Aso Grapperhaus heeft weer grote mond
Maar zou u naar hem luisteren?
De minister van Asohalvemeter probeert het volk weer in zijn comfortzone te harken, maar er zijn maar weinig mensen die GRAPperhaus (met hoofdletter GRAP) nog serieus nemen. Nu heeft die aso weer een grote mond dat hij 'Nederland gewoon weer zal uitleggen waarom de maatregelen er zijn' en dat voelt toch een beetje alsof een belerende minister van Justitie en Veiligheid het volk de maat neemt en wegzet als aso's terwijl hij zelf schijt heeft aan zijn eigen regels. We zeggen het gewoon keihard, Grapperhaus is gewoon een aso. Echt. Een aso. Vraagje voor de vakjury:
Neemt u Grapperhaus nog serieus?
U moet kiezen
Poll is Verlopen.
Neemt u Grapperhaus nog serieus?
U moet kiezen
Reaguursels
InloggenGrapperhaus is CDA dus een reli wappie. Alles waarmee hij geconfronteerd wordt begrijpt ie niet. Cognitieve dissonantie
Grapperwaus..... Hij is afgeschreven als geloofwaardig persoon. Cntrl-Alt-delete volgende minister!
Excuus verkeerde topic ;-)
Grapperhaus laat zien op zijn bruiloft, dat hij zelf niet gelooft in wat hij predikt.
Ik geloof ook niet in die 1,5 meter.
Hij mag wat mij betreft aanblijven, mits per direct alle openstaande boetes worden doorgehaald.
Zo van de 1.5 meter naar de Tweede Wereldoorlog. Jij kan een verhaal zo maken dat een bord spaghetti een Leopard tank blijkt te zijn. Knap hoor. Maar niemand neemt je serieus.
Deze man schijt iedereen in z'n bek en komt er mee weg. Iedereen met een boete moet die aanvechten.
mijn zoon zou deze week trouwen, maar heeft het in juli maar een jaar opgeschort.
Hij durfde het niet aan , ook al zou het buiten in een grote tent gevierd worden met alles er open er aan.
De 1.5 meter was niet te garanderen .
Grap maakt het niet uit. Hij wist en kon er vanuit gaan dat op zo'n belangrijk feest de regels niet gegarandeerd kunnen worden .
Ja dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Maar niks er van hij betaald voor de bühne 2 x boetes aan een goed doel en klaar is het. Mensen hallo allemaal effe doorlopen niks aan de hand hier....
Grap lacht om het domne volgzame gepeupel. Hij is immers heerser.
@hansvanvoren | 12-09-20 | 22:10: als die Grapperwaus nog enigszins geloofwaardig over had willen komen had hij een boete voor alle aanwezige feestvierders een boete overgemaakt. Tevens had hij alle uitgegeven boetes terug moeten draaien!
We leven in South Park. Dat kan niet anders. Dit is zo enorm cynisch, dat het gewoon lachwekkend wordt, en komisch. Het is cartoonesk. Het is zo prosodisch dissonant allemaal. Hun taal en hun hele doen en laten, hun totale bestaan en identiteit, - het is allemaal totaal losgezongen van de werkelijkheid. Zij zijn de schaamte allang voorbij. Dit gebeurt allemaal in de openbaarheid. Het is alsof iemand op klaarlichte dag midden in een druk winkelcentrum een lijk probeert te verstoppen en alsof hij ermee wegkomt, simpelweg omdat iedereen "toevallig" even de andere kant op kijkt.
Normaal heb ik iets tegen polls met maar één keuze. Het komt me wat communistisch over. Maar deze keer is het toevallig precies mijn mening.
JUIST DAT DUS! Kon hij op zijn vingers aftellen. Arrogante, domme ezel.
Heeft grapperhaus spiegels in zijn huis? Want daarmee ziet hij zichzelf telkens weer. Mijn vraag is kan je nou zelf lekker slapen terwijl je vele naar de klote help. Kijk jezelf aan in de spiegel en krijg je dan het inzicht. Dit verhaal kan IK niet meer verkopen.
Jantje huilt jantje lacht .
zeg! Speak for yourself!
Totaal door de macht gecorrumpeerd. Geen enkele relatie meer met de realiteit. De afstand tussen Grappenhaus en de gewone burger is niet meer te overbruggen.
Ah, eindelijk een poll waarbij ik bij de meerderheid eindig. Ik moet zeggen; dat voelt warm en knus. Geborgen. Ik snap ze op links wel een beetje nu. Hmmmm.
Heel vies kleverig neuspulkje.... Bha.
Hij heet toch Grapperwaus
Van ons hoef je geen leestekens te gebruiken hoor, maar als je ze gebruikt, gebruik ze dan goed en niet in overvloed.
All animals are equal, but some anmials are more equal than others
Roflol @ poll
Verder eigenlijk wel een beetje klaar met dat ministertje pesten. Hij staat al genoeg voor l.u.l. natuurlijk, denk ik dan en hierover doorgaan ruikt naar "maar hij doet het ook"+vingerwijzen+janken. Is ook maar een poppetje he. MAAR: Dan denk weer aan de vele ondernemers die omzet missen / moeten sluiten vanwege niet 1,5m. kunnen garanderen en dat zo'n gozer er dan wat van komt zeggen... Pff lastige tijden. Nuanceren... het wás ooit nog te doen. Ooit.
hoe kun je daar nou klaar mee zijn? zo lang hij niet gestraft wordt, keihard door gaan hiermee. en straf is: aftreden en NOOIT meer een publieke functie.
Iemand staat pas genoeg voor lul totdat degene die voor lul staat stopt met voor lul te staan.
Rozen zijn rood
Viooltjes zijn blauw
Vleespet glabberwaus van justitie
OPTIEFEN GAUW!!!!
Ei met nopjes.....
Het moet noet gekker worden.
De instantie waar ferd de baas over is (het O. M) blijkt in de zaak aquarium een officier van justitie ingezet te hebben die voor kopz werkt.
Lees het ook net:
Jacobien Vreekamp is de Officier van Justitie die de deal heeft gesloten met Akwasi. Jacobien is naast "discriminatieofficier" ook bestuursvoorzitter van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam, waar KOZP'er Mitchell Esajas bestuurslid is. En de cirkel is weer rond.
Ook een beetje squaring the circle. Recht proberen te lullen wat krom is.
@Het brein erachter | 12-09-20 | 16:57: Verbaasd?
Ik nam Gabberhouse al een paar jaar niet meer serieus. Een soort Opastelten maar dan kaler en boller en met iets minder dementie maar met meer powerrrrrrrrr
De tijden dat politici enige schaamte kennen is voorbij. Nog niet zo lang geleden zou zo'n minister uiteraard uit zichzelf zijn afgetreden als hij ook maar een beetje een politieke antenne had.
Nu niet meer, dat dom volk pikt toch alles dus blijven ze gewoon zitten ook al is elk streng corona woord uit zijn mond ongeloofwaardig.
Hij mag mij best wel vermanend toe spreken, ik ben net als hijzelf zo’n aso die als die Corona-regeltjes maar onzin vindt en geen moeite doet om hysterisch afstand te bewaren. Alleen krijgt hij dan als reactie van mij een minzaam lachje en een middelvinger als reactie.
In Soviet-Rusland waren mensen zoals hij onderdeel van de Nomenklatoera. Dwangpolitiek, straf en armoe voor het volk, en geen regels maar wel alle luxe voor de machthebbers.
Corona neem ik serieus, Grapperhaus niet.
Van de week nog huilend, nu weer een grote bek.
Vertrouw nooit een ex-advocaat die huilt.
Doe het, doet het........
Grapperhaus heeft de geloofwaardigheid van een muntje van 7 cent. Dus nee.
Een muntje van 0,99 zou in de praktijk misschien nog wel handig zijn, maar 0,07... nee.
@Winstpakker | 12-09-20 | 15:55:
Behoorlijk veel producten kosten ,98 en zo lever je telkens 2 cent in.
Een muntje van 0,07 is dus zo gek nog niet.
#afrondenhoeftniet
@Het leven is zwaar | 12-09-20 | 16:24: Dan koop je twee producten van 0.98, is 1,96. Zo win je elke keer een cent. Dat kan behoorlijk oplopen. Zo kun je jezelf rijk kopen.
@Sans Comique | 12-09-20 | 18:57: Briljant :)
@Sans Comique | 12-09-20 | 18:57: scherp!
Nee ik geloof hem niet meer. Hij zegt A maar doet B. Bovendien op zo'n ministerie hoor je te weten dat er stiekem foto's gemaakt kunnen worden.
Bijna elke politicus zegt A maar doet B, hier werd er één betrapt!
Typisch zo'n schaamteloos arrogante CDA regent. Stem nooit CDA. Nooit.
De Hufter.
De man kent blijkbaar geen schaamte.
Komen we terug op dat huilmomentje, in de kamer.
We wisten al dat dit een slecht geacteerd toneelspel was, maar hiermee verliest écht alle geloofwaardigheid.
Fester Hufterhaus is een ouderwetse Bullenbak.
Een hork, een boerenPummel.
Tsss, een beetje hoog van de toren blazen.
Elitaire schoft.
Haha, goede poll.
Tja, dit zal een probleem blijven,
dus wellicht toch alvast maar op zoek gaan
naar een mooie burgemeesterspost in een kleine stad.
Niks ervan. Hij gaat maar weer terug naar waar hij vandaan kwam, van dit soort klojo's zitten er al te veel op burgemeestersposten.
Ik denk dat Baudet gelijk heeft en dat hij niet meer in het beleid gelooft. Dus geloofwaardig wordt hij pas als hij met gerichtere maatregelen komt die de zwakkeren beschermen en de rest van de samenleving vrij laat in hun doen en laten.
Hij is dus al heel lang geloofwaardig maar dat heb je gemist?
Een paar maandjes Pieter Baancentrum lijkt me beter voor deze verwarde man met zijn persoonlijkheidsstoornissen
Heerlijk die fijnchristelijke moraal. Altijd anderen de maat nemen en zelf doen waar je trek in hebt.
Altijd weer dat vingertje en zelf de kat in het donker knijpen om op zondag met je christelijke smoel in de kerk om vergiffenis te bidden. Zum Kotzen.
Is de enige juiste manier om de draad weer proberen op te pakken, vol gas hard door de scepsis heen.
Wat dacht je dan?
Dat hij het goed maakt met voortaan zich als aangeschoten wild te laten uitrangeren?
Hij had de laan uit gestuurd moet worden, dat was de enige aanvaardbare uitkomst, had ie fijn thuis geloofwaardig kunnen zitten wezen.
Staat hij weer te blaffen? Die vent spoort echt niet..
*voorafgaand aan het debat, achter gesloten deuren*
Grapperhaus: "Sorry baas, foutje moet kunnen."
Mark Rutte: "Zak patat, frikandel, bamihap!"
Het is toch een beetje als met die discussie ronde de stelling "de kogel kwam van links". Je kunt niet zeggen dat-ie direct verantwoordelijk is voor de extra doden die nu zullen vallen als we binnenkort de ene uitbraak na de andere gaan krijgen, dat niet, maar er is wel degelijk een oorzakelijk verband.
Ik heb 10x 'Nee' gestemd maar ik ben bang dat alleen de eerste keer werkte. Wil ik meer of minder Grapperaso's?
[hint: minder minder minder]
WIlt u wel voorzichtig zijn?
de uitspraak 'Minder, minder, minder' leidt tot vervolging. Had u geschreven 'dat u een zeker persoon* in het gezicht zou trappen', dan is dat uiteraard strafbaar maar niet vervolgbaar omdat u een woordkunstenaar zou kunnen zijn.
* en daarmee bedoel ik echt meneer Grapperhaus niet.
Ik luister niet naar Grapperhaus,niet naar Rutte, en niet naar de Jonge.Nee,nee,nee en nog eens nee!
Ik mag van mijn vrouw vertellen dat ik naar niemand luister.
Huh? Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge..?
:)
Ik hoop zó dat het kartel afgestraft gaat worden in 2021, maar ik vrees dat de NL schaapskudde weer verkeerd gaat stemmen.
Dan moet er eerst iets serieus ernstigs gebeuren. Een gigantische economische crisis die niet meer weg te lachen valt. Of een aanstaande oorlog terwijl we net de halve vloot hebben verkocht aan de Grieken met geld wat wij ze eerst gegeven hebben. Zoiets maakt mensen misschien wakker.
Ik bedenk zo maar het volgende: de Randstad, gevolgd door regionale gebieden, gaan de komende tijd steeds verder op slot, maar de week vóór de verkiezingen zelf komt het huidige kabinet met geweldig nieuws. De belangrijkste partijen hebben gezorgd dat het virus volledig de kop is ingedrukt. Uiteraard is er een ge-wel-dig vaccin beschikbaar, dat voor de burger gratis (verplicht) wordt en dat natuurlijk netjes uit de schatkist wordt betaald.
Bij het stembureau grote posters van een lachende pRutte met slogan, bijvoorbeeld 'zonder MIJ had u het NIET overleefd. Stem VVD.'
Heeft U een stappenplan voor het afschaffen van het huidige kartel en het voorkomen van een nieuw kartel?
Er bestaan teveel idioten zoals kuifje, helaas.
Het kartel wordt helemaal niet afgestraft. De PVV en FvD willen ook helemaal geen regeringsverantwoordelijkheid - dat zal ook nooit gebeuren.
De eeuwige oppositie bankjes partijen.... lekker veilig een beetje van je af krijsen, of gewoon lekker meestemmen met de partijen die je altijd verrrot scheld (VVD)
De PVV is niets anders dan een placeholder partij om al het verongelijkte rechtse volk een vertrouwde roeptoeter te geven. Je kan de VVD niet blijer maken dan er op te stemmen - want de PVV stemt meer dan 80% mee met de voorstellen van de VVD (de 'oppostiie' partij die het meeste met de VVD instemt)
Wil je werkelijk verandering? moet je straks met z'n allen zeggen dat je op VVD of CDA gaat stemmen en dan in het stemhokje op de BoerBurgerBeweging, de Piratenpartij of meer van dat soort splinterpartijtjes stemmen - dan heb je *enige* kans op verandering.
@Leptob | 12-09-20 | 14:20: Ik heb niet even een plan klaar, maar ik denk dat partijen met een wat eigen standpunten gemixt met wat Geenpeil principes kartelvorming wel tegen kan gaan. Verder ben ik geen politicus, ik heb gekozen voor een leuke baan.
@litebyte | 12-09-20 | 14:26:
Gewoon massaal DENK stemmen. Die gasten aan 30 zetels helpen. Dan kunnen we lachen bij de komende formatiegesprekken.
@litebyte | 12-09-20 | 14:26: Paar problemen (werd ook aangekaart in Fahrenheit 11/9).
De zittende partijen vinden die splinterpartijen niet zo erg; ze zijn klein, worden nimmer groot en hoe meer splintertjes hoe beter, want die komen niet zo snel bij elkaar om één blok te vormen. Die splinter partijen staan namelijk wél voor hun eigen idealen, niet zoals de gevestigde grote clubs. Die hebben slechts één ideaal, en dat is de macht in handen houden. Zoals een politicus / buurman ooit adviseerde:'als je in de politiek wilt, maakt de partij niet uit.'
Een bijkomend aspect van splinterpartijen is dat ze makkelijk aan te vallen zijn. Juist in dat soort partijen zitten 'nieuwe' politici, die niet gepokt en gemazzeld zijn (PVV bijvoorbeeld is een uitzondering) dus snel een fout kunnen maken. Kleine partijen hebben niet de mensen in huis een aanval te pareren. Kleine partijen zijn kwetsbaar. Zie groep de Mos, zodra er een kop boven het maaiveld uitsteekt, beschikt de huidige orde over een scala aan middelen, tot aan het OM aan toe.
Tenslotte hopen de grote clubs dat steeds minder mensen gaan stemmen. Ze zullen het niet laten om van de daken te schreeuwen dat een stem op zo'n 'eenling' zinloos is. Wat denkt die ene mevrouw of meneer nu tegen 'ons' te gaan doen? Dan kun je beter óf op 'ons' stemmen, of gewoon niet stemmen... Veel mensen zijn daar nog mee over te halen.
En kijk naar de inmiddels al langer aanwezige splinters als PVV, FVD en wat al niet meer. Het lijken inmiddels bliksem afleiders, invloed hebben ze niet.
Het enige dat echt zou helpen, is als juist die splinterpartijtjes op een tactisch moment wél bij elkaar gaan zitten en één blok vormen. Maar daarvoor moeten idealen opzij worden gezet, en tja... daar stemmen mensen dan weer niet voor op je one-issue-partij.
@boerzoektscheet | 12-09-20 | 13:48 -
Allang bekend, net zoals allang bekend is dat aerosolen (zeker in slecht geventileerde ruimtes de grootste risico's vormen) Dit werd afgelopen maart al in Taiwan en Zuid-Korea bevestigd door de overheid.
Het RIVM heeft maar 1 doel, dat is het 'beleid' (het gebrek aan) van de regering hoe dan ook beschermen.
DUS: te weinig mondkapjes of alle voorraden verkocht aan het buitenland? Dan helpen ze niet volgens het RIVM
DUS: enorme (financiele) chaos, weerstand en electorale risico's als regeringsverantwoordelijken zouden eisen dat goede ventilatie verplicht wordt?
Dan is goede ventilatie volgens het RIVM niet nodig en spelen aerosolen gene rol.
Corruptie, incompetentie, nepnieuws, bewuste misleiding en grove nalatigheid met de dood tot gevolg. Dat kan je het RIVM en regeringsverantwoordelijken verwijten.
Dat zal ook gaan gebeuren over een jaar of 3 in allerlei parlementaire enquetes .... we kennen het verhaal wel hoe die dan aflopen.
Pssst Gabberhouse masker kope?
Stasihaus moet even dimmen nu.
Ferdogan, voor z'n vrienden.
Zelfs op de NPO zei men wat ik al jaren roep: Nederlandse bestuurders stappen nooit op als daar echt aanleiding voor is. Ze gaan weg om "persoonlijke redenen", kleine misstapjes, of wandaden van hun voorganger waar ze "politiek verantwoordelijk" voor zijn, maar nooit voor persoonlijk falen. Dan kleven ze harder aan het pluche dan kauwgom aan een met bier doordrenkte bioscoopstoel. Die schertsvertoning in de Kamer met het traantje en het glas en de plas was in elk ander normaal land ondenkbaar, daar zou zo'n minister allang zelf zijn opgestapt. Of anders door zijn partij er uit gesmeten zijn.
Haha @keuzes!
Is dit een jonge Ferd Grappenhaas?
youtu.be/tz1aZq3axgg
Ferd, heeft gelukkig weer een sterke vrouw achter zich die hem door dit overbodige gezeik heen sleept.
Hopelijk mag den Grap zijn vrouw wel af en toe serieus nemen.
@Verbandmeester | 12-09-20 | 14:00: Waarom denk je dat hij kaal is? Met kop tot schouders erin!
Zware last en nog lelijk ook? Zij is waarschijnlijk zijn uitgeefster.
Je zal maar met zo een volksverlakker getrouwd zijn.
Die snik en hik in het debat kwam dat hij zonder mondkapje gepijpt is.
Grapperhaus had moeten opstappen, maar als rasechte CDA-er zegt hij een keer sorry, en blijft zitten. Dat is CDA traditie, en 'wij' begrijpen dat niet, maar CDA-ers hoeven dat niet uit te leggen.
Dat Rutte hem ook laat zitten, is geen steun, maar verkiezingspolitiek. Rutte, als VVD-er lijkt zo loyaal en solidair met coalitie genoten, maar eigenlijk werkt hij er aan mee dat een concurrerende partij als onbetrouwbaar en leugenachtig overkomt.
En Grapperhaus graaft verder in de kuil waarin hij de CDA heeft geduwd.
Precies, de pastoor zegt ook altijd sorry.
Heerlijke en geen verrassende uitkomst.
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!
@VP732 | 12-09-20 | 14:03: hahaha dank, scherp!
Ik heb liever dat rotte oprut. Die 'onzijdige' berokkend veel meer schade voor de Nederlander dan grapmous ooit zal kunnen doen.
Hij is populairder dan nooit tevoren, dus dat wordt lang wachten.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 13:59: Ongelooflijk eigenlijk. De man kan tientallen miljarden belastinggeld wegpissen naar het zuiden en men vindt het gescheten.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 13:59: Proest.
Vraag de gemiddelde Nederlander een aantal kabinetsleden te noemen die er vanaf aanvang pRutte III zitten.... Niet verbazingwekkend dat er dan de enige voorman, die er notabene al véél te lang zit, genoemd wordt. Het is als zeggen dat'ie heel bekend is in Nederland... Dat is Holleder ook. Bekend zijn betekent met andere woorden niet altijd automatisch goed..
*Wacht foto's bruiloft Sylvie af*
www.nytimes.com/2020/08/29/health/cor...
Dat die lul nog minister mag zijn is belachelijk.
Hypocriet gedrag vertonen en andere mensen aso noemen.En dan als klap op de vuurpijl gaan huilen i.p.v. een verantwoordelijk persoon te zijn en zijn biezen pakken.Ja de zielige uithangen ,dat is de succesformule.
Iets anders wat me opviel was dat Trump's beleid t.a.v. het midden oosten het goed doet maar dat CNN en NBC er geen aandacht aan willen geven.Ze zijn net als de NYT bezig met het nieuws te maken i.p.v. normaal verslag te geven.
Binnenkort in kabinet Wilders gaat Dion Graus die functie vervullen.
Die 2de hands autoverkoper? Draagt ie nog steeds zijn Biostabil tegen negatieve energie?
Leeft hij nog? Ik dacht dat batman hem verslagen had in die nieuwe film...
Uit het Volkskrant-interview:
"U was toch speciaal ingezet voor die rol?
Sr.: ‘Ja, daar was over nagedacht. Mark Rutte is daar wel sluw in. Hij wil zelf niet in die rol. Hij wil de staatsman uit het Torentje zijn en dat is hem ook zeer gegund. "
Een mooi kijkje in de keuken!
Niet echt nieuws over de Lachende Leugenaar... Die duwt Grapmans over enige tijd nog wel onder de bus.
@Ommezwaai | 12-09-20 | 13:48: Rutte: ik heb alle vertrouwen in Ferd! Tot januari ofzo, dan zeggen we gewoon dat het allemaal fake was en starten we ondertussen een nieuwe wereld-oorlog in Syrie!
What you see is what you get.
Die is wel erg hard, dat kun je niet maken.
@Watching the Wheels | 12-09-20 | 13:42:
Ja, die man heeft zichzelf ook niet gemaakt....
Na Donner en Hirsch Ballin als beschermers van het christelijke erfgoed is Grapperhaus de laatste der Mohikanen. Het probleem is niet zozeer het wel of niet aftreden van Grapperhaus, maar de afwezigheid van een geschikte opvolger die de CDA juwelen beschermt. Hoogstwaarschijnlijk was Grapperhaus met zijn nieuwe eega het liefst op een wereldreis gegaan met een cruiseschip.
Een sabbatical van een jaar of 3 zou je bedoelen.... iig lang gnoeg dat hij zich straks niets meer kan herinneren als alle parlementaire enquetes beginnen
Met christelijk erfgoed bedoel je de hypocrisie?
@SterF... | 12-09-20 | 13:59: Onder andere. Het CDA probeert uit alle macht te voorkomen dat de verhouding van 'Kerk en Staat' geupdated wordt en daar heeft de CDA minister van Justitie zorg voor te dragen. Het is hoog nodig dat er definitief een scheiding van Kerk en Staat wordt doorgevoerd (ook belangrijk voor het gescheiden houden van Staat en Moskee) maar via typische CDA mafia praktijken blijft dit schimmig en ongeagendeerd.
Dat Ferd zelf bij gebrek aan ruggengraat niet opstapt is tot daaraan toe, maar dat niemand in zijn omgeving (inclusief slapjanus Rutte) tegen Ferd zegt dat het nu toch echt tijd is om een echte baan te gaan zoeken is pas echt erg. Oprotten en wel heel snel!
Rutte vindt al dat aangeschoten wild om hem heen electoraal gezien juist mooi.
Als je nu moest kiezen tussen cda, d66 en vvd, wat wordt het dan? Precies.
@Watching the Wheels | 12-09-20 | 13:40: Ik mis er 1 in het rijtje: de vliegende tering.
@Watching the Wheels | 12-09-20 | 13:40: pvv
Probleem van Fred is dat ik het op zich een hartstikke sympathieke gast vind en dat hij aan de andere kant de vleeschgeworden hypocriete CDA'er is. Gelukkig is er maar 1 keuze in de poll, dus hoef ik hier niet te lang over te peinzen.
Ik twijfel nog.
@Papa Jones | 12-09-20 | 13:37:
Inderdaad, hij kan best gewoon dement zijn en dan is het niet leuk om 'Nee' te kiezen.
@Watching the Wheels | 12-09-20 | 13:38: NIet klikken is óók een keuze.
@elfenstein | 12-09-20 | 14:00: Ach het is maar een grapje.
Eigenlijk wel leuk zo'n minister van Justitie die een hekel aan wetten en regels heeft: "Ferdinand Grapperhaus en zoon Ferdinand jr.: ‘Wij zeggen thuis altijd juno en julij’. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... Robin Linschoten "Wij plegen thuis altijd BTW-fraude en leveren niet alle facturen in bij de boekhouder", "Wij rijden in de buurt van huis altijd door rood", "wij plegen in ons land altijd genocide", heerlijk als alle regels optioneel blijken.
Linschoten heeft inmiddels een schoffelsessie van een schamele 100 uur aan zijn pantalon. Een kennis van me heeft ooit een exact geintje geflikt. Dat kwam hem op 7 maanden achter de stangen te staan. Wat gaat hier nu weer fout?
@Ommezwaai | 12-09-20 | 13:45:
Ze vinden "straf" ineens heel erg als het 1 van de club betreft en ze hebben er minder moeite mee als het een arbeider betreft.
Grapperhaus en Bruls hebben er zelf de ballen verstand van. Hebben nog steeds niet door dat er een heel groot verschil in infectierisico tussen binnen en buiten is. Parken, stranden en kermissen afsluiten is de grootste onzin. Kwetsbaren in slecht geventileerde tehuizen opsluiten is ronduit crimineel.
Kermissen zijn al weer open, net als stranden en parken.
Grapperhaus stond buiten. Anderhalve meter had dus hoe dan ook weinig zin.
Ik snap die ophef niet.
@Papa Jones | 12-09-20 | 13:39: de meeste mensen die een boete hebben gekregen waren ook buiten
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 13:33: even het nieuws volgen!
@Mijn klomp breekt | 12-09-20 | 13:55: Ik was gister nog op de kermis en vorige week nog op het strand. Heb ik wat gemist?
@Mijn klomp breekt | 12-09-20 | 13:55: ok: www.omroepwest.nl/nieuws/4107952/Groo...
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 14:00: heb je nog even in de draaimolen gehangen? Of ben je meer een suikerspin-bankje figuur ;)
Ik vind Grapperhaus een heel onsympathieke man.
Als ie een eeuw eerder geboren was dan zou ie kampbewaarder zijn geworden "Ik houd me alleen maar aan de wet, en de mensen in het kamp zouden dat ook moeten doen"
Probleem is toch dat hij juist alleen de mensen in het kamp aan de wet wil houden?
Inherent aan de uitslag zal ik het topic sluiten.
Iedereen vindt dat de grapjas op moet donderen.
Dus verder commentaar overbodig.
Next !
Ach, wat kan het die kale Justitie-Hooligan eigenlijk schelen? Over een half jaar zijn er verkiezingen, en Rutte gaat voor die tijd toch niets meer wisselen. Kortom, nog even lekker flink van leer trekken en zichzelf profileren alvorens hij naar een bevriende multinational vertrekt,
Geloof me maar. De verkiezingen worden uitgesteld.
@Hangtietsmurfin | 12-09-20 | 13:34:
Natuurlijk niet.
@Hangtietsmurfin | 12-09-20 | 13:34: Ben je gek. Waarom?
@Scholletje | 12-09-20 | 13:36:
Als de staatsgreepwet van Hugo erdoor komt mogen we voorlopig nooit meer naar de stembus. Freule Ollongren wil heel graag de verkiezingen “uitstellen” (lees: afstellen).
www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-...
En met de noodwet in de hand gaat dat ook gewoon gebeuren. Dan kan ze dat zonder goedkeuring van de kamer gewoon afschaffen.
Die noodwet gaat er ook gewoon komen, want de meerderheid stemt gewoon voor. Want dat moet van de partij. En dan zijn ze zelf ook weer een jaartje langer onder de pannen met alle emolumenten en privileges. Dus de volksvertegenwoordiging gaat die staatsgreep er gewoon doorheen jassen en dan hebben we voorlopig geen verkiezingen.
Ik ga daar wel vanuit in elk geval. Als de verkiezingen toch doorgaan zou me dat 1000% meevallen.
Ik zou hem wel een draai om z'n oren willen geven..
Ik heb een hulplijn ingeschakeld, 10, wel te verstaan, we gaan straks in de kamer met z'n elven erover vergaderen en maken dan de keuze.
Ik speelde met mijn juiste wilde gok net even de hele tribune leeg.
100% Nee en dan nog zeggen dat je draagvlak hebt.
Hee Grapperwaus, www.youtube.com/watch?v=wQYob6dpTTk
Het volk moet overduidelijk vermanend worden toegesproken gezien de grote stijging in gemelde corona gevallen. Maar niet door mensen die er zelf een potje van maken.
Sorry voor de typo's trouwens maar ik word inmiddels zo lijp van dit soort comments dat ik mn replies zo'n beetje uit mn toetsenbord loop te hengsten.
@OpperGek | 12-09-20 | 13:28: Als je besmet bent maar zelf niet ziek, dan kun je wel anderen besmetten die dan weer eventueel wel het risico lopen in het ziekenhuis terecht te komen. ik word zo schijtziek van tiepjes zoals jou die zo egoïstisch zijn en niet een beetje verder na kunnen denken.
@Hangtietsmurfin | 12-09-20 | 13:36: dat is dus nog maar zeer de vraag. Je wordt namelijk al positief getest als je resten van een virus in je slijm hebt zitten, daarnaast is de errormarge behoorlijk groot blijkt uit dit artikel: www.nrc.nl/nieuws/2020/09/10/geen-cor...
Wat is er gebeurd met het kijken naar opnames in ziekenhuizen als graadmeter? Daar ben ik wel eens benieuwd naar. Kun je mij wel egoistisch noemen maar je bent zelf gewoon een stommeling die niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Gewoon de diarree van de media slikken is zo veel makkelijker he?
@OpperGek | 12-09-20 | 13:25:
Vragen:
- waarom is een andere mening dan de uwe niet toegestaan?
- waarom zo grof?
- waarom schreeuwt u zo?
Verder wat Hangtietsmurfin zegt.
@Kapitein Sjaak Mus | 12-09-20 | 13:44: omdat dit soort idioten de huidige gang van zaken in stand houden en legitimiseren, en bovendien zorgen voor draagvlak voor meer beperkingen als onze "lieve leiders" dit goed uitkomt.
@Hangtietsmurfin | 12-09-20 | 13:36:
Ik wordt op mijn beurt weer schijtziek van mensen die pretenderen dat "besmet zijn (het virus in meetbare hoeveelheden dragen)" hetzelfde is als "besmettelijk zijn (genoeg virusdeeltjes ontwikkelen zodat het virus zich kan verspreiden)" en alle kritiek op de cijfers afdoen als "niet verder nadenken" en/of "egoïstisch"
@normanius | 12-09-20 | 13:51: amen.
@OpperGek | 12-09-20 | 13:48:
Kan het niet zo zijn dat er nog veel te weinig bekend is en dat wat voorzichtigheid verstandig zou kunnen zijn?
Er zijn tussen 1 januari en nu in wetenschappelijke tijdschriften 6486 artikelen gepublicerrd, alleen over covid-19 en de wijze van verspreiding. (Bron: Pubmed. Het is een aanrader om daar eens rond te neuzen).
Die heb ik niet allemaal gelezen, maar wel een aantal. De conclusies zijn verschillend. Dat is normaal en onderdeel van iets dat de wetenschappelijke methode heet. Toch is men het erover eens dat verspreiding sterk wordt beperkt door de bekende maatregelen van afstand, hygiene en zo nodig thuisblijven.
Om anderen die pleiten voor voorzichtigheid dan uit te maken voor idioot gaat wel heel ver.
Eerlijk gezegd nam ik hem voor de bruiloft ook al niet serieus. Net als al die andere paljassen daar op het Binnenhof.
Wat is dit nou weer voor een flauwekul. 55 miljard???
Linkje? Topic voor Sassen?
@Zwizalletju | 12-09-20 | 13:22:
Ook nooit over gehoord.
@Zwizalletju | 12-09-20 | 13:22: dat was n crisis geleden en niet de rabo maar de ing.
Het meeste is terug, een deel is nu nog als aandelen ABN.
Dat die grap maar in een ziekenhuis in Gelderland gaat werken !
Gister nog in het nieuws: record aan boetes uitgedeeld aan horeca.
We gaan stuk. We moeten stuk. We zijn al stuk.
"Some pigs are more equal"
Grapperhoax.
geloofwaardig:
waard om geloofd te worden; het geloven waard; aannemelijk; overtuigend; betrouwbaar
anw.inl.nl/article/geloofwaardig
Er is een breed gedragen consensus dat Grapperhaus had moeten opstappen. Dat ie er nog zit zegt veel over de staat van ons landsbestuur. Reken af in maart.
Het probleem is niet de kleurloze corrupte machtige middenpolitiek - het probleem is dat er werkelijk burgers zijn in Nederland die denken dat dmv verkiezingen er werkelijk verandering in kan ontstaan.
@litebyte | 12-09-20 | 13:18: Als partijen als FvD en PVV het grootste deel van de stemmen weten te vergaren, zou er veel veranderen. We hebben nu een links kabinet, wat we nodig hebben is een rechts kabinet over een periode van 15-20 jaar om de schade veroorzaakt door links enigszins te verminderen. Schade teniet doen is niet meer mogelijk, in zoverre ben ik het met je eens.
@Crusher | 12-09-20 | 13:24: Dat gaat nooit en nooit gebeuren, dat weet u best. Daarnaats willen beide partijen dat ook helemaal niet.
De laatste 'outsider' die werkelijk regeringsverantwoordelijkheidpretenties had werd dood gevonden op een kaal en kil mediapark ergens in het midden van het land.
Die poll is een soort lijsttrekkersverkiezing. Bij D66.
Ik koos mijn optie in de poll en kreeg een popup " dank u voor uw stem op Hugo de Jonge"
Parlementaire democratie heeft afgedaan als systeem. Grapperhaus-gate was voor mij de druppel. Ik stem niet meer.
Doe maar een dictatuur, dan kunnen we deze ecologische crisis misschien nog oplossen.
"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting"
(Charles Bukowski)
Je verkiest de killing fields van Pol Pot, de hongersnoden van Stalin, de stinksnelwegen van Hitler enzo boven een lamme knuppel die zelf te dicht bij staat maar graag stoer wat prevelt op TV?
Ga eens wat dieper nadenken.
Hier is geen democratie !
@A333aan | 12-09-20 | 13:19: tja willen verbeteren is een goed plan, maar om nou n dictatuur te ambiëren . ..
Je kan een plank voor je kop hebben of gewoon zoveel op een arrogante denigrerende laag lucht zweven dat elk contact met de grond is verdwenen. Dat is op zichzelf best knap als je... om het netjes te zeggen zelf in een risico groep valt met zo'n regentenpens.
Hebben ze daar allemaal last van, die zelfgenoegzaamheid met de plank voor de kop. Daarom kunnen ze het ook zo goed vinden met die haatfundamentalisten, soort zoekt soort en steunen elkaar.
Maar wie is er nu echt bereid om die man eens serieus te némen.
He, bah...
Hem eens een keer serieus nemen? Hmm, Jonlinque, goordon, de Leeuw, Rutte, Bubba, geen idee. Ik weet als hate-ero niet goed hoe dat voor heaumeaux werkt, maar ik neem aan dat ook zij wel een toetsing maken op smaak en karakter. Dus of hij slaagt? Geen idee.
Rot op Ferd.
Het CDA had met Wopke serieus kans gemaakt maar nu met Ferd en de Jonge wordt het zwaar verlies in maart.
Maart is nog ver weg. Dan zijn veel mensen dit soort incidentjes al lang weer vergeten.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 13:11: Oh dat maakt niet uit heur, dan herinneren wij hen wel weer eraan.
@Trumme. Rutte blijft gewoon nog lekker een paar maanden met zijn beleid door jo-jo-en en vlak voor de verkiezingen komt de aap uit zijn koker: het vrus is onder controle en alle maatregelen worden ingetrokken. En de kiezer troept, wat heeft onze PM het toch goed gedaan. Zitten we weer vier jaar met hem opgescheept.
@Bull-Sunnyboy | 12-09-20 | 13:21: Lijkt me een prachtig scenario.
@Bull-Sunnyboy | 12-09-20 | 13:21:
En dan in 2022 gaat Rutte de HRA verder beperken (prima zaak hoor, maar haaks op wat hij beloofde) en gaan de belastingen verder omhoog om die 100 miljard die ze er even doorheen gejast hebben weer een beetje recht te breien. BTW naar 25%, energiebelasting omhoog, IB toch weer een schijfje erbij, gaat helemaal goed komen.
@Watching the Wheels | 12-09-20 | 13:47: Als de economie weer aantrekt dan groeit het BNP ten opzichte van de Staatsschuld en dan zit je zo weer op 60 procent. Daarmee voldoe je dan aan de eisen van het Stabiliteitspact.
Mooi! Ik zou juichen...
Ho ho, hij heeft spijt betuigd net als Akwasi.
Beiden worden gepest met hun naam.
Dus je moet of zoon van een slavenhandelaar zijn of minister en dan mag je alles.
Ferd kathedert het vulgus voor de laatste maal.
(En denkt … "Die anderhalve interesseert me geen meter")
Vuilnisman, mag deze zak ook mee..?!!
Duw maar in de GFT-container. Het is organisch afval.
@MK27 | 12-09-20 | 13:07: Incinerate. In een biomassacentrale ofzo.
Knielen kutburger! Suck our dicks and enjoy it.
Gehoorzaam! Zwijg! En betaal je belastingen op tijd.
Goeie kerel !
Zijn er nog ‘heftige’ vervolgfoto’s opgedoken van die orgie op het bordes?
Ik lees de story/privé namelijk niet.
Via via heb ik gehoord dat er foto's zijn van Grapperhaus, Demmink en een hele schare anderen in een kelder van een of ander pizzarestaurant
@litebyte | 12-09-20 | 13:12: Echt waar, staat ook in de Staatscourant -)
Daar was Demmink helemaal niet bij. Die was een pizza aan het eten in New york
Het feestje was voor Grapperhaus, maar Broekers-Knol is net zo goed schuldig. Ze had beter moeten weten en gaat hier evengoed faliekant de mist in. Graag een apart topic voor Ankie!
Ankie is een VVD'er dat staat voor corrupt, arrogant, regentesk, hautain hypocriet, asociaal en incompetent. Dat is al lang bekend en VVD'ers zoals incompetente klonten als Broekers-Knol verbergen het ook nooit.
Heb niets tegen grappenhausen die Corona-noodwetten aan hun laars lappen. Leef je uit.
Grappenhausen echter, die daarnaast ook nog eens auteurs van deze zelfde Corona-noodwetten zijn? Zulke misbaksels beschouw ik op zijn gunstigst als hypocriete oplichters.
Denk echter dat er wat anders schuilt achter de structurele hypocrisie van het bondgenootschap media & globalisten.
Daar heb ik een andere naam voor
@Pietneus | 12-09-20 | 13:09:
Zet je TV eens uit man, dat ding liegt nog veel meer bijelkaar, dan waarvan media & kameraden hun anti-christ kunnen beschuldigen.
@Jan Passant mk2 | 12-09-20 | 13:11: Piet heeft hier zeker een punt. Heb je gelezen wat Trump over gesneuvelde veteranen beweerde?
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 13:12:
Ja, dat heb ik gelezen. Dat zou twee jaar geleden zijn gebeurd. Wat ik ook las is dat de beschuldigingen op anonieme bronnen zijn gebaseerd. Weerlegd door alle daadwerkelijke ooggetuigen.
Vervolgens ging ik opletten wie, ondanks dat, deze beschuldigingen bleven herhalen. Want vlak voor de verkiezingen. In navolging van media-goeroe Goebbels.
Poep gooien voor Joe Biden en het globalisme.
Ook daar heb ik een naam voor ..
Heb je al geluisterd naar de tpoPOdcast van Roderick Veelo. Dan hoor je de verklaring.
@The_Challenger | 12-09-20 | 13:28:
Zo werkt dat niet. Bedenk een pakkend schandaal - en blijf dat hardnekkig herhalen. Alle tegenbewijzen negerend en - bannend van het web.
De media-goeroe Goebbels schreef dit zo voor in zijn verzamelde levenslessen aan zijn volgelingen.
@Pietneus | 12-09-20 | 13:09: Ben niet echt een fan van die Trump, maar ik heet hem van harte welkom om die corrupte zwijnenstal hier eens schoon te komen vegen. Inclusief departementen !
@Jan Passant mk2 | 12-09-20 | 13:17: Maar er waren ook een paar getuigen die zich niet wilden uitspreken. Veelzeggend.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 13:35:
Jammer wat? Het is zo'n totaal ongeloofwaardige complottheorie dat die wel wat wind in de rug kan gebruiken. Hoewel de media er evengoed een stormkracht 13 vanuit hun waterglas van maken.
In al hun politieke onpartijdigheid *kuch*
@Jan Passant mk2 | 12-09-20 | 13:38: Trump heeft al vaker in het openbaar lelijke dingen over de militaire top en over gevangen en gesneuvelde soldaten gezegd. Dus dit past prima in het plaatje. Reken maar dat Biden hier zijn voordeel mee gaat doen.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 14:03:
Over de miliataire top zeker. Nooit over de veteranen.
De globalisten werden geruisloos vriendjes van diezelfde militaire top, met hun "military industrial complex".
Trump bedoelt (inclusief) ook het grootste kantoor van de wereld wanneer hij het over "The Washington Swamp" praat.
Het Pentagon mag best genoemd worden wanneer het gaat over gevestigde moerasbewoners van de Beltway.
Gek wel, dat bondgenootschap van links & globalisten. Vraag mij af wanneer Greenpeace en Shell gaan fuseren, zij praten al bijna dezelfde taal over het "klimaat". Aan elkaars gevel hangen met klimijzers en spandoeken doen zij nog maar zelden.
Een huwelijk in de maak in de diepe link/globalistische moerassen?
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 14:03:
Met John McCain en John Bolton is/was ook iets geks aan de hand. Hoewel de eerste zich "veteraan" noemen mocht, is dat toch een stel griezelige RINO's die de eeuwige zinloze oorlogen fervent steunden/steunen. Vele duizenden (echte!) veteranen missen daarom armen, benen, ogen. Nog meer duizenden overleefden dat niet.
Trump wil dat slag volk dumpen en zegt daar inderdaad lelijke dingen over. En terecht.
Je zou vermoeden dat dit gesteund wordt door de Democrats, in hun vermomming als partij voor het volk.
Niets echter is minder waar.
Graag een WOB op het budget voor de imagoredding van Grapperhaus. Er zijn waarschijnlijk een paar mensen de godganse dag bezig om te bekijken hoe ze het nieuws zo kunnen pluggen dat deze randdebiel iets van zijn geloofwaardigheid terug kan krijgen. Dat mag een lieve duit kosten. En de belastingbetaler betaalt.
Ook hier blijkt weer dat het systeem rot is en niet in lijn is met de Grondwet. De minister hoort geen lid te zijn van een partij, net zoals TK-leden geen lid horen te zijn. Politieke partijen staan niet eens in de Grondwet.
Grapperhaus moet blijven zitten voor de coalitie en om het CDA nog enige mate van zichtbaarheid te geven. Zeker na de schoenen van Hugo heeft het CDA een nog groter imagoprobleem. De hoop is dat tegen de tijd dat er verkiezingen zijn Grapperhaus nog wat stemmen weet te trekken doordat de domme burger het weer vergeten is.
Ga je gang, dat mag je gewoon zelf doen, een WOB.
Een goed punt, welke een deel van de oplossing zou kunnen zijn. Partijpolitiek verbieden. Individuen die elkaar vinden, voor een periode van 4 jaar (eventueel herkiesbaar voor een tweede termijn) en daarna nooit meer. Wat je zegt geen ministers/secretarissen van partijen, maar voorgeselecteerd door deze (kleinere) tweede kamer, daarna mag de kiezer stemmen wie ze op welk ministerie willen zien. Zoiets, en correctief Referendum. En op de departementen ook partijpolitiek tegengaan. Misschien daar ook maar een max. termijn hanteren dat je daar in de ambtelijke molen meedraait om kliek en partijpolitiek tegen te gaan, opdat problemen echt aangepakt worden en niet maar laten etteren.
@Shoarmamasutra | 12-09-20 | 13:15: Een WOB schrijven is een kunst. De ministeries zijn inmiddels zo doortrapt dat je om een komma het bos ingestuurd wordt.
@Santoku | 12-09-20 | 13:19: Een ambtenaar zou vanaf een bepaald niveau geen lid mogen zijn van dergelijke groepjes. Voor rechters is er een wettelijke verplichting om al hun nevenactiviteiten openbaar te maken. Ook hier is weer geen handhaving. Het is een lachertje.
@Frau Merkel | 12-09-20 | 13:28: ja, dit systeem werkt alleen maar voor de partijtjes en lobby. Niet voor en door de democratie.
@Frau Merkel | 12-09-20 | 13:26: ja, denk het ook.
Is wel wat info over te vinden hoe je het kunt aanpakken, maar toch.
Zit er ook weleens over te denken om te WOB’en.
Misschien een WOB doen naar de interne cursus: “101 tactieken om een WOB-verzoek te traineren”.
Gabberwaus heeft nog minder schaamtegevoel dan een BLM activist.
Ik kan alleen nog maar hier aan denken als ik zijn naam hoor. youtu.be/HKHxhQQLJQ0
Nog niet gezien, geweldig, zoals hij zich zelf typeert!
Weg met die vent. Totaal niet meer van deze moderne tijd. verknipt en compleet vastgekoekt in zijn eigen matrix van list en bedrog, repressie en waanvoorstellingen.
GRAPperhaus had de eer aan zichzelf kunnen (en moeten) houden.
Dan had hij nog eer gehad. Nu krijgt hij niks meer. Tenminste nieg van mij.
Weg met die aso. En weg met al zijn medestanders.
De hele regering ongezien de tering trouwens. Stelletje volksverlakkers.
Ze zijn dan ook niet menselijk.
En te zwak om voor een fout uit te komen.
@Geenstijl:
Niet alleen Grapperhaus himself is een aso, alle aanwezigen op de bruiloft zijn aso's.
Inclusief zijn vrouw, schoonmoeder, Ankie Broekers-Knol en weet ik veel wie al die andere asocialen zijn.
Precies Leo
Ankie blijft tot nu toe buiten schot. Waarom?
@Frau Merkel | 12-09-20 | 13:00:
Ankie is een kwetsbare vrouw, die moet je wat afschermen.
@Frau Merkel | 12-09-20 | 13:00:
En het bizarre is dat Ankie Broekers-Knol na de eerste fotoserie liet weten dat iedereeen zich aan de 1,5 meter regel heeft gehouden tijdens de plechtigheden. Keiharde leugens.
Er zijn VVD'ers die om minder hun functie hebben moeten neerleggen. Neem een Halbe Zijlstra met zijn "ontmoeting" met Poetin in de datsja.
@Frau Merkel | 12-09-20 | 13:00: grapperhaus maaakte de regels en noemde zelf feestjesorganiseerders waarbij je weeet dat die 1.5 m niet gehaald wordt aso's.
Tja wie kaatst kan de bal verwachten. Dan komt zoiets ook als een boomerang terug vol in je face.
Zou hij het nu raar vinden na die bruiloft dat werkelijk niemand hem nog serieus neemt en dat ook werkelijk bijna niemand die ik tegenkom (als vreemden op straat) de afstand nog tot mij bewaart? Allemaal lopen ze bijna rakelings langs me heen. Op het trottoir. In de supermarkt. Hutje mutje om me heen op de fiets bij een verkeerslicht terwijl ik juist afstand probeer te houden. In de metro, ze gingen gewoon naast me zitten.
Daarom vind ik deze situatie onhoudbaar geworden. Begrijp nog best dat de beste man zich voor ernstige zware delicten wil inzetten, maar de mensen geloven hem blijkbaar niet meer. Wel jammer. Hij moet gewoon van het Corona dossier af en zich richten op die zware zaken komend halfjaar. Lijkt me het beste.
Hij moet gewoon van alle zaken af.
De allerlaatste plek waar ik mij zou willen bevinden is toch wel het OV.
@Lupuslupus | 12-09-20 | 13:04: Al weer een paar keer gebruik van gemaakt. Niks aan de hand. Wel even een mondkapje voordoen.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 13:36: Een mondkapje dient geen ènkel doel. Of gelooft u het RIVM en de WHO plotseling niet als het daar over gaat?
@Lupuslupus | 12-09-20 | 13:46:
Begin je weer richting voorzichtig te gaan?
@SterF... | 12-09-20 | 14:04: Nee juist niet hoor en dat gaat ook ècht niet meer gebeuren.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-09-20 | 13:36:
Sorry Kuif, maar zelfs het OMT weet dat het niet helpt wanneer het niet-medische mondkapjes zijn. Wat het gevolg ervan is is wel frappant: in de meeste gevallen nemen mensen wat meer afstand van elkaar. Helaas staat iedereen bij het uitstappen van de trein weer boven op elkaar.
Hij zou de eer aan zichzelf moeten houden
Ik voel mij zo langzamerhand écht serieus genomen door dit rariteitenkabinet.
’Als dat gevraagd wordt’
Babbelkous gaat daar kennelijk zelf niet over. *formele ambtenaren bulllshitlingo*
Ik zie dat de Noord Koreaanse enquete al op 124% NEE staat.
En terecht.
@Pietneus | 12-09-20 | 12:57: Wie zwijgt stemt ook toe!
Grapperhaus is een typische despoot.
Ferd "Benito" Grappermaus
Asoos kunnen vaak beter hun bek houden.
Als hij toch bezig is met uitleggen waarom de regels per bevolkingsgroep en per klasse verschillen, kan hij misschien ook even toelichten wat in Nederland tegenwoordig de criteria zijn voor rechtsvervolging.
Simpel. Willekleur.
Peroxide in het haar vervolgen. Kaal vrijuit. Akwasi ook vrijuit. Heeft ‘ie met Rutte over gesproken.
@Dubbelepunthoofd | 12-09-20 | 12:53:
Dank u, #Willekleur is de beste korte samenvatting van alle problemen waar de mensheid nu tegenaan staat te kijken...
@Dubbelepunthoofd | 12-09-20 | 12:53: Scherp...
Net gelezen dat hij de straffen van bedreiging naar burgemeesters, rechters e. d wil verdubbelen.
Geen haar op Ferd z'n gepolijste hoofd die 'm nog doet twijfelen aan z'n eigen geloofwaardigheid. Het wordt tijd voor een toupetje. Geef die man een pruik.
Komt z’n baas de natie vandaag nog toespreken?
Haha fail
Wat een slappe hap, die vent spoort voor geen meter.
Premium Propaganda van de T.
De T. blijft de T. nietwaar?
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
Grapperhaus had vele dingen kunnen doen. Zich aan de regels houden. Direct erkennen dat hij fouten had gemaakt, niet ontkennen en wachten op de foto’s, zodat hij wel moest toegeven. Stellen dat hij een opper-aso is. Deemoedig erkennen dat de strafmaat verkeerd is. Concluderen dat hij niet de juiste persoon is om anderen de maat te nemen.
Maar nee. Niet Grapperhaus. Hij is zo boven de plebejers verheven dat hij niets in zijn gedrag zal wijzigen. Zijn tranen? Omdat er fotografisch bewijs is en hij dus gesnapt was.
Voor mensen als Grapperhaus heb ik achting noch respect.
Toch vond ik het niet fair om de man zó aan te vallen, notabene over zijn bruiloft, dat toch een hoogtepunt in een mensenleven is en door dit gebeuren een vieze nasmaak heeft. Hij had er beter aan gedaan om af te treden; zeggen ja dat is fout gegaan maar ik vertrek dus doei allemaal. Dan was hij van alle gezeur afgeweest. Met jaren wachtgeld achter de hand hoeft hij ook geen droog brood te gaan eten. En misschien had hij dat ook liever gewild maar is door Rutte gedwongen om te blijven. Zou kunnen toch?
@Lupuslupus | 12-09-20 | 13:10: Wie bent u en wat heeft u met mevrouw Lupus gedaan?
@knutsel_ | 12-09-20 | 13:16: Huh? Ik ben mevrouw Lupus maar kan mij toch wel enigszins verplaatsen in Grapperhaus.als.mens. Niet als minister want hij had beter moeten weten, een minister die gaat trouwen is groot nieuws want geen Jan.met.de.pet. Tja en dan ligt de media in de bosjes om plaatjes te schieten, zo gaat dat nou eenmaal. Ik ben mild vandaag.....
@Lupuslupus | 12-09-20 | 13:21: Ah ok.
*schenkt kopje koffie met koekje voor mevrouw in*
Inderdaad hij heeft er spijt van dat hij naïef was en zich in de situatie gebracht heeft waardoor het op foto’s vastgelegd heeft kunnen worden.
Dat is ook zo apart aan het feit dat er mensen zijn die een strafblad voor iets hebben (jaren terug), daar last van kunnen hebben, bijvoorbeeld wanneer diegene naar Amerika zou willen, zou niet weten waarom nog eigenlijk, maar dan gewoon een probleem hebben.
Terwijl er tegelijk zoveel mensen, en waarschijnlijk nog meer, misschien wel geen strafblad hebben maar tegelijkertijd wel de fout in zijn gegaan en waarschijnlijker sneller opnieuw de fout maken, want nog niet gepakt of veroordeeld. Zeker dit soort leden, van die witteboordencriminelen.
@knutsel_ | 12-09-20 | 13:24: Wat lekker Knutsel, hartelijk dank!
Sorry maar bij mij en menigeen hoeft hij niet meer aan te komen. Wat denkt hij wel.
Gelul voor de bühne vandaag ook over dat er zwaardere straffen moeten komen tegen bedreigers van advocaten, rechters enzo.
Waarom nu niet collectief de straffen op dit soort misdrijven verhogen.
Halfbakken. Net zoals afstand houden.
Bedreigen van plebs is prima.
Het is een verziekt departement, wie zou u daar dan neerzetten, ik heb wel geloof in de man, wat ie deed met zn bruiloft was niet handig inderdaad.
Heeft een arrogante kop dat kan wel een tandje minder. Anderen de maat nemen met zo n uitstraling daar moet je voorzichtig mee zijn, maar weg nee dat hoeft ie voor mij niet. Wat schiet je er mee op dan?
Geef hem dezelfde behandeling als het gepeupel. Dat hij geen boete en geen strafblad krijgt, en het plebs wel, is veelzeggend. Minister van Klassejustie.
De poll is maar weer eens verlopen...
Als u hem nog niet hebt ingevuld kunt u dat alsnog doen.
Typisch narcistengedrag. Heeft nergens last van, ziet 's morgens een prima gast in de spiegel. Foutje, kan gebeuren, toch? Kijk, het volk moet wel naar de baas luisteren natuurlijk. Do what I say, not what I do! Grappie is in da house.
Lekker aftreden die koekwaus.
Lekker laten zitten en hopen dat het CDA een gigantische knauw krijgt bij de komende verkiezingen.
@jansma28542681 | 12-09-20 | 12:47: geloof het zelf
Hier fred gabberhouse op vakantie. Luister naar zijn wijze raad op 2.36
www.youtube.com/watch?v=35K6vQRt67g&a...
Nee, natuurlijk niet...
Grapperkoekwaus.
Je kan het altijd proberen natuurlijk.
Ik krijg op de een of andere manier een beetje een D66 gevoel bij deze poll.
Dank voor uw stem op Hugo de Jonge.
Het is een typisch Noord-Koreaanse poll.
Ik dacht dat iedereen het er over eens was dat hij zijn geloofwaardigheid had verloren.
Kennelijk niet. In ieder geval vindt hij zichzelf geloofwaardig.
Dat is een kenmerk van zowel autisten als narcisten. Zichzelf op een voetstuk plaatsen en denken dat zij zeer belangrijk zijn en ertoe doen en dat de rest van de wereld dom ende knettergek is.
@Graaisnaaiert | 12-09-20 | 12:45:
Dat zijn dan onze bestuurders.
@Graaisnaaiert | 12-09-20 | 12:45: Een sociopaat of narcist eerder dan een autist die aan jouw omschrijving voldoet.
@Dezenaamhier | 12-09-20 | 12:56:
Doe ik het ook voor :)
Ik vind de poll dit keer erg moeilijk, ik kan niet kiezen...
Ik mis de optie: Ja, echter, derhalve
De poll is niet volledig, Mosterd. Ik mis de "Absoluut niet, wat een lachwekkend triest figuur" nog.
'Neen' ontbreekt in de poll.
Do what i say, don't do what i do. Jesus he knows me.
Over grappen kan men tenminste nog lachen. Maar GRAPperhaus trekt met zijn comedyshow geen volle zalen.
Best humor eigenlijk zo'n poll met 1 keuze. Ik kon een glimlach even niet onderdrukken.
Bedankt voor uw stem op hugo de jonge
Ach in Nederland kennen we toch het spreekwoord: "Een ezel stoot zich in het algemeen geen tweemaal aan dezelfde steen". Het zou een beetje dom zijn van Ferd om die uitspraak weer te bezigen......
Zullen we in de Dikke van Dale bij ´hypocriet´ het synoniem ´Grapperhaus´ toevoegen?
Wikipedia is een 'open' encyclopedie. Het staat een ieder vrij er kennis toe te voegen... Woorden waar het handelen van meneer als voorbeeld kan worden toegevoegd:
- Hypocriet (nl.wiktionary.org/wiki/hypocriet)
- Huichelaar (nl.wiktionary.org/wiki/huichelaar)
- Farizeeër (nl.wiktionary.org/wiki/farizee%C3%ABr...)
- Egoïst (vind ik er minder bij horen).
Ik vrees echter, dat de moderatoren van wikipedia hier snel een eind aan zouden maken.
@EEnzame SchizofrEEN | 12-09-20 | 13:06:
Ben ik ook bang voor ja. Maar de Dikke van Dale moet toch kunnen?
@overVecht | 12-09-20 | 13:08: dat gaat lukken, als maar genoeg mensen iemand een ‘grapperhaus’ of ‘grapperhauser’ gaan noemen wanneer iemand een hypocriet of huichelaar is of gevonden wordt. Beetje zoals met de naam/term ‘tokkies’. Niet zo leuk voor diegene die de achternaam Tokkie dragen, maar dat terzijde. Staat tokkie er inmiddels in, eigenlijk?
@Santoku | 12-09-20 | 13:34:
Daar heb je inderdaad wel een goed punt. Maaarrrr Tokkie is lekker kort... Grapperhaus is voor de minder intellectuelen lastig uit te spreken en/of te onthouden en daar gaat het dan mank ben ik bang voor.
@overVecht | 12-09-20 | 13:37: ja dat is ook wel weer zo, tokkie spuug je er ook nog eens makkelijker uit, door de t aan het begin... net zoals woorden beginnend met een s of een k.
@Santoku | 12-09-20 | 13:45:
Ja precies dat.
@Santoku | 12-09-20 | 13:45:
Ik zou eerder Godverredomme zeggen dan Grapperhaus.
Mensen met de mondhoeken naar beneden vindt ik eng.
Dat waren ook altijd de meeste nare en enge leerkrachten op school.
@Pietneus | 12-09-20 | 12:44:
Hoever staan die van jou dan wel niet omhoog?
Abeltasman, je plempt dit soort posts met een glimlach?
@overVecht | 12-09-20 | 12:47: Bammmm.
@Lupuslupus | 12-09-20 | 13:12:
Die inkopper kon ik niet laten liggen.
@overVecht | 12-09-20 | 13:20: lol
Schandvlek voor de politiek in Nederland.
Pisvlek.
Hij doet het uitstekend als Min Jus... echt... chapeau!! Laat je niet gek maken Grap! Jij maakt 17 miljoen Nederlanders al gek genoeg. Lamlul.
Ik ben nog een zwevende stemmer
Ik heb nee gekozen.
Helicopterview is een kwaliteit.
De uitslag van de poll is niet voor andere uitleg vatbaar: ga weg GRAPjurk.
Ik neem alleen mevrouw Feynman serieus.
Ik ben even stofzuigen...
@Feynman | 12-09-20 | 12:34: Anders weer op de bank pitten?
Als je haar écht eens serieus wilt nemen, moet je die van mij eens lenen.
Waarom zou ik willen weten waar u haar serieus zou willen némen ?
Echt zo’n politicus die je een functie in Brussel gunt, dan zie je hem hier gelukkig een stuk minder.
Beter in ween waterschap, dan zie je hem helemaal niet meer
Die fout hebben we als landen met zijn allen te veel gemaakt. Je kan ze binnenlands mooi eervol weggepeomiveerd denken te hebben maar ze maken intussen van ons mooie Europese economisch gemeenschapje een driekoppige draak . Em st George zit er in Engeland nu op voor hun veilige afstand van.
Misschien kan onze Joris nog wat.
Gun 'm een functie in Brussel, en je ziet 'm gegarandeerd terug. Met een nóg grotere mond en nog een stuk ongeloofwaardiger.
Opstappen/uittrappen en een strafblad aan de broek zou al een hoop goed kunnen maken. Net zoals hij zelf voor andere mensen(aso's) in gedacht had.
Nu word er duidelijk weer eens met 2 maten gemeten.
Helemaal mee eens! Die hele vertoning met dat janken en zo was alleen maar opgezet om Grapperhaus een strafblad te besparen.
Eerst lapt hij de corona-regels aan zijn laars. Maar vervolgens - 100 maal erger - veegt hij z'n reet af aan onze hele rechtsorde!
Weg - met - die - corrupte - boef!
Eindelijk een poll zonder keuze=stress.
Precies mijn gedachte.
Hebben jullie er wel eens over gedacht om naar Wit Rusland of Noord Korea te verhuizen? Lekker rustig...
Als Min v Jus moet hij kunnen en durven aftreden. Niks mis met een beetje oprechtheid.
Ja, had hem op spoorwegen gezet ofzo als hij zo'N onmisbaar kwaliteitsfiguur is. Dit is vanuit een hoge ivoren toren de burgers in de bek pissen.
Tweede nick aangemaakt Kuif?
Lekker makkelijk die pol.
Het enige goede antwoord is maar mogelijk.
Verrassende uitslag ook.
Afgekeken van de lijsttrekkerverkiezing van het CDA.
Als Min v Jus moet hij kunnen en durven optreden. Niks mis met een beetje schaamteloosheid.
Een beetje?
Zijn baasje heeft het hem goed geleerd. De beste leerling uit het klasje van Mark.
Sja, Kuif, die durf om op te treden heb ik bij die Akwasiterrorist toch een beetje gemist. Zou het kunnen zijn omdat hij zich hier achter burgemeesters en boa's kan verschuilen?
Goh, heb jij de weekenddienst deze week?
Aleeen is een minister van justitie met een strafblad (want dat is het gevolg van zijn overtredingen die op foto zijn vastgelegd) qua positie slecht houdbaar.
@Graaisnaaiert | 12-09-20 | 12:43: Akwasi is nu een keer gematst, de volgende keer is hij gewoon de klos. Hem kennende gaat hij wel weer de fout in, met al zijn ongecontroleerde emoties.
@nope | 12-09-20 | 12:47: Nee, jij wel? Kranten vanochtend op tijd bezorgd?
@Dezenaamhier | 12-09-20 | 12:53: Ik denk niet dat hij een strafblad heeft of krijgt. Hij is ook niet op heterdaad betrapt.
REAGEER OOK