Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondergang des Avondkloks week uitgesteld

En van uitstel komt afstel

DING DONG. Dat was een weinig verheffende dag in de rechtbank, die ons weer duidelijk heeft gemaakt wie het grootste gevaar is voor mensen die van de Avondklok af willen: Willem Engel zelf. Samen met zijn viruswaanzinnige makker Jeroen Pols heeft Engel zijn eigen zaak, die er na een glasheldere uitspraak van de rechter prima voor stond, danig naar de gallemiezen geholpen met warrige betogen en het opvoeren van de volstrekt niet deskundige deskundige Pierre Capel. Na alle leugens, halve waarheden en kwaadaardige insinuaties van Engel en Pols heeft de rechter nog een week nodig om tot een oordeel te komen in het spoedappel over de avondklok. Volgende week vrijdag pas uitspraak dus. Dat geeft het kabinet nog een week de tijd om de Spoedwet door de Eerste Kamer (LIVESTREAM) te loodsen, als Wopke Hoekstra er tenminste niet doorheen komt schaatsen. Wij weten alweer hoe laat het is. Die avondklok blijft. 
UPDATE: Poeh poeh nou nou. Jeroen Pols heeft drugsverleden. Alsof zijn virusheden niet gênanter is.  

Social

Reaguursels

Inloggen

Deze domme regering heeft nu aan de macht geroken en onze onderdrukking is een feit. En ook ik ga gewoon naar mijn werk 's ochtends en doe mijn wandeling netjes voor 21 uur. Mijn trots is weg.

Montesquieue | 20-02-21 | 07:12

Net of er iets te beleven is s'avonds. Stel je niet zo aan.

Pluisbaard | 19-02-21 | 21:07

Nou de sgp misschien een zondag ochtend klok invoeren van 9 tot 5. Moet je ze horen

dedwarsligger | 19-02-21 | 20:04 | 1

Een ochtend van 9 tot 5?

Pluisbaard | 19-02-21 | 21:08

Avondklok blijft tot april...., in ruil voor 1 dag naar school en de kapper...., koehandel, sociale avondleven dat er nog was, wordt verder om zeep geholpen, de dictatuur is here.....

Marcello | 19-02-21 | 20:04 | 4

IQ kamertemperatuur.

Pluisbaard | 19-02-21 | 20:54

En dit is nou precies het probleem. Zodra een vergaande maatregel eenmaal is ingevoerd kom je er niet meer vanaf, want mensen zijn lui en het is makkelijker hem te houden dan andere manieren te vinden.
Nu ze de avondklok onderbengen in een aparte wet heeft de overheid nog minder haast om hem af te schaffen, omdat hij niet meer als uitzonderingssituatie gezien wordt. En ondertussen wordt je vergaand in je vrijheden beperkt. En nu maar wachten op de golf die wel of niet komt. Als hij er niet is, blijft de avobdklok want hij werkt goed, komt hij er wel dan blijft de avondklok ook want stel je eens voor hoe het anders zou zijn.
Een beetje als: waarom zit je met een banaan in je oor? - dat is tegen de krokodillen - maar er zitten hier geen krokodillen - zie je hoe goed het werkt!
Ik zeg kappen met dat ding. Ik wil verdomme buiten kunnen zijn waneer ik wil.

elco485 | 19-02-21 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Waar is Wiegel als je hem nodig hebt

Toedels | 19-02-21 | 19:37

Wat is Teeven ineens mededeelzaam. Waarom hield hij dan zijn mond in de zaak Demmink.

merallas | 19-02-21 | 19:31 | 6

@de honden blaffen... | 19-02-21 | 19:58: Sinds wanneer mogen we niet meer weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Achterhouden dan maar deze informatie? Omdat het niet in jouw straatje te pas komt?

Wiebenick | 19-02-21 | 20:16

@Wiebenick | 19-02-21 | 20:16:
Is niet relevant bij de vraag of de avondklok al dan niet een wettelijke grondslag heeft.

de honden blaffen... | 19-02-21 | 20:20

@de honden blaffen... | 19-02-21 | 20:20: Dat is waar. En toch wil ik het weten. Als zijn argumenten steek houden maakt het niet uit.

Wiebenick | 19-02-21 | 20:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Jojo schijnt het toverwoord te zijn om rechterlijke uitspraken te voegen naar gewenste uitspraken. Afgekeken van de Ruinerwold verdachte.

watazooi | 19-02-21 | 19:29

En de Jonge dan? Versch gesneje..

All_Anonymous | 19-02-21 | 19:28

Heeft Teeven daar ook nog het bonnetje van?

professorinopleiding | 19-02-21 | 19:21
-weggejorist en opgerot-
ex_schaap | 19-02-21 | 19:18

Hoi 42 | 19-02-21 | 15:26: Bij Pfizer zit er een stap tussen, dat is niet gewoon voor vaccins. Er wordt MRNA ingepakt in een lipide ingespoten, dat komt met behulp van het lipide in lichaamscellen die het RNA lezen en er een stukje corona virus mee nabouwen (de briljant kunstmatig recht gehouden spike) en in het lichaam loslaten. Dat is feitelijk het (hoogst waarschijnlijk gevaarloze) door het lichaam zelf gemaakte vaccin waar het afweersysteem op reageert en met anti-stoffen tagt voor opruiming.

berthub.eu/articles/posts/reverse-eng...

Pierre Capel wordt stijlloos als een idioot weggezet door de redactie. Beetje droef.

chefren | 19-02-21 | 18:57 | 8

Mee eens.

ademende aarde | 19-02-21 | 19:50

@Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 19:39: Naar mijn inzicht kan iedere debiel zonder moeite helder zelf vaststellen dat Pfizer niet in de tijd is getest, vrij kritisch onderdeel bij vaccins testen, maar jij niet dus begrijp ik? Het is je ook niet bekend dat alle corona-vaccins alleen maar op proef zijn toegelaten omdat de ernst van het probleem zo groot wordt geacht? Ofwel onder normale omstandigheden zouden ze geen van allen zijn goedgekeurd voor zo uitgebreid gebruik. Bij de VVD en Kuifje tellen argumenten niet, dat is overduidelijk. Als er iemand een aftandse of uitgerangeerde reaguurder is dan is het Kuifje, zullen we stemmen en daarna aan GeenStijl vragen of er in hier ieder geval nooit meer iemand *kuifje* mag heten, ofwel de aftandse idioot dwingen eens wat origineler te worden?

chefren | 19-02-21 | 20:12
▼ 5 antwoorden verborgen

En die Jeroen Pols is ook mede-eigenaar van een aantal bordelen in de Duitse hoerenbuurt in Bremerhaven. Overigens heeft dit niets met uitbuiting te maken hoor... nee.. keurige ex-cocainebaas die nu arme vrouwen aan werk helpt.

johnyl | 19-02-21 | 18:42 | 7

Zet dat eens af tegen het aantal corrupte vvd's van de afgelopen jaren.
Die als kamerlid/wethouder etc een voorbeeldfunctie hebben.

Noobster | 19-02-21 | 19:28

@Kuif Waarom zou ik?

RickRD | 19-02-21 | 19:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Breaking News: Grapperhaus zegt zojuist in de Eerste Kamer dat de Avondklokwet ook voor overdag kan gelden. Kamerlid had gevraagd of er toegevoegd had kunnen worden dat "het alleen in de avonduren zou gelden" en het blijkt nu ineens ook 24 uur per dag te kunnen worden ingesteld. 18.15 uur. nos.nl/uitzendingen/ hij wil de tekst dus niet beperken tot de avonduren.

Watching the Wheels | 19-02-21 | 18:17 | 7

Het gaat bij wetten gelukkig niet om gevoelens, maar om feiten. Wat is die Grapperhaus slap in het debat, hij doet net alsof hij het niet begrijpt (of misschien begrijpt hij het niet, dat kan ook). Erg sterk die dame van de CU en ook andere leden van de Eerste Kamer stellen goede vragen. Het is gewoon opnieuw niet goed geregeld en vastgelegd in dat nieuwe wetsvoorstel. Wat een knoeiers.

Watching the Wheels | 19-02-21 | 18:33

Zit ik voor mijn laptop te hoesten, start hij opeens vanzelf een virusprogramma op.

RickRD | 19-02-21 | 18:51

Gaan we nu dan een beetje wakker worden of wachten we tot 18 maart?

Binnenbaan | 19-02-21 | 19:14
▼ 4 antwoorden verborgen

UPDATE: Poeh poeh nou nou. Jeroen Pols heeft drugsverleden.
Tja, wie niet. Ik lust er nog wel pap van. Maar ja, avondklok he.

RickRD | 19-02-21 | 17:33 | 28

@VoltaireJohn | 19-02-21 | 19:01: O, maar hij heeft toch een tweede kans? Ik vind dat hij de term "onderdrukking" niet moet bezigen als hij een geschiedenis van onderdrukken heeft.

omanders | 19-02-21 | 20:06

Fredje Teeven ook!

MokumsMoppie | 19-02-21 | 20:36
▼ 25 antwoorden verborgen

Zeg nou eens eerlijk. Had iemand echt anders verwacht? Dit kon je van een kilometer afstand zien aankomen. Gerommel, halve verhalen, selectief argumenteren en broddelwerk vat de Nederlandse overheid en de rechterlijke macht aardig samen. Het systeem moet heel hard nodig op de schop. Sleep ze hierna maar voor het ERVM. Dan wil ik wel eens zien hoe groot de broek van Brussel is en of Den Haag nog steeds zo geil is op internationale gerechtshoven en weggeven van soevereiniteit.

Frau Merkel | 19-02-21 | 17:26 | 6

@Gulliver | 19-02-21 | 17:57: Ik wacht op reacties van reaguurders,
gullliveriseenmongool en gelulliver

1steafslagrechts | 19-02-21 | 18:07

@binnenbaan : glijmiddel?.. neen ze nemen je rauw in de poepert.

All_Anonymous | 19-02-21 | 19:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie was dan toen zijn Tom Hagen? #Pols

Prof. D.A.H. Vintik | 19-02-21 | 17:24

Pols dus een handelaar in cocaïne die bovendien mensen bedreigd en gegijzeld heeft.

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 17:21 | 8

@Gulliver | 19-02-21 | 17:50: Dat is dan meer als die Zijlstra van de VVD, die er schijnbaar ook een paar bij elkaar verzonnen heeft en daar indruk heeft gemaakt bij Putin.

Jan70 | 19-02-21 | 20:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Gut ja Pepijn van Erp. Nee dan zal het wel zo zijn. Hebben jullie nog andere getuige-deskundigen?

GormSuil | 19-02-21 | 17:20
-weggejorist-
Braboblanke | 19-02-21 | 17:14

Was in de veronderstelling dat onze beminde gelovigen met hun regering de afspraak gemaakt hadden dat ze zoveel mogelijk binnen zouden blijven. Loop voor de grap eens naar buiten? Dit kan van de oligarchen die achter de wereldorganisaties als WHO, VN en WEF zitten, nooit de bedoeling geweest zijn. Dat wordt voor straf een extra maandje verlenging. Bovendien ondermijnend voor het klimaat en al helemaal niet woke.
Gehoorzamen gaat u uiteindelijk toch wel.

Arnold9638 | 19-02-21 | 17:10 | 4

@Gulliver | 19-02-21 | 17:51: Als ik een euro kreeg voor elke x dat u wappie heeft geroepen, was ik nu een rijk man.

RickRD | 19-02-21 | 18:15
▼ 1 antwoord verborgen

Spoed (de; m)
geen snelheid van handelen; = geen voortvarendheid

Deksmaat | 19-02-21 | 17:07

Arrogant wel dat Grapperhaus de Eerste Kamer onder druk zet vandaag nog over de spoedwet te beslissen. Begrijp volkomen dat de Eerste Kamerleden niet nig eens willen uitglijden over een haperende wet.

Jan, Leiden | 19-02-21 | 17:04 | 2

Uitspraak hoger beroep pas 26 februaro...... koekoek!

professorinopleiding | 19-02-21 | 17:05

De uitspraak van de rechter was onderbouwd met het verhaal dat het slechts tot vrijdag of enkele dagen daarna geldig zou zijn.

Nu die onderbouwing is komen te vervallen, de uitspraak dan ook neem ik aan.

Mooi, mogen we weer na 9 uur buiten zijn.

En houd in het hoger beroep die uitspraak nou aan, ik wil aangifte kunnen gaan doen!

DerUnterMensch | 19-02-21 | 16:59

Trouwens, stel dat volgende week de avondklok wordt afgeschaft door de rechter dan verwacht ik wel dat alle avondklokfans hier toch vrijwillig thuisblijven na 21:00 uur. Jullie geloven immers in het nut van deze maatregel, dan zou wel of niet verplicht zijn voor jullie niet moeten uitmaken. Minimaal de maand maart met zijn allen binnenblijven dus. En als Mark zich 1 april nog steeds zorgen maakt ook de maand april binnen blijven. Alleen samen krijgen we corona eronder.

Binnenbaan | 19-02-21 | 16:59 | 1

Een week voor de verkiezingen dankzij Mark en de VVD is ineens de avondklok afgeschaft en mogen we ook weer terrassen bezoeken want Mark wil 75 zeteltjes en dan een leugentje maak ook niet uit, de meeste stemmers vreten in de goddelijke aanbidding zelfs zijn p.. p nog op

Jan70 | 19-02-21 | 20:22

De schaapjes kunnen weer rustig slapen, want wat zijn ze blij met de maatregelen.
Kan toch niet dat de door hen geliefde avondklok zomaar zou verdwijnen. Immers het killervirus is er nog. Snel naar binnen hoor!

1steafslagrechts | 19-02-21 | 16:53 | 3

Kijk uit, want na 9 uur is hij nog besmettelijker, hoe verzin je het.
Dat is nou keuzes maken , de mensen die vrij willen zijn laten gaan, en degene die zich de angst hebben laten aanpraten mogen uit vrije wil binnen blijven. Dat is pas democratie.

peet12 | 19-02-21 | 17:37

@peet12 | 19-02-21 | 17:37: Wat is dit voor kul in vredesnaam. Een school begint om half negen, hoe verzin je het. Alsof je om 10 uur minder leert. Laat mensen zelf uitmaken wanneer ze naar school komen. Maar wie om half negen wil komen is vrij om dat te doen. Snap je het een beetje? Dat is geen democratie maar anarchie. Geldt misschien in jouw kraakpand, maar noem het dan geen democratie. Het gore lef. Ga eens naar school en leer eens wat zinnigs, te beginnen met op tijd komen.

Wiebenick | 19-02-21 | 17:57

@Wiebenick | 19-02-21 | 17:57: Ik ben altijd op tijd pipo , wat ik wil zeggen dat de bangerikjes lekker binnen mogen blijven en ik naar buiten wil .

peet12 | 19-02-21 | 18:36

Hahaha lol!

Deksmaat | 19-02-21 | 17:05

Het gedoe rondom de avondklok geeft meteen zijn noodzaak aan. Niet op bezoek kunnen bij tante Nel, my ass, de creaturen van de nacht hebben gewoon dikke vette schijt aan Corona. En daar zijn er heel veel van, zoveel is wel duidelijk. Waardoor er nu een avondklok nodig is. Maar dit gaat onze gedreadlockte vrienden boven hun pet. Ze kunnen nog net uit hun duistere holen kruipen om op Geenstijl te komen jammeren. Waarvan akte.

Wiebenick | 19-02-21 | 16:40 | 20

@Wiebenick | 19-02-21 | 18:08: Het is zo als het is , er gaan nu eenmaal mensen dood op een gegeven moment. de 1 wat eerder als de ander.

peet12 | 19-02-21 | 18:57

Ronny, doe es wat inhoudelijk zinvols neerzetten, net als Gullie

Pieterman | 19-02-21 | 20:36
▼ 17 antwoorden verborgen

Ojee, een dissident.
Limburgse VVD-fractievoorzitter stapt uit partij: ’Doordrukken avondklok is de druppel’
De Limburgse jurist en ondernemer vindt dat het kabinet met het doordrukken van de avondklok de grondrechten van de burgers ’terzijde schuift’. Nysten wil met zijn daad een voorbeeld stellen aan andere liberalen met gewetensnood. „Ik hoop dat meer VVD’ers zullen zeggen ’tot hier en niet verder’. Laat mij maar de eerste zijn.”
www.telegraaf.nl/nieuws/1452801955/li...

RickRD | 19-02-21 | 16:38 | 3

Een VVD'er met principes, die zat duidelijk niet op zijn plek.

Binnenbaan | 19-02-21 | 16:48

Komt hij ook op het lijstje opgestapte VVDers?

Frau Merkel | 19-02-21 | 17:16

Ik kan al tijden niets liberaals meer aan de VVD ontdekken. Leven en laten leven. Nee dus. Ophokken, opsluiten, muilkorven. De SGP is tegenwoordig liberaler dan de VVD.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 17:52

Dat de rechter een week uitstel neemt komt mooi overeen om de aanpassing op de wet door de 1e kamer te jagen.

Rotterdammert1965 | 19-02-21 | 16:34

Wie snapt nu niet het woord SPOED. Dagje uitstellen, weekje uitstellen. Maandje uitstellen. Dus geen spoed, dus opzouten met die spoedwetgeving.
Overigens: de avondklok is vooral van belang bij calamiteiten waarbij risico van plundering etc een rol speelt. Corona trekt zich niets aan van licht of donker, dag of nacht.

Leffe Blonde | 19-02-21 | 16:27 | 2

Wat zeg je nou? Je liegt! Dat kan niet. Nee. Avondklok goed, virus fout. Avondklok goed, virus fout. Zeg maar na.

luistukvreten | 19-02-21 | 17:07

Avondklok fout, virus fout. Kan dat ook??

Leffe Blonde | 19-02-21 | 17:38

Adequaat en compleet samengevat door Ronaldo. De reaguurders die meegaan in het misleidende frame van Engel zitten uiteraard te schuimbekken.

Spring Bruissteen | 19-02-21 | 16:11 | 1

Dat is een mening en dat mag...... nog wel.

Mart6037 | 19-02-21 | 16:16

Ik vraag mij soms echt af, over de mensen die altijd over iets van vinden of ze nou echt daadwerkelijk niets te doen hebben, dan altijd maar zitten/lopen/staan te zeiken op alles en niets. Ga werken, stelletje paupers.
Die avondklok zal mij echt een worst wezen, alsof de mensen überhaupt nog iets deden in de avond. Op visite gaan kon sowieso al amper. Sporten mocht ook al niet meer. Toen kwam de avondklok. Eerste wat ik dacht, prima, er veranderd voor mij en het gross toch niets. Die paar % wappies kunnen het toch ook gewoon accepteren? Ik hoop ook dat die wappies die zich niet willen laten vaccineren overal geweigerd worden straks. "Ik laat mij die rommel niet inspuiten, bla, bla. Ik word daar echt moe van. Waarom denken die wappies het beter te weten, terwijl er duizenden geleerden over de hele wereld met dezelfde conclusies komen. Regering de schuld geven van alles. Ga lekker op die Chinezen zeiken waar dit virus vandaan komt. Maak je toch niet zo druk man, slecht voor je hart en krijg je een hoge bloeddruk van. Ga gewoon werken, doe overdag wat leuks met je gezin en kijk 's avonds die serie waar je al tijden tegen aan zit te hikken, maar steeds denkt dat die ene nieuwe serie ook donders goed is.
Ik wacht gewoon rustig af tot we het sein krijgen dat alles weer in orde is.
Ik wacht op mijn oproep voor mijn vaccinatie (gaat voor mij leeftijdcategorie nog wel even duren)
Ik hoor het allemaal wel.
Doe rustig aan en maak je druk.
Trek je schouders op, roep "Het zal wel" en en ga verder waarmee je bezig was.

... doet de zolderkamerdeur dicht en gaat weer verder met zijn leven.

TriangelJosti | 19-02-21 | 16:09 | 9

U gaat ervan uit dat vrijheid en grondrechten voor burgers een vanzelfsprekendheid zijn maar dat is (helaas) niet zo.

therealbraindump | 19-02-21 | 16:35

Een A4-plempsel gebruiken om af te geven op mensen die hun mening op GS plempen. Ga zelf eens gewoon aan het werk mafklapper.

Binnenbaan | 19-02-21 | 16:50

@therealbraindump | 19-02-21 | 16:35: Helaas leert de geschiedenis ons dat vrijheid voor virussen onvrijheid van mensen veroorzaakt. Tenzij ziekte en dood bevrijdend is.

Wiebenick | 19-02-21 | 16:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik neem nog een lekkere jodenkoek, nu het nog kan

Montgomery Burns | 19-02-21 | 16:07 | 5

trek in zigeunersaus

ET007 | 19-02-21 | 16:31

hoe zit het eigenlijk met wieksen witte.

ET007 | 19-02-21 | 16:32

Binnenkort odekoek, da's andere koek. Met dit soort compliant gedoe wordt het snel dodekoek en is het over en uit ermee

Ad1617 | 19-02-21 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat betreft coronabeleid ben ik het nog het meest eens met die gekken Engel en Baudet. Ik was ook al gecharmeerd van Trump. Zou ik op foute mannen vallen?

Rest In Privacy | 19-02-21 | 16:05 | 5

Trump gaf al aan in het begin dat de kuur niet erger mocht worden als de kwaal. Ondertussen is het wel dat de kuur erger is geworden dan de kwaal.

Rotterdammert1965 | 19-02-21 | 16:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind de rust van de avondklok heerlijk. Mag ik dat zeggen?

Schriever | 19-02-21 | 15:55 | 6

Dan kan ik de pil van drion aanraden, geeft ook enorm veel rust. Ook voor anderen rondom u.

Joffri | 19-02-21 | 16:32

Ouwe zeur

peet12 | 19-02-21 | 17:59

U mag dat zeker zeggen.
Mag ik dan zeggen dat ik deze uitspraak in de context van wat er speelt in wereld op dit moment, diep triest vind.

Huwelijksgeluk | 19-02-21 | 18:19
▼ 3 antwoorden verborgen

In tegensteling tot landen als Polen, Rusland en Hongarije hebben hier wel een onafhankelijke rechtspraak.
Toch?

ZZP-er | 19-02-21 | 15:49 | 5

Onafhankelijk van de burgers, de wet en de realiteit!

Frau Merkel | 19-02-21 | 17:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Noem het de Wet van Rutte en Murphy kan wel opdoeken.

Mr_Natural | 19-02-21 | 15:43 | 1

Comment van de dag.

SchichtigeSpicht | 19-02-21 | 18:01

Het is treurig en veelzeggend dat rechters blijkbaar aan politiek doen.

El Rico Grande | 19-02-21 | 15:41

Hoe kan het nu dat de rechter zegt dat de avondklok onterecht is en dat in afwachting van hoger beroep deze toch aangehouden wordt?

Een beetje zoals bij strafrecht:
U bent vrijgesproken maar in afwachting van hoger beroep sluiten we u op en passen we de wet aan zodat u alsnog achter de tralies moet...

Is dit nog nieuws? | 19-02-21 | 15:39 | 4

Best helder toch? De raadsheren stellen dat het nu opheffen onevenredig veel risico met zich mee kan (nadruk op kan) brengen terwijl ze misschien (nadruk op misschien) tot de conclusie komen dat de avondklok helemaal niet onwettig is. Zo'n opschortende werking van een uitspraak van een lagere rechter is niet ongewoon.

beldewouten | 19-02-21 | 15:45

@beldewouten | 19-02-21 | 15:45: Wijzig dan de wet. Als de wet stelt dat dit beroep geen schorsende werking van de uitspraak heeft, dan heeft het geen schorsende werking.

El Rico Grande | 19-02-21 | 15:52

@El Rico Grande | 19-02-21 | 15:52: Dat moet de politiek dan dien, niet de rechter. Maar zo'n schorsende werking kan erg zinvol zijn, bijvoorbeeld bij uithuisplaatsing.

beldewouten | 19-02-21 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Van trias naar duo politica.

Prieelvogel | 19-02-21 | 15:36 | 3

Helaas, dictatorutteiaat......

jan1956 | 19-02-21 | 15:37

Meer uno politica. Een overheid, een multinational, een rechterlijke macht, een MSM... allemaal bij elkaar in bed.

Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 15:59

Tijd heelt alle avondklokken.

Ruimedenker | 19-02-21 | 15:35

Ik snap niet zo wat het probleem is met de avondklok. Er is nu na 21:00 toch geen reet te beleven, alles is dicht. Die avondklok is echt het minst erge van dat hele corona. Ik vind de lockdown veel erger. Stel die avondklok is er niet. Wat willen jullie dan doen? Beetje creepen op straat? Naar binnen kijken bij huizen? Tippelen achter het station? Ik vraag me echt af wat men na 21:00 op straat wilt doen ten tijde van een lockdown.

Old_Spice | 19-02-21 | 15:34 | 11

Cruisen in het park.
De wappies staan al maanden droog.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:42

@RickRD | 19-02-21 | 15:41: Ja, de suffe kluizenaars die verraden zich telkens wel weer in de panelen.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:44
▼ 8 antwoorden verborgen

Ze had haar eerste uitspraak om de avondklok door te laten gaan dezelfde dag nog klaar om "een jojo effect te verkomen", maar nu hebben ze geen haast meer. Opmerkelijk.

negerinnenzoenen | 19-02-21 | 15:34 | 2

Ja wat is daar precies zo moeilijk aan. Zorgvuldig proces en voorkomen wordt dat we weer even geen avondklok hebben en dan weer wel.

BobDobalina | 19-02-21 | 15:40

Kan het verkeerd hebben, maar volgens mij was die Jaap van Dissel wel degelijk werkzaam voor het RIVM ten tijde van de Mexicaanse griep?
Als hoofd van een commissie van het RIVM en de Gezondheidsraad presenteerde hij een wetenschappelijk rapport waarin de voors en tegens van de virusremmer Tamiflu werden afgewogen. De conclusie: wie Mexicaanse griep heeft en niet tot een risicogroep behoort, ondervindt van de pillen waarschijnlijk meer hinder dan nut.
„Voor de individuele patiënt is hij in elk geval niet gevaarlijker”, zegt de Leidse hoogleraar infectieziekten Jaap van Dissel. „Alleen zal het nieuwe virus veel meer mensen ziek maken dan anders, misschien een kwart van de bevolking. Dat komt doordat we er nog nauwelijks weerstand tegen hebben. De griep wordt daardoor vooral een maatschappelijk probleem.”
www.trouw.nl/nieuws/griep-vormt-voora...

RickRD | 19-02-21 | 15:34 | 7

@RickRD | 19-02-21 | 15:42: ik heb geen idee. Ik houd me niet zo heel erg bezig met de historie van het rivm of van dissel.

BobDobalina | 19-02-21 | 15:49
-weggejorist-
Knikker | 19-02-21 | 16:04
-weggejorist-
Frau Merkel | 19-02-21 | 17:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Die beroepsquerulanten hebben hun moment of fame gehad, ze genoten er zichtbaar van. Volgende week zal eea wel juridisch opgelost zijn en dan kunnen Engel c.s. zich weer lekker terugtrekken in de krochten van het internet. Het is beter om dit soort onzin geklets geen podium te geven.

Diederik_Ezel | 19-02-21 | 15:34 | 4

Zonder hen was er geen zaak gekomen en hadden we geen uitspraak van de rechter. Hoe je verder ook over de heren denkt, de beschaving van het land is wel op een niveau hoger getrokken. Dat eens goed kritisch door rechters gekeken wordt. En hopelijk leren de regering en het parlement ervan. Dat ze niet van dat broddelwerk moeten afleveren.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:41

@Sitting_targets | 19-02-21 | 15:41: Dat kun je wel stellen, maar uiteindelijk gaat het om juridische haarkloverij. En een andere rechter was in dit geval misschien tot een compleet tegenovergestelde uitspraak gekomen. Leer mij rechters en rechtszaken kennen....

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:50

Om vooruitgang te bewerkstelligen moet je vragen kunnen stellen, ook willem engel, ezel.

therealbraindump | 19-02-21 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Als het standaard Willem Engel bashen hier bon ton is dan mag ik vast mijn vraagtekens plaatsen bij de competentie van een reeds gewraakte halfblinde en -dove aristocrate die nu ineens een week nodig heeft voor een uitspraak.

aapbroodje | 19-02-21 | 15:33 | 2

Is niet gewraakt. Ze hebben het geprobeerd, maar hun argumenten waren stuk voor stuk onzin.

beldewouten | 19-02-21 | 15:57

Stuk voor stuk onzin of die werden van tafel geveegd.

De dame heeft 3x geïnsinueerd op de te verwachten uitspraak.

Haar optreden daarna was nog veel bijzonderder.

Kluifje | 19-02-21 | 16:30

Dat we een avondklok hebben is prima op moment van mening is dat dit een verschil maakt.

Waar ik meer moeite mee heb is de voortvarendheid van het hof op met turbo snelheid de zaak op te pakken en nu een week laat 'rusten' totdat de uitspraak volgt. Bij de toeslagenaffaire heb ik geen enkel spatje voortvarendheid gezien en zo zijn er meerdere zaken waar een burger tegen aan loopt.

Atlantis-95 | 19-02-21 | 15:33

Wat prettig en terecht dat hier niet zo'n lelijke, hijgerige #breekbalk is gebruikt. Dank, Ronaldo.

beldewouten | 19-02-21 | 15:31

Hebben ze alvast een week extra om de reparatie wet te ritselen. Puur toevallig natuurlijk.

Scepticus | 19-02-21 | 15:31

De enigste reden dat de uitspraak een week word uitgesteld is omdat de rechtbank weet dat er geen juiste gronden zijn om vast te houden aan de avondklok. Geen gerechtelijke wettelijke feiten houden de avondklok in stand.. De rechters weten dat en rutte weet dat. De uitslag zal worden verwerpen van de avondklok.. maar slim bedacht pakken ze toch nog een week avondklok mee. Walgelijk corrupt zooitje.. en ze zijn bang.bang voor 17 maart. Want reken maar dat wilders gekozen word.. het houd een keer op. Maar niet vanzelf. Dit gaat nog heel wat worden ook na 17 maart.

haatsmurfin | 19-02-21 | 15:31 | 9

Ze zijn helemaal niet bang voor 17 maart, want de enige die enigszins tegen het beleid van Rutte ingaan zijn hier op het roze weblog verzameld. Heeft u nog niet gezien hoe hoog de VVD staat in de peilingen, en hoeveel mensen positief zijn over de aanpak van Rutte en De Jonge?

Mean Dean | 19-02-21 | 15:54

@Mean Dean | 19-02-21 | 15:54: Ze gokken op Stockholm syndroom, en die gok gaan ze winnen ook.

Binnenbaan | 19-02-21 | 17:04

@Mean Dean | 19-02-21 | 15:54: De peilingen? Corona gaat ook elke keer omhoog als de maatregelen verlengd moeten worden, heel toevallig allemaal. Allemaal stemmingmakerij', geloof er geen zak van.

peet12 | 19-02-21 | 18:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Weinig mensen hebben niet in de gaten dat waar die Engel mee bezig is best wel belangrijk is, ook voor de toekomst.
Is misschien wel een aparte vogel, maar dit is een dingetje wat ons allemaal aan gaat, of je nou voor of tegen de avondklok bent.
Waren er maar meer mensen die dat besefte.

zoalsikhetzeg | 19-02-21 | 15:31 | 3

Zo is het helemaal. Wappie of niet.. hij heeft r hart geraakt en dat gaat ook t keerpunt worden. Hoelang worden we nog voor de gek gehouden door een kabinet wat zelf niet eens weet wat t aan t doen is.

haatsmurfin | 19-02-21 | 15:33

Op zich is het prima dat de rechter zich buigt over de invoering van maatregelen. Dat heeft meneer Engel inderdaad prima aan de kaak gesteld. Het neemt alleen de noodzaak van anti-corona maatregelen niet weg.

42 | 19-02-21 | 15:34
-weggejorist-
Knikker | 19-02-21 | 16:01

Toch blijf ik me verbazen over de vele Nederlanders die zo makkelijk meegaan in een vrijheidsbeperkende maatregel als de avondklok. Hoogstwaarschijnlijk verbazen zij zich weer over degene die er bezwaar op hebben en zo kun je makkelijk een weblog vullen vol met verbaasde mensen.

Van het ene op het andere moment heeft Mark de politie de bevoegdheid gegeven om burgers te ondervragen alleen maar omdat ze na 9 uur in hun auto stappen, een vriend of familielid bezoeken of een wandeling over het strand maken. Dit niveau van staatsinmenging in fundamentele burgerlijke vrijheden brengt iets heel kostbaars aan de westerse manier van leven in gevaar: het idee dat gezagsgetrouwe burgers vrij zijn en verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden, en niet, zoals in China, hoeven doorgaan voor gevangenen van de staat.

Lockdowns zijn moreel twijfelachtig alleen al op grond van de grondwettelijke vrijheden. Maar zelfs als men gelooft dat het legitiem is om burgers thuis op te sluiten in naam van het algemeen belang, blijft een lockdown een gevaarlijk sociaal experiment dat mijns inziens nooit zonder overtuigend en wetenschappelijk onderbouwd bewijs zou moeten worden gebruikt.
Een overheid die geen transparante onderbouwing geeft van de daadwerkelijke kosten en baten van lockdowns voordat ze worden geïmplementeerd, maakt zich schuldig aan grove nalatigheid en zal uiteindelijk verantwoording moeten afleggen aan haar burgers voor een dergelijke ingrijpende maatregel.

Plaktong | 19-02-21 | 15:30 | 13

@bolletje kaas. | 19-02-21 | 15:57|
Dit dus. Ik ga doorgaans ook niet meer na 21:00 h naar buiten, maar ik stoor me wel degelijk aan het feit dat de keuze me ontnomen is! Zeker als je ziet op wat voor twijfelachtige gronden e.e.a. is besloten. Mensen vergeten maar al te gemakkelijk dat de Overheid bij herhaling al heeft laten zien een wel héél onbetrouwbare partner te zijn *kuch* Toeslagenaffaire *kuch*

Sjefke7807 | 19-02-21 | 16:19

@bolletje kaas. | 19-02-21 | 15:57: Het is salamitactiek, maar goed. Helpt om lastige kwesties gebalanceerd te beslechten als beide partijen in een gelijkwaardige informatiepositie zitten. Anders is het een sneaky manier om de positie van de andere partij volledig onderuit te halen.

Binnenbaan | 19-02-21 | 16:33

@Sjefke7807 | 19-02-21 | 16:19: Onderste steen boven , 1000 euro voor iedereen, we gaan er allemaal op voorruit. Nog even doorgaan ?

peet12 | 19-02-21 | 18:11
▼ 10 antwoorden verborgen

Otten - de Judas - zetelrover - rat.
Wat een vleesgeworden kwal; schijt aan de grondwet en universele rechten.
Hij geilt op zichzelf en heeft maling aan het volk: want "wij doen toch niet mee aan de verkiezingen".

MoslimMolen | 19-02-21 | 15:29 | 1

Otten = relnicht.

BrutusBosch | 19-02-21 | 15:34

En staat er ook maar 1 inhoudelijk argument in het stuk?
Alleen maar op de man spelen .. zucht.

Pieter65 | 19-02-21 | 15:27 | 1

Net als vroeger bij PSV, alleen scoorde ie toen nog wel eens...

4HoogAantWater | 19-02-21 | 15:29

Die dikke is aan het woord. Ga even koffie zetten.

Antikwaar | 19-02-21 | 15:26 | 1

Wow, die heeft inderdaad wel werk gemaakt van de coronakilo's, zo komt ie wel lekker snel in aanmerking voor het vaccin!

4HoogAantWater | 19-02-21 | 15:31

Zowel de rechtsgang als het politieke proces zijn met stomend kokend water afgehandeld en het gerechtshof neemt nu een week de tijd om zich te beraden... In de belangenafweging gaat hier iets helemaal fout. Grondrechten van burgers inperken, zoals een avondklok, is geen sinecure waarvoor je gerust een week de tijd kunt nemen.

therealbraindump | 19-02-21 | 15:26 | 1

En zonder uitspraak geen turbospoed appel mogelijk. 100% Bananenmonarchie. Nog even en ik heb liever met Bouterse te maken dan met Rutte.

Ad1617 | 19-02-21 | 15:56

Ik maak tegenwoordig wel gewoon weer mijn avondwandeling, want als ik het goed begrijp bestaat weliswaar de regeling waarin de avondklok is vastgelegd nog (het afschaffen daarvan is opgeschort) maar is deze tegelijkertijd nog steeds onwettig (daar heeft het opschorten niets aan veranderd).

Voor mij is de wet altijd het uitgangspunt. We leven ten slotte in een rechtsstaat waar burgers en de overheid zich aan de regels moeten houden; als iedereen zelf gaat verzinnen aan welke regels hij zich wel/niet houdt (zoals de overheid nu lijkt te doen) dan wordt het namelijk een zootje. De politie schijnt op dit moment ook niet meer te handhaven (alleen waarschuwing). Dat is ook logisch, want de politie mag opsporingsbevoegdheden alleen inzetten als daar een wettelijke basis voor is. Aangezien de avondklok onwettig is (dit was eigenlijk al duidelijk, maar is nu bevestigd door de rechter), is bij het overtreden daarvan geen sprake van een strafbaar feit op grond waarvan de politie een opsporingsbevoegdheid kan inzetten.

Dr. Vigilante | 19-02-21 | 15:25 | 6

Goed zo, knul, hier heb je een lolly voor de moeite.

Montgomery Burns | 19-02-21 | 15:57

U hebt helemaal gelijk. Ik trek me ook niets aan van de avondklok. Maar ik woon ook niet in NL.

LucaBrasi | 19-02-21 | 16:55

@BobDobalina | 19-02-21 | 15:43: Altijd mooi, dit soort reacties. Inhoudelijk helemaal niets te vertellen en dan de ander verwijten dat hij argumenten heeft aangedragen ('intellectueel sausje'). :)

Volgens mij is het probleem dat mensen in idioten als Engel aanleiding zien om zich extra te gaan verzetten tegen alles wat dit soort figuren roepen. Terwijl je echt wel vraagtekens kunt zetten bij sommige aspecten van het Nederlandse coronabeleid.

Dr. Vigilante | 19-02-21 | 20:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat gaat de politie doen? Het is een week lang onzekerheid. Boetes uitschrijven die toch niet betaald gaan worden? Komt er gedoogbeleid?

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:25

Corrupt systeem, what's new?

Watching the Wheels | 19-02-21 | 15:24

Ondertussen, hebben we hier ook nog over nagedacht?

"De leden van de fractie van de Partij voor de Dieren zouden het zeer onwenselijk vinden wanneer de regering zonder instemming van de beide Kamer (Eerste en Tweede) zou besluiten om een 24 uurs avondklok in te stellen. Met deze wet, in deze hoedanigheid, zou de regering die mogelijkheid wel krijgen."

www.partijvoordedieren.nl/bijdragen/s...

renalpha | 19-02-21 | 15:24 | 3

een avond van 24 uur. Das bijzonder.

BoerKoekoek | 19-02-21 | 15:27

Ja, dat klopt. Dat is hier in de panelen ook al meerdere keren gezegd. Die wet tegen het vertoeven is het einde van het grondrecht bewegingsvrijheid. De regering kan die naar willekeur inperken. Mag ik dat geen dictatuur noemen? Elk fatsoenlijk kamerlid hoort tegen te stemmen.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:28

Dit is precies hoe Rutte regeert. Hij is boos omdat een rechter hem voor lul gezet heeft en dus komt hij terug met een nog veel engere wet.
Uiteraard zal hij die heus niet inzetten voordat de nieuwe tekening van Jaap af is.

C1O2 | 19-02-21 | 15:29

Anderhalve week wordt een grondrecht door een schorsing geschonden. Die rechter durft wel.

impy | 19-02-21 | 15:23 | 3

Ach, het is maar een grondwetje.

Mr_Natural | 19-02-21 | 15:26

De grond is koud momenteel.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:46

Deze rechter heeft geen probleem met de Staat te verplichten het hele land vol te plempen met windmolens, dat wel. Maar als het om de vrijheid van burgers gaat, tsja..

Binnenbaan | 19-02-21 | 16:35

Ik gok dat deze advocaat afkomstig is van het oude Haagse advocatenkantoor Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn. Dat is niet zo'n frisse club, tenzij je wel van wat achterbaksheid en kruiperigheid houdt zolang de Staat je maar goed en onbeperkt betaalt.

Piet Karbiet | 19-02-21 | 15:20 | 5

@Diederik_Ezel | 19-02-21 | 15:22: En dat van recidivist Rutte, veroordeeld voor discriminatie in 2004 en jarenlang recidiveren in de toeslagenaffaire

Ad1617 | 19-02-21 | 15:32

Wel eens mee te maken gehad. Als je een goede advocaat hebt, kun je van ze winnen.

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:35

Je gokt dat de advocaat van de Staat afkomstig is van de huidige landsadvocaat? Jij gokt er zeker ook op dat het na de middag donkerder zal worden buiten.

Binnenbaan | 19-02-21 | 16:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ronaldo, zo maar even een vraagje.
In de vorige zaak zou het enkel over het juridische aspect gaan, maar de landsadvocaat had ome Jaap van Dissel meegenomen en die mocht zijn zegje doen.
Nou dat gelul van Jaap kennen we onderhand wel.
Nu neemt Willem Engel een hoogleraar immunologie mee in de persoon van Pierre Capel en die wordt door jou maar even bij het oud vuil gezet omdat hij niet deskundig zou zijn.
Wie ben jij om dat te kunnen beoordelen als stukjesschrijver van dienst?

oakmont | 19-02-21 | 15:16 | 14

Die van Dissel neem ik sowieso al niet serieus, wat een fantast is die man.

peet12 | 19-02-21 | 18:17
▼ 11 antwoorden verborgen

Alles moest dinsdag spoedspoedspoed, omdat dat het kabinet goed uitkwam. Nu gaat de rechtbank er rustig een weekje over nadenken. Omdat dat het kabinet goed uitkomt. Fijn he, onze rechtspraak...

Realisties | 19-02-21 | 15:16 | 2

Het zou zo mooi zijn als de rechtspraak het rijk eens een flinke dwangsom aan de broek zou doen m.b.t. het met spoed vergoeden van onrechtmatige schade als gevolg van overheidshandelen.

Harry.Langezwaal | 19-02-21 | 15:21

Lekker onafhankelijk.

Binnenbaan | 19-02-21 | 15:22

Goed nieuws.

van Oeffelen | 19-02-21 | 15:14 | 4

Wat Van Oeffelen zegt.

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:37

Wat Happy People zegt.

cheops | 19-02-21 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Dus dankzij die dove rechter met haar onsamenhangende gezicht en uitspraak van afgelopen dinsdag, zitten we nog een week opgehokt zonder een wettelijke grond.

cheops | 19-02-21 | 15:14 | 3

Beetje respect voor iemand die een beroerte heeft.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:20

@Sitting_targets | 19-02-21 | 15:20: misschien heeft ze wel corona. Ik heb gehoord dat je daar stollingsstoornissen van kunt krijgen. Laten we haar gauw in quarantaine zetten en vervangen door een andere rechter. Safety first.

Bamberger Reiter | 19-02-21 | 15:31

@Bamberger Reiter | 19-02-21 | 15:31: Of een migraine aanval, schijnt ook al corona te kunnen zijn. Ja Jaap weet het wel hoor, als u morgen geel piest of bruin poept zou het zomaar de engelse variant kunnen. zijn

peet12 | 19-02-21 | 18:21

Dat Engel cs in eerste instantie gelijk kregen van de voorzieningenrechter bewijst dat we een rechtstaat hebben. Dit veroorzaakt veel verwarring bij hardcore reaguurders.

oldandwise | 19-02-21 | 15:13 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt het met Capel oneens zijn maar om nou tijdens zijn antwoorden de live stream weg te draaien is walglijk. Niveau Venezuela. En het wordt gvd lekker weer de komende dagen.

Piet Karbiet | 19-02-21 | 15:13 | 3

Die man is dementerende en moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Zie het als service van de zaak.

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:22

Die Engel mag dan een rare vogel zijn, ik ben blij dat er tenminste nog mensen zijn die dit zwalkende overheidsbeleid niet als zoete koek slikken en kijken of dit wettelijk allemaal wel kan en proportioneel is, en dit niet klakkeloos uit Hugo's mond aannemen. Zo'n virus zal blijven muteren en wie weet bieden vaccins maar slechts (heel) gedeeltelijk bescherming tegen toekomstige varianten. Tegen HIV heeft het immers ook enorm lang geduurd voordat er geschikte medicijnen voor zijn. Door Rutte's eigen bezuinigingen zitten we nu met een minimaal aantal IC bedden en is er weinig voor nodig om de zorg te overbelasten. Ze hebben nu meer dan een jaar gehad om die capaciteit enorm op te schalen, en ipv daarvan ligt de focus alleen maar op besmettingscijfers die op een soort steady state niveau zijn beland waardoor je deze lockdown tot in de eeuwigheid kan blijven doorvoeren

SavingPrivateHenk | 19-02-21 | 15:12 | 3

Je zou bijna denken dat ze een agenda hebben.

Adriel | 19-02-21 | 15:13

Eens! Ook hier geld, staat de persoon je niet aan, dan wordt je hier afgekraakt.
Had ooit ééns ruzie met een collega, op een gegeven moment zei ik, je doet je werk goed, maar voor de rest ben je een lul. Zelf een lul kan nog een positieve kant hebben, en die moet je dan ook benoemen!

vluchtelingallergie | 19-02-21 | 15:32

Over HIV werd ook gelogen en nog steeds trouwens. En wie loog?
Dr. Fauci, de US van Dissel.

Arachne | 20-02-21 | 01:12

Jongens, jongens, het druipt er wel vanaf dat ons een misselijk kunstje wordt geflikt. Op de dag van de uitspraak in eerste aanleg al een behandeling in een turbospoedappel kan blijkbaar wel, maar meteen een uitspraak in hoger beroep is teveel gevraagd. Natuurlijk sneuvelt die avondklok ook in hoger beroep, maar de uitvoerende en rechterlijke macht spant vrolijk samen om dat zonder enig effect te laten zijn. Dit is walgelijk.

Stijlicoon | 19-02-21 | 15:10 | 3

In maffiaseries heeft een van de maffioso altijd 'de rechters in zijn zak'. In Nederland is dit de clan. Feitelijk ook maffia, al noemen we het anders, want Nederland is een *kuch* beschaafd *kuch* land.

Zonnebrildrager | 19-02-21 | 15:14

Een 'Ons Soort Mensen'-gevoel volstaat.

HogeNood | 19-02-21 | 15:53

Er is maar één oplossing en dat is leren leven met dit matige virus zoals we dat met influenza ook deden.
Wie denkt dat we corona weg kunnen krijgen moet aan de medicijnen.

Pieter_Auper | 19-02-21 | 15:10 | 14

@Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:40: En de Hongkong flu 1 in de jaren 60 en de hongkong flu 2 in 1968. Toen lagen hier ook de ziekenhuizen vol. Maar ging men gewoon door met de samenleving, wan tsja, je gaat voor een griep toch niet een heel land op slot doen? En wat denk je? Poef! Maar in deze nieuwe wereld is alles anders. Corona komen we nooit meer vanaf. Want virussen die verdwijnen nooit zomaar.

Binnenbaan | 19-02-21 | 16:44
▼ 11 antwoorden verborgen

Zelfs als de staat volgende week de rechtszaak verliest, gaat die avondklok door. Noodwetje van Grapperhaus is er allang doorgedrukt. Het is klaar, luister maar naar Kuzu: we leven onder een dictator.

chemtrails | 19-02-21 | 15:09 | 1

Graaf DENKula kan het weten, zijn broodheer is zelf een dictator.

Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 15:11
-weggejorist en opgerot-
zuurtjeregen | 19-02-21 | 15:09

Persoonlijk boeit de avondklok mij weinig, ik kwam na negenen zonder horeca open toch al amper buiten. Dus ik heb als redelijk neutrale toeschouwer de zitting gevolgd en ik moet zeggen dat de redenering van staatsadvocaten met veel "ehhh... ehhh..." volledig van tafel werden geveegd. Ik durf ook wel te beweren dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de 'week nodig om tot een overwogen uitspraak te komen' door de rechter volledig ingestudeerd en vooraf al zo bepaald was - d.w.z. de zitting was een schertsvertoning, omdat al van tevoren vast stond dat er een week gewacht zou gaan worden met uitspraak en alle argumentatie door de partijen er geen fck toe deden.

Zonnebrildrager | 19-02-21 | 15:08 | 6

De avondklok zou je als burger moeten boeien omdat het niet gaat over dat jij wl of niet om 21:00 uur nog naar buiten wil. Gaat over iets fundamenteels, niet iets individueels.

Binnenbaan | 19-02-21 | 15:26

@Zonnebrildrager | 19-02-21 | 15:24: Ze zei dat ze tijd nodig heeft om tot een juist besluit te komen en daarom van te voren hebben besloten geen snelle beslissing te nemen. Dit gaf ze aan het einde aan.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:30

@DexterGordon | 19-02-21 | 15:30: Ok. Dus als je gelijk hebt en dat is gezegd, was het inderdaad een schertsvertoning, want de argumentatie tijdens de zitting deed helemaal niet ter zake, uitkomst stond van tevoren al vast. QED.

Zonnebrildrager | 19-02-21 | 15:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Vertoeven in het huis waar iedereen elke maand weer krom voor ligt, inclusief alle bij Action, Ikea en Gamma aangeschafte troep om je huis een thuis te maken, slaat natuurlijk ook nergens op. Oost, west, ver van huis best. Zoals het klokje thuis tikt, tik ik in de kroeg op vreemde dameskontjes.

Leptob | 19-02-21 | 15:08 | 2

Het is dat ik je ken Leptob, maar die laatste zin is een daad die ik ook wel eens bij opsporing verzocht voorbij zie komen. Bah. (Maar toch lol) plop!

grapo | 19-02-21 | 15:21

@grapo | 19-02-21 | 15:21: in tegenstelling tot alle geruchten zijn best nog kontjes die het aangenaam vinden getikt te worden hoor. Beloofd.

Joffri | 19-02-21 | 16:52

Engel en Pols geven een hoop goede argumenten. Maar dan vertellen ook een hoop onzin. Als ze dat laatste nou eens achterwege laten.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:07 | 1

Ze hadden beter hun mond kunnen houden en die advocaat het woord laten voeren. Was ook beter geweest voor hun kansen.

Diederik_Ezel | 19-02-21 | 15:09
-weggejorist-
GMarty | 19-02-21 | 15:06 | 2
-weggejorist-
plantmaar | 19-02-21 | 15:04 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Geen-Gezeik | 19-02-21 | 15:04 | 2

De rechtbank betracht de hoogste spoed wanneer de regering daarom vraagt, en traineert de boel wanneer de regering daarbij is gebaat. Van scheiding naar samenzwering der machten.

Professor Superhirn | 19-02-21 | 15:03 | 2

U had het niet beter kunnen verwoorden.

seasicksteve | 19-02-21 | 15:16

De rechtbank leek wel een circus door het optreden van die drie clowns.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:02 | 3
-weggejorist-
Geen-Gezeik | 19-02-21 | 15:06

Dat was me dinsdag ook al duidelijk. Die Pols kan beter zijn mond houden en het betoog aan zijn advocaat overlaten.

koeberg | 19-02-21 | 15:02

Het ceaureauna virus vergelijken met een dijkdoorbraak slaat nergens op.
Maar ja overdrijven en angst zaaien is de kern van het coronabeleid.
Mijn kat noemt het fascisme maar die is autistisch.

keestelpro | 19-02-21 | 15:01 | 1

Word je ook aangevallen door de kat als de brokje te laat en van het verkeerde merk zijn?

Keutels | 19-02-21 | 15:32

Oké, gedachte experimentje:

Stel we willen echt graag van dat virus af. We weten wat de incubatietijd is toch? Max. zo'n 5 dagen meen ik?

Zeg dan: oké luitjes, we gaan voor een korte maar hevige extreme lockdown! Over 15 dagen gaat ie in. Zorg dat je voldoende eten en drinken e.d. in huis hebt om 5 dagen, dag en nacht, binnen te blijven. Je hond laat je maar in de tuin schijten. Heb je een hond en woon je in een appartement zonder tuin, dan is dat sowieso zielig en heb je nog 15 dagen om hem naar het asiel te brengen. Zie je iemand op straat lopen? Bel dan de politie, u krijgt voor elke nuttige tip €1000 van Rutte. Geen enkele transportbeweging is toegestaan, behalve die van hulpdiensten.

Wat dan?
Is dan het virus compleet uitgeroeid?
Dan doe dat maar! Alles beter dan dit kut geouwehoer.

Timide_Aso | 19-02-21 | 15:01 | 19
▼ 16 antwoorden verborgen

Hij deed tenminste nog iets. En wel degelijk iets beters dan op straat gaan demonstreren, en winkels kapot maken. De laatste keer dat GeenStijl iets deed, in plaats van stukjes schrijven, was ttv het Oekraïne-referendum. Geweldig was dat, maar sindsdien heb ik enig initiatief voor een vergelijkbare ludieke actie vanuit mijn favoriete weblog helaas niet meer mogen ervaren. En ik heb in andere topics wel degelijk voorstellen gedaan, zoals de tweets van Bente Becker in het groot op gebouwen projecteren, net zoals in Frankrijk die Charlie Hebdo cartoons, om maar wat te noemen. Helaas heb ik niemand bij de redactie kunnen inspireren.

JackStick | 19-02-21 | 15:00 | 6

@Timide_Aso | 19-02-21 | 15:27:
U woont onder een 5G mast?
Mijn hemel, alleen vandaag al; 2 artikelen van 2 verschillende auteurs die 180 graden van elkaar verschillen qua insteek. Oh, wacht, GS wordt natuurlijk door beide kanten betaald. Slimme jongens, die Roze Boomhuttiers.

Graaisnaaiert | 19-02-21 | 15:42

@Gulliver | 19-02-21 | 15:33:
Hij denkt dat GS de persoonsgegevens van elke Wilders- en baudetstemmer voor drie knaken p.p. naar de AIVD doorspeelt.

Graaisnaaiert | 19-02-21 | 15:43

Ik zie toch regelmatig een donatie knop voorbij komen (Cortes, primera etc.) of andere actie's die polletiek bewogen invloed hebben. (oekraine referendum, Pechtold of live stream debatjes)

Dat geen stijl niet fysiek de straat ook gaat mag je ook niet verwachten van een weblog.

Het Licht | 19-02-21 | 15:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Of je nou door het RIVM of door viruswaarheid voor de gek gehouden wordt.
Ik zou nu oprecht willen weten hoever de tentakels van Rutte richting het hof in dit hoger beroep reiken. Want als Rutte zijn zin niet krijgt gebeuren er dingen.

gemeentereiniging | 19-02-21 | 15:00

Elke dag dat dit soort fratsen wordt uitgehaald, verliest Mark Rutte stemmen. Laat je niet misleiden door de peilingen, want die worden vast en zeker kunstmatig hoog gehouden.

Adriel | 19-02-21 | 14:59 | 3

Door Maurice de Hond?

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:00

De IPSOS en Maurice de Hoax peilingen laatst zien dat Rutte tussen de 35-42 zetels zit. Waar wordt Marxje voor gestraft en door wie volgens u?

Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 15:02

De verkiezingsuitslag zal je ongelijk bewijzen maar dan ga je vast FRauDe! brullen....

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:34

Toch gek dat men hier in de burelen voor een avondklok is. Allemaal bibberend op hun zolderkamertjes vanwege de variantjes?

Rest In Privacy | 19-02-21 | 14:59 | 4

Nee hoor. Ik moet zo gewoon weer werken net als voorgaande weken. Eten bezorgen in de ijdele hoop dat we 't daar mee gaan redden maar wél goed voor een ontheffing omdat je pas na 21 klaar bent en dan nog naar huis moet. Gek genoeg leef ik nog steeds en ben ik onderweg ook nog geen groot groen coronamonster tegengekomen.

elfenstein | 19-02-21 | 15:05

@zuurtjeregen | 19-02-21 | 15:03:
Goudvissen hebben wel degelijk een geheugen langer dan drie seconden, die mythe is allang ontkracht. Je kan beter onze ministerpresident achter zo'n glas zetten, die vergeet alles toch weer binnen die tijd. Hij wel.

elfenstein | 19-02-21 | 15:07

@elfenstein | 19-02-21 | 15:07:
Nou nou. Marxje heeft een prima geheugen. Alleen op sommige momenten even geen actieve herinneringen daarvan. Weet u wat een vacuumbom is? Kantklossen kan ook leuk zijn. Iedereen gaat er €1000 op voorruit. Gelukkig kunnen we nog 10 jaar poepen. Hahaha... waar hadden we het ook alweer over.

Graaf_van_Hogendorp | 19-02-21 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ach het is toch een prachtig toneelspel. De viruswaarheid ligt ergens in het midden. Zo'n snel muterend virus ga je niet met vaccins kunnen bestrijden.
We zullen uiteindelijk ook medicatie moeten gaan gebruiken.
Hier de medicijnen die Donald Trump kreeg toen hij het virus op bezoek kreeg.
www.ad.nl/buitenland/medicijnmix-moet...

keestelpro | 19-02-21 | 14:58 | 2

Vaccins, behandeling en medicijnen. Wat is nieuw.... Resultaten in Israël zijn overigens wel erg bemoedigend.

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:02

Engel doet iig nog iets. Kun je van GeenSt niet zeggen, daar wordt alleen maar gescholden en geouwehoerd.

Duarte | 19-02-21 | 14:58 | 7

Lulkoek, er zit hier voldoende kennis en er zitten genoeg mensen die ook af en toe eens wat zinnigs zeggen. Je moet gewoon iets minder oppervlakkig lezen.

Graaisnaaiert | 19-02-21 | 15:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Leugens, halve waarheden en kwaadaardige insinuaties. Hebben ze het over politici? O nee, ze hebben het over halve waarheden. Die beweren politici nooit. Alleen onwaarheden. Over wie hebben ze het dan? Stukje nog maar eens lezen.

Albert61 | 19-02-21 | 14:58

De vleespet mag nu even zijn woordje doen in de 1e kamer.

herstelkous | 19-02-21 | 14:58

De avondklok blijft, de lockdown wordt verlengd. Schijt aan de ondernemers waar het water aan de lippen staat en de NSB-ers onder ons gaven de hier gevestigde Primera aan voor het verkopen van een kaartje. ( Een condeolancekaart, mag ook al niet). Gaaf land!

MoonBeebe | 19-02-21 | 14:57 | 6

Laat de sherry een poosje staan drama queen.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:37

@MoonBeebe | 19-02-21 | 15:26: Overdrijf niet zo. Als je niet een beetje dimt, dan verwijder ik je uit mijn lijst van favorieten.

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Ronaldo is al aan de schnaps geweest, wat een treurig stukje tekst. Het was een prima betoog en het is een schande dat er maarliefst een week op een uitspraak moet worden gewacht, in een spoedprocedure!

Milovsky | 19-02-21 | 14:56 | 4

@Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 14:59:
Ik spreek u weer over een week, eens zien of hij dan weer lekker kan cruisen. Spoiler:
Nee, dat kan ie dan ook nog niet.

elfenstein | 19-02-21 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Een leuk één-tweetje tussen rechter en Rutte. Mocht het Rutte niet lukken de nieuwe wet er doorheen te drukken dan zal die rechter viruswaarheid wel in het ongelijk gaan stellen.
Resultaat zal altijd hetzelfde zijn: u word zonder duidelijk aantoonbare reden gewoon opgehokt.

2voor12 | 19-02-21 | 14:56 | 1

Mogen we nog van geluk spreken dat die seniele voorzitter niet 6weken de tijd neemt om tot een uitspraak te komen

zuurtjeregen | 19-02-21 | 15:01

@Ronaldo heeft duidelijk nog een kort 'lijntje met Rutte' Geeft niets hoor. Kan ik mee leven. :)

RickRD | 19-02-21 | 14:56 | 2

Je was me net voor. Misschien nieuwe carriere voor hem in Rutte IV

Swaffelkaffert | 19-02-21 | 14:57

Ronaldo IS Prutte

mameloe | 19-02-21 | 15:49

Is dit nu eindelijk genoeg om de VVD te laten kelderen in de peilingen? Welk domme volgzame schaap durft nu nog achter Rutte te gaan staan?

Road to serfdom | 19-02-21 | 14:56 | 9

Behhhhhh zal niet op hem stemmen maar hoop wel dat hij wordt herkozen.

Rest In Privacy | 19-02-21 | 15:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Vreemd, het hof had het eerdere vonnis toch opgeschort om een 'jojo-effect' te voorkomen in de veronderstelling dat er dan vandaag duidelijkheid zou komen?

GroetenVanUrk | 19-02-21 | 14:55 | 4

De rechter is een hele langzame joooojoooer.

Schadenfreude | 19-02-21 | 15:01

De enige die jojot is die rechter idd.

Piet Karbiet | 19-02-21 | 15:08

Ze heeft maar 1 hersenhelft dat werkt he, dan duurt het wat langer.

RickRD | 19-02-21 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

Deze week uitstel heeft geen fuck te maken met de betogen. Simpelweg uitstel omdat het kan.

peterdh | 19-02-21 | 14:55

Pierre Capel denkt dat mRNA vaccins je DNA kunnen veranderen. Hoe lang is die man al met pensioen? Zou hij aan het dementeren zijn?

oke laat ik het er voor de zekerheid maar alvast bij vermelden: het mRNA vaccin komt niet eens in je celkern (waar je DNA zich bevindt) dus alleen daarom al is het uitgesloten dat er DNA veranderingen optreden.

Diederik_Ezel | 19-02-21 | 14:55 | 17

Zo heeft een immunoloog mij dat ook uitgelegd, Diederik. Maar kennelijk weten wichelroedelopers, wierooksnuivers en bottenrollers het beter.
Ach ja, als mijn auto stuk is ga ik ook naar de plaatselijke medicijnman voor een motiverend regendansje.

Graaisnaaiert | 19-02-21 | 15:35

@Graaisnaaiert | 19-02-21 | 15:35: Inderdaad. Voor het beste medisch advies ga ik ook altijd naar de groenteboer en de bakker doet mijn boekhouding.

Diederik_Ezel | 19-02-21 | 15:40
-weggejorist-
DenBeert | 19-02-21 | 17:20
▼ 14 antwoorden verborgen

Als verwacht gaat het nu niet zo snel met de uitspraak.

Damoos | 19-02-21 | 14:55

Sluit de kudde gewoon 24/7 op.
Leve de democratie, kuch

rein9576 | 19-02-21 | 14:54

Het is zo jammer dat mensen maar niet willen zien dat de rechter destijds niet heeft geoordeeld dat de avondklok "niet werkt" of "niet mag", maar dat de regering destijds niet op de juiste wijze die maatregel heeft ingevoerd.

42 | 19-02-21 | 14:54 | 5

@Mastermattie | 19-02-21 | 15:02: Die vergelijking snap ik niet. Het is een goede zaak dat de rechter het handelen van de regering goed onder de loep neemt. En helemaal terecht dat maatregelen die niet op de juiste wijze worden ingevoerd door de rechter kunnen worden terug gedraaid. Maar dat neemt de noodzaak voor anti-corona maatregelen niet weg. En dat is ook niet wat de rechter destijds heeft gezegd.

42 | 19-02-21 | 15:07

@Terra | 19-02-21 | 15:04: Rechters doen ook aan belangenafweging. En het belang van Engel-die 's avonds de straat op wil om te feesten- weegt minder zwaar dan het belang van de overheid, die het aantal doden en ernstig zieken als gevolg van Corona, wil beperken.

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:30

Dat viel mij dus ook op. De rechter bepaalde dat de avondklok met de verkeerde wettelijke grond werd ingevoerd. En daarom was de avondklok onrechtmatig. In het verweer van de staat wordt alleen maar aangevoerd hoe erg de situatie zou kunnen worden als de avondklok niet gehandhaafd blijft. Terwijl juist in de onderbouwing van Viruswaarheid zij juist aanvoeren dat de wettelijke gronden van de avondklok niet juist is en ook nog indruist tegen internationale verdragen. Zij vechten de wettelijkheid aan van deze regel. En daar gaat de advocaat van de staat niet op in. Alleen maar doomscenario's opvoeren.

loser | 19-02-21 | 16:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vond het betoog van de advocaat van engel een stuk beter dan dat van de landsadvocaat

peterdh | 19-02-21 | 14:54 | 2

Ik ook.

Piet Karbiet | 19-02-21 | 15:07

Absoluut. De landsadvocaat struggelde continu met zijn betoog. Het sloeg ook nergens op maar was geforceerd op de zin van Rutte doordouwen.

professorinopleiding | 19-02-21 | 17:12

Kunnen we zo langzamerhand niet zelf een regering gaan instellen? Zelfs de EU zou dit waarschijnlijk nog beter voor ons geregeld hebben...

hendrikjandetuinman | 19-02-21 | 14:54

Tja, wat moet ik er nog van zeggen. Ik ben eerlijk gezegd sprakeloos.

RickRD | 19-02-21 | 14:53

Prima resultaat. Tijd voor een hartige versnapering. Proost!

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 14:53

Ik las "uitbraak" ipv "uitspraak".

de visser | 19-02-21 | 14:53

Dit hele rechtbank theater is natuurlijk zo overbodig als een lolly met lul smaak. Kabinet en RIVM willen een avondklok dus een avondklok zal er zijn. Nodig of niet doet niet meer ter zake.

deNettobetaler | 19-02-21 | 14:52 | 1

Lolly met lulsmaak.... noted :)

Behangdelul | 19-02-21 | 15:04

Morgen en overmorgen allemaal naar buiten voor gratis preventieve ceaureauna medicatie!

keestelpro | 19-02-21 | 14:52

Wat een onzin. De wappies hadden een prima verhaal. Sowieso een veel beter verhaal dan die landsadvocaat die niet verder kwam dan: "Kijk eens, Jaap heeft een model getekend en ik vind het erg mooi."

C1O2 | 19-02-21 | 14:52 | 8

@Milovsky | 19-02-21 | 15:08: Pols, de juridisch adviseur die in de bak zat omdat hij lid was van een criminele organisatie.

Zonen-van-Kuifje | 19-02-21 | 15:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Je kunt zeggen wat je wilt over viruswaanzin maar ik vond Jeroen beduidend sterker in zijn betoog en onderbouwing dan die clowns van de staat.
Ook wel typisch dat die voorzitter "te veel spoed" in haar mond durfde te halen na dat circus van afgelopen week.

Mastermattie | 19-02-21 | 14:51

Nou ja, het niveau van de landsadvocaat en van van Dissel is niet veel hoger, dus op zich niet raar.

snokkertje | 19-02-21 | 14:51

'zijn eigen' zaak lijkt me een beetje dubbel. 'Zijn zaak' volstaat toch ?

Der Schnitzeljäger | 19-02-21 | 14:51
-weggejorist-
jeroenpoepinjeschoen | 19-02-21 | 14:50 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Het kan ook niet zo zijn dat een Viruswappie als Engel ons de wet gaat voorschrijven.

de Voorzittert | 19-02-21 | 14:50 | 2

Volgens mij is hij niet degene die ons de wetten voorschrijft. Zelfs niet als ze niet rechtsgeldig zijn.

zuurtjeregen | 19-02-21 | 14:53

Nee daar hebben we ons OpperWappie voor.
“Wollt ihr den totalen lockdown??!!”

J-van-de-Bontekoe | 19-02-21 | 15:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl