, want het is te intellectueel om zelf iets te leren.

zbb | 25-02-21 | 22:09

"Bedankt voor die bauwwen met ProjektOntwikkelaar Earth & Eternity"...

F. von Zeikhoven | 25-02-21 | 19:17

Waarom moeten die 'groene' huizen altijd zo lelijk zijn? Ach ja, kwestie van smaak natuurlijk... Toevallig is er bij/in Helmond ook een hele mooie nieuwbouwwijk in oude stijl, genaamd Brandevoort. Persoonlijk één van de mooiste nieuwbouwwijken die ik ooit in NL heb gezien :-)

DutchCountryBoy | 25-02-21 | 19:17 | 6

Ook mooi met dat water tussen de huizen. Je liep vorige week je voordeur uit en je kon met de hele buurt schaatsen.

hustler01 | 25-02-21 | 19:34

rustig aan. Straks willen alle reaguurders in Helmond wonen.

MBenzSClassW223 | 25-02-21 | 20:22

Bij Utrecht hebben we Opbuuren, ook in Oud-Hollandse stijl. Zouden ze echt vaker moeten doen.

R.F.Pickering | 26-02-21 | 09:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat noemen ze nu circulaire economie. Bouwen, afbreken en recycling. Alleen zit daar normaliter 50 jaar tussen, hier nog geen 12 maanden.

Southpark | 25-02-21 | 19:11 | 1

Anders wordt het akkoord van Parijs niet gehaald.

de honden blaffen... | 25-02-21 | 21:23

In het artikel van het ED staat dat de gemeente niks te verwijten valt. Dat lijkt me stug. De huizen staan al tot de nok en nu blijkt dat ze zo kut gebouwd zijn dat alles moet worden afgebroken. Die toezichthouder mag net zo goed verantwoordelijk worden gehouden voor deze ellende. Waar betaal je ze anders 10.000 euro legeskosten voor?

hustler01 | 25-02-21 | 19:11 | 3

Is gewoon een verkapte belasting.

fail | 25-02-21 | 19:31

De ervaring leert dat bij gemeentes deze kennis niet meer aanwezig is. En allemaal wordt uitbesteed.

Rotterdammert1965 | 25-02-21 | 21:23

De gemeente koopt nu dus ook de mensen uit vanwege de gevoelde zorgplicht, ook al zijn zij daartoe juridisch niet verplicht.

MFvGeel | 26-02-21 | 08:22

Woningen? Architecturele nachtmerries, zul je bedoelen.

zbb | 25-02-21 | 18:45

Misschien de woning van de projectontwikkelaar zelf meteen maar meeslopen.

lekgoot | 25-02-21 | 18:37

Maar de vergunning was tip top in orde? Of vonden de ambtenaren het ook wel prima met die 'unieke bevestiging'? Voor de rest verschrikkelijk voor die mensen.

Sliptong | 25-02-21 | 18:28

Betaal garant. Gegarandeerd premies harken totdat er uitbetaald moet worden

Ir. Wilhelmus | 25-02-21 | 18:08

Kamervragen in 2019 over de malafide praktijken van het zgn. garantiefonds. Schijnbaar lukt het die jongens nog steeds om de boel te besodemieteren. Wat een land.: Vraag 10
Hoe kan het dat de DNB niet heeft voorkomen dat het garantiefonds zijn malafide parktijken voortzette, nadat hiervoor werd gewaarschuwd door Vereniging Eigen Huis (VEH) in juni 2018? Hebben garantiefondsen een vergunning van DNB nodig? Wat is een redelijke termijn voor DNB om, na signalen, controles uit te voeren en in te grijpen? Klopt het dat DNB de gedupeerde huizenkopers, en daarmee de VEH, niet als belanghebbende ziet bij hun besluit tot handhaving?

Graaier | 25-02-21 | 18:08 | 2

Maar hebben die mensen niet de adressen van de malafide bestuurders en zou een spoedprocedure bij de Servische maffia niet meer soelaas bieden?

Sliptong | 25-02-21 | 18:36

Die kamervragen waren naar aanleiding van dit project

MFvGeel | 26-02-21 | 08:22

Willen er echt mensen in dat soort lelijke blokkendozen zonder ramen wonen?

Rest In Privacy | 25-02-21 | 18:03 | 4

@JJMS | 25-02-21 | 18:04:

Zouden alle mensen daar op Willy van de Kerkhof lijken of alleen René?

Rest In Privacy | 25-02-21 | 18:09

Huizen zonder dakpannen zijn in trek bij D66'ers en andere koude mensen. Ook VVD'ers worden erin gespot.

Graaier | 25-02-21 | 18:11
▼ 1 antwoord verborgen

Laat me raden: Betaal Garant Nederland wordt gerund door een vvd-er?

obominotie | 25-02-21 | 18:02 | 1

De site geeft in ieder geval een hele vertrouwenwekkende indruk.

jemagookniksmeer | 25-02-21 | 19:22

Ach de ambtenaartjes zijn weer direct overstag gegaan bij een eerste de beste deug naam van een ontwikkelaar, die heeft zich uiteraard voorgedaan als een ware klimaat warrior waardoor de ambtenaren een stijve tent in hun broekje kregen en direct overstag zijn gegaan. Het voordeel van de twijfel terwijl controle hier niet aan de orde is geweest. Sterkte voor de kopers, je zult maar op deze manier benadeeld worden en er financieel een flinke strop aan over houden. Ontwikkelaars tuigh.

Hollandse_blauwe | 25-02-21 | 18:00

Firma Biereco kan dit wel als betrouwbare verherbouwer oplossen.

ILF2 | 25-02-21 | 17:59 | 3

Rotsen in de branding, redders in de nood die twee.

Eric Newby | 25-02-21 | 18:06

Ja die waren geniaal. Arie Bleekjes en Doortje ook trouwens. Kan nu natuurlijk niet meer, dat begrijpt iedereen. Toch?

Super Vaagstra | 25-02-21 | 18:06

Picobello BV voor het loodgieterswerk

Ad Hominem Tu Quoque | 25-02-21 | 19:45

Rupsjes nooit genoeg.

ademende aarde | 25-02-21 | 17:54

Zo'n Kees Tempelaars doet eigenlijk precies hetzelfde als die Boyan Slat van het Ocean Cleanup project. Een prachtig idee in één keer op grootse wijze realiseren.
En zoiets kan nu eenmal niet.
Door Kees' onnozelheid (neem ik aan) is een aantal burgers gedupeerd.
De geldverspilling van Boyan wordt met de mantel der liefde bedekt door zwijgende (voorheen hard juichende) milieuorganisaties. Want "hij bedoelde het zo goed".
Tsja, misschien bedoelde Kees het ook wel heel erg goed.

DenBeert | 25-02-21 | 17:53 | 3

Je klets uit je nek wat Boyan Slat betreft.
Die heeft het afgelopen jaar flinke vooruitgang geboekt met zijn schoonmaakproject.

Rest In Privacy | 25-02-21 | 18:01

Ach ja, Boyan. Bleef eigenwijs dweilen met de kraan open. Verschillende experts wezen erop dat je in de rivieren moet beginnen anders is het, precies, dweilen met de kraan open. Inmiddels is er de Interceptor voor rivieren. Uiteraard altijd al een idee van *Ocean* cleanup zelf.

BASinnic | 25-02-21 | 19:18

Met een naam als Earth&Eternity ging het verkoopverhaal en natuurlijk met boter en suiker in bij de deugkopers, deugambtenaren en deugbestuurders. Maar rest assured dat Kees Tempelaars een zeer klimaatonneutrale beachhouse heeft op Aruba

BASinnic | 25-02-21 | 17:48

Earth & Eternity.
Helemaal klimaatneutraal.
We bouwen iets en breken het weer af.

de honden blaffen... | 25-02-21 | 17:33

Alle grappen en grollen daargelaten, als dit je overkomt als bonafide huizenkoper dan is dat echt klote. Nou ja, misschien komt de gratis geld helikopter van Rutte nog voorbij want het is verkiezingstijd en tegenwoordig krijgt iedereen en z'n moeder compensatie / gratis geld. Of je nou fraudeur bent of niet, en deze mensen vallen in de niet-categorie.

_pacman_ | 25-02-21 | 17:23 | 1

Goede tip om sinterklaas Rutte aan te spreken of om even in de immens diepe zakken van Wopke Hoekstra te voelen. De heren geven graag het geld van anderen en hun kinderen nu al uit om zieltjes te winnen in maart.

Graaier | 25-02-21 | 18:15

Verdient een small reset lijkt me...

Neuth | 25-02-21 | 17:20

Dit wordt vast veel beter met de nieuwe Wet Kwaliteitsborging.

supah | 25-02-21 | 17:16

Helmond is toch in Brabant?

Kokossss | 25-02-21 | 17:16 | 6

Wappie.

Rest In Privacy | 25-02-21 | 18:02

Gij bent nog nie zo'n kleine stommerik

Stennislav Heibel | 25-02-21 | 18:56

Onder leiding van GS onlangs geannexeerd door Limburg na een jarenlange strijd

Ad1617 | 25-02-21 | 19:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan kun je misschien maar liever slachtoffer zijn in een of andere toeslagen affaire.
Ben overigens een paar keer in mijn leven in dat shit hole genaamd Helmond geweest en het inspireerde me absoluut niet maar dat is een ander onderwerp.

loze stijl | 25-02-21 | 17:13

Die woningen zijn ook zo lelijk als de nacht. Parkeerplaats van maken.

Mad Jack the Pirate | 25-02-21 | 17:12 | 1

Staan die gevels nu zo schots en scheef of heeft de fotograaf de verkeerde lens gebruikt?

obominotie | 25-02-21 | 18:05

Kunnen we in Nederland asjeblieft een stoppen met die mega projectontwikkelaars die in achterkamertjes (via corruptie) van dit soort projecten toegewezen krijgen.

Maak het weer gemakkelijker voor mensen om zelf te bouwen zodat we weer wat verschillende huizen krijgen in plaats van wijken en straten met allemaal de zelfde huizen. Ziel dodend is het, alsof je een robot bent. Gemeenten moeten stoppen dat soort projecten aan zulke projectontwikkelaars toe te kennen.

Je mag best als gemeente iets wat van hele basale voorwaarden stellen als je bang bent voor een totale wildgroei zoals in België (al prefereer ik dat gemakkelijk boven het Nederlandse model van eenheidsworst.. mar ik even overgeven?), maar stop met dit soort projecten. Nederland wordt er lelijk en ziel dodend van.

DerUnterMensch | 25-02-21 | 17:12 | 2

Huh, achterkamertjes? In Limburg???

Eric Newby | 25-02-21 | 18:07

Nederland wordt er lelijk en ziel dodend van. En uiteindelijk gaat ze er failliet aan. En dat toewijzen via corruptie, hoe is het mogelijk dat iedereen dit inmiddels weet en er niet op wordt ingegrepen. Kan er heel verhaal over vertellen; over shredderen van documenten achter op slot gezette kamers, over notulen die niet genotuleerd hoefden te worden (hoi Mark Rutte). Misschien wordt het eens tijd. Om echt alle kaarten open te gooien.

Joyce | 25-02-21 | 18:49

Dat is een ton per huis, wat de kopers er bij inschieten. Los van de 2 jaar vertraging bij de bouw.

Er zijn fouten gemaakt en er is fraude gepleegd. Gezien de ernst lijkt het mij dat er bestuurders persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden. Dat kan ook bij een BV. Daar is vast ook wel een paar ton te halen.

Gewinflipt | 25-02-21 | 17:11

Huizen die er uitzien als verhuisdozen, op zich wel koddig.

Mr_Natural | 25-02-21 | 17:10 | 1

Ja, en een naam voor op het huis is dan ook makkelijk te verzinnen. Gewoon met een dikke stift erop:
Servies. Boeken. Turtle verzameling.

Poesmobiel | 25-02-21 | 17:17

Esthestisch geen schande om dit te slopen. Mensenkinderen wat een gedrochten, is de woningnood zo hoog dat mensen dit willen? Wel zeer triest voor de kopers en ik hoop dat ze gecompenseerd worden.

small_town_dude | 25-02-21 | 17:07 | 1

Veel architecten houden nul komma nul rekening met de wens van de eindgebruiker die het allemaal moet betalen. Heel bizar eigenlijk.

whitechocolateface | 25-02-21 | 18:38

In het land van de gratis zin in niets en sensuele salsa doet men niet zo moeilijk: vijf palletten met gasbetonblokken (die witte), 6 golfplaten, één deur en een afdakje om 's avonds naar de krekels en de branding van de Pacific te luisteren.
Muurtje om je binnenplaats met glasscherven eromheen, en het architectonische ontwerp van een fietsenschuurtje.

Voor 3000 Euro moet het lukken.

King of the Oneliner | 25-02-21 | 17:03 | 1

500 euro voor AK47 en 500 euro voor waakhond. Komt het op 4k.

BoerKoekoek | 25-02-21 | 17:49

"Duurzaam", hè, die woningen?

Als je die duujjjzaamheids-geobsedeerden hun gang laat gaan, wonen we over 20 jaar allemaal in huizen die zijn opgetrokken uit leem & koeienstront. Door 'specialisten' die zijn overgevlogen uit Jemen, Mali en Soedan.

"Aan de binnenplaats liggen de vrouwenvertrekken, de keuken, de opslagruimtes en eventueel de vertrekken van de moeder van het familiehoofd of zijn getrouwde zonen of jongere broers. Het hoofd van de familie heeft zijn vertrekken op de eerste verdieping boven de ingang. Door een gaatje in de vloer kan hij zien wie zijn huis binnenkomt." Aldus de Stichting Djenné.

Zoiets als dit, dus:

www.djenne.nl/wp-content/uploads/2017...

Bij aankoop van zo'n huis een geit cadeau, en een ezel die bedoeld is om uw SUV te vervangen. Die dan op last van de ministress van duujjjzaamheid in beslag is genomen, omdat die immers verboden is.

Peter Emile | 25-02-21 | 16:59

Mooi he, kopen bij een projectontwikkelaar. Je betaalt de hoofdprijs voor bagger op een stuk grond ter grootte van 3,5 parkeerplaats en tot overmaat van ramp zit je ook nog tussen 20 identieke huizen ( oh nee, jij hebt een dakraam links bedongen en je buurman rechts, zodat jullie nu echt heel individueel bij elkaar in de slaapkamer kunnen kijken ) in een straat /erf dat zich nog moet ontwikkelen dus je hebt geen idee waar je tussen belandt. En ondertussen ben je de 1e 1,5 ton al kwijt aan leges, belastingen, heffingen en winstmarges van betrokkenen voordat er uberhaupt een steen is gelegd.

Graaisnaaiert | 25-02-21 | 16:54

Veel peperdure duurzaamheid is helemaal niet duurzaam.
Gewoon marketingquatsch waar weer de goedbedoelende groene sukkels intuinen.
Goed gevoel kopen.Niks nieuws onder de zon.
Ik heb net zonnepanelen laten installeren.Superlicht flexibel zeer sterk kunststof zonder glas en gif.370 Piekwatt per paneel.Gaat minstens 25 jaar mee.Uiteindelijk komen we er hopelijk wel met zijn allen,maar niet met milieuvervuilende windmolens en in giffabrieken in China gemaakte zonnepanelen.
Die overhaaste ondoordachte energietransitie gaat ons nog zwaar opbreken vrees ik.

Zeurkont | 25-02-21 | 16:53 | 1

Sinterklaas komt niet meer bij u, zijn schimmel zei dat het funest was voor zijn hoeven, hij glibberde alle kanten op.

dirkdoorsnee | 25-02-21 | 16:59

Stel het was goed gegaan. Dan had je in hetzelfde soort huis gewoont als iedere andere persoon in je straat. Nederland is zo'n mooi land..... Je betaald je er scheel , en je krijgt er niets voor terug.

Drunken_Pumpkins | 25-02-21 | 16:51

Die 100.000 per huis wat al betaald is waarschijnlijk zal ongeveer gelijk zijn aan de overwaarde als het klaar is (gekocht in 2019 dus waarschijnlijk een flinke overwaarde). Maar ja, van de bank hoef je weinig flexibiliteit te verwachten.

kovariant | 25-02-21 | 16:50 | 2

Zo heel veel overwaarde zit er meestal niet op een gesloopte woning.

42 | 25-02-21 | 16:54

Heb je wel gelezen? De woningen moeten gesloopt worden. Grove constructiefouten.

Atlantis-95 | 25-02-21 | 18:06

"In hun vlaai worden gedaan......": kostelijk!

Bouwfraudeur | 25-02-21 | 16:48

Ontwikkelaar Earth & Eternity bouwt zowel energie-neutraal alswel circulair! Met dat soort hippe woorden is het opleveren van gewoon goede huizen om in te wonen ook wel erg ordinair.
Ergo: idioten die met dit ontwikkelaars als Earth & Eternity in zee gaan vragen om dit soort zaken.

Peter_K | 25-02-21 | 16:47 | 1

Heel circulair dit toch? Eerst wordt het gebouwd. Dan weer afgebroken en ben je terug bij af.

TheEgg | 25-02-21 | 17:14

Zie ook al dat de eerste vluchtelingen uit moria ook hun bivak opgeslagen hebben.yoessoef woont in de gele, zeer vrome man.

dirkdoorsnee | 25-02-21 | 16:46

Nomen est omen

Diederik_Ezel | 25-02-21 | 16:45

Een huis is als een vrouw of een auto. Je moet nooit een nieuwe nemen maar eentje die lekker is ingereden en waar de kinderziektes al uit zijn. Andere kost het je klauwen met geld.

Montgomery Burns | 25-02-21 | 16:45

Sinds wanneer ligt Helmond in Limburg?

Zieke Dichter | 25-02-21 | 16:44 | 7

@Diederik_Ezel | 25-02-21 | 16:45: Ik heb mijn eindexamen in NL gedaan maar school gevolgd in BE. Dus toen ik ineens Appingedam moest aanwijzen op de kaart had ik een probleem. Appingedam lag niet zoals ik dacht in het Groene Hart maar in Groningen. Lekker belangrijk dacht ik nog maar daar dacht mijn lerares heel anders over.

Zieke Dichter | 25-02-21 | 17:07

@Miss Silly | 25-02-21 | 16:56:

Je moet niet alles geloven wat op Google Maps staat gekkie.

Rest In Privacy | 25-02-21 | 18:05

@Miss Silly | 25-02-21 | 16:56: wat een lulkoek, Helmond is al sinds de provinciale herindeling van 2009, die niet bepaald stijvol verliep overigens, onderdeel van Limburg.

Versleten_Paddestoel | 25-02-21 | 18:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien een topic voor FTM om daar eens in te duiken. Want dit is ten hemel schreiend voor de kopers, wier huis in 2019 al zou zijn opgeleverd. Waar wonen die nu? En de kosten? Daar mogen zij dus nu (deels) voor opdraaien. Dus is wel onderzoek waard. En dat je dus ook, als koper, moet wachten tot maart 2021 voordat je duidelijkheid krijgt over wat er uiteindelijk met je huis dat geen huis blijkt te zijn (en waar je naar alle waarschijnlijkheid je spaargeld/appeltje voor de dorst, toekomst in hebt gestoken). Ik hoor het die projectontwikkelaar al zeggen: Wij hebben geen contracten met een collectief, wij hebben contracten met individuele kopers. Sterf, vastgoedcowboys die niet te paard konden maar te pony gingen.

Joyce | 25-02-21 | 16:44 | 1

Moet idd een doemscenario zijn voor die kopers. een hypotheek,( hoogstwaarschijnlijk) geen huis,en dus dubbele lasten omdat je toch ergens moet wonen.
Hopelijk valt het mee voor ze,maar klinkt best somber dit verhaal.

roberto9715 | 25-02-21 | 16:47

Het zijn pyramides, 45 graden om de X- en Y-as gedraaid.

Mr_Natural | 25-02-21 | 16:41

Ach een vriend van mij woont - heb meelij - in Ypenburg. Die huizen in zijn wijk zijn bijna allemaal verrot, gevels pleuren eraf, kapotte daken, beschimmeld, met vochtproblemen en wat niet al. En ook daar trekt iedereen zijn handen ervan af. Nederland is de afgelopen 30 jaar volgebouwd met troep waarvoor ze zich vlak na de oorlog nog geschaamd zouden hebben. Op zeer zeer grote schaal.

FustViking | 25-02-21 | 16:40 | 2

och .. na de oorlog konden ze er ook wat van. Toen was haast geboden want woningnood ivm. verwoeste huizen. Nu is er haast vanwege .. geld geld geld. En aanspraak maken op de garantie? Aannemer is gevolgen en zit in een of andere financiele BV constructie.

Rest In Privacy | 25-02-21 | 16:44

Ik vind het nogal makkelijk dat de gemeente geen blaam zou treffen. De gemeente verdient eerst aan de verkoop van de grond, en daarna nog eens aan bouwleges. Ze zeggen die leges nodig te hebben om de bouw goed te kunnen controleren, gaat op zo'n 10.000 euro per woning. Bij onze nieuwbouwwoning is de gemeente één keer langs geweest om de woning op het kavel uit te zetten en een keer om te zien dat de bouw af was. Daarnaast hebben ze nog één keer na het verlenen van de vergunning vanaf de tekentafel een constructieve maatregel toegevoegd die ook nog 20.000 euro extra kostte. Verder hebben ze niets gedaan om de bouw te begeleiden of inspecties uit te voeren of het goed werd gedaan. Wij hadden een constructiebureau ingeschakeld om de bouw te begeleiden, die zijn wekelijks gaan kijken en controleren. Kostte ook nog 8.000 euro, maar dat hoort de gemeente dus eigenlijk grotendeels te doen voor die 10.000 euro aan leges.

Qippie | 25-02-21 | 16:40 | 4

Welja joh. Maak de overheid verantwoordelijk. En in het volgende item op GS weer klagen over regeldruk en bureaucratie

theo-is-dood | 25-02-21 | 16:49

@theo-is-dood | 25-02-21 | 16:49: Je betaalt er toch voor. Wegenbelasting heffen en vervolgens geen onderhoud aan wegen willen plegen.

JanFTE | 25-02-21 | 17:09

@theo-is-dood | 25-02-21 | 16:49: Dat zegt ie niet hè. De overheid bemoeit zich er wel mee. Dwingt jou daarvoor te betalen. Maar zijn vervolgens niet verantwoordelijk. Overigens het gebruikelijke patroon tegenwoordig.
Kijk, als die overheid niet verantwoordelijk wil zijn is dat prima, maar dan moeten ze er ook geen 10k voor vragen.

TheEgg | 25-02-21 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Het positieve is dat de kopers daar nooit hoeven te gaan wonen. Een geluk bij een ongeluk, win-win.

SergeantPierlala | 25-02-21 | 16:40

Dit is een Nul op de meter woningen Drama.
"In augustus 2016 poseert Kees Tempelaars stralend in het ED. Hij is iets op het spoor gekomen om duurzaam woningen mee te bouwen: metselen zonder cement. Beter voor het milieu en dankzij een foefje in het stapelen zeker zo sterk als mét specie.

Zo heeft de ondernemer uit Valkenswaard nog meer snufjes ontdekt. Tempelaars (62) verwerkt allerlei isolatietechnieken en warmtepompen in een ontwerp dat leidt tot de zogeheten ‘nul-op-de-meter-woning’. Een huis dat zijn eigen energie opwekt, de tijd is er rijp voor.

Diverse gemeenten waaronder Valkenswaard en Helmond raken enthousiast door het concept en gunnen bouwgrond aan Tempelaars. Die heeft voor de duurzame bouwprojecten de firma Earth & Eternity (E&E) opgericht, een van de pakweg twintig bv’s op zijn naam."

Bron : www.ed.nl/helmond/hoe-de-mooie-woning...

Zwizalletju | 25-02-21 | 16:39 | 2

"een van de pakweg twintig bv’s op zijn naam"
Dan zouden er toch belletjes moeten afgaan.

Deflatiemonster | 25-02-21 | 16:44

Het zijn wel letterlijk 0 op de meter woningen.

sjef-van-iekel | 25-02-21 | 16:48

Het komt vastgoed.
En anders gewoon héél Helmond teruggeven aan de natuur.

Ruimedenker | 25-02-21 | 16:37

Maar wat is dan het verschil met de andere sloppenwijken daar?

skoftig | 25-02-21 | 16:34 | 2

Weinig.

Wijze uit het Oosten | 25-02-21 | 16:37

Die zijn al af.

dirkdoorsnee | 25-02-21 | 16:39

Helmond ligt dat niet in limburg?

BobDobalina | 25-02-21 | 16:33 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Monsieur Moutarde kan tevreden achteroverleunen, hij heeft een hoop Limburgse reaguurders boos gemaakt.

JJMS | 25-02-21 | 16:32

Wie heeft in hemelsnaam Helmond naar Limburg versjouwd?

andersdenkende | 25-02-21 | 16:32 | 2

GS, ongeveer 10 jaar geleden.

Nuchternederland | 25-02-21 | 16:33

Eigenlijk zou je almere ook naar limburg moeten verplaatsen. Misschien amsterdam ook wel.

wijsvinger | 25-02-21 | 16:37

Meestal heeft de vertrekkende partij in dit soort situaties goed zijn zakken gevuld.

Wijze uit het Oosten | 25-02-21 | 16:31

Het bedrijf heet eigenlijk “ from here till eternity “

dirkdoorsnee | 25-02-21 | 16:30

Zijn dat echt huizen? En dat wisten de kopers? En... zoveel vragen.

Mr_Natural | 25-02-21 | 16:29 | 2

Is de zogenaamde sarcofagen stijl.
.

Kijkeensaan | 25-02-21 | 16:30

Op de voorgrond van bijgevoegde foto ziet u de palen om te stutten, elke koper mag er 6 van de stapel gratis afpakken.

dirkdoorsnee | 25-02-21 | 16:28

Duh!
“26 duurzame woningen”

Hemmenaar7 | 25-02-21 | 16:26 | 1

Het zijn nu 26 duurzame bouwvallen.

Glasgow Argus | 25-02-21 | 16:28

‘ In augustus 2016 was Kees Tempelaars (directeur E&E) “”iets op het spoor gekomen “” om duurzaam woningen te bouwen: metselen zonder cement. Beter voor het milieu en dankzij een foefje in het stapelen zeker zo sterk als mét specie. ‘

Tsja...

Valka | 25-02-21 | 16:25 | 1

Lego, heet dat.

Nuchternederland | 25-02-21 | 16:32

Waarom zijn de leges van een bouwvergunning zo hoog? Gemeente aansprakelijk stellen en dan zucht 100 jaar procederen want de overheid heeft geld zat.

MargauxGrandCru | 25-02-21 | 16:24 | 1

Jammer dat de kopers met dubbele lasten zitten. De gemeente heeft de tijd. De kopers niet.

Glasgow Argus | 25-02-21 | 16:26

In deze fantastische rechtsstaat ,tenminste volgens Rutte en zijn vriendjes ,is alles prima geregeld.
Fraudeurs en criminelen krijgen allemaal 150 kansen en belastingbetalers die niet voor de overheid werken moeten de kop houden.

pejoar | 25-02-21 | 16:19

Wat een ellende voor die mensen. De projectontwikkelaar zit m.i. helemaal fout en moet gaan betalen. Is waarschijnlijk een oplichter.

Toos Bevergeil | 25-02-21 | 16:19 | 3

Zie net dat Gemert Bouw ook absoluut onbetrouwbaar blijkt te zijn als ik de ervaringen lees van mensen die met dit 1 mansbedrijf zaken hebben gedaan.

Toos Bevergeil | 25-02-21 | 16:24

dat geld is allang verdwenen ..

Rest In Privacy | 25-02-21 | 16:27

@Toos Bevergeil | 25-02-21 | 16:24: goh, oplichter huurt oplichter in om het te verzekeren dan is het niet raar dat de bouwer ook minder fris is. De gemeente verstrekt grond en vergunningen. Naar mijn mening mogen die alles vergoeden en bij de bedrijven zoveel mogelijk proberen terug te halen. Alle drie de grappenmakers die zich ondernemer noemen.

Miss Silly | 25-02-21 | 17:08

Een huis kopen dat nog niet afgebouwd is, is alsof je aan Dave Roelvink vraagt om met z'n ongeboren dochter te trouwen. Een normaal mens wil eerst weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Festen | 25-02-21 | 16:18 | 3

Genoeg mensen die zich met flitsende folders en gladde pratende stropdassen in de luren laten leggen.

2voor12 | 25-02-21 | 16:24

Uhh... zo werkt dat met nieuwbouwprojecten ;)

Enig uitzoekwerk vooraf met welke partijen je in zee gaat is echter wel aan te raden.

oh no | 25-02-21 | 16:41

@2voor12 | 25-02-21 | 16:24: Kun je die eens toelichten. Ja, ik ben ook altijd heel kritisch op flitsende folders. IK heb een woning gekocht in 2006, opgeleverd 2008 en daar is ook veel mis gegaan.

Maar dan: Hoe hadden bewoners deze folder moeten doorprikken op moment de gemeente de grond gunt aan de project ontwikkelaar. Ik neig er naar dat de gemeente zijn werk beter had moeten doen. Op moment zij aansturen op verduurzaming, dan hadden ze ook het vervolgtraject moeten garanderen. Sorrie, maar ik vind de gemeente er veel te makkelijk mee weg komen.

Atlantis-95 | 25-02-21 | 18:19

Stadse fratsen. Wat is er mis met een plaggenhut als je toch in Helmond wilt wonen?

Ad Hominem | 25-02-21 | 16:18 | 1

haha scherp

Rest In Privacy | 25-02-21 | 16:30

Het begint met research met wie je zaken doet. Als ik die ontwikkelaar google, dan weet ik genoeg. +32 als telefoon nummer, 1 werknemer op Linkedin (misschien allemaal al weg gerend...). Nou maakt het schuldig zijn van zo'n partij het er natuurlijk niet minder op, maar ik ga niet met dat soort in zee.

IJschpegel | 25-02-21 | 16:18 | 1

Inderdaad. Het is trouwens wel opvallend dat het project (niet meer) genoemd wordt op de website van E&E. De naam alleen al zou me genoeg doen jeuken om dit aan me voorbij te laten gaan.

oh no | 25-02-21 | 16:45

In Groningen staan ook veel van dat soort woningen. Maar dat komt door Wiebes, die ex minister die zo van perspectief houdt.

herstelkous | 25-02-21 | 16:17

ik zou dus nooi in zo'n project instapppen waar de bouw van je huis "geregeld" word.
De aannemer met de goedkoopste offerte en inferieure materialen word gebruikt.
Nee dan doe ik het liever zelf met de mensen die ik ken en vertrouw.

fubarmf | 25-02-21 | 16:17 | 1

Probeer maar eens leuk stukje bouwgrond te krijgen. Bij een particulier betaal je vaak de hoofdprijs. De gemeente gaat liever in zee met project ontwikkelaars of bevriende aannemers. Uiteindelijk ook een opknapper gekocht op een mooie locatie.

Andersdenkend | 25-02-21 | 19:41

Schandalig.

JohnLocke | 25-02-21 | 16:17

Vervelend voor onze mede-reaguurder Kees Tel.

Glasgow Argus | 25-02-21 | 16:17

Dat modewoordje "duurzaam" gaat hier nog voor ongekende toestanden zorgen in de bouw, genoeg voor gewaarschuwd maar de millennials dromen van een bakfiets voor hun kind dat zich daarna warmt aan de wamtepomp en de wc doorspoelt met regenwater vol wormen.

grindbak | 25-02-21 | 16:16

een oplichter/prutser. Snap niet dat zoveel mensen erin trappen.... hebben die geen google?

fubarmf | 25-02-21 | 16:25

Die Tempelaars klinkt me als een typische VVD'er in de oren...

Nuchternederland | 25-02-21 | 16:41

Hoe komt het dat fraudeurs altijd zo makkelijk er vanaf komen? Is er niemand die het persoonlijk maakt en even op bezoek gaat bij degenen die verantwoordelijk is voor jouw levenslange schuld en problemen. Dat valt mij bij Opgelicht ook altijd op. De daders lopen vrolijk rond en slachtoffers zijn slachtoffers. Terwijl je altijd hoopt dat de dader eens goed slachtoffer wordt.

Mokum Kosher | 25-02-21 | 16:16 | 1

ze hebben zijn auto's dus al in de fik gestoken.
Maar stel je voor dat je heel veel geld verliest, scheiding, baan, stress.... dan zou ik het niet raar vinden dat een slachtoffer met een honkbalknuppel verhaal komt halen.

fubarmf | 25-02-21 | 16:27

Firma Biereco verherbouwingen laten komen.

Ruimedenker | 25-02-21 | 16:13 | 1

Maar dan worden het weer doorzonwoningen

R2fu**D2 | 25-02-21 | 17:26

Limburg ligt natuurlijk ver weg en nieuws per postkoets doet er lang over. Maar dan toch is het stilleggen van de bouw al in Maart 2020 gebeurd.

Het is voor de kopers een dure les in duur-zaam bouwen.

Glasgow Argus | 25-02-21 | 16:13

Het bouwen van een huis, heel vaak ellende, het word altijd duurder, oplevering is vaak kut omdat hang en sluitwerk inferieur is, airco's of verwarming niet voldoen en ga zo maar door.
Alle huizen die ik gekocht heb waren of opknappers (dan weet je dat je ellende kunt verwachten) of betalen bij oplevering

miko | 25-02-21 | 16:12

Die "Limburgs Helmond" was expres zeker?

Mohguh | 25-02-21 | 16:12 | 6

Ik heb een jaar in Helmond op school gezeten, het voelde toch echt als naar Limburg fietsen.

knuffedol | 25-02-21 | 16:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou met een paar vrienden een avondje op huisbezoek gaan.

Rest In Privacy | 25-02-21 | 16:12 | 4

@Glasgow Argus | 25-02-21 | 16:15: inderdaad, goede optie, genoeg tijd ook om problemen te ‘’bespreken’.

dirkdoorsnee | 25-02-21 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Kortom, een buitengewoon duurzaam project.

Bolder | 25-02-21 | 16:08

Ik heb tweemaal een nieuwbouwwoning gekocht. Ik moet er niet aan denken om in iets als dit terecht te komen. Ik wens die mensen het beste.

Leptob | 25-02-21 | 16:08 | 1

Er is een oud gezegde
Koop je een nieuwbouwwoning?
Laat eerst je vijand er een paar jaar in wonen, dan je vriend, en daarna zelf.

Bolder | 25-02-21 | 16:34

Je betaald een hoop geld aan een aannemer om je huis te bouwen en die besteedt het uit aan Picobello B.V. en steekt het verschil in z'n zak.
En als kers op de taart blijkt je huis nog in Limburg te staan ook.

Osdorpertje | 25-02-21 | 16:07 | 2

Niet alleen in Limburg, in Helmond. Helmond!

JJMS | 25-02-21 | 16:08

Kers op de vlaai....

Hangtietsmurfin | 25-02-21 | 16:11

Tja, dat krijg je ook als je iets nieuws wil bouwen in Cambo.... Oh wacht, dit is Nederland.

Ceristimo | 25-02-21 | 16:07

Helmond. Aan de mond van de Hel. Need i say more.

iustus | 25-02-21 | 16:06

Maak er gewoon weedschuren van, daar draait de hele economie van Helmond op.

Ruimedenker | 25-02-21 | 16:04 | 1

XTC of crystal meth schijnt ook een hardloper te zijn in die contreien.
Maar goed, was ooit België en dat zegt wel genoeg...

Ommezwaai | 25-02-21 | 16:08

Als je zaken doet met een projectontwikkelaar genaamd "Earth & Eternity" dan vraag je er ook wel een beetje om..

Do-na-zi | 25-02-21 | 16:03 | 3

Als je op hun website kijkt dan is het een en al duurzaamheid wat de klok slaat. Geheid dat daar een nest uitgerangeerde wethouders en andere politici achter zit.

5611 | 25-02-21 | 16:11

Ik kreeg een beetje het Buzz Lightyear gevoel van de naam.

popeye-de-zeemeermin | 26-02-21 | 07:53

Betaalgarant lijkt ook heel veel op Bouwgarant. Als je bouwt moet de bouwer lid zijn van Bouwgarant, want dan wordt de hut afgebouwd bij een faillissement van de bouwer. Even googlen was genoeg geweest. Heel triest om met de duurste aankoop van je leven het schip in te gaan.
Als het lijkt op oplichting, is het helaas ook vaak oplichting.

pibasso | 25-02-21 | 16:03 | 6

@MaarFeitelijk | 25-02-21 | 16:41: klopt, helaas werkte dat ook zo bij al die lui die in de "gratis" telefoon zijn getrapt en vervolgens de hand boven de hoofd wordt gehouden. Iets meer eigen verantwoordelijkheid zou een deel van de mensheid al tot een betere overweging brengen.

oh no | 25-02-21 | 16:48

Vroeg het net aan mijn man, die is constructeur, Die zegt eerst de bouwtekening bekijken en dan tijdens de bouw kijken. Nu is er weinig meer aan te doen, dan alles neergooien.

gato | 25-02-21 | 17:39

"Even googlen was genoeg geweest."
Die info die jij nu googled, was die ook al in 2018 voor handen???

Atlantis-95 | 25-02-21 | 18:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Helmond ligt niet in Limburg maar in Brabant.

Beorcbuster | 25-02-21 | 16:03 | 8

Helmond ligt in Noord-Brabant.
In België lag de provincie Brabant, die een paar geleden is opgesplitst.

WalterSobchack | 25-02-21 | 16:19

Zou hij speciaal hiervoor een account hebben aangemaakt?

Ad Hominem | 25-02-21 | 16:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een afzichtelijke bouwsels.
Honingbijen bouwen vernuftigere constructies.

keestelpro | 25-02-21 | 16:03 | 4
-weggejorist-
keestelpro | 25-02-21 | 16:39

Het zijn spuuglelijke bouwsels dus feitelijk zijn de nieuwe eigenaren geholpen met sloop; dan is er nog een kans dat er iets fatsoenlijks voor in de plaats wordt gebouwd.
Waar komt toch die drang vandaan om zulke afzichtelijke woningen te bouwen? Is een architect aan de drugs of zo, dat 'ie dit ontwerpt én indient? En de gemeente? Waarom weigert die niet zulke wanstaltelijkheden? Wat is er over van de welstand?

Bakkeleures | 25-02-21 | 16:46
▼ 1 antwoord verborgen

Wel weer mosterd na de maaltijd met z'n mislukte limbograp

_Zweevers_ | 25-02-21 | 16:02 | 4

@Ommezwaai | 25-02-21 | 16:04: Zelfs Willy vd Kerkhof was origineler met zijn passage op het veld dan deze opzettelijke voor de zoveelste keren herkouwde topografie fout.

_Zweevers_ | 25-02-21 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

De echte vraag is natuurlijk wie er wél aan dat project verdiend heeft.

Mastermattie | 25-02-21 | 16:01 | 2

Meestal ploft de bv voordat de belastingdienst en de onder-onderaannemers betaald zijn. De bouw zit vol geboefte.

theo-is-dood | 25-02-21 | 16:56

Kees Tempelaars, de grootste boef van Valkenswaard en omstreken. De goorste rat met 25 bv's die geld ontvangt van de kopers en meteen doorsluist naar een andere bv. Vorig jaar hebben ontevreden klanten alle drie zijn auto's in de fik gezet maar meneer begrijpt niet waar de onvrede toch vandaan kan komen. En ondertussen is zijn advocatenleger aan het werk met als enige doel de procedures zo ver rekken dat de rechtsbijstand van de tegenpartij de handdoek in de ring gooit omdat het budget van 50.000 euro advocaatkosten is overschreden. Tegen zulk volk werkt maar één ding en dat is niet ons geweldige rechtssysteem.

hustler01 | 25-02-21 | 18:44

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl