Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken! Debat Trump vs Biden II

WAT GEBEURT HIER?

Highlights van 5 minuten

Staat Trump nou verdomme gewoon ijverig aantekeningen te maken terwijl Biden praat. Laat Trump Biden nou gewoon uitpraten? En zelfs de debatleider, ook nog eens een bruine (!) vrouw (!!) laat hij gewoon haar zinnen afmaken. Is dit onze Donald nog wel? Bovenstaand 5 minuten aan highlights van het hele debat, onderstaand de volledige 2 uur. Na de breek losse fragmenten over Hunter Biden, institutioneel racisme, corona, immigratiebeleid en de boodschap aan mensen die niet op hen stem(m)(d)en. Volgens meerdere Twitter-polls ge-retweet door Trump is Trump de duidelijke winnaar van het debat, en ja wie kan zulk onderzoek nou weerleggen. Presidentieel, 2020 secured. 

Het hele debat

Hunter Biden, tax returns, banden met Oekraïne, Rusland en China

Institutioneel racisme, being black/brown in America

Corona

Immigration policy

Boodschap aan mensen die niet op hen stem(m)(d)en

Reaguursels

Inloggen

David Pakman op twitter:
LOL, in this video Joe Biden tries to wave to Trump, but Trump doesn't even acknowledge it and then Melania rips her hand away from Donald Trump.

Hoe verwachten ze dat mensen op Trump willen stemmen als zelfs zijn eigen vrouw ziek van hem is?

cugel | 24-10-20 | 01:38 | 1

En jij zo te lezen..

Noor | 24-10-20 | 08:15

Vandaag mijn fav Rock radio station uitgezet. Reclame 1: Mustafa heeft zonnepanelen. 2: Vega burgers 3: elektrische auto met 337km actieradius. Snel een playlist opgezet. De wereld draait door en wij zitten eerste rang.

Brintabever | 24-10-20 | 00:30

Hilarisch dat Joe Biden de verkiezingen gaat verliezen omdat zijn zoon Hunter de moeite niet heeft genomen om een 85 USD reparatierekening te betalen.

petersteenkamp | 23-10-20 | 22:53

Again? The 'Russia, Russia, Russia' story?

m.youtube.com/watch?v=VO0W-XdK1r8

Deze kwam wel prachtig op het juiste moment in het debat. Lag op de grond van het lachen.. :)

Zo komisch hoe de MSM ook constant het hele geopolitieke spionage verhaal terugbrengen naar 'The Russians!'. Gebeurt daar, gebeurt hier in de NL ook. Orange man bad!

Hoe de MSM ook stug ook compleet negeren dat bv China en Iran zich ook actief mengen en keihard Biden steunen, waar meer bewijs voor is dan voor de 'Russia Russia Russia' anti-Trump verhalen.

Saboteerik | 23-10-20 | 19:04 | 2

Ik zette gisteravond per ongeluk rond 23:00 uur de NPO heel even aan (ik geloof NPO2 ofzo). Kreeg letterlijk binnen 10 seconden al 'Orange man bad!' 3x voor mn kiezen. Als er zo hard de nadruk op gelegd moet worden door partijen die zichzelf 'neutraal' presenteren... Dan is het systeem toch stuk?

Saboteerik | 23-10-20 | 19:08

@Saboteerik | 23-10-20 | 19:08: het systeem is ook stuk. Trump moet kapot en daar wordt alles voor uit de kast gehaald om het publiek bewust te desinformeren.

Huub12 | 23-10-20 | 20:23

En dan te bedenken dat deze Biden crime, dat nu waar lijkt te zijn, ooit de opmaat was om Trump te impeachen.. De wereld op zijn kop, je verzint het niet.. Democraten, links establishment, deug elite, deep state (en nee dat is geen complot en ik ben geen complotdenker), MSM, antifa en al het overige aan die zijde zijn een groot gevaar voor democratie, rechtstaat en beschaving.. Team Trump zou dit moeten campaignen als een cliffhanger.. Als Beijing Biden wordt gekozen zal de waarheid nooit boven komen.. Het aanstaande Durham onderzoek mbt Russia Hoax zal worden kaltgestelt. Een evt special counsel zal worden ontslagen. Dit Ukraine scandal zal worden gecanceled (met hulp van msm). Voor de waarheid stemt men GOP..

dr fijnstof | 23-10-20 | 16:16

Internationaal erkende Biden slips in deze discussie:
Another 200.000 wil die before the end of the year.
I'm for transitioning away from the fosil industry.
Bring up Adolf Hitler.
En iedereen die Hitler in een discussie brengt verliest.
Ondanks hoe de "America expert" Jan Kees Emmer dit vanochtend bij WNL goed probeerde te lullen met:
In Amerika kijken zij daar heel anders tegenaan.

Roadblock | 23-10-20 | 16:10

Biden is er in getuind; hij noemt het verhaal van de 'Biden crime family' wederom een leugen, afkomstig van de Russen. Terwijl oa de FBI heeft gezegd dat de Russen hier niet mee te maken hebben. En er steeds meer direct betrokkenen door beginnen te slaan. Guliani, Bannon, Kassam e.d zullen in hun handen wrijven en komende dagen nog meer bewijs uitserveren (war room pandamic, national pulse), waardoor Joe zijn faam als leugenaar bevestigt, en dus ook nog een fraudeur blijkt te zijn. LIjkt mij niet mogelijk dat ie nog wint.

Poes Fiep | 23-10-20 | 15:42 | 1

Zolang de nieuwszenders, twitter en facebook het schandaal stevig blijven wegcensureren maakt Biden nog een kans..

petersteenkamp | 23-10-20 | 22:46

Trump z'n kalmeringspilletjes waren na een uur en een kwartier wel uitgewerkt, de oude Trump kwam weer boven. Vragen naar vervuiling waren leuk, en de allerlaatste vraag (hoe behandelt u mensen die niet op u gestemd hebben na de verkiezingen) was een eye opener.

Amazing Tukker | 23-10-20 | 15:07

Zeg er niet veel over, maar de NPO heeft ontzettend zitten te kloten met de vertalingen, voorbeeld;
Trump zegt dat de hervormingen van het ziektekostenstelsel elke Amerikaan 6500 euro gaat kosten. Wordt vertaald als 650 euro.
En zo waren er heel veel vertalingen ten nadele van Trump.
Ik heb geen voorkeur voor een van die twee, vind ze eigenlijk allebei niks. maar dat moet niet kunnen!

A333aan | 23-10-20 | 14:55

Blendle, de Volkskrant:
"Hielpen de achtergebleven witte arbeiders in 2016 Donald Trump aan zijn presidentschap, nu zouden de Amerikaanse superrijken weleens zijn redding kunnen zijn. Zij zien nog eens vier jaar Trump wel zitten."
Ja, Trump zegt het niet, maar hij is voornamelijk goed voor de rijken, net als Brexit vooral goed is voor de rijken.

cugel | 23-10-20 | 13:32 | 3

Waarom sturen die supperrijken dan al hun geld naar Biden? Trumps war chest bestaat uit veelal kleinere donaties terwijl die van Biden juist bestaat uit grotere donaties van bedrijven en rijkelui. De Volkskrant lezen is niet echt bevorderlijk voor je intelligentie.

IslamPislam | 23-10-20 | 14:26

@Lievewitteman | 23-10-20 | 14:29:
Maar inhoudelijk heb je blijkbaar niks meer te melden dan piepen over iemand zijn naam. Toevallig ook een een VK lezer?

TeeJee | 23-10-20 | 14:35

Eindelijk een moderator die het vrij neutraal en objectief hield en zelfs Biden lastige vragen stelde. Je ziet meteen het verschil in uitkomst van het debat. Dit was geen aanval op Trump

DaDutch | 23-10-20 | 13:29 | 2

Trump schreeuwde ook veel minder. Waarschijnlijk kalmeringsmiddelen.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 15:10

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 15:10:
Daarnet wist je het heel zeker over die kalmeringsmiddelen. Toch maar mijn advies opgevolgd en je eigen medicijnen genomen.

thephysicist | 23-10-20 | 16:31

Mensen mensen mensen het was toch niet om aan te horen. Wat een nivo

3Xniks | 23-10-20 | 13:04 | 2

Deze reactie is ook niet echt op niveau.

Tronald_dump | 23-10-20 | 13:25

Zijn naam verraad dat al een beetje.

Gele Beer | 23-10-20 | 13:54

Ik heb het debat live gezien, de samenvatting van NBC is totaal niet representatief. Als de polls worden gebaseerd op kijkers die deze 5 minuten hebben gezien, worden ze wederom verrast door de verkiezingsuitslag.

Kwelbeller | 23-10-20 | 12:47

Biden had vooral geen antwoord op de vraag waarom hij nu pas al zijn plannen wil gaan invoeren, en niet gedurende de 8 jaar dat hij al aan het roer zat.

obominotie | 23-10-20 | 12:47 | 3

@obominotie | 23-10-20 | 12:47 |
Wat dacht u van de 47 jaar dat de beste man al in de politiek zit? Biden heeft méér dan de tijd gehad alles te volbrengen waar hij nu zo mee staat te schermen. En wat hij wel deed pakte vooral voor de zwarte bevolking bijzonder slecht uit. Ik snap derhalve dan ook niet dat iemand iemand die man nog serieus neemt.

Sjefke7807 | 23-10-20 | 12:55

@Sjefke7807 | 23-10-20 | 12:55: Maar 25.000 leugens en chloor drinken als advies geven toont wel aan dat je geschikt bent voor de job?

Lievewitteman | 23-10-20 | 14:30

wat een kudt samenvatting. mis de goeie trump stukjes! Zwaar geknipt door de MSDNC! mis de who build the cages, het stuk over stoppen van Fracking, mis de verwijzingen naar Hunter van uit Trump....

ikworstelengadouchen | 23-10-20 | 12:36 | 2

Exact ! De grootste fout van Biden over de oilcompanies mis ik ook. Die opmerking van hem zo maar twee Staten kosten.

Kwelbeller | 23-10-20 | 12:49

@Kwelbeller | 23-10-20 | 12:49: kost hem hopelijk Pennsylvania, dan is Trump herkozen. hij ligt in early voting voor in michigan en florida, en op andere plaatsen hebben de Dems niet zo'n voorsprong die ze normaal als ze willen winnen wel moeten hebben..... Er kantelt iets, zoals de nieuwste lijfspreuk hier luid.

ikworstelengadouchen | 23-10-20 | 13:07

he

De Eierbal | 23-10-20 | 12:20

Trump kraamt weer non stop onzin uit bv. dat er binnen enkele weken een covid vaccin zal zijn. Gelukkig staat hij veel verder achter in de polls dan 4 jaar geleden.

Diederik_Ezel | 23-10-20 | 12:01 | 10

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 15:11:

Je moet je pillen slikken, het is duidelijk dat je echt in je CNN bubbel zit.
Het is ook dom wat je hier probeert te doen daar je jezelf kan overtuigen dat bij Biden rallies bijna geen enkele Biden supporter komt opdagen. Zat filmpjes op internet te vinden van mijn gelijk. Wie wel komen opdagen bij zowel Biden als Trump zijn duizenden en duizenden Trump supporters. Maar he je bent kuifje en immuun voor keiharde feiten. Het enige wat je maar herhaalt en herhaalt zijn die nep peilingen.

thephysicist | 23-10-20 | 16:25

Laatste claim over duizenden Trump supporters bij Biden rally is ietwat overdreven, maar er zijn meer Trump supporters bij Biden rallies dan Biden supporters.

thephysicist | 23-10-20 | 16:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik kan het bijna niet over mijn lippen krijgen maar ik vond dat Biden het gisteravond best wel aardig deed... Maar ook dat past prima bij het ziektebeeld. Iedere Alzheimer patiënt heeft ook wel eens een heldere dag.

Mark zit te Dutten | 23-10-20 | 11:57 | 5

Biden was fysiek en ook qua presence beter dan de laatste keer. Hij komt echter ook een beetje on-authentiek over met zijn ingestudeerde riedeltjes en toen een paar keer van het "verwachte" concept afgeweken werd, heeft hij zich dramatisch versproken. Zulke dingen zijn enorm schadelijk voor de overtuigingskracht. Alleen al de opmerking over het elimineren van de olie industrie tot 2025 gaat hem 2-5 staten kosten. Dat was een blunder van ENORME proporties. Verder staat het corrupte kaartenhuis van Joe Biden compleet op instorten: hij gaat in November veel meer verliezen als de verkiezingen. De hele Democratische partij gaat ten onder in een identiteitscrisis. Met dank aan extreem links die -net als hier overigens- het debat gekaapt hebben met hun identiteitspolitiek, haat, racisme, fascisme en communistische ideeën. Alleen reageert de gemiddelde Amerikaan ietsjes geïrriteerder op links tuig als de doorsnee Europeaan, omdat de staatsinrichting van een republiek op de bescherming van het volk ingericht is, in plaats van het dienen van de belangen van de meerderheid in het Democratische stelsel. En het is duidelijk dat de "meerderheid" tegenwoordig niets anders is als een synoniem voor "cordon sanitaire" in veel west-Europese landen.

Gladiator Fap | 23-10-20 | 12:32

@Gladiator Fap | 23-10-20 | 12:32: Die olieopmerking was erg dom, maar veel swingstates en battlestates gaat dat niet aan. En hij zal de komende dagen die uitspraak sterk gaan nuanceren, de media zullen hem alle ruimte geven, sterker, dat al gaan goedpraten voor hij zelf de kans heeft gehad. Zoals hij in het debat zelf al direct doorhad een foute opmerking te hebben gemaakt en in de 3e termijn, Joe kreeg er steeds 3, dat paniekerig rechtbreide. Daar komt geen erg van denk ik.

Peeweewee | 23-10-20 | 12:48

Biden stond strak van de medicijnen. Halverwege waren de medicijnen uitgewerkt en begon Biden zoals gewoonlijk weer heerlijk de mist in.

thephysicist | 23-10-20 | 16:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu maar hopen dat de republikeinen die Trump niet meer willen toch op hem gaan stemmen en dat er niet te gemakkelijk wordt gedacht dat hij gaat winnen waardoor mensen niet gaan stemmen.

Jan, Leiden | 23-10-20 | 11:47 | 4

Biden is geen serieus alternatief.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 11:56

@Graaisnaaiert | 23-10-20 | 11:56: Wel, veel rustiger en stabieler. En veel betere adviseurs. De helft van Trumps entourage zit in de bak.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 15:13

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 15:13:

Die Biden dementeert, hapert, weet gewoon niet waar hij is. Iedereen ziet dat behalve jij natuurlijk. Die kerel hoort in een bejaardentehuis te zitten, naast een doos pillen tegen dementie, zeker ook gezien zijn dubbele hersenoperaties.

Die Biden en zijn familie zal worden aangeklaagd wegens corruptie, pay for play politices. Het verhaal van Biden's laptop schijnt te kloppen, van de emails tot aanname geld van Oekraine, Rusland en China.
Als die Biden onverhoopt mocht winnen, dan krijgt die vent
direct een impeachment om zijn oren.

thephysicist | 23-10-20 | 16:15
▼ 1 antwoord verborgen

Biden kan echt niet. In het debat van zijn leven waar hij ongetwijfeld weken op heeft gestudeerd krijgt hij het alsnog voor elkaar om te haperen, foute cijfers te noemen, zich te vergissen of het gewoon niet meer te weten. Lijdt die man aan aderverkalking? Dit wil je niet op torunee naar China, Iran, Noord-Korea en Rusland hebben. Poetin hoeft maar "boe" te zeggen of een extra klontje suiker in de koffie te doen en Joe stort in.
Kan echt niet, Biden als president. Hetgeen de vraag doet oprijzen of Kamela Harris presidentsmateriaal is? Ik weet het niet.
Maat hoe groot moet je haat jegens Twamp zijn om te hopen op Biden?

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 11:44 | 3

Omdat Harris al gelijk de teugels in handen zal nemen, Joe heeft andere dingen aan de kop vanaf 4/11, de pers zal hem dan wel gaan bestoken, de buit is immers binnen, Trump weg, en het is zelfs de vraag of Joe de inauguratie haalt of dat ze, ter voorkoming van alle drukwerk en koffiekopjes twee maal moeten vervangen, haar maar gelijk laten inaugureren. Kamala lijkt me minstens zo ongeschikt als Trump destijds was, en zij zal er weinig van bakken, aangenomen dat de Senaat Rood blijft en daar lijkt het sterk op. Het is echter een survivor, en dus komt ze er met Putin, Xi, Rocketman en de EU wel uit en in Teheran zal de rode loper (die voor vrouwen) snel bij de achteringang worden neergelegd, wetende dat zij waarschijnlijk mee zal vliegen op de Fedex 767-200F met 1 miljard cash. Maar het land zal ontwaken, zij zal gaan draaien en draaien, de pers gaat Trump missen, de Senaat zal alles tot bloedens toe blokken, vermoedelijk heeft de SCOTUS een dagtaak aan haar, en in 2024 is er niks bereikt, behalve een paar wereldconflicten meer, en kan ze vertrekken. Wat ik me afvraag is: wie wordt háár VP? Zal wel een slaafse donkere dame worden, haar kennende. Met excuses voor de suggestie die ik hiermee opwek maar niet wil opwekken. Als dat zo is, hebben de Democraten niet eens wat achter de hand... Trump kan 4 jaar gaan trollen. En zij bereikt niks. Helaas, want zo komt de wereld ook niet verder.

Peeweewee | 23-10-20 | 12:33

Harris wordt het ook niet als een duveltje uit een doosje vrouwtje Clinton te voorschijn

Jan70 | 23-10-20 | 12:48

@Jan70 | 23-10-20 | 12:48: en de coup d'etat is compleet. Want dat is wat er sinds 2016 gaande is.

P-unit | 23-10-20 | 12:57

CNN is heel duidelijk: Biden won het debat op punten.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 11:38 | 5

Biden had terplekke dood neer kunnen vallen en dan had hij volgens CNN nog gewonnen. Als iets geen maatstaf is voor denken in de US of A dan is het CNN.

Biden kwam heel zwak over.

donkieshot | 23-10-20 | 11:53

@heldheino | 23-10-20 | 11:42: Omdat Trump minder schreeuwde, als gevolg van de kalmeringsmiddelen die hij had geslikt

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat was echt mishandeling van een bejaarde door een nog verder bejaarde , Biden heeft Trump gesloopt vannacht

Uqbar | 23-10-20 | 11:33 | 5

Een mening,waar je recht op hebt. Maar geef eens wat voorbeelden,die ik dan niet heb gezien of gehoord,beweringen zonder enige staving is zo goedkoop,lijkt me op de ontkenningsfase van een probleem voor je.

hertogvanzottegem | 23-10-20 | 11:59

@hertogvanzottegem | 23-10-20 | 11:59:
Par for the course van Trump-wappies. Alle kritiek is een linkse samenzwering en dat is de volledige strekking van de argumentatie.

De Eierbal | 23-10-20 | 12:22

Nee hoor, ben verre van een Trump fan. Op Biden stemmen lijkt me echter trekken aan een dood paard.

donkieshot | 23-10-20 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat Don de vorige keer deed was een bewuste keuze om te contrasteren bij Sleepy Joe en te ontregelen. Ook dat religieuze aspect de hele tijd: een bewuste keuze. In die zin is het een acteur.
Maar ik kan niet ontkennen dat deze versie van Donald mij beter bevalt. Is dit wat Covid-19 met je brein doet? Dan is er wat dat betreft weinig om je zorgen over te maken.

SIogra | 23-10-20 | 11:31

Trump voert campagne in Trumpworld.
80% van Amerika woont niet in Trumpworld.

Linkse Zakkenvuller | 23-10-20 | 11:30 | 7

@hertogvanzottegem | 23-10-20 | 12:03: Jongens toch, rustig aan.
4 jaar geleden zei ik dat Trump ging winnen omdat het sentiment tegen Hillary in de onderstroom van het internet duidelijk naar voren kwam. Nu wint Biden, wellicht niet met een landslide, maar ruim genoeg om Keizer Trump van zijn zetel te stoten. Zin in!

Linkse Zakkenvuller | 23-10-20 | 12:09

@Linkse Zakkenvuller | 23-10-20 | 12:09: Iedereen gokt wel eens goed bij rood/zwart spelen.

donkieshot | 23-10-20 | 12:12

Laat ik nu 4 jaar geleden ook Trump als winnaar hebben voorspeld en ook BREXIT. Trump gaat nu meer kiesmannen halen dan in 2016. Mijn 2 centen.

Tronald_dump | 23-10-20 | 13:24
▼ 4 antwoorden verborgen

The incredible shrinking 'big guy', 'chairman' JB

dr_heckle-mr_right | 23-10-20 | 11:27

Poetin, Xi en Kim Yong Un doen het nu al in hun broek als Sleepy Joe ze straks de wacht aan komt zeggen

Cousin Eddie | 23-10-20 | 11:23 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Trump maakte een sterke indruk, was op de bal, vlijmscherp en bleef rustig toen de moderator hem keer op keer afkapte, een paar keer interrumpeerde, Biden regelmatig een termijn extra gaf en Biden vooral weer soft balls aangooide. Ook goed was dat hij, nadat de moderator hem weer op het onderwerp Hunter, schielijk afkapte als hij het punt ging maken, Biden dan maar met een woord neerzette: Corrupt. Biden en moderator konden vervolgens niks anders doen dan accepteren of zelf in deze kakvlek wrijven. Punt gemaakt dus. Trump legde ook zo goed als mogelijk beleid uit, een aanzienlijke verbetering t.o.v. vorige debat. En hij trok de oude maar heel slimme kaart dat Biden de politicus van 50 jaar is en Trump de frisse anti-politicus. Biden ratelde, ongehinderd, zijn verhaal af. Standaardantwoorden op standaardvragen. Ging de mist een paar keer in, zoals met de vergelijking met Lincoln, had niet goed geluisterd, en de domme Godwin en de adviseur die hem dat voorschreef kan hij beter dumpen. Verder maakt de man, ondanks 2 dagen rust, een vermoeide en afwezige indruk. Zijn zoon zit in de shit en het zal hem niet in de koude kleren zitten, wetende dat het ergste nog zal komen. Vermoedelijk is Trump te laat en het is voor de Republikeinen zaak om de Senaat te behouden. Trump kan dan 4 jaar de zak uithangen op Twitter en zich in 2023 weer melden bij de voorverkiezingen en, gelet op de vermoedelijke competitie en chaos die onder Harris ontstaat, in 2024 weer intrek nemen in het WH.

Peeweewee | 23-10-20 | 11:14 | 4

Bedankt voor de samenvatting.

Rohin | 23-10-20 | 11:35

Onder Harris? LOL loop je wat vooruit op de zaak? (en ja ik weet dat Biden oud is)

sioux_ | 23-10-20 | 14:23

Hij is inderdaad een overtuigende leugenaar.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben de Democraten niet beters?

wiers | 23-10-20 | 11:09 | 3

Dat beters is de running 'mate'

dr_heckle-mr_right | 23-10-20 | 11:29

@slobbersaus | 23-10-20 | 11:46:
Hehheh, vandaar de quotes bij 'mate'. Die quotes gaan over beter en backstabber, een "et tu 'amala?" livt op de loer. De quotes hadden ook meteen om 'beter' kunnen staan. Zoveel gelaagdheid heeft die US politiek wel

dr_heckle-mr_right | 23-10-20 | 12:45

350 miljoen mensen. En dit is de top-2.

marcoplarco | 23-10-20 | 11:06 | 2

Er is geen betere dan Trump.

Tronald_dump | 23-10-20 | 11:28

Ja, bizar..

donkieshot | 23-10-20 | 12:10

Uiteindelijk maakt het me weinig uit wie er gaat winnen. Maar ik zou het bijzonder leuk vinden voor een aantal mensen hier in de panelen als het toch Trump gaat worden. Vooral voor Kuif en BL, die zou ik het echt van harte gunnen.

Shitting Bull | 23-10-20 | 11:01 | 17

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 11:38: Ik ben nergens zeker van, ik hoop alleen wel dat Trump wint. Dat lijkt mij het beste. En ik wil best wedden, als Biden wint reageer ik niet meer en als Trump dan toch wint, reageer jij dan niet meer? En misschien willen er wel meer mensen meedoen met deze weddenschap?

TRICKY | 23-10-20 | 15:57

@TRICKY | 23-10-20 | 15:57: Dat vind ik wel een strak weddenschap, maar ik denk niet dat Kuif daarin mee zal gaan. Daarvoor is hij absoluut niet zeker genoeg van zijn zaak.

Shitting Bull | 23-10-20 | 19:14
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik snap niet dat een groot en machtig land met twee van deze losers komt aanzetten als presidentskandidaten. Een pertinente leugenaar en een (te) oude man...

purgie | 23-10-20 | 10:59 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Beidn weer aan de adderol.

Sitting_targets | 23-10-20 | 10:54

Vanmorgen bij WNL:
'Amerika deskundige' Jan Kees Emmer: Trump gaat zeker verliezen.
Maakte zich daarna compleet ongeloofwaardig door samen met oud-minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal te beweren, dat het gebrek aan belangstelling voor de onthoofding in Frankrijk te wijten was aan de coronacrisis, en toen de presentatrice op de opkomst van de BLM demo wees, noemde hij dat complotdenken.
Dat was dus Jan Kees Emmer. Dat was dus de Telegraaf.

Roadblock | 23-10-20 | 10:54 | 4

@heldheino | 23-10-20 | 11:00:
De peilingen zijn in de laatste weken dichter naar elkaar toe getrokken, heel veel verschillen vallen nu binnen de foutmarge.
Heel veel peilingen/ voorspellingen worden gemaakt aan de hand van 400-500 interviews, daar kun je niet een hele staat op baseren. En veel mensen die Trump stemmen houden hun voorkeur voor zich. Vanwege de gevolgen, zoals intimidatie enzo. Daar wordt meestal niet voor gecompenseerd.

JdelaT | 23-10-20 | 11:07

Trump gaat battle grounds states: FL, AZ, NC, WI, MI, PA, MN binnen harken, misschien zelfs NV en NH

Tronald_dump | 23-10-20 | 11:31

Is het een vijand van de democratie of niet?

SIogra | 23-10-20 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Prima avond voor Trump. Duidelijke winnaar van het debat. Biden heeft met zijn opmerking m.b.t de olie-industrie zijn campagneteam waarschijnlijk tot grote wanhoop gedreven, aangezien hij door deze uitspraak een nog grotere verkiezingsoverwinning van Trump zal bewerkstelligen dan al door de Democraten wordt gevreesd.

Wolveshead | 23-10-20 | 10:52 | 1

Ja, ik denk dat Biden een hele slechte nacht heeft op dit moment. Ik durf zelfs zover te gaan om te beweren dat die opmerking over de olie-industrie de overwinning van Trump heeft bewerkstelligt. Die gaat dat nu 110% uitmelken, de komende twee weken. Heel simpel, als je Biden stemt, zeg dan maar dag met je handje naar goedkope brandstof voor je auto en je woning. En ook daar is het niet anders dan hier, als je mensen in de portemonnee pakt dan gaan ze bokken.

Shitting Bull | 23-10-20 | 11:04

Trump was geweldig. Beheerst maar had een prima verweer en was redelijk. Biden deed zijn uiterste best maar valt steeds weer door de mand als een zwakke man die regelmatig moeite heeft woorden te vinden.

doskabouter | 23-10-20 | 10:46

Mijn geestdrift en enthousiasme voor Biden zijn alleen maar toegenomen

thanseeuwen | 23-10-20 | 10:38 | 8

moet dat niet zijn thans(g)eeuwen ?

ivanhoe bergs | 23-10-20 | 11:01

Uw enthousiasme was 0,01% en nu 0.02%? Dat is zowaar een verdubbeling. Veel plezier ermee.

Stijlicoon | 23-10-20 | 11:30

gecondoleerd in dat geval

ArchieBunkerbom | 23-10-20 | 11:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat hebben jullie toch een kut-player zeg... ongelofelijk

very-ferry | 23-10-20 | 10:24 | 4

3/4 van de videos laadt niet... tenenkrommend !

Kwelbeller | 23-10-20 | 13:02

De palyer is kut maar je kan het indien je windows draait omzeilen door voor geenstijl je popup blocker uit te schakelen. De normale ad blocker reageert niet vreemd op de player. Mocht je een browser met block functie hebben dan gewoon even via een zoekmachine raadplegen. Voor apple zal nagenoeg hetzelfde gelden maar ik verwacht daar minder problemen.

chris197199 | 23-10-20 | 18:31
▼ 1 antwoord verborgen

Vond Trump sterk overkomen. Biden kwam vooral op het eind heel vermoeid en vaag over. Er zullen niet veel stemmen over en weer gewonnen zijn, maar dit komt het enthousiasme voor Biden niet ten goede.

heldheino | 23-10-20 | 10:22 | 6

@* Il Principe * | 23-10-20 | 10:28:
Die hele Twamp vind ik niet zoveel, het zijn de vele tienduizenden comments op de socials en hier waar ik er lekker voor ga zitten op election night. Watching the liberals cry salty tears...

Graaf_van_Hogendorp | 23-10-20 | 10:37

@VoltaireJohn | 23-10-20 | 10:44:
Kan niet wachten, Yernaz met zijn maga petje die Neelie zat te trollen in een treurende NPO studio staat nog steeds op mijn netvlies, zelden zo gelachen. Leuker dan menig cabaretier.

Graaf_van_Hogendorp | 23-10-20 | 10:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Spartacus slaat gemakshalve over dat de microfoon van de een uit stond als de ander aan het woord was. Dan is de ander overschreeuwen gewoon wat moeilijker.

Waar ik echt niet bij kan, is dat er nog steeds mensen zijn die er vanuit gaan dat de amerikanen beter af zijn met nog vier jaar trump. Hoe bouw je dat argument in vredesnaam op als je langer dan vijf minuten gekeken hebt naar wat ie de afgelopen vier jaar gedaan heeft? Het antwoord is namelijk dat hij òf niks deed, òf de boel verder in de fik stak, er daarna opzichtig over liegen en anderen de schuld geven. Zelfs de goedbedoelde heffingen op buitenlands staal om de banen in de staalindustrie te beschermen, leidden tot groter banenverlies in, oa, de autoindustrie omdat de grondstoffen of te duur of van inferieure kwaliteit waren. Dat had iedere eerstejaars economie overigens kunnen zien aankomen en daarom zijn de amerikanen doorgaans ook zo fel op open handel.

Niet dat biden de verlosser is (en dat de democraten nu nog steeds niet iets kunnen fielden dat lachend 25 punten op trump voorstaat in de peilingen is pure armoe), maar dan zijn ze daar marginaal beter af. Marginaal beter is nog steeds beter.

Nu kijkt de hele wereld rustig toe hoe trump 80 jaar aan diplomatiek werk door de pot spoelt en steekt, terecht, niemand een vinger uit omdat we vooraf niet weten wat de amerikanen daarmee gaan doen. Dat is eenvoudige risicominimalisatie en het feit dat je zelfs de Canadezen nauwelijks hoort, is veelzeggend. Die economie is zowat net zo vergroeid met de vs als wij met Duitsland. Canada had zich allang formeel kunnen melden en de vraag is waarom die gasten denken dat niks doen in hun voordeel is.

Bij biden wordt het in ieder geval voor europa makkelijker om de amerikanen te helpen. Die is redelijk voorspelbaar. Nu nog afwachten in hoeverre hij naar normaal amerikaans beleid kan terugkeren.

pietvanvliet | 23-10-20 | 10:19 | 21

Al zou Trump alleen maar de linkse BLM racisten en globalisten op hun plek zetten dan zie ik hem graag nog een termijn in het witte huis. Kiezend uit twee kwaden is dit de meest verstandige keuze

Huub12 | 23-10-20 | 11:20

De enige reden waarom al 4 jaar lang daar de boel in de fik staat, is omdat de Democraten de overwinning van Trump nooit geaccepteerd hebben.

CocaCola | 23-10-20 | 11:22

mensen met jouw mening staan te juichen als figuren als Obama president worden.
En wat heeft hij bereikt?
- grenzeloze illegale immigratie, wat de lonen onder druk zette
- opvoeren oorlogen Midden-Oosten
- Atoomdeal met Iran die bewezen gevaarlijk en schadelijk is voor de stabiliteit van het M-O
- China zijn gang laten gaan
Van dergelijke slappelingen komt niets goeds.
Trump mag dan een olifant in een porseleinkast zijn, hij doet tenminste iets.
Kunnen wij hier in NL en EU niet zeggen, onze leiders zijn net zulke slappelingen als Obama. (die overigens nu, net als iedere linkse coryfee, enorm geld loopt binnen te harken op basis van zijn bekendheid).

Nuchternederland | 23-10-20 | 11:46
▼ 18 antwoorden verborgen

en dan noemen ze Trump een leugenaar !

ivanhoe bergs | 23-10-20 | 11:03

@HetGewoneNormaal | 23-10-20 | 10:58: Of de democraten weten zelf wel dat ze weinig kans maken en dus geen veelbelovende kandidaat zich nu laten afbranden. Mogelijk dat ze achter de schermen met een betere kandidaat bezig zijn om over 4 jaar naar voren te schuiven. Net als destijds met Obama.

discriminazie | 23-10-20 | 11:13

@discriminazie | 23-10-20 | 11:13: Met de extreem-linkse mafketels die nu de dienst uitmaken is dat een illusie. Ze hebben vier jaar de tijd gehad en dit is wat ze kunnen leveren.

Frau Merkel | 23-10-20 | 11:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou iemand aan Rutte kunnen vragen voor wie hij gaat en waarom?
chips nootjes bier

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 10:13 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:19:
Natuurlijk gaat Rutte voor iemand, die hem er niet regelmatig aan herinnert, dat hij zijn minimale Defensieverplichtingen van 2% niet nakomt.

Roadblock | 23-10-20 | 11:11

pRutte heeft daar geen stemrecht en verder is hij altijd voor de winnaar.

Frau Merkel | 23-10-20 | 11:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze krijgen een vraag over een onderwerp en in plaats van te vertellen wat ze zelf zouden doen de komende 4 jaar beginnen ze vrijwel direct weer naar elkaar te wijzen wat de ander niet of verkeerd heeft gedaan.
Schiet niet echt op zo.

kloopindeslootjijook | 23-10-20 | 10:13 | 1

een Surinaams spreekwoord zegt: Als je met modder gooit verlies je wel je grond. Zolang ze het allebei doen maakt het voor de uitslag niet uit.

small_town_dude | 23-10-20 | 10:20

Dat vaccin. Hoe gaat het inmiddels in Rusland? Is de door Poetin zelf ingeente zoon nog Corona-vrij? We horen er helemaal niets meer van sinds die zeperd van Rusland in The Lancet, met die vervalste data. Maar Trump heeft een vaccin beschikbaar in november? Het beste Corona-vaccin is nog altijd op Joe Biden stemmen.

Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 10:12 | 10

@Pimp my Voortuin | 23-10-20 | 10:16: Inderdaad, TDS is bij deze meneer zo groot, dat hij niet weet dat ze die vervalsing gewoon op Harvard deden. Rusland had hier niets mee van doen, hun vaccin is natuurlijk ook gewoon bullshit, maar Putin denkt, ik doe maar gewoon lekker mee met deze onzin.

HetGewoneNormaal | 23-10-20 | 11:04

Het aantal doden in de VS ligt omgerekend op het zelfde niveau als dat in Nederland. Hou maw op met dat fake news gejammer over de aanpak in de VS. Bull shit news !

Huub12 | 23-10-20 | 11:24

@Huub12 | 23-10-20 | 11:24:
Dus mag Trump erop los liegen, over een vaccin dat er nog lang niet is? I get it!

Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 11:30
▼ 7 antwoorden verborgen

Als je op een president stemt die als een verongelijkte kleuter wegloopt uit een interview waar hij vragen als "Wat zijn uw plannen voor een tweede termijn?" te confronterend vindt, dan neem je jezelf niet serieus.

Zelfs bij zijn billenmaatje en pseudo journalist Hannity, waar hij uiteraard niet kan weglopen, kraamt hij totale waanzin uit:
twitter.com/AKsierra/status/127643371...

James St John Smythe | 23-10-20 | 10:12 | 2

Trump heeft het woord kinderachtig een nieuwe dimensie gegeven.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:30

Het is en blijft een gotspe dat Biden zich voor aantijgingen tegen zijn zoon uit schimmige bronnen moet verdedigen terwijl de kinderen van Trump al veroordeeld zijn voor malversaties (geld graaien uit een liedadigheidsfonds, verrijking via het presidentschap van pappie gekregen octrooien van chinezen) die iedere andere president(-skandidaat) onderuit gehaald zou hebben.

De Treinende Rechter | 23-10-20 | 10:10 | 12

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:31:
Whah, er heeft sinds zijn aantreden altijd wel een onderzoek gelopen te gen Trump of iemand van Trump.
De blinde haat waarmee de DEMS hun verlies niet konden verkroppen is iedereen duidelijk.
Jammer dat jij ook op die Trump- afzeik- band-wagon gesprongen bent Kuif.
Ik had je hoger ingeschat.

Roadblock | 23-10-20 | 11:05

@Roadblock | 23-10-20 | 11:05: Jammer dat jij ook op die Trump- afzeik- band-wagon gesprongen bent Kuif.
Ik had je hoger ingeschat.

écht? Ik geloof dat Kuif de laatste maanden wel duidelijk gemaakt heeft aan welke kant van de fatsoenskloof hij staat mbt het US-elections debat.

Gladiator Fap | 23-10-20 | 11:58

@Gladiator Fap | 23-10-20 | 11:58:
De laatste maanden inderdaad. En een half jaar geleden? Noppes.
"Aan welke kant van de fatsoenskloof" meent u dat nou echt met die BLM marxisten en Antifa SA-ers?
De 'fatsoenlijke' democraten die iemand met een MAGA pet lijfelijk aanvallen?
De 'fatsoenlijke' democraten die elke modder, die ze konden vinden naar Trump gegooid hebben?
Dit zegt mij alleen wat over u.

Roadblock | 23-10-20 | 13:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Heeft Lange Frans al gereageerd?

Santtulainen | 23-10-20 | 10:10 | 2

Op zijn Hyves pagina.

Gulliver | 23-10-20 | 10:20

Die is even onderweg met zijn vliegende schotel maar als hij terug is van Mars zal hij zeker reageren.

jan huppeldepup | 23-10-20 | 10:49

Ik hoop dat Trump blijft. Om Europa verder te dwingen om zelf in te investeren in defensie en om te blijven vechten tegen de racisten die alles willen vergiftigen met identiteitspolitiek.

Nederland80 | 23-10-20 | 10:09 | 1

Precies dát.

Teeweetwee | 23-10-20 | 10:46

Blijkbaar heeft de corona alleen het slechte deel van zijn hersenen aangetast? Asjemenou

Proud Infidel | 23-10-20 | 10:08 | 1

Wellicht heeft het hem een druppeltje extra nederigheid opgeleverd, dat maakt al zo'n groot verschil bij Trump.

Nederland80 | 23-10-20 | 10:10

Een zittende president verliest zelden of nooit een verkiezing voor de 2e termijn, dus de Biden-lovers kunnen het gewoon wel vergeten, zo simpel is het gewoon.
Dus dat word keihard die onsportieve jankerds uitlachen, verheug me er nu al op.

streknek | 23-10-20 | 10:06 | 4
-weggejorist-
Loempia | 23-10-20 | 10:31

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:11:

Herbert Hoover is ook een voorbeeld van een niet herkozen president. Hij verloor omdat hij de depressie niet alleen niet wist aan te pakken maar zelfs wist te verergeren.

BigKnor | 23-10-20 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Huh, alle mensen die hier de oude mongool Biden steunt. Feit is, Trump heeft gewonnen op de meeste punten. Nu nog de verkiezingen, ik denk zo'n 55% v/d populatie die Trump kiest voor een 2e termijn.

Thoth | 23-10-20 | 10:03 | 3

Uw glazen bol is wat beslagen.

oldandwise | 23-10-20 | 10:06

gaat net zoals in 2016, linkschen en deugers blijven schreeuwen en mediaverkrachtten teneinde die man Donald J. Trump naar beneden te halen en gaat ze weer niet lukken, het lijkt wel of Trump steeds sterker wordt hij verslaat niet alleen het coronavirus nee ook het linksche virus want de komende jaren zijn ze nog niet klaar daar en gelukkig heeft Donald J. Trump een geheugen als een olifant. Toedeledokie aan de clintons/obamas/bidens, die gaan zich steeds minder prettig voelen en zullen op een zeker punt vluchten of op hun rug gaan liggen met de pootjes omhoog, onvoorwaardelijk overgeven heet dat en dat gebeurt met het Zwaard van Damocles in de vorm van de laptop from Hell van Huntertje.

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 10:08

Vlak alle frauduleuze stemmen niet uit.

B. Randnetel | 23-10-20 | 10:55

Trump had Biden met de grond gelijk moeten maken om zijn achterstand in te halen. Is niet gebeurd. Trump is een one-term president.

* Il Principe * | 23-10-20 | 10:02 | 8

Volgens Hillary is hij geen president. 4 jaar geleden stond hij tussen de 2 en 10% achter, niemand gaf hem een kans.
Alleen al om dit soort onzinnige uitspraken is het grappig om te zien hoe angst zich beweegt en wat het gaat worden.

donkieshot | 23-10-20 | 10:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Het lijkt verdorie wel of het ergens over gaat deze keer.

kloopindeslootjijook | 23-10-20 | 10:02

Wij mogen straks kiezen tussen Wilders en Kaag. Roept u maar.

Schriever | 23-10-20 | 10:01 | 8

Wilders graag. Kaag is exit !

Huub12 | 23-10-20 | 11:25

Wilders!

Modi | 23-10-20 | 11:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Mocht de winst naar Trump gaan dan vrees ik dat we een tijdje zonder trollies zitten. Ojjoj.

CalamityJane | 23-10-20 | 09:58 | 1

Och, reken maar dat ik dit, evenals de vorige keer, een aantal mensen ga inpeperen.
Onze afwezige bekende Hagenaar Brabbelbeer had mij er zelfs om geblocked.

Roadblock | 23-10-20 | 13:06

Blijft onvoorstelbaar om te zien hoe Biden, een man met een geriatrische uitstraling die onduidelijk praat en zich voortdurend verspreekt, over een paar jaar 80 (...), zich kandidaat stelt voor zo'n functie. Trump daarentegen, ook niet meer de jongste, heeft de energie van een dertiger. Dat is best wel bijzonder. Wat een ijzervreter is dat, daar kun je alleen maar respect voor hebben.

Motleycrew | 23-10-20 | 09:57 | 7

@Shitting Bull | 23-10-20 | 10:03: Waarom snappen zo weinig mensen dat?

Teeweetwee | 23-10-20 | 10:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Nog ongezien maar 1 winnaar mogelijk:
de kandidaat die de grondwet wil eerbiedigen zoals die geschreven is. Die actieve oplossingen zoekt voor de Coronacrisis. Die, voordat het Chinese virus zijn tegenkandidaat kwam steunen, de Amerikaanse industrie uit het moeras trok. Die China, Iran en Rusland de wacht aan zegde. Die alleen vanwege vijandig-politieke redenen de Nobelprijs voor de Vrede niet kreeg. Die de grenzen dicht wil houden voor illegalen en kansloze gelukszoekers, met ruimte voor legale immigranten.

Of
de frontman van diverse elkaar niet automatisch aanvullende belangengroepen.
Die de grondwet willen herschrijven zoals zij dat goeddunkt. Die passieve, tegen demense gerichte maatregelen af willen dwingen tegen Corona. Die het virus als wapen gebruiken in de verkiezingscampagne. Die de eeuwige kleine oorlogjes in en rond het MO willen handhaven voor de belangengroep "militair industrieel complex". Die draconische klimaatmaatregelen willen afdwingen namens de belangengroep "extreem/groen/klimaat/links". Die de Amerikaanse industrie weer af willen breken voor de belangengroep "moeras/Beltway", vanwege lucratieve contracten met de CCP voor zelf- en familie (de familie Biden, om er een te noemen). Die de massa-immigratie willen bevorderen voor goedkope huishoudelijke hulp op de paleizen van meerder belangengroepers - en om de VS om te volken.

Trump2020 dus, ook voor ons. Want hier is de belangengroep van de tweede kandidaat al aan de macht.

Jan Passant mk2 | 23-10-20 | 09:55

Biden komt toch over als oude, kleurloze, passieve, besluiteloze man.

Rusland en China vegen de vloer met hem aan.

rigelstraat | 23-10-20 | 09:55 | 1

Hij dient dan ook als schaamlap voor de belangengroepen achter hem. Die zullen de Oval Office inrichten als bejaardentehuis, waar schatrijke toeristen (denk aan koningen en presidenten) een foto-op en een tour krijgen.
Terwijl in de diverse achterkamertjes uitgemaakt wordt hoe hoog de belasting worden en wie dat betalen moeten. Tot het allemaal op is.

Jan Passant mk2 | 23-10-20 | 10:01

Trump die beweert dat er heel snel een vaccin is. Jammer dat de pharmaceutische industrie daar nog niet van op de hoogte is...

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 09:54 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Los van dit debat, Amerikaanse verkiezingen zijn nog weirder dan ik dacht. Afgezien van dat systeem met kiesmannen, waardoor niet perse de kandidaat met de meeste stemmen wint, begrijp ik dat 42 miljoen mensen per post stemmen, en dat dat 1/3 van de stemmers is. Dan zijn er 126 miljoen Amerikanen die stemmen, en 200 miljoen die niet stemmen.

de visser | 23-10-20 | 09:52 | 2

Onder de 18 mag je niet stemmen, dus die groep moet je ervan af trekken.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:06

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:06:
En driekwart woont in staten die geen swingstates zijn. Die moet je er ook vanaf trekken. Raar "democratisch" systeem.

* Il Principe * | 23-10-20 | 10:16

Als die Biden op een dergelijk belangrijk debat al als een hoog bejaarde man staat te stammelen en moet zoeken naar zijn woorden, hoe moet dat dan worden als hij president is?

Je kan nog zo'n hekel aan Trump hebben, maar je kan toch niet met droge ogen eerlijk beweren dat Biden overkomt als iemand die cognitief nog alles op een rijtje heeft!

DikkeDirk | 23-10-20 | 09:46 | 1

Nee schokkend.

P-unit | 23-10-20 | 09:49

Voor blanke Amerikanen met gezond verstand is het maar te hopen dat Trump wint.

BozePaarseMan | 23-10-20 | 09:39

De zure linkse koppen hier in Nederland de Day After. Dat is onbetaalbaar! Voor rest zoeken ze het daar maar lekker uit met hun bejaarden.

de Voorzittert | 23-10-20 | 09:38 | 1

Heel jammer dat de kroegen dicht zijn tijdens de verkiezingen. Heel leuk om de uitslag in een linke kroeg te gaan bekijken.
De paniek bij de snowflakes was prachtig om te zien.

Gulliver | 23-10-20 | 09:41

Ik lees net wat tweetjes van de 'fake news' media en als het om vermeende leugens van Trump gaan dan noemen ze het 'false claims', maar bij vermeende leugens van Biden noemen ze het 'some missteps' en 'stretches the truth at times'. De NOS zou dat objectief noemen.

GroetenVanUrk | 23-10-20 | 09:37 | 16

@Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 10:05:

Biden beweerde van de week nog dat een ondernemer door Trump was geruïneerd. De man blijkt echter miljonair te zijn....

Gulliver | 23-10-20 | 10:10

@Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 10:05: Ja, heb ik met jou ook vaak. Eigen werkelijkheid creëren, check. Hij is niet leuk dus niet goed.
Een paar weken terug begon je nog over redelijkheid, nuance, alle politici liegen en doen dit.. Dit soort geneuzel.

Hoofdzaken als geen atoomwapen Iran (heel belangrijk), economie China, praten met N-K, beleid richting Israel, de Navo die z'n eigen broek op moet houden, daar kan geriatrisch patiënt Biden niets mee. Laat staan met het binnenlands antifa en BLM geweld en waanzin.

De Dem's zouden er goed aan doen om hun partij op orde te brengen, het is een grotere flutpartij als de Rep's.

Lees ook eens: de leugens over Trump, door De Winter. Heel erg verhelderend tot wat voor een ongehoorde flutpartij de 'Democtraten' zijn verworden.
Maar goed, je obsessie met Trump is alom bekend.

donkieshot | 23-10-20 | 10:22
▼ 13 antwoorden verborgen

Zo spreek je toch zoveel mogelijk doelgroepen. Kiezers die felheid verwachten en kiezers die enige beschaafdheid willen zien.

Borat_Stikstov | 23-10-20 | 09:36

Hmm. Heb ik de nieuwe versie van de app. Speelt ie alleen de commercials voorafgaand aan het filmpje af...

Whisper | 23-10-20 | 09:36

Na meer dan 100 jaar heeft Amerika eindelijk een President die niet een oorlog in een arm land is begonnen, maar links wil blijkbaar bloed zien vloeien.

Gulliver | 23-10-20 | 09:35 | 16

@* Il Principe * | 23-10-20 | 10:22:
Obama is al die ellende begonnen mijn beste. Kun je wegkijken tot je een ons weegt, verandert daar weinig aan. Blaat vooral lekker verder.

TeeJee | 23-10-20 | 10:38

@TeeJee | 23-10-20 | 10:38:
Zegt de naam "Bush" je niets? Nog zo eentje die nergens was gekomen zonder een rijke pa...

* Il Principe * | 23-10-20 | 12:51

@* Il Principe * | 23-10-20 | 12:51:
En die Clinton was ook zo'n prettig oorlogshitsertje, net zoals zijn vrouw.

Wat ga je nu proberen knul? De discussie verplaatsen naar nog eerdere presidenten? "Moving the goalposts" heet dat, zo'n poging, omdat je zinnige argumenten op zijn.

Onder Obama is gewoon een nieuwe ronde destabilisatie begonnen in het Midden Oosten. Als je het nieuws gevolgd hebt weet je dat donders goed, en Trump krijgt dat nu op zijn bordje. Hypocriet gelul is het, en meer ook niet.

TeeJee | 23-10-20 | 14:27
▼ 13 antwoorden verborgen

@Spartacus idd herken je President Donald J. Trump niet, daar hij zo kalm is omdat hij weet, dat de conservatieven het beroemde Zwaard van Damocles in handen hebben en het op Biden kunnen laten vallen wanneer ze maar willen.
Het is daar over de plas altijd een soort Poker en daar zijn ze goed in, dus de laatste kaart wordt de genadeslag voor de obamaclintonbiden-maffia.

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 09:34

Aangezien Trump zich gedwongen in moest houden kreeg Biden de gelegenheid zijn gedachten te verwoorden. Ok,dat kostte af en toe wat tijd,maar gevolg was dat hij wel meer als een staatsman overkwam.
Dus dat wordt een overwinning voor Biden.

oldandwise | 23-10-20 | 09:33 | 10

@Shitting Bull | 23-10-20 | 09:58: Clinton had niet voor niks 3 miljoen stemmen meer dan Trump.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:24

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:24: Ja, en? Volgens het geldende systeem in de VS was Trump de winnaar van de verkiezingen. En dat het systeem niet deugt is geen excuus.

Shitting Bull | 23-10-20 | 10:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Die tweets van Trump kan iedereen verstuurd hebben. Gewoon inloggen met "maga2020".

Osdorpertje | 23-10-20 | 09:32 | 1

Al aangepast.

Shadow112 | 23-10-20 | 09:36

Het sterkste punt is dat de ellende in Amerika niet veroorzaakt is door de laatste 4 jaar, maar door de 20 jaar daarvoor. En Joe neemt geen grammetje verantwoordelijkheid.
www.pewresearch.org/2017/01/10/how-am...

small_town_dude | 23-10-20 | 09:31 | 1

Precies

Makemyday! | 23-10-20 | 09:38

Polls laten een heel steady voorsprong zien voor Biden, ruim 10%. En nee de pollsters maken niet dezelfde fout als in 2016, nu wordt heel goed opgelet dat ook de "verborgen" Trump stemmers niet worden gemist. Er wordt in ieder geval een juiste correctie voor gemaakt of geschat. Dat ontbrak toen.

Als dit zo blijft wordt het een landslide voor de seniele, slaapverwekkende, brave en kleurloze Joe Biden. Kan je nagaan, als Amerika hem verkiest, hoe zat moeten ze dan zijn van Trump?

Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 09:28 | 15

@Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 10:21:
och BL, er lopen in Nederland zo veel mensen rond met een masters, terwijl er weinig nuttigs uit komt. Kijk maar eens rond in de Tweede Kamer.

TeeJee | 23-10-20 | 10:40

BL. Het is in Nederland normaal dat zekere studieresultaten van zekere mensen staatsgeheim zijn. Het is niet nieuw.

CalamityJane | 23-10-20 | 11:13
▼ 12 antwoorden verborgen

Weer een overduidelijk winst voor Biden. Trump heeft zich wat minder als een complete lompe hansworst gedragen dit keer, maar weer gewoon leugen op leugen en geen enkele inhoud.

Japannert | 23-10-20 | 09:28 | 14

Ja, Biden is inhoudelijk beter dan Trump, die alleen Twitterberichten leest.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:26
▼ 11 antwoorden verborgen

Denk dat Biden gaat winnen en hij na een half jaartje er mee stopt wegens gezondheids redenen mee stopt en dan het stokje overdraagt aan Kamala Harris.
Trump will take the highway to oblivion en zo nu en dan kunnen we nog eens lachen om die zieke narcistische geest

Loempia | 23-10-20 | 09:28 | 5

@Gulliver | 23-10-20 | 09:51: Trump is een enorme brokkenpiloot, zo iemand moet je niet willen als President. En ook geen enkel capabel politicus of adviseur houdt het vol aan zijn zijde.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:14

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:14: En wie komt er over als brokkenpiloot, die struikelt over zijn eigen woorden en aftakelt waar je bij staat? Ja, dat is Biden.

Usumani | 23-10-20 | 10:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Biden komt toch echt bijzonder fragiel over hoor.

Moet zo'n oude man die steeds naar woorden moet zoeken nou nog 4 jaar lang de VS leiden?

DikkeDirk | 23-10-20 | 09:27 | 9

@TeeJee | 23-10-20 | 09:35:
Je weet ook dat hij eigenlijk een stotteraar is en al zijn hele leven daardoor met pauzes praat omdat onder controle te houden?

Japannert | 23-10-20 | 09:47

@DikkeDirk | 23-10-20 | 09:38:
Dat vond niet alleen Trump, maar dat vonden zijn voorgangers ook. Het probleem met Trump is dat hij geen enkele verstand van internationale relaties heeft en alleen transactioneel denkt. Het gehele buitenlandse beleid van Obama was erop gericht om de positie van de VS in Azie te versterken (de 'pivot to Asia') om zo een tegenbalans te vormen tegen de opkomende macht van China en de overige Aziatische landen een alternatief te bieden. Wat er onder Trump is gebeurd is dat de VS zich internationaal terug hebben getrokken en daarmee in feit heel Azie in de handen van China drijft. Dom beleid.

Japannert | 23-10-20 | 09:50

@Japannert | 23-10-20 | 09:47:
Praat toch niet zo'n poep, hij is allang voorbij stotteren, en dat is heel duidelijk op de video's die er zijn. Hij weet de woorden gewoon niet meer, hij kijkt regelmatig verdwaasd om zich heen, begint te praten en verliest zijn onderwerp.

Dat zijn heldere en objectief waarneembare signalen. Deze man is (beginnend) dement, en dat kan heel hard gaan.
Uit politieke overwegingen deze man op het podium zetten, de Dems zouden zich moeten schamen

TeeJee | 23-10-20 | 10:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Benieuwd wanneer creepy Joe Biden uitstapt, daar ik er van overtuigd ben, dat de zaken die op de laptop staan grootse gevolgen gaan hebben daar er nu ook mensen die op die laptop in mails staan, hun telefoons en laptops aangeboden hebben en dan blijkt, dat de beruchte laptop van Hunter Biden compleet legitiem is en dat er nog niet de helft van de narigheid naar boven is gekomen. Tevens zullen de Trumpers wel zorgen, dat ze de grootste troef op die laptop nog niet gelijk naar buiten brengen. Volgens mij gaat daarom Biden zo lang mogelijk door teneinde het stokje als hij terug moet stappen over te geven aan die Harrisdinges. Ergo de democraten hopen nog steeds op een overwinning van Biden door de stemmen van mensen die anti Trump zijn en dan stapt Biden terug en kan Harrisdinges de eerste vrouwelijke President worden en dat terwijl ze niet eens de gekozene was van de Democraten.
Politiek is een zee vol met haaien en de grootste moordenaarhaai wint.

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 09:27 | 5

Is er nou al bewijs voor dit doorlopende geblaat? Of blijft het bij Fox en NY Post?

beldewouten | 23-10-20 | 09:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger had je nog debatten met eloquente sprekers waar je graag voor opbleef. Dit is meer een soort down met Johnny waarbij 2 kandidaten een prijsvraag hebben gewonnen en een dag presidentskandidaat mogen spelen. Wel goede afspiegeling van de moderne maatschappij. We worden dommer.

ZureKoek | 23-10-20 | 09:26 | 5

Trump is in dit geval de vechter neem ik aan? Een ridicule notie. Trump is een bang, klein en hartvochtig mannetje. Biden is ook een nietsnut, daar niet van, maar Trump de strijder of sterke man? Lachwekkend.

ZureKoek | 23-10-20 | 09:42

Dienstweigeraar.

ZureKoek | 23-10-20 | 10:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Biden had duidelijk pepmiddelen op, die pupillen, echt gigantisch.

Astroturfer | 23-10-20 | 09:25 | 2

Wij krijgen op de Nederlandse TV hier veel minder van te zien, maar op de Amerikaanse kanalen komt veel vaker het gehakkel en gestuntel van Biden langs.
Niet bepaald een goede promotie voor die man.

TeeJee | 23-10-20 | 09:27

cocaine's a hell of a drug.

obzzcure | 23-10-20 | 10:03

Zie het fragment niet tussen staan waarop Twamp de verkiezingen, buiten fraude, zo goed als heeft gewonnen. twitter.com/Timcast/status/1319468648...

Texas en Pennsylvania going red (goed Texas was dat al zo'n beetje ondanks dat de Dems daar weer terugkomen door migratie van binnen en buitenland).
Florida en nog wat rustbelt/great lake states binnen hengelen alsmede Arizona en u kunt nog 4 jaar lang schuimbekken tegen Twamp.

Graaf_van_Hogendorp | 23-10-20 | 09:23 | 2

Hij staat 6 procent achter in Pennsylvania en 3 procent in Florida. Dus hoe gaat hij die winnen?

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 09:59

Heb naar de herhaling gekeken van Op1.
Zij hadden pro-forma een "bruin vrouw" toegevoegd waarvan ze niet eens de naam kende. (Zie bij het voorstellen na het debat).

Kamervraag | 23-10-20 | 09:23

Het blijft een mooi gezicht om te zien hoe twee mensen met enorm veel levenservaring, strijden om het presidentschap en de mugshot van het gezicht van de vrije wereld. Hier hebben we Kaag en Krol (K+K is een supermarktketen).

Leptob | 23-10-20 | 09:23 | 2

Hier hebben we nog geen president. Kaag is minister met veel ervaring. Krol is een charlatan die voor de aandacht en het aardige salaris in de kamer zit en wil blijven.

AntiZanicz | 23-10-20 | 09:34

@AntiZanicz | 23-10-20 | 09:34: is veel ervaring een verkoopargument geworden? Ken ook nog een dope dealer met veel ervaring. Veel ervaring maakt Kaag nog geen goed bestuurder in de zin van goed/land/burger, lijkt me zo... .

SchnauzeCitizen | 23-10-20 | 09:38

Trump gaat dit toch wel winnen , met gemak.

obzzcure | 23-10-20 | 09:20 | 1

Dat zou je zeggen, maar niets is wat het lijkt deze dagen ... zo lijkt het.

Usumani | 23-10-20 | 10:29

CNN Polls: Biden wint!! Mensen die kijken? WTF die ouwe seniel? Trouwens mooi compliment van Biden aan Trump: Trump, Lincoln noemen...

ikworstelengadouchen | 23-10-20 | 09:18 | 8

@Graaf_van_Hogendorp | 23-10-20 | 09:21: Trump haalt de Workingclass en Zwarte kiezers van de Democratische Plantage, net als Lincoln de slaven van de echte plantages haalde.

ikworstelengadouchen | 23-10-20 | 10:46

@2voor12 | 23-10-20 | 09:50: En niet alleen daar..... "we came, we saw, He died! gigle gigle"

ikworstelengadouchen | 23-10-20 | 10:48

Hahaha CNN...

sprietatoom | 23-10-20 | 14:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat je dat vindt komt omdat je aan TDS lijdt.

Jeroen65 | 23-10-20 | 09:18 | 1

Vergeet TAD niet (Trump Anxiety Disorder).

schedewindje | 23-10-20 | 09:21

Wie er gewonnen heeft hoor ik vanavond wel van Mouthaan

Trumme | 23-10-20 | 09:17 | 1

Tja, ook niet geheel representatief.

van Oeffelen | 23-10-20 | 09:25

Ik heb het te doen met de Amerikanen, stemmen op een maffe clown of een kandidaat die dan in zijn 2e presidentsjaar de leeftijd van 80 aantikt.
Sowieso zou men zich af moeten vragen waarom het lot van zo'n groot en belangrijk land in de handen wordt gelegd van een 75+'er

lion@night | 23-10-20 | 09:17 | 4

@small_town_dude | 23-10-20 | 09:26: Volgens het democratisch selectie proces wel. Mensen genoeg maar velen te jong om Bonkers Bonespur aan te pakken , volgens de partijleden.

AntiZanicz | 23-10-20 | 09:32

Jij hebt blijkbaar liever een jonge manager met ervaring? Pakt dat hier zo goed uit dan?

SchnauzeCitizen | 23-10-20 | 09:40

@AntiZanicz | 23-10-20 | 09:32:
"democratisch selectie proces"

Bestaat niet in de VS. Het is gelegitimeerde corruptie, aan beide kanten van de medaille. De persoon met het meeste geld en invloed, die dus de meeste invloed kan kopen en vriendjes kan helpen, komt aan de top van de partij.

TeeJee | 23-10-20 | 09:42
▼ 1 antwoord verborgen

Hitlervergelijking. Zo uitgekauwd. Zo matig. Toch wordt het een landslide victory voor Biden. Voelt niet goed, maar de Orange Man heeft het er zelf naar gemaakt.

van Oeffelen | 23-10-20 | 09:17 | 6

Er waren genoeg Hitler-approvers in de VS. Ford, Lindberg en een hele rij. Zelfs nog na Pearl Harbour toen Hitler de oorlog verklaarde aan de VS.

AntiZanicz | 23-10-20 | 09:31

@bixiers | 23-10-20 | 09:20: want? Hij is inmiddels toch een oorlog begonnen? Exporteert nu toch de arbeid naar goedkoop Verweggistan? Heeft het programma tegen traficing toch stiekem gestopt? Als jij je partner opdraagt op de knieen te gaan gebeurt dat natuurlijk direct, op een wereldtoneel neemt zoiets echt wat meer tijd.

SchnauzeCitizen | 23-10-20 | 09:44

Dat was nogal een inkoppertje. Trump die opschept over zijn goede banden met Kim.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind het best knap voor een narcist om zijn gedrag aan te passen. Chapeau Trump. Een persoonlijke tragedie voor de man dat hij pas 2 weken voor de verkiezingen in zag dat hij een malloot is.

beldewouten | 23-10-20 | 09:17 | 2

Een volgens DSM 5 gediagnosticeerd narcist kán dat ook niet in 2 weken. Dus misschien is uw persoonlijke diagnose incorrect?

libertat | 23-10-20 | 09:52

@libertat | 23-10-20 | 09:52: Op zeker is die diagnose onjuist, maar dat zal niet worden toegegeven door de Trump-haters en Biden-fans.

Usumani | 23-10-20 | 10:36

"I ran because of you Joe"
"who built the cages Joe?"

KlauwnBassie | 23-10-20 | 09:16

"Twitter-polls "
LOL!! Die zijn lekker representatief, sociopatenpolls.

DrumPiet | 23-10-20 | 09:15 | 3

Ja, maar leg dat de Trump-fans maar eens uit. Veel van hen hebben de lagere school niet afgemaakt.

Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:01

@Kuifje-naar-Brussel | 23-10-20 | 10:01: In tegenstelling tot de schoolverlatende raketgeleerden in de ghetto's van Baltimore, Memphis, L.A., Chicago en Detroit uiteraard.......

Terence Hill | 23-10-20 | 12:08

Drain the Twamp!

Cunts-en-kitsch | 23-10-20 | 09:15

Wil Amerika een man of een muis als president?

Gulliver | 23-10-20 | 09:14 | 5

@haddem | 23-10-20 | 09:22:
Tja.
Anti zeurt op het gedrag van Trump, maar gedraagt zich in de panelen als een kind. Niet serieus te nemen, dus vooral lekker negeren.

TeeJee | 23-10-20 | 09:25

@beldewouten | 23-10-20 | 09:18: Volgens Stormy Daniels was daar inderdaad sprake van. Misschien was er net koud gedoucht? Hoewel Bonkers niet zo bezorgd lijkt om andermans welzijn.

AntiZanicz | 23-10-20 | 09:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier doen filmpjes het prima. Gooi die oude IBM's er ook eens een keer uit.

bixiers | 23-10-20 | 09:14

Een demente bejaarde en een domme bejaarde waren op tv..
Was het maar een mop.

DrumPiet | 23-10-20 | 09:14 | 2

Ze hebben wel veel om op terug te kijken. Helaas nog net te jong om fe vorige pandemie meegemaakt te hebben. Hè, verdomde! Was wel handig geweest nu.

MoorCopJoris | 23-10-20 | 09:24

DP. Help de domme douwe.

CalamityJane | 23-10-20 | 10:41

Tja, de exit-polls van dit 'debat' zijn toch een beetje anders dan Bonkers Bonespur laat voor komen. Nog minder dan twee weken. Bonkers wil snel iets van de AG of FBI want hij ziet de bui ook al hangen en sorteert voor op een trexit. Voor hem graag iets als Comey die nog eens een oude email koe uit de sloot haalde.

AntiZanicz | 23-10-20 | 09:13 | 2

Ja, polls zijn de laatste keer ook zeer betrouwbaar gebleken.
Ik zeg het maar als kleine waarschuwing zodat mogelijk een overwinning van Trump niet opnieuw als harde klap bij u aankomt.
U bent nog niet eens hersteld van die van 4 jaar geleden.

2voor12 | 23-10-20 | 09:45

Zwaar geval van TDS

_washier | 23-10-20 | 09:53

Ik vond Biden erg sterk, duidelijk de winnaar.

Lievewitteman | 23-10-20 | 09:13 | 4

Biden was uiterst zwak maar omdat Trump niet duidelijk heeft gewonnen is Biden de winnaar. De bully zal straks verdwijnen maar wordt opgevolgd door een seniele haan waaromheen de lijkenlucht al hangt.

bixiers | 23-10-20 | 09:17

@bixiers | 23-10-20 | 09:17: Nonsens, de man is fit en helder. U heeft geronfobie.
Niettemin zou het beter zijn in de toekomst duidelijke opleidingdsdkwalificaties te eisen, ervaring in gelijksoortige functies.
Ook een maximum leeftijd van 60 bij aanvang eerste termijn zou voor burgemeesters, gouverneurs en de president wel logisch zijn. Ook een max leeftijd in functie voor rechters is vanzelfsprekend. Vroeger heeft men niet voorzien dat mensen tot 80 blijven zitten.

AntiZanicz | 23-10-20 | 09:27

Biden de winnaar? Wél in de hoeveelheid spreektijd in de samenvatting van NBC.

Dr. Worstenbroodje | 23-10-20 | 10:41
▼ 1 antwoord verborgen

Blij dat de reclames wel werken, maar de fragmenten zelf niet. Toffe App!

TonieKolonie | 23-10-20 | 09:12 | 1

Producten die ik nooit zal kopen.

wiers | 23-10-20 | 11:06

Ik heb het debat niet gevolgd, maar werd er nog iets gezegd over de corrupte verbinding van Joe Biden met China?

Glasgow Argus | 23-10-20 | 09:12 | 7

@libertat | 23-10-20 | 09:50:
De domheid is legendarisch bij dit soort mensen. Geen idee hoe het er in het echt aan toe gaat en kennen alleen het mantra Trump dus altijd slecht.

2voor12 | 23-10-20 | 09:56

@AntiZanicz | 23-10-20 | 09:15: Maar Feitelijk is het niet bekend wie Bon Kersbon Espur is. Mag ik u wel Kindera Chtigezaniker noemen?

Nuchternederland | 23-10-20 | 11:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Filmpjes doen het niet

guile | 23-10-20 | 09:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken