Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grabbelton. Daar komt de biefstukbelasting!

Groen Graaien. Vleestax & Windmolenplicht

Het halve land is aan de bedelstaf. Maar een stuurgroepje ambtenaren werkte in het geniep aan nog meer maatregelen om Nederland te "vergroenen". Onder leiding van AFM-mevrouw Laura van Geest is er een STUDIEGROEP BESTEMMING PARIJS om u nog harder in een portemonnee te pakken, want het klimaat (papier hier). De coronacrisis heeft Nederland honderdduizend miljoenmiljard euro gekost, u hebt kennelijk nog wat spaarcentjes en pensioen, en ziedaar het verdienmodel van de De Ambtenaar. Dat wordt dus: biefstukbelasting, barbecue-tax, nog meer water bij de E10-deugpeut, houtkachel-forfait, afkoopsommen per vierkante meter tegel in de tuin, enorme boetes voor het niet hebben van een boom, schutting-toeslag en natuurlijk windmolens, heel veel extra windmolens, tussen de zonnepanelen, in uw achtertuin. Zwoep zwoep zwoep. Vlucht, nu het nog kan!

Al gaat u op uw kops staan - BETALEN!

Reaguursels

Inloggen

Waarom denkt men in Nederland altijd dat duurder maken, meer en hogere belasting de oplossing voor alles is ? Blijkt dus niet zo te zijn :
[WikiPedia:] "In Denemarken werd in 2011 een vettaks ingevoerd op ongezonde levensmiddelen. Een jaar na de invoering van de vettaks werd deze weer afgeschaft. De maatregel bleek duur en de Denen veranderden hun eetgewoonten niet. Tegen deze achtergrond heeft Denemarken besloten de vettaks weer af te schaffen en de geplande suikerbelasting te annuleren." Het vermoeden rijst dat het afschaffen van belastingen in NL toch "iets" minder snel zal gebeuren dan in DK.
Trouwens waar bemoeit de overheid zich eigenlijk mee ?

Asteroid-B612 | 02-02-21 | 07:28

Uiteraard weer verzonnen door ambtenaren die prima weten hoe ze de knip van de burgers moeten plunderen. Dezelfde ambtenaren die een thuiswerkvergoeding van 363 euro opgenomen willen zien in hun cao.

Ruikbaard | 01-02-21 | 23:30

Dan maar een stukje wildvlees!

Jan, Leiden | 01-02-21 | 22:51

Je munt als een halve debiel naar ambtenaren gaan zitten wijzen, maar die zijn alleen maar op zoek gegaan naar invulling van het door de politiek - de VVD voorop - besloten Klimaatakkoord.
En die ambtenaren zeggen nu: als je dat zo graag wilt, gaat dat burgers héél véél geld kosten.

wapster | 01-02-21 | 22:10

ALLES is beter dan rekeningrijden. Ik heb een hekel aan klimaats-apostelen, maar ik vind vlees belachelijk goedkoop voor zoveel dierenleed.

Een biefstukje prima, maar onbeperkt spareribs voor 10,95 of een kilo gehakt voor 2 euro, dat gaat toch eigenlijk nergens over.

Ir. Wilhelmus | 01-02-21 | 22:05 | 2

als je daar mer voor gaat betalen dragt dat niks bij aan de verbetering van de situatie.
iets van die gelden is bestemd voor vermindering van leed of verbetering slachtprocessen. afschaffing rituele slacht is goed te regelen en er hoeft geen belasting voor te worden geheven.

sockpuppet | 02-02-21 | 00:47

Vervuiling houdt niet op bij de Nederlandse grens. Nederlandse landbouw is veel efficiënter en daardoor een stuk minder belastend voor het milieu. Een koe die niet in Nederland wordt gemolken zal gemolken worden in het buitenland, levert dus, als we de situatie breder trekt dan Nederland meer milieuschade op. Dit beleid vermoordt de planeet. Net zoals bomen ipv steenkool verbranden omdat de CO2 van verbrandde bomen niet meetelt volgens het verdrag van Parijs. In werkelijkheid natuurlijk veel vervuilender. Groen beleid? Absoluut niet, hier worden andere belangen gediend.

Otto Normal | 02-02-21 | 08:51

Hebben ze wel de roze olifant benoemd? Het aantal mensen.

Geen subsidie meer aan ouders voor het derde kind per stel. Ook lesgeld sterk verhogen van onderwijs voor derde vierde etc kinderen .

Dat 8s in 9 maanden effectief en draagt echt bij in plaats van. Iedereen belasten en dan weer biefstuk toelage geven.

freshideas | 01-02-21 | 21:56

Zolang ze niets aan meer urgente problemen doen zoals immigratie en overbevolking neem ik die klimaat hysterie niet zo serieus.
Liever nog een paar jaar biefstuk eten met een hogere zeespiegel dan straks als ratten opeen gepakt meelwormen en krekels eten in zo'n lullig tiny house.

Ride_On | 01-02-21 | 21:29

Onbewezen voor zover ik, maar er is vast wel een rekenmethode te vinden die bevestigt dat je voor het behoud van huidige klimaat beter vegetariër kan worden dan een elektrische auto rijden..

wie zal het zeggen | 01-02-21 | 20:27 | 1

Elk jaar een stad aan mensen erbij is blijkbaar wel goed voor het milieu.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 22:15
-weggejorist-
TiTi_no_ghost_237 | 01-02-21 | 20:00

Kops slaat wederom de spijker op zijn kop.
Onderhand is de gehele Nederlandse politiek ondergesneeuwd door Brusselse zonnekoninkjes en onverkozen ambtenaar clubjes. Die blijkbaar, in dit alsmaar meer uitdijende gezwel, steeds meer zeggenschap krijgen.
Het Binnenhof is onderhand het "spek en bonen" clubje geworden dat totaal geen invloed meer heeft op wat er gaande is in Nederland en met een "useful idiot" die ons af en toe eens komt melden welke richting we op drijven ( hallo Mark).

Er is een hoop aan de hand in de wereld maar we lossen niets op met de regie uit handen te geven aan het soort idioten die als een dooie vis met de stroom mee drijft.( Daaag Mark).

Gelukkig hebben we nog A.Kops met gezond Hollands verstand. Een verademing en tegen geluid in de steeds snellere stroming naar het waterhoofdje ( Het veel te grote ambtenaren bestand)
Het meer belasten van uw levens onderhoud is direct gerelateerd aan deze huidige ontwikkelingen en kan/is door de niet afdoende propaganda omgeslagen naar een soort dwangmatige regel neurose die blijkbaar zeer effectief is.
Het schuld gevoel wordt uw diep in gewreven bij elk stukje vlees wat u voortaan op de bbq legt. En pas op ,want de dingen die we een jaar geleden niet voor mogelijk hielden en lacherig weg werden gewuifd zijn realiteit geworden.
Een avond klok is slechts een stapje verwijderd van voedsel bonnen voor vlees of CO2 credits.
Het is niet mijn achtbaan waarin u zich in begeeft.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 19:17

Het gaat "ze" niet om "groen". Het gaat om geld en macht. Macht over burgers. Ambtenaren die burgers in submissie belasten. Da's al.

Odin | 01-02-21 | 19:16

God wat ben ik dat zat zeg. De hopeloosheid van alles. Van alles wordt ons door de strot gedrukt en dan heb je een keer in de 4 jaar de tijd om je stem in te zetten en dan maakt het feitelijk geen bal uit op wie je stemt, de enige partijen die tegen die klimaatleipigheid zijn worden door de anderen inclusief de VVD(waar ik mijn hele leven op gestemd heb) geboycot. Echt om moedeloos van te worden. Je vraagt je toch echt af wat er van Nederland terecht gaat komen. Het lijkt er toch steeds Meer op dat de demografie al zo is verandert dat linkse stedelingen in samenwerking met immigranten gewoon de meerderheid van Nederland vormen en de politieke agenda zetten. Als de meerderheid anders zou willen dan zou het langzamerhand toch een keer tijd worden dat mensen massaal op de PVV gaan stemmen? Met Wilders, Agema, Bosma hebben die toch gewoon respectabele volksvertegenwoordigers in de tweede kamer? Wat moet er dan nog gebeuren willen mensen in Nederland in gaan zien dat de oude kliek op een doodlopend spoor zit?

Cherokee | 01-02-21 | 18:42

Gelukkig is Duitsland niet ver weg. Daar is vleesch sowieso stukken goedkoper dan hier. Benzine ook trouwens.

En van mijn houtkachel blijven ze af. De eerste die daar over komt zeuren heeft grote kans zelf als brandstof te eindigen. (Het niet voor niets een allesbrander)

frut666 | 01-02-21 | 18:13 | 2

Precies. Kopen we het daar dat vlees.

sjef-van-iekel | 01-02-21 | 19:36

Kaufeinkau.de al geregistriert?

sjef-van-iekel | 01-02-21 | 19:37

Vlees tax
Vlee stax
Vlee.... Stax. Was bij Dionne al op de radio. 40 Euro per kilo. Want dan daalt de consumptie.
Dat er terwijl u 1 hap neemt de totale wereldbevolking explodeert maakt niet uit.

Is dit nog nieuws? | 01-02-21 | 17:53 | 1

Ik zit nu al aan mijn vlees tax :p

RichardBandler | 01-02-21 | 17:57

dankzij de klimaatverbetering verbruik ik veel minder gas, dankzij corona heb ik zowat geen benzine meer nodig. is ook maar goed want ik verdien geen klote meer door al die histerie

SpookJohn | 01-02-21 | 17:50

Ongelooflijk eigenlijk, dat mede voor het krachtvoer van jullie koeien het hele regenwoud in Brazilië word platgebrand. Daar hoor je die klote boeren nou nooit over.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 17:50 | 2

jazeker, en wat we niet weten verzinnen we ter plekke.... wat n onzin

SpookJohn | 01-02-21 | 17:51

Echte koeien eten gras. Dat krachttoer van je wordt gebruikt voor vega-schijven.

johoost | 01-02-21 | 19:10

Die linkse rukkers kunnen maar één ding; alles wat luxe is belasten. Klimaat wordt als kapstok gebruikt om de communistische heilsdroom te verwezenlijken. Als ze vallen hebben en het ze werkelijk om het klimaat gaat zouden ze fanatiek achter de landen aanjagen die hun tropische regenwouden aan het kappen zijn. Dat verstoort namelijk werkelijk het weerpatroon, en dus het klimaat. Maar dat vergt daadkracht en middelen die minder tot niet in hun communistische straatje vallen...

Nederlanddraaitdoor | 01-02-21 | 17:48 | 1

de elite vindt die belasting prima. blijft er meer over voor hun. die eten echt geen biefstukje minder in hun privejet

SpookJohn | 01-02-21 | 17:53

Its pretty simple: Minder vlees eten zou al enorm helpen tegen klimaatverandering.
https://www.bbc.com/news/science-environment-49238749
Maar zoals met alles over klimaat, zal dat hier weer keihard ontkend gaan worden. Want "het klimaat verandert al eeuwen en daar doen wij toch niets aan". En meer van die meezingers.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 17:36 | 10

Westerse levenstijl heeft invloed op milieu en matuur maar.. Minder mensen op de wereld is de enige oplossing van alle problemen. Ik neem geen kinderen bijvoorbeeld. Dat scheelt al weer 1, 2 tot 3 monden te voeden en huizen te bouwen (afhankelijk van hoewel mensen erin wonen). Ik zorg dus voor krimp van de mensheid. Helaas zien we nog steeds dat voor 1 persoon op de wereld er meer voor terug komen.. geen balans dus. Als we geboeg balans vinden tussen mens en rest vd wereld kan je gewoon blijven consumeren en co2 de lucht inpompen zolang er maar genoeg groen is om dat weer terug om te zetten. Milieuvervuiling is een ander verhaal.

timmey | 01-02-21 | 18:51

Minder kinderen, dat zou pas helpen!

Acidstain | 01-02-21 | 19:52

co2 uit de lucht halen (cf oa voorstel musk) is dan de oplossing.
soortgelijks is te bedenken voor de andere invoeden.
euthanaseren van een hele bedrijfstak is de stompzinnigste oplossing.

sockpuppet | 02-02-21 | 00:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Milieumaatregelen worden niet populairder door boetes op te willen leggen. Geef mensen geld voor het hebben en goed onderhouden van een boom in de tuin, of korting op de waterschapslasten als de tuin afvoert op eigen grond.

happen_maar | 01-02-21 | 17:31

Er zijn prima plantaardige alternatieven voor hoogwaardige eiwitten in voeding. Vlees kan wel wat minder, maar dat wil niemand horen, dus dan maar duurder.

DeCynischeAmbtenaar | 01-02-21 | 16:58 | 6

Inderdaad.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 17:37

Welke plantaardige alternatieven raadt u dan aan voor het binnenkrijgen van (broodnodig!) cholesterol (vegetariërs hebben o.a. daardoor en door teveel koolhydraten vaak hormoon-tekorten), aminozuren en vetoplosbare vitamines ? En hoe zit het bv. met de anti-nutrients, lectines en oxalaten in uw plantaardige vervangers ?

RichardBandler | 01-02-21 | 18:03

Als jager zijnde kan ik het niet met U eens zijn. Met je hoogwaardige eiwitten.

NorthStar | 01-02-21 | 18:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Straks niet alleen geframed als wirn, maar ook als carnivoor.

Daarom zijn ook de leeuwen in Artis verkocht. Te duur met een vleestax.

MistaRazista | 01-02-21 | 16:49

Ik ben inmiddels in verregaande onderhandeling met het thuisfront om dit land te verruilen voor een Alpenland naar keuze. Ik zal ter zijner tijd meer details geven omtrent de te organiseren reaguurdersreunië in den vreemde.

JJMS | 01-02-21 | 16:13 | 8

Nog een paar jaar en dan zit SterF in een karpatenland...

SterF... | 01-02-21 | 17:28

Jaloers mijn vriendin wil hier niet weg. Nederland is mij te vol aan t worden. Voor natuurliefhebber en sportvisser ook nietvechtbde juiste habitat. Zit je te vissen met grote bouwconstructies op de achtergrond... leuk..

timmey | 01-02-21 | 18:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Uiteindelijk komen we toch weer uit bij biologische landbouw en veeteelt. Weg met die varkens en koeien fabrieken. Weg met die uitputting van landbouwgrond. De biodiversiteit moet terug komen, waarom zouden onze boeren in godsnaam varkens houden voor de export naar China? Tuurlijk, voor de poen, alles voor de pegels, geen respect meer voor de dieren en de planten. Nou, geen respect meer voor die boeren.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 16:06 | 10

Gelukkig hebben de Chinezen dan wel weer heel veel respect voor dieren.

Zorc | 01-02-21 | 17:28

Biologische landbouw en veeteelt. Indien 100% dan wordt het op een houtje bijten voor iedereen. 1/3 minder opbrengst tegen 3 keer zoveel mensen over een jaar of 20. Burgeroorlog gegarandeerd.

NorthStar | 01-02-21 | 18:39
▼ 7 antwoorden verborgen

De oplossing is en blijft ALTIJD meer belasting in NL. Mensen, mensen hoe kun je nou iets anders verwachten van de overheid?
Stem FvD of PVV anders gaat dit maar door.

WatZalIkErvanZeggen | 01-02-21 | 16:04

Daarom alle kartel partijen met hun smerige op niks gebaseerde klimaat dictatuur laten vallen en alleen nog PVV of FvD of misschien JA21 stemmen

"When Will IPCC End Its Scientific Denial: How Long Can UN Body Ignore Thousands Of Publications Disputing CO2 , By P Gosselin on 31. January 2021

Despite the thousands of scientific publications refuting alarmist climate change scenarios, governments, activists and the IPCC continue to insist that we’re headed for climate catastrophe when we clearly are not.

Thanks to Kenneth Richard’s Herculean efforts and the Google Medieval Warm Period Map, we have these publications readily available.

There are reasons why in 2019 renowned astrophysicist Nir Shaviv told a Swiss news magazine that the warnings of the UN Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) could not be taken seriously. The government-funded body relies on faulty models and alarmist publications, and continues to ignore a huge portion of the published rational science.

There is also the ongoing campaign aimed at preventing scientists from publishing non-alarmist findings."

Bron : notrickszone.com/2021/01/31/when-will... met daarin duizenden wetenschappelijke publicaties met op zijn minst relativering van de doemscenario's of gewoon vol er tegen.

Zwizalletju | 01-02-21 | 16:01 | 4

@Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 17:52:
Ooit wel eens van (verregaande) zelfoverschatting gehoord, zonder jouw nick te zien was het na een aantal regels overduidelijk dat Zandgenoten weer zijn dosis woordjes moest brabbelen.

Penus Decoratus | 01-02-21 | 19:09

@Penus Decoratus | 01-02-21 | 19:09:
Oke: Alle klimaatwetenschappers zijn sukkels in dienst van Soros.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 19:40

@Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 17:52: Een reactie bevalt u niet en die moet dan maar verboden worden... Dit is toch wel vrij ernstig wat u schrijft. Ik zou bijna denken dat u een fervent D66 aanhanger bent. De elitaire arrogantie straalt er vanaf. Bepaalt u wat wetenschappelijk voldoende onderbouwd is? U biedt zichzelf zelfs aan als een soort Joris maar dan voor heel het Internet. Wow! U leest wat u wilt lezen en dat doen anderen ook. In een democratisch land worden anders denkenden niet de mond gesnoerd maar uitgenodigd om deel te nemen aan het debat. Ik zie u niet als voorzitter in dezen.

ILF2 | 02-02-21 | 01:05
▼ 1 antwoord verborgen

Als de aarde zogenaamd door ons opwarmt, waarom was het dan in bv. de Middeleeuwen al veel warmer hier dan nu ? Bij al die alarmistische grafiekjes kijken ze nooit verder dan 100 jaar terug... Daarbij komt dat àls je om de 1 of andere reden toch CO2 e.d. wilt reduceren, dat je dan tig x zoveel rendement hebt van je uitgegeven euries als je die inzet in de landen die nu de meest vervuilende industrie en centrales hebben staan. In plaats van *hier* voor veel geld te proberen om nog een halve procent extra te besparen op reeds zeer zuinige centrales, kun je dat geld beter inzetten om een sub-optimale centrale in India of China wat te tweaken. Maar nee: het moet allemaal hier in ons kleine, drukke landje gebeuren hoor....

RichardBandler | 01-02-21 | 15:59 | 6

Nou, als je dus nog een stuk verder teruggaat in de tijd zie je veel meer van dit soort warmtegolven. Heeft niks met koeien of auto's te maken. Wikipedia zegt ook dat het door zonnecycli e.d. kan komen. Tja, en dan komen ze met de hypothese "dat het toen zo warm was omdat het elders extra koud was". Daar haak ik wel een beetje af.

RichardBandler | 01-02-21 | 18:28

@RichardBandler | 01-02-21 | 18:28:
Er is nu een unieke situatie: We stoken in 200 jaar alle fossiel vastgelegde CO2 uit olie en steenkool en gas op. Dat vastleggen kostte miljoenen jaren. Opeens donderen wij dat de atmosfeer in.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 19:42

@Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 19:42:
Goeie. Want hoe is de balans op Aarde als er alleen maar "gecomposteerd" wordt die miljoenen jaren en nu alles in de fik gaat.
U bent goed in cijfers: hoeveel olie-gas-hout is er op Aarde in vlammen opgegaan, sinds 2000...?
Nog iets wat de mens doet, en nie snapt. Wat eerst de kleur groen had, bomen planten gras, en nu de kleur zwart... straten, daken, gebouwen etc
en dan in KM2 op Aarde
Bijv in Rio, nu zomer. Temperatuur an't strand en 5 km landinwaarts in de woonwijken, 14 graden Celsius verschil. Buiten de woonwijk, een paar graden verschil...
Uit de losse pols, want bennûh geen wetenschapper...;;))p

V.Puffellen | 01-02-21 | 21:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Nu vraag ik me af; die nederlandse mijnheer uit het filmpje, die in de gaten heeft dat we achterlijk bezig zijn en alles nodeloos onbetaalbaar maken, zou er in het buitenland ook zulke personen zijn? Of krijgen die er juist subsidie voor van de EU ? Zodat ze graag allerlei adviesgroepen en controle lichamen op gaan zetten.
Met andere woorden, zouden wij dat alles nu alleen betalen voor heel Europa?
Ik kan me niet voorstellen dat in Spanje Italie, Griekenland, Portugal mensen zo stom zijn om hiervoor te gaan betalen...
Zelfs de duitsers acht ik niet zo stom.

Delfts Blauw | 01-02-21 | 15:58 | 2

Nederland volgt want EU,.. als een blind paard, als beste jongetje van de klas. Een heleboel mensen willen van deze waanzin af, maar,.. de greta-golf klotst, zelfs nu, in deze tijd door. Vooral de jongere generatie is gebrainwashed. Als ik mijn neefje van 15 vraag wat hij van klimaatbeleid vind, dan krijg ik de linkse make believe-shit over mijn patta's. Niet te filmen.

horsteknots | 01-02-21 | 16:03

@horsteknots | 01-02-21 | 16:03:
Totdat dat neefje e.e.a. zelf moet gaan betalen, dan komt die er achter dat die greta shit toch wel erg duur wordt.,

Nico_the_Sparrow | 01-02-21 | 17:17

Ambtenaren zijn over het algemeen mensen zonder visie. Hun oplossing voor alles is meer belasten. want dan hoeven ze niet verder na te denken hoe een en ander ook anders, en slimmer, geregeld kan worden. In plaats van hele normale dingen (extra) te gaan belasten, zouden ze ook eens kunnen doorrekenen wat het plaatsen van kerncentrales kost, en oplevert. Daar kunnen de miljarden heen die nu als subsidie weggegeven wordt om bossen te verbranden voor biomassa. Dan halen we die klimaatdoelstellingen van Parijs ook.

Toos Bevergeil | 01-02-21 | 15:57 | 2

Mar dan is het nog niet klaar voor een ambtenaar. Om later je teveel vooraf betaalde belasting terug te kunnen bedelen bij de overheid wordt er een toeslag systeem in het leven geroepen. Nog meer ambtenaren. Maar wel lekker, want de verantwoordelijkheid is dan heerlijk verlegd van de ambtenaar naar het klootjesvolk. Leuk toch, de schatten.

Torwart | 01-02-21 | 16:27

@Torwart | 01-02-21 | 16:27:
En zo groeit de "overheid" steeds verder weg van de belevingswereld van iets wat ooit een samenleving was.

bqbq | 01-02-21 | 16:39

Een fraai staaltje parallelbeleid doorrrr....... hééé, alwéér overbeschermde ambtenaren.

Pieterman | 01-02-21 | 15:55

Pritt is altijd tegen wat voor klimaat voorstel dan ook. Toch is er een probleem, veroorzaakt door ongeremd consumentisme: ziet hij niet dat ook zijn geliefde economie uiteindelijk op de klippen gaat lopen als we NU niets doen! Hoe langer we wachten hoe groter de schade: a stitch in time saves nine!

cugel | 01-02-21 | 15:54 | 3

Nee Cugel, overconsumentisme is een kulverhaal omdat deze kwalificatie volgt uit politiek wanstaltige willekeur. Er is en blijft sprake van sterk ongewenst zelfbestuur van overdrammerige aard via idealistische plantvreters: Links, Groen en zelfbenoemde Milieubeschermers.

Pieterman | 01-02-21 | 16:02

Citaat: "Hoe langer we wachten hoe groter de schade...
Helemaal mee eens dus zo snel mogelijk die schadelijke windmolens slopen en begin met kerncentrales te bouwen. Beter voor ons klimaat ook al gaat die gewoon de eigen gang zoals het klimaat al een miljard jaar bezig is continu te veranderen.

dijkbewaker | 01-02-21 | 16:05

@Pieterman | 01-02-21 | 16:02: Zoals er tegen mij gezegd werd als ik Trump en Brexit karakteriseerde als het failliet van rechts: mensen hebben er toch echt democratisch voor gestemd. Of denk je dat ook GroenLinks gekozen is door een misinformatie campagne van het formaat dat ons Trump en Brexit heeft opgeleverd?
@dijkbewaker | 01-02-21 | 16:05: Als we die keuze nu eens aan experts overlieten in plaats van aan tjoeptjoeptjoep roepende Prittstiften, die windmolens ZONDER argumenten maar met beroep op emoties de das om willen doen?

cugel | 01-02-21 | 16:22

Een ambtenaar die ingrijpt in de economie om dingen te stimuleren of juist af te remmen is als een kickboxende keuterboer die de handelswijze van een hersenchirurg gaat zitten aan te sturen.

Knufter | 01-02-21 | 15:45

is een normale prijs voor een knap stukje wagyu... lekker hoor.

Satria | 01-02-21 | 15:45 | 1

Pas op wat je zegt, ik werd laatst afgebrand omdat ik op pende dat je van een rib-eye de lekkerste hamburgers maakt... wat trouwens natuurlijk gewoon zo is, want perfecte vet/spier verhouding.

Joffri | 01-02-21 | 16:03

Great Reset.

de honden blaffen... | 01-02-21 | 15:41

Deze flauwekul wordt nog eens onze ondergang. Wanneer wordt er een dag en avondklok voor linksen ingevoerd? Die zijn immers een veel groter gevaar dan coronisten.

HoogToontje | 01-02-21 | 15:40

Milieu is in 30 jaar tijd veranderd van taboe onderwerp naar verdienmodel, zowel voor politiek als de gigantische industrie en allerhande lobby clubjes die erachter zitten. De geest is uit de fles en gaat er niet meer terug in, de belangen (nee joh, niet de milieuwinst maar de euries natuurlijk) zijn te groot geworden.

_pacman_ | 01-02-21 | 15:24

Was laatst op bezoek bij Henk en Ingrid, aangenaam warm zonder trui.
De week daarna op bezoek bij Achmed en Fatima, bloedheet. Stond zelfs te zweten in m'n t-shirt.
Laten Henk en Ingrid beginnen met de thermostaat van de verwarming een graadje lager te zetten en een trui aan te trekken.
Laten Achmed en Fatima beginnen met de thermostaat van de verwarming 5 graadjes lager te zetten en desnoods twee truien aan te trekken.

pa_niek | 01-02-21 | 15:24 | 1

Gratis stoken waarschijnlijk, waarom zouden ze. 28 graden geeft ze een gevoel weer even thuis te zijn in dit diep racistische land waar asiel eisers echt helemaal niets krijgen.

_pacman_ | 01-02-21 | 15:26

Die theoretische ideetjes van ambenaren hebben rampzalige gevolgen in de echte wereld. Bovendien kalft het draagvlak snel af, geholpen door de coronocrisis waardoor mensen weer echt moeten kiezen waar ze hun euro aan uitgeven.

Misschien ook wel interessant voor GeenStijl om eens in te duiken: de besluitvorming rond windturbines op de Maasvlakte 2. Dit unieke natuur- en recreatiegebied wordt gebruikt door veel mensen, ondermeer door veel kitesurfers. Rotterdam staat nu op het punt om definitief windturbines te plaatsen OP het strand. Dus niet in de duinen of op het water uit de kust, maar OP het strand. In de ambtelijke codetaal wordt het strand "zachte zeewering" genoemd.
Kitesurfen en andere recreatie wordt daar VERBOTEN. Zwemmen omdat de fundering van de windturbines bij vloed enorme stroming veroorzaken en kitesurfen omdat de kites tot 25 meter hoog gaan (plus sprongen van 15-25 meter hoog) en de wieken lager draaien.
Terwijl de Nederlandse Kite Vereniging nog in gesprek was met de GroenLinks wethouder hebben ze al besloten om recreatie daar te verbieden per 1 Januari 2022.
Dan kan je er dus op wachten dat dit ook op andere stranden gaat gebeuren, want zo rolt de lokale politiek. Niemand weet hoeveel windturbines er echt moeten komen van de groene Khmer... Dit is geen ver je bed show meer.

Zou een mooi topic zijn, Pritt.

Pje911 | 01-02-21 | 15:23 | 4

Als Pritt niet aan kitesurfen doet, gebeurt er niets.
En hoeveel GS-zolderkamerfappers zouden kitesurfen?

gestoptmetroken | 01-02-21 | 15:51

@ET20 | 01-02-21 | 15:35: Ik woon niet in de randstad en mijn eigen belang ligt ook niet direct bij de Maasvlakte. Ik hoef dus ook nog geen ander strand te zoeken.
Misschien moet je toch even googlen wat voor voor moois daar is voor je zo'n opmerking plaatst.
Daarnaast gaat het om hoe het politieke besluitvormingsproces verloopt op lokaal niveau.

Pje911 | 01-02-21 | 16:35
▼ 1 antwoord verborgen

In Groningen hebben we gas; in Drenthe aardolie en in Limburg steenkool. Maar we hebben ook hunebedden. Alles door “klimaatverandering”. Nog nieuws?

Schriever | 01-02-21 | 15:23

Trek je poeplap!

postmodernismisdead | 01-02-21 | 15:21

Hoeveel m2 echt vrije natuur wordt met dergelijke staatsboetes gered of teruggebracht? Nul.
Hoeveel onnodige producten en diensten worden met dergelijke staatsboetes onmogelijk gemaakt? Nul.
Hoeveel verbetering van rechten voor mens, dier en natuur kun je afdwingen met deze staatsboetes? Nul.
Hoe grijpen deze staatsboetes in op de snelle stijging van de wereldwijde overbevolking? Nul.

zeurmachine | 01-02-21 | 15:21

Gewoon zoveel mogelijk papier uitprinten, dan kun je ook meer recyclen

Diederik_Ezel | 01-02-21 | 15:20

Zwangerschapsbelasting ipv fokpremie is de enige maatregel die iets gaat aan het echte probleem. Het is niet dat er te weinig is, we zijn met teveel.
Maar ja, die olifant is domweg te groot voor de kamer dus klaveren we iedereen naar een 600 calorieen dieet en 5 minuten per uur verplicht je adem inhouden.

Het zelfbeschikkingsrecht kan en mag je niet aan tornen dus doen we het maar met ofwel oorlog (werkte als een prima rem tot nu toe) of we belasten iedereen de misere in. Die ambtenaren kennen slechts de weg van meer van hetzelfde als de meest makkelijke en onschuldige weg zonder direkt voor fascist uitgemaakt te worden, dus het wordt weer de laatste.

Studiegroep my ass.

bakermat | 01-02-21 | 15:19 | 1

Ja.

workingantique | 01-02-21 | 15:31

Gelukkig is Duitsland voor mij dichtbij. En die laten zich hun Schnitzel niet zo snel afnemen.

Der Schnitzeljäger | 01-02-21 | 15:17 | 3

En die is kwalitatief eerder beter dan in NL, om over de prijs nog maar te zwijgen. Het is daar echt duidelijk veel goedkoper.

Spie | 01-02-21 | 16:02

@Spie | 01-02-21 | 16:02:
En niet alleen kwalitatief
maar ook kwantitatief.
Meer vleesch voor uw geld!

CLoVis | 01-02-21 | 16:23

@Spie | 01-02-21 | 16:02: Zeker weten. Ik was (OK wel alweer een paar jaar terug) in Hamburg. Honger als een malle. Laten we de eerste de beste Italiaanse gipsgrot maar induiken want ik moet nodig even een pizza in mijn waffel sjoelen. Vrouwtje nam pasta met zalm ofzo en een wijntje. Ik een biri erbij. Ik geloof dat we ook nog een kopje koffie daarna hadden. Was NEGENTIEN euro. Ik dacht eerst per persoon, maar nee, dat was de totale rekening voor alles ! Vergelijkbaar : In Berlijn zo'n "China Imbiss".. Kijk het is natuurlijk geen specialiteitenrestaurant ofzo... Maar een bak kippie met Thaise basilicum op een bedje van rijst is goed binnen te houden, en voor een zeer sympathieke prijs van DRIE VIJFTIG. Daar krijg je hier nog net een glaasje mineraalwater voor ofzo.

Asteroid-B612 | 02-02-21 | 08:46

Verandert het klimaat-Ja al miljoenen jaren
Komt de verandering door ons?- Ja gedeeltelijk.
Moeten wij op zoek gaan naar nieuwe energie bronnen? -Ja de oude raken op.
Moeten wij daarvoor miljarden gaan betalen? -NEE - omdat.....
China bouwde in 1 jaar tientallen luchthavens.
Onze impact (NL) is belachelijk weinig.
Tot zover de echte feiten.

letterzetter | 01-02-21 | 15:16

Er bestaat geen klimaatprobleem, er is een bevolkingsprobleem dat een klimaatgevolg heeft.
www.overpopulationawareness.org/nl
Het eerste filmpje duurt bijna 3 minuten, maar is onderhoudend.

Jan de Vries | 01-02-21 | 15:13 | 6

@BobDobalina | 01-02-21 | 15:45: ja, die stomme honden stemmen volgende maand wel braaf weer op een van de kartelpartijen. Dus er is ook electoraal geen enkele reden om ze niet kaal te plukken! Zolang je maar zorgt dat de MSM je rug dekken, kun je als zittende politieke macht gewoon alls maken. Kijk maar naar Biden en het schandaal rond zijn zoon. Gewoon doodgezwegen ondanks dat vader daarin door getuigen uitdrukkelijk genoemd werd. Hier werkt het net zo: eerst wat laten pruttelen, verder negeren en de grote techbedrijven eventuele dwarsliggers laten blokkeren. Wie doet je wat, niemand!

Spie | 01-02-21 | 16:09

@BobDobalina | 01-02-21 | 15:45: Ho, ho ! Nochtans bevinden 9 van de 10 meest ernstig vervuilde rivieren ter wereld zich niet in het Westen, maar in (Z.O.) Azie. Probleem is dat veel van die derde wereldlanden grote groei doormaken, zowel economisch als kwa bevolking. Die grotere bevolking wil meer luxe en meer en betere consumptiegoederen. En in landen als India of China speelt het milieu klaarblijkelijk geen enkele rol. Wij kunnen daar in dit landje, zo groot als 3 voetbalvelden, zelfs met een belastingtarief van 100 % op geen enkele manier tegenop boksen.

Asteroid-B612 | 02-02-21 | 09:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Belasting op vlees en andere milieubelastende activiteiten is op zich niets mis mee.. Maar dan wel op EU niveau.
Zo niet, dan haal ik mijn biefstuk wel in Duitsland

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:13 | 3

Ik neem anders gewoon een hap uit een koe tijdens het wandelen

BobDobalina | 01-02-21 | 15:20

Mooi he, hoe afpersen en dwingen gegaslight wordt als stimuleren. Idioten.

TheBigKirth | 01-02-21 | 15:06

Daar is geen woord Chinees aan. Oplazeren met die klimaatwaanzin. Verduurzaming prima. Dat je kooldioxide-uitstoot als maatstaf neemt, prima. Dat je boeren, burgers en buitenlui eindeloos gaat treiteren met taks hier, taks daar, we als beloning ook nog eens van die spuuglelijke vogelverhakselaars en van die leuke zonneweides door de strot geduwd krijgen waar we bovendien geen rooie rotcent van terug gaan zien, neen. Vooral niet van die randstedelijke D66-truttebollen als Lousewies van der Laan die de hele periferie vol wil plempen met die troep 'om het betaalbaar te houden'. Gewoon nee. Donder op.

Zwiebelsuppe | 01-02-21 | 15:05 | 10

@BenCrobbery | 01-02-21 | 15:08: bij “vriend” opgehouden met lezen. Word eens volwassen, heb lang genoeg belasting betaald voor kutkoters zoals jij. Hop, hop! Handjes uit de mouwen.

kapoerewiet | 01-02-21 | 15:24

@BenCrobbery | 01-02-21 | 15:08: Dus moeten we kerncentrales plaatsen en bomen planten. Maar dan wel op wereldschaal. Het feit dat ik hier straks eens goed op mijn gaspedaal ga stampen of niet, doet daar niks aan.

Lt-Kol Kilgore | 01-02-21 | 15:44

Waarom moet de overheid in NL altijd alles in de levens van de burger tot in de details regelen ? Meerdere vrienden in de VS zijn om verschillende redenen (zo veel mogelijk) "off the grid" gegaan. Die hebben dan wat zonnepaneeltjes gekocht, accus, een diesel aggregaat in de tuin, enz. Die hebben soms helemaal niets te maken met een energieprovider. Geen energy bills. Ik vond dat eerst een beetje raar want in de VS betaal je slechts 7 dollarcent per kWh, hier is het een eurokwartje wegens alle belastingen. Maar goed. Eigenlijk is het nog veel merkwaardiger dat het in NL niet is toegestaan om "off the grid" te gaan. MAG NIET ! Je bent hier wettelijk verplicht om een aansluiting bij een energie netwerker te hebben en een contract met een energieprovider. En ik heb zo het vermoeden, dat het zomaar op eigen houtje opwekken van stroom met je zonnepaneeltjes ongetwijfeld ook aan "spelregels" is gebonden in dit land.

Asteroid-B612 | 02-02-21 | 09:18
▼ 7 antwoorden verborgen

tip de de waterschappen : nos. Stuwen open, kering dicht: Rijkswaterstaat bereidt zich voor op hoogwatergolf. dus, Bodemwater aanvullen en opslaan voor weer een droge zomer.

newray | 01-02-21 | 15:00

Nou dat word dus 1x in de paar maanden naar Duitsland.....inslaan .....en in de xxl vriezer deponeren.

Witte-vla | 01-02-21 | 14:59

Mei 2020 is ons (vrijstaande) huis opgeleverd. Van het gas af, dus warmtepomp installatie (€.29.500,-) en zonnepanelen. Energierekening daarvoor, dus gas en stroom €275 / maand. Energierekening nu, alleen stroom €.350 / maand. Toffe en duurzame investering. En oh ja... op nieuwbouw geen subsidie op warmtepomp en zonnepanelen.

Kwelbeller | 01-02-21 | 14:59 | 14

Ben je bitcoins aan het minen?

BobDobalina | 01-02-21 | 15:22

Betaal hier 58$ per maand aan elektra, alles elektrisch ook de verwarming en natuurlijk airconditioning In wintermaanden verbruik ik ongeveer 350$ aan stookolie. (Bij -12C° en kouder gaat electratarief flink omhoog dus olie is dan beter voor mijn portemonnee) jaarlijkse energie rekening is nog geen 1100$

BennietmeerinNL | 01-02-21 | 15:54
▼ 11 antwoorden verborgen

Dit land gaat maar door 3 dingen kapot: werkgroepjes, stuurgroepjes en bilateraaltjes.

Derechtselutser | 01-02-21 | 14:58 | 2

Ze zouden er eens flink belasting op moeten heffen.

Gummibrösel | 01-02-21 | 15:02

Je vergeet commissies, adviseurs en directies (maar ik vergeet er vast ook nog wel wat).

jantjeuitnederland | 01-02-21 | 15:14

Volk steh auf und sturm brich los, om de windmolens te laten draaien dan he...

number668 | 01-02-21 | 14:58

En intussen vrolijk verder gaan met de biomassa centrales... Wiebes is tenslotte niet meer beschikbaar om t besluit terug te draaien.

4HoogAantWater | 01-02-21 | 14:58

ja ja.. de PVV die weet hoe het moet. Kansloze brievenbuspissers met dito electoraat

Lievewitteman | 01-02-21 | 14:55 | 7

@kapoerewiet | 01-02-21 | 15:17: misschien moet Geert dan de lat ook een keer hoger leggen? Brievenbuspisser of kopvod.. kies maar.
Geert zit in de kamer.. hij is verantwoordelijk voor wetten en regels (en tegengas).. Hij mag natuurlijk zelf weten hoe hij dat geeft.. maar zijn taktiek werkt al 16 jaar niet. Misschien moet ie de kleuterschoolfase ook eens achter zich laten, zodat zijn tegenstanders ook iets beters moeten verzinnen?
of.. is het niet de bedoeling dat ie serieus genomen wordt? Want dan moet je immers ook leveren...

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:50
▼ 4 antwoorden verborgen

De oplossing is om iedereen gewoon insecten te laten eten. Meelwormen, sprinkhanen, mieren.

Veel minder beslag op ruimte en middelen.

Allemaal oplossingen in het kader van Building Back Better.

Glasgow Argus | 01-02-21 | 14:55 | 2

You will eat bugs. You will live in a pod. You will have no possessions and be happy for it.

youtu.be/mm0jWVIOwo4?t=3006

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 14:59

Dat zijn ook dieren. Dus nee. Als ik dieren mag eten, bepaal ik zelf welke dieren ik eet.

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:19

En China verbruikt meer kolen per jaar dan de rest van de wereld tezamen. Terwijl hun verbruik continu lekker doorstijgt. Vind je het gek dat die lui steeds rijker worden? Slaap lekker Laura. Ben je nou zo dom of gewoon vals?

squadra | 01-02-21 | 14:54 | 4

China heeft beloofd dat dat in 2060 afgelopen is.

inCol | 01-02-21 | 14:59

Gewoon een chinees trouwen dan maar.

BobDobalina | 01-02-21 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen

Dus aan de ene kant wordt veeteelt gesubsidieerd en aan de andere kant extra belast...

Ook zo logisch...

NomadBrewer | 01-02-21 | 14:53 | 1

Aan beide kanten met geld dat uit de burger gezogen is.

inCol | 01-02-21 | 14:56

Ze hebben uitgerekend dat we gemiddeld 60.000 euro per huishouden bezitten.
( Nieuwe rekenmethode )

MoonBeebe | 01-02-21 | 14:53

Vergroening naast 100.000+ niet zulke groene mensen importeren elk jaar.
Heel veel huizen bouwen voor het nieuwe volk waardoor ik de Kievit niet meer zie. Alle konijnen die er nog zaten worden platgereden etc.
We zijn echt goed bezig in Nederland.

Dirk III | 01-02-21 | 14:52 | 2

Er is net als met het corona-debacle qua beleid hier ook geen beleid in.
Aan de ene kant gaan alle 82 miljoen Duitsers aan het gas en wij?
Alle boeren naar de klote want de uien en kippen halen we wel uit de Oekraïne. Dat ze daar geen natuurbeleid hebben en dat je dan dus Dioxine-kippen vreet of landbouwgif wat ze nog over hadden van de Russen...
Soms denk ik echt dat ze helemaal gek geworden zijn in Den-Haag.

Dirk III | 01-02-21 | 14:57

@Dirk III | 01-02-21 | 14:57: Lekker bestraalde kippen.... Chernobyl straalt nog altijd....

xpto | 01-02-21 | 15:03

Illegale sigaretten en binnenkort ook illegaal vlees.

Leuk man, geeft wat spanning en avontuur aan je leven.

IkWilOokWatZeggen | 01-02-21 | 14:50 | 2

De schapen in de wei zijn al jaren niet veilig voor een bepaalde groep. Komen daar nu ook de koeien bij?. Dat overleefd de boer niet.

bigstone | 01-02-21 | 14:54

Dat wordt weer stropen in het sprookjesbos.

J.Cash | 01-02-21 | 14:54

Alles komt op het bordje van de belastingbetaler.....
Straks Middenklasse straatarm en is het MKB en de economie vernietigd.
Want ze rekken alles zo lang mogelijk.
Alles opzet gezien het "geblunder" de afgelopen 10 maanden...?
Dán wordt het pas echt crisis...
Ik denk dat het een flinke burgeroorlog wordt uiteindelijk !

A333aan | 01-02-21 | 14:47

Als vlees onbetaalbaar wordt vreten we de vegetariers wel op.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 14:47 | 4

De meesten hebben nauwelijks vlees op de botten, zo mager dat ze zijn.

MoonBeebe | 01-02-21 | 14:50

Jij bent toch zo bang dat je allerlei enge ziektes oploopt? Wat nou als vegetarisme overgedragen wordt via het darmstelsel?

Charred_Metal | 01-02-21 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ambtenaren moeten toch uitvoeren wat de politiek bedenkt? Bijvoorbeeld een competent vaccinatieplan opstellen. Oh nee, laat maar..... Ambtenaren moeten in ieder geval niet hun persoonlijke hobby horses verpakken in plannen waar niemand om heeft gevraagd of op heeft gestemd.
In dit soort stuurgroepjes komen vanzelfsprekend alleen de meest drammerige en ideologisch bevlogen bemoei-ambtenaren terecht. De gemiddelde ambtenaar sluit, na een dag uit het raam kijken, om 16:30 de computer af en gaat naar huis.
Allemaal redenen om deze plannen direct en ongezien in de shedder te laten verdwijnen. Toedeledokie.

nick.name | 01-02-21 | 14:46

Lekker man. Want dingen voor elkaar krijgen in Nederland kan men slechts nog maar op één manier: ontmoedigen. Dat is een poepsjiek woord voor “duurder maken”. Gas gebruik? Ontmoedigen! Autorijden? Ontmoedigen. Huisbezit? Ontmoedigen. Lekker alles ontmoedigen. Gewoon zó duur maken dat Jantje Modaal helemaal niets meer kan betalen. Het liefste zelfs de levenslust ontmoedigen, want dan kunnen zijn witte billen plaats maken voor zo’n leuke wilde exoot uit een ver land, want daar wordt Links altijd zo lekker kleddertjenat van in de deugbroekjes.

Ceristimo | 01-02-21 | 14:46 | 1

ontmoedigen is eerdere een excuus om belasting te heffen. Let maar eens op: alles wat ontmoedigd wordt is gedrag van overwegend de middeninlomens. Daar waar het geld zit

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:36

Voor de filmfans:
Soylent green gaat nog eens groot worden.

letterzetter | 01-02-21 | 14:43 | 4

Soylent green is made of people!

NeedIsaymore? | 01-02-21 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen

Frans Timmermans geeft toch het goede voorbeeld door minder te consumeren, dacht ik?

laurentius | 01-02-21 | 14:43 | 1
-weggejorist-
Paardebaffer | 01-02-21 | 14:45

We hebben een A (avondklok) we hebben een B ( Bonnetjes voor vlees) en we hebben een C ( Communisme).
Dit laatste door het creëren van schaarste.
Dat vlees duurder wordt heb ik geen problemen mee zolang dit de leef omstandigheden van de dieren ten goede komt.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 14:43

2 euro voor 500gram gehakt is ook van de zotte. Laat die tax maar komen

Vieze_Rik | 01-02-21 | 14:42 | 3

Shit, ik word genaaid voor 5 euro per kilo dus?

goedverstaander | 01-02-21 | 14:43

Je hoeft het niet te kopen.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 14:45

Waarom? Mag van u iets niet goedkoop zij? Wordt er iets opgelost door het gehakt domweg duurder te maken. Waar gaat dat geld heen? U bent een dictatortje dat denk te weten wat het beste voor een ander is. 'Mag niet!' cultuurtje.

inCol | 01-02-21 | 14:55

Vlees alleen voor de rijken? Ik heb me altijd afgevraagd hoe gegrilde homo sapien smaakt.

Zeebonkus | 01-02-21 | 14:41 | 2

Neem een hap uit Gordon als hij de zonne-studio uit rolt.

goedverstaander | 01-02-21 | 14:44

Axioma: naarmate er meer mensen in Nederland komen, wordt Nederland duurder.
Mogelijk zelfs dat dit logaritmisch gaat.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 14:41 | 1

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De overheid geeft 1,6x uit van wat er het voorgaande jaar is binnengekomen... Als het aantal mensen dat er is, en dus uiteindelijk belasting betalen, daalt, zal dat bedrag door een kleinere groep moeten worden opgebracht worden.. Dus oo dan wordt alles duurder.
We moeten gewoon minder uitgeven. En als je minder uitgeeft door mensen die niet werken aan het werk te zetten (gedwongen) in ruil voor eten, dan los je immigratie en werkeloosheid op.

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:55

Grappig, Nederland is namelijk een grote vleesexporteur, we produceren veel meer dan we opeten.
Dus deugtax doet alleen ons pijn in de portemonnee, maar ondertussen gaat de goedkope export gewoon doorrrr

Analia von Solmsch | 01-02-21 | 14:39 | 4

Net over de grens gaan invoeren en terugsmokkelen. Win-win.

goedverstaander | 01-02-21 | 14:42

Gelukkig maken we al die action en aliexpress rommel niet in Nederland. Fijn dat we de zware milieuvervuiling al naar het buitenland hebben verplaatst.

dasechtgeenstijl | 01-02-21 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ha!
Zo komt die koepon tot van pas.

letterzetter | 01-02-21 | 14:38

En 5 mei hijsen we de vlag, want x jaar 'vrijheid'.

glaaf | 01-02-21 | 14:37 | 1

De teller kan wel weer op nul.
(zie avondklok)

letterzetter | 01-02-21 | 14:42

Enige oplossing is het aantal bewoners van deze planeet terugbrengen. Wellicht maar eens beginnen met NL met een importverbod en 1-kind politiek.

amateurrr | 01-02-21 | 14:36 | 2

Helemaal mee eens. De bevolkingsdichtheid ligt ten grondslag van bijna alle problemen.

Zeebonkus | 01-02-21 | 14:42

Eens.
Heb je binnen 50 jaar alle problemen opgelost met het behoud van welvaart.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 14:46

Ik kan mij goed voorstellen dat dit kabinet vindt dat zij op het gebied van milieu nog wat goed te maken heeft.
Met het verwelkomen van meer dan een miljoen Nieuwe Nederlanders gedurende de respectievelijke kabinetten Rutte mag er zonder twijfel van worden uitgegaan dat het de ecologisch meest belastende regeringen ooit zijn geweest.

jemagookniksmeer | 01-02-21 | 14:35

De standaard methode van de NeeDDRlandse Roverheid, het verder belasten van de middeninkomens.

Wijze uit het Oosten | 01-02-21 | 14:33 | 2

Als het goed is komt er dan ook weer een toeslag voor de uitkeringstrekkers, anders is het "niet eerlijk".

John McClane | 01-02-21 | 14:35

Dan ga ik ook minder uitgeven. Dus minder geld in de economie. Zie mijn eerdere vb 2e auto; minder omzet voor garage, leveranciers, tankstation.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 14:44

Dat shoppen over de grens levert straks nog meer op! Na de benzine, alcohol en sigaretten nu ook vlees!

pukkiepuk | 01-02-21 | 14:32 | 1

Zullen ze de vleermuispaté voorzien van coolpack wanneer hij 6 weken op een containerschip staat?

Rest In Privacy | 01-02-21 | 14:41

Ik wil niemand iets aanpraten hoor, maar persoonlijk ben ik heel blij met de bomen in mijn voor- en achtertuin. Geeft schaduw in de zomer, is gewoon mooi en er zitten bijna altijd vogels in.

koeberg | 01-02-21 | 14:31 | 3

Ik deel die mening, heb zelf toen ik in mijn huidige huis kwam wonen de tegels uit de voortuin gegooid en de boel vergroend. Maar ik heb een hekel aan een overheid die zelf alles volbouwd en de bevolking explosief laat groeien door massa immigratie, de burgers gaat opleggen te vergroenen.

Franker | 01-02-21 | 14:36

Vogels, lekkere vette?

zwenkwieltje | 01-02-21 | 14:40

Ipv katten gaan mensen kippen houden.

BrutusBosch | 01-02-21 | 14:51

Jullie moeten gewoon build better bakken.

professorinopleiding | 01-02-21 | 14:31

Er gaan de komende jaren meer dan 500.000 ambtenaren en ZBO-ers met pensioen. Misschien een idee om deze niet te vervangen en een hele stapel met regels af te schaffen. Dit scheelt meer dan E60 miljard aan kosten.

Dit zal wel niet gebeuren. Ik ben al vertrokken. Misschien om het thuuiswerken in een ander land voort te zetten. Scheelt erg veel belasting.

Haberdoebas | 01-02-21 | 14:31

Helemaal prima. Het wordt duurder, waardoor het aanbod toeneemt en de vraag minder, wat weer een drukkend effect heeft op de prijs, waardoor boeren meer moeten produceren om winst te kunnen maken, waardoor het aanbod toeneemt, maar de vraag niet, wat weer een drukkend effect heeft op de prijs etc etc. Uiteindelijk gaan we hetzelfde betalen, maar wordt er meer weggegooid.

Pecunia | 01-02-21 | 14:31

Ik voel een stukje land met zelfgekweekt barbecuebeleg aankomen. Dat is het voordeel van buiten de Randstad wonen.

goedverstaander | 01-02-21 | 14:30 | 4

Konijnenhokken kan je minstens 4 hoog stapelen. En in onze tuin betekent dat dus zo'n 40 hokken x 2 konijnen.

trottle | 01-02-21 | 14:35

@trottle | 01-02-21 | 14:35: Ik denk meer aan runderkalfjes, varkentjes en schapen. Ik heb nog een stuk van 20 x 15 meter achter het huis dus dat is bij lange na niet genoeg. Wel plenty ruimte voor een kippenflat.

goedverstaander | 01-02-21 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Paardebaffer | 01-02-21 | 14:29

De oppervlakte van de aardbol is ruim 500 miljoen vierkante kilometer.
Nederland is 40000 km2 en dus totaal niet relevant voor het klimaat.
Het gaat erom wat de grote jongens doen. Wij kunnen beter het geld besteden aan dijken en kerncentrales.
Maar dan deug je niet en dat is veel belangrijker dan alles.
O ja, las net dat de staat correct had gehandeld in de zaak Poch.
Echt iets van , wij van WC eend,

pejo | 01-02-21 | 14:28 | 3

De stille oceaan, wat is de oppervlakte daarvan?

Pecunia | 01-02-21 | 14:32

Iets van 0.025% van de landmassa, 0.25% van de populatie. We zijn als geheel gewoon een arrogant betweterige irrelevant kleutervolkje.

inCol | 01-02-21 | 14:38

@inCol | 01-02-21 | 14:38: Precies. Een volkje dat de eigen importantie in het grotere geheel altijd vreselijk overschat.

Asteroid-B612 | 02-02-21 | 09:43

Het enige vreetbare dat wij hier straks nog produceren zijn microchips en waterzooigroentes in een stel megakassen in het Westland.

Dubbelepunthoofd | 01-02-21 | 14:27 | 3

De dikke buurman, njomnjom!

zwenkwieltje | 01-02-21 | 14:30

@Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 14:30: Had fijner geweest als je bij die laatste link vooraf een disclaimer had geplaatst. Ben nu bezig om mijn lunch bijelkaar te dweilen.

Grijskijkert | 01-02-21 | 14:36

Vlees is een eerste levensbehoefte.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 14:27

Ik denk dat ik hier geen vrienden mee ga maken, maar dat boeit me niet (en lees vooral verder). Ik wil graag reductie van de CO2-uitstoot en graag groene stroom en elektrische auto's die veel minder fijnstofuitstoot hebben. Dat is allemaal mooi en op energiegebied gebeuren op dit moment van allerlei spannende dingen die me hoop geven op een betere toekomst.

MAAR: het huidige klimaatbeleid en dit soort voorstellen zullen, zoals anderen hebben gezegd, voornamelijk landen op de schouders van de mensen die misschien wel willen veranderen, maar de financiële middelen daarvoor niet hebben, of waarvoor het op dit moment simpelweg niet kan. De rijken zal het niet raken, of weinig deren.

Een voorbeeld: extra belasting op benzine. Voor degenen met een elektrische auto maakt dit niet uit, want die gebruiken geen benzine. Voor hen zonder een elektrische auto wel. Op dit moment is er nog veel te weinig infrastructuur voor elektrische auto's en de tweedehandsjes zijn er nog niet echt (dat duurt nog wel even). Het is eigenlijk afstraffen van mensen die misschien wel willen, maar niet kunnen veranderen "oh, je gebruikt nog benzine? Dan moet je MEER betalen!".

ZOMG | 01-02-21 | 14:27 | 8

@Spie | 01-02-21 | 14:38: Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik wil veel van de veranderingen namelijk WEL, maar niet op deze manier. Het moet anders kunnen.

ZOMG | 01-02-21 | 15:05

@ZOMG | 01-02-21 | 14:37:
Zonder gas hebben we in Nederland helemaal geen elektriciteit. Vrijwel alle grote energiecentrales in Nederland stoken aardgas. De uitzonderingen zijn vier steenkolencentrales (die er wat hout uit oerbossen bijgooien en dat biomassa noemen) en een kerncentrale.

Link: nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_elekt...

Locusta | 01-02-21 | 16:48

@Locusta | 01-02-21 | 16:48: Zoals ik zei: ik zou dat heel graag anders zien. De manier waarop het beleid nu gevoerd wordt is echter niet de manier.

ZOMG | 01-02-21 | 16:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoezo? Je hoeft toch geen vlees te vreten? Veel leed voor een onrendabele hap voer. Wat mij betreft mag er minimaal een 50% toeslag op.

roevka | 01-02-21 | 14:26 | 14

Ja maar, als vegetarische koeien heel veel mest en gas produceren en demense minder vlees maar meer vegameuk gaan eten, stoten die laatste dan ook niet meer mest en gas uit ? Helpt vleesch eten dan niet gewoon om het broeikaseffect tegen te gaan ?. Trouwens, geen vlees hoeven eten is de kwestie niet. Ik wil en blijf gewoon vlees eten en wens dat voor een betaalbare prijs te blijven doen. En voor eenieder die graag deugend de (parttime) vegatoer wil doen: wees mijn gast maar val mij er niet mee lastig.

Grijskijkert | 01-02-21 | 14:44

Alle nog normale venten binnenkort soyboys.... hallllooooooo

xpto | 01-02-21 | 15:10
▼ 11 antwoorden verborgen

Gewoon een keer een kosten-batenoverzicht van een windmolen aan zo'n grienlinkser voorleggen. Is erg leuk om te doen. Vooral als je gaat praten over de ecologische gevolgen.

Jos Tiebent | 01-02-21 | 14:26 | 4

Mijn vader is gepensioneerd econoom en vindt het leuk om een boompje op te zetten over de verborgen kosten van dat groene gedeug met windmolens. Ook over wat een kind de staat kost tot zijn afstuderen.

Analia von Solmsch | 01-02-21 | 14:32

Zo. En daar moet je een afgestudeerd econoom voor zijn?

Lorejas | 01-02-21 | 14:39

In dit geval draaft het dwangmatige en ideologische deugen voor de kosten uit.

Grijskijkert | 01-02-21 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ongezien de tiefus met je (mogelijk voorgenomen) vleeschtaks. Dan rij ik gewoon naar den Belgique voor mijn portie "stukken dood beest". En kom niet aanzakken met je dubbel gefermenteerde bio-dynamische gierstburger want dat soort Ersatzmeuk komt hier dus niet op tafel. Zodra het ook maar even kan, moet de braai/barbeknoeier gewoon weer flink aan de bak met bavette, ribeye, picanha en ribben. En ja, boven een laag van gloeiende houtskool, ja.

Grijskijkert | 01-02-21 | 14:25 | 5

@Lorejas | 01-02-21 | 14:36:
Als je er niks van kunt, dan ja.
Als je de kunst beheerst, dan is er niks beters.

Onkel Bratwurstbude | 01-02-21 | 14:44

@Lorejas | 01-02-21 | 14:36: Tja, als de kunst net effe te hoog gegrepen is en je nooit voorbij het stadium van stokbrood plus kruidenboter en/of zwartgeblakerd sateetje kon komen, dan kan barbeknoeien "ruk" zijn. Maar dat zegt natuurlijk helegaar niks over het barbeknoeien an sich.

Grijskijkert | 01-02-21 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

maar "the great resset" dat is voor compolotwappies toch??? toch???

ikworstelengadouchen | 01-02-21 | 14:24 | 3

Ja dat klopt.
Fijn dat het eidelijk tot je door begint te dringen.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 14:29

Wappieroepers zijn als kikkers koken. Ze hebben het te laat door.

zwenkwieltje | 01-02-21 | 14:35

Duidelijke taal van de heer Kops (PVV).
Studie groep "bestemming Parijs". Juist, wegwezen en opgedonderd.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 14:23

Ik heb al 13 maanden geen vlees gegeten en dat gaat prima. Maar dan moet ik niet teveel naar dit soort foto's van biefstukken kijken. Waarom is alles wat lekker is ongezond?

hustler01 | 01-02-21 | 14:23 | 13

@John McClane | 01-02-21 | 14:42: Er zijn mensen (en ik ken er een paar) die voor >80 uit gassen bestaan, en dan vooral de gebakken variant.

Grijskijkert | 01-02-21 | 14:55

Mensen hebben langer vlees gegeten dan planten. Het menselijk lichaam kan bijna alle soorten vlees verwerken, maar dat is niet waar voor de meeste planten op aarde. Als je vrijwel alle onderdelen eet van een dier (ook hart, lever enzo), dan zou je ook vrijwel alle benodigde vitamines krijgen, heb ik begrepen. En als je nadenkt: eskimos zullen ook niet veel planten eten, maar zijn ook niet uitgestorven.

DolfWeerwolf | 01-02-21 | 14:59

@John McClane | 01-02-21 | 14:42:
Een mens die koeien houdt produceert best veel methaan dus. Zonder die mens waren de koeien er niet geweest. We moeten niet doen alsof dat niet zo is. En inderdaad, bioindustrie is efficiënter om meer biefstukken bij meer mensen met minder milieuschade te krijgen dan biologische, inefficiënt boeren met oog voor het dierenwelzijn.

De Eierbal | 01-02-21 | 15:03
▼ 10 antwoorden verborgen

er zijn in belgie en duitsland hele goede webslagerijen (gustor be bijvoorbeeld) topkwaliteit en stukken vriendelijker geprijsd. word bevroren en in koelbox geleverd .
nee ik heb geen aandelen, ben wel grootverbruiker.

alexserienummer | 01-02-21 | 14:22 | 2

*account aanmaken gaat*

Grijskijkert | 01-02-21 | 14:26

Ziet er goed uit, wist niet dat dat inmiddels betaalbaar kan. Dank voor de tip.

citywok | 01-02-21 | 15:25

Niet dat het ‘milieu’ er één millimeter op vooruit gaat als ze ons arm maken door steeds maar weer belastingen te verhogen.Dat is ( tot in de kern ) een grote denkfout.
Verder is belasting natuurlijk wit mannelijk kapitalisme en daar doen wij niet aan mee.
Nee hoor , wij hebben ons lesje wel geleerd.
Goedemiddag !

Ambiorix | 01-02-21 | 14:22

straks kunnen we allemaal naar de voedselbank.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 14:20 | 2

Dat zou je willen. Een voedselbank is te luxe. De marxisten zijn veel meer voor de ouderwetse gaarkeuken. Iedereen eenzelfde afgepaste hap voer.

roevka | 01-02-21 | 14:30

@roevka | 01-02-21 | 14:30: Ja, misschien hebben ze in Rusland nog wat overbodig geworden apparatuur van hun oude Stolovaya's. Dan krijgen we dit soort rijen ook in Nederland: www.google.nl/imgres?imgurl=https%3A%..... i&docid=AswA0dwEl3VIbM&w=431&h=322&itg=1&q=history%20stolovaya%20russia&ved=2ahUKEwi4g6TY6MjuAhUfwQIHHcOmBwIQMygtegUIARD8AQ

Spie | 01-02-21 | 14:48

Slager vraagt " mag het ietsje meer zijn?", consument zegt " Nee slager, bent u gek geworden, 100 gram is echt genoeg".

jan huppeldepup | 01-02-21 | 14:20

Dat wordt een koe slachten op mijn balkon.

Dubbelepunthoofd | 01-02-21 | 14:19 | 3

Moet u hem wel eerst driehoog naar boven hijsen.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 14:21

@jan huppeldepup | 01-02-21 | 14:21: Kan net in de lift.

Dubbelepunthoofd | 01-02-21 | 14:22

Er worden ook mensen geslacht op straat dan kan dat ook met een koe.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 14:33

Tuurlijk, want een klimaatprobleem, dat bestaat niet.
Als dat je uitgangspunt is, wordt iedere verdere discussie zinloos.
De wetenschap contra de ontkenners. Ontkenners overtuig je nergens mee, want ieder feit dat de wetenschap aandraagt is dan sowieso een volgende leugen. Kortom de waanzin en de domheid gaan de komende decennia de wereld te gronde richten. Met de PVV en FvD voorop als de fluitspelers van de kudde domvolk.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 14:19 | 41

Nog wat leestip BL. Zo een KZ ben ik ook weer niet.
Lees u even in op:
Astronomie.
Geologie.
Geschiedenis
Chemie
Natuurkunde
Zo heb je even wat te doen.
Kusje.

letterzetter | 01-02-21 | 15:25

@letterzetter | 01-02-21 | 15:44:
Dus alles komt omdat we toevallig even dichter bij de zon vliegen. *diepe zucht* https://climate.nasa.gov/faq/14/is-the-sun-causing-global-warming/
Maar ik begrijp: Je hebt er niet echt voor gestudeerd.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 16:20
▼ 38 antwoorden verborgen

Heb mijn boom in de voortuin net omgezaagd, teringding nam alle licht weg. Dood aan de bomen.

ptrck | 01-02-21 | 14:16

Welkom in de windmolenoligarchie. Waar bedrijven die niks produceren u van uw gelf komen ontdoen, gesteund door een gewillige en ideologisch gedrillde ambtenarij, opgezweept door een groenreligieuze denkbeelden en illusies van 's lands mediale pseudo-elite.

Schwanzeleber | 01-02-21 | 14:16 | 3

Gelukkig heb ik zelf geen gelf. Maar ik snap het punt.

klamme.vla | 01-02-21 | 14:19

"groenreligieuze denkbeelden en illusies van 's lands mediale pseudo-elite" met - in vookomd geval - een opportunistische vorm van NIMBY.: "Rules for thee but not for me" maar dan aangaande windmolens en zonnepaneelakkers.

Grijskijkert | 01-02-21 | 14:33

Het vervelende van extra belastingen om iets te ontmoedigen, is dat die belastinginkomsten na verloop van tijd standaard in de begroting al worden opgenomen en dus uitgegeven. En dat betekent dan weer als het beoogde doel zou zijn gehaald, die gebudgetteerde belastinginkomsten gewoon weer op een andere manier worden geïncasseerd. Het is een beetje net als met boetes. Die bedragen horen ook niet als inkomsten en alvast als uitgaven begroot te worden.

Leptob | 01-02-21 | 14:15 | 2

Ja, dat gaat zo steeds maar door.

ZZP-er | 01-02-21 | 14:21

Precies dát dus. Belasting/accijnverhoging als ontmoedigingsbeleid is klinkklaar gel*l. Als het doel bereik is gaat de verhoogde belasting nl. inderdaad niet omlaag, de overheid heeft zich immers inmiddels een nieuw uitgavenpatroon eigen gemaakt. En voor de overheid komen belastingopbrengsten uit een put die nevernooit opdroogt.

Grijskijkert | 01-02-21 | 15:09

Fantastisch, wat de man (sorry dat ik hem niet ken) in het filmpje zegt, spot on!
Dat krijg je als je steeds meer mensen om hun geslacht of kleurtje of andere vermeende sociale achterstelling een positie geeft, een universitaire studie aanbied of anderszins de illusie geeft dat ze intellectueel iets kunnen bijdragen, om geen andere reden dan hun geslacht, huidskleur, geaardheid of vermeende sociale achterstelling.
Als die inflatie verder doorzet ligt er misschien ook wel een toppositie voor mij in het verschiet. Ook ik heb hele relevante ideeën... Én ik zoek graag de ‘verbinding’ en de ‘dialoog’ het liefst op een ‘duurzame’ manier waarbij ik vind dat goede ideeën ook ‘circulair’ moeten zijn.

ratelaar | 01-02-21 | 14:15

Iets zegt me dat Schrans Timmerfrans er geen biefstukje minder om eet. Maw belasting voor het proletariaat.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 14:14

Ben ook ambtenaar. Zijn indirect mijn collega's die dat verzinnen. Om u een plezier te doen stop ik nu met werken en ga ik Netflix kijken. Om niets te hoeven verzieken.

WantrouwendBurger | 01-02-21 | 14:14 | 4

@CLoVis | 01-02-21 | 14:27: meer een overlevingsstrategie denk ik: ijverige, ambitieuze, dienstbare, gekwalificeerde ambtenaren zijn een gevaar voor de organisatie en worden permanent op een zijspoor gezet voor zover zij er tijdens de selectieprocedure al niet uitgefilterd zijn.

jemagookniksmeer | 01-02-21 | 14:42

@jemagookniksmeer | 01-02-21 | 14:42: Daar zit wel wat in ja. Initiatief nemen wordt niet gewaardeerd. Men lijkt over een soort van natuurlijke mechanisme te beschikken dat weerstand oproept tegen alles wat praktisch, effectief en efficiënt is. En kosteloos natuurlijk.

WantrouwendBurger | 01-02-21 | 15:32

@WantrouwendBurger | 01-02-21 | 15:32:
Kosteloos?
Rekent u er maar op dat zij hiervoor
een bovenmodaal salaris krijgen.
(En ik schrijf hier opzettelijk niet 'verdienen'.)

CLoVis | 01-02-21 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

Dat wordt een ouderwets rondje België op zaterdag morgen voor de boodschappen en tanken.

ikdenkwat | 01-02-21 | 14:13 | 2

Ja, de eerste stad Duitsland ligt op minder dan 30 km afstand. Doe ik daar voortaan alle boodschappen, in plaats van een kwart, zoals we nu doen.
Dat gaat vast een groot succes worden, hier in Oost-Nederland.

Spie | 01-02-21 | 14:24

Vergeet uw verklaring op eer en uw werkgeversverklaring niet.
Anders zal het in NL goedkoper blijken.

reservebelgië | 01-02-21 | 17:21

Kutsmoesjes om de inkomsten van de overheid op peil te houden.
Het laat alleen maar zien dat we er als land, financieel steeds minder florissant voor komen te staan.

Er zal wel meer duuder gaan worden.

Mr.Crowley | 01-02-21 | 14:13

Het klimaatbeleid heeft sterk socialistische trekjes. "We" willen/moeten iets, en "Jullie" gaan dat betalen. Zoals Thatcher ooit al zei: the problem with socialist is that sooner or later they run out of other people's money.

Koning Willy | 01-02-21 | 14:13 | 1

Thatcher hoorde bij die andere club. Zorg dat other people geen money krijguh, dan hebben we meer voor ons eiguh.
Uiteindelijk zitten de politici er om het geld bij de burger weg te halen of weg te houden want voor je het weet gaat ie zelf buiten de staat om initiatieven ontplooien met zijn geld en is de overheid plots overbodig.

JanVergoor | 01-02-21 | 14:16

Het heeft allemaal geen zin als de productie van voedsel en wat dan ook hier niet meer mag en we vervolgens alles uit China halen. Dan helpen we het klimaat niet en maken China nog groter dan nodig.

StiekemeBunzing | 01-02-21 | 14:13 | 3

China heeft niet zoveel geschikte landbouwgrond, ze zijn voor hun voedselvoorziening afhankelijk van het buitenland. Het is niet voor niks dat ze in Afrika flink aan het investeren zijn.

Koning Willy | 01-02-21 | 14:18

@Koning Willy | 01-02-21 | 14:18:
Afrika lijkt me ook niet echt super vruchtbare landbouwgrond.

ZZP-er | 01-02-21 | 14:23

@Koning Willy | 01-02-21 | 14:18: Het probleem is als volgt: je kan het produceren van zaken (ook voedsel) wel aan banden leggen of beperken, maar als het in het buitenland wel mag, dan verlies je alleen maar. Dan ben je alles aan het outsourcen en importeer je alsnog de CO2.

StiekemeBunzing | 01-02-21 | 14:40

Laat het maar gebeuren..... het komt neer op de schouders van de zwakkeren wat met de huidige lastendruk bijna 3/4 van Nederland is. Alles lekker verhogen ambtenaartjes, jullie kunnen het, go for it! En eens komt de meest onnozele figuren erachter dat hij met zijn/haar stem op de gevestigde kartel politiek zelf de rekening betaalt.......

Blonde Nel | 01-02-21 | 14:13 | 1

En iedereen die op die kutpartijen van het kartel stemt, verdient het ook om in financieel opzicht zonder glijmiddel hard van achteren genomen te worden met een ruw stuk hout en dat driemaal daags! En hetzelfde geldt voor wie te lamlendig is om naar het stembureau te komen. Als je geen perfecte match kunt vinden, kies je maar de partij waarvan je denkt dat de kartelpartijen het meest op tegen zijn.

Spie | 01-02-21 | 14:18
-weggejorist-
Jan3Sobieski | 01-02-21 | 14:12

ik moest het ook even aan mijn politiek fluisteraar Prof Dr Google vragen. Deze duidelijk sprekende mijnheer is Alexander Kops, sinds 2015 voor de PVV in de 2e kamer. Zo te zien vreet hij er goed van maar ik zal zeker zijn naam opzoeken als ik in maart ga stemmen

Sgt. Pepper Spray | 01-02-21 | 14:12

LET OP: Google vooral NIET op Laura van der Geest. Je ogen zullen je danken.

Sjeezus, wat een humorloos zulthoofd.... typisch voor dit soort mensen.
"Ik ken geen plezier, dus gun ik het anderen ook niet"

Onkel Bratwurstbude | 01-02-21 | 14:12 | 3

Daar moet hoognodig een keertje worst naar binnen... maar ik snap dat de meesten afhaken...

ReyNemaattori | 01-02-21 | 14:20

Challenge accepted....

...

This was a mistake.

Graaf_van_Hogendorp | 01-02-21 | 14:27

Whuuh fuck 't is net een soort strenge hoofdzuster uit een dickensiaans weeshuis. Beetje Annie meets Miss Ratchet, maar dan nóg dorrer.

Schwanzeleber | 01-02-21 | 15:32

Jongens, het moge toch duidelijk zijn dat er straks een ongekende lastenverzwaring aan zit te komen.
Reken er maar op dat je koophuis naar box 3 gaat, en dat alles (ja, alles) veel zwaarder belast gaat worden. Deze 'coronacrisis' kost tientallen (honderden?) miljarden en de overheid gaat echt niet minder uitgeven.

C1O2 | 01-02-21 | 14:12

Nou, stuk of 20 kippetjes (5 euro!) in de tuin en langs de schutting de konijnenhokken 4 hoog opstapelen. En de buurvrouw met haar schijtende kat kan de tering krijgen als ze er over gaat klagen.

trottle | 01-02-21 | 14:11 | 2
-weggejorist-
Jan3Sobieski | 01-02-21 | 14:13

Ik zie in mijn kristallen bol een kippen, konijnen en geluids belasting aankomen.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 14:23

Het mooie aan adviezen is dat je ze naast je neer kunt leggen. Ik neem aan dat onze overheid dit dan ook gaat doen [lol].

Do-na-zi | 01-02-21 | 14:11

Kops: "Bedacht door ambtenaren achter het bureau". En Kops? Zit die ook niet achter een bureau? Dat zijn wetenschappelijk feiten-kennis daar geheel ontbreekt, net als bij Charlatan Baudet, is steeds weer pijnlijk en tenenkrommend om te constateren.......

Poso | 01-02-21 | 14:11 | 10

@Onkel Bratwurstbude | 01-02-21 | 14:17: Dat is gelul. Iedere eerstejaars chemie/natuurkunde kan uitrekenen dat het verwarminseffect van CO2 enorm groot is en zorgt voor zo' n 30 graden aan warmte op onze aarde. Dus zonder CO2 zou het ongeveer -16 graden zijn op aarde en dankzij CO2 is dat +14. CO2 maakt leven, zoals wij dat kennen, mogelijk op aarde. Dat gelul in de marge over die paar graden plus of min is een zaak van de politiek

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:41

@Onkel Bratwurstbude | 01-02-21 | 14:33:
Wat heb je dan jaren lang gedaan met thermodynamica?
Nu word ik toch heel nieuwsgierig

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 17:30
▼ 7 antwoorden verborgen

Vlees wordt stervensduur, groente&fruit gaat dezelfde kant op als onze boerenstand wordt gehalveerd, resteert er voor het plebs enkel Unilever-fabrieksvoer, waarmee we alleen maar ongezonder gaan worden.
Rutte heeft z'n werk gedaan. Zijn voormalig werkgever Unilever zal tevreden zijn.

Abject | 01-02-21 | 14:11 | 1

U vat de situatie van de laatste 35 jaar prima samen..

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:18

Kan iemand mij vertellen waar de schroefjes zitten van de Senseo? De aan/uit schakelaar werkt niet zo goed meer en kost ongeveer 1 euro om hem te maken, of moet ik een nieuwe kopen?

Mr_Pikibelly | 01-02-21 | 14:11 | 6

Senseo. Koop iets anders. Je zult versteld staan hoe lekker koffie smaakt.

Lorejas | 01-02-21 | 14:22

@JanVergoor
Iedere ochtend voor ik de deur uit ga een heerlijke verse bak DE-koffie uit het Technivorm apparaat... veel beter ga je het niet krijgen.

Alfred E. Neuman | 01-02-21 | 14:24

Ik heb een keer een Senseo gerepareerd, maar het is enorm bewerkelijk. Behalve een set schroevendraaiers heb je staal nodig. Stalen zenuwen dan. Kinderen, huisdieren en vrouw wegsturen, vanwege de woedeaanvallen die u gaat krijgen tijdens het vechten met uw Sensei.

Nivelleermarionet | 01-02-21 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Publiceer die onzin zo breed mogelijk inclusief de gevolgen voor de burger zou ik zeggen.
Dan is er iets concreets te kiezen op 17 maart in plaats van al de leugens en loze beloftes van onze Pinokkio die op een onbegrijpelijk aantal zetels staat in de peilingen.

Eppo | 01-02-21 | 14:10

Als we vee natuurlijker voedsel geven, stoten ze tot 2/3de minder methaan uit. Maar nee, de groene maffia wil alleen maar minder, minder, minder dieren!

Upendo | 01-02-21 | 14:10 | 2

Krijgen ze momenteel onnatuurlijk voedsel? Of minder-natuurlijk?

Watching the Wheels | 01-02-21 | 14:11

het zijn allemaal van die hardcoe vegetairers en veganisten. Die willen dat iedereen elke week ongesteld is van het chagrijn omdat ze niet genoeg vreten binnenkrijgen.

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:44

Dat de veeteelt CO2 belastend is lijkt mij lulkoek. De voeding ofwel grondstof bestaat uit CO2 vretende planten die wel weer snel terug groeien Dit is tegenstelling tot het verbranden van biomassa.

down | 01-02-21 | 14:09 | 5

@Onkel Bratwurstbude | 01-02-21 | 14:19:
Je kan ook rijst verbouwen, maar dat zorgt voor nog meer methaan.

cheops | 01-02-21 | 14:28

Probleem van veeteelt is afaik ook niet de co2 in de voeding van die beesten, maar vooral de uitstoot van methaan(en de co2 van verwarming, transport en verwerking).

ik heb niet zozeer een probleem met een vleestax, wel 't feit dat dat een oneindige melkkoe(pun intended) van de overheid wordt. Dat we, net als fossiele brandstoffen, strax 75% accijnzen en belastingen betalen en maar een fractie daadwerkelijk naar productie gaat(waardoor de productie ook nooit zal omslaan naar ecologisch/biologisch, want de marges blijven veels te klein).

Uiteindelijk lijkt 't erop dat sommige zaken zo exorbitant duur worden, dat je alsnog een klassen maatschappij creëert van haves and have-nots. Helaas voor de meesten hier, u behoord allen tot de laatste categorie.

ReyNemaattori | 01-02-21 | 14:30

Vee eet planten, dat kost energie. Als we die planten (andere dan misschien) zelf opeten, levert dat een besparing op die behoorlijk ghroot is. Sterker nog: Als iedereen vegetarier zou worden is het klimaatprobleem al ongeveer opgelost.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 17:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Elke minuut verdwijnt er een stuk regenwoud zo groot als Roosendaal in de ovens van GroenLinks.

RickTheDick | 01-02-21 | 14:08

Wat die meneer Kops zegt. Klimaat is niet geholpen met zwaardere belastingen.

cheops | 01-02-21 | 14:08 | 2

Die onzin moet toch betaald worden?

Mr_Pikibelly | 01-02-21 | 14:11

Wat is met mondkapjes daar? Ben even weg, ribjes kopen.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 14:27

Het hele ambtenaren apparaat is verziekt met allemaal Groene Khmer figuren die allemaal keihard willen deugen en de lasten daarvan bij andere neerleggen.
Ongeacht of het nu hoogconjuctuur of laagconjuctuur is, de Groene Khmer ambtenaar is van zijn/haar inkomen verzekerd.
En terwijl zij ons vliegreisje naar de Kanarische eilanden kapot willen belasten vliegen ze zelf naar Cambodja omdat de mensen daar nog zo lekker authentiek zijn. In het 5 sterren resort waar de biefstukken groter zijn dan je bord en je gamba's krijgt zo groot als een kitten. En waar die authentieke bevolking niet wordt binnen gelaten want dan stelen ze je camera en je portemonnee.

Osdorpertje | 01-02-21 | 14:08 | 1

Tot er ook op ambtenaren moet worden gespaard wegens geringe inkomsten overheid, dan is het feest op.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 14:29

 
Dus iedereen mag weer meer betalen
voor de realisatie en de kosten
van de linkse irreëele idealen.

CLoVis | 01-02-21 | 14:08

Dit land wordt bestuurd door Greenpeace, Milieudefensie, Human Rights Watch, Amnesty en Omroep Zwart.
-
Je vraagt je serieus af waarom wij er überhaupt nog ambtenaren op na houden.

bisbisbis | 01-02-21 | 14:08 | 3

Stemvee,en daar zijn steeds meer van.

De Profundus | 01-02-21 | 14:15

en financieel gesteund door postcode loterij en via ANBI status en subsidies uw belastinggeld

HetOorAakel | 01-02-21 | 14:16

@bisbisbis | 01-02-21 | 14:08:
Die moeten natuurlijk wel
de financiële ondersteuning van de linksen
blijven 'handhaven'.

CLoVis | 01-02-21 | 15:41

Cent hier dubbeltje daar kwartje erop aangelegd met wat BTW verhoging, en 17 maart gaat het lemmingenelectoraat welgemoed op weg naar de stembus. Blik op oneindig want de politicus/partij hun keuze, die deed het gegeven de omstandigheden goed toch?

william7055 | 01-02-21 | 14:08

Had Thierry dan toch een punt?

Gelly P. Sprite | 01-02-21 | 14:08

Zul je zien dat Gordon straks z'n hondje opeet.

Watching the Wheels | 01-02-21 | 14:07

Betekent dit dat mijn uitstapjes naar Duitsland nog rendabeler worden?

goedverstaander | 01-02-21 | 14:07 | 4

Als je zo naïef bent en denkt dat in Duitsland niet hetzelfde staat te gebeuren, dan ja. ;-)

Onkel Bratwurstbude | 01-02-21 | 14:21

@Onkel Bratwurstbude | 01-02-21 | 14:21: Ik ben al jaren naïef en stel vast dat veel dingen daar veel goedkoper zijn. Daarom maak ik dan ook maandelijks een tripje.

goedverstaander | 01-02-21 | 14:25

@2voor12 | 01-02-21 | 14:13: niets leuker dan smokkel dan.. ik *hoop* zelfs dat ze dat gaan invoeren.

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Dan gaat de tweede auto bij ons gewoon de deur uit.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 14:07 | 2

Moeder de vrouw gaat maar weer gewoon fietsen, gelijk heb je.

Watching the Wheels | 01-02-21 | 14:13

@Watching the Wheels | 01-02-21 | 14:13: Of ik.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 14:18

De ambtenaren hebben met veel genoegen mogen vernemen dat de Nederlandse burger zo'n 487 miljard heeft opgepot. Dat moet geconfisqueerd worden, goedschiks, dan wel kwaadschiks. En als we vergroend zijn, volgen de taksen op het bezit van zonnepanelen en de geluidstaks op warmtepompen.

FrankVeer | 01-02-21 | 14:07

Snap nooit waarom een simpele maatregel zoals het verkleinen van verpakkingen in de supermarkt nooit toegepast wordt. Hiermee verkleinen we de afvalberg en het gebruik van plastic.

Keutels | 01-02-21 | 14:06 | 7

@peterdh | 01-02-21 | 14:36: oh? is dat daarom. en ik maar elke dag naar de supermarkt rijden om een verse komkommer te halen.. voor het milieu he.. voor het milieu..

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 15:46

@peterdh | 01-02-21 | 14:36: Goed punt, daar heb ik ook over nagedacht echter dacht ik dat het meer te maken had met de poep bacteriën die er op zaten een paar jaar geleden. Je kan ook gewoon je groenten wassen voor consumptie of schillen. Maar als het bederf er inderdaad door afneemt dan heroverweeg ik mijn standpunt uiteraard.

Dirk III | 01-02-21 | 15:47

@Dirk III | 01-02-21 | 14:14: Afgezien van de komkommers ben ik het met je eens.
De overheid zou flinke stappen kunnen zetten door de fabrikanten te dwingen tot 100% recyclebare verpakkingen. Dus óf plastic óf karton, niet allebei. En als je plastic gebruikt dan slechts 1 soort per verpakking en in een zodanige kleur dat deze te scheiden is (zwart plastic is niet te scheiden ivm infrarood camera die soorten onderscheidt).
Net zoals Australië Google bij de ballen heeft en dwingt om te dokken voor nieuws, zo kan Nederland en zelfs Europa zorgen voor een betere verpakkingsindustrie door dit gewoon af te dwingen.
Maar er zijn teveel krachten die dit tegenhouden, anders was het al lang gebeurd.

Bakkeleures | 01-02-21 | 16:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Niet zeuren, we stemmen tenslotte al decennia lang op het partijkartel.
Alleen PVV en (voormalig) FvD stemmers hebben recht tot klagen.

2voor12 | 01-02-21 | 14:05 | 3

En klagen zal ik!

Pieter_Auper | 01-02-21 | 14:27

Dat dus eigenlijk.
Al die andere clubjes buigen voor de groene hobby’s en waanideeën.

J-van-de-Bontekoe | 01-02-21 | 15:33

Idd. PVV moet gewoon nummer 1 worden. En FvD nummer 2 en SP nummer 3. Dan hebben we tijd voor een nieuwe toekomst.

SanderEvers | 01-02-21 | 16:18

snel! laten we onze onvrede blijken via het toetsenbord, want activisme is voor smerig langharig tuig.

JanAmsterdamEnzo | 01-02-21 | 14:05 | 5

Goed verwoord wat ik er ook van denk.

Dirk III | 01-02-21 | 14:16

@Watching the Wheels | 01-02-21 | 14:14:
Geen excuus om het dan niet meer te gaan wassen

amateurrr | 01-02-21 | 14:24

Zaken niet vergeten en meenemen naar het stemhokje kan ook.
Maar de meeste mensen zijn erg vergeetachtig.

Pieter_Auper | 01-02-21 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Frisse vent wel die Kops. Ken hem verder niet.

Cunts-en-kitsch | 01-02-21 | 14:05

Iets met dat de armen armer worden en de rijken rijker?

Kaiserrer | 01-02-21 | 14:04

Voor mij wel een goede zaak, want ik vind de huidige pandemie (veroorzaakt door dierenconsumptie) niet heel geslaagd.

Frits_Binkestein | 01-02-21 | 14:04 | 6

dan moet er ook nog een flink deel mens af.

Naall | 01-02-21 | 14:33

Welke pandemie?

jantjeuitnederland | 01-02-21 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat wordt mijn eigen varken en kalf slachten op het balkon.

denouden | 01-02-21 | 14:03 | 2

Ist verboten!
Beter neem een schaap en een geit, dat wordt tenminste getolereerd.

Lohengrin | 01-02-21 | 14:06

@Lohengrin | 01-02-21 | 14:06:
je kunt een varken gewoon houden als huisdier, uitlaten en zo. En Daarna de hersens inslaan in de douche.

miko | 01-02-21 | 14:30

We gaan terug naar feodale tijden. Wij, de horigen, zullen insecten eten, niks bezitten, en 'gelukkig' zijn.

Abject | 01-02-21 | 14:02 | 1

Als heel Nederland Aanval op de Natiestaat zou hebben gelezen zou iedereen dit weten en terecht FvD stemmen.

Pieter_Auper | 01-02-21 | 14:23

Genieten is weer voor de elite.
Aardappels jassen is voor de arbeidersklasse.

leo de pejo | 01-02-21 | 14:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl