Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie wilde kindervuurwerk verbieden

Begrijpelijk, al die handen eraf gerukt door die sterretjes

trektouwtje in actie

Tussen het vangen van boeven door had de politie de prioriteiten weer eens op orde: de heren en dames in blauw wilden zogeheten F1-vuurwerk verbieden. Kindervuurwerk. Ook wel 'schertsvuurwerk' genoemd, want als je het 'aansteekt' volgt er een schertsvertoning. Dan wijzen al je vriendjes van de Cobra-club je na en zeggen ze dat je op moet rotten naar de kleuterschool met je zielige kinderscheten. Terwijl het toch vrij gevaarlijk is om 4.000 trektouwtjes in een loden pijp te stouwen, scheut benzine erbij, snellont erin en het dan gebruiken als bermbom. Of sterretjes in je ogen te prikken, of een aangestoken grondtol op te vreten, of knalerwten bij je leuter in je onderbroek te douwen en dan heel hard op en neer springen. Het is maar goed dat de politie dit wilde verbieden!!! Vooral voor de handhaving natuurlijk, want het is inderdaad heel erg lastig te bepalen of Marietje (5) die put heeft opgeblazen met een Cobra 8 of dat het toch de verwoestende kracht van een trektouwtje was.

Reaguursels

Inloggen

Nou, ik denk dat als zo een sterretje met de brandende kant in je urinebuis terecht komt je de zorg toch flink kan belasten.

PhallusObesitas | 12-12-20 | 11:13

Het frituurvet moet uit de schappen!

Harry058 | 12-12-20 | 10:03

De tranen rollen over m'n wangen van het lachen. Dankjewel!!

Sandronique | 11-12-20 | 22:39

Schertsvuurwerk heeft lange tijd niet bestaan naar mijn weten. Op een gegeven moment lagen de bakken bij de Aldi en de Lidl er al in november mee vol. Deze categorie is ontstaan om ook kinderen vuurwerk af te laten steken. Dit kindervuurwerk is geloof ik ook een keer in een kinderwagen terecht gekomen, met brandwonden tot gevolg. Dus hoe veilig dit vuurwerk in kinderhandjes is, is maar de vraag. Verder is mijn mening over vuurwerk niet zo positief: een overwegend groot gedeelte is zwakzinnig en / of slecht opgevoed en maakt van de publieke ruimte een teringzooi. Dus het verbieden van dit soort rotzooi zal me een zorg zijn. Ook snap ik GS niet dat ze zich zo druk maken om alles wat met een vuurwerkverbod te maken heeft. Volgens mij moet de jeugd zich eerst maar eens leren gedragen rondom de jaarwisseling. Of schrijf anders een topic over wat jongeren met vuurwerk doen in Urk (en das geen categorie 1). Las nu dat de burgemeester in gesprek gaat met de jongeren.... Terwijl je met die jongeren één ding niet moet doen: gesprekken aangaan. De lat, de lange lat.

peuleschil | 11-12-20 | 21:02

Is natuurlijk hard nodig.
We moeten de IC’s ontlasten.
Verder moeten oliebollen ook verboden worden.
M’n schoonmoeder propt er 2 tegelijk in die muil van d’r. Dan stikt ze bijna de moord.
Dan hoor ik je denken....”ja dus...?”
Nou die wil je echt niet op de IC hebben hoor.

Ruimedenker | 11-12-20 | 16:49 | 2

Ik heb je schoonmoeder gewoon het liefst bij jouw thuis.

Portnoy | 11-12-20 | 17:08

Het ligt niet aan de oliebollen, ze moeten schranzende schoonmoeders verbieden!

Kale-gek | 11-12-20 | 20:04

Groot gelijk... levensgevaarlijk spul...

Flow_Snake | 11-12-20 | 16:33

i.v.m. de verkiezingen worden vanaf 1 maart de corona tests verboden, alleen niet-medische niet-werkende corona tests mogen nog gebruikt worden, maar omdat die net betrouwbaar zijn zal het RIVM van die tests alleen de negatieve uitslagen meetellen.

Doe voorzichtig, u heeft 99.9% kans om aan iets anders de pijp uit te gaan.

W_F | 11-12-20 | 16:28

Toen ik een jaar of 12 was, maakte ik mijn eigen bommetjes.
Opgelet kinders, ome Ricky zal vertellen hoe dat moet.

Het volgende heb je nodig:
10 pakjes lucifers
Zakmes
Dubbel stroomdraad (korter = spannender)
AA batterij
Hamer
Plakband
PVC buisje van zo'n 5 cm
Gloeilampje van fiets (achterlicht van oma's fiets demonteren en bingo)

Met je zakmes ga je al het kruit van de lucifers schrapen. Dit gaat even duren, dus zet de radio maar aan. Zodra je dat hebt gedaan maak je de boel fijn met de hamer.
Plak het plastic buisje aan één kant goed dicht en vul hem vervolgens met het kruit.
Maak het lampje voorzichtig kapot. Voorzichtig, want de gloeidraad moet heel blijven.
Schuif het lampje in het buisje, bevestig de stroomdraad op beide polen en plak de boel goed vast.
Voila. Je hebt een bommetje gemaakt.
Nu hoef je alleen nog maar de batterij aan te sluiten en BAM!

Volgende week les 2: van 50 vuurpijltjes één grote maken.

RickyLaRue | 11-12-20 | 15:30 | 6

Haal een pak klappertjes, als voor in je klappertjespistool.
Neem grote knikkers. Bammen, het liefst Kokkers.(die heten in elke streek weer anders).
Wikkel de klappertjes strak om de bam, plakband erom.
Gooi de bam hard tegen de muur, liefst in een klaslokaal.

Ruimedenker | 11-12-20 | 16:43

Werkt perfect! Als gloei/ontstekingsdraadje kun je ook een draadje uit staalwol trekken. Kwamen we achter toen niemand meer licht had op zijn fiets. PVC buis kan ook metaa zijnl, omknikken om het goed dicht te krijgen. Hoe fijner de luciferkopjes des te feller de ontbranding.

Iets simpeler: fietsbel losdraaien, op zijn kop neerzetten en de schroefdraadbus voor de helft vullen met schraapsel van lucifers. Dikke spijker bot afzagen en in het gat steken. Hamer/steen op de spijker slaan en voila! Vergeet niet een vinger in je oor te steken dat het dichts bij de fietsbel zit.

Veepert | 11-12-20 | 19:18

Sterretjes en luciferkopjes in een gebruikt co2 patroontje wil ook wel klappen. Pas wel een beetje op.

001_Mills | 11-12-20 | 19:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Allemaal leuk dat sarcasme maar je snapt vast wel dat dit puur is om discussie te voorkomen, "Maar meneer agent dit is kindervuurwerk. ja u kent het niet maar het is net nieuw enzo, blablah". Hebben agenten geen zin in. Die zijn geen vuurwerk expert. Knalt het, dan is het vuurwerk, klaar.

Captain Pervert | 11-12-20 | 15:17 | 1

Als ik je goed begrijp moet het gebrek aan kennis bij agenten dus leiden tot het verbieden van zaken. Nou, dan voorzie ik toch nog heel wat zaken die verboden gaan worden in de toekomst..

me163komet | 11-12-20 | 18:34

Ik hoor Rutte al, Ik ga hier niks over zeggen Grapperhous van het CDA gaat hier iets over zeggen want dat is de vakminister en die heeft er verstand van.
Grapperhous ik heb van de BOA's gvernomen dat het bij nader inzien toch niet zo'n goed idee is om kinderen met sterretjes te laten spelen.

likdoorn | 11-12-20 | 15:08

oh wat?
wil je matten?

Hemmenaar7 | 11-12-20 | 14:56

Ik ben al 10 jaar niet in Nederland tijdens oid en nieuw. Helaas want ik vond vuur maken en vuurwerk afsteken altijd tof. Maar ik verbaasde mij ook dat je nu in big bazar en dat soort zaken f1 vuurwerk kan kopen geduremde het jaar. Dus niet sterretjes maar ook potjes en van die blossom flouwers. Dus gekocht er dit betreft zulke slecht kwaliteit dat de lontjes eruit vallen als je ze na het aansteken op de grond gooit. Dat nodigt volgens mij juist uit tot ellende. Maarja. Dit jaar ben ik eindelijk wel een keer in Nederland en mag ik dus helemaal niks. Zo kut.

Debombdiggity | 11-12-20 | 14:53

Haal bij de Action 20 pakken lange sterretjes. Even bij de Praxis een grijze pvc pijp kopen van 50 cm. Lijm één kant dicht met afsluitdop. Sterretjes er zoveel mogelijk inproppen. In de grond zetten en je krijgt eerst mooi spuitvuur waarna daarna de hele straat in de mist staat.

Dwarsdenker | 11-12-20 | 14:52 | 5

Die "mist" is behoorlijk giftig - fyi

Trekhaas | 11-12-20 | 15:40

Vroeger militairtje spelen op de dijk en zo die bunkers uitroken... ik voorzie dat dr straks geen pvc buis te koop is

Flow_Snake | 11-12-20 | 16:36

De hele straat longkanker.

Portnoy | 11-12-20 | 17:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ga dit jaar met echte pijlen schieten. Misschien kan ik een paar drones naar beneden halen, gratis vuurwerk.

Tishetnetnie | 11-12-20 | 14:37

Wat ongelofelijk saai.
Beetje vuurwerk bij elkaar leggen, resultaat is een grote vlam met rook.
Nou nou.

kloopindeslootjijook | 11-12-20 | 14:33

Hoe hard en/of gevaarlijk het ook knalt, er zit een luchtje aan vuurwerk dat blijft hangen. Met een totaalverbod kun je iedere stinkerd de oren wassen.

happen_maar | 11-12-20 | 14:23

Dan maar allemaal een klappertjespistool en om 12 uur uur met z'n allen gaan klapperen.

Er zijn van die rolletjes klapperpapier en van die plastic rondjes..

kloopindeslootjijook | 11-12-20 | 14:22 | 1
-weggejorist-
vander F | 11-12-20 | 15:10

In the land of the free doet men niet zo moeilijk over wat vuurwerk.
youtu.be/1m54E36fffU

Reebensteeltje | 11-12-20 | 14:19 | 1

Dat ziet er geweldig uit, maar ik zou zelf wel een beschermbril opzetten.

Quib | 11-12-20 | 14:22

www.nieuwnieuws.nl/5151432/belgie-in-...

Wachten op een verwarde politiecommissaris in Nederland met hetzelfde voorstel.

Alle westerse waarden worden getest tot op het breekpunt. Dat hebben ze zo afgesproken in Davos.

Een complot? Welnee. Ze zeggen het zelf.

Glasgow Argus | 11-12-20 | 14:19 | 4

Ik verheug me op de dag dat de druppel de emmer doet overlopen.

Abject | 11-12-20 | 14:29

Over Davos gesproken. Het is maar hoe je kinderen opvoed. In Helvetica kunnen kinderen vanaf 10 jaar zonder probleem militair geweer schieten, 300 meter .223. U weet wel; waar volwassen Nederlandse "militairen" pang pang voor moeten roepen...

A.S. Perien | 11-12-20 | 14:44

@A.S. Perien | 11-12-20 | 14:44:

U bent niet/half geïnformeerd, dat munitie tekort is alweer een poosje geleden hoor. Bewoners rond defensie schietbanen zullen u dat kunnen bevestigen.

der_feldwebel | 11-12-20 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ter info, startpistolen en patronen zijn volledig legaal en mogen het hele jaar door gebruikt worden. Ook op straat.

42 | 11-12-20 | 14:19 | 5

Waarom zou je een startpistool op straat willen gebruiken? Voor als het licht op groen springt?

Quib | 11-12-20 | 14:24

@A.S. Perien | 11-12-20 | 14:24: U heeft inderdaad gelijk. Dit is inmiddels aangepast. Alleen op eigen terrein is toegestaan. Mijn excuses.

42 | 11-12-20 | 14:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Makkelijker kunnen handhaven.
Ik zou zeggen, laten we elke burger per definitie als crimineel bejegenen. Tot hij/zij/het zelf het tegendeel bewijst.
Dat handhaaft nog makkelijker.

DenBeert | 11-12-20 | 14:16

Ik ben nog steeds gek op gillende keukenmeiden.

Dubbelepunthoofd | 11-12-20 | 14:10 | 5

@Premier Trutte | 11-12-20 | 14:13: Er gaan stemmen op om de naam aan te passen naar Dee Soixante-Neuf.

Glasgow Argus | 11-12-20 | 14:22

@Glasgow Argus | 11-12-20 | 14:22: Eerder stanD 66

Premier Trutte | 11-12-20 | 14:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Carbid vervoeren is nu ineens ook heul errug gevaarlijk. Zegt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Die hadden nog geen onderwerp en hebben er nu ook eentje.

Dubbelepunthoofd | 11-12-20 | 14:09 | 2

Ik heb in mijn leven al heel veel kilo's carbid vervoerd en er is nog nooit iets gebeurd. Wat doen zij anders dan?

Quib | 11-12-20 | 14:25

Voetzoekers! Als de dood was ik er voor als kind. Verbieden die engerds!

deoudererijperevrouw | 11-12-20 | 14:05 | 4

@deoudererijperevrouw | 11-12-20 | 14:12: Klopt. Bij mij hebben ze toen ik kind was een voetzoeker in mijn capuchon gegooid toen ik de trap naar mijn ouderlijk huis opvluchtte dus ik kon het tuig niet ontlopen. Ben altijd bang gebleven voor vuurwerk. Als ik mijn honden uitlaat en ze schieten vuurwerk af krimp ik helemaal in elkaar. Die losers weten niet wat ze mensen aandoen met hun zogenaamde 'grappen'. Ook daarom zou ik een algeheel verbod op die rotzooi van harte toejuichen (en natuurlijk namens mijn honden).

Lupuslupus | 11-12-20 | 14:16

@Lupuslupus | 11-12-20 | 14:16: Begrijp ik, echt erg. Het woord ook: een gillend vuurding dat je voeten vindt, waar je ook bent. Achter de keukendeur, in de kelder: maakt niet uit, het vindt je.

deoudererijperevrouw | 11-12-20 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen

Dat 'je maintiendra' blijkt toch wel een dingetje om vanaf zo'n 30 jaar geleden in de gaten te houden op diverse vlakken... Maar hee, hier nog een verbod en daar nog een. Pleister op pleister.

VP732 | 11-12-20 | 14:05

Moet je een mondkapje op als je vuurwerk afsteekt?

Nummer1 | 11-12-20 | 14:03 | 2

Alleen in publieke binnenruimtes.

Herfsttijloos | 11-12-20 | 14:04

checkt openingstijden gemeentehuis op oudjaarsdag.......

W_F | 11-12-20 | 16:32

Kinderen moet je opvoeden. Dus wanneer je ze in hun kleine jaren trektouwtjes en sterretjes geeft willen ze wanneer ze wat grotere kleine kinderen zijn echt vuurwerk hebben. Daaom is het handig wanneer je echt vuurwerk wilt verbieden de kleintjes niet met beginners-vuurwerk te wennen. Snap je.

Premier Trutte | 11-12-20 | 14:02 | 5

@Premier Trutte | 11-12-20 | 14:09:
Alle criminelen zijn al heel jong begonnen met melk drinken, heb ik eens gelezen.

DenBeert | 11-12-20 | 14:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb beslist begrip voor het standpunt van de Polipie.

Stoned Hengst | 11-12-20 | 14:02

Klappen voor de zorg ook verboden?

BL6swguPp7hoYH | 11-12-20 | 14:01 | 1

Wat bedoel je met klappen! Krijgen?

Nummer1 | 11-12-20 | 14:06

Ondertussen op de NOS:
"Door hele land fors meer agenten op de been tijdens jaarwisseling
Tijdens de jaarwisseling zullen door het hele land bijna twee keer zo veel agenten als vorig jaar worden ingezet. Dat heeft de korpsleiding van de landelijke politie gezegd. Om hoeveel agenten het precies gaat, zal per regio verschillen."

Ik weet vrijwel zeker: avondklok, en wee je gebeente als je de deur toch uit durft. Wordt je door 16 man tegen de grond gedrukt, bij je ballen getaserd, je benen bont en blauw geknuppeld, en voorts in een dwangbuis afgevoerd naar het cachot alwaar je tot het einde van de corona-crisis dient te blijven. Je huis en bankrekening wordt ondertussen in beslag genomen en vergeven aan een statushouder.

Beetje overtrokken misschien, maar het zal er zeker niet leuker op worden.

Abject | 11-12-20 | 13:59 | 4

In de Friese Zuidwesthoek is er op een willekeurige zaterdagavond helemaal geen enkele politieagent aanwezig. Met de jaarwisseling zullen dat er dus twee keer zoveel zijn. Succes met de handhaving!

Glasgow Argus | 11-12-20 | 14:10

Alleen bepaalde weerloze categorieën zal dit gebeuren.
De naffers etc laten ze maar gaan. Jeweettoch, deëscaleren...

Gajus | 11-12-20 | 14:17

waar halen ze die 2x zoveel vandaan dan? Er was toch altijd te weinig politie als er weer eens gevoetbald werd ? Gevoetbald wordt er nu dus niet,,,,,,,,,,

gebochelde | 11-12-20 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Als reaguurder ben ik alleen geïnteresseerd in vuurwerk van de F5 categorie.
www.politie.nl/themas/vuurwerk.html
Aangezien de politie hier niet eens een schaal voor heeft ga ik er van uit dat dit MOAB's en kruisrakketten betreft.

keestelpro | 11-12-20 | 13:59 | 1

Een MOAB laten knallen zorgt er wel voor dat er in de wijde omtrek niet meer gediscussieerd hoeft worden over de veiligheid van vuurwerk.

Quib | 11-12-20 | 14:01

Dit is een generatiekloof artikel.

Sinds 2012 is kindervuurwerk redelijk serieus vuurwerk met jaarlijks vele gewonde, verbrandde kinderen. Het fluit en knalt ongeveer net zo hard als de astronautjes, piraatjes en babyvuurpijlen uit 1991.

Vorige maand in Breda nog een baby gewond geraakt toen er kindervuurwerk in de kinderwagen belandde.

sjef-van-iekel | 11-12-20 | 13:58 | 3

Kinderwagens ook meteen maar verbieden.

zwenkwieltje | 11-12-20 | 14:07
-weggejorist-
Mishima | 11-12-20 | 14:12

Wie geeft nu aan een baby vuurwerk ?

loser | 11-12-20 | 14:26

Toegegeven: Het is niet zo zeer wat kleine kids kunnen met sterretjes en rookbommetjes enzo. Ietwat oudere pikkies kopen die rommel en stoppen bouwen hier veelal overlastgevende dingetjes mee.

www.youtube.com/watch?v=NOeFgftMzqk

Zooi sterrtjes in een afgesloten PVC pijp met een ketting er doorheen en dan vastgeketend aan de leuning binnen in een portiek. Leuke grapjes waren dat vroeger. Maar om dat soort dingen nu te verbieden is ook weer een beetje ham-fisted.

Whmm | 11-12-20 | 13:52 | 5

Of bij mensen die je niet mag door de brievenbus gooien. Was een beetje traditie vroeger in het Twentsche land.

blokkadeleider | 11-12-20 | 13:59

Onzin, uitroken is de standaard methode (althans 20 jaar geleden), vandaar dat carbid bij boeren is ingeburgerd.
Bol verkoopt het nog steeds als mollenbestrijdingsmiddel.
www.bol.com/nl/p/calciumcarbid-1kg-mo...

Bol.com ook dierenbeulen?

Abject | 11-12-20 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen die zich misdraagt 14 dagen vastzetten. En zonder spelcomputer of tv. Je doet het maar met de plakkerige pagina's van de leesmap van 3 maanden oud. Lekker vervelen. Bezinning.

Herfsttijloos | 11-12-20 | 13:52 | 2
-weggejorist-
Mishima | 11-12-20 | 13:54

@Mishima | 11-12-20 | 13:54:
Agenten kunnen hun energie kwijt met het tegen de grond kwakken van vrouwen (wit) en minderjarigen (wit) in de boeien slaan omdat ze onvoldoende afstand houden.

Herfsttijloos | 11-12-20 | 13:56

Dus de politie gaat er vanuit dat hoe meer je verbied, hoe rustiger je het krijgt met handhaven? Interessant.

Ik heb overigens een installatie gemaakt die rubberen tegels wegslingert. Geeft ook wel een knal.

Quib | 11-12-20 | 13:52

Ook plastic bolletjes verpakking verboden met kans op strafblad.

ekmek | 11-12-20 | 13:52 | 1

Boterhamzakjes ook verboden. Geeft nog best een knal.

Mopar | 11-12-20 | 14:00

Vrijheid pak je niet in 1x af. Dat doe je stapje voor stapje met de belofte dat het tijdelijk is, en dat anderen het nog erger willen dus dat dit nog meevalt.

opblaasschaap | 11-12-20 | 13:51 | 5

@negerinnenzoenen | 11-12-20 | 13:53: Zo gaat dat maar al die downplayers komen er pas veel te laat achter. Nu willen ze in Dld al een strenge lockdown van voor de Kerst tot ruim na nieuwjaar. En ik lees zojuist dat 'het vaccin' pas eind volgend jaar in Nederland is. We zitten nog minimaal 2 jaar in deze ellende (als het niet langer is).

Lupuslupus | 11-12-20 | 14:05

@Lupuslupus | 11-12-20 | 14:05: Hooggeachte vrouwe, ik vrees met U. Lees nog eens wat Macron heeft gezegd over zijn kandidatuur in de 2022 presidentsverkiezingen: hij kan zich nog niet kandideren omdat hij vervelende maatregel moet nemen. Ik zeg: die verkiezingen gaan helemaal niet door.

Glasgow Argus | 11-12-20 | 14:08

@Glasgow Argus | 11-12-20 | 14:08: Daar zou u best eens gelijk in kunnen hebben. Als jaren-lang stembureaulid weet ik dat 1,5 meter afstand sowieso onmogelijk is. Soms is het even rustig en dan komen er weer zoveel in 1x dat de rij tot buiten aan toe staat. Als ze zich moeten houden aan de 1,5 meter staan ze 3 straten ver (beetje overtrokken maar u begrijpt wat ik bedoel). Ben ik nou echt de enige die van mening is dat het 'virus' geweldig wordt misbruikt en nog maar weinig te maken heeft met de volksgezondheid? Dat het met opzet is losgelaten kan ik niet hardmaken hoewel het mij niet zou verbazen maar zéker wel 'never waste a good crisis' om zaken erdoor te drukken die anders niet mogelijk waren geweest zonder een opstand van de bevolking.

Lupuslupus | 11-12-20 | 14:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Volwassenen moeten van de sterretjes van kinderen afblijven.

Kapitein Sjaak Mus | 11-12-20 | 13:50 | 1

Topreaguursel.

zwenkwieltje | 11-12-20 | 14:02
-weggejorist-
Mishima | 11-12-20 | 13:49

Het de illegaliteit indrukken zal vast veel zin hebben. Dus met oud en nieuw meer auto branden en ongelukken door zelf gefabriceerde troep? Zal wel lekker uit de hand lopen dit jaar.

Struikrover3 | 11-12-20 | 13:49 | 1

Avondklok van 18 uur t/m 18 uur 2 januari.

Lupuslupus | 11-12-20 | 14:06

Je moet sterretjes ook aan kinderen geven, niet aan volwassenen, dames en heren van de politie!

Jan, Leiden | 11-12-20 | 13:49

Jong geleerd oud van je vingers ontdaan.

Lorejas | 11-12-20 | 13:47 | 1

Kunnen ze ook geen nepnieuws meer twitteren.

Herfsttijloos | 11-12-20 | 13:49

Hoe zit het eigenlijk met dieselolie en kunstmest? Ik vraag dat voor een vriend.

Glasgow Argus | 11-12-20 | 13:47 | 5

Kunstmest met suiker. Mooiste vuurwerk dat ik ooit gemaakt heb. Echt fantastisch

Mopar | 11-12-20 | 14:02

Bij dieselolie en kunstmest heb je ook nog een kleine vrachtwagen nodig. Plus een jongeman die behoefte heeft aan een peloton hemelse maagden.

DenBeert | 11-12-20 | 14:27

Dat lijkt mij geen kindervuurwerk, dus niets aan de hand.

W_F | 11-12-20 | 16:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Vond sterretjes in een pvc pijp altijd wel humor...

Barkruk2 | 11-12-20 | 13:46 | 1

Watten erbij, oude carterolie erbij. Vuurtje erbij. Tien gelijktijdig aansteken en de hele straat onder de rook. Geweldig!

Quib | 11-12-20 | 13:50

Vroeger respect voor de Hermandad, tegenwoordig moet de top daar ook deugen.

Wijze uit het Oosten | 11-12-20 | 13:45 | 1

Wanneer ik zie hoe de 'Hermandad' tekeer gaat tegen vooral de blanke medemens heb ik 0,0 respect meer voor die lieden. Maar dan ook helemaal niet. Wellicht niet allemaal maar vélen genieten van hun 'macht'. Heerlijk mensen treiteren met de cojonawet in je hand. Wat wil een machtswellusteling nog meer. En àltijd in roedels van 3, 4 of 5 want alleen zijn ze niet zo dapper.

Lupuslupus | 11-12-20 | 14:09

Oud&nieuw 20/21 zal de geschiedenis ingaan als... mark mijn woorden.
Nav de aankomende alles vernietigende jaarwisseling zal er een parlementaire enquête zijn die zijn weerga niet kent.
Diverse ambtenaren zullen verantwoordelijk worden gehouden voor de meest desastreuze beslissing ever!
2021... heb er nu al zin an!

Mark mijn woorden...

weet-ik-veel | 11-12-20 | 13:44 | 4

Denk zelf dat het een bloed saaie bedoeling gaat worden.
Bepaalde wijken zal het lijken of er helemaal geen verbod is maar daar zie je dan weer geen politie.

Barkruk2 | 11-12-20 | 13:49

@Barkruk2 | 11-12-20 | 13:49: Meteen een groot punthek om die wijken, prikkeldraad en wachttorentjes, hoeven ze geen hele gevangenis te bouwen.

Calastir | 11-12-20 | 14:00

Wanneer heb jij voor het laatst meegemaakt dat er een ambtenaar ergens verantwoordelijk voor gehouden is ?

der_feldwebel | 11-12-20 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wat vindt de politie eigenlijk van de kudtmuziek van DJ Jopie?

Herfsttijloos | 11-12-20 | 13:44

De afgelopen tijd zijn minimaal 3 steden een week lang geterroriseerd door jongeren met illegaal vuurwerk. En de afgekeurde sociale werkplaatsmedewerkers stonden er al die tijd bij en keken ernaar. En nu hebben ze het lef om te klagen over ééncent-rotjes omdat die het moeilijker zouden maken om te handhaven? Man man man...

Varende_Reaguurder | 11-12-20 | 13:44

F1, F2, Fwatdanook; Als al dat vieze herriespul eindelijk weer weg is, gaat bij mij de vlag uit.

Calastir | 11-12-20 | 13:42

Wij hadden vroeger altijd veel lol met sterretjes. Dan stopte je er een heleboel in een PVC buisje, haalde er eentje uit en die stak je dan aan en dan deed je hem weer terug. Een rookbom noemde wij dat en erg leuk in het trappenhuis.
Vallen de astronautjes onder het kindervuurwerk? Die gebruikten wij om hondedrollen op te blazen.

Osdorpertje | 11-12-20 | 13:42 | 1

Dat was vroeger. Nu blazen ze honden op.

Varende_Reaguurder | 11-12-20 | 13:45

We hebben de zorgzeikerds, de politiezeikerds, de onderwijszeikerds en nu wellicht later op de dag brandweerzeikerds? Lucifers verbieden? Roept U maar! Alle zeikerds hebben één ding gemeen: (semi)overheid. Ga gvd gewoon aan het werk stelletje wijven!

Leptob | 11-12-20 | 13:41 | 3

Het klaagvirus is aan een opmars bezig inderdaad.

zwenkwieltje | 11-12-20 | 13:56

Dan Kinder chocolade ook is slecht voor tandjes.

Sarcastica | 11-12-20 | 13:41

Waarom in dit geval niet de heilige koe van de politie, "de-escalerend optreden" ingezet zou kunnen worden is me een raadsel, of werkt dat alleen als de helden te maken krijgen met een nest naffers, asielzoekers, kampjoekels, of oostblok criminelen?

zwellevertje | 11-12-20 | 13:40

Het voelt steeds meer alsof we gewoon worden gepest door de overheid.

negerinnenzoenen | 11-12-20 | 13:40 | 1

Geen zorgen hoor. Is geen pesten. Is gewoon gemanipuleer.

zwenkwieltje | 11-12-20 | 14:32

Dat ze er überhaupt over nadenken bij de politie om er al puffend wat aan te doen, is op zich al wereldvreemd. Normaal doen ze nergens aan. Misschien een moord, maar al het andere. Nee, sorry. Geen prioriteit.

Torwart | 11-12-20 | 13:38

Prutsers proberen een Scheveningentje te doen.
Mislukt. Net als hun huidige leven. Evocatus
PS
Geluk voor de omwonenden.

Evocatus | 11-12-20 | 13:58

geinig filmpje maar wat een baggermuziek.

loser | 11-12-20 | 14:34

Baggermuziek, idd. Ze hadden even bij die kortademige oom in de buurt moeten langsgaan om daar een beademingszuurstofflesje op te halen. Voor het mooie effect.

hotnot | 11-12-20 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb elke maand een trektouwtje en ben dan tevens ook een beetje explosief.

zwenkwieltje | 11-12-20 | 13:37 | 3

Dat is ongetwijfeld een deel van je charme, toch? ;-))

MickeyGouda | 11-12-20 | 13:48

@MickeyGouda | 11-12-20 | 13:48:
Ha Dank Mickey! Dat zeg ik ook tegen mezelf terwijl ik in de bange ogen van mijn naasten kijk.

zwenkwieltje | 11-12-20 | 13:55

Dit was grappig, Mosterd. nice

V-styn | 11-12-20 | 13:36 | 1

Inderdaad.

Lupuslupus | 11-12-20 | 13:38

Is wel een bruikbaar nieuw excuus om je bezig te kunnen houden met 'laaghangend fruit' in plaats van mogelijk snel escalerende mondkapjesdiscussies.

GormSuil | 11-12-20 | 13:36

Eind goed al goed, Amen.

Remi A. | 11-12-20 | 13:36

Na de zorg, is nu ook de politie af.

Leptob | 11-12-20 | 13:36

Laat ze nou eerst maar eens dat verbod op gezichtsbedekking handhaven voordat we meer dingen gaan verbieden.

MrLahey | 11-12-20 | 13:35 | 2

Maar we moeten toch een muilkorf op? Hoezo gezichtsbedekking handhaven...

Lupuslupus | 11-12-20 | 13:39

En het sterretje van Rob Jetten?

Nummer1 | 11-12-20 | 13:34 | 3

Hij is leuk.

MickeyGouda | 11-12-20 | 13:35

Hij heeft met zijn vriend afgesproken dat hij daar om middennacht een rondje van maakt, probleem opgelost.

_pacman_ | 11-12-20 | 13:42

Sterretje ? Vermoedt dat dat meer een - flapperend in de wind - sinkhole is.

Grijskijkert | 11-12-20 | 13:44

We zullen de naam Ruud Verkuijlen onthouden dan weten we bij wie we zijn moeten 2 januari.

Trumme | 11-12-20 | 13:34

Ok bomber

Hevvlan Demuru | 11-12-20 | 13:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken