Mensen in elektrische auto's kunnen niet rijden
Chauffeurs van elektrowindjes blijken Dave Roelvinks
"Elektrische auto’s rijden ruim twee keer zo vaak schade als brandstofauto’s. Dat claimt verzekeringsbedrijf Voogd & Voogd Verzekeringen, dat de meest recente schadecijfers tegen het licht hield." En dus is het zonder meer waar en dan volgt hier een kort monoloog over de grootte van de balzak van rijders van elektrische auto's. Die is niet groot. Einde.
En dan nog even dit
Social
Reaguursels
InloggenHier heeft weer een zwakzinnige met cijfertjes zitten goochelen.
Nog even afgezien dat het hele bericht van fouten en tegenstrijdigheden aan elkaar hangt.
1. Er wordt aantal schades vergeleken per tijd en niet per km.
2. Op dit moment worden elektrische auto's bijna uitsluitend gereden door mensen die veel rijden. (zakelijk)
3. Bij de brandstofauto's zitten er heel veel die maar enkele kilometers per week rijden. (boodschappen)
4. Bij zakelijke lease-auto's wordt iedere schade hersteld. Bij (oude) privé-auto's niet.
5. Möller Autoschade: “Iedere leaseauto heeft gemiddeld één schade per jaar. Tesla’s vormen daarop geen uitzondering.”
Ik kan doorgaan maar ik moet weer gaan rijden. (elektrisch en nog geen schade in 60K km)
Na de eerste regel van jouw verhaal wist ik al de jij een op zijn pik getrapte bezitter bent van een elektrische auto.
ah de anekdotische "ik heb nooit wat dus het is allemaal onzin"
Gefeliciteerd u bent de uitzondering die de regel bevestigd
@Zaniker | 31-07-20 | 10:33: Probeer eens iets verder te lezen. Zal wel te moeilijk zijn.
@Zaniker | 31-07-20 | 10:33: Liever op mijn pik getrapt dan een huilstruik.
Ik lees dat de grotere schadepost niet komt door de bestuurder. Valt tegen.
Heeft Thierry deze extra kosten wel meegenomen in zijn kostencalculatue van de energietransitie?
ook hier wordt de toekomst tegengewerkt door de conventionele markt. Ze zijn bang. Hebben geen antwoord. En gaan dus de boel maar lopen saboteren. VW, Audi, bmw etc proberen al jaren Tesla te saboteren omdat ze niet op eigen kracht kunnen winnen. En ook de verzekeraars en schadebedrijven willen een graantje meepikken van het Tesla succes door de prijzen omhoog te gooien. Daarom zal Tesla ook hier zelf een oplossing voor gaan bieden door met een eigen verzekering te kopen en zo alle malafide verzekeraars buitenspel te zetten. Eigen schuld, dikke bult.
Hopelijk kunnen de kolencentrales de groei van Tesla bijhouden.
Oei oei iemand voelt zich bedreigd
Dat kunnen ze prima, ze staan in Polen.
Verzekeraars zijn oplichters
Spannend verhaal van deze oplichters, maar het is batuurlijk gewoon een gore leugen. Je moet natuurlijk wat om je klanten op te lichten met dit soort leugens om de premie te verhogen. uiteraard zal zo’n mentaliteit ook alke klanten treffen. Ik zou bij zo’n maatschappij gelijk opzeggen. Als het wel waar is bij hun alleen, dan trekt deze maatschappij sukkels aan die idd niet kunnen rijden. nog meer reden om te In the 2nd quarter, we registered one accident for every 4.53 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged. For those driving without Autopilot but with our active safety features, we registered one accident for every 2.27 million miles driven. For those driving without Autopilot and without our active safety features, we registered one accident for every 1.56 million miles driven. By comparison, NHTSA’s most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 479,000 miles. mijden als de pest.
ter info:
In the 2nd quarter, we registered one accident for every 4.53 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged. For those driving without Autopilot but with our active safety features, we registered one accident for every 2.27 million miles driven. For those driving without Autopilot and without our active safety features, we registered one accident for every 1.56 million miles driven. By comparison, NHTSA’s most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 479,000 miles.
u vergelijkt de algehele wereld met nederland: newsflash, nederland is drukker/voller dan amerika, de afstanden die gereden worden zijn kleiner en ik denk ook niet dat tesla alle krasjes en parkeerdeukje meerekend als ongelukken, terwijl ze voor de verzekering wel mee tellen als schade
Tja... Als je ziet dat je bij YouTube kan klikken op "niet geïnteresseerd" en dan als reden op kan geven: "heb ik al bekeken" is het geen wonder dat Ai kut is.
Dat "heb ik al bekeken" zou die domme Ai toch moeten weten?
En als je bij auto's kijkt: Stuur naar rechts, navigatie zegt naar rechts , rechts afslaan (automatisch) en alsnog op de rotonde niet de richtingaanwijzer uit naar rechts?
Pleur toch op met die Ai en kut auto's.
als ik niet zou snappen dat niet geinteresseerd zijn en de reden daarvan twee verschillende vragen zijn zou ik me van kant maken...
Mooi. Kunnen er niet genoeg platgereden worden die elektrische linkse hippie hokken.
Ik start zo nog even mijn stage 3 BMW 335D.
Lekker roetstampen
heerlijk, mijn e46 330d gaat eruit voor een 535d, helaas wel met roetfilter. Ik ga de zwarte pluimen en achterliggers die inhouden omdat ze in de mist rijden toch wel missen....
Oei oei iemand voelt zich bedreigd
@ikpislauwbier | 30-07-20 | 21:20: Ik hoop dat u nog andere pleziertjes uit het leven kunt halen want voorbeeld hierboven is wel erg triest.
Gelukkig zie ik die dieselwolk snel kleiner worden in mijn achteruitkijkspiegel.
Je hoort die rotdingen niet aankomen.
Heerlijk. Lekker stil in de woonwijk.
Komt dit doordat andere weggebruikers de elektrische auto's van de weg drukken of ligt het aan de rijkunsten van de bestuurders van elektrische auto's? In dat laatste geval heeft het gelukkig geen gevolgen van de financiën van de verzekeraar.
Als je veel kilometers maakt is het natuurlijk aantrekkelijker om elektrisch te rijden. Is het aantal ongevallen per gereden km ook hoger? En ik vermoed dat in de randstad een groter deel van de bevolking elektrisch rijdt, dus in relatief risicovolle locaties.
"Als je veel kilometers maakt is het natuurlijk aantrekkelijker om elektrisch te rijden."
Echt?
Dan sta je de helft van je reistijd te 'tanken'... kansloos.
In de stad zijn ze miss handig
Goed punt, elektrisch wordt vooral zakelijk gereden en maken ze gemiddeld ook meer kilometers dan brandstofauto’s
De enige reden dat ze zakelijk worden gereden is de lage bijtelling, niets meer en niets minder.
Voor het milieu is een smoesje.
@MooseNL | 30-07-20 | 19:30: hoezo is minder dan 600 km enkelreisafstand of woon werk verkeer weinig?
@Fozzie-bear | 30-07-20 | 19:35: een polo 1.1 heeft minder bijtelling. Welterusten.
Degene met een elektrische auto is en blijft een loser.Ze rijden de auto alleen om de subsidie.Dus wat maakt het uit dat die kinderhandjes voor hun bezig zijn.Geef moi maar een heerlijke benzine slurper.V8 voorin en gaan.
ik vind het prima dat sukkels die zonder echte reden die ze zelf kunnen uitleggen de introductie van EVs vertragen en dus subsidies en belastingvoordelen voor de rijders verlengen. ga door!
Blijf zo denken. Dan blijft het langer goedkoper voor mij. Top. Bedankt!
@Epistulae_Morales | 30-07-20 | 20:43: EV's gaan het gewoon nooit worden, punt. Het eindeloze wachten is hoofdzakelijk op het besef van het minst slimme deel van Nederland dat om de een of andere reden de complete Tweede kamer bezet. De mafketels willen zelfs de centrales sluiten die nodig zijn om die malle golfkarretjes van stroom te kunnen voorzien. Minstens zo knettergek als die landbouwminister die ons allemaal aan de Chinese soja wil hebben.
@Pierre Tombal | 30-07-20 | 23:23: Precies, en die mobiele telefoon wordt ook nooit wat. En breek me de bek niet open over dat overgewaardeerde wereld-wijde-web!
Zo ongeveer zag die van mijn buurman er ook uit en het klopt wel hoor, dat is namelijk ook een enorme lullo.
Ik rijd Nissan leaf (elektr) Nog geen schade gereden. Maar ik denk dat het komt omdat andere weggebruikers (lees fietsers) je goddomme niet horen! Godverdegodverdome, hoe vaak ik moet uitwijken voor een plots slingerende fietser
fietsbel erop zetten
@Is dit nog nieuws? | 30-07-20 | 19:56: Ik heb deze in de frunk liggen:
www.kruidvat.be/medias/sys_master/fro...
Is wat vriendelijker dan een claxon. Ding dong!
goh die zijn veelte druk bezig met het kijken naar zichzelf in de achteruit kijk spiegel. Kijk mij eens geweldig zijn.
Nee, ik kijk in de achteruitkijkspiegel naar de steeds kleiner wordende slome brandstofautootjes.
Nagenoeg alle EV's zijn lease auto's, sowieso alle Tesla's. Stuk voor stuk dezelfde figuren die hiervoor in zo'n Metsubsidie PHEV rond reden en daarvoor met een Seat Leon, brokkenrijders die ervan uitgaan dat de ander wel oplet. Kwam twee weken terug nog zo'n droplul tegen die zo ongeveer dwars door mijn oldtimer "zijn" plekje op de weg kwam opeisen. Dat scheelde dus letterlijk maar luttele millimeters en achteraf had ik eigenlijk spijt dat ik had geremd. Ik had het hondsvod wel willen zien kronkelen op het moment dat hij de rekening (en de camerabeelden) onder ogen kreeg.
Nagenoeg alle auto’s boven de 20k zijn lease... en onder de 20k ontstaat de discussie of je wel een auto rijdt... de meeste inspiratieloze shit op 4 wielen ooit gemaakt.. net als hun eigenaren.. dat dan weer wel.
Met dank aan onze eerlijke BPM en subsidiepot. De opbrengsten van BPM lopen jaar na jaar op ondanks eerdere beloften dat dit niet zou gebeuren. Nederland is niet corrupt zoals Afrika maar god, wat zijn we een bananenrepubliek
Dat kon wel eens snel veranderen als de EK doorzet met het afschaffen van BTW op elektrische auto's.
Had die Tesla nou bewust een bezineslurpende Amerikaanse pick-up van de weg gereden?
Klinkt als een excuus om de premies te verhogen; willen ze allemaal graag, maar helaas werkt de markt (concurrentie) bij autoverzekeringen wel: de prijzen zijn laag. En prijsafspraken maken mag niet, dus ga je op zoek naar categorieën die je met z'n allen extra duur kan maken.
Ik zou anders niet weten waarom electro-rijders extra vaak brokken zouden maken. Je moet de vergelijking dan ook maken met benzine-auto's uit dezelfde klasse, dus Model S vs. BMW 5, Kona vs. de benzine-variant van die auto, en de Zoe vs andere boodschappenautootjes.
Het is ook gewoon niet waar. De schadebedragen zijn wel flink hoger. Duurdere materialen en componenten, alleen originele onderdelen en enkele geselecteerde bedrijven...
Dat heeft gewoon tijd nodig.
Je hoort de motor niet en hebt dus geen besef van de snelheid.
Zelfde geldt voor elektrische fietsen versus bromfietsen.
@Leffe Blonde | 30-07-20 | 17:54: onzin. Als je geen besef hebt tussen 50, 80, 100, 120 etc. dan mag je gewoon alleen nog maar met je driewieler fietsen.
Meer acceleratie, minder reactietijd, grotere kans op een ongeluk. Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Bovendien zijn door de subsidies in de afgelopen jaren veel jonge ondernemers Tesla gaan rijden. Jonge mensen zoeken wat vaker de grens van hun voertuig op en ook dat zorgt voor meer brokken.
Tesla is bezig om zelf voordelige autoverzekeringen aan te bieden. De auto's slaan namelijk een enorme hoeveelheid video en radar gegevens op in geval van een ongeluk, dus indien van toepassing kan Tesla altijd de claim doorschuiven naar de veroorzaker van het ongeluk. Een beetje zoals in Rusland waar je een flinke korting op je verzekering krijgt als je alleen al een dashcam hebt.
@Joostmochtnietsweten | 30-07-20 | 18:21: jamner dat de cijfers alleen titaal niet kloppen. Tesla, marktleider en gevoegelijk ook voorbeeld voor de veiligheid houdt dankzij de data verzameljng automatisch elk ongeluk bij. En die zijn gewoon beter. Deze maarschappij lueft gewoon om hun klanten op te lichten met eedn onzinnige ptemueverhoging. gauw weggaan daar.
Kon de gemiddelde auto enthousiasteling je ook vertellen. Teslas zijn van dezelfde categorie als deel-autos. De gebruikers hiervan zien ze enkel en alleen als een voorwerp om van a naar b te rijden. Geen enkele interesse in rijkwaliteiten en het ontwikkelen van een goede rijtechniek. Verder zoals eerder geschreven, trekken ze te snel op voor de doelgroep/gebruiker en hebben ze de grootste moeite koers te houden in een snelle bocht.
Ja laatst had ik dat op de a6. Lekker op de linkerbaan 130, even afremmen voor een stoet autos die allemaal een vrachtwagen inhalen, afijn effe 110, kan ik me niet om opwinden. Voor me voegt een tesla in om ook in te halen gewoon normaal zoals dat gaat. Op het moment dat zij de voorste is in de rij, waarvan iedere keer de voorste weer naar rechts gaat blijft dat mokkel maar met 110-115 heeeeel langzaam de rij autos die nu voor de vrachtwagen rijd inhalen. En ik zit niet voor de lol in de auto dus rij graag wat harder. Maar dat bleeeef en bleeeef maar duren tot ik 5 km later maar ging seinen met het grot licht. Ja klinkt een beetje aso, maar jeetje moppie, je moet anderen ook niet ophouden door zelf voor snelheidlimiet te gaan spelen. Toen ik dr voorbij reed keek ze me duidelijk gefrustreerd aan. Nou boos ben ik niet meer maar dit illustreerd wel weer hoe een typische tesla rijder is. Verder is het model 3 een van de mooist vormgegeven autos die er op dit moment op de weg is. En het interieur is best mooi en de stoelen zitten goed. Ik begrijp wel waarom mensen ze nemen.
De gemiddelde auto-enthousiasteling gaat binnenkort ook wel over op elektrisch rijden. Meestal zijn ze na een proefritje of twee wel om.
@Schwanzeleber | 30-07-20 | 17:50: als je bumperkleeft bij een Tesla dan gaat hij meer afstand houden op zijn voorligger en is de kans zeer groot dat je veel minder zichtbaar bent.
@Schwanzeleber | 30-07-20 | 17:50: Beauty is in the eye of the beholder, zelf vind ik een Tesla Model 3 esthetisch veel weg hebben van een Dodge Neon.
@Muxje | 30-07-20 | 17:51:
Heb je deels gelijk in! Maar, het accupakket blijft een dingetje. Mijn speelauto is een mint condition clio rs 2009, en ik betwijfel zeer of dit soort auto's nog leuk blijven met een accupakket. Het geweldige stuurgedrag zal nooit meer hetzelfde zijn met... Plus het ouderwets schakelen is een deel van de heerlijke maar irrationele en emotionele beleving.
"hebben ze de grootste moeite koers te houden in een snelle bocht."
Je moet een behoorlijke sportauto hebben wil je sneller door een bocht kunnen dan een Tesla Model 3 AWD.
@Mr. Happy | 31-07-20 | 10:31:
quatsch een model drie weegt 2 ton, iedere auto van tussen de 1000 en de 1500kg die niet hoger op zijn poten staat kan sneller de bocht door
@TDB | 31-07-20 | 10:57:
www.youtube.com/watch?time_continue=8...
De BMW en Audi leasebak aso's rijden nu allemaal electrisch
Mosterd heeft een obsessie voor pikken en balzakken en dan met name de grootte.
Ik mis Zuidberg in deze.
@matatwork | 30-07-20 | 17:29:
Ja, die zou het hebben gehad over een stekkerklabanus en een geëlectrificeerde taas op wielen.
Mijn vrouw ook.
@matatwork | 30-07-20 | 17:29:
Dat is voor mijn tijd ben ik bang.
Wat zouden deze twee Toppers vinden van het voorstel van Trump om de Amerikaanse verkiezingen uit te stellen?
With Universal Mail-In Voting (not Absentee Voting, which is good), 2020 will be the most INACCURATE & FRAUDULENT Election in history. It will be a great embarrassment to the USA. Delay the Election until people can properly, securely and safely vote???
Dat wordt een pijnlijke spagaat voor die figuren die Trumpie helemaal toppie vinden, maar steigerden toen Ollongeren een tijd geleden in die richting durfde te denken. Al heeft Trump wel gelijk over het feit dat een veilige en eerlijke manier van stemmen een uitdaging gaat worden.
@JJMS | 30-07-20 | 17:25: Ja, als The Donald het zegt zijn ze ineens om. Overigens wordt er volgens mij in verschillende Amerikaanse staten al per post gestemd, en levert dit nauwelijks problemen op.
OT. Binnekort mondkapjes in 010 en 020.
OT, maar te grappig om niet te melden: Noorse vlag gecancelled.
nypost.com/2020/07/29/norwegian-flag-...
2 van de 3 kleuren lijken op elkaar dus als je verder blind bent dan is een foutje snel gemaakt.
Keurignetjes met 100km/uur over "snel"wegen op de cruise-/autopilot. Jamaar ik reed toch niet te snel:? Speed kills zeggen ze en KoosS ook
Zo te zien op de foto is de bestuurder van die grote GMC pickup niet meer onder de levenden, da's dan weer knap van dat plastic ding.
Ja.. grappig. Heeft de verzekeringsmaatschappij ook iets verteld over je overlevingskansen?
Die stumperds hebben tegenwoordig autogeluiden op hun speakers hoorde ik vanmorgen.
Dat is het hem, door het ontbreken van een accelererende motor heb je geen idee dat je ineens zo hard gaat. Heb het zelf ook eens meegemaakt toen ik als bijrijder in een 85D zat, binnen de kortste keren aan de 130 zonder dat je er erg in hebt.
@sprietatoom | 30-07-20 | 17:25: daar is een kilometerteller toch voor?
@sprietatoom | 30-07-20 | 17:25: kijkt u wel eens uit het raam tijdens het autorijden of lukt het niet om uw ogen van de 19 inch middenconsole af te hoduen
Stond van de week al in het artikel over meer verkeersslachtoffers onder 70plussers op de fiets.Dit lag dus niet aan de fietser máárrrr aan :slechtere wegen , meer obstakels op de weg ( paaltjes e.d. ) en de snelle jongens in hun elektrisch speelgoedje die meer ongelukken veroorzaken èn grotere brokken maken door het hogere gewicht van de wagen.
Zo ! Nu eerst een Corona !
En de senioren weer massaal in de verdediging want ja, 'men' wil ze allemaal dood hebben (corona). Dus ja, nu allemaal wild om zich heen slaan terwijl de cijfers duidelijk zat zijn.
Het is gewoon niet verstandig een vervoermiddel te hebben dat minstens 2x zo snel gaat als dat je zelf nog kan reageren.
Prachtig hoor, dat langer mobiel blijven. Maar pas de vervoermiddelen er dan op aan, ipv. ze met 25 km/h op de wereld los te laten.
Oh, dan zal dat wel de reden zijn dat mijn Apeldoornse verzekeraar de premie met 40 euro ging verhogen onder het mom van dat alles duurder word. Betaal nu bijna 2x zoveel. Misschien word het tijd voor een andere verzekeraar.
Tesla gaat ook verzekeringen aanbieden. Ze hebben nl de meeste data over je rijvaardigheid en risicoprofiel.
@Epistulae_Morales | 30-07-20 | 17:57: En nog belangrijker: 360 graden video en radar/sonar/gps data tot en met het moment van het ongeluk. De verzekeraar van de andere betrokkenen moet minstens een heel goed dashcam hebben om dat te kunnen weerleggen.
De elektrische rommel is amper te repareren. Alleen de fabrikant kan daar wat aan doen en die vragen de hoofdprijs.
Ook hetgeen geen rommel is is dat. Fietsenmakers zitten wel lekker wat dat betreft.
Sterker nog: in veel gevallen kun je het niet eens zelf repareren. Op mijn fiets (met achterwielmotor) kun je niet eens een achterband zelf vervangen zonder dat de FM de zooi via een bepaald systeem moet koppelen.
En dan ben je met 2 tientjes niet meer klaar nee.
Dikke business en een hele dikke berg onbruikbare afgedankte fietsen waar we nog wel meer over gaan horen.
Aangezien het aantal tesla ongelukken wel meevalt zal de verzekeraar wel het verschil idd niet weten tussen toename gevallen en toename schadebedrag. Je moet wat om je actuaris fouten te herstellen he..
"Nee meneer, de Testa rijdt automatisch en blijft de rijbaan volgen, zelfs bij bochten. U kunt rustig een krantje lezen terwijl de Tesla zijn route volgt" *
* in sommige landen mag Tesla dit niet meer beweren.
In Nederland hebben ze dat ook nog nooit beloofd. Zijn ze heel voorzichtig mee.
En dat terwijl CO pilot van BMW wel mag., In sommige landen is de auto-industrie gewoon machtig in de politiek.
In een paar weken tijd gaan er 3 raketten naar Mars.
Wat moet je daar?
Of is er daar iets wat bijna niemand weet.
Er wordt een prachtige nieuwe wereld gebouwd voor mensen die hun hele leven hard gewerkt hebben en alles is daar gratis. Een spuitje en wordt wakker in het paradijs. Als je geluk hebt, mag je later ook mee.
We weten het onderhand wel dat Mars. Er is niks en het wordt ook niks.
@Mr_Natural | 30-07-20 | 16:59: Leestip, Stark van Ben Elton.
@Zwizalletju | 30-07-20 | 17:00: Dat zeiden ze ooit ook over de Maan. En over de VS.
@Tishetnetnie | 30-07-20 | 17:04:
Er is ook een film van, ga ik zeker bekijken, hij heeft ook geschreven aan The Young Ones en Blackadder, interessant.
Ik kopieerde het verhaal van de film The Island...
@Mr_Natural | 30-07-20 | 17:11: Dat kende ik weer niet. Ja, Ben Elton heeft een paar hele goeie boeken geschreven maar Stark is wel mijn favoriet. En inderdaad the Young ones, blackadder etc.etc.
@Tishetnetnie | 30-07-20 | 17:37:
The Island is een aanrader, spannende SF-film, mooi gemaakt en goed geacteerd..
@Mr_Natural | 30-07-20 | 17:55: Ga em gelijk zoeken. Er is toch niks te zien verder.Bedankt.
Ik mag die Elon Musk wel! Maakt dingen waar, neemt risico's en heeft -na Toyota- echt veranderingen in gang gezet binnen de industrie.
Maakt dingen waar. Klaarblijkelijk was winst maken met Tesla niet het doel....
Als de bottom-line niet meedoet, dan is het allemaal een stuk eenvoudiger.
@Maytheforcebewithyou | 30-07-20 | 17:00: Tesla maakt al een aantal kwartalen achter elkaar winst ondanks de sterke groei.
@Unleashed | 30-07-20 | 17:07: Met gebakken lucht, dat moet je er dan ook ff bij vertellen. Het enige winstgevende aan Tesla is de handel in emissiecertificaten.
@Maytheforcebewithyou | 30-07-20 | 17:00: jawel hoor, maar minder groot dan marktpenetratie.
Uiteraard snappen maar weinig mensen dat door de auto’s met minimale winstmarges te verkopen en de aanschafprijs tebdrukkken hij zijn concurentie (voor zover die er is) dwingt om zijn licenties af te nemen op zijn technologie. De echte winst van Tesla zal daarin zitten., dat weet elke belegger van zijn aandeel.
@Guusneus | 30-07-20 | 17:23: niks gebakken lucht. Hij verkoopt gewoon meer auto’s tegen nog lagere kosten. Maand op maand op maand. Zijn gewoon feiten. Die wil old auto niet horen, maar de excuses zijn gewoon pathetisch.
Ok.. hij is diruptive dus zet kwaad bloed. Maar het is gewoon onmogelijk om te ontkennen dat Tesla zoveel winst maakt dat het wil. Dat blijkt uit alle cijfers, als je een beland kunt lezen natuurlijk.
En hij heeft mijn hypotheek, auto en niet onaardig pensioen betaald.
@Epistulae_Morales | 30-07-20 | 18:05: Grappig. De krant beweerde eergisteren iets heel anders.
Hoeveel subsidie zit er ook alweer op de aanschaf? En hoeveel BPM?
Maar goed, mogelijk bent u beter ingevoerd dan de autojournalistiek (en mij).
Die Tesla's zijn zo goed voor het klimaat omdat ze nietsvermoedende fietsers en voetgangers uitroeien.
Tesla's met de snelheid van het licht naar de maan.
In iets meer dan 3 seconde dan
Zijn deze cijfers gecorrigeerd voor percentage leaserijders? Dat is bij EV's namelijk veel hoger en zij liggen niet zo wakker van wat schade links en rechts.
Ik kan me niet voorstellen dat je er altijd mee wegkomt als je regelmatig schade rijdt met een leaseauto.
Tesla, de autofabrikant die bijna failliet, was met met steun van de belastingbetaler het redde:
Het afgelopen kwartaal verdiende Tesla 370 miljoen euro aan de verkoop van de emissierechten.
Dat kun je Tesla toch niet kwalijk nemen dat ze mogelijkheid aangrijpen.
Die dubbele punt in je zin is wat apart?
Verkoop van emissierechten=steun van de belastingbetaler?
Lijkt me niet.
Verder: als je dan toch bedrijven tegen het licht van dat emissierechtencircus wilt houden: succes! Er is nog veel en veel mooiers te vinden wat dat betreft.
Ik heb gehoord dat ze volgende maand failliet zijn. Net als de afgelopen 12 jaar
@Epistulae_Morales | 30-07-20 | 18:06: geduld...
Volgens mij zijn Tesla en Ford de enige autofabrikanten die nog geen bail-out hebben gehad. De financiële steun kwam voor een groot deel van SpaceX, van Elon Musk zelf dus. Het verkopen van emissierechten kan je als steun zien maar andere fabrikanten zijn niet verplicht om die te kopen en mogen zelf bepalen hoeveel ze er voor willen betalen.
www.zerohedge.com/technology/controll...
Niet zo vreemd... 20 jarige mutsjes die een baantje scoren in de ICT krijgen vaak zo'n lease tesla onder hun kontje... Slechte combi...
Ik denk eraan een ebike te kopen om vervolgens wielrenners te klieren
Neem dan een 45km/u fiets. De 25 halen de wielrenners met gemak.
Ik werd laatst op m'n MTB uitgelachen door een paar bejaarden op e-bikes die mij bergop inhaalden.
@crusher: volgende keer maar weer met n zadel?
@Crusher | 30-07-20 | 16:52: Trek het je niet aan! Ik heb die uniesex-geklede ouwe leren vellen many-a-time gehavend langs de weg zien liggen omdat ze hun E-bike niet onder controle hadden.
Voor jou is een gewone fiets veel beter.
Wielrenners hebben vaak ook een dingetje laten inbouwen. Boven de 50 willen ze wel een beetje meedoen alsof ze nog 25 zijn.
Bill & Elon zijn geen setje meer sinds Bill een elektrische Porsche Taycan heeft gekocht.
Ik zou trouwens in slaap vallen als ik mijn motor niet hoor. Doe mij maar lekker een ronkende benzineauto.
Elon is dus het wijfje? Had ik niet gedacht.
Benzine en ronkend? Dat moet zo'n gare driecilinder van Frans merk met een driecijferige typeaanduiding zijn.
Een beetje ronkende auto drinkt de brandstof van de Goden, het overheerlijke diesel. Ruikt ook nog eens een stuk beter.
@Knisperende_Tissue | 30-07-20 | 16:53: Nee hoor... gewoon een ouwe Japanse viercylinder uit de tijd dat geluidsisolatie nog niet zo goed was.
Let maar eens op wat er gaat gebeuren met fietskindjes en anderen als ze over een paar jaar vrachtwagens niet meer horen aankomen. De een zijn brood....
Heerlijk. Stille vrachtwagens, graag een paar levens (van anderen) voor over.
allemaal tuig op t mobieltje te kutten. alles voor de cloudddd. autorijden in NL zuigt ballen.
Daarom is autopilot zo lekker. Niets saaiers dan het Nederlandse wegennet.
Subsidieslurpende paupers die rijden in goedkope lease Tesla’s zijn teveel bezig met denken aan geld besparen. Dat leidt af.
Het was dus gewoon pure lust tussen Elon en Bill. Helemaal niks mis mee. Ik zou een verstandshuwelijk met een miljardair ook wel uit kunnen zitten. Huwelijkse voorwaarden en zo. Just in case: www.youtube.com/watch?v=6xfH1JWbmCg
Jammer
Dingen zijn te zwaar, trekken te snel op en zijn slecht gebouwd. Bovendien brandgevaarlijk en vrijwel onblusbaar. Weer zo’n links angehaucht ventje dat dankzij linkse media en drampolitici schathemelrijk is geworden met een inferieur product.
Zolang ik er domme, onsuccesvolle mensen mee kan ergeren is het product geslaagd
In America vliegen er ongeveer 0.3 miljoen auto's per jaar spontaan in brand. Het aandeel elektrische auto's daarin is veel lager dan je op basis van het aantal elektrische auto's of elektrisch gereden kilometers zou verwachten.
Tja, als je ook standaard een TV voorin hebt in die dingen...
De hele tijd in je spiegel lopen deugen..
Daar komen brokken van.
Aan de foto te zien zou de kop moeten luiden: "Mensen in elektrische auto's kunnen niet meer rijden".
RIP
Na Obamagate, nu Gatesgate?
Misschien heeft hij Dokter Bill ook wel een afluister Tesla gegeven:
www.zerohedge.com/technology/controll...
Electrische auto's zijn voor wijven en 'mannen' die zittend plassen. Een echte kerel rijdt een 997 GT3 clubsport
En zeikt die staande onder.
@oldandwise | 30-07-20 | 16:41:
Ik pis ook zittend maar ik kan rijden als een dolle.
Porsche? Das een auto voor vrouwen.
@Accident_Prone | 30-07-20 | 16:45: Mooie vrouwen
@Graaier | 30-07-20 | 16:48: Mooie vrouwen willen niet dood gezien worden in zo’n lillikke pauperbak
@HoerieHarry | 30-07-20 | 16:42:
Compensatie.
@Accident_Prone | 30-07-20 | 16:54: Ik heb andere ervaringen.
Dank, al was het een 996 gt3 cs, dus zonder al die elektronische hulpmiddelen.
Als je een micropenis hebt wel, anders rij je gewoon in wat comfortabel en betaalbaar is en waarmee je niet hoeft te compenseren wat je vrouwtje moet ontberen.
Ah, u rijdt electrisch. Met een Kia Sorrento ernaast voor privé. Gecondoleerd
Die tijd is wel voorbij. Over 5-10 jaar zijn er alleen nog nostalgische brandstofauto's. Dagelijksverkeer is allemaal electrisch.
Ik blijf gewoon schaamteloos een Volvo gebruiken.
@Dezenaamhier | 30-07-20 | 17:45:
Wat nu schaamteloos,
op zich nix om u voor te schamen heur
Behalve als het zo'n leasebak is natuurlijk ;)
@AntiZanicz | 30-07-20 | 17:43: 50-100 jaar lijkt me realistischer
zal ook wel komen doordat het a) of geitenwollensokkenfiguren zijn, of b.) voormalig Audi/BMW patser-lease volk dat nu in Tesla's rijdt.
Tesleasepatsers met geitenwollen sokken dus.
Ik heb gehoord dat als autopilot moet kiezen tussen een botsing met een tokkie of een waardevolle persoon, hij automatisch kiest voor de tokkie. Dus kijk maar uit.
Klopt! Ruil m’n lease Audi A5 sportback binnenkort in voor een Polestar 2. Kan niet wachten om iemand dood te rijden!
Bill Gates is een held. Heeft veel levens gered in Afrika, met zijn vaccins. Hij wel!
Bent u aan het trollen? U weet toch hoe dat afgelopen is en hoe welkom hij nog in sommige Afrikaanse landen is?
@Pimp my Voortuin | 30-07-20 | 16:39: Hij is overal nog welkom, geloof niet de rotzooi die je op wappie-sites leest.
@Pimp my Voortuin | 30-07-20 | 16:39:
Er is nu zo veel bevolking, dat de hele zaak overstroomt richting andere landen.
Door Bill hebben we nu dobberaars! Foei Bill!
Ken je Thomas Austen?
Hoeveel zouden er uit het kantoorraam zijn gesprongen vanwege zijn kudtwindows?
@uisge baugh | 30-07-20 | 17:05: Op de vingers van 1 hand te tellen.
@Kuifje-naar-Brussel | 30-07-20 | 17:11: Weet ik wel maar ik heb er zelf zo'n schurft aan.
@uisge baugh | 30-07-20 | 17:05: hoeveel mensen zouden weten dat Windows gemaakt is voor hun omdat Linux te moeilijk is en ze gered heeft van werkeloosheid?
en die geredden dobberen nu in groten getale onze kant op, dank je Bill.
komt omdat die dingen accelereren als sportwagens dat is de gemiddelde lease rijder niet gewend
Men zit ook te experimenteren en leent auto's uit.
Musk had een orgy met Johnny Depp en zijn wèf.
Gates & Musk & Windows & Tesla & Crashen, check.
Nah weten we dat ook weer .
REAGEER OOK