Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jesse Klaver wil ons testen. RIVM wil ons ziek

Ja, wat is het nou?

Social

RIVM-bobo Jaap van Dissel gisteravond bij Nieuwsuur zei het klip en klaar inzake De Groepsimmuniteit. We lullen lekker over lockdowns, maar laten de scholen lekker open opdat gansch het land de Chinese Hoest krijgt, en we uiteindelijk immuun worden. Dat gaat ten koste van verpleeghuizen en verplegend personeel (inmiddels 60.000 besmet, 16 doden). Maar dat moet dan maar. Hele economie naar de klote, duizenden bedrijven kapot, oma's die al 9 maanden opgesloten zitten, een hele generatie pubers die sociaal verdwaasd door het leven gaat. En dat allemaal omdat Mark en Zijn Mensen met u aan het medisch experimenteren zijn. Jesse Klaver (GL/Moslimbroederschap) wil nu Heel Holland in twee weekenden aan de sneltest om het virus in te dammen. En iedereen die besmet is krijgt LALALA GELD om in quarantaine te gaan: 250 EURO PER WEEK. Viruswaanzin.

Reaguursels

Inloggen

We gaan eraan !

Eigenwijs | 27-11-20 | 18:46
-weggejorist-
Gr.Drishnackh | 27-11-20 | 13:58 | 2
-weggejorist en opgerot-
Dr.Grishnackh | 27-11-20 | 13:52 | 1

Het overgrote deel van de besmette mensen heeft weinig tot geen last van de ziekte (lees: wordt niet doodziek en hoeft niet naar het ziekenhuis)
Een deel heeft er zelfs zo weinig last van dat men niet eens beseft dat men besmet is geweest c.q. dat men een lichte vorm van Covid-19 heeft gehad.

Ik behoor tot de categorie wel ziek geweest (écht gewoon vergelijkbaar met een stevige griep, bij mij zonder koorts), maar niet dusdanig dat er ook maar enig moment was dat er overwogen is om mij naar het ziekenhuis te sturen.

Dat was half maart 2020.

Bij een bloedonderzoek van 15 september, dus vrijwel precies 6 maanden na mijn ziekte, had ik nog een anitstoffenwaarde in mijn bloed van 18 (19 is max).

Wellicht dat het nu ook nog zo is. Geen idee. Laat over 2 weken weer bloed prikken, ben benieuwd.

In mijn perceptie betekent het dus ook dat ik, en met mij dus al vele anderen, immuniteit hebben en we dus goed op weg zijn naar groepsimmuniteit.

Vaccinatie kan dit proces versnellen, maar er is nog geen deugdelijke '0-meting' gedaan; hoeveel mensen hebben nu al de ziekte gehad? Misschien zitten we al op 40-50%? Dan zou een grootschalig vaccinatieprogramma volledig overbodig zijn.

Onkel Bratwurstbude | 27-11-20 | 13:39 | 3

Neen, niet overbodig, want groepsimmuniteit bestaat pas bij 90%+ (beetje variabel per ziekte)

TeeJee | 27-11-20 | 13:48

@TeeJee | 27-11-20 | 13:48: variabel per ziekte ja, bij Covid is dit absoluut niet 90%+. Ligt tussen de 50-60%

Zitmaaierrijbewijs | 27-11-20 | 14:58

Zeg Jessie, als je een idee van een ander jat "Inwoners Hongkong krijgen ruim 500 euro bij positieve coronatest" Jat het dan goed, geen 250 maar 500 euro vriend!

HanMar2 | 27-11-20 | 13:15

250 per week? Wat denkt die Jesse, dat we allemaal op straat leven ofzo?

Themistocles | 27-11-20 | 12:49 | 1

Dat is het weekinkomen van zijn achterban blijkbaar.
Zie trouwens niet in waren ambtenaren en werknemers die vergoeding zouden moeten krijgen, die kunnen zich gewoon ziek melden. Ondernemers gaan voor die € 250,- echt geen stapels papierwerk invullen.

klaas24 | 27-11-20 | 13:20

Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Uiteindelijk is de groepsimmuniteit inderdaad waar we naar toe moeten. De meeste Reaguurders zijn het daar volgens mij ook wel mee eens, maar die willen dit vooral laten ontstaan door iedereen maar gewoon (een keertje) ziek te laten worden. Echter, toen Rutte en het RIVM het voor het eerst, in maart, over die groepsimmuniteit hadden, toen was nog niet helemaal helder hoe de druk op de zorg zich zou ontwikkelen en hoe hoog die zou kunnen zijn. Toen volgde de paniek en de lockdown(s). Inmiddels is óók helder geworden dat als we voor de natuurlijke route kiezen (immuniteit opbouwen zonder vaccin) en als we gelijktijdig de zorg niet willen laten overstromen, dat de huidige situatie (met een vorm van beperkingen op ons leven) nog heel lang zal gaan duren.
Als we daar geen zin in hebben (en ik heb dit in ieder geval persoonlijk niet!), dan moeten we dus de immuniteit bereiken door middel van een vaccin. It's a simple as that. En als we straks maar 45% van de mensen hebben die daartoe bereid zijn, dan zorgt de overige 55% er dus direct voor dat het langer gaat duren voordat we uit deze ellende zijn en dat we dus nog véél langer met enige meer of mindere mate van beperkingen blijven zitten.
Denk daar dus goed aan als u besluit om u niet te laten vaccineren.

Jimmydepimmy | 27-11-20 | 12:39 | 25

Spijker, kop.

Merkie | 27-11-20 | 15:17
▼ 22 antwoorden verborgen

Dus als ik het goed begrijp moet je als niets-kwetsbare er juist alles aan doen om het virus te pakken te krijgen en op deze manier bij te dragen aan groepsimmuniteit. Dus zonder handjes ontsmetten en mondkapjes hadden we al dichter tegen groepsimmuniteit aan gezeten?

SolarInvictus | 27-11-20 | 12:27 | 4

@Jimmydepimmy | 27-11-20 | 13:02:
Druk op de zorg, die aanstellers....
In België liggen er 4800+ op de corona afdelingen en 1400 + op de IC's en daar zeiken ze niet zo, volgens mij willen die hier helemaal niet dat die golven voorbij gaan....

A333aan | 27-11-20 | 13:21

@A333aan | 27-11-20 | 13:21:
Zitten ze met miljoenen vaccins over, en denk dat dát zo wie zo gaat gebeuren want hoor steeds meer mensen die zich niet laten vaccen. 6 verschillende vacs en de elite pakt de goeie en wij krijgen de rotzooi...
Zo lang ze gewoon die broeinesten van scholen niet beter aanpakken zet ik overal mijn vraagtekens bij. Ze blunderen (al dan niet opzettelijk) met werkelijk álles aan de lopende band. Wát gaat er wél goed? Niets, en niet alleen bij dat corona-gedoe.
En als iedereen met een snotneus maar naar die teststraten blijft lopen kunnen ze ons lekker aan de lijn houden en de zaak nog verder naar de Filistijnen helpen....

A333aan | 27-11-20 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Mag geen linkjes plaatsen als zwitsel maar vind dat verhaal op WelSmerts wel frappant en die man is ook niet achtelijk lijkt mij:
Youtube: Het PCR-doek valt’ | Peter Borger en Jorn Lukaszczyk

DeAapUitDeMouw | 27-11-20 | 12:05 | 3

Mschien kan iemand linkje hieronder plaatsen voor het gemak...

DeAapUitDeMouw | 27-11-20 | 12:12

Zullen we afspreken dat:
Eerst alle politici (en top ambtenaren) gevaccineerd worden.
Overleven ze het dan is het veilig.
Overleven ze het niet dan is ons land veilig.

swassannuf | 27-11-20 | 11:59 | 3

Dubbele dosis voor de zekerheid!

HetGewoneNormaal | 27-11-20 | 12:20

@HetGewoneNormaal | 27-11-20 | 12:20:
Aangezien alle testen van Pfizer en Oxford aantonen dat een dubbele dosis veel effectiever is, lijkt mij dat een strak plan.

TeeJee | 27-11-20 | 12:21

Waarom zo bang voor een vaccin? Je ziet nu dat wanneer alle bureaucratie eruit wordt gehaald, een medicijn binnen een jaar beschikbaar kan zijn.

Waakvlam | 27-11-20 | 12:45

Jesse Kadaver gaat over lijken blijkbaar. Moet trouwens voor die rooie gepromoveerde vrouw die naast hem zit in de bankjes van de Tweede Kamer ook een enorme vernedering zijn om tweede viool te moeten spelen onder een mavo-klant.

van Oeffelen | 27-11-20 | 11:28 | 3

Hij trekt nou eenmaal meer (vrouwelijke) stemmen met z'n mooie krullen dan die rooie

Diederik_Ezel | 27-11-20 | 11:31

Nee joh, al die GL vrouwtjes glibberen nog net niet van hun stoel als ze in de nabijheid van goeroe Jesse zijn.

Spring Bruissteen | 27-11-20 | 11:32

@Spring Bruissteen | 27-11-20 | 11:32: Het is altijd vochtig op de vloer in gebouwen waar GL stemmers rond dwarrelen.

Rinet97 | 27-11-20 | 11:53
-weggejorist-
Dr.Grishnackh | 27-11-20 | 11:22 | 20
▼ 20 antwoorden verborgen

GL wilde jongeren ook al gratis geld geven. Niets van weer gehoord maar dat komt wel weer terug vlak voor de verkiezingen.

BozePaarseMan | 27-11-20 | 11:02 | 1

Gratis geld bestaat niet, tenzij je centrale bank heet

nutsniet | 27-11-20 | 17:09

De mondkapjes verplichting van 1 december gaat ook een heel groot succes worden tegen de strijd tegen corona. Grootste gros draagt niet medische kapje onder zijn kin of propt het na gebruik in zijn kontzak of tas. Uiteraard vele malen aangeraakt met de vingers. Even lekker met de niet gewassen handen over het gezicht wrijven .. En bij de volgende winkel ... Hup weer voor de mond...

@NL | 27-11-20 | 10:57 | 14

@Kuifje-naar-Brussel | 27-11-20 | 10:58: Alle beetjes helpen en daar zadel je dan 17 miljoen mensen mee op door het te verplichten. Een grote schande! Ze helpen niet(!) want anders was dat wel gebleken in de landen in Europa waar ze allang verplicht zijn. En dat is niet zo, integendeel. Het is een schandalige manipulatie van de bevolking waar Noord Korea jaloers op kan zijn. En dan nog Nederland een 'democratie' durven noemen er mist namelijk 1 letter: het is een demoNcratie geworden.

Lupuslupus | 27-11-20 | 11:40

@Lupuslupus | 27-11-20 | 11:40: Prachtig zo'n salon specialist, om je medische opleiding te voltooien hier een filmpje waarop een masker wel werkt om verspreiding van deeltjes te beperken: www.youtube.com/watch?v=gZ66wJFD3bs

Zelf overigens gewoon medische mondkapjes in gebruik want de niet medische helpen dan wel om minder uit te stoten (ook als je ze lekker in je broekzak douwt btw, niks mis mee om verspreiding te beperken), ze houden alleen weinig tegen bij inademing. Met de juiste maskers bescherm ik me ook tegen de lul uit de broek kapjes dragers.

blacktip | 27-11-20 | 12:04

@blacktip | 27-11-20 | 12:04: Ik kan 10 (en meer) links plempen dat ze niet werken. Ik doe al sinds mei weer mijn eigen boodschappen en ben nog niemand tegengekomen die hoestte en proestte. In uw optiek is iedere bewoner van Nederland een potientiéle moordenaar en ik weiger mijn medemens zo te zien, ontwijk slechts groepen mensen. Maar dat zult u als de angsthaas die u bent zeker niet begrijpen. Succes ermee.

Lupuslupus | 27-11-20 | 12:13
▼ 11 antwoorden verborgen

Altijd de oplossing van Groen en ander Links. Geef iedereen geld (van anderen).

Janas | 27-11-20 | 10:53

Baudet riep in maart al op om iedereen te testen maar het ingedutte linkse zootje vond dat uiteraard niet nodig want, Baudet.

BozePaarseMan | 27-11-20 | 10:53 | 10
-weggejorist-
Lupuslupus | 27-11-20 | 11:45
-weggejorist-
Lupuslupus | 27-11-20 | 11:53

@Lupuslupus | 27-11-20 | 11:53:
Willem Engel vergelijkt het Corona beleid met de joden vervolging. U wenst deze man te verdedigen? Dit ook nog eens naast uw religieuze handicap.

U bent daadwerkelijk zwaar geradicaliseerd.

TeeJee | 27-11-20 | 12:10
▼ 7 antwoorden verborgen

"En iedereen die besmet is krijgt LALALA GELD om in quarantaine te gaan: 250 EURO PER WEEK.."
Verdomme heb het virus al gehad, krijg ik alsnog geld?

Barkruk2 | 27-11-20 | 10:52 | 3

Gewoon opnieuw laten testen, er zal ergens nog best wel een spoortje dood virus te vinden zijn met die geweldige pcr test. Kassa!

Lupuslupus | 27-11-20 | 10:56

€ 250,- per week, dat heeft Jesse zelf uitgerekend? Denkt ie dat dat zo'n beetje het inkomen is van de Nederlander per week, of is dat het inkomen van zijn achterban per week?

klaas24 | 27-11-20 | 13:17

Jesse, de viroloog. Ik dacht dat we met zijn allen 2 weken in quarantaine moesten. Maar dat scheen niet te helpen. Waarom dit dan wel...

Hemke-Valsema | 27-11-20 | 10:50
-weggejorist-
Olleke | 27-11-20 | 10:48 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Idee heeft ie gewoon van mij gejat:
Waarom koopt @MinPres @rivm geen 45 miljoen testen? Allemaal een test. Bij positief blijf je 10 dagen binnen en krijg je 350 euro. Na 10 dagen nogmaals allemaal testen. Positief blijf je binnen en 350 euro. Na derde test iedereen #corona vrij of anders een boete!

roevka | 27-11-20 | 10:45 | 5

"Na 10 dagen nogmaals allemaal testen"
Had volgens het GGD geen zin omdat er nog dode virus cellen in je zaten of iets in die richting. Test zou positief zijn maar je bent dan niet meer besmettelijk/ziek

Barkruk2 | 27-11-20 | 10:54
-weggejorist-
Ulyanov | 27-11-20 | 10:59

@Barkruk2 | 27-11-20 | 10:54: Als je eenmaal positief bent, moet je niet na 10 dagen opnieuw testen. Die is nl. weer positief, ziek of niet.
De PCR toont alleen RNA aan van dit SARS-CoV-2 virus. Het is letterlijk niet meer dan dat, dus losse stukjes RNA testen zonder de rest van het virus ook positief. Vandaar dat je niet aan de gang moet blijven om te blijven testen. Ook als je genezen bent kun je best nog wekenlang een positieve PCR hebben. Het wordt weer negatief maar daar kan best wat tijd overheen gaan.
We testen in Nederland mensen met klachten en als dan de PCR positief is, neem je aan dat dan covid19 de oorzaak is en dat je ziek bent. Deze PCR is niet positief voor andere coronavirussen. Ook al hoor je dat nog al eens in de media. Er zijn namelijk 3 (en misschien is 1 ook genoeg) specifieke stukjes RNA die alleen in SARS-CoV-2 voorkomen gekozen om op te testen.

Nichtsneues | 27-11-20 | 12:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Beste GL, Zolang de grenzen open blijven is het dweilen met de kraan open.
Zolang de 'medelanders' in de 'probleemwijken' niet (willen) luisteren en de ziekenhuizen overrompelen, is het dweilen met de kraan open.
Zolang bepaalde regelingen (bijv verkeerd gebruik mondkapjes) voor meer longziektes zorgen dan verhelpen, is het dweilen met de kraan open.
Zolang... Etc

LangeTijdGeleden | 27-11-20 | 10:37 | 2
-weggejorist-
Ulyanov | 27-11-20 | 10:39

@Ulyanov | 27-11-20 | 10:39: Precies. Als je wilt dweilen zul je toch de kraan open moeten zetten.

Rest In Privacy | 27-11-20 | 11:49

Corona zelf is niet zo’n groot probleem maar door figuren als Van Dissel wordt alles vanzelf een groot probleem. Van Dissel zit nog in de ontkenningsfase van dat hij geen idee heeft waar hij het over heeft.

Drukvandaag | 27-11-20 | 10:34 | 8

@zwenkwieltje | 27-11-20 | 13:59
De persoon die de zink-tabletten aan u verkoopt is een stuk wakkerder.

TeeJee | 27-11-20 | 14:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Alleen samen krijgen we GroenLinks eronder.

smdyasc | 27-11-20 | 10:34 | 1

Hahaha! Mooi

VP732 | 27-11-20 | 11:10

Jesse, een veel goedkoper alternatief :

Iedereen in een rode Bio katoenen boerka.

Ultiem beschermd, niet over het hoofd te zien en gemakkelijk bij het handhaven.

Met duidelijke groene opdruk :

Voorop een grote "GL" en achterop "Jesse has got your back".

Moet kunnen voor rond de 10 euro per stuk.

Vast wel een broeder of zuster die die dingen goedkoop kan (laten) naaien en leveren.

Dr.Mabuse | 27-11-20 | 10:33

Wissel van Dissel.
Hoeveel doden, zieken en faillissementen moeten er nog komen?
Wel goed dat nu vast staat dat herd immunity altijd het doel was, en is. Beetje jammer dat nog maar zo'n 8 procent van NL het virus doorgemaakt heeft, de gezondheidszorg daarvan al 2 keer onderuit is gegaan, net zoals de economie, herinfecties optreden (net zoals bij elk coronavirus), hij toegeeft dat zwakkeren en ouderen niet afgeschermd kunnen worden (waarom laat je dan een virus rondgaan), mensen die long-covid oplopen nog steeds negeert (niet onderdeel van 'beleid'), enz. Een narcist, die vast blijft houden aan zijn achterhaalde denkbeelden (zijn vriendje Tegnell begint zich zelf al wel aan te passen aan de laatste kennis), en onmogelijk zijn verkeerde inschattingen kan toegeven.
Nog steeds vasthoudend aan het mantra 'wij zijn een open samenleving dus je herintroduceert steeds nieuwe besmettingen'. Ja, want Australie, Taiwan, Nieuw-Zeeland, Japan, Zuid-Korea etc zijn kompleet achterlijke dictaturen. Daarom is er nog steeds geen controle en isolatie van binnenkomende reizigers, worden sneltesten maar mondjesmaat ingezet, mogen kinderen hun ouders blijven besmetten, etc. etc. Alles voor de heilige herd immunity, nog slechts een procent of 62 minimaal te gaan.
Of je gaat nu voor eliminatie. Af en toe zal je een opflakkering houden, maar met een echt werkende en opgevolgde/afgedwongen TTI hou je dat koest. Dan heb je ook geen noodzaak tot allerlei ellendige apps met een corona-paspoort.

filosofem | 27-11-20 | 10:32 | 5

Ja maar wacht even, we kunnen die 500 invasiërs per week niet missen, dus laat die nieuwe besmettingen maar komen.

5611 | 27-11-20 | 11:37

@Lupuslupus | 27-11-20 | 11:04: Zink ? Het advies is gezond te eten en dan krijg je van deze stoffen ook genoeg binnen.

Meer is niet altijd beter. Er zijn ook studies waar vitaminepilslikkers slechter af waren dan mensen die gezond eten.
Iha: niet roken, niet te veel alcohol drinken en zorg dat je niet te dik wordt. Eet gevarieerd en beweeg dagelijks. Dan ben je er zo ongeveer wel. Zink is nu even in de mode.

Nichtsneues | 27-11-20 | 12:18

@Nichtsneues | 27-11-20 | 12:18:
Het probleem is dat de moderne snelle landbouw en kasbouw ervoor zorgen dat groente niet meer de tijd heeft om alle gezonde stoffen aan te maken. Zink en magnesium zijn van die stoffen.
Wat nie wegneemt dat je voorzichtig moet zijn met vit. pillen.

zwenkwieltje | 27-11-20 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Hehe, het duurt negen maanden maar Pritt heeft ook eindelijk een rode pil genomen?

Dr.Grishnackh | 27-11-20 | 10:30

Jaap van Wissel lult al een half jaar uit zijn nek.

Henri | 27-11-20 | 10:30
-weggejorist-
Ulyanov | 27-11-20 | 10:30 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Voorheen was je ziek als je ziek was. Nu ben je al ziek als één of andere test zegt dat je ziek bent. Ik weiger me te laten testen. Als ik ziek ben ga ik naar bed en ziek uit. Gewoon normaal.

doskabouter | 27-11-20 | 10:29 | 1

Dat zouden véél meer mensen moeten doen want het is de normaalste zaak van de wereld. Als je trouwens dagen lang 40+ koorts hebt - zoals mij overkwam 20 jaar geleden - laat je het wel uit je hoofd om te gaan werken. Sterker nog, dan is werken onmogelijk al zou je een miljoen per dag kunnen verdienen, je haalt de voordeur niet eens.

Lupuslupus | 27-11-20 | 11:08

Ja hier! Ik heb keroona. Mag ik ff vangen nu.

PhallusObesitas | 27-11-20 | 10:28

Er wordt in Europese landen flink gediscussieerd over een mogelijk skiverbod, maar je kunt dit jaar nog wel gewoon skiën op de Nederlandse Antillen. Dat heeft het kabinet zojuist bekend gemaakt.

RickRD | 27-11-20 | 10:26 | 1

Haha

Cunts-en-kitsch | 27-11-20 | 10:28

Griep in al zijn verschijningsvormen, waarvan Covid 19 de zoveelste is, is een besmettelijke ziekte die we nog nimmer hebben verslagen. Elk jaar weer, keer op keer, vallen er talloze slachtoffers. Het virus muteert en zo moet de jaarlijkse griepprik elke keer weer worden aangepast. Maar hoe dan ook, griep is en blijft. Het is nog nimmer gelukt om groepsimmuniteit voor griep te bewerkstelligen, zou dat wel zo zijn, dan hadden we de problemen al vele decennia geleden achter de rug.
Ik geloof niet dat groepsimmunteit voor Covid kan bestaan. Ook dat virus zal muteren en onderdeel gaan vormen van de jaarlijkse steeds veranderende griepprik.

Broadsquire | 27-11-20 | 10:26 | 9

@mood | 27-11-20 | 10:51: Helemaal met u eens. Mijn huisarts heeft het 10 jaar volgehouden om mij een uitnodiging voor de griepprik te sturen maar heeft de moed opgegeven. Een tijd geleden alweer had ik het er over met Stormageddon die helaas nog steeds een ban heeft: hoeveel virusdoden - het gros is ouder dan 65 - heeft in herfst vorig jaar een griepprik gehad. Het zou m.i. zeer nuttig zijn om daar onderzoek naar te doen. Van die doden is alles bekend (via hun huisarts) dus ook of ze een of meerdere keren tegen influenza gevaccineerd zijn. Waarom is zo'n onderzoek er nog steeds niet? Of is het er wel en wat was de uitkomst? Kijk in tegenstelling tot de zelfbenoemde 'specialisten' in de panelen ben ik natuurlijk maar een leek. Vooral ouderen krijgen een influenza vaccin, dat het immuunsysteem moet activeren. Wat nou als dat immuunsysteem toch al op bijna nul stond en dan covid er overheen komt? Iemand een idee?

Lupuslupus | 27-11-20 | 11:18

Het is geen griep.

zwaaropdehand | 27-11-20 | 16:06

@mood | 27-11-20 | 10:51: Het maakt niet uit wat u 'denkt'. Het gaat om de feiten. Maar gezien uw warrige relaas kunt u daar niet veel mee.

zwaaropdehand | 27-11-20 | 16:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Is dit plannetje Yasser Klaver soort versie 10.000 euries fur jeden jeugdige?

william7055 | 27-11-20 | 10:25

De belastingdienst geeft je wel uitstel maar wat heb je aan uitstel als er niks of veel minder omzet gedraaid wordt! Sukkels als jullie het dicht willen houden begin dan maar rap met het kwijtschelden van alle belastingen voor getroffen bedrijven.

Conifeer | 27-11-20 | 10:24 | 2

Nee nee nee. Dat wordt te ingewikkeld. Net zoals het tijdelijk verlagen van de BTW. Is ook zo moeilijk.

zwartzondersuiker | 27-11-20 | 10:51

@zwartzondersuiker | 27-11-20 | 10:51:

Ja zo ingewikkeld dat een land met 85 miljoen inwoners het in 3 dagen geregeld had.
Hier laten ze liever ambtenaren uitstel regelen of allerlei flutregelen uitvoeren, zodat de uitvoering een vermogen kost.
Terwijl de belastinginspecteur “zijn” bedrijven kent en kwijtschelding dus veel eenvoudiger is.

Conifeer | 27-11-20 | 11:05

Zorg optimaal voor de risicogroep 80+, de helft van de 8000 doden viel in de verpleeghuizen... gemiddeld verblijf van 85% van de mensen daar is minder dan 1 jaar. ... en waar was de griep in 2020????
Ik vind Jaap dommer als Klaver(die kan er niets aan doen)

grindbak | 27-11-20 | 10:24 | 1

Dommer als....

Earl_of_Doncaster | 27-11-20 | 10:31

Vandaag is het Roetveeg Friday.

RickRD | 27-11-20 | 10:22 | 1

hehe scherp

Rest In Privacy | 27-11-20 | 10:29

Eerst de hele week wappie Thierry nu weer wappie Jesse...... zullen de vrimibo wat eerder beginnen vandaag ?

Karel Kruizenruiker | 27-11-20 | 10:21

Dat RIVM heeft bijzonder weinig verstand van zaken . Denk dat ze andere belangrijkere dingen te doen hadden terwijl Covid aan het woekeren was.

Koning BongoBongo | 27-11-20 | 10:21

Stel we gaan voor verspreiding en het bouwen van groepsimmuniteit. Wie zegt mij dat niet met 1 van die variaties (dacht dat het toen 7 of 8 verspreide variaties waren wereldwijd op een kaart?) het helemaal opnieuw kan beginnen met een andere variant? Wat heeft zo'n groepsimmuniteit dan voor zin? Want gevlogen wordt (moet ook wel) toch weer? Met een nieuwe variant weer als gevolg?

Jan, Leiden | 27-11-20 | 10:20

Stoppen met testen!
Kijken naar de werkelijke opnames en vandaar uit beleid voeren.

Oetiohnegentechnik | 27-11-20 | 10:18 | 3

idd.

Henri | 27-11-20 | 10:31

@Henri | 27-11-20 | 10:31: Idd. Die tests en het steeds maar vermelden van 'besmettingen' i.p.v. positief getesten en zelfs dàt zegt geen hol, stop er gewoon mee. Trouwens, allen die zich laten testen zijn gewoon niet goed wijs. Zijn te dom om te beseffen dat hoe meer 'positief getesten' er zijn, des te strakker de overheid de touwtjes aan trekt. Doe er niet aan mee! Alleen als je je na dagen isolement nog steeds beroerd voelt, trek dan aan de bel. Maar sinds iedereen zich kan laten testen vinden velen het blijkbaar stoer om zich in het koor van idioten te voegen. Testen om het testen want dan pas tel je mee. Of zo. Precies hetzelfde met die muilkorven.

Lupuslupus | 27-11-20 | 11:25

Zo simpel is het. Kan ik ergens op u stemmen?

zwenkwieltje | 27-11-20 | 11:38

Van mij mag corona altijd blijven. Even i.v.m. de maatregelen een (half) uurtje naar een verjaardag, niet het gevoel hebben dat je nog niet weg kan omdat je anders te kort bent geweest, heerlijk. Corona is in veel gevallen (verplicht) te gebruiken als een mooi excuus voor/tegen allerlei verplichtingen. Een geschenk uit de hemel, dat is het.

Leptob | 27-11-20 | 10:16 | 6

@Dubbelepunthoofd | 27-11-20 | 10:23: Wellicht klink ik wat zuur. Ik doe veel in het verenigingsleven en ken enorm veel ontzettend leuke mensen waarmee ik veel lol heb. Maar ik ben ook erg gesteld op rust om mij heen. Dat conflicteert weleens. Corona is een makkelijk excuus om dat beter af te bakenen.

Leptob | 27-11-20 | 10:28

U bent zeker ambtenaar en zeker van u maandelijkse aanwezigheids subsidie.

Conifeer | 27-11-20 | 10:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ohh ja, andermans geld uitdelen aan schorem dat toch niet in quarantaine gaat. Tikt lekker aan met je coronagezin van 5 personen.

denouden | 27-11-20 | 10:13

Op zich is klavers plan best aardig, maar de "kartel"-partijen slaan Wilders altijd om de oren dat Nederland geen eiland is, dat we in de EU zitten met vrij verkeer van personen, internationale regels, schengen, exportland enzovoort enzovoort. Dus ik vraag me af of je niet water in een vergiet aan het testen bent

Middensteun | 27-11-20 | 10:13

Jaap heeft natuurlijk gelijk. Kerstmis is een risico. Dan gaan mensen massaal de straat op, optochten kijken en allemaal de kroeg in. We kunnen beter carnaval vieren want dat gebeurt altijd alleen in kleine kring.

Schmalz | 27-11-20 | 10:12 | 2

Inderdaad!! Daar moest ik ook gelijk aan denken. Moeilijk om die man nog enigszins serieus te nemen. Doe ik ook niet.

Mispel | 27-11-20 | 10:22

Jaap is zelf ook een risicofactor gebleken.

Koning BongoBongo | 27-11-20 | 10:24

Help. Ik ben aan de bibber.

Poesman | 27-11-20 | 10:12 | 1

Inkakken is bijnakken.

elfenstein | 27-11-20 | 10:15

60.000 besmet, 16 doden. Dat geeft al aan hoe ongevaarlijk dit virus is. En de vraag is dan nog hoeveel van die 60.000 doden puur corona zijn geweest en hoeveel van deze mensen een onderliggende aandoening hadden en voor wie corona het laatste zetje was.

du Roi Soleil | 27-11-20 | 10:11 | 2

16 of 60.000 doden?

Lupuslupus | 27-11-20 | 10:19

Thierry:”Soros”.

Bigi Bana Boy | 27-11-20 | 10:10 | 7

@Quib | 27-11-20 | 10:27:
Dát waren de tijden, sex was vies, rock was hard en vara's vuurwerk ging integraal op tdk sa-90's.

elfenstein | 27-11-20 | 11:03

@elfenstein | 27-11-20 | 11:03: Ja verdomd. Ik gebruikte ook TDK SA90 en later SA-X90 bandjes. Maar ook That's. Maar die waren toen gewoon hip.

Rest In Privacy | 27-11-20 | 11:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Klaver, wat kan ik anders dan bewondering voor die man hebben? Terecht dat Baudet een shitstorm over zich heen kreeg in verband met het antisemitisme in FvD. Hoe anders doet Klaver dat. Het antisemitisme in zijn partij is geen probleem.

Het gratis geld van Klaver is hetzelfde als het gratis geld van Rutte. Waardeloos populisme.

El Rico Grande | 27-11-20 | 10:09 | 1

Geld is geld. Pik in, het is winter.

inCol | 27-11-20 | 10:35

Ik zou ook heel veel mensen gaan testen, die niet in het ziekenhuis belanden. Het probleem is dat de IC's verstopt raken. We weten wat de risico categorie is, dus dan ga je daar beleid op maken. De rest van Nederland gaat dan lekker aan groepsimmuniteit werken en een economie op gang houden.

3Xniks | 27-11-20 | 10:08 | 2

Bij dit soort posts vraag ik me dan af of u gewoon weinig mensen kent die het virus gehad hebben? Maandenlang nauwelijks iets kunnen doen zie je erg vaak, ook onder gezonde jonge mensen die het virus krijgen.

Ziekenhuisopnames zie je inderdaad weinig onder de 35, maar daarboven neemt het wel hard toe (doden nemen pas boven de 70 echt toe met voldoende zorg). Als het ontlasten van de zorg het doel is dan gaan we dus heel erg veel mensen moeten isoleren zodat tieners niet geïsoleerd hoeven worden. In feite gebeurt dit ook al, de groep die er echt nauwelijks last van heeft (scholieren) leeft in bijna volle vrijheid.

Van het dichtst bekende virus, SARS, weten we dat problemen daar vaak jarenlang aanhouden. God mag weten hoe dat hier zit.

Verder suggereert u dus dat ouderen in eenzame thuisisolatie moeten zodat u lekker naar de club kan?

Blasfemie | 27-11-20 | 10:24
-weggejorist-
Ulyanov | 27-11-20 | 10:36

Jongens, maak je niet zo druk, het is slechts tijdelijk. Zo ging het kwartje van Kok er snel weer af, is het slechts kortdurend geweest dat er geld naar zuid Europa moest en ook is het maar eventjes dat we wat meer floegtelingen krijgen. De belastingen zijn nu tijdelijk wat hoger en ook de premies zullen straks wel weer naar beneden gaan zoals ze dat beloofd hebben. Even volhouden dus nog! Er is geen enkele reden om de overheid te wantrouwen, iedereen die dat wel doet is een wappie. Bas Kolen (uni Leiden) had becijferd dat als we helemaal niets zouden doen, dat er wel 450k mensen zouden overlijden! Dat is liefst 3% van de bevolking, daar kunnen die anderen 16,5 miljoen best tijdelijk wat aanpassingen voor doen. Nogmaals, het is tijdelijk, straks gaat de noodwetgeving er weer af, en krijgt u de vrijheid weer terug! Heus waar!

opblaasschaap | 27-11-20 | 10:08 | 2

De volgende die "nog eventjes volhouden hoor!" bezigt in mijn bijzijn krijgt van mij een zeer langdurige herinnering aan dat moment toegevoegd.

elfenstein | 27-11-20 | 10:15

Die Jes.
Dweilen kan hij wel.
Nu de kraan nog dichtdoen.

Kapitein Sjaak Mus | 27-11-20 | 10:05 | 1

Echte huisvrouwen weten dat.

Dubbelepunthoofd | 27-11-20 | 10:25

Misschien gek idee hoor: maar kunnen we niet gewoon volgend weekend 17 miljoen mensen testen? En dan week later weer? En week later weer? In deze 2 weken mogen alleen de vitale beroepen nog naar buiten. En klaar.
Virus niet weg maar toch zeker flink geminimaliseerd. Waarom dat schipperen maandenlang.

de Voorzittert | 27-11-20 | 10:05 | 3

Waarom is het virus geminimaliseerd als we meer testen?

opblaasschaap | 27-11-20 | 10:18

Mwah ,maar als je dit nou dagelijks doet kun je het wel controleren en uiteindelijk uitbannen.

Koning BongoBongo | 27-11-20 | 10:28

@opblaasschaap | 27-11-20 | 10:18: Uitgangspunt is dat je dan in korte tijd alle positief geteste mensen, die besmettelijk zijn, isoleert waardoor er een demping op de verspreiding ontstaat; de 'R' zeer veel kleiner maakt.

Het gaat erom dat iedereen die besmet is -tegelijk- in isolatie gaat.

In een theoretische situatie zou je, wanneer je dit wereldwijd doet, het virus in een aantal weken uit kunnen bannen.

Not_again | 27-11-20 | 11:01

Onnozel plan. Denkt Yasser nu echt dat mensen met 250 wel thuisblijven? Ze strijken het geld op en gaan gewoon de straat op. Een enkelband zal wel helpen.

Eddy67 | 27-11-20 | 10:05

Oke, nu heb ik daadwerkelijk het NOS artikel gelezen over Jaap. Ik voel eigenlijk maar 1 ding: pure woede. Deze man, die mede verantwoordelijk is voor alle doden in verzorgingstehuizen, meent mij te moeten vertellen hoe ik Kerst ga vieren? Wat mij betreft kan deze man de ongeremde celdeling krijgen, dictatoriale engnek.

LewsTherinTelamon | 27-11-20 | 10:03 | 1

Weet iemand trouwens hoe hij aan die 6 miljoen op z'n bankrekening komt? youtu.be/DP-Ogt8xXQI

Dubbelepunthoofd | 27-11-20 | 10:36

Gelukkig zijn we wel verlost van die vervelende griep

witchmaster | 27-11-20 | 10:01

Wat ik dan weer grappig vind is dat luchtvaartmaatschappijen straks wellicht alleen nog gevaccineerden willen gaan vervoeren. Mondkapjes werk(t)en toch prima?!

kweethetooknietbeter | 27-11-20 | 10:01

Fake News!
Nu wordt er gesuggereerd dat Mark Rutte verantwoordelijk is voor de pandemie.
Iedereen, maar dán ook iedereen, weet dat Jeff Bezos er achter zit.

zuurtjeregen | 27-11-20 | 09:58 | 7

@Bigi Bana Boy | 27-11-20 | 10:11:
Bedankt, die was ik nog vergeten.

gaffelbaard | 27-11-20 | 10:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze week staat onderzoek nummer 20 oid naar Ivermectin (1 cent per pil) op preprint. randomized, double-blind, placebo-controlled, de gouden standaard waarvan altijd werd geklaagd dat deze ontbrak bij HCQ. De rode draad bij alle onderzoeken is hetzelfde: Sterfte vermindert met 80-90% en patiënten patiënten knappen in de helft van de tijd op.
Deze heisa is compleet onnodig als per direct iedereen met covid dit middel krijgt. Gek genoeg is vanuit de pers geen enkele interesse in deze onderzoeken. Snelle en goedkope oplossing is simpelweg niet gewenst.

Jeggeworist | 27-11-20 | 09:57 | 3

HCQ was niet beter dan een placebo in meerdere grote RCTs die zijn gedaan (bv gepubliceerd in NEJM). Kunt u de link of zoektermen van de studieresultaten van Ivermictine sturen?

Diederik_Ezel | 27-11-20 | 09:59

@Diederik_Ezel | 27-11-20 | 09:59: HCQ zoals Rob Ehelens in april heeft ingebracht is inmiddels gewoon toegelaten en is derhalve in de 1e lijn toegestaan en de effectiviteit is bewezen!

Fatwabuster | 27-11-20 | 10:40
-weggejorist-
Realist | 27-11-20 | 09:57 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Klaver zou moeten beginnen met het testen van de kandidaten die hij op zijn lijst zet. Om te voorkomen dat zich een ander virus hier voor eeuwig nestelt.

Schoorsteenveger | 27-11-20 | 09:57 | 1

Hij mag ook beginnen bij zichzelf EN zijn kind.

Zo heeft Jenner vroeger ook bewezen dat het pokkenvaccin werkte.

gaffelbaard | 27-11-20 | 10:14

Gisteren kreeg mijn vrouw het nieuws dat de 1000 euro bonus eindelijk is overgemaakt naar haar werkgever. Als het goed is, zit deze bij het salaris van december. Dus dat wordt een extra grote kalkoen kopen voor ons.

RickRD | 27-11-20 | 09:57 | 2

Geen kalkoenpardon in huize RD?

zuurtjeregen | 27-11-20 | 10:00

Kalkoen eten met Kerst is cultural appropriation.
Foei!

2voor12 | 27-11-20 | 10:13

Gewoon vaccineren want dat is compleet veilig. Hebben allemaal absoluut dezelfde tests ondergaan als medicijnen waar ze vijf jaar onderzoek naar hebben gedaan voordat ze op de markt komen.
Blijkbaar liggen die medicijnen dan 4,5 jaar stil in een kast en kijkt niemand er naar om als het hele proces ook in 6 maanden kan.
Ik zal me uiteindelijk denk ik wel laten vaccineren maar wil niet tot de eerste groep behoren. Eerst zien dan geloven.

2voor12 | 27-11-20 | 09:56 | 8

Er zijn best argumenten tegen vaccinatie, maar dit is er niet echt een van. Gebeurt overal. Ook in bedrijfsleven. Producten met een levertijd van 3 weken, maar als het opeens super urgent is, kan het in 3 dagen. Gaat het gewoon even voor en onder druk overal in het proces bovenop de stapel in plaats van onderaan aansluiten. Betekent dus wel dat die medicijnen waar jij het over hebt nu over vijf en een half jaar op de markt komen in plaats van over vijf jaar.

Juul Tankuul | 27-11-20 | 10:28

@2voor12 | 27-11-20 | 10:11:
Ongewenste langetermijn effecten zie je niet bij vaccins. Als er bijwerkingen optreden, gebeurt dat vrij snel.

Gravin v Kippenbouth | 27-11-20 | 10:47

@Gravin v Kippenbouth | 27-11-20 | 10:47: dat weet je niet als er een nieuwe techniek wordt gebruikt voor het vaccin, wat bij dit vaccin het geval is.

Gandalph | 27-11-20 | 10:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Klaver krijgt veel te veel mediaaandacht met zijn proefbalonnetjes. Ik ben bang dat GL de grote uitdager van de VVD wordt de komende verkiezingen

bamitoren | 27-11-20 | 09:54

Virussen hou je niet tegen met een lockdown, je vertraagd enkel de transmissie...... studies, inmiddels zijn dat er 22, wijzen uit dat lockdowns alleen maar schade opleveren, kortom het middel is erger dan de kwaal:

Kijk even naar deze video en dan is iedereen weer op de hoogte:

www.youtube.com/watch?v=J3vDsKEOIQI&a...

Fatwabuster | 27-11-20 | 09:53 | 11

@Fatwabuster | 27-11-20 | 10:38:
Ten eerste is het geen griep. Het alleen al zo noemen maakt dat ik je voor de rest al amper nog serieus neem.

Bijvoorbeeldje:
www.forbes.com/sites/isabeltogoh/2020...

Kijk nou, wetenschappers die het met je oneens zijn!
Je kan niet cherry picken en dan roepen dat je gelijk hebt. De wetenschap is nog verdeeld, en je kan alleen iets vaststellen over de huidige situatie.
Nogmaals; de rest is hypothese en fictie.

TeeJee | 27-11-20 | 10:45

@TeeJee | 27-11-20 | 10:45: Coronavirussen maken deel uit van SARI ((severe acute respiratory infections) en komen ieder jaar voor tijdens de griepseizoenen.
Het gaat niet om cherry picking maar om de echte cijfers, zoals die door John Ioannidis zijn gepresenteerd.... alle andere beweringen over 40 a 50 miljoen doden zijn totale onzin!

Fatwabuster | 27-11-20 | 10:55

@Fatwabuster | 27-11-20 | 10:55:
Griep is een Influenza virus, Covid is een Corona virus. Dat ze in dezelfde periode voor komen maakt ze echter niet hetzelfde, ze vallen niet in dezelfde familie van virussen.
Daarnaast is Covid net even een paar gradaties vervelender dan de neefjes en nichtjes binnen de familie.

Wat betreft doe 40 tot 50 miljoen doden: Is gewoon wetenschappelijk onderzoek geweest hoor. Zelfde soort onderzoek als waar jij mee staat te wapperen
Of wil je nu zeggen dat als een wetenschappelijk onderzoek niet in jouw straatje past, het dan vervolgens onzin moet zijn? Volgens diezelfde redenatie kan ik zeggen dat alle onderzoeken die JIJ aan haalt ook onzin zijn. Zo, lekker makkelijk.

Even voor de duidelijkheid; Je valt hier behoorlijk door de mand, als je het ene onderzoek wel accepteert maar de andere niet. "Can't have it both ways."

TeeJee | 27-11-20 | 11:01
▼ 8 antwoorden verborgen

Als iemand €250 per week krijgt van Jesse Klaver om niet op z'n week te verschijnen dan hoeft de werkgever over die week geen salaris te betalen.

Osdorpertje | 27-11-20 | 09:53 | 2

Ik vraag me af of dat zo is, een dag heeft 24 uur en niet alleen de 8 die je werkt. De vergoeding is om thuis te blijven, de vergoeding is niet, om niet naar je werk te gaan. Daarnaast kunnen een hoop mensen thuiswerken.

Gandalph | 27-11-20 | 09:58

De bedoeling is dat deze dan gewoon wordt doorbetaald, zodat de regering het jaar daarop teveel uitgekeerde huur- en zorgtoeslag kan terugvorderen.

tabakagrarier | 27-11-20 | 10:47

Slaapt Gulliver ook uit vandaag?
Dan doe ik het: Jullie zijn allemaal Wappies en/of Tokkies!

zuurtjeregen | 27-11-20 | 09:53

Toch wel een beetje een Vader des Vaderlands 2.0, onze Jesse. Dat zegt overigens meer over de staat van Nederland, dan over mejuffrouw Klaver.

Rest In Privacy | 27-11-20 | 09:52 | 3

De Moeder des Moederlands...

Rest In Privacy | 27-11-20 | 09:52

Iedereen testen dus meer (false) positives die men, volkomen onterecht, als 'besmet' declareert (et tu, GS?!). De daaropvolgende draconische maatregelen doen de rest de das om. Tel uit je winst! Peer pressure, collectief Stockholm+syndroom en blind vertrouwen zijn, mijns inziens, gevaarlijker dan Covid19 ooit zal zijn.

Pitigrilli | 27-11-20 | 09:50 | 4

Het slechts haalbare is 75% correctheid. Als dit doorrekent met -een of ander- rekenmodel dan zul je zien dat je wel degelijk het virus terugdringt.

Rest In Privacy | 27-11-20 | 09:53

@Diederik_Ezel | 27-11-20 | 09:52:
Dus i.p.v. ziekenhuizen te bouwen en het voor personeel aantrekkelijk te maken flikkeren we onze vrijheid maar in de gierput? Lekker dan..
Ik geloof allang niet meer in dat 'de zorg' argument. Het is gewoon onwil.

zwenkwieltje | 27-11-20 | 11:28

@zwenkwieltje | 27-11-20 | 11:28: Er was 5 jaar geleden al een tekort aan verpleegkundigen, dat tekort wordt nu meer zichtbaar inderdaad.

Diederik_Ezel | 27-11-20 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Slowakije heeft dat al gedaan, maar nu is er onenigheid in de regering over een tweede ronde. In Oostenrijk worden volgende week zaterdag/zondag risicoberoepen getest, de week daarop zijn wij aan de beurt. Enige fout: het is op basis van vrijwilligheid. "Nee, deze week ga ik niet testen, want ik voel me niet zo lekker, die hoest hè".

bergsbeklimmer | 27-11-20 | 09:50 | 1

"Nee, deze week kan ik niet testen, want ik ga skieën".

Schoorsteenveger | 27-11-20 | 09:59

Lekker links op Asscher/Klaver stemmen en de grote zwijgende meerderheid VVD dan gaat GS gouden tijden te gemoed.
De rekening komt de komende 4.5 jaar.

Trumme | 27-11-20 | 09:50

Maar 3 miljoen corona slachtoffers is onze vrijheid toch wel waard?

oldandwise | 27-11-20 | 09:50 | 7

@TeeJee | 27-11-20 | 10:28: Misschien zou u eens niet zo hoog van de toren moeten blazen als 'allesweter' maar de vragen van Van Haga aan De Jonge eens kunnen bekijken. En de antwoorden van De Jonge, gaat over de muilkorven. Dat was gisteren. Maar goed, ik zal u helpen: volgens De Jonge is het 'baat het niet dan schaadt het niet, het zal in ieder geval wel 'iets' helpen'. En om die flutreden zadel je dan 17 miljoen mensen ermee op door het dragen verplicht te stellen. Terwijl elk blind paard kan zien dat het dragen niet helpt: in de landen om ons heen waar ze al máánden verplicht zijn, is in vergelijking met Nederland geen sprake van vermindering van het virus, integendeel. Ik hoop dat de schoften die Nederland naar de donder aan het helpen zijn en de bevolking knevelen, voor een tribunaal komen. Niet één uitgezonderd! En het ergste zijn natuurlijk de covididioten die alles maar slikken en al lang voordat het nu verplicht wordt met zo'n ding gingen lopen. Te ziek voor woorden!

Lupuslupus | 27-11-20 | 10:47

@TeeJee | 27-11-20 | 10:28: Mag ik komen draaien daar, met zoveel gezellig volk op een hoop moet dat wel het feest van de eeuw worden.
En sodeknetters wat pretentieus, ja u heeft er verstand van hoor, wij dommen weten niks, luister naar de heilige teejee die weet wat goed voor u is. Mag ik een teiltje?

elfenstein | 27-11-20 | 10:59

@Lupuslupus | 27-11-20 | 10:47:
Mondkapjes verminderen de verspreiding van aerosolen, al zullen ze niet alles tegen houden. Daar heb je dan ook weer de 1.5 meter voor, zodat u niet de volle lading krijgt. Daarom moet u ook niet teveel aan uw gezicht zitten, en uw handen wassen.
Dat vervolgens al die waanzinnigen gaan roepen "zie je wel, helpt niet!", geeft slechts de mentale beperking in die koppies aan. Het laat zien dat men weinig inzicht heeft in een concept zoals 'viral load', en contact-verspreiding.

Uw hysterische geschreeuw is een beetje van hetzelfde lage niveau als de inhoud van De Jonge. Verschrikkelijk slechte minister, die zou het inderdaad niet uit moeten leggen, want dat kan hij niet.

@elfenstein | 27-11-20 | 10:59
U mag van mij komen draaien, en hier is een teiltje.
In de tussentijd heeft u echter geen inhoudelijk weerwoord. Dikke doei dus.

TeeJee | 27-11-20 | 11:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Slaapt Thierry uit vandaag ofzo, of is vrijdag zijn vrije dag??

zuurtjeregen | 27-11-20 | 09:49 | 3

geen nieuws is goed nieuws! Oh wacht .. (tis maar hoe je het bekijkt)

Rest In Privacy | 27-11-20 | 09:50

Misschien is hij het ziekenhuis ingeslagen door een doorgedraaide website redacteur die nu in het gevang zit. Verbazen doet me niks meer vandaag.

jan huppeldepup | 27-11-20 | 10:38

Tot nu toe hebben ze overal over gelogen. Het RIVM en onze regering. Zouden ze nu met dat vaccin opeens de waarheid vertellen? Net als dat mondkapje verhaal, de pcr test. (de positieve als besmette mensen beschouwen) enz. Wie gaat deze leugenaars stoppen?

Atheist-Priest | 27-11-20 | 09:49 | 4

@lovekila | 27-11-20 | 10:31:
Wordt niet in je eigen DNA opgenomen, dat is een fabeltje.

Wat ze doen is een stukje mRNA van Covid gebruiken (en dus inspuiten) zodat je eigen cellen, in de ribosomen, vervolgen Covid eiwitten aan maken. Je immuunsysteem reageert daar op, en creëert vervolgens anti-stoffen. De bedoeling is dat het immuun systeem dit vervolgens ook onthoudt, maar daar loopt nog veel onderzoek naar of dit wel net zo goed gaat als bij andere ziektes.

Voordeel hiervan is dat je dus geen daadwerkelijke virusdeeltjes hoeft te gebruiken, en dat de virale eiwitten langer aanwezig zijn, zodat je lichaam de tijd krijgt om er echt goed op te reageren.
Net zoals al het (m(RNA (je maakt het zelf ook namelijk), ruimt de cel deze stukjes code vanzelf weer op.

TeeJee | 27-11-20 | 10:38

@TeeJee | 27-11-20 | 10:38:
Klinkt prachtig. Over 10 jaar hebben we meer zekerheden en kunnen we het overwegen.

zwenkwieltje | 27-11-20 | 11:21

@zwenkwieltje | 27-11-20 | 11:21:
U krijgt die zekerheid al veel eerder dan 10 jaar, want er zijn al tienduizenden proefpersonen ingespoten, waarvan de eerste resultaten al bekend zijn.
Met het huidige tempo kan men daar volgend jaar, nog voor de zomer, al zekerheid over bieden. Fijn heh?

TeeJee | 27-11-20 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

GL wil gaan smijten met gratis extra geld dus, het zal weer eens niet. Te idioot voor woorden dit!

Jan, Leiden | 27-11-20 | 09:48

Jamaar dat ging niet om vaccinatie maar om Wilders.

zwenkwieltje | 27-11-20 | 11:08

Mijnheer Klaver is stemmen aan het kopen. Vanaf zo'n halfjaar voor de eerstvolgende verkiezingen is het verstandig niet naar politici te luisteren.

Eigenlijk is het altijd verstandig niet naar politici te luisteren.

Rest In Privacy | 27-11-20 | 09:48 | 6

@ruudvangeelen | 27-11-20 | 09:49:
Ah, dus daarom moest superfaalhaas Sharon naar Utrecht. Die is goed in dingen slopen. Verder moet ik zeggen dat die weg ook wel aan verbreding toe is en dat 33 hectare natuur teruggeven voor 9ha die eraan gaan voor die verbreding op zich niet slecht klinkt, alleen zo jammer dat het weer eens oneindig over budget heengaat. Dat went alvast nooit. Eerlijk gezegd, als clubjes zoals extinction rebellion ertegen zijn dan ben ik automatisch voor. Vreselijke idealistische drammers die willen dat we voortaan allemaal op de fiets gaan, die lui moet je zoveel mogelijk tegenwerken anders zou men nog kunnen denken dat ze legitiem zijn. Soros trekpoppen, dat zijn het en die moet ik niet. 7 banen glimmendzwart asfalt, kom maar door!

elfenstein | 27-11-20 | 09:59

@ruudvangeelen | 27-11-20 | 10:38: Laten we dat vooral ook zo houden, beetje vooruitzien kan geen kwaad he? Het is een illusie te denken dat het verkeer minder gaat worden de komende decennia, weliswaar zullen het geen benzine en dieselslurpertjes meer zijn maar die tesla's willen ook een beetje dóór he?

elfenstein | 27-11-20 | 10:56
▼ 3 antwoorden verborgen

met politici zoals wij ze 'rijk' zijn heb je helemaal geen externe vijanden nodig.

azubneritan | 27-11-20 | 09:47

Een broederlijk proefballonnetje...
Donder op man!

Bouwfraudeur | 27-11-20 | 09:47

Groeps-immuniteit.....
Nou, zijn we al allemaal immuun?

Ging goed hè, die maatregelen in Maart.

Zomer, dat helpt. Nu komt de winter en net zoals bij de jaarlijkse (jaja dan doen we niet zo gek) griepgolf die piekt in februari.
Zonlicht. Dat helpt meer dan mondkapjes.
Juno!

Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:47 | 2

Een zonnetje voor je mond binden?

Usumani | 27-11-20 | 09:48

@Usumani | 27-11-20 | 09:48: Straalkachel.
Gaan virussen wel kapot door. Zo'n 4000 Watt ding in een rugzak en een verlengsnoer...

Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:49

Ik wil 250.- euro voor per ongeluk klikken op Volkskrant link.

Lorejas | 27-11-20 | 09:46 | 3

Dat kan.
De volkskrant is namelijk akkoord gegaan met de leveringsvoorwaarden die op uw desktop staan in een tekst bestandje.
De volkskrant is 250 euro verschuldigd voor elke pagina die ze op deze computer vertonen. Bij vertonen van de pagina zijn ze akkoord gegaan met deze voorwaarden....

Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:48

Ga ik ze nu bellen. Graag vandaag nog op mijn rekening. Ik ben leeg deze Black Friday. Bol en Amazon nu ook, maar heb prachtaanbiedingen binnen.

Lorejas | 27-11-20 | 09:50

Die kreeg je gisteren graties bij een Mc Fluffi.

Trumme | 27-11-20 | 09:51

Tuurlijk, 250 euro vergoeding.

Ondertussen heeft verplegend personeel van IC's die zwaar getroffen zijn nog geen bonus gehad, terwijl administratief personeel van het ander ziekenhuis waar nauwelijks gevallen waren het geld al op de rekening heeft

Applaus!

Toetsenbordcomplex | 27-11-20 | 09:46

Typisch weer een voorbeeld hoe t incompetente RIVM draait en draait en dat Jesse Klaver een complete vollidiot is. Alleen maar achterlijke ideeën uit de lege hoofden van Groen Links.

Swaffelkaffert | 27-11-20 | 09:45

Het is nog veel erger de EU/maffia wil het skiën in Oostenrijk verbieden en dan wil Oostenrijk een compensatie die er natuurlijk gaat komen.
Zo rolt de maffia nl omkopen met gestolen geld.
Ondertussen heeft hugochenko's broer een probleem, astra zenica lijkt gesjoemeld te hebben met de onderzoeksgroep.
Dus U moet nog even een paar maanden wachten voorzover U wil.
Inmiddels boetes voor het niet dragen van een mondkapje en massaal testen met testen die er nog steeds niet genoeg zijn.

likdoorn | 27-11-20 | 09:44 | 1

Ben ik even blij dat ik copd heb en geen muilkorf hoef te dragen

Piet Pirenne | 27-11-20 | 11:37

Groepsimmuniteit werkte in Zweden ook supergoed! Jezus wat doet die Van Dissel daar nog joh? Als ik zoveel stuntelde, foute informatie verstrekte, goochelde met cijfers en feiten dan was ik al lang en breed de deur uitgetrapt door mijn werkgever.

Do-na-zi | 27-11-20 | 09:43 | 1

Wissel Jaap van Dissel. Hier gelezen maar neem aan dat de oorspronkelijke reaguurder geen bezwaar maakt tegen hergebruik van deze kreet.

Lorejas | 27-11-20 | 09:47

Alle mensen die te maken hebben met de besluitvorming rond corona zijn ook weer blank. Waarom niet een Sylvana of een Akwasi erbij? Zij krijgen zaken veel sneller gedaan.

Leptob | 27-11-20 | 09:42

Doen ze bij groenlinks iets in het kraanwater? Als dat zo is waarom doen ze dat vaccin er dan ook niet bij.

pa_niek | 27-11-20 | 09:42

Ik begin bij die Jaap steeds meer het gevoel te krijgen dat hij hobbymatig geïnteresseerd is in dit onderwerp en er professioneel gezien de ballekes verstand van heeft. Wat een aanfluiting. Keer op keer. Omo over Jesse nog maar te zwijgen met zijn proefballonnetjes.

herstelkous | 27-11-20 | 09:42 | 1

Toch mooi als mensen van hun beroep hun hobby maken.

keestelpro | 27-11-20 | 11:13

En waarom kijken we niet naar Zweden. Ivor Cummins legt het, wederom, haarfijn uit.

m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&...

Ik vind het ook zonde dat GS zo weinig aandacht besteed aan dit soort goed onderbouwde tegenargumenten.

Kevf | 27-11-20 | 09:41 | 3

thnx! heel interessant. Ben benieuwd naar de Covid Chronicals! Wel slim van de media (onderdeel van de regering) om alle tegengeluid wappies te noemen. Dat is altijd de eerste fase, ze belachelijk maken.

Atheist-Priest | 27-11-20 | 10:11

Als je als medium niet meedoet met de gekte word je uit de Apple Store gegooid.

2voor12 | 27-11-20 | 10:17

Deze grafiek is heel interessant omdat hij ook heel ver terug gaat in de tijd.
pbs.twimg.com/media/En0oN5AXEAE5Fhs?f...
Ook mooi om te zien hoe heilzaam de zomers zijn.

keestelpro | 27-11-20 | 11:11

Oh ja, economie naar de klote?
Volgens het CBS gaat het fantastisch!

Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:41 | 1

Zoals gewoonlijk levert de regering de uitkomst en fabriceert het CBS de passende statistieken erbij!

Ad Bervoets7847 | 27-11-20 | 09:50

Gulliver, kom er maar in met je inzichten. Nog buiten geweest de laatste tijd?

PS. Ik fietste vanochtend door de stad hier om naar m'n werk te gaan. Zie ik een of andere Truus of Ingrid met een beflapje lopen, terwijl ze de enige was zo vroeg in de ochtend. Dan ben je toch lijp in je hoofd?

LewsTherinTelamon | 27-11-20 | 09:40 | 8

@Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:45: Ja, je hebt gelijk. Er zijn, en waren al, heel veel bange mensen. Die zo bang zijn dat ze vergeten van het leven te genieten. En de kans is aanwezig dat je hier maar één keer op de aardbol rond hobbelt. Zonde.

Rest In Privacy | 27-11-20 | 09:51

@Quib | 27-11-20 | 09:43: Ik begrijp er werkelijk niets van. Op deze manier word je gewoon geconditioneerd om fysiek contact te mijden. Een van de fundamenten van het mens zijn. Mij niet gezien. Vanavond verjaardag in Rotterdam, morgen naar Utrecht voor iets anders.

LewsTherinTelamon | 27-11-20 | 10:01

@LewsTherinTelamon | 27-11-20 | 10:01: Voordat corona aan de horizon verscheen waren al een kleine anderhalf miljoen mensen in Nederland die dagelijks anti-depressiva slikten. Ik ben benieuwd hoe dat getal er zo rond de helft van volgend jaar voorstaat.

Rest In Privacy | 27-11-20 | 10:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Spuit 11

Sarcastica | 27-11-20 | 09:40

Voel je je ziek?
Test, corona. Positief?
Weekje binnen blijven.

Niks aan de hand.

Maar heel weinig mensen voelen zich ziek.
Dus niet testen.
Dus niet binnen blijven.
Dus meer verspreiding.

Testen? Hoe dan Jesse? Elke dag, gewoon omdat het niet kan?

Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:40

“We willen het virus laten rondgaan onder mensen die er weinig last van hebben”, zei Jaap van Dissel in maart. Nu zegt hij dat dat geen reële optie was. Maar: “Een vaccinatie is een route naar die groepsimmuniteit, dat willen we nog steeds met z’n allen.”

Jaap van Dissel is een grappige mijnheer.

Rest In Privacy | 27-11-20 | 09:40

Twee mensen, die ruimschoots bewezen hebben geen verstand van zaken te hebben, beweren dingen.
Verder nog nieuws?

Schmalz | 27-11-20 | 09:40 | 1

Waarom is Viruswaanzin nog geen criminele organisatie? Het is een bedreiging voor de volksgezondheid en veiligheid des landschs.

Rest In Privacy | 27-11-20 | 09:38 | 6

@Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:50:
Eerst betalen.

elfenstein | 27-11-20 | 10:03

Leuk, dat sarcasme. En nu weer doorrr.

zwenkwieltje | 27-11-20 | 11:04
▼ 3 antwoorden verborgen

"Dat wilen we nog steeds met zn allen"

Ehh, mij is niets gevraagd...

Air van Boven Dorens | 27-11-20 | 09:38 | 4

@van Oeffelen | 27-11-20 | 09:43:
Maar vanavond is het feest? Was het maar zo simpel.

elfenstein | 27-11-20 | 09:45

@van Oeffelen | 27-11-20 | 09:43: Dat hebben we met ons allen afgesproken.

Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:51

Goed gezien, Air. Zelfde gedachte hier.

zwenkwieltje | 27-11-20 | 11:02
▼ 1 antwoord verborgen

Hij zat er gewoon faliekant naast met zijn ‘kennis’ en beleid, zeker in de verpleeghuizen.
En daar probeert hij zich dan weer opvallend omslachtig uit te lullen, wat dus niet lukt.

laurentius | 27-11-20 | 09:38

Haha, werkt alleen als je gelijk alle grenzen dichtgooit, vliegverkeer stil legt, en de treinen stil laat staan. Ik zie dat niet zo gebeuren, 'meneer "Klaver"'.

Jos Tiebent | 27-11-20 | 09:37 | 1

Ja precies! Wij mensenvolk leven een grenzeloos leven. En als er een land vergeleken kan worden met een duiventil is het Nederland wel.
De methode die van Dissel nu propageert werkt alleen als de complete 7 miljard mensen op aarde een vaccin krijgen.
Erg vaccinerend!

keestelpro | 27-11-20 | 10:12

Pritt snapt niet helemaal dat een gevaccineerd persoon ook imuun is, dus dat de groepsimmuniteit niet gerealiseerd wordt door ons allemaal ziek te laten worden maar door ons allemaal te vaccineren.

Achterhooker | 27-11-20 | 09:37 | 1

Het kan ook allemaal tegelijk natuurlijk, mensen krijgen 'm en zijn daarna in ieder geval een tijdje immuun voor die strain, anderen laten zich weer vaccineren met hetzelfde resultaat. Allemaal prima toch? Als we maar zo snel mogelijk groepsimmuniteit bereiken vind ik het allemaal best.

elfenstein | 27-11-20 | 09:50

Ik wil graag geld declareren voor de afgelopen 40 weken in quarantaine. Ik stuur de declaratie alvast naar gratisgeld@groenlinks.nl.

Nederland80 | 27-11-20 | 09:35 | 1
-weggejorist-
EL_LanterFanter | 27-11-20 | 13:04
-weggejorist-
EL_LanterFanter | 27-11-20 | 09:34 | 1

De fout ligt niet bij jaap, de fout ligt bij het virus. Het virus zou zich niet verspreiden op scholen maar houdt zich daar gewoon niet aan.

Blasfemie | 27-11-20 | 09:33 | 5

@Aristotalloss | 27-11-20 | 10:21: Ik ben het niet eens met Jaaps beleid, maar laten we het wel een beetje civiel houden. Uiteindelijk is er echt enorme maatschappelijke weerstand tegen virus maatregelen zoals scholen sluiten. We hebben dit als land echt samen gedaan (goed of niet goed), laten we niet de verantwoordelijkheid nu alleen bij Jaap neerleggen.

Blasfemie | 27-11-20 | 10:38

@Blasfemie | 27-11-20 | 10:38: Vertel dat maar tegen de nabestaanden van de 6, 7, 8 of 9 duizend mensen die bij de eerste golf overleden terwijl dat gewoon niet had gehoeven!
Daarbij vergeleken zijn MH17 en bijvoorbeeld de belastingfraude-heksenjacht echt peanuts!
En die gek zit nog steeds met z'n tronie daar in de Hilversumse studio's...

Aristotalloss | 27-11-20 | 10:57

@Aristotalloss | 27-11-20 | 10:57: ja ze hebben doodleuk allemaal dingen zitten zeggen als mondkapjes werken niet, geen beschermingsmiddelen nodig voor personeel in verzorgingshuizen bij contact onder 15 minuten, alleen testen nodig als je met mensen uit China in aanraking bent geweest... Het is echt zeer slecht. En nu dus nog steeds vage claims over hoe kinderen het virus niet verspreiden. Wat mij betreft mogen Jaap, Mark en Hugo allemaal hun ontslag tegemoet zien hiervoor. Ze hebben gefaald in hun baan. Ik denk niet dat het opzet is, laten we ze niet achter tralies willen hebben.

Blasfemie | 27-11-20 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind die vergoeding voor quarantaine wel op zijn plaats. Alle ambtenaren krijgen ook klappen geld vanwege thuiswerken.

Leptob | 27-11-20 | 09:33 | 4

die ambtenaren krijgen geld voor aanwezigheidstherapie

Rest In Privacy | 27-11-20 | 09:39

@jemagookniksmeer | 27-11-20 | 09:35: Vorige topic ging over houtkachels.
Houtkachel nodig om thuiswerkplaats te verwarmen.....
Houtkachelvergoeding.

Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:52

@Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:52: Kunnen de dossiers ook meteen erin gegooid worden, gratis brandstof.

Is dit nog nieuws? | 27-11-20 | 09:52
▼ 1 antwoord verborgen

Het maakt me niet uit wat het is, maar als Jesse het wil, doe ik het niet. Jesse Klaver is wat je krijgt als je Justin Trudeau bestelt op Ali express. En Trudeau is zelf al kudt.

ZureKoek | 27-11-20 | 09:32 | 7

Hele kantoor kijkt me aan toen ik hard lol'de, briljante metafoor, die hou ik erin!

Vanilla | 27-11-20 | 10:10

Klaver is mijn antigeweten. Als ik voor een dilemma sta denk ik altijd 'wat zou Jesse Klaver doen?' En dan doe ik precies het tegenovergestelde.
Echt, het is de weg naar geluk en verlichting.

keestelpro | 27-11-20 | 10:23

Kostelijk!

zwenkwieltje | 27-11-20 | 10:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig hoeft Diego Armando dit allemaal niet meer mee te maken.

van Oeffelen | 27-11-20 | 09:30 | 7
-weggejorist-
Osamawasladen | 28-11-20 | 09:26
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com