Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RIVM UPDATE: Deze week +4013 besmettingen

Aantal nieuwe besmettingen STABILISEERT

Social

U mag kiezen:

Optie 1:
Terwijl het kabinet opzichtig loopt te falen met GGD-leugens, halve proefballonnen, overhaaste apps en een Too Little Too Late Terpstra Taskforce staan we nog steeds aan de vooravond van een tweede golf. Natuurlijk, het aantal nieuwe besmettingen stabiliseert, maar dat is logisch omdat het virus nu bekender is dan in maart. Ondertussen blijft het percentage positieve testen stijgen en hebben we PER DAG meer nieuwe besmettingen dan we begin juli PER WEEK hadden. En reken maar dat het aantal IC-patiënten en doden nog veel harder gaat groeien als de jongeren die nu zijn besmet in contact komen met hun ouders, ooms, tantes en grootouders. PANIEK.

Optie 2:
Terwijl het kabinet opzichtig loopt te falen met GGD-leugens, halve proefballonnen, overhaaste apps en een Too Little Too Late Terpstra Taskforce is het aantal patiënten op de IC nog steeds bij lange na niet in de buurt van de kritische grens en daalt (daalt!) het aantal dagelijkse nieuwe besmettingen van boven de 650 naar onder de 500. We weten bovendien een stuk meer van het virus dan we in maart wisten en de testcapaciteit is flink verhoogd, waardoor eventuele brandhaarden veel sneller worden opgemerkt. Ook deze wekelijkse cijfers laten een (kleine) daling zien. NIKS AAN DE HAND. 

Optie3:
En Diederik Gommers heeft zelf toegegeven dat die PCR test helemaal niks waard is Bill Gates 5G Soros Soros Lange Frans huu huu staastgreep DDR kijk deze video van 50 minuten kling klang kloerie word wakker mensen sheeple.
NEE DIT IS GEEN OPTIE

Vanavond om 19u weer een persco!

RIVM:

Reaguursels

Inloggen

Aantal besmettingen is totaal irrelevant, de vraag is hoeveel zieken zijn er deze week bijgekomen en in het ziekenhuis belandt.

Nazaad | 18-08-20 | 22:08 | 1

Het aantal ziekenhuisopnames steeg wel, met 50. Een week eerder waren dat er nog 38. Het aantal gemelde coronadoden steeg van 9 naar 16.

Tuforial | 19-08-20 | 11:00

Als zo’n 3 % van de geteste mensen met klachten positief is op corona dan is 97% dat niet. Ook al zou het 10% (paniek!!) zijn is nog altijd 90% safe. Dus ja, als je het zo bekijkt waar maken we ons druk om? Corona is geen grap maar we moeten het niet gaan overdrijven natuurlijk!

DrContango | 18-08-20 | 21:40

Nieuw-Zeeland heeft maar liefst 16,4 inwoners per km2, wij meer dan 420. Is dus een soort Zweden, maar dan afgezonderd van alles en iedereen.

Feitenpliesie | 18-08-20 | 23:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een slecht verhaal dit, het was niets, het is niets en het wordt niets, kom op zeg met je sprookjesvirus

Oetiohnegentechnik | 18-08-20 | 19:41

Hoe zou het nu zijn met de geit en de papaya?

wiener mit pommes | 18-08-20 | 18:53

Ik zet m'n alu-hoedje even op:
Is er een reden te bedenken waarom banken die in zwaar weer zitten, zoals bijv. de Deutsche Bank, die hele corona-crisis wel goed uitkomen? Al die leningen? Al dat extra geld wat gecreëerd wordt? Wie profiteert er financieel van heel deze situatie? Altijd interessant om na te gaan.
Zet alu-hoedje af.

Timide_Aso | 18-08-20 | 18:52 | 1

Vlak voor de crisis stond de Deutsche Bank op omvallen. Hoor je niets meer over. Dus ja, het kwam heel goed uit.

Lupuslupus | 18-08-20 | 18:57

De hele communicatie is erop gericht om Hugo de Clown zijn anti-terreurwet momentje te laten hebben en Big Bruls zijn anti-burgerwet te gunnen. Vergis u niet; deze bende van bestuurders wil controle over u. Ranzige repressie en controle.

Een wijk rustig houden kunnen ze niet. Liquidaties, vechtpartijen en steek/schiet incidenten voorkomen ook niet. Maar u moet en zal meewerken aan u eigen opsluiting. Hugo de Clown en Big Bruls zijn fascisten zoals Mussolini die bedoeld heeft.

Odin | 18-08-20 | 18:36 | 1

Eens.

Lupuslupus | 18-08-20 | 18:58

Amsterdam in lockdown.

minnenman | 18-08-20 | 18:25

Aantal besmettingen Stabiliseert?
Wat zullen we nou krijgen, dat is niet de bedoeling, Rutte was net zo lekker bezig om nieuwe beperkingen in te voeren.
Wat kunnen we doen om het tij te keren en dat aantal te verbeteren?

Bolder | 18-08-20 | 18:17

Laten we nu nog even genieten van de laatste zomerse zonnestralen en de ruime interpretatiemogelijkheden van het ‘nieuwe normaal’. Winter is coming...

Piraatbas | 18-08-20 | 18:04

Met optie 3, het gesprek tussen Mario Ortiz & Flavio Pasquino is niks mis, en heeft niks met 5G en Bill Gates te maken, dus...

grietmetgroenefiets | 18-08-20 | 17:43

Optie 4:
Het virus is gemuteerd tot een normaal griepvirus. Besmettelijker maar geen of slechts milde klachten.

Kwelbeller | 18-08-20 | 17:25 | 3

Sssssstttt......

piloot47 | 18-08-20 | 17:38

Dat was het vanaf dag 1 al....

TonyMontana010 | 18-08-20 | 17:44

Juist. zus van een vriendin kleine 2 weken ziek met milde klachten, met een normale griep.

nisaframo | 19-08-20 | 00:08

Van de mensen die afgelopen week positief zijn getest op het coronavirus, zijn 738 in de twee weken ervoor in het buitenland geweest. Dat is 18,4 procent van alle nieuwe gevallen. Zij hebben het virus mogelijk in het buitenland opgelopen, of hebben daar zelf misschien mensen besmet.
www.welingelichtekringen.nl/gezond/20...

pga | 18-08-20 | 17:16

ik volg alleen het officiële coronadashboard, en daar staat alles nog op groen... (bijna) geen besmettingen, ziekenhuis of IC opnamen. Het zal dus allemaal wel meevallen, want de makers van het corona dashboard liegen niet ... of?

geen_kwijl | 18-08-20 | 16:58 | 1

Als alles op groen staat zijn ze opgehouden te liegen.

piloot47 | 18-08-20 | 17:01

Zou er nou één, eentje maar, 1, journalist vanavond een kritische vraag op basis van de nu bekende gegevens over die tests willen stellen? Eentje maar? Toe dan..... durf maar.... je durft het.... steek je hand maar op.......
Volgende keer dan maar hè.... geeft niet joh, jij moet ook je hypotheek betalen.

piloot47 | 18-08-20 | 16:54 | 2

Dat doet me denken aan de technische briefing laatst waar politici vragen konden stellen aan Jaap van Dissel. Er was er slechts eentje die een kritische vraag stelde over die PCR test, maar hij kreeg een volslagen onzinantwoord terug van Jaap van Dissel. Toen de politicus in kwestie om opheldering vroeg was de voorzitter er als de kippen bij om te zeggen dat dat dan tevens als zijn laatste vraag gold. Toen ging hij er maar niet verder over en stelde zijn tweede vraag. Iedereen mocht namelijk max twee vragen stellen.

Nehemia | 18-08-20 | 17:21

@Nehemia | 18-08-20 | 17:21: Ja, de grote truc waarmee alle parlementair debat in Nederland om zeep is geholpen: beperking van het aantal vragen per parlementariër. Van Dissel is waarschijnlijk zo gebriefd dat hij die beperking kent en net zo handelt als ministers in de Kamer: lul om de vraag heen, klets de tijd vol, doe dat nog een keer en na de derde keer mag de volksvertegenwoordiger weer met hangende pootjes en zonder antwoord naar zijn zetel. Volgende vraag: meneer Van Dissel, wat is uw lievelingstoetje?

piloot47 | 18-08-20 | 17:43

Nu de Jonge met een `dead duck' zit opgescheept, ziet het er toch steeds meer naar uit dat de corona crises door de p-overheid wordt aangegrepen om voor weinig boeren bedrijven en restaurant ketens in te lijven als staats eigendom, net zoals toen met de wet op de kansspelen de staats casino's werden ingevoerd.

rmstock | 18-08-20 | 16:49

Een positieve PCR-test is GEEN besmetting. Haal die 2 dingen nou niet door elkaar, voor een besmetting is veel meer nodig.

KritischeKrikker | 18-08-20 | 16:23 | 12

@Dlareg | 18-08-20 | 16:27: Ja maar de helft van de mensen die ik ken en getest zijn hadden wat vage klachten of wilden gewoon weten of ze besmet zijn. De eerste week met covid ben je besmettelijk maar de 2 weken daarna niet meer en slaat toch de PCR richting positief. Dus hoe moet je die cijfers dan interpreteren? Zijn dat cases? Waren dat cases? Nu ja we zitten op 3% besmettingen en volgens de WHO heeft een land dat onder de 5% zit de epidemie onder controle. Dat wordt een leuke persco vanavond?

Simon_GS | 18-08-20 | 17:07

@harry21 | 18-08-20 | 17:01: Dat zijn helaas de standaard Pavlov reacties als men niet inhoudelijk hun visie wil beargumenteren omdat ze die niet paraat hebben.

Nehemia | 18-08-20 | 17:10

@Gulliver | 18-08-20 | 16:27: Het is een virus. Het denkt niet en weet nix van golven, zoals daar zijn de tweede, derde, vierde, terug via het zuidelijk halfrond et cetera. Sprookjes.
Ook kan het niet springen. Ergo, er is nix "onder te krijgen". Het virus "is" gewoon, tot het bijna iedereen gehad heeft en muteert of uitsterft.
Laat het nou toch eens gaan en schop uw angst en bijgeloof de deur uit. Anders jankt u in 2050 nog, wachtend op weer een golf en zijn intussen uw laatste burgerrechten ook in de rook van een dikke Agio Corona opgegaan.
Die waren goed trouwens, die bolknakken.

Kinkfactor | 18-08-20 | 18:35
▼ 9 antwoorden verborgen

Natuurlijk komt er een 2e golf. Die komt er ieder jaar toch in okt/nov. Dus nog even geduld en de angst er in houden. Kunnen we over enkele maanden weer helemaal los met lockdowns, quarantaine, mkb kapot maken en dat allemaal voor een griep variant

Piet Pirenne | 18-08-20 | 16:22 | 3

En als niet genoeg mensen er in trappen, kun je altijd een dodelijker virus loslaten in jan 2021

Piet Pirenne | 18-08-20 | 16:24

@Piet Pirenne | 18-08-20 | 16:24: Dat heet RUTTE-4

piloot47 | 18-08-20 | 16:25

Die BOA's zwermen het hele land over om de ondernemers het leven zuur te maken.

Nehemia | 18-08-20 | 16:53

Zodra het aantal positieve testen nog niet < 1% zit, BCO > 97%, de R < 1, de rioolwatermeting weer aan het dalen is ipv stijgen, en het aantal besmettelijke personen weer < 5.000 ligt zou het fullon paniek modus moeten zijn.
Maar het valt nu weer mee, omdat het aantal positieven redelijk gelijk is. Terwijl dat het hoogste lag sinds april. En het aantal IC'ers en verpleegafdeling weer hoger ligt.
En vorige al de GGD's en zorgverleners begonnen te kraken (nog steeds). Zo ontzettend veel zin aan de r in de maand.
Maar gelukkig is ons kabinet er weer sinds 3 maanden, kunnen we eens naar de ventilatie kijken (misschien had dat ook in april/mei/juni/juli kunnen gebeuren, maar kleinigheidjes hou je toch). Verzint elke school weer wat anders mbt mondkapjes en afstand (goed regionaal opgepakt, maar een gedeeld uitgangspunt mbt aantal besmettingen in de stad zou toch goed zijn). Benieuwd of er nog bekend wordt (vraagje voor vanavond) wie er niet aan BCO meedoet (ik denk studenten).

filosofem | 18-08-20 | 16:17 | 1

Ik vind de R0 berekenen nav (selectieve, dus vooral mensen met klachten) PCR test nogal... vreemd.

harry21 | 18-08-20 | 16:45

Naast “Jongeren” nu ook Jongeren verbieden, probleem opgelost

Ad Hominem Tu Quoque | 18-08-20 | 16:16 | 1

Als we eens beginnen met 'De Jonge' te verbieden? Scheelt ook al in een hoop onrust.

piloot47 | 18-08-20 | 17:03

De tests zijn positief. Maar wat is er getest?

piloot47 | 18-08-20 | 16:07

Optie 4:
Er is inmiddels een variant van het Coronavirus iet besmettelijker is maar veel minder klachten geeft. Mensen met weinig klachten maken niet zoveel virusdeeltjes aan maar blijven wel rondwandelen waardoor netto meer mensen besmet kunnen worden. Deze variant is succesvoller met verspreiden en wordt vanzelf de dominante variant.
Het aantal geconstateerde besmettingen is fors, maar het aantal zieken dat opgenomen moet worden is laag en blijft laag. Uiteindelijk blijft Corona/Covid-19 jarenlang rondwaren met dezelfde intensiteit als de 'gewone' griep. Ditzelfde is tenslotte ook met de Spaanse Griep gebeurd.
Kortom: FEEST!
(Ongeveer wat reaguurder JohnLocke al zei dus)

JanVergoor | 18-08-20 | 15:58 | 1

Covid-19 is alweer weer gemuteerd tot een ander Corona-virus.

Friepeltje | 18-08-20 | 17:42

In The Brussels Times:
2 in 3 early Covid-19 tests show false negative, study shows

Burdon | 18-08-20 | 15:55

@Icar | 18-08-20 | 16:56: De haren rijzen mij ten berge, als ik zie hoe bijvoorbeeld mijn schoonfamilie doodsbang is door al die bangmakerij en het selectieve winkelen van de media, de overheid en het RIVM.

Nehemia | 18-08-20 | 17:13

@Nehemia | 18-08-20 | 17:13: Lukt het een beetje om ze op andere gedachten te brengen of is er geen beginnen aan?

Lupuslupus | 18-08-20 | 19:10

@Lupuslupus | 18-08-20 | 19:10: Ik heb het wel eens geprobeerd, maar er is geen kruid tegen gewassen. Die programmering zit zo diep.

Nehemia | 18-08-20 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen

Er komen nu zo'n 500 besmettingen per dag bij. Dat was ongeveer het totale aantal officieel besmette Chinezen in Wuhan toen ze op 22 januari de boel op slot gooiden en hier bij de GS redactie de alarmbellen al a/h rinkelen waren.
En hoe groot was de paniek wel niet op 27 februari toen Italië maar liefst al 453 gevallen (geen doden) in totaal telde en wij de 1e kregen ?

Zwizalletju | 18-08-20 | 15:28 | 3

Volgens Sanquin heeft zo'n 6% van Nederland anti-stoffen in het lichaam. Dat is in getallen uitgedrukt 1 miljoen mensen. Dit percentage is niet veel gestegen afgelopen maanden om voor de hand liggende redenen. Dus in februari/maart zijn zeg in 40 dagen tijd 25.000 mensen per dag besmet geraakt. Het vergelijken van besmettingen in februari toen niemand getest werd/kon worden met nu is niet heel zuiver.

JohnLocke | 18-08-20 | 15:40

@JohnLocke | 18-08-20 | 15:40: Dank voor je reactie , het virus was begin februari hier ook al a/h rondgaan , dat is duidelijk . Helaas ettert het nu ook weer grotendeels ongemerkt verder door net als toen omdat het overgrote deel v.d. mensen er niks tot bijna niks van merkt en er nu te weinig test bereidheid is.

Zwizalletju | 18-08-20 | 16:37

@Zwizalletju | 18-08-20 | 16:37: Gelukkig is het volk inmiddels slim genoeg om door te hebben dat die tests nergens op slaan - en het virus inmiddels weg is.

piloot47 | 18-08-20 | 16:57

In de provincies Zeeland, Drenthe, Groningen en Friesland zijn sinds half mei minder dan 10 mensen in het ziekenhuis opgenomen. In totaal. In de provincie Groningen geen enkel persoon sinds 4 mei. Nul. "Sorry dat jullie economie naar de tyfus gaat zonder dat er reden toe is, maar in Zuid-Holland is een kleine mini-opleving dus even doorbijten nog. En binnenblijven! En mondkapje op! "

JohnLocke | 18-08-20 | 15:27 | 5

Groningen is zo'n verschrikkelijke plek dat zelfs een virus er niet wil komen.

Gulliver | 18-08-20 | 16:30

Als je Zeeland weg laat zijn het er vanaf Juni zelfs 0 (NUL)

harry21 | 18-08-20 | 16:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Optie 1 want er moet nog veel meer naar de klote.

glaaf | 18-08-20 | 15:27

Graag de cijfers over griep:
2018 = 6444
2020 = 0 ?

Kamervraag | 18-08-20 | 15:22 | 13

Wat een immunoloog die zich ermee bezig houdt mij vertelde is dat het klap op klap op klap is. Hoge leeftijd, onderliggend lijden, overgewicht, ongezond leef- en voedingspatroon bijvoorbeeld zijn factoren die een - grote - rol spelen op de kwaliteit van je immuunsysteem en dan ook eens die Covid-19 eroverheen kan net de doorslag geven tot opname, IC of erger. Dus ja, als je al een slechte hand hebt is het beter om er niet op te gokken. Of het hele land plat moet nu we dit weten, nee, natuurlijk. Wel vind ik dat je als overheid veel meer praktische voorlichting, voorbeelden en do's en don'ts moet aangeven. kauw het maar voor wat wel kan, wat optioneel is afhankelijk van je gezondheid en wat absoluut niet kan. Maar ja, een overheid en procatief handelen...
Ze hebben gewoon de kool en de geit willen sparen, vanaf het begin en het maken van geen duidelijke keuze linksom of rechtsom gaat uiteindelijker veel duurder worden dan even 3 maanden inzette op dat virus uit de samenleving te werken en vervolgens te gaan nadenken over hoe bij een volgende pandemie te handelen, want dit gaat veel vaker voorkomen. Lees voor een interessante inkijk het boek The Coming Plague van Laurie Garett maar eens.

Graaisnaaiert | 18-08-20 | 16:52

@Graaisnaaiert | 18-08-20 | 16:52: Het virus gaat de samenleving niet uit. Het virus wordt gewoon onderdeel van je systeem. Net als al die andere virussen. Dus leef gezond, houd je weerstand op peil and be happy.

piloot47 | 18-08-20 | 17:00

@Lupuslupus | 18-08-20 | 15:58: Toen ik een paar weken terug een link op GeenStijl zette over dat het RIVM griepdoden als corona doden registreerde werd ie al weggejorist. Weet je al genoeg

dennistegelwerken | 18-08-20 | 17:25
▼ 10 antwoorden verborgen

Wat de neuk?? Nog maar een paar maanden geleden werden de triggers dagelijks op m'n zilveren ontbijtschaaltje gekwakt en nou moet ik ze zélf al opzoeken; 16 morsdode hoestlijken in één week.. moet ik het dáár mee doen?!! Hoe denken de heren dit door de eeltlaag te rammen van mijn panic button?? Ik ben geen fokking mietje!! Besmettinge besmettinge.. wat moet ik met die zooi? Kutdingen werken niet eens. Maar wel verplicht om de KK klote bende aan gort te trappen. Als die tweede tsunami, compleet met mutaties, de IC's niet voor het eind van deze week heeft weggevaagd, krijg dan maar lekker een cytokine storm aan je ballen.

Rahul | 18-08-20 | 15:22 | 2

... hebben weggevaagd. Sorry.

Rahul | 18-08-20 | 15:26

Uw presentatie kan integraal door Rutte worden overgenomen vanavond op de Staatstelevisie, staat u dat toe?

Bolder | 18-08-20 | 16:12
-weggejorist-
Kamervraag | 18-08-20 | 15:20 | 1

Het virus lijkt wereldwijd minder schadelijk te zijn. Dit zou overeenkomen met het verloop van elk ander corona-achtig virus tot nu toe. Het virus verzwakt om zo succesvol mogelijk te zijn. Een dode host kan het virus namelijk niet overdragen. Dus als een virus langere tijd in een gebied rondwaart dan verzwakt het om zo besmettelijk en dus succesvol mogelijk te worden. Mijn take is dat we dit nu live aan het aanschouwen zijn. Het aantal besmettingen zal stijgen (mensen hebben geen symptomen en testen niet en op het moment lijkt het virus bizar besmettelijk onder bepaalde voorwaarden), maar het wordt fysiek minder en minder schadelijk en mensen die het virus krijgen die in maart nog ermee zouden sterven, overleven het nu veel vaker. Nogmaals: mijn take, maar we weten ook maar 50% toch?

Een vraag die gesteld moet worden: bij hoeveel doden per dag is dat vaccin nog een goed idee? We hadden bij de Mexicaanse griep (die exact bovenstaand verhaal heeft gevolgd en 20% van de Amerikanen heeft deze griep uiteindelijk gekregen terwijl gros geen idee had) nogal wat vaccins ingekocht die niet gebruikt werden. Als dit vaccin er in januari is en het aantal ziekenhuisopnamen is zoals we deze nu hebben, is de verplichting of het aanraden van het vaccin dan nog wel nodig of wenselijk?

JohnLocke | 18-08-20 | 15:18

Hoe is het eigenlijk met Klaas 'prins carnaval' Dijkhoff? Hoor je niets meer van.

threeheadedmonkey | 18-08-20 | 15:16 | 1

Die is heel bruut op een zijspoor gezet. Rutte heeft zich niet aan zijn belofte gehouden om weg te gaan en kennelijk zijn de onderhandelingsskills van Dijkhoff dusdanig slecht dat hij er niet iets voor zichzelf heeft uit weten te halen. Het is heel sneu, ware het niet zo'n domme patjepeeër.

JohnLocke | 18-08-20 | 15:21

Optie 4: neem de inenting van Putin. Kijk of het werkt. Zo ja: ga door naar optie 2. Zo nee: ga door naar optie 1.

_pacman_ | 18-08-20 | 15:16 | 2

Waarvan we nog helemaal de gevolgen op lange termijn kennen. Vind dat toch wel griezelig.

Jan, Leiden | 18-08-20 | 15:18

Het vaccin van Putin werkt voor 108 %. Echt waar.

piloot47 | 18-08-20 | 16:13

OT, zojuist in TPO:

"Op de avond van de moord op Pim Fortuyn op maandag 6 mei 2002 lichtte wethouder Bogers Vereniging Milieu Offensief (VMO) in dat hun medewerker Volkert van der Graaf werd verdacht van de moord. VMO-voorzitter Sjoerd van der Wouw briefde die informatie vervolgens door aan de echtgenote van Van der Graaf. Later bleek dat diezelfde avond 200 bestanden van de thuiscomputer van Van der Graaf waren verwijderd." Wat voor informatie stond daar in? 200 bestanden maar liefst.

En deze Bogers kreeg een koninklijke onderscheiding. Vraag aan Bosma aan Kasja of dat dan wel terecht is? Gaat ze niet over als antwoord., Nee, maar wel het waarborgen van de democratische rechtsstaat aldus TPO, en daarop doelde Bosma. Hoezo geen antwoord willen geven?

On Topic: ben nog altijd best wel bang voor optie 1. Hoewel het aantal op het IC nu nog wel meevalt. Maar blijft dit zo? Geen idee.

Jan, Leiden | 18-08-20 | 15:16 | 4

@Jan, Leiden | 18-08-20 | 15:31: Graag gedaan Jan, ik doe hetzelfde en dat gaat prima.

Lupuslupus | 18-08-20 | 15:38

Geen koninklijke onderscheiding. Wel een Gemeentelijke. Van een kartelmiepje.

piloot47 | 18-08-20 | 16:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ze blijven maar met cijfers goochelen.

Mr.Crowley | 18-08-20 | 15:14 | 1

Ja nu worden al de andere ic patienten ook vermeld want de viruspatienten maken geen indruk meer. Als je het totaal neemt lijkt het tenminste nog wat.

Lupuslupus | 18-08-20 | 15:24

Het aantal PCR-positieven is komt overeen met het weerbeeld. Juli was somber, augustus zomers.

WatWeetIk | 18-08-20 | 15:07

Na deze generale repetitie weten we wat we aan de overheid hebben bij een echte pandemie, niets helemaal niets.

revolte | 18-08-20 | 15:06 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

In de drie weken van 27 juli tot en met 16 augustus zijn er 111 mensen in het ziekenhuis opgenomen die (ook) corona hadden. In de eerste week waren dat er gemiddeld 5,7 per dag, de tweede week 6,3 per dag en de afgelopen week 3,8 per dag.

Op 27 maart, een dag, werden er 609 mensen in het ziekenhuis opgenomen. Het totaal aantal mensen dat in het ziekenhuis is opgenomen tussen 1 juni en nu is 247. Dus in 77 dagen tijd, na de openstellingen van 1 juni, is nog niet eens de helft van het aantal mensen dat op één dag in maart in het ziekenhuis kwam opgenomen.

Dit is geen tweede golf, het is nauwelijks een rimpeling. De RIVM heeft 'wolf' geroepen. Dat kun je maar een x aantal keer doen. Vraag maar aan Peter.

JohnLocke | 18-08-20 | 15:05 | 1

Exact, als in oktober/november de helft van de mensen gewoon verkouden wordt (o.a. rhinovirus) komt de echte onkunde/angst zaaien van het RIVM definitief aan het licht.Schandalig om een land economisch/geestelijk zo naar de kloten te laten gaan voor minder doden dan de griep in 2018.(geen haan kraaide)

grindbak | 18-08-20 | 15:09

Wat mij betreft (en ook wat betreft alle bejaarde familieleden die ik heb) stoppen we met de maatregelen. Niet omdat ze niet helpen, want ze helpen vast wel een beetje. Maar omdat we gewoon moeten accepteren dat er eens in de zoveel tijd een nieuw virus de kop opsteekt dat mensen doodt. Probeer een vaccin te vinden, probeer medicijnen te produceren, allemaal prima. Maar leef gewoon door en accepteer dat we doodgaan. En het duurde wel even voordat ik deze mening heb gevormd. In het begin zou het een paar maanden duren, dus konden we mensen redden en deed ik netjes mee. Maar de maatregelen hebben ook veel levens gekost.

Op dit moment ziet het ernaar uit dat het nog heel lang gaat duren, dat er vele doden zijn gevallen vanwége de maatregelen en dat de meeste mensen in de risicogroepen prima zelf kunnen bepalen of zij risico willen nemen.

Spreek af met je familie: mondkapje ja/nee, knuffel ja/nee, samen reizen ja/nee. En stap af van collectieve verantwoordelijkheid voor elkaars gezondheid. Waar ik een paar maanden geleden nog fel was vóór de maatregelen, begin ik dat steeds meer los te laten. Niet om dezelfde reden als de complotgekkies: het virus bestaat namelijk écht (ik detecteer hem zelf op ons lab) en er gaan echt mensen dood aan, ook gezonde mensen. Maar ik zit in de fase van acceptatie dat we er een seizoensvirus bij hebben gekregen. We zijn met teveel mensen en als de natuur af en toe haar best doet om ons aantal te reduceren, begrijp ik dat.

En ik heb niet makkelijk praten, want ik ken veel mensen die het gehad hebben, waarvan enkelen met zeer ernstige gevolgen

wazakzegguh | 18-08-20 | 15:03 | 3

Mooi genuanceerd gezegd, welkom aan deze zijde ;)

WatWeetIk | 18-08-20 | 15:11

Mee eens. Dit is common sense. Niet dat geblaat van complot wappies enerzijds en stenengooiende fascisten anderzijds, gewoon common sense. Oh ja en laten we alsjeblieft de miljardenverslindende geldkraan naar knoflooklandië even dichtdraaien, we gaan het zelf hard genoeg nodig hebben en ik kan me niet de laatste keer herinneren dat die landen iets voor Nederland hebben gedaan, behalve schelden dat we zuinige krenten zijn.

Gladiator Fap | 18-08-20 | 15:17

Mijn pa van 85 zei: Kom ajb gewoon langs, want ik wil liever dood dan zo alleen zijn.

Denk daar maar eens over na.

harry21 | 18-08-20 | 16:50

'Het is algemeen bekend dat je met een PCR test een stukje genetisch materiaal aantoont van het Covid virus.'
Nee. Je toont genetisch materiaal aan van `n covid virus. Maar daar zijn er heel veel van. In combinatie met klachten, kan het dus ook een ander griepje zijn. Tenminste, zo begrijp ik het.

RickRD | 18-08-20 | 14:56 | 17

@Pithoigia | 18-08-20 | 16:14: Niet waar. De test laat zien dat je ooit besmet bent geweest. Met griep. Of verkoudheid. De maker van de test (Nobelprijswinnaar, RIP) was absoluut tegen het gebruiken van zijn test voor dit doel. Crimineel dus.

piloot47 | 18-08-20 | 16:22

He, daar hebben we de vergelijking met griep weer, blijkt bijna meer hardnekkig dan griep of covid19 zelf. Naar mijn inziens, weet ik dus niet zeker. Kunnen er meerdere assays gedraaid worden op verschillende unieke plaatsen van het Sars-cov-2 virus waardoor de specificiteit verhoogt kan worden. Het probleem is alleen dat omdat dit virus zo nieuw is, we nog geen gouden standaard hebben omdit virus te detecteren. Er staat wel op de site van het RIVM dat ze samen met labs aan het onderzoeken zijn naar antistoffen testen, dit kost tijd. Wel is uit onderzoek gebleken dat dit lastig is omdat het naar alle waarschijnlijkheid erop lijkt dat mensen met geen tot weinig klachten bijna geen antistoffen maken, zo test maakt dan weinig verschil. Daarnaast verdwijnen deze antistoffen ook weer naar een tijdje. Een pcr test in combinatie met een klinisch ziektebeeld zou het best zijn, maar het klinisch ziektebeeld verschilt nogal per persoon. En voor de mensen die altijd de griepcijfers erbij willen halen. Griep wordt bijna altijd op basis van klinische klachten geconstateerd, dus echt bewijs is er dan naar mijn inziens niet... de kans is aannemelijk, maar niet 100%, wat veel skeptische mensen hier toch willen zien.. is niet mogelijk. Grieptesten zijn er wel.. en jawel dit zijn ook pcr testen. Daarnaast ook antigeen en antistoffen testen. Ga je dan opzoek naar de specifiteit en sensibiliteit van die testen.. nou die zijn niet 100% kan ik je vertellen.

Clown_Possum | 18-08-20 | 17:55
▼ 14 antwoorden verborgen

Maar de belangrijkste vraag in deze kwestie: komt Irma weer terug?

Crusher | 18-08-20 | 14:56

Waar is de optie: zsm verkiezingen en doek dat RIVM op!

pdvd | 18-08-20 | 14:55 | 3

Als dat toch eens zou kunnen ...

Ron van Zon3948 | 18-08-20 | 14:56

@Ron van Zon3948 | 18-08-20 | 14:56: Het is een Rijksinstituut dus dat gaat niet gebeuren.

Lupuslupus | 18-08-20 | 15:17

Omdat het twee onzinnige voorstellen zijn staat deze optie er niet bij.

duProgue | 18-08-20 | 15:18

@harry21 | 18-08-20 | 16:51:
Dat is een geuzentitel geworden, net als racist, seksist en fascist. Totaal inhoudsloze scheldwoorden die meer zeggen over de schelder dan uitgescholdene.
Umwertung aller Werte.

Stormageddon | 18-08-20 | 17:24

@Stormageddon | 18-08-20 | 17:24: Leuk! Welkom, al moet ik zeggen dat het wappie-zijn eigenlijk hemelaal niet zo apart aanvoelt, hoor. Ik had het me anders voorgesteld. Gulliver maar weer eens vragen.

Kinkfactor | 18-08-20 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

LOCKDOWN! LOCKDOWN! LOCKDOWN! LOCKDOWN!

kan niet wachten!

JanAmsterdamEnzo | 18-08-20 | 14:55 | 3

Amsterdammer lock down: geen probleem. Liefst zo lang mogelijk.

Leffe Blonde | 18-08-20 | 15:01

Lockdown get your feet back on the ground, lockdown.

NanoTube | 18-08-20 | 15:13

@Leffe Blonde | 18-08-20 | 15:01: In de grote steden mogen ze, wat mij betreft, vol Outbreak gaan.

Shitting Bull | 18-08-20 | 15:16

Optie 4: er gaan bijna geen mensen meer dood aan Corona of de gevolgen, dus kappen met die onzin.

NanoTube | 18-08-20 | 14:55 | 4

@Blasfemie | 18-08-20 | 15:06:

Maar de IC zouden toch inmiddels flink bezet moeten zijn en dat is nog niet gebeurd. Corona patiënten liggen gemiddeld 23 dagen op IC

NanoTube | 18-08-20 | 15:12

Wanneer preventieve maatregelen blijken te werken moet je daar mee stoppen omdat ................??

duProgue | 18-08-20 | 15:20

@NanoTube | 18-08-20 | 15:12: waarom? Behandeling is veranderd sinds maart, je gaat hierdoor minder snel dood en komt alleen op IC als je echt bijna dood bent. Dat gaan er over een paar maanden echt nog wel wat worden hoor.

Blasfemie | 18-08-20 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen

RTL vanmorgen in hun liveblog:

WHO: 'Jongeren zonder symptomen verspreiden coronavirus in Azië'
Jongeren die besmet zijn met het coronavirus maar niet of nauwelijks symptomen hebben, zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor de verspreiding van het virus in Azië. Dat zegt Takeshi Kasai, de directeur van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in de regio rond de Stille Oceaan.

Het gaat volgens Kasai om mensen die niet weten dat ze het virus hebben, doordat ze niet of nauwelijks klachten hebben. Daardoor verspreiden ze het virus zonder dat ze dat doorhebben. "Dit verhoogt het risico op besmetting van de kwetsbare mensen in de samenleving, ouderen en zieken."
In een aantal landen in dit gebied, zoals Japan, Australië en de Filipijnen, zijn de meeste besmettingen vastgesteld bij mensen jonger dan 40 jaar. Veel van deze landen zitten in een nieuwe fase van de pandemie, zegt Kasai. "Overheden ontwikkelen een nieuwe strategie om het dagelijkse leven zo min mogelijk te ontregelen en gerichter lockdowns en maatregelen in te stellen waar nodig."

FLP_du_Stok | 18-08-20 | 14:54

Niks aan de hand mensen. Laat u niet gek maken. Het aantal ziekenhuisopnames stijgt al een tijd heel lichtjes, van 2 per dag, 2 maanden geleden, naar nu 7 per dag. Bij de uitbraak begin maart, stegen de ziekenhuisopnames van 0 naar 600 per DAG in 3 weken. Dit huidige tempo kunnen onze ziekenhuizen makkelijk aan. Geen enkele reden om het land weer op slot te gooien en de economie nog verder de afgrond in te storten.

Vimpie11 | 18-08-20 | 14:54 | 1

Klopt, reden van de lockdown was ook: Zorg overbelast. Daar is nu geen sprake van, maar nu gaan we opeens sturen op "besmettingen". Terwijl er 3 a 4 provincies zijn met 0 opnames afgelopen 8 weken (vanaf half juni). Nul he. Dus echt geen enkele.

harry21 | 18-08-20 | 16:52

optie 3

Bullfish | 18-08-20 | 14:53

Optie 2 natuurlijk.

De social distancing verslapt wel enorm. Er gaan bijvoorbeeld weer complete gezinnen samen boodschappen doen in de supermarkt, terwijl dat ook met één persoon kan. Zolang de ziekenhuizen en IC's niet dichtslibben gaat het nog goed.

Peter_K | 18-08-20 | 14:53

Optie 4: Het is allemaal de schuld van Trump dus subiet met z'n tienduizenden de Dam op en vanavond Jinek kijken.

kapoerewiet | 18-08-20 | 14:53

Tijd om die app eens even te reverse-engineeren.

Koekkeloere | 18-08-20 | 14:51 | 3

8000,- euries boete meneer.

RickRD | 18-08-20 | 14:58

@RickRD | 18-08-20 | 14:58: Haha prachtig, ik las het wetsvoorstel gisteren. Gelukkig valt reverse-engineering niet onder het kopje 'misbruik door een ander te verplichten de app te gebruiken'. Ik gooi het op zelfstudie.

Koekkeloere | 18-08-20 | 15:11

De app is open source....

harry21 | 18-08-20 | 16:53

Zijn we alweer allemaal dood?

Is dit nog nieuws? | 18-08-20 | 14:51

Optie 4:
Opdonderen met al die flauwekul en allemaal weer normaal doen.

Stormageddon | 18-08-20 | 14:50 | 3

Helemaal mee eens. Ben helemaal klaar met die angstzaaierij.

Lupuslupus | 18-08-20 | 14:51

Ik ga voor optie 4.

Datgingniegoed | 18-08-20 | 15:09

Dat is niet de bedoeling natuurlijk. De globale systeemreset is het grote plan.

Nehemia | 18-08-20 | 16:16
-weggejorist-
BoerBob | 18-08-20 | 14:48 | 1

Het NOS journaal meldt dat 'er nog steeds niet is aangetoond dat besmettingen via aerosolen (kunnen) plaatsvinden. (RIVM)
Nee RIVM dat gebeurt door droge boze geesten!

Einde van de Domheid | 18-08-20 | 14:47

vindt Geenstijl / Ronaldo het onderscheid positieve pcr-test vs. besmetting interessant? Lijkt mij dat dit erg relevant is en dat als je een serieuze zichzelf respecterende journalist bent, hiermee aan de slag gaat, of op zijn minst het onderscheid benoemt.
Maar nee hoor, als je er over begint, ga je gelijk de wappies / complotgekkies hoek in en we gebruiken de begrippen 'gewoon' door elkaar heen, wel zo makkelijk!

Pieter65 | 18-08-20 | 14:47

Ik zie nog steeds geen exponentiële groei. Ook geen verdubbeling.
i.postimg.cc/52R70tWr/5-B1-AD737-DA73...
Oh, en het aantal doden is NUL.

Maar goed, Feynman, Diederik_Ezel, Kuifje en Gulliver zullen wel weer gaan uitleggen dat er wel degelijk exponentiële groei is en er allemaal verdubbelingen des doods zijn.
Paniek mense! Blijf godverdomme bang!

Stormageddon | 18-08-20 | 14:47 | 8

@Wc-kip | 18-08-20 | 15:16: Dat je het überhaupt onthouden hebt!

Dit zit wel zo ijverig zijn tegeltotaal bij te houden dat je bijna zou verwachten dat ie verder in z'n leven niet zoveel bereikt heeft (want reken maar dat hij trots is om bovenaan te staan).
Nou ja, virtuele drankjes zeulen of bejaardenmedia posten in het corona-café voor sympathiepuntjes, dat dan weer wel.
Zo eindig je dan...

Gazzerop | 18-08-20 | 15:42

@kapoerewiet | 18-08-20 | 14:55: Dat mantra van het is maar een griepje was na enige tijd verdwenen. Kwalijker is het gegeven dat de WHO de definitie van een pandemie heeft veranderd. Dat was natuurlijk nodig om een mandaat te creëren om een systeemreset door te voeren.

Nehemia | 18-08-20 | 16:19

@Feynman | 18-08-20 | 15:00: Dan moet u deze docu op Bitchute maar eens gaan bekijken. 'Hiv & Aids - Fauci's first fraud'. Geheid dat u met uw oren gaat klapperen als u de content bekeken heeft.

Nehemia | 18-08-20 | 16:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Vandaag +489 het lijkt te stabiliseren.

Gulliver | 18-08-20 | 14:46 | 1

Ik had vroeger een 486, komt wel dichtbij zo.

obominotie | 18-08-20 | 14:54

Waar blijft die tweede golf nou, deze wordt ons al maandenlang beloofd.
Het aantal besmettingen neemt toe (uiteraard, want er wordt meer getest, gek hé) maar het aantal IC opnames en doden neemt niet evenredig toe, hoe kan dat nou?
Droom vooral rustig verder:
youtu.be/CCJaQAr9wlM

Bolder | 18-08-20 | 14:45 | 3

Positief getest betekent helemaal niet 'besmet'.

Lupuslupus | 18-08-20 | 14:53

@Lupuslupus | 18-08-20 | 14:53:
Die testen zijn zo betrouwbaar dat zelfs voordat covid-19 bestond al menigeen als besmet zou worden aangemerkt.

2voor12 | 18-08-20 | 14:59

Het heeft mij verbaasd, dat toen iemand opmerkte dat er besmettingen zijn ontstaan bij het suikerfeest dat ALLE reacties waren; 'Ja, en de besmettingen op het strand dan?'. Echt niemand kwam ook maar enigszins in de buurt van: 'OK, dat hebben we verkeerd aangepakt'.......

Einde van de Domheid | 18-08-20 | 14:45

Samengevat: geen exponentiële stijging, paniek om niets...

hoevenpe | 18-08-20 | 14:44

Laten we voor de zekehreid maar in lockdown gaan tot 2025. Niemand wil tenslotte doden op z'n geweten.

HoogToontje | 18-08-20 | 14:44

optie 4: Het geld is op voor drastische maatregelen, dus we gaan gewoon door zoals nu.

heldheino | 18-08-20 | 14:43

Optie 4: Gaap ende *PLOP*.

threeheadedmonkey | 18-08-20 | 14:43

Er zijn meer besmettingen omdat er meer getest wordt, het aantal sterfgevallen stijgt echter niet mee met het aantal geteste personen.
Procentueel gezien daalt dus het aantal sterfgevallen tov het aantal besmettingen.
Conclusie; we doen het hartstikke goed...

Air van Boven Dorens | 18-08-20 | 14:43 | 2

Dit dus. Optie 4.8% Alc. -Plop-

elfenstein | 18-08-20 | 14:48

Ja en! Men test eigenlijk alleen bij risicogroepen en als je verkoudheidsklachten hebt. Dat is geen goede mix van de samenleving om te kunnen spreken van "per 100k inwoners".

Gezonde of klachtenvrije mensen worden veel minder getest. Alleen bij bron en contactonderzoek, en ook daar is de kans groter op een "positief".

harry21 | 18-08-20 | 16:55

Geen enkele test is 100% betrouwbaar. Het probleem is niet alleen vals-negatieven (mensen die wel besmet zijn, maar bij wie de test negatief uitpakt), maar ook - en dit kan een veel groter probleem zijn) vals-positieven (mensen die niet besmet zijn, maar waar de test tcih positief uitpakt).
Stel de betrouwbaarheid is 99%. Klinkt best goed?
Stel dat 1:1000 mensen daadwerkelijk besmet is. Je gaat 1.000.000 mensen testen. Onder dat miljoen zullen dan ca. 1000 besmette mensen zitten. Bij 99% betrouwbaarheid zul van die 1000 positieven er 990 vinden, en 10 glippen er doorheen. Maar je zult ook bijna 10.000 mensen positief testen die feitelijk negatief zijn. Ofwel, als je bij 99% betrouwbaarheid 1miljoen mensen test zullen er ca. 11.000 positief testen. Waarvan iets meer dan 90% feitelijk negatief is. het nieuws lijkt dan dus vele malen slechter dan het daadwerkelijk is, 10.000 mensen moeten in quarantaine, paniek alom bij familie, vrienden en collega's, etc.. Onterechte maatregel, onterechte paniek.
Is de betrouwbaarheid van de test lager dan 99%, dan wordt de verhouding vals-positief tov werkelijk positief nóg schever.

Nogmaals, een 100% betrouwbare test bestaat niet, want kan niet. Maar weet iemand hoe betrouwbaar de corona-test eigenlijk is? Ik heb dat getal nog nergens gezien.

Valse_nootjes | 18-08-20 | 14:40 | 1

Keurig uitgelegd...

Air van Boven Dorens | 18-08-20 | 14:44

Vanavond om 19:00 uur wordt Nederland weer bijgepraat over de toestand van het land.

kweethetooknietbeter | 18-08-20 | 14:38 | 3

En aansluitend op de NPO een film met een interessant en onderbelicht thema; Racisme.

ploppy | 18-08-20 | 14:42

@henk; geen idee, schijnt heel erg te zijn.

ploppy | 18-08-20 | 14:48

Hebben jullie het corona dashboard gezien?
De besmettingen en ziekenhuisopnames en overlijdens aantallen van begin dit jaar tot en met Juli zijn verdwenen.
De grafiek begint nu bij Augustus en het lijkt nu weer op een 2e golf....
Het is echt niet te geloven, we worden met z'n allen voor de gek gehouden mensen!
Data manipulatie, weg laten van data, zo lang je maar in angst leeft!
Dat er nog mensen zijn die er in trappen, nu het er zo dik boven op ligt, werkelijk stuitend!

UnderCovert | 18-08-20 | 14:37 | 8

Geknoei met de cijfers, net zoals het KNMI heeft gedaan door de hittegolven van voor 1950 uit de statistieken te halen, anders kloppen de voorspellingen van de opwarming van de aarde niet.

Bolder | 18-08-20 | 15:16

Had ik al verwacht. Heb screenshots gemaakt.

harry21 | 18-08-20 | 16:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Is er een wappie in de zaal?

Gulliver | 18-08-20 | 14:37 | 5

Jouw grens daarin ligt vrij laag, dus ik denk dat meer dan de helft van de reaguurders voor jou een wappie is. Ik weet niet helemaal zeker of ik daarbij hoor.

Quib | 18-08-20 | 14:41

@Wijze uit het Oosten | 18-08-20 | 14:55: Die is op vakantie.
En een "echte" tegelt dan gewoon door.
Eentje die het 'in dienst' doet heeft vakantie en doet het dus niet.

Gazzerop | 18-08-20 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen

En die Bruls blijft maar gillen dat hij zo graag het recht wil mensen op te kunnen sluiten zolang hij dat zelf wil zonder tussenkomst van een rechter.

2voor12 | 18-08-20 | 14:37 | 4

Bruls heeft waarschijnlijk nog ergens een zeikwijf lopen waar hij vanaf wil.

obominotie | 18-08-20 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ondertussen waren we hier in de provincie (groningen) gevrijwaard van besmettingen maar het azc in delfzijl zet het weer "in perspectief" met 12 besmettingen vorige week en 2 nieuwe sinds gisteren.

Zullen we in het Deugblad van het Noorden niet zoveel over lezen, maar gelukkig deugt RTVNoord nog niet zo erg.

Gazzerop | 18-08-20 | 14:37 | 2

Dat Deugblad deugt inderdaad echt gigantisch. Als Yusuf en Mo weer ergens een zelfmoordaanslag hebben gepleegd, Alluhakbar roepen en een briefje achterlaten waarin ze zeggen fan van IS te zijn dan schrijft het Deugblad : naar de achtergrond van de aanslag wordt nog onderzoek gedaan...

eerstneukendanpraten | 18-08-20 | 14:41

@eerstneukendanpraten | 18-08-20 | 14:41: Ik gaf ze lang voordeel van de twijfel maar nadat de comment-mogelijkheden waren uitgezet was het wel duidelijk.
(Die commentaren waren meestal niet mals en dat kan natuurlijk niet).

Het is lang niet meer wat het geweest is nee.
Maar goed, als je het "weet" weet je ook hoe je de berichten kunt interpreteren.

Gazzerop | 18-08-20 | 14:46

De geteste en gemeten "besmettingen" zijn geen mensen die Corona hebben. NL test op deeltjes/stofjes die niet uitsluiten of je corona hebt of niet. Maw 70% van de positief getesten heeft géën corona. Daarom ook weinig ziekenhuusopnamen. Wat een hoax en fraude. Maar die cijfers helpen wel om allerlij enge wetten door te drukken. Ik schaam mij voor onze vertegenwoordigers.

Alsikhetnietmeerweet | 18-08-20 | 14:36 | 9

@henkvaningrid | 18-08-20 | 14:44:
However, new research from Johns Hopkins University (MD, USA) has found that the chance of these tests giving a false negative – stating no infection when the individual actually is infected – is greater than 1 in 5, at times being far higher. The study, which analyzed seven previously published studies that evaluated RT-PCR performance, calls into question the accuracy of the predictive value of such tests.

Burdon | 18-08-20 | 14:48

@Quib | 18-08-20 | 14:44: Hij zegt toch niet dat het er al doorgedrukt is?
Hugo de puntschoen heeft echter wel degelijk plannen en daarvoor is zoveel mogelijk paniek nodig, want dan heeft het meer kans op succes. Of heb je het nieuws de laatste maanden niet zo op de voet gevolgd?

Eagle0511 | 18-08-20 | 15:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom is Parijs Oranje met 50 besmettingen per 100.000, is Brussel oranje met 79 besmettingen per 100.000, en is Rotterdam geel met 122 besmettingen per 100.000?
Er is toch niet per ongeluk sprake van willekeur, amateurisme en meten met twee maten, toch?

Nuchternederland | 18-08-20 | 14:35 | 6

@Quib | 18-08-20 | 14:45: Geen idee. Doe zelf eens een poging om dit te duiden zou ik zeggen.

Eagle0511 | 18-08-20 | 15:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoor net dat een aangetrouwde neef onlangs is overleden, voor in de zestig. De ziekte met een dikke K en dus geen Corona. De familie heeft er op het laatst de stekker uitgetrokken, dat wilde hij namelijk zelf.

eerstneukendanpraten | 18-08-20 | 14:35 | 4

@Nuchternederland | 18-08-20 | 14:37 en eerstneukendanpraten | 18-08-20 | 14:35 Het spijt mij heel erg in deze situatie waarde eerstneukendanpraten, maar ik moest echt vreselijk hard lachen. Hoe leg je jezelf in een stabiele zijligging, want ik heb een zout dropje half ingeslikt.

Quib | 18-08-20 | 14:47

En waar dit die andere helft?

Alco-de-Holist | 18-08-20 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt zo langzamerhand lachwekkend. Positieve PCR-test icm een loopneus? CORONA! Klinisch aangetoond!!

Beeld je het volgende eens in:
COVID-20 gaat rond. Symptomen: jeuk aan je kont.
Antwoord GOMMERS:
Het is algemeen bekend dat je met een PCR test een stukje genetisch materiaal aantoont van het Covid virus. Dus ik ben het met hen eens dat een positieve PCR test alleen niks zegt. Het is ESSENTIEEL dat je de test doet bij mensen met symptomen, zoals jeuk aan je kont etc.

Dommelsch | 18-08-20 | 14:34 | 1

Bedankt, moest hardop lachen.

harry21 | 18-08-20 | 16:58

Het gaat maar om een beperkt aantal corona brandhaarden met toch aardige aantallen besmettingen. Antwoord op de vraag waar de besmettingen zijn ontstaan en wat de omstandigheden ter plaatse waren kan toch niet erg moeilijk zijn lijkt me

zuurtjeregen | 18-08-20 | 14:34

Er loopt in dit land een ventilatiespecialist rond, de man heeft wat te vertellen. Zijn naam is Bertus Butter.

revolte | 18-08-20 | 14:33 | 3

Klinkt meer als een diehard reaguurder.

blisterverpakking | 18-08-20 | 14:40

@blisterverpakking | 18-08-20 | 14:40: had een artikel in een dagblad, behalve ijsmeester zeer zinnige visie over ventilatie in scholen, horeca, sportcentra ect..

revolte | 18-08-20 | 14:46

@revolte | 18-08-20 | 14:46:
Bij het RIVM zijn ze ondertussen een beetje huiverig geworden voor experts van buitenaf, zelfs als ze maar ietwat tegen de stroom in varen.

blisterverpakking | 18-08-20 | 14:52

Even afwachten wat er gebeurt zodra alle vacanties zijn afgelopen.
En Doekie 'ik zit overal met mijn tengeltjes aan' Terpstra gaat als voorzitter van een of andere installateurs club onderzoek doen na het functioneren van ventilatie systemen. Ben zeer benieuwd naar de uitslag, haha ...

Der Schnitzeljäger | 18-08-20 | 14:33 | 4

Mijnheer Terpstra moet inmiddels wel flink duizelig zijn van die baantjescarroussel.

Quib | 18-08-20 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ga toch voor 1
Even geduld nog mensen!
Nog 6 maanden even beheersen en rustig aan
Is dat nu zo moeilijk?

laurentius | 18-08-20 | 14:33 | 2

De helft van Nederland is met vakantie geweest. Hoezo geduld?

Lupuslupus | 18-08-20 | 14:57

Nog 6 maanden beperkingen en lockdowns en er gaan veel bedrijven, o.a. ondergetekende, omvallen.

De buffers zijn wel op zegmaar.

harry21 | 18-08-20 | 17:00

Het is ordinarie oplichterij, met in dit geval niet Uw geld (dat is al op), maar Uw vrijheden en rechten. Volg altijd het geld in deze kwestie, en verhip wat blijkt, Moderna heeft achter het net gevist, want het is Rusland die het wereld patent op het coronavirus vaccine heeft bemachtigd.

rmstock | 18-08-20 | 14:33 | 2

En als iemand een ander middel vind hebben die daar weer patent op.Het is niet zo dat als je een medicijn vind de rest niet verder mag zoeken.bovendien kunnen la den bepalen dat geneesmiddelen open moeten zijn als daar dringende nood en landsbelang h bij telt

miko | 18-08-20 | 14:36

@miko | 18-08-20 | 14:36: Het gaat hier wel degelijk om de muntjes en wie patenthouder is. Stel Aztrazenica wil in gaan cashen met het vaccin en zet er €50,= bovenop, dan gaat minimaal €40,= naar Rusland. Als Aztrazenica dat weigert te betalen krijgen ze "De Russen" op hun dak.

rmstock | 18-08-20 | 17:02

Geen lineaire groei. Geen exponentiële groei. Geen paniek. Pak de ventilatie aan, stimuleer thuiswerken en verder niets.

JohnLocke | 18-08-20 | 14:30

Ik volg Gommers blindelings.

Mr_Natural | 18-08-20 | 14:29

Oh Hans, doe optie 4 maar.

revolte | 18-08-20 | 14:29

Gewoon scholen en kantoren vullen met een ventilatiesysteem dat voldoet aan een prehistorisch bouwbesluit waarin infectierisico niet is meegenomen, en dan zijn we -either way- vrij snel van alle twijfel afgeholpen.

Feynman | 18-08-20 | 14:27 | 6

@keestelpro | 18-08-20 | 14:32: Dichterbij de definitie van gebakken lucht verkopen kom je niet. Levensduur van een geïoniseerd deeltje is nogal kort in de buitenlucht, om dan aan te nemen dat er een botsing met een virusdeeltje waarschijnlijk is, of dat zo`n botsing ook helpt is echt vergezocht. Check even de grootte van een geionseerd deeltje tov een virusdeeltje. Het is een beetje een mug op de voorruit van uw auto.

Feynman | 18-08-20 | 14:58

@Feynman | 18-08-20 | 14:58:
huh? Daar zijn gewoon studies naar gedaan hoor.
https://www.nature.com/articles/srep11431
De Chineze ziekenhuizen hangen er overigens vol mee.

Dommelsch | 18-08-20 | 15:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Het schijnt dat angstzweet dodelijk is voor het coronavirus. Onderzoek wijst uit dat er een duidelijke negatieve correlatie is tussen corona-angst en coronabesmetting. Ofwel: stay scared, stay healthy!

Binnenbaan | 18-08-20 | 14:27

Kabinet gaat voor Optie 1

LJBrinkhorst | 18-08-20 | 14:26

Optie 1 zonder paniek.

Gulliver | 18-08-20 | 14:24

Het is geen keuze uit Paniek of Niks aan de hand.
Gewoon je verstand gebruiken en niet gaan feesten binnen.

Papa Jones | 18-08-20 | 14:24 | 3

Zo makkelijk kan het zijn.

MickeyGouda | 18-08-20 | 14:30

Probleem is een beetje dat de overheid helemaal voor die 1,5m en mondkapjes is gegaan en niet voor het aerosol-verhaal. It's all about the ventilation, baby (wat je al met die cruise-schepen, dat voelt lang geleden, maar dat had je toen al kunnen vermoeden). Maar dat zou een knieval betekenen van de falende RIVM en Hugo de Tjonge-jonge-jonge.

JohnLocke | 18-08-20 | 14:33

@JohnLocke | 18-08-20 | 14:33: Yep. Achteraf het boetekleed aantrekken en Maurice de Hond gelijk geven is natuurlijk iets dat ze never nooit gaan doen. Al moet het laatste oudje in het laatste verzorgings tehuis het loodje leggen.

Eagle0511 | 18-08-20 | 15:16

Het wordt optie 1, heb ik verder geen cijfers voor nodig.
Paniek betekent clicks voor de media en risicomijdende bestuurders laten zich altijd door de media sturen.

ZonderNaam | 18-08-20 | 14:24 | 1

Wiens brood men eet diens woord men spreekt.

revolte | 18-08-20 | 15:02

Een positieve test is geen besmetting........ wanneer stopt deze onzin een keer.

Ga bij alle positief geteste personen een bloedtest afnemen en dan weet je pas daadwerkelijk hoeveel daarvan Covid 19 hebben.

Het wordt tijd dat het angst kweken stopt en plaats maakt voor realiteitszin en transparantie!!

Fatwabuster | 18-08-20 | 14:23 | 8

"Een positieve test is geen besmetting"
Ja, dat is meestal wel een besmetting.
"Ga bij alle positief geteste personen een bloedtest afnemen en dan weet je pas daadwerkelijk hoeveel daarvan Covid 19 hebben"
Klopt niet. Een bloedtest op antistoffen geeft pas een tijdje na (asymptomatische) besmetting een positieve uitslag. Je bent dan al besmettelijk geweest voor anderen.

Frau_Ferkel | 18-08-20 | 14:42

@Fatwabuster | 18-08-20 | 14:46: Poep, er wordt niet getest op de aanwezigheid van virus in het bloed.
Er wordt getest op antistoffen tegen met name de RBD sequentie van het spike-eiwit van het virus.
Probeer het nog eens.

Frau_Ferkel | 18-08-20 | 14:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Benieuwd hoeveel besmettingen er zijn bijgekomen in de Schilderswijk, Kanaleneiland en Overvecht...

Ommezwaai | 18-08-20 | 14:23 | 4

Wat ik begrepen heb is dat honden het virus wel kunnen krijgen maar niet overdragen, hoe dat met ratten en varkens op twee poten zit, weet ik niet.

Simon_Ketellapper | 18-08-20 | 14:32

Vlak andere gemeenten in dit opzicht niet uit: "Waren er in juli nog zestien besmettingen in Gouda, in de eerste twaalf dagen van augustus zijn dat er al 99. ‘Brandhaardjes’ vind je overal in Gouda, vertelde de burgemeester, al zijn de wijken Oosterwei, Korte Akkeren, Bloemendaal en Plaswijck het sterkst vertegenwoordigd. De aard van de besmettingen is ook veranderd, nu gaat het vooral om besmettingen in de privésfeer, zoals bij een verjaardag, barbecue of bruiloft. (...)
Een van de acties die de burgemeester hierop heeft ondernomen is om tafel te gaan zitten met de Marokkaans Goudse community. Gelegenheden zoals bruiloften, waarbij groepen mensen samenkomen, kunnen uitgroeien tot een grote verspreider van het virus."

Blijkbaar is de Marokkaanse gemeenschap omgedoopt tot 'community'. Verder kiest men weer voor het laffe 'kunnen' in plaats van 'zijn'.

MickeyGouda | 18-08-20 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

Blijf thuis!

De enige remedie.

Toetsenbordcomplex | 18-08-20 | 14:22 | 4

Ja want besmettingen vinden binnenshuis plaats.
Ga naar buiten!
En blijf gezond.
#GeenMensIsEenBinnenMens

keestelpro | 18-08-20 | 14:24

@Ommezwaai | 18-08-20 | 14:23: alleen in door de staat aangewezen ziekenhuizen zodat ze uw organen kunnen oogsten.

boerenvla | 18-08-20 | 14:30

Iszodubbeluitroepteken.

RickTheDick | 18-08-20 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Zo geen zin in dit besmettingsfascisme. Het zijn niet eens besmettingen maar mensen die het virus bij zich dragen. Die hebben waarschijnlijk de ziekte al lang gehad (en niets van gemerkt) maar worden nu wel geacht 2 weken in quarantaine te gaan INCLUIS hun naaste contacten.
Hoe sloop je een land / economie? Zo dus!

keestelpro | 18-08-20 | 14:21 | 2

Mensen die het virus bij zich dragen zijn besmet, en besmettelijk.
Mensen die de ziekte al lang gehad hebben, testen niet meer positief bij een PCR test, en hoeven dus niet in quarantaine.
Probeer het nog eens.

Frau_Ferkel | 18-08-20 | 14:55

@Frau_Ferkel | 18-08-20 | 14:55: U moet uw kennis nog maar eens ophalen betreffende die PCR test. Een positief resultaat bij de PCR test kan worden veroorzaakt doordat miniscule stukjes dood virus worden gedetecteerd. Dit bewijst niet dat de persoon ziek is geweest. Toch moet hij/zij dan toch in quarantaine. Absurd.

RykSR | 18-08-20 | 23:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken