Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Relschopper Ayoub krijgt AD-abonnement in cel

FREE AYOUB

Allemaal Ayoubjes op de foto, hier in Rotterdam

Hartverscheurend verhaal in het Allochtonen Daderknuffelblad over Ayoub, lid van de vereniging van Marokkaanse metselaars (voor de nrc-lezertjes: hier hebben we uitgelegd dat er verschil is tussen het blanke middagtuig en de Marokkaanse avondploeg) die met hun stenen vooral de gezichten van agenten wilden verbouwen. MAAR WAT BLIJKT NOU UIT HET VERHAAL VERHUIL IN HET ALGEMEEN DAGBLAD? Ayoub is zélf slachtoffer! Maar dát wisten we niet!!! Ayoub komt helemaal niet uit zo'n gewelddadig gezin! Het is de schuld van de andere Ayoubs! Hij werd opgejut! Hij belandde zomaar ineens op straat! Hij zou er helemaal niet zijn! Hij kreeg de steen plotseling in zijn handen gedrukt! Zijn moeder moest huilen! Hij had een baan als koerier! Hij zou naar het mbo gaan! Straks heeft hij geen geld meer! Het is echt heel zielig voor Ayoub. Volgens Huil Nijenhuis was een celstraf dan ook helemaal niet nodig geweest! Tot overmaat van ramp had Ayoub ook nog eens de pech weer zo'n PVV-rechter te treffen: twee maanden brommen. "Hierdoor raakt hij zijn baan kwijt én kan hij zijn studie voorlopig uit zijn hoofd zetten. Verontrustend, zegt zijn advocaat, die in hoger beroep gaat. 'Ayoub realiseert zich dat hij veel van zijn leven kwijt is of kwijtraakt'." Arme arme arme Ayoub. Vergeet al die agenten die gewond zijn geraakt (*, *, *, enz.) bij de rellen! Ayoub slachtoffer! Free Ayoub!

Reaguursels

Inloggen

- "Ayoub zegt dat hij een schuldgevoel kreeg nadat hij die steen had gegooid”,
- "Hij belandde op een gegeven moment op straat en kwam in een groep van dertig jongeren terecht. A. stelt dat hij de wijk niet meer uit kon en een steen in zijn handen gedrukt kreeg. Opgejut door anderen besloot hij de steen richting de politie te gooien"

Heerlijk toch, wat de AD-lezertjes/deugmensen voorgeschoteld krijgen....

michelpen | 03-02-21 | 00:21

"Zijn moeder moest huilen". Omdat Ayoub gepakt was, ja.

Asteroid-B612 | 02-02-21 | 19:22

Ik huil mezelf straks in slaap voor Ayoub

Proud Infidel | 02-02-21 | 18:35

Ah ... Youp! De broer van Alleyoop ( youtu.be/ptbRzX7OpjM ). Maar eh.. das toch mooi, vanuit de cel is onderwijs op afstand prima te volgen in alle rust. Dus zonder afgeleid te worden met straatsteen-aangevers. Wel even een ander achtergrondje in Teams gebruiken want anders is het weer zo bevestigend en speel je rechts in de kaart

Mark van Leeuwen | 02-02-21 | 17:28

Het hele verhaal hoef ik niet eens te lezen: bij de naam "Ayoub" krijg ik al kotsneigingen, en zie ik alweer zo'n nare schapekop met bontkraag voor mij die weer hard staat te roepen: ik hep nix gedaan man...

Wienerschnitzel mit | 02-02-21 | 16:09

Wat zielig zeg, ik denk dat ie veel beter af is in Marokko, en zonder z'n Nederlands paspoort. Wat een onrecht

Retepsteeltje | 02-02-21 | 15:58

Dit is dus het resultaat van downplayen en knuffelen. Het kan allemaal maar. En dan verrast dat er een kleine beetje gestraft wordt.

DrachiR | 02-02-21 | 15:40

Totaal geen medelijden. Laat dit voor aspirant relschoppers, zijn broertjes, neefjes en vrienden een waarschuwing zijn.

Willem53 | 02-02-21 | 15:32

Wat zielig. En dat nog wel in het land van mildheid en genade. Je snapt zo'n rechter niet.

Rest In Privacy | 02-02-21 | 15:22

Ayoub kan nu als koerier niet meer 90 per uur scheuren in autochtone woonwijken, fietsers de pas afsnijden en de portier opensmijten net als er een kaaskop fietst. Politiestaat!

K. Westergaard | 02-02-21 | 15:13

Gevangenisstraf helpt niet - want daar komen ze alleen maar slechter uit dan ze er in gingen....
-
Maar zes zaterdagjes papiertjes prikken in de berm (ALS ze al komen opdagen ...) helpt ook al niet.
-
Maar daar heeft het slimme berechtingsvolk iets op gevonden: als er persé een gevangenisstraf voorgeschreven is, dan krijgt Ahmed één dagje zitten en zes zaterdagjes papiertjes prikken - maar let op: dat is natuurlijk alleen van toepassing op de kwetsbare Ahmeds van deze wereld en niet voor Hendrik-Jan die iedere dag braaf naar het gymnasium gaat en die in een vlaag van puberale straalbezopenheid een raam van een bushokje tot dobbelsteentjes heeft gedecimeerd...

bisbisbis | 02-02-21 | 14:57

Yoehoe Ajoepje theedoek over je hoofd en niemand ziet je.

Kilroywashier | 02-02-21 | 14:46

Lever je paspoort maar in Ayoubie, op je andere kun je vast nog wel ergens anders werk krijgen.

Gaat het niet dan? | 02-02-21 | 14:10

Jah, acties hebben consequenties.
Beste lastig als je normaal dacht lekker onaantastbaar crimineel te kunnen zijn.
www.rtlnieuws.nl/economie/column/4767...
.
Maar ik ben toch blij met dit AD artikel.
Het zegt dan wel niet "eigen schuld, dikke bult",
maat toont wel helder de mogelijke consequenties voor 'collega's' van Ayoub.

hotmint | 02-02-21 | 13:51

Studie?

denouden | 02-02-21 | 13:43 | 2

Ik moest lachen :)

Themouse | 02-02-21 | 14:11

Gewoon sgool, jeweettoch?

NeedIsaymore? | 02-02-21 | 21:38

Potdorie, wij zijn trots op ons product! Ayoub is ons product.
En Ayoub heeft daartoe ons andere product, de cursus Zielige Verhalen Verzinnen voor Professionals aan onze Huiliehuilie-academie met lof voltooid.
Handen af van Ayoub!

HeelStijl | 02-02-21 | 13:25

Lol dat hoofdredactioneel commentaar is ook echt op het debiele af. “Hier wint niemand iets mee” (direct een celstraf bij mishandelen hulpverleners) o nee Nijenhuil? Behalve de samenleving, het slachtoffer en de mensen die deze hulpverleners weer helpen in de toekomst met minder risico belaagd te worden inderdaad niet nee..

mr.money | 02-02-21 | 13:25 | 2

En ook “hij moet de geleden schade vergoeden, daarmee is er al een zware straf” nee! De schade vergoeden is het eerste menselijke dat moet. Als ik schade rij en dit moet vergoeden is dat ook geen “straf” maar gewoon beschaafd gedrag. Daarna nog maar eens hebben over de straf die afschrikwekkend zou moeten werken.

mr.money | 02-02-21 | 13:31

Institutioneel commentaar.

Valka | 02-02-21 | 14:05

Ze zoeken nog oppermannen ken i zo aan de gang ayoub en al ze vrienden ook

oldskoolhollander | 02-02-21 | 13:21

Kennelijk hebben OM en/of rechter weer een motivatie verzonnen om een achterlijk lage straf te eisen respectievelijk te vonnissen. 2 maandjes maar.... Wat een fop straf weer, gaat totaal geen preventieve werking van uit.

ILF2 | 02-02-21 | 13:19 | 1

Had zelf chemisch kastreren met een bot gereedschapje in gedachte voor het Ajoepje en zijn matties . Is op lange termijn tenmiste lopend.

ilovevarkens | 02-02-21 | 19:51

Het AD is kwalijk bezig. Immers het AD vindt dat Ayoub pech had met een strenge rechter. Daarmee zie je dat het hun niet gaat om de zieligheid van Ayoub, maar om de bevestiging van het narratief dat de witte mens door en door slecht is.
Feitenvrij worden alle goede karaktereigenschappen van Ayoub genoemd. Hiermee wordt de boodschap gelegitimeerd dat het dus nooit aan Ayoub kan liggen dat hij over de schreef is gegaan. Daarmee komt als vanzelf de onderliggende vraag aan de orde, waar het dan wel aan ligt. En ja hoor, het moet dus aan de verschrikkelijke witte rechter liggen en de verschrikkelijk witte maatschappij waar Ayoub mee te maken heeft.

HoniSoit | 02-02-21 | 13:05 | 1
-weggejorist-
BarrySnare | 02-02-21 | 13:11

Jongens die worden opgevoed als prinsjes zullen nooit nadenken over de gevolgen van hun daden. Alles mag en naderhand hoef je niks te doen om vergeven te worden. Fijn dat er een rechter een keertje niet in trapt.

zwarte_weduwe | 02-02-21 | 13:04 | 2

Rechter is er wel ingetrapt. Straf is veel te laag namelijk.

ILF2 | 02-02-21 | 13:20

@ILF2 | 02-02-21 | 13:20:
Precies. Veel te lichte straf. Hij komt vast uit een " kwetsbaar" gezin. Met veel te veel kinderen in een voor ons normaal huis.
Enkeltje richting land van 2e paspoort zou toepasselijker zijn.

bqbq | 02-02-21 | 13:28

Het is weer betuttelracisme van de bovenste plank: allochtone jongeren hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel en dat moet je ze ook vooral niet geven, volgens het AD. Houd ze zielig en klein, daar zijn die knapen enorm mee geholpen........ not.

Rationa | 02-02-21 | 13:03 | 1

Ze hebben wel een heel hoog ontkenningsgevoel,

A333aan | 02-02-21 | 15:18

Maar wat als de steen per ongeluk tegen een AD journalist was aangerold?

zokanhetookja | 02-02-21 | 12:56 | 3


En Ayoubje Pietje heette ?

Jackson | 02-02-21 | 14:07

Dat vind ik een goeie. Als ze de journalisten de tering in slaan dan is de wereld te klein en elke straf te laag. Zolang het hen zelf maar niet raakt dan zijn alle excuses geaccepteerd..

DrachiR | 02-02-21 | 15:13

Strike?

Banenenrepubliek | 02-02-21 | 16:00

Die Belgische krantjes , moeten zich er niet mee bemoeien. Laten die lekker over Brusselse buitenwijken of Antwerpse pleinen schrijven.

echtpaul | 02-02-21 | 12:51

Hoe moet dat nu dan met zijn zieke oma voor wie hij altijd boodschappen deed. En die arme puppy met maar 3 pootjes die hij vorige week uit het asiel adopteerde, wie zorgt daar nu voor dan? Wreed hoor, die PVV rechters.

Blauwpetje | 02-02-21 | 12:47

Die eis/uitspraak was 'voor de bühne'!! Die rechters wisten op voorhand, 'bij elke negatieve uitspraak jegens Ayoub' de advocaat in hoger beroep zou gaan, wedden? Hij wordt later, ivm een "vormfout" door de hogere rechters vrijgesproken..... Die uitspraak is een voorop gelegd spelletje tussen OM, Rechters en de advocaat, met de intentie dat de rechters en het OM zogenaamd achter de politie staat. Ayoub wordt later (als de storm is gaan liggen) vrijgesproken. Het spelletje gaat zo: Het OM eist een zware straf, de rechters hebben op 1e hand gesproken, deze 2 instanties hebben daardoor wat respect gekregen van het volk (goede reclame), de advocaat gaat in hoger beroep (want: zielig), Ayoubje wordt na een tijdje vrijgesproken en krijgt een vergoeding................. Goede reclame voor Advocaatje, iedereen blij, behalve de Politie die de steen heeft mogen opvangen....

Ik snap er niks van! | 02-02-21 | 12:31 | 2

Het is inderdaad goed als GS dit soort ontwikkelingen volgt. Je zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen.

zwarte_weduwe | 02-02-21 | 13:05

Nou, zo te zien heb je het prima gesnapt.

Nu vind ik als willekeurig voorbeeld verkrachting een stukje erger dan stenen gooien naar een tot de tanden bewapende en geweld "escalerende' politie, hoewel je voor stenen gooien een hogere straf krijgt. Dus een ietsiepietsie klein puntje hebben de advocaten wel, de oplossing is natuurlijk strenger straffen voor verkrachting.

Sjiek | 02-02-21 | 13:13

Schiet je er niks mee op? Denk het wel maar je moet wel consequent zijn en consequent erin blijven. Geweld tegen politie, brandweer, ambulance etc is sowieso 2 maanden echt de bak in.
Nu zal deze jongen vast wel in hoger beroep gaan bij D66 rechter en dan zal het wel 2 maanden voorwaardelijk gaan worden.

En in de bouw zijn altijd metselaars nodig dus als hij echt zo goed is met stenen dan komt het allemaal wel goed.

klaas24 | 02-02-21 | 12:28

En hij wilde in de zorg gaan werken. Gelukkig maar, ik hoef geen straatsteen op mijn bakkes. Empathie en zelfreflectie is totaal onbekend bij ze. Hij heeft spijt dat ie gepakt is.

Wim Venijn | 02-02-21 | 12:25 | 1

"En hij wilde in de zorg gaan werken."
Verzon zijn advocaat !

A333aan | 02-02-21 | 15:21

En die Nijenhuis geilt op die jonge gespierde Jihad-strijdertjes, want waarom wordt dat stuk anders geplaatst in het AD?

van der g | 02-02-21 | 12:22

OK, wie is erger, Ayoub of het AD. Ik kies voor het AD als domste partij. Ayoub weet niet beter (opvoeding), AD denkt beter te weten.

Slough | 02-02-21 | 12:21

Misschien kan die erg links georenriteerde H. Nijenhuis deze arme jongen thuis opvangen, als de brave ideale schoonzoon voor zijn licht gehandicapte dochter, welke hij onlangs zielig aan het uitbaten en promoten was in een talkshow.

Goedverdoemme | 02-02-21 | 12:18

We vragen ayoub of hij ook stenen naar zijn familie vrienden of moskeegangers zou hebben gooit als hij per ongeluk stenen in zijn handen kreeg geduwd.

jitro | 02-02-21 | 12:15

De eeuwige terugkerende discussie:
Van een celstraf knapt niemand op, werkt iemand verder de criminaliteit in, ontneemt kansen etc.

Ook voor Ayoub is dit het geval.

Echter! Een straf is niet alleen bedoeld om iemand tot inkeer te brengen!

Een straf is er ook -en voor mij voornamelijk- als GENOEGDOENING voor slachtoffers!

Dit geldt ook voor de slachtoffers van Ayoub. En dat hij als gevolg daarvan een half jaar later aan zijn 'studie' begint, vind ik te nog te overzien. Anderen nemen vrijwillig een sabbatical.

Dit is gewoon de slachtofferkaart trekken,maar daar ligt Nederland inmiddels meer mee bezaaid dan met hondenpoep.

Roos | 02-02-21 | 12:13

Wanneer ik dit soort berichten lees denk ik wel eens terug aan de uitspraak van een wijs man; "Alles wat eindigd op ine of ane is KudT".
Need i say more...

Air van Boven Dorens | 02-02-21 | 12:12 | 1

Wasmachine?

histor | 02-02-21 | 12:50

Die Ali Babba heeft natuurlijk veel meer op zijn kerfstok staan net als zijn medestrijders. En dat het zo maar de verkeerde kant kan opgaan met Ayoub, omdat hij veroordeeld is tot een celstraf is onzin, want dat was ook wel gebeurd zonder ''zware'' strafsanctie. Daar is al genoeg over gepubliceerd. Dus als Ayoub in het vervolg weer een scheve schaats rijdt, nog zwaarder straffen. En als hij vervolgens wéér iets flikt, dan nog zwaarder sanctioneren.
Uit de samenleving verwijderen dat draaideurtuig!

van der g | 02-02-21 | 12:10

Ayoub wordt volgend jaar genomineerd voor de Nobelprijs voor de vrede, want hij betoogde meestal vreedzaam.

Mokum Kosher | 02-02-21 | 12:09

Wat? Was hij niet eens verward? Geen hoge suikerspiegel? Niet licht verstandelijk beperkt waardoor hij zijn daden niet kon overzien en volgens het jongerenrecht moest worden berecht? Geen uitlokking door al die blanke witte mannen in blauwe pakken met op blm-volk afgerichte honden? Niet de schuld van de belastingdienst, Trump of Wilders? Dit is toch geen rechtspraak meer. Waar gaat dit heen met dit land...

GWBA | 02-02-21 | 12:09

Darwin Award voor deze kansloze MBO koerier.

RGV42 | 02-02-21 | 12:03

Dat de onderste steen boven moge komen.

bft | 02-02-21 | 11:53

Ayoub kan nu toch ook best genomineerd worden voor een Nobelprijs, net als blm?

Shortganger | 02-02-21 | 11:50

Die arme Ayoub toch, opeens had hij een steen in z'n hand en die vloog zonder dat hij het door had zo tegen de politiebus aan. Kan iedereen overkomen toch.

usb stok | 02-02-21 | 11:45 | 2

Roethof had een klant met een steen in zijn jaszak, logisch toch, hij heeft de steen in zijn zak gestoken zodat niemand er mee naar de politie kon gooien, zo nou jij weer.

Uw Verzekeringsadvis | 02-02-21 | 12:05

@Uw Verzekeringsadvis | 02-02-21 | 12:05:
Ja daar is dus niks tegen in te brengen. Wat een goede gast dat hij de steen weg houdt van anderen.

usb stok | 02-02-21 | 12:43

Het lijkt me lastig Marokkaan te zijn. Van Spanje tot Nederland en van Belgie tot Duitsland of Frankrijk heeft jouw bevolkingsgroep een slechte naam. Hetzelfde geldt veel minder voor Turken en vrijwel niet voor pakweg Chinezen of Vietnamezen. Je hebt alleen concurrentie van de Algerijnen. Geeft je toch te denken.

drs. Levi Samsonov | 02-02-21 | 11:39 | 4

@Dirk III | 02-02-21 | 11:47: Zelfs in Marokko. Daar staan Berbers in laag aanzien.

Synecdoche | 02-02-21 | 12:06

Dat geeft al aan waarom hun thuisland niet staat te trappelen om ze terug te nemen. Ze zijn ze liever kwijt dan rijk, net als ik trouwens...

Air van Boven Dorens | 02-02-21 | 12:10

Helemaal niet moeilijk. Je valt als Marokkaan meteen in positieve zin op als je je een beetje gedraagt. Dan snappen de anderen niet hoe je het in Allah's naam voor elkaar hebt gekregen om je te onttrekken aan die enorme groepsdruk.

Schoorsteenveger | 02-02-21 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

En toen kreeg ik de gestolen Audi voor de plofkraak onder mijn billen terwijl ik wilde studeren ooit. En toen reed de auto ons naar Duitsland en toen ging mijn broer de bank opblazen en reden we per ongeluk veel te hard naar huis en kreeg is zomaar een deel van de opbrengst. Mijn moeder was heel blij.

Dirk III | 02-02-21 | 11:35 | 5

Ik zie in dit verhaal een film. Gesponsord door de npo en de vele filmstichtingen die ons land "rijk" is.

NorthStar | 02-02-21 | 12:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja, hij ken altijd nog aan het liquideren slaan. Dat doen de meeste die ECHT alles hebben geprobeerd om miljonair te worden net zoals die rijke Tata's... kuch

Jan Gordelroos | 02-02-21 | 11:34

Heb je het weer:

"Hij komt uit een gezin waar dit absoluut niet getolereerd wordt. Ik had rond de gebeurtenissen zijn moeder nog huilend aan de lijn.”

Zij zijn in alles beter, speciaal en bijzonder, tenzij ze er zelf slachtoffer van zijn, dan steken ze de hand pas in eigen boezem, om begrip te wekken. Ga dan protesteren tegen de kortzichtige zwijg-cultuur in je eigen omgeving, dán maak je blijkbaar misschien werkelijk verschil.

nsfl | 02-02-21 | 11:34

Heel slecht betoog van deze advocaat, heel slecht. Veel gemiste kansen, hier had meer ingezeten. Bijvoorbeeld Ayoub werd voortdurend door agenten aangehouden en gediscrimineerd en door nederlands gepest, zoon van een door de nederlandse industrie misbruikte gastarbeider etc. etc.: vrijspraak gegarandeerd!

panthoseen | 02-02-21 | 11:33

Toch klote als dit je overkomt omdat je een gevaarlijke loszittende steen hebt verwijderd.

Zuma | 02-02-21 | 11:32 | 3

Dan heb je het artikel niet goed gelezen. Die steen zat "plots" in zijn hand. Zomaar. Dat kan he!

panthoseen | 02-02-21 | 11:35

@panthoseen | 02-02-21 | 11:35: Jaa, op de Beijerlandselaan liggen die dingen vaak los hoor. Die schieten zomaar omhoog je hand in daar. Nog nooit geweest? Levensgevaarlijk als je daar loopt te winkelen.

Waakvlam | 02-02-21 | 11:38

Waar is Roethof als je hem nodig hebt, als er toch gelogen en gedraaid moet worden kan je beter die enge man er bij halen.

Uw Verzekeringsadvis | 02-02-21 | 11:29 | 2

Die doet het al voor andere Ajoubs.

Schoorsteenveger | 02-02-21 | 11:32

Die is overwerkt momenteel.

Lorejas | 02-02-21 | 11:55

Heb dat jankverhaal met verbazing via de Stentor (zelfde stal als AD) gelezen.
Keurig gezin, werk, studie in de zorg. De hele trukendoos wordt opengetrokken.
Hoop tegen beter weten in dat de rechters daar niet (weer) intrappen.

Der Schnitzeljäger | 02-02-21 | 11:25 | 2

Ook mooi het stuk waarin beschreven wordt dat hij op een etentje was en zomaar opeens op straat was beland met een steen in zijn hand en de wijk niet meer uit kon.
Hoe werkt dat? Het is mij nog nooit overkomen

Fele | 02-02-21 | 11:31

Wat staat er eigenlijk in de koran over rellen, was Mohammed ook een reller? Durf te vragen.

RickRD | 02-02-21 | 11:25 | 1

Of hij een reller was weet ik niet maar hij was zeker extreem gewelddadig.

Eddy67 | 02-02-21 | 11:46

LOL. Ik geloof hem!
-

Bernhard de II | 02-02-21 | 11:40

Ik denk dan altijd aan Southpark Free Hat Free Hat had een gevaarlijke baby vermoord.

dedwarsligger | 02-02-21 | 12:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind het zielig voor Ayoub, maar hij had op veel momenten kunnen bedenken dat hij dom bezig was.

Misschien is het doel van zijn leven om een waarschuwing voor anderen te zijn: wees geen meeloper.

Koning Willy | 02-02-21 | 11:21 | 1

Zielig? Wat nou zielig. Denk eerder dat hij aanstichter is ipv meeloper. Trap.er.niet.in.

NorthStar | 02-02-21 | 13:08

De 180 gradendraai in de media is compleet. Vlak na de eerste rellen zouden het vooral rechtse klootzakken en voetbaltuig zijn en die moet je natuurlijk keihard aanpakken, geen pardon. Toen duidelijk werd dat het toch met name de "prachtwijken" waren die aan het rellen waren en het aandeel bontkraagjes toch opvallend hoog was was daar ineens Peter R de Vries die kwam vertellen dat ze toch ook wel heel ongehoord en gefrustreerd waren. Inmiddels is de draai compleet en is het uiteraard weer allemaal de schuld van die anderen. Want Ayoubs doen nooit iets verkeerd en als ze dat wel doen is het de schuld van ons... het is langzamerhand zo voorspelbaar.

lagelander | 02-02-21 | 11:20 | 4

@Dandruff | 02-02-21 | 11:40: BLM werd genomnieerd voor de Nobelprijs van de Vrede door Petter Eide. "He didn't want the nomination to seen as a comment on domestic US politics. And dismissed criticism from rightwing voices that the group had been behind violence in US cities." Studies have shown that most demonstrations organised by Black Life Matters have been peaceful," he said, "Of course there have been incidents, but most of them have been caused by activities of either the police or counter-protestors."

ultraman | 02-02-21 | 11:56

@Dandruff | 02-02-21 | 11:40:
De zetel van de democratie aanvallen is iets anders dan doelloos plunderen en brandstichten. Ook erg, maar van een net iets andere orde dan een meute die opgezweept door een verliezende president het democratisch proces wil onderbreken voor eigen gewin.

Dat verschil ontgaat jou totaal, zoals de essentie je eigenlijjk altijd ontgaat.

Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 11:56

@Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 11:56:

Afgelopen jaar werd hier ook de "zetel van de democratie aangevallen", toen Koerden de tweede kamer eventjes bezetten. Dat had nauwelijks nieuwswaarde, zelfs niet in NL.

Niemand praat die eenmalige actie van Trump-aanhangers goed.
Maar jij bagatelliseert hier voortdurend het stelselmatige geweld door de voorstanders van raciaal geweld. De essentie die jou ontgaat is het verschil tussen "eenmalig" en "stelselmatig".
Want uiteindelijk wordt het "democratisch proces" veel meer verstoord door stelselmatig geweld dan door een enkele actie.
- "democratische" politici en msm riepen op tot fysieke acties tegen Republikeinen; waarna diverse Republikeinse politici thuis en op straat fysiek werden aangevallen;
- "democratische" politici en msm verdedigden blm-leugens en zelfs blm-geweld, waarna we maandenlange blm-rellen zagen;
- al in 2016 waren het de Trumprally's die stelselmatig met "democratisch" geweld te maken kregen; niet de Clintonrally's.

Jouw maandelijkse claim dat je de dood van tientallen mensen net zo kwalijk vindt als een bestorming is hoopvol, maar ook een tikkeltje hypocriet omdat het je alleen om deze ene bestorming gaat. Afgelopen maanden zijn er ook door blm tientallen overheidsgebouwen en politiebureaus aangevallen, maar daar hoor ik je niet over.

Maar je kan gerust zijn; na strenge censuur van alle tegenstanders van rassenhaat op MSM, twitter, facebook etc, hebben de voorstanders van rassenhaat de verkiezingen gewonnen. Dus Critical Race Theory gaat verplichte lesstof worden op scholen, universiteiten en overheidsinstanties.
Ik vraag me overigens af hoeveel Biden-stemmers dat wisten.
Is open en eerlijke informatie niet veel belangrijker voor het democratisch proces, dan verschil maken tussen goedgekeurd geweld ("democratisch") en afgekeurd geweld (Trump)?

Dandruff | 02-02-21 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, Hans Nijenhuis, kijk naar z'n gladgestreken smoel en je weet eigenlijk al voldoende. Als Ayoub de ramen bij de AD redactie had ingedonderd en een natte drol op het bureau van Hansje had geparkeerd, had Hansiepansie er vermoedelijk iets anders in gestaan.

Ad Fundum | 02-02-21 | 11:20

Hmmm. Lastige naam om flauwe grappen mee te verzinnen. Nou ja: Ayoub? Je praat poep. Meer kom ik even niet op.

Lorejas | 02-02-21 | 11:15 | 1

maakt veel troep?

Jamal | 02-02-21 | 11:55

Ayoub van de avondploeg? En ik maar denken dat het arrestatiebeleid exclusief op de middagploeg gericht is. Daar valt immers politiek gewin te scoren. De avondploeg aanpakken leidt slechts tot verlies.

DenBeert | 02-02-21 | 11:15

Lachwekkend dat het AD zo’n zielig verhaal publiceert. Deze jongeren weten heel goed wat ze aan het doen waren en 2 maanden is veel te weinig. In zijn thuisland was de straf hoger geweest.

Eddy67 | 02-02-21 | 11:14 | 2

En als straks uitkomt dat Ayoub al de hele dag via mobiel aan het ophitsen is geweest of ergere dingen heeft gedaan die avond zal het AD dat heel stilletjes verzwijgen.

Lorejas | 02-02-21 | 11:17

@Lorejas | 02-02-21 | 11:17: nee hoor, ook dan is het de schuld van ons. Dan krijg je weer een jankverhaal dat zijn familie 4 generaties terug door de nederlanders naar ons land is gehaald.

lagelander | 02-02-21 | 11:25

Komt er erg goed vanaf, in Marokko had hij ongetwijfeld 50 zweepslagen gekregen en 100 stokslagen op de voetzolen, mogelijk ook de gooihand worden afgehakt.

Goedverdoemme | 02-02-21 | 11:10

Ad of andere linkse partij bied hem wel een alternatief. Kijk naar treitervlogger Ismail Ilgun deze vonden ze ook zo zielig dat in plaats van straf hij verschillende aanbiedingen kreeg voor mooie baantjes

speed48 | 02-02-21 | 11:09

Hoeveel agenten zijn er eigenlijk gewond geraakt? Hoeveel zijn er behandeld in een ziekenhuis? Hoeveel opgenomen in het ziekenhuis? Opgenomen op IC? Geopereerd? Volgens mij was het allemaal 0.

Vula | 02-02-21 | 11:06 | 7

Vula je nult. Ayoub was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Was hij daar plotseling uit de lucht komen vallen of zou hij op z'n scootertje daarheen getuft zijn? Onherkenbaar door hoody, mondkapje (die hij anders nooit draagt) en capuchon met bontkraagje? Stenen gooiend en plunderend? Met twee maanden zitten komt hij nog mooi weg. Een spekkoper zogezegd.

Een vrije paling | 02-02-21 | 11:20

@Vula | 02-02-21 | 11:06 |
Als dat uw standaard is, dan zou ik als ik u was nog maar eens bij mezelf te rade gaan om te zien of uw moreel kompas nog wel richting het Noorden wijst.

Sjefke7807 | 02-02-21 | 11:30

@Sjefke7807 | 02-02-21 | 11:30: Ik vrees ook dat het kompas stuk is. Misschien geraakt door een weigerende baksteen?
-

Bernhard de II | 02-02-21 | 11:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Zijn advocaat vreest dat A. ook op de langere termijn last zal blijven houden van zijn tijd in de gevangenis. ,,Hij kan zich pas in september weer inschrijven voor een nieuwe studie. Tot die tijd is er een enorm gat in zijn schema.”
In de rechtspraak is het de bedoeling dat er maatwerk wordt geleverd en dat er rekening wordt gehouden met de persoonlijke omstandigheden van een verdachte. Dat wordt hier in mijn ogen onvoldoende gedaan.”

Dus als ik het goed begrijp moeten we straffen opleggen waar de dader geen enkele last van ondervindt.

Fele | 02-02-21 | 11:05 | 4

Grappig dat Ayoub nu hij moet zitten plotseling een overvolle agenda had. Leer mij die Midden-Oosten jongens kennen, sprak hij uit ervaring. Cheers Ayoub!

Een vrije paling | 02-02-21 | 11:27

Beter een gat in zijn schema dan een gat in de kop van een politieman,

osolemio | 02-02-21 | 11:30

@Schoorsteenveger
Haha, ja komisch, als de barmhartige rechter zijn hand over zijn hart haalt en die straf naar hartje zomer verschuift.

nsfl | 02-02-21 | 11:44
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 11:05 | 15
▼ 15 antwoorden verborgen

er staat normaal een taakstraf van 60 uur op. kijk en daar ligt het probleem in dit land, niet die 2 maanden is te hoog maar die taakstraf is te laag. zonder fatsoenlijke straffen leert zo een dader niets.

isotope 465 | 02-02-21 | 11:04

Ayoub zijn baan kwijt? Ik dacht dat de Ayoub's en Mohammed's vanwege het intitutioneel racisme in NL geen baan konden krijgen. Was het niet veel zieliger geweest als Nijenhuis er bij had geschreven dat Ayoub zich dag en nacht suf solliciteerde?

jochum1980 | 02-02-21 | 11:03

als je niet weet wat er je te wachten staat als je bepaalde dingen doet, moet je ze misschien niet doen. Hoop dat ie die wijze les begrepen heeft. En dat hij die handel wel overbrengt op zijn kutkinderen, iets dat zijn ouders blijkbaar nagelaten hebben bij dat inteeltjong. iets met time en crime, dom jongetje

azubneritan | 02-02-21 | 11:02

Dat domheid dit tuig kenmerkt is duidelijk. Dat warhoofd Nijenhuis middels zijn huis aan huis krantje domheid in het kwadraat ventileert gaat je bevattingsvermogen te boven!

Bouwfraudeur | 02-02-21 | 11:02

Niks Free Ayoub. Al dat tuig gaat maar lekker hun zonden overdenken. Maakt niet uit of je gewoon een new age debiel bent of een rel-mocro. Nederland heeft het al zwaar genoeg zonder al die irritante debielen met hun idioterie. Het maakt mij ook geen hol uit of ze Kees, Wesley, Quincy of Ayoub heten. Maakt me ook niet uit of ze weigerden te vertrekken toen ze gesommeerd werden of dat ze liepen te rellen en plunderen. Straffen dat tuig. Laten we sowieso alle kosten op dat volk verhalen. Kunnen ze lekker de rest van hun leven werken om de schade te vergoeden. Allemaal he, wit, zwart, bruin of getint. Allemaal mogen ze het CJIB levenslang op hun kont hebben.

GrandMechantLoup | 02-02-21 | 11:01

Vergeet ook niet dat die agenten er voor betaald krijgen. De kans op verwondingen hoort er gewoon bij.
Ayoub is een vrijwilliger, doet het in het vrije tijd naast zijn baan en studie.
Free Ayoub!

Zack Hooi | 02-02-21 | 11:01 | 4

@zack Hooi . Ik hoop dat uw opmerking sarcastisch bedoeld is. Het komt niet helemaal zo over.

strawdog | 02-02-21 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Als het AD hetzelfde verhaal over een voetbalhooligan of rechtsextremistische jongen had geschreven, dan zou de hele elite in een de tourettekramp van racisme, framing en discriminatie schieten. Als het om een Nederlander met een immigratie achtergrond gaat, gebeurt dat niet. Dat is op zichzelf discriminerend en racistisch.

agram | 02-02-21 | 11:01

Ayoub afgeleid van Jacob en betekent bedrieger.

Old daddy | 02-02-21 | 11:00

Het leven hier in Polen is zo'n verademing zonder al die zielige Ayoubs.... Dat dat maar voor eeuwig zo mag blijven.

Kowalski11 | 02-02-21 | 11:00 | 3

Pas wel op dat je geen one night stands zwanger prikt, voor de rest prima land!

ceriel82 | 02-02-21 | 11:05

Ik kan eenieder een weekje zomervakantie aan de Poolse Oostzeekust aanraden. Het straatbeeld is - vergeleken met de Randstad - inderdaad een verademing.

theo-is-dood | 02-02-21 | 11:09

@ceriel82 | 02-02-21 | 11:05: Inderdaad een minpuntje,maar nog altijd beter dan de vele prik incidenten in Nederland.... En dan heb ik het niet over de vaccinatie prik....

Kowalski11 | 02-02-21 | 11:14

Ayoub is een geluksvogel. Als ze hem een waxinelichtjeshouder in de handen hadden gedrukt was hij voor zeker twee jaar achter het hek gegaan.

goedverstaander | 02-02-21 | 11:00

De stakker, Ayoub werd natuurlijk uitgelokt door de politie. Dié zouden ze eens moeten aanpakken!

Cor Netto | 02-02-21 | 11:00

Consequenties voor je daden. Wen er maar aan.

TeeJee | 02-02-21 | 10:59

Zag dit huilverhaal vanmorgen al op de Twitters voorbij schuiven. Geen spat meelij mee. Gedrag heeft nu eenmaal consequenties. Wil je je baan niet verliezen en je studie geen vertraging op laten lopen? Ga dan niet tijdens rellen de bijgoochem uithangen en de politie met stenen bekogelen. Veel simpeler wordt het niet.

Sjefke7807 | 02-02-21 | 10:58

Ik mag hopen dat hij Winston van 2 meter in het douchehokje gaat ontmoeten om vervolgens zijn zeepje te laten vallen.

_YELLOWMAN_ | 02-02-21 | 10:58 | 2

Probleem is meer waarschijnlijk dat hij Mo ontmoet die hem bekeerd tot de ware ieslaaaam en hem vertelt dat hij ongelovigen moet doden.

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 11:00

De relschopper neemt zijn volledige verantwoordelijkheid en heeft aangegeven dat hij ‘ontzettend veel spijt’ heeft van wat hij gedaan heeft, zegt zijn advocaat Niels Genemans. ,,Ayoub zegt dat hij een schuldgevoel kreeg nadat hij die steen had gegooid”, stelt de raadsman.

Zo zo. Een schuldgevoel. En nu? Twee maanden brommen lijkt mij een heel goede manier om tot het besef te komen dat stenen gooien geen goed carrierepad is.

Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 10:56

Ik vind het ook allemaal wat overdreven. Een celstraf pakt volgens mij niet vaak positief uit en celstraffen voor een eerste vergrijp van korter dan een jaar kan je misschien beter niet geven.
Ieder geval is anders, maar ik ben zelf ook ooit de fout in gegaan. Ben toen weggekomen met een sepot en denk dat dat zowel voor mezelf als voor de maatschappij voordeliger is uitgepakt dan als ik een half jaar had moeten zitten.

C1O2 | 02-02-21 | 10:56 | 5

@de Voorzittert | 02-02-21 | 10:58: Daar heb je uiteraard gelijk in, maar uiteindelijk moeten we als samenleving toch verder met mensen als Ayoub. Tenzij je ze levenslang opsluit mag wel een beetje rekening houden daarmee. Ik heb het gevoel dat Nederland dat vaak doet op momenten dat ik het ongepast vind (verkrachters en dergelijke), maar nu opeens niet.

C1O2 | 02-02-21 | 11:01

@Herfsttijloos | 02-02-21 | 10:58|
Dat pappen en nathouden wat hier de laatste 40+ jaar gedaan is heeft nu ook niet bepaald voor de juiste uitwerking gezorgd wel? Wie niet horen wil moet maar voelen.

Sjefke7807 | 02-02-21 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een lulverhaal van de die advocaat. Werken om een MBO opleiding te kunnen betalen? Starten op je 19e? Wel een rijbewijzen voor je koerierswerk? Dat geloofd toch helemaal niemand zeg. Had dat ‘liefdevolle gezin’ van hem maar aangegeven dat een MbO opleiding gratis is voor scholieren onder de 18, zoals eigenlijk iedereen is die daaraan begint. En hoezo kan hij het straks niet meer betalen? De kosten zijn zo’n 1000piek per jaar. Volledig aftrekbaar. Te leven bij de DUO. Niet bepaald een onmogelijke investering lijkt me. En de zorg? Die betalen lachend dat geld voor je opleiding als je je komt melden.

johoost | 02-02-21 | 10:55 | 3

Geen feiten graag, Joep heeft het al zo moeilijk.

Nuchternederland | 02-02-21 | 10:57

was ook bedoeld als tranentrekkertje. Alles om de Marokse jongen goed te plaatsen. wel heel erg jammer dat het AD volledig los gaa tom dit verhaal t epubliceren. Kunnen ze beter een verhaal plaatsen waarin de Nederlandse jongeren niet m=ee aan een huis kunnen komen en welke macro economische rede=ne hiervoor zijn, en wat je hieraan kan doen als overheid.

dorstig! | 02-02-21 | 10:59

Werk leer traject waarschijnlijk. Dan is brommen en zeepjes rapen in de nor niet handig. Maar goed als je alsnog besluit om te gaan rellen dan is de IQ waarschijnlijk dat van de schoenmaat.

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:59

Net als bij dat Tsjechische wijf dat werd geraakt door het waterkanon, vind ik het nogal wat, dat je in het land dat niet het jouwe is, gaat demonstreren, of zelfs geweld tegen de autoriteiten gaat gebruiken. Ayoub wenst wel gebruik te maken van ons onderwijs, maar heeft verder schijt aan de autoriteiten hier. Als je bij iemand op bezoek gaat om te eten en die vraagt of je je schoenen uit wilt doen, dan paradeer je toch ook niet de woonkamer binnen op je modderschuiten om vervolgens vol smakkend de maaltijd in je muil te proppen, afsluitend met de mededeling dat het allemaal niet te vreten was, om vervolgens verontwaardigd te zijn dat je niet meer welkom bent.

The_iron_boar | 02-02-21 | 10:55 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De brutaliteit!
Dubbele straf.

Ruimedenker | 02-02-21 | 10:54

Zie ik hier een wees geen Kees campagne aankomen maar dan met "wees geen Ayoub"?

Sinclair | 02-02-21 | 10:53 | 1

Nee, wat dat iesj rassjiesj!

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 11:10

Het is zo jammer dat het tegenwoordig zo lastig is om een demonstratie te organiseren. Graag zou ik Ayoub een hart onder de riem Steven voor wat hij nu doormaakt. Ayoub had het ongeluk om op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn en daar moet hij nu voor boeten.

JeanDragage | 02-02-21 | 10:53

Waarom waren er geen Marokkaanse meisjes aan het rellen? Dit riekt naar sexisme...

eerstneukendanpraten | 02-02-21 | 10:50 | 1

Die dienen eerst te neuken voor ze praten. Laat staan rellen. Eigenlijk eerst koken en luiers vervangen. Dus geen tijd kort gezegd.

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:53

Deze Ayoub komt uit de welbekende schaamtecultuur daar hoort een rechter rekening mee te houden.

de uitbater | 02-02-21 | 10:50 | 1

Ik schaam me meer voor de gemiddelde D66 rechtert dan voor een rellende mocro. Die handelt naar instinct en is voorspelbaar. D66 rechterts verloochenen zichzelf en hun eigen volk om voor mij onbekende reden.

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:51

Arme man, nu komt hij ook nog in contact met de verkeerde mensen in de gevangenis. De ene helft gaan hem misbruiken en de andere helft geeft hem een snelle opleiding als maffia Boss. Als hij uit de gevangenis komt, wordt hij onbedoeld dus de grootste drugshandelaar en huurmoordenaar van Europa. Heeft die rechter nou zijn zin.

jan huppeldepup | 02-02-21 | 10:49

Hij is Ayoub Meloen.
Die naam die kreeg ie toen
Hij zoveel jaar geleden werd geboren.

Calastir | 02-02-21 | 10:49 | 1

Ik schreeuw het uit over de daken, ik had niks met rellen te maken....

Lorejas | 02-02-21 | 11:07

Wie zijn toch die mensen die anderen stenen in de hand drukken?
Ik lees dat steeds vaker, dat iemand een steen in zijn hand gedrukt krijgt.
"Hier jongen, voor jou. Wees er zuinig op, deze steen is al generaties lang in de familie en heeft de slag bij Al-assalaam nog meegemaakt...."
En hup.

Nuchternederland | 02-02-21 | 10:49 | 1

Even seriues, maar zouden die mensen inderdaad stenen waar ze mee raak hebben gegooid als trofee bewaren en van vader op zoon doorgeven? En zou de zoon dan zijn mannelijkheid moeten bewijzen door hen ook tegen een vijand aan te smijten?
Tribaliteiten he, krijg je er niet 1,2,3 uit. Iemand die een beetje weet hoe dat bij berbers zit?

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 11:12

Mosterd, je hebt het commentaar van Nijenhuis niet goed gelezen. Hij zegt nergens dat een celstraf voor Ayoub niet nodig was geweest. Hij vindt alleen dat de wet niet zó dichtgetimmerd moet worden dat de rechter in bepaalde gevallen geen taakstraffen meer kan geven, bijvoorbeeld jongeren die nog een blanco strafblad hebben of wanneer er sprake is van verzachtende omstandigheden.

IJsbrekert | 02-02-21 | 10:49 | 5

Blanco strafblad = niet eerder gepakt, in de meeste gevallen.

darius | 02-02-21 | 10:52

Eerste, tweede, derde, vierde, vijfde kans want zielig. Dat is in een notendop het probleem van dit land. Er wordt niks meer veracht van die jongeren, daden hebben consequenties en dat kun je ze niet vroeg genoeg leren.

osolemio | 02-02-21 | 11:00

@osolemio | 02-02-21 | 11:00: Amsterdam staat niet op palen, maar drijft op de zieligheidsindustrie. Er wordt zoveel verdiend aan kneuzen en gekneusd houden.

kapoerewiet | 02-02-21 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens wil ik nog even vermelden dat ik het waanzinnig vind dat geweld tegen hulpverleners zwaarder wordt opgevat dan geweld tegen niet-hulpverleners.

John McClane | 02-02-21 | 10:48 | 3

Moet je maar hulpverlener worden.

Nuchternederland | 02-02-21 | 10:49

Het zou niet moeten maar ik kan het wel begrijpen. De dagelijkse praktijk dwingt rechters ertoe... Was vroeger helemaal niet zo, maar ja. 40+ jaar massale immigratie van barbaren en zie de resultaten.

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 10:56

Een vriend van ons werkt op de ambulance, als je de verhalen hoort wat hij dagelijks meemaakt.

RickRD | 02-02-21 | 11:23

Moeder ging huilen, de boerka werd kletsnat.... maar wat vond de vader ervan?
Echt zielig voor Ayoub, dan heb je achtergrond al niet mee en dan wordt je ook die avond de straat op geschopt met een steen in je handen.... tja daar sta je dan met je goede gedrag. Wordt je opgehitst door alle andere Ayoubjes,... tja dan dan moet je begrijpen dat het heel moeilijk is om je te gedragen want normaal is het een jongen die savonds met zijn Kapla aan het bouwen is. Kortom heel erg zielig en de maatschappij verpest zijn toekomst nu.

DeJaVu5225 | 02-02-21 | 10:47 | 4

Zijn vader was zeer betroffen, als hij dat is, gaat hij altijd zijn kalashnikov schoonmaken en de bomgordels afstoffen zonder een woord te zeggen.

jan huppeldepup | 02-02-21 | 10:54

@Graaisnaaiert | 02-02-21 | 10:54: En dat boek hebben ze zelfs niet gelezen maar staat er omdat het moet. Sterker nog, 2/3 heeft het niet gelezen

Dirk III | 02-02-21 | 10:59

@Dirk III | 02-02-21 | 10:59:
Dat ook nog eens ja. Maar dat is niet eens nodig, die drillrap krijgen ze er elke vrijdag wel ingekrijsd door de lokale hogepriester van het Bloed en Kwaad.

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Geen medelijden met die Fin

robdeventer | 02-02-21 | 10:47 | 2

Woon met een Finse samen voel me zwaar genaaid Noem het gewoon bij de naam Kutmarokkaan

van den Bos | 02-02-21 | 10:56

@van den Bos | 02-02-21 | 10:56:
Ze draagt geen hoofddoek hoop ik?

Spring Bruissteen | 02-02-21 | 11:01

Ayoub had een etentje bij zijn neef. Alleen daarom al verdient ie celstraf, kudtjong. Hij heeft dus ook volledig schijdt aan de Corona maatregelen.

Sinterbikske | 02-02-21 | 10:47

Mooi. Galg en rad.

mundusvultdecipi | 02-02-21 | 10:47

Een zware straf is op zijn plaats, het was niet alleen rellen, het is de basis van onze samenleving die getart werd. De straf dient ook om anderen af te schrikken. Het zielige verhaal is een eenzijdig verhaal om de straf te verminderen zo veel is duidelijk. Toch zou er ook verder gekeken moeten worden dan dit voorval allen; is Ayoub eerder in contact geweest met politie of justitie, en zo ja waarvoor.
Het brein van iemand van 19 is nog niet volgroeid, en aangetoond is dat vooral jongens op deze leeftijd de impact van hun acties (vooral op lange termijn) niet kunnen inschatten. Dat is ook de reden dat in diverse landen voor mensen onder de 21 de wet anders toegepast wordt. Een zware straf is denk ik op zijn plaats, maar tegelijk dient er ook gekeken te worden wat dit voor impact heeft op de toekomst, we hebben er niets aan als dit soort jongens (of het nou Ayoub is, of een blanke tokkie), straks radicaliseren of de criminaliteit omarmen omdat ze geen andere opties meer zien.
Nogmaals strenge straf, zeker gezien het feit dat met deze acties onze samenleving ondermijnt werd, maar wel in enige verhouding (en natuurlijk een eventueel verleden in ogenschouw nemend). De straf kan dus ook zijn, 2 weken vast + 3 maanden voorwaardelijk, als je de komende 5 jaar nog een keer met justitie in aanraking komt, + geldboete oid. Straf dient voor genoegdoening van de slachtoffers te zorgen, maar ook om gedrag te corrigeren, en daar moet een balans in gevonden worden.

oh nee he | 02-02-21 | 10:47 | 3

Cumulatief straffen, zeer zeker. Plus community service. Laat Ayoub maar een half jaartje zich in het zweet werken voor de samenleving. Misschien dat er dan eindelijk een dirham gaat vallen.

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 10:50

OH ja u bedoelt sorry zeggen tegen de vrouw van de agent met nu nog maar 1 oog

van den Bos | 02-02-21 | 11:01

Tinie werkte op zijn 20e; had al verantwoordelijkheden. Niemand die over onvolgroeide hersenhelften begon, toen hij een paar fouten maakte in zijn onkunde. Harde leerschool, maar wel een LEER-school.

Tinie | 02-02-21 | 11:22

"Echt waar, edelachtbare. En toen struikelde ik over de Koran en viel precies met mijn geslachtsdeel in mijn nichtje van 8". Wat zijn the odds, wollah.

Bob W | 02-02-21 | 10:47 | 2

Voor het struikelen over de Koran dient hij dan ook gestraft te worden.

Lt-Kol Kilgore | 02-02-21 | 10:54

@Lt-Kol Kilgore | 02-02-21 | 10:54: Als alle shit uit de koran gescheurd was,was hij ook niet gestruikeld

van den Bos | 02-02-21 | 10:58

Joris, ik vraag even toestemming, STOP MET BETUTTELEN, zolang je dat doet zullen ze zich nooit verantwoordelijk voor hun eigen gedrag voelen of zullen ze zich überhaupt nooit ergens verantwoordelijk voor voelen. Hele volkstammen jonge mannen worden als debiele kleuters behandeld, ook in het onderwijs, daar moet mee gestopt worden.

osolemio | 02-02-21 | 10:46 | 1

Precies. Geen speciale behandeling. Hoe moet je jezelf voelen als goed opgeleide Marrokkaan die zijn best doet. Joh je hebt dat baantje gekregen omdat een één of andere linkse blanke trol er wel voor zorgt dat jij als minder geschikte allochtoon dat baantje krijgt?

metdedag | 02-02-21 | 13:33

De Nederlandse middag protestanten zijn soms gewoon alles kwijtgeraakt en daar best boos over door dit zwalkende beleid.
De Marokkanen waren gewoon net als ALTIJD aan het zieken en daar moet ik GEEN medelijden mee hebben. Ga rellen in Marrakesh of bij je moeder in de keuken als je ballen hebt. Stelletje besneden lulletjes.

Dirk III | 02-02-21 | 10:46 | 3

Marokkaanse Marokkanen heben een nog grotere hekel aan Nederlandse Marokkanen dan Nederlanders aan Nederlandse Marokkanen hebben

van den Bos | 02-02-21 | 11:07

@van den Bos | 02-02-21 | 11:07:
Maar wij zitten ermee en zij niet. Los daarvan zal er weinig verschil zitten tussen Divisie Rabat en Divisie Al-Hollandi. Het is al tuig sinds de tijden van Massinissa, de Numidische ( zo heetten berbers toen ) struikroverhoofdman die aan beide kanten in de Punische oorlogen meevocht en dat is in de loop van de geschiedenis nooit veranderd.
En wat doen wij? Wij halen ze massaal binnen, want...
Snap er echt helemaal niks van.

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 11:19

@Graaisnaaiert | 02-02-21 | 11:19: je moet het ook niet proberen te begrijpen want dan word je gek. Ik denk dat het eerst begon met extreme naïviteit waarna we er hel veel binnen kregen. De mensen die zich hier erg aan begonnen te ergeren werden daarna door de linkse indoctrinatie voor extreem rechts weggezet en toen kon niemand er meer wat aan doen door de spagaat waar we in waren beland door de deug-cultus van links.
Omdat er niet met de finnen te leven valt zal deze circle-jerk tot in het einde der dagen blijven.

Dirk III | 02-02-21 | 11:32

Het is toch wat, om als slachtoffer te zijn geboren. En dat geldt voor die hele bevolkingsgroep. Zieluhug! Boehoehoe!
En dan zijn toekomst? Ach, doe als zovelen, ga de drugs in, zet vrouwen achter het raam, ramkraken, tasjesroven en als je het echt niet meer weet ga je op Jihad!
Mogelijkheden te over, Ayoub komt in een warm bedje weer vrij.
Wie heeft Ayoub c.s. trouwens hiernaartoe gehaald? Inschattingsfoutje, rammelende eierstokken of toch het syndroom van GroenLinks?

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 10:45 | 4

Aan inschatten wordt door onze overheid überhaupt niet gedaan (het grote gelijk van Jan Latten), dus een inschattingsfout kan het niet zijn geweest.

Professor Superhirn | 02-02-21 | 10:48

Voorouders door KVP, CHU, ARP, VVD, PvdA, D66, DS'70 en PPR binnengehaald zogenaamd omdat aborgininals het vuile werk niet meer zouden willen doen. Meteen een gezinsherenigingetje of 4 geregeld. Hele clan overgekomen, recht in de oitkiering want zware industrie verpatst naar slavenlandjes in de Orient. Hele generaties hier geboren maar voelen zich nog mocro/Ottomaan. Multikulti is geslaagd volgens (s)links en een ieder die wat anders vindt is een nasi.

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ayoub was zonder zonden en dán wordt zo'n steen in je handen gedrukt...

VP732 | 02-02-21 | 10:44 | 1

Gij die zonder zonde is werpe de eerste steen... eh... oh wacht.

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:45

Een rechter verplichten een celstraf op te leggen - politici winnen er stemmen mee, verder schiet er niemand er iets mee op, schrijft Hans Nijenhuis in dit commentaar.

JanAmsterdamEnzo | 02-02-21 | 10:43 | 1

Hans Huilhuis is hoofdredacteur die zijn positie ernstig overschat ("of willen jullie dat wij Wilders premier maken?"). De mening van Hans Huilhuis doet er niet toe.

ole guapa | 02-02-21 | 10:49

Weer zo typisch, op de beelden op social media zie je weer 95% allochtonen rellen. De beelden bij opsporing verzocht laten alleen weer blanke tokkies zien, maar het zielig artikeltje over een relschopper moet dan natuurlijk wel weer over iemand genaamd Ayoub gaan.

Statix | 02-02-21 | 10:41 | 3

Je suis Ayoub!

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 10:45

@ole guapa | 02-02-21 | 10:49:
He, toon ik ook eens een keer medeleven op sarcastische wijze, wordt het weer niet opgepikt. Om in de woorden van een troetelburgemeester uit Feyenoord-stad te blijven: wij zijn allemaal een beetje Ayoub!

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 10:59

Sommige bakstenen verpesten het ook voor de hele straat.

VP732 | 02-02-21 | 10:41 | 3

Het principe van de intersectionaliteit leert ons dat het probleem eigenlijk begint bij de beslissing om daar een stoeptegel neer te leggen. Da's een vorm van geweld, welbewust uitgeoefend door een onderdrukkend systeem dat wordt beheerst door de witte cisgender man.

Schoorsteenveger | 02-02-21 | 10:52

@Schoorsteenveger | 02-02-21 | 10:52: de ambtenaren in die werkgroep hebben gefaald. Meer werkgroepen en Ayoub moet uiteraard ruimhartig gecompenseerd worden voor deze al voor zijn geboorte door de overheid opgezette uitlokking.

VP732 | 02-02-21 | 10:55

Hij had een baan als koerier, ... mooi,.. dat zijn dan twee vliegen in een klap en is ons een hoop ellende bespaard gebleven.
Koeriers met zulke korte lontjes kunnen we hier missen als kiespijn, kijk maar naar Wijchen, waar een soort van Ayoub gewoon iemand dood rijdt omdat hij vroeg of dat er ook normaal gereden kon worden in een woonwijk..

tsjajaja | 02-02-21 | 10:41 | 5

@Graaisnaaiert | 02-02-21 | 10:48:
Inderdaad niet vreemd dat guurders tot dezelfde conclusie komen omtrent dit soort lieden.

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:56

Ayoubje was verbolgen over de avondklok ,want hoe moest hij nu pinautomaten opblazen,als Groen Links in de regering had gezeten was daar vast een oplossing voor gekomen

van den Bos | 02-02-21 | 11:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Alle verdachten hebben altijd enorme spijt ... maar dan wel pas nadat ze zijn opgepakt. Dan pas komen de geloofwaardige verhalen en ongelofelijke moeilijke omstandigheden waaronder ze zijn opgegroeid en niet te vergeten de mooie toekomst... die ze voor voor ogen hadden. Boem pats, allemaal weggekaapt door die PVV rechter. Nou beste verdachten ik kan jullie vertellen dat alle rechters in Nederland op D66 stemmen. Dus wanneer een D66 rechter een gevangenisstraf oplegt dan is die in ieder geval dubbel en dwars verdiend.

Rdock | 02-02-21 | 10:40 | 1

en ik wil u mede delen, dat D66 rechters ook dit soort lui graag veroordelen als de macht van de zittende elite ( in dit geval dus ook vanwege opstand tegen wettelijk gezag) in gevaar komt.

ikworstelengadouchen | 02-02-21 | 11:03

Hamvraag is nu: Hoe gaat Ayoub met zn opvoedingsdeficiet, beperkte gewetensontwikkeling en copingmechanismen dit verwerken.?
[1]Hij baalt/leert hiervan en wordt voorbeeld voor zijn broertjes, vrienden door hen te melden dat cel niet leuk is en dus eigenlijk domme actie was;
[2]Hij vertaalt al z'n woede naar lidmaatschap van religieuze stroming die hem in Nederland verder helpt zich af te keren van maatschappijdeelname en gelijkgestemden voor die stroming te ronsollen om ooit met die maatschappij af te rekenen;
[3]Anders...
Zeg het maar

HarmFS | 02-02-21 | 10:38 | 6

Treitervlogger? Influencer? Programmamaker bij Omroep zwart?

Schoorsteenveger | 02-02-21 | 10:50
▼ 3 antwoorden verborgen

"Opgejut door anderen besloot hij de steen richting de politie te gooien."
Het zijn altijd de anderen, altijd zijn het de anderen. Er staat nog net niet "hij onderwierp zich aan de wil van de groep", of "hij had geen macht meer over zijn eigen wil", of "hij werd bezeten door Shaitan", maar toch, wij moeten begrijpen dat het altijd weer de anderen zijn.
Stel, de groep bestond uit tien man, allemaal Ajoubs, en ze kwamen allemaal voor de rechter, dan had minstens één advocaat toch een klen probleempje. Want ze kunnen niet alle tien opgejut worden door de ander.
Ach, uiteindelijk onderwerpen we ons allemaal aan de Wil van de Verhevene, worden we allemaal opgejut. Soumission.

Schoorsteenveger | 02-02-21 | 10:37 | 5

Maar dan onderschat je de creativiteit van advocaten ;-)

Pje911 | 02-02-21 | 10:42

Vadertje staat doet ook helemaal niks voor de stenen gooiende jongeren en daardoor moeten ze wel stenen gooien, want wat moeten (kunnen) ze anders?

Rdock | 02-02-21 | 10:43

@JvanDeventer | 02-02-21 | 10:41:
Exact. Het groepsgevoel is essentieel, maar wat de advocaat hier probeert te flikken, en ik begrijp dat wel, is suggereren dat 'de groep' al bestond vóórdat Ajoub daar toevallig in opgezogen werd. Dat is altijd het verhaal.
Bullshit natuurlijk. Ajoub heeft welbewust de roes van de groep opgezocht, zoals hij altijd doet. Alleen durft-ie niks, alleen heeft-ie ook niks te zeggen, heeft-ie geen reden en geen doel, maar als lid van de groep is hij een strijder.
Doet me denken aan die mini-docu van toen:
"Omdat mijn fiets daar stond..."
www.youtube.com/watch?v=aZ870Ml8_lU
Niks nieuws onder de zon.

Schoorsteenveger | 02-02-21 | 10:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij werkte als koerier voor zijn neef Mo.
"Wie moet die kabouterpost nu rondbrengen?"

Osdorpertje | 02-02-21 | 10:37 | 2

Paulus?

letterzetter | 02-02-21 | 10:44

Bubba ga je gang!!!

jan1956 | 02-02-21 | 10:36 | 2

Laten wij een crowdfund voor zeepjes doen!

ole guapa | 02-02-21 | 10:51

@ole guapa | 02-02-21 | 10:51:
U gunt hem een ingevette achterpoort? Ik zeg, laat Bubba dat zelf maar oplossen, schijnt hij heel inventief in te zijn.

Graaisnaaiert | 02-02-21 | 11:01

Het is gewoon een vorm van chantage. Ze stellen simpelweg dat wij als brave blanke burgers er een probleem bij hebben als Ayoub voor zijn daden moet boeten, omdat we Ayoub dan een valide excuus verstrekken om in ernstiger crimineel gedrag te vervallen. Hij heeft het geprobeerd, maar de blanken ontnamen hem de kansen. De verantwoordelijkheid voor alles wat er met Ayoub gebeurt, ligt bij hoe blanken hem behandelen. Voor Ayoub zelf leggen we de lat zo laag mogelijk.

The_iron_boar | 02-02-21 | 10:35 | 1

Het nieuwe anti-racisme.
Elke ongelijkheid vloeit voort uit het racisme van blanken.

Turbulentie? | 02-02-21 | 10:38

AD is echt de aids voor wat ooit feitelijke journalistiek was. Ging natuurlijk al mis toen ze ergens in de jaren 90 oliebollen, haring en zorgverzekeringen (!) gingen testen.

LJBrinkhorst | 02-02-21 | 10:35 | 8

@VP732 | 02-02-21 | 10:47: Rechtbank vol witte mensen, met hun witte mannen wetten, en dan ook nog eens in onbegrijpelijke taal geschreven vonnis. Het AD beoordeelt deze naar spuitjeslucht riekende uitspraak dan ook met slechts 2 balletjes.

Rest In Privacy | 02-02-21 | 11:05

@Herfsttijloos | 02-02-21 | 11:05: hahaha. "We hebben de betreffende rechtbank voor het publiceren van dit stuk nog de gelegenheid geboden om te reageren, echter ze hebben verstek laten gaan. Ons advies: loop met een grote boog om deze rechtbank heen als u op zoek bent naar een welverdiende straf!"

VP732 | 02-02-21 | 11:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Misschien kunnen de juristen alhier wat duiding geven. Krijg je twee maanden onvoorwaardelijk als je nog nooit iets hebt gedaan?

knutsel_ | 02-02-21 | 10:34 | 3

Geweld tegen agenten. Vinden ze niet grappig

Turbulentie? | 02-02-21 | 10:36

Van mij had hij 2 jaar heropvoedingskamp gekregen en een gratis cursus stratenmaker of een ander knelpunt beroep.

Lt-Kol Kilgore | 02-02-21 | 10:34

Was het geen spreekwoordelijke steen in het gezicht van een spreekwoordelijke agent?

Turbulentie? | 02-02-21 | 10:34

Misschien bij de integratie/taalcursus het oud Hollands spreekwoord "Bezint Eer Gij Begint" aan de orde stellen.
Dat gejank achteraf...

gemeentereiniging | 02-02-21 | 10:34 | 2

Berouw komt na de aanhouding.

Mr_Natural | 02-02-21 | 10:35

Deel zoveel in het feuilleton Daders-Zijn-Slachtoffers.

van Oeffelen | 02-02-21 | 10:33

Mag hij nog blij zijn dat hij geen theelichtje heeft gegooid.

Mr_Natural | 02-02-21 | 10:33

Je wist dat dit zou komen, de slinkse pers die het allemaal gaat downplayen. Hou toch op met die flauwekul, sta voor je daden en onderga je straf, Nederland is helemaal geen onmenselijk land, het is eerder en weekdierenland.

Ruud5 | 02-02-21 | 10:33

Stel, je bent agent en zit bij de ME. Je ziet jaar in, jaar uit dat de boeven en boefjes waar je mee te maken krijgt een allochtone afkomst hebben. Dan is het toch niet zo gek dat je na verloop van tijd een aanhanger van de PVV wordt? Ik heb de indruk dat dat inderdaad zo gaat; misschien niet massaal, maar het gebeurt regelmatig.
Stel nu dat je rechter bent, je bent een nette D66'er en je krijgt jaar in, jaar uit dezelfde allochtoontjes te berechten waarover het hierboven al ging. Zouden een hoop van die rechters dan niet van hun geloof vallen en stiekem PVV stemmen? Ik geloof onmiddellijk dat ze dat in hun sociale kringetje niet kunnen zeggen, maar dat moet toch haast wel voorkomen?

JvanDeventer | 02-02-21 | 10:32 | 4

@Lt-Kol Kilgore | 02-02-21 | 10:37: Jurisprudentie.
Als er 1 keer een taakstraf is opgelegd, dan altijd.
Steeds de onderste grens gebruiken als maximumstraf.

Is dit nog nieuws? | 02-02-21 | 10:40

@Lt-Kol Kilgore | 02-02-21 | 10:37:
Dat wil ik wel geloven, maar het moet ze toch opvallen dat de zielepootjes wel altijd uit bepaalde bevolkingsgroepen komen. Dat alleen al zou ze te denken moeten geven.

JvanDeventer | 02-02-21 | 10:44

Een aanhanger van de PVV?! Voetbalhooligans zijn aanhangers van hun cluppie..

De PVV, daar stem je gewoon op.

WasHetMaarMakkelijk | 02-02-21 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Het was nog erger geweest als het in Trouw had gestaan.

Koonkluk Huis | 02-02-21 | 10:32

Tis altijd wat met de Ayoubs. Weigeren ook al handen te schudden met verslaggeefsters vanwege hUn gElOoF. Ook goedgepraat in het AD: www.ad.nl/nederlands-voetbal/fc-utrec...

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:32 | 5
-weggejorist-
Katje030 | 02-02-21 | 10:44

Ik stuitte op nog een andere Ayoub in het AD, een Soedanees die een 18-jarige jongen uit Brabant doodstak. Diens moeder: 'Riks moeder ziet het zo: omwille van grote zaken als het medisch beroepsgeheim en privacy hebben instanties een wandelende tijdbom in de buurt van haar zoon geplaatst, zónder waarschuwing: ,,Mooi dat er een verdachte achter slot en grendel zit. Maar het systeem klopt nog steeds niet. Mensen van het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers, red.) hebben hier óók schuld aan. Zij hebben de situatie laten ontstaan maar hoeven zich nergens voor te verantwoorden. Dat klopt niet.’’

grietmetgroenefiets | 02-02-21 | 10:47
-weggejorist-
ReyNemaattori | 02-02-21 | 10:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ayoub heeft geen spijt, hij heeft alleen spijt dat hij is gepakt!

ikworstelengadouchen | 02-02-21 | 10:32

"Hij werkt hard om het schoolgeld te kunnen betalen."
Ayoub heeft recht op Studiefinanciering. Daar kun je ruimschoots het lesgeld van betalen.
In geval van BBL heeft hij een leer/werkovereenkomst en gaat hij geld verdienen. Daar kan hij dan zijn cursusgeld van betalen (geen schoolgeld). VOG wordt wellicht wel een probleem.

Verhaal in AD lijkt meer op een pleitnota dan onafhankelijk verslag doen van de feiten. Activistische journalistiek.

Rest In Privacy | 02-02-21 | 10:32 | 1

Trouwens, ik meende eerder te lezen dat Ayoub zwakbegaafd was.

Rest In Privacy | 02-02-21 | 10:41

Vandaag is het 2 februari.

Vanmorgen wakker geworden met Sonny en Cher "I've got you baby" op de radio.

Punxsutawney Phil voorspelt het weer.

Glasgow Argus | 02-02-21 | 10:31 | 4
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Katje030 | 02-02-21 | 10:31

Lekker twee maanden studeren in de bak op de kosten van de belastingbetaler. Die moeder moest huilen van blijdschap neem ik aan. Waarom neemt dit volk toch altijd alleen maar.

herstelkous | 02-02-21 | 10:31 | 1

@Ayoub kan in de bajes een E-cursus voor het Beroepsgoederenvervoer doen. Om maar een voorbeeld te noemen. Werk genoeg.

theo-is-dood | 02-02-21 | 11:39

ah hoe mooi, dat deze jongen een waardevolle les krijgt in hoe daden consequenties hebben. Als ze dat nou thuis hadden uitgelegd, dan was die les misschien wat goedkoper geweest... nu is het een dure.

Snoorderlag | 02-02-21 | 10:31 | 2

Ik vraag me ook af hoeveel rechtsextremisten er ayoub heten. Of voetbal supporters. Want dat waren toch de relschoppers? Ik heb niks over ayoubs gehoord... hoe kan dat toch...

Snoorderlag | 02-02-21 | 10:32

Actions have consequences BITCH!

Hemke-Valsema | 02-02-21 | 10:30

Waarschijnlijk dacht Ayoub dat er een steniging plaats vond van een overspelige... en dan moet je meedoen als vrome moslim volgens de Sharia. Dus hij had feitelijk geen keus...

Mark zit te Dutten | 02-02-21 | 10:30

Ayoub, Ayoub al in die hoge klapperboom? Was dat geen liedje van Drs. P?

F. Jacobse | 02-02-21 | 10:29 | 2

Ayoub mag met een zak vol spiegeltjes en kralen op de tjoeki tjoeki stoomboot gezet worden, enkele reis Takki Takki Oerwoud.

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:38

Wij zitten met zijn allen opgesloten en moeten ons eigen eten klaarmaken, koffie maken, et cetera. Ayoub wordt opgesloten en alles wordt voor hem klaargezet.

goedverstaander | 02-02-21 | 10:29

Gisteren in de Volkskrant ook een betoog van een rechter en een reclasseringsdirecteur dat taakstraffen toch echt heus niet mals zijn:

"Ik ben een beetje allergisch voor de kortzichtige opvatting dat taakstraffen niets meer zijn dan een dagje schoffelen. Werkgestraften gaan niet op hun kont zitten in een cel, maar zetten zich in voor de samenleving."

Tsja, ik weet het niet, hoor. Mij lijken die taakstraffen over het algemeen toch erg mee te vallen. En trouwens, wat je ook in dit artikel weer, in min of meer gesluierde taal, kunt lezen, maar wat officieel door de MSM en de Gutmenschen heftig wordt tegengesproken, is dat Marokkanen inderdaad ook bij de avondklokrellen en plunderingen oververtegenwoordigd zijn. Dit zegt die rechter op zeker moment:

"Zo is er ook een verschil tussen een verdachte met een licht verstandelijke beperking, en iemand die met een veel hoger IQ op het Museumplein in Amsterdam loopt te rellen."

Verdachten met een licht verstandelijke beperking; dan weet je dat het over naffers gaat.

Dr_Johnson | 02-02-21 | 10:29 | 4

In uw laatste regel gebruikt u het woord licht. Welke nut heeft dat woord in de verdere context?

F. Jacobse | 02-02-21 | 10:32

Ironisch, was de flying kick reller op het Museumplein, er een met een verstandelijke beperking.

En zolang je mensen met een verstandelijke beperking niet in een werkkamp kan smijten met permanente begeleiding, blijf je dit probleem houden.
Als Ajax wint rellen, als feyenoord wint rellen, als ze verliezen rellen, als turkije wint of verliest rellen, hetzelfde bij marokko.
De gasten die met hun bezopen kop zichzelf of een ander 's nachts dood rijden. Etc etc.

NomadBrewer | 02-02-21 | 10:38

@F. Jacobse | 02-02-21 | 10:32:

Nee. Ik kwoot slechts de rechter.

Dr_Johnson | 02-02-21 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

In Ayoub zitten 4 klinkers, gevaarlijke jongen.

Mr_Natural | 02-02-21 | 10:28 | 1

Leuk!

Pje911 | 02-02-21 | 10:47

Het is geen blanke wappie dus FRIE AJOEP!

Turbulentie? | 02-02-21 | 10:27

Het verschil in aanpak in de media tussen blanke daders en lichtgetinte daders is weer opmerkelijk. Maar wel zoals je weer kon verwachten.

2voor12 | 02-02-21 | 10:27 | 1

Al hij de steen naar zwarte piet had gegooid was hij nooit veroordeeld.

Tjemig | 02-02-21 | 10:32

Is het niet A you B.?

Watching the Wheels | 02-02-21 | 10:27

aYoub achter ‘t Hekje

Mark zit te Dutten | 02-02-21 | 10:27

Wilt u meer of minder Ayoub's in Nederland?

ikworstelengadouchen | 02-02-21 | 10:26 | 1

Liefst ook minder Mehmets, Mohammeds en Samirs. Maar minder Ayoubs is een goed begin...

Mark zit te Dutten | 02-02-21 | 10:32

Misschien dat er wat mis ging bij het AD qua auto correctie?
Was de titel niet Arme Youp...?

Is dit nog nieuws? | 02-02-21 | 10:26

Tot iets na de bruiloft van Grapperhaus kregen mensen die niks kwalijks deden ook een aantekening op hun strafblad, plus een forse boete.
Dat ging bijvoorbeeld om 4 studenten die te dicht op elkaar op 1 balkon stonden (foei!). Dat ze in hetzelfde huis woonden en dus dezelfde douche en wc gebruikten maakte voor de boa's niet uit. Ook Poolse arbeiders die in 1 auto naar hun werk reden werden beboet; hoewel ook zij in hetzelfde huis woonden.

Toonde het AD destijds ook iets van sympathie naar de "daders"?

Overigens kan je ook met strafblad best een hoop werk vinden. Je komt dan alleen terecht in sectoren als productie, transport, tuinbouw, schoonmaak, etc. Niks mis mee. Met het IQ van Ayoub was hij zelfs zonder strafblad vast geen bankdirecteur geworden.

Dandruff | 02-02-21 | 10:26 | 5

Ayoub kan vast nog een prima carriere in het "bankwezen" krijgen hoor. Al dan niet als explosievenexpert of als bestuurder van de vlucht-Audi.

2voor12 | 02-02-21 | 10:29

@2voor12 | 02-02-21 | 10:29: misschien ging z'n MBO studie wel over Electra techniek, is heel handig bij het opzetten van tuincentra op zolder!

ikworstelengadouchen | 02-02-21 | 10:31

@Schepvogel | 02-02-21 | 10:27:

Ongetwijfeld, maar het gaat mij om de houding van het AD.

Precies wat de Graaf zegt, Ayoub wordt niet beoordeeld op wat hij doet maar op wie hij is. De Critical Race Theory maakt van Ayoub een slachtoffer van zijn huidskleur, in plaats van een agressieve stenengooier die iemand had kunnen doden.

Dandruff | 02-02-21 | 10:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Maak een nieuwe start Ayoub, steek die Middellandse Zee over, daar ligt een prachtig land!

Ko Ranzig | 02-02-21 | 10:26

Beste Ayoub; zint eer ge begint, zeggen we hier in Nederland! Ik kan niet zeggen dat mijn hart voor jou bloedt. Eerder voor die politieagenten en M.E.ers die vorige week lieden zoals jij tegemoet konden treden.

Ingie2 | 02-02-21 | 10:25

Geen geld meer om een opleiding te gaan volgen ? Hij houdt nog steeds recht op stufi hoor ! Het enige wat hij hoeft te doen is binnen tien jaar een opleidng af te ronden en de studieschuld wordt vrijgescholden.

oldandwise | 02-02-21 | 10:25 | 2

Ik wist niet eens dat je voor mbo überhaupt stufi kreeg?

ReyNemaattori | 02-02-21 | 10:54

Was die regeling niet geschrapt?

Hondt | 02-02-21 | 11:13

Is het IQ van Ayoub al getest? Anders is vrijspraak op zijn plaats.

Roehm | 02-02-21 | 10:24 | 1

IQ in de betekenis van Inteelt Quotum of van Intelligentie Quotiënt?

Mark zit te Dutten | 02-02-21 | 10:44

Die jankende moeders altijd. Daar word ik nou agressief van.

Poesmobiel | 02-02-21 | 10:24

Bij deze rekensom hoeven er geen fouten te worden gemaakt:
Nul komma nul medelijden.

knutsel_ | 02-02-21 | 10:24

Ayoub zou op zijn minst een eigen programma moeten krijgen bij Omroep Zwart.

whitechocolateface | 02-02-21 | 10:23 | 1

En een column in de Volksverlakkerskrant.

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:24

Gewoon hard aanpakken. 2 jaar cel en als voorbeeld in de krant zetten wat voor K-leven hij heeft de komende 20 jaar.

Laat ze een zien wat de gevolgen zijn van het gedrag. Oh ja geen gratis huis en opleiding. Hij kan een ticket krijgen naar huis,

freshideas | 02-02-21 | 10:23

Free Ayoub? F*ck Ayoub.

Dag Ayoub, welkom in de grote mensen wereld, waar gedrag consequenties heeft.

netniet | 02-02-21 | 10:22

Opsluiten en sleutel weggegooien. Dit soort rattevolk voegt niks toe aan onze maatschappij. Nu niet... nooit gedaan en in de toekomst ook niet. Next!

Swaffelkaffert | 02-02-21 | 10:22 | 1

Sleutel in de sloot gooien. Sleutels ---> sloten.

goedverstaander | 02-02-21 | 10:31

Ayoub, Ayoub, Ayoub, die trekt de stenen uit de stoep. Ok, ik ben dan misschien wat bevooroordeeld, maar ik verwachtte toch al niet veel van Ayoub.

Eminent | 02-02-21 | 10:22 | 3

U bent een woordkunstenaar.

RickRD | 02-02-21 | 10:23

Ayoub trok wat stenen uit de stoep
Nu ligt hij onder de loep
Gaat pardoes het cachot in, de kneus
En krijgt hij de deksel op zijn neus

Graaf_van_Hogendorp | 02-02-21 | 10:26

Youperde poep zag op de stoep
Een kei en dacht die is voor mij
Keilde die naar de ME
Opgetieft een maand of 2

Tjemig | 02-02-21 | 10:41

Verklaring volgens zijn advocaat.
"Ik liep over straat om een dürüm met döner te halen"
"Plotseling liepen er allemaal relschoppers om mij heen"
"Een van de relschopper drukte een grote steen in mijn hand"
"Die heb ik toen bij een politieagent tegen het hoofd gegooit"
"Ik weet ook niet waarom ik dat deed"
En aangezien Ayoub voor de verandering een niet zwakbegaafd is mag ie tijdens de lockdown 2 maanden op een kamertje gaan zitten om zijn studieboeken te lezen voor dat ie terug mag naar zijn stageplek waar ze hem ongetwijfeld naar zijn V.O.G., zijn Verklaring Omtrent Gedrag zullen vragen, want die schijn je in zijn beroep nodig te hebben.
En met zo'n lulverhaal verdient zijn advocaat het eigenlijk om ook opgesloten te worden wegens liegen en minachting van het hof. Denkt ie soms dat de rechter achterlijk is?

Osdorpertje | 02-02-21 | 10:21 | 3

gegooiT?
Heeft de advocaat dat geschreven of Ayoub?

Tapu | 02-02-21 | 10:26

@Tapu | 02-02-21 | 10:26:
Zijn zwarte kip had "gegooid" opgeschreven op het briefje dat Ayoub moest voorlezen, maar hij sprak het uit als "gegooit"

Osdorpertje | 02-02-21 | 10:35

Volgens mij was het geen agent, maar en ME busje, waar de steen terecht kwam. Of hij de steen naar een agent gooide, maar als een mietje en dus miste, daar was ik niet bij.

Tjemig | 02-02-21 | 10:44

Boreale naam...
Wat gek.

Is dit nog nieuws? | 02-02-21 | 10:21

Zijn strijd.

letterzetter | 02-02-21 | 10:21
-weggejorist-
letterzetter | 02-02-21 | 10:20 | 2

Ze staan toevallig ook allemaal net op het punt om met een studie te beginnen; in de zorg nog wel, deze Ayoub. Het gaat natuurlijk al fout bij de mededeling dat hij die avond een etentje had bij zijn neef...

Lomo | 02-02-21 | 10:19 | 2

Het schooljaar begint na de zomervakantie. Als de lengte van de straf aan die opleiding moet worden aangepast, kan hij met gemak een maand of 5 zitten.

The_iron_boar | 02-02-21 | 10:24

Studie kan mooi online tegenwoordig. Ik weet alleen niet of in de lik de wifi toereikend is? Kan zwarte Joop of Mustapha hier iets zinnigs over zeggen?

Prutser | 02-02-21 | 10:29

Ook dat compleet gestoorde commentaar van Peter Breedveld op Twitter. 2 maanden voor Ayoub betekent NL = fascistisch kutland. Revolutie is noodzakelijk.

WitteGaper | 02-02-21 | 10:19 | 1

Die vent heeft in het verleden een paar stenen te veel tegen zijn hoofd gekregen. Dat is heel zielig.

knutsel_ | 02-02-21 | 10:32

Mensen die keihard aanpakken van tuig die geweld tegen hulpverleners een goed idee vinden hebben allemaal een abonnement op het AD.

van stampij | 02-02-21 | 10:19

steenkunstenaar

harries | 02-02-21 | 10:19 | 1

Straatsteenartiest.

Mr_Natural | 02-02-21 | 10:21

Oke, hij raakt zijn baan als koerier kwijt. Is de arbeidsmarkt zo krap dat hij na zijn celstraf nooit meer op dat lage niveau kan presteren? Hij kan toch gewoon hamburgertjes gaan flippen? En die MBO-opleiding, wordt die alleen deze jaargang gegeven? Hij kan het toch volgend jaar nog een keertje proberen? Al met al heb ik de indruk dat Ayoub de lat niet erg hoog legt.

Ik denk dat voor de meeste figuren in de bajes er wel een reden te verzinnen is waarom dat op dit moment eigenlijk niet goed is voor hun ontwikkeling. Maar wie z'n probleem is dat?

The_iron_boar | 02-02-21 | 10:18 | 2

Als je op je 19e nog met een MBO-opleiding moet beginnen is er sowieso al iets niet goed gegaan.

goedverstaander | 02-02-21 | 10:54

"Gooide een steen naar een gepantserde politiebus"

Tsjaaaa, lastige... De kans op daadwerkelijk letsel is kleiner, maar is het dan niet de intentie die telt? Natuurlijk worden de panelen bevolkt door types die hierbij schuimbekkend brullen "5 jaar op water en brood" maar zijn we daarmee dan beter af?

Pontius Vulgaris | 02-02-21 | 10:18 | 4

@goedverstaander | 02-02-21 | 10:27:
Da's een beetje de Amerikaanse tactiek van de "plea seals", hè. De aanklachten opstapelen zodat het heel wat lijkt. Maar zoals een ander al opmerkte; de opleiding wordt vast volgend schooljaar ook wel verzorgd, dus Ayoub kan zijn straf prima uitzitten.

Pontius Vulgaris | 02-02-21 | 10:31

@Pontius Vulgaris | 02-02-21 | 10:31: heeft niks met plea seals te maken. Een goed jurist zal altijd subsidiair en meer subsidiair ten laste leggen dan wel vorderen.

maSs | 02-02-21 | 11:40

@maSs | 02-02-21 | 11:40:
*deals moest dat zijn in de eerste plaats.
In de tweede plaats, die opeenstapeling van aanklachten, gebeurt dat in Nederland dan ook?

Pontius Vulgaris | 02-02-21 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

Om te janken.

Robin Hood | 02-02-21 | 10:18

Ayoub is gevraagd voor de toespraak op de dam op 4 of 5 mei.

Prieelvogel | 02-02-21 | 10:18

Het is allemaal de schuld van extreemrechts, en van GS.

RickRD | 02-02-21 | 10:18 | 1

U vergeet de grootste initiator van deze rellen. Trump.

F. Jacobse | 02-02-21 | 10:19

Hoogste tijd voor een nieuwe crowdfund, ik betaal exact nul euro voor Ayoub....

Harvey2Face | 02-02-21 | 10:18

Wij kunnen niet eens een paar prikkies organiseren dus we moeten dankbaar zijn dat Ayoub en zijn makkers ons willen meenemen in hun leefwereld. Slechter zullen wij er vast niet van worden. En ik heb er wel belang mij dat mijn Amzon en Bol bagger op tijd arriveert. Dus free Ayoub. Vraag mij trouwens wel af wat meer doden oplevert: Corona of bezorgbusjes die door de wijk scheuren.

Prutser | 02-02-21 | 10:16 | 2

Hij heeft juist geprobeerd de politie te helpen en de meute tot rust te manen, en dan krijg je dit.

RickRD | 02-02-21 | 10:20

@RickRD | 02-02-21 | 10:20:
We gaan met 10.000 man demonstreren op de dam en laten Ali B. de rol van Akwasi spelen. Moet mogen van Femke want het is voor de goede zaak!

Prutser | 02-02-21 | 10:26
-weggejorist-
karel-de-junior | 02-02-21 | 10:16 | 3

Flauw. Er wordt ingezoomd op het feit dat hij door deze straf (waar die het zelf naar gemaakt heeft) waarschijnlijk eerder de kant opslaat van Taghi dan een maatschappelijke baan.

Dat is een artikel waardig lijkt me.

J.Del_Bosque | 02-02-21 | 10:15 | 6

@Herfsttijloos | 02-02-21 | 10:21: wat is in geval van @Ayoub dan uw alternatief?
Mijn kinderen zuchten ook onder lockdown &avondklok maar zijn aan het studeren.

theo-is-dood | 02-02-21 | 10:26

@theo-is-dood | 02-02-21 | 10:26:
Er wel of niet beter van worden. Als dat de maatstaf wordt dan kun je eigenlijk niemand meer opsluiten. Rechter zal het wel meewegen en daar is niets mis mee, maar niemand wordt "beter" van gevangenisstraf.

Rest In Privacy | 02-02-21 | 10:36

J.Del_Bosque | 02-02-21
Wat er in feite op neerkomt dat er dus gedreigd wordt dat hij dezelfde kant opgaat als Taghi. Het zij zo.

Der Schnitzeljäger | 02-02-21 | 11:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Hij kan toch geween bakstenen gaan leggen?

Hadena | 02-02-21 | 10:15

Vond het ook een hartverscheurend verhaal in het ad, arme Ayoup. Hoop niet dat hij na zijn vrijlating aan lager wal raakt. Misschien kunnen we hem helpen?

Tishetnetnie | 02-02-21 | 10:15 | 1

Ayoub wordt al op Uw kosten geholpen: -/- Heeft u juridisch advies nodig of bijstand bij een procedure? En kunt u geen advocaat of mediator betalen? Dan heeft u recht op een vergoeding voor de kosten. Dit heet een toevoeging. Daarnaast kunt u advies inwinnen bij het Juridisch Loket. Gezamenlijk worden deze voorzieningen gesubsidieerde rechtsbijstand genoemd.-/-
Bron: Rijksoverheid

theo-is-dood | 02-02-21 | 10:23

Tja met een strafblad krijg je misschien moeilijk een baan maar het is wel een voordeeltje als je een platencontract als rapper wilt bij Top Notch.

keestelpro | 02-02-21 | 10:15

wees geen Ayoub!

WillemWordtWakker | 02-02-21 | 10:15

Actie en gevolg Ayoub, draag de gevolgen als een vent en leer ervan. Tot over 2 maanden.

Barkruk2 | 02-02-21 | 10:14

Dit moeten we natuurlijk niet willen hè! Clementie voor alle Ayoubs, foei rechtstaat.

Asylum | 02-02-21 | 10:14

Gutte gut, wat zielig voor Joep. Hij kan na zijn lange, lange gevangenisstraf nog altijd ploegen draaien in een DC-doos ergens in de polder. Oh nee, dat laten we allemaal liever aan arbeidsmigraten over.

De Bijsluiter | 02-02-21 | 10:14

Kom op GS, crowdfunding!

Mr_Natural | 02-02-21 | 10:14

Waarom geen column?

getty678 | 02-02-21 | 10:14

Waar blijven overigens de opsporingsbeelden van deze relschoppers?

Franker | 02-02-21 | 10:13 | 1

Omdat er zoiets bestaat als de divibokaal.

balustrade | 02-02-21 | 11:38

En je dan nog afvragen waarom er zo veel problemen zijn in dit land.

RickRD | 02-02-21 | 10:12

Ayoub is een pieper. Hij heeft zelf besloten met stenen te gooien. Hij moet de gevolgen van zijn daden dragen. Bij de rellen een vent, voor de rechter een vent. Hij haalt het hele beeld van trotse Marokkanen naar beneden op deze manier.

goedverstaander | 02-02-21 | 10:12 | 6

De raadsman kondigt een kansloos hoger beroep aan. Dat is bijna standaard, want dan kan deze parasiet weer volgens het puntensysteem declareren. Op kosten van ons stelsel van gesubsidieerde rechtshulp. Lees: de belastingbetaler.
Laten we hopen dat het Hof in hoger beroep de straf verdubbeld.
@Ayoub; als ze straks je VOG-je intrekken dan mag je daar ook weer gesubsidieerd tegen procederen hoor!

theo-is-dood | 02-02-21 | 10:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Hierom ben ik er voor de dader de keus te geven een lijf- of zware werkstraf te ondergaan dat niet op het strafblad komt.

Schwanzeleber | 02-02-21 | 10:11

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino