Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

+2588. Donderdag coronapersco des doods

Stijgende lijn

RIP ROTTERDAM

Goedenmiddag lezers van dit blog vol nieuws en entertainment. Als het mag van de California Censors volgt hier weer een bericht over de viraalste trend van 2020. U bent zich de afgelopen weken een stuk minder voorbeeldig aan het gedragen en daarom is het aantal coronabesmettingen bezig aan een gestage opmars. We zitten nog niet op het niveau van maart en dat willen we graag zo houden, dus het kabinet zet forse maatregelen persconferentie in. Irma Sluis wordt teruggeroepen van haar wandelvakantie op Texel en ministers Rutte (bekend van tv) en De Jonge spreken komende donderdag de natie toe op Facebook, GeenStijl en NPO1. Allemaal kijken hoor, de NOS RVD belooft alvast "zo nodig aanvullende, regionaal ondersteunende maatregelen", en vergeet uw mondkapjes niet!

+491. Hoogste dagscore sinds HEUL ERG LANG

Social

Reaguursels

Inloggen

Ben benieuwd naar de kritische vragen van de aanwezige "journalisten" na de persconferentie...

Broodplank | 04-08-20 | 21:18

Corona is dus eigenlijk de enige stijgende lijn die Rutte III heeft voortgebracht.

PikInLilly | 04-08-20 | 20:20

Over enkele weken vakantie, maar nog steeds niets durven boeken. Cijfers stemmen me gewoon helemaal niet gerust, toch ook wel weer ziekenhuisopnames lees ik. Geen IC patiënten erbij? Toch thuis blijven? Maar dan heb ik gelogen in de poll dat ik wel op vakantie ga in eigen land, kan toch niet dit?

Jan, Leiden | 04-08-20 | 19:59 | 2

Je kan naar Bonaire?

RandyBiel | 04-08-20 | 20:04

Waarom kunt u niet op vakantie in eigen land? Wacht anders - als het kan - tot na de bouwvak wanneer het wat rustiger is. Helemaal weg gaat het virus toch niet maar als u de drukte niet opzoekt (en vooral niet met het openbaar vervoer gaat) is er weinig aan de hand hoor. Ik blijf - zoals altijd - thuis maar als ik zou gaan zocht ik ergens een privé vakantiehuisje in een bos of zo. Met veel ruimte rondom. Zoiets is op internet best wel te vinden. En zeker niet naar een vakantiekamp zoals Center Parcs (om maar iets te noemen). Veel te druk.

Lupuslupus | 04-08-20 | 21:10

Nos spant de kroon weer in nep paniek nieuws, "Aantal positieve coronatests bijna verdubbeld: minder tests, meer besmettingen " Hoe kan je weten dat je meer besmettingen hebt , zonder een test. Natte vinger werk dus. Mensen laat je aub niet gek maken door dit soort zooi berichten.

obzzcure | 04-08-20 | 19:17 | 2

Het wordt haast hallucinant gewoon

Dommelsch | 04-08-20 | 19:30

@Dommelsch | 04-08-20 | 19:30: Inderdaad. Terwijl de GGD's onlangs nog meldden dat veel meer mensen zich hebben laten testen. Dat testen is een momentopname; iemand die vandaag negatief getest is kan volgende week positief zijn en nergens last van hebben. En dat iedereen die zich laat testen 'symptomen' heeft kan ook niet waar zijn gezien de vele hypochonders die hier rondlopen.

Lupuslupus | 04-08-20 | 21:19

Goed nieuws dus. Meer besmettingen en ziekenhuizen blijven leeg. We worden immuun!

Kwelbeller | 04-08-20 | 18:28 | 6

...of de risicogroep raakt op.

VanBukkem | 04-08-20 | 19:48

Perfect! Lees net in FD dat ze in Zweden helemaal lekker gaan. Iedereen en zijn moeder spuugde op die Vikingen vanwege het achterwege laten van een lockdown. Kijk hoe ze er nu voorstaan. Ergo: we kloten maar wat aan met z’n allen...

Happy People | 04-08-20 | 20:03

@Happy People | 04-08-20 | 20:03: Dat laatste is zéker een feit. Allerlei onzin maatregelen maar wèl de goegemeente naar verre oorden laten vliegen. Alwaar ze nachtclubs, restaurants, bars etc. gaan opzoeken en besmet weer terugkomen. Alvast bedankt namens degenen die thuis gebleven zijn en zich keurig aan de regels hebben gehouden. En met die 'regels' bedoel ik: drukke plekken vermijden, schoon zijn op jezelf, handen wassen als je thuis komt enz. Gewoon de normale dingen.

Lupuslupus | 04-08-20 | 21:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Het laffe Brusselse propaganda-krantje Bruzz.be. "We kennen de (corona)clusters, maar we zeggen het niet, want we willen bepaalde groepen niet stigmatiseren". Nou, dan weten u en ik het wel. Maar de tekst gaat verder: "Maar de Brusselse gemeenten voeren ook sensibiliseringsacties rond de broeihaard, zegt Neven. "Bijvoorbeeld met de hulp van community leaders, via de wijkagenten, via flyers in de taal van de populatie, via sociale media of nog via sandwichmannen."

CiTy3 | 04-08-20 | 18:27 | 1

Via flyers in de taal van de populatie. Dan weet je al genoeg. Maar ja, dat dierenmartelfestijn moest gewoon doorgaan. Waarbij hele volksstammen 'gezellig' bij elkaar komen.

Lupuslupus | 04-08-20 | 21:26

Gister op het AD; een bruiloft in Duitsland waar van de 111 gasten er 61 besmet zijn. Door één iemand die 61 mensen dmv grote druppels tot diep in de longen heeft besmet volgens Jaap v D.

Stevo365 | 04-08-20 | 18:24 | 2

Yup , dat heet aerosols, veel mensen in 1 ruimte zonder goede ventilatie.

obzzcure | 04-08-20 | 19:19

@obzzcure | 04-08-20 | 19:19: Grote druppels zijn geen aerosols. En grote druppels in je longen krijgen lukt niet eens in een regenbui.

Lupuslupus | 04-08-20 | 21:28

Ja, ik ben op vliegvakantie naar een rustig gebied. Ben getest op Schiphol, overal 1,5 meter, mondkapjes, en volledig traceerbaar de komende twee weken. Moet ik me dan schuldig voelen, terwijl iedereen op feesten en op stranden in Nederland elke regel aan de laars lapt?

AltijdDeWaarheid | 04-08-20 | 18:04 | 3

Vakantie in Corona tijd, tjah, slim is het niet.

obzzcure | 04-08-20 | 19:20

Het lijkt mij niet slim om je eigen vakantie af te meten naar 'iedereen op feesten en stranden'. Feesten in binnenruimtes zijn uiteraard not done maar op het strand zitten/liggen/bewegen waar volop de zon schijnt en de wind altijd waait is helemaal niets aan de hand. Vliegvakanties zijn toegestaan door de regering dus wat dàt betreft is u niets te verwijten. Hoe gaat dat trouwens in zijn werk, 2 weken 'traceerbaar' zijn? Hebt u tot op de komma uw vakantieadres moeten vermelden? Net zoals iemand die naar de kermis in Arnhem wilde en eerst zijn hele hebben en houden moest vermelden voordat hij naar binnen moest?

Lupuslupus | 04-08-20 | 21:34

Ja, al je gegevens opgeven en de adressen waar je verblijft. Ik zit in een land waar het er bovendien stukken gedisciplineerder aan toe gaat dan in Nederland wat betreft mondkapjes en afstand houden.

AltijdDeWaarheid | 05-08-20 | 07:37

Na praten wat je geldschieter zegd heeft sowieso geen impact op wat er speelt.

ilumiToetoegaaaman | 04-08-20 | 18:03

Niet kunnen stemmen voor verandering is geen democratie.! Het moet afgelopen zijn, wij zijn de baas niet hun. Wij kiezen hun vergeet dat nooit.

ilumiToetoegaaaman | 04-08-20 | 17:31 | 17

@RandyBiel | 04-08-20 | 18:17: jazeker zo ging het. Laat me alles opnieuw definiëren.. de hele kamer weg en alles opnieuw zeker, het is tijd. Hun hebben de tijd gehad al jaren.

ilumiToetoegaaaman | 04-08-20 | 18:22
▼ 14 antwoorden verborgen

Zolang het virus maar mooi in de Randstad blijft is er niks aan de hand.

simpel_vruchtje | 04-08-20 | 17:27

In Italië zouden 16 keer meer besmettingen zijn als geregistreerd volgens CNN vanmorgen. Bijna allemaal zo goed als zonder symptonen !

A333aan | 04-08-20 | 17:12 | 4

Inderdaad in Italië viel het per slot van rekening erg mee, het is niet alsof het leger daar in maart/april moest helpen alle lijken verplaatsen ofzo

Diederik_Ezel | 04-08-20 | 17:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ze kunnen de hele zaak net zo lang traineren als ze willen. Dood aan corona of dood met corona. Als ik alle tegenstrijdigheden die ze tot nu toe hebben verkondigd is alleen ons gezond verstand maatgevend en niet de onzin en de tegenstrijdigheden die het RIVM eruit kraamt. Zeker vergeleken met veel andere landen. In de States willen ze echt niet dat de 16+sers weer naar school gaan, veel te besmettelijk, hier willen ze dat weer wel....
Liever veel besmettingen totdat ze ons dat vaccin door de strot kunnen duwen, maar dan sterf ik nog liever.
Ze konden het er gvd wel om doen, om ons onder de duim te houden....

A333aan | 04-08-20 | 17:03 | 3

Dit want vaccin= €€€€€€€ hydroxychloroquine wordt overal weg censureerd , omdat het helpt en goedkoop is.samen met zink.

obzzcure | 04-08-20 | 17:07

@obzzcure | 04-08-20 | 17:07:
Paar losse euro per vaccin. Wordt je ook niet veel rijker van.
Pilsje in de kroeg kost even veel, en daar gaan er wel meer dan 2 per persoon van in

RandyBiel | 04-08-20 | 18:07

@RandyBiel, messchien wel die euro korting voor jou om te testen, bedoel groot gelijk hebben ze, test muizen heb je ook niets aan dus.

obzzcure | 04-08-20 | 19:29

"Besmettingen" is slechts een deel van het verhaal. Minstens zo belangrijk is intensiteit van de besmetting; Duits onderzoek toonde aan dat besmetting thuis een minder ernstig ziektebeeld tot gevolg had dat een avondje carnavallen in een niet/slecht geventileerde kroeg. Het is dus nog niet zeker hoe de ziekenhuis opnamen de toename van het aantal besmettingen volgen.

Pr0fess0r | 04-08-20 | 17:01 | 1

Niet te veel msn kijken helpt ook veel, er gaat niets gebeuren, niet zoals maart.
Kroegen zijn leeg, niemand gaat op vakantie. Paniek om niets dus.

obzzcure | 04-08-20 | 17:03

Hoe staat het eigenlijk met China? Is het virus daar uitgestorven? Hoor je niks meer over.

Tyftstraaltnouisop | 04-08-20 | 16:57 | 3

In China zijn enkele regionale 'hotspots', met name noordoost (Dalian) en west (Xinjiang waar de china-turken zitten die continu in het nieuws zijn) Echter wordt daar vrij snel een complete wijk of stad in lockdown gegooid en zo de kop in gedrukt. In de rest van China is het rustig. Heb zelf familie in diverse provincies, is niets aan de hand.

Jeggeworist | 04-08-20 | 17:08

Ja, staat op TikTok

popeye-de-zeemeermin | 04-08-20 | 17:11

Meer testen = meer besmettingen . Dus ja, paniek om niets, ziekhuizen blijven stabiel.

obzzcure | 04-08-20 | 16:55 | 2

Ziekenhuizen werken met een vertraging. Pas na 10 dagen worden mensen erg ziek.

Kuifje-naar-Brussel | 04-08-20 | 18:03

+1 Hoogste dagscore sinds ooit

Guust Kadaver | 04-08-20 | 16:53

Ik zag op de telebelg een foto van Katja Schuurman die een babyshower had. Het was alsof er geen corona bestaat. Een tuin voor mensen gezellig aan een lange tafel. Nu is buiten de kans op besmetting kleiner maar een tuin vol mensen is wel weer een ander verhaal. Op naar de tweede lock down. Ik ga alvast kijken welke huizen ik ga opkopen voor een leuke prijs.

freshideas | 04-08-20 | 16:53

als ze altijd zeggen "dankzij de EU hebben we al heel lang vrede", dan krab ik altijd op mijn hoofd. Is dat zo? Maar eindelijk hebben we iets waar we de EU dankbaar voor moeten zijn. Zo meerduidig en onsamenhangend het beleid, dat corona toch echt wel een beetje dankzij de EU is. Dankjewel, Europa! Jullie zijn de lekkerste

Rest In Privacy | 04-08-20 | 16:26 | 1

De EU is het ergste wat ons de laatste 20 jaar is overkomen, en dat wordt nog veel erger. Zakkenvullers sur plus !
En die krijgen we zonder geweld nooit meer weg want die gaan met veel te veel geld en pensioen naar huis !

A333aan | 04-08-20 | 17:06

Alles wat nu besmet is gaat % pas eind september het loodje leggen dus we hebben zeker nog tot eind van jaar plezier van deze vakantie golf, door schade en schande wordt men toch iets zeggen ze. Behalve als je een geloof hebt of jong bent of denkt/zegt er gewoon recht op te hebben want afgelopen 4 maanden al zo zwaar.

Umberto die trotzoni | 04-08-20 | 16:21

We zijn klaar met het virus, maar het virus is nog niet klaar met ons.

lingo star | 04-08-20 | 16:18 | 4

Ik ook een tegel!
Het virus verspreidt zich niet,
U verspreidt het virus.

Dr. Blechtrummel | 04-08-20 | 16:54

@Dr. Blechtrummel | 04-08-20 | 16:54: Ik ga voor de uwe. Virus nog klaar met ons is volstrekte lariekoek. Is makkelijk afschuiven voor de Clown op Schoenen: it is the virus stupid! Nee het is de Clown die geen inzicht heeft in het effect van het versoepelen van het pakket van maatregelen. Hint: het is niet de 1,5 meter maatregel.

Pr0fess0r | 04-08-20 | 17:04

@Pr0fess0r | 04-08-20 | 17:04: De 1,5 maatregel wordt zo'n beetje door alle experts ondersteund, meneer de Professor.

Kuifje-naar-Brussel | 04-08-20 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

We hebben toch 1.600 IC bedden (toch Hugo?!)
Dus wat is het doel nu? 0 nieuwe besmettingen, 0 ziekenhuisopnames en 0 doden?
Dat is namelijk een héél ander doel dan dat wat in maart is geformuleerd en waar de huidige maatregelen op gebaseerd zijn:

Doel maart: "flatten de curve", tijd winnen, IC capaciteit uitbreiden tot 1.600 bedden.
Maatregelen maart: 1,5m afstand, vaak handen wassen, zoveel mogelijk thuis werken, geen grote bijeenkomsten.

Doel nu: 0 doden?
Maatregelen nu: mondkapjes? Hier wel? Daar niet? Goede ventilatie? Nog een keer een lock-down?

Er is al heel veel tijd verstreken, maar er is niet heel veel meer duidelijkheid over het virus. Juist meer onduidelijkheid.

Timide_Aso | 04-08-20 | 16:06 | 7

dit ja. We hebben nu 11 mensen in het ziekenhuis zie ik. 1 op de IC. Wat een stom gedoe. Kap met die onzin en leef gewoon door.

snokkertje | 04-08-20 | 16:45

@Kuifje maar het was toch maar een griepje volgens jou in maart?

IJsbakker | 04-08-20 | 18:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Op basis van de locatie van de brandhaarden: islam is vrede.

HoogToontje | 04-08-20 | 16:05

Gaat over het algemeen prima toch? Prima te behappen bij deze cijfers.
Opgenomen: 10
Opgenomen op IC: -1 (corr.)
Overleden: 2

Scepticus | 04-08-20 | 15:58 | 2

Als je alleen maar kijkt naar de waterplassen op straat dan zul je de regenwolken boven je hoofd niet zien.

Gulliver | 04-08-20 | 16:05

@Gulliver
Niet alle paddestoelen zijn eetbaar.

Kwelbeller | 04-08-20 | 18:25

0,9 % positief getest en er zijn studies genoeg die aangeven dat de test slecht werkt.
Gezien het feit dat je je alleen maar laat testen als je denkt dat er wat met je is, is de kans is groter dat het vliegende spaghetti monster je komt opeten.

watergeus | 04-08-20 | 15:50 | 3

Link eens zo'n studie?

Kuifje-naar-Brussel | 04-08-20 | 16:02

Doe eens een link inderdaad. Volgens mij doelt u op studies die laten zien dat een covid test in het begin vd ziekte vals negatief kan uitvallen omdat iemand weinig tot geen klachten heeft, of omdat de wattenstaaf niet diep genoeg afgenomen wordt. Helaas is geen enkele test 100% perfect, maar een huidige test, zeker indien positief, is zeer accuraat.

Diederik_Ezel | 04-08-20 | 16:08

Jeuj, weer een aanhanger van de spaghetti-harige dansleraar.

RandyBiel | 04-08-20 | 18:16

Man, flikker toch op met dat griepje... (mag ik dit trouwens wel zeggen van Apple?)

Witte_Willem | 04-08-20 | 15:48 | 3

Ah, u bent er weer! Ik had u gemist....

SterF... | 04-08-20 | 16:59

Graag. Hou de dan ook een beetje aan de maatregelen, des te eerder is dat virus opgeflikkerd.

RandyBiel | 04-08-20 | 18:09

Ach kijk dan... Randebiel zijn ballen liggen nog steeds bij de overheid in een lade...

Witte_Willem | 04-08-20 | 18:34

2 doden, dat is de laagste score. lees je mee @Animals?
dus 18 - 8 - 7 - 3 en nu dus 2.

klaasjanhenk | 04-08-20 | 15:47 | 1

Animals is niet meer!

Rallywally | 04-08-20 | 15:55

Natuurlijk voor dit virus moet je oppassen, maar echte angst voor de gevolgen blijken niet nodig te zijn. Daarnaast hebben we een overheid die meegaat in de paniekgolven en de ene fout na de andere heeft gemaakt. Dus, wat zou hier nu het beste bij passen? Mensen weer angst inboezemen door weer paniek te zaaien? Of meer infortmatie te geven, toegeven dat de eerste maanden geheel zijn verkeerd aangepakt.... dat er nu veel meer informatie is wat je beter kunt doen.
Aerosolen werden ontkend, genegeerd zelfs, zo ook het afsluiten van oudere mensen zonder beschermingsmiddelen (binnen), het negeren (nog steeds) dat buiten geen besmettingen plaats vinden etc. En dat die haast voor een 'noodwet' die totaal niet nodig blijkt en de 2e kamer buiten spel zet, tegenstrijdige maatregelen neemt - geen mondkapjes - terwijl bv. in Rotterdam en Amsterdam 'plotseling' verplichting wordt afgekondigd van mondkapjes, zonder een duidelijke motivatie en in tegenstrijd met de grondwet (de reden is wel bekend, maar die mag niet gemeld worden). Het gemis van eenduidige protocollen en tests van mensen die buiten Schengen gebieden zijn geweest (eigenlijk worden ze helemaal niet getest), tegenstrijdige maatregelen voor horeca, sportscholen, scholen enz.
Als de overheid wederom gaat inzetten op paniek, raken ze steeds meer mensen kwijt omdat zij hierdoor nog meer hun geloofwaardigheid kwijt raken. Gedrag is namelijk niet te sturen, tenzij je in een totalitaire staat leeft. En ondertussen sluiten alle winkels, staan er meer en meer mensen op straat en begint de economische malaise pas echt. Kijk, dat is pas paniek.

Jenny_L | 04-08-20 | 15:46 | 2

Grote delen van het mkb doen het uitstekend de laatste weken. Dus nee, niet alle winkels sluiten en worden nog steeds mensen aangenomen.

piloot47 | 04-08-20 | 16:05

De graaf gaat beleggen in het nieuwste gadget: het mondcondoom.

Graaf Monte Cristo | 04-08-20 | 15:45 | 1

xxxl condoom over je kop trekken. Helpt fantastisch.

piloot47 | 04-08-20 | 16:06

Het blijft verbazingwekkend dat zoveel landgenoten menen een goddelijk recht op een vliegvakantie te hebben...

Desmoulins | 04-08-20 | 15:37 | 2

Het café op de hoek moest hier weken lang dicht. Vliegen mocht echter gewoon doorgaan. Beetje vreemd is dat wel.

HornoxNL | 04-08-20 | 15:52

Maak je niet druk, gun ze dat. Moeten ze dan de hele dag binnen zitten en de hele avond NPO kijken? Daar wordt je toch ook niet beter van? Als dit Hollywood script echt zo erg was dan gingen Rutte, de Jonge en Willem toch niet een maand op vakantie?

Rallywally | 04-08-20 | 15:53

Ge wordt of klinkt echt niet niet slimmer door steeds maar weer te roepen "Blijkbaar is het voor veel <vul hier uw haatgroep in> moeilijk gezond verstand te gebruiken bla bla bla". Ja ja I know.

GormSuil | 04-08-20 | 15:30 | 6

@ilumiToetoegaaaman | 04-08-20 | 15:41: Feit: Mensen lezen niet of nauwelijks meer lange stukken.
Daarom is de inzet van audio en video ook zo populair geworden.
Tekst is een uitstervende informatie bron, mede door de overload die er nu is, en waarmee mensen overdonderd worden.
Spanningsboog van een goudvis is onderhand de norm....

PerineumPiraat | 04-08-20 | 15:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Lastig om dit te duiden. Ja, veel meer gevallen positief getest, maarrrrr... blijkbaar valt nu zo'n 2% van de testen positief uit tegen 1% vorige week. Dat kan betekenen dat er meer mensen positief zijn, maar aangezien we niet willekeurig maar selectief testen kan het ook betekenen dat die selectie beter is geworden.

Muxje | 04-08-20 | 15:30 | 2

Kijk.

Mr.Crowley | 04-08-20 | 15:35

Markie was zo gek nog niet met z’n groepsimuniteit als je kijkt hoe lang het al duurt, en wie met elkaar in contact komt. Btw als het zo killer was waren alle mensen die vakkenvullen en achter de kassa zitten in de winkel toch al besmet ?

ilumiToetoegaaaman | 04-08-20 | 15:49

Een joekel van een artikel in de Daily Mail over mondkapjesloos Nederland en de scepsis van Nederlandse wetenschappers t.a.v. mondkapjes www.dailymail.co.uk/news/article-8583...

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-08-20 | 15:29 | 1

Doet me denken aan het rookverbod in de horeca, wat hier ook ~15 jaar later werd ingevoerd dan bijvoorbeeld een aantal staten in de VS. Nederlanders geloven graag dat ze in een progressief land leven.

Diederik_Ezel | 04-08-20 | 16:00

Is er misschien een (betrouwbare) site die dat hydrochlorine verhaal een beetje uitlegt? Werkt het nou wel of niet?

LewsTherinTelamon | 04-08-20 | 15:26 | 15

@Pr0fess0r | 04-08-20 | 16:56: als je toch al linken zoekt, zoek eens studies waaruit blijkt dat 5g niet schadelijk is voor ons? Met die golven wat het uitstraald zou je dus alles kunnen slopen als je de goeie frequentie weet.

ilumiToetoegaaaman | 04-08-20 | 17:04

@ceesreis | 04-08-20 | 17:02:
Daar ben ik dus ook benieuwd naar. Hoe goed werkt het in een vroeg stadium?
Het idee werd hier in maart gelijk afgeschoten, omdat de patiënten die dit regulier gebruiken dan met tekorten te maken krijgen.
Als je iedereen ermee behandelt, in een vroeg stadium, zijn er ook flinke voorraden nodig.
Ik ben heel benieuwd of het in een vroeg stadium inderdaad werkt, want een alternatief is er niet. De artsen laten je gewoon thuis liggen, neem naar een paracetamolletje!

Papa Jones | 04-08-20 | 17:45
▼ 12 antwoorden verborgen

En, ondertussen landen er vliegtuigen vol met kapotgefeeste adolescenten en tokkies uit Spanje, Bulgarije & Griekenland, om (ongetest) na de douane pa en ma en opa en oma om de hals te vliegen......
En Markje R. & Hugo de Clownsschoenen, zagen dat het goed was.
( Zo'n test aan de gate kost tijd, is ongrondwettelijk en kost veul geld jongens.....)
Ik zou het niet op m'n geweten willen hebben......
Soms (steeds vaker trouwens) schaam is me voor mijn NL paspoort.

PerineumPiraat | 04-08-20 | 15:25 | 7

@PerineumPiraat | 04-08-20 | 15:45:

We hebben van China ook weer een vliegtuig vol met kapjes en schorten terug gekregen. Zo werkt internationale hulp nou eenmaal.

Gulliver | 04-08-20 | 15:53

Vergeet de Turken niet die massaal zijn afgereisd naar code oranje Turkije. familiebezoek en ja hoor we gaan straks allemaal bij terugkomst in Nederland in quarantaine.

ofarim | 04-08-20 | 15:56

@ofarim | 04-08-20 | 15:56: Precies mijn buren ook , laat ze maar lekker daar blijven dan. Al hun vakantie geld uit geven aan hun grote held de dictator. Als ze terug zijn ga ik ze echt ontlopen, deed ik al maar dan nog meer.

obzzcure | 04-08-20 | 20:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik wil in september nog met de motor weg gvd ! Nog even en Nederland is oranje op de kaart van Noorwegen en kan ik daar ook al niet meer heen. En bedankt stelletje kut pubers die in Spanje het voor iedereen aan het verzieken zijn.

van_Heutsz | 04-08-20 | 15:23 | 5

@gozoman | 04-08-20 | 15:46: ik wil mijn vader 93 in het verpleeghuis kunnen blijven bezoeken. Net blij dat ik hem weer kan zien na 3(!) maanden isolatie daar. Onmenselijk. Wil dit niet nog een x meemaken door egoistische vliegvakantiërs en Spanje-hossers die weer allerlei lekkere virussen mee terugnemen als souvenir. Denk ook eens aan een ander!!!

ofarim | 04-08-20 | 15:51

@ofarim | 04-08-20 | 15:51: Dan neem je de beste man toch gewoon in huis.. of is dat dan weer te lastig.. zou je egoïstisch kunnen noemen..

VolleBak | 04-08-20 | 17:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Doen ze donderdag een arabische ondertiteling, en kopen ze ook even zendtijd van Al Jazera.

Titje | 04-08-20 | 15:22

Het frapeert mij dat sommigen een aantal bescheiden concessies al teveel gevraagd vinden om de zwakkeren te beschermen en de economie draaiende te houden. Toevallig heb ik veel 'dor hout' om mij heen. Die mensen weten maar al te goed dat zij in geval van Corona geen ziekenhuis van binnen zullen zien en in die zin dus zijn afgeschreven. Ik voel naar hen toe plaatsvervangende schaamte voor wat velen daarbuiten lopen te doen. Er is geen cohesie, er is geen solidariteit, het is ieder voor zich en welke God dan ook voor ons allen.

MickeyGouda | 04-08-20 | 15:19 | 17

@Gulliver | 04-08-20 | 15:59:
Niet alleen maar oude mensen overlijden aan Covid. Vooral de mensen die al ziek zijn. En neem maar van mij aan dat, op de IC van het lUMC nagenoeg ALLE Covid patienten daar al eens geweest waren. Het virus is verschrikkelijk. Maar dat behoeft geen betoog. Wel treft het voornamelijk de zwakkeren onder ons.

Happy People | 04-08-20 | 16:29

@Happy People | 04-08-20 | 16:29:

Hoe zit het met de patienten die nog jarenlang een verminderde longfunctie hebben?
Dit zijn ook jonge mensen die voor het virus niets mankeerden en mogelijk de rest van hun leven arbeidsongeschikt zullen zijn.

Gulliver | 04-08-20 | 16:35

@Gulliver | 04-08-20 | 16:35: Ik zeg ook niet dat we er allemaal zonder kleerscheuren uit komen. En tegelijkertijd gaan we ervoor zorgen dat we de economische schade zoveel als mogelijk beperken.

Happy People | 04-08-20 | 19:53
▼ 14 antwoorden verborgen

Nu we in Nederland de grens van 20 op de 100.000 besmettingen in de laatste 14 dagen hebben overschreden zal Nederland in een aantal landen code oranje gaan krijgen.

gozoman | 04-08-20 | 15:18 | 1

Oranje boven! Oranje boven!

Timide_Aso | 04-08-20 | 16:14

Als je je verdiept in hoe wordt getest, hoe betrouwbaar de testen zijn, en de frequentie, dan schieten de tranen je in de broek.
Verder schijnt elke relatie tussen besmettingen en de relevantie daarvan te verdwijnen bij de "media".
Tel daar bij op dat betrouwbare en effectieve middelen die al tientallen jaren op de markt zijn worden genegeerd, en de waanzin is compleet.

OudeNederlander | 04-08-20 | 15:16 | 7
-weggejorist-
OudeNederlander | 04-08-20 | 18:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Geef maar een seintje als we weer gaan hamsteren.
Dat vond ik wel lachen.

Voor de rest ben ik corona moe en geloof ik het wel even.

Rohin | 04-08-20 | 15:15 | 1

Hamsteren op z'n Nederlands: massaal schijtpapier en wiet inslaan.
We zijn soms toch best een grappig volkje.

threeheadedmonkey | 04-08-20 | 15:19

Zijn er eigenlijk niet meer coronnabesmettingen omdat nu er ook meer getest wordt?????
Het is in het belang van de staat om de angst er in te houden.
Tijdens de vorige piek werd er nauwelijks getest
There are lies, damned lies and statistics.

Mr.Crowley | 04-08-20 | 15:13 | 13

@Kuifje-naar-Brussel | 04-08-20 | 16:10:
Dat zegt niet zo veel.
Het gaat om de toename van de besmettingen.
Hoe kan die verklaard worden? Is er wel een toename? We weten nog steeds niet hoeveel mensen er tijdens de piek besmet waren.
Opvallend is de zwijgzaamheid van de overheid hierin. Er kan veel meer over gezegd worden dan de overheid doet.

Het is wel opvallend dat de overheid constant het gevaar benadrukt.

Mr.Crowley | 04-08-20 | 16:15

@Kuifje-naar-Brussel | 04-08-20 | 16:10: denk dat meer als 30% al antistoffen heeft ondertussen. Alleen al mijn dorp van 100000k heeft het zekerweten. Als ik kijk naar de besmetting met carnaval heeft iedereen het hier.

ilumiToetoegaaaman | 04-08-20 | 17:27
▼ 10 antwoorden verborgen

Er wordt meer getest, dus er zijn meer besmettingen, verder is er al een week niemand aan corona overleden.
En straks is het weer voorbij, net als met de griep.
Nu weer normaal doen graag, en oprotten met die mondkapjes, anderhalvemetermaatschappij, politiedrones en ingrijpende wetswijzigingen.

Slipsnifter | 04-08-20 | 15:09 | 11

@W.A. van Buuren | 04-08-20 | 15:16: Jaja als je niet test zijn ze er niet. Komop dit moet toch iedereen snappen.

ilumiToetoegaaaman | 04-08-20 | 15:21

‘U mocht gaan waar ik wilde’ Heeft u wel goed opgelet de afgelopen maanden. Ik mocht bijvoorbeeld niet naar voetbalwedstrijden, naar festivals, niet naar m’n schoonmoeder in het thuis (nou was dat niet zo bezwaarlijk...) enz enz. Dit heet vrijheidsbeperking door onze overheid. Die dit ook nog via allerlei sneaky wetgeving permanent wil vastleggen.

Julianalaan | 04-08-20 | 15:21
▼ 8 antwoorden verborgen

Stijging van het aantal besmettingen is toch heel goed nieuws. Krijg leraar basisonderwijs met die belachelijke schoenen een nieuwe kans om nog eens na te denken (uitdaging!) over de "kwakzalvermotie van Baudet": Hydroxychloroquine plus azitromycine plus zink in de 1e-lijns! Kunnen we naast leeftijd ook de etniciteit in de statistieken krijgen? Wellicht levert dat aanknopingspunten op voor een effectiever pakket maatregelen. Hallo Aboutaleb! Misschien nog een paar uurtjes extra studeren maar? Er is veel bewijs dat de kans op besmetting buiten ten opzichte van binnen maar 0,014% is.

Pr0fess0r | 04-08-20 | 15:06

Jammer dat de stijging (elke 1-2 weken verdubbeling aantal cases) gestaag blijft voortzetten. Blijkbaar is het voor veel (jonge) mensen moeilijk gezond verstand te gebruiken. In dit tempo zullen de maatregelen met 1-2 maanden weer aangescherpt moeten worden.

Diederik_Ezel | 04-08-20 | 15:05 | 9

@Slipsnifter | 04-08-20 | 15:15: Je hoeft nooit meer zelf na te denken. Altijd in de automatische zombiestand. Veel burgers tekenen ervoor. 'Veiligheid' voor vrijheid is hun adagium.

Nehemia | 04-08-20 | 15:18

@Slipsnifter | 04-08-20 | 15:10: Het percentage besmettingen op de geteste personen is meer dan verdubbeld, ondanks dat er minder is getest dan de week daarvoor. De stijging is dus niet te verklaren doordat er meer is getest. Lees. Het. Rapport. Kneus.

gozoman | 04-08-20 | 15:42

@Nehemia | 04-08-20 | 15:10: Wat een vreemde reacties van u en anderen. Net alsof ik het leuk vind om niet meer naar de kroeg of familiefeestjes die niet doorgaan. Zoals Gulliver bv. hieronder aangeeft, je hoeft geen wiskundige te zijn om te snappen dat met een verdubbeling elke 1-2 weken je binnen afzienbare tijd weer maatregelen zult moeten nemen. Die besmettingen beginnen eerst onder jongeren, die vervolgens hun ouders/grootouders of mensen in verpleeghuizen besmetten waarna de ziekenhuizen uiteindelijk ook voller zullen raken....

Diederik_Ezel | 04-08-20 | 15:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Besmettingen omhoog. IC opnames nog minimaal. Is het virus gemuteerd tot een mak schaapje?

Sitting_targets | 04-08-20 | 15:03 | 7

Tegenwoordig worden mensen veel minder snel op de IC opgenomen door een veranderde behandelmethode, de eerdere IC getallen zijn hierdoor niet te vergelijken met die van nu. Overigens stijgen de IC opnames straks vanzelf weer.

Blasfemie | 04-08-20 | 15:14

De cijfers tonen aan dat vooral jonge mensen besmet raken. En die belanden minder snel op de IC.

Nohara | 04-08-20 | 15:18
▼ 4 antwoorden verborgen

In Frankrijk lopen het dagelijkse aantal ic-opnames alweer fors op, dit is iets wat wij ook kunnen verwachten over ongeveer twee weken. Met dank aan de ontkenners en burgers die zich niet aan wat simpele regeltjes kunnen houden. Wat.een.volk.

First Contact | 04-08-20 | 15:01 | 2

Precies zo is het maar vergeet ook het tokkievolk niet dat momenteel in Spanje de beest uithangt. Zodra die terugkomen zijn we weer terug bij af en kan het land weer op slot.

Gulliver | 04-08-20 | 15:07

@Gulliver | 04-08-20 | 15:07: Jep, blijkbaar is het nodig om dagelijks een persconferentie te houden om het volk scherp te houden en aan te spreken op hun verantwoordelijkheden. Ben er wel achter, het is kansloos. We zijn nooit een land geweest wat zich massaal verenigde als het ging om rampen of oorlogen. Dat blijkt nu ook wel weer.

First Contact | 04-08-20 | 15:17

Goh, de virusaanbidders en gelovigen zijn er maar weer druk mee.Houdt de druk goed op de ketel !

Icar | 04-08-20 | 14:59 | 5

@Icar | 04-08-20 | 16:12: Snapt u nou dat de maatregelen werden getroffen om minder doden te krijgen? Dat we niet eerst 100k doden willen en dan maatregelen gaan nemen, maar liever eerst maatregelen en dan minder doden? U wacht liever tot er voldoende mensen dood zijn?

Blasfemie | 04-08-20 | 16:39

@Kuifje-naar-Brussel | 04-08-20 | 17:07:
Ja kuiffie, het zijn de 'wappies versus de virusaanbidders, met jou als nietszeggende trol met nog een paar van je kameraadjes ertussen ;)

Icar | 04-08-20 | 17:42
▼ 2 antwoorden verborgen

We hebben onze economie voor de bus gegooid dus we kunnen nou niet meer terug. We moeten nou wel blijven volhouden dat het allemaal heel ernstig is. Ik verwacht dan ook dat Mark Rutte ons donderdag nogmaals met de neus op de fabel drukt dat dit virus echt een serieuze zaak is, en dat we het niet moeten onderschatten want anders wacht ons nog veel meer rampspoed. En de goegemeente maar klappen. "O wat een grote staatsman is het toch."
#wezijngewoonknettergekgewordenmetzijnallen.

VanBukkem | 04-08-20 | 14:57 | 1

Zoek me suf, maar vanavond pas om 19:00.
Enfin, een goede maat van me is werkzaam in het veld en zit er heel dicht op, hoor dit weekend tijdens de bbq wel hoe de vlag erbij staat. De praatjes van Jaap geloven we wel.

Graaisnaaiert | 04-08-20 | 14:55

Het zijn positieve testresultaten, geen zieken. Met grofweg 50% betrouwbaarheid kun je dus alle kanten op. Hoeveel mensen liggen er op de IC?
Typisch dat het in de regio Rotterdam zo hoog is. Je zou er bijna wat van gaan denken.

Frau Merkel | 04-08-20 | 14:54 | 3

Denkt u nou echt dat covid testen die worden gebruikt net zo nauwkeurig zijn als een muntje opgooien (50%), houd aub op met die onzin verspreiden.

Diederik_Ezel | 04-08-20 | 15:06

Om getest te worden moet u nog altijd symptomen hebben (en dus ziek zijn).

Blasfemie | 04-08-20 | 15:16

Er wordt meer getest en mensen gaan weer wat intensiever met elkaar om. En dan stijgt het aantal virus-overdrachten. Je verwacht het niet. Paniek zaaien dus, en zeuren om invoer van strengere maatregelen. Koren op de molens van politici van het type WEF/Bilderberg. En een blije Bill&Melinda Gates Foundation, want die wil u graag volspuiten met vaccins, en hun BigTech/ICT-vriendjes willen graag volg/spioneer-apps en Covid-paspoorten verkopen door die verplicht te stellen.

Fijnstoffer | 04-08-20 | 14:54

Sluiten we toch gewoon de randstad af. Dat prententieuze clubje kan zichzelf toch wel bedruipen?

Louigi | 04-08-20 | 14:54

Om het in contrast met de eerste golf te zetten. Op 19 maart waren er 515 nieuwe besmettingen (vandaag 491), werden er 349 mensen opgenomen in het ziekenhuis (vandaag 10) en zijn er 44 mensen overleden aan Covid-19 (vandaag 2). Het geeft denk ik aan hoeveel meer er nu getest wordt. En hoe weinig reden er is om paniek te zaaien. Niet met de hele familie oma knuffelen. Pas een beetje op als je verkouden bent.

Clay Regazzoni | 04-08-20 | 14:52 | 1

Dat dus.

MooseNL | 04-08-20 | 21:37

Aaarghhh, zal je zien. Zit ik weer met die tergdwergen thuis begin dit schooljaar. Maar ja, het is voor een goed doel, kunnen ze mijn vrouw en mijzelf verzorgen wanneer de pensioenen niet meer toereikend zijn.

Gomezlopez | 04-08-20 | 14:51 | 2

Geen kinderen nemen en het geld in een investeringsfonds stoppen wordt hoe langer hoe aantrekkelijker.

Graaisnaaiert | 04-08-20 | 14:56

Als u een beetje uw best doet, leren ze thuis meer zinnigs dan in hun hele schoolperiode.

Mastermattie | 04-08-20 | 15:51

Yes, vanaf vandaag weer elke dag mondkapjesreclame op GS!

nuchterland | 04-08-20 | 14:51

Flinke beenpartij in het midden. Lekker man.

threeheadedmonkey | 04-08-20 | 15:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Domme mensen die in een vliegtuig naar Ibiza stappen of massaal een bloederig feestje vieren in de plaatselijke moskee. Kan er niet wakker van liggen. Sterker nog, zelden zo lekker geslapen.

threeheadedmonkey | 04-08-20 | 14:50

Er wordt weer lekker geknutseld met cijfertjes, om de politiek weer wat middelen te geven om ons ongehoorzame volk terug aan de lijn te krijgen. Toch jammer om te zien dat zoveel schapen dit allemaal maar voor lief nemen. De criteria worden telkens verlegd, als je dit rapport leest zie je dat ze nu 5 verschillende virussen testen, 5! Sars-Cov wordt al sinds juni amper tot niet meer aangetroffen, echter maakt het Rhinovirus wel een opmars. Heel vaag allemaal. Blijf gewoon kijken naar de IC en ziekenhuisopnames, daar kun je nu nog steeds een kogel afschieten, zijn bijna helemaal leeg! Mensen denk toch na en laat je niet zo in de maling nemen.

Vimpie11 | 04-08-20 | 14:50 | 3

Van dittem. Maar ja, er moeten mondkapjes verkocht worden.

nuchterland | 04-08-20 | 14:52
-weggejorist-
Joris_OrBan | 04-08-20 | 15:22

Volgens Jaap van Dissel van het RIVM heeft 98 procent van de mensen die Covid-19 oploopt er weinig tot geen last van. WTH is het probleem?

Nehemia | 04-08-20 | 14:50 | 15

@nuchterland | 04-08-20 | 15:02: Wat? Mag een aantoonbaar werkend medicijn hier op GS ook al niet genoemd worden? Dat had ik even over het hoofd gezien. Nou, dat zal dan wel weer een ban worden. Spijtig!

Mastermattie | 04-08-20 | 15:22

@Nehemia | 04-08-20 | 15:00: Ik ben nergens bang voor. Maar feit is gewoon dat in maart de IC's vollagen met corona patienten. En omdat we nu veel testen, lijkt het aantal besmettingen alweer vrij hoog. Maar dat valt wel mee, in maart waren er gewoon heel veel meer dan nu. Misschien wel 100 keer zoveel. Dus ik maak me weinig zorgen hoor. Alleen moeten we er met zijn allen (denk ik) voor zorgen dat het niet weer zover op gaat lopen als in maart. Want als de IC's weer vol komen te liggen, dan moet de overheid weer ingrijpen.

Clay Regazzoni | 04-08-20 | 15:45

@Blasfemie | 04-08-20 | 15:18: dat is het ook. Mortality rate van minder dan 1%. Sterftecijfer vergelijkbaar met de griep.

ArthurMorgan1899 | 04-08-20 | 16:00
▼ 12 antwoorden verborgen

154.000 =420 per dag gaan dood in NL
34.000 opnames per jaar met een hartinfarct.
Ruim 144.000 opnames per jaar met kanker.
Op jaarbasis hebben ongeveer 1.896.700 personen een Psychische stoornis (Nemesis-2)
Covid 19 (Wuhang-virus) is nieuw erbij gekomen, laten we niet in paniek raken, maar er wijs mee omgaan, net zoals andere ziektes en aandoeningen.

Hét vrije woord | 04-08-20 | 14:49 | 5

@RandyBiel | 04-08-20 | 14:58:
Terrorisme met een pandemie vergelijken is dan ook net zo dom als de keukentrap vergelijking die altijd van stal gehaald wordt.

ZonderNaam | 04-08-20 | 15:14

Er waren dit jaar ook slechts 404 doden door de griep! Terwijl het er gemiddeld 6500 zijn! Waar die twitteraar zijn dodental vandaan haalt is mij een raadsel. De laatste is geteld op 30 juli, en er zijn 6 doden afgelopen week bij geteld, 3 minder dan de week er voor.

HetGewoneNormaal | 04-08-20 | 15:16

@ZonderNaam | 04-08-20 | 15:14:
Net zo dom als al die andere vergelijkingen die gemaakt worden.
En dat is dus ook precies de reden waarom ik het noem.

RandyBiel | 04-08-20 | 15:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu even heel ander (oud( nieuws over de tests https://bpa-pathology.com/covid19-pcr-tests-are-scientifically-meaningless/

H0lland | 04-08-20 | 14:49

Zoek het sterftecijfer op van coronapatienten wereldwijd maar eens op. En daar leggen ze dan de hele economie voor plat! #dumbasses

Accident_Prone | 04-08-20 | 14:49

Je kunt de verspreiding naar mijn mening nooit stoppen.
Als men normaal leeft, woekert het virus.
Maatregelen zijn zinloos.

MaxiCosi24 | 04-08-20 | 14:48

Hé GS, gooi er anders eens een poll tegenaan. Volgens mij durven we dit virusje inmiddels massaal aan ons immuunsysteem over te laten.

De mooie man | 04-08-20 | 14:46 | 5

Dat denk ik ook. Maar ik denk dat 'wisdom of the crowd' voor adverteerders op GS iets minder gunstig uitpakt. Er liggen nog tal van dozen met mondkapjes te wachten om u aangesmeerd te worden.

nuchterland | 04-08-20 | 14:56

Ach ja, DMM, dat zeiden die paar onderzoekers ook die zo overtuigd waren van hun idee dat HIV niets met AIDS te maken had dat ze zich spontaan ermee besmetten om hun gelijk aan te tonen.
Dwaallicht.

Graaisnaaiert | 04-08-20 | 14:59

@Nehemia | 04-08-20 | 14:55: Z’n enige vriendje Animals is gisteren van GeenStijl gekickt, beetje voorzichtig met hem.

Rallywally | 04-08-20 | 15:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Mensen die al geteld zijn, worden die nu weer meegeteld?
Mensen die zich meerdere keren laten testen?
Vals negatieven?
Het feit dat we NU meer testen dan 1.5 maand geleden?
Hoe staat dit in verhouding tot het aantal doden dagelijks?

Denk dat de laatste het belangrijkste is.

MiGi | 04-08-20 | 14:46 | 4

Het is te hopen voor het aantal besmettingen dat de zomer nog heel lang duurt want als we zo door blijven gaan wordt het vanaf november met de weersomstandigheden dan een waar slagveld. Oftewel, we nemen met z'n allen nu een enorme aanloop om die aantallen dan zo groot mogelijk te maken.
Heel verstandig.
/not.

Graaisnaaiert | 04-08-20 | 15:02

@Draak uit Brabant | 04-08-20 | 14:54: Ik durf te beweren dat er wereldwijd geen enkele uitsluitend Covid 19 dode is gevallen, of je zou die 5 doden moeten meetellen die in de auto een corona niesbui kregen en daardoor een éénzijdig dodelijk ongeluk veroorzaakte.

ZegMaarJansen | 04-08-20 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

En de Coronakolder gaat weer beginnen. Goed, die is nog echt weggeweest, maar Hugo kan weer helemaal losgaan en da's toch wel het laatste waar ik op zit te wachten. Het is zijn alibi voor die Coronawet. Daarna rest ons nog één ding; inpakken wegwezen. Oh nee, dat zijn er alweer twee.

Dubbelepunthoofd | 04-08-20 | 14:43

Voor 2 extra dode vette bejaarden?
Ga toch aan het werk allemaal.
Vakantie vieren mag ook en make it rain voor de recreatiemiddenstand.

Pimp my Voortuin | 04-08-20 | 14:43 | 6

@paulis | 04-08-20 | 14:55:

Je bent al net zo dom als Schimmelpikkie, die maakt ook iedereen met een andere mening voor trol uit.

Gulliver | 04-08-20 | 15:11

@Pimp my Voortuin | 04-08-20 | 14:56:

Ha ha het zou mij verbazen als jij sinds je laatste schooldag ooit nog uit je zolderkamer bent gekomen.

Gulliver | 04-08-20 | 15:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan de msm (incl GS) ook een lijstje bijhouden van het aantal werklozen tgv de maatregelen?

azijnseikerT | 04-08-20 | 14:43

De kaart is bijna helemaal wit , de pandemie ist voorbei. Corona ist Vorbei in Berlin : https://www.youtube.com/watch?v=gXymemR6gdQ https://www.youtube.com/watch?v=HInVZvShwhc https://www.youtube.com/watch?v=6At1TH-gbW0

rmstock | 04-08-20 | 14:43 | 1

Seit Monaten hatte die Bundeskanzlerin eine Warnung bekommen über ein möglichen zweiten Angriff der Chinesen auf Europa und die USA. Es sollte darum um ein zweites hoch gefährlicheren Corona Mutation gehen. Wir konnten den Ausfall von das Militär uns nicht leisten, worauf ein Bundeswehr Diplom. Militär Ärztin vorstellte um Hydroxychloroquin ins Trinkwasser der Soldaten zu besorgen. Das hat offenbar seht gut funktioniert. Seit zwei Monaten ist jetzt auch die Hauptstadt Berlin mit diesen zutat ins Trinkwasser versorgt gewesen. Abgelaufen Sonntag war ein zusammenkommen in Berlin um das ende er Pandemie zu feieren.

rmstock | 04-08-20 | 16:01
-weggejorist-
Joris_OrBan | 04-08-20 | 14:41 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Van 70% van de gevallen is de bronsetting niet op te speuren door het huidige BCO.
Een kleine 20% van de BCOs is ook nog niet uitgevoerd omdat het te druk was. 2 weken geleden een juichende GGD baas in de krant dat mensen naar huis gestuurd werden omdat er te weinig te doen was in de BCO.
Dat betekent dus dat wij nu in community spreading zitten. Men heeft voor de ruime meerderheid van de gevallen geen idee waar 't ontstaat en hoe 't doorgegeven wordt. Het schijnt lastig te communiceren zijn met de inwoners van Zuid- en Noord Holland.
Tentative algehele lockdown: 21 augustus.

filosofem | 04-08-20 | 14:40 | 2

Hahaha! Ja, laten we de inwoners van NH en ZH de schuld geven.

Clay Regazzoni | 04-08-20 | 14:42

@Clay Regazzoni | 04-08-20 | 14:42:
Kijk naar hun stemgedrag de afgelopen 30 jaar. Die zijn wel aan meer schuldig dan alleen een "griepje"

Graaisnaaiert | 04-08-20 | 16:34

2020. De wereldbevolking puilt uit (vooral in China) en er gaan opeens iets meer dan gemiddeld mensen deaud aan een verkoudheidsvirus.
Je zou zeggen: good riddance... (of boeiuh op z'n Brabants) maar nee: PaNiEk!1!!

keestelpro | 04-08-20 | 14:39 | 4

Brabant, dat was toch die provincie met Q koorts?
Wil je ook tegen je medebrabo's good riddance zeggen?

RandyBiel | 04-08-20 | 14:56

@RandyBiel | 04-08-20 | 14:56:
Q koorts was/is een veel gemenere ziekte dan corona.
Want Q koorts kijkt niet naar leeftijd of gewicht.
Maar ja het was maar een probleem van de provincie dus Den Haag liet het totaal links liggen.

keestelpro | 04-08-20 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wel grappig dat sommige paniek-pieten hier mensen die tegen de corona-regels zijn egoïstisch noemen...

Armoede, verlies van grondrechten, vernietiging van het MKB, ontmenselijking van de maatschappij, ouders-kinderen-opa's-oma's die elkaar niet kunnen zien of vasthouden, gigantische staatschuld voor de komende generaties, eenzaamheid, depressie, werkloosheid..

Het supporten van deze onzinnige maatregelen vanuit jouw eigen onrealistische angstbeeld MAAKT JOU de grote egoïst.

Leg dat maar uit aan dit Afrikaanse kindje (dit keer zonder vliegje op het gezicht):
apnews.com/5cbee9693c52728a3808f4e7b4...

paulis | 04-08-20 | 14:38 | 5

Jup.
Ongezien de tyfus met die angstige
betweterige wappies (incl. mijn ouders).
Verzuip jezelf maar in beton, als je zo bang bent, en laat mij lekker met rust.

Knoppenbonker | 04-08-20 | 15:01

Oke, dat linkje... M’n hart is weer gebroken :(

Ad Hominem Tu Quoque | 04-08-20 | 16:03
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Pieter7 | 04-08-20 | 14:38 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Dus het aantal mensen die het virus aan boord hebben is momenteel aan het skyrocket'en, maar het aantal daadwerkelijke zieken en opgenomen keldert gewoon verder? Waar de fuck is dan alle ophef om? Doe toch normaal!

Bloemschikliefhebber | 04-08-20 | 14:37 | 1

Mooi boeket!

Normpje | 04-08-20 | 15:58

Waarom zijn er nog steeds zoveel domme mensen die denken dat die betrouwbaarheid van die testen zo laag zou zijn?
Is dat wat die langharige hippie messias ze verkondigd heeft?

RandyBiel | 04-08-20 | 14:36 | 5

@brtnsnwbrd | 04-08-20 | 14:40:
Wat heeft veel meer testen TE MAKEN MET BETROUWBAARHEID?
Leer eerst eens teksten lezen alvorens je aan grafieken begint.

RandyBiel | 04-08-20 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Linksom of rechtsom, het blijft de schuld van China.

Brabeaulander | 04-08-20 | 14:35

Geen meldingen hier. Elders wel, dus zullen ook wij binnenkort wel weer opgehokt worden.

roevka | 04-08-20 | 14:33

‪Ik wil gewoon het aantal ziekenhuis/IC opnames zien. Het enige waarmee je vergelijking met golf maart/april kunt maken‬

Bert Konterman | 04-08-20 | 14:32 | 5

Want in februari was er niemand besmet geraakt op wintersport?

RandyBiel | 04-08-20 | 14:40

In NL duurt het altijd wat langer. Daar mag het volk zelf bepalen wat de maatregelen worden. Dat betekent dat het meestal even wachten is voordat iedereen hysterisch moord en brand schreeuwt.

nuchterland | 04-08-20 | 14:59

@nuchterland | 04-08-20 | 14:59: Toen een zekere politicus eind januari om een debat vroeg werd deze door de rest weggehoond.

Mastermattie | 04-08-20 | 15:12
▼ 2 antwoorden verborgen

1000 doden in de laatste maanden? Zeker een zonnesteek opgelopen.

Rallywally | 04-08-20 | 14:32

2 overleden. nou, nou.. poe hee. Wie doet de alarmbellen?

Snoorderlag | 04-08-20 | 14:32 | 4

Wanneer gaan hier een miljoen mensen de straat op tegen deze onzin, zoals zondag jl, in Berlijn?
En nee geen 17000 zoals gemeld door Merkel media !
Foto s zeggen genoeg.
Merkel zet alle in DDR geleerde repressie middelen in, hoe zal Prutte reageren ?........
Verboten verboten verboten....

joppo0 | 04-08-20 | 14:43

@joppo0 | 04-08-20 | 14:43: De 6000 op het Malieveld afgelopen zaterdag waren vast een mooi begin.

Mastermattie | 04-08-20 | 15:10

@joppo0 | 04-08-20 | 14:43: Er werd door andere bronnen gesproken van 800 duizend tot 1 miljoen mensen die waren gekomen. Uiteraard werden ze door de mainstreammedia verketterd als extreem rechts.

Nehemia | 04-08-20 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

12 dagen na 1 Julo liep het op. Precies de gemiddelde incubatietijd die we in maart en april ook zagen. Dus in plaats van de schuld bij mensen te leggen die gewoon buiten een rondje lopen, zouden ze eens moeten kijken wat er begin juli allemaal vrijgegeven is. En daar even kijken wat er te verbeteren valt. Maar de logica is weer nergens te vinden.

Upendo | 04-08-20 | 14:31 | 2

Alles wijst er op dat er buiten helemal niets aan de hand is, gewoon vrijgeven dus. Binnen gaat het om matig geventileerde ruimtes met veel mensen, al dan niet met airco. Dat laatste verklaart waarom je ook in rijkere warme streken nog veel covid ziet.
.
Aantal besmettingen zegt an such weinig. Van eventueel belang is het aantal ziekenhuus- en IC-opnames. Een strategie moet zich dan ook zoveel mogelijk op die twee toespitsen en niet op het aantal besmettingen. Denk bv aan behandeling met remdevir.

5611 | 04-08-20 | 14:46

Precies als je nog niet weet waar het merendeel van de besmettingen plaatsvinden dan a. heb je er niets van begrepen en ben je volslagen incompetent. Een burgemeester van Rotterdam die zegt uren te hebben gestudeerd op dit onderwerp en dan o.a. aankomt met een mondkapjes plicht voor buiten is gewoon niet goed wijs. Het risico van besmetting buiten is verwaarloosbaar klein. En mensen die verwijzen naar warme landen met temperaturen van 30 graden moeten zich inlezen in de rol van airco's. Alle binnen ruimtes waar groepen mensen verblijven ZONDER adequate ventilatie sluiten en het aantal besmettingen gaat dalen. We zijn uit de eerste golf ook zonder de mondmaskers gekomen. Hoe moeilijk kan het zijn? Het is toch onacceptabel dat de baas van de GGD zich met deze cijfers en het ontbreken van informatie durft te vertonen? Wie is verantwoordelijk voor het afschalen van de capaciteit?

Pr0fess0r | 04-08-20 | 14:54

Leuk dat het aantal positief getesten toeneemt maar hoe zit het met de IC-toename? Er wordt nu gewoon heul veul getest dus dan zie je meer besmettingen. Als je nu iedereen op herpes gaat testen mogen we waarschijnlijk vanaf morgen nooit meer sexuele handelingen verrichten.

deministerpresident | 04-08-20 | 14:30 | 2

Er wordt al weer minder getest.

Kuifje-naar-Brussel | 04-08-20 | 14:34

Het aantal IC-opnames en het aantal patienten op de IC nemen ook toe. Zie de website van de IC-club (NICE).

duProgue | 04-08-20 | 14:36

Zo te zien voornamelijk de Randstad die zich laat besmetten: Lockdown voor Noord en Zuid-holland, Utrecht er ook bij voor de zekerheid.
Succes ermee.

gatij | 04-08-20 | 14:30 | 4

@lekgoot | 04-08-20 | 14:37: Bij het ministerie zijn ze nu vooral druk hoe de besmettingen in Amsterdam en Rotterdam in de schoenen van de boeren te schuiven.

5611 | 04-08-20 | 14:47

En amsterdom

Jos Tiebent | 04-08-20 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Blijkbaar willen we de groepimmuniteit niet meer. De groepsimmumiteit moet geremt worden!

Atheist-Priest | 04-08-20 | 14:27 | 4

@BozePaarseMan | 04-08-20 | 14:29:
Die debiele bejubelde speech was dan ook enkel een PR moment waar het halve land gewoon weer intrapt.

Harry Turtle | 04-08-20 | 14:34

Heb Rutte daar over gelogen dat verwacht je ook niet in crisis tijd

oldskoolhollander | 04-08-20 | 14:35
▼ 1 antwoord verborgen

Klimaatcrisis: machtsgreep der klimaatwetenschappers.
Bankencrisis: machtsgreep van de EU.
Asielcrisis: machtsgreep van de asielindustrie.
Coronacrisis: machtsgreep der virologen.

keestelpro | 04-08-20 | 14:27 | 7

Nog even en dan opstand. Macht terug naar het volk. Let maar op.

nuchterland | 04-08-20 | 15:01

@RandyBiel | 04-08-20 | 14:41: Mooi man, die aluhoedjes. Als iemand u 10 jaar geleden verteld had dat er een bilionair was met een eiland waar politici en beroemdheden allerlei vieze zaken uitspookten met minderjarigen had u diegene ook voor gek verklaard.
Maar inmiddels gaat er wel een beerput open rondom Jeffrey en Ghislaine

Mastermattie | 04-08-20 | 15:06

@Mastermattie | 04-08-20 | 15:06:
Van alle complottheorien die ik de afgelopen 10 jaar heb gehoord zat die er nu net weer niet tussen.
Alle aluhoedjes waren veel te blind bezig met hun chemtrails, 911, maanlandingen en moord op kennedy, en missen juist weer de echte conspiracy's. Typisch

RandyBiel | 04-08-20 | 18:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Gommers heeft gisteren aangegeven waar de stijging in 020 vandaan komt. Komt erop neer dat ons gebrek aan sociale cohesie nu ook ervoor gaat zorgen dat we straks weer vrijheid kunnen inleveren.

Bvdb | 04-08-20 | 14:27 | 6

Scherp.

oldandwise | 04-08-20 | 14:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Is het dan nu wel verstandig dat de ambtenaren weer naar kantoor moeten? Het aantal besmettingen stijgt maar door

theo-is-dood | 04-08-20 | 14:22 | 2

ja kunnen ze niet thuis werken en dan rutte en de jonge veel laten skypen met "ons" goed idee theo

Theo-Pim-Riv | 04-08-20 | 14:30

Een goede eerste maatregel lijkt mij een dwangopname voor die malloot van Virus waanzin. Gekte blijkt tegenwoordig ook al besmettelijk te zijn.

Gulliver | 04-08-20 | 14:22 | 9

Die cijfers kun je opvragen bij het CBS. Lijkt me niet de bedoeling dat ik direct de cijfers van onze gemeente publiceer. Het is echter een trend die in veel gemeenten zichtbaar is. Zeker in gemeenten met veel Corona gevallen. De zwakkeren en ouderen die al op het lijstje van magere hein stonden zijn (helaas) eerder vertrokken. Daarom zijn er nu automatisch minder sterfgevallen.

HornoxNL | 04-08-20 | 14:38

@HornoxNL | 04-08-20 | 14:28:
Juist, we nemen de gok maar. een malloot tegen die andere compleet waanzinnige die anders beweren.

miko | 04-08-20 | 14:41

@HornoxNL | 04-08-20 | 14:38: u komt met een bewering en ik vraag naar een onderbouwing. Wie zegt dat u het juist interpreteert.

BozePaarseMan | 04-08-20 | 14:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit is nog maar t beginnetje. Maar de ambtenaren gaan in september gewoon weer naar t werk.

Kellyanne | 04-08-20 | 14:22 | 5

Werk?

5611 | 04-08-20 | 14:49

Hebben ze weer een ander venster om uit te staren.
Trouwens, dat tuig van het CVOM en CJIB zijn wel gewoon doorgegaan hoor.

Mastermattie | 04-08-20 | 14:58

Zolang ze maar zorgen dat de laatkomers bij het betreden van het gebouw niet te dicht in de buurt komen van diegenen die vroeger naar huis gaan, is er niets aan het handje.

Kapitein Sjaak Mus | 04-08-20 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Joris_OrBan | 04-08-20 | 14:21 | 2

Huh? Mogen jullie alweer bloggen over Corona van Apple?

Odin | 04-08-20 | 14:20

Ik denk dat ik daar donderdag eens helemaal niet naar ga kijken! En eigenlijk trek ik me ook niets aan van dat hele Corona-gedoe. Nooit gedaan ook, ik doe geen moeite om afstand te houden, heb geen smetvrees en loop op straat (bij dat lachwekkende eenrichtingsverkeer voor voetgangers) tegen de richting in. Dat is de beste manier om te protesteren tegen al die onzinnige maatregelen.

kunstliefhebber | 04-08-20 | 14:19 | 13

Eens!

MooseNL | 04-08-20 | 21:41
▼ 10 antwoorden verborgen

Benieuwd wanneer de eerste demonstraties komen van de almaar groeiende groep overlevers die hier helemaal niks meer mee te maken hebben. Ze hebben het al gehad, hebben antistoffen en kunnen niet meer besmetten of besmet raken. Ik zou na zo'n beproeving wel zin hebben in een feestje.

elfenstein | 04-08-20 | 14:18 | 2

Ik ben geen viroloog maar het is, zover ik weet, nog niet bekend dat er immuniteit is of antistoffen aangemaakt worden.

BozePaarseMan | 04-08-20 | 14:20

Die demonstraties zijn er niet na een griepgolf.

Kuifje-naar-Brussel | 04-08-20 | 14:28

Er wordt (eindelijk) zo'n 30 x meer getest.
De testen zijn ook niet extreem betrouwbaar, maar meer ter indicatie.

Als indicatie moet er gemeten worden met hoeveel mensen er in de ziekenhuizen en IC terecht komen.
En laat mij u dan vertellen (want medische familie), dat dit niet het geval is. Het lijkt er op dat Corona/Covid-19 momenteel langzaam afzwakt tot een zware griep.

LangeTijdGeleden | 04-08-20 | 14:18 | 9

@marcoplarco | 04-08-20 | 14:39:
Ik stel ook niet dat het in dit artikel staat. En als je dacht dat zo'n test met propaganda te maken heeft, ben je al helemaal te dom om te poepen. Malle wappies hier tegenwoordig.

RandyBiel | 04-08-20 | 18:52

Zo, ging dat ook bij de Spaanse griep.. iedere mutatie werd minder dodelijk/gevaarlijk.

MooseNL | 04-08-20 | 21:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Hier in Twente doen we onmeunig ons best voor een witte score. Dus, dat verdient een rondje van de overheid? Zet het kratje maar achter de garagedeur, die is altijd open.

Leptob | 04-08-20 | 14:17

En terecht. We hebben het verneukt in Nederland met onze totale arrogantie en eigenwijsheid. Ik ben door de klote Corona. Het einde van het spaargeld ter aanvulling van gebrek aan werk is in zicht... maar nee hoor mensen. Blijf maar lekker vliegen en op vakantie gaan! De Corona heeft jou of je directe omgeving niet geraakt en die vakantie etc. heb je toch zoooo nodig en verdiend!!

Flikker op... kudt egoïsten...

overVecht | 04-08-20 | 14:17 | 26

@Graaisnaaiert | 04-08-20 | 15:36:
Ik heb het niet over vakantie, maar over mensen die hun inkomen verliezen en hun vaste lasten niet meer kunnen betalen. Of mensen die er geestelijk aan onderdoor gaan omdat ze sinds maart al geen direct sociaal contact meer gehad hebben.

En de rek is er wel een beetje uit met hoe lang we bedrijven nog overeind kunnen houden met geleend en bijgedrukt geld. Als nu overal ter wereld landen weer in lockdown gaan, dan krijgen we ook hier voor het einde van het jaar al schrijnende toestanden.

ZonderNaam | 04-08-20 | 15:42
▼ 23 antwoorden verborgen

Hoe zit het eigenlijk met dat Chinese lab waar dat virus vandaan zou komen? Zijn daar inmiddels al wat harde bewijzen voor?

Enter Yeti | 04-08-20 | 14:16 | 3

Sowieso mis ik dat de internationale gemeenschap de deur bij China opentrapt. Lekker wachten op het volgende vieze virus dat gaat uitbreken.

VP732 | 04-08-20 | 14:18

Het is de derde keer al dat er iemand in een zieke vleermuis in Wuhan gehapt heeft. 1996 en 2006 was het ook al raak. Zie:
www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/000...

Ze hebben daar hele rare vleermuizen.
Met uniforms aan.

marcoplarco | 04-08-20 | 14:24

We hadden al Batman en Batwoman, daar komt nu Batlady uit Wuhan bij.
Harde bewijzen ga je uit china niet krijgen, die garantie kan ik je wel geven.
Wel is de optelsom niet heel moeilijk, Laboratorium daar deed onderzoek naar virii uit allerhande ongedierte en hoe je die overdraagbaar op mensen kan maken. Dat onder leiding van voornoemde Batlady, dé expert op dat gebied. Reken er dan maar rustig ook op dat de Partij daar een dikke vinger in had voor de militaire toepassingen ervan en wees je ervan bewust dat diezelfde Partij niet kijkt op een miljoen doden meer of minder, zoals ieder goed communistisch regime doet. Sowieso komt het allemaal net een beetje te goed uit en spreekt de chinese reactie ook boekdelen dat ze het wel prima vinden. In het begin van de uitbraak downplayen zodat het flink verspreid wordt en de rest van de wereld in de paniek gaat en nu de grote crash een feit is stoken de chinezen de angst flink op met allerhande berichten over nieuwe uitbraken etc... zodat de schade nog groter wordt. Als je het geld volgt is het heel eenvoudig te zien wie er hier nou eigenlijk baat bij hebben en heb je ook wel een idee over hoe dat zit met dat lab. Als het al een ongeluk was dan kwam het ze wel ontzettend goed van pas.
/aluhoedje/af

elfenstein | 04-08-20 | 15:04

Zolang de IC‘s niet volstromen is er niets aan de hand. NEXT!

cheops | 04-08-20 | 14:16 | 2

Want corona is alleen erg als je op de IC beland?

RandyBiel | 04-08-20 | 14:38

@RandyBiel | 04-08-20 | 14:38:
Het nooit fijn om met een ziekte besmet te worden, maar zolang nog niemand voor medische behandeling geweigerd hoeft te worden zou je kunnen stellen dat ons zorgsysteem het aankan.

ZonderNaam | 04-08-20 | 15:01

Wat kan mij de besmettingen nu schelen. Zelfs testen op vruchten en geiten komen positief terug.

Hoeveel mensen zijn er nu op de IC terechtgekomen en daadwerkelijk "aan" (en niet "met") het coronavirus overleden?

Mastermattie | 04-08-20 | 14:14 | 20

@Mastermattie | 04-08-20 | 14:41:

Je mocht weer terugkomen ofzo bij het unbanfeest of iets derglijks? Maar fijn je weer terug te zien in de panelen man!

overVecht | 04-08-20 | 14:45

@overVecht | 04-08-20 | 14:45: Mijn account was een jaartje gebanned. Op 27 augustus mag ik mijn 14e GS verjaardag vieren.

Mastermattie | 04-08-20 | 15:35
▼ 17 antwoorden verborgen

blijft moeilijk he. het aantal tests stijgt, niet de besmettingen, die waren er al.

Dwars-Ligger | 04-08-20 | 14:14 | 6

uh ja, vandaar de stijgende lijn. meer tests, meer besmettingen. en schelden getuigt van onmacht.

Dwars-Ligger | 04-08-20 | 14:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Kappen met angst erin te pompen.

Rallywally | 04-08-20 | 14:13 | 4

Dat doet de media anders prima. Slechts nieuws verkoopt goed. En de massa is alweer in paniek...

HornoxNL | 04-08-20 | 14:16

Moeten jullie geen aardappels schillen?

Gulliver | 04-08-20 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Offerfeest of carnaval als boosdoener?

Deflatiemonster | 04-08-20 | 14:13 | 3

Ik kan niet wachten op de uitslag.

miko | 04-08-20 | 14:18

Domme mensjes die menen dat het virus een complot of een griepje is waar ze zich niets van aan hoeven te trekken.

Gulliver | 04-08-20 | 14:20

Als men het in dat kaartje heeft over COVID patiënten, gaat het dan alleen om mensen die daadwerkelijk medische behandeling krijgen of ook om mensen die geen of nauwelijks klachten hebben maar toch positief getest zijn?

ZonderNaam | 04-08-20 | 14:12 | 8

Woorden. Kan je best veel mee doen als je ze goed kiest voor je doel.
Patienten. Klinkt heftiger dan positief getesten. Aan de gekozen woorden kan je veel aflezen qua werkelijke intenties en da's niet best in dit geval. Er wordt gestuurd richting een gewenste volksmening, of moet ik zeggen: menning?

elfenstein | 04-08-20 | 14:23

@ZonderNaam | 04-08-20 | 14:20: als je voor controle bij de tandarts komt ben je ook een patiënt. Allemaal vage NLP bullshit.

Rallywally | 04-08-20 | 14:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Fakenews is fake.
In maart waren er bijna geen tests een haast alleen maar echte ziektemeldingen.
Dit is slechts een vermoeden maar ik denk dat zelfs als heel Nederland positief zou worden getest op co-vi-disease-2019 (中國笑話) de ziekenhuizen niet eens overbelast zouden worden. Het is zomer!

keestelpro | 04-08-20 | 14:11 | 20
▼ 17 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken