Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"De GGD is in gesprek. Probeer het later nog eens"

Helaas!

Social

Het percentage positieve testen blijft maar stijgen en zit nu ruim boven de 5%, maar de GGD is in gesprek. Afgelopen week is in 96% van alle gemeentes in Nederland een nieuwe coronabesmetting vastgesteld, maar de GGD is in gesprek. Afgelopen zondag kwamen er 1846 nieuwe besmettingen bij, dat is meer dan het dubbele van alle nieuwe besmettingen in de eerste twee weken van juli, maar de GGD is in gesprek. Zaterdag waren dat er 1906, maar de GGD is in gesprek. U wilt kijken naar een interview met de succesvolle ondernemer Won Yip, maar de GGD is in gesprek. In Amsterdam mag je 's nachts niet eens meer naar het park, maar de GGD is in gesprek. Volgens het kabinet is het coronavirus met een comeback bezig, maar de GGD is in gesprek. Maar de GGD is in gesprek, de GGD is in gesprek, de GGD is... in gesprek. 

This is fine...

Social

Reaguursels

Inloggen

Het is op dit moment drukker bij de GGD dan u van ons gewend bent. Probeert u het bij de derde Corona golf nog eens of blijft u aan de lijn.

echtpaul | 21-09-20 | 21:19

“Op dit moment worden al onze medewerkers getest, probeert u het op een later tijdstip nog eens”.
“Wist u dat u alle info kunt vinden op www.testuzelluf.te”.
Tuuttuuttuut.

Ruimedenker | 21-09-20 | 18:31

www.sdbiosensor.com/xe/product/7653 (samen ontwikkeld met Roche, 15 minuten resultaat, geen Lab nodig).

Wordt vanaf eind deze maand in Duitsland ingezet. Europees goedgekeurd.

sjoene_kerel | 21-09-20 | 17:53

Mensen met een onaangenaam beroep zoals de spreekwoordelijke putjesschepper hebben er alle belang bij zich te laten testen. Want wat is fijner dan met loon doorbetaling een paar dagen thuis te zitten?

CiTy3 | 21-09-20 | 17:33

Mijn leidinggevende verwacht dat ik me laat testen. Hoe dan? De Regering wijst naar alles en iedereen, maar krijgen zelf niks geregeld die losers.

ET007 | 21-09-20 | 17:13

Dit is vrij zorgelijk. Stel dat er een keer echt iets aan de hand is in Nederland.

Pieter_Auper | 21-09-20 | 16:47 | 2

Ja man. Zo zou er zomaar ineens een gevaarlijk virus de kop kunnen opsteken, en economie en samenleving ontwrichten. Gelukkig staat Nederland in de top 5 van best voorbereide landen in zo'n geval van pandemie (cijfers uit 2016, meen ik), dus dat zou goed moeten komen.

TmC | 21-09-20 | 17:02

Ja dan kruipen ze allemaal onder tafel. veel bange wezels in nl.

Spychopaat | 21-09-20 | 20:27

Ik durf te wedden dat de mensen die zich hebben laten testen, en dus met naam en toenaam en BSN-nummer en welke zorgverzekeringsmaatschappij, en welke gezinssituatie, als EERSTE een mail of SMS in de bus krijgen om het vaccin te komen halen.
Kijk, ik ben iemand die een klein beetje doordenkt, en één ding is zeker: de overheid is NIET je vriend.

King of the Oneliner | 21-09-20 | 15:11 | 2

Ja jij bent zo super en vooruitziend. Kon je jezelf nu maar pijpen jij slimme mens onder al die domme mensen. De overheid is niet je beste vriend, maar mensen die zichzelf superieur vinden, zijn vaak psychisch niet in orde.

ET007 | 21-09-20 | 17:16

klopt inderdaad, daarom laat ik me nooit testen en nooit vaccineren!

Spychopaat | 21-09-20 | 20:28

Vreemd, ik woon in de buurt van Amsterdam en kan mij woensdag a.s. laten testen in Amsterdam, gewoon ingelogd met DigiD.

Apollo | 21-09-20 | 14:47 | 1

Woensdag gehaktdag......

Troyan horse | 21-09-20 | 17:38

komt allemaal omdat de micro biologen zelfs geld willen verdienen aan de tests en de grote bedrijven daardoor uitsluiten (want niet goed genoeg zeggen geven ze onterecht als argument)

bron Follow the Money en Zondag met Lubach (met steun van Nieuwsuur)

je zou bijna de boeren gaan geloven dat stikstof onzin is.

Petroselinum crispum | 21-09-20 | 14:26

Wat een wijsheid hier in de panelen. Zo te lezen zit het wijze deel der natie hier te reaguren terwijl het achterlijke deel iets doet dat moet doorgaan voor besturen, managen en eh... werken. Vanwaar deze mismatch?

Amsterdamsko | 21-09-20 | 14:23

Weet niet hoor, gaat bij ons in de regio gladjes. Maar ja, vrijwel geen studenten en migranten, wellicht scheelt dat. Lol

Rest In Privacy | 21-09-20 | 14:22 | 3

dan woon je in noord oost Groningen of Zeeuws Vlaanderen de rest van de regio's zitten namelijk vol

Petroselinum crispum | 21-09-20 | 14:24

Waar is dat dan?

Apollo | 21-09-20 | 14:31

Vreemd, ik woon in de buurt van Amsterdam en kan mij woensdag a.s. laten testen in Amsterdam, gewoon ingelogd met DigiD.

Apollo | 21-09-20 | 14:48

RIVM NL
''Allemaal onzin ,de Hond gek''
Miskleun no zoveel RIVM

''Het CDC (Center for Disease Control and Prevention) – de Amerikaanse tegenhanger van het RIVM – komt vandaag met een opmerkelijke koerswijziging. Volgens het CDC is de rol van aerosolen bij de verspreiding van corona veel groter dan eerst werd gedacht. ''
www.welingelichtekringen.nl/geen-cate...

chausson61 | 21-09-20 | 14:12

Ik heb nu 4 weken klachten, hoop dat het gewoon verkouden zijn is. Ik probeer nu elke dag 3x per app een afspraak te maken en per telefoon.

App: geen locaties beschikbaar
Telefoon: wij zijn in gesprek, probeer het later nog eens

Pff

Justhenk | 21-09-20 | 13:34 | 2

Stop maar met bellen. Je bent gewoon verkouden. Werk aan je weerstand.

piloot47 | 21-09-20 | 15:28

Kan niet. Is al het hoogste wat het kan wezen.

Justhenk | 21-09-20 | 15:48

4 uur bellen voor een afspraak.
4 dagen wachten op uitslag, weer 5 uur gebeld, men had zogenaamd geen telefoon nummer genoteerd.
Na 5 dagen een brief.
3 keer opgemerkt dat geboortedatum verkeerd genoteerd was.
Het gaat goed meneer de jonge , pipo de clown en bejaarden moordenaar)

Nietnagel | 21-09-20 | 13:31

Vroeger kon je op vakantie met enige trots praten over het goede zorgstelsel in Nederland.
Die tijden zijn veranderd.

laurentius | 21-09-20 | 13:10 | 4

@Tietmier | 21-09-20 | 13:17: En hierna alleen nog maar over de hoge belastingdruk en de niet bestaande verzorgingsstaat.

JohnLocke | 21-09-20 | 13:25

U kunt trots vertellen dat als je in Amsterdam met een keppeltje rondloopt of hand in hand, je in elkaar geslagen wordt. Er zijn landen die dat graag zien.

jan huppeldepup | 21-09-20 | 14:02

Nou ja, ik ben via Nederland in Oostenrijk verzekerd bij het landelijke ziekenfonds, Gesundheitskasse. Van de week kreeg ik de afrekening over 2019 van het CAK, daarop kon ik lezen dat de woonlandfactor voor de basisverzekering 0.6632% is. Voor die ruim 33% minder kan ik hier op kuur, betaal ik alleen per recept 6 Euro, een gemaximeerde eigen bijdrage. Hulpmiddelen zijn hier minstens de helft goedkoper (zelfde merk, luxere uitvoering). Daarbij hebben specialisten meerder disciplines die ze helemaal zelf in de hand hebben, dus efficiënter en goedkoper.

De artsen zijn geen cent slechter, misschien wat minder arrogant.

bergsbeklimmer | 21-09-20 | 14:11
▼ 1 antwoord verborgen

Paar weken geleden aangemeld voor seriële tests. Krijg je een soort strippenkaart en kun je je elke dag met voorrang laten testen, gewoon elke dag!
Heb mezelf nu een keer of 12 laten testen, alle keren negatief, maar ja, je weet nooit, binnen een uur kun je 'het' op lopen en ben je zonder het te weten toch besmet.

Het lijkt mij daarom verstandiger om je, als het kan, elk uur te laten testen (afgezien van slaaptijd), zodat je een minimaal risico loopt anderen te besmetten - die dan, zul je net zien, weer te lui zijn om zichzelf te laten testen.

Voor de eerlijkheid moet ik er bij zeggen dat ik financiële belangen bij dat testen heb, maar hee, dat is maar geld. Gezondheid voor alles, dat is wat ik altijd zeg.

Ichneumonidae | 21-09-20 | 13:08 | 1

Ik heb ook zo'n abonnement. Ideaal. Ben gestopt met op en neer rijden, kamper voor de deur bij de GGD geparkeerd.

Ad Fundum | 21-09-20 | 13:14

Bij elke statement van Rutte tegenwoordig voegt hij ongevraagd aan toe dat hij mensen die het virus ontkennen niet serieus gaat nemen. Omdat hij het zo excessief herhaald heeft me dit aan het denken gezet.
Wat blijk?
Er is een protocol waaraan een nieuw ontdekt virus moet voldoen. Een virus moet uit een patiënt (bijvoorbeeld longvocht) worden gehaald. Dit virus moet dan worden geïsoleerd, en dan moet dit virus op de foto worden gezet. Iets wat elke mico-bioloog in staat is om te doen.
RaRa. U raadt het al?
Voor Sars-Cov-2 is dit niet gebeurd!

Traag | 21-09-20 | 13:07 | 6

@Tragicomix | 21-09-20 | 13:25:
Klopt. Echter voldoet deze foto niet aan het protocol waaraan een nieuw ontdekt virus moet voldoen. Op deze foto is het virus niet geïsoleerd. Er staat ergens een zwart puntje tussen brei en rommel wat ze hebben omcirkeld. Dit zouden ze moeten isoleren en dan een foto van maken. Dit is niet gebeurd.

Traag | 21-09-20 | 13:38

@Tragicomix | 21-09-20 | 13:25:
Van verschillende kennissen heb ik hun kopie van het patientendossier gezien. Daar staat op dat ze COVID 19 negatief getest zijn.... In Augustus 2019.

Betreffende kennissen zijn er de mensen niet naar om een haux in de wereld te helpen, als ze al zouden weten hoe ze een screenshot kunnen vervalsen.

bergsbeklimmer | 21-09-20 | 14:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Het Mysterie van VWS...

Yrrab | 21-09-20 | 13:07

Vanuit mijn eigen beperkte observaties is mij opgevallen dat de virusveiligheid in Nederland een wassen neus is.

In de afgelopen maanden ben ik in meerdere ziekenhuizen geweest.
Ik loop onbeschermt naar binnen, desinfecteer mijn handen, beantwoord aan de incheckbalie nee op de vraag of ik klachten heb en probeer tussen zwabberend personeel en bijpratende groepjes mensen op voldoende afstand de pijlen te volgen. Met maximaal 3 mensen in de lift is schijnbaar voor een hoop mensen een ondenkbare situatie. Dit was in Tilburg en Eindhoven niet heel erg verschillend.
Tot in de OK(Eindhoven) heb ik geen mondkapje gezien.

Een aantal weken geleden kregen wij een telefoontje van school. Er was een klasgenootje positief getest. De leraren moesten in 10 dagen in thuisquarantaine, mijn zoon moest nog 5 dagen binnen blijven, maar mocht wel naar school. Wij moesten in de gaten houden of hij geen symptomen ging vertonen en wijzelf hoefde voor de rest niets te veranderen.

Ruim een week later kregen wij een telefoontje van de GGD om te informeren over eventueele symptomen. "Nee, niets gemerkt." 'Prettige dag meneer."

Bij een echt killervirus zijn we fucked.

eigen-mening | 21-09-20 | 13:04 | 2

Ook zonder dat hele voorafgaande verhaal zijn we bij een echt killervirus zwaar de moeder geneukt.
Nou ja, is allemaal hypothetisch, who gives a shit?

Ichneumonidae | 21-09-20 | 13:15

ach het is maar een verkoudheidje toch?

Petroselinum crispum | 21-09-20 | 14:28

Moest vandaag een afspraak maken. Online ging niet, want controle via SMS werkt niet, "optie niet geactiveerd". Hoezo niet, gebruik dat al jaren voor den tax, maar goed, dan maar bellen. "Alle lijnen zijn bezet, probeer het over een half uur nog maar eens, de verbinding wordt nu verbroken". Twee uur lang idem. Dan maar eens proberen met opleggen, weer bellen, opleggen, weer bellen, etc. God zij gelooft, ik kom er doorheen. "Woensdag is er plek, wel een half uur rijden van je adres".

Je zou verwachten dat na een half jaar eea was geoptimaliseerd. Dus niet. Godgodgod....

Valse_nootjes | 21-09-20 | 12:58 | 1

Tja testen is duur dus je moet het een beetje afremmen. Men nemen een telefonistin die niet al te snel is voor heel Nederland en bingo.

jan huppeldepup | 21-09-20 | 14:07

kijk eens naar Zweden,geen paniek en gewoon doorgaan

sinecker | 21-09-20 | 12:55 | 1

Inderdaad. Hebben ze zo gedaan omdat al die maatregelen nergens voor nodig zijn en zelfs contraproductief kunnen zijn. Ze hebben zich aan het geldende protocol voor pandemieën gehouden, en zich verwonderd afgevraagd waarom de rest van de wereld gek is geworden.

me,myself and IK | 21-09-20 | 13:23

Teststraten zijn overal leeg. Kunstmatig gecreëerde schaarste.
We hebben een media/ bestuurlijke werkelijkheid die niets van doen heeft met de waarheid.
Zelfs Lubach durft het een en ander te benoemen.
Geenstijl msn't lekker door. Treurig jongens.

Traag | 21-09-20 | 12:55 | 5

Ze gunnen het werk liever aan de ziekenhuislaboratoria die het werk niet aankunnen. Absurd als je dat testen zo belangrijk zegt te vinden. Dit is politieke onwil en belangenverstrengeling.

Simon_GS | 21-09-20 | 13:26

@Simon_GS | 21-09-20 | 13:26: Dat is inderdaad erg triest, ik vernam het gisteren bij Lubach. Wederom belangenverstrengeling wat boven komt drijven. Nederland op zijn smalst.

tis_wat | 21-09-20 | 13:40

GGD's mogen simpelweg niet meer testen omdat de overheid zich heeft laten klemlullen door hun 'leveranciers'. Tests mogen alleen bij deze leveranciers worden uitgevoerd, want anders... en om het plaatje compleet te maken schijnen deze leverancier ook in het OMT aan te schuiven. Prima dat men naar het functioneren van de GGD's kijkt, maar dan moet er ook verder worden gekeken.

BakkerHenk | 21-09-20 | 13:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Maandag 14 september: 2 dochters ziek, griep.
Wij meteen bellen en bellen en bellen, maar kwamen er na 2 uur doorheen.
Afspraak gemaakt, en konden woensdag getest worden.
Wij als gezin braaf in quarantaine en thuiswerken (eis van o.a. de werkgever).
Woensdag dochters getest na elkaar.
Donderdagavond werden we gebeld, "jongste had geen corona".
mooi! En de oudste? "ja, we bellen apart voor haar..." was het antwoord.
Zondagmiddag nog geen telefoontje van GGD, maar je kan zelf niet bellen, ZIJ bellen jou is overal het antwoord!
Dus wederom het aanmeldlijn bellen, en het daar uitgelegd. Na een uur aan de lijn kregen we te horen dat het sample weg was! HUH?!?? Hoe dan!?
Kreeg te horen dat het bij transport weg was geraakt (detail, samples kwamen in de zelfde tray!), dat geloof ik niet!
Of ze opnieuw getest wilde worden?! Ja lekker!
Ze is inmiddels al weer beter, en naar school. Ben er wel klaar mee!
Aan werkgever maar gezegd dat alles okee was en vanmorgen maar weer aangetreden op het werk.

tis_wat | 21-09-20 | 12:54 | 4

Goed gedaan, je kan zo'n kind niet nog een keer zo'n test aan doen. Fijn dat ze weer beter zijn!

Watching the Wheels | 21-09-20 | 12:57

griep is geen coronasymptoom dus dan moet je NIET bellen zie je nou mensen zoals jij verknallen het voor de rest

Petroselinum crispum | 21-09-20 | 14:28

@Petroselinum crispum | 21-09-20 | 14:28: als jij het verschil zo kan vertellen, dan zou ik zeggen, ga een carriere tegemoet bij het GGD. Hoeven ze niet meer te testen.
Trouwens, de werkgever "dwong" ons er toe, anders kwam ik de werkkeet niet eens in!

tis_wat | 21-09-20 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

"Hallo, welkom bij de GGD, onze medewerkers zijn in gesprek ... met elkaar, probeert u het later nogmaals, de verbinding wordt nu verbroken ...".

Watching the Wheels | 21-09-20 | 12:53

Hoog tijd dat er de nodige figuren binnen de politiek als OMT strafrechtelijk vervolgd gaan worden!

Hollandse_blauwe | 21-09-20 | 12:45

Ik heb via manpower gesolliciteerd voor de functie van hulpje van de directe bemonsteraar, maar was meteen afgewezen, in een meerkeuzemenu moest je aangeven hoeveel ervaring je in de verpleging hebt (wel wat, maar minder dan een jaar) ik heb niet de indruk dat je daar medische handelingen doet, zeker niet als je assistent bent, maar goed..

MaisNon | 21-09-20 | 12:43 | 1

nee, klopt. Qat ik zag zit die, op een afstandje, achter een laptop en checkt of de juiste persoon een wattenstaafje naar binnen geschoven krijgt. Leek me dus vooral meer een administrative dan verplegende functie

Sp1tz | 21-09-20 | 12:54

Je weet natuurlijk ook niet of je iemand met 'verschijnselen' of een hijger aan de lijn hebt. Dat moet eerst worden uitgezocht. Erg tijdrovend allemaal.

ciabatta | 21-09-20 | 12:43

Hun grootste prestatie was de naamsverandering van GG&GD naar GGD.

Piet Karbiet | 21-09-20 | 12:43 | 4

Dat is nog niks:
Veilig Verkeer Nederland in de bocht:
"Wij zíjn Veilig Verkeer Nederland, maar vanaf nu noemen we ons 3VN".
(en jullie mogen dat betalen, dat is logisch)

zetje01 | 21-09-20 | 13:18

VVN is een onafhankelijke vrijwilligersorganisatie en heeft niets met de overheid te maken. De naamsverandering kwam omdat er een fusie was met de Voetgangersbond en de stichting Stop Kindermoord (dus: 3 VerkeersOrganisaties). Omwille van de naamsbekendheid is dat later teruggedraaid naar VVN.

Leffe Blonde | 21-09-20 | 13:44

ze zijn meteen gedecentraliseerd en geregionaliseerd met die naamswijziging echt zo slim om te doen 28 verschillende bedrijven met een eigen bedrijfsvoering oprichten

Petroselinum crispum | 21-09-20 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer stopt GS met positieve PCR uitslagen als besmettingen te betitelen. Dat is zooo MSM...

Rest In Privacy | 21-09-20 | 12:43 | 4

@Adalgar | 21-09-20 | 13:01: Besmet zijn zou betekenen dat je besmettelijk bent en dat is maar een week als je covid-19 krijgt hoewel je het virus zeker de 2 weken erna nog kan aantonen. En volgens sommigen zelf maanden erna nog. En het kan ook nog dat je nooit besmettelijk bent geweest maar wél een deeltje virus bij je draagt. Dus misschien is maar de helft of zelfs nog minder van de positieven besmettlijk. En je doet die test toch juist om dat te checken!

Simon_GS | 21-09-20 | 13:20

@Simon_GS | 21-09-20 | 13:20:
Je goochelt met begrippen. Ik mag hopen dat je zult begrijpen dat besmet zijn (in) en mate van besmettelijk zijn (uit) verschillende grootheden zijn.

Adalgar | 21-09-20 | 13:58

@Adalgar | 21-09-20 | 13:58: tja dat maakt het nog ingewikkelder. Maar ik goochel niet. De test zegt alleen iets in combinatie met specifieke covid-19 klachten.

Simon_GS | 21-09-20 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Hugo: “He broer, heb jij niet een adresje waar ik nieuwe testsetjes kan bestellen?”

Marien: “Hoezo? Heb je het nou nog niet op de rit? Pa zei vroeger al dat jij nog geen deuk in een pakkie boter kon schoppen. Die rare schoenen helpen dus ook niet.”

Hugo: “Doe nou niet zo lullig man. Dat bedoel ik niet. Ik wil een nieuw soort test.”

Marien: “Ja snap ik; een sneltest. Maar je bent niet de enige hoor. Gewoon achteraan aansluiten.”

Hugo: “Nee, luister nou effe man! Ik zoek een test die niets aantoont. Ook al hang je dat staafje in een emmer coronasnot, de uitkomst is negatief. Snap je? Ik moet even wat curven flattenen of liever naar beneden terugbuigen.”

Marien: “Ik stuur je een @ppje. Adres in Dhaka. Vraag naar Khamal die heeft voor ons eens een partij meuk getest. Hij kan je wel verder helpen. OK zo? Mooi, en kap nou eens met die idiote schoenen. Low profile is voor jou nu toch wel het devies lijkt me.”

Hugo: “OK broertje, ik wist dat ik op je kon rekenen” Je weet; op dat andere nummer hè.

fokkewoelf | 21-09-20 | 12:41

Van mij mogen ze testen wel laten behalve voor de groepen in de zorg en het onderwijs. En natuurlijk af een toe een random steekproef. De maatregelen die je moet nemen zijn immers zoals bij ieder steekproefje. En als ze het geld wat ze daarmee besparen inzetten om de ventilatiesystemen te checken in verzorgingstehuizen is de helft van het probleem opgelost.

Simon_GS | 21-09-20 | 12:39 | 3

Helemaal mee eens. U denkt ècht in oplossingen!

Lupuslupus | 21-09-20 | 12:46

Ontvolken van verpleeghuizen is

Rest In Privacy | 21-09-20 | 13:08

Nogal een dingetje, sorrie typ op de telefoon

Rest In Privacy | 21-09-20 | 13:09
-weggejorist en opgerot-
Cofit1984 | 21-09-20 | 12:37 | 5
-weggejorist-
priwax | 21-09-20 | 12:52
-weggejorist-
OuweOuweLekkerMauwe | 21-09-20 | 12:52
-weggejorist-
Deksmaat | 21-09-20 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen

OT, ik zit radio 1 te luisteren, ene Ingeborg Beugel heeft het over de situatie van migranten in de kampen op de Griekse eilanden (kennelijk hebben ze op een van die eilanden weer hun eigen kamp in de fik gezet), en I kid you not, ze beklaagt zich er oa over dat er geen yoga wordt aangeboden in die kampen. Ik verzin het niet, ze zei het echt.

Tashtego | 21-09-20 | 12:36 | 5
-weggejorist-
Cofit1984 | 21-09-20 | 12:51

Vanavond is er bingo en spelletjesavond.

dhrat | 21-09-20 | 12:54

Het allermooiste is waarschijnlijk nog dat ze Ingeborg volledig lieten uitpraten, en daarbij instemmend knikten. Zonder enig weerwoord. Het is de waanzin voorbij.

de Voorzittert | 21-09-20 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunnen we over het hele land eens een uurtje live streamen vanaf alle teststraten? Dan kunnen we tellen hoeveel er daadwerkelijk per uur in gaat.

frickY | 21-09-20 | 12:35 | 1

De teststraten zijn het probleem niet, daar is ruimte genoeg.
De laboratoria die de tests moeten onderzoeken. Daar is niet genoeg capaciteit.

JanVergoor | 21-09-20 | 12:41

Hego de Jonge. Overigens, zijn ogen staan dikwijls zo gespreid dat ik ook erg geïnteresseerd ben in het rioolwateronderzoek ter hoogte van zijn voordeur.

zevensprong | 21-09-20 | 12:34 | 4

@Nehemia | 21-09-20 | 12:37: Het lijkt mij toch echt niet de juiste manier om je staande te houden..... De man is wel minister hoor.

Lupuslupus | 21-09-20 | 12:42

Zo wordt er gedacht door lage hoge mensen. Nehemia. Gelukkig zijn er nog fatsoenlijke mensen maar die hebben het zwaar.

Rest In Privacy | 21-09-20 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

Maar je kunt toch ook niet weten hoeveel zorg- en onderwijspersoneel we hebben, en dus hoeveel zich willen laten testen?
Dat moet je gokken.

frickY | 21-09-20 | 12:34

Het is echt waar. Onze overheid vindt het verschrikkelijk als mensen van 80+ overlijden.

Nehemia | 21-09-20 | 12:31 | 3
-weggejorist-
Cofit1984 | 21-09-20 | 12:40

@Cofit1984 | 21-09-20 | 12:40: Exact, maar ook dat het medisch personeel geen mondkapjes hoefde te dragen op instigatie van het RIVM laat zien dat de overheid zeer begaan is met de ouderen.

Nehemia | 21-09-20 | 12:42

Op naar dure appartementen ipv de verpleeghuizen

Rest In Privacy | 21-09-20 | 13:16

HdJ, de lagere school onderwijzer met z'n gênante kleuterschoenen is volledig incompetent gebleken. Dat is inmiddels al een tijdje glashelder. Als je even teruggaat en gewoon beziet wat deze poseur er allemaal aan aperte leugens en kolder heeft uitgekraamd, niet te bevatten bijna. Als dit dan al een crisissituatie is, hoe kun je dan zo'n ijdeltuit met 0 (nul) inhoud op zo'n cruciale post laten zitten?

Ad Fundum | 21-09-20 | 12:30

Ik ben vorige week nog een keer weggejorist voor vele herhalingen in een plempsel.

Zuma | 21-09-20 | 12:30 | 2

Soliciteren voor de redactie, dan mag het.

frickY | 21-09-20 | 12:34

Bleib zu Hause.

Earl_of_Doncaster | 21-09-20 | 13:01

# Break Henk Krol heeft zojuist de GGD gefeliciteerd.

dhrat | 21-09-20 | 12:29 | 1
-weggejorist-
Inmnkloffie | 21-09-20 | 12:58

De feestdagen staan alweer bijna voor de deur en rond die tijd staat een van de eerste levensbehoeften voor velen, de jaarlijkse wintersport (lees: comazuipen in skihutten) ook gewoon op de rol. De regering kan het zich niet permitteren om bijvoorbeeld met oud en nieuw de kroegen te sluiten, want dat zou een soort Palingoproer in alle grote steden opleveren (nog erger dan de Gazastrook-achtige taferelen die we al gewend zijn met de jaarwisseling). Hetzelfde geldt voor de EU, die het vanwege haar toch al broze draagvlak niet zal aandurven om de wintersportoorden in Frankrijk, Italië, Zwitserland en Oostenrijk te sluiten gedurende de wintermaanden. Dus ongeacht de besmettingsgraad, de R-factor tegen die tijd en de vraag of het carnaval al dan niet doorgaat, die derde golf komt er ook. Om de simpele reden dat het virus zich net zo zal verspreiden als bij de eerste Europese uitbraken in februari en maart van dit jaar en omdat de geest uit de fles (pun intended) is.

Schulzie | 21-09-20 | 12:29 | 7

@De Droit | 21-09-20 | 12:46: Eh, ja, de wereld is groter dan Maurice de Hond en de Nederlandse sterftecijfers. Die tweede is er dus al en door de mobiliteit van reizigers en de hyperbesmettelijkheid van het virus is de aardbol één groot corona wormhole.

Schulzie | 21-09-20 | 13:18

@Schulzie | 21-09-20 | 13:06: Je probeert hier te zeggen dat de Zweedse bevolking wezenlijk verschilt van de Nederlandse met betrekking tot normen en waarden? Of helpt dat jou te verklaren waarom er in Zweden geen grotere problemen zijn dan in Nederland. Want als de Zweedse bevolking eigenlijk best wel een beetje zou lijken op de Nederlandse zou dat betekenen dat al die onzinnige maatregelen helemaal niets uithalen toch?

Skeptic1970 | 21-09-20 | 13:22

@Skeptic1970 | 21-09-20 | 13:22: Dat heb ik niet gezegd. Of het Zweedse normen- en waardenstelsel veel verschilt van het Nederlandse weet ik niet, maar ik heb het dan ook over gedrag. Er is mij in ieder geval bijvoorbeeld niet bekend dat er in Zweden ook op vrijwel dagelijkse basis illegale feesten moeten worden beëindigd door de autoriteiten.

Schulzie | 21-09-20 | 13:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Lieve Geenstijlschrijvers, kunnen we stoppen met die opsommingstijlvorm? Ik weet het, het vult het artikel maar het is een onvruchtbare akker aan het worden.

Risingson | 21-09-20 | 12:27 | 3

Zouden ze naar u luisteren?

laurentius | 21-09-20 | 12:30

Zolang u de akker maar blijft bemesten, Risingson, komt het allemaal wel goed. (Ook een stijlvorm).

ciabatta | 21-09-20 | 12:53

Update: boa's willen ook voorrang.

ciabatta | 21-09-20 | 12:25 | 1

Illegalen van “we are here” willen ook voorrang

laurentius | 21-09-20 | 12:27

Als je bij de teststraten gaat kijken is het uitgestorven gaat wel heel hard.

witte | 21-09-20 | 12:23 | 1

Klopt.

Lupuslupus | 21-09-20 | 12:32

Corona madness....
Wanneer gaan we weer normaal doen?
Er is helemaal niets aan de hand

Oetiohnegentechnik | 21-09-20 | 12:22 | 1

Behalve dat de Pensioenfondsen goed garen spinnen.
Behalve dat je als oudere wanneer je er nu aan toe bent weer kunt kiezen naar welk verzorgings en/of verpleegtehuis je wilt, want er is bijna in al die instanties weer plek zat.
Nog een paar duizend ouderen over de klip en we gaan zeggen, dat de groepsimmuniteit steeds sterker wordt en het virus terugloopt.
Hoppa er is na de ouderenzuivering helemaal niets meer aan de hand.
Laat U testen allemaal op een vaste plek, waar zeker coronapatienten ook in hun auto met open ramen zonder mondkapjes uren staan te wachten op een stok met watten onder hun hersenpan.
Ach misschien heeft U gelijk, alleen begraven is er bijna niet meer bij, verbranden oh sorry cremeren is wat straks wet zal worden als D66 zijn zin krijgt. Voor begraven is geen ruimte meer.
Nee er is helemaal niets aan de hand en de IC's lopen vast niet vol wanneer de luchtvochtigheid op gaat lopen.
Doeiiiiiiii

Theo-Pim-Riv | 21-09-20 | 12:28

Ook de politie wil voorrang. Ik dacht dat ze daar die zwaailichten voor hadden.

ciabatta | 21-09-20 | 12:18

Dag mevrouw. Ik zoek Hugo.

Poesman | 21-09-20 | 12:18

Een vraagje, naar aanleiding van wat je allemaal leest en hoort van verschillende bronnen...

Is het zo dat PCR-test alleen maar vertelt of je een stofje hebt om het Coronavirus af te stoten? Of registreert die test ook een werkend corona-virusdeeltje?


Ik hoor er telkens verschillende uitleggen over.

Jos Tiebent | 21-09-20 | 12:18 | 6

@Stevo365 | 21-09-20 | 12:28:
Een prachtige knop voor een onbetrouwbare overheid om eens even fijntjes aan te gaan draaien. Misschien hebben ze dat inmiddels al gedaan.
De grondslag R-waarde is in juni immers ook stilletjes veranderd zodat deze hoger werd.
De schaal van de RIVM besmettingskaart is eind augustus ook stilletjes veranderd zodat deze roder lijkt.

Dommelsch | 21-09-20 | 12:40

@Stevo365 | 21-09-20 | 12:28:
Ja, dus?
De vraag was hoe een pcr-test werk, niet hoe jij met je complotbrein er over denkt.

Rest In Privacy | 21-09-20 | 13:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo' week of twee geleden werd ik getroffen door de gewone griep. Voor de zekerheid de Centrale Dokters Dienst (Amsterdam) gebeld. Deze bevestigde mijn verdenking en voegde mij toe: "u kunt zich altijd even laten testen". Daarna een aantal keren geprobeerd om er telefonisch doorheen te komen. Uiteindelijk de moed opgegeven.
Waar is toch de tijd gebleven dat iemand gewoon opnam als hij/zij gebeld werd...?

Hendrick9999 | 21-09-20 | 12:18 | 2

Vervangen door de automatisering oftewel weg gesaneerd

Rest In Privacy | 21-09-20 | 12:26

@Nolleeder | 21-09-20 | 12:26: Goedemiddag. Het is drukker dan verwacht. Al onze medewerkers zijn in gesprek. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen. De wachttijd bedraagt meer dan 5 minuten. Blijft u aan de lijn. Wist u dat u op onze website gggdpuntnl ook.... tuut tuut tuut

5611 | 21-09-20 | 12:58

Maatregelen gebaseerd op politiek opportunisme, gaan we nu de rijke vruchten van plukken. Die lachende leugenaar en die clown op rare schoenen zullen het niet aandurven een tweede lock-down in te stellen maar laten het gebeuren dat alle landen op slot gaan voor Nederlanders.

Eppo | 21-09-20 | 12:15 | 1

Gingen wij maar op slot voor al die buitenlanders.

Makemyday! | 21-09-20 | 12:42

Vaak op tv geweest de boskabouter van de GGD met mooie praatjes, sinds 7 weken staat de sul Rouvoet aan het roer bij de GGD degenen welke in zijn voorzitterschap bij de zorgverzekering ziekenhuizen failliet liet gaan. En wachtlijsten creëren van 4 tot 6 maanden, nu gaat hij de GGD om zeep helpen, netzo faliekante onbenul als Hugo de Jonge, heerschappen welke zondags op de voorstebanken van de kerk met hun vrome huichelaarachtige gezichten, zwaar in gebed verzonken. Hoe ze de samenleving in de aankomende week verder kunnen belazeren en hoe de schuld van hun wanbeleid, op geraffineerde wijze bij een ander in de schoenen kunnen schuiven.

Goedverdoemme | 21-09-20 | 12:15 | 2

Typerend voorbeeld hoe uitgerangeerde politici op dit soort overbetaalde posten gezet worden en vervolgens door totaal gebrek aan inhoudelijke kennis en managementvaardigheden de boel om zeep helpen. Op dat soort posities moet je iemand neerzetten die wel iets kan.

5611 | 21-09-20 | 12:19

De vraag is waar Rutte & Vrienden nu op gaan gokken. Weinig tot geen extra maatregelen, omdat ziekenhuis- ic-opnames nog meevallen op dit moment, maar met het risico dat het seizoen roet in het eten gaat gooien en we in november met een onhoudbare situatie te maken krijgen.

First Contact | 21-09-20 | 12:13 | 2

Onhoudbaar? waar is dat op gebaseerd?

Mijn klomp breekt | 21-09-20 | 12:25

@Mijn klomp breekt | 21-09-20 | 12:25: Dat is de gok die ze nemen schrijf ik. Het risico zit hem in de maanden met een lagere weerstand en meer mensen ook gevoeliger zijn voor zijn voor een normale griep. Nogmaals zie twitter van Marino van Zelst: twitter.com/mzelst/status/13079452999... Wanneer we geen grip meer hebben op het aantal besmettingen kan de gok van niet of te slap ingrijpen lelijk gaan aflopen.

First Contact | 21-09-20 | 12:29

Als gewone kudtburger kan je het dus wel helemaal vergeten. Dan maar al hoestend en kuchend gewoon de straat op want twee weken wachten voordat je getest word is me te lang.

2voor12 | 21-09-20 | 12:13 | 2

In je elleboog graag, dan is de kans dat je buiten iemand besmet 0,0.

Mijn klomp breekt | 21-09-20 | 12:27

Als u hoest en kucht kunt u rustig de straat op als het dan persé moet zolang u maar bij anderen uit de buurt blijft.

Lupuslupus | 21-09-20 | 12:29

Logisch dat de cijfers oplopen. Reed gister langs een paar parken in Rotterdam. Hele groepen mede-Nederlanders naast elkaar in een cirkeltje zonder afstand van elkaar. Of zouden het toch pa ma en 18 eigen kinderen zijn geweest? Want dan mag het.

Ikblijfnietstil | 21-09-20 | 12:12 | 2

Die ene Nederturkse BOA/ diender die daar snel achter kan komen gaat heus niet aan z'n kaaskoppige collega uitleggen dat dit drie families zijn... die kijkt wel uit...

bisbisbis | 21-09-20 | 12:19

Daar mag je het niet over hebben!

laurentius | 21-09-20 | 12:25

Heeft dan niemand door dat gladde Hugo bezig is om alles en iedereen de schuld te geven behalve hemzelf? Gommers is door hem voor de bus gegooid, het noorden, het rivm, de bevolking, de ouderen, en nu voor de zoveelste keer de ggd's. Terwijl de ggd's konden opschalen, heeft gladde Hugo het hen verboden.

In Tsjechië is de minister van volksgezondheid opgestapt omdat hij het niet aankon. Gladde Hugo had al maanden geleden moeten vertrekken.

De echte Stolwijker | 21-09-20 | 12:10 | 3

Had er nooit aan moeten beginnen maar zijn ego is groter dan zijn lichaam kan incasseren.

Miezerig | 21-09-20 | 12:16

Ook de ex DSM coronagezant is opgestapt, hij had op tijd door dat de Jonge op te grote schoenen en er naast loopt, En met die idiote punters anderen tegen de scheenbenen schopt vanwege zijn eigen tig blunders.

Goedverdoemme | 21-09-20 | 12:34

@Goedverdoemme | 21-09-20 | 12:34:
Zou kunnen. Maar het kan ook zó zijn dat het "baantje" binnen het z.g.
Wobke-Wiebesfonds, aantrekkelijker is.
"Onder de leden van de beoordelingscommissie zijn onder anderen oud-minister Jeroen Dijsselbloem, ASML-bestuursvoorzitter Peter Wennink, oud-bestuursvoorzitter van DSM Feike Sijbesma, AFM-voorzitter Laura van Geest, start-upambassadeur prins Constantijn van Oranje en ING-hoofdeconoom Marieke Blom.

demaup | 21-09-20 | 12:58

Hugo de Jonge kan helemaal niets.

JohnLocke | 21-09-20 | 12:10 | 1

Nou, hij kan wel 2e hands schoenen verkopen (let wel op zweetvoeten)

gerrie de perrie | 21-09-20 | 12:26

Die "Wolla ! Ikke niet begrijpe !?" gesprekken duren ook wat langer natuurlijk.

RichardBandler | 21-09-20 | 12:10

Leuk, die foto. Maar dat wattenstaafje gaat toch echt je neus in. En diep.

Deksmaat | 21-09-20 | 12:09 | 3

Tissue heeft zich vanwege kleurtjes ophoesten een week of wat geleden laten testen. Eerst via m'n neus tegen, daarna een stok in de keel. Plaatje kan wel degelijk kloppen.

Rest In Privacy | 21-09-20 | 12:18

Bij mij eerst in m'n mond en toen in m'n neus.

zetje01 | 21-09-20 | 12:26

Ze hebben er twee in petto voor je. Een voor je keel en een voor je neus. Stelt allebei niets voor trouwens.

Erectus Giganticus | 21-09-20 | 12:40

Wat een staafje !!!

Piet Karbiet | 21-09-20 | 12:09 | 1

Statten Waafje?

Hebbiehemookweer | 21-09-20 | 12:47

Tja, gratis testen. Iedereen bellen natuurlijk.

ciabatta | 21-09-20 | 12:09 | 1

Zo is het. Kosten meer dan 1 miljoen € per dag. Reken gewoon de prijs die zo'n test kost (rond 100€) dan hebben de GGD's plotseling plaats zat.

Lupuslupus | 21-09-20 | 12:38

De GGD is zo ge-organiseert dat er bij een pandemie niet adequaat opgetreden kan worden vanwege te weinig mensen, spullen etc.
Hetzelfde als met het leger, als er iemand binnenvalt kunnen die om dezelfde reden niet adequaat optreden. En zo zijn er nog meer onderdelen die door de drempel zijn gezakt en niet meer functioneren, dat zie je pas als het zover is. Bedankt 20 jaar kabinet.

piet7003 | 21-09-20 | 12:09

Ondertussen worden in Groningen studenten bedreigd en opgejaagd door de liberale burgemeester aldaar:
"Mijn vraag aan jou is om na te gaan wat jij nog meer kan doen om het aantal besmettingen te beperken. Waarom ben je toch op die te drukke plekken? Waarom neem je die anderhalve meter afstand niet in acht? Wat betekent het als het negeren van die paar simpele regels ertoe leidt dat jij of je studievriend(in) zijn of haar stage of co-schappen moet stoppen? En wanneer we weer strengere maatregelen moeten nemen waardoor jij studievertraging oploopt, je niet op stage kunt of er nog minder fysiek onderwijs is? Vind je het dat waard?"

Dommelsch | 21-09-20 | 12:08 | 4

Ze krijgen het goede voorbeeld van figuren als Grapperhaus en Halsema.

5611 | 21-09-20 | 12:21

@5611 | 21-09-20 | 12:21: ja het is altijd de schuld van een ander, lekker simpel. Je kan ook je gezonde verstand gebruiken, indien aanwezig.

priwax | 21-09-20 | 12:32

@5611 | 21-09-20 | 12:21: Als je de hersens heb om te studeren, heb je geen voorbeelden nodig, Gebruik ze eens om te studeren en na te denken, wordt volwassen.

gato | 21-09-20 | 13:09
▼ 1 antwoord verborgen

Nou ja, komt het toch goed uit dat ik weinig belangstelling heb voor een test. Kan iemand anders in de rij gaan staan.

Jan Passant mk2 | 21-09-20 | 12:06

Waarschijnlijk hebben de GGD's de instructie gekregen van het ministerie om de hoorn naast de haak te leggen. "We moeten een manier vinden om het aantal gemelde besmettingen omlaag te krijgen"

Osdorpertje | 21-09-20 | 12:06

Belgische Corona-ziekenhuis-cijfers blijken flink opgeklopt:
wie wordt opgenomen voor b.v. blindedarmoperatie en vervolgens positief voor 'Corona wordt getest, wordt in de statistieken vermeld als 'opgenomen wegens Corona'.
Zijn andere Belgische statistieken, c.q. wel te vertrouwen?
C.q. wie gelooft onze NL statistieken nog? www.gva.be/cnt/dmf20200920_96684910/g...

CiTy3 | 21-09-20 | 12:02 | 1

Dat speelde in de VS ook, waar bleek dat ziekenhuizen voor elke corona-patiënt een overheidsvergoeding of -subsidie konden krijgen. Het gevolg is een vervuiling van de cijfers en meer mogelijkheden/argumenten om de greep van de overheid op de samenleving te versterken.
Het gaat de verkeerde kant uit, maar dan anders dan de politici ons willen doen geloven.

Spie | 21-09-20 | 12:08

Vorige week ben ik, zonder wachttijd, heel vriendelijk en adequaat te woord gestaan door een medewerkster van de afdeling contactonderzoek. Het goede moet ook gemeld worden.

MickeyGouda | 21-09-20 | 12:01 | 7

@Jemaintiendrai | 21-09-20 | 12:08:
Je zaait zelf angst voor een politiestaat. Het enige dat er van de mensen wordt gevraagd is het naleven van een aantal tijdelijke maatregelen. Anderhalve meter, niet massaal bij elkaar gaan zitten in een café, thuisblijven bij verkoudheid. Is dat zo moeilijk? Zijn de volgevreten westerlingen daar te asociaal voor? Hebben we echt zo'n schijt aan al die doden onder de ouderen?
Pak jezelf verdomme aan. Als iedereen zich een paar maanden aan die regeltjes houdt, is er helemaal geen noodzaak voor een noodwet of al die andere bangmakerij door een gesjeesde dansleraar.

De echte Stolwijker | 21-09-20 | 12:17

@De echte Stolwijker | 21-09-20 | 12:17: Als het alleen maar ging om die tijdelijke maatregelen waarom krijgt de minister van VWS vrijwel onbeperkte macht om maartregelen te nemen zonder dat de tweede kamer hierover iets mag zeggen. De noodwet is eng en totaal overbodig in de huidige situatie.

witwas | 21-09-20 | 12:34

@witwas | 21-09-20 | 12:34: Jeetje wat een onzin. Ze hebben bij de afvlakking in juni/juli enorm snel veel maatregelen opgeheven. En blijkbaar dus te snel aangezien we inmiddels met een golf nieuwe besmettingen zitten. Ik snap niet waar al die overdreven angst vandaan komt? Ik ben wel benieuwd welk land in Corona-tijd voor de mensen die alleen maar zeuren of ontkennen? België LOL

First Contact | 21-09-20 | 12:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Begreep dat de GGD bij de werving van nieuw personeel extreem hoge opleidingseisen stelt en maximale flexibiliteit qua inzetbaarheid. Dus haken veel jonge mensen af. Die eisen gelden niet voor het bestaande oudere personeel. Dat iedere dag keurig om 16.59 uitcheckt.

Piet Karbiet | 21-09-20 | 12:00 | 3

Oh, jij werkt ook daar.

Rest In Privacy | 21-09-20 | 12:02

Ik heb inderdaad wel eens een sollicitatie gezien van iemand die zich aanmeldde, overgekwalificeerd was, maar niet op zondag kon werken.
En daarom dus werd afgewezen.

zetje01 | 21-09-20 | 12:24

Is niet waar, de meeste testers zijn studenten die vanwege de goede betaling en beschikbaarheid dit werk graag doen.

priwax | 21-09-20 | 12:48
-weggejorist-
Reaguurdeskundige | 21-09-20 | 12:00 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Goh Jan Kluytmans (Lid OMT en microbioloog) begrijpt er niks meer van. Zoveel besmettingen en nauwelijks ziekenhuisopnames. Ik begrijp het wel. Maar ik ben er wel klaar mee met mensen informeren. Doe dat zelf maar.

azijnseikerT | 21-09-20 | 12:00 | 4

@Lupuslupus | 21-09-20 | 12:07: in Amerika is 90% van de positief getesten niet besmettelijk. De test zal hier niet veel anders zijn

Stevo365 | 21-09-20 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Hier gaan we ook lekker. Momenteel scoren we per 100.000 inwoners hoger dan Amsterdam. Eigenlijk zijn die cijfers misschien wel helemaal niet te vergelijken. Het aantal inwoners van Amsterdam zegt helemaal niets over hoeveel mensen er in Amsterdam 'zijn.' In Amsterdam 'zijn' natuurlijk veel meer mensen dan 'inwoners.' Dat zou betekenen dat Amsterdam relatief gezien een eind zou zakken. Hey Maurice, maak eens wat nieuwe, dichter bij de realiteit liggende grafiekjes.

Leptob | 21-09-20 | 12:00

Grafiek voor doden is al sinds Juli geflatlined
Grafiek voor besmetten is al sinds Juli aan het stijgen
Besmettingen van Corona gaan omhoog, morbiditeit van Corona (besmetten VS doden) zakt
Hopelijk schieten ze op met testen zodat de morbiditeit verder zakt

niemand specifiek | 21-09-20 | 12:00 | 5

Grap op niveau met klinische invalshoek: 10 waard!

Dude heb je eten | 21-09-20 | 12:11

@ventilatiesysteem | 21-09-20 | 12:05:
Die mensen gaan we wel horen, maar dan, geheel in de traditie van hun held annex windvaan Thierry, met de uitroep: wAARom gebeurdt eR niks kIJk eens nAAr de buurlanden lockdown nu1!1!!

De echte Stolwijker | 21-09-20 | 12:29

@De echte Stolwijker | 21-09-20 | 12:29: hij had toen 100% gelijk. Korte lockdown om de carnaval en wintersport besmettingen op te vangen, je shit voor elkaar te maken (wat uiteraard een illusie is met deze regering, maar goed).

Stevo365 | 21-09-20 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Veel positieven ook in de Bijlmer, zag ik. Verontrustend.

Rest In Privacy | 21-09-20 | 12:03

@Kuifje-naar-Brussel | 21-09-20 | 12:03: Soms wil ik je Wilfred noemen en ik kan niet meer reaguren, sorry, heb censuur, maar je lijkt steeds meer en meer op die gladde uit VI, die gladde man die Derksen & Gijp een linksedolk in hun rug douwde.

Theo-Pim-Riv | 21-09-20 | 12:41

De GGD's zijn net als al die andere gemeentelijke instellingen. De facto een instituut waar allerlei leuke en deugdzame sociale experimenten kunnen plaatsvinden om 'sociaal kwetsbaren' aan een baan te helpen. Tsja, en nu er echt hard gewerkt moet worden met echte deadlines zakken ze natuurlijk door het ijs.

BASinnic | 21-09-20 | 11:58 | 1

Pardon eikel! Ik heb autisme, maar kan (en doe dat ook) keihard werken, maar ben wel een zogenaamde 'sociaal kwetsbare!' Gelukkig wel met een vaste baan, zodat ik mijn hand niet hoef op te houden.

tis_wat | 21-09-20 | 12:57

Urk nog gevrijwaard van nieuwe besmettingen. Ik blijf het zeggen: en masse naar de kerk en onbeperkt vis eten. En vergeet niet veel vis te eten.

Van Urk | 21-09-20 | 11:58 | 6

Ze zitten natuurlijk alleen binnen het eigen gezin aan elkaar. Daar krijg je geen corona van.

zuurtjeregen | 21-09-20 | 13:01

@HogeNood | 21-09-20 | 12:17: Haring, zalm, makreel voor de vit.D en flink veel oesters happen voor de zink inname.

entredeuxbieres | 21-09-20 | 13:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaat wel lekker met de brandhaarden uittrappen van de Jonge. Onze fractievoorzitter van de VVD gooit er nog eens de frame uit dat het ligt aan de stoute bevolking. Het ligt met name niet aan de krankzinnige communicatie en het steeds te laat en onvoorbereid zijn van de overheid. Ik zeg: daar ligt het niet aan. Men is wel lekker op vakantie geweest de afgelopen 3 maanden, ook belangrijk.
Het ligt er ook niet aan dat in de op 1 na grootste brandhaard het voetbalstadion het meest vol zat. En het ligt er ook niet aan dat de maatregelen krankzinnig zijn. Beste overheid, kijk eens naar Nieuw Zeeland, Ierland of Denemarken hoe je moet communiceren en een al lang een duidelijk overzicht moet hebben met duidelijke maatregelen als een stad/regio/veiligheidsregio een besmettingsgraad overstijgt. Vertaal dat naar stoplichten en gooi 't op 't dashboard. Voor iedereen zichtbaar en begrijpbaar.
Of zijn we nog steeds stiekem bezig met herd immunity? Nee toch?

filosofem | 21-09-20 | 11:57

Dat krijg je met die christelijke waarden en normen en vvd kruideniers mentaliteit.... geen persoonlijke beschermingsmiddelen aan het begin en tijdens de crisis beschikbaar hebben, geen mondkapjes.... te weinig testen ingekocht Toen kwamen ze erachter dat er te weinig test locaties en personeel beschikbaar was, toen lag het ineens aan de lolbroeken die zich onnodig lieten testen.... en wat blijkt? Diegene die verantwoordelijk is voor de opschaling van de testcapaciteit wederom een dubbel belang heeft in dit geheel. Dat vrouwelijk lid van het OMT moeten ze per direct strafrechtelijk vervolgen samen met de nodige politici!

Hollandse_blauwe | 21-09-20 | 11:57

Slaat een Corona-test misschien ook uit bij een "gewone" griep?

ik_word_gek_in_NL | 21-09-20 | 11:54 | 4

Nee. Corona en Influenza zijn niet eens familie van elkaar. Bovendien is de PCR erg specifiek...

42 | 21-09-20 | 11:55

Dank!

ik_word_gek_in_NL | 21-09-20 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

Niemand kon dit zien aankomen. Na zo'n super intelligente lockdown gingen we ervan uit dat de economie binnen een mum van tijd weer bloeit en iedereen super gezond is. Je verwacht echt niet dat er zo plots meer testen nodig zijn.

AstralVision | 21-09-20 | 11:53 | 1

Dat is..
Oh laat maar, u bent sarcastisch.
Bah.
Valt echt geen zinnig gesprek mee te voeren, met sarcastische mensen.

Papa Jones | 21-09-20 | 12:10

En dan die Bijlmer! ("ik ben niet zo van in quarantaine gaan, ik kan niet tegen stilzitten...")

apek00l | 21-09-20 | 11:53

SDW, Stop De Waanzin!

kwark001 | 21-09-20 | 11:52 | 4

SDL, Stop De Leugen!

nope | 21-09-20 | 12:16

@Lupuslupus | 21-09-20 | 12:13:
De enige angst die gezaaid wordt is de angst voor vrijheidsberoving. Hou je aan die paar regeltjes, en er is niets om bang voor te zijn.

De echte Stolwijker | 21-09-20 | 12:20

@De echte Stolwijker | 21-09-20 | 12:20: Bekijk de coronamaatregelen eens en kijk wat er NIET MAG en MOET. En dat noem jij vrijheid?

Bijtendehond | 21-09-20 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

De GG&GD's zijn een regelrechte RAMP.
-
Nederland is de absolute risée van de ons omringende landen. In landen als Spanje en Griekenland wordt iedereen en z'n moeder getest, en binnen twee uur heb je de uitslag. (misschien hebben ze daar onze miljarden wel aan besteed?)
-
En onze Minister van Volksgezondheid begrijpt kennelijk niet zo best, waarvoor hij iedere maand weer braaf namens ons allemaal zo'n 15.000 Euro op z'n bankrekening krijgt bijgeschreven.
-
Wát een prutser.

bisbisbis | 21-09-20 | 11:51 | 3

Je zou bijna Duitsland vragen of ze weer niet eens de boel kunnen overnemen hier

BASinnic | 21-09-20 | 11:59

Hier laten ze het poldermodel los op het virus.
Een beetje dit en een beetje dat en een beetje liegen.

pejoar | 21-09-20 | 12:10

@BASinnic | 21-09-20 | 11:59:
Maar ik heb net een nieuwe fiets gekocht. Dus even geen overname graag.

Nivelleermarionet | 21-09-20 | 16:11

Aantal coronapositieven exponentieel gestegen want aantal tests exponentieel gestegen, maar het aantal IC-opnames ... ?

springstuff | 21-09-20 | 11:51 | 6

@Miezerig | 21-09-20 | 12:13: Ze hebben een andere - veel betere - behandelingmethode. Dat op de buik aan de beademing leggen heeft velen het leven gekost, slechts de helft overleefde die 'behandeling'.

Lupuslupus | 21-09-20 | 12:18

@kuif. Was dat in de fabeltjeskrant? Gisteren stond het aantal IC opnames op 67.

The_Challenger | 21-09-20 | 12:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon niet laten testen, gaat het aantal besmettingen ook naar beneden en is Bloemschoen en rubberen Markie weer blij. Want ze vergelijken daar al maanden appels met peren...

Frietje_Oorlog | 21-09-20 | 11:50 | 1

We zijn blijkbaar een ziek, zwak en misselijk volkje dat zovelen zich laten testen want dat mag toch alleen maar bij 'symptomen'? Het lijkt wel een epidemie (maar dan anders): 'als je je niet hebt laten testen hoor je er niet bij'.

Lupuslupus | 21-09-20 | 11:59

Die Rotterdammers en Amsterdammers waren de eersten die met het vingertje naar Brabant stonden te wijzen toen de zogenaamde 'patient zero' bekend werd gemaakt. En moet je nu zien wat die smeerkezen er zelf van bakken.

van Oeffelen | 21-09-20 | 11:50 | 4

Studenten en wijken met veel allochtonen. Zoals de Bijlmer bijvoorbeeld.

Rest In Privacy | 21-09-20 | 12:05

Het blijven toch een beetje de achtergebleven gebieden. Ze hebben niet voor niets subsidies voor alles en nog wat nodig.Je kunt niet verwachten dat ze het daar in eens snappen. analfabetisme is er ook erg groot Oef.
www.parool.nl/nieuws/amsterdam-heeft-...

miko | 21-09-20 | 12:55

@miko | 21-09-20 | 12:55: Staat in je eigen linkje: "Laaggeletterdheid is iets anders dan analfabetisme"". Niettemin erg schrijnend.

Apollo | 21-09-20 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

Je verwacht het niet.

Parsons | 21-09-20 | 11:49

crashtest dommies.

Premier Trutte | 21-09-20 | 11:49 | 1

"stormloop op voorrangstesten" probeer je dit taalgebruik en streekromanproza eens voor te stellen. Een horde panikerende dorpelingen die naar de poorten van de hoeve rennen.

GormSuil | 21-09-20 | 11:48

Zagen we toch begin Augustus al aankomen?

Of ben ik helderziend ofzo?

Leyrann | 21-09-20 | 11:48 | 1

Heel Nederland wel ja, behalve Hugo en Mark....

Ommezwaai | 21-09-20 | 11:53

Je zou verwachten rijen met wachtenden bij de corona teststraten maar niets is minder waar, waardan?

Miezerig | 21-09-20 | 11:47 | 2

En ik denk dat het met die stormloop voor die voorrangstesten ook wel losloopt.

Bijtendehond | 21-09-20 | 11:49

Die GGD's doen gewoon niet wat ze moeten doen, namelijk: het maken van afspraken -zo nodig: dag en nacht - om zoveel als mogelijk mensen te testen en om zo snel als mogelijk een testuitslag te produceren. Ze maken gewoon geen afspraken, ze gaan gewoon op vakantie, ze gaan gewoon om vier uur naar huis (ALS ze daar al niet zitten 'thuiswerken') ze nemen nauwelijks extra mensen aan (stel je voor, dat ze na de crisis aan ze vast zitten..) en ze blijven drijven op een kernbestand van parttime-sters met kortpittige kapsels en duobanen. En oh ja: ze doen er alles aan om de 'commerciëlen' (die dit klusje wél kunnen behappen) buiten de deur te houden. Behalve als het gaat om hun eigen commerciële banden met laboratoria die soms tweehonderd kilometer verderop liggen.

bisbisbis | 21-09-20 | 12:16

Waarom zo moeilijk doen? Gewoon het aantal mondkapjes in de straat tellen en je weet hoe ernstig de situatie is.

keestelpro | 21-09-20 | 11:45 | 6

@Lupuslupus | 21-09-20 | 11:52:
Ik was gechoqueerd toen de eerste hoofddoekjes in de straten verschenen. Zoveel achterlijkheid in het wijze Westerse Nederland.
Nu verlang ik terug naar die tijd.

keestelpro | 21-09-20 | 12:06
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl